[windows 7] Netwerk schijf op mac mini niet te bereiken

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwstoop
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 10:37
Ik heb me rot gezocht naar een antwoord, maar vind nergens een antwoord. Misschien weten jullie het! :)

We hebben hier een Mac mini staan als server. De harde schijf hiervan is gedeeld, zonder gebruikersnaam en wachtwoord. Met een Macbook pro en een Windows XP laptop is deze goed te bereiken, maar op mijn Win 7 Home premium laptop kom ik met geen mogelijkheid op de schijf. Heb al verschillende login varianten, beveiligingsniveau's etc geprobeerd, maar het wil niet lukken. Op de laptop staat de windows firewall aan (netweksoort is thuis) en een AVG free virusscanner, daar moet het volgens mij ook niet aan liggen.

Iemand een oplossing van het probleem? Ik loop nu steeds te klooien met usb sticks en dat schiet niet op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Staat Windows File Sharing Enabled voor Thuis / Werk ?
(Control Panel\All Control Panel Items\Network and Sharing Center\Advanced sharing settings)

Kan je de server pingen? Welke foutmelding geeft hij? (niet bereikbaar, geen toegang, ...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwstoop
Het inlog verhaal inderdaad, en de instellingen in het netwerkcentrum staan prima. Als ik de schijf wil benaderen MOET ik inloggen van win7, maar de mac heeft geen login nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Zet je gast account aan als die nog niet aan staat?

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwstoop
alt-92 schreef op dinsdag 12 januari 2010 @ 12:01:
Zet je gast account aan als die nog niet aan staat?
Op mijn windows laptop? Daar staat hij aan ja. Maar bij blijft vragen om een login:

Afbeeldingslocatie: http://www.jwstoop.nl/fotos/login-macmini.jpg

en deze instellingen heb ik nu:
Afbeeldingslocatie: http://www.jwstoop.nl/fotos/netwerkinstellingen.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jwstoop
Kan het komen omdat ik Windows 7 home premium heb? Daar kan ik o.a. Lokaal beveiligingsbeleid niet instellen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swbr
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 14:04
Wat gebeurt er als je op je Mac Mini wel een user/password op je share zet?

If you try and take a cat apart to see how it works, the first thing you have on your hands is a non-working cat. -DNA

Pagina: 1