enVivo Movie Station - MSI HD1000 ervaringen topic

Pagina: 1 2 3 4 Laatste
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge320
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-11-2024
Anoniem: 390966 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 20:51:
Ander grappig fenomeen is dat als ik op een willekeurige toets van mijn (Sharp) LCD ab druk ik
een menuutje krijg waar ik een tijd kan ingeven waar direct naartoe gesprongen wordt, erg! mooie
feature maar kan dit met de Envivo ab nergens oproepen. (channel up van m'n satelliet ontvanger
doet het ook)
heb je een modelnaam van je sharp tv en/of je satellietontvanger voor je? dan kan ik dit in mn harmony afstandsbiening erbij programmeren. Die tijd-zap-functie miste ik nog behoorlijk in de envivo ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge320
inmiddels heb ik de tijd-zap functie weten te activeren :-( met de nieuwe firmware in de envivo reageert hij met die functie als ik het volume van mijn onkyo versterker aanpas, verrekte onhandig....
ik heb maar eens een mail naar technihall gestuurd, ben benieuwd naar hun reactie.

[ Voor 19% gewijzigd door Fridge320 op 19-01-2011 10:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterk1
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 23-06 20:11
Welk apparaat moet ik programmeren in mijn Logitech Harmony, om ook
die mogelijkheid te krijgen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge320
Sterk1 schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 18:13:
Welk apparaat moet ik programmeren in mijn Logitech Harmony, om ook
die mogelijkheid te krijgen ?
sterk1, het werkt (helaas voor mij) feilloos als je een Onkyo HT-R340 (AV-ontvanger) erbij programmeert. Elke toets werkt wel geloof ik (anders in elk geval volume). Laat me weten of je het zo werkend krijgt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 397640

Heb alle 13 pagina's eens goed doorgenomen, maar ik kan niets vinden over de (on) mogelijkheden van het weergeven van een zgn. Thumbnail view. Een soort van voorvertoning van een moviesheet in plaats van die lelijke witte inbrandlijsten. Op andere Mediaplayers gebaseerd op dezelfde chipset is dit wel mogelijk. Weet iemand van jullie of er op de enVivo MP een mogelijkheid is om dit in te schakelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 01-03-2023
Binnenkort opent bij ons een nieuwe ALDI en vanwege die opening wordt de enVivo Movie Station voor €25 aangeboden. Lijkt me geen gekke prijs! Hoewel niet perfecte speler, waarschijnlijk toch goed genoeg voor mijn doeleinden.

Als ik het goed begrepen heb, ondersteunt de 1073 die in de enVivo zit geen HD Audio (TrueHD/DTS MA) passthrough. Heb ik eigenlijk ook niet nodig, want m'n receiver ondersteunt die formaten toch niet. Maar kan de speler wel de DTS 5.1 core-stream (in geval van DTS MA) en/of DD 5.1 stream (in geval van TrueHD) bitstreamen over de S/PDIF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelsluis
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 18:05
Heeft iemand al uitgevonden hoe je de ondertiteling vast kan zetten? Nu moet ik deze bij iedere film opnieuw selecteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ikker
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 26-05 22:14

ikker

No Risk No Pain No Fun!!!

Heb vandaag in de aanbieding bij de aldi ook zo'n apparaatje gehaald.
Wilde eerst voor een playon gaan maar voor €25,- is het de moeite waard deze eerst te proberen.
Heb net snel even gekeken op het werk en de laatste firmware erop gezet.
Thuis maar eens kijken hoe het verder werkt.

Mijn netwerkje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 305243

Hi,

wat zijn de ervaringen met de Mediaplayer 1120 die aankomend weekend in de aanbieding is voor 69 euro?
Is die min of meer gelijk aan de AC Ryan Playon!HD Mini?

Ik ben op zoek naar een goede mediaplayer die zonder problemen MKV's kan afspelen naar mijn Onkyo SR607 die het weer op de Panasonic 46" plasma laat zien. Audio loopt optisch naar een Energy 5.1 set.

Zijn er zaken die de AC Ryan wél kan en deze niet? En zo ja welke?

Alvast bedankt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
Anoniem: 305243 schreef op dinsdag 15 maart 2011 @ 12:25:
Hi,

wat zijn de ervaringen met de Mediaplayer 1120 die aankomend weekend in de aanbieding is voor 69 euro?
Is die min of meer gelijk aan de AC Ryan Playon!HD Mini?

Ik ben op zoek naar een goede mediaplayer die zonder problemen MKV's kan afspelen naar mijn Onkyo SR607 die het weer op de Panasonic 46" plasma laat zien. Audio loopt optisch naar een Energy 5.1 set.

Zijn er zaken die de AC Ryan wél kan en deze niet? En zo ja welke?

Alvast bedankt! :)
Dat kan je mooi zelf even uitzoeken: koop hem, bewaar de bon, test hem, en breng hem binnen 30 dagen terug indien niet tevreden. Bij de aldi kan dat namelijk. En deel je ervaringen. (Ik zou namelijk niet weten waar hij nu al te koop is.)

[ Voor 3% gewijzigd door W1ck1e op 15-03-2011 22:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• marathonna
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 19-06 15:24
Inmiddels 2 stuks vanmorgen gehaald bij de aldi harderwijk...1ste indruk zijn de mogelijkheden...ZEER VEEL..speelt ook de mkv's af die mijn traxdata mms 1080p niet lukt vloeiend af...1 hdmi 2 usb netwerk aansluiting gratis hdmi kabel GEEN dongel..!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 305243

Ik heb nu de Envivo HD 1120 in huis (die van de Aldi dus).
Het is mijn eerste mediaplayer dus ik kan er niet gek veel over zeggen.
Qua navigeren etc zit het wel makkelijk in elkaar en ook de snelheid van de menu's vind ik prima.

Het installeren ging vrij vlot; hij hangt nu via een utp-kabel aan mijn router en heeft netjes via dhcp een ip-adres gekregen. Ik kan het internet er mee op en youtube etc. werkt prima.

Maarrrrr...ik krijg de windows 7 share van mijn pc maar niet te zien op de 1120 :(
Ik heb alles geprobeerd, inclusief een registry-aanpassing die ook bij andere merken/types mediaplayers zou moeten werken maar bij netwerk zie ik de pc simpelweg niet staan.
Het rare is dat ik hem wel bij upnp te zien krijg als ik windows media streaming server aan zet. Ik kan dan ook gewoon door de library bladeren van mijn pc, maar daar heb ik weinig aan omdat die bijv. geen MKV's ondersteunt.

De share op mijn pc is wél zichtbaar/te benaderen via mijn laptop.
De laptop (wireless, ook windows 7) wordt overigens wél gezien door de hd1120, maar de pc dus niet, terwijl ze op dezelfde router zitten. Ik weet dus even niet wat ik moet doen.

Ik heb niet zo'n trek om een upnp server te installeren, want het moet toch gewoon werken?
Iemand tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 385165

Hoi Allemaal!

Ik wil niet zeuren maar moet er eigenlijk niet een nieuw toppic aangemaakt worden voor de HD 1120?
Dit om het zoeken voor iedereen makkelijker en overzichtelijker te maken...

Stef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DW-ike
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-06 00:21
Wat mij nog altijd niet gelukt is, maar misschien is het wel beschikbaar in de MSI software, is random play vanuit een directory. Met XBMC lukt me dit wel, maar het is mij met de aldi-player nog niet gelukt (en ik mis die feature toch best wel).
Het lijkt er op dat de Aldi software alleen wil gaan afspelen als er daadwerkelijk een .mp3 bestand in de betreffende directory staat, maar zelfs dan worden alleen de MP3 bestanden in die directory gebruikt en niet die in de subdirectories.

Een omweg zou zijn om de gehele muziekdirectory te "indexeren" naar een playlist die in de bovenste directory staat en vervolgens die op random af te spelen. Dan moet ik zoeken naar een playlist generator voor een ReadyNas, hetgeen hier off-topic is :P

Why run? you'll only die tired......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 118691

Ik heb de PO1059 en ik merk dat ik een aantal MKV bestanden niet kan spelen via een usb drive (zwart beeld en geen geluid). Ik wil daarom de MSI firmware proberen maar ik kan met de in dit forum genoemde links het bestand niet downloaden en ik kan de MSI player ook niet meer vinden op de MSI site :(. Enig idee waar ik de download nog kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178901

Anoniem: 118691 schreef op zondag 05 juni 2011 @ 13:46:
Ik heb de PO1059 en ik merk dat ik een aantal MKV bestanden niet kan spelen via een usb drive (zwart beeld en geen geluid). Ik wil daarom de MSI firmware proberen maar ik kan met de in dit forum genoemde links het bestand niet downloaden en ik kan de MSI player ook niet meer vinden op de MSI site :(. Enig idee waar ik de download nog kan krijgen?
Laatste update van de MSI HD1000:

ftp://217.110.237.70/fae_...MM/hd1000_fw_20101111.zip

Andere downloads:

ftp://217.110.237.70/fae_de/Sonstige/MM/

Anoniem: 422898

Ik heb sinds ik de laatste firmware draai op de Envivo PO-1059 ook bij verschillende films die het eerst wel deden nu alleen nog maar geluid.
Kan ik zonder problemen downgraden of zijn daar ook weer allerlei trucjes die ik eerst moet uithalen?

NU lees ik hier ook dat verschillende van jullie de MSI firmware draaien. Heeft deze het probleem niet?

En waar kan ik deze downloaden? Bij MSI is deze niet meer te vinden en de FTP link die hier staat is ook inactief. Anders misschien mailen???

Anoniem: 422985

Hoi,

Ik ben redelijk tevreden over de 1120, maar heb toch een vraag:

Ik heb de instellingen van tv gezet op 1080P 60hz , maar krijg nooit volledig scherm. Ik heb boven en onder zwarte balken. Ik heb een philips 32PFL9603D/H/10 Full HD Iemand een oplossing hiervoor ?

Alvast bedankt.

groet,
een leek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjico30
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-11-2023
Ik heb een PO1039 maar het lukt mij niet om op mijn laptop aan te loggen.Ik heb het register al aangepast maar hij blijft vragen om netwerk id enapssword.Welk netwerk ID met password wordt daarmee bedoeld ?

• Nicap
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 23-06 18:19

Nicap

Tsssk....

Net naar de aldi geweest, want er was zo'n uitverkoop. Ze hebben ook die envivo mediaspelers. De 1120 kost 35,- en de 1121 slechts 25,-

Geen geld voor een full hd mediaspeler. De actie is niet bij elke aldi volgens mij.

PVoutput 3.4 kWp Solar Frontier SF-170 + Omnik 4.0 TLII

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346179

Bij welk filiaal van de Aldi was dat, Nicap? Ik heb er al eentje, maar zou er nog wel een extra willen voor de slaapkamer! (Maar zal wel al uitverkocht zijn, denk ik...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Bij de Aldi in Meppel. Maar de uitverkoop was in meer filialen. Ze hadden nog veek meer spul.
Ze hadden twee versies van de envivo, de 1120 en de 1121. De 1120 was 35 euro en de 1121 was 25 euro. Van de 1120 hadden ze er meer en die liggen er misschien nog wel, de andere niet meer. Zo hadden ze die dualbay nas ook voor 40 euro.
Ook die core i7 van juni was nu slechts 400 euro.

Ik zat wel te twijfelen om er een mee te nemen. Heb zelf al een boxee box, maar voor de slaapkamer was ie wellicht leuk. Maar had ook al een laptop bij de Aldi, dus budget was op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt, Nicap. Mooie prijsjes, maar helaas toch iets te ver weg voor mij. (Ik kom uit A'dam, dus dat loont de moeite niet qua brandstofkosten.)

Wel jammer, want ik had er voor dat geld graag nog een mediaplayertje bijgekocht. Ik heb nu die eerste van de Aldi (volgens mij de 1036) en die bevalt me prima.

Waren die andere filialen misschien iets dichter in de buurt van A'dam, of was het allemaal zo'n beetje in de regio Meppel ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nicap

Nicap

Tsssk....

Geen idee. Het waren een stuk of 15 filialen waar de uitverkoop was. Hij duurt tot 5 oktober. Als de poster er nog hangt zal ik er een foto van.

EDIT:
Het was een vrij noordelijke actie dus.

Nieuw Buinen
Emmen
Wezep
Deventer
IJsselmuiden
Almelo
Musselkanaal
Zwolle
Meppel
Harderwijk
Schalkhaar
Hardenberg
Staphorst
Ermelo

[ Voor 39% gewijzigd door Nicap op 04-10-2011 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik zal in ieder geval goed blijven opletten of er ook een keer zulke mooie aanbiedingen komen bij mij in de buurt...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rcor
  • Laatst online: 11:38
Deze links werken helaas ook niet meer... ik wilde ook de laatste msi firmware installeren op mijn mediaplayer... maar de links werken niet meer... heeft iemand nog werkende links voor de laatste msi firmware?

www.discogs.com/collection?user=rcor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tijgert
  • Laatst online: 10:21

Tijgert

Let the Zen flow. Shit a leak!

Jammer, bij de Aldi in Amsterdam was de 1120 gewoon 69,95, maar daarvoor koop ik hem niet als hij ook voor 35 te krijgen is natuurlijk....

Welke processor zit er eigenlijk in?

Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-06 13:47

mucuracat

YES

rcor schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 19:24:
[...]

Deze links werken helaas ook niet meer... ik wilde ook de laatste msi firmware installeren op mijn mediaplayer... maar de links werken niet meer... heeft iemand nog werkende links voor de laatste msi firmware?
Vond ze nog in mijn download map (lang leve chrome)..
Heb ze ge'upload naar :
http://www.mijnbestand.nl/Bestand-734DRHMAH8SZ.zip

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelsluis
Weet iemand of deze mediaspeler het cec protocol (hdmi) ondersteund?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dielis
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 03-03 16:06
He bedankt voor de moeite d:)b , was inderdaad nergens meer te vinden.
MSI bios er in en werkt prima, het is mij nog niet helemaal duidelijk wat de voordelen/toevoegingen zijn t.o.v. de Envivo bios. :|

Gr DS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 13-06 13:47

mucuracat

YES

Dielis schreef op zaterdag 19 november 2011 @ 20:56:
He bedankt voor de moeite d:)b , was inderdaad nergens meer te vinden.
MSI bios er in en werkt prima, het is mij nog niet helemaal duidelijk wat de voordelen/toevoegingen zijn t.o.v. de Envivo bios. :|

Gr DS
Eeeh..

Misschien dat ie nu na opstart gelijk op Browser staat ipv Copy (of was het setup?)
En dat je nu de gemaakte snelkoppelingen eventueel kunt verwijderen?

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelsluis
Je wilt cec gebruiken voor een hdmi switch? Ook geprobeerd werkt niet. Nee, denk niet dat cec meegegeven wordt (de apple tv (1 + 2) en de eminent 7080 ook niet weet ik uit eigen ervaring.....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cozm0
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04-04 06:38

Cozm0

Unf!

Heb gisteren een Envivo 1120 voor 40 euro op de kop getikt bij de Aldi in Winsum Gn.
(Liggen er nog tientallen als er iemand interested is)
Heb echter een raar probleempje met de resolutie, de 1120 speelt alles *behalve* 1080P, het gaat in kwaliteit tot 1080I. Dit op een gloednieuwe Panasonic tx-p50s30e via de bijgeleverde hdmi kabel

Update: ook met 1.1.7 firmware en een goeie hdmi kabel is de max 1080i, bij 1080P 50/60Hz geen of rood brokkelbeeld. Heb ik een brakke 1120 of zie ik iets over het hoofd?

Qua firmware begrijp ik dat de MSI variant (MSI_20101111) beter is dan de Teknihall 1.1.7?

Update: 1120 geruild voor een andere bij de Aldi en deze speelt wel gewoon 1080P

[ Voor 53% gewijzigd door Cozm0 op 29-11-2011 16:45 . Reden: Edit: vraag toegevoegd ]

| Specs! | IRC is just multiplayer notepad | }:O |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aadtwee
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 24-04 14:13
Wat meer info over MSI Firmware staat hier:

http://www.msi-forum.de/i...ge=Thread&threadID=100367

Na de laatste update van de Envivo Firmware (117) heb ik het probleem dat op de 1120 alle films afgespeeld uit een ISO bestand vlak voor het einde worden afgebroken. Kennelijk is het probleem bekend, maar Teknihall doet er nog niet echt veel aan.
Iemand hier een oplossing?
Vast bedankt.
:?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SooperFizzy
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 21-05 10:56
Ik heb een Envivo 1059 gekocht voor in de slaapkamer, maar die staat nu als een ACRyan in de huiskamer. Mijn EM7075 staat nu op de slaapkamer.

Latertje vannacht zeg! :)

Ik heb de Envivo dus geflashed met een image van MoServices.

http://www.moservices.org...viewtopic.php?f=12&t=1030

Ik heb zelf de "http://www.moservices.org/files/amp_r5_pohd.zip (64.5 MB)" gebruikt en geflashed via een USB stick met de image in de root.

Belangrijk is dat je een Harmony afstandbediening oid hebt! Als je die hebt dan stel je hem in als ACRyan PLAYON! (ACR-PV73100))

Je kunt met je PC of laptop via de webservice modules installeren en beheren. Na de Flash heb je iets minder dan 12 MB om extra services te installeren (let wel, de image die ik gebruikt heb, er zijn kleinere images). Ook heb je de mogelijkheid om via de PC of laptop IR Fake (een soort afstandbediening emulator) settings te editten. Dus in feite kun je elke remote programmeren/gebruiken zolang je de codes weet. Let wel, de originele afstandbediening zou niet alle functies van de PLAYON! image kunnen herbergen.

Dus van een simpele speler, die ik trouwens erg fijn vond voor die 25 euro die ik er voor heb betaald, draaien er nu ook webservices als Youtube, Picasa, Yahoo Weather en veel, heel veel meer.

Installeren op eigen risico natuurlijk, als je geen seriële kabel hebt om de flash te legen loop je risico. Lees je goed in in het topic van Moservices voor je besluit om te flashen, er zijn bugs, maar geen echte showstoppers naar mijn ervaring!

Voor zover ik weet laat hij de bootloader met rust. Mijn speler start nog steeds met het Envivo logo op, dus terug flashen zou geen probleem moeten zijn.

Just so you know!

[ Voor 2% gewijzigd door SooperFizzy op 18-12-2011 04:10 . Reden: extra info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gertjan1985
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 02-08-2023
Is er ook een optie om zelf links zoals uitzendinggemist toe te voegen in de apps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SooperFizzy
Je zou daarvoor op het AC Ryan forum rond moeten kijken, als je de POHD skin versie van MOS installeert.

http://acryan.com/forums/...ea17624fb974b3a03117402f5

Er worden daar veel tips en tricks gegeven om het een en ander werkend te krijgen. De MOS POHD firmware neemt best wel veel ruimte in, maar er zit een hoop in dat je zo kan weggooien, daar er veel files en modules in zitten voor een andere skin, waar helemaal geen gebruik van wordt gemaakt. Dus blijft er zat ruimte over om extra dingen te handmatig te installeren. Ik kan in ieder geval m3u lijsten inladen van mijn externe hdd, dus links toevoegen geen probleem.

Ik ben nog steeds erg tevreden met deze firmware, ook al is de interface wat trager ten opzichte van de HD2 of de standaard Envivo versie, veel meer opties, daar heb ik wel een beetje geduld voor.

De laatste versie is nu r7, ik had een probleem met de automatische HDMI detectie, daar er een HDready scherm op aangesloten is, moest dus even met de video uitgang de HDMI op 720p zetten.

[ Voor 5% gewijzigd door SooperFizzy op 05-01-2012 14:24 . Reden: link toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dentitten
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-05 08:16
Beetje oud topic maar hoort hier wel thuis:

Is het mogelijk om codecs toe te voegen? Ik heb enkele mediabestanden waar het beeld zwart blijft maar wel geluid uit komt. En het zijn geen muziekbestanden :p

Groeten,
Tom

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pistolebob
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09:30
SooperFizzy schreef op zondag 18 december 2011 @ 03:57:
Ik heb een Envivo 1059 gekocht voor in de slaapkamer, maar die staat nu als een ACRyan in de huiskamer. Mijn EM7075 staat nu op de slaapkamer.

Latertje vannacht zeg! :)

Ik heb de Envivo dus geflashed met een image van MoServices.

http://www.moservices.org...viewtopic.php?f=12&t=1030

Ik heb zelf de "http://www.moservices.org/files/amp_r5_pohd.zip (64.5 MB)" gebruikt en geflashed via een USB stick met de image in de root.

Belangrijk is dat je een Harmony afstandbediening oid hebt! Als je die hebt dan stel je hem in als ACRyan PLAYON! (ACR-PV73100))

Je kunt met je PC of laptop via de webservice modules installeren en beheren. Na de Flash heb je iets minder dan 12 MB om extra services te installeren (let wel, de image die ik gebruikt heb, er zijn kleinere images). Ook heb je de mogelijkheid om via de PC of laptop IR Fake (een soort afstandbediening emulator) settings te editten. Dus in feite kun je elke remote programmeren/gebruiken zolang je de codes weet. Let wel, de originele afstandbediening zou niet alle functies van de PLAYON! image kunnen herbergen.

Dus van een simpele speler, die ik trouwens erg fijn vond voor die 25 euro die ik er voor heb betaald, draaien er nu ook webservices als Youtube, Picasa, Yahoo Weather en veel, heel veel meer.

Installeren op eigen risico natuurlijk, als je geen seriële kabel hebt om de flash te legen loop je risico. Lees je goed in in het topic van Moservices voor je besluit om te flashen, er zijn bugs, maar geen echte showstoppers naar mijn ervaring!

Voor zover ik weet laat hij de bootloader met rust. Mijn speler start nog steeds met het Envivo logo op, dus terug flashen zou geen probleem moeten zijn.

Just so you know!
toon volledige bericht
Ik heb een nieuwere versie geflasht uit hetzelfde topic.
De Envivo 1059 reageerde toen niet meer op de originele afstandsbediening.
(En ik heb geen universele afstandsbediening).

Hoe heb ik dit opgelost?
Envivo aansluiten op het netwerk met een netwerkkabel.
Naar het IP adres van de Envivo gaan in je browser (kijk in je routertabel voor het IP).
Irfake instellingen aanpassen, met de volgende instellingen:
# Envivo HD Media Player
"0","9d62e486","a8579f00", Power
"0","9f60e486","b8479f00", Home
#
"0","9c63e486","aa559f00", 1/Red/Add = SELECT
"0","9b64e486","b14e9f00", 2/Green/Eject = CONFIRM
"0","9a65e486","bb449f00", 3/Yellow/Delete = ZOOM+
"0","9966e486","bf409f00", 4/Zoom = ZOOM-
"0","9867e486","f20d9f00", 5/Blue/Goto
"0","9768e486","e9169f00", 6/Disc Menu
"0","9669e486","e51a9f00", 7/Setup
"0","956ae486","e9169f00", 8/Option menu = MENU
"0","946be486","fe019f00", 9/TVout
#
"0","9e61e486","ad529f00", Info
"0","926de486","b24d9f00", 0/Preview = SLOW/ImageWall
"0","8877e486","b04f9f00", Return
#
"0","8d72e486","f9069f00", Left
"0","8f70e486","bc439f00", Up
"0","8b74e486","f10e9f00", Right
"0","8976e486","f50a9f00", Down
"0","8c73e486","fd029f00", OK
#
"0","807fe486","f00f9f00", |<< / PgUp
"0","827de486","af509f00", Play/Pause
"0","837ce486","af509f00", Play/Pause
"0","817ee486","ec139f00", Stop
"0","af50e486","f40b9f00", >>| / PgDwn
#
"0","ae51e486","f8079f00", << Fbwd
"0","ad52e486","fc039f00", >> Ffwd
"0","847be486","e8179f00", Vol+
#
"0","936ce486","b6499f00", Audio select
"0","8778e486","b34c9f00", A-B
"0","857ae486","ab549f00", Vol-
#
#
"0","8679e486","a7589f00", Repeat
"0","8a75e486","a45b9f00", Mute
#
"0","916ee486","b7489f00", Subtitle menu
"0","906fe486","e51a9f00", SETUP
"0","8e71e486","fe019f00", TVout
#
toon volledige bericht
Dit heb ik dus zelf allemaal uitgezocht door steeds een knopje in te drukken en de code te kopieren die in telnet verscheen met het irkeys script. :P
Alle functies die je nodig hebt voor bediening werken nu gewoon met de originele afstandsbediening voor zover ik getest heb.

Hij speelt nu ook bepaalde MKV-bestanden af waar de originele firmware zwart beeld mee gaf. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SooperFizzy
Hey dankjewel voor de IR codes! Dat is precies wat ik nodig had, de codes voor de Envivo afstandbediening. Werkt perfect! Normaal bedien ik de Envivo met een Harmony AB, maar de speler is naar de slaapkamer verhuist en de Harmony heb ik in de huiskamer nodig. Vrouwtje erg blij mee dus. :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SiHiDa
  • Laatst online: 01-03-2023
Heb al een paar jaar een Envivo 1036 mediaspeler. Met Windows 7-shares heb ik het aan de praat gekregen met wat wijzigingen in het register. Nu heb ik een nieuwe computer en heb er alvast 8.1 (Pro x64) opgezet. Wat ik echter ook doe, de mediaspeler toont de hele computer niet in het lijstje, laat staan de shares zelf. Ik heb 'network discovery' op aan gezet, de firewall al eens uitgezet, alles al eens gereboot, maar hij komt er maar niet te staan... Enig idee hoe ik dit kan opossen?
Pagina: 1 2 3 4 Laatste