Windows 7 en wachtwoord in netwerk

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 07:43
Ik heb op deze pc windows 7 staan. Nu heb ik al enige tijd via de router een hdd in het netwerk hangen voor back-up.

Via xp was dit nooit een probleem, je kon er gewoon in. In windows 7 is dit blijkbaar veranderd en móet je een naam en wachtwoord opgeven. Dit, ook al heb ik de optie met wachtwoord uitgezet (instellingen thuisgroep --> geavanceerde instellingen voor delen wijzigen --> met wachtwoord beveiligd delen uitschakelen).

Nu is het niet heel erg dat ik een naam en wachtwoord in moet vullen, wel erg is dat ik niet weet wat dit is! naam van de pc en het gegeven wachtwoord (wachtwoord dat automatisch gegeven is voor de thuisgroep) werkt niet. Andere pc's werken niet op windows 7, dus ook daar kan het niet aan liggen.

Ik heb overigens een linksys WRT610N router.

Deze, dit en ook dit topic heb ik al bekeken, maar ook daar zijn niet echt oplossingen gevonden.

Is hier een manier om omheen te gaan, het wachtwoord toch uit te zetten of gewoon om de login gegevens te vinden? Dit kan niet moeilijk zijn lijkt me, want de mogelijkheid je eigen harde schijf te bekijken lijkt me ook in windows 7 nog wel bestaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Is de HDD via het netwerk niet zo toegangelijk? Ik bedoel, welke benaderingswijze gebruik je?
En misschien in Windows 7 het hele HomeGroup-gedoe uitzetten? Je hebt toch geen andere PCs die er gebruik van kunnen maken blijkbaar :)

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Hij is gewoon zichtbaar, andere pc's kunnen er wel gewoon bij.
De hdd (geen nas) is via usb aan de router aangesloten, zodat ik die gewoon als pc bij netwerk zie staan.

Als ik mezelf uit de werkgroep verwijder, blijft hij om een wachtwoord vragen. (Fijn dat windows er vanuit gaat dat iedere pc windows 7 heeft...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nivk
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12-08-2024
Lijkt me dat je de user en permissions moet toevoegen in de WRT610n Storage-Administration pagina. Anders probeer eens user: admin password: admin en map hem als network drive.

Heeft volgens mij niks met homegroup te maken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Petervanakelyen
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 30-04 12:52
Probeer anders een de username en password van de router zelf?

Somewhere in Texas there's a village missing its idiot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tonkey
Petervanakelyen schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 17:21:
Probeer anders een de username en password van de router zelf?
Dat had ik ook geprobeerd, en werkte helaas niet.
Nivk schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 17:18:
Lijkt me dat je de user en permissions moet toevoegen in de WRT610n Storage-Administration pagina. Anders probeer eens user: admin password: admin en map hem als network drive.

Heeft volgens mij niks met homegroup te maken...
Dat werkt!!! Bedankt!
Dat het zo simpel is... gewoon admin en admin :P
Pagina: 1