Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ik heb vanavond nog wat meer zitten spelen met de 47LX6500 en om het kort samen te vatten, ik vind deze tv zijn geld niet waard. Het is lang geleden dat ik zoveel backlight bleeding heb gezien. Ik weet niet of ik dit nu backlight bleeding moet noemen of halo vorming maar het is echt erg.

Als je een zwarte achtergrond heb met in het midden een witte tekst dan is links en rechts van de tekst het beeld best goed zwart. Echter direct rondom de witte tekst snapt de tv niet zo goed hoe hij het lokaal moet dimmen (het is overigens toch een edge lit led tv) waardoor er een enorme witte gloed rond die tekst komt waardoor het wit serieus grijs te noemen is. Hoe donkerder de kamer, hoe erger dit effect duidelijk wordt.

3D is echt een gimmick waar je nooit zoveel geld voor zou moeten betalen. De 3D brillen van LG vind ik niet echt heel lekker zitten, maar echt pijnlijk of zo wordt het nooit. Ik heb 'het regent gehaktballen' bekeken in 3D en ik verwachtte dat bij een animatiefilm het 3D effect optimaal behaald moest kunnen worden. Bij vlagen was dit ook zo, maar om nu voor die paar momenten nu met zo'n brilletje op te gaan zitten vind ik het echt niet waard.

Ik ben, zeker na de test van de LE8500, best positief over LG, maar dit apparaat stelt mij echt teleur.
Het normale beeld vind ik een beetje flets en er is behoorlijk vaak bewegingsonscherpte te zien. Ik moet nog wat spelen met de instellingen, maar zoals het toestel nu staat, vind ik het voor dat geld niet waard.

Hierna ga ik het multimedia gebeuren nog testen en dan mag dit toestel weer lekker terug naar LG. Dit gaat mijn eerste niet zo positieve review worden ben ik bang...

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik kijk net nog eens even in mijn menu op de DTV opnieuw te doen zodat ik zelf de kanalen kan installeren.
Nu is de onderste menu-optie DTV-settings of zoiets weg en ik kan alleen nog maar de quick-auto-optie kiezen, de full is weg..

Klinkt dat bekend voor mensen met de LE8500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zag de review van deze tv op tweakers en heb er nu 1 gekocht.
Echter, ik kon de instellingen die ze gebruikt hebben om dat beeld zo mooi te krijgen niet terugvinden in de review.
Of ben ik nou scheel?

Heeft iemand deze settings?

Het gaat om deze review:
reviews: LG Infinia LE8500: een echte mediamagnaat

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 14-08-2010 18:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vanaf hier bevestiging dat het geluid ook nog steeds echt complet k** is.. valt nog steeds even vaak weg als voorheen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Op welke zenders allemaal? Heb je goede coax-kabels?
Valt het geluid van je tv weg of van de home-cinema?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 18:06:
Op welke zenders allemaal? Heb je goede coax-kabels?
Valt het geluid van je tv weg of van de home-cinema?
Yep, heb hele dure kabels liggen, alles doorgemeten.
Geluid valt bij alle zenders wel eens weg, en vaak werkt het ook gewoon.
geluid loopt allemaal via home cinema.,.

Valt t bij jou niet meer weg dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jokidoki
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 14-07 21:15
@ ImmoNL & Hornikx: weten jullie of die upgrade via de TV straks ook beschikbaar wordt gesteld of moeten we allemaal die monteur laten komen? De suggestie van de link doet vermoeden dat er straks een linkje naar een upgrade komt?

Doet de kaart het nu wel goed als je niet met Ned1 opstart? Nooit meer de roterende LG kubus in beeld ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geluid via de home-cinema valt ook soms weg. Vooral bij radio. Via tv doet het geluid het wel.
Daar heeft de monteur een melding van gemaakt. Is een software-bug. Daar hoor ik nog iets van terug.
Als je wat verandert in het geluid-menu dan komt het weer terug.

Zie de posting van mij een paar posts omhoog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

jokidoki schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 22:37:
@ ImmoNL & Hornikx: weten jullie of die upgrade via de TV straks ook beschikbaar wordt gesteld of moeten we allemaal die monteur laten komen? De suggestie van de link doet vermoeden dat er straks een linkje naar een upgrade komt?

Doet de kaart het nu wel goed als je niet met Ned1 opstart? Nooit meer de roterende LG kubus in beeld ?
Volgens de monteur komt de software wel online te staan, maar hij wist niet wanneer. De monteurs mogen eerst testen en oefenen op ons ;)

Mijn kaart doet het goed. Ik krijg 2 seconden "scrambled beeld' en dan verder foutloos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:54
ppaddo schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:50:
[...] Tegen de tijd dat 3D dan lekker doorgebroken is koop je voor een aanzienlijk stuk minder geld vast wel weer een mooie 3D tv.
Als het ooit door gaat breken met zo'n debiel brilletje op.... Heb ze nu van Sony en Samsung getest en beide gaven redelijk crappy, flikkerend beeld... Erg onrustig allemaal en niet echt extreem mooi 3D allemaal. In de VS schijnt publiek alweer vaker naar de normale film te gaan ipv de 3D versie, dus misschien waait die hele hype wel over tot het ooit brilloos kan :)

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

matthijst schreef op maandag 16 augustus 2010 @ 07:04:
[...]

Als het ooit door gaat breken met zo'n debiel brilletje op.... Heb ze nu van Sony en Samsung getest en beide gaven redelijk crappy, flikkerend beeld... Erg onrustig allemaal en niet echt extreem mooi 3D allemaal. In de VS schijnt publiek alweer vaker naar de normale film te gaan ipv de 3D versie, dus misschien waait die hele hype wel over tot het ooit brilloos kan :)
Flikkering valt mee met LG. Ik heb gemerkt dat hoe minder licht er aanwezig is in de kamer, hoe beter het effect. Echter is dat effect zo mager dat ik het niet de moeite waard vind om daarvoor met zo'n bril op mijn kop te gaan zitten.

Effecten zoals Avatar in de bioscoop hoef je thuis niet te verwachten. Waarschijnlijk is dat ook een van de redenen dat Avatar nog niet in 3d voor thuis te krijgen is. Het effect zal waarschijnlijk zo tegen vallen dat men zich bekocht zou voelen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 22:40:
[...]

Volgens de monteur komt de software wel online te staan, maar hij wist niet wanneer. De monteurs mogen eerst testen en oefenen op ons ;)

Mijn kaart doet het goed. Ik krijg 2 seconden "scrambled beeld' en dan verder foutloos.
Vaag, ik krijg niet 2 seconden scrambled beeld, maar geluid valt wel weg..
Zoals je dat ook eerst bij jou beschrreef..
Heb jij nu nog wel dat DTV-settings menu onderin staan? Dat is bij mij verdwenen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben nu wat vaker thuis zodat ik beter de kans heb om de tv te bekijken. Ene keer krijg ik het scrambled beeld trouwens niet te zien, andere keer 2 sec.

Geluid wordt dus aan gewerkt via LG. Ik zou dat trouwens nog wel ff melden bij LG trouwens. Hoe meer meldingen, hoe eerder een oplossing, neem ik aan.

Welk dtv menu onderin bedoel je?

Je mag trouwens zelf wel bij me komen kijken als je wilt.
Dan kun je zelf alles bekijken en proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heb zaterdag jl. een door LG gestuurde monteur op bezoek gehad.
(probleem: audio via optische uitgang start 1 a 2 seconden later dan audio via de speaker van de TV)

Bedoeling was de firmware van de TV (55LE8500) te updaten van 03.05.07 naar 03.06.01. Echter halverwege de update stop het proces met de melding dat de update niet uitgevoerd kan worden? Lijkt op een probleem met de USB stick en het lezen van het bestand. Nu weer afwachten op een volgend bezoek. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-03 16:54
Goedemorgen, (nog net).

Zijn er nog meer mensen die het geld van de cashback actie nog niet hebben?
Heb 2 week geleden een mail gestuurd naar LG over hoe lang het nog duurt. Krijg vandaag!! pas antwoord, het antwoord is dat ik dan naar een andere afdeling moet mailen(waarom kan dat niet intern doorgestuurd worden?).

Wat zijn mijn rechten hierin? De bon en alles is 26 juni de bus opgegaan en vind belachelijk dat het op zo'n manier moet gaan.

Groeten Klaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solutio
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-07-2024
mokum64 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 20:44:
Vandaag geld retour gekregen van LG.
Formulier 22 juni verstuurd.
Oké, het is dan wel niet zoals beloofd binnen 2 weken, maar: eind goed, al goed.
Gezien het verschil + een extra weekend dat ertussen zit... wacht het deze week nog even af. Maak je niet zo druk. Het is geen uitzondering dat je bij zo'n actie langer moet wachten. (dat het zo lang duurt is inderdaad niet normaal om een reactie te krijgen. Misschien een niet vaak gecontroleerd mailadres? Grote achterstand in mailverwerking?)

edit: wonderbaarlijk niet het hele bericht meer zichtbaar? vetgedrukte miste

[ Voor 19% gewijzigd door Solutio op 17-08-2010 16:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
Gaat mij meer de manier waarop er gereageerd wordt. Lijkt mij enigzins fatsoenlijk om een snelle reactie te geven en geen 14 dagen te laten wachten op een reactie.

Ik slaap er nog steeds goed om, maar heb het idee dat als je niets zegt er ook niets komt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 15:19
Weet iemand of de LG LE8500 full chroma resolutie ondersteund? (dus 4:4:4 full chroma reproduction). Ik kan het namelijk nergens op het internet vinden.

En ik had nog een vraagje. Ik ben afgelopen week bij de MM geweest en daar stond op de LG LE8500 een demo filmpje te draaien. Ik zag dat als je vanaf een meter afstand naar het beeld keek dat er allemaal artifacts zichtbaar waren op het scherm. Net alsof er een constante ruis aanwezig was. Hoe dichterbij ik ging staan hoe duidelijker de ruis werd. Weet iemand van jullie zo hoe dit komt (misschien ligt het aan de instellingen) en hebben jullie hier ook last van?

Gr. Jesper

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 18:30

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Hetzelfde zag ik bij de "Joossen TV" in TIlburg; erg veel artefacts... :(

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Update!!

Vandaag een telefoontje van TechRep.
Nav de klacht dat het geluid via de optische uitgang wegvalt of niet doorkomt, krijg ik een nieuw mainboard.
Dat wordt 30 augustus thuis ingebouwd. Nog even aan de lijn gehangen met die kerel om wat meer info te krijgen, want ik vond het een vreemd verhaal.
Maar het is overlegd met LG én de fabriek. Eerst nieuw mainboard inbouwen en dan verder kijken.
LG neemt het dus wel serieus.
Maar ik heb niet de indruk dat dit de oplossing gaat worden :P En dat wat die knul ook al.

Verwijderd

@ Jesp_J Of LG LE8500 full chroma resolutie ondersteund kan ik niet beantwoorden ik heb deze vraag zelf ook al een keer gesteld op dit forum maar geen antwoord gekregen. Er zijn maar weinig sites die het vermelden terwijl het wel degelijk belangrijk is voor gamers. De site avforums.com vermeldt het soms. Misschien kan je wachten op een review van www.hdtvtest.co.uk die vermelden het altijd. Ik denk zelf dat deze tv geen full chroma resolutie ondersteund anders had avforums het wel vermeld want er zijn weinig tv die dit ondersteunen zoals de LG SL8000, Sony EX503 en EX703 alleen in gamemode.

Was die demo een blu-ray. Dan ligt het aan de demo. Er zijn namelijk fims die veel ruis bevatten. Als ik naar Sherlock Holmes kijk dan zie ik veel ruis maar als ik naar Yes man kijk dan zie ik geen ruis. Er zijn ook tv's die van zichzelf veel ruis produceren. Maar ik denk niet dat het voor deze tv geld. Je hebt ook 2 ruisonderdrukkers op deze tv die zorgen ervoor dat de ruis iets verminderd maar dat zorgt ervoor dat details verdwijnen.

Die artifacts waar jij het over hebt heeft misschien ook te maken met de Trumotion die op hoog staat. Hierdoor is het beeld vloeiender maar krijg je meer last van artifacts. Trumotion staat bij mij altijd.

• klaasvd79
Verwijderd schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 22:56:
Update!!

Vandaag een telefoontje van TechRep.
Nav de klacht dat het geluid via de optische uitgang wegvalt of niet doorkomt, krijg ik een nieuw mainboard.
Dat wordt 30 augustus thuis ingebouwd. Nog even aan de lijn gehangen met die kerel om wat meer info te krijgen, want ik vond het een vreemd verhaal.
Maar het is overlegd met LG én de fabriek. Eerst nieuw mainboard inbouwen en dan verder kijken.
LG neemt het dus wel serieus.
Maar ik heb niet de indruk dat dit de oplossing gaat worden :P En dat wat die knul ook al.
Ik heb geluid dat wegvalt van de tv zelf, is dat bij jou opgelost na de update. Of valt dit ook hieronder??

Groeten Klaas

• klaasvd79
Word er nu wel beetje moe van die cashback actie. Na paar mail wisselingen, krijg ik nu te horen dat zij op mijn adresgegevens geen aanvraag hebben ontvangen.

Het is toch vreemd dat er zoveel van deze papiertjes kwijt zijn geraakt, en dat bij de meesten het op deze manier loopt?

Groeten Klaas

Verwijderd

klaasvd79 schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 13:32:
[...]

Ik heb geluid dat wegvalt van de tv zelf, is dat bij jou opgelost na de update. Of valt dit ook hieronder??

Groeten Klaas
Ik heb na de softwareupdate geen wegvallend geluid van de tv. Dat ligt echt aan de Ziggo ondersteuning is geen bug, in tegenstelling tot het wegvallen van optisch signaal.

• jokidoki
cashback geld gekregen vorige week. Papiertje 20 juni op de bus gedaan. LG werk zeker met Maya kalenders....
Nu nog ff die sw update graag, dan heb ik pas waar voor mn geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoXeh
  • Laatst online: 29-11-2024
Heb mijn LE8500 meer dan een week en ben blij verrast dat hij wel MKV bestanden af kan spelen, alleen jammer van DTS.

Een andere meevaller is dat hij super-white ondersteunt en full-RGB (blacklevel op 'high' anders heb je black crush).

Full chroma heb ik nog niet getest zal het binnenkort doen.

Nog wel wat bugs, niet alleen met Ziggo maar ook met media afspelen... Zo heb ik een aantal trailers met AAC geluid die enorm kraken, via een externe media speler heb ik hier geen last van.

Alles tot nu toe via optical vanaf de TV naar mijn Z5500.

Met PS3 wat geluidsproblemen, alleen bij Dolby Digital passthrough via HDMI (en vervolgens dus vanaf de tv passthrough via optical) enorme delay... Is nu niet bruikbaar.

PS3 direct aan de Z5500 is geen probleem.
Heeft iemand anders dit ook ontdekt?

Nieuwe firmware mag dus wel komen.

Het belangrijkste... over het beeld niets te klagen :D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nmgn82
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 30-09-2020
Ik wilde eigelijk de LG 50pk250/350/550 gaan kopen alleen een verkoper vertelde me dat dit alweer oudere modellen zijn en LG binnen kort met nieuwere moddelen komt. Mijn budget ligt rond de 600/700 euro, dus ik kan nu een dergelijke tv kopen. Maar is het dan niet verstandiger om ff te wachten, dan zal de 50pk950 misschien ook wel in prijsverlagen en kan ik voor het zelfde geld deze kopen. En een paar weekjes zonder nieuwe tv vind ik geen ramp. En ik weet wel dat je dan altijd zo kan door blijven redenen omdat ze telkens goedkoper worden, maar nu is het misschien wel de moeite waard om de 250/350/550 ouder worden en (daarom) ook bijna niet meer te leveren zijn wat misschien ook wel een teken is dat er idd nieuwere modellen aankomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TUX2
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-11-2022
Als ik in een volledig donkere kamer perfect zwart beeld wil hebben, dus de randen van het beeld niet wil zien, dan kan ik kiezen voor Zwart niveau laag met helderheid 51 of zwart niveau hoog met helderheid 38. (LE8500).

Is er een reden om voor 1 van deze twee instellingen te kiezen? Verbruikt de tweede optie bijvoorbeeld minder stroom, of is de weergave in schaduwpartijen beter? Ik zie zo gauw geen verschil.

Bij expert settings heb ik verder alles op Uit staan en de contrast en backlight instellingen lijken geen invloed te hebben op de zwartweergave.

lcd-tv-aanbiedingen.goedbegin.nl , blackberry-aanbiedingen.goedbegin.nl , jeroen.goedbegin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoXeh
TUX2 schreef op vrijdag 20 augustus 2010 @ 23:12:
Als ik in een volledig donkere kamer perfect zwart beeld wil hebben, dus de randen van het beeld niet wil zien, dan kan ik kiezen voor Zwart niveau laag met helderheid 51 of zwart niveau hoog met helderheid 38. (LE8500).

Is er een reden om voor 1 van deze twee instellingen te kiezen? Verbruikt de tweede optie bijvoorbeeld minder stroom, of is de weergave in schaduwpartijen beter? Ik zie zo gauw geen verschil.

Bij expert settings heb ik verder alles op Uit staan en de contrast en backlight instellingen lijken geen invloed te hebben op de zwartweergave.
Er zijn twee opties, 'helderheid' en 'zwart niveau'.
Helderheid staat bij de THX stand bij mij op 51 en geeft al een 100% zwart beeld.

De optie 'zwart niveau' moet op laag staan anders gooi je alleen schaduwdetail weg.
Alleen als je full RGB als input hebt kun je 'zwart niveau' op hoog zetten om het beeld kloppend te krijgen.

Verder zou ik de THX instellingen aanhouden als je een beetje accuraat beeld wilt hebben met 100% zwart en voldoende schaduwdetail.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TUX2
MoXeh schreef op zaterdag 21 augustus 2010 @ 01:07:
[...]

Er zijn twee opties, 'helderheid' en 'zwart niveau'.
Helderheid staat bij de THX stand bij mij op 51 en geeft al een 100% zwart beeld.

De optie 'zwart niveau' moet op laag staan anders gooi je alleen schaduwdetail weg.
Alleen als je full RGB als input hebt kun je 'zwart niveau' op hoog zetten om het beeld kloppend te krijgen.

Verder zou ik de THX instellingen aanhouden als je een beetje accuraat beeld wilt hebben met 100% zwart en voldoende schaduwdetail.
Okee, thanks :)

lcd-tv-aanbiedingen.goedbegin.nl , blackberry-aanbiedingen.goedbegin.nl , jeroen.goedbegin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 18:23:
[...]

Bij mij komen ze dinsdag tussen 9 en 12 voor de update, ik ben benieuwd.
En wat is jou ervaring ermee? bij mij stukken beter iig :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 10:09:
[...]

En dat heb ik dus ook. En daar wil ik eigenlijk wel vanaf.
Ja idd dat is nog n beetje irri, Maar ik ben dan ook van totaal geen ziggo naar ziggo werkend gegaan dus kan er nog wel even mee leven... :) en gelukkig luister ik niet zoveel radio :) Denk dat er nog wel meer uit deze tv valt te halen met een nieuwere firmware. Ik vindt het irritanter dat hij bijna alle video streams goed afspeelt maar geen DTS en HD audio :( Nu moet ik steeds mn video's remuxen alleen voor de audio als ik ze via de media player van de tv wil kijken :( Vindt het zonde om daar een media box voor aan te schaffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:47:
Heb zaterdag jl. een door LG gestuurde monteur op bezoek gehad.
(probleem: audio via optische uitgang start 1 a 2 seconden later dan audio via de speaker van de TV)

Bedoeling was de firmware van de TV (55LE8500) te updaten van 03.05.07 naar 03.06.01. Echter halverwege de update stop het proces met de melding dat de update niet uitgevoerd kan worden? Lijkt op een probleem met de USB stick en het lezen van het bestand. Nu weer afwachten op een volgend bezoek. :(
Dat had ik ook, de update stopte bij 16%. Defectje van het moederbord. Deze moet je laten vervangen en meteen laten updaten door de reparateur dan is het opgelost. Wel goed vermelden dat je óók een firmware update wilt want dat waren ze bij mij vergeten :(

Edit: dit euvel is er trouwens heel af en toe ook nog in 03.06.01, ook valt de audio nog wel eens weg op de optische uitgang.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 22-08-2010 10:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 15:11:
[...]

Ik heb na de softwareupdate geen wegvallend geluid van de tv. Dat ligt echt aan de Ziggo ondersteuning is geen bug, in tegenstelling tot het wegvallen van optisch signaal.
Goed punt, ik heb nog niet gechecked of mijn geluid wegvalt of dat er niets meer over optisch doorgestuurd wordt, ik heb de interne mute aanstaan.

Hoe heb jij gechecked? gewoon tv-geluid aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanThijs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-08 15:54
Verwijderd schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 22:27:
[...]Goed punt, ik heb nog niet gechecked of mijn geluid wegvalt of dat er niets meer over optisch doorgestuurd wordt, ik heb de interne mute aanstaan.

Hoe heb jij gechecked? gewoon tv-geluid aan?
Ik heb nog geen problemen gehad met het geluid via optisch (zowel met de ingebouwde speler (avi/mkv) als met de ingebouwde dvb-c tuner. Op de Belgische LG website staat er trouwens niets over een update.

Wat ik wel ervaren heb, is dat de composietuitgang van mijn amp (yamaha RX-V650) gescrambled wordt weergegeven. Dit gebeurt niet bij en andere televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:42
Ik heb ook het probleem met het wegvallen van het geluid via de optische uitgang. Zelf wissel ik even van kanaal om het geluid weer terug te krijgen.
Dit probleem ga ik ook aanmelden, ik heb trouwens de 42LE8500.
Goed om erachter te komen dat ik niet de enige ben met het audio probleem en dat er hoogstwaarschijnlijk een oplossing voor is.

PSN: PcDCch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-09 19:11
Vandaag de LG 42LE8500 gehaald, erg mooi!
Wat ik mij alleen afvraag, evenals iemand op de vorige pagina, is wat nou de optimale beeld instellingen zijn om te voldoen aan de standaarden...
Zoals in de review van Tweakers, daar krijgen ze zo goed als perfect meetwaarden, maar wat waren de instellingen van de tv op dat moment?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:41

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

in neem aan dat de actie met de wireless mediabox voorbij is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
kipusoep schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 18:47:
Vandaag de LG 42LE8500 gehaald, erg mooi!
Wat ik mij alleen afvraag, evenals iemand op de vorige pagina, is wat nou de optimale beeld instellingen zijn om te voldoen aan de standaarden...
Zoals in de review van Tweakers, daar krijgen ze zo goed als perfect meetwaarden, maar wat waren de instellingen van de tv op dat moment?
Ik kwam overigens wel dit tegen, wat vinden jullie er van?
http://reviews.lcdtvbuyin...47le8500-calibration.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WidgetTWW
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 13-09 20:08
sander817 schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 16:33:
in neem aan dat de actie met de wireless mediabox voorbij is?
Jepz, is helaas afgelopen. Had ook nog interesse gehad namelijk.

• MoXeh
Ik heb meerdere calibratie resultaten gevonden, wat mij betreft heb je er niet zoveel aan omdat ook deze resultaten weer ver uit elkaar liggen.

Het enige waar je wat aan hebt zijn de THX settings of zelf professioneel laten calibreren.

De calibratieresultaten van lcdtvbuyingguide zijn wel heel apart, met local dimming uitgeschakeld en ook color gamut op 'standaard' ... dat moet 'BT709' zijn. Volgens mij niet echt een hele professionele calibratie.

• klaasvd79
MoXeh schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 01:07:
[...]

Ik heb meerdere calibratie resultaten gevonden, wat mij betreft heb je er niet zoveel aan omdat ook deze resultaten weer ver uit elkaar liggen.

Het enige waar je wat aan hebt zijn de THX settings of zelf professioneel laten calibreren.

De calibratieresultaten van lcdtvbuyingguide zijn wel heel apart, met local dimming uitgeschakeld en ook color gamut op 'standaard' ... dat moet 'BT709' zijn. Volgens mij niet echt een hele professionele calibratie.
Ik heb zelf wel local dimming aan, gamut weet ik niet uit me hoofd. Rest heb ik ook zo staan en levert prima/schitterend beeld.

Zelf vind ik THX niet mooi en ook niet bij de werkelijkheid komen, hebben overigens meer THX schermen last van volgens mij.

• Mozart
Ik heb net contact gehad met de helpdesk van LG over het audio probleem. Er werd mij verteld dat ik op de website een update voor de TV moet downloaden en installeren. Alleen de link werkt niet, al een aantal dagen trouwens. Ik had uiteraard zelf al gekeken of er een update beschikbaar was.
Nu gaan ze doorgeven dat de link niet werkt... pas als ik de update erop heb gezet en constateer dat het probleem nog steeds aanwezig is, komt er een monteur.

Ik begrijp uit eerdere berichten dat het probleem na de software update nog niet weg is. Zijn er al mensen met een definitieve oplossing voor het probleem?

• plofkip
MoXeh schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 01:07:
[...]

Nee ik heb local dimming ook gewoon aan gelaten. Color gamut zal k eens mee spelen.
Wat is jullie instelling voor het 200Hz TruMotion gebeuren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Belangrijke mededeling ivm audio-probleem via de optisch uitgang

Zoals al eerder gemeld heb ik wegvallend geluid via de optische uitgang. De software-update heeft geen verbetering gebracht.
Aanstaande maandag zou op verzoek van de fabriek een nieuw mainboard bij me ingebouwd worden.
Dat gaat NIET door.
De monteur van TechRep(air) belde me gisteren op omdat hij dat (net zoals ik) onzinnig vindt.
De melding blijft open staan bij LG en de fabriek en de monteur is druk doende om LG zover te krijgen naar de software te kijken.
Maar hij heeft verder geen melding meer van andere gebruikers, terwijl volgens mij elke LE8500 er last van heeft.

Dus het verzoek van de monteur (en mij!) is dat iedereen die problemen heeft met geluid via de optische uitgang met LG moet bellen. Hoe meer meldingen, hoe sneller op een oplossing.

Dus: bellen, bellen, bellen, bellen!!!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MoXeh
kipusoep schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 12:05:
[...]

Nee ik heb local dimming ook gewoon aan gelaten. Color gamut zal k eens mee spelen.
Wat is jullie instelling voor het 200Hz TruMotion gebeuren?
BT709 is de officiële standaard waar HD materiaal in opgenomen wordt, het kan zijn dat je iets anders prettiger vindt.. maar dit zou echt de opname het beste moeten benaderen.
http://en.wikipedia.org/wiki/Rec._709

TruMotion is persoonlijk, ik zie de fouten die gemaakt worden in de voorspellingen en film materiaal ziet er een beetje nep uit. De bewegingsresolutie zonder TruMotion is niet 100% maar wel redelijk goed voor een LCD.
Door de 'gebruiker' instellingen te gebruiken ben ik uitgekomen op 'judder' 0 en 'blur' 9/10.
Met deze instellingen is de bewegingsresolutie wel weer 100% zonder merkbare fouten die door 'judder' onstaan.

Maar helaas zit hier ook een softwarebug in... als ik switch van kanaal of ingang gaat 'judder' automatisch aan ondanks dat het nog op 0 staat in het menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
Ik heb inmiddels via de website van LG de firmware update kunnen downloaden. Die heb ik vervolgens net geinstalleerd. Nu nog kijken hoe het met het geluid gaat. Mocht het nog niet opgelost zijn, dan zal ik LG weer bellen.

[edit]
Inmiddels weet ik dat de software update niet het probleem heeft opgelost :(
LG maar weer bellen

[ Voor 20% gewijzigd door Mozart op 28-08-2010 13:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
Hoe heb je dat gedaan de update? Starte die uit zichzelf? Moet je het wel of niet uitpakken van te voren?

Groeten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcjeno1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-09 09:29
Weet iemand of je deze tv ook voor een redelijke prijs bij een Hifi zaak te halen is zoals expert ofzo? Wij zijn van plan deze tv binnenkort te gaan halen maar zitten te twijfelen tussen internet winkel of een hifi zaak.
We willen de 47" versie gaan halen van de Infinia serie:)

[ Voor 11% gewijzigd door Marcjeno1 op 28-08-2010 16:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jokidoki
klaasvd79 schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 14:52:
Hoe heb je dat gedaan de update? Starte die uit zichzelf? Moet je het wel of niet uitpakken van te voren?

Groeten
Er staat ook een handleiding op. Uitpakken in LG_DTV folder op memstick, tv aanzetten, stick erin en gaan!

Bij mij werkt het stukken beter, al is het nog niet perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Marcjeno1 schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 16:17:
Weet iemand of je deze tv ook voor een redelijke prijs bij een Hifi zaak te halen is zoals expert ofzo? Wij zijn van plan deze tv binnenkort te gaan halen maar zitten te twijfelen tussen internet winkel of een hifi zaak.
We willen de 47" versie gaan halen van de Infinia serie:)
TV's zijn zo groot dat LG bij je thuiskomt als er iets mis is, dus wat is dan de meerwaarde van een dealer om de hoek nog?
Wij hebben m bij plasmadiscounter gehaald, die hebben ook een showroom waar hij hing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
matthijst schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 18:18:
[...]

TV's zijn zo groot dat LG bij je thuiskomt als er iets mis is, dus wat is dan de meerwaarde van een dealer om de hoek nog?
Wij hebben m bij plasmadiscounter gehaald, die hebben ook een showroom waar hij hing.
Mits het wel een NL model is. Ik heb gekozen voor HiFi Dealer omdat met dit soort tv's en bedragen ik geen risico wil lopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcjeno1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 08-09 09:29
klaasvd79 schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 19:06:
[...]

Mits het wel een NL model is. Ik heb gekozen voor HiFi Dealer omdat met dit soort tv's en bedragen ik geen risico wil lopen.
Is er bij een HiFi dealer nog wat van de prijs af te halen denk je? Of heb je dit zelf voor elkaar gekregen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plasma-discounter is dé zaak om hem te kopen.
Misschien kun je nog wat korting krijgen. Ze hebben uitsluitend NL-modellen. Ook kennen ze hele goede omruilgarantie.
Ze hebben een naam hoog te houden, dus ze verkopen echt geen troep.
Je kan er inderdaad zo'n beetje elk model live bekijken.

Gratis tip. Doe er je voordeel mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
Marcjeno1 schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 19:18:
[...]

Is er bij een HiFi dealer nog wat van de prijs af te halen denk je? Of heb je dit zelf voor elkaar gekregen?
Ja dat denk ik wel, heb net geen 100 euro meer betaald dan de goedkoopste internet shop. Tv word afgevelerd en geinstalleerd. Het is ook maar net wat je ervaring is denk ik, deze winkel kom ik al jaren, dat maakt ook uit denk ik.

Zelf zou ik het risico niet willen nemen met zo'n bedrag, maar wat Hornikx zegt is ook zeker waar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaasvd79
Marcjeno1 schreef op zaterdag 28 augustus 2010 @ 19:18:
[...]

Sorry hier ging iets mis met posten, deze mag evt verwijderd worden.

[ Voor 13% gewijzigd door klaasvd79 op 29-08-2010 00:08 . Reden: Foutje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mozart
Bij heeft de firmware update niet geholpen, ik heb nog steeds dat het geluid het niet altijd doet.

Wellicht een idee om een lijst met tweakers te verzamelen die allemaal het probleem hebben en dat dan gezamelijk aan te melden bij LG ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mozart schreef op zondag 29 augustus 2010 @ 20:51:
Bij heeft de firmware update niet geholpen, ik heb nog steeds dat het geluid het niet altijd doet.

Wellicht een idee om een lijst met tweakers te verzamelen die allemaal het probleem hebben en dat dan gezamelijk aan te melden bij LG ofzo?
Nee, het is het beste om allemaal met LG te bellen.
Ze weten van het bestaan van een forum met klachten. Maar je moet echt zelf bellen.

Tot vorige week was ik de ENIGE de een klacht heeft gemeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superchanbe
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-06-2024
heeft iemand al meer informatie van die nieuwe LEX8 serie ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

superchanbe schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 02:20:
heeft iemand al meer informatie van die nieuwe LEX8 serie ???
Binnen een maand zijn er wss een 2-tal consumershows, in een daarvan zal LG zeker wat naar buiten brengen.

2D > 3D conversie is zeker.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TUX2
Damn, de 42le8500 is nu zonder cashback actie al goedkoper dan in juni met.
(Ik had 'm voor 1300,- (incl. 100,- cashback))
Hij is nu 1249,- bij *SPAM*, op voorraad en wordt zelfs gratis bezorgd.
Misschien een tijdelijke aanbieding. De prijzen veranderen nogal vaak bij hun.

[ Voor 9% gewijzigd door FeaR op 07-10-2010 20:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TUX2
Een beetje info over de LEX8: http://www.gadgetzone.nl/nieuws.php?id=7334
Wat een lelijke voet :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Wat zei ik je . :p

LG introduceert op de komende IFA-beurs in Berlijn de LEX8-lcd-tv. Deze 3d-tv is voorzien van een nieuw soort led-backlight achter het paneel, waardoor de tv slechts 8,8mm dun is. Ook toont het bedrijf het prototype van een 180"-plasma-tv.

Der komen sowieso nog een Elite LEX9 en een meer mainstream LEX7 uit.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Benieuwd wat voor geluid er nog uit zo'n dun ding komt.... :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

matthijst schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 15:34:
Benieuwd wat voor geluid er nog uit zo'n dun ding komt.... :X
Zo'n dun ding koop je voor het beeld.. voor geluid gebruik je iets anders. Als het aan mij ligt dan mag er ALLEEN een paneel op de markt komen, zonder remote, zonder tuners of wat dan ook. Superplat en dun. O+

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhatch
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-04-2022
SalimRMAF schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 18:02:
[...]

Zo'n dun ding koop je voor het beeld.. voor geluid gebruik je iets anders. Als het aan mij ligt dan mag er ALLEEN een paneel op de markt komen, zonder remote, zonder tuners of wat dan ook. Superplat en dun. O+
+1, zo denk ik er ook over... op de remote na, dat is een must-stay ;).
Matthijst, de LE8500 zal wel sneller in prijs gaan zakken aangezien het apparaat al 3 maanden in de verkoop staat (volgens mij dalen de prijzen van tv's na ong. 3 maanden).

Vooral nu met de komst van nieuwe tv's zal het niet lang meer duren, hoop ik, voordat de tv rond de 1000 euro is.

@LEX8, ik hoef die 3d troep voorlopig nog niet, ik ben meer benieuwd naar de LEX7, zal ten eerste goedkoper zijn dan de LEX-8/9 en ten tweede zal het qua qualiteit goed genoeg zijn.

Ik wilde de LE8500 gaan halen, maar na enkele negatieve(?) berichten hier over die tv heb ik mijn twijfels gekregen, helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanThijs
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11-08 15:54
Bloodhatch schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 20:28:
Ik wilde de LE8500 gaan halen, maar na enkele negatieve(?) berichten hier over die tv heb ik mijn twijfels gekregen, helaas.
Ik heb nog geen problemen ondervonden met de 42LE8500, alles werkt perfect! Via usb kan deze tv zelfs mkv's met subtitles afspelen!
Ik heb ook nog geen haperingen gehoord wanneer ik gebruik maak van spdif (--> België, dus geen CL+, maar digicorder via HDMI), ook audiopassthrough van hdmi naar spdif werkt perfect. Ook van banding oid heb ik gelukkig nog maar weinig gezien.

Belangrijkste nadelen: reflectie/spiegeling is overdag storend bij donkere scenes en het geluid van de tv is slecht in vergelijking met geluid via een amp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik had problemen met mijn 47LE8500 dat de optische uitgang uit viel en dat het beeld wel eens uitviel ( vooral tijdens het zappen. ik maak gebruik van een ziggo CI+ module.
deze meldingen doorgegeven aan LG per telefoon. de zelfde dag nog gebeld door ESK uit Krimpen.
die zijn vandaag geweest en hebben een software update gedaan naar 03.06.01
alles werkt weer perfect.

kleine tip van ESK breek je automatisch zender zoeken af na dat hij de digitale (en hd) heeft gevonden.
dan zal je de analoge tv niet meer vinden in je zender overzicht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zondag 15 augustus 2010 @ 14:14:
Vanaf hier bevestiging dat het geluid ook nog steeds echt complet k** is.. valt nog steeds even vaak weg als voorheen.
lees mijn bericht op de laatste pagina

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 15:06:
[...]

lees mijn bericht op de laatste pagina
Als je de update bedoelt naar 03.06.01, die heb ik, ik heb hetzelfde issue als anderen waar het geluid over spdif wegvalt, heel irritant, ik zal LG er ook over bellen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhatch
vanThijs schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 11:44:
[...]

Ik heb nog geen problemen ondervonden met de 42LE8500, alles werkt perfect! Via usb kan deze tv zelfs mkv's met subtitles afspelen!
Ik heb ook nog geen haperingen gehoord wanneer ik gebruik maak van spdif (--> België, dus geen CL+, maar digicorder via HDMI), ook audiopassthrough van hdmi naar spdif werkt perfect. Ook van banding oid heb ik gelukkig nog maar weinig gezien.

Belangrijkste nadelen: reflectie/spiegeling is overdag storend bij donkere scenes en het geluid van de tv is slecht in vergelijking met geluid via een amp.
Niet elke reactie is negatief ;). Reflectie maakt mij niet zoveel uit, heb momenteel een 22" Sony trinitron CRT, dus zo'n glasplaat o.i.d. dat voor reflectie zorgt ben ik gewend.

Het gaat mij meer om dat hele geluid probleem... dat het geluid van de tv slecht zal mij eerlijk gezegd worst wezen :D. Je kunt niet alles hebben, dun scherm en goed geluid (althans, nog niet in 2010 ;)).

Echter, volgens Splintertje's laatste reactie zou het probleem verholpen moeten zijn, maar dat is nog niet bevestigd door Hornikx (misschien heb ik er anders overheen gelezen, ik heb helaas niet de tijd om dit topic 24/7 te tracken).

Is deze tv aan te raden, en wie ondervindt nog welke problemen (indien ernstige daarvan aanwezig)? De LEX series komt dan wel uit, maar goed.. volgend jaar februari komt er weer een nieuwe reeks, zo zal het door blijven gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het geluid valt bij mij nog steeds weg via de optische uitgang.
Maar voor normaal tv kijken voldoen de interne speakers.

Ik zou er de tv zeker NIET voor laten staan.
LG werkt eraan onder aanvoering van TechRep. Ik ga ervan uit dat er een oplossing komt. Zo niet: dan zal ik moeten leven met de work-around door een keer te zappen of via het quickmenu wat te rommelen.

Ik vind het nog steeds de meest vette tv die er op dit moment is.

Punt....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
Tja ik deel deze ervaring niet met jullie, de tv gebruik ik puur voor beeld, er zit namelijk een Harman/Kardon receiver voor die het geluid al voor zich neemt.
Dus puur op kijkervaring ben ik onwijs tevreden met deze televisie, al kan het weerspiegelen weleens een klein beetje irritant zijn ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 31 augustus 2010 @ 14:44:
kleine tip van ESK breek je automatisch zender zoeken af na dat hij de digitale (en hd) heeft gevonden.
dan zal je de analoge tv niet meer vinden in je zender overzicht
Bedankt voor de goede tip. Maakt de zenderlijst het een stuk overzichtelijker.

Mijn conclusie ten aanzien van de (47)LE8500:
Na update 03.06.01 werkt het probleemloos met Ziggo.
Ik maak tot nu toe alleen nog maar gebruik van de televisiespeakers.
Dus geen geluidsproblemen.

Prachtig beeld, acceptabel geluid. Design is ook mooi. (tv hangt vrij aan een draaibare beugel)
Ben erg tevreden met deze televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12-09 10:55
Ik heb vandaag de 42LE8500 binnen gekregen. Gelijk een firmware update gegeven, alles werkt prima met de ci+ module van ziggo. Ik heb alleen twee vragen:

1. Hoe krijg ik Ned 1, 2 en 3 HD op plaats 1, 2 en 3 in plaats in de 60? (nu heb ik daar de digitale sd 1, 2 en 3, handmatig verplaatsen kan niet)
2. Is het mogelijk om het tv geluid via de scart kabel te laten lopen? De tv heeft namelijk geen tulp stekker out en mijn home cinema heeft alleen scart en tulp aansluitingen. Als ik de scart kabel aansluit krijg ik alleen geluid van de tv als ik hem op het av kanaal zet, maar is er natuurlijk geen beeld (een beetje vreemd dus).
Edit:
Geluid via scart werkt opeens wel (lijkt wel Franse elektronica :P ), maar ik kan het volume niet veranderen met de lg afstandsbediening (werkte wel met scart van mijn oude plasma LG) en bij youtube werkt het helemaal niet moet ik de tv speakers aanzetten :O. Indien ik een ander home cinema set koop en dan met "optical digital" of "hdmi" aansluit kan ik dan het volume wel bedienen met de LG afstandsbediening en youtube filmpjes horen?

DLNA werkt voortreffelijk met de synology 106e met gehachte firmware 2.2 (anders had die alleen upnp ondersteuning). MKV codec speelt die ook gewoon af, in tegenstelling tot wat op internet wordt vermeld.

Alvast bedankt!

[ Voor 37% gewijzigd door trabbit op 01-09-2010 17:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Reviewtje van de 47LX6500

Hij kwam er niet al te best vanaf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
  • Laatst online: 06-08 19:19
gisteren m'n 55le8500 via redcoon binnen gekregen. massaal verschil vergeleken met m'n oude samsung 32 inch :P
Ik vroeg me wel nog 1 ding af wat ik nog niet direct terug kon vinden in de handleiding. Bij de meeste tv's komt er vaak onderin of bovenin een korte beschrijving van het programma dat nu op de zender te zien is. Met deze tv zie ik dat niet meer.
(dus stel je zapped naar andere zender en daar draait "shownieuws"dan kreeg ik dat bij m'n oude tv's (ook beeldbuizen) onderin in beeld te zien "shownieuws")

Weet iemand hoe ik dit terug kan instellen?
Moet verder nog wel iets met die settings doen denk ik, het lijkt een stuk donkerder dan m'n oude tv, maar dat kan ook puur wennen zijn.

"If u do something do it with style, or do it at all."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
jazzVL schreef op woensdag 01 september 2010 @ 16:49:
gisteren m'n 55le8500 via redcoon binnen gekregen. massaal verschil vergeleken met m'n oude samsung 32 inch :P
Ik vroeg me wel nog 1 ding af wat ik nog niet direct terug kon vinden in de handleiding. Bij de meeste tv's komt er vaak onderin of bovenin een korte beschrijving van het programma dat nu op de zender te zien is. Met deze tv zie ik dat niet meer.
(dus stel je zapped naar andere zender en daar draait "shownieuws"dan kreeg ik dat bij m'n oude tv's (ook beeldbuizen) onderin in beeld te zien "shownieuws")

Weet iemand hoe ik dit terug kan instellen?
Moet verder nog wel iets met die settings doen denk ik, het lijkt een stuk donkerder dan m'n oude tv, maar dat kan ook puur wennen zijn.
Omg, het is een shownieuws kijker... |:( :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
kipusoep schreef op woensdag 01 september 2010 @ 17:28:
[...]

Omg, het is een shownieuws kijker... |:( :D
moest ff iets typen, had ook studio sport kunnen noemen.
of gamekings zou dat een betere stimulans zijn geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
jazzVL schreef op woensdag 01 september 2010 @ 18:30:
[...]

moest ff iets typen, had ook studio sport kunnen noemen.
of gamekings zou dat een betere stimulans zijn geweest?
Haha ;)
Anyway, wat ik uit je verhaal begrijp is, dat je geen digitale televisie gebruikt? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Mijn samsung TV heeft geen digitale tuner maar krijgt wel de informatie mee over de huidige en volgende programmering... :(

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
kipusoep schreef op woensdag 01 september 2010 @ 20:00:
[...]

Haha ;)
Anyway, wat ik uit je verhaal begrijp is, dat je geen digitale televisie gebruikt? :?
nee nog niet, ben recent pas verhuist(nou ja paar maanden) digit tv hebben we uitgesteld totdat we deze tv hadden. digi tv (van UPC) is intussen besteld, maar moet nog geleverd worden.
Verwachting is dus dat ik volgende week of zo wel digitaal tv heb, wordt het daar dan wel weergegeven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trabbit schreef op woensdag 01 september 2010 @ 13:35:
Ik heb vandaag de 42LE8500 binnen gekregen. Gelijk een firmware update gegeven, alles werkt prima met de ci+ module van ziggo. Ik heb alleen twee vragen:

1. Hoe krijg ik Ned 1, 2 en 3 HD op plaats 1, 2 en 3 in plaats in de 60? (nu heb ik daar de digitale sd 1, 2 en 3, handmatig verplaatsen kan niet)
2. Is het mogelijk om het tv geluid via de scart kabel te laten lopen? De tv heeft namelijk geen tulp stekker out en mijn home cinema heeft alleen scart en tulp aansluitingen. Als ik de scart kabel aansluit krijg ik alleen geluid van de tv als ik hem op het av kanaal zet, maar is er natuurlijk geen beeld (een beetje vreemd dus).
Edit:
Geluid via scart werkt opeens wel (lijkt wel Franse elektronica :P ), maar ik kan het volume niet veranderen met de lg afstandsbediening (werkte wel met scart van mijn oude plasma LG) en bij youtube werkt het helemaal niet moet ik de tv speakers aanzetten :O. Indien ik een ander home cinema set koop en dan met "optical digital" of "hdmi" aansluit kan ik dan het volume wel bedienen met de LG afstandsbediening en youtube filmpjes horen?

DLNA werkt voortreffelijk met de synology 106e met gehachte firmware 2.2 (anders had die alleen upnp ondersteuning). MKV codec speelt die ook gewoon af, in tegenstelling tot wat op internet wordt vermeld.

Alvast bedankt!
kleine tip voor punt 1: automatisch laten zoeken en dan afbreken na de gevonden digitale en hd zenders. ben je ook de analoge zenders kwijt en bij mij stond dan gelijk ned1 hd op 1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plofkip
jazzVL schreef op woensdag 01 september 2010 @ 21:42:
[...]

nee nog niet, ben recent pas verhuist(nou ja paar maanden) digit tv hebben we uitgesteld totdat we deze tv hadden. digi tv (van UPC) is intussen besteld, maar moet nog geleverd worden.
Verwachting is dus dat ik volgende week of zo wel digitaal tv heb, wordt het daar dan wel weergegeven?
Ja door middel van de UPC box wordt het wel weer gegeven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhatch
http://flatpanelshd.com/n...on=showfull&id=1283241812

IFA 180" plasma, LEX8 en LEX9. De voet van de LEX9 ziet er wel mooier uit dan die van de LEX8.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
Verwijderd schreef op woensdag 01 september 2010 @ 21:42:
[...]

kleine tip voor punt 1: automatisch laten zoeken en dan afbreken na de gevonden digitale en hd zenders. ben je ook de analoge zenders kwijt en bij mij stond dan gelijk ned1 hd op 1
Dit werkt bij mij niet, op 1, 2 en 3 blijft dtv staan en de hd 1, 2 en 3 op 61 t/m 63. Kan ik hier Ziggo op aanspreken, omdat dit model officieel ondersteund wordt?

[ Voor 24% gewijzigd door trabbit op 03-09-2010 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trabbit schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 20:36:
[...]
Dit werkt bij mij niet, op 1, 2 en 3 blijft dtv staan en de hd 1, 2 en 3 op 61 t/m 63. Kan ik hier Ziggo op aanspreken, omdat dit model officieel ondersteund wordt?
Eerst in het menu iets aanpassen wat na het instellen bij mij verdwenen is, maar nu heb ik wel Hd123 op 1,2 en 3 staan. Klinkt vaag maar zo werkte het bij mij.

Ergens staat in het menu (of bij setup of bij optie) iets van 'automatische provider update'. Het heet anders, maar als je dat op AAN zet dan zie je ZIGGO staan. Kies je voor ZIGGO dan wist hij alle zenderinstellingen. Daarna kun je via automatische zoeken met de CI+ kaart erin alles vinden. Hij zet nu alles automatisch goed.

Hopelijk is het een beetje begrijpelijk. Maar die ene menuinstelling bestaat na het instellen bij mij niet meer.
Een beetje zoeken en dan moet je eruit komen. Laat even horen of het gelukt is.

Succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Nu online
Het is geen 180 inch tv maar gewoon 9 maal een 60 inch plasma in een matrix. Nogal nep, vind ik persoonlijk.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superchanbe
Brad Pitt schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 23:34:
[...]

Het is geen 180 inch tv maar gewoon 9 maal een 60 inch plasma in een matrix. Nogal nep, vind ik persoonlijk.
3D he aapie :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Nu online
Verstrek mij dan eens een linkje van de 180 inch LG please i.p.v. zo volwassen te reageren? Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superchanbe
wannneer komt er eindelijk een LG infinia zonder die crappy speakers ??
dan zullen die tv's veel dunner en beter uitzien??
als men van plan ben om 2000+ eur een tv tekopen dan zal een hifi set onmisbaar zijn ??

[ Voor 5% gewijzigd door superchanbe op 05-09-2010 23:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Nu online
De 180 inch plasma van LG heeft geen speakers. Misschien is dat een optie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• superchanbe
Brad Pitt schreef op zondag 05 september 2010 @ 22:55:
De 180 inch plasma van LG heeft geen speakers. Misschien is dat een optie?
nice idea

dat zal waarschijnlijk in mijn tuin passen _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
Verwijderd schreef op vrijdag 03 september 2010 @ 21:47:
[...]

Ergens staat in het menu (of bij setup of bij optie) iets van 'automatische provider update'. Het heet anders, maar als je dat op AAN zet dan zie je ZIGGO staan. Kies je voor ZIGGO dan wist hij alle zenderinstellingen. Daarna kun je via automatische zoeken met de CI+ kaart erin alles vinden. Hij zet nu alles automatisch goed.

Succes
Die optie heb ik nog, maar als ik dat kies is service provider grijs en staat er "overige service provider". Ik kan dit niet veranderen dus ook niet in Ziggo. Daarna kan ik de tv wel laten zoeken, maar klopt het nog steeds niet.

Ik heb ook wel is dat de tv zegt "geen ci+ module" als je hem er dan uit en in stopt doet die het weer, maar het is toch wel een klein beetje vervelend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trabbit schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 12:16:
[...]

Die optie heb ik nog, maar als ik dat kies is service provider grijs en staat er "overige service provider". Ik kan dit niet veranderen dus ook niet in Ziggo. Daarna kan ik de tv wel laten zoeken, maar klopt het nog steeds niet.

Ik heb ook wel is dat de tv zegt "geen ci+ module" als je hem er dan uit en in stopt doet die het weer, maar het is toch wel een klein beetje vervelend.
Je moet even 2 dingen doen:

1) even je chip op de kaart schoonpoetsen en zorgen dat de kaart goed in de module zit. Dan netjes in de tv steken en goed aandrukken. De module klikt er niet in vast, dus niet te hard drukken.

2) een cleane install doen. Dus alles even resetten en opnieuw laten installeren. Dan komt het goed.

Ik ga er wel vanuit dat je de nieuwste software hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• trabbit
Verwijderd schreef op dinsdag 07 september 2010 @ 12:20:
[...]

Je moet even 2 dingen doen:

1) even je chip op de kaart schoonpoetsen en zorgen dat de kaart goed in de module zit. Dan netjes in de tv steken en goed aandrukken. De module klikt er niet in vast, dus niet te hard drukken.

2) een cleane install doen. Dus alles even resetten en opnieuw laten installeren. Dan komt het goed.

Ik ga er wel vanuit dat je de nieuwste software hebt.
Ik zal het doen, ik heb de firmware van een week geleden 6.0.1 ofzo. Maar ik druk hem sowieso wel goed aan maar wieweet!

EDIT:

Het is gelukt!
Totale reset naar fabrieksinstellingen, toen kon ik wel ziggo als operator opgeven, freq naar 372000 en id naar 5555 en 1, 2 en 3 hd op de goede plaats. Hoop dat de tv nu ook niet meer zegt module niet gevonden.

Bedankt voor het advies!

Ps. Waarom zeg LG niet het versie nummer van de firmware bij de download. Nu moet je eerst 120mb downloade om te zien welke versie het is beetje omslachtig en voor LG nutteloos dataverkeer.

[ Voor 26% gewijzigd door trabbit op 07-09-2010 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet update versie 03.06.01 hebben.
Inderdaad lijkt het erop dat je tv de CI+ kaart niet als zodanig herkent.
Als je de chip schoonmaakt en inderdaad de boel eens reset moet je een eind komen.
Ik had eerste ook niet de hd zenders op 1,2 en 3 staan. Bij mij moest ik echt voor ZIGGO kiezen onder het kopje service provider en daarna alles opnieuw installeren.
Misschien is een reset naar fabrieksinstellingen ook voldoende.

Edit vanwege crossposting:
Het is dus reeds gelukt.
Nu kun je nog de tip van 'Splintertje' toepassen.
quote:

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 07-09-2010 13:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Waarom willen jullie van de analoge zenders af?
Ik heb er geen last van. Druk ik op 4, dan krijg ik automatisch digitaal RTL4.
Druk ik nogmaals op 4, dan krijg ik de analoge RTL4.
Ik krijg dus alleen analoge zenders als ik dezelfde zender kies als waar de tv al op staat.
Met zappen en enkel drukken dus enkel digitale zenders.

Ik heb weleens gehad dat er een storing zat in het digitale sigaal. Dan kan ik in ieder geval nog analoog verder kijken, mocht dat gebeuren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 15:19
Ik heb net een telefoontje gekregen van LG.

Ik had hun namelijk gevraagd of de LE8500 full 4:4:4 chroma reproduction ondersteund. De meneer aan de telefoon vertelde me dat ze dit helemaal in de fabriek hebben moeten navragen. Maar het uiteindelijk antwoord was dat de LE8500 full 4:4:4 chroma reproduction ondersteund :9~.

[ Voor 0% gewijzigd door Jesp_J op 07-09-2010 14:20 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik had zelf 2 weken geleden of zo ook een bericht naar de Customer Service van LG gestuurd met enkele vragen omtrend de LE5500, LX6500 en de LE8500.

Maar volgens mij halen ze daar dingen door elkaar of ze hebben er helemaal geen kaas van gegeten.
Dit is hun antwoord:
"Allereerst wil ik u vriendelijk bedanken dat u contact heeft opgenomen met de LG Customer Service.

De 42LX6500 is led is met local dimming en geen edge.
De 42LE5500 is inderdaad hetzelfde alleen met 3D functie

De 42LE8500 is full led en deze spiegelt niet.

Hopende u hiermee voldoende van dienst te zijn geweest, verblijf ik.
"

:?
Pagina: 1 ... 10 ... 32 Laatste