[Sharen] Delen van printers en bestanden

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjalling
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 08-08 20:35
Aan mijn desktop-pc met Windows Vista Home Premium hangen een printer en een aantal externe harde schijven. Deze computer is aangesloten op mijn Linksys WRT350N router die ook een draadloos netwerk uitzendt. Daarmee zijn een Laptop met Windows XP Home en een MacBook mee verbonden.

Nu heb ik die printer en harde schijven (zover ik weet) op de correcte manier gedeeld (alle opties behalve wachtwoord-delen ingeschakeld), en ook de permissies staan goed (iedereen mag alles).
Toch is er zowel op de Windows Laptop als op de MacBook Air niets van dat alles terug te vinden. Noppes, ook als de firewalls en virusscanners uitstaan.

Heeft iemand een idee waardoor dit komt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Geen idee. Kun je niet wat meer info geven? Wat zie je in de explorer onder netwerk? Staan de pc's in dezelfde werkgroep ingesteld?

Zie verder de faq:
FAQ - Netwerken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjalling
Inmiddels heb ik door het veranderen van het kanaal van de router (raar maar waar) het probleem deels opgelost.

Op de Windows laptop is nu alles te vinden, met de printer te printen maar de harde schijf niet te openen (machtigingserror), wat raar is omdat die allemaal goed staan (iedereen mag alles).

Daarnaast is op de Mac nog steeds niets te vinden, automatisch. Als ik direct verbind met de 'server' dan kan ik de schijf wel openen, maar de printer is niet te vinden.

--

Onder Netwerk zie ik op de PC de volgende dingen:

Linksys WRT350N Router, Mediapictogram van de PC, en pictogrammen van de overige computers in het netwerk. Ik kan echter alleen de laptop openen, de andere pc niet.

De computers staan allemaal in dezelfde werkgroep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Een Windows printer gebruiken op de Mac gaat volgens mij iets anders, zie b.v.
Printen vanuit OSX Tiger op windows usb printer
Vista printer delen
printer op vista share op Mac leopard niet werkend

Wat betreft toegang tot de Vista shares op de laptop: Heb je de guest account niet gedisabled?
Zie b.v.
XP Pro, acces denied (ziet de computer/map wel)

[ Voor 23% gewijzigd door Noork op 05-09-2008 16:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjalling
Ik heb alle stappen gevolgd die je beschrijft, maar er lukt nog niets. Op de laptop is dus de schijf nog niet toegankelijk, op de Mac wel, maar daar de printer weer niet.

De gastaccount staat aan.