review van LE8500 staat op flatpanels btw
Ik heb de 42LE8500 voor een review thuis staan. Er zit absoluut geen 3D functionaliteit op.TUX2 schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 20:22:
Mijn besluit staat nu vast (... denk ik)
Het wordt toch de 47le8500 met de HB965TZ
Als het CI+ of alphacrypt verhaal met Ziggo niet gaat werken, dan moet er maar een Cisco 8485DVB bij en voor 3d films ga ik lekker naar de bioscoop.
Zelf heb ik de CI+ kaart van Cai Albrandswaard er in gestopt (technisch gelijk aan Ziggo) en dat werkt probleemloos. Ik heb hierover nog wel een vraag open staan richting PR bedrijf.
Eerste indruk van dit toestel is goed. Mooie zwartwaardes, geen/nihil ghosting, geen clouding.
Groot nadeel, alle aansluitingen zitten haaks op de achterkant. Wandmontage wordt daardoor net even wat lastiger!
Ow en het scherm spiegelt weer als een idioot, maar dat is bijna standaard bij LG tegenwoordig.
[Voor 8% gewijzigd door PaT op 03-05-2010 13:16]
Groot genoeg voor 2 hoofdletters
De usb zit wel aan de zijkant toch? Heb je trouwens al een idee hoe makkelijk ie met de USB functionaliteit omgaat? (herkent grote FAT32 of NTFS schijven, speelt ie mp4 en mkv´s af?)ppaddo schreef op maandag 03 mei 2010 @ 13:06:
[...]
Groot nadeel, alle aansluitingen zitten haaks op de achterkant. Wandmontage wordt daardoor net even wat lastiger!
Het hele DLNA gebeuren moet ik nog testen, inclusief aansluiten van een 500GB NTFS usb schijf. Ik zal jullie een beetje op de hoogte houden. Indien jullie nog meer testverzoeken hebben hoor ik het graag. De uiteindelijke review zal hier te vinden zijn. (over een dikke week verwacht ik).habermas schreef op maandag 03 mei 2010 @ 14:08:
[...]
De usb zit wel aan de zijkant toch? Heb je trouwens al een idee hoe makkelijk ie met de USB functionaliteit omgaat? (herkent grote FAT32 of NTFS schijven, speelt ie mp4 en mkv´s af?)
In de review op Flatpanelshd staat dat de le8500 geen thx modus heeft. Ik dacht dat die er wel op zat.
Verder ben ik wel benieuwd naar de beschikbare online content. Zijn Youtube HD videos goed af te spelen?
Ik hoop dat ie snel geleverd wordt
Verder ben ik wel benieuwd naar de beschikbare online content. Zijn Youtube HD videos goed af te spelen?

lcd-tv-aanbiedingen.goedbegin.nl , blackberry-aanbiedingen.goedbegin.nl , jeroen.goedbegin.nl
Ja, dat was me ook al opgevallen.. ik weet bijna zeker dat de LE8500 die FP.dk heeft gekregen ook de nederlandse versie wordt; de Amerikaanse LE8500 heeft immers geen CI-slot etc.. THX hebben ze dus waarschijnlijk alleen in de Amerikaanse versie?
Ik ben nu erg aan het twijfelen...
-800 euro voor de SL9000 of
-1250 euro voor de LE8500 , minus 200 euro voor de wireless box is ongeveer 2 tot 300 euro meer dan de SL9000.
Keuzes keuzes..
Ik ben nu erg aan het twijfelen...
-800 euro voor de SL9000 of
-1250 euro voor de LE8500 , minus 200 euro voor de wireless box is ongeveer 2 tot 300 euro meer dan de SL9000.

Gulfstream G650
Die wireless mediabox zit er niet bij hoor. Die moet je erbij kopen en dan krijg je later je geld (299,-) terug, MITS je de TV in een "normale" winkel (BCC, Mediamarkt enzo) hebt gekocht, waar de TV dus duurder is...-1250 euro voor de LE8500 , minus 200 euro voor de wireless box is ongeveer 2 tot 300 euro meer dan de SL9000.Keuzes keuzes..
lcd-tv-aanbiedingen.goedbegin.nl , blackberry-aanbiedingen.goedbegin.nl , jeroen.goedbegin.nl
Tip: Kijk eens op www.benvandijk.nl en bel of mail ze voor de prijzen. Ik heb een superdeal en zwart op wit de prijs vastgezet.
Heeft iemand al een review gezien van de LG HB965TZ Infinia Blu-ray Home cinema set?
Ik kan er nog steeds geen een vinden

Dit gaat prima (getest met een wired netwerk aansluiting) De kwaliteit vond ik overigens niet denderend ookal heb ik aardig wat HD content lopen afstruinen op YouTube. Je merkt gewoon dat Youtube (nog) niet gericht is 42 inch schermen.TUX2 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 19:18:
In de review op Flatpanelshd staat dat de le8500 geen thx modus heeft. Ik dacht dat die er wel op zat.
Okee, dank je wel voor het testen. Dan zal het op een 47 inch misschien nog iets minder zijn, maarja het is maar een leuke extra feature.ppaddo schreef op maandag 03 mei 2010 @ 21:18:
[...]
Dit gaat prima (getest met een wired netwerk aansluiting) De kwaliteit vond ik overigens niet denderend ookal heb ik aardig wat HD content lopen afstruinen op YouTube. Je merkt gewoon dat Youtube (nog) niet gericht is 42 inch schermen.
Ik ben ervan overtuigd dat op deze TV Blu-ray films er fantastisch mooi uitzien (in een donkere kamer

Mijn huidige 12 jaar oude Sony Trinitron 100Hz 55cm diepe bak heeft ook een scherm van glas, dus aan die reflecties ben ik al gewend

Mijn ervaring is dat Blu-ray eigenlijk op vrijwel iedere full-hd tv er fantastisch uit ziet. De bron is zo goed dat de tv maar weinig werk heeft aan het optimaliseren van het beeld. De kwaliteit van een tv komt wat mij betreft naar voren vwb de afhandeling van (analoog/digitaal) sd materiaal, het ontbreken van bewegings-artefacten en hoe egaal een kleur weergegeven kan worden (clouding). Tenslotte moet het backlight nog meewerken en niet waar te nemen te zijn (backlight bleeding) en dan heb je de perfecte tv qua techniek.TUX2 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 22:07:
[...]
Ik ben ervan overtuigd dat op deze TV Blu-ray films er fantastisch mooi uitzien (in een donkere kamer)
Als ze dat nu combineren met een mat scherm dan heb je de perfecte tv in mijn ogen.
en dat was de reden voor mij om een KDL=40Z5500 te kopen omdat die aan bijna al deze punten voldoet
Volgens mij heb ik daar nu de 2.1 uitvoering van staan en daar ben ik niet kapot van. Bas vind ik maar zozo, Blu-ray speler is aanzienlijk trager dan bijvoorbeeld de BD-370 van LG en had soms moeite met de BR van Avatar. De overgang naar (waar ik even van uit ga) de 2e laag ging alles behalve soepel. (circa 3 a 4 seconden bevroren beeld).TUX2 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 20:38:
Heeft iemand al een review gezien van de LG HB965TZ Infinia Blu-ray Home cinema set?
Maar misschien ben ik een beetje verwend met mijn Marantz AV receiver.
[Voor 4% gewijzigd door PaT op 04-05-2010 07:53]
ik zie 0 maar dan ook 0 vreemde effecten, buzz of image retention met deze tv. goeie bang for buck!StephaN900 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 10:42:
[...]
Oh en ik lees op avsforum dat de EU versie van de pk550 wel last heeft van de edge enhancement bug, klopt dat?
The US, PK550 is not the same as the EU, PK550 it is closer to the EU PK530.
The EU PK550 has the Edge Enhancement bug, I just went to my local TV store and I can confirm that the 60PK550 they had on display there has the Edge Enhancement bug, sorry.
Tameguchi kitten ja ney o
Hoor net van Ben van Dijk (keurig te woord gestaan trouwens) dat de levering van de nieuwe LG schermen nu op 28 juni is gezet. Wel met de kanttekening dat de 42LE8500 misschien iets eerder geleverd wordt.
[Voor 0% gewijzigd door Dutchylex op 04-05-2010 13:30. Reden: typo]
28 Juni... dit slaat gewoon alles? Zelfs de WK kun je dan niet meer helemaal bekijken. Ik heb net een email gekregen van BvDijk,.. De prijzen zijn wel goed hoor (~1300 voor de 43LE8500) maar ik wacht al bijna een half jaar op de nieuwe LG's. 

Gulfstream G650
de 43 inch?salimrmaf schreef op dinsdag 04 mei 2010 @ 13:15:
(~1300 voor de 43LE8500)

ik heb em ook een mail gestuurd, ben benieuwd wat de prijs van de 47LE8500 is. en eind juni is die Wireless Media Box aanbieding alweer afgelopen......
Hallo allemaal ik ben ook aan het kijken voor een nieuwe LG met name de 50pk750, maar ik hoor hier praten over de graties Wireless Media Box, maar die aanbieding is toch niet in Nederland geldig??
Als ik de voorwaarden lees dan is die alleen geldig voor toestellen gekocht in belgie en luxemburg. Kennelijk hoor Nederland niet meer bij de Benelux
?

Als ik de voorwaarden lees dan is die alleen geldig voor toestellen gekocht in belgie en luxemburg. Kennelijk hoor Nederland niet meer bij de Benelux

Bedankt voor de tip! Vriendelijke gasten daar. Vandaag ook een superdeal gemaakt. Nog wel vrijblijvend, want 50PK550 is nog moeilijk leverbaar.TUX2 schreef op maandag 03 mei 2010 @ 20:15:
Tip: Kijk eens op www.benvandijk.nl en bel of mail ze voor de prijzen. Ik heb een superdeal en zwart op wit de prijs vastgezet.

R.D50
Ik vraag me af waarom de leverdatum ineens anderhalve maand later is gezet.
Da's een flinke tegenvaller, tenzij het is omdat hun eerste levering al is uitverkocht door pre-orders zoals van mij en dat hun tweede levering pas eind juni is. Maar dat zal wel niet...
Da's een flinke tegenvaller, tenzij het is omdat hun eerste levering al is uitverkocht door pre-orders zoals van mij en dat hun tweede levering pas eind juni is. Maar dat zal wel niet...
Gewoon naar BCC.
Ik heb de 50pk550 nu een week. Levering aan huis was 8 dagen. Prijs uitstekend, ik pakte de 24-uurs aanbieding.
Laat zich makkelijk en heel nauwkeurig adjusteren in de ISF-mode.
Ik heb de 50pk550 nu een week. Levering aan huis was 8 dagen. Prijs uitstekend, ik pakte de 24-uurs aanbieding.
Anoniem: 347984
De 42LE8500 gezien vandaag bij de Mediamarkt in Enschede voor 1.699,-; zeer strak beeld; 47LE8500 te bestellen voor 2.099,- en 47LX9500 voor 2.499,- (laatste zonder leverdatum).
[Voor 33% gewijzigd door Anoniem: 347984 op 05-05-2010 22:01]
Dus de 42 inch versie is al leverbaar, of was het alleen een showroom model?Anoniem: 347984 schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 21:59:
De 42LE8500 gezien vandaag bij de Mediamarkt in Enschede voor 1.699,-; zeer strak beeld; 47LE8500 te bestellen voor 2.099,- en 47LX9500 voor 2.499,- (laatste zonder leverdatum).
Wel duur in vergelijking met CentralPoint (1.245,93). Je betaalt daar 1608,88 voor de 47 inch!
(Maar de levertijd loopt nog steeds op. Inmiddels 26 mei ...)
Volgens mij is dit de UK versie van de le9500.
(http://www.lg.com/uk/tv-audio-video/televisions/index.jsp)
BS.StephaN900 schreef op donderdag 22 april 2010 @ 10:42:
[...]
Oh en ik lees op avsforum dat de EU versie van de pk550 wel last heeft van de edge enhancement bug, klopt dat?
The US, PK550 is not the same as the EU, PK550 it is closer to the EU PK530.
The EU PK550 has the Edge Enhancement bug, I just went to my local TV store and I can confirm that the 60PK550 they had on display there has the Edge Enhancement bug, sorry.

Geen spoor van te bekennen. Zal wel een slechte bron zijn.
Heb ik wat gemist? 24 uurs aanbieding voor de Pk550?marconist schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 17:10:
Gewoon naar BCC.
Enig idee wat de beschikbaarheid nu bij BCC is voor de pk550? Ik hoor namelijk overal slechte verhalen over voorraden (die er dus niet zijn)...
ehhhh..HOI
ben laatste wat electronica zaken afgeweest voor de 42LE8500 maar deze schijnt pas in augustus/september in volle voorraad te komen.
Op dit moment krijgen de winkels steeds maar 1 exemplaar voor de verkoop en 1 als showroommodel.
Dus de komende tijd zal het mondjesmaat zijn dat deze schermen geleverd zullen worden.
Ben zelf op jacht naar de 42LE8500, maar ik wacht nog even 2 maandjes, dan zal de prijs ook wel weer wat gezakt zijn
Op dit moment krijgen de winkels steeds maar 1 exemplaar voor de verkoop en 1 als showroommodel.
Dus de komende tijd zal het mondjesmaat zijn dat deze schermen geleverd zullen worden.
Ben zelf op jacht naar de 42LE8500, maar ik wacht nog even 2 maandjes, dan zal de prijs ook wel weer wat gezakt zijn

Is dat niet gewoon bij alle LED tv's ?ppaddo schreef op maandag 03 mei 2010 @ 13:06:
[...]
Ow en het scherm spiegelt weer als een idioot, maar dat is bijna standaard bij LG tegenwoordig.
Kreeg zojuist een mailtje dat mijn bestelde 50pk550 pas 15 juni geleverd word ipv de beloofde 13 mei.
Welke zaak is dat dan als ik het vragen mag? Ik wacht ook nog op me PK550 bij Ben van Dijkmietde schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 18:17:
Kreeg zojuist een mailtje dat mijn bestelde 50pk550 pas 15 juni geleverd word ipv de beloofde 13 mei.

R.D50
In heel veel tv's van andere merken zitten LG onderdelen.
Dat icm het WK voetbal verklaard denk ik een hoop.
Had hem op 3 plaatsen besteld maar ik wil uitgebreide garantie en 4launch bied dat niet aan dus die word geannulleerd, bobshop is met garantie zo'n 80 euro te duur dus blijft er nog een bestelling over.
Vrees wel dat er pas eentje geleverd word medio juni maar we zullen zien.
Zonde dat ik de dagaanbieding van bcc net heb gemist.
Dat icm het WK voetbal verklaard denk ik een hoop.
Had hem op 3 plaatsen besteld maar ik wil uitgebreide garantie en 4launch bied dat niet aan dus die word geannulleerd, bobshop is met garantie zo'n 80 euro te duur dus blijft er nog een bestelling over.
Vrees wel dat er pas eentje geleverd word medio juni maar we zullen zien.
Zonde dat ik de dagaanbieding van bcc net heb gemist.
[Voor 108% gewijzigd door mietde op 08-05-2010 14:58]
Zojuist bij de Mediamarkt in Rotterdam centrum de 42le8500 bekeken! Echt wel een super mooie TV! Ze hebben hem net opgehangen en er was er nog 1 nieuw in de doos. Alleen is de prijs 1699 euro...En no-go dus 

[Voor 7% gewijzigd door Dutchylex op 08-05-2010 13:06]
Is De LG LE8500 al in Saturn-Tilburg te zien?
BTW, LG heeft zijn LEX9- 72" 3D TV gelaunched in China!
http://www.lg.com/cn/tv-a...levision/LG-72LEX9-CA.jsp
Mooie TV, maar de LX9500 is een stukkie mooier. De bezel van een 72" zouden ze zeker 2x smaller kunnen maken.
BTW, LG heeft zijn LEX9- 72" 3D TV gelaunched in China!
http://www.lg.com/cn/tv-a...levision/LG-72LEX9-CA.jsp
Mooie TV, maar de LX9500 is een stukkie mooier. De bezel van een 72" zouden ze zeker 2x smaller kunnen maken.

Gulfstream G650
Even een vraag over garantie en verzekering.
Heeft er al iemand ervaringen gehoord mbt LED-TV's waarvan Led's kapot zijn gegaan?
Is hier uberhaupt snel kans op? en hoe gaat het beeld er dan uitzien??
Is het direkt te zien als er een of meerdere Led's uitvallen, krig je bv een streep door je beeld of vallen er beeldpunten weg?? Ik zou het eigenlijk niet weten?
Ik neem aan dat dit binnen de garantie valt van 2 jaar, maar wat als je net daarbuiten zit?
Zijn deze Led's te vervangen of is direkt de tv waardeloos geworden.
Is het verstandig om, indien mogelijk, de garantie dmv een verzekering te verlengen??
Ben zelf vanaf januari al aan het studeren op een nieuwe TV en twijfel op dit moment nog over de
SamsungC8700 cq C9000 of de LG55LX9500 die de komende week uit zou komen.
Van verschillende mensen hoor ik echter dat LG nogal veel defekten en reparatie's kent, dus ik ben er
een beetje huiverig voor, maar ga hem zeker eerst bekijken voordat ik een beslissing neem.
Iemand nog een wijze raad??
Ben me bewust dat het een hoop vragen zijn, maar ja, moet toch een hoop dagen werken voor zo'n aanschaf en wil er dus wel van genieten.
Heeft er al iemand ervaringen gehoord mbt LED-TV's waarvan Led's kapot zijn gegaan?
Is hier uberhaupt snel kans op? en hoe gaat het beeld er dan uitzien??
Is het direkt te zien als er een of meerdere Led's uitvallen, krig je bv een streep door je beeld of vallen er beeldpunten weg?? Ik zou het eigenlijk niet weten?
Ik neem aan dat dit binnen de garantie valt van 2 jaar, maar wat als je net daarbuiten zit?
Zijn deze Led's te vervangen of is direkt de tv waardeloos geworden.
Is het verstandig om, indien mogelijk, de garantie dmv een verzekering te verlengen??
Ben zelf vanaf januari al aan het studeren op een nieuwe TV en twijfel op dit moment nog over de
SamsungC8700 cq C9000 of de LG55LX9500 die de komende week uit zou komen.
Van verschillende mensen hoor ik echter dat LG nogal veel defekten en reparatie's kent, dus ik ben er
een beetje huiverig voor, maar ga hem zeker eerst bekijken voordat ik een beslissing neem.
Iemand nog een wijze raad??
Ben me bewust dat het een hoop vragen zijn, maar ja, moet toch een hoop dagen werken voor zo'n aanschaf en wil er dus wel van genieten.
De LG van nu is niet meer de LG van 8, of zelfs 3 jaar geleden.
Vroeger haatte ik alles dat van LG was, nu horen hun TV's tot de top. (de top-line)

Gulfstream G650
Ik vind die LE8500 wel erg interessant, maar ik vind niet dat mijn TV ultra thin moet zijn, dat maakt me echt niet, de aansluitingen staat trouwens ook haaks zodat je het toch niet kunt ophangen. En ik veronderstel dat dat mee in de prijs zit.
Weten jullie toevallig nog een TV waar de Image Quality op hetzelfde niveau (Liefst ook met 2 component aansluitingen) zit maar dan niet ultra thin?
Weten jullie toevallig nog een TV waar de Image Quality op hetzelfde niveau (Liefst ook met 2 component aansluitingen) zit maar dan niet ultra thin?
Ik zit nu serieus te overwegen om een 60" plasma van LG te halen, en zit nu te twijfelen tussen de 60PK550 en de 60PK950. Ik kan alleen niet echte verschillen vinden tussen deze 2. Is de 950 de meerprijs nou echt waard? En kun je bij deze tv's met een CI+ module, of een alphacrypt module ook digitale tv (HD) kijken zonder externe decoder? Of is dat echt niet mogelijk.
Ik ben inmiddels wel zo'n beetje klaar met het testen van de LE 8500 en om het maar simpel te houden, ik was onder de indruk!
Minpunten zitten nauwelijks inde tv zelf (op het gespiegel na dan). De afstandsbediening vind ik echt waardeloos en DLNA is alleen leuk als je echt alles in het juiste formaat op je harde schijf heb staan. Ik kwam dus nog wel het e.e.a. tegen wat hij niet wilde afspelen. De Divx en mkv files gaan vanavond nog even door de mediaplayer en dan heb ik daar ook een eindoordeel over.
Zeker als je de 42 inch voor rond de 1300 euro kan krijgen heb je een erg goede tv voor niet al te veel geld. Ow en voor de Ziggo mensen, die CI+ CAM werkt gewoon prima bij mij...
Minpunten zitten nauwelijks inde tv zelf (op het gespiegel na dan). De afstandsbediening vind ik echt waardeloos en DLNA is alleen leuk als je echt alles in het juiste formaat op je harde schijf heb staan. Ik kwam dus nog wel het e.e.a. tegen wat hij niet wilde afspelen. De Divx en mkv files gaan vanavond nog even door de mediaplayer en dan heb ik daar ook een eindoordeel over.
Zeker als je de 42 inch voor rond de 1300 euro kan krijgen heb je een erg goede tv voor niet al te veel geld. Ow en voor de Ziggo mensen, die CI+ CAM werkt gewoon prima bij mij...
CI+ ? Of is het gewoon een CI-cam. Dat maakt namelijk erg veel uit.
Gulfstream G650
Anoniem: 350578
Hoi ppaddo,
Ik heb een paar vragen over dit scherm. Een paar negatieve punten die naar voor komen in andere reviews zijn horizontal banding en halo's. Is je dit ook al opgevallen?
Heb je al games gespeeld met dit scherm? Had je last van lag?
Is het beeld bij het bekijken van een blu-ray ruis vrij?
Ik heb een paar vragen over dit scherm. Een paar negatieve punten die naar voor komen in andere reviews zijn horizontal banding en halo's. Is je dit ook al opgevallen?
Ik kom er echt niet uit!!
Blijkbaar zou die LE8500 niet scherp zijn?
Nu, ik moet eerlijk bekennen dat ik echt wel voor die extreme scherpe beelden ben die ik zie op high end LCD schermen, niet om op iemands voeten te staan. Dus ik vind het wel erg belangrijk dat mijn volgende aanschaf ook echt haarscherpe beelden kan produceren.
http://asia.cnet.com/revi...9037588,62062982-3,00.htm
Blijkbaar zou die LE8500 niet scherp zijn?
Nu, ik moet eerlijk bekennen dat ik echt wel voor die extreme scherpe beelden ben die ik zie op high end LCD schermen, niet om op iemands voeten te staan. Dus ik vind het wel erg belangrijk dat mijn volgende aanschaf ook echt haarscherpe beelden kan produceren.
http://asia.cnet.com/revi...9037588,62062982-3,00.htm
[Voor 9% gewijzigd door Chromanin op 12-05-2010 00:32]
Nee, echt een CI+ module, type heb ik even niet zo in mijn hoofdsalimrmaf schreef op maandag 10 mei 2010 @ 14:29:
CI+ ? Of is het gewoon een CI-cam. Dat maakt namelijk erg veel uit.
edit:
een SMit module, type 5877
een SMit module, type 5877
Anoniem: 350578 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 20:11:
Hoi ppaddo,
nope, is mij niets van opgevallen
ik heb mijn Wii aangesloten via component en Guitar Hero gespeeld op de drums. Dit ging zonder lag. Een stuk beter dan op mijn eigen Sony Z5500
ik zou bijna willen zeggen uiteraard! Bestaat er zoiets als ruis bij een Blu-ray?? Dat heb ik nog nooit gezien!
[Voor 15% gewijzigd door PaT op 16-05-2010 08:20]
Daar ben ik ook erg benieuwd naar (zowel via usb als dlna).. Ook toevallig nog een mp4 bestandje (blu-ray) liggen?ppaddo schreef op maandag 10 mei 2010 @ 13:42:
De Divx en mkv files gaan vanavond nog even door de mediaplayer en dan heb ik daar ook een eindoordeel over.

En heeft iemand nog goede hoop dat we de LE8500 nog vóór het WK in de huiskamer hebben staan?
[Voor 12% gewijzigd door habermas op 12-05-2010 10:11]
Bij diverse zaken op internet heeft de afgelopen weken gestaan dat de 55LX9500 vanaf 10 mei leverbaar zou worden. Inmiddels staat hij ook op de Nederlandse LG-site.
Heeft iemand al iets meer gehoord over misschien al ergens gezien??
Heeft iemand al iets meer gehoord over misschien al ergens gezien??
Ik had een blu-ray rip, maar daar werkte het geluid niet van. Ik ben niet al te best in al die verschillende codecs/bestandsformaten, dus of dat een mp4 was, geen ideehabermas schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 10:10:
[...]
Daar ben ik ook erg benieuwd naar (zowel via usb als dlna).. Ook toevallig nog een mp4 bestandje (blu-ray) liggen?
En heeft iemand nog goede hoop dat we de LE8500 nog vóór het WK in de huiskamer hebben staan?
Kommop allemaal, om media op de juiste manier af te spelen op je HDTV heb je OF een aparte Mediaplayer nodig, OF een mediacenter. Een TV is daar niet voor gemaakt, dus dan kom je teveel problemen tegen (Geen HD-format output, ondertiteling-problemen, MKV-reframe-onafspeelbaarheid, etc etc..)
Voor het beeld: Een LX9500
Voor de media: Een WDTV HD Live
Voor de games: Xbox360 3D
Voor de connectiviteit: Skype via een LG TV
Voor het geluid: 5.1 Receiver
En je bent klaar!
Voor het beeld: Een LX9500
Voor de media: Een WDTV HD Live
Voor de games: Xbox360 3D
Voor de connectiviteit: Skype via een LG TV
Voor het geluid: 5.1 Receiver
En je bent klaar!

Gulfstream G650
tsja het is maar wat je de juiste manier vind. ik kijk zelf inderdaad via een mediaplayer en een 5.1 surroundset, maar heb in de slaapkamer een sony bravia staan waar ik via USB toch nog heel wat (divx, mp4) kan afspelen, wat wel zo prettig is. en deze LE8500 zou voor mn pa zijn, die echt geen receiver of mediaplayer gaat gebruiken, maar die wel af en toe een filmpje wil kunnen kijkensalimrmaf schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 14:32:
Kommop allemaal, om media op de juiste manier af te spelen op je HDTV heb je OF een aparte Mediaplayer nodig, OF een mediacenter.

Omdat ik net als sommigen al een tijdje uitkijk naar de LE8500 (en omdat de leveringsdatum bij de winkel waar ik hem besteld heb constant opschuift) heb ik vandaag eens met LG België getelefoneerd. Na wat aandringen (normaal handelen ze enkel met de tussenmarkt en niet met particulieren) heeft de mevrouw aan de telefoon me verteld dat een eerste (kleine) levering van LE8500 verwacht wordt eind juli.
Loooll nee sorrty dan wordt het geen LG nieuwe 2010-serie. Ik zou zelf dan kijken naar de *veel* goedkopere SL9000-serie of de Samsungs.. De C6700 is een goede competitor.perre schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 21:12:
Omdat ik net als sommigen al een tijdje uitkijk naar de LE8500 (en omdat de leveringsdatum bij de winkel waar ik hem besteld heb constant opschuift) heb ik vandaag eens met LG België getelefoneerd. Na wat aandringen (normaal handelen ze enkel met de tussenmarkt en niet met particulieren) heeft de mevrouw aan de telefoon me verteld dat een eerste (kleine) levering van LE8500 verwacht wordt eind juli.

Zoveel uitstel geven... het is gewoon van de domme!
Gulfstream G650
Ok dan, vannacht had ik gedroomd dat ik e LX9500 in een winkel zag. Supermooi; de LE8500 had ook een superdunne bezel. Lach me maar niet uit want dit soort dromen krijg ik vaak. Waar het me om gaat is:
http://www.redcoon.nl/ind...d/15029/refId/kieskeurig/
Hij is verkrijgbaar. En dan ook nog voor een goede prijs.
http://www.redcoon.nl/ind...d/15029/refId/kieskeurig/
Hij is verkrijgbaar. En dan ook nog voor een goede prijs.

Gulfstream G650
De 42le8500 staat inmiddels ook bij Mediamarkt Zoetermeer. Er stond nog geen bordje met specs/prijs bij en ik had geen tijd om te wachten op een beschikbare medewerker...
Volgens Ben van Dijk staat de leverdatum van de 47" nog steeds op 28 juni.
Volgens Ben van Dijk staat de leverdatum van de 47" nog steeds op 28 juni.
Ik ben heel erg aan het twijfelen tussen de LG SL9000 en de LG LE8500. Er zit een prijsverschil in van meer dan 400 euro, maar daar krijg je dan wel een FULL-LED voor terug... en de 5ms reactietijd is verkort naar 2ms. Is er iemand naast mij die ook aan het twijfelen is (geweest)?
Het is en blijft een tv natuurlijk, maar ik speel zo af en toe op de PS3 dus (flinke) inputlag is voor mij een no-go.
Het is en blijft een tv natuurlijk, maar ik speel zo af en toe op de PS3 dus (flinke) inputlag is voor mij een no-go.
Ik heb hetzelfde.. SL9000 vs LE8500.
Beiden zijn van de 1e generatie:
SL9000=1e generatie LED, mooi design, goedkoop,
LE8500=1e generatie Local Diming LED, mooi design, beter zwart, beetje te duur.
Ik zie wel wat ik de komende maand(en) doe. Ik heb het gevoel, dat als ik nu MAAR 800 euro betaal voor de SL, een beetje doorspaar tot de 2011 en eventueel 2012 generatie is blijer zal zijn dan nu 1400 neerleggen, wetend dat er voglend jaar een "veel betere" LE8500 komt, zonder banding problemen, en waarschijnlijk voor een lagere prijs etc etc, 3D. Ik denk dat het het slimste is om een SL9000 te halen.
Beiden zijn van de 1e generatie:
SL9000=1e generatie LED, mooi design, goedkoop,
LE8500=1e generatie Local Diming LED, mooi design, beter zwart, beetje te duur.
Ik zie wel wat ik de komende maand(en) doe. Ik heb het gevoel, dat als ik nu MAAR 800 euro betaal voor de SL, een beetje doorspaar tot de 2011 en eventueel 2012 generatie is blijer zal zijn dan nu 1400 neerleggen, wetend dat er voglend jaar een "veel betere" LE8500 komt, zonder banding problemen, en waarschijnlijk voor een lagere prijs etc etc, 3D. Ik denk dat het het slimste is om een SL9000 te halen.
Gulfstream G650
Maar in 2012 zal de OLED op komst zijn, en dan zul je weer dat gevoel hebben van.. als ik nu MAAR 1200 euro betaal en een beetje doorspaar tot 2014 dan zal ik veel blijer zijn met de statische contrast ratio van de OLED schermen
. Technologie is echt een teef wat dat betreft, het verbetert in het quadraat.
Ik dacht precies hetzelfde, nu 800 euro neerleggen en dan iets beters kopen in het jaar hierop of nog een jaar later. Maar ik ben al een jaar aan het kiezen voor een goede tv (ik ben heel zorgvuldig wat dat betreft) en je kunt blijven wachten, er zal altijd iets beters komen. Vandaar dat ik dacht, als je nu meteen de wat betere versie koopt kun je daar langer mee doen zonder dat je ontevreden raakt... en dat maakt me weer aan het twijfelen.

Ik dacht precies hetzelfde, nu 800 euro neerleggen en dan iets beters kopen in het jaar hierop of nog een jaar later. Maar ik ben al een jaar aan het kiezen voor een goede tv (ik ben heel zorgvuldig wat dat betreft) en je kunt blijven wachten, er zal altijd iets beters komen. Vandaar dat ik dacht, als je nu meteen de wat betere versie koopt kun je daar langer mee doen zonder dat je ontevreden raakt... en dat maakt me weer aan het twijfelen.
Dat klopt, maar ik heb mezelf besloten om:
-Nooit de 1e generatie van een technologie te kopen
-Nooit de "top" te halen van een product. Immers; de top is veel te duur / waardedaling / jaar erop mid-segment
Met deze 2 eisen in mijn achterhoofd ben ik de afgelopen 3 jaar geen enkele miskoop begaan.
-Nooit de 1e generatie van een technologie te kopen
-Nooit de "top" te halen van een product. Immers; de top is veel te duur / waardedaling / jaar erop mid-segment
Met deze 2 eisen in mijn achterhoofd ben ik de afgelopen 3 jaar geen enkele miskoop begaan.
Gulfstream G650

Die 2 punten gebruik ik ook, haha. Maar ik zit nu nog met een Sony Triniton CRT 22" (2003).
Dat zou betekenen dat als ik een nieuwe tv wil, het beste nog even kan wachten? Wat ik al een jaar doe

Aangezien LG SL9000 ook van de eerste generatie LED is.
Op dit moment zou een SL9000 de beste optie zijn voor ons (goedkoop, kwaliteit = hoog)
Ik heb een HDReady 32" uit 2005.
Terwijl de apparatuur allemaal 1080P is. 

Gulfstream G650
Ik heb onlangs een 50pk950 gekocht en ik moet zeggen ik ben dik tevreden!! zeker voor dat geld!
Ik heb ze beide in huis gehad en de LE8500 is een serieus stuk beter dan de SL9000. Ik zou toch echt doorsparen en voor de LE8500 gaan...Bloodhatch schreef op zondag 16 mei 2010 @ 19:33:
Ik ben heel erg aan het twijfelen tussen de LG SL9000 en de LG LE8500. Er zit een prijsverschil in van meer dan 400 euro, maar daar krijg je dan wel een FULL-LED voor terug... en de 5ms reactietijd is verkort naar 2ms. Is er iemand naast mij die ook aan het twijfelen is (geweest)?
Anoniem: 95513
Waar en wanneer kunnen we je volledige review lezen?ppaddo schreef op maandag 17 mei 2010 @ 09:16:
[...]
Ik heb ze beide in huis gehad en de LE8500 is een serieus stuk beter dan de SL9000. Ik zou toch echt doorsparen en voor de LE8500 gaan...
Want de LE8500 is een serieuze kandidaat voor mij. Maar dan wel de 47"
En ik ben het zoeken en kiezen beu. Nu wil ik kopen en kijken

Hoi ppaddo,Ik heb ze beide in huis gehad en de LE8500 is een serieus stuk beter dan de SL9000. Ik zou toch echt doorsparen en voor de LE8500 gaan...
Ik heb een aantal reviews van je gelezen op kieskeurig. Vorig jaar was ik nog bezig met het kiezen van sony tv's en stuitte ik op de Z-5500.
Inmiddels ben ik uitgekomen op LG tv's. Zou je mij kunnen vertellen op welke punten de LE8500 beter is dan de SL9000? Graag ook rekening houden met PQ. De LE8500 is toch ruim 0,5x duurder dan de SL9000

[Voor 0% gewijzigd door Bloodhatch op 17-05-2010 14:49. Reden: [s]De LG is toch ruim 0,5x duurder...[/s] De LE8500 is toch ruim 0,5x duurder]
Ik heb vanmorgen op de site van Ben van Dijk aangegeven dat ik een prijs wilde ontvangen voor de 47LE8500.
30 minuten later werd ik al gebeld door een medewerker. Netjes!
In het kort: hij kon me niet te vertellen wanneer de 47" verwacht wordt. Er stond nog een vraagteken volgens hem. De prijs kon hij wel geven. Die was goed, maar zonder de media-streamer. Dan ging de prijs omhoog.
Ik vroeg hem ook wat HIJ nu zou kopen. Hij antwoordde dat hij zelf de SL9000 had staan en dat dat helemaal "tha bomb" was. Hij vond de LE8500 dus een goede keuze. Ik vraag me dan ook af wat de LE8500 zoveel beter maakt dan de SL9000.
En werkt Ziggo gewoon met de Cam-module? Want daar lees ik ook verschillende berichten over.
Ik heb de 47LE8500 nu geheel vrijblijvend gereserveerd bij Ben van Dijk. Nu afwachten......
Toch maar eens een stuk karton op maat knippen. Misschien is 42 ook wel voldoende.
Wie heeft ervaring met kijkafstanden? Van muur tot muur is het bij mij 4,85. De TV komt bijna tegen de muur aan. De bank staat tegen de andere muur. Dus ik zit er minimaal 4 meter vandaan. 42" of 47"?
Wie heeft echt ervaring met deze maten? De tabellen ken ik....
30 minuten later werd ik al gebeld door een medewerker. Netjes!
In het kort: hij kon me niet te vertellen wanneer de 47" verwacht wordt. Er stond nog een vraagteken volgens hem. De prijs kon hij wel geven. Die was goed, maar zonder de media-streamer. Dan ging de prijs omhoog.
Ik vroeg hem ook wat HIJ nu zou kopen. Hij antwoordde dat hij zelf de SL9000 had staan en dat dat helemaal "tha bomb" was. Hij vond de LE8500 dus een goede keuze. Ik vraag me dan ook af wat de LE8500 zoveel beter maakt dan de SL9000.
En werkt Ziggo gewoon met de Cam-module? Want daar lees ik ook verschillende berichten over.
Ik heb de 47LE8500 nu geheel vrijblijvend gereserveerd bij Ben van Dijk. Nu afwachten......
Toch maar eens een stuk karton op maat knippen. Misschien is 42 ook wel voldoende.
Wie heeft ervaring met kijkafstanden? Van muur tot muur is het bij mij 4,85. De TV komt bijna tegen de muur aan. De bank staat tegen de andere muur. Dus ik zit er minimaal 4 meter vandaan. 42" of 47"?
Groter is altijd beter!Anoniem: 95513 schreef op maandag 17 mei 2010 @ 15:45:
Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos
die Wireless Media Box dusAnoniem: 95513 schreef op maandag 17 mei 2010 @ 15:45:
Ik vraag me dan ook af wat de LE8500 zoveel beter maakt dan de SL9000.

wat poster hierboven zegt, groter = beterWie heeft ervaring met kijkafstanden? Van muur tot muur is het bij mij 4,85. De TV komt bijna tegen de muur aan. De bank staat tegen de andere muur. Dus ik zit er minimaal 4 meter vandaan. 42" of 47"?

Dat heeft niets met de tv zelf te maken...habermas schreef op maandag 17 mei 2010 @ 16:19:
[...]
die Wireless Media Box dusda's voor mij de enige reden om niet voor de SL9000 te gaan (geen kabels aan de muur)
LE8500 t.o.v. de SL9000:
+ 2ms reactietijd VS 5ms reactietijd;
+ full-led VS edge-led;
+ DYNAMISCHE (niet statisch) contrast ratio 9.000.000 VS 3.000.000 (toch meer

+ 200Hz VS 100Hz;
- +-1300 euro [online] vs +- 800 euro [online]
Voor mij de meest opvallende verschillen.
Daarbij, groter is niet altijd beter...

Heb net de LE8500 in het echt mogen ervaren. De responsetijd was wel gewoon goed (Net als de Toshiba LED's).
Alleen.. de TV viel me gewoon erg tegen.
-Sport1 HD: Te veel ruis?,
-de kleuren "spatten" er niet uit (tuurlijk zal het afstellen er verbetering in brengen)
-De onderkant van de bezel is zooo GROOT.
Bij de SL9000 vond ik die juist een stuk mooier.
-De beeldkwaliteit van Samsungs vond ik persoonlijk mooier (C7 gaf ook beter beeld dan de C6)
-De prijs was in Tilburg, bij Joossens Audio 1699 Euro.
+De weerspiegeling viel echt mee, terwijl achter me de deur en ramen stonden.
Zelf denk ik dus dat ik OF voor de Samsung 40C6700 ga, of voor de 42SL9000. Beiden supergoede keuzes.
Alleen.. de TV viel me gewoon erg tegen.
-Sport1 HD: Te veel ruis?,
-de kleuren "spatten" er niet uit (tuurlijk zal het afstellen er verbetering in brengen)
-De onderkant van de bezel is zooo GROOT.

-De beeldkwaliteit van Samsungs vond ik persoonlijk mooier (C7 gaf ook beter beeld dan de C6)
-De prijs was in Tilburg, bij Joossens Audio 1699 Euro.

+De weerspiegeling viel echt mee, terwijl achter me de deur en ramen stonden.
Zelf denk ik dus dat ik OF voor de Samsung 40C6700 ga, of voor de 42SL9000. Beiden supergoede keuzes.

Gulfstream G650
Ja, de keuze is voor mij zo nog niet gemaakt
.
Betere tv's zullen er blijven komen, dus dat maakt mij nu echt niet zoveel uit.
Wat voor mij de doorslag zal geven is de ervaring met eventuele inputlag.
Dit lees ik echter nooit in reviews terug, beetje jammer.
@salimrmaf
Als je nu nog een filter hebt tussen die twee zou ik voor de SL9000 gaan
technisch gezien redelijk gelijk en de LG is goedkoper 

Betere tv's zullen er blijven komen, dus dat maakt mij nu echt niet zoveel uit.
Wat voor mij de doorslag zal geven is de ervaring met eventuele inputlag.
Dit lees ik echter nooit in reviews terug, beetje jammer.
@salimrmaf
Als je nu nog een filter hebt tussen die twee zou ik voor de SL9000 gaan

uhmm.. dat heeft er alles mee te maken; de LE8500 is namelijk (itt de SL9000) als een van de weinige LG's compatibel met de Wireless Media Box (Wireless AV Link).
Ook de nieuwe plasma schermen van LG zijn daarmee compatibel. Misschien vertel ik het op deze manier beter: het is een soort van extra wat mogelijk is, maar heeft niets met de technische aspecten te maken. En een wireless box zorgt niet voor betere beeldqualiteit of dergelijke, alleen voor gemakzuchthabermas schreef op maandag 17 mei 2010 @ 17:02:
[...]
uhmm.. dat heeft er alles mee te maken; de LE8500 is namelijk (itt de SL9000) als een van de weinige LG's compatibel met de Wireless Media Box (Wireless AV Link).

Ik laat het hierbij, geen zin in een discussie hiervoor (:
-- Ik lees net dat de SL9500 een latency zou hebben van ongeveer 50ms --
De SL9000 en SL9500 zijn qua technische aspecten gelijk (?). Dat zou betekenen dat de SL9000 ook een latency zou hebben van 50ms...
http://www.hdtvtest.co.uk...-42sl9500-20100409261.htm
[Voor 27% gewijzigd door Bloodhatch op 17-05-2010 17:19]
Mee eens, maar dan kan je alles wat niet specifiek met beeldkwaliteit (DLNA, USB) als 'een soort van extra' zien... Voor mij is deze compabiliteit echt de enige reden om voor de LE8500 te gaan... (of beter gezegd: al een aantal maanden op te wachtenBloodhatch schreef op maandag 17 mei 2010 @ 17:07:
[...]
Ook de nieuwe plasma schermen van LG zijn daarmee compatibel. Misschien vertel ik het op deze manier beter: het is een soort van extra wat mogelijk is, maar heeft niets met de technische aspecten te maken. En een wireless box zorgt niet voor betere beeldqualiteit of dergelijke, alleen voor gemakzucht

Ja precies, ik was in alle haast met mijn reactie vergeten te melden dat iedereen zijn/haar eigen reden heeft om een product aan te schaffen
.
Zou voor mij ook een reden kunnen zijn om voor de LE8500 te gaan.

Zou voor mij ook een reden kunnen zijn om voor de LE8500 te gaan.
ik verwacht eerlijk gezegd veel van full led backlight..
edge led bleed en cloud teveel naar mijn mening (ruime tijd gespeelt met de samsung 8000 serie), en de relatief beperkte lichtopbrengst van plasma gaat helaas niet goed samen met m'n oververlichte huiskamer.
edge led bleed en cloud teveel naar mijn mening (ruime tijd gespeelt met de samsung 8000 serie), en de relatief beperkte lichtopbrengst van plasma gaat helaas niet goed samen met m'n oververlichte huiskamer.
de 47LE8500? dan rij ik er vnvd nog heenmagrec schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 10:13:
Hij staat in de media markt arena, prijs 1699 euro.

Dank je

Klinkt als een goede tv, "Ook voor gamers lijkt dit scherm geschikt door het vrijwel afwezig zijn van input-lag.". Wat verstaan zij nou onder vrijwel afwezig? De een is gevoeliger voor inputlag dan de andere... ik zal binnenkort een kijkje gaan nemen naar deze tv.
Anoniem: 350578
Het ruis van de LG LE8500 viel mij ook op. Daarom vroeg ik aan ppaddo of deze tv ruis vertoond bij het bekijken van een blu-ray aangezien sommige tv's van zich zelf veel ruis produceren.
Ik twijfel zelf aan beetje over de beoordeling van de inputlag bij de review van gadgetzone. Gadgetzone omschrijft zelfs de inputlag van de LG SL9000 als minimaal. Minimaal is voor mij een inputlag van niet hoger dan 20 ms. En we weten allemaal dat de LG SL9000 een inputlag heeft van 50 ms zelfs als de game-modus is ingeschakeld. Dus wat is nu de echte inputlag van de LE8500?
Ondersteund de LG LE8500 full chroma resolution?
Ik twijfel zelf aan beetje over de beoordeling van de inputlag bij de review van gadgetzone. Gadgetzone omschrijft zelfs de inputlag van de LG SL9000 als minimaal. Minimaal is voor mij een inputlag van niet hoger dan 20 ms. En we weten allemaal dat de LG SL9000 een inputlag heeft van 50 ms zelfs als de game-modus is ingeschakeld. Dus wat is nu de echte inputlag van de LE8500?
Ondersteund de LG LE8500 full chroma resolution?
Hehehe, en dat is dus mijn review. Jullie zijn er snel bij

Het vrijwel afwezig zijn van lag bedoel ik dat IK het niet gemerkt heb. Zoals ik al eerder meldde moest ik bij mijn Sony Z5500 serieus aan de slag met de lag instellingen vna Guitar Hero. Bij deze LE8500 was het boel lopen en klaar. Wat mij betreft dus geen lag. Ik wil echter een slag om de arm houden omdat ik geen fanatiek FPS speler ben waar lag misschien nog wel meer te merken is.
[Voor 46% gewijzigd door PaT op 19-05-2010 08:31]
PQ is neem ik aan price/quality? De SL9000 was toen ik hem reviewde ook rond de 1100/1200 euro, dus toen maar een klein beetje goedkoper.Bloodhatch schreef op maandag 17 mei 2010 @ 14:47:
[...]
Hoi ppaddo,
Ik heb een aantal reviews van je gelezen op kieskeurig. Vorig jaar was ik nog bezig met het kiezen van sony tv's en stuitte ik op de Z-5500.
Inmiddels ben ik uitgekomen op LG tv's. Zou je mij kunnen vertellen op welke punten de LE8500 beter is dan de SL9000? Graag ook rekening houden met PQ. De LE8500 is toch ruim 0,5x duurder dan de SL9000
De SL9000 verwerkt bewegingen in het beeld aanzienlijk minder goed dan de LE8500. Waar ik bij de LE8500 bij normaal tv kijken helemaal geen rare spongetjes, ghosting o.i.d. gezien heb, was dat bij de SL9000 zeer duidelijk WEL aanwezig. Daar ergerde ik mij toen kapot aan.
Wat ik persoonlijk een groot voordeel vind van de LE8500 is dus dat er een DVB-c module in kan. Ik heb toen niet getest of dit stiekum toch werkte bij de SL9000, net zoals dat niet officieel ondersteund wordt bij de LE8500. Dat komt omdat ik op dat moment nog geen CI+ module had.
Voor de rest zijn de zwartwaardes nog indrukwekkender van de LE8500 dan van de SL9000 (die overigens ook al goed waren).
Dit zijn volgens mij wel de verschillen tussen deze twee toestellen. Overigens was de afstandsbediening van de SL9000 wel prettiger in gebruik! (die vind ik van de LE8500 echt niet prettig). Dat lijkt mierenne#ken, maar je hebt dat ding toch vaker in je handen dan je denkt.
Ik zal heel eerlijk toegeven dat we/ik voor het testen van de inputlag redelijk beperkte middelen heb. Ik sluit daar vooralsnog mijn Wii voor aan (component) en ga aan de slag met Guitar Hero. Andere consoles/games waarmee je dit kan testen heb ik (nog) niet. (even voor de duidelijkheid, Gadgetzone is voor ons een ernstig uit de hand gelopen hobby, waar we het soms moeten doen met beperkte middelen).Anoniem: 350578 schreef op dinsdag 18 mei 2010 @ 18:47:
Hebben jullie nog suggesties hoe ik de lag zou kunnen meten m.b.v. een laptop die via HDMI is aangesloten?
Ik heb ooit wel eens afbeeldingen hier gezien dat men tegelijkertijd een timer liet lopen op het scherm en op de pc/laptop. Daarmee kan je volgens mij alleen een grove indicatie geven wat de lag is, want dan ben je namelijk ook afhankelijk van de lag van het laptop scherm.
Als jullie suggesties hebben dan hoor ik het graag. Ik heb het scherm nog maar kort thuis staan, dus enige haast is geboden.
[Voor 5% gewijzigd door PaT op 19-05-2010 08:50]
Als ik het goed begrijp is de LE8500 dus in jouw ogen (en ik neem aan dat je er best verstand van hebt) een hele goede tv?
Ik game absoluut niet, dus dat gebeuren kan me niet boeien.
Ik wil vooral strak beeld en een "geen gezeik TV".
Hoe is het geluid? Kun je er gewoon Pauw en Witteman en Formule 1 normaal mee kijken en luisteren, zeg maar?
En van welk materiaal is de voet gemaakt? Helemaal glas?
Hoe is het geluid? Kun je er gewoon Pauw en Witteman en Formule 1 normaal mee kijken en luisteren, zeg maar?

Als ik het dus goed begrijp is de 42LE8500 volop leverbaar in Nederland maar de 47 inch versie niet? Hier in Belgie valt van de hele serie nog niks te bespeuren.
Geluid is 'normaal' voor platte schermen. Niet overdreven goed, niet overdreven slecht. Gewoon tv kijken moet lukken. Lage tonen blijven iel overkomen (kan ook bijna niet anders).Anoniem: 95513 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 10:41:
Als ik het goed begrijp is de LE8500 dus in jouw ogen (en ik neem aan dat je er best verstand van hebt) een hele goede tv?
De voet is (even uit mijn hoofd, ik zit nu op mijn werk) van glas. De verbinding met de tv uiteraard niet (staal) en er zit aan de bovenkant van de stale ophanging een plastic afdekkap. Die ziet er glasachtig uit vanaf een afstandje.
Anoniem: 193799
Ik krijg toch wel sterk de indruk dat deze tv erg spiegelend is (ivm zonlicht en een raam etc..)
Bij mij heb ik links van mij een groot raam zitten.
Natuurlijk kijk ik meestal 's avonds televisie, maar dit is wel iets waardoor ik wat ben gaan twijfelen.
Bij mij heb ik links van mij een groot raam zitten.
Natuurlijk kijk ik meestal 's avonds televisie, maar dit is wel iets waardoor ik wat ben gaan twijfelen.
Mijn huidige Sony trinitron CRT TV spiegelt ook enorm en ben niet anders gewend (behalve mijn lcd PC-monitor).
Dus voor mij is die glasplaat niet zo'n bezwaar, ook omdat die makkelijk schoon te maken is. Geen gedoe met speciale lcd cleaning doekjes.
En als het echt hinderlijk is, doe ik gewoon de gordijnen dicht.
Dus voor mij is die glasplaat niet zo'n bezwaar, ook omdat die makkelijk schoon te maken is. Geen gedoe met speciale lcd cleaning doekjes.

Hallo Paddoppaddo schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 08:47:
[...]
Ik zal heel eerlijk toegeven dat we/ik voor het testen van de inputlag redelijk beperkte middelen heb. Ik sluit daar vooralsnog mijn Wii voor aan (component) en ga aan de slag met Guitar Hero. Andere consoles/games waarmee je dit kan testen heb ik (nog) niet. (even voor de duidelijkheid, Gadgetzone is voor ons een ernstig uit de hand gelopen hobby, waar we het soms moeten doen met beperkte middelen).
Hebben jullie nog suggesties hoe ik de lag zou kunnen meten m.b.v. een laptop die via HDMI is aangesloten?
Ik heb ooit wel eens afbeeldingen hier gezien dat men tegelijkertijd een timer liet lopen op het scherm en op de pc/laptop. Daarmee kan je volgens mij alleen een grove indicatie geven wat de lag is, want dan ben je namelijk ook afhankelijk van de lag van het laptop scherm.
Als jullie suggesties hebben dan hoor ik het graag. Ik heb het scherm nog maar kort thuis staan, dus enige haast is geboden.
Je kunt de input lag op de volgende manier meten.
* Als eerste sluit je de tv aan op je laptop. Daarna stel je de laptop zo in dat het scherm op de laptop en de tv hetzelfde is.
* Daarna start je de timer op de volgende site. http://tft.vanity.dk/
* Dan pak je een fototoestel en knip je een foto van de twee schermen langs elkaar. (Zorg er wel voor dat je een heel korte sluitertijd gebruikt (1/200 ofzo) gebruik indien nodig de sport stand ofzo).
* Het verschil in ms van de twee timers op de foto is de input lag van je tv tov je laptop.
Als je de input lag wil weten tov een lag vrije CRT moet je dit ook nog een keer doen met je laptop aan een CRT gekoppeld. (Of je moet je pc met crt monitor koppelen aan je tv).
Als je nog vragen hebt hoor ik het wel

Succes!
Grz.
Thanks!ppaddo schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 10:56:
[...]
Geluid is 'normaal' voor platte schermen. Niet overdreven goed, niet overdreven slecht. Gewoon tv kijken moet lukken. Lage tonen blijven iel overkomen (kan ook bijna niet anders).
De voet is (even uit mijn hoofd, ik zit nu op mijn werk) van glas. De verbinding met de tv uiteraard niet (staal) en er zit aan de bovenkant van de stale ophanging een plastic afdekkap. Die ziet er glasachtig uit vanaf een afstandje.
Thanks! Ik ga dit vanavond even doen. Aansluiten op een CRT wordt alleen wat lastig aangezien mijn oude CRT geen HDMI heeftJesp_J schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 13:02:
[...]
Hallo Paddo
Je kunt de input lag op de volgende manier meten.
* Als eerste sluit je de tv aan op je laptop. Daarna stel je de laptop zo in dat het scherm op de laptop en de tv hetzelfde is.
* Daarna start je de timer op de volgende site. http://tft.vanity.dk/
* Dan pak je een fototoestel en knip je een foto van de twee schermen langs elkaar. (Zorg er wel voor dat je een heel korte sluitertijd gebruikt (1/200 ofzo) gebruik indien nodig de sport stand ofzo).
* Het verschil in ms van de twee timers op de foto is de input lag van je tv tov je laptop.
Als je de input lag wil weten tov een lag vrije CRT moet je dit ook nog een keer doen met je laptop aan een CRT gekoppeld. (Of je moet je pc met crt monitor koppelen aan je tv).
Als je nog vragen hebt hoor ik het wel.
Succes!
Grz.

Ach zo krijgen jullie in ieder geval een idee wat de lag is van de LE 8500. Overigens ga ik hiervoor een Dell M1330 laptop gebruiken. Kunnen jullie alvats gaan zoeken wat daar de lag van is

Heb jij ook zoiets?TUX2 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 12:17:
Mijn huidige Sony trinitron CRT TV spiegelt ook enorm en ben niet anders gewend (behalve mijn lcd PC-monitor).
Ik ben ook gewend aan weerspiegeling, heb er totaal geen last van.
[img=640,480]http://album.devops.slyip.com/pictures/sony-triniton-CRT-22".png[/img]
@ppaddo, dank je dat je de moeite neemt om de inputlag goed te testen

De input lag van de Dell M1330 laptop zal wel nagenoeg 0 zijn aangezien laptop beeldschermen nauwelijks signaal hoeven te verwerken. Als je alvast foto's knipt van de LE8500 vs de Dell M1330 hebben we al een idee van wat de uiteindelijke input lag is. (wil je dan ook een paar foto's posten zodat we het zelf ook kunnen zien).ppaddo schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 13:57:
[...]
Thanks! Ik ga dit vanavond even doen. Aansluiten op een CRT wordt alleen wat lastig aangezien mijn oude CRT geen HDMI heeft![]()
Ach zo krijgen jullie in ieder geval een idee wat de lag is van de LE 8500. Overigens ga ik hiervoor een Dell M1330 laptop gebruiken. Kunnen jullie alvats gaan zoeken wat daar de lag van is
Test je de input lag dan op standard en op game mode?
Verder heb ik ergens gelezen dat als je v-sync op je laptop aanstaat je een extra frame input lag toevoegd (+/- 16 ms bij 60hz). dus misschien kun je dit ook nog even checken of je verschil ziet als je dit aan en uit zet.
Ben erg benieuwd

En dit stel ik neem ik in bij de beeldscherminstellingen?Jesp_J schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 15:52:
[...]
Verder heb ik ergens gelezen dat als je v-sync op je laptop aanstaat je een extra frame input lag toevoegd (+/- 16 ms bij 60hz). dus misschien kun je dit ook nog even checken of je verschil ziet als je dit aan en uit zet.
Ik zal eens kijken of ik ergens wat foto's kwijt kan zodat jullie weer wat blijer worden...
Zozo, de 55LX9500 krijgt 4 uit 5 sterren.
Geen 2D> 3D conversie,
Verbruik van *110* WATT.
Ongekend tot nu toe voor een 55".
4x 1.4 HDMI
3D effect even goed als de C7700, maar slechter dan de Panasonics en de Sony HX800.
Mwa,
Geen 2D> 3D conversie,
Verbruik van *110* WATT.

4x 1.4 HDMI
3D effect even goed als de C7700, maar slechter dan de Panasonics en de Sony HX800.
Mwa,

Gulfstream G650
Owkee ik heb de lag met de hierboven genoemde site getest. (Foto's uploaden wordt hem nu even niet, misschien later).
Ik kom met zowel de expert beeldinstelling (bijna alles uit) in gamemode en in standaard modus uit op lag van zo'n 20 tot 50 ms. Dat is dus nogal een verschil. Middel je deze waardes, dan kom je dus uit op zo'n 35 ms, wat volgens mij 'gemiddeld' is.
Ik heb hiertoe in dezelfde modus meerdere keren een foto genomen om zo een gemiddelde te krijgen. Fototoestel in de snelste stand (kinderen en dieren bij Canon Ixus IS 860). Voor de zekerheid ook nog in andere modi geprobeerd. Ik zal het morgen nog eens testen bij vol daglicht. Misschien dat mijn toestel dan nog iets sneller plaatjes kan schieten?...
Ik kom met zowel de expert beeldinstelling (bijna alles uit) in gamemode en in standaard modus uit op lag van zo'n 20 tot 50 ms. Dat is dus nogal een verschil. Middel je deze waardes, dan kom je dus uit op zo'n 35 ms, wat volgens mij 'gemiddeld' is.
Ik heb hiertoe in dezelfde modus meerdere keren een foto genomen om zo een gemiddelde te krijgen. Fototoestel in de snelste stand (kinderen en dieren bij Canon Ixus IS 860). Voor de zekerheid ook nog in andere modi geprobeerd. Ik zal het morgen nog eens testen bij vol daglicht. Misschien dat mijn toestel dan nog iets sneller plaatjes kan schieten?...
[Voor 34% gewijzigd door PaT op 20-05-2010 08:21]
Waar lees je dat?salimrmaf schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 17:25:
Zozo, de 55LX9500 krijgt 4 uit 5 sterren.
Geen 2D> 3D conversie,
Verbruik van *110* WATT.Ongekend tot nu toe voor een 55".
4x 1.4 HDMI
Mwa,
Idd, waar lees je dat?
Ook op zoek, tot nu toe moet het denk ik gaan tussen een LG, Samsung c8700 en Sony HX800/900, als de reviews daarvan er zijn...
Ook op zoek, tot nu toe moet het denk ik gaan tussen een LG, Samsung c8700 en Sony HX800/900, als de reviews daarvan er zijn...
http://www.lemondenumerique.com/?page_id=23204matthijst schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 07:21:
Idd, waar lees je dat?