Seriously.
Het is de normaalste zaak van de wereld dat je een maand opzegtermijn hebt. Bij telefonie, kranten, internet abo's, verzekeringen, enz. Bij telfort was het 3 maanden zelfs. En ooit werden dit soort abonnementen gewoon direct weer met een jaar verlengd, dat was pas echt *@#*&#.
Klopt. Het feit dat dat al niet meer mag bij wet geeft al aan dat dat inderdaad *@#*&# was

Ik ben van mening dat als je abonnement afgelopen is, je vrij moet zijn om op elk gewenst moment op te kunnen stappen. Het feit dat dit momenteel nog niet zo is geeft al aan dat de providers gewoon op die manier proberen nog even extra geld van je afhandig te maken, danwel hun zakken te vullen... wat natuurlijk op hetzelfde neerkomt, immers zijn er geen contractuele verplichtingen meer. En die maand, naja... je gebruikt hun netwerk, dus het is niet meer dan redelijk dat je daarvoor betaalt. Toch? Zou ik ook willen als je van mijn netwerk gebruik maakt. En als jij dan weg wilt, en je bent bereid die maand af te kopen, waarom zou ik je dan niet laten gaan? Waarom zou ik je dan die maand nog gijzelen? Moet je kijken als huisbazen dat met hun huurders gaan doen..... breekt de P uit natuurlijk. "Je huurt toch bij mij, hup deur op slot en sleutel weg. Je wilt wonen, dan zal je wonen ook!"

Nou, op deze manier wordt je ook een stuk vrijheid ontnomen, en sterker nog: in een zakelijke situatie is het een grotere hobbel om te nemen omdat je van je nummer afhankelijk bent. De wereld is veel groter dan ONZE wereld, en ook de wereld van 1 of enkele providers. Er zijn veel meer belangen mee gemoeid. Als ik die maand af wil kopen (ie: abo kosten betalen) dan moet de provider het nummer gewoon vrijgeven aan een andere provider, en mij niet op die manier "nummertje-gijzelen". Maar dat is slechts mijn mening. Ik denk echter dat er veel meer mensen zijn die die mening met me delen omdat er heel erg veel mensen gehinderd worden in hun doen en laten op deze manier ONDANKS het feit dat ze de provider die maand geld willen geven zonder dat er iets tegenover staat: je bent dan immers van hun netwerk af, dubbele winst voor hun zou je denken. Maar ja, het addertje is natuurlijk ook precies de reden dat ze je niet willen laten gaan: die paar duppies die je verstookt in de resterende maand buiten je bundel (ALS dat al gebeurt) willen ze graag in hun zak steken natuurlijk. Als dat zo is, dan zouden ze ook voor kunnen stellen dat het gemiddelde verbruik over de afgelopen periode berekend wordt en bovenop de maand opzegtermijn (ie: geld in de vorm van abo kosten) gelegd wordt. Hebben ze toch hun zeer geliefde centjes en jij bent als entiteit vrij om te gaan en staan waar je wilt. Wat is daar mis mee? Waarom gebeurt dat niet? Waarom kan dat niet? Omdat er iets op papier staat is het in steen geschreven? Omdat het (nog) niet door de overheid door hun strot geramd is rekken ze gewoon de boel net zo ver op als toegelaten wordt. Dat is de aard van een commercieel bedrijf. En daar komen ze aardig vaak aardig lang mee weg.
Zo werkt het nou eenmaal, zie ook de gequote voorwaarden van T-mobile eerder in dit Topic. Gewoon accepteren. Daarnaast vind ik het niet onredelijk, maar dat is persoonlijk. Je had ook een maand eerder op kunnen zeggen/portering kunnen aanvragen. Over afkopen staat voor zover ik weet niets in de voorwaarden bij deze situatie, dus dat hoeven ze niet te accepteren. Je zit helaas vast aan (nog) een maandje matig 3G bereik ;-).
Zie bovenstaande.
1 van de issues die ik zie in de maatschappij en die ons echt, mede, aan het slopen is, is het feit dat als ik op straat iemand geld uit zn handen trek om wat voor reden dan ook, ik een boef ben. Maar als ik iemand met pen en papier op slinkse wijze geld aftroggel, dan wordt er opeens van alles verzonnen om het te rechtvaardigen

En wat veel schrijnender is: wij zijn al zo ver gehersenspoeld dat we het "normaal", zelfs vanzelfsprekend, zijn gaan vinden. Dubbel

Sterker nog: mensen worden er dik voor betaald om dergelijke constructies te maken, driedubbel

. Je zal zo'n luis wezen die dergelijke dingen voor zn werk doet hey... Zou je vrienden hebben?
[
Voor 8% gewijzigd door
Verwijderd op 22-05-2010 12:57
]