• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:29
ppaddo schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 20:59:
Owkee ik heb de lag met de hierboven genoemde site getest. 9Foto's uploaden wordt hem nu even niet, misschien later).

Ik kom met zowel de expert beeldinstelling (bijna alles uit) in gamemode en in standaard modus uit op lag van zo'n 20 tot 50 ms. Dat is dus nogal een verschil. Middel je deze waardes, dan kom je dus uit op zo'n 35 ms, wat volgens mij 'gemiddeld' is.

Ik heb hiertoe in dezelfde modus meerdere keren een foto genomen om zo een gemiddelde te krijgen. Fototoestel in de snelste stand (kinderen en dieren bij Canon Ixus IS 860). Voor de zekerheid ook nog in andere modi geprobeerd. Ik zal het morgen nog eens testen bij vol daglicht. Misschien dat mijn toestel dan nog iets sneller plaatjes kan schieten?...
20ms is heel goed maar 50 is wat aan de hoge kant. Hopelijk komt uit de volgende tests dat het 20 ms is ;).

Je kunt trouwens ook je camera richten op een lichter onderwerp. Dan scherp stellen en dan de camera op de schermen richten en de foto knippen.

Je richt bijvoorbeeld de camera op een lamp of door je raam naar buiten en drukt de ontspanknop half in. De camera gaat zich dan scherp stellen en en berekend de benodigde sluitertijd (wat buiten of op een lamp gericht een stuk korter zal zijn dan direct op de tv gericht, iets van 1/200 ofzo).
Daarna houd je de de ontspanknop half ingedrukt en richt je ondertussen de camera op de twee schermen. Hij behoud dan de korte sluitertijd.
En dan druk je de ontspanknop gewoon helemaal in en heb je een donkere foto van je twee schermen maar je kunt wel redelijk precies de input lag bepalen omdat je maar een sluitertijd van 5ms hebt.

Zo moet het denk ik beter lukken.

Succes in ieder geval en alvast bedankt voor het testen.

• PaT
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Jesp_J schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 08:25:
[...]

20ms is heel goed maar 50 is wat aan de hoge kant. Hopelijk komt uit de volgende tests dat het 20 ms is ;).

Je kunt trouwens ook je camera richten op een lichter onderwerp. Dan scherp stellen en dan de camera op de schermen richten en de foto knippen.

Je richt bijvoorbeeld de camera op een lamp of door je raam naar buiten en drukt de ontspanknop half in. De camera gaat zich dan scherp stellen en en berekend de benodigde sluitertijd (wat buiten of op een lamp gericht een stuk korter zal zijn dan direct op de tv gericht, iets van 1/200 ofzo).
Daarna houd je de de ontspanknop half ingedrukt en richt je ondertussen de camera op de twee schermen. Hij behoud dan de korte sluitertijd.
En dan druk je de ontspanknop gewoon helemaal in en heb je een donkere foto van je twee schermen maar je kunt wel redelijk precies de input lag bepalen omdat je maar een sluitertijd van 5ms hebt.

Zo moet het denk ik beter lukken.

Succes in ieder geval en alvast bedankt voor het testen.
Ik ga het zo proberen. Met een dakraam er vlak naast moet dat lukken! Ik hou jullie op de hoogte!

Groot genoeg voor 2 hoofdletters

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Nou, ik ga hier een paar mensen denk ik een beetje blij maken. Ik heb het vandaag nog eens geprobeerd en met een beetje daglicht erbij werden mijn metingen een stuk beter voor de LE8500

Als ik de extreme uitschieters er even buiten laat (een enkel shot leverde mij een lag van nog geen 10 ms op terwijl een volgende ineens 40 ms opleverde) kom ik nu uit op zo'n 20 a 25 ms lag uit.

Het instellen van gamemode of standaard zorgde eigenlijk niet voor een wezenlijk verschil in de metingen (hooguit 5 ms verschil).

Als er verder nog vragen zijn, dan hoor ik het wel weer!

De groeten!

Anoniem: 95513

ppaddo schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:11:

De groeten!
Ja, kun je die tv weer inpakken en naar mij opsturen? :P

Anoniem: 350578

Eindelijk een tv met lage input lag, geweldige zwartwaardes, goede shadow details, zonder backlight beeld, clouding en goede motion. En ik weet deze tv is niet perfect, horizontal banding en halo's.

Sorry ppaddo dat ik in mijn eerdere post aan gadgetzone twijfelde. Maar ik was gewoon een beetje gefrustreerd. Ik ben al zo lang op zoek naar een goede tv maar ik werd iedere keer teleurgesteld door een te hoge input lage, backlightbleed, clouding etc.

Net een mail gehad van LG:
Geachte heer Hornikx,

Dank voor uw e-mail.

Deze televisie zou nu in ieder geval bij Media Markt, BCC en IT's verkrijgbaar moeten zijn.

Hopende u hiermee van dienst te zijn geweest, verblijven wij

Met vriendelijke groet,
LG Customer Service

-----------Original Customer Inquiry------------
Received Date : 17/05/2010 14:04 48
The type of inquiry : New Products
Product/Model No. : LCD TV 47LE8500-Infinia

Hallo,

Wanneer is de 47LE8500 Infinia leverbaar in Nederland?
Ik blijf me echt verbazen over dit soort antwoorden.
Vanmiddag in de Saturn Tilburg was het antwoord: verwacht in week 25. (laatste week van juni)

[Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 95513 op 20-05-2010 15:07]

• TUX2
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 21-11-2022
Anoniem: 95513 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:05:
Net een mail gehad van LG:
[...]
Ik blijf me echt verbazen over dit soort antwoorden.
Vanmiddag in de Saturn Tilburg was het antwoord: verwacht in week 25. (laatste week van juni)
Alleen de 42" is leverbaar. ik ga nog steeds uit van 28 juni voor de 47"

lcd-tv-aanbiedingen.goedbegin.nl , blackberry-aanbiedingen.goedbegin.nl , jeroen.goedbegin.nl

• Jesp_J
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:29
ppaddo schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:11:
Nou, ik ga hier een paar mensen denk ik een beetje blij maken. Ik heb het vandaag nog eens geprobeerd en met een beetje daglicht erbij werden mijn metingen een stuk beter voor de LE8500

Als ik de extreme uitschieters er even buiten laat (een enkel shot leverde mij een lag van nog geen 10 ms op terwijl een volgende ineens 40 ms opleverde) kom ik nu uit op zo'n 20 a 25 ms lag uit.

Het instellen van gamemode of standaard zorgde eigenlijk niet voor een wezenlijk verschil in de metingen (hooguit 5 ms verschil).

De groeten!
Let wel op dat dit de input lag is tov de Dell M1330 laptop. Normaal gesproken heeft zo'n laptop bijna geen lag maar met vertical sync aan komt er bij de laptop ook 16 ms aan lag bij. ppaddo heb je nog gekeken of de vertical sync bij jou uit stond? En zou je nog een (paar) foto('s) willen posten van de input lag metingen.

Verder klinkt het in ieder geval erg goed 25ms input lag :*)

TUX2 schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 16:59:
[...]

Alleen de 42" is leverbaar. ik ga nog steeds uit van 28 juni voor de 47"
Dat is knap als ze een actie hebben met dat toestel terwijl die actie loopt tot 30 juni.......

Maar ik heb net de 42" versie in levende lijve gezien. Mooi toestel. Het lijkt me voor die prijs ook het beste wat er te krijgen is op dit moment. (nee, ik hoef geen 3D).
Ik moet alleen nog een keuze maken tussen de 42" en 47".
En als de 42" te klein wordt bevonden, dan ga ik ook nog serieus kijken naar de Sony 46NX700......

• TUX2
Hij staat er misschien al lang, maar ik zag de actiepagina nu pas op http://www.lg.com/nl/microsites/thuiskijker/index.jsp

Daar staat ook de link naar de voorwaarden, waarin idd nog steeds 30 juni als einddatum staat:
http://www.pitgroup.nl/pr...en/LG-actie-folder-NL.pdf

lcd-tv-aanbiedingen.goedbegin.nl , blackberry-aanbiedingen.goedbegin.nl , jeroen.goedbegin.nl

• TUX2
Op plattetv.nl staat dat ze een beperkte voorraad van de 47le8500 hebben :?
Maar ja, ook al zou dat waar zijn, voor 2199,- hoef ik 'm niet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Jesp_J schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 17:19:
[...]

Let wel op dat dit de input lag is tov de Dell M1330 laptop. Normaal gesproken heeft zo'n laptop bijna geen lag maar met vertical sync aan komt er bij de laptop ook 16 ms aan lag bij. ppaddo heb je nog gekeken of de vertical sync bij jou uit stond? En zou je nog een (paar) foto('s) willen posten van de input lag metingen.

Verder klinkt het in ieder geval erg goed 25ms input lag :*)
Ik heb mij helemaal de blubber lopen zoeken naar een instelling op mijn laptop waarmee ik v-sync aan of uit zou kunnen zetten. Die ben ik echter niet tegen gekomen. (heel het nvidia menu doorzocht).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 22:25
Vanmiddag eens bij Mediamarkt kijken of ze er 1 hebben staan, ben toch wel erg benieuwd hoe ie d'r in het echt uitziet.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Het is m.i. niet de mooiste tv. Dat blijft voor mij de Sony NX-serie met speakerstand.
Maar hij is plat, vlak en wel heel fraai.
De bezel ziet er live wat anders uit dan de plaatjes. Het glas-randje komt ook best nog glas-achtig over, terwijl het plastic is.
Als de tv uitstaat zie je de overgang van rand naar beeldscherm wel. Het is dus niet 1 egale kleur. Niet storend hoor.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 357221

3 weken terug kocht ik de samsung 37C6000. Nu heeft de tv zo veel last van clouding en backlight bleeding dat ik een nieuwe tv krijg, ofwel dezelfde ofwel een andere. Nu viel mijn oog op de LG 37LE7500. Iemand ervaring mee? Ik hoor het graag...

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tuur86
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 01-04 11:08
Ik zit toch hard na te denken over de LG-42LE8500 ... ook omdat je nu de wireless media box via LG gratis krijgt.

Nu zit ik alleen nog met de vraag of ik mijn HD audio sporen met deze mediabox fatsoenlijk af kan spelen.

Zelf denk ik dat de opstelling zou moeten zijn;

-HTPC --> HDMI-in naar Receiver
-PS3 --> HDMI-in naar Receiver Van Receiver via HDMI-out naar de LG Wireless media box
-Digitale Decoder --> HDMI-in naar Receiver

Dit zal allemaal via HDMI moeten, omdat S/PDIF géén DTS-HD en Dolby TrueHD aan kan.

De hamvraag alleen is, filtert de receiver dan de audio sporen er uit, en stuurt hij alleen het beeldsignaal door naar de LG wireless mediabox... welke dit dan weer mooi weergeeft op de TV. Dit zou betekenen dat ik ook slechts één HDMI ingang nodig zou hebben op de Wireless mediabox, en daar de coaxiale en s/pdif audio uit niet van nodig zou hebben.

In theorie lijkt dit te moeten werken... maar doet het dat in de praktijk ook??

Acties:
  • 0Henk 'm!

• matthijst
Die Sony NX vind ik ook het mooist inderdaad, maar daar zijn de reviews volgens mij niet zo goed over als over de LE8500...

Al vraag ik me af of dat mierenneuken is en je als leek het verschil ziet :)
Voordeel van de LG zou voor mij ook de maat zijn: bij Sony twijfel ik tussen 40 en 46 inch.
LG heeft een 42 inch, zit er mooi tussenin :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• habermas
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 20-04 15:33
Tuur86 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 14:21:
Ik zit toch hard na te denken over de LG-42LE8500 ... ook omdat je nu de wireless media box via LG gratis krijgt.

Nu zit ik alleen nog met de vraag of ik mijn HD audio sporen met deze mediabox fatsoenlijk af kan spelen.

Zelf denk ik dat de opstelling zou moeten zijn;

-HTPC --> HDMI-in naar Receiver
-PS3 --> HDMI-in naar Receiver Van Receiver via HDMI-out naar de LG Wireless media box
-Digitale Decoder --> HDMI-in naar Receiver

Dit zal allemaal via HDMI moeten, omdat S/PDIF géén DTS-HD en Dolby TrueHD aan kan.

De hamvraag alleen is, filtert de receiver dan de audio sporen er uit, en stuurt hij alleen het beeldsignaal door naar de LG wireless mediabox... welke dit dan weer mooi weergeeft op de TV. Dit zou betekenen dat ik ook slechts één HDMI ingang nodig zou hebben op de Wireless mediabox, en daar de coaxiale en s/pdif audio uit niet van nodig zou hebben.

In theorie lijkt dit te moeten werken... maar doet het dat in de praktijk ook??
Met een receiver is de Media Box is alleen een vervanging voor je tv, voor de video dus. Dan heeft de Media Box niets te maken met de audio, die gaat van de receiver direct naar je boxen. Of je receiver de audio eruit filtert ligt aan je receiver. (voor HDMI moet je receiver wel DMI-throughput ondersteunen). En volgens mij heb je dan maar één HDMI nodig op de Media Box (voor de kabel die normaal gesproken in je tv gaat)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tuur86
habermas schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 14:29:
[...]

Met een receiver is de Media Box is alleen een vervanging voor je tv, voor de video dus. Dan heeft de Media Box niets te maken met de audio, die gaat van de receiver direct naar je boxen. Of je receiver de audio eruit filtert ligt aan je receiver. (voor HDMI moet je receiver wel DMI-throughput ondersteunen). En volgens mij heb je dan maar één HDMI nodig op de Media Box (voor de kabel die normaal gesproken in je tv gaat)
Inderdaad, zo had ik het ook in gedachten. Of zie ik een andere mogelijkheid over het hoofd? (De Wireless mediabox lijkt géén HDMI-out te hebben voor de HD audiosporen)

Overigens heb je dan ook de vraag... heeft een wireless media box veel nut. Je hebt toch al een stroomkabel naar je TV lopen... die ene hdmi kabel vanuit de receiver kan daar dan nog wel bij.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• habermas
Tuur86 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 15:37:
[...]
Inderdaad, zo had ik het ook in gedachten. Of zie ik een andere mogelijkheid over het hoofd? (De Wireless mediabox lijkt géén HDMI-out te hebben voor de HD audiosporen)

Overigens heb je dan ook de vraag... heeft een wireless media box veel nut. Je hebt toch al een stroomkabel naar je TV lopen... die ene hdmi kabel vanuit de receiver kan daar dan nog wel bij.
even uit mn hoofd so correct me if im wrong... maar waarom zou de Media Box een HDMI-out voor HD audio moeten hebben dan?
de (HD) audio loopt van Mediaplayer/Bluray --> Receiver --> Boxen
de video loopt van Mediaplayer/Bluray --> Receiver --> HDMI-in van Media Box

die mediabox vind ik vooral handig omdat je geen devices direct aan de LG hoeft te hangen, dus je kan je receiver/blu-ray/mediaplayer aan de andere kant van de kamer plaatsen. stroomkabel zul je altijd nodig hebben :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tuur86
Mooi... ik ben weer een stukje wijzer geworden :). Nu nog wachten tot plasma-discounter hem op voorraad heeft :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SalimRMAF
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-05 23:11

De 42LE8500 en de 40C6000. Die 2 inches lijken wel ERG veel uit te maken; ik heb de bezel van beide TV's opgemeten, en ze zijn gewoon PRECIES even dik. Het enige verschil is dat de Samsung meer "glass"heeft, waardoor de bezel van de Samsung smaller lijkt. Ik zit nog steeds te twijfelen: LE8500, SL9000 of C60/700 :(

Gulfstream G650

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TUX2
Tuur86 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 14:21:
...
Hij is gratis bij de 47". Bij de 42" krijg je minder terug.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tuur86
TUX2 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 16:31:
[...]

Volgens de actiefolder niet...puntje 2 geeft dit aan:

''Bij aankoop van 42LE8500, 47LE8500, 55LE8500, 50PK950, en 60PK950.,
ontvangt u 100% korting op de Wireless Media Box t.w.v. 299,- Euro of 100,- Euro cash-back op aankoop bedrag van deze TV modellen.''

Bron: http://www.pitgroup.nl/projects/lg/documenten/LG-actie-folder-NL.pdf

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dutchylex
  • Registratie: Oktober 2007
  • Niet online
TUX2 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 16:31:
[...]

Volgens de LG website is hij wel gratis bij de 42 inch hoor. Waar heb jij die wijsheid vandaan? Ben erg benieuwd

Acties:
  • 0Henk 'm!

• smoove
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-02 02:17
ik zit te twijfelen tussen de 55LE8500 en de Sharp 52LE820

8)7

kwa design is de LG mooier maar de sharp heeft betere kleuren.

---

Acties:
  • 0Henk 'm!

• BlacKstaR-
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 21:50
smoove schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 18:01:

8)7

Denk dat de verschillen tussen die twee toestellen niet veel is. Maar is zou voor de LG kiezen simpelweg omdat je een gratis wirelss media box krijgt twv 299.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TUX2
Dutchylex schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 17:30:
[...]
Volgens de LG website is hij wel gratis bij de 42 inch hoor. Waar heb jij die wijsheid vandaan? Ben erg benieuwd
Sorry ik had het blijkbaar verkeerd in m'n geheugen opgeslagen. 8)7

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SalimRMAF
smoove schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 18:01:

8)7

Heb beide TV's kunnen zien, (alleen kleiner formaat). Moeilijke keuze, want qua merkgetrouwheid zou ik voor SHARP kiezen, maar hun zogenaamde "quattron" technologie laat me denken dat SHarp hopeloos begint te worden. Ja, ze maken goede TV's, maar als je ziet hoe dik de TV is, laat staan de onderkant van de LE820. :X

De LG LX-serie is waarschijnlijk een van de zuinigste LED's; de LE is een beetje onzuiniger. SHARP heeft ook wel wat als het gaat om zuinigheid: een 40" SHARP verbruikt *55* watt. _/-\o_

Gulfstream G650

• matthijst
Gisteren bij Mediamarkt de 42LE8500 gezien, wat een schitterende TV!
Ook nog weer eens naar de Sony NX700 staan kijken en hoewel die er qua design mooier uitziet, geeft de LG een veel moeier beeld en lijkt het beeld vd LG ook een stuk helderder, al kan dit natuurlijk instelling zijn.
Er stond ook een Samsung 3D TV: ook een vd dingen waar ik op zat te wachten, maar na een paar minuten kijken weet ik dat 3D op een TV (voorlopig) niks voor mij is: flikkerende beeldjes en geen superstrak beeld, vind ik...

Dus ik denk dat 't een LE8500 moeten worden, alleen de maat..... ?

• StraightOn.NL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 25-05 10:58
Spatfrak schreef op vrijdag 16 april 2010 @ 09:49:
[...]

Wellicht heb je hier wat aan , ik had ook een vraag gesteld over CI+ aan LG,

-----------Original Customer Inquiry------------
Received Date : 07/04/2010 02:24 31
The type of inquiry : Others
Product/Model No. : LCD TV ( 33" Under )/

Geachte LG Medewerk(st)er,

Ik had een klein vraagje over jullie tv's en CI+ van ziggo ,

Ik had mijn oog laten vallen op de net uitgebrachte LG 50PK550 maar deze bied geen ondersteuning voor CI+ .
Ik heb even op de ziggo site gekeken en daar zag ik dat alleen de Series LF7300 en de Series LH3300 van LG ondersteund worden met CI+,en deze zijn beide slechts 42"

Worden er in de nabije toekomst nog meer series verwacht die in de prijsklasse en formaat vallen van de LG 50PK550 (+ - 800 euro/50") die wel CI+ ondersteunen ?

M.v.g

X

-----------Reply to Customer Enquiry------------
Beste heer/mevrouw X,

Naast de door u genoemde tv-modellen, zijn ook de LD540 ( enkel in 32 en 42 inch) en de LE5400 (47/42/37/32 inch) toestellen Ziggo CI+ gecertificeerd.
Wat betreft de prijs van bovenstaande modellen verwijzen wij u door naar uw dealer, aangezien wij daarover geen informatie kunnen verstrekken.

Hopende u hiermee voldoende te hebben geinformeerd.

Met vriendelijke groet,

LG Electronics Benelux

Dus naast de genoemde Series LF7300 en de Series LH3300 op de ziggo site ,ondersteunen ook de LD540 en de LE5400 series CI+ van ziggo,op dit moment volgens LG Nederland.
Iemand hier nog een update over? Ik heb al een maand een 46LD550 in de bestelling staan, waarvan ik wel verwacht dat CI+ met ziggo gaat werken, maar ik geloof niet dat ik deze nog voor het WK geleverd ga krijgen.

Ik kwam dus nu via de PW een 50PK550 tegen, maar die schijnt helemaal geen CI+ te hebben volgens LG zelf en een hoop webwinkels, slechts een CI-slot.

Aangezien ik al een CI+ cam heb en geen zin heb om met een Alphacript te gaan sleutelen zou ik graag willen weten of iemand weet of hij wel een CI+ heeft en nog mooier of het werkt met Ziggo?

• dcc88
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:08
Ik ben heel erg geinteresseerd in de LG 50PK950, maar wil 'm wel graag eerst in het eggie zien.
Weet iemand waar deze TV te zien is in Utrecht of omgeving??

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TUX2
Nog een review. Ik had deze nog niet gezien.

"We measured the LG 55LE8500's black level at a ridiculously high 0.42 candelas per square meter (cd/m2). A typical, good black level is around 0.1 cd/m2. This is four times as bright. Really poor performance here."
:? :? :?

edit: Bij het kalibreren hebben ze local dimming op off gezet 8)7

[Voor 53% gewijzigd door TUX2 op 24-05-2010 09:57]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SalimRMAF
Hahahahhahaha sorry, maar TVInfo is omgekocht me dunk? 8)7

PS: Kan ik op DIT moment een LE8500 krijgen voor 1200-1300 euro? Of...

[Voor 40% gewijzigd door SalimRMAF op 24-05-2010 22:18]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0Henk 'm!

• M3lraaHnevetS
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 18-04-2021
TUX2 schreef op maandag 24 mei 2010 @ 09:38:

"We measured the LG 55LE8500's black level at a ridiculously high 0.42 candelas per square meter (cd/m2). A typical, good black level is around 0.1 cd/m2. This is four times as bright. Really poor performance here."

ze noemen een local dimming een feature...lijkt mij eerder een ontwerp principe

prutsers

Acties:
  • 0Henk 'm!

salimrmaf schreef op maandag 24 mei 2010 @ 11:09:

PS: Kan ik op DIT moment een LE8500 krijgen voor 1200-1300 euro? Of...
ja hoor. Maar of ze hem NU al op voorraad hebben? Kun je anders nog een weekje wachten?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• adem2001
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 15-05-2019
Vandaag bij MM in Breda 47LE8500 en 50PK950 een blikje mogen werpen en een beetje mee mogen spelen vanwege een kennis die daar werkzaam was,,,wat een prachtige uitzicht heeft 50pk950 ,is om te smullen zeg,......
mijn 50PK550(2 weken oud) gaat toch een plaats vrij maken voor 50PK950...wat een design zeg....

Acties:
  • 0Henk 'm!

adem2001 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 00:34:
Vandaag bij MM in Breda 47LE8500 en 50PK950 een blikje mogen werpen en een beetje mee mogen spelen vanwege een kennis die daar werkzaam was,,,wat een prachtige uitzicht heeft 50pk950 ,is om te smullen zeg,......
mijn 50PK550(2 weken oud) gaat toch een plaats vrij maken voor 50PK950...wat een design zeg....
Heeft MM Breda de 47LE8500 al staan?
Wat vond je daarvan? En wat kost ie daar?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• matthijst
Ook benieuwd of ze idd de 47LE8500 al hadden staan.

Acties:
  • 0Henk 'm!

matthijst schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 09:55:
Ook benieuwd of ze idd de 47LE8500 al hadden staan.
Heb jij al een prijs voor de 42" en 47"? Ik wel.
Zouden we korting krijgen als we er twee kopen?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rb1213
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-02 14:29
opgepast !

De kwaliteit van de PK550 is beter dan die van de PK950 (die heeft een soft bug, slecht zwart+scherpte) :(
(ik heb de 50PK750 zonder DLNA en bleutooth helaas) khad beter de pk550 gekocht.
8)7
adem2001 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 00:34:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tuur86
Zojuist terug uit het centrum, even binnen gelopen bij Saturn en de IT's. Beide hadden géén enkel model uit de LE8500 serie staan. Als ik hem wilde bestellen bij IT's zou hij pas in augustus geleverd worden 8)7

Bij de Saturn konden ze mij niks melden over levertijden (kon ook aan de verkoper liggen, die leek niet eens te begrijpen over welk model ik het had).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SalimRMAF

http://www.youtube.com/watch?v=0eFjhbUT87M&fmt=22

HD 720P video over de LX9500+gebruik :)

Gulfstream G650

Acties:
  • 0Henk 'm!

• magrec
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 22-03-2022
Heb inmiddels de 42LE8500 aangeschaft en ik ben super tevreden! Geen last van lag tijdens het gamen, weergave van digitale tv (non-hd) is goed en HD materiaal is om te smullen :)

Heb alleen een probleem dat mijn ik mijn blu ray speler opeens niet meer via HDMI kan aansluiten. Moet nog een nieuwe HDMI kabel aanschaffen om uit te vinden waar het probleem zit :(

Acties:
  • 0Henk 'm!

• perre
  • Laatst online: 12-05 19:33
magrec schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 14:21:
Heb inmiddels de 42LE8500 aangeschaft en ik ben super tevreden! Geen last van lag tijdens het gamen, weergave van digitale tv (non-hd) is goed en HD materiaal is om te smullen :)

Heb alleen een probleem dat mijn ik mijn blu ray speler opeens niet meer via HDMI kan aansluiten. Moet nog een nieuwe HDMI kabel aanschaffen om uit te vinden waar het probleem zit :(
Waar heb je hem gekocht? En voor hoeveel?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• magrec
Gekocht bij de mediamarkt en er viel over de prijs te onderhandelen ;), maar je moet wel een beetje zuigen. Eerst doen ze nl alsof er echt niks vanaf kan...samen met de 100 euro cashback van LG heb ik er een mooie prijs voor betaald.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• matthijst
Pfff, als je dan gewoon de prijs even noemt?
Waarom zo geheimzinnig?

Acties:
  • 0Henk 'm!

matthijst schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 15:11:
Pfff, als je dan gewoon de prijs even noemt?
Waarom zo geheimzinnig?
Inderdaad.
Dan zal ik hier ook maar alles meteen neermikken wat ik weet.

Ik kan de 42" kopen voor 1699 bij een kleine winkel hier in Tilburg.
De 47" heb ik nog nergens live gezien.

Bij Saturn Tilburg verwacht men zowel de 42" als de 47" in week 25. (vanaf 21 juni). Nog geen prijzen bekend.

Bij een grote winkel in Noord Brabant kan ik de 42" kopen voor € 1292,-
De 47" kost daar € 1650,-
Levering binnenkort voor de 42" en eind juni voor de 47"

In België heb ik via de mail ook prijzen gekregen:
De 42" kost daar € 1270,- en de 47" kost daar € 1625,-
Levering eind juni

Ik ben er nog steeds niet uit welke maat. Voor mij is die 5" verschil niet zo heel veel. Maar het scheelt wel ruim € 350,- in prijs.

Iemand interesse om te kijken of er een deal gemaakt kan worden voor 2 maal een 47" ? :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tuur86
Ook ik ben benieuwd naar de prijs bij de mediamarkt, en wat je er uiteindelijk voor betaald hebt.

Ik vraag me af of het goedkoper is dan bijvoorbeeld de 1399,- die je bij plasma discounter krijgt (en die ook deelnemen aan de LG actie).

Acties:
  • 0Henk 'm!

• matthijst
Ik heb (suf, tsja) deze: http://www.hdfever.fr/wp-...oads/2010/03/47LE8500.jpg
Op juist formaat geprint (A4 aan elkaar plakken) en voor huidige 32" TV gezet.
42 lijkt dan nog vrij klein, dus denk dat 't wel 47 gaat worden hier.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• perre
  • Laatst online: 12-05 19:33
Ik heb een 47LE8500 in bestelling staan bij een leverancier in België (via bedrijf besteld). Ik heb na 4 opgeschoven datums nu een mail gekregen dat de 'definitieve datum' bij hen 14/06 is.

Ik ben benieuwd....

Acties:
  • 0Henk 'm!

matthijst schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 15:36:
Ik heb (suf, tsja) deze: http://www.hdfever.fr/wp-...oads/2010/03/47LE8500.jpg
Op juist formaat geprint (A4 aan elkaar plakken) en voor huidige 32" TV gezet.
42 lijkt dan nog vrij klein, dus denk dat 't wel 47 gaat worden hier.
Samsung heeft een poster laten maken met hun 6000-serie in schaal 1:1 erop.
Het begint bij 55" en eindigt bij 32"
Ik heb 46" uitgeknipt en op een stuk karton geplakt. De 46" Samsung is even breed als de 47LE8500, maar ca. 4 cm lager. Maar dat is niet zo erg.

Dat ziet er dus zo uit:

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tuur86
@Hornikx

Bij de Saturn kwam ik net vandaan (ook Tilburg), de verkoper die ik had wist niks te vertellen over een leverdatum.... eigenlijk weet ik ook dat ik géén informatie bij een saturn moet gaan halen.

Overigens vind ik het van LG niet erg netjes dat ze een actie hebben tot 30 juni, en dat rond die tijd pas de eerste, echte, leveringen verwacht worden...

En de IT's had het dus pas over medio augustus...

[Voor 6% gewijzigd door Tuur86 op 25-05-2010 15:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• magrec
Ik vind het niet netjes om hier de prijs neer te zetten van het onderhandelen maar er ging iig meer af dan een paar tientjes, gewoon lekker onderhandelen. Is ook leuk toch? Plasma Discounter is met de cashback wel goedkoper.

Acties:
  • 0Henk 'm!

Heb LG aan de lijn.
De 47LE8500 is vanaf week 30 (!!!) vrij leverbaar voor elke winkel in grote getale zeg maar.
Grote ketens (bv Saturn) kunnen hem eerder krijgen, evenals speciale bestellingen bij kleine winkels.
Ik weet dus niet of de winkels die nu levertijden roepen zo'n speciale bestelling hebben gedaan.
Er is dus gewoon geen zak van te zeggen :X

De dame is nu navragen hoe het met die actie zit die tot 30 juni loopt.
Eindelijk terug uit de wacht: zij hebben al meerdere van deze vragen gekregen en die hebben ze vanuit de klantenservice doorgestuurd naar de betreffende afdeling. Of ik over een week wil terugbellen |:(

Heb daarna een telefonische enquete mogen invullen. Da was nie best, zeg maar :+

[Voor 39% gewijzigd door Anoniem: 95513 op 25-05-2010 16:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tuur86
Nou... ik ben benieuwd. Goedkope actie voor LG anders >:)

Edit ik mezelf ook maar even... ik had LG een paar dagen geleden al een vraag gestuurd over wat meer info m.b.t. deze actie. Daar heb ik tot op heden ook nog niks op gehoord... 8)7

[Voor 61% gewijzigd door Tuur86 op 25-05-2010 16:14]

Acties:
  • 0Henk 'm!

Bij Ben van Dijk verwachten ze een eerste levering van 42" en 47" in de eerste week van juni.
Hij kon geen aantallen noemen.
Ik sta bij hen op een lijst, zeg maar.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tuur86
Een beetje mierenneukers zijn het wel bij LG:

Mijn E-mail naar LG:
Geachte Mevrouw/Mijnheer,

Ik overweeg de volgende TV aan te schaffen, de LG 42LE8500. Deze TV wordt onder andere aangeboden door plasma-discounter.nl (http://www.plasma-discoun...-infinia-art-116092.htm). Nu heb ik begrepen dat LG Nederland een actie heeft, dat je bij aanschaf van deze TV een wireless media box t.w.v. €299,- krijgt. Echter zijn webwinkels uitgesloten van deelname, nu heeft plasma-discounter te Naarden ook een fysieke winkel. Is deze winkel dan wél of niet uitgesloten van deelname aan deze actie?

Het antwoord van LG:
ALLE online bestellingen zijn uitgesloten van deze actie, u zult de tv dan in de winkel zelf moeten kopen.

Hopende u hiermee voldoende van dienst te zijn geweest, verblijven wij.
Met vriendelijke groet,

Dit terwijl plasma-discounter aangeeft dat je de coupon zo toegestuurd krijgt bij je bestelling (had hem al meegenomen van de Saturn, stonden ze zo in een display)... dus alleen als ik heen en weer rij van Tilburg naar Naarden, zodat de verzendkosten niet op de factuur staan... zou ik de wireless mediabox krijgen (of de 100 euro cashback).

Ik kijk de kat nog wel even uit de boom met deze actie... toch nog maar wat andere TV's bekijken dan |:(

Acties:
  • 0Henk 'm!

Tuur86 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 20:06:
Een beetje mierenneukers zijn het wel bij LG:

Mijn E-mail naar LG:
Geachte Mevrouw/Mijnheer,

Ik overweeg de volgende TV aan te schaffen, de LG 42LE8500. Deze TV wordt onder andere aangeboden door plasma-discounter.nl (http://www.plasma-discoun...-infinia-art-116092.htm). Nu heb ik begrepen dat LG Nederland een actie heeft, dat je bij aanschaf van deze TV een wireless media box t.w.v. €299,- krijgt. Echter zijn webwinkels uitgesloten van deelname, nu heeft plasma-discounter te Naarden ook een fysieke winkel. Is deze winkel dan wél of niet uitgesloten van deelname aan deze actie?

Het antwoord van LG:
ALLE online bestellingen zijn uitgesloten van deze actie, u zult de tv dan in de winkel zelf moeten kopen.

Hopende u hiermee voldoende van dienst te zijn geweest, verblijven wij.
Met vriendelijke groet,

Dit terwijl plasma-discounter aangeeft dat je de coupon zo toegestuurd krijgt bij je bestelling (had hem al meegenomen van de Saturn, stonden ze zo in een display)... dus alleen als ik heen en weer rij van Tilburg naar Naarden, zodat de verzendkosten niet op de factuur staan... zou ik de wireless mediabox krijgen (of de 100 euro cashback).

Ik kijk de kat nog wel even uit de boom met deze actie... toch nog maar wat andere TV's bekijken dan |:(
Hee Stadgenoot.

Wat LG zegt dat klopt ook wel redelijk.
Ik heb Ben van Dijk nog gebeld. Hij verwachtte geen problemen met de actie, er zit geen bodemprijs aan LG. Maar ik ga hem dan ook gewoon halen.
Overigens is hij goedkoper dan Plasma-Discounter én gewoon een winkel met NL-produkten.

Maar wat de clou is: je moet de media-box er eerst bijkopen voor 299,-.
Beide bonnen opsturen naar LG en je krijgt 299,- retour of je krijgt 100,- retour, maar geen media-box.
Anders kijken of ze de bon aanpassen.

Overigens: ik heb paar maanden terug een tv in Naarden gekocht. je bent er in een uurtje. Ik haal zo'n ding liever zelf.
Maar zoals het er nu voorstaat: ik rij naar Uden. Dichterbij en meer zekerheid over die mediabox.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tuur86
Ha stadsgenoot inderdaad :)

Hmm ik had begrepen dat LG juist die mediabox opstuurde, nadat je inderdaad een kopie van je factuur + coupon opgestuurd had.

Maar ik blijf er bij, dat het een beetje een krampachtige opmerking is van LG... ''ALLE webshops zijn uitgesloten, je moet hem zelf maar halen''.

Maar jij geeft aan dat Ben van Dijk goedkoper is, had die winkel al eens eerder voorbij zien komen...rond welke koers ligt de prijs bij hun? Mag je overigens ook in PM versturen, als je het liever niet op het forum zet :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dutchylex
  • Niet online
Ik heb vandaag met Ben van Dijk gebeld. Het zit zo: Je koopt de betreffende Infinia tv + de mediabox (dus je rekent (ongeveer) 1300 +300 euro = 1600 euro af) Daarna moet je de bon opsturen en krijg je je geld van LG terug.

Edit: dit was dus al door iemand anders gemeld :)

[Voor 10% gewijzigd door Dutchylex op 25-05-2010 21:19]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SalimRMAF
Dutchylex schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 21:18:
Ik heb vandaag met Ben van Dijk gebeld. Het zit zo: Je koopt de betreffende Infinia tv + de mediabox (dus je rekent (ongeveer) 1300 +300 euro = 1600 euro af) Daarna moet je de bon opsturen en krijg je je geld van LG terug.

Edit: dit was dus al door iemand anders gemeld :)
Sorry dat ik het zeg, maar waarom vinden jullie die mediabox zo interresant? :? Ik heb er mijn grootse twijfels over. Lagg, geen Audio-opties, etc etc en dat voor 300 euro extra.

Koop voor 300 euro een Pioneer VSX-820 Receiver; 1 smalle HDMI kabel naar de TV en je bent klaar. Zo denk ik er in ieder geval over. :)

1200 euro voor een 42LE8500. Wanneer krijgt BvD ze eigenlijk? Voglende week?

Gulfstream G650

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ramones73
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 24-05 16:58
rb1213 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 12:00:
opgepast !

De kwaliteit van de PK550 is beter dan die van de PK950 (die heeft een soft bug, slecht zwart+scherpte) :(
(ik heb de 50PK750 zonder DLNA en bleutooth helaas) khad beter de pk550 gekocht.
8)7

[...]
Bron ?

Want ik zit te twijfelen tussen de LG 50PK950 en de Panasonic P50G20 ...

Acties:
  • 0Henk 'm!

De prijs die ik heb ligt tussen de 1200 en 1300 in voor de 42"
Maar ik ga denk ik toch voor de 47" voor minder dan 1700,-

Die mediabox is handig. Kun je je tv buiten zetten met het WK. Enkel stroom nodig 8)

PS: hoe kan ik een pm sturen? Kan nergens wat vinden.....

[Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 95513 op 25-05-2010 22:28]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• SalimRMAF
Wil je Perre een PM sturen? Zijn PM staat uit, de mijne staat dan weer wel aan. Vraag effe of hij hem wilt aanzetten. :)

Ow ja waar kost ie 1200? -100 = 1100. >:)

Ow ja, LG komt met NOG nieuwere TV's. de LEX-series. Zouder er in September (realistisch: 2036) komen.

[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=DLDjn6l7eCk]
Laten we deze serie ECHT borderless noemen... 8)

[Voor 54% gewijzigd door SalimRMAF op 25-05-2010 23:07]

Gulfstream G650

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Dutchylex
  • Niet online
salimrmaf schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 22:05:
[...]

Sorry dat ik het zeg, maar waarom vinden jullie die mediabox zo interresant? :? Ik heb er mijn grootse twijfels over. Lagg, geen Audio-opties, etc etc en dat voor 300 euro extra.

Koop voor 300 euro een Pioneer VSX-820 Receiver; 1 smalle HDMI kabel naar de TV en je bent klaar. Zo denk ik er in ieder geval over. :)

1200 euro voor een 42LE8500. Wanneer krijgt BvD ze eigenlijk? Voglende week?
Het lijkt me interessant, meer ook niet..Hij is "gratis" dus ja... :)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tuur86
Anoniem: 95513 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 22:27:
PS: hoe kan ik een pm sturen? Kan nergens wat vinden.....
Als het goed is staat bij mij het ontvangen van PM's (Direct Messages) aan. Je kunt links in beeld, onder mijn avatar op één (het derde als het goed is) icoontje klikken... voor het versturen van een PM.

Of heb ik zelf ergens wat fout ingesteld?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Gevonden!
Ik had zelf zo"n beetje alles uitstaan, vandaar.

Je krijgt zo een PM.

• TUX2
salimrmaf schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 22:34:
Ow ja, LG komt met NOG nieuwere TV's. de LEX-series. Zouder er in September (realistisch: 2036) komen.
[video]
Laten we deze serie ECHT borderless noemen... 8)
Oh jee, het begint al. En nog voordat ik mijn 47LE8500 binnen heb.

Die LEX serie zal vast een antireflecterende coating hebben, nog minder stroom verbruiken, nog meer ledjes hebben, nog platter zijn, wel Ziggo gecertificeerd worden, etc etc en dan komt er natuurlijk ook nog een bijpassend home cinema systeem, waarvan de surround speakers wel draadloos zijn en ook als 7.1 versie beschikbaar komt etc...

Konden ze niet ff een paar maandjes wachten met deze informatie.
Ik kan iig niet tot september wachten...

• SalimRMAF
Pak het gewoon anders aan; haal nu een maatje kleiner (42" voor jouw) , en goedkoper, bijvoorbeeld de SL9000 of de 40C6000.

Kun je straks alsnog naar de neiwue LG's overstappen zonder teveel verlies. :)

De LEX7 krijgt geen 3D (200HZ) 42" , 47"
LEX8 = 400HZ/3D 47" 55"
LEX9=400HZ/3D , 60" en 72" waarschijnlijk. :>

Gulfstream G650

salimrmaf schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 17:50:
Pak het gewoon anders aan; haal nu een maatje kleiner (42" voor jouw) , en goedkoper, bijvoorbeeld de SL9000 of de 40C6000.

LEX8 = 400HZ/3D 47" 55"
Dat is een idee. Nu de 42SL8000 voor € 739,- halen. En die straks boven zetten.
Om vervolgens een 47LEX7 beneden te zetten.

• TUX2
salimrmaf schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 17:50:

LEX8 = 400HZ/3D 47" 55"
En dan blijkt straks de LEX serie te beginnen vanaf 2500 euro en moet je nog een half jaar wachten op een acceptabel prijsniveau en dan zijn er weer nieuwe etc etc...
Schiet niet op. Ik heb lang genoeg gewacht en heb 12 jaar met mijn 70cm Sony trinitron 100Hz tv (tv van het jaar '98) gedaan.
Ik twijfel alleen nog of die naar de slaapkamer of naar marktplaats gaat, inclusief bijbehorend meubel.
Krijg je natuurlijk geen drol meer voor. (was toen samen zo'n 3800 gulden)

• ramones73
rb1213 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 12:00:
opgepast !

8)7

[...]
Bron ?

• Dutchylex
  • Niet online
TUX2 schreef op maandag 24 mei 2010 @ 09:38:

Iemand enig idee hoe serieus deze review is? Als je het leest word je toch iets minder enthousiast over de le8500 serie.

• rb1213
http://www.avsforum.com/a...ead.php?t=1235720&page=62
;)
ramones73 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 22:21:
[...]

Bron ?

Dutchylex schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 07:54:
[...]

Iemand enig idee hoe serieus deze review is? Als je het leest word je toch iets minder enthousiast over de le8500 serie.
Nou ja.....serieus....
Als het waar is dat ze de zwartwaardes gaan meten met local dimming off, tja.....
Dat is net zoiets als een auto testen zonder wielen......

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Ok, het heeft even geduurd, maar bij deze een plaatje van mijn meetwaarden van de lag.

Je ziet dus ook gelijk wat ik bedoel met een spiegelend scherm. Om diezelfde reden is het getoonde laptopscherm buiten totaal nutteloos. Oude CRT's spiegelden ook wel, maar toch anders. Komt omdat het beeld eerder donkergrijs dan echt zwart is zoals de huidige lcd's.

[Voor 37% gewijzigd door PaT op 27-05-2010 15:12]

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Dutchylex schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 07:54:
[...]

Ik zou hem niet te serieus nemen. Ik heb nog geen scherm gezien met zulke goede zwartwaardes!

ppaddo schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 15:13:
[...]

Ik zou hem niet te serieus nemen. Ik heb nog geen scherm gezien met zulke goede zwartwaardes!
Stel:
Ik geef jou geld (zeg 1500 euro) voor een 42" LCD-tv. Welke zou je kopen?

• Sm0k3r
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 20-05 19:38

Sm0k3r

cough...cough...

ppaddo schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 15:09:
Ok, het heeft even geduurd, maar bij deze een plaatje van mijn meetwaarden van de lag.

Je ziet dus ook gelijk wat ik bedoel met een spiegelend scherm. Om diezelfde reden is het getoonde laptopscherm buiten totaal nutteloos. Oude CRT's spiegelden ook wel, maar toch anders. Komt omdat het beeld eerder donkergrijs dan echt zwart is zoals de huidige lcd's.
Zie ik dit nou goed, minder dan 20ms lag, is dit gamemode??

"I believe that forgiving them is God's function. Our job is simply to arrange the meeting."

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Anoniem: 95513 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 15:17:
[...]

Stel:
Oehh gewetensvraag en helemaal niet 'goed' te beantwoorden. Dat zal een afweging moeten worden tussen design, techniek en behoeften. Ik wil wel een paar zaken meegeven die mij bij een aantal schermen opvallen. Even voorop gesteld, ik heb tot nu toe 2 LG's getest en daarnaast een gezonde interesse in tv's die ik met name voed met info vanaf deze fora. Ik wil mij dus absoluut niet profileren als 'expert' o.i.d.

Ikzelf heb een 40 inch Sony KDL-Z5500. Qua verwerking van het beeld ben ik hier heel tevreden mee. (Inmiddels is hij opgevolgd door de HX700). Ik bedoel hiermee dat je geen schokjes ziet bij bewegende beelden.
Bij een 40 inch Samsung C6000 zie je deze schokjes weer wel optreden). Misschien dat de duurdere series van Samsung ook betere 'engines' gebruiken. (mijn Z5500 heeft Bravia Enigine 3, welke een stuk beter is dan de BE-2, waardoor ghosting niet aanwezig is).

Zowel de genoemde Samsung als de LE8500 hebben daarentegen weer veel betere zwartwaardes dan mijn Z5500. Bij mijn test met de LG SL9000 zag ik nog niet bizar veel voordeel van het edge led, maar nu bij de LE8500 heb je echt een mooi egaal beeld. De beeldverwerking van de LE8500 zit tussen die van de Samsung en mijn Sony in. Bij de Blu-ray van Avatar zal ik heel soms en heel kort wat fout gaan in de beeldverwerking. Ik durf te betwijfelen of je dat bij dagelijks gebruik gaat zien, aangezien ik er toen met mijn neus bovenop zat. Andere personen moest ik er echt op wijzen voordat ze het opviel.

De Mediamarkt draait soms van die eigen demo's op hun schermen waar soms hele delen van het scherm rood zijn. Kijk eens of dat gelijkmatig is of dat het er vlekkerig uit ziet. Mijn Sony doet dat dus achteraf niet helemaal goed, want bijvoorbeeld egaal wit wordt altijd een beetje smoezelig/vlekkerig wit. In de praktijk heb je daar gelukkig niet al te vaak last van.

Wat mij enorm geholpen heeft is om de diverse fora hier op tweakers af te struinen. Ik wilde eerst voor een Philips 9704 gaan. Behalve dat die behoorlijk aan de prijs was (toen rond de 2000 euro) was dat scherm ook nog eens slecht verkrijgbaar en waren er heel wat problemen mee. Mogelijk dat Philips in de xx05 serie dat heeft opgelost. Dit heb ik eerlijk gezegd niet meer gevolgd.

Wat ik op een gegeven moment echt heb moeten doen is een knop om zetten. Er zitten hier een heleboel "fanatiekelingen" (en dat bedoel ik serieus positief) die op het kleinste detail letten. Vraag je af of dat ook voor jou geldt. Je kan altijd wel voor het duurste/mooiste/grootste gaan, maar heb je dat echt nodig?

Het kiezen van een tv is heel persoonlijk. De eigenaars van de genoemde Samsung (en van kennissen die de voorganger B6000 hebben) zijn zielsgelukkig met dat scherm, terwijl ik er knettergek van zou worden.
Met de 42LE8500 heb je echt een goede tv in je bezit die echt heel mooi beeld geeft. Koop er wel een andere (Harmony) afstandsbediening bij, want die vond ik echt vervelend! Als kers op de taart kan je hier ook nog eens een CI+ module in steken (ookal ondersteunt LG dat niet officieel).

Succes!

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Sm0k3r schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 16:03:
[...]

Zie ik dit nou goed, minder dan 20ms lag, is dit gamemode??
Nee, volgens mij 25 ms (68-41=27ms) Gamemode of standaard beeldmodus maakte niets uit. Het leek zelfs dat het bij gamemode iets minder goed werd qua lag. Ik heb een hele serie foto's waar nogal wisselende waarden uit kwamen, variërend van net 10 ms tot rond de 50 ms. Gemiddeld genomen kwam ik meestal rond de 20 a 25 ms uit.
Mocht er behoefte zijn om meer foto's te zien, dan hoor ik het graag. (ik ga vast uploaden).
Helaas heb ik geen snellere camera tot mijn beschikking.

[Voor 61% gewijzigd door PaT op 27-05-2010 16:25]

• Anoniem: 159816
  • Niet online
ppaddo schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 15:09:

Dit zegt dus niets. Je moet er een CRT naastzetten omdat je daarvan zeker weet wat de inputlag is (<1ms). Je laptop kan best 80ms input lag hebben ;)

• PaT
  • Niet online

PaT

Moderator Mobile

Ja, dat mod

Anoniem: 159816 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 16:25:
[...]

Dit zegt dus niets. Je moet er een CRT naastzetten omdat je daarvan zeker weet wat de inputlag is (<1ms). Je laptop kan best 80ms input lag hebben ;)
Daar heb ik het hier al eerder over gehad. Nou zal 80 ms lag zeker niet aanwezig zijn in mijn laptop. Ik zal eens kijken of ik aan een hdmi/vga naar rgb kan komen om te kijken hoe erg het met de lag van de Dell M1330 zit (kan er weinig over vinden via google).
of gewoon een vga kabel aansluiten kan natuurlijk ook...

[Voor 6% gewijzigd door PaT op 27-05-2010 20:25]

Anoniem: 350578

Ik heb een vraag over die wireless media box gratis of €100 cashback actie. Ik sprak vandaag een medewerker van plasma-discounter.nl en die zei dat deze actie bij hun mogelijk was omdat plasma-discounter.nl een winkel. Ik wil zelf voor die €100 cashback gaan want dan heb je uiteindelijk een NL model voor €1300.
Maar nu is het probleem dat ze alleen kopieën van deze voucher en invulbonnen hebben. Ik heb gevraagd accepteerd LG kopieën, plasma-dicounter zegt natuurlijk gewoon ja. Maar op de voucher zelf staat dat je de orginele invulbon moet opsturen. Moet ik plasma-discounter geloven? Wie heeft ervaring met dit soort acties? Ik heb al een mailtje naar LG gestuurd.

• Tuur86
Hoi minglieke,

Je kunt LG beter niet mailen, ik kon ook een week op antwoord wachten.

Je kunt de voucher van de LG website downloaden, als een pdfje ... dus ik neem aan dat als je die uitprint, je toch wel goed moet zitten?! Anders loop je even bij een Mediamarkt of een Saturn naar binnen, bij de muur met LG's hebben hun een display staan met de betreffende vouchers. Dan zit je zeker safe :)

Verder heb ik dezelfde vraag bij LG voorgelegd, met als antwoord dat de actie alleen geldig is als je de TV zelf afhaald bij plasma-discounter. Zodra je hem laat verzenden wijzen ze je aanvraag af (mijns inziens onzin, het zou toch mijn keuze zijn of ik hem in de winkel haal of zelf de verzendkosten betaal). Maar dit was in iedergeval hun antwoord.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• ramones73
Ok, bedankt.

Maar kan je misschien linken naar het stuk/de post waar er over de PK950 gesproken wordt ? (de een soft bug en slecht zwart+scherpte)

En wat is er mis met je PK750 dan ?

Acties:
  • 0Henk 'm!

• rb1213
hij zoemt en heeft veel line bleeding (lijnen die doorlopen)+ heeft geen dlna zoals op de site van LG staat
ik ruil hem voor een PK550
het zwart is ook slechter dan de pk550 (blijkbaar)

meer info bug :
http://reviews.cnet.com/f...7043.html?tag=mncol;lst;1
http://www.flatpanelshd.c...on=showfull&id=1269254363
ramones73 schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 00:40:
[...]

Ok, bedankt.

Maar kan je misschien linken naar het stuk/de post waar er over de PK950 gesproken wordt ? (de een soft bug en slecht zwart+scherpte)

En wat is er mis met je PK750 dan ?

Anoniem: 344064

Anoniem: 95513 schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 15:17:
[...]

Stel:
De Panasonic L42D25:

1) Mooi design (parelgrijs)
2) Beste kijkhoek wat LCD LED betreft
3) Mooie natuurlijke kleuren
4) Prijs 1200-1300
5) Betrouwbaar merk
6) Prima geluid vergeleken met andere LCD's
7) Geen glanzende scherm (spiegel effect)

[Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 344064 op 29-05-2010 08:49]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• habermas
Wij hebben de 47LE8500 incl Mediabox van het weekend eindelijk bij plasma-discounter kunnen krijgen :P

Acties:
  • 0Henk 'm!

• sfm
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:21
Ik zou graag de 47LE8500 voor het WK in huis willen hebben, maar vrees dat dit een moeilijk verhaal gaat worden?!

Of zijn ze bij plasma-discounter nu op voorraad (zie bovenstaande mail)?

Acties:
  • 0Henk 'm!

Anoniem: 344064 schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 08:45:
[...]

De Panasonic L42D25:

1) Mooi design (parelgrijs)
2) Beste kijkhoek wat LCD LED betreft
3) Mooie natuurlijke kleuren
4) Prijs 1200-1300
5) Betrouwbaar merk
6) Prima geluid vergeleken met andere LCD's
7) Geen glanzende scherm (spiegel effect)
Alleen voor het design zou ik hem al laten staan. God, wat een lelijk ding is dat. 8)7
Smaken verschillen gelukkig.

Acties:
  • 0Henk 'm!

habermas schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:16:
Wij hebben de 47LE8500 incl Mediabox van het weekend eindelijk bij plasma-discounter kunnen krijgen :P
Ja, en vertel er eens wat meer over, aub.
Ze hadden er 3 het weekend en die zijn allemaal weg.

Acties:
  • 0Henk 'm!

• habermas
Anoniem: 95513 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 11:51:
[...]
Ja, en vertel er eens wat meer over, aub.
Ze hadden er 3 het weekend en die zijn allemaal weg.
kan er nog niet zoveel over zeggen helaas, hij staat niet bij mij thuis en we hadden geen tijd om alles te installeren en testen. kan wel zeggen dat ie er schitterend uitzag, werkelijk een plaatje.

Acties:
  • 0Henk 'm!

habermas schreef op maandag 31 mei 2010 @ 12:23:
[...]

kan er nog niet zoveel over zeggen helaas, hij staat niet bij mij thuis en we hadden geen tijd om alles te installeren en testen. kan wel zeggen dat ie er schitterend uitzag, werkelijk een plaatje.
Hmmm, jammer.

Ik hoop dat je snel iets kunt laten weten.

Ik heb vandaag 2 dezelfde prijzen gekregen voor de 47LE8500 en de Sony 46NX700.
Ik begin dus nu echt te twijfelen tussen die 2.
De Sony is echt heel mooi met die standaard en heeft Wifi.
De LG schijnt beter beeld te hebben vanwege full-led.

Kannie kiezen..... -O-

:+

Acties:
  • 0Henk 'm!

• TUX2
Anoniem: 95513 schreef op maandag 31 mei 2010 @ 22:22:
[...]
De Sony is echt heel mooi met die standaard en heeft Wifi.
De LG schijnt beter beeld te hebben vanwege full-led.

Kannie kiezen..... -O-

:+
In de LG kan je een los verkrijgbare wifi dongle steken.

Ik zelf heb de LG gekozen en de bijbehorende home cinema set (hb965tz), welke standaard over wifi beschikt. Zo kun je je downloads tenminste ook met goed geluid afspelen, zonder dat je van je tv weer een audiokabel naar je set moet leggen. Andersom zal ik de wireless mediabox gebruiken ;)

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Tuur86
Voor de liefhebbers, hier nog een uitgebreide review van de LG 47LE8500

http://www.techtree.com/I..._TV/551-111481-898-1.html

Acties:
  • 0Henk 'm!

Net Ben van Dijk gebeld:

Vorige week hebben ze van LG te horen gekregen dat er "leveringsproblemen" zijn. Hij kon niet zeggen wat precies. Ze kampen trouwens bij elk merk met schaarste en het is afwachten wat er binnenkomt iedere keer.

Voor de 47" sta ik nu 11e op de lijst. De verwachting is idd nog 1 maand. De 42" zou sneller leverbaar zijn. Maar hier ook geen concrete datum.

En de prijzen zijn vanuit LG ook gestegen. Dus de prijs die ik had doorgekregen is al niet meer geldig.

Ik kan me 1 ding voorstellen over de leveringen: LG heeft geen software-update mogelijheid via internet of USB. Wat er vanuit de fabriek is ingebakken, moet je het mee doen. Dus wellicht is er een software-fout gevonden en hebben ze alles teruggetrokken. In een test las ik dat bij de knoppen VOL UP en VOL DOWN op de tv het volume bij beide omhoog ging. Dat hoort dus niet.
Ze moeten snel zorgen voor een updatemogelijheid via USB en snel gaan uitleveren gvd :(
Pagina: 1 ... 4 ... 32 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee