Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 348665

Wie heeft hier een antwoord op ?
Ik heb ook zo een box bij de aldi gekocht en heb problemen met de ondertitels bij een film
Als ik deze activeer via het menu van het iso bestand zie ik de ondertitel maar zodra ik bv de pause toets gebruik of de film vooruit spoel en ik druk daarna op play is de ondertitel verdwenen.
Ik kan vanuit de film niet terug naar het dvd menu en moet dus de hele film opnieuw opstarten.
Heeft hier iemand een oplossing voor ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-12-2022
computer, manage, shared folders,shares wat zie je daar dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_NL
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 07-12-2022
Nu alleen maar de mappen die ik handmatig geshared heb.

en IPC$, meer niet.

geen C$, D$ etc etc meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 348437

Snake_NL schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 08:10:
Nu alleen maar de mappen die ik handmatig geshared heb.

en IPC$, meer niet.

geen C$, D$ etc etc meer.
@ Snake

Hoe heb je dit precies gedaan? Ik gebruik W7 en jij?
8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
IPC$
The Inter-Process Communication (IPC) share or ipc$ is a network share on computers running Microsoft Windows. This virtual share is used to facilitate communication between processes and computers over SMB, often to exchange data between computers that have been authenticated.
en Wikipedia: Administrative share leg took nog uit hoe je ze hidden maar wel werkend kunt houden.

Ik zit achter een firewall en zie zelf geen reden om daar op LAN niveau aanpassingen op te maken, maar dat is aan ieder voor zich natuurlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Goed nieuws, ook met dank aan Snake

Firmware 0103 release

Begin volgende week wordt versie 0301 vrijgegeven van de firmware voor de EnVivo Mediaplayer 1036. De gebrekkige menuwerking van versie 0226 werd daarin gecorrigeerd. Tevens kunnen dan de WiFi-sticks worden besteld (€25.00 excl. verzending). Met deze WiFi-stick kan U ook draadloos met een WiFi-accesspoint contact maken. Er zullen van deze firmware twee versies verschijnen : één met en één zonder WiFi functionaliteit. Breng ons dus volgende week nog maar eens een bezoekje ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_NL
Ik had een mooie post gemaakt om hier te plaatsen vanaf mijn werk, alleen wist ik mijn wachtwoord niet meer.
Had ook geen zin om opnieuw opte vragen enzo dus mehhh.

Ik zag de mededeling toevallig vandaag op de main site van technihall staan, dus niets bijzonders :P

Maar goed

@ groovertje: zie mijn post van donderdag 04 maart 2010 20:04 daar staat echt alles in waar je me vraagt.

@Dabuzzzz :

Ik heb alleen de C$ , D$ en een stuk of 10 andere drive namen verwijderd.
De IPC$ heb ik laten staan ( was trouwens ook de enige die ik NIET zag op de enVivo )

Wat ik ook probeerde met reg tweaks, niets werkte. Alle drives beleven zichtbaar en benaderbaar.

Maar nu heb ik alleen m'n shared drives in beeld op de enVivo, en dat is echt zooo lekker.
Nu weet ik tenminste dat mensen niet opeens via m'n enVivo in m'n ultra geheime directories kunnen kijken :P

EDIT: Wat ik nog wilde zeggen, ik heb een sitecom usb dongle gekocht voor 15 euro, zwart met een blauwe lampje. Past echt perfect bij de enVivo. Nu maar hopen dat die werkt.

[ Voor 28% gewijzigd door Snake_NL op 05-03-2010 21:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FuzzyFocus
  • Laatst online: 15-06 11:23

FuzzyFocus

May the thong be with you...

De wifi dongels moet iig een realtek chipset hebben, getuige de hoeveelheid drivers op het file systeem van de enVivo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
FuzzyFocus schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 11:26:
De wifi dongels moet iig een realtek chipset hebben, getuige de hoeveelheid drivers op het file systeem van de enVivo.
Grote kans dat deze Eminent EM7080 USB WIFI (1.0.3.7) het dan ook doet>

Of elke adapter met Realtek RTL8191SU??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 349039

Ik heb een klein probleemje om 1080p als resolutie in te stellen. HDMI Auto werkt dus ook niet.
In het begin kon het wel, wel dat het beeld raar deed met soms wegvallen maar laterna was het weer goed.
Getest met andere HDMI kabel, en zonder en met de eerste firmware update.

Nu alleen maar een zwart scherm...
Hier iemand ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FuzzyFocus

FuzzyFocus

@kawasabi

Heb je nu een zwart scherm in alle menu's ? of alleen op 1080p ?

In de 0226 firmware kan je wel HDMI auto aanzetten alleen met de menu optie (resolution) eronder doordat er een fout in de firmware zit.

Maar als je helemaal niks meer kan zien, dan is er iets met de brightness instelling aan de hand (ook door een fout in de firmware). Probeer in dat geval met het contrast van je TV op hoog, op je gevoel door de menu's te lopen en de oude/vorige firmware terug te flashen.

Probeer ook de knop <Output> op je afstandsbediening eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb wel beeld op alle resoluties van 480 tot 1080i 60hz.

Helemaal in het begin kreeg ik wel beeld maar vanaf gisteren ineens niet meer als ik hem op 1080p of HDMI auto zet. De TV zegt dan NO SIGNAL.
Als ik op knop Output druk dan kan ik wel uiteindelijk op een andere resolutie komen en beeld komt weer terug.

Snap het even niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
niet gewoon een brakke hdmi kabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FuzzyFocus

FuzzyFocus

Kabel kan ook, de enVivo kabel is nl. wel belabberde kwaliteit geen ontstoor ferriet aan beide kanten terwijl dat voor 1080p toch wel noodzakelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De hdmi kabel was ook mijn eerste gedachte maar heb er 2 gepropeerd met zelfde resultaat...
Ben erachter gekomen dat het menu alleen niet in 1080p wil verschijnen, als ik een bestand afspeel op een andere resolutie en dan op output druk naar 1080p dan komt beeld weer netjes terug.

Zodra de video stopt krijg ik zwart beeld weer, dus geen menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RareSnuiter
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 17-10-2024
Nieuwe firmware 0301 gespot op de Teknihall site! Wie durft ... ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Aantal notes
Deze revisie verhelpt ten opzichte van versie 0226 een aantal onvolkomenheden in het Setup menu.
Alle uitbreidingen van de vorige versie zijn behouden, maar enkele bugs werden gecorrigeerd.
(zie installatie-opmerkingen van de vorige versie)
Indien een bepaald videobestand niet kan worden afgespeeld, of zelfs niet wordt opgelijst, probeert
U dan eens om het een andere extensie te geven (.avi bijvoorbeeld). Er is veel kans dat het toch kan
worden afgespeeld.
Ook een CD- of DVD image-bestand dat eindigt op .img wordt niet herkend. Als U de extensie
wijzigt in .iso, is er veel kans kans dat het toch wordt herkend.
Videocamera-bestanden die zijn gemaakt in de standaard definitie kunnen niet worden afgespeeld.
In hoge definitie is er geen enkel probleem. Dit ligt aan een beperking van de toegepaste Realtek
decodeerchip.
deze gaat er vanavond nog op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

RareSnuiter schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 09:24:
Nieuwe firmware 0301 gespot op de Teknihall site! Wie durft ... ?
Nieuwe firmware staat erop zonder problemen 8)
Install liep bij mij -net zoals vorige keer- zonder problemen.
Zoals op de website aangegeven zijn de USB sticks (nog) niet aangekomen en is deze versie dan ook zonder USB ondersteuning.
Het door het menu lopen gaat nu als een zonnetje, maar nu ga ik de rest van de werking nog testen.

Voor de personen die durven.....suc6 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FuzzyFocus

FuzzyFocus

Anoniem: 348437 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 11:14:
Nieuwe firmware staat erop zonder problemen 8)
Install liep bij mij -net zoals vorige keer- zonder problemen.
Geen 'No Space for yaffs2 image, please reboot' perikelen zoals bij de vorige versie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FuzzyFocus schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 11:40:
[...]

Geen 'No Space for gaffs2 image, please reboot' perikelen zoals bij de vorige versie?
Ik heb de vorige keer ook geen problemen gehad, en nu ook helemaal niet. Even afwachten tot iemand die de vorige keer problemen had nu de update gedaan heeft.

Edit: Ik had twee van deze players gekocht, en ook de tweede geeft geen problemen met deze update _/-\o_

[ Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 348437 op 09-03-2010 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 349433

Met de vorige release had ik alleen dat de Icoontjes korrelig werden (resolutie?) en de het beeld flets wit ipv zwart. Heb toen de HDMI instellingen aangepast en alles was weer oke, op het brakke menu na dan.

We gaan de nieuwe firmware release er vanavond ff op tjoepen.

No guts no glory.

PS Begrijp ik nou goed dat er voor wifi een apparte dongle nodig is? Je kunt dus niet je eauwe Linksys stick gebruiken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 178901

Ik heb 2 bugs gevonden:
  • De subpicture bij dvd's is verschoven.
  • In het video menu staat bij '1080p 24hz' pauze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo
Heeft er verder helemaal niemand problemen met ondertitels die verdwijnen op het moment dat de pauze toets is gebruikt ?
Of doe ik iets verkeerd ? Als ik de films op de computer afspeel geen enkel probleem maar zodra ik dat via de mediabox doe werkt dit niet meer.
Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_NL
Ik had de "no space " melding de vorige keer, nu echter geen probleem.

'1080p 24hz' staat op play bij instellen, zwart scherm en gaat terug naar "root"

wel balen van geen dongle ondersteuning :(

Ennuh, totaal geen problemen betreffende ondertitels

[ Voor 12% gewijzigd door Snake_NL op 09-03-2010 20:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Snake_NL schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 20:19:
Ik had de "no space " melding de vorige keer, nu echter geen probleem.

'1080p 24hz' staat op play bij instellen, zwart scherm en gaat terug naar "root"

wel balen van geen dongle ondersteuning :(

Ennuh, totaal geen problemen betreffende ondertitels
Dat met 24P heb ik dus ook, verder geen opmerkingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FuzzyFocus

FuzzyFocus

Wat een teleurstelling die nieuwe firmware. ;(

Geen nieuwe features en 1080p 24p werkt nog steeds niet! In het video menu staat bij mij achter "1080p 24Hz" het woord "Title menu". Als je die kiest wordt het even zwart en verschijnt het menu weer.

In firmware 0202 werkte dat WEL goed en stond er On / Off.

Het flashen verliep trouwens een stuk soepeler, geen 'yaffs2' melding en ik had het idee dat het ook sneller ging. Is wel handig want ik hoop nog op een nieuwe firmware voor het 24p probleem.

Kan teknihall.be nu EINDELIJK het Video submenu VOLLEDIG goed laten werken? Ik zit me af te vragen of het toch niet een miskoop is deze enVivo.

24p ondersteuning is nl. wel een must voor goede HD, meeste films zijn nl. 24 Hz.

edit.
Probleem is opgelost, zie mijn post hieronder

[ Voor 4% gewijzigd door FuzzyFocus op 11-03-2010 18:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FuzzyFocus

FuzzyFocus

Anoniem: 348665 schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 18:59:
Hallo
Heeft er verder helemaal niemand problemen met ondertitels die verdwijnen op het moment dat de pauze toets is gebruikt ?
Ondertitels bij ISO's/VOBs of AVI's ??

AVI met SRT files werkt bij mij goed, ook na pause / un-pause.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo
Heeft er verder helemaal niemand problemen met ondertitels die verdwijnen op het moment dat de pauze toets is gebruikt ? Of doe ik iets verkeerd ? Als ik de films op de computer afspeel geen enkel probleem maar zodra ik dat via de mediabox doe werkt dit niet meer. Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen ?
Ik heb het net even getest en merkte dat ik hier het "probleem" ook heb. Als tijdens de film de ondertitels weg zijn (na pauze) kun je met "subtitle" op AB deze weer aanzetten (is eigenlijk niet de bedoeling, moet gewoon werken). Daarna heb ik dat probleem niet meer (ook niet na pauze). Ook niet als ik meteen bij aanvang van de film de ondertitels meteen aanzet op Nederlands. In het menu blijkt in het begin van de film geen ondertitels aan staan, maar toch heb ik Nederlandse ondertitels (tot ik de pauzeknop gebruik ;) ) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

FuzzyFocus schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 09:07:
[...]
AVI met SRT files werkt bij mij goed, ook na pause / un-pause.
Zet jij in het begin van de film op je AB (subtitle) de ondertitels aan, of gaan deze automatisch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FuzzyFocus

FuzzyFocus

Ik zet ze met de hand aan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Vind het aanzetten van ondertitels overigens wel heel typisch werken. Ik zou zeggen skip dat tussenmenu van on/of en settings, doe alle subs onder steeds de knop indrukken en voorbij scrollen en zet met de pijjtjes toetsen de juiste grootte.

Nee, eerst menuutje, dan van 'off' halen, dan juiste taal kiezen, dan eenmalig van achterlijk groot naar normaal (-/- 24) en dan met back weer terug naar je film.

Beetje typisch

Ik zou graag op de site van teknihall eens een keer horen of en wat ze gaan doen met feature requests die er al zijn.

MSI geeft ondertussen aan :
danke für Ihre Anfrage.

An einem Firmware update wird derzeit nicht gearbeitet.

Bitte erläutern sie ihre Problematik die sie haben erneut. Bitte bedenken sie das dieses Gerät kein Samba unterstützt
Nah, Samba heeft teknihall al voor ze opgelost, maar verder geeft MSI dus niet thuis, of ze lullen maar wat want zodra het ding een beetje verkocht wordt gaan de vragen komen natuurlijk.

Ik ben min of meer tevreden, rekening houdend met de prijs. Wil correcte 24P ondersteuning en zou heeeeeel graag TVIXIE ondersteuning willen. Gebruik het nu wel maar dat resulteert slechts in een mooi plaatje dat ik kan aanroepen voor de synopsys en info van de film in die folder. Wel zinvol en leuk maar het kan zoveel meer

Aan ondersteuning van formaten en de wijze van afspelen, niks dan lof

Haal bijna 50.0000 Kb met mn 100 mbit netwerk bij afspelen dus zelfs de meeste bd50 1 op 1 kopieeen worden netjes gespeeld. (niet dat ik ooi bd50 zal omzetten/downloaden, vind 12 Gb voor een flim meer dan zat)

Die Desiree is de enige van de crew die daadwerkelijk op het forum actief is, misschien moeten we die vragen of ze wat centraler kunnen communiceren en wat te doen met feature requests??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Hallo
Of doe ik iets verkeerd ? Als ik de films op de computer afspeel geen enkel probleem maar zodra ik dat via de mediabox doe werkt dit niet meer.
Idem hier, je moet de ondertitels dan weer aanzetten via de AB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Gisteravond de update uitgevoerd, die verliep soepel, geen gemekker over ruimte gebrek oid.
Was met 2 minuten al klaar en restarte netjes naar het menu scherm.

Geen probleem gehad met sub's oid. Ik zal nog ff testen met pauze. Hadden jullie dat met vob, iso of andere types?

Wel zou het leuk zijn als de dongle gaat werken... Kan iemand mij zeggen of je echt een EnVivo dongel moet gebruiken?

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 349433 op 10-03-2010 15:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Daar zit -denk ik- het verschil.
Als je de ondertitels via de AB (aan begin- of tijdens de film) aanzet, dan heb je het probleem zoals eerder aangegeven niet als je de film op pauze zet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 348437 schreef op woensdag 10 maart 2010 @ 15:58:
[...]

Daar zit -denk ik- het verschil.
Als je de ondertitels via de AB (aan begin- of tijdens de film) aanzet, dan heb je het probleem zoals eerder aangegeven niet als je de film op pauze zet.
Hoe moet je dan anders de sub's aanzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bij mij beginnen een aantal films automatisch met NL-subs. Bij Pauze gaan deze eraf. Als ik met de AB de NL-subs (begin of tijdens film) aanzet, dan krijg ik dit probleem er niet (meer).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
ik heb het ook bij wat films. Na pauze geen subs meer, maar even klikken en ze zijn er weer. toch vaag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FuzzyFocus

FuzzyFocus

Ik heb de 1080 24p werkend :*)

Wat je moet doen is het volgende:
  • Ga naar het system menu
  • Kies "Restore Default"
Hierna vraagt de enVivo om de systeem taal in te stellen, klok en LAN settings.

Als je dan naar het Video menu gaat, zal je zien dat je in het 1080p 24Hz weer kan kiezen uit On/Off.

En het werkt, AVI's in 24fps worden weer op 24hz afgespeeld.

(met dank aan een andere enVivo gebruiker voor deze super tip)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FuzzyFocus

FuzzyFocus

Er is weer nieuwe firmware voor onze enVivo !!

WIFI ondersteuning is toegevoegd in versie 0308.
WiFi nu beschikbaar ...
De WiFi stick die op de mediaplayer past is nu leverbaar (bestelnummer mediaplayer1036-06), tesamen met de firmware update 0308.
Kijk op http://teknihall.be/index.php?id=795&L=1&type=777 voor de firmware

[ Voor 59% gewijzigd door FuzzyFocus op 11-03-2010 18:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

i am happy
dankzij jullie reacties weet ik nu ook hoe ik de subs op mijn tv tevoorschijn moet toveren
thx voor de reactie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 19:54
Ik krijg het nog steed niet voor elkaar zonde de registry tweak mijn pc te benaderen via mijn netwerk, blijf klooien met inlognaam en wachtwoord.
Hoe moet ik dan een nieuwe gebruiker aanmaken?
toch niet in windows? 7
Gast?
met de tweak kan ik gewoon in de gedeelde mappen komen, zo zou het ook moeten via het media menu, wie het weet mag het zeggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_NL
Vista:

--> start
---> Configuratiescherm
--> gebruikers accounts
--> een andere account beheren
--> een nieuwe account maken
--> "nieuwe naam van account" vul hier je nieuwe account naam. / zet op standaard gebruiker
--> je ziet nu de naam van al je accounts, selecteer je nieuwe account
--> "een wachtwoord instellen"
--> Vul je wachtwoord voor deze account in en bevestig deze nog een keer op de regel daaronder.
--> druk op wachtwoord instellen
--> Ga naar de drives die je wilt delen, druk op rechtermuis knop
--> selecteer delen
--> selecteer je nieuw aangemaakte accountnaam uit de lijst en zet op lezer.

Op windows niveau ben je klaar.
--> ga naar je envivo
--> druk op browse
--> selecteer net
--> kies je windows netwerknaam
--> selecteer de schijf die je wilt benaderen
--> wanneer je de schijf probeert te benaderen wordt om je gebruikers naam en wachtwoord gevraagd
--> vul de naam en wachtwoorden in ( Hoofdletter gevoelig ! )
--> druk op ok & save to my_shortcut

wanneer je dit gedaan hebt en je media player is uitgeweest.
--> druk op browse
--> net
--> MY_SHORTCUT
en je kan inloggen op je netwerk ZONDER een wachtwoord in te vullen.

( uit het hoofd, kan zijn dat er ergens een naam/beschrijving niet helemaal klopt )

[ Voor 3% gewijzigd door Snake_NL op 12-03-2010 07:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gem1e
  • Laatst online: 25-02 19:54
Snake_NL schreef op vrijdag 12 maart 2010 @ 07:10:
Vista:

--> start
---> Configuratiescherm
--> gebruikers accounts
--> een andere account beheren
--> een nieuwe account maken
--> "nieuwe naam van account" vul hier je nieuwe account naam. / zet op standaard gebruiker
--> je ziet nu de naam van al je accounts, selecteer je nieuwe account
--> "een wachtwoord instellen"
--> Vul je wachtwoord voor deze account in en bevestig deze nog een keer op de regel daaronder.
--> druk op wachtwoord instellen
--> Ga naar de drives die je wilt delen, druk op rechtermuis knop
--> selecteer delen
--> selecteer je nieuw aangemaakte accountnaam uit de lijst en zet op lezer.

Op windows niveau ben je klaar.
--> ga naar je envivo
--> druk op browse
--> selecteer net
--> kies je windows netwerknaam
--> selecteer de schijf die je wilt benaderen
--> wanneer je de schijf probeert te benaderen wordt om je gebruikers naam en wachtwoord gevraagd
--> vul de naam en wachtwoorden in ( Hoofdletter gevoelig ! )
--> druk op ok & save to my_shortcut

wanneer je dit gedaan hebt en je media player is uitgeweest.
--> druk op browse
--> net
--> MY_SHORTCUT
en je kan inloggen op je netwerk ZONDER een wachtwoord in te vullen.

( uit het hoofd, kan zijn dat er ergens een naam/beschrijving niet helemaal klopt )
toon volledige bericht
okeej, gaat het proberen, had moeten bijschrijven dat ik met Win 7 zit, maar we zullen zien.
thx.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_NL
Iemand trouwens een wifi dongle in gebruik met een RT chipset die niet van teknihall is ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotdog92
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ik heb de nieuwe firmware (inclusief WiFi-support) zonder problemen kunnen installeren op de mediaspeler. Het installeren van de firmware ging sneller dan bij versie 0226 en de zogenaamde "yaffs2" melding komt ook niet meer voor (althans, niet in mijn situatie).

Zou Teknihall nog iets gaan doen met een mogelijkheid om rechtstreeks video's van YouTube af te spelen? Is iemand die contact heeft via de mail met Teknihall daar misschien van op de hoogte? De MSI Movie Station doet het namelijk wel en een dergelijke feature zou wel in mijn straatje passen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
hotdog92 schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 18:29:
Ik heb de nieuwe firmware (inclusief WiFi-support) zonder problemen kunnen installeren op de mediaspeler. Het installeren van de firmware ging sneller dan bij versie 0226 en de zogenaamde "yaffs2" melding komt ook niet meer voor (althans, niet in mijn situatie).

Zou Teknihall nog iets gaan doen met een mogelijkheid om rechtstreeks video's van YouTube af te spelen? Is iemand die contact heeft via de mail met Teknihall daar misschien van op de hoogte? De MSI Movie Station doet het namelijk wel en een dergelijke feature zou wel in mijn straatje passen. :)
Heb jij de msi zien spelen? een firmware van dat ding is niet te downloaden en MSI geeft aan niet aan een nieuwe FW te werken.

Moet toch ergens vandaan te peuteren zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boom23
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 14-03-2010
Hallo,

Ik heb de nieuwe firmware 0301 erop proberen te zetten, maar zonder succes. Al na 1 minuut kreeg ik de melding dat er geen ruimte was voor een bepaalde afbeelding, hierna stond alles vast. Ik heb ongeveer nog 15 minuten gewacht en toen de stekker eruit getrokken. Vervolgens stroom erop en de usb erin, maar zonder succes... Hij doet het niet meer... Zie alleen een afbeelding van EnVivo :X

Ga morgen maar eens bellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 262363

Hallo
Bij mij ook een probleem met ondertiteling, op pc werkt alles correct, maar op Mediabox krijg ik op geen mogelijkheid ondertiteling aan. Ook niet handmatig.

Heeft verder iemand ervaring met een dvd menu (van dvd) , ik kan met de afstandsbediening geen opties kiezen, krijg dan een handjes te zien. Lijkt me dat dit toch wel moet werken om bijvoorbeeld een scene, of ondertiteling te kiezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Anoniem: 262363 schreef op zondag 14 maart 2010 @ 11:27:
[...]

Bij mij ook een probleem met ondertiteling, op pc werkt alles correct, maar op Mediabox krijg ik op geen mogelijkheid ondertiteling aan. Ook niet handmatig.

Heeft verder iemand ervaring met een dvd menu (van dvd) , ik kan met de afstandsbediening geen opties kiezen, krijg dan een handjes te zien. Lijkt me dat dit toch wel moet werken om bijvoorbeeld een scene, of ondertiteling te kiezen.
Om te kunnen oordelen over subs, moet je heel specifiek aangeven wát er niet werkt. Dit is veel te algemeen.
DVD menu's werken prima als je de DVD directory structuur aanhoudt in mappen of iso. Je krijgt dan de optie play folder or browse folder. Zit er een menu dan kom je daarin als je play doet maar iso's werken nog beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotdog92
  • Niet online
DaBuzzzzz schreef op zaterdag 13 maart 2010 @ 19:59:
[...]

Heb jij de msi zien spelen? een firmware van dat ding is niet te downloaden en MSI geeft aan niet aan een nieuwe FW te werken.

Moet toch ergens vandaan te peuteren zijn?
Nee, ik heb de MSI niet zien spelen. Er wordt echter wel geclaimd door MSI dat het met de Movie Station mogelijk is om video's van YouTube af te spelen met de mediaspeler. Daarom vraag ik me af of iemand weet of Teknihall nog met een dergelijke feature bezig is voor in een nieuwe firmware.

Dat brengt me trouwens meteen bij iets anders. Afgelopen weekend heb ik de Playstation 3 Media Server Software gedownload en de boel ingesteld en het werkt naar behoren met de mediaspeler. De shortcut naar content op het web zorgt echter wel voor problemen. Zo gauw ik daar iets probeer te benaderen (radio, tv, YouTube) dan lukt dat, maar wanneer ik in één van deze secties van item probeer te wisselen of iets probeer af te spelen slaat de mediaspeler vast en moet ik het apparaat van de stroom afhalen en vervolgens weer opnieuw aansluiten. Iemand enig idee wat er aan de hand kan zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
waarom zou je nog een DLNA server draaien? je kunt via SMB toch al alles draaien?

of is het je puur om online content te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotdog92
  • Niet online
DaBuzzzzz schreef op dinsdag 16 maart 2010 @ 20:56:
waarom zou je nog een DLNA server draaien? je kunt via SMB toch al alles draaien?

of is het je puur om online content te doen?
Ja, voornamelijk vanwege de online content. Aan de andere kant, hoe meer mogelijkheden ik heb met de speler, hoe beter. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OswaldDeformed
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20-06 23:22
Ik heb zojuist zonder problemen een Bluray .iso af kunnen spelen, maar na de speler uit en weer aan te zetten speelt hij deze ineens niet meer af. Hij geeft aan "Ongeldig bestand!". Heeft iemand enig idee waardoor dit veroorzaakt zou kunnen zijn? Het gaat om dezelfde .iso en ik heb de laatste firmware geïnstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henkleerssen
  • Niet online

henkleerssen

Your life is as you narrate it

OswaldDeformed schreef op zaterdag 20 maart 2010 @ 01:05:
Ik heb zojuist zonder problemen een Bluray .iso af kunnen spelen, maar na de speler uit en weer aan te zetten speelt hij deze ineens niet meer af. Hij geeft aan "Ongeldig bestand!". Heeft iemand enig idee waardoor dit veroorzaakt zou kunnen zijn? Het gaat om dezelfde .iso en ik heb de laatste firmware geïnstalleerd.
raar .. geen probleem met iso en mkvs met orginele firmware..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 356874

Hallo

Heb nu ook de nieuwste firmware incl wifi op de envivo gezet.
Nu wil ik hem in het netwerk aanmelden wat ook gelukt is maar de werkgroepnaam kan ik niet aanpassen.
Ik heb hier een netwerk met 4 PC en 2 Laptop´s om nu alle Netwerkapp. in de nieuwe (default) netwerkgroep te laten werken vind ik wat omslachtig. Kan ik niet de (default) netwerknaam van de envivo herbenoemen? dus de workgroep naar mijn eigen werkgroepnaam? de App-naam Venus is goed, makkelijk te onthouden dat het om de netwerkspeler gaat.
Weet iemand een oplossing?
Zo ja hoe moet ik dat doen. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
ehuwJ?? Je workgroup naam is een entiteit op het netwerk, je moet elk item (windows) lid maken van die groep om er zo gebruik van te kunnen maken. De mediaplayer neemt gewoon de naam van je workgroup over, omdat ie nou eenmaal zo heet....de player doet verder niks met de benaming

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjaa
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 02-03 16:00
Kan iemand mij vertellen hoe ik een opgeslagen "Shortcut" in myshortcuts kan wissen?
Deze optie is er nl. niet.
Misschien met telnet....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

De nieuwe firmware is uit. Er staat Final update, dus hier moeten we het mee doen.
Heb even geen tijd om erop te zetten, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Firmware staat hier: http://www.teknihall.be/i...x.php?id=795&L=1&type=777

Groovertje

PO1036 Mediaplayer update 0420
Final update EnVivo Mediaplayer

Naast een aantal kleine bugs werd ook de HDMI-klankondersteuning voor sommige Sony televisiemodellen verbeterd. Naast WiFi biedt deze firmware ook ondersteuning voor bedrade netwerken.

Er werd ook voorzien in een verbeterde Samba server/ BT client. Let wel dat enkel NTFS en ext3 als schijfformattering hierbij worden ondersteund.

De WiFi stick die op de mediaplayer past is nog steeds leverbaar (bestelnummer mediaplayer1036-06). U kan hem bestellen via de webshop, of telefonisch. Betalingen dienen te geschieden via vooruitbetaling.

De firmware werkt alleen met deze WiFi stick, omdat deze zonder driver direct hardware-matig wordt aangesproken door de mediaplayer. U kan deze stick overigens eveneens in een PC met USB 2.0 poort gebruiken : er wordt een driver-CD meegeleverd. De stick ondersteunt IEEE802.11B/G/N(1T2R).

Lees voor het updaten de update-instructies in PDF-formaat, en de korte gebruiksaanwijzing voor de WiFi component van de mediaspeler.

Een waarschuwing is hier echter wel op zijn plaats. Om filmbestanden draadloos van een andere bron af te spelen, dient U wel minimaal over een IEEE802.11N access point te beschikken.

Een dergelijk access point heeft een theoretische doorvoersnelheid van 150 Megabit per seconde. Bij een IEEE802.11G netwerk is dit slechts 54 Megabit. Dit soort netwerk is wel geschikt om bestanden te transfereren naar een op de mediaplayer aangesloten harde schijf of geheugenstick, maar om videobestanden draadloos af te spelen zal U dikwijls worden geconfronteerd met haperingen.

Wij testten de stick uitgebreid met een type N accesspoint en konden zonder problemen HD-bestanden streamen tot 1080i. Bij 1080p constateerden we soms kleine haperingen.

Indien U de grootste communicatiebandbreedte wil hebben is nog steeds een bekabelde oplossing de beste, maar deze stick functioneert naar behoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toch maar snel even erop gezet.....en zonder problemen.
Heb echt geen tijd nu alles te testen, maar op het eerste gezicht werkt het allemaal soepel.

Groovertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_NL
Ik zie zelf geen verbeteringen, en mis nog steeds een heleboel functionaliteit.
ERG jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotdog92
  • Niet online
Ik zag het bericht van groovertje gisteren voor het eerst, maar had toen nog geen tijd om de boel te downloaden en de nieuwe firmware op de mediaspeler te zetten. Het was de bedoeling om dat nu te gaan doen, maar ik zie nu dat alle linkjes niet meer aanwezig zijn op de Download-pagina die verwijzen naar de bestanden. Alleen de setup van de Wi-Fi Dongle is nog aanwezig.

Iemand een idee wat er aan de hand is?

Overigens gebruik ik deze mediaspeler in combinatie met onze LEB650. Wanneer ik de output echter op 1080p gooi kleurt het scherm roze waar dat bij 1080i en andere resoluties niet het geval is. Er zijn nog wel een aantal countouren van het normale beeld terug te vinden. Any thoughts?

[ Voor 25% gewijzigd door hotdog92 op 05-05-2010 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
communiceren over firmware doet Teknihall niet helaas, je weet dus niet waar je aan toe bent, kennelijk was de 420 release toch nog niet zo af.....geduld dus, das al

Acties:
  • 0 Henk 'm!

hotdog92 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 20:51:
Ik zag het bericht van groovertje gisteren voor het eerst, maar had toen nog geen tijd om de boel te downloaden en de nieuwe firmware op de mediaspeler te zetten. Het was de bedoeling om dat nu te gaan doen, maar ik zie nu dat alle linkjes niet meer aanwezig zijn op de Download-pagina die verwijzen naar de bestanden. Alleen de setup van de Wi-Fi Dongle is nog aanwezig.

Heb verder nog niet kunnen testen.

Hoi hotdog92

Heb net even gekeken en zag inderdaad dat de door mij hierboven besproken versie er NIET meer op hun download pagina staat (laatste 11/3/10).
In de instructies die ik -vanaf de originele site- geplaatst had stond dat het een versie was met daarin OOK Wifi. Volgens mij komt er een versie voor beide. Ik de door mij gedownloade versie staat de mogelijkheid om bekabeld en Wifi instellingen te kiezen.

Er werd gesproken over een Final versie, maar zo Final was deze dus nog niet! 8)7

Heb in ieder geval geen problemen gehad met de install, maar wachten op wat er gaat komen.

Groet Groovertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotdog92
  • Niet online
Goed, laten we hopen dan dat die nieuwe firmware nog iets leuks te bieden heeft en binnenkort online staat dan.

Overigens was gister nog wel een link aanwezig naar een PDF-file over die Wi-Fi Dongle, maar die is nu ook compleet verdwenen.

Iemand overigens nog een idee wat er aan de hand kan zijn met het roze kleuren van het beeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjaa
Kan iemand mij vertellen hoe ik een opgeslagen "Shortcut" in myshortcuts kan wissen? |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotdog92
  • Niet online
Heb je de zogenaamde optie "Restore Default" al geprobeerd? Nadeel is wel dat je dan je instellingen kwijtraakt en deze dus, waar nodig, opnieuw zult moeten instellen. ;)

Edit:

Ik zie zojuist dat de bestanden weer beschikbaar zijn. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door hotdog92 op 07-05-2010 15:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjaa
Ik heb het geprobeerd :X maar het helpt niet :F
hotdog92 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 19:34:
Heb je de zogenaamde optie "Restore Default" al geprobeerd? Nadeel is wel dat je dan je instellingen kwijtraakt en deze dus, waar nodig, opnieuw zult moeten instellen. ;)

Edit:

Ik zie zojuist dat de bestanden weer beschikbaar zijn. ;)

[ Voor 5% gewijzigd door tsjaa op 07-05-2010 17:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

is 1 bestand voor Wifi en kabel en staat nu weer online op de website.

Groovertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
geinstalleerd, ging heel vlot en soepel, sneller dan de voorgaande en ik heb nog geen fout kunnen ontdekken
de samba server is sneller.veeeel sneller dus das alvast goed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187449

goedemorgen :*)

mijn zusje brengt hier gisteren die aldi envivo mediaplayer met het verzoek is te kijken naar de ondertitels.

zij heeft tot op heden geen MKV's met subs gebruikt, nu ze dat wel heeft blijkt dat ze de ondertitels niet aan/uit kan zetten, niet zichtbaar te maken.
als je via de afstandsbediening dat probeert kom je alleen in het subtitelmenu maar er gebeurt verder niets, blijft op 'uit' staan maar dan highlighted zeg maar.

ik heb het geprobeerd met

- mkv met 'ingebakken' subs'
- mkv met lose srt subs
- op 720p / 1080p
- vanaf usb stick en netwerk
- dit topic doorgelezen >:)

wie geeft raad ?

bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Nieuwe firmware voor de MSI versie 409 (werkt ook op de EnVivio):

http://www.msi-computer.d...ncat_no=132&prod_no=10050

Verschillen tov de EnVivio zijn niet zichtbaar..., instellingen en ook taal blijven hetzelfde.

Volgens MSI:

Neuerungen:
- Zufallswiedergabe bei Musik- und Bildwiedergabe
- Ermöglicht den Zugriff auf Windows 7 Freigaben über die Medienstreaming Freigabe
- unterstützt BitTorrent Downloads

Deze wijzigingen zaten al in de EnVivio versie.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 178901 op 15-05-2010 12:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 187449 schreef op zaterdag 15 mei 2010 @ 09:51:
goedemorgen :*)

mijn zusje brengt hier gisteren die aldi envivo mediaplayer met het verzoek is te kijken naar de ondertitels.

zij heeft tot op heden geen MKV's met subs gebruikt, nu ze dat wel heeft blijkt dat ze de ondertitels niet aan/uit kan zetten, niet zichtbaar te maken.
als je via de afstandsbediening dat probeert kom je alleen in het subtitelmenu maar er gebeurt verder niets, blijft op 'uit' staan maar dan highlighted zeg maar.

ik heb het geprobeerd met

- mkv met 'ingebakken' subs'
- mkv met lose srt subs
- op 720p / 1080p
- vanaf usb stick en netwerk
- dit topic doorgelezen >:)

wie geeft raad ?

bvd
toon volledige bericht
los je dit ook op met die nieuwe firmware dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_NL
Zodra uit gehighlight is en je gaat dan met de knop naar boven/beneden, dan krijg je geen andere talen opties ?
Ik heb namelijk geen enkel probleem met subs binnen een MKV.

Al is dat NIET helemaal waar. Subs willen soms in de breedte buiten beeld vallen.
Ook letter type formaat helpt niet altijd ( alleen bij veel tekst )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Snake_NL schreef op zondag 16 mei 2010 @ 12:04:
Zodra uit gehighlight is en je gaat dan met de knop naar boven/beneden, dan krijg je geen andere talen opties ?
Ik heb namelijk geen enkel probleem met subs binnen een MKV.

Al is dat NIET helemaal waar. Subs willen soms in de breedte buiten beeld vallen.
Ook letter type formaat helpt niet altijd ( alleen bij veel tekst )
NEE :(

zodra de MKV start, druk ik op de ab op 'subtitles' ( de subs zijn aanwezig in dezelfde folder als .srt bestand met zelfde naam)

ik kom dan in een 'Ondertitel' menu waar als eerste de tekst Ondertitel staat en daarnaast Ondertitel: Uit highlighted
als ik op enter druk gaat het highlighted uit, maar blijft op 'Uit' staan

grijs blijven de menu opties :

Tekstcodering
dsynchronisa
Kleur
Grootte
Offset

en daar kan ik met de 'cursor' toetsjes ook niet naartoe.
wat doe ik verkeerd.. of kan dit Aldi playertje geen .srt sub's herkennen :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_NL
"ik kom dan in een 'Ondertitel' menu waar als eerste de tekst Ondertitel staat en daarnaast Ondertitel: Uit highlighted
als ik op enter druk gaat het highlighted uit, maar blijft op 'Uit' staan"

Zodra Ondertitel niet meer highlighted is, op pijl boven drukken.
er zou dan zoiets als 1: etc moeten komen te staan met de andere subs
Zodra je deze met enter hebt bevestigd zou je naar de andere menu opties moeten kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

JAAAAAAAAAA :)

geweldig.. heel erg bedankt (ook namens zusje ).
wat een vreemde bediening, had ik nooooooooooit gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
whehehe, dat doet ie al sinds de eerste firmware zo:)

MSI is dus ook wakker geworden met een firmware, kennelijk zijn er van deze dus ook inmiddels heel wat verkocht en dat is goed. Hopen dat ze het iets serieuzer gaan nemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217625

vandaag bij aldi een afgeprijsd apparaat gekocht (€50)

werkt perfect.
de laatste firmware geladen en spelen maar.
Kon eerst de titels ook niet aanzetten,maar is gelukt.(hier gelezen)
Super speler!

Heb ook nog de WD-mediaplayer (eerste versie),maar deze is nog beter.
Heeft netwerk en betere Hdd herkenning.(had 1 die herkende Wd-Tv niet)
betere afstandsbediening,enz
Maar Wd-Tv heeft mooier menu met plaatjes van cd, etc .

gr Hunny

[ Voor 6% gewijzigd door Anoniem: 217625 op 20-05-2010 17:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_NL
Ik mis toch wel wat basis functionaliteit:

b.v.

- Mp3 playlist ( .MPU ) herkent hij wel, maar als hij afspeelt en ik wil naar een volgend nummer, dan krijg ik dat niet voorelkaar.
Ik moet dan FF gebruiken om het nummer versneld af te spelen.
- Subs met veel tekst vallen links en recht buiten beeld
- skip mode om b.v. bij films of per 5 min door de schieten, of dat ik naar een vast moment in de file kan gaan. b.v. een leuke scene op 51 min. Nu moet ik met een 2/4x speeld spoelen naar 51 min ( VCR anyone ? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-07 18:26
Overigens gebruik ik deze mediaspeler in combinatie met onze LEB650. Wanneer ik de output echter op 1080p gooi kleurt het scherm roze waar dat bij 1080i en andere resoluties niet het geval is. Er zijn nog wel een aantal countouren van het normale beeld terug te vinden. Any thoughts?
De HDMI kabel is het eerste waar ik aan denk. Juist bij een digitaal signaal is goede afscherming nodig. 1080P heeft de hoogste bandbreedte nodig. 1080i maar de helft. Hoe hoger de bandbreedte hoe groter de kans op zichtbare storingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tsjaa
Voor de evetuele geintresseerden:
Hoe een opgeslagen "Shortcut" in myshortcuts wissen!!

Het kan met Telnet en vi
Ga naar dit bestand /usr/local/etc/dvdplayer/NetworkBrowser.ini en edit deze met vi.

Btw: Ik heb ook gelijk maar een werkende FTP geinstalleerd :)
Zie voor uitleg:
http://rick.gabsor.nl/index.php/fav-spul-nl/acryanftp.html
Werkt perfect !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Weet iemand mischien hoe je de rc codes kan veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Het zou ook leuk zijn om internet radio te beluisteren op de mediabox!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eatme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-07 20:26
Afgelopen weekend heb ik ook deze speler gekocht (nog één exemplaar bij de lokale Aldi). Hij werkt perfect en leest tot nu toe alles wat ik hem voor hou. Ik heb gelijk de laatste firmware erop gekieperd en ben tevreden, al ben ik de volgende punten tegen gekomen:

- Bijgeleverde HDMI kabel gaf geen 1080P beeld op TV. Goede kabel geleend, deze gaf wel beeld op tv in 1080P stand. In een gekke bui een kabel bij de Action gehaald voor €2,99 en deze geeft perfect beeld. :)

- Veel bestandstypen getest, alles werkt tot nu toe, behalve een paar WMV HD bestanden.

- Als ik foto's share op mijn nas via Twonky media server zijn de foto's niet om aan te zien, korrelig en lelijk. Als ik dezelfde foto-map benader via SMB zijn ze perfect. Dit wil ik nog uitzoeken.

Verder erg tevreden.

NL.1xMT5.12(V151)CT003(V114) 4000Wp . If you think you are smarter than the previous generation, 50 years ago the owners manual of a car showed you how to adjust the valves. Today it warns you not to drink the contents the battery…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eatme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-07 20:26
Wat ik wel merk dat nu ik hem 2 weken gebruik hij een hele hoge piep-toon geeft als hij aan staat. Tijdens en film kijken geen last van, maar wel duidelijk hoorbaar als het stil is. Hebben meer mensen hier last van en heeft iemand een oplossing ervoor?

[ Voor 7% gewijzigd door eatme op 07-06-2010 13:07 ]

NL.1xMT5.12(V151)CT003(V114) 4000Wp . If you think you are smarter than the previous generation, 50 years ago the owners manual of a car showed you how to adjust the valves. Today it warns you not to drink the contents the battery…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_NL
not me, sorry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pi314
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 07-05 14:35
Ook geen piep hier.
Garantie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotdog92
  • Niet online
Athome schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 01:29:
[...]

De HDMI kabel is het eerste waar ik aan denk. Juist bij een digitaal signaal is goede afscherming nodig. 1080P heeft de hoogste bandbreedte nodig. 1080i maar de helft. Hoe hoger de bandbreedte hoe groter de kans op zichtbare storingen
Het probleem is verholpen door een nieuwe HDMI-kabel aan te schaffen (ik vermoedde al dat het aan de meegeleverde kabel lag). Het werkt nu gewoon naar behoren op een 1080p-signaal.

Overigens heb ik, om even te reageren op bovenstaande posts, ook geen last van een hoge pieptoon. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_NL
Nu ik even heb nagedacht, ik wel... maar vreemd genoeg hoor ik het alleen tijdens het voetbal !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LLEEDD
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 04-02 18:54
We hebben hier een diy beamer met een tft scherm van 1024x768 waar bijna 100 pixels van af vallen in de breedte bij het projecteren.
Nu vroeg ik me af of het met deze mediaspeler mogenlijk is het beeld een beetje uit te zoomen of in het configuratiescherm het beeld in te stellen zodat het beeld niet op het volledige scherm komt en je als het ware zwarte randen aan de zijkant hebt zodat je niets mist van de content.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
aspect ratio denk ik?

De player is overigens weer te koop binnenkort http://www.aldi.nl/OFFER_NL_SA/OFFER_25/OFF01.SHTML

Nu met het logo aan de voorzijde???, hoe meer kopers, hoe meer community, hoe beter de firmwares

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_NL
ik weet het niet, volgens mij was "final firmware" toch een redelijke hint dat ze helemaal niets meer met firmware gaan doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
dat is ook weer zo,...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timelord
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 24-05 21:25
Ik twijfel of ik toch niet beter de Playon kan kopen.

Hoe zit het met de ondertiteling bij dvd's ? en kun je tot 2x vooruitspoelen met beeld en geluid ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
dat laatste niet, spoelen is altijd stil en beperkt tot de beschikbare bandbreedte. Ondertiteling en ISO ondersteuning voor DVD's is prima, hoewel ik nauwelijks meer DVD's gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrie n
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07-2022
Afgelopen week de Envivo Mediaplyer gekocht bij de Aldi. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om bestanden vanuit mijn netwerk af te spelen.
Wanneer ik via de browser naar netwerk ga (van de mediaplayer), zie ik alleen een mapje met /../ en een mapje /my_shortcuts/ Bij "my_shortcuts" heb ik alleen weer /../
Via Upnp krij ik wel mijn laptop te zien, en kan ik wel browsen in de verschillende bestanden. Alleen kan ik dan maar een paar bestanden aan die ik kan afspelen. De rest mkv ed. geeft hij aan als ongeldig bestand.
Wat doe ik fout? Hoe krijg ik het voor elkaar om mbv netwerk bij mijn bestanden te komen, zodat ik alles kan afspelen?

Specs:
Pc windows 7, draadloos met router verbonden
router: D Link Wireless router
Envivo mediaspeler middels kabel aangesloten op router
Iemand een oplossing voor dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake_NL
lees niets over het sharen van je bestanden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

harrie n schreef op maandag 28 juni 2010 @ 18:49:
Afgelopen week de Envivo Mediaplyer gekocht bij de Aldi. Ik krijg het alleen niet voor elkaar om bestanden vanuit mijn netwerk af te spelen.
Wanneer ik via de browser naar netwerk ga (van de mediaplayer), zie ik alleen een mapje met /../ en een mapje /my_shortcuts/ Bij "my_shortcuts" heb ik alleen weer /../
Via Upnp krij ik wel mijn laptop te zien, en kan ik wel browsen in de verschillende bestanden. Alleen kan ik dan maar een paar bestanden aan die ik kan afspelen. De rest mkv ed. geeft hij aan als ongeldig bestand.
Wat doe ik fout? Hoe krijg ik het voor elkaar om mbv netwerk bij mijn bestanden te komen, zodat ik alles kan afspelen?

Specs:
Pc windows 7, draadloos met router verbonden
router: D Link Wireless router
Envivo mediaspeler middels kabel aangesloten op router
Iemand een oplossing voor dit probleem?
Netwerk instellen:

http://www.teknihall.be/u...rs__19__-_11.02.10_02.pdf

Aanloggen op een Windows 7 machine via het netwerk:

http://www.teknihall.be/uploads/media/MediaPlayerWin7_01.pdf

Downloadpagina:

http://www.teknihall.be/index.php?id=794&L=1#
Pagina: 1 2 3 4 Laatste