Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harrie n
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 18-07-2022
toon volledige bericht
Nog even ter verduidelijking ik zie dus wel een ip adres zichtbaar in het setup scherm. Dit ip adres zie ik ook in mijn router staan, dat deze is toegewezen aan een apparaat.
Onder setup, bij netwerk zie ik wel hetvolgende staan
Wires Lan instelling Aan*: 192.168.0.199
WLAN instelling Uit: DHCP niet Gereed
Ik weet niet of dit er nog iets mee te maken kan hebben.

Uiteraard heb ik wel mijn bestanden gedeeld staan.
Ook bestanden die ik op mijn vaste pc heb staan, met windows xp kan ik met de NET verbinding niet aan. Dus zowel de vaste pc (XP) als de laptop (W7) zijn niet zichtbaar in het NET scherm.
Met UPNP kan ik dus wel de gedeelde video's zien, maar daar kan ik ze niet mee afspelen (verkeerde bestand).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 348437

Anoniem: 348437 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 21:34:
De nieuwe firmware is uit. Er staat Final update, dus hier moeten we het mee doen.
Heb even geen tijd om erop te zetten, maar ben benieuwd naar jullie ervaringen.

Firmware staat hier: http://www.teknihall.be/i...x.php?id=795&L=1&type=777

Groovertje

PO1036 Mediaplayer update 0420
Final update EnVivo Mediaplayer

Naast een aantal kleine bugs werd ook de HDMI-klankondersteuning voor sommige Sony televisiemodellen verbeterd. Naast WiFi biedt deze firmware ook ondersteuning voor bedrade netwerken.

Er werd ook voorzien in een verbeterde Samba server/ BT client. Let wel dat enkel NTFS en ext3 als schijfformattering hierbij worden ondersteund.

De WiFi stick die op de mediaplayer past is nog steeds leverbaar (bestelnummer mediaplayer1036-06). U kan hem bestellen via de webshop, of telefonisch. Betalingen dienen te geschieden via vooruitbetaling.

De firmware werkt alleen met deze WiFi stick, omdat deze zonder driver direct hardware-matig wordt aangesproken door de mediaplayer. U kan deze stick overigens eveneens in een PC met USB 2.0 poort gebruiken : er wordt een driver-CD meegeleverd. De stick ondersteunt IEEE802.11B/G/N(1T2R).

Lees voor het updaten de update-instructies in PDF-formaat, en de korte gebruiksaanwijzing voor de WiFi component van de mediaspeler.

Een waarschuwing is hier echter wel op zijn plaats. Om filmbestanden draadloos van een andere bron af te spelen, dient U wel minimaal over een IEEE802.11N access point te beschikken.

Een dergelijk access point heeft een theoretische doorvoersnelheid van 150 Megabit per seconde. Bij een IEEE802.11G netwerk is dit slechts 54 Megabit. Dit soort netwerk is wel geschikt om bestanden te transfereren naar een op de mediaplayer aangesloten harde schijf of geheugenstick, maar om videobestanden draadloos af te spelen zal U dikwijls worden geconfronteerd met haperingen.

Wij testten de stick uitgebreid met een type N accesspoint en konden zonder problemen HD-bestanden streamen tot 1080i. Bij 1080p constateerden we soms kleine haperingen.

Indien U de grootste communicatiebandbreedte wil hebben is nog steeds een bekabelde oplossing de beste, maar deze stick functioneert naar behoren.
toon volledige bericht
Op de downloadpagina van Teknihall (b)lijkt de laatste upgrade niet meer de FINAL versie te zijn........althans dit staat er niet meer bij ;)
Mogelijk komt er toch nog iets!?

http://www.teknihall.be/i...x.php?id=795&L=1&type=777

Afwachten................

Groovertje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotdog92
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online
Ja, ik denk wel dat er iets gaat komen. Ik keek zojuist weer even op de site van Teknihall en er staat nu een handleiding voor een nieuw model lijkt me (PO1059). Wellicht gaat dat dus weer een aantal firmware updates tot gevolg hebben. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laa2
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-10-2024

Laa2

Hello?

Ik heb (sinds gisteren) de PO1059 versie.
Firmware EN.20100420. Klinkt als een datum: 20 april 2010

Voor een beschrijving zie de website : http://www.teknihall.be/i...x.php?id=795&L=1&type=777

Uiteraard nog niet alles getest, maar dit weet ik inmiddels;
- 'Aan' is blauwe led, 'Uit' is rode led
- Browsen over lokaal netwerk (naar XP machines) gaat prima.
- Browsen naar USB-HDD gaat prima.
- DVD menu's werken.
- Losse ondertitels bij AVI's werken.
- Grootte van de subtitels is standaard te groot, is echter instelbaar van onleesbaar klein tot onleesbaar groot.
- Speelt tot 32 x speed vooruit en achteruit.
- Krijg het niet meer voor elkaar om de subtitels te laten verdwijnen bij gebruik van de pauze toets.

Update:
- Samba werkt. Vanaf netwerk files gekopieerd naar USB schijf aan de speler.
- Copy functie (van USB HDD1 naar USB HDD2) werkt.
- Blue Ray structuur (BDVM) wordt afgespeeld, ondertitels optioneel instelbaar.
- MKV met losse ondertitels werkt.
- Afspelen van een ISO van DVD5 werkt.

Ga nog verder proberen, maar tot nu toe werkt alles prima! :)

[ Voor 41% gewijzigd door Laa2 op 30-07-2010 18:34 ]

Als het werkt, blijf er af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 369097

Ik zou graag weten hoe je een FTP daemontje kunt draaien: De link die eerder ( hier: tsjaa in "enVivo Movie Station - MSI HD1000 ervari..." ) voorbij kwam werkt niet meer helaas. En via de manier van Plugondevice.com werkt niet ( helaas: heb m getest en * voor mij kop sla * was ook niet zo geschikt voor de enVivo player: Mijn player is nu een beetje 'besmet' ).

Kan wel een sftp pakket vinden, maar deze moet je eerst compileren: via telnet op het apparaat zelf laten compileren werkt niet : make zitternietop!

Reden: de Samba 'server' plaatst zichzelf automagisch in de werkgroep 'werkgroep' en is verre van stabiel: Kleine bestanden gaat nog wel, maar grote iso's vind ie veelste moeilijk.

Vice versa gaat t trouwens prima: vanaf de bank bladeren en bestanden copieren gaat soepel en betrouwbaar. Alleen is bladeren met de afstandsbediening niet echt je-van-het. Interface is mij te traag en feedback krijg je niet zo snel van de afstandbediening. Ik druk vaak te snel nog een keer op de knop (omhoog/omlaag) en voor ik het weet schiet ie d'r juist voorbij.

[ Voor 48% gewijzigd door Anoniem: 369097 op 07-08-2010 13:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

rick.gabsor.nl is weer online, en de sftpd draait.

Wel even handig om te weten dat het geven van het commando:

/usr/local/etc/sftpd/ # daemon.sh start

iets anders is dan:

/ # /usr/local/etc/sftpd/daemon.sh start

De eerste doet niets, de tweede doet 't wel.

*wist ik veel, begrijpt t nog steeds niet*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eatme
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15:14
Hoewel ik zelf eigenlijk alleen maar HD spul kijk, speel ik voor mijn zoontje wel weer vaak dvd's. De speler leest perfect zowel iso's als video_ts mappen, maar wat ik lastig vindt is dat ik moet "doorspoelen" naar het dvd menu om de intro filmpjes niet te hoeven kijken. Op mijn DVD speler druk ik gewoon de menu-knop in maar deze zit hier niet op. Heeft iemand een oplossing om snel het menu van een DVD in te komen?

NL.1xMT5.12(V151)CT003(V114) 4000Wp . If you think you are smarter than the previous generation, 50 years ago the owners manual of a car showed you how to adjust the valves. Today it warns you not to drink the contents the battery…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iksander
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 25-07-2024
Anoniem: 369097 schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 09:13:
rick.gabsor.nl is weer online, en de sftpd draait.

Wel even handig om te weten dat het geven van het commando:

/usr/local/etc/sftpd/ # daemon.sh start

iets anders is dan:

/ # /usr/local/etc/sftpd/daemon.sh start

De eerste doet niets, de tweede doet 't wel.

*wist ik veel, begrijpt t nog steeds niet*
Ik wil dus ook een ftp server draaien op deze speler,maar nu werkt de link niet meer.
Kun je zeggen hoe je dat precies gedaan hebt Jaap?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelsluis
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 25-05 18:05
Dit apparaat heeft dezelfde chip (relatek 1073dd) als bijv. de eminent 7080. Is het op dit apparaat ook mogelijk om bijv. youtube te bekijken Of andere site's? Zou het zelfs mogelijk zijn om de software van de eminent hier op te draaien? Is de 1059 overigens gelijk aan de 1036?

[ Voor 7% gewijzigd door middelsluis op 24-08-2010 13:37 ]

• bruce the boss
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16:13
Vista:

--> start
---> Configuratiescherm
--> gebruikers accounts
--> een andere account beheren
--> een nieuwe account maken
--> "nieuwe naam van account" vul hier je nieuwe account naam. / zet op standaard gebruiker
--> je ziet nu de naam van al je accounts, selecteer je nieuwe account
--> "een wachtwoord instellen"
--> Vul je wachtwoord voor deze account in en bevestig deze nog een keer op de regel daaronder.
--> druk op wachtwoord instellen
--> Ga naar de drives die je wilt delen, druk op rechtermuis knop
--> selecteer delen
--> selecteer je nieuw aangemaakte accountnaam uit de lijst en zet op lezer.

Op windows niveau ben je klaar.
--> ga naar je envivo
--> druk op browse
--> selecteer net
--> kies je windows netwerknaam
--> selecteer de schijf die je wilt benaderen
--> wanneer je de schijf probeert te benaderen wordt om je gebruikers naam en wachtwoord gevraagd
--> vul de naam en wachtwoorden in ( Hoofdletter gevoelig ! )
--> druk op ok & save to my_shortcut

wanneer je dit gedaan hebt en je media player is uitgeweest.
--> druk op browse
--> net
--> MY_SHORTCUT
en je kan inloggen op je netwerk ZONDER een wachtwoord in te vullen.

( uit het hoofd, kan zijn dat er ergens een naam/beschrijving niet helemaal klopt )
toon volledige bericht
Zou iemand mij het bovenstaande kunnen opgeven voor een Windows XP computer want ik krijg het maat niet voor elkaar om het op de router te krijgen ...... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelsluis
Ik heb de speler nu rechstreeks (hdmi) op de tv aangelsoten. Als ik de speler aansluit via mijn versterker (Sony RHT-G550) dan doet hij het niet. Iemand suggesties? Speler is toch gewoon hdmi 1.3a?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

@middelsluis:

Sony versterkers/recievers willen nog wel eens enkel het HDMI signaal schakelen, en er zelf niets mee doen: Dus alleen verschillende bronnen schakelen naar de TV. Het geluid pikt de versterker dan niet van het HDMI signaal, maar via een andere ingang. Beetje jammer, heb t zelf ook.

Het kan ook zijn dat jouw versterker nu juist alleen het HDMI signaal gebruikt voor het geluid en niets doorgeeft aan de TV.

Het is echter waarschijnlijker dat je op de enVivo een ander uitgangssignaal moet kiezen om via de versterker het signaal te laten lopen: Is het niet in dit topic dat daar al melding van wordt gemaakt? (alhoewel: bedenk mij nu dat je direct op de TV aangesloten wel beeld hebt? Dat is dan ook niet logisch).

@iksander:

Ik ben aan het friemelen geweest en het uiteindelijk wel aan de gang gekregen door de Gabsor site te volgen: Toen was die site ook tijdelijk uit de lucht. Handleiding was niet heel duidelijk, en eigenlijk enkel de sftp deamon gedownload.

• middelsluis
Het werkt nu, rechtstreeks aan de televisie alle instellingen zo laag moeglijk gezet (480 p en stereo geloof ik) toen aan de versterker gehangen. Werkt. Alles opgewaardeerd en het het blijft werken. Geluid en beeld..... Zeg het maar.... Geen idee waarom maar het werkt.

Volgende vraag, klopt het dat ik vanaf mijn computer (win7) het kastje (en dus de usb aangesloten harde schijf) niet kan zien? En dus geen bestanden van de computer naar het kastje kan sturen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 15:46

B2

wa' seggie?

Ik heb sinds afgelopen zaterdag ook de Envivo HD mediaspeler (aanbieding Aldi voor 40 euro)
Nu speel ik xvids/bluray iso's e.d. vanaf een samba share, maar soms hapert het beeld even. Iemand die dit probleem ook gehad heeft?

De server waarvandaan geshared wordt staat eigenlijk de hele tijd uit te idle-en dus daar ligt het niet aan.
Klopt het trouwens ook dat bij xvid's met 2channel mpeg geluid er niet via de instelling spdif-raw afgespeeld kan worden? Bij spdif-lpcm krijg ik wel geluid.

• middelsluis
Rechtstreeks streamen van een windows 7 pc zonder password en dergelijke (dus zonder gebruik van Samba, Upnp). Staat een uitleg met een registeraanpassing tooltje op een forum voor eminent. Werkt ook voor de Envivo. Ik denk dat je probleem dan opgelost is?

Ik heb het in een pdf met link. Als iemand interesse heeft dan aub even mailen.

• B2

B2

wa' seggie?

middelsluis schreef op woensdag 29 september 2010 @ 08:41:
Rechtstreeks streamen van een windows 7 pc zonder password en dergelijke (dus zonder gebruik van Samba, Upnp). Staat een uitleg met een registeraanpassing tooltje op een forum voor eminent. Werkt ook voor de Envivo. Ik denk dat je probleem dan opgelost is?

Ik heb het in een pdf met link. Als iemand interesse heeft dan aub even mailen.
Nope, geen windows hier. Server is Fedora. Dus helaas moet het wel via Samba.

• DaBuzzzzz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-12-2022
SMB is prima, als er korte haperingen zijn is of je netwerk niet helemaal fris of je buffering van je SMB share op je Fedora, maar daar heb ik geen kaas van gegegeten.

Tot een 40 Mb moet ie gewoon soepeltjes afspelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07 13:44
B2 schreef op dinsdag 28 september 2010 @ 22:25:
Ik heb sinds afgelopen zaterdag ook de Envivo HD mediaspeler (aanbieding Aldi voor 40 euro)
Nu speel ik xvids/bluray iso's e.d. vanaf een samba share, maar soms hapert het beeld even. Iemand die dit probleem ook gehad heeft?

De server waarvandaan geshared wordt staat eigenlijk de hele tijd uit te idle-en dus daar ligt het niet aan.
Klopt het trouwens ook dat bij xvid's met 2channel mpeg geluid er niet via de instelling spdif-raw afgespeeld kan worden? Bij spdif-lpcm krijg ik wel geluid.
Firmware update en het is opgelost. Ik had wat blokjes in beeld, die zijn nu weg. Ik heb helaas nog geen hippe HD tv maar een breeddbeeld beeldbuis, dus ik baal er een beetje van dat er geen Svideoaansluiting op zit, want de composite is niet helemaal top.

Weet iemand of er een manier is om de HDMI aansluiting om te zetten naar VGA? Dan kan ik m aan mn xga-beamer hangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ronjon
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12:45
arjandijk162 schreef op vrijdag 01 oktober 2010 @ 09:36:
[...]

Firmware update en het is opgelost. Ik had wat blokjes in beeld, die zijn nu weg. Ik heb helaas nog geen hippe HD tv maar een breeddbeeld beeldbuis, dus ik baal er een beetje van dat er geen Svideoaansluiting op zit, want de composite is niet helemaal top.

Weet iemand of er een manier is om de HDMI aansluiting om te zetten naar VGA? Dan kan ik m aan mn xga-beamer hangen
de versie van de Aldi van zaterdag 25 sept. is een 1059 met firmware 0420.
er is helaas nog geen nieuwe firmware uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelsluis
Weet iemand of het afspelen van een blueray iso mogelijk is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
ja doet ie, vaak ook met menu ondersteuning maar niet altijd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 380085

Ik heb zinds worige week dit prachtige apparaatje maar een probleem. Hij piept. Er komt en heel hoge pieptoon uit die echt storend is tijdens het kijken naar een film. Oude mensen zullen er geen last van hebben maar "helaas", dat ben ik nog niet. Weet iemand hoe dit komt en is hier een oplossing voor. (de film harder zetten helpt niet, krijg ik ruzie met de buren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a6racer
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-04-2024
Ik heb sinds afgelopen vrijdag ook een Envivo, voor € 40,= *O* op de kop getikt bij de Aldi.
Omdat deze voornamelijk gebruikt gaat worden om muziek te spelen of m'n beamer aan te sturen denk ik erover om op Ebay een goedkoop klein (auto)schermpje van 3,5" of 4,5" te scoren om op de Envivo aan te sluiten. 12V voeding is geen probleem.
Kan iemand vertellen of zo'n schermpje groot genoeg is om de zaken te kunnen bedienen (=lezen B) )?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Anoniem: 380085 schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 21:48:
Ik heb zinds worige week dit prachtige apparaatje maar een probleem. Hij piept. Er komt en heel hoge pieptoon uit die echt storend is tijdens het kijken naar een film. Oude mensen zullen er geen last van hebben maar "helaas", dat ben ik nog niet. Weet iemand hoe dit komt en is hier een oplossing voor. (de film harder zetten helpt niet, krijg ik ruzie met de buren.
ruilen, ze piepen niet allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
weet iemand nog een aldi waar ze ze nog hebben? wil er ook één voor de slaapkamer

ik woon tussen Leiden, Haarlem en Amsterdam

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Nu online
DaBuzzzzz schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 20:06:
weet iemand nog een aldi waar ze ze nog hebben? wil er ook één voor de slaapkamer

ik woon tussen Leiden, Haarlem en Amsterdam
In Landgraaf, is de aldi verhuisd naar een nieuw pand. En daar kosten ze nu 35 euro. Er waren er vandaag nog meer dan 10. Ik heb hem nu naast een WD TV versie 1, (en die kan nu met pensioen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge320
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 28-11-2024
Zonet in Landgraaf ook eentje op de kop getikt. Dat wil zeggen, eerste exemplaar teruggebracht (piepte), tweede exemplaar is piepvrij. Functioneert zoals het er nu uitziet wel prima eigelijk. Ik had een Pinnacle showcenter, maar miste de mogelijkheid tot afspelen van mkv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
Das veeeels te ver maar wel een mooi prijsje, ik ga zaterdag eens struinen hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge320
DaBuzzzzz schreef op woensdag 27 oktober 2010 @ 21:16:
Das veeeels te ver maar wel een mooi prijsje, ik ga zaterdag eens struinen hier
tja, tis jammer dat je een aardige kans hebt om niet in 1x een goed exemplaar te hebben, anders wilde ik je er best eentje oppikken en opsturen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotdog92
  • Niet online
Was het echt een storende piep dan waar je veel last van had?

Ik heb eigenlijk best wel interesse om een tweede aan te schaffen, dus mocht je aanbod nog gelden, laat het me dan even weten. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge320
hotdog92 schreef op zaterdag 30 oktober 2010 @ 19:25:
Was het echt een storende piep dan waar je veel last van had?

Ik heb eigenlijk best wel interesse om een tweede aan te schaffen, dus mocht je aanbod nog gelden, laat het me dan even weten. ;)
voor mij was de piep absoluut storend, echt een 100% dealbreaker. Nu ben ik wel vrij gespitst op geluid... mijn vriendin bijvoorbeeld hoorde de piep niet eens ;-)

Ik zag trouwens toen ik gister bij de Aldi was geen exemplaren meer liggen... als ik er de komende tijd een tegenkom zal ik em maar inslaan... dan mag iemand die, met 5 euro risico-opslag en verzendkosten erbij geteld, wel overnemen :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 16625

Hier bij ons in de aldi liggen ze ook nog wel, 40 euro geloof ik. Zit er aan te denken om eentje in de slaap kamer te zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjandijk162
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-07 13:44
is er een manier om minuten te skippen met een knop? Ik vind het verre van ideaal om in een film of muziekset eerst de snelheid omhoog te moeten zetten om dan heel goed op te letten waar hij stopt?

En is er een manier om een startmap op te geven per categorie(film/muziek/foto) anders moet ik elke keer zoveel bladeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelsluis
In het verlengde hiervan. Is er een manier om naarhet volgende nummer te gaan? Krijg het maar niet voor elkaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaBuzzzzz
als iemand er één voor rond de 40 wil halen en opsturen dan hou ik me toch aanbevolen, hier in de buurt niks, noppes,nada...........

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vampy719
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-06 21:14
Zooo ben ik even genaaid vandaag bij de ALDI.

Ik vraag aan de aardige mevrouw bij de kassa, wat kost dat ding? "oh is in de aanbieding" "scan, 60euro"
Oke doe maar voor dat geld!

Lees ik hier dat mensen er 34/40 euro voor betalen bij de ALDI'S |:(

Morgen maar eens terug en kijken of ze wel goed heeft afgerekend.

Everything thats has a beginning has an end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Vampy719 schreef op zaterdag 06 november 2010 @ 02:33:
Zooo ben ik even genaaid vandaag bij de ALDI.

Ik vraag aan de aardige mevrouw bij de kassa, wat kost dat ding? "oh is in de aanbieding" "scan, 60euro"
Oke doe maar voor dat geld!

Lees ik hier dat mensen er 34/40 euro voor betalen bij de ALDI'S |:(

Morgen maar eens terug en kijken of ze wel goed heeft afgerekend.
Ja, dat heeft ze. De aanbieding van 35 euro is vanwege de verhuizing van de aldi in landgraaf en daarom ook alleen daar. En vaak dan ook nog maar in kleine aantallen, maar deze was toch 4 dagen verkrijgbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vampy719
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-06 21:14
Dus het was 1malig alleen bij landgraaf? dus hoef niet terug te gaan voor de korting

Everything thats has a beginning has an end

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Inderdaad, maar 60 euro is toch ook een mooie prijs ?

• Tjico30
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-11-2023
Weet iemand misschien hoe ik de shortcuts kan verwijderen ?
Het is mij eindelijk gelukt om een film te streamen via het netwerk op Windows7 maar moet dan heel veel doorklikken om uiteindelijk bij de doelmap te komen.
Misschien al ik de oude verwijder dat de mediaplayer dan vraagt om een nieuwe Shortcut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 346179

Wel gezocht, Maar niet gevonden, daarom hulp gevraagd:

Heb al een hele tijd een Envivo mediabox (PO1036) , die tot nu toe alles wat ik wilde zien op een prima manier afspeelde.(Ook MKV's van andere Disney/Pixar films)

Maar nu wilde ik vanavond een MKV van Toy Story 3 gaan kijken en toen kreeg ik geen beeld (wel gewoon geluid en ondertitels (SRT). Dit zowel vanaf een externe harddisk als vanaf een USB stick.

Ik snap er niets van ! Iemand toevallig tegen hetzelfde probleem aangelopen bij het willen bekijken van een MKV van Toy Story 3 (720P versie) en al een oplossing gevonden ?

Voor de rest prima machientje.... mocht er nog iemand eentje weten te staan in de aanbieding in de omgeving van Amsterdam, laat het dan even weten, a.j.b. Ik wil er namelijk nog wel één voor in de slaapkamer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-07 13:22

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Anoniem: 346179 schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 23:21:
Maar nu wilde ik vanavond een MKV van Toy Story 3 gaan kijken en toen kreeg ik geen beeld (wel gewoon geluid en ondertitels (SRT). Dit zowel vanaf een externe harddisk als vanaf een USB stick.
Grote kans dat dit je oplossing is: (de onderliggende videochip en drivers zijn namelijk grotendeels identiek)

http://www.mede8erforum.com/index.php/topic,3392.0.html
Tool to fix compressed Headers on MKV files

Pls find a simple tool to fix compressed headers on MKV files that only play audio

Instructions

1) Download latest version (currently version 0.6.0) of mkwdclean from http://sourceforge.net/projects/matroska/files/mkclean/
1) Unrar or Unzip and you will see the file mkWDclean.exe
3) Drag the problem MKV file into mkWDclean.exe
4) It will make a new MKV that will play fine in the Mede8er
meer info hier: http://www.matroska.org/news/compressed-headers.html

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarSee
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23-06-2023
kan een shortcut alleen maar verwijderd worden door te telnetten?
Heeft Eminent het beter voor elkaar, met de blauwe knop van alles doen.

De Envivo doet voor de rest netjes van ie moet doen.

Maar misschien dat iemand bereid is om een handleiding te schrijven voor mensen die niet echt bedreven zijn in Linux, net als ik.

Of iemand moet bij toeval ontdekt hebben dan je een shortcut makkelijker kan verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarSee
middelsluis schreef op dinsdag 24 augustus 2010 @ 08:25:
Dit apparaat heeft dezelfde chip (relatek 1073dd) als bijv. de eminent 7080. Is het op dit apparaat ook mogelijk om bijv. youtube te bekijken Of andere site's? Zou het zelfs mogelijk zijn om de software van de eminent hier op te draaien? Is de 1059 overigens gelijk aan de 1036?
Nee dit werkt niet, zojuist geprobeerd. De machine komt dan met een foutmelding.
Denk dat het flashgeheugen van de 7080 groter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

leuk_he schreef op vrijdag 12 november 2010 @ 23:47:
[...]

Grote kans dat dit je oplossing is: (de onderliggende videochip en drivers zijn namelijk grotendeels identiek)

http://www.mede8erforum.com/index.php/topic,3392.0.html

[...]

meer info hier: http://www.matroska.org/news/compressed-headers.html
Helaas is dit voor mij niet de oplossing. Dat wil zeggen ik krijg het programma wat je opgaf niet goed aan de praat...

Trouwens, ook een gedoe zeg, dat je nu weer van alles moet gaan "overzetten"... :(

Ik heb nu juist een mediaplayer gekocht om dat soort ongein te voorkomen...

Weet iemand of dit probleem bij meerdere mediaplayers voorkomt, of is dit alleen het geval bij de Envivo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 08:58

mucuracat

YES

Anoniem: 346179 schreef op zondag 14 november 2010 @ 00:44:
[...]

Helaas is dit voor mij niet de oplossing. Dat wil zeggen ik krijg het programma wat je opgaf niet goed aan de praat...

Trouwens, ook een gedoe zeg, dat je nu weer van alles moet gaan "overzetten"... :(

Weet iemand of dit probleem bij meerdere mediaplayers voorkomt, of is dit alleen het geval bij de Envivo ?
Vorige oplossing was voor medi8eter.. Dus komt bij andere mediaplayers voor! Misschien wel allen met de zelfde chipset.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarSee
mucuracat schreef op zondag 14 november 2010 @ 01:51:
[...]

Vorige oplossing was voor medi8eter.. Dus komt bij andere mediaplayers voor! Misschien wel allen met de zelfde chipset.
De eminent 7080 heeft het probleem ook.
De oplossing die bij mij werkt staat op het eminent forum.
Hieronder de oplossing die een user aandroeg:

kwam dit tegen en dat werkt perfect :
Zorg ervoor dat mkvtoolnix geinstalleerd is, sla het onderstaande op als "fixmkv.cmd" en plaats het in de map met de "corrupte" mkv bestanden, dan het cmd bestand aanklikken,
bakje koffie gaan doen - en al je bestanden worden opnieuw geschreven maar dan met de juiste header compression

* * * * * * * * * * * * C U T H E R E * * * * * * * * * * * *

REM fix MKV header compression issues on Standalone media players!
REM fixMKV version 1.2
REM Requires MKVToolnix v4.1.1 INSTALLED (it auto detects where)
@ECHO OFF
cd "%~dp0"
SET KEY="HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\App Paths\mmg.exe"
FOR /F "tokens=2*" %%A IN ('REG QUERY %KEY%') DO SET MKVTOOLPATH=%%B
ECHO MKVToolnix found at %MKVTOOLPATH% > logging.txt
FOR /F "delims=*" %%A IN ('dir /b /s *.MKV') do CALL :MKVFIXMUX "%%A" "%MKVTOOLPATH%"
START "" logging.txt
GOTO :eof
:MKVFIXMUX
"%~dp2mkvmerge.exe" -o "%~dpn1_fix.MKV" --engage keep_bitstream_ar_info -A -S --compression -1:none "%~dpnx1" -D -S --compression -1:none "%~dpnx1" -A -D --compression -1:none "%~dpnx1"
if not errorlevel 0 (
ECHO Failed on %~nx1 remux! >> logging.txt
goto :eof)
if exist "%~dpn1_fix.MKV" (
del "%~dpnx1"
rename "%~dpn1_fix.MKV" "%~nx1")
ECHO Processing of %~nx1 successful! >> logging.txt
goto :eof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Anoniem: 346179 schreef op zondag 14 november 2010 @ 00:44:
[...]

Meerder hebben het probleem. Het is nou eenmaal zo dat de formaten waarin films worden aangeboden worden langzaam maar zeker evolueren . Door een player te kiezen die regelmatig firmware updates uitbrengt kun je altijd nog iets met je speler. Maar over een paar jaar zul je er toch tegen aan lopen dat je hardware verlopen is.

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 383615

ik heb de envivo nu 3 weken, maar 1 ding is echt storend. Terwijl ik een folder aan het browsen ben, wordt de snelheid van het netwerk getest. Hierdoor wordt het browsen onderbroken. Is dit normaal? 'T is behoorlijk storend en volgens mij overbodig, de snelheid is altijd voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

leuk_he schreef op zondag 14 november 2010 @ 15:26:
[...]

Meerder hebben het probleem. Het is nou eenmaal zo dat de formaten waarin films worden aangeboden worden langzaam maar zeker evolueren . Door een player te kiezen die regelmatig firmware updates uitbrengt kun je altijd nog iets met je speler. Maar over een paar jaar zul je er toch tegen aan lopen dat je hardware verlopen is.
Okee, ik heb de film uiteindelijk af kunnen spelen, maar ik vind het wel flink *** met peertjes op zo'n omslachtige manier.

Nu maar hopen, dat er binnenkort weer eens een firmware update komt die dit probleem oplost, want ik wil natuurlijk wel gewoon opeen makkelijke "plug&play" manier een filmpje af kunnen blijven spelen. Maar ja, de meest recente update is geloof ik van april j.l; dus heb er een hard hoofd in. Afwachten maar.

Wel vaag allemaal, hoor ! Zo oud is dat ding nu ook weer niet, hij is trouwens pas geleden weer bij de Aldi te koop geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Anoniem: 346179 schreef op woensdag 17 november 2010 @ 03:44:
[...]
Zo oud is dat ding nu ook weer niet, hij is trouwens pas geleden weer bij de Aldi te koop geweest.
Ik heb een WD TV HD (het eerste model), sinds dat er er nieuwere modellen zijn uitgekomen zijn er (bijna) geen firmware updates meer geweest. En als je een apparaat bij de Aldi koopt (heb ik dus onlangs gedaan) moet je eigenlijk bij de Aldi langs voor support, of binnen een maand terug brengen en je geld terug vragen. Daarnaast was deze verhuizingsaanbieding waarschijnlijk een rest partij. On topic: de envivo bevalt mij een stuk beter dan de wd. Die laatste herkent vaak de harddisk niet, kan minder formaten aan en is minder krachtig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge320
Voor wie nog een betaalbare full hd speler zoekt:
http://www.ibood.com/nl/nl/index.php
(hier staat dus alleen vandaag, zondag 21 november, de speler die ik bedoel)

• Mgear
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-06 08:30
http://de.msi.com/index.p...ncat_no=132&prod_no=10050

Weer nieuwe firmware:) blijkbaar is het bij msi nog niet final wat natuurlijk goed nieuws is!
:9

• Fridge320
iemand enig idee of die msi firmware ook veilig op de envivo te zetten is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Fridge320 schreef op donderdag 25 november 2010 @ 22:54:
iemand enig idee of die msi firmware ook veilig op de envivo te zetten is?
En als het al mogelijk is of die dan alleen in het Duits is?
Van Envivo verwacht ik niet meer zoveel......is rustig sinds een half jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 385165

Hallo mede HD-players,

Ik zag een aantal vragen hoe je shortcuts kon verwijderen uit de HD-player.
Helaas ben ik zelf ook geen Telnet en VI specialist dus ben ik op onderzoek gegaan...
Aangezien ik ook maar een doe-het-zelver ben kan iemand dit misschien bevestigen dat het zo goed is?
Mij is het in elk geval op de volgende manier gelukt de shortcuts te verwijderen en ik heb er een heeeele simpele uitleg van gemaakt zodat hopelijk iedereen hiermee aan de slag kan:

Eerst in Windows telnet aanzetten:
In Windows7 - Start\Configuratie\Programma's\Windows onderdelen in of uitschakelen\
Zet een vinkje bij Telnet-client & Telnet-server
Zet de media-player aan

Nu telnet opstarten:
Start\programma's en bestanden zoeken\typ:'cmd'\Enter
Typ nu: 'telnet 192.168.1.40' of het ip-adres van de media player gevolgd door Enter-toets
Typ dan: 'vi /usr/local/etc/dvdplayer/NetworkBrowser.ini'
Je bent nu in het bestand waar je shorcuts zijn opgeslagen als het goed is herken je de shortcuts ook

Je ziet nu voor elke shortcut een aantal regels. Elke nieuwe shortcut begint met [0] of [2].
Van de shortcut die je wilt verwijderen verwijder je alle regels tot aan de volgende shortcut
Een regel kun je verwijderen door de cursor vooraan van de regel te zetten en 'dd' te typen
Het verplaatsen van de cursor doe je met de pijtjes toetsen

Als je alle shortcut hebt verwijderd die je wilt verwijderen ga je het cijfer tussen de [?] van elke shortcut aanpassen
zodat ze weer netjes oplopen van 0-?

Je komt in de tekst-editor door de 'i' (insert) in te typen
Ga nu met de cursor naar bijv [5] en maak daar bijv 3 van
D.m.v. de backspace kun je de 5 verwijderen en typ dan de 3 voor in de plaats
Doe dit tot al je shortcuts netjes opeenvolgend genummerd zijn van [0] tot [?]

De tekst-editor sluit je af door 2 maal escape te toetsen
Typ ':'

Sluit VI nu af door het volgende te typen 'wq' (write+quit)
Sluit ook telnet af door 'exit' te typen
Tot slot sluit je de dos-box af door nogmaals 'exit' te typen

Herstart je Media-player en weg zijn je overbodige shortcuts.

Type geen andere letters of commando's want voor je het weet verander je iets waardoor je Media-player het niet meer doet!

Veel succes en bij mij werkte het maar verprust je media-player ajb niet.

Stef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xippie
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-06 07:44
Heeft iemand een idee hoe je ondertitels krijgt als er in de mkv al engelse zitten, en je er een srt met NL subs bij gezet hebt?

Ik kan alleen maar kiezen voor nosubs?

Het gaat over boardwalk.empire.s01e01.720p.hdtv.x264-immerse

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
Ik heb hem er zelf ook opgezet. Bij mij blijft hij in elk geval engels. Lijkt erop alsof
alles een stuk sneller loopt. In elk geval de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
Overigens ik heb hem eergisteren gekocht voor 25 euro bij de aldi in Nijmegen. Hadden blijkbaar opruiming. Met de msi firmware een prima speler. Enige dat ik mis is een zoom functie. Iemand hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• middelsluis
Is de nieuwe MSI Software ook gewoon in het Nederlands? Of alleen Engels en Duits? Ben ik na installatie ook al mijn instellingen kwijt? Met name de shortcuts voor de netwerkeverbinding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mgear
Nee, je instellingen blijven intact en de taal kan ook gewoon op nederlands. Lijkt dus meer echt op een os update met een laag. Zelf vind ik hem nu een stuk soepeler lopen als met de oude firmware. T is echt klik klik klaar. Hopelijk gaat msi nog even door met firmware updates

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderen shortcuts:

Heb ik net dat hele telnet verhaal om shortcuts te verwijderen uitgezocht en gepost...
Zie ik dat na deze laatste MSI update er ineens een optie onder mijn shortcuts staat:
"Remove: Press Subtitle Key" en JA HOOR daar kun je dus idd je shortcuts mee verwijderen!

Ga nu alleen twijfelen of dat voor de update niet ook al was...

in elk geval ben ik nog geen problemen tegen gekomen en het lijkt idd wel wat sneller te gaan allemaal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarSee
Hallo mede HD-players,

Ik zag een aantal vragen hoe je shortcuts kon verwijderen uit de HD-player.
Helaas ben ik zelf ook geen Telnet en VI specialist dus ben ik op onderzoek gegaan...
Aangezien ik ook maar een doe-het-zelver ben kan iemand dit misschien bevestigen dat het zo goed is?
Mij is het in elk geval op de volgende manier gelukt de shortcuts te verwijderen en ik heb er een heeeele simpele uitleg van gemaakt zodat hopelijk iedereen hiermee aan de slag kan:

Eerst in Windows telnet aanzetten:
In Windows7 - Start\Configuratie\Programma's\Windows onderdelen in of uitschakelen\
Zet een vinkje bij Telnet-client & Telnet-server
Zet de media-player aan
Stef,

helemaal goed dit, 100 punten voor jou.

Kom ik mooi van die lelijke shortcuts af, alles weer netjes nu :)

Nogmaals bedankt.

[ Voor 63% gewijzigd door MarSee op 03-12-2010 21:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarSee
Anoniem: 385165 schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 21:00:
Verwijderen shortcuts:

Heb ik net dat hele telnet verhaal om shortcuts te verwijderen uitgezocht en gepost...
Zie ik dat na deze laatste MSI update er ineens een optie onder mijn shortcuts staat:
"Remove: Press Subtitle Key" en JA HOOR daar kun je dus idd je shortcuts mee verwijderen!

Ga nu alleen twijfelen of dat voor de update niet ook al was...

in elk geval ben ik nog geen problemen tegen gekomen en het lijkt idd wel wat sneller te gaan allemaal
In de laatste firmware van Envivo zelf zit het niet steffie.

Dus je uitleg is zeker niet voor niets geweest :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 383615

Anoniem: 383615 schreef op maandag 15 november 2010 @ 20:37:
ik heb de envivo nu 3 weken, maar 1 ding is echt storend. Terwijl ik een folder aan het browsen ben, wordt de snelheid van het netwerk getest. Hierdoor wordt het browsen onderbroken. Is dit normaal? 'T is behoorlijk storend en volgens mij overbodig, de snelheid is altijd voldoende.
ik merk nu dat het alleen optreedt als ik als view 'alles' gebruik, bij view 'films' werkt het redelijk goed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

MarSee schreef op vrijdag 03 december 2010 @ 21:10:
[...]

In de laatste firmware van Envivo zelf zit het niet steffie.

Dus je uitleg is zeker niet voor niets geweest :)
Of je moet ook die MSI update doen. Het is wel makkelijker. Ik heb zelf ook ie MSI update op de Envivo gedaan en werkt perfect!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 385165 schreef op zaterdag 04 december 2010 @ 12:04:
[...]

Of je moet ook die MSI update doen. Het is wel makkelijker. Ik heb zelf ook ie MSI update op de Envivo gedaan en werkt perfect!
is die geheel in NL? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Ik heb de MSI firmware geinstalleerd op de Envivo. Hij reageert nu sneller op de afstandsbediening. Nederlands is beschikbaar.

Maar: waarom zie ik nog steeds een envivo logo bij opstarten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• B2

B2

wa' seggie?

Hmz, ik heb ook net de nieuwe firmware erop gezet (MSI op de Envivo) Nu zie ik steeeds bovenin in beeld : HDMI HPD detected. Gaat helaas ook niet weg ....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 217625

Heb nu geen geluid meer.

Bestand is 20 mb kleiner dan de vorige?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik heb nog steeds totaal geen problemen kunnen ontdekken...

-Ik heb geen Envivo logo bij het opstarten, alleen een HD 1000 logo als screensaver
-Geen melding HDMI HPD detected
-En ook nog gewoon geluid in alle soorten en maten

Hebben jullie wel de update van deze link gehaald?

http://de.msi.com/index.p..._no=132&prod_no=10050

En dan op een LEGE usb-stick alleen de INSTALL.IMG gezet (deze dus niet in een mapje laten staan)

Zou het zin hebben de update nogmaals te doen? En ik weet niet of het uitmaakt maar ik heb hiervoor alleen de Envivo update gedaan. Dit was dus mijn eerst MSI update.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Anoniem: 385165 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 18:43:
Ik heb nog steeds totaal geen problemen kunnen ontdekken...

-Ik heb geen Envivo logo bij het opstarten, alleen een HD 1000 logo als screensaver
-Geen melding HDMI HPD detected
-En ook nog gewoon geluid in alle soorten en maten

Hebben jullie wel de update van deze link gehaald?

http://de.msi.com/index.p..._no=132&prod_no=10050

En dan op een LEGE usb-stick alleen de INSTALL.IMG gezet (deze dus niet in een mapje laten staan)

Zou het zin hebben de update nogmaals te doen? En ik weet niet of het uitmaakt maar ik heb hiervoor alleen de Envivo update gedaan. Dit was dus mijn eerst MSI update.
Ik heb ook geen problemen kunnen ontdekken, maar

heb wel een envivo logo,
geen hdmi hpd melding,
gewoon geluid "in alle soorten en maten"

en ja, ik heb DIE link gebruikt met een vers geformateerde usb stick.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Toch apart dat bij iedereen dezelfde update zoveel verschillende gevolgen heeft....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hotdog92
  • Niet online
Wat zijn de ervaringen tot dusver als het gaat om die firmware van MSI? Bevalt het een beetje? Ik waag me er nog maar even niet aan, omdat het hier nog prima werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
hotdog92 schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 00:50:
Wat zijn de ervaringen tot dusver als het gaat om die firmware van MSI? Bevalt het een beetje? Ik waag me er nog maar even niet aan, omdat het hier nog prima werkt.
Ik heb niets toe te voegen aan mijn eerdere berichtjes, maar "ymmv" ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge320
Aan iedereen die de MSI update heeft geinstalleerd, heb je een PO1036 of een PO1059 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Fridge320 schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 13:39:
Aan iedereen die de MSI update heeft geinstalleerd, heb je een PO1036 of een PO1059 ?
Voordat ik antwoord geef, hoezo ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge320
W1ck1e schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 13:45:
[...]
Voordat ik antwoord geef, hoezo ?
nou, ik heb zelf een 1059, en ik probeer een verantwoorde beslissing te maken of ik de msi update durf uit te voeren :-) Ik zie hierboven positiefe reacties, maar als die mensen allemaal een 1036 hebben heb ik daar weinig aan denk ik. Vandaar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Fridge320 schreef op maandag 13 december 2010 @ 10:50:
[...]

nou, ik heb zelf een 1059, en ik probeer een verantwoorde beslissing te maken of ik de msi update durf uit te voeren :-) Ik zie hierboven positiefe reacties, maar als die mensen allemaal een 1036 hebben heb ik daar weinig aan denk ik. Vandaar!
Ik heb mijn exemplaar net als jij gekocht bij het verhuisde filiaal van de aldi in Landgraaf (lees mijn berichtjes maar eens terug), (dus) ik heb ook een 1059.(en de msi firmware geinstalleerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge320
W1ck1e schreef op maandag 13 december 2010 @ 11:57:
[...]
Ik heb mijn exemplaar net als jij gekocht bij het verhuisde filiaal van de aldi in Landgraaf (lees mijn berichtjes maar eens terug), (dus) ik heb ook een 1059.(en de msi firmware geinstalleerd)
ah prima W1ck1e, dank voor je reactie! Dan ga ik de update ook maar ns proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Fridge320 schreef op maandag 13 december 2010 @ 12:05:
[...]
ah prima W1ck1e, dank voor je reactie! Dan ga ik de update ook maar ns proberen.
Succes !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dentitten
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 14-05 08:16
Ok, problemen:

Ik heb lang gedraaid met de nieuwste firmware van Envivo (420). Maar ik had problemen met bestanden te raadplegen over het nerwerk naar mijn Windows 7 pc en heb eens geprobeerd met MSI firmware.
Nu kan ik aan mijn bestanden (Windows 7 settings aangepast) maar blijkt dat ik veel van de files niet meer kan afspelen. Ik vermoed dat dit door de firmware komt. Ik zou graag terug up(/down-) graden naar de 420 van Envivo.

Wanneer ik dit doe, blijft volgens mij nog een deel van de MSI firmware staan. Ik zie bijvoorbeeld de subtitles niet meer staan, en bij elke file dat ik aanduid krijg ik : testing network speed.

Kan iemand me helpen hoe ik bijvoorbeeld het geheugen(/firmware) volledig kan resetten ??

Met vriendelijke groeten,
Tom

[ Voor 3% gewijzigd door dentitten op 15-12-2010 08:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dentitten
Hoi hoi,

Ben gisteravond zelf nog een stapje dichter gekomen.
Heb ondertussen eerst Envivo 301 erop gezet en dan terug 420. Maar bleek dat het probleem eigenlijk aan de netwerksnelheid lag. Ik gebruik 'netwerk over het elektriciteitsnet' en via het stopcontact dat ik gebruikte kreeg ik maar een snelheid van +/-400 kb/sec. Stak ik het in een ander stopcontact verscheen er een waarde van 9000+kb/sec.

Vandaag zit ik op het werk :O maar vanavond pruts ik nog wat verder.
- Er stond ergens bij een file: Unknown file type (--> Kan het dat MSI firmware minder bestandstypen ondersteunt?)
- Ik zou graag de USB disk op mijn router hangen, ik heb een USB aansluiting erop. Had vroeger hier login problemen mee.
- Nu het de firmware niet blijkt te zijn, kan ik toch misschien best de meest nieuwe gebruiken (= MSI)

PS: Ik ben terug naar netwerk over geschakeld (de USB schijf op de PC ipv de MediaBox), omdat de schijf geregeld een tikkend geluid maakte en bleef hangen, met een screenfreeze van enkele seconden tot gevolg. Maar als mijn netwerk op die stopcontacten ook maar 'half' draait. Is dat misschien wel de oorzaak ervan. De USB schrijf hoor ik niet tikken op de PC...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge320
dat werkt inderdaad prima.
Nu blijf ik alleen nog wachten op een toekomstige firware upgrade waardoor ik internet radio kan luisteren met dit doosje. (zal dan lang kunnen wachten, vrees ik....)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
Op http://www.teknihall.be/index.php?id=795&L=1 is een nieuwe firmware te downloaden.

Een nieuwe update 1213 voor de EnVivo Mediabox met projectnummers 1036 en 1059 is beschikbaar. Men heeft nu de mogelijkheid via de 'subtitle' knop van de afstandsbediening onderdelen van 'My Shortcuts' te wissen. De compatibiliteit met MKV bestanden werd ook verbeterd, evenals ondertitelingsbestanden. U kan de update downloaden via de downloads-pagina van het toestel, of via de snelle link hier.

Vergeet U niet vooraf de instructie-PDF door te lezen.

[ Voor 71% gewijzigd door W1ck1e op 15-12-2010 22:08 ]

• dentitten
Heb je het al op je box gezet ? Werkt het ? ;)

• W1ck1e
  • Nu online
dentitten schreef op donderdag 16 december 2010 @ 13:23:
Heb je het al op je box gezet ? Werkt het ? ;)
Ik heb pas de MSI firmware geinstalleerd, dus deze laat ik voorlopig aan mij voorbijgaan.

Fridge320 schreef op woensdag 15 december 2010 @ 08:54:
[...]
- Er stond ergens bij een file: Unknown file type (--> Kan het dat MSI firmware minder bestandstypen ondersteunt?)
Wat voor soort file is dit dan? Ik heb tot nog toe geen problemen met het lezen van bestanden. Alleen mov-files kan ik niet afspelen maar dat komt volgens mij wel vaker voor...

Stef

• Pos
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 06-07 16:52

Pos

W1ck1e schreef op donderdag 16 december 2010 @ 14:57:
[...]
Ik heb pas de MSI firmware geinstalleerd, dus deze laat ik voorlopig aan mij voorbijgaan.
Ik denk ook niet dat het echt nodig gaat zijn. Beide images bevatten dezelfde bestanden en bestandsgrootte per bestand. Nu wil dat niet per definitie zeggen dat ze ook echt identiek zijn, maar ik gok van wel.

Re-release van envivo :)

Edit, ik lieg.. Er is 1 file in de package2 folder die een paar Bytes groter is. en das ook weer een image .

[ Voor 11% gewijzigd door Pos op 16-12-2010 21:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterk1
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-07 00:01
Onlangs mijn envivo maar eens aangesloten.
Nu heb ik op mijn upnp server (Twonky media server) mijn uitgebreide mp3 collectie staan.
Probleem is dat deze collectie zo groot is dat als ik op Artist zoek ik de keuze heb uit
4000 regels. Voordat ik bij de Z ben duurt dus wel een tijdje.

Op mijn Pinnacle homeserver kon ik de begin letter kiezen.
Heeft iemand misschien een slimme truuk om te voorkomen
dat ik alleen maar naar Abba hoef te luisteren en niet
meer toe kom aan ZZ-top ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Sterk1 schreef op maandag 20 december 2010 @ 11:16:
dat ik alleen maar naar Abba hoef te luisteren en niet
meer toe kom aan ZZ-top ?
Nummer intikken ipv scrollen? overigens kan hij denk ik maar 4095 items aan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sterk1
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 03-07 00:01
Nummer intikken is niet mogelijk helaas.

Had echter niet goed gekeken:
Gelukkig heb ik nog de optie Artist Index :-)
ABC, DEF, .....
Gaat een stuk sneller :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GJA
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:53

GJA

Weet iemand of de Envivo tegelijkertijd geluid via de HDMI en de optische uitgang kan geven?

Daikin EHVH08S23EJ9W binnen, ERGA08EAV3H7 buiten | Alfen Eve Single Pro-Line 3-fase | HassIO | DJI Mini 2 | Paard | MK3 ST | fixt keukenapparatuur en WaDro | HT-A2 | gasloos | RF900R | KLR650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge320
GJA schreef op maandag 20 december 2010 @ 22:40:
Weet iemand of de Envivo tegelijkertijd geluid via de HDMI en de optische uitgang kan geven?
volgens mij kan de envivo dat niet: je moet in het menu een keuze maken tussen een van de uitgangen.

• GJA
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 15:53

GJA

Ik dacht dat al in de manual te lezen. Maar de manual gaat altijd over de eerste softwareversie he?

Daikin EHVH08S23EJ9W binnen, ERGA08EAV3H7 buiten | Alfen Eve Single Pro-Line 3-fase | HassIO | DJI Mini 2 | Paard | MK3 ST | fixt keukenapparatuur en WaDro | HT-A2 | gasloos | RF900R | KLR650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fridge320
klopt GJA. Ik heb trouwens sinds kort wat vastlopers gehad, volgens mij alleen bij mkv's, niet bij avi. Symptomen: toetsel loopt vast tijdens afspelen mkv, na enige tijd geen reactie op AB volgt reboot, waarna hetzelfde bestand nu wel goed afspeelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390713

Ik heb een Eminent nas ide/hd (MD4060). Als ik via net naar deze nas gaat (JKHD) geeft mediabox aan dat dit is toegestaan. Daarna probeer ik in een van de mappen te komen (DVD,Muziek,etc) dan komt de mediabox op met user en wachtwoord (er staat via nas geen user of paswoord ingesteld en via windows xp computersysteem kan ik deze mappen zo benaderen), ik heb van alles geprobeerd van niks tot diverse wachtwoorden maar mediabox geeft steeds aan aanmelden mislukt. Als ik zelfde nas aansluit via usb dan krijg ik wel toegang tot deze mappen maar het vervelende dan is dat nas niet meer via Lan te bereiken is omdat dit niet kan met deze nas (of USB of LAN).

Hoe krijg ik wel toegang tot de mappen van de nas.

Met vriendelijke groet,
John Klarenbeek

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 390966

Er is iets verschil tussen de MSI firmware en de Envivo firmware.

Bij de Envivo firmware heb ik in de browser een extra mogelijkheid genaamd DVD (nog) geen idee
wat deze doet, ik krijg een foutmelding NO LOADER

Beide werken goed en heb grote! verbetering met HD MP4 bestanden, deze spelen nu prima af, minpuntje
is dat ik bij WMV HD pro bestanden geen geluid meer heb oa. oude Top Gear afleveringen met de vorige
firmware heb ik wel geluid (al zat daar af en toe wel een kraakje in)

Ander grappig fenomeen is dat als ik op een willekeurige toets van mijn (Sharp) LCD ab druk ik
een menuutje krijg waar ik een tijd kan ingeven waar direct naartoe gesprongen wordt, erg! mooie
feature maar kan dit met de Envivo ab nergens oproepen. (channel up van m'n satelliet ontvanger
doet het ook)

Goede updates, jammer van het geluid bij WMV HD pro bestanden, is dit evt. nog om te zetten naar
bijv. MKV?

Grtzz Mark

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• leuk_he

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Anoniem: 390966 schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 20:51:
Bij de Envivo firmware heb ik in de browser een extra mogelijkheid genaamd DVD (nog) geen idee
wat deze doet, ik krijg een foutmelding NO LOADER
Goh, dat ken ik van een andere speler. Je kunt via usb een DVD speler aansluiten en hiervan (niet encrypted, dus enkel zelfgebrande) DVD's afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Nu online
leuk_he schreef op zaterdag 08 januari 2011 @ 23:24:
[...]

Goh, dat ken ik van een andere speler. Je kunt via usb een DVD speler aansluiten en hiervan (niet encrypted, dus enkel zelfgebrande) DVD's afspelen.
Er zijn ook dvd's die van origine niet encrypted zijn, maar inderdaad (ik heb het net gecontroleerd) je kunt een dvd afspelen door gebruik te maken van een usb dvd speler
Pagina: 1 2 3 4 Laatste