Groot genoeg voor 2 hoofdletters
Verwijderd
Dit maal had ik de DTV ingesteld voordat ik de CI+ module plaatste (zo staat het ook in de handleiding, maar uiteraard had ik die niet gelezen
5 stappen authorisatie, ging allemaal goed.
resultaat, beter....een stuk beter dan de neotion, maar alles behalve perfect.
Zappen gaat nu bijna altijd goed, bijna geen 'no signal' of 'scrambled programme'' meer.
Wel heb ik nu dat bij sommige zenders binnen 1 seconde geluid wegvalt of na 5 seconden.
Op en neer zappen lost dat meestal wel op.
Heb ondertussen al mijn bekabeling vervangen door Belden H125, alle connectors vervangen.
Heeft wel geholpen voor analoge tv, maar heb niet het idee dat het iets gedaan heeft voor DTV.
Zometeen de tv nog eens alle zenders opnieuw laten zoeken, misschien dat dat nog iets doet.
Heb je ook het juiste postcode gebied geselecteerd en de juiste frequentie ingesteld zoals in de handleiding?Verwijderd schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 15:34:
@smit-module binnen.
Dit maal had ik de DTV ingesteld voordat ik de CI+ module plaatste (zo staat het ook in de handleiding, maar uiteraard had ik die niet gelezen)
5 stappen authorisatie, ging allemaal goed.
resultaat, beter....een stuk beter dan de neotion, maar alles behalve perfect.
Zappen gaat nu bijna altijd goed, bijna geen 'no signal' of 'scrambled programme'' meer.
Wel heb ik nu dat bij sommige zenders binnen 1 seconde geluid wegvalt of na 5 seconden.
Op en neer zappen lost dat meestal wel op.
Heb ondertussen al mijn bekabeling vervangen door Belden H125, alle connectors vervangen.
Heeft wel geholpen voor analoge tv, maar heb niet het idee dat het iets gedaan heeft voor DTV.
Zometeen de tv nog eens alle zenders opnieuw laten zoeken, misschien dat dat nog iets doet.
En moet de tv nog op 1 staan wil het werken bij het aanzetten? Of werkt nu wel dat bij alle zenders?
Waar zitten bij jou de HD1? op zender 1? of ergens in de 61? Volgende de ziggo handleiding moet na een goede installatie de hd1 op 1 zitten. Bij mij krijg ik dat niet voor elkaar, weet niet of het daar iets mee te maken heeft, vermoed het niet.
Misschien krijgen we binnenkort een ziggo update, nu de tv ziggo certified is.
[ Voor 17% gewijzigd door jokidoki op 01-08-2010 22:33 ]
Geen stomme vraag. Moeten de schroeven door dat glanzende plastic heen? Ik begreep niets van de sumiere gebruiksaanwijzing. Heeft iemand mogelijk een foto?Verwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 14:45:
[...]
Misschien een stomme vraag.. je hebt de schroeven door de kap heen gedraaid toch?
niet eerst de schroeven en daarna de kap eroverheen (zoals ik eerst had)
Verwijderd
Hangt bij mij aan de muur, maar je moet eerst de kap erop doen, daarna de schroeven erin draaien. Anders ga je die kap er niet netjes op krijgen inderdaad.FontFanXP schreef op maandag 02 augustus 2010 @ 22:49:
[...]
Geen stomme vraag. Moeten de schroeven door dat glanzende plastic heen? Ik begreep niets van de sumiere gebruiksaanwijzing. Heeft iemand mogelijk een foto?
Yep, Brabant dus staat standaard al goedjokidoki schreef op zondag 01 augustus 2010 @ 22:22:
[...]
Heb je ook het juiste postcode gebied geselecteerd en de juiste frequentie ingesteld zoals in de handleiding?
En moet de tv nog op 1 staan wil het werken bij het aanzetten? Of werkt nu wel dat bij alle zenders?
Waar zitten bij jou de HD1? op zender 1? of ergens in de 61? Volgende de ziggo handleiding moet na een goede installatie de hd1 op 1 zitten. Bij mij krijg ik dat niet voor elkaar, weet niet of het daar iets mee te maken heeft, vermoed het niet.
Misschien krijgen we binnenkort een ziggo update, nu de tv ziggo certified is.
Tv hoeft niet op 1 te staan, soms duur het een paar seconden waarin eest 'scrambled programme' staat waarna de zender dan toch komt.
Ned1 HD staat op 61, niet op 1.
Al met al minder gezeik met scrambled of no signal, maar nu ineens wel gezeik met wegvallend geluid. Dan wel binnen 1 seconden of na een seconde of 5. En in 80% van de gevallen gaat het wel goed.
Ik hoop idd ook op een update. De Neotion mocht je vanuit het menu proberen te updaten, de @Smit geeft een boodschap dat het niet vanuit het menu mag.
Geen idee of een update aan de tv of aan de CI+ nodig is..
[ Voor 59% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2010 11:22 ]
Verwijderd
Dat wegvallend geluid: probeer dan eens via je (quick-)menu naar je geluidsinstellingen te gaan en verander daar een willekeurige instelling aan het geluid.Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 11:18:
Al met al minder gezeik met scrambled of no signal, maar nu ineens wel gezeik met wegvallend geluid. Dan wel binnen 1 seconden of na een seconde of 5. En in 80% van de gevallen gaat het wel goed.
Komt dan je geluid weer terug?
Bij mij wel. Het lijkt mij dan ook een software-bug. Als dat zo is, moet een firmware-update de oplossing gaan bieden.
Verwijderd
Maar ik moet nog even het id-nummer van de tv doorgeven (zit op mijn werk), dan boekt hij de melding volledig in. Dan even afwachten.
Meteen maar even die knul uitgehoord:
* Hij wist niks van de certificering van Ziggo. Hij zou dat meteen nakijken.
* Er is geen algemene nieuwe software voor de LE8500 voorhanden.
Verwijderd
Had ik al geprobeerd, dan komt het terug,..Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 11:56:
[...]
Dat wegvallend geluid: probeer dan eens via je (quick-)menu naar je geluidsinstellingen te gaan en verander daar een willekeurige instelling aan het geluid.
Komt dan je geluid weer terug?
Bij mij wel. Het lijkt mij dan ook een software-bug. Als dat zo is, moet een firmware-update de oplossing gaan bieden.
IIG als het na 5 seconden weggevallen is, als ie binnen 1 seconden wegvalt moet ik even checken.
Jij wel eens gekeken of er dan nog wel rood licht door je toslinkkabel gaat?
Verwijderd
Thnx voor deze tip! Maar helaas.. no go... Mijn TV is inmiddels retour gekomen van TechnoRep, deze firma voert de reparaties uit voor LG. Mijn klacht was dat de tv soms zo traag als dikke poep door een trechter werd tijdens de bediening van het menu, switchen van ingang etc.Ik had expliciet om een firmware update gevraagd omdat ik nog met 03.02.31 zit te koekeloeren, maar deze konden ze bij mij thuis niet uitvoeren, de update bleef hangen bij 16%ppaddo schreef op vrijdag 16 juli 2010 @ 14:35:
[...]
Ik ga je proberen een eindje op weg te helpen. Ik heb zelf de LE8500 in mei zonder firmwareupdates destijds aan de praat gekregen met een CI+ kaart (niet van Ziggo, dat dan weer niet)
Wat ik gedaan heb:
Doorloop de setup procedure voor het instellen van digitale en analoge kanalen. Dit duurt best wel lang. In deze procedure moet je ook het ID en frequentienummer invoeren (bij Ziggo volgens mij afhankelijk van je regio). Pas daarna moet je de CI+ kaart erin steken. Zet de TV weer aan. Als het goed is gaat de tv dan de boel aanmelden en kan je ook digitaal kijken. daarnaast moet je bij Ziggo (vooraf?) je kaart ook nog activeren. Ongetwijfeld dat dat in het boekje bij je smartcard staat. (nogmaals ik heb geen Ziggo en kan dat dus niet testen).
Hopelijk heb je er wat aan. Bij mijn buurman met een Samsung wilde de kaart ook niet werken (allemaal errors). Ik heb toen bovenstaande nog maar een keer uitgevoerd en toen deed hij het ineens probleemloos!
Tv mee, weekje later weer terug met de melding dat het mainboard was vervangen. Ik dacht dat is mooi! CI+ module erin en gaan! maar niks bleek minder waar, nog steeds de oude firmware erin. De versie 03.05.07 zou niet op mijn tv kunnen volgens een medewerker van technorep (in opdracht van LG moest de oude firmware erop blijven staan
Het kan aan mij liggen maar 03.05.07 moet toch op mijn tv werken?? en bij het vervangen van het mainboard zou er toch zeker een nieuwe firmware op moeten kunnen? Ben eigenlijk wel benieuwd wat het verschil zou zijn, kan iemand mij een volledig type nummer geven van zijn LE8500 met versie 03.05.07??
Ik begin ondanks dat het een prachtige tv is onderhand te balen dat ik niet gewoon een Samsung of Sony heb aangeschaft, die maken ook schitterende apparaten én geen probleem van een simpele firmware update.
Iemand hier een tv met 03.02.31? zo ja werkt ziggo? ben reuze benieuwd.
Ik heb eigenlijk geen flauw idee wat ik hier mee aan moet.. behalve een HD settopbox kopen maar da's eigenlijk niet echt de bedoeling, of de klanten service bij LG afbranden (klinkt al beter dan n settopbox aanschaffen
Alvast Thnx!!
Verwijderd
Als ik mijn firmware versie doorgeef zeggen ze aan de foon zelfs dat er geen andere firmware is....Verwijderd schreef op dinsdag 03 augustus 2010 @ 18:15:
[...]
Had ik al geprobeerd, dan komt het terug,..
IIG als het na 5 seconden weggevallen is, als ie binnen 1 seconden wegvalt moet ik even checken.
Jij wel eens gekeken of er dan nog wel rood licht door je toslinkkabel gaat?
Echt een nieuwere dan 03.05.07 (EU versie) is er "toevallig"
Verwijderd
Ik ga eens even goed opletten wat er met mijn tv gaat gebeuren. No way dat hij bij mij de kamer uitgaat.
Of thuis repareren, of ik ga er mee leren leven.....
Konden ze niks doen in de repair-mode/service-mode? Of hoe heet dat ook alweer?
Ik zou gewoon weer de klantenservice bellen en zeggen dat de 03.05.07 wilt hebben.
Tis van de gekke dit......
Of anders zelf nog een keer via TechnoRep zelf proberen.....
Ach, dan kan ie tenminste gewoon in mijn testruimte komen te staan (lees: zolder).
Ik hou jullie op de hoogte!
Verwijderd
en/of dit model last van "clouding" heeft, want dit zou wel eens het model kunnen zijn waar ik me op zou willen focussen.
[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2010 10:11 ]
Maar krijg nu steeds vaker en scrambled program ervoor of dat het geluid wegvalt. En ook lang duurt voor het weer terug is.
Is hier wat aan te doen, wat het was goed. En hoe kan ik erachter komen wat de firmware is van de tv en de module?
In de installatiepapieren staat dat je eerst het DTV menu moet instellen. Klopt het dat daar niet meer staat dan provider(dieik al niet kan kiezen) en automatische update???
Het is een 42LE8500
Verwijderd
Verkoper wilde me een CI+ module verkopen maar ik dacht dat dit toestel niet door Ziggo was gecertificeerd maar hij liet op de website van Ziggo zien dat dat blijkbaar wel zo was. Was pas sinds paar weken zei die.
Ben nu nog op me werk dus kan 't vanavond pas proberen maar scheelt dan in ieder geval weer een afstandsbediening.
[ Voor 3% gewijzigd door FeaR op 23-08-2010 16:11 ]
Nee, dit klopt niet. Hoewel provider misschien niet zo van belang is, zou je ergens je network ID en de frequentie in moeten kunnen stellen. Anders gaat het volgens mij nooit goed komen.klaasvd79 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 10:41:
Het ging goed eerst met et kaartje van @smit.
Maar krijg nu steeds vaker en scrambled program ervoor of dat het geluid wegvalt. En ook lang duurt voor het weer terug is.
Is hier wat aan te doen, wat het was goed. En hoe kan ik erachter komen wat de firmware is van de tv en de module?
In de installatiepapieren staat dat je eerst het DTV menu moet instellen. Klopt het dat daar niet meer staat dan provider(dieik al niet kan kiezen) en automatische update???
Het is een 42LE8500
Ik erger mij daar ook altijd groen en geel aan. Dat komt dus goed. Ik ben inmiddels achter de lag van mijn laptop (ongeveer 10ms) dus nu zou ik ook redelijk goed de lag van het scherm moeten kunnen gaan meten. T.z.t. volgen de foto's.Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 10:09:
Ik hoop zo, dat die LX6500 niet zo spiegelend is. Zou je daar eens naar willen kijken?
en/of dit model last van "clouding" heeft, want dit zou wel eens het model kunnen zijn waar ik me op zou willen focussen.
[ Voor 26% gewijzigd door PaT op 05-08-2010 11:08 ]
Verwijderd
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen? Ik heb op 31-7 een 50PK950 gereserveerd (bij plasma-dicounter)Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 10:46:
Heb zojuist de 42LE8500 opgehaald bij PlatteTV.nl in Nijmegen. Omdat ik 'm vorige week al gereserveerd had doe ik nog gewoon mee met de gratis wireless box actie.
en de tv 3-8 opgehaald. Maar volgens de winkel kan ik niet met de actie mee doen omdat een reservering geen aankoop is

Net even met Lg gebeld, ik kan ook meedoen gewoon de bevestegings mail mee stuuren en ik krijg me geld
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2010 11:33 . Reden: nieuwe info ]
Een teken van levenCardinoz schreef op woensdag 28 juli 2010 @ 11:29:
Wat voor reacties krijg jij van LG terug?
Ik heb mijn formulier ook al 5 juni opgestuurd en nu een paar keer heen en weer gemailt met LG maar krijg als antwoorden:
- 06/07 Gegevens ontvangen. Zijn bezig met het verwerken van de overboeking
- 12/07 Technische storing. Wordt verzekerd dat formulier wel ontvangen is en dat ik de 299,- krijg
- 26/07 Storing is verholpen. Geld wordt binnen enkele dagen gestort
Hopen dat ik 't geld deze week gestort krijg dan..
Aan de hand van de door u overgelegde gegevens hebben wij uw aanvraag achterhaald.
Momenteel zijn wij bezig deze te verwerken en zullen wij zo spoedig mogelijk overgaan tot uitbetaling van € 299,00 op het door u opgegeven rekeningnummer.
Precies dezelfde email kreeg ik op 6 juli.. Heb is inmiddels zo goed als een maand later en nogsteeds geen uitbetaling gehad. Heb er nog weinig vertrouwen in..habermas schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 11:44:
[...]
Een teken van leven
Aan de hand van de door u overgelegde gegevens hebben wij uw aanvraag achterhaald.
Momenteel zijn wij bezig deze te verwerken en zullen wij zo spoedig mogelijk overgaan tot uitbetaling van € 299,00 op het door u opgegeven rekeningnummer.
Das wel vreemd meer staat er niet in het menu. Alleen bij automatisch of handmatig zoeken kun frequentie en dat soort dingen instellen. Iemand anders?ppaddo schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 11:07:
[...]
Nee, dit klopt niet. Hoewel provider misschien niet zo van belang is, zou je ergens je network ID en de frequentie in moeten kunnen stellen. Anders gaat het volgens mij nooit goed komen.
[...]
Ik erger mij daar ook altijd groen en geel aan. Dat komt dus goed. Ik ben inmiddels achter de lag van mijn laptop (ongeveer 10ms) dus nu zou ik ook redelijk goed de lag van het scherm moeten kunnen gaan meten. T.z.t. volgen de foto's.
standaard mailtje dus.. aan de andere kant lijkt t me sterk dat ze hiermee wegkomen. bij bijv.rechtsbijstand heb je toch wel een sterk punt. CCardinoz schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 11:58:
[...]
Precies dezelfde email kreeg ik op 6 juli.. Heb is inmiddels zo goed als een maand later en nogsteeds geen uitbetaling gehad. Heb er nog weinig vertrouwen in..
Edit: Consumentenbond is ook op de hoogte.
[ Voor 12% gewijzigd door habermas op 05-08-2010 13:14 ]
Ja, op dat forum heb ik ook al reacties geplaatst.habermas schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 13:12:
[...]
standaard mailtje dus.. aan de andere kant lijkt t me sterk dat ze hiermee wegkomen. bij bijv.rechtsbijstand heb je toch wel een sterk punt. C
Edit: Consumentenbond is ook op de hoogte.
Denk ook verstandig idee om dit bij de winkel te melden waar je de aankoop gedaan hebt. Wellicht hebben zij een contactpersoon bij LG die er naar kan kijken
Verwijderd
Cool, had je hem nu vandaag binnen?Ik erger mij daar ook altijd groen en geel aan. Dat komt dus goed. Ik ben inmiddels achter de lag van mijn laptop (ongeveer 10ms) dus nu zou ik ook redelijk goed de lag van het scherm moeten kunnen gaan meten. T.z.t. volgen de foto's.
Ben benieuwd naar je review, zou het liefst bij j eom de hoek kijken
Verwijderd
De @Smit bevalt me absoluut beter dan de neotion. Beeld gaat allemaal wel, soms duurt het wat langer, maar ik krijg niet meer onterecht de scrambled of no signal.
Wel zit ik met dat geluid te klooien, bbc3 was gisteren echt een drama, keer of 20 moeten zappen om geluid te kunnen houden. ook als ik dan in het menu schakel komt het geluid maar een paar seconden terug.
Verder nog niets nieuws ontdekt.
p.s. mocht er iemand van zijn wireless mediabox af willen, ik heb best interesse
oh? tegen mij is gezegd van nietVerwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 10:46:
Verkoper wilde me een CI+ module verkopen maar ik dacht dat dit toestel niet door Ziggo was gecertificeerd maar hij liet op de website van Ziggo zien dat dat blijkbaar wel zo was. Was pas sinds paar weken zei die.
het staat inderdaad op de site van ziggo
interessant
Verwijderd
Stond er paar weken geleden ook nog niet op, maar nu wel.sander817 schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 16:27:
[...]
oh? tegen mij is gezegd van niet
het staat inderdaad op de site van ziggo
interessant
Heb 'm net geinstalleerd met de CI+ moduele en smartcard en werkt perfect.
[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 05-08-2010 21:39 ]
Verwijderd
Welke firmware heb je? (menu en dan rode knop)Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 21:38:
[...]
Stond er paar weken geleden ook nog niet op, maar nu wel.
Heb 'm net geinstalleerd met de CI+ moduele en smartcard en werkt perfect.
welke ci+ kaart heb je? neotion of @smit?
Thanks
Verwijderd
Ik heb sinds vandaag versie 03.06.01. Sinds een paar dagen geleden is deze er pas zei de monteur die de firmware is komen installeren. Als het goed is kun je via de klanten service van LG (telefonisch, mailen werkt echt niet) een afspraak maken voor de installatie. Of misschien dat ze em nog op netcast zetten.Verwijderd schreef op woensdag 04 augustus 2010 @ 09:50:
Wazige shit zeg.........
Ik ga eens even goed opletten wat er met mijn tv gaat gebeuren. No way dat hij bij mij de kamer uitgaat.
Of thuis repareren, of ik ga er mee leren leven.....
Konden ze niks doen in de repair-mode/service-mode? Of hoe heet dat ook alweer?
Ik zou gewoon weer de klantenservice bellen en zeggen dat de 03.05.07 wilt hebben.
Tis van de gekke dit......
Of anders zelf nog een keer via TechnoRep zelf proberen.....
Kreeg iemand bij LG aan de lijn die meteen zei meneer er moet gewoon nieuwe firmware op kunnen. Denk persoonlijk dat ze het vergeten zijn bij de reparateur. Gisteren gebeld met LG en vandaag nieuwe firmware gekregen. Er was toevallig iemand in de buurt van technorep dus n meevaller. Ook dat ze em nog niet geïnstalleerd hadden was een geluk bij n ongelukje want heb nu dus de nieuwste. Ziggo werkt prefect nu! geen truucjes, geen gepiemel, gewoon kaartje dr in en werken!
Alle ander firmware versies op (v6.xxx) zijn niet Europees! 03.06.01 is de laatste.
Met firmware 03.05.07 werkt de kaart wel maar niet perfect. Ook bij DTV staat geen provider en kan verder ook niets van te voren instellen, voor ik het kaartje er moet insteken.
Ik heb veel last van het wegvallen van geluid en scrambled program embleem in beeld, dat is bij jou firmware niet meer het geval??
Zijn er ook kosten aan verbonden aan de update, of ka nik het zelf ook doen??
Groeten
Verwijderd
Geen update beschikbaar via het menu. LG zo maar eens bellen.Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 23:10:
[...]
Alle ander firmware versies op (v6.xxx) zijn niet Europees! 03.06.01 is de laatste.
Daar zal t m ongetwijfeld in zitten
Verwijderd
Ik zag trouwens in het menu dat ik de 47LE8500-ZA heb.
Is dat een afwijkend type wat jullie hebben.
Ik zal in ieder geval erop aandringen dat ik de nieuwe software wil hebben.
Ik heb mijn tv bij een Hifi zaak gekocht, dus ga er vanuit dat dit geen parallel import is
Verwijderd
Mijne komt van Plasma-Discounter af, dus het moest haast wel een NL-tv zijn.klaasvd79 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 09:52:
Hornikx, ik heb een 42LE8500-ZA, dit is de Europese tv.
Ik heb mijn tv bij een Hifi zaak gekocht, dus ga er vanuit dat dit geen parallel import is
Maar bij ZA denk ik toch aan Zuid-Afrika ipv Nederland
Mooi dat bij jou nu alles wel goed werkt. Komt allemaal goed gelukkig.
Maar werkt niet perfect nog, geluid valt regelmatig weg. En snap ook niet waar ik mijn DTV moet instellen, voor het kaartje er in moet.
Ook vaak nog even scrambled program in beeld
Verwijderd
Hoezo? DTV instellen? Ik snap je even niet.
Ik weet eerlijk gezegd ook niet hoe ik destijds mijn tv ingesteld heb. Maar het werkte volgens mij meteen.
Valt jou geluid weg va de tv-speakers of via de optische aansluiting?
Nou bij installatie van module dat je als eerste het DTV menu van je tv moet instellen, daarna de module te plaatsen. Je zou daar frequentie, regio id moeten invullen, nou is dat bij mij niet mogelijk in mijn DTV menu, wel als je automatisch wil zoeken moet je dat invullen, en dat is volgens mij wat anders.
In mijn DTV menu, staat provider(waar je niets kan invullen) en automatische update van zenders aan/úit.
Las net hier dat iemand met wel nieuwe firmware, dat daar ziggo in beeld kwam te staan bij provider
Verwijderd
Net gedownload en met 2 verschillende usbsticks getest, die wel werken voor muziek, films etc, maar mooi niks. Als er al de laatste versie op staat gaat ie m niet updaten kennelijk..
Ik vermoed daarom dat er in dat pakket nog de 03.05.07 firmware zit. misschien wel interessant voor mensen die daar nog niet eens op zitten.
Ik heb de boel binnen, een 47LX6500 en een 3d BR-speler waarvan ik het typenummer even niet meer weet. Vanwege het formaat gaat dit scherm een plekje krijgen in de woonkamer. Ben benieuwd...Verwijderd schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 14:19:
[...]
Cool, had je hem nu vandaag binnen?
Ben benieuwd naar je review, zou het liefst bij j eom de hoek kijken
Maar wat houd je tegen om 'automatisch' te zoeken? Dat zorgt er toch alleen maar voor dat de tv op zijn eigen houtje op zoek gaat naar zenders (lees: alle frequentiebanden af gaat om e.e.a. op te zoeken). Zonder ID en frequentieinstelling gaat dtv volgens mij nooit goed werken.klaasvd79 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 11:31:
Via de speakers,het valt soms weg. Maar meestal als ik bij een zender aankom is er wel beeld geen geluid.
Nou bij installatie van module dat je als eerste het DTV menu van je tv moet instellen, daarna de module te plaatsen. Je zou daar frequentie, regio id moeten invullen, nou is dat bij mij niet mogelijk in mijn DTV menu, wel als je automatisch wil zoeken moet je dat invullen, en dat is volgens mij wat anders.
In mijn DTV menu, staat provider(waar je niets kan invullen) en automatische update van zenders aan/úit.
Las net hier dat iemand met wel nieuwe firmware, dat daar ziggo in beeld kwam te staan bij provider
Verwijderd
Ook gezegd dat de nieuwe firmware update 03.06.01 al deze problemen oplost, zoals Boogaardje76 ons liet weten in een eerder bericht.
Ze zijn bezig om de nieuwe firmware versie beschikbaar te stellen. Ze verwachten deze update ergens komende week klaar te hebben. Ik moest de LG site maar in de gaten houden wanneer deze beschikbaar was.
Deze update kan je dan via je tv-netwerk toepassen of d.m.v. downloaden van de site en vervolgens updaten met een usbstick.
Ik ben op zoek geweest naar downloadable firmware updates op de LG site, maar ik kan ze niet vinden.
Wie weet waar de firmware software voor de LE8500 online staat???
Verwijderd
Maar er is dus hoop, lees ik hierboven. Of weet LG zelf niet wat er in hun toko allemaal bedacht wordt?
Verwijderd
Volgens de helpdesk moet die er zijn. Ik ben natuurlijk vergeten te vragen waar...
Verwijderd
Mij werd verteld dat deze moet werkenVerwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 16:02:
Maar heeft iemand de plek gevonden waar de firmware online staat om te downloaden. Dus tot nu toe versie 03.05.07 ?
Volgens de helpdesk moet die er zijn. Ik ben natuurlijk vergeten te vragen waar...
http://lg.com/nl/tv-audio...G-led-lcd-tv-37LE5300.jsp
Gaat hier ook een monteur langs komen voor de update
Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 14:54:
Vanmorgen gebeld met LG. Aanstaande dinsdag komt Techrep langs voor oa software update. Updaten via internet lukt (nog) niet voor de LE8500.
Maar er is dus hoop, lees ik hierboven. Of weet LG zelf niet wat er in hun toko allemaal bedacht wordt?
Mijn SMiT CI+ module draait probleemloos. Geen Ziggo, maar CAI Albrandswaard. Vandaag of morgen even aan de slag met de BX580 BR-speler om te zien wat 3D nu voorstelt.
Er zit volgens mij alleen geen 3D br bij...morgen dus eerst maar even naar de MM.
Ow, het scherm spiegelt maar een klein beetje. Stukken minder dan bij de LE8500.
Nog snel een kleine aanvulling: Ik moet het nog proberen met een betere camera, maar ik heb nu een input lag gemeten van 50ms. Da's niet echt een plezier voor gamers! (in game mode uiteraard) In expert 1 kwam ik zelfs ruim boven de 100 ms uit!
[ Voor 22% gewijzigd door PaT op 07-08-2010 20:04 . Reden: inputlag gemeten ]
Verwijderd
Waarschijnlijk komt de firmware niet online (web), zou handig zijn als ze em op netcast zetten. scheelt een boel werk bij LG. Het probleem is alleen dat dat alleen werkt als je hem via wired aan internet hebt hangen. Nogmaals voor iedereen die met ziggo aan het klooien is: Firmware versie 03.06.01. TELEFONISCH een afspraak maken bij LG.Verwijderd schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 16:23:
[...]
Mij werd verteld dat deze moet werken
http://lg.com/nl/tv-audio...G-led-lcd-tv-37LE5300.jsp
Gaat hier ook een monteur langs komen voor de update
Verwijderd
Klopt als een zwerende vinger! bij mij komt er bij het installeren van dtv Ziggo als provider te staan. De firmware draait nu een tijdje en ben er dik tevreden over!! Het enigste wat ik heb ontdekt is dat bij het luisteren naar de radio de audio wegvalt op de cinema set. Op de tv blijft het geluid wel werken. Even naar het quickmenu en "iets" kiezen bij de audio voorkeur en het geluid is weer terug op de Cinema set. Verder toppie!!klaasvd79 schreef op vrijdag 06 augustus 2010 @ 11:31:
Via de speakers,het valt soms weg. Maar meestal als ik bij een zender aankom is er wel beeld geen geluid.
Overigens, ik vind persoonlijk de HD zenders tegenvallen, behalve discovery, Nat Geo en history zijn ok (ook dolby digital als audio) De commerciële zenders vind ik ruk (veel niet beeld vullend) en veel niet in HD
Edit: Ik heb het over firmware versie 03.06.01
Verwijderd
nog last van clouding bij dit model, als je naar zwarte beelden kijkt?ppaddo schreef op zaterdag 07 augustus 2010 @ 18:40:
Nou, de 47X6500 staat te spelen in de woonkamer. 47 inch is toch best indrukwekkend qua formaat.
Mijn SMiT CI+ module draait probleemloos. Geen Ziggo, maar CAI Albrandswaard. Vandaag of morgen even aan de slag met de BX580 BR-speler om te zien wat 3D nu voorstelt.
Er zit volgens mij alleen geen 3D br bij...morgen dus eerst maar even naar de MM.
Ow, het scherm spiegelt maar een klein beetje. Stukken minder dan bij de LE8500.
Nog snel een kleine aanvulling: Ik moet het nog proberen met een betere camera, maar ik heb nu een input lag gemeten van 50ms. Da's niet echt een plezier voor gamers! (in game mode uiteraard) In expert 1 kwam ik zelfs ruim boven de 100 ms uit!
Hoe zijn de kleuren, zoals bijvoorbeeld zwart?
Is dat vergelijkbaar met de LE8500?
Zit er ook een PVR en media functie op?
Verwijderd
Bij mij komen ze dinsdag tussen 9 en 12 voor de update, ik ben benieuwd.Verwijderd schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 12:02:
[...]
Waarschijnlijk komt de firmware niet online (web), zou handig zijn als ze em op netcast zetten. scheelt een boel werk bij LG. Het probleem is alleen dat dat alleen werkt als je hem via wired aan internet hebt hangen. Nogmaals voor iedereen die met ziggo aan het klooien is: Firmware versie 03.06.01. TELEFONISCH een afspraak maken bij LG.
Er is wel wat te zien van clouding. Ik heb er nog niet uitgebreid naar gekeken, maar er vielen mij wel wat plekken op. Zwart is 'gewoon'. Niet adembenemend diep zwart, maar zeker ook niet donkergrijs..Verwijderd schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 15:27:
[...]
nog last van clouding bij dit model, als je naar zwarte beelden kijkt?
Hoe zijn de kleuren, zoals bijvoorbeeld zwart?
Is dat vergelijkbaar met de LE8500?
Zit er ook een PVR en media functie op?
Een PVR zit er niet op, mediameuk zit er wel op, vergelijkbaar met de LE8500.
Ik meende gisteren iets van een halo te zien rond het logo van comedy central, maar dat is mij verder nog niet opgevallen. Misschien dat het dus zo bedoeld was van CC..
LG heeft geen 3D demo meegestuurd, dus ik ga maar even 'het regent gehaktballen' in 3D bestellen. Geen supertitel, maar om nu screenshots te gaan maken van Kamasutra 3D lijkt me niet een goed idee.
Daarmee kom ik op een bijzonder pijnlijk punt op dit moment. Het aanbod 3D films is werkelijk bedroevend! Allemaal oude meuk en dan ook nog meuk die je echt niet wil zien...sjongejonge wat een zooi. Ik zou alleen daarom persoonlijk nog even wachten met de aanschaf van een 3d tv.
Verwijderd
En dat heb ik dus ook. En daar wil ik eigenlijk wel vanaf.Verwijderd schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 12:10:
[...]
Het enigste wat ik heb ontdekt is dat bij het luisteren naar de radio de audio wegvalt op de cinema set. Op de tv blijft het geluid wel werken. Even naar het quickmenu en "iets" kiezen bij de audio voorkeur en het geluid is weer terug op de Cinema set. Verder toppie!!
Edit: Ik heb het over firmware versie 03.06.01
Verwijderd
het gaat me niet per se om de 3D, hoewel je daar mogelijk wel voorbereid ben op de toekomst voor bijv,. 5 jaar of zoppaddo schreef op zondag 08 augustus 2010 @ 21:53:
[...]
Er is wel wat te zien van clouding. Ik heb er nog niet uitgebreid naar gekeken, maar er vielen mij wel wat plekken op. Zwart is 'gewoon'. Niet adembenemend diep zwart, maar zeker ook niet donkergrijs..
Een PVR zit er niet op, mediameuk zit er wel op, vergelijkbaar met de LE8500.
Ik meende gisteren iets van een halo te zien rond het logo van comedy central, maar dat is mij verder nog niet opgevallen. Misschien dat het dus zo bedoeld was van CC..
LG heeft geen 3D demo meegestuurd, dus ik ga maar even 'het regent gehaktballen' in 3D bestellen. Geen supertitel, maar om nu screenshots te gaan maken van Kamasutra 3D lijkt me niet een goed idee.
Daarmee kom ik op een bijzonder pijnlijk punt op dit moment. Het aanbod 3D films is werkelijk bedroevend! Allemaal oude meuk en dan ook nog meuk die je echt niet wil zien...sjongejonge wat een zooi. Ik zou alleen daarom persoonlijk nog even wachten met de aanschaf van een 3d tv.
Ik vind die tv's van LG super, en vooral doordat deze "local dimming" moest hebben, of heb ik dat mis?
Normaal gesproken zou dit net wat meer moeten toevoegen aan het gehele LED gebeuren en dat trekt met juist wel.
Wel jammer dat je wat clouding hebt waargenomen, had de hoop dat dit er niet zou zijn ivm de local dimming
Verwijderd
LOL, jij leest de rest van de posts niet?Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 11:08:
Grappig.....
Nu staat de LE8500 ook als "Ziggo certified" op de site bij LG......
Was 1,5 week geleden al
Hopelijk hebben we morgen beiden 03.06.01 en werkt het goed.
Verwijderd
Nee, hij stond 1,5 weken geleden bij Ziggo op de site. Nog niet bij LG.Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 11:55:
[...]
LOL, jij leest de rest van de posts niet?
Was 1,5 week geleden al
Hopelijk hebben we morgen beiden 03.06.01 en werkt het goed.
Want ik heb vorige week LG gebeld met die mededeling en toen wisten zij nog van niks.
Waar woon jij? Misschien hebben we dezelfde monteur. Als jij effe doorgeeft hoe laat hij bij je weg is en in Tilburg is, dan kan ik in de gaten houden hoe laat ik weg moet op mijn werk
Of is er een kans dat je dit zelf straks kan doen, want zonder update werkt het niet helemaal lekker.
Verwijderd
Ik ga er niet voor betalen, daar is ook niet over gesproken.klaasvd79 schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 13:04:
Zijn er kosten aan verbonden, als je je tv wil updaten??En zo ja, wat zijn de kosten?
Of is er een kans dat je dit zelf straks kan doen, want zonder update werkt het niet helemaal lekker.
Ze behoren een fatsoenlijk produkt te leveren.
Ik had niet de indruk dat er ook maar sprake zou zijn van betalen
Hornikx, ik woon op de hoek Hart v Brabant, Ringbaan West.
Ben zelf alleen niet thuis morgen, dus daar heb je geen knal aan
LOL, dan vraag je je weer af hoe goed ik leesVerwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 12:07:
[...]
Nee, hij stond 1,5 weken geleden bij Ziggo op de site. Nog niet bij LG.
Want ik heb vorige week LG gebeld met die mededeling en toen wisten zij nog van niks.
Waar woon jij? Misschien hebben we dezelfde monteur. Als jij effe doorgeeft hoe laat hij bij je weg is en in Tilburg is, dan kan ik in de gaten houden hoe laat ik weg moet op mijn werk
Als ze beiden vinden dat het werkt, dan hoop ik dat morgen te kunnen bevestigen met de update.
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2010 15:40 ]
Verwijderd
Gewoon een stadgenoot dus. Westpoint? Of ertegenover in de flat?Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 15:36:
[...]
Hornikx, ik woon op de hoek Hart v Brabant, Ringbaan West.
Ben zelf alleen niet thuis morgen, dus daar heb je geen knal aan
Ikke in de Reeshof. Tot zover het off-topic
Nou ja, ik zorg dat ik om 11.00 uur thuis ben.
[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 09-08-2010 15:51 ]
OT: Dit is de maand waarin LG zijn volgende generatie 3D LED's zou gaan presenteren...

Gulfstream G650
Verwijderd
<OT>Verwijderd schreef op maandag 09 augustus 2010 @ 15:50:
[...]
Gewoon een stadgenoot dus. Westpoint? Of ertegenover in de flat?
Ikke in de Reeshof. Tot zover het off-topic
Nou ja, ik zorg dat ik om 11.00 uur thuis ben.
Niet er tegenover
</OT>
Formulier 22 juni verstuurd.
Oké, het is dan wel niet zoals beloofd binnen 2 weken, maar: eind goed, al goed.
Verwijderd
Formulieren waren in de eerste week van juni verstuurd, TV tweede week juli geleverd en nu dan eindelijk de € 299,- ontvangen.
Verwijderd
En weet iemand of de LX6500 gewoon dezelfde tv is als de LE5500, maar dan met 3D?
Ik zie hier niet echt duidelijke info over.
[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2010 10:19 ]
Verwijderd
Monteur is zojuist hier vertrokken volgens mijn meisje.Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:04:
Vandaag de grote update-dag
Ben benieuwd......
firmware-versie is nu 03.06.01
Verwijderd
Dezelfde monteur als bij Boogaardje79 en ImmoNL.
Bij mij ook de nieuwe software. En nog steeds het wegvallen van het geluid net als bij Boogaardje.
Hij heeft daar een melding van gemaakt en daar ga ik zeker wat van terughoren volgens hem. Het is een softwarefout volgend de monteur en het hoort gewoonweg niet. Hij heeft ook nog gebeld hierover met de technische dienst.
We hebben dus iets ontdekt waarvan LG zelf het bestaan niet wist.
Afwachten hoe het verder gaat.
Ik zal de PR info nog even lezen, maar volgens mij is het een full-led. Edge led kan je volgens mij niet lokaal dimmen.Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 10:19:
btw is die 42LX6500 nu een full LED tv met local dimming, of is het een edge LED tv met local dimming.
En weet iemand of de LX6500 gewoon dezelfde tv is als de LE5500, maar dan met 3D?
Ik zie hier niet echt duidelijke info over.
Tot op heden ben ik niet onder de indruk van deze tv. Het is gevoelsmatig een midden-moter met als 'gadget' de 3D functionaliteit. Mijn advies zou zijn dit ding links te laten liggen en voor minder dan 1000 euro (veel minder!) een leuke 'normale' tv te kopen. Tegen de tijd dat 3D dan lekker doorgebroken is koop je voor een aanzienlijk stuk minder geld vast wel weer een mooie 3D tv.
[ Voor 29% gewijzigd door PaT op 10-08-2010 13:54 ]
Verwijderd
Bah, ben nog niet thuis geweest om te testen, maar ik verwacht hetzelfde te constateren dan.Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 12:02:
Zo, hij is weg.
Dezelfde monteur als bij Boogaardje79 en ImmoNL.
Bij mij ook de nieuwe software. En nog steeds het wegvallen van het geluid net als bij Boogaardje.
Hij heeft daar een melding van gemaakt en daar ga ik zeker wat van terughoren volgens hem. Het is een softwarefout volgend de monteur en het hoort gewoonweg niet. Hij heeft ook nog gebeld hierover met de technische dienst.
We hebben dus iets ontdekt waarvan LG zelf het bestaan niet wist.
Afwachten hoe het verder gaat.
Als LG het probleem nog niet kent zal t wel een behoorlijke tijd gaan duren voordat het opgelost is
Straks een update van mijn kant.
Verwijderd
update inderdaad geinstalleerd.
Leek me het verstandigste om heel DTV maar opnieuw te installeren.
Eerste dat me opviel is dat de standaard instellingen nu niet eens meer lijken op de instellingen die voor Ziggo nodig zijn, terwijl dat eerst meteen goed stond.
Goed, na even wat klooien (handleiding geeft Mhz aan, tv kun je alleen in Khz instellen) werden de zenders dan toch gezocht en gevonden.
Beeld is tot nu toe met alle zenders goed gegaan, maar geluid valt nog steeds af en toe weg, hoewel het wel minder lijkt..
Hornikx, hoe is jouw ervaring?
Verwijderd
Ik wil vanavond nog even snel zo'n 8500 kopen, heb met verkoper afgesproken dat ik nog kan profiteren van de media-box actie.
Hierover nog even snel wat vragen:
1- Als ik media vanaf mijn lokale netwerkshare stream wil ik graag het geluid afspelen over 5.1 speakerset.
Nu kan ik natuurlijk een optische kabel hiervoor gebruiken (TV -> speakerset) maar ik vraag me af of ik die speakers ook op die draadloze mediabox kan aansluiten ipv direkt op de TV. Dus Share\film -> ethernet -> TV -> mediabox (audio) -> 5.1 speakerset.
2- Ook zou ik graag willen weten of ik mijn UPC settop box die ik op de mediabox aansluit ook kan bedienen met de AB van LG (ipv de UPC AB).
Ik wil de mediabox wegzetten in een dichte kast en heb gelezen dat hij dan te bedienen is omdat er een "boost" op de AB functie zit. Als ik de UPC AB nog steeds moet gebruiken kan ik de hele handel nog niet wegzetten in een dichte kast.
3- Als ik geluid van media/UPC mediabox wil afspelen via de optische uitgang van de TV (of mediabox als dat kan) kan ik dan de volume regelen met de AB van de 8500 of moet dat weer met de AB van de 5.1 speakerset ?
4- Ik hoef geen blu ray en/of DVD speler maar in alle setjes van LG zit er altijd een speler in. Toch heb ik het voorgevoel dat ik het beste een LG surround set kan kopen ivm compatibilliteit tussen TV functies en surroundset. Ik ben nog niet goed op de hoogte van het dnla uitwisselingsprotocol.
Groet,
Paul
[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2010 22:21 ]
Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 21:33:
Hi.
Ik wil vanavond nog even snel zo'n 8500 kopen, heb met verkoper afgesproken dat ik nog kan profiteren van de media-box actie.
Hierover nog even snel wat vragen:
1- Als ik media vanaf mijn lokale netwerkshare stream wil ik graag het geluid afspelen over 5.1 speakerset.
Nu kan ik natuurlijk een optische kabel hiervoor gebruiken (TV -> speakerset) maar ik vraag me af of ik die speakers ook op die draadloze mediabox kan aansluiten ipv direkt op de TV. Dus Share\film -> ethernet -> TV -> mediabox (audio) -> 5.1 speakerset.
2- Ook zou ik graag willen weten of ik mijn UPC settop box die ik op de mediabox aansluit ook kan bedienen met de AB van LG (ipv de UPC AB).
Ik wil de mediabox wegzetten in een dichte kast en heb gelezen dat hij dan te bedienen is omdat er een "boost" op de AB functie zit. Als ik de UPC AB nog steeds moet gebruiken kan ik de hele handel nog niet wegzetten in een dichte kast.
3- Als ik geluid van media/UPC mediabox wil afspelen via de optische uitgang van de TV (of mediabox als dat kan) kan ik dan de volume regelen met de AB van de 8500 of moet dat weer met de AB van de 5.1 speakerset ?
4- Ik hoef geen blu ray en/of DVD speler maar in alle setjes van LG zit er altijd een speler in. Toch heb ik het voorgevoel dat ik het beste een LG surround set kan kopen ivm compatibilliteit tussen TV functies en surroundset. Ik ben nog niet goed op de hoogte van het dnla uitwisselingsprotocol.
Groet,
Paul
- Die weet ik eigenlijk niet, heb die mediabox niet, lijkt me dat dit zou moeten kunnen. Anders heb je wel erg weinig aan die mediabox.
- Ik verwacht het niet. De mediabox van UPC ondersteunt volgens geen hdmi-cec (simplink)
- Als je speakerset simplink ondersteuning heeft kan je met de ab van de tv je geluid regelen op die set
- dlna is voor het streamen van media en heeft niets met de compatibiliteit van tv/br-set te maken. Om de meest 'zekere' afstemming te bereiken is een complete lg set aan te raden hoewel andere hdmi-cec apparaten ook 'zouden' moeten werken. In de praktijk is dat niet altijd het geval.
Verwijderd
aah ok, was daar al bang voor. Dan moet ik toch mogelijk een oogje op de LE8500 houden, erg mooie tv.ppaddo schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 13:50:
[...]
Ik zal de PR info nog even lezen, maar volgens mij is het een full-led. Edge led kan je volgens mij niet lokaal dimmen.
Tot op heden ben ik niet onder de indruk van deze tv. Het is gevoelsmatig een midden-moter met als 'gadget' de 3D functionaliteit. Mijn advies zou zijn dit ding links te laten liggen en voor minder dan 1000 euro (veel minder!) een leuke 'normale' tv te kopen. Tegen de tijd dat 3D dan lekker doorgebroken is koop je voor een aanzienlijk stuk minder geld vast wel weer een mooie 3D tv.
Ik ben alleen zo bang dat hij thuis te veel "spiegelt".
Wat versta je onder een normale tv?
Denk je dan aan de LE5300 of de LE5500?
Ik ken die bewuste modellen niet. Met 'normale' tv bedoel ik er een zonder 3D functionaliteit. Qua beeld vind ik de LX6500 niet boven een Samsung C6000 of een Sony EX/HX 500 of 700 (weet het typenummer niet meer exact) uitkomen. Mijn 'oude' vertrouwde Sony Z5500 geeft serieus beter beeld!Verwijderd schreef op woensdag 11 augustus 2010 @ 09:47:
[...]
aah ok, was daar al bang voor. Dan moet ik toch mogelijk een oogje op de LE8500 houden, erg mooie tv.
Ik ben alleen zo bang dat hij thuis te veel "spiegelt".
Wat versta je onder een normale tv?
Denk je dan aan de LE5300 of de LE5500?
Aangezien het beeld voor normale doen toch minder is, en ontzettend weinig en nog geen definitieve doorbraak van 3D.
De LE8500 die ik heb gekocht, na goed afstellen, is werkelijk een lust voor het oog. Zowel aan als uit.
Spiegeling heb ik zelf geen last van, kijk met name s'nachts en geen lichtbronnen achter mij. Overdag spiegelt hij wel, maar vind het zelf meevallen als hij aan staat. In ieder geval voor mij niet hinderlijk, blijft persoonlijk
Verwijderd
De spiegeling is hetgeen mij eventueel verontrust.
Overdag kijk ik en de familie, toch zowat geen tv. Het is meestal 's na 19:00.
Wat zal jullie inschatting zijn hierover?
Mogelijk moet ik gewoon eens kijken of ze die tv hebben bij de Saturn of MM.
Verwijderd
Ik heb ook de zenders opnieuw laten installeren. Ik heb het automatisch laten doen en dat werkte de 2e keer. Geen idee wat ik de 1e keer verkeerd heb gedaan......Verwijderd schreef op dinsdag 10 augustus 2010 @ 19:49:
Net thuis..
update inderdaad geinstalleerd.
Leek me het verstandigste om heel DTV maar opnieuw te installeren.
Eerste dat me opviel is dat de standaard instellingen nu niet eens meer lijken op de instellingen die voor Ziggo nodig zijn, terwijl dat eerst meteen goed stond.
Goed, na even wat klooien (handleiding geeft Mhz aan, tv kun je alleen in Khz instellen) werden de zenders dan toch gezocht en gevonden.
Beeld is tot nu toe met alle zenders goed gegaan, maar geluid valt nog steeds af en toe weg, hoewel het wel minder lijkt..
Hornikx, hoe is jouw ervaring?
Maar hij vond binnen 2 minuten alles. Ik ben niet meer thuisgeweest, maar zover ik kon zien had ik alle zenders weer goed, ook qua geluid.
Wat ik wel had: ik kreeg soms op de HD-zenders blokjes in beeld. Die zijn weg na het gebruiken van een nieuwe coax-kabel.
Verwijderd
Heb je de zenders met of zonder CI+ geinstalleerd?Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 10:25:
[...]
Ik heb ook de zenders opnieuw laten installeren. Ik heb het automatisch laten doen en dat werkte de 2e keer. Geen idee wat ik de 1e keer verkeerd heb gedaan......
Maar hij vond binnen 2 minuten alles. Ik ben niet meer thuisgeweest, maar zover ik kon zien had ik alle zenders weer goed, ook qua geluid.
Wat ik wel had: ik kreeg soms op de HD-zenders blokjes in beeld. Die zijn weg na het gebruiken van een nieuwe coax-kabel.
Bij mij duurde het echt lang, minuut of 10 schat ik zo.
Had je nou die neotion of @smit kaart?
Verwijderd
Gewoon mét module.......Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 13:35:
[...]
Heb je de zenders met of zonder CI+ geinstalleerd?
Bij mij duurde het echt lang, minuut of 10 schat ik zo.
Had je nou die neotion of @smit kaart?
Ik heb de Smit-module.
Ik heb onder menu gekozen voor automatisch instellen en dan "via kabel" gekozen (geloof ik).
De eerste keer zocht én vond de tv alleen analoge kanelen. Dat duurde wel even.
De 2e keer stond er ook "Ziggo" bij het netwerk. Dat heb ik gekozen en toen zocht en vond ie alle radio- en tv-kanalen. Duurde echt geen 10 minuten. Hooguit 3 minuten.
Ik moet het nog kijken, maar volgens mij staan de NL HD-zenders nu ook gewoon op 1, 2 en 3.
Bij de info wat je op het scherm krijgt, staat NED 1 HD, etc.
Ze staan ook nog op 61, 62 en 63 trouwens.
Verwijderd
Thanks, ik ga het vanavond nog een keer proberen.Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 14:07:
[...]
Gewoon mét module.......
Ik heb de Smit-module.
Ik heb onder menu gekozen voor automatisch instellen en dan "via kabel" gekozen (geloof ik).
De eerste keer zocht én vond de tv alleen analoge kanelen. Dat duurde wel even.
De 2e keer stond er ook "Ziggo" bij het netwerk. Dat heb ik gekozen en toen zocht en vond ie alle radio- en tv-kanalen. Duurde echt geen 10 minuten. Hooguit 3 minuten.
Ik moet het nog kijken, maar volgens mij staan de NL HD-zenders nu ook gewoon op 1, 2 en 3.
Je hebt ook niet de frequentie en andere dingen in hoeven stellen dan?
Verwijderd
Nope.... Was er eerst wel bang voor. Had niet veel tijd en geen zin om de documentatie op te zoeken.Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 14:33:
[...]
Thanks, ik ga het vanavond nog een keer proberen.
Je hebt ook niet de frequentie en andere dingen in hoeven stellen dan?
Dus was blij dat het de tweede keer goed ging.
Maar zoals ik al zei: de tweede keer stond er ineens Ziggo bij het netwerk. Misschien haalt de tv de eerste keer ook alle informatie op, zodat het de tweede keer meteen goed gaat?
Verwijderd
Vanavond weet ik meer, dan probeer ik het nog een keer. Ik heb ook die @smit module, dus onze setup is gelijk. Hopelijk werkt het straks ook bij mij als een zonnetje.Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 14:40:
[...]
Nope.... Was er eerst wel bang voor. Had niet veel tijd en geen zin om de documentatie op te zoeken.
Dus was blij dat het de tweede keer goed ging.
Maar zoals ik al zei: de tweede keer stond er ineens Ziggo bij het netwerk. Misschien haalt de tv de eerste keer ook alle informatie op, zodat het de tweede keer meteen goed gaat?
Verwijderd
Succes! Zal wel goedkomen toch?Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 14:44:
[...]
Vanavond weet ik meer, dan probeer ik het nog een keer. Ik heb ook die @smit module, dus onze setup is gelijk. Hopelijk werkt het straks ook bij mij als een zonnetje.
Zo niet, dan hoor ik het wel
Verwijderd
Nou, ik zie nergens ziggo staan en moet met de hand alles instellen.Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 15:05:
[...]
Succes! Zal wel goedkomen toch?
Zo niet, dan hoor ik het wel
Kies je voor de bovenste optie auto tuning (ik weet niet hoe t in t nederlands heet) of Cable DTV Settings (de onderste optie)?
Verwijderd
Kijk eens in de handleiding op blz 33 tot 35.
Daar staat het uitgelegd met plaatjes.
Ik heb het gedaan door:
automatisch afstemmen --> kabel --> start
En dan niet voor SNEL kiezen. Wel voor VOLLEDIG kiezen.
Moest het 2 keer doen.
Verwijderd
Land of taal?Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 23:51:
En begin eens met Nederland in te stellen in je menu. Anders mis je ook het een en ander volgens mij
Land staat (volgens mij) wel op nederland
Edit:
je had gedeeltelijk gelijk.. land stond al op nederland, maar heb m op een ander land gezet, daarna weer op nederland. Dan komt ie met een popup waar je ziggo kunt kiezen, in 5 seconden alle digi kanalen en daarna de analoge doorlopen.
Ned 1,2,3 HD zitten op 1, 2 en 3 nu..
Nu nog even kijken of t geluid overal blijft werken, maar da's voor morgen
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 13-08-2010 00:13 ]
Dat is best apart, een zender op 2 plaatsen. Verwar je 'D-TV' niet met 'Ned 1 HD'?Verwijderd schreef op donderdag 12 augustus 2010 @ 14:07:
[...]
Ik heb dan wel geen Ziggo, maar het zou dan toch logisch zijn als de normale digitale nederlandse zenders dan op 61, 62 en 63 staan.
Verwijderd
Bij mij staan Nederland 1,2 en 3 HD ook op 1, 2 en 3..ppaddo schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 08:39:
[...]
Dat is best apart, een zender op 2 plaatsen. Verwar je 'D-TV' niet met 'Ned 1 HD'?
Ik heb dan wel geen Ziggo, maar het zou dan toch logisch zijn als de normale digitale nederlandse zenders dan op 61, 62 en 63 staan.
Of ze ook nog op 61,62 en 63 staan weet ik nog niet, was vannacht te laat om daar nog naar te kijken.
Ik was al blij zat dat t nu goed leek te werken.
Verwijderd
Dat vond ik ook, maar het is echt zo.ppaddo schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 08:39:
[...]
Dat is best apart, een zender op 2 plaatsen. Verwar je 'D-TV' niet met 'Ned 1 HD'?
Gisteren toevallig bij mijn zwager geweest die net een LG 42LD540 heeft werken met Ziggo.
Ook bij hem stonden de 3 NL HD zenders op 1,2 en 3.
Zag met het zappen ook geen verschil tussen 1 en 61.
Ik ben alleen vergeten om op LIST te drukken zodat ik kon zien waar de normale SD zenders zijn gebleven.
Kunnen jullie overigens handmatig de (digitale) zenders op een andere plek zetten? Met de LX6500 die ik nu heb kan dat dus niet. Werken met een favorietenlijst vind ik echt dieptriest. Het is een softwarematig iets van LG, want met mijn eigen Sony Z550 kreeg ik middels een firmware update ineens de mogelijkheid om de boel handmatig te sorteren. Best prettig wanneer je 100+ digitale zenders heb waarvan de helft buiten je pakket valt en dus een foutmelding geeft zodra je daar naartoe zapt.Verwijderd schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 09:34:
[...]
Dat vond ik ook, maar het is echt zo.
Gisteren toevallig bij mijn zwager geweest die net een LG 42LD540 heeft werken met Ziggo.
Ook bij hem stonden de 3 NL HD zenders op 1,2 en 3.
Zag met het zappen ook geen verschil tussen 1 en 61.
Ik ben alleen vergeten om op LIST te drukken zodat ik kon zien waar de normale SD zenders zijn gebleven.
Verwijderd
Ja, volgens mij gaat dat wel. Ik kan tenminste de analoge zenders wel sorteren. Maar de digitale ook.ppaddo schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 11:36:
[...]
Kunnen jullie overigens handmatig de (digitale) zenders op een andere plek zetten? Met de LX6500 die ik nu heb kan dat dus niet. Werken met een favorietenlijst vind ik echt dieptriest. Het is een softwarematig iets van LG, want met mijn eigen Sony Z550 kreeg ik middels een firmware update ineens de mogelijkheid om de boel handmatig te sorteren. Best prettig wanneer je 100+ digitale zenders heb waarvan de helft buiten je pakket valt en dus een foutmelding geeft zodra je daar naartoe zapt.
Want volgens mij heb ik al eens eerder de HD zenders op 1,2 en 3 gezet.
Favorieten nog niet mee gewerkt.
Bij mij zitten de favorietete zenders vast in mijn hoofd geklopt. Ik heb met het zappen zo'n vaste rituele volgorde zeg maar
Hierna kunnen de digitale zenders verplaatst worden.
Heb zelf de LX9500, denk dat bij de LX6500 hetzelfde zal zijn.
Ps ook ik heb last van wegvallen geluid of scrambeled beeld.
Verder veranderd de ingestelde frequentie bij snel afstemmen vanzelf.
Als een enkele zender nietwerkt dan zet ik de freqentie weer goed en werken de zenders weer.
Met name eurosport HD heeft last van geluid of beeld weg, maar als het werkt prachtig beeld.
Heb ziggo met smit module.
Volgens KS LG is het aannemelijk dat ook voor de LX9500 een certificering komt.
Blijven hopen dus.
Ahh, dat gaan we vanavond eens even uitvogelen. Bedankt!lopke schreef op vrijdag 13 augustus 2010 @ 13:05:
Om de zenders te sorteren moet je bij het automatisch afstemmen het vinkje "Automatische zenderindeling" uit zetten, staat default aan.
Hierna kunnen de digitale zenders verplaatst worden.
Heb zelf de LX9500, denk dat bij de LX6500 hetzelfde zal zijn.
Verwijderd
http://lg.com/nl/tv-audio...d-tv-55LE8500-INFINIA.jsp
helaas werkt de link niet, maar de naam doet vermoeden dat het om de 03.06.01 update gaat => lg.com/nl/common/product/GP2_DVB_EU_MP_RevNo39238_V3.06.01_usb_V2_SECURED.zip