Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 13-09 15:19
Hallo allemaal

Als eerste gefeliciteerd met jullie aankopen. Ikzelf heb de 47Le8500 ook hoog op mijn verlanglijstje staan maar ik twijfel nog over twee punten. Misschien dat jullie wat twijfels weg kunnen nemen ;).

- Hebben jullie last van horizontal banding en halos?
- En hoe is de tv in combinatie met de ps3 (of xbox).

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Klinkt super!!
Ik heb de 42 inch besteld samen met de 5.1 cinema set(infinia) bij BCC daar koste hij 1699,- maar ik heb de korting die MM geeft hier ook afgedwongen al krijg ik dan niet het gratis pakket (thuistap en BBQ) erbij.
Daar kan ik toch niks mee, haal wel een kratje bier hahaha.
Ik zit er ongeveer 3.5 meter vanaf.

Kan niet wachten tot ik hem kan halen.

Ben wel benieuwd of de CI+ module blijft werken bij Hornikx....
Anders ook maar de Humax receiver ertussen zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtySanchez
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19-11-2024

DirtySanchez

WoT: ReAlex69

Gisteren net als HornikX de LG47E8500 bij Plasma Discounter gehaald (ook korting bedongen uiteraard :) ) en gisteravond (nadat ik ook door de file moest....) nog op z'n plaats tegen de muur gezet... in één woord: briljant!!! Donderdag bij PD gereserveerd, met de posts van HornikX en Remco in mijn achterhoofd, en vrijdag opgehaald. Als je vooraf reserveert hoef je bij PD niet zo lang te wachten... wel zo handig.

Ik zal vandaag nog proberen wat plaatjes te schieten van de setup... later wellicht een gebruikerservaring.. ben technisch noob, dus zal in wat algemene bewoordingen zijn.

Specifieke, niet technische vragen?

YouTube: GoT BF3 The Movie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit al deze topic sinds het begin te volgen...mijn grote vraag:

1 hoe zit het met de horizontale branding !!!! de horizontale lijnen die je zou zien ?

Op AVS hebben verschillende mensen hem terug moeten brengen omdat ze er gek van werden, andere weer niet. Ik vroeg me af of het door de mogelijke subtiele veranderingen in firmware, misschien meevalt ? of zlefs wegblijft

Ik zelf heb trouwens de 55LX9500 besteld.....weet alleen niet wanneer hij geleverd gaat worden.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2010 10:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Horizontale watte?
Ik zie NIKS. Alleen strak beeld

Maar vergis je niet: ik weet niet waardat forum zit, maar Europese tv's zijn anders dan andere continenten. Kijk alleen maarnaar 110V tegenover 220V.
Ik weet zeker dat er meer verschillen zijn. Ook in bv tv-signaal.
Dus wat buitenlandse fora zeggen, boeit me niet altijd evenveel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe is het beeld op rtl7 met name de tekst die onderen door het beeld loopt, is dit vloeiend???

Ik neem aan dat jullie allen geen mediabox hebben genomen??

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 05-06-2010 12:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtySanchez

DirtySanchez

Inderdaag geen horizontal strepen te zien... alleen bij Animal Planet HD zag ik dat het vierkant rondom het logo (witte letters) wat grijzer is in plaats van echt zwart, bij een volledig zwarte achtergrond. Mijn vrouw zag het verschil overigens niet. Als het zwart moet zijn, is het ook echt zwart, net als de bezel dus het loopt vloeiend in elkaar over. Overigens zijn deze instellingen 'out of the box' dus ik heb nog niets anders geprobeerd.

Woon trouwens in België en heb de TV achter de digitale HD decoder van Telenet, kan dus niets zeggen over RTL7 etc.

Inderdaad geen MediaBox genomen, had al een kabelgoot door de muur lopen... en alle kabels lagen er al... ik raap die 100 euro korting van LG wel op... met de Plasma Discounter 'korting' heb je deze TV dan voor iets meer dan 1.600 euro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 21:53
Ik heb hem net ook opgehaald :)
Voor dezelfde prijs als Hornikx.
Eerst kwamen ze met 1799 aan, gezegd dat ie gisteren goedkoper was, zochten ze ff open toen kreeg ik m ook mee.

Op het eerst gezicht een supermooie TV...
Moet de hele bende s ff instellen, aangezien alle zenders weer heerlijk door elkaar liggen....

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ondanks dat ze korting geven, zal ik PD toch eens bellen om te kijken of ik nog wat commissie kan krijgen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TUX2
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-11-2022
Heb alles gecanceld bij Ben van Dijk, en heb de 42" bij MM Zoetermeer gehaald voor 1408,-.
De hb965tz kreeg ik bij MM voor de BCC internet only prijs, dus 529,- :*) (besteld)
De wireless mediabox kost 299,- maar krijg 100% retour via LG. (besteld)
De Samsung C7140A PVR was op voorraad en meegekregen voor de Plasma-discounter prijs, dus 269,-

Gebeld voor 3 maanden gratis Ziggo HD en is direct actief. Super beeld op bijv. Discovery HD showcase

Heb voor nu het beeld met de picture wizard ingesteld. Wat helderder dan de THX setting, waarbij je niks meer kan aanpassen.

Let op, Trumotion staat standaard uit, maar met Judder op 1 is het een wereld van verschil. Super vloeiende bewegingen, ook bijvoorbeeld gebouwen in de achtergrond. Je kan snel switchen en ziet zo het verschil.

Spiegeling is net zo erg als mijn oude CRT, maar daar was ik aan gewend.

De Samsung PVR ging eerst nieuwe software downloaden, daarna alle zenders zoeken en klaar. Het menu is een stuk mooier dan de goedkope niet-HD decoder die ik had. Ook de afstandsbediening vind ik zeer prettig in gebruik en is ook nog best mooi om te zien. Verder nog geen HD functies geprobeerd.

In het geluid is geen bas te bekennen, maar is zeker goed te doen voor normale TV-uitzendingen.
Ik hoop komende week van 5.1 geluid te kunnen genieten.

lcd-tv-aanbiedingen.goedbegin.nl , blackberry-aanbiedingen.goedbegin.nl , jeroen.goedbegin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vanmiddag Nederland-Hongarije gekeken op de LG en Nederland won met 6-1.
Er is dus NIKS mis met dit apparaat :)

Laat het WK maar komen......hahahahaha!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal ik heb erg veel intresse in de lg 42le8500. ik heb bewust gewacht tot nu met het kopen van een tv,vanwege al die leuke wk acties.

ik zal even m,n situatie hier uitleggen. ik woon tijdelijk in een woning( 4maanden nog,we wachten tot ons appartement klaar is) om die reden hebben we ook digitenne hier,het gaat best aardig op een kleine tv en op 3 verdieping hoog dat wel. maar volgens mij blijft er niks over zodra je digitenne op een 42 inch aansluit, ik belde naar kpn en die zeide dat ze het via de decoder niet ondersteunde boven de 32 inch. maar als je dvb-t hebt(dus z,n ci module.) dat het dan wel goed moet zijn.........Klopt dat wel? al is die versterker nog zo goed,de bitrate blijft gewoon belachelijk laag.

wat ik ook helemaal snap is dat de ci/ci+ module wel ondersteund word, maar het dvb-c en dvb-c (hd) niet..terwijl ziggo haar dvb-c signaal levert via die ci/ci+ cam module...dat is een beetje vaag..

want ik wil dadelijk in het nieuwe huis echt wel betere televisie dan digitenne(dat word denk ik xms,glazvezelprovider en die levert ook digitale tv.)

en dan nog een praktisch ding: nu heb ik een betrekkelijk kleine kamer, maar dadelijk wordt het een kamer van 24 vierkante meter waar de tv komt te staan. 42 inch lijkt me daarvoor een mooie maat. of is 47 inch dan beter. ik zal der ongeveer 1,5 a 2 meter vanaf zitten,soms wel is wat dichterbij.

en begrijp ik het nou goed dat plasma discounter bovenop de prijzen die op hun site staan ook nog korting geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben van plan om de LG 42SL9500 te kopen. Zijn er mensen met ervaringen? Ik zie alleen maar de 9000. Of kan ik beter voor de lg 42le8500 gaan? Die is alleen bijna 2x zo duur. Wat zijn de grote voordelen van dat model ten opzichte van de lg 42sl9500?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 22:59

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Verwijderd schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 21:50:
Ik ben van plan om de LG 42SL9500 te kopen. Zijn er mensen met ervaringen? Ik zie alleen maar de 9000. Of kan ik beter voor de lg 42le8500 gaan? Die is alleen bijna 2x zo duur. Wat zijn de grote voordelen van dat model ten opzichte van de lg 42sl9500?
De 9500 en de 9000 zijn precies hetzelfde, behalve dat de 9500 een rode gloed (lelijk) heeft, met daarnaast een andere Stand-houder, en een ander aan/uit lichtkleurtje heeft.

De SL9000 was een van de beste TV's van 2009, de LE8500 is dat van 2010. En geloof me nou maar als ik zeg dat er in 1 jaar veel verbeteringen zijn doorvoert. ;) De SL90 heeft trowuens wel een erg slechte kijkhoek, het viel me net in een winkel op. Dus als je een TV wilt kopen voor max 1 tot 2 jaar, koop dan de SL90, maar als je echt een goede TV wilt kopen voor langere tij; ga dan voor de LE8500.

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hmmmm... dan wacht ik denk ik ff tot de prijs een beetje gaat zakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 01-07 11:30

sfm

Ben super bij met mijn 47LE8500, vanmiddag even lopen klooien met die wireless box, in het begin geen of nauwelijks beeld te krijgen maar na wat gepruts werkte het. Beeld is goed en heb nog geen hapering kunnen ontdekken. Zit alleen nog een beetje te zoeken hoe je afstandsbediening van de lg ook voor de andere apparaten die aan de mediabox hangen kunt gebruiken.

Daarnaast nog een vraag: ik heb een Cisco hd reciever met harddisk. Met mijn oude hd ready toestel stond deze ingesteld op 720P, nu ik de lg heb dacht ik dit te wijzigen in 1080P. Blijkt echter dat 1080I het maximaal instelbare is. Als ik nu een CI+ module zou halen en in de lg zou plaatsen, krijg ik dan wel een hogere beeldkwaliteit (1080P)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

1080P kun je ALLEEN op je TV toveren met bijvoorbeeld:

-MediaCenter PC
-MediaPlayer via HDMI (sommige apparaten ondersteunen 1080P via Component)
-Xbox360/PS3
-BluRay

Als je een Ci+ cam gaat gebruiken, zal daardoor jouw mediaplayer ineens niet op 1080P runnen? 8)7 Met je Ci+ zal je waarschijnlijk zenders ontvangen van Ziggo. De HD-zenders kunnen NIET in 1080P uitzenden, maar zenders als NED1 HD zenden uit in 1080i. :)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfm

sfm

Kijk weer wat geleerd ;-) heeft dus geen nut om zo'n ci ding te kopen. Thnx voor het snelle antwoord!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

sfm schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 23:53:
Kijk weer wat geleerd ;-) heeft dus geen nut om zo'n ci ding te kopen. Thnx voor het snelle antwoord!
:D Wel? Ik bedoel.. je wilt toch geen Analoog beeld hebben op je grote TV. :p Digitale TV in SD is een verbetering (CI+ Voor nodig), laat staan HDTV...

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfm

sfm

Maar ik heb nu al een Cisco hd reciever aangesloten op de lg. Deze draait nu op 1080i en geeft super beeld op de lg. Bedoel dus dat het geen meerwaarde heeft een CI module te kopen ten opzichte van de Cisco die ik al heb staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TUX2
Er zit een soort laag over de glasplaat geplakt van de le8500. Ik dacht eerst dat het een beschermfolie was, dat er af moest, maar daarvoor zit het te vast. Hebben de andere bezitters dit ook gezien?
Als er dan toch een laag overheen zit, waarom dan niet een antireflecterende :?

Maar goed, ik ben zeer tevreden over de TV.

Een vraag:
Worden alle TV-zenders, inclusief de HD-zenders in 50Hz over de kabel verstuurd?
De TV geeft bij elke zender 50Hz aan. (Te zien door op OK te drukken)

Op de Samsung PVR had ik de resolutie instelling op "TV functie gebruiken" gezet, omdat ik dacht dat de TV dan de juiste resolutie herkent en upscaling zou toepassen. Maar het signaal staat dan vast op 576P :?
Ik heb de decoder nu maar op 1080i gezet en dat geeft een veel beter resultaat.

lcd-tv-aanbiedingen.goedbegin.nl , blackberry-aanbiedingen.goedbegin.nl , jeroen.goedbegin.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhatch
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-04-2022
De 47LX9500 staat in de mediamarkt webshop voor minder dan 2000 euro... Misschien interessanter dan de 47LE8500 die voor 1800 euro erin staat ;)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazzVL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06-08 19:19
de prijzen in mediamarkt webshop waren wel al inclusief fan voordeel volgens mij (volgens de banner bovenin). Betekent wel dat vandaag laatste dag zou zijn voor die prijs.
Zat zelf nog even te kijken naar de 55le8500 (2199,-), maar in de winkel gaven ze al aan dat ze niet weten of die levertijd betrouwbaar is.

Verder vond ik de prijzen ook raar
55LE8500 = 2199 euro
55LE5500 = 2239 euro

Die prijs zou leuk zijn, maar vind het zelf apart dat de 8500 serie goedkoper is dan de 5500

"If u do something do it with style, or do it at all."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na 2 weken van wikken en wegen heeft jullie forum mij over de streep getrokken en vrijdag heb ik ook een 47LE8500 gekocht bij PD. Wat een mooi scherm zeg. Ik heb wel de mediabox genomen (kabel en electra ingebouwd in de muur achter het scherm) maar nog niet uitgepakt... (druk druk)
Voorlopig heb ik gewoon de kabel ingeplugd en zelfs op die manier al keurig beeld. Wil toch Zigggo alles in 1 gaan aanschaffen. Heeft iemand van jullie al ervaring met de CI+ kaart? Werkt het?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan iemand antwoord op mijn vragen geven?
Verwijderd schreef op zaterdag 05 juni 2010 @ 18:46:
hallo allemaal ik heb erg veel intresse in de lg 42le8500. ik heb bewust gewacht tot nu met het kopen van een tv,vanwege al die leuke wk acties.

ik zal even m,n situatie hier uitleggen. ik woon tijdelijk in een woning( 4maanden nog,we wachten tot ons appartement klaar is) om die reden hebben we ook digitenne hier,het gaat best aardig op een kleine tv en op 3 verdieping hoog dat wel. maar volgens mij blijft er niks over zodra je digitenne op een 42 inch aansluit, ik belde naar kpn en die zeide dat ze het via de decoder niet ondersteunde boven de 32 inch. maar als je dvb-t hebt(dus z,n ci module.) dat het dan wel goed moet zijn.........Klopt dat wel? al is die versterker nog zo goed,de bitrate blijft gewoon belachelijk laag.

wat ik ook helemaal snap is dat de ci/ci+ module wel ondersteund word, maar het dvb-c en dvb-c (hd) niet..terwijl ziggo haar dvb-c signaal levert via die ci/ci+ cam module...dat is een beetje vaag..

want ik wil dadelijk in het nieuwe huis echt wel betere televisie dan digitenne(dat word denk ik xms,glazvezelprovider en die levert ook digitale tv.)

en dan nog een praktisch ding: nu heb ik een betrekkelijk kleine kamer, maar dadelijk wordt het een kamer van 24 vierkante meter waar de tv komt te staan. 42 inch lijkt me daarvoor een mooie maat. of is 47 inch dan beter. ik zal der ongeveer 1,5 a 2 meter vanaf zitten,soms wel is wat dichterbij.

en begrijp ik het nou goed dat plasma discounter bovenop de prijzen die op hun site staan ook nog korting geeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Op 1-2 meter zou ik de 42 inch kopen.
Ci-modules geen ervaring mee, heb UPC en daar werk dat niet mee, dacht ik?

Zit The Dark Knight te kijken, tering wat een mooi beeld en zwart is ook gewoon superzwart :)

Rechtstreeks vanaf USB of netwerk werk ook super!
Alleen jammer dat je niet alle zoom mogelijkheden hebt in USB mode (alleen origineel of volledig scherm).
En krijg het nog niet voor elkaar om avchd/m2ts bestanden af te spelen met geluid (unsupported audio melding).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magrec
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-09 16:25
TUX2 schreef op zondag 06 juni 2010 @ 13:15:
Er zit een soort laag over de glasplaat geplakt van de le8500. Ik dacht eerst dat het een beschermfolie was, dat er af moest, maar daarvoor zit het te vast. Hebben de andere bezitters dit ook gezien?
Als er dan toch een laag overheen zit, waarom dan niet een antireflecterende :?
Dat klopt ja. Op kieskeurig.nl meld iemand dat hij/zij het er vanaf heeft gehaald. Mij stoort het verder niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

magrec schreef op maandag 07 juni 2010 @ 09:52:
[...]

Dat klopt ja. Op kieskeurig.nl meld iemand dat hij/zij het er vanaf heeft gehaald. Mij stoort het verder niet.
Ik zou hem er ook niet afhalen.
Het lijkt een soort polariserende laag te zijn. Als je er schuin overheen kijkt, dan geeft het een olie-actige glans. Zou best kunnen dat die de schitteringen wat weghaalt of de kleuren net wat beter maakt.
Overigens blijf ik het heel raar vinden dat je bij een glazen tv van 2 mille uiteindelijk door een stukje plastic heenkijkt.....
Wat gebeurt er als je er een (onverhoopt) een krasje opmaakt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TUX2
Verwijderd schreef op maandag 07 juni 2010 @ 10:31:
[...]
Ik zou hem er ook niet afhalen.
Het lijkt een soort polariserende laag te zijn. Als je er schuin overheen kijkt, dan geeft het een olie-actige glans. Zou best kunnen dat die de schitteringen wat weghaalt of de kleuren net wat beter maakt.
Overigens blijf ik het heel raar vinden dat je bij een glazen tv van 2 mille uiteindelijk door een stukje plastic heenkijkt.....
Wat gebeurt er als je er een (onverhoopt) een krasje opmaakt?
Ik laat hem ook maar zitten. Als ie er eenmaal af is, krijg je hem denk ik nooit meer vast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokum64
  • Laatst online: 30-08 11:50
Ik heb vanmiddag een mail naar LG gestuurd met de vraag hoe het zit met die plastic folielaag zit. Ben wel benieuwd of het er nu wel of niet vanaf moet. Als ik reactie van LG heb zal ik die hier plaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Ben benieuwd. Die laag zit er zo strak op dat ik me niet voor kan stellen dat ie eraf moet :)

edit: hmm, ziehier een vraag over een andere type, wel van LG:
http://www.avforums.com/f...-plastic-screen-film.html

"Thank you for your email.
The simple answer is yes - please remove the plastic coating on the screen, to ensure maximum viewing pleasure."

edit 2: en een andere reply van LG: "Please do not remove the plastic film which covers the screen. If you do remove this then your TV will no longer be covered under warranty." 8)7

[ Voor 82% gewijzigd door matthijst op 07-06-2010 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik de LG 42LE8500 vandaag binnen gekregen. Bij mediamarkt Utrecht gekocht voor €1204 incl. WK actie. Ik moet eerlijk zeggen ben teleurgesteld. Laat ik beginnen bij het gamen. Ik heb geen last van input lag. Maar ik vind het beeld niet scherp en heel erg dof. Ik stoor me nog steeds aan die kartels. Ik weet niet waar het aan licht. Komt dit door de slechte anti-aliasing van de xbox360 of omdat deze tv misschien geen full chroma resulotion ondersteund? Ik had hiervoor een 5 jaar oude HD-ready daar was het beeld wel gewoon scherp. Deze tv vertoonde natuurlijk wel kartels maar de kleuren waren veel feller. Ik had van LED toch heldere kleuren verwacht dan bij een normale LCD tv.

Blooming en horizontal banding is mij wel opgevallen. Bij gamen of kabel zul je dit niet zien maar ik keek bijvoorbeeld de Incredibles en daar zag ik toch duidelijk horizontale lijnen.
Bij de aftiteling kan ik het blooming effect heel duidelijk zien bij de witte letters zie ik gewoon een vierkant blok oplichten. ;(
. 200hz motion had ik meer van verwacht. Moet 200hz aanzetten om FIFA zonder motionblur te spelen maar 200hz zorgt weer voor meer artifacts. Dit is niet heel duidelijk aanwezig maar het is aanwezig.

Ik ben niet onder de indruk van deze tv :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Hmmmm

De LE8500 die ik in Tilburg zag bij Joossen vond ik ook niet super. Ik had er veel meer van verwacht (betere kleuren, kleinere bezel, etc..) Kun je fotos maken?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die tv bij Joossen staat inderdaad niet ingesteld op winkelmodus. Dus geen overdonderde kleuren en verlichting. Maar hij staat daar wel iets flets ja.
Ik kan je verzekeren: de mijne geeft een heel ander beeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb net weer FIFA gespeeld. Dit is echt dramatisch. Geen ene instelling van trumotion helpt. Trumotion helemaal uit zorgt weer voor een heel traag beeld. Trumotion gebruiker zorgt weer voor artifacts. Laat staan trumotion hoog.

Blu-ray ziet er wel mooi uit. Ik heb weer met de instelling gespeeld maar ik blijf zeggen beeld het van de xbox360 is niet zo scherp. Ik speel nog via component dus ik ga vanmiddag maar een HDMI kabel halen misschien helpt dat.

Heeft er iemand nog goede instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• magrec
  • Laatst online: 12-09 16:25
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 09:56:

Blu-ray ziet er wel mooi uit. Ik heb weer met de instelling gespeeld maar ik blijf zeggen beeld het van de xbox360 is niet zo scherp. Ik speel nog via component dus ik ga vanmiddag maar een HDMI kabel halen misschien helpt dat.
Een HDMI kabel zal sowieso wel helpen ;)

Ik heb nog geen Fifa gespeeld maar alan wake via HDMI ziet er echt superstrak uit! Ik zou ook even wat instellingen proberen mbt judder en blur bij trumotion. Blur uit, judder aan etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TUX2
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 00:25:
. 200hz motion had ik meer van verwacht. Moet 200hz aanzetten om FIFA zonder motionblur te spelen maar 200hz zorgt weer voor meer artifacts. Dit is niet heel duidelijk aanwezig maar het is aanwezig.
Bedoel je met 200Hz aanzetten, de Trumotion aanzetten, of kan je het aantal herzen nog ergens anders instellen?

Ik heb Trumotion op Gebruiker gezet met judder op 1 en blur op 0.
Verder heb ik bij de expert instellingen de randen verbeteren optie uit gezet, staat standaard op hoog. Misschien veroorzaakt dat de kartelige randen.

Backlight en contrast heb ik op 85 staan en helderheid op 52.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oh ik wist niet dat je bij gebruiker judder en blur kon scheiden ga dat straks even uitproberen. Ik zit nu op school. Ik ga straks een HDMI kabel kopen misschien ondersteund deze TV geen 1080p via component. Hebben jullie bezitters van LG 42LE8500 zelf al iets gemerkt van blooming en horizontal banding. Kijk is bij een aftiteling van een film. Ik zie het gewoon oplichten rondom de witte letters.Ik weet dat dit een algemeen probleem is bij full led met local dimming. Als jullie het niet zien dan stuur ik mijn tv terug.Dan heb ik gewoon een foute tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SalimRMAF

SalimRMAF

SpaceX - 4K

Vergeet niet om gewoon de goedkoopste HDMI kabel te kopen, a2 Euro bij de Action. ;)

Ow ja de review!
reviews: LG Infinia LE8500: een echte mediamagnaat

Bij de specificaties zie je dat de TV een MagicWand-remote heeft; die had ik erin gezet een tijdje geleden, omdat dat tijdens de CES werd bekendgemaakt maar blijkbaar klopt dat dus niet. :p

[ Voor 27% gewijzigd door SalimRMAF op 08-06-2010 13:35 ]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 13:29:
Hebben jullie bezitters van LG 42LE8500 zelf al iets gemerkt van blooming en horizontal banding. Kijk is bij een aftiteling van een film. Ik zie het gewoon oplichten rondom de witte letters.
Nee. Beide nog niet.
Zat me gisteren juist te verbazen hoe ziekelijk zwart het scherm bij de aftiteling was :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfm

sfm

Als 'leek' heb ik een vraag m.b.t. de juiste instellingen voor de beste beeldkwaliteit. In de review hier op tweakers worden de nodige zaken aangehaald qua instellingen (expert modus enz.) kan iemand me vertellen welke instellingen nu het beste HD beeld geven op deze TV.

Ben trouwens erg blij met mijn 47" 8500. Beeld is nu al (niks aan settings gedaan) een stuk beter dan mijn vorige LCD.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben nu een calibratie-dvd aan het fikken.
Kijken wat dat nog doet.
Verder heb ik hem ingesteld met de wizard onder "expert1"
Kleine aanpassingen gedaan. Moet alleen nog even goed in de beschrijving duiken wat de begrippen allemaal zijn die ik tegenkom in het beeldmenu...
Maar ik vind dat ik nu al lekker beeld heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfm

sfm

Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 20:29:
Ik ben nu een calibratie-dvd aan het fikken.
Kijken wat dat nog doet.
Verder heb ik hem ingesteld met de wizard onder "expert1"
Kleine aanpassingen gedaan. Moet alleen nog even goed in de beschrijving duiken wat de begrippen allemaal zijn die ik tegenkom in het beeldmenu...
Maar ik vind dat ik nu al lekker beeld heb.
Thnx Hornikx, ga ik hem via de wizard ook maar eens instellen op expert1, mocht je nog tips hebben dan houd ik me aanbevolen ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb wel last van blooming en horizontal banding en volgens de reviewer van cnet.com, flatpanelshd.com en tweakers is er wel degelijk blooming te zien. Dus dan moet matthijst wel een heel goed scherm hebben. Dan ga ik toch morgen maar even naar de MM om te vragen wat ik hieraan kan doen.

Ik heb een HDMI kabel gekocht voor mijn gevoel is het iets scherper geworden. Maar de kartels blijf ik gewoon zien. Die kartels kan ik weg halen door scherpte onder de 50 te selecteren maar dan wordt het heel wazig. En ik heb randen verbeteraar uitstaan. Ik vraag me toch af of er tv's zijn die lijnen recht kunnen trekken zonder kartels. Heeft dit te maken met full chroma resolution? Beeld is stuk helder geworden. Ik had backlight maar op 15 staan.

Ik vraag me toch of ik te dichtbij de tv zit aangezien sommige bezitters van de LG 42LE8500 geen kartels en blooming zien. Ik zit ongeveer 2 meter van de tv.

Ik heb vanavond weer fifa gespeeld en ben nog steeds niet tevreden over trumotion. Ik heb alle mogelijk combinaties geprobeerd in de gebruikers mode maar alles zo laag mogelijk houden is het beste. Ik zie vooral blur bij een doeltrap als de camera verschuift. Dit is gewoon niet te verhelpen.
Ik speel natuurlijk niet alleen maar fifa maar bij andere games zoals split second of UFC is trumotion niet storend.

Ik blijf zeggen blu-ray ziet er geweldig uit. Ik soms wel eens wat ruis bijvoorbeeld in een blauwe lucht. Maar over het algemeen niet storend.

Ik heb toch gemengde gevoelens bij deze aankoop. Ik heb lang gezocht (1,5 jaar) en getwijfeld tussen de panasonic plasma G20, V20 en de LE8500. Ieder scherm heeft zijn voor en nadelen. Als ik achteraf kijk had ik qua motion en zwartwaardes en schadowdetail voor een plasma moeten gaan. De LE8500 heeft ook geweldige zwartwaardes, goede schadowdetail en accurate color. Ik dacht blooming en horizontal banding ga ik toch niet merken. Maar een plasma heeft weer last van phosfor trail, image retention (komt bijna niet meer voor), flicker ( als je gevoelig hiervoor bent), lage helderheid maar wel natuurlijke kleuren en misschien teurglopende zwartwaardes.

Dan kan ik me zelf afvragen vind ik de trumotion, banding en blooming van de LE8500 erger dan de problemen van een plasma. Dat weet ik niet omdat ik niet de kans krijg om de andere tv's intensief te testen. Heel erg jammer dat je bij veel winkels alleen de doos open mag maken om te kijken of de tv wel bij je interieur past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 21:23:
Ik heb wel last van blooming en horizontal banding en volgens de reviewer van cnet.com, flatpanelshd.com en tweakers is er wel degelijk blooming te zien. Dus dan moet matthijst wel een heel goed scherm hebben.
Of het valt mij niet op omdat ik niet met mijn neus op het scherm zit, maar een meter of 4 er vanaf :D

Edit... net met het alle lichten uit nog ff gekeken en inderdaad: dan zie je om de witte letters van de aftiteling iets lichtere plekken, vooral als je vanaf de zijkant op het scherm kijkt. Stoort mij totaal niet, had het dus ook niet gezien, aangezien ik d'r praktisch recht voor zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cs.Warfare
  • Laatst online: 25-01 22:43
matthijst schreef op zondag 06 juni 2010 @ 22:23:
Rechtstreeks vanaf USB of netwerk werk ook super!
Kan ik hieruit concluderen dat ik films kan streamen via het netwerk vanaf mijn pc naar mijn tv?
Dit is namelijk een groot vraagteken voor mij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Yep.
Je krijgt er een cd met Nero homemedia ofzoiets bij. Ff installeren op pc waar je vanaf wilt streamen en klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor wie interesse heeft:

De Wifi-dongle voor in de LE-serie kost 57 euro incl verzenden.
Hiermee krijg je dus draadloos internet op je tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhpwolf
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 19:13
@ minglieke, hoe zijn je ervaringen verder met Fifa? Zijn de kartels al wat minder of heb je er nog steeds last van, ik moet wel zeggen dat ik laatst bij een vriend was die een samsung led tv had, we gingen even Bad Company 2 spelen, ik had hiervoor nog nooit op een led tv een spel gespeeld maar mijn verwachtingen waren best hoog.

Ik zat er volgens mij een meter vanaf :) en ook ik zag erg veel kartels van de bomen enzo, ik vond het echt niet mooi omdat ik op de pc beter gewend ben, maar misschien komt het wel omdat ik er echt dicht op zat.
Nu ben ik zelf ook op zoek naar een nieuwe tv en deze tv sprak me heel erg aan maar gezien jou ervaringen twijfel ik weer.

Anyway veel succes en laat me weten als je het beter heb gekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• perre
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 05-09 22:43
Liggen die kartels niet gewoon aan het gebrek van goeie anti-aliasing in het spel zelf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfm

sfm

Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 11:39:
Voor wie interesse heeft:

De Wifi-dongle voor in de LE-serie kost 57 euro incl verzenden.
Hiermee krijg je dus draadloos internet op je tv.
Waar heb je hem gezien voor die prijs Hornikx? En kun je dan ook draadloos via die Wifi-dongle vanaf je laptop video streamen naar de LG?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@mhpwolf. Ik heb de kartels nog niet weg kunnen werken. Wel heb ik de scherpte naar beneden ingesteld die staat nu op 55. Hierdoor nemen de kartels wel iets af en het beeld wordt niet wazig. Maar de kartels kan ik nog steed zien. Als ik Modern Warfare 2 speel en ik zie van die electriciteitsdraden hangen dan is het nog steeds een kartelige electriciteitsdraad om maar een voorbeeld te noemen. Zoals perre al had gezegd het kan misschien aan de game liggen. Misschien ondersteund de xbox360 geen anti aliasing. Wat je wel bij de meeste PC games kan instellen. En ik heb het al eerder genoemd full chroma resolution. http://en.wikipedia.org/wiki/Chroma_subsampling Ik weet niet of het er daadwerkelijk iets mee te maken heeft maar het houd dus in dat elke pixel wordt weergeven. Voor zover ik weet zijn er niet veel tv's die dit ondersteunen. De LG SL8000 en de Sony EX503 deze Sony heeft wel een hoge inputlag.

Ik zit ongeveer 2 meter van het beeld. Dit kan ook misschien de reden zijn waarom ik wel blooming zie.

Qua motion bij FIFA ben ik nog steeds niet tevreden. Maar ik heb er vrede mee. Ik speel met trumotion uit. Ik speel niet alleen FIFA maar ook andere games en hier valt het me niet op. Misschien dat iemand weet hoe ik trumotion in de gebruikersmode kan instellen.

Na lang zoeken ben ik zeer kritisch geworden dus ik hoop niet dat ik je heb afgeschrikt om deze tv te kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sfm schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 16:54:
[...]

Waar heb je hem gezien voor die prijs Hornikx? En kun je dan ook draadloos via die Wifi-dongle vanaf je laptop video streamen naar de LG?
Effe zoeken naar Dierckx in Belgie. Iets van FVD.be geloof ik.
Prijs staat niet op de site maar kreeg ik in mijn mail.
Weet niet of hij deze op voorraad heeft.

Volgens mij moet je dan kunnen streamen ja.

Misschien een inkoopactie houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NvM
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 11-09 22:31

NvM

Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 20:09:
@mhpwolf. Ik heb de kartels nog niet weg kunnen werken. Wel heb ik de scherpte naar beneden ingesteld die staat nu op 55. Hierdoor nemen de kartels wel iets af en het beeld wordt niet wazig. Maar de kartels kan ik nog steed zien. Als ik Modern Warfare 2 speel en ik zie van die electriciteitsdraden hangen dan is het nog steeds een kartelige electriciteitsdraad om maar een voorbeeld te noemen. Zoals perre al had gezegd het kan misschien aan de game liggen. Misschien ondersteund de xbox360 geen anti aliasing. Wat je wel bij de meeste PC games kan instellen. En ik heb het al eerder genoemd full chroma resolution. http://en.wikipedia.org/wiki/Chroma_subsampling Ik weet niet of het er daadwerkelijk iets mee te maken heeft maar het houd dus in dat elke pixel wordt weergeven. Voor zover ik weet zijn er niet veel tv's die dit ondersteunen. De LG SL8000 en de Sony EX503 deze Sony heeft wel een hoge inputlag.

Ik zit ongeveer 2 meter van het beeld. Dit kan ook misschien de reden zijn waarom ik wel blooming zie.

Qua motion bij FIFA ben ik nog steeds niet tevreden. Maar ik heb er vrede mee. Ik speel met trumotion uit. Ik speel niet alleen FIFA maar ook andere games en hier valt het me niet op. Misschien dat iemand weet hoe ik trumotion in de gebruikersmode kan instellen.

Na lang zoeken ben ik zeer kritisch geworden dus ik hoop niet dat ik je heb afgeschrikt om deze tv te kopen.
De kwesties waar jij over valt zijn (gelukkig) vrij simpel. In het kartelgeval: controleer eens bij anderen of dit ook bij hen voorkomt. Ik denk dat het aan de game ligt en niet aan de televisie.

In het tweede geval: FIFA is een snel spel, wat veel vraagt van de motion resolution. Het is bekend dat dit bij LCD's zwaar onder de maat is, vergeleken met plasma's. Dit is nou eenmaal een nadeel van een LCD televisie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sfm

sfm

Verwijderd schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 20:27:
[...]

Effe zoeken naar Dierckx in Belgie. Iets van FVD.be geloof ik.
Prijs staat niet op de site maar kreeg ik in mijn mail.
Weet niet of hij deze op voorraad heeft.

Volgens mij moet je dan kunnen streamen ja.

Misschien een inkoopactie houden?
Inkoopactie lijkt me een strak plan, ik doe mee ;-)
Wellicht kunnen we ook eens bij PD informeren of ze deze dongle kunnen leveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sfm schreef op woensdag 09 juni 2010 @ 21:48:
[...]

Inkoopactie lijkt me een strak plan, ik doe mee ;-)
Wellicht kunnen we ook eens bij PD informeren of ze deze dongle kunnen leveren.
We kunnen altijd een poging wagen.

Eerst maar eens kijken wie er interesse heeft in zo'n ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mitchr81
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 31-03 12:17
Op de site flatpanelshd.com staat een uitgebreide review van de LE 8500. Hij komt hierin positief uit de bus. Ook staat hier een chart met zijn gebruikte instellingen, misschien handig voor de calibratie als je deze tv in je bezit hebt!

Verder heeft de site inmiddels de LX 9500 in hun bezit, waarvan zij binnenkort een review plaatsen, één van de eersten denk ik.

After calibration de LE 8500:
Profile: Expert 1
Backlight 15
Contrast 90
Brightness 50
V/H Sharpness 50
Colour: 50
Tint: 0
Dynamic contrast: Off
Noise Reduction Off
Digital Noise Reduction Off
Black level Low
Real Cinema Off
Colour gamut Standard
Edge enhancer Off
xvYCC Auto
Colour filter Off
Colour Temperature Warm
Gamma 2.2
RGB
Method: 2 points
Pattern: Outer
• Red contrast: 2
• Green contrast: -2
• Blue contrast: 1
• Red brightness: 8
• Green brightness: -10
• Blue brightness: 3
TruMotion Off/On
LED local dimming On

[ Voor 33% gewijzigd door Mitchr81 op 10-06-2010 10:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-09 16:20

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

werkt de le8500 gewoon goed met ziggo ci+?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sander817 schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 11:59:
werkt de le8500 gewoon goed met ziggo ci+?
Bij mij wel.
Soms wil het wel eens gebeuren dat ik geen geluid heb. Of hij geeft aan dat de zender gescrambeled is.
Maar met een keer heen en weer zappen is dat weer goed.
Komt niet heel vaak voor. Maar kan eens gebeuren met het snel langszappen van alle zenders.

Ik heb de standaard Humax-decoder er tussenuit geknikkerd in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DirtySanchez

DirtySanchez

Cs.Warfare schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 23:53:
[...]

Kan ik hieruit concluderen dat ik films kan streamen via het netwerk vanaf mijn pc naar mijn tv?
Dit is namelijk een groot vraagteken voor mij :)
Ja... dat streamen ging bij mij verassend eenvoudig. Windows 7 heeft standaard een DLNA voorziening ingebouwd, dus PC's met Windows 7 op het netwerk (je laptop of desktop) herkent de LG automatisch. Let wel dat je de betreffende folders op die Windows 7 PC (bijvoorbeeld My Videos) op 'share' hebt staan in je netwerkinstellingen.. anders ziet de LG ze nog niet.

Zelf heb ik Windows Home Server draaien en daar zit ook een DLNA voorziening in. Althans, ook de WHS wordt keurig door de LG gespot. Daarna kwestie van de juiste media (video, photo, music) aanvinken... op de LG .. de juiste folders spotten (dus ook die weer op share zetten op je WHS) en je kunt de bestanden openen.

Het 'vinden' gaat een beetje traag. Er verschijnt ook een icoon met uitroepteken waardoor het lijkt alsof er iets mis is, maar een paar seconden later verschijnt de foto of film gewoon in beeld.

Heb nog niet geprobeerd een MKV'tje af te spelen hoewel die wel als bekend format in de handleiding staat. Heb mijn eigen (Adobe Premiere) 720p vakantie avi op de TV bekeken...: foutloos!!! Gewoon geweldig... voor dat deel hoeft de HTPC ook niet meer aan.... weer een milieu pluspunt voor DLNA / LG.

Wil zelf weten hoe het zit met DLNA, MKV en losse ondertiteling etc. Kom ik nog op terug!

Heb zelf de LG via powerlan op het netwerk aangesloten... net als de HTPC die eronder staat :)

[ Voor 3% gewijzigd door DirtySanchez op 10-06-2010 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lentheman1
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-05-2024
Gisteren deze besteld met wireless media box voor 1566 euro - 300 euro terug van LG voor die box = 1366 incl. verzendkosten. Morgen wordt die geleverd. Ben bij MM en BCC Zoetermeer geweest maar bij mediamarkt zakten ze van 1699 naar 1609. :( BCC kon zakken tot 1499.

ben niet gek, ik ben een koekie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@lentheman1 Deze? de 42 of 47 inch versie? Met de cashback actie krijg je 100,- terug dacht ik... de media box is wel t.w.v. 299,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de volgende vraag: Zijn er nadelen te noemen (behalve het mislopen van de cashback actie) bij le8500 die geïmporteerd worden uit het buitenland? Begrijp uit vorgaande posts dat maxict en een paar andere imports verkopen uit DE.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 15:57:
Ik heb de volgende vraag: Zijn er nadelen te noemen (behalve het mislopen van de cashback actie) bij le8500 die geïmporteerd worden uit het buitenland? Begrijp uit vorgaande posts dat maxict en een paar andere imports verkopen uit DE.
Misschien heb je problemen bij eventuele garantie-gevallen.
Maar als je goed zoekt en onderhandelt, kunnen de NL-leveranciers een heel eind in de buurt komen hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokum64
Vandaag reactie gekregen van LG op mijn vraag of je nu wel of niet de plastic folie van het scherm moet afhalen. Daarover bestaat nogal wat onduidelijkheid. Op diverse fora lees ik tegenstrijdige berichten en in de gebruiksaanwijzing van de 42LE8500 staat niets. LG geeft als antwoord:

-----------Reply to Customer Enquiry------------
Geachte Mr. XXXXXXX,

De beschermlaag die op de voorkant van de tv zit kunt u niet eraf halen.
Deze dient als bescherming van het LED scherm.

Hopende u hiermee van dienst geweest te zijn verblijven wij,

Met vriendelijke groet,
LG Costumer Service

Duidelijk antwoord, maar ik blijf het vreemd vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb ook antwoord gekregen van LG:
-----------Reply to Customer Enquiry------------
Geachte heer/mevrouw,

Er zit wel degelijk folie op het scherm, maar deze is niet om eraf te halen.

De folie zorgt er onder andere voor dat er geen zwarte rand zichtbaar is tussen het beeldkader en de uiterste rand van het beeldscherm.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

LG Customer Service.
Het blijft een rare club daar bij LG..... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Als de folie er af moest dan hadden ze dat imho wel duidelijker aangegeven. Mij was de folie iig nog niet opgevallen. Het enige wat me opviel was het kraken van die glasplaat tijdens het ophangen aan de muur :o

verder dik tevreden met de LE8500. Een hele verbetering tov mijn paar jaar oude philips hd ready 'flatscreen' van een dikke 12cm dik :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-06 10:24
Kaasplank schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 10:05:
Als de folie er af moest dan hadden ze dat imho wel duidelijker aangegeven. Mij was de folie iig nog niet opgevallen. Het enige wat me opviel was het kraken van die glasplaat tijdens het ophangen aan de muur :o

verder dik tevreden met de LE8500. Een hele verbetering tov mijn paar jaar oude philips hd ready 'flatscreen' van een dikke 12cm dik :)
Kun jij dit bevestigen:
Halos and horizontal banding from local dimming

Ook op tweakers zelf wordt gesproken over lichte vlekken rondom witte objecten, en grijse schaduws.
Ik heb op dit moment een samsung ue40c6700 en ga deze terugbrengen vanwege clouding, mijn vervanger wordt de lg 40le8500.

Ik ben zeer benieuwd wat jij zelfs ziet van deze lichte vlekken....!
---------------------------------------------------------------------
Verder vraag ik mij af of de cash back actie ook geldt als je de tv via internet aanschaft!

[ Voor 8% gewijzigd door Felke op 11-06-2010 12:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
Felke schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 12:12:
[...]
Verder vraag ik mij af of de cash back actie ook geldt als je de tv via internet aanschaft!
Volgens deze folder moet je je aankoopbon met die folder meesturen voor de cashback dus ik zou zeggen van dat een op internet gekochte TV ook gaat werken omdat je een aankoopbon hebt.

Wil je zo'n draadloze box hebben dan moet je die eerst in de winkel kopen waarna je ook die bon mee moet sturen.

Met de rest kan ik je niet helpen omdat ik a) niet weet waar je het allemaal over hebt en b) mij tot nog toe geen gekke dingen zijn opgevallen.

Dat je kartels ziet omdat je met je neus bovenop zo'n lummel van een tv zit dan denk ik van tsjah 8)7

@hieronder, dat was iemand anders. en zoals ik al zei. ik kan je daar niet bij helpen.

[ Voor 5% gewijzigd door Kaasplank op 11-06-2010 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
Kaasplank schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 13:04:
[...]

Volgens deze folder moet je je aankoopbon met die folder meesturen voor de cashback dus ik zou zeggen van dat een op internet gekochte TV ook gaat werken omdat je een aankoopbon hebt.

Wil je zo'n draadloze box hebben dan moet je die eerst in de winkel kopen waarna je ook die bon mee moet sturen.

Met de rest kan ik je niet helpen omdat ik a) niet weet waar je het allemaal over hebt en b) mij tot nog toe geen gekke dingen zijn opgevallen.

Dat je kartels ziet omdat je met je neus bovenop zo'n lummel van een tv zit dan denk ik van tsjah 8)7
Kartels? Wie zegt iets over kartels???
Ik vraag of je last hebt van blooming en horizontal banding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Kun jij dit bevestigen:

Ook op tweakers zelf wordt gesproken over lichte vlekken rondom witte objecten, en grijse schaduws.
Ik heb op dit moment een samsung ue40c6700 en ga deze terugbrengen vanwege clouding, mijn vervanger wordt de lg 40le8500.

Je ziet inderdaad, als je goed kijkt, liefst vanaf de zijkant, lichtere plekken rondom witte letter op zwarte tekst.
Clouding niet, IMHO.

FlatpanelsHD heeft een mooie test waar dit soort dingen besproken worden.

Daar krijgt ie als 1 van de weinig LCD's label Higly Recommended, dus zou me om kwaliteit geen zorgen maken :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Kun jij dit bevestigen:

---------------------------------------------------------------------
De 40LE8500 zal niet meevallen. Die bestaat niet.

Over lichte vlekken:
Ik heb gisteren speciaal alle lichten uitgedaan en gekeken naar de film Be Cool. Daar waren donkere scene's in. Ik zie GÉÉN clouding.
Ja, op een geheel zwart scherm met enkel het witte logootje van de RTL8 (?), dan zie je het witte een beetje uitstralen. Maar dat is het karakter van licht: het straalt uit. Dus de zeer nabije omgeving wordt aangelicht door het witte licht. Valt het op? Nauwelijks. Is het hinderlijk? Nee, helemaal niet.
Tenzij je op 0,3 meter van een 42" gaat zitten letten op elk detail. Maar dan kan ik nog heel veel roepen over een oude CRT.
Die uitstraling zit m.i. niet in de tv, maar het is gewoon verlicht net zoals je huiskamer ook in het licht gezet wordt door de tv.

Ik verbaas me nog elke dag over de kleuren en zwartwaardes van de tv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@kaasplank: in de zelfde folder bij punt 13 staat het volgende:

13. Internetverkopen zijn uitgesloten van deze actie. LG Electronics Benelux Sales B.V. behoudt zich het recht verkooppunten te wijzigen of aan te passen.
Kaasplank schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 13:04:
[...]

@hieronder, dat was iemand anders. en zoals ik al zei. ik kan je daar niet bij helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 13:21:
[...]

De 40LE8500 zal niet meevallen. Die bestaat niet.

Over lichte vlekken:
Ik heb gisteren speciaal alle lichten uitgedaan en gekeken naar de film Be Cool. Daar waren donkere scene's in. Ik zie GÉÉN clouding.
Ja, op een geheel zwart scherm met enkel het witte logootje van de RTL8 (?), dan zie je het witte een beetje uitstralen. Maar dat is het karakter van licht: het straalt uit. Dus de zeer nabije omgeving wordt aangelicht door het witte licht. Valt het op? Nauwelijks. Is het hinderlijk? Nee, helemaal niet.
Tenzij je op 0,3 meter van een 42" gaat zitten letten op elk detail. Maar dan kan ik nog heel veel roepen over een oude CRT.
Die uitstraling zit m.i. niet in de tv, maar het is gewoon verlicht net zoals je huiskamer ook in het licht gezet wordt door de tv.

Ik verbaas me nog elke dag over de kleuren en zwartwaardes van de tv.
klinkt beter als mijn samsung ue40c6700.... bah, clouding waar je ziek van wordt :X ;w
hij wordt dinsdag opgehaald...!

Wil iemand een foto maken van zijn lg le8500? ben benieuwd hoe hij eruit ziet op niet professionele foto's (fotosoep).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik probeer straks wel wat te schieten thuis.
Nog wensen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 13:54:
Nog wensen?
Uhm....
- rand rondom het scherm
- voet

Verder is hij toch gewoon zwart :p?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 11:11

Sm0k3r

cough...cough...

Ja mijn 55LE8500 kan ik op mijn buik schrijven denk ik, eind April begin Mei besteld en wordt telkens opgeschoven, 16 juni, eind juni, nu eind Juli.... laat maar zitten ga wel op zoek naar een equivalent.

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 13:54:
Nog wensen?
- weinig verlichte kamer,
- lichtinval overdag ivm spiegeling scherm
- kijkhoek.
- donkere film.

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
LG 42LE8500

reflection mutch? :Y)
je ziet duidelijk mijn lichtbruine salontafel. Dit is met normaal daglicht komende van de linkerkant van het scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ Kaasplank

Heb je de TV opgehangen?
Zo ja, welke steun heb je daarvoor gebruikt?
Je schijnt rekening moeten houden met de aansluitingen aan de achterzijde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasplank
  • Niet online
De tv hangt gewoon aan m'n oude beugel + afstandsbusjes van 1,5 cm. Geen idee wat het merk is maar het is een horizontale balk met 2 verticale balkjes. Nu past er een el-cheapo scartkabel met schuine aansluiting precies achter. M'n dure scart paste helaas niet meer zonder de tv nog verder van de muur te hangen. De aansluitingen voor hdmi, scart en ethernet steken recht naar achteren uit dus de tv kan nooit echt strak tegen de muur hangen tenzij je alleen gebruik maakt van de hdmi aan de zijkant of via dat draadloze systeem van LG zelf. de 220v aansluiting zit bedraad aan de tv en steekt wel schuinachtig uit de tv. Deze kabel kun je zelf ook niet makkelijk los halen.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/xFdfYKFMeRBQ0MBNLLsbOXjf/full.jpg

[ Voor 16% gewijzigd door Kaasplank op 11-06-2010 17:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Inderdaad, moet een stuk van de muur afhangen.

Dank voor reactie, en een prettige wedstrijd nog ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Felke
Kaasplank schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 16:57:
[afbeelding]

reflection mutch? :Y)
je ziet duidelijk mijn lichtbruine salontafel. Dit is met normaal daglicht komende van de linkerkant van het scherm.
mmmm... is dit erg storend dan overdag? Ik heb ook geen idee hoeveel ramen jij hebt :p maar het lijkt alsof je vrijveel invallend licht hebt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Komen de mijne. Sorry voor de grote foto's.
Eerste opmerking: op foto zie je alles véél beter. Ik zie bv nu geen stof liggen. Op de foto wel ;)
De reflecties op foto zijn ook erger dan in het echie.

De voet:
Afbeeldingslocatie: http://www.motormaf.nl/forum/misc.php?pic=74196

Hoek rechtsboven met "sticker-folie"
Afbeeldingslocatie: http://www.motormaf.nl/forum/misc.php?pic=74191

Hoek rechtsonder
Afbeeldingslocatie: http://www.motormaf.nl/forum/misc.php?pic=74192

Hoek rechtsonder met flits
Afbeeldingslocatie: http://www.motormaf.nl/forum/misc.php?pic=74193

Van links (rechts grote pui)
Afbeeldingslocatie: http://www.motormaf.nl/forum/misc.php?pic=74189

Frontaal met film
Afbeeldingslocatie: http://www.motormaf.nl/forum/misc.php?pic=74190

Van rechts:
Afbeeldingslocatie: http://www.motormaf.nl/forum/misc.php?pic=74188

Van links, met pui
Afbeeldingslocatie: http://www.motormaf.nl/forum/misc.php?pic=74195

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokum64
@ Hornikx:

Die stickerfolie zie je toch wel erg goed lijkt me. Vind jij het niet storend? Als je het op de hoeken zo goed ziet zitten zou mij dat in iedere geval erg storen, het lijkt net alsof je vergeten bent de beschermfolie te verwijderen.

Ik krijg (als het goed is) de 42LE8500 komende week geleverd. Maar ik zit toch erg te twijfelen of ik de folie wel laat zitten, ondanks dat LG dat wel zegt. Ik vraag me af of het kwaad kan om de folie te verwijderen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De folie zie je niet hoor. Wat ik al zei: op foto zie je echt alles. Lekker laten zitten.
Ik stoor me er niet aan.
Wat me trouwens opvalt: hij staat nu hier 1 week en ik heb nog geen enkele keer stof van het scherm hoeven poetsen. Misschien is die folie wel anti-statisch!

Oh ja: Plasma-Discounter kan de wifi-dongle nog niet leveren.
Volgende week wil ik hem bestellen in België, áls ze hem daar wel hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor de mooie foto's van deze schitterende tv! Zou zelf misschien ook de stickerfolie er af halen ivm de spiegeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Denk je dat hij minder spiegelt zonder folie :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 22:16:
Denk je dat hij minder spiegelt zonder folie :?
Weet ik niet zeker, maar meestal vind ik een folie over een object, het object dan veel glimmender maken. Maar misschien moet het er toch blijven zitten. Ik zou het misschien in meerdere winkels gaan bekijken en hopen er een te zien zonder folie. Je hebt nog altijd de kans het er ooit af te halen!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mhpwolf
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13-08 19:13
Ik las op de frontpage nieuws over deze nieuwe infinia series, waar ik me een beetje aan stoor is de local dimming, bijvoorbeeld een ruimtescene: (http://ic.tweakimg.net/ext/i/1275639109.jpeg), waar de sterren weggefilterd worden omdat het zo zwart is. Zo mis je toch best veel detail of is hier een andere oplossing voor door de local dimming uit te zetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vexxmania
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-11-2010
mhpwolf schreef op vrijdag 11 juni 2010 @ 22:37:
Ik las op de frontpage nieuws over deze nieuwe infinia series, waar ik me een beetje aan stoor is de local dimming, bijvoorbeeld een ruimtescene: (http://ic.tweakimg.net/ext/i/1275639109.jpeg), waar de sterren weggefilterd worden omdat het zo zwart is. Zo mis je toch best veel detail of is hier een andere oplossing voor door de local dimming uit te zetten?
Black level op "High" zetten is mogelijk een oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Weer een top review:
http://www.hometheatermag...8500_lcd_hdtv/index2.html

Als ik de instellingen die ze in de test hieboven en op FlatpanelsHD gebruiken instel vind ik het beeld wel erg donker.

Benieuwd naar instellingen die jullie gebruiken.

Ik gebruik zelf de instelling Standaad, met:
- Backlight 85
- Contrast 85
- Helderheid 50
- Scherpte 80
- Kleur 50
- Tint 0
- Kleurtemp 0
- Lokaal dimmen aan

Geavanceerd menu
- Dynamisch contrast Laag
- Dynamische kleuren Laag
- Kleur van huid 0
- Ruisonderdrukking Automatisch
- Digitale Ruis Auto
- Gamma Medium
- Zwart Auto
- Eye Care Laag
- Echte Bioscoop Uit
- Kleurbereik Breed
- yvYCC Uit

[ Voor 75% gewijzigd door matthijst op 13-06-2010 12:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mokum64
Mooie recensie!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zal mijn instellingen hier ook eens neergooien.
De THX-modes vind ik zelf te soft. Ik heb hem zelf "gecalibreerd" met de beeld-wizard onder expert1.
Heb er weinig aan veranderd.

Ik zal ook nog eens kijken of die calibratie-dvd werkt. Nog geen tijd voor gehad.
Heb namelijk een nieuw Yamaha-audio-video set gekocht en aangesloten/ingesteld :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dwazer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 19-08 17:56
Ik ga dit topic ook eens in de gaten houden, vind het zkr een mooi scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 08-09 11:11

Sm0k3r

cough...cough...

Niemand hier die naast mij ook een 55LE8500 heeft besteld?

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Misshcien fotos met branding issues ?

Ik had de 55LE8500 besteld, maar omdat die ook telkens vertraagd word ben ik overgegaan op de 55LX9500, als de reviews hier ook de branding issue laten zien dan ga ik voor de 55C8700.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 14 juni 2010 @ 17:02:
Misshcien fotos met branding issues ?
Met watte?????

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2010 17:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vexxmania
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 18-11-2010

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
Geeft wel aan hoe zoiets gehyped wordt: mensen kunnen het "defect" niet eens spellen :+

Pagina: 1 ... 6 ... 32 Laatste