Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-12-2022
MSI heeft een nieuwe player op basis van de Realtek 1073DD op de markt gebracht. In eerste instantie alleen in Duitsland verkrijgbaar maar inmiddels bij een paar Nederlandse webshops te verkrijgen
Afbeeldingslocatie: http://de.msi.com/uploads/Image/MSI-G/Snap_2009.12.09%2015.42.28_001.png

Specs van de 1073DD chipset die gebruikt wordt:

RTD1073

HD MPEG1/2/4, H.264, VC1, RM/RMVB Decoder with Ethernet and HDMI

General Description
The RTD1073 is a highly integrated SoC for Consumer Electronics products requiring High Definition Media Playback, Wireless/Wired Networking, and Mass Storage capabilities.

Features
  • * HD MPEG 1/2/4 & HD JPEG Decoder
  • * HD H.264, VC1, RM/RMVB Decoder
  • * AV Streaming/Transmission via Ethernet & WiFi
  • * TV Encoder with CVBS/S-video/YPbPr/SCART out
  • * HDMI v1.3 1080P
  • * I2S, SPDIF out
  • * USB2.0 Host & PHY
  • * USB2.0 Device & PHY
  • * SATA
  • * Fast Ethernet MAC & PHY
De firma Teknihall heeft een OEM versie van de speler op de markt gebracht die via de Aldi in NL momenteel verkrijgbaar is voor €89,99.

Afbeeldingslocatie: http://www.aldi.nl/OFFER_NL_MI/OFFER_07/BILD06.JPG

De speler is een vergelijkbare speler als de Playon, Eminent 7080 ,Etc.

Zie voor een lijst van Realtek 1073 gebasseerde spelers : KLIK

speelt zonder tussenkomst van de PC mediabestanden af op de tv
• dit kan o.a. vanaf een USB stick, harde schijf of het thuisnetwerk
• aansluitingen: AV, YPbPr, HDMI, Optical (SPDIF), 2 x USB Host en RJ45 10/100M
• speelt o.a. af: MPEG 1/2/4, Divx, Xvid, H.264, WMA, Rm/RMVB, WMV, MKV, MOV, AVI, MP4, ISO, IFO, VOB, OGG, AAC, Dolby Digital AC3, DTS.
• ondersteunt ook: JPEG, PNG, BMP, GIF en ondertitels SMI, SRT, SUB en SSA
• inclusief afstandsbediening en HDMI-kabel
• afmeting: 16 x 12 x 4.5 cm (b x d x h)

MSI info :

http://de.msi.com/index.p...o=&cat3_no=&prod_no=10050

EnViVo (Teknihall) info:

http://teknihall.be/index.php?id=794&L=1#

De speler doet aan DTS downmix en passthrough, dat zie je niet altijd

De speler is nogaal "kaal" qua functionaliteit maar firmware updates lijken daarin verbetering te brengen

Iboum.com vermeldt een aanstaande Firmware update met de volgende features:

New firmware will be released this week:

1. support BD ISO
2. support BDMV
3. support the shuffle repeat at Music mode
4. support simple BT mode and samba mode
5. support My shortcuts/My Neighbours under NET
6. support Wifi Dongle

Firmwares http://www.teknihall.be/index.php?id=794&L=1#

[ Voor 56% gewijzigd door DaBuzzzzz op 11-03-2010 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Bedoelt om het aanbiedingen topic te ontlasten voor deze speler en de capaciteiten, de nukken en de wensen bij elkaar te brengen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

Maar die firmware die nu op teknihall staat doet verder niet veel extras?

ff een schaamteloze dubbelpost vanuit het andere topic:
Het enige wat ik niet heb weten af te spelen zijn MOV files...
Eigenlijk wel gek terwijl dat wel be de specs staat...maar alle andere moderne formaten (MKV, M2TS en at dies meer zij).. geen enkel probleem.. ook een iso van een DVD niet (geen verlies van menu structuur ook). DVD weergave vind ik ook erg goed moet ik zeggen..valt me helemaal niks tegen van zo'n compact apparaatje..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Ik zie geen verschil iig en releasenotes zijn niet te vinden. Ik heb Teknihall er om gevraagd dus mocht ik wat krijgen dan roep ik dat hier uiteraard

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pi314
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-05 14:35
Bij mijn Aldi is hij €89,99!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346101

Bij MSI staat als specificatie:

Media library - This unique feature lets you view all your media by media type in one menu regardless of its location in folders or drives. You can view your content by categories such as genre, album, artist and date.

Hoe zit het daar mee... ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Anoniem: 346101 schreef op vrijdag 19 februari 2010 @ 12:32:
Bij MSI staat als specificatie:

Media library - This unique feature lets you view all your media by media type in one menu regardless of its location in folders or drives. You can view your content by categories such as genre, album, artist and date.

Hoe zit het daar mee... ???
Das dus heel interessant. Als het echt hetzelfde apparaat is zal MSI wel een eigen app op de Realtek SDK hebben geschreven en de Teknihall is een kale versie.

Ben benieuwd als er firmware vrijkomt

Edit:

http://de.msi.com/downloa...tion%20HD1000%20DE-EN.pdf

Is de manual van de MSI en het menu laat daar niets van zien. Elk scherm in die manual is exact hetzelfde als de EnVivo

Dus ofewel marketing geneuzel, of een nog te leveren feature in een update

[ Voor 19% gewijzigd door DaBuzzzzz op 19-02-2010 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346101

Bij MSI is nog geen firmware te vinden. Mocht die er komen dan zou men de enVivo daarmee kunnen upgraden. Het is zaak de firmware releases van MSI en enVivo in de gaten te houden. Hopenlijk komt er snel wat.

Is er al info over die firmware die nu op teknihall staat ?

Ik ben trouwens erg tevreden over de Movie Station !!!
Met een Media Lib erbij zou het prima apparaat zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187449

werkt dat ding met een nas waar twonky 5.12 op draait ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FuzzyFocus
  • Laatst online: 15-06 11:23

FuzzyFocus

May the thong be with you...

De firmware versie uit de winkel was: EN.20091222, de nieuwe is: EN.201000202.

Eerst dacht ik dat het om een datum ging, maar het nieuwe versie nummer is een digit langer.

Ik had de firmware op een USB stick in de root gezet. De stick was achterin een USB poort gestopt. Nadat via het SETUP menu gekozen is SYSTEM UPDATE, SYSTEM UPGRADE viel het beeld weg. (5 seconden ofzo) waarna het flash proces begon. Hierbij werd gewaarschuwd het apparaat niet uit te zetten. Het totale proces duurde 1 minuut ofzo. Na het flashen reboote de EnViVo en had ik weer beeld. Ik moest echter al mijn eigen instellingen opnieuw doen.

Het flashen is gelukt iig. maar de wireless mode is nog niet aanwezig.

Merk nog niet veel verschil.....

Verschil gevonden !!!
  • In de standby licht de power led op de voorkant nu paars op ipv. rood !
  • Als het menu in Nederlands staat is het onderschrift van de iconen aan de linkerzijde gewoon in het engels dus niet meer half brak nederlands wat niet wordt afgekapt omdat er te weinig ruimte is

[ Voor 98% gewijzigd door FuzzyFocus op 19-02-2010 17:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
ja schattig dat ledje! en het menu kan ik ook bevestigen. Geen reactie nog op mn vraag over releasenotes

[ Voor 91% gewijzigd door DaBuzzzzz op 19-02-2010 17:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FuzzyFocus

FuzzyFocus

Wel grappig dat je de firmware file "install.img" gewoon kunt openen met WinRar. Het is namelijk een TAR file. Hierin zitten de driver files van de BusyBox Linux waar de speler op draaid. Je zou dus drivers moeten kunnen veranderen.

Als je Telnet naar het adres van de EnViVo kan je gewoon inloggen, geen password ofzo.

[ Voor 74% gewijzigd door FuzzyFocus op 12-03-2010 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Ziet dit ding eigenlijk ntfs geofrmateerde volumes? Ik heb hier wel fat32 HDD... maar ik merk dat ik voor menig bluray bestand de 4gb wordt overschreden...dus moet de HDD ntfs geformateerd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gandalf68
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 08-05 13:03
heb de aldi variant ook gehad, en had op mijn nas , keurig een map muziek staan, met daarin keurig de albums !

dus muziek...... beatles.... Album help /

dat herkent ie keurig , de nummers (mp3 formaat ) in het album herkende hij niet, ook niet toen ik ze in de root map zette, films ging wel , geluid via toslink maar voor muziek moest ik weer via tulp stekkertjes doen !

meerdere mensen die dit hadden ?

Heb het apperaat teruggebracht en kijk nu wel naar iets anders uit !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
henkleerssen schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 13:09:
Ziet dit ding eigenlijk ntfs geofrmateerde volumes? Ik heb hier wel fat32 HDD... maar ik merk dat ik voor menig bluray bestand de 4gb wordt overschreden...dus moet de HDD ntfs geformateerd..
ja

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Gandalf68 schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 13:35:
heb de aldi variant ook gehad, en had op mijn nas , keurig een map muziek staan, met daarin keurig de albums !

dat herkent ie keurig , de nummers (mp3 formaat ) in het album herkende hij niet, ook niet toen ik ze in de root map zette, films ging wel , geluid via toslink maar voor muziek moest ik weer via tulp stekkertjes doen !

Het apparaat doet alles wat jij zegt keurig. Lijkt erop dat je enkel een UPNP connectie hebt gehad met wat van de beperkingen die daarbij horen. Gewoon SMB share aanbieden met everyone binnen de "workgroup" leesrechten.

Eventueel de Windows 7 en Vista tutorials hierover gebruiken omdat dat weleens lastig is om aan de gang te krijgen. Maar dit ligt niet aan het apparaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178901

Bij mij vraagt hij om een wachtwoord via telnet.

Weet iemand het wachtwoord?

[ Voor 89% gewijzigd door Anoniem: 178901 op 20-02-2010 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-06 07:44
Anoniem: 178901 schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 16:48:
Bij mij vraagt hij om een wachtwoord via telnet.

Weet iemand het wachtwoord?
Als je welke actie uitvoert?

PS,
Na firmware update heb ik eindelijk subs, *.srt bij *mkv's maar de subs in de mkv speelt de player nog niet af, hij ziet hem wel, maar zie niets op het scherm ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
Gandalf68 schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 13:35:

Als je de spdif/hdmi uitgang op RAW zet heb je geen geluid met mp3's maar als je die zet op LPCM heb je wel geluid.

Moet nog zelf het verschil bekijken qua 5.1 en DTS met die instelling als ik iets afspeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timsnepscheut
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 25-06 17:42
Je moet als gebruiker root invoeren en dan vraagt hij hier niet meer om een wachtwoord.
Zijn er trouwens mensen waarbij de snelkoppelingen voor beveiligde smb shares werken? Hier is dat namelijk niet het geval. De gegevens worden wel bijgehouden in het bestand NetworkBrowser.ini (te vinden in /usr/local/etc/dvdplayer/) maar wanneer het apparaat een keer uit wordt gezet werken de snelkoppelingen niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

timsnepscheut schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 17:33:
Je moet als gebruiker root invoeren en dan vraagt hij hier niet meer om een wachtwoord.
Zijn er trouwens mensen waarbij de snelkoppelingen voor beveiligde smb shares werken? Hier is dat namelijk niet het geval. De gegevens worden wel bijgehouden in het bestand NetworkBrowser.ini (te vinden in /usr/local/etc/dvdplayer/) maar wanneer het apparaat een keer uit wordt gezet werken de snelkoppelingen niet meer.
Het werkt! d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotdog92
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Vandaag ook deze mediaspeler aangeschaft. Tot op heden niets dan lof!
xippie schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 17:15:
[...]

Als je welke actie uitvoert?

PS,
Na firmware update heb ik eindelijk subs, *.srt bij *mkv's maar de subs in de mkv speelt de player nog niet af, hij ziet hem wel, maar zie niets op het scherm ;(
Van welke firmware maak je nu gebruik dan? Het werkt hier bij .mkv's meteen out of the box met ondertiteling.

Edit:

Het apparaat wordt overigens wel behoorlijk heet aan de klauwen na een tijdje gebruik, maar dat mag de pret niet drukken. :9

[ Voor 11% gewijzigd door hotdog92 op 20-02-2010 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nog een vraagje, waar staan de cgi bestanden van de http client?

Ik bedoel, als je het ip-address in de browser intypt.

Edit: De map:"cgi-bin"

Edit: Ik heb het gevonden. Het staat in:"/tmp/www"
Daar staat ook een index bestand.

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 178901 op 20-02-2010 20:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
hotdog92 schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 19:15:
Vandaag ook deze mediaspeler aangeschaft. Tot op heden niets dan lof!

[...]

Van welke firmware maak je nu gebruik dan? Het werkt hier bij .mkv's meteen out of the box met ondertiteling.

Edit:

Het apparaat wordt overigens wel behoorlijk heet aan de klauwen na een tijdje gebruik, maar dat mag de pret niet drukken. :9
Ik heb de nieuwste firmware er op gezet die ik op de site kon vinden.

De player word bij ook zo heet dat ik op de onderkant een eitje kan bakken, en met 1080p mkv's heb ik soms dat hij even stopt met afspelen, en na +- 30 seconden tot 1 minuut weer doorgaat :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

xippie schreef op zondag 21 februari 2010 @ 02:34:
[...]

Ik heb de nieuwste firmware er op gezet die ik op de site kon vinden.

De player word bij ook zo heet dat ik op de onderkant een eitje kan bakken, en met 1080p mkv's heb ik soms dat hij even stopt met afspelen, en na +- 30 seconden tot 1 minuut weer doorgaat :?
Gisterenavond werd die ook loeiheet bij mij (ik had hem wel op een HDD staan, speelde xvid af). Onderkant kon je echt niet vastpakken.. Het beeld schokte ook vanwege de hitte denk ik .. (throttling?)..en ik moeten zeggen.. dit moet getweaked! Fannetje ergens plaatsen of zo..
als ik een iso van een dvd afspeel wordt die niet warm (tegenover een xvid blijkbaar).

Het kan btw zijn dat de ondertiteling wegvalt.. simpelweg omdat die uit beeld valt.. misschien moet je de offset veranderen?

Maar het blijft me verbazen hoeveel die wel niet afspeelt.. gewoon perfect..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Ik heb hem ff opengemaakt. De hoofdprocessor heeft een aluminium vin voor passieve koeling
een zijchip stond samsung op. Op de printplaat stond DMA-D (fabrikant?). Er zit een metalen kooi om de printplaat , die moet dienen als conductie materiaal (voor warmte afvoer). Vooral naar beneden toe .. maar het lijkt me geen goede manier.. een fannetje op de hoofdprocessor lijkt me beter. Ik kon niet helemaal de printplaat loswrikken van het plastic kastje (ook omdat denk ik die metalen kooi in de weg zat)..
Als je nou de plasticdopjes zou afhalen en het kastje op een koud oppervlakkte zou zetten (metaal, tegels of zoiets), misschien dat de warmte afvoer beter was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
henkleerssen schreef op zondag 21 februari 2010 @ 11:03:
[...]

Gisterenavond werd die ook loeiheet bij mij (ik had hem wel op een HDD staan, speelde xvid af). Onderkant kon je echt niet vastpakken.. Het beeld schokte ook vanwege de hitte denk ik .. (throttling?)..en ik moeten zeggen.. dit moet getweaked! Fannetje ergens plaatsen of zo..
als ik een iso van een dvd afspeel wordt die niet warm (tegenover een xvid blijkbaar).

Het kan btw zijn dat de ondertiteling wegvalt.. simpelweg omdat die uit beeld valt.. misschien moet je de offset veranderen?

Maar het blijft me verbazen hoeveel die wel niet afspeelt.. gewoon perfect..
De ondertiteling van SRT's speelt hij wel af, maar de ondertiteling die in een MKV zit niet, ik zie de subs wel als ik op "subtitle" druk maar zie niets in het scherm, en heb uiteraard ook geprobeerd de offset, maar heb het nog maar geprobeerd met 1 film, mss dat het wel gaat met andere MKV's, zal het zo even testen met een andere MKV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Anoniem: 178901 schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 19:31:
Nog een vraagje, waar staan de cgi bestanden van de http client?

Ik bedoel, als je het ip-address in de browser intypt.

Edit: De map:"cgi-bin"

Edit: Ik heb het gevonden. Het staat in:"/tmp/www"
Daar staat ook een index bestand.
Ik krijg geen web engine te zien. Wat type je precies in? 192.168.1.37 is het IP adres

althans dit is alles: (leuke MSI grap )

code:
1
2
3
4
A simple html+cgi example

Enter first number
Enter second number

[ Voor 12% gewijzigd door DaBuzzzzz op 21-02-2010 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
xippie schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 17:30:
[...]

Als je de spdif/hdmi uitgang op RAW zet heb je geen geluid met mp3's maar als je die zet op LPCM heb je wel geluid.

Moet nog zelf het verschil bekijken qua 5.1 en DTS met die instelling als ik iets afspeel
Raw doet het bij mij uberhaupt niet, dacht dat het aan mijn receiver lag (te hoge bitrate) PCM doet alles, alleen herkent de receiver de stream niet. Hij speelt DTS af als DTS maar laat voor alle formaten AC3 stream zien

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
henkleerssen schreef op zondag 21 februari 2010 @ 11:38:
Ik heb hem ff opengemaakt. De hoofdprocessor heeft een aluminium vin voor passieve koeling
een zijchip stond samsung op. Op de printplaat stond DMA-D (fabrikant?). Er zit een metalen kooi om de printplaat , die moet dienen als conductie materiaal (voor warmte afvoer). Vooral naar beneden toe .. maar het lijkt me geen goede manier.. een fannetje op de hoofdprocessor lijkt me beter. Ik kon niet helemaal de printplaat loswrikken van het plastic kastje (ook omdat denk ik die metalen kooi in de weg zat)..
Als je nou de plasticdopjes zou afhalen en het kastje op een koud oppervlakkte zou zetten (metaal, tegels of zoiets), misschien dat de warmte afvoer beter was.
Kun je niet een paar veauteaus maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
DaBuzzzzz schreef op zondag 21 februari 2010 @ 14:06:
[...]

Raw doet het bij mij uberhaupt niet, dacht dat het aan mijn receiver lag (te hoge bitrate) PCM doet alles, alleen herkent de receiver de stream niet. Hij speelt DTS af als DTS maar laat voor alle formaten AC3 stream zien
Bij mij pakt mijn receiver wel alles als ik S/PDIF op RAW zet, heb een oude Pioneer VSX-D510 uit 2000 en geen enkel probleem :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

DaBuzzzzz schreef op zondag 21 februari 2010 @ 14:13:
[...]

Kun je niet een paar veauteaus maken?
Er was een spleet waar ik doorheen kon kijken nadat ik de printplaat een beetje van de kooi had losgemaakt.. lastig fotos van te maken. Ik had mijn handen er al aan vol... vandaar. Op een of andere manier werd die printplaat nog vastgehouden.. of aan de achterkant of dus aan die kooi... ik durfde het verder niet open te maken (was bang om hem kapot te maken). Ik had nog iemand nodig om een foto te maken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 339827

Een optie is misschien ook om hem op een laptopkoeler te zetten.
Stroom komt dan uit de USB aansluiting.
Dan wordt hij gekoeld vanaf de onderzijde.
Als dat ding zo heet wordt, lijkt me dat niet goed voor de levensduur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346546

De printplaat is aan de achterzijde t.h.v. de cinch aansluitingen met twee schroefjes bevestigd aan het "blik".
Daarom moet de printplaat met blik in zijn geheel uit de behuizing worden verwijderd.
Als je de twee schroefjes aan weerszijden verwijderd kun je de strookjes blik verwijderen. Je kunt dan in zijn geheel de printplaat met blik uit de behuizing "lepelen". (even met een schroevendraaier onder de randjes blik).

Ik heb dit gedaan omdat ik dacht dat de led defect was omdat deze i.p.v. rood of blauw nu roze brandde.
De toegepaste led is een tweekleurige led (met drie pootjes). Kennelijk wordt deze na een firmware upgrade niet meer juist aangestuurd omdat in standby zowel het blauwe gedeelte als het rode gedeelte = roze oplicht.
Best mogelijk dat bij een volgende upgrade de led weer normaal functioneert.

Omdat ik de boel toch uitelkaar had liggen heb ik twee afzonderlijk leds op de printplaat gesoldeerd i.p.v. de bestaande tweekleurige. Ik heb nu weer twee afzonderlijke kleuren. Het volgende wat ik wil gaan doen is het aanbrengen van een aan/uit schakelaar. Ik heb namelijk zo'n "klik aan klik uit" systeem en telkens als de spanning er weer op komt dan is mediaplayer aan i.p.v. standby.
Ja ik weet het ik ben 8)7

Voor wat betreft de hitte het volgende.
Op de processor zit een alu koelelement dat met de bovenzijde tegen de behuizing zit. Op de onderzijde van de printplaat zit t.h.v. de processor een warmtegeleidend materiaal dat tegen de (metalen)bodem aandrukt.
De bodem dient dus als warmteafvoer. Als je de mediaplayer op zijn zij zet dan zal de warmte beter kunnen worden afgevoerd. Beide zijden zijn immers ook voorzien van een perforatie.

Een kleine koeler zou eventueel geplaatst kunnen worden op één zijde van het vierkante alu koelelement op de processor.

Heb ik nog even een vraag.
Op dit moment kan ik via NET in de map "Users" komen in mijn pc (Windows 7)
Op zich is dit wel werkbaar maar ik zou toch graag in mijn hele hd willen bladeren.
Weet iemand een oplossing hiervoor?

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 346546 op 22-02-2010 16:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Dan moet je je hele schijf delen, maar ik doe dat liever alleen met de mappen met films.

Die led is denk ik geen fout maar een leuke gadget, Standby is paars, aan is blauw en fout zal wel rood worden.

De player heeft 3 jaar garantie. De geven ze niet als de chip niet heet mag worden. In mijn geval wordt ie inderdaad wel flink warm maar niets dat me ongerust maakt.

Ik ben echt heel benieuwd wat firmwares gaan bieden.

De hoeveelheid rom is de beperking maar ook dat is niet te achterhalen of de telnet guys moeten wat mer uitvinden.

Grappig om te doen:

http://192.168.1.33/cgi-bin/webtorrent.cgi

http://192.168.1.33/

waar je het IP natuurlijk aanpast aan de jouwe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Volgens mij heb ik zo'n beetje alles gedeeld wat ik kon vinden dus ook de hd maar tot dusver geen resultaat.
Ik moet nog steeds het Net-id en het wachtwoord invoeren en ik weet dus niet hoe ik daar aan kom.
Mogelijk dat dit door Windows 7 wordt veroorzaakt.

Dus euhh drie jaar garantie, nou dat kan ik nu wel op mijn buik schrijven 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaBuzzzzz schreef op zondag 21 februari 2010 @ 14:01:
[...]

Ik krijg geen web engine te zien. Wat type je precies in? 192.168.1.37 is het IP adres

althans dit is alles: (leuke MSI grap )

code:
1
2
3
4
A simple html+cgi example

Enter first number
Enter second number
Dat klopt, dat is het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Anoniem: 346546 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 17:01:
Volgens mij heb ik zo'n beetje alles gedeeld wat ik kon vinden dus ook de hd maar tot dusver geen resultaat.
Ik moet nog steeds het Net-id en het wachtwoord invoeren en ik weet dus niet hoe ik daar aan kom.
Mogelijk dat dit door Windows 7 wordt veroorzaakt.

Dus euhh drie jaar garantie, nou dat kan ik nu wel op mijn buik schrijven 8)
Die login popup krijg ik ook hoor, hoef alleen niets in te vullen omdat ik everyone read heb gegegeven.

De shortcut verdwijnt dus daar heb je (nog) niets aan maar dat is releatief eenvoudig op te lossen in een nieuwe firmware.

Die garantie gaat inderdaad niet voor jou op! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nou misschien ligt daar dan het probleem. Zou je iets specifieker kunnen zijn?
Waar heb jij die "everyone read" precies gedaan? Ik ben werkelijk al dagen bezig om het uit te zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
De share problemen met windows 7 zijn niet mediaplayer gebonden

Lees deze

http://www.networkedmediatank.com/wiki/index.php/Windows7

en if all else fails

Win7 (and Vista) has some issues broadcasting its availability on a network.
You could try these changes to your Win7 box:-

Firstly, configure Sharing and Discovery:

1. Navigate to the Network and Sharing Center via the Control Panel
2. Click on the down arrow icons and select ON/OFF as follows:
Network Discovery - ON
File Sharing - ON
Public Folder Sharing - OFF
Printer Sharing - ON
Password Protected Sharing - OFF
Media Sharing - OFF

Next, configure the folder you want to share:

1. Select the folder
2. Right-click and choose 'Share' from the menu
3. From the drop-down box select the Everyone (All users in this list) account, making sure permissions are set to 'Reader'
4. Click the buttons Add, Share and Done.

Here are some further registry 'tweaks' if this doesn't work:

WARNING: This requires editing your PC's registry which, if edited incorrectly, can cause Windows systems to become unstable and unusable. So, follow the instructions below at your own risk. - we are not responsible for any damage caused by following these steps.

1. Navigate to the following location in the registry editor.
MACHINESystemCurrentControlSetControlLsa
2. On the right side, double-click on 'everyoneincludesanonymous' and change the 'Value data' from '0' to '1'
3. Double-click on 'NoLmHash' and change the 'Value data' from '1' to '0'
4. Navigate to the following location in the registry editor:
MACHINESystemCurrentControlSetServicesLanManServerParameters
5. Double-click on 'restrictnullsessaccess' and change the 'Value data' from '1' to '0'
6. Close the registry editor

Finally, restart your PC.

succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timsnepscheut
DaBuzzzzz schreef op maandag 22 februari 2010 @ 16:19:

De hoeveelheid rom is de beperking maar ook dat is niet te achterhalen of de telnet guys moeten wat mer uitvinden.
Laten we eens een poging wagen om wat uit te vinden:
Filesystem 1M-blocks Used Available Use% Mounted on
/dev/root 54 54 0 99% /
/dev/mtdblock/2 40 1 39 3% /usr/local/etc
/dev/rd/0 0 0 0 100% /mnt/rd

De root partitie, waar het meeste opstaat gebruikt 54mb en een tweede partitie waarin je dingen kan aanpassen gebruikt 40mb.

/ # cat proc/partitions
major minor #blocks name

31 0 27904 mtdblock0
31 1 55552 mtdblock1
31 2 40960 mtdblock2
31 3 6656 mtdblock3
31 4 131072 disc

Een viertal partities dus en het lijkt er op of er 128mb flash geheugen inzit. Dat komt er ook uit met

/ # cat proc/nandinfo
nand_PartNum:K9F1G08U0B
nand_size:134217728
chip_size:134217728

waar mtdblock 0 en 3 voor worden gebruikt weet ik nog niet maar block 1 lijkt mij root en block 2 /usr/local/etc.

Geen idee of je wat met deze informatie kunt maar dit is wat ik zo even kan vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Thx! vergelijkbaar dus met de andere "eenvoudige" players. Dus ruimte voor extra apps en evt een nette GUI.

Of MSI de moeite wil nemen betwijfel ik en ik denk dat Teknihal MSI gewoon volgt met alleen een logootje.

Als BD iso menu's en TvIX ondersteuning er is ben ik happy.

Specsheet van de Samsung K9F1G08U0B

http://www1.futureelectro...NG/K9F1G08U0B-PCB0T00.pdf

De 1073DD is ook in staat om USB host én client te ondersteunen dus ook NAS functionaliteit.
Het is dus allemaal gedoe in de marge met al die 1073 spelertjes. Zou leuk zijn als de SDK open source werd. Dan krijg je echt leuke firmware

RTD1073

HD MPEG1/2/4, H.264, VC1, RM/RMVB Decoder with Ethernet and HDMI

General Description
The RTD1073 is a highly integrated SoC for Consumer Electronics products requiring High Definition Media Playback, Wireless/Wired Networking, and Mass Storage capabilities.

Features

* HD MPEG 1/2/4 & HD JPEG Decoder
* HD H.264, VC1, RM/RMVB Decoder
* AV Streaming/Transmission via Ethernet & WiFi
* TV Encoder with CVBS/S-video/YPbPr/SCART out
* HDMI v1.3 1080P
* I2S, SPDIF out
* USB2.0 Host & PHY
* USB2.0 Device & PHY
* SATA
* Fast Ethernet MAC & PHY

Applications

* HDD Media Player
* Digital Media Adaptor/Server
* Networked Media Module for Embedded CE device

Flink lijstje spelertjes inmiddels:

http://www.iboum.com/sort/media-players-filter-realtek.php

[ Voor 58% gewijzigd door DaBuzzzzz op 22-02-2010 19:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@ DaBuzzzzz:

Allereerst hartelijk dank voor je uitleg.
Ik heb nu alles doorgenomen en geprobeerd echter zonder resultaat.

Ik heb via NET alleen toegang tot de map "Users" op mijn HD :'( :'( :'( .

Vanavond maar een volledig nieuwe install van Windows 7 en nog eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Anoniem: 346546 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 19:13:
@ DaBuzzzzz:

Allereerst hartelijk dank voor je uitleg.
Ik heb nu alles doorgenomen en geprobeerd echter zonder resultaat.

Ik heb via NET alleen toegang tot de map "Users" op mijn HD :'( :'( :'( .

Vanavond maar een volledig nieuwe install van Windows 7 en nog eens proberen.
Vreemd, je bent toch wel lid van Homegroup op al je clients?

Probeer het ook eens met de win7 firewall uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Oh, lees net:

1. support BD ISO
2. support BDMV
6. support Wifi Dongle

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnTT
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-06 21:31
Voor diegenen die wat meer ruimte willen vrijmaken op het filesystem van het apparaat om mee te spelen; de volgende bestanden zijn niet direct nodig en kunnen zonder verminderde werking verwijderd worden (ik heb zo al een aardige ruimte terug gewonnen);

De wireless drivers, als je toch geen bijbehorende USB Wireless key gaat gebruiken:
/lib/modules/2.6.12.6-VENUS/kernel/drivers/net/wireless/realtek/11n8709/HAL/rtl8192u/r8192_usb.ko
/lib/modules/2.6.12.6-VENUS/kernel/drivers/net/wireless/realtek/11n8709/ieee80211/ieee80211-rsl.ko
/lib/modules/2.6.12.6-VENUS/kernel/drivers/net/wireless/realtek/11n8709/ieee80211/ieee80211_crypt-rsl.ko
/lib/modules/2.6.12.6-VENUS/kernel/drivers/net/wireless/realtek/11n8709/ieee80211/ieee80211_crypt_ccmp-rsl.ko
/lib/modules/2.6.12.6-VENUS/kernel/drivers/net/wireless/realtek/11n8709/ieee80211/ieee80211_crypt_tkip-rsl.ko
/lib/modules/2.6.12.6-VENUS/kernel/drivers/net/wireless/realtek/11n8709/ieee80211/ieee80211_crypt_wep-rsl.ko
/lib/modules/2.6.12.6-VENUS/kernel/drivers/net/wireless/realtek/rtl8187/ieee80211/ieee80211-8187.ko
/lib/modules/2.6.12.6-VENUS/kernel/drivers/net/wireless/realtek/rtl8187/ieee80211/ieee80211_crypt.ko
/lib/modules/2.6.12.6-VENUS/kernel/drivers/net/wireless/realtek/rtl8187/ieee80211/ieee80211_crypt_ccmp.ko
/lib/modules/2.6.12.6-VENUS/kernel/drivers/net/wireless/realtek/rtl8187/ieee80211/ieee80211_crypt_tkip.ko
/lib/modules/2.6.12.6-VENUS/kernel/drivers/net/wireless/realtek/rtl8187/ieee80211/ieee80211_crypt_wep.ko
/lib/modules/2.6.12.6-VENUS/kernel/drivers/net/wireless/realtek/rtl8187/rtl8187/r8187.ko
/lib/modules/2.6.12.6-VENUS/kernel/drivers/net/wireless/realtek/rtl8191su/HAL/rtl8192u/r8192s_usb.ko
/lib/modules/2.6.12.6-VENUS/kernel/drivers/net/wireless/realtek/rtl8191su/ieee80211/ieee80211-rsi.ko
/lib/modules/2.6.12.6-VENUS/kernel/drivers/net/wireless/realtek/rtl8191su/ieee80211/ieee80211_crypt-rsi.ko
/lib/modules/2.6.12.6-VENUS/kernel/drivers/net/wireless/realtek/rtl8191su/ieee80211/ieee80211_crypt_ccmp-rsi.ko
/lib/modules/2.6.12.6-VENUS/kernel/drivers/net/wireless/realtek/rtl8191su/ieee80211/ieee80211_crypt_tkip-rsi.ko
/lib/modules/2.6.12.6-VENUS/kernel/drivers/net/wireless/realtek/rtl8191su/ieee80211/ieee80211_crypt_wep-rsi.ko

GNU AWK:
/usr/bin/awk

Wireles tools:
/usr/bin/iwconfig
/usr/bin/iwlist
/usr/bin/iwpriv

oProfile, waarschijnlijk achtergelaten door de ontwikkelaar:
/usr/local/bin/objdump
/usr/local/bin/opannotate
/usr/local/bin/oparchive
/usr/local/bin/opcontrol
/usr/local/bin/opgprof
/usr/local/bin/ophelp
/usr/local/bin/opimport
/usr/local/bin/opreport
/usr/local/bin/oprofiled

Nog meer wireless tools:
/usr/local/bin/wpa_cli
/usr/local/bin/wpa_supplicant

Optionele installeerbare packages:
/usr/local/bin/Resource/btpd_0.0.1_mipsel.ipk
/usr/local/bin/Resource/samba_3.0.23c_mipsel.ipk
/usr/local/bin/Resource/unicgi_0.0.1_mipsel.ipk

Als je deze bestanden backupt naar een USB key kun je ze altij weer restoren indien nodig...

Ik heb dit gedaan op de update firmware die eerder in dit topic genoemd werd.

Na deze bestanden verwijderd te hebben:

/tmp/usbmounts/sda1/BACKUP # df -k
Filesystem 1k-blocks Used Available Use% Mounted on
/dev/root 55552 34204 21348 62% /
/dev/mtdblock/2 40960 1284 39676 3% /usr/local/etc
...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Cool, maar hoe benader je de resources en files dan?

Openingspost effe opgeleukt

[ Voor 22% gewijzigd door DaBuzzzzz op 22-02-2010 23:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnTT
DaBuzzzzz schreef op maandag 22 februari 2010 @ 22:48:
Cool, maar hoe benader je de resources en files dan?
Inloggen met telnet, username is 'root' wachtwoord leeg laten. Nu kom je in een Linux shell. Alleen het filesystem is nog readonly. Dit kun je oplossen door het filesystem beschrijfbaar opnieuw te mounten;
mount -oremount,rw /

Je moet hetzelfde doen met de USB key als je die erin hebt geplugd - anders is die ook niet beschrijfbaar;
mount -oremount,rw /tmp/usbmounts/sda1

Pas wel een beetje op, als je het systeem unbootable maakt door het verwijderen van de verkeerde bestanden kun je niets meer met het kastje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346668

Ben nu een week met de enVivo aan het spelen. Leuk apparaat, maar één probleem krijg ik maar niet opgelost, ondanks nieuwe Firmware.

Heb meerdere workgroups thuis, waaronder een NAS groep met een aantal NASsen waarop de media staat. Het blijkt voor het apparaat erg lastig om deze te herkennen. Oftewel: Ik ga naar NET en zie vervolgens niets. Had eenzelfde probleem met mijn A.C. Ryan, maar omdat die een optie 'My Shortcuts' heeft waar ik dan gewoon de IP adressen van de NAS in zet werkt dat verder perfect. Dit kastje heeft volgens de handleiding ook deze optie, maar in de praktijk is het er niet. Heb de NAS ook als als UPNP ingesteld, maar dat levert helemaal niets op: Bij het selecteren wordt het scherm zwart en krijg ik weer het openingsscherm.

Heeft iemand dit ook meegemaakt (en hopelijk ook opgelost? ) Anders ga ik het ding toch maar eens terugbrengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
@barkley, wel lezen he

1. support BD ISO
2. support BDMV
6. support Wifi Dongle

is alleen nog even de vraag of de berichtgeving klopt maar ik heb vragen daarover gesteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaBuzzzzz schreef op maandag 22 februari 2010 @ 19:27:
Oh, lees net:

1. support BD ISO
2. support BDMV
6. support Wifi Dongle
Bron?

Edit: Al gevonden: http://www.iboum.com/pr/envivoa.php

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 178901 op 23-02-2010 18:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Ik heb de bron ook maar even kritische vragen gesteld.

Functioneel gezien klopt het bericht maar ik weet niet wie deze figuur is. Al zijn berichten kloppen verder wel.

Only time will tell maar dan is de player voor mij ook af en goed voor weinig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
. zie ondert

[ Voor 255% gewijzigd door DaBuzzzzz op 24-02-2010 16:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

DaBuzzzzz schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 19:39:
FANTASTISCHE!! >:) promofilm van getitnow.gr, een soort griekse ibood van de MSI player

http://www.youtube.com/watch?v=B32hSS_X4MU

Kunnen we deze ook embedden?
Ja, dat kan:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Thx!

Ik heb Teknihall gesproken, een nieuwe firmware staat er aan te komen. Ze zijn nog niet tevreden met de Win7 en Vista Share afhandeling en zetten daar nog op in. Shortcuts my net enzo komen sowieso

Release notes eerder genoemd lijken overeen te komen maar erg mededeelzaam was men niet. Ook deelname aan een forum zag men niet zitten. Daar is Eminent nog de mooie uitzondering is.

Ze ontwikkelen zelf op de SDK en niet zoals eerder gezegd door MSI, wel zullen de Firmwares waarschijnlijk uitwisselbaar zijn maar bevestigen wilde men dat niet.

Klinkt redelijk maar eerst zien, dan geloven uiteraard!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

DaBuzzzzz schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:13:
Thx!

Ik heb Teknihall gesproken, een nieuwe firmware staat er aan te komen. Ze zijn nog niet tevreden met de Win7 en Vista Share afhandeling en zetten daar nog op in. Shortcuts my net enzo komen sowieso

Release notes eerder genoemd lijken overeen te komen maar erg mededeelzaam was men niet. Ook deelname aan een forum zag men niet zitten. Daar is Eminent nog de mooie uitzondering is.

Ze ontwikkelen zelf op de SDK en niet zoals eerder gezegd door MSI, wel zullen de Firmwares waarschijnlijk uitwisselaar zijn maar bevestigen wilde men dat niet.

Klinkt redelijk maar eerst zien, dan geloven uiteraard!
Zou ik wel mooi vinden.. alleen volgens mij ligt het probleem net zo goed bij windows als bij de player wat betreft sharing.. om daar om heen te zeilen.. ben je op termijn extra werk aan het doen.
Maar goed.. we zullen zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
henkleerssen schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 19:21:
[...]

Zou ik wel mooi vinden.. alleen volgens mij ligt het probleem net zo goed bij windows als bij de player wat betreft sharing.. om daar om heen te zeilen.. ben je op termijn extra werk aan het doen.
Maar goed.. we zullen zien.
Volgens mij ook. De aanpassingen in register en instellingen zijn voor mij prima werkbaar. Ze adviseren ook UPNP als alternatief maar wij weten hier dat dat veel beperkingen met zich meebrengt.

Ben benieuwd wat voor knowhow ze in huis hebben.

Anderzijds als de MSI wat beter verkrijgbaar wordt in andere landen dan zal MSI wellicht dit werk doen (moet ie wel 100% uitwisselbaar zijn)

Even afwachten maar dus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
DaBuzzzzz schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 19:32:
[...]Anderzijds als de MSI wat beter verkrijgbaar wordt in andere landen dan zal MSI wellicht dit werk doen (moet ie wel 100% uitwisselbaar zijn)

Even afwachten maar dus
Ben wel heel erg benieuwd of dat de MSI firmware op de EnVivo kan worden geïnstalleerd O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
xippie schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 23:06:
[...]

Ben wel heel erg benieuwd of dat de MSI firmware op de EnVivo kan worden geïnstalleerd O-)
je O-) impliceert dat je meer weet?

Tsja dat is soms lastig :) Goed te weten. Ik was alleen in de veronderstelling dat het de nieuwe firmware was die sinds kort op de website van Teknihall staat. Gaan we toch nog maar even geduldig wachten.

Zijn er trouwens mensen die zowel de Envivo als de AC Ryan hebben? Bot gezegd lijken de interfaces wel heel erg op elkaar, maar ik durf ze nog niet open te schroeven om te zien of dat van binnen ook zo is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
YES!

Bluray ISO, BT download, My Shortcuts, improved Dutch language, Shuffle play..

Binnenlepelen op http://www.teknihall.be/index.php?id=794&L=1#

Release notes:

PO 1036 Firmware updaten (rev2)
Firmware revisie 0226
Deze revisie verhelpt een aantal extra onvolkomenheden in het Nederlandstalig en het Franstalig
menu.
Ook de Led aan de voorzijde werkt nu zoals het hoort (aan = blauw, uit = rood).
Met deze versie is het nu mogelijk om aan te loggen op een Windows 7 computer. Omwille van de
veiligheidseisen van Windows 7 is het wel vereist dat een gebruiker aanlogt met een login én een
paswoord. Het paswoord mag dus niet blank zijn. Maak eventueel een nieuwe gebruiker aan met
een paswoord. Maak je mediamap gedeeld, en geef de nieuwe gebruiker daar tenminste leesrechten.
Wil je ook vanaf de mediaplayer schrijven, dan dient deze gebruiker daar ook schrijfrechten te
hebben.

Er kan nu ook een Samba-server op de mediaplayer actief zijn. Dit is een Linux bestandsserver, die
toelaat vanuit het netwerk de via de USB-poorten gekoppelde opslagmedia te benaderen. De
Sambaserver heeft als naam 'Venus' meegekregen.

Er is nu ook ondersteuning voor BluRay bestanden.

Eventueel kan ook gebruik gemaakt worden van een ingebouwde BitTorrent client. Deze feature
verkeert echter nog in een alpha-ontwikkelstadium, en laat regelmatig de mediaplayer crashen.
Gebruik is voorlopig op eigen risico. (zie ook de voorlopig Engelstalige instructie-pdf
'Mediabox_BT_feature_EN.pdf')

Aanlognamen en -paswoorden kunnen nu worden bijgehouden in 'my-shortcuts', zodat je deze niet
steeds opnieuw hoeft in te geven. (zie ook de voorlopig Engelstalige instructie-pdf
'My_shortcuts_EN_ver2.pdf')

In een muziekmap is nu ook shuffle-play mogelijk.

[ Voor 84% gewijzigd door DaBuzzzzz op 27-02-2010 00:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-12-2022
En helaas geen Wifi dongle support :(
Het enige waar ik echt op zat te wachten.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timsnepscheut
Het lijkt te werken, de snelkoppelingen tenminste en het lampje doet het weer goed :). Had wel even wat problemen met het installeren, hij gaf aan dat er niet genoeg ruimte was voor de installatie en dat ik opnieuw op moest starten. Dat lukte alleen maar door de stekker er uit te treken. Gelukkig ging hij daarna wel weer verder met het installeren van de image en werkt het nu allemaal. De root is wel een stukje groter geworden nu 65mb in plaats van de 55mb die het eerst was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb het probleem dat de video output telkens weer op HDMI Auto springt hoe ik hem ook probeer in te stellen.
HDMI Auto houd in 1080p.
Alleen door een heleboel keer op het knopje output op de afstandsbediening te drukken kan ik hem op een andere output zetten.
In mijn geval 1080i.
De volgende keer dat je hem start staat hij weer op 1080p.
Heel vervelend dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

timsnepscheut schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 13:32:
(...)hij gaf aan dat er niet genoeg ruimte was voor de installatie en dat ik opnieuw op moest starten. Dat lukte alleen maar door de stekker er uit te treken. Gelukkig ging hij daarna wel weer verder met het installeren van de image(...)
Ja inderdaad, dat had ik ook.

[ Voor 15% gewijzigd door Anoniem: 178901 op 27-02-2010 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timsnepscheut
Anoniem: 178901 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 14:28:
Ik heb het probleem dat de video output telkens weer op HDMI Auto springt hoe ik hem ook probeer in te stellen.
HDMI Auto houd in 1080p.
Alleen door een heleboel keer op het knopje output op de afstandsbediening te drukken kan ik hem op een andere output zetten.
In mijn geval 1080i.
De volgende keer dat je hem start staat hij weer op 1080p.
Heel vervelend dus.
Ik geloof dat je bij de instellingen dit kan veranderen van HDMI Auto naar de setting die jij wil. Maar helemaal zeker ben ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

timsnepscheut schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 14:59:
[...]

Ik geloof dat je bij de instellingen dit kan veranderen van HDMI Auto naar de setting die jij wil. Maar helemaal zeker ben ik niet.
Ja, dat kan maar hij springt steeds terug naar HDMI Auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FuzzyFocus

FuzzyFocus

Er zit een vervelende BUG in deze firmware !!!!
PO 1036 Firmware updaten (rev2)
Firmware revisie 0226

:( :( :( :( :( :( :( :(

Het Video tabblad werkt verkeerd !! De functies lijken te zijn verschoven. Ik heb even een overzicht gemaakt met daarop de:

Functie in menu = Eigenlijke functie

Aspect Ratio = Aspect Ratio
Brightness = 1080P 24Hz
Contrast = Brightness (enVivo loop dan vast)
Hue = Contrast
Saturation = Hue
Noise Reduction = Saturation (enVivo loop dan vast)
Video System = Noise Reduction
1080P 24Hz = Video System

Alleen de aspect ratio werkt dus goed.

Bovendien werkt het 1080P 24Hz niet meer.
Anoniem: 178901 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 16:13:
Ja, dat kan maar hij springt steeds terug naar HDMI Auto.
Probeer eens de 1080P 24Hz menu. Doordat het menu helemaal verkeerd werkt zit die functie dus daar.

Kunnen jullie dit verifieren zodat we naar Teknihall.be kunnen klagen ?

[ Voor 43% gewijzigd door FuzzyFocus op 28-02-2010 02:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Inderdaad, dat hele menu is ruk. Verder wel blij met extra's
zal ze mailen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FuzzyFocus

FuzzyFocus

Melding was "No Space for gaffs2 image". Ik had de img in de root van de usb stick gedaan. Stekker er even uit en weer in, even wachten.... en toe ging hij weer verder met de install van de (buggy) firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 347691

De EnVivo vertoond geen avi en wmv bestanden!

Ik heb de Aldi EnVivo gekocht en het is een mooi en snel apparaat om foto's, films en muziek via elke TV te vertonen.
Maaaar, niet al mij avi-bestanden worden geaccepteerd. Ik heb met Picasa 3 en met Adobe Pemiere Elements 2 twee kleine (test) filmpjes gemaakt. Beiden geven op de EnVivo 'not suppoted video format'. Dus heb ik er niets aan.
Ik vermoed dat een firmware update van de codecs dit verhelpt. De importeur teknihall zoekt dit nu uit. Zij hebben al gereageerd dat het hen ook niet lukt. De twee film spelen prima af op de PC (Windows Media Player). Ik heb de firmware updates van teknihall al uitgevoerd.
Binnen een maand kan ik de EnVivo retouneren bij de Aldi.
Zou jij de twee filmpjes op je EnVivo willen proberen? Ze staan op:
http://www.ampersand.cc/film1.avi
http://www.ampersand.cc/film2.wmv

Kunnen jullie deze twee filmpjes proberen en kijken of het bij jullie wel lukt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FuzzyFocus

FuzzyFocus

Anoniem: 347691 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 22:59:
De EnVivo vertoond geen avi en wmv bestanden!
Dat is natuurlijk een beetje kort door de bocht. Al mijn AVI bestanden spelen voortreffelijk. Het AVI formaat is een container formaat, de gebruikte codec voor Audio/Video, daar gaat het om. Welke FourCC code gebruiken jouw bestanden? Heb je al een FourCC change gedaan naar een ander formaat?

De enVivo speeld wel degelijk AVI bestanden, misschien niet alle codec's maar die codecs van jou worden gewoon minder vaak gebruikt. Kan je geen andere codec kiezen als je je bestand aanmaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Het feit dat ze bij Teknihall dit soort 'problemen' onderkennen (net als de win7 share issues) als zijnde een bug in de player baart me wel een beetje zorgen. Net zoals het releasen van een firmware waarbij een heel menusegment naar de klote is. De helderheid van video is aangepast door de update maar kan het niet meer aanpassen. Avi niet als container benaderen is natuurlijk gewoon een kennis tekortkoming.

Verder is de DVD en BD dir ondersteuning en menu ondersteuning prima en ben ik ook blij met de samba server. Hoef ik niet meer heen en weer te rennen met een stickie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_NL
Hmm ben tegen nog wat anders aangelopen.

Een behoorlijk aantal van mijn .ogm's spelen niet af.

de preview laat een zwart scherm zien, met als tijd ( b.v.) 00:00:00 / 42:00:17
Het "afspelen" laat dan een zwart scherm zien. Verder niets.

Aangezien ik geen "invalid file"melding krijg lijkt het erop dat er misschien toch nog het een en ander aan ondersteuning ontbreekt.

[ Voor 21% gewijzigd door Snake_NL op 28-02-2010 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Snake_NL schreef op zondag 28 februari 2010 @ 13:27:
(...) de preview laat een zwart scherm zien, met als tijd ( b.v.) 00:00:00 / 42:00:17.
Het "afspelen" laat dan een zwart scherm zien. Verder niets.
(...) geen "invalid file"melding (...)
Ik had dat ook maar dan met een blu-ray iso.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 347843

Ik ben een beetje een noob, maar misschien dat iemand me wel op weg kan helpen...
Ik heb de nieuwe firmware erop gezet, en mijn mappen op mijn computer met win7 op delen gezet. Via netwerk automatisch een netwerk adres gehad, maar krijg niets van mijn films te zien. Via de externe harde schijf via usb wel, maar lijkt me handig om het gewoon te kunnen streamen vanaf mijn pc....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 347843 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 19:07:
(...)kunnen streamen vanaf mijn pc(...)
Ja inderdaad, dat zou handig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnTT
Anoniem: 346668 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 15:13:
[...]
Zijn er trouwens mensen die zowel de Envivo als de AC Ryan hebben? Bot gezegd lijken de interfaces wel heel erg op elkaar, maar ik durf ze nog niet open te schroeven om te zien of dat van binnen ook zo is :)
Ik heb niet de AC Ryan maar heb wel even een fotootje gemaakt van het bordje in de EnVivo voor de liefhebber;
Afbeeldingslocatie: http://img198.imageshack.us/img198/2457/envivomainboard.th.jpg

Op J1 (De 6 puntjes links van de CPU, onder de netwerkpoort) kun je een 3.3v TTL seriële verbinding maken om het kastje te redden na bijvoorbeeld een mislukte flash.

En bij deze is mijn garantie vervallen. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 348011

EnTT schreef op maandag 01 maart 2010 @ 15:09:
[...]

Ik heb niet de AC Ryan maar heb wel even een fotootje gemaakt van het bordje in de EnVivo voor de liefhebber;
[afbeelding]

Op J1 (De 6 puntjes links van de CPU, onder de netwerkpoort) kun je een 3.3v TTL seriële verbinding maken om het kastje te redden na bijvoorbeeld een mislukte flash.

En bij deze is mijn garantie vervallen. ;)
Toen ik vandaag de laatste firmware update van de teknihall website uitvoerde liep de mediaplayer vast. Er verscheen de volgende mededeling: No Space for gaffs2 image, please reboot. Ik kon alleen nog maar de stroom eraf halen en vervolgens weer inschakelen. Er verschijnt dan het welkomsscherm en vervolgens gebeurt er niks meer.

Nu ik jouw bericht lees over J1 en seriële verbinding krijg ik hoop dat ik deze fout zelf kan herstellen. Zou je mij kunnen uitleggen hoe ik precies moet handelen om de mediaplayer te redden?

Mijn dank is groot!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FuzzyFocus

FuzzyFocus

Anoniem: 348011 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 15:58:
Er verschijnt dan het welkomsscherm en vervolgens gebeurt er niks meer.
Pak eerst even een glaasje water, dat heb ik ook gedaan toen het gebeurde. ;)

Voeding stekker los, USB stick in de achterkant, img file op de stick in de root, stekker er weer in, welkom text op de TV, wachten........ (duurt vrij lang)....... en dan gaat die flasher lopen !!! rustig blijven wachten tot de melding 'successful' verschijnt. (de groene balk gaat iets van 3x heen en weer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FuzzyFocus schreef op maandag 01 maart 2010 @ 16:14:
[...]

Pak eerst even een glaasje water, dat heb ik ook gedaan toen het gebeurde. ;)

Voeding stekker los, USB stick in de achterkant, img file op de stick in de root, stekker er weer in, welkom text op de TV, wachten........ (duurt vrij lang)....... en dan gaat die flasher lopen !!! rustig blijven wachten tot de melding 'successful' verschijnt. (de groene balk gaat iets van 3x heen en weer)
Wat bedoel je met vrij lang. Ik heb wel 3 kwartier zitten wachten of er iets ging gebeuren. Of duurt het nog langer? In ieder geval bedankt voor je reactie en ga het nog maar eens proberen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Helaas reageert mijn media player niet meer, ben nu anderhalf uur verder. Ik ben nu wel benieuwd naar de informatie die EnTT kan geven over het redden van de player. Is er niet een mogelijkheid om dat ding weer naar fabrieksinstellingen te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EnTT
Om een verbinding met de seriele console te krijgen, en daar de kernel te zien booten en een Linux shell te openen, moet je een seriele adapter hebben die op 3.3v opereert, niet de standaard 12v PC seriele poort.
  • Ik heb een Nokia DKU-5 datakabel gekocht bij de lokale GSM boer. Hierin zit een PL2303 USB serial controller.
  • Daarvan heb ik de stekker afgeknipt en de kleuren van de drie draden Tx, Rx en Gnd achterhaald met een multimetertje. De pinbezetting van de DKU-5 kun je hier vinden.
  • De drie draden moet je op het moederbordje solderen, de linker van de 6 pinnetjes links naast de processor is de Gnd. De Tx en Rx zijn de twee puntjes naast de Gnd. Welke Tx en Rx is had ik niet genoteerd, maar je hebt maar twee mogelijkheden...
  • Installeer de driver voor de PL2303, je hebt er nu een COM poort bij als je de kabel in de USB poort steekt. Even googelen als de driver op de CD niet werkt (Vista...)
  • Nu kun je met Hyperterminal (of putty) een seriele verbinding maken op die COM poort. Instellingen: 115200, 8, 1, None
  • Start de enVivo door de stekker erin te steken. Als het goed is zie je een bootloader en de Linux kernel starten in het terminal scherm. Zo niet, heb je waarschijnlijk Rx en Tx omgedraaid.
Door op enter te drukken kun je nu inloggen in de Linux shell, en het systeem herstellen. Het herstellen zelf ligt eraan wat voor probleem je precies hebt; ik had zelf een configuratie bestandje via telnet kaput gemaakt en kon die dus op die manier terug draaien. En de enVivo loopt weer !

Alles uiteraard op eigen risico, kapot is het toch al, en zo ben je weer eens leuk in de weer met een soldeerboutje :).
Maar als je het niet zelf kapot hebt gemaakt (meeste problemen zullen komen door een firmware upgrade die gewoon "volgens het boekje" uitgevoerd was, en toch is misgegaan) - kun je maar beter contact opnemen met Teknihall voor garantie ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FuzzyFocus

FuzzyFocus

Anoniem: 348011 schreef op maandag 01 maart 2010 @ 17:58:
Helaas reageert mijn media player niet meer, ben nu anderhalf uur verder.
Staat op de stick het install.img bestand in de root?
Verder vermeld de teknihall dat alleen dit bestand op de stick moet staan, ik heb dat ook gedaan.
Zie je de led op je stick knipperen?
Heb je de netwerk stekker los gemaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

///

[ Voor 99% gewijzigd door Anoniem: 178901 op 01-03-2010 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Iedereen bedankt voor de hulp. Ik ga hem nu opsturen naar Teknihall, dit lijkt mij het verstandigst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RareSnuiter
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-10-2024
We dansen de samba .... Samba op de envivo uitgeprobeerd als volgt:
  1. activeer "BT and Samba" in Setup menu onder Systeem.
  2. met Internet Explorer (nee, Firefox 3.6 werkte niet) naar http://<ip-adres-van-envivo>/home.html
  3. kies Visit Neighbour, een nieuw venster opent met C-drive en Printers ikoon (Account link werkt niet, lijkt niet geactiveerd)
  4. Er blijkt op de C-drive een mapje BT aangemaakt (voor bittorrent waarschijnlijk)
  5. Lezen van de usb gaat goed, er naartoe wat langzaam, verkenner toont geen voortgang maar doet het wel

[ Voor 4% gewijzigd door RareSnuiter op 01-03-2010 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Had je eenvoudiger kunnen doen, gewoon start, run \\venus

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

RareSnuiter schreef op maandag 01 maart 2010 @ 22:02:
We dansen de samba .... Samba op de envivo uitgeprobeerd als volgt:
  1. activeer "BT and Samba" in Setup menu onder Systeem.
  2. met Internet Explorer (nee, Firefox 3.6 werkte niet) naar http://<ip-adres-van-envivo>/home.html
  3. kies Visit Neighbour, een nieuw venster opent met C-drive en Printers ikoon (Account link werkt niet, lijkt niet geactiveerd)
  4. Er blijkt op de C-drive een mapje BT aangemaakt (voor bittorrent waarschijnlijk)
  5. Lezen van de usb gaat goed, er naartoe wat langzaam, verkenner toont geen voortgang maar doet het wel
en dit is met de nieuwe firmware? of gewoon met de oude? ik heb ff geen zin in een verkeerde flash.. hij werkt nu namelijk prima (behalve met filesharing dan)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FuzzyFocus

FuzzyFocus

@henkleerssen

Alleen de nieuwe firmware

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nieuwe firmware doet het bij mij prima! Vooral het werken van My_Shortcuts is erg prettig omdat het apparaat bij my altijd erg veel moeite heeft om de shares te ontdekken. Wel jammer dat je de shares niet handmatig kan invoeren en je moet een beveiligde share hebben om het ding in MY_Shortcuts te kunnen opnemen maar dan werkt het ook prima.

Upgraden was wel even een issue, had de 'No Space for gaffs2 image, please reboot' melding, maar stekkertje er uit en in en het ding ging gelukkig wel verder.

Blu-ray deed het gelijk, ook de ISO's van blu-ray disks werken. Kan ik eindelijk mijn Blu-rays op een centrale plek opslaan :)

BT en Samba waag ik me nog even niet aan, gezien de waarschuwing in de readme.

Maar voor nu ben ik weer een blije gebruiker...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FuzzyFocus

FuzzyFocus

Anoniem: 346668 schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 12:58:
Nieuwe firmware doet het bij mij prima!
Alleen geen 24p ondersteuning meer en een het tabblad 'Video' wat niet meer correct werkt! Het is maar wat je prima noemt.

Maar voor nu ben ik weer een teleurgestelde gebruiker... :N

[ Voor 4% gewijzigd door FuzzyFocus op 03-03-2010 14:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
heb nogmaals gemaild met support, het blijft veel te stil vanuit Teknihall. Als je zo'n product levert en support moet je ook ontwikkelen op de SDK en communiceren natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346668 schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 12:58:]
..Blu-ray deed het gelijk, ook de ISO's van blu-ray disks werken. ....
Helaas werken hier niet alle Blu-ray ISO's... Hoe is de ervaring bij anderen? Krijg een zwart beeld.

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 178901 op 03-03-2010 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 348437

Is het mogelijk om de mappen C$ en D$ uit te schakelen (onzichtbaar te maken) in het mappenmenu.
Ik wil eigenlijk alleen de mappen in beeld die ik wil delen. Dit om te voorkomen dat de kids teveel moeten kiezen voor ze bij de juiste map zijn.

Verder werkt het hier (redelijk) goed.

Groovertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
C$ en D$ kun je enkel onzichtbaar maken door ze niet meer te delen in Windows. Rechter muisknop op de schijf, Eigenschappen, tabblad Delen.

[ Voor 5% gewijzigd door AtHomer op 04-03-2010 08:38 ]

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 348437

AtHomer schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 08:38:
C$ en D$ kun je enkel onzichtbaar maken door ze niet meer te delen in Windows. Rechter muisknop op de schijf, Eigenschappen, tabblad Delen.
Bedankt voor je reactie.
Als ik het delen van de C en D schijf uit wil zetten, dan staat er dat deze niet gedeeld worden(?)!
In het menu van de player zie ik ze wel. :? .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Root folders (C$ e.d.) zijn altijd shares, of je nu wel of geen rechten erop hebt ze zijn zichtbaar als je in OS zichtbaarheid aan hebt staan, die feature heb je nodig voor volgens mij elke player anders ziet ie de echte shares niet. Shortcuts aanmaken, dan heb je het probleem toch helemaal niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Blijkbaar werkt het voor de administrative shares anders: http://www.itworld.com/se...den-administrative-shares

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_NL
DaBuzzzzz schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 10:09:
Shortcuts aanmaken, dan heb je het probleem toch helemaal niet?
Was dat maar zo, met shortcuts heb ik oa. C$ en D$ , maar ook schijven als Y$ X$ en Z$ , terwijl deze schijven niet eens bestaan op mijn systeem

Ok de regedit van hierboven werkte niet bij mij op VISTA.

in dos-box

net share typen om de lijst van shares te zien.
Vervolgens met "net share X$ /delete" kon ik zo niet relevante shares verwijderen.
M'n lijstje met shared directories is nu weer lekker schoon.

Thanks voor de tip AtHomer !

[ Voor 32% gewijzigd door Snake_NL op 04-03-2010 21:06 ]

Pagina: 1 2 3 4 Laatste