Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de instellingen op de 47LW650S nu vrij goed staan, en heb perfect 2D en 3D beeld.

Het enige wat ik niet voor elkaar krijg zijn de 3D beelden die niet uit de TV komen, ik heb wel heel veel diepte bij een 3D film maar geen delen wat op je af komt.
In de Winkel stond een demo opstelling waar deze beelden er wel uit komen, waardoor ik deze TV heb aangeschaft.
Ik heb het bij geen enkele 3D Blu Ray, Avatar, Smurfs, en andere tekenfilms, wel allemaal orgineel Blu Ray.
Ik speel het af met een PS3, kan dit het probleem zijn, lijkt mij zelf niet.
Heb er wel een HDMI 1.4 kabel tussen.

Heeft iemand iedeën/suggesties hoe dit kan komen en wat mogelijk het probleem is?

Ben benieuwd, aangezien ik het niet meer weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 15:12:
Ik heb de instellingen op de 47LW650S nu vrij goed staan, en heb perfect 2D en 3D beeld.

Het enige wat ik niet voor elkaar krijg zijn de 3D beelden die niet uit de TV komen, ik heb wel heel veel diepte bij een 3D film maar geen delen wat op je af komt.
In de Winkel stond een demo opstelling waar deze beelden er wel uit komen, waardoor ik deze TV heb aangeschaft.
Ik heb het bij geen enkele 3D Blu Ray, Avatar, Smurfs, en andere tekenfilms, wel allemaal orgineel Blu Ray.
Ik speel het af met een PS3, kan dit het probleem zijn, lijkt mij zelf niet.
Heb er wel een HDMI 1.4 kabel tussen.

Heeft iemand iedeën/suggesties hoe dit kan komen en wat mogelijk het probleem is?

Ben benieuwd, aangezien ik het niet meer weet.
Heb je al geprobeerd om je 3D instellingen aan te passen?
Je kan je diepte aanpaasen.
Met Avatar moet je zeker wat zien, die "pluisjes" hangen echt voor je scherm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 14 januari 2012 @ 19:24:
[...]

Heb je al geprobeerd om je 3D instellingen aan te passen?
Je kan je diepte aanpaasen.
Met Avatar moet je zeker wat zien, die "pluisjes" hangen echt voor je scherm
3D instellingen heb ik al wat mee geprobeerd, van en naar gezichtsveld, meer opties heb ik niet om 3D in te stellen op de TV, dit heeft geen resultaat dat er wat naar je toe komt.
Volgens mij zijn er geen instellingen aan te passen op de PS3 zover ik weet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
Thnx voor de tip Piet91!!

Geinstalleerd op mijn HTC Desire HD en werkt perfect!
Alleen jammer dat je bij YouTube geen zoekfunctie hebt, of zie ik deze over het hoofd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
loneranger56 schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 16:18:
[...]

Thnx voor de tip Piet91!!

Geinstalleerd op mijn HTC Desire HD en werkt perfect!
Alleen jammer dat je bij YouTube geen zoekfunctie hebt, of zie ik deze over het hoofd?
Menu knop indrukken als je in het youtube menu bent! ;)

Ik gebruk die andere bronnen (CBS e.d.) niet echt, maar alleen al om youtube is deze app goed; het werkt zo ontzettend goed. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P van H
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Op de LW650S is de optie 3d diepte bij mij grijs en kan niet aangepast worden. Iemand een idee hoe ik dit kan veranderen?

Sinds laatste update heb ik ook dat niets echt uit het beeld lijkt te komen, wat voorheen wel het geval was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taxman69
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 08:46
Ik heb mij onlangs een LG 5500 aangeschaft.
Ik ben er heel gelukkig mee kwestie van beeldkwaliteit,....

Nu heb ik ook al verschillende keren een 3D half SBS afgespeeld via de usb-ingang van de TV. Dit lukt vrij goed, behalve het afspelen van ondertitels. Ik heb reeds 3d-subtitler gebruikt, maar dan krijg ik een m2ts bestand met ondertitels ingebakken, maar ondertitels zijn niet selecteerbaar. Identiek voor een 'mkv' met ondertitels ingebakken, ondertitels zijn niet selecteerbaar. Heeft iemand ervaring met andere formaten met ondertitels die wel afspeelbaar zijn ??

Vroeger speelde ik alles af met de 'xtreamer'(eerste versie MK1). Deze kan wel gebruikt worden voor HD-films,... Echter bij 3D half SBS, herkent de tv niet dat de input 3D is aangezien ik geen optie heb om de beelden over elkaar te schuiven. Ik heb reeds een andere HDMI-kabel gebruikt(1.4, weliswaar goedkoop) maar geen verschil. Zou het kunnen dat een betere, duurdere HDMI-kabel wel zou werken ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10-09 06:43
taxman69 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 09:08:
Vroeger speelde ik alles af met de 'xtreamer'(eerste versie MK1). Deze kan wel gebruikt worden voor HD-films,... Echter bij 3D half SBS, herkent de tv niet dat de input 3D is aangezien ik geen optie heb om de beelden over elkaar te schuiven. Ik heb reeds een andere HDMI-kabel gebruikt(1.4, weliswaar goedkoop) maar geen verschil. Zou het kunnen dat een betere, duurdere HDMI-kabel wel zou werken ??
Heb je geen 3D knop op je AB? Als je die indrukt kan je kiezen voor side by side...

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taxman69
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 04-09 08:46
Die knop kan ik inderdaad wel gebruiken, maar ik krijg niet de optie om 'side by side' te kiezen. Die optie blijft lichtgrijs.
Wanneer ik iets afspeel vanaf usb, heb ik die optie wel.

Het lijkt dus alsof het scherm niet via hdmi(van xtreamer) doorkrijgt dat het een 3D half SBS betreft.
Ik gebruik wel een goedkope hdmi 1.4 kabel. Misschien is dat de reden ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
taxman69 schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 12:56:
Die knop kan ik inderdaad wel gebruiken, maar ik krijg niet de optie om 'side by side' te kiezen. Die optie blijft lichtgrijs.
Wanneer ik iets afspeel vanaf usb, heb ik die optie wel.

Het lijkt dus alsof het scherm niet via hdmi(van xtreamer) doorkrijgt dat het een 3D half SBS betreft.
Ik gebruik wel een goedkope hdmi 1.4 kabel. Misschien is dat de reden ?
Lijkt me sterk, voor Side by Side heb je al genoeg aan 1.3, en die van mij is een paar euro... Zo en zo vermoed ik dat je Xtreamer geen 1.4 HDMI poort heeft.

Zover ik weet snapt LG alleen maar SRT bestanden voor ondertiteling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18:34
kw_nl schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 13:01:
[...]

Lijkt me sterk, voor Side by Side heb je al genoeg aan 1.3, en die van mij is een paar euro... Zo en zo vermoed ik dat je Xtreamer geen 1.4 HDMI poort heeft.

Zover ik weet snapt LG alleen maar SRT bestanden voor ondertiteling.
De HDMI poort hoeft ook niet 1.4 te zijn, ik gebruik zelf namelijk een AC Ryan HD en die heeft dat ook niet maar bij mij snapt de tv wel dat het SBS 3D is. Misschien is er toch iets mis met de Xtreamer, dat hij het niet helemaal snapt echter de AC Ryan ondersteunt het officieel ook niet maar dat gaat wel goed.

Misschien moet je aan de Xtreamer zelf ook doorgeven dat het gaat om 3D of SBS video. Misschien helpt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• it0
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-08 10:24

it0

Mijn mening is een feit.

Weet iemand hoe je dat home/premium kanaal op nederlands zet? Hij staat nu op engels, zelfs als ik uitlog krijg ik alle engelse content zoals bbc . Ik wil dus weer nl content zoals nos, uitzending gemist. Ik heb alles op nl gezet wat ik kan zetten. Als ik een nieuw account aanmaak kan ik geen land kiezen?

Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P van H schreef op dinsdag 17 januari 2012 @ 20:56:
Op de LW650S is de optie 3d diepte bij mij grijs en kan niet aangepast worden. Iemand een idee hoe ik dit kan veranderen?

Sinds laatste update heb ik ook dat niets echt uit het beeld lijkt te komen, wat voorheen wel het geval was.
De optie is grijs omdat dit alleen werkt bij een conversie van 2D naar 3D, dan kun je wel de diepte aanpassen. Maar dit wil je natuurlijk niet.

Ik heb ook de nieuwe firmware en bij mij ook niet meer uit het beeld (echte 3D). Dus optie om terug te gaan naar de oude firmware (mindere beeld kwaliteit bij 3D, scherpte) of wachten op een nieuwere firmware waarbij dit wel weer goed uit het beeld komt. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P van H
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 16:18:
[...]

De optie is grijs omdat dit alleen werkt bij een conversie van 2D naar 3D, dan kun je wel de diepte aanpassen. Maar dit wil je natuurlijk niet.

Ik heb ook de nieuwe firmware en bij mij ook niet meer uit het beeld (echte 3D). Dus optie om terug te gaan naar de oude firmware (mindere beeld kwaliteit bij 3D, scherpte) of wachten op een nieuwere firmware waarbij dit wel weer goed uit het beeld komt. :(
Bedankt voor je reactie.

Dat is wel balen zeg.. Dan maar wachten op een volgend update en hopen dat dit opgelost gaat worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Iemand ook problemen met verticale strepen in het beeld als de camera heen en weer gaat, ik wel. Het lijtk uit de bovenkant van het scherm te komen, hier is de backlight op een aantal plaatsen feller waardoor er verticale strepen ontstaan, vooral goed te zien bij een effen achter grond.
Betreft de LG 47LW650S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herian10
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 09-09 21:02
vandaag nieuw scherm geplaats
zit de onder rand /omlijsting er niet goed in komen ze volgende week voor terug

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoi, nieuw hier :)

Heb sinds deze week mijn 42LW650S binnen. Nooit LG hoog gehad maar naar aanleiding van dit toffe forum,passieve 3D, toch de gok maar gewaagd. Mijn Samsung LE40N87BD was nog perfect maar internet en 3D en een maatje meer, gaven de doorslag. Inmiddels mijn internet weer draadloos gemaakt. De LG gekoppeld via de router aan mijn PC. HHD op de LG via usb. En zelfs mijn HTC werkt met de app perfect als ab. Heb nog een paar kleine dingen waarbij ik hoop de komende tijd uit kan komen via dit forum.
De LG valt 100% mee ! Instellen van het beeld is goed te doen en staat nu al voor 90 % naar mijn zin. De Samsung zette de stelmogelijkheid soms langs elkaar zodat je op de 2 helften het verschil zag om te kiezen. Dit heeft de LG helaas niet. Maar het beeld is zeker scherper en helderder nu _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 21:46
Ik overweeg een 42LW4500 / 5500 aan te schaffen. In de Media Markt hier in de buurt stond alleen de 4500. Ik zag dat deze nog een hoop aansluitingen achterop had zitten en niet mooi aan de onder- of zijkant. De verkoper zei dat je deze daarom niet zo mooi strak tegen de muur kan hangen zoals bijvoorbeeld een Samsung. Gaat dit voor de 5500 ook op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
Op de composiet en vga zit dacht ik juist alles aan de onderkant en zijkant. Dat is in iedergeval bij de 650 serie zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
Als ik de handleidingen van beide toestellen vergelijk zie ik de de 5500 de aansluitingen inderdaad voor het grootste gedeelte aan de zij- en onderkant heeft. Iemand die dit kan bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
Van wat ik weet is de 650 identiek met de 5500 op de 200hz trumotion na, de 4500 is de 5500 maar dan zonder Smart Tv dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
De 42LW570s hier heeft ook alleen composiet en vga aan de achterkant.
Het verschil tussen de LW570s en de LW5500 ben ik nooit achter gekomen. Zelfs na een mail met LG zelf niet. Behalve dan dat de LW570s zo'n zilver/brons kleurige rand boven en onder heeft. (en waarom ik die dus boven de LW5500 heb gekozen + dat het een heeel mooie aanbieding was :+ )

[ Voor 15% gewijzigd door Piet91 op 23-01-2012 23:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
Verschil tussen de LW570S en de LW5500 is inderdaad alleen het design en de satellite tuner: http://twitter.com/#!/LG_...status/161822220266647553

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Toevallig hier iemand ervaring met draadloze HDMI ? Wil mijn labtop draadloos met een HDMI aansluiten op mij LW650S en ben dus op zoek naar zo'n set. Met die 3D neem ik aan dat ik HDMI 1.4 moet hebben. Heb begrepen dat de nieuwtse LG met dit standaard uit gaat komen, WIDI. Tis nie bij te houden 8)7

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 24-01-2012 17:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisquit
  • Laatst online: 01-09 00:04
De LW5500 heeft ongeveer dezelfde aansluitingen als de LW650s op dezelfde plaatsen.
Hdmi aan de zijkant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zojuist mijn btw ook maar even opgehaalt bij BCC . Cash in de pocket !. De 42LW650s kost me nu nog maar 856.19 . LOW PRICES :P Nog even wat HDMI HDX gehaalt bij de MM om de hoek. Daar bleek de aktie niet voor te gelden zag ik thuis op de bon. Maar even gecheckt of dit klopte. Ja dus. En wat bleek.... de aktie geld ook niet op sommige aparatuur. Oa ook niet voor de LW 650 en LW 980. Dus idd BCC : LOW PRICES , HIGH SERVICE

_/-\o_ *O* *O* *O* *O* *O* *O* *O*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

nielsgaastra schreef op maandag 23 januari 2012 @ 21:43:
Ik overweeg een 42LW4500 / 5500 aan te schaffen. In de Media Markt hier in de buurt stond alleen de 4500. Ik zag dat deze nog een hoop aansluitingen achterop had zitten en niet mooi aan de onder- of zijkant. De verkoper zei dat je deze daarom niet zo mooi strak tegen de muur kan hangen zoals bijvoorbeeld een Samsung. Gaat dit voor de 5500 ook op?
Kan wel mooi strak tegen de muur, hangt er wel een beetje af van hoeveel je wilt aansluite.
Aan de zijkant zit bijvoorbeeld wel een USB poort, HDMI poort en headphone jack.

Als je meer wilt aansluiten zit je natuurlijk wel met die verbinden aan de achterkant, maar dan kan het nog steeds heel dicht tegen de muur. Bij de LW5500 betaal je alleen maar meer voor dingen zoals Smart TV. Flink prijsverschil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 00:14
Uniciteit schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 16:31:
[...]

Kan wel mooi strak tegen de muur, hangt er wel een beetje af van hoeveel je wilt aansluite.
Aan de zijkant zit bijvoorbeeld wel een USB poort, HDMI poort en headphone jack.

Als je meer wilt aansluiten zit je natuurlijk wel met die verbinden aan de achterkant, maar dan kan het nog steeds heel dicht tegen de muur. Bij de LW5500 betaal je alleen maar meer voor dingen zoals Smart TV. Flink prijsverschil.
Prijsverschil tussen wat je krijgt valt wel mee hoor.

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Barfman schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 17:03:
[...]

Prijsverschil tussen wat je krijgt valt wel mee hoor.
Toch al gauw 150 euro meer en als je bedenkt dat de LW4500 in theorie ook smart TV ondersteunt... ;)
150 euro is toch al gauw weer 2 of 3 keer boodschappen doen (wellicht nog wat meer als je alleen woont).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Uniciteit schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 17:06:
[...]

Toch al gauw 150 euro meer en als je bedenkt dat de LW4500 in theorie ook smart TV ondersteunt... ;)
150 euro is toch al gauw weer 2 of 3 keer boodschappen doen (wellicht nog wat meer als je alleen woont).
In theorie, hoe wil je dat doen zonder lan verbinding die de 4500 niet heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Barfman schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 17:08:
[...]

In theorie, hoe wil je dat doen zonder lan verbinding die de 4500 niet hebt.
Daarom in theorie (er zit geen WiFi ingebouwd). Echter zou het wel de WiFi dongle kunnen ondersteunen - dat hier geen native support voor is, betekent niet dat het niet kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Uniciteit schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 17:09:
[...]

Daarom in theorie (er zit geen WiFi ingebouwd). Echter zou het wel de WiFi dongle kunnen ondersteunen - dat hier geen native support voor is, betekent niet dat het niet kan.
In theorie zou alles kunnen, alleen in de praktijk gaat het niet lukken, en daar gaat het toch om.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Barfman schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 17:10:
[...]

In theorie zou alles kunnen, alleen in de praktijk gaat het niet lukken, en daar gaat het toch om.
Dat gaat wel lukken als LG het wou. Het gaat in dit geval enkel om de firmware. Ze kunnen een firmware update uitbrengen met daarin alle functionaliteiten van de LW5500 om maar een voorbeeld te geven.

In theorie zou de LW4500 dus wél Smart TV kunnen krijgen: één firmware update en boem, USB dongle support en Smart TV functionaliteit.

Maar daar ging het hier niet om. De vraag hier was of het die extra 150 euro wel waard was als je toch nooit van die functionaliteiten gebruik gaat maken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Uniciteit schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 17:56:
[...]

Dat gaat wel lukken als LG het wou. Het gaat in dit geval enkel om de firmware. Ze kunnen een firmware update uitbrengen met daarin alle functionaliteiten van de LW5500 om maar een voorbeeld te geven.

In theorie zou de LW4500 dus wél Smart TV kunnen krijgen: één firmware update en boem, USB dongle support en Smart TV functionaliteit.

Maar daar ging het hier niet om. De vraag hier was of het die extra 150 euro wel waard was als je toch nooit van die functionaliteiten gebruik gaat maken. ;)
Ja, en dat is het dus waard, want de LW4500 heeft nou eenmaal die functies niet, en zal het ook nooit krijgen,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Barfman schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 19:17:
[...]

Ja, en dat is het dus waard, want de LW4500 heeft nou eenmaal die functies niet, en zal het ook nooit krijgen,
Zoals ik al zei: de vraag is of het dat waard is. Voor jou zijn die extra functies het werkt, maar voor een ander misschien niet. De persoon in kwestie heeft al aangegeven in principe niet echt iets te geven voor Smart TV functionaliteit... is het die 150 euro dan nog waard?

Is een smartphone van 600 euro het waard, als je er enkel en alleen mee wilt bellen en sms'en? Om maar een vergelijking te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Uniciteit schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 19:26:
[...]

Zoals ik al zei: de vraag is of het dat waard is. Voor jou zijn die extra functies het werkt, maar voor een ander misschien niet. De persoon in kwestie heeft al aangegeven in principe niet echt iets te geven voor Smart TV functionaliteit... is het die 150 euro dan nog waard?

Is een smartphone van 600 euro het waard, als je er enkel en alleen mee wilt bellen en sms'en? Om maar een vergelijking te geven.
Vertel mij eens waar die persoon dan aangeeft niets te geven om de Smart TV functionaliteit, volgens mij ging het hem om de aansluitingen, en niets anders. Dat jij dan begint over de extra's die het niet waard zijn, dat is jouw mening, maar daar vroeg hij niet om.

[ Voor 7% gewijzigd door Barfman op 27-01-2012 19:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herian10
  • Laatst online: 09-09 21:02
herian10 schreef op vrijdag 20 januari 2012 @ 18:59:
vandaag nieuw scherm geplaats
zit de onder rand /omlijsting er niet goed in komen ze volgende week voor terug
vandaag hebben ze weer een nieuw scherm geplaats er zaten 2witte vlekken onder in de rand kwam doordat de omlijsting niet goed zat en te vast gezet
en de omlijsting goed gezet
en nu is alles goed :) :) :)

[ Voor 3% gewijzigd door herian10 op 27-01-2012 21:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Barfman schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 19:55:
[...]

Vertel mij eens waar die persoon dan aangeeft niets te geven om de Smart TV functionaliteit, volgens mij ging het hem om de aansluitingen, en niets anders. Dat jij dan begint over de extra's die het niet waard zijn, dat is jouw mening, maar daar vroeg hij niet om.
Wauw, je wilt per se met deze discussie doorgaan he? Prima.

"Vertel mij eens waar die persoon dan aangeeft niets te geven om de Smart TV functionaliteit"
Het mooie is dat je hier al zelf op hebt gereageerd: 'volgens mij ging het hem om de aansluitingen, en niets anders'.
Vertel mij eens waarom iemand in de LW4500 geinteresseerd zou zijn als ingebouwde Smart TV belangrijk zou zijn?

'Dat jij dan begint over de extra's die het niet waard zijn, dat is jouw mening, maar daar vroeg hij niet om."
En jou mening is dat 150 euro extra het wel waard is juist omdat er Smart TV bij zit - maar daar vroeg hij niet om, he?

Kom op zeg, als je nou even gewoon had gelezen... pff. Het ging om die aansluitingen waarvan de verkoper zei dat er geen aan de zijkant zaten. Ik heb toen hier vermeld dat er weldegelijk een aantal aansluitingen aan de zijkant zitten en dat het dus iets om rekening is mee te houden. Vervolgens meldde ik daarbij dat je bij de LW5500 vooral om functionaliteit zoals Smart TV betaalt. Qua beeldkwaliteit is er geen (direct) verschil.

Als die aansluitingen aan de zijkant genoeg zijn, vertel mij dan eens waarom hij 150 euro extra zou moeten besteden? Voor meer aansluitingen aan de zijkant? Terwijl de benodigde aansluitingen mogelijk al aan de zijkant van de LW4500 zitten?

Deze persoon geeft schijnbaar niks om Smart TV en de hogere prijs komt juist vooral door Smart TV. Prima dat jij 'm 150 euro armer wilt maken als hij het mogelijk al prima redt met de LW4500, maar dan mag-ie wel het hele verhaal weten. In dit geval is dat dus: er zitten weldegelijk een aantal aansluitingen aan de zijkant en de hogere prijs van de LW5500 komt vooral door de Smart TV functionaliteit (waarin dus geen/amper interesse is).

Als blijkt dat hij ook de aansluitingen aan de achterkant nodig heeft en daarbij geen goede oplossing kan vinden om deze TV toch dicht bij de muur te hangen, dan kan-ie altijd naar een duurder model kijken met een ander design.

[ Voor 5% gewijzigd door Uniciteit op 28-01-2012 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knuf
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 27-02 17:11
hoi.
dit is het forum van HARDWARE FORUM....
Je bent geblokkeerd voor deelname aan dit forum om de volgende reden:
Kwetsende opmerking over Nazi's.

Datum waarop de blokkering wordt opgeheven: Nooit

Eventuele klachten of vragen kun je mailen naar forumadmin@hardware.info.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Uniciteit schreef op vrijdag 27 januari 2012 @ 17:56:
[...]

Niet dat ik dit nu heel boeiend vind, maar het zou me niets verbazen wanneer de LW4500 veel minder geheugen heeft dan de LW5500. Die apps zullen toch ook geheugen nodig hebben om te werken. De TV business is niet echt winstgevend, dus overal waar ze op kunnen bezuinigen zullen ze waarschijnljk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Kunnen we ophouden met deze discussie? De vraagsteller heeft misschien zijn keuze al gemaakt en daar gaat het bij jullie ook al lang niet meer om.

Ik zit maar telkens in dit topic te lezen als ik zie dat er nieuwe berichten zijn met de gedachte dat iemand een vraag, ervaring of nieuwtje heeft, niet om jullie discussie te lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisquit
Zit op nieuwe firmware te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
Zo, een simpele vraag over de aansluitingen blijkt nogal veel reacties te geven!
Het smart tv gebeuren is idd geen must, zeker niet als dit pak m beet 150 euro uitspaart. Ik heb nog geen keuze gemaakt maar hier zit ook niet echt haast bij omdat ik de sleutel van ons nieuwe huis pas in februari krijg.

Ik weet in ieder geval voldoende, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Bisquit schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 16:21:
Zit op nieuwe firmware te wachten.
Ik ook. Ik wil ondertiteling kunnen selecteren, 3D-diepte varieren e.d. Allemaal opties die er al staan maar welke grijs zijn. Het zou LG erg goed staan als ze dat vrij geven. O-)
nielsgaastra schreef op zaterdag 28 januari 2012 @ 18:34:
Zo, een simpele vraag over de aansluitingen blijkt nogal veel reacties te geven!
Het smart tv gebeuren is idd geen must, zeker niet als dit pak m beet 150 euro uitspaart. Ik heb nog geen keuze gemaakt maar hier zit ook niet echt haast bij omdat ik de sleutel van ons nieuwe huis pas in februari krijg.

Ik weet in ieder geval voldoende, dank!
Tja, wat ik dus zou doen is formaat kiezen, kijken welke tv's er in dat formaat zijn en de reviews erover. Kies de beste exemplaar eruit (binnen je budget) en koop die. Mocht er Smart TV op zitten; mooi.
Zo niet; koop voor die +/- €100-150 een aparte mediaplayer. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoermansA
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 04-09 15:56
Sinds een paar dagen de 47lw4500 thuis staan. Productiedatum dec '11 en firmware 04.60.32. Bevalt uitstekend. Was een beetje bang voor de input lag waar je zo veel over leest, maar door HDMI3 input te hernoemen naar PC (wat je zowiezo moet doen als je 1-op-1 pixels zonder overscan wilt hebben) zit er vrijwel geen lag meer in. Ook bij gebruik van de HTPC; muis ijlt niet na, hoef geen vertraging in de versterker in te stellen (ook al loopt alle geluid rechtstreeks van bron naar reciever en niet via de tv) en tijdens gamen merk ik helemaal niets van vertraging. 3D werkt prima. Zowel in films (heb Rio gezien) als games (Uncharted 3 op PS3 en Batman Arkham City op xbox 360). Allemaal goed. Bij 3D films merk je niet dat de verticale resultie halveert, maar bij gamen zie je het soms wel. Maar dan moet je redelijk dicht op de tv zitten. Dat is nou eenmaal een nadeel van passief 3D. De voordelen; goedkope en lichte brillen (we kregen er 11 bij :) ) en het rustige beeld zonder crosstalk wegen voor mij zwaarder. Alle bronnen gaan via een HDMI splitter naar zowel een beamer als de tv en ik verwissel handmatig kabeltjes om de juiste bron te kiezen (Xbox/Ps3/HTPC). Het enige wat ik constateerde was dat zowel de PS3 als de xbox geen 3D tv detecteert wanneer de consoles via de splitter zijn aangesloten. De xbox kan je handmatig op 3D zetten (autodetect uit) en de ps3 moet je eenmalig rechstreeks op de tv aansluiten om de boel te laten detecteren. Daarna kan de kabel weer in de splitter, blijft de instelling behouden en werkt 3D zonder problemen. Ook na alles uitgezet te hebben. Echt eenmalig dus.

Gratis bier, topless bediening en oneerlijke marketing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LoermansA schreef op maandag 30 januari 2012 @ 12:43:
Was een beetje bang voor de input lag waar je zo veel over leest, maar door HDMI3 input te hernoemen naar PC (wat je zowiezo moet doen als je 1-op-1 pixels zonder overscan wilt hebben)
Kan je uitleggen waarom dit is, wat heeft een naamverandering met 1-op-1 pixels zonder overscan te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoermansA
Verwijderd schreef op woensdag 01 februari 2012 @ 18:48:
[...]

Kan je uitleggen waarom dit is, wat heeft een naamverandering met 1-op-1 pixels zonder overscan te maken?
Ik denk dat bij de instelling "PC" de tv vrijwel alle processing, inclusief scaling aan de pc overlaat. Het viel me op dat een deel van mijn desktop buiten beeld verdween voordat ik de aansluiting naar "PC" hernoemde en dat hij daarna net als een monitor de gehele desktop van mijn HTPC perfect weergaf. De beeldinstelling op "Game" schakelt al redelijk wat processing uit en de input hernoemen naar "PC" gaat daar nog een beetje verder in. Het gevolg voor mij is een 1-op-1 pixelweergave vrijwel zonder lag. Zal eens kijken of ik wat metingen kan doen waarmee ik mijn gevoel kan onderbouwen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stale
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 20:16
Ik heb ook sinds gister een 47lw4500 staan. Ik kom van plasma vandaan en moet zeggen dat ik, ondanks de input op pc te zetten, de lag toch storend vind. Met daadwerkelijk de computer er op aangesloten is dat niet zo'n probleem maar met mijn ps3 zorgt die lag toch wel voor minder fijne besturing met bijvoorbeeld een racespel (GT5).

Verder enorm te spreken over de beeldkwaliteit en de 3D weergave!. Ook de interne mediaplayer werkt prima en snel. Was van plan een HTPC te maken maar eigenlijk is dit niet meer echt nodig.

Enige puntje vind ik dus de input lag, ik hoop dat er manieren zijn dit meer terug te brengen zonder over te gaan op vga.. Firmware was trouwens ook gelijk recenter dan op de nederlandse LG website vermeldt staat. Erg netjes.

Mijn PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik er er inmiddels zo'n schik mee met mijn 42lw650s dat ik nu maar aan het geluid ga werken. Zojuist een Sony STR-DH720 receiver besteld. 7.1, upscalling, 7x105 watt, 3D. Prima beestje voor 259 euro !

Zal een beste klus worden. 11 boxen draaien nu gewoon stereo (A+B). Zal dus de nodige meters snoer nodig gaan hebben :P

Ben voorlopig toch nog thuis met die vorst dus een mooi karweitje volgende week ;)

Ben met mijn nieuwe tv gegaan van 40 naar 42 inch. Bewust niet gekozen voor 47 inch. Met het mooie heldere beeld zie je alle details. Mijn mening is, om alles in 1 oogopslag te zien. Om heel de avond zo'n groot scherm "af te struimen" vind ik een mindere optie. Als machinist op een machine krijgen mijn ogen overdags al genoeg spiertraining. Die mogen savonds rusten van mij hahaha 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisquit
Ieder zijn ding, maar de stap van 42 naar 47 is klein. Het went zelfs zo snel dat 47" ook niet groot meer is.
Het moet uiteraard wel in de huiskamer passen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoermansA
Heb wat metingen verricht; laptop via HDMI op de tv aangesloten. Resolutie op 1024x768 en 1600x900 (max resolutie van laptop), zowel onder windows als onder linux. Met beide displays hetzelfde beeld weergevend navigeer ik naar http://tft.vanity.dk/inputlag.html, stel mijn DSLR in op shutter priority, 1/100 sluitertijd. En start de stopwatch. Het lijkt er op dat ik op 1024x768 een vertraging van tussen de 40 en 50 ms meet en op 1600x900 een vertraging tussen de 50 en 60 ms. Dit alles met tv op Game mode en input hernoemd naar PC. Het kan altijd nauwkeuriger, maar vond het wel voldoende. Misschien dat ik nog eens kijk of 1280x720 nog een verschil geeft.

Belangrijker dan de cijfers vind ik overigens de ervaring; ik hoef de receiver niet op een vertraging in te stellen om de lipsync goed te krijgen (en wat film ervaring betreft ben ik zeer secuur) en ik ondervind geen hinder bij het gamen. Niet in 2D en niet in 3D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellFury
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-04 08:29
En wat als je je PC instelt op 1920x1080? Dat is de native resolutie, en dus hoeft de TV er niks meer aan te sleutelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoermansA
HellFury schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 14:29:
En wat als je je PC instelt op 1920x1080? Dat is de native resolutie, en dus hoeft de TV er niks meer aan te sleutelen...
Dat kan niet, het interne panel van de laptop gaat niet verder dan 1600x900. Het idee is juist dat je hetzelfde beeld zowel op je laptop panel als op de tv toont. Dan kan je met een camera het verschil 'meten'. Daarnaast is 1280x720 (720p) de resolutie waarop zowel de 360 als de ps3 het leeuwendeel van de games tonen. Die resolutie wil ik dus nog wel een keer proberen.

1080p wil ik nog een keer proberen met mijn werk laptop, die heeft wel een fullhd panel maar geen hdmi aansluiting. Dan moet ik een keertje een display port adapter regelen.

Update: ook 720p gemeten, gemiddeld rond de 50ms.

[ Voor 3% gewijzigd door LoermansA op 07-02-2012 18:52 . Reden: 720p meting ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
LoermansA schreef op dinsdag 07 februari 2012 @ 18:32:
[...]

Daarnaast is 1280x720 (720p) de resolutie waarop zowel de 360 als de ps3 het leeuwendeel van de games tonen.
Volgens mij kun je de PS3 zo instellen dat de interne scaler gebruikt wordt en de tv dus niet hoeft te scalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-08 15:18

Mojo

The Power Within

Naar mijn weten kan de PS3 juist niet scalen. Mijn Xbox 360 heeft in elk geval een bijzonder goede scaler (ANA) aan boord en die zorgt dat alles gewoon netjes op 1080p wordt uitgestuurd.

De meeste games renderen inderdaad op 720p naar mijn weten. Op een PS3 is dat volgens mij wat anders.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hoe kan ik het beste mijn geluid van mijn 42lw650s naar een av receiver sturen?

Ik wil alleen in principe het geluid van de tv erop Of is het verstandiger om de receiver tussen dvb en de tv te plaatsen?

Ik heb dan wel langere hdmi nodig. Gaat dit tot 10 meter probleemloos ?

Alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arend soetemans
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 13-07 09:14
ik denk erover na om een 47lw4500 tv te kopen maar ik vroeg me af of de "digitale audio uit" ook 5.1 geluid doorgeeft zodat ik al mijn apparaten enkel via hdmi en dan 1 simpele optische kabel naar mijn z-5500 surround sound setje kan aansluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
Arend soetemans schreef op vrijdag 10 februari 2012 @ 19:35:
ik denk erover na om een 47lw4500 tv te kopen maar ik vroeg me af of de "digitale audio uit" ook 5.1 geluid doorgeeft zodat ik al mijn apparaten enkel via hdmi en dan 1 simpele optische kabel naar mijn z-5500 surround sound setje kan aansluiten.
Nee, hij stuurt allereerst geen DTS door (wat je mogelijk wel zou willen) en niet van elke inputbron stuurt hij 5.1 geluid door geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LoermansA
Mojo schreef op woensdag 08 februari 2012 @ 12:42:
Naar mijn weten kan de PS3 juist niet scalen. Mijn Xbox 360 heeft in elk geval een bijzonder goede scaler (ANA) aan boord en die zorgt dat alles gewoon netjes op 1080p wordt uitgestuurd.

De meeste games renderen inderdaad op 720p naar mijn weten. Op een PS3 is dat volgens mij wat anders.
Voor zover ik weet sturen beide consoles een 720p signaal over HDMI. Bij de PS3 weet ik dat zeker (net gecheckt). Dus de tv krijgt een 720p signaal. Alleen een aantal games op de PS3 is fullhd (http://wikibin.org/articl...l-hd-1080p-ps3-games.html) en kunnen ook daadwerkelijk een 1080p signaal afgeven.

Update: De xbox stuurt netjes een gescaled 1080p signaal naar de tv. Getest met Batman Arkham City. PS3 doet dat niet, die laat het scalen aan de tv over. Geen idee of dit nog van invloed is op de input lag, maar dat wil ik nog wel een keertje testen.

[ Voor 15% gewijzigd door LoermansA op 13-02-2012 09:36 . Reden: Xbox 1080p output ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

ben aan het kijken voor een passieve tv (LG of Philips) (actieve 3d lijkt me minder "fijn"voor langere tijd tv-kijken).

Nu heb ik interesse voor de 42PFL7606H of de LG 42LW650S.
Ik heb over beide tv's info opgevraagd bij een internet bedrijfje met aantrekkelijke prijzen.
Bediening van de philips is niet zo handig als bij de LG is me gemeld, verder zijn de 2 tv's te vergelijken.

Ze kwamen nog wel met een andere (nieuwere) versie van de LG: de 42LW470S.
Wie heeft er meer info en de verschillen tussen de LW650S (4x HDMI en 200 Hz) en de LW470S (3 x HDMI en 400 Hz en 1 usb (nodig voor de wifi dongle?)?
Alles wil ik laten werken met een canaldigitaal insteekkaart (uit mijn Inverto Scena HD).

Zit op al deze tv's uitzending gemist, youtube enz en/of kun je dat zelf installeren/bijzetten?

Welke van deze 3 bovenstaande tv's is aan te bevelen?

Heeft actieve tv betere schermen (zag een Samsung UE40D8000 met supermooi beeld (maar ja actief 3d)?

Verder heb ik overdag veel licht op mijn huidige (CRT) tv.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 11-02-2012 21:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

LG of Philips is een keuze wat je wil, Dit is mijn persoonlijke evaluatie.

LG:
(++) Kan 3D content via USB en netwerk bekijken via ingebouwde mediaspeler
(+) Kan DVR functie (via een 2.5 Inch USB Harddisk) door een workaround. DIt maakt gebruik van een programmeerbare afstandbediening, zoals Logitech Harmony one (zie in eerdere berichten op thread)
(+) LG heeft RTL Gemist en NOS, maar geen uitzending gemist
(+) Skype door 100 Euro skype camera/microfoon te kopen
(0) bij 3D content via netwerk en USB, DTS audio werkt niet, moet geconverteerd worden naar AAC met een tool, wat 20 min per film kost

Philips:
(-) Kan geen 3D content via USB en netwerk bekijken wel andere content
(+) Ambilight
(++) Heeft volgens google (geen eigen ervaring), Uitzending Gemist en RTL gemist
Geen idee over Skype.
Bij allebei kan je films huren van videoland.

Actief- passief:
Kan je vast een veel uitgebreidere evaluatie op het net over vinden. Brillen zijn goedkoper met passief (1-2 Euro) versus 70 Euro actief. Kijkhoek is beter met actief.

Iedereen moet zijn eigen keuze maken. Wat je handig vindt. Ik heb passief, en de LG gekozen vanwege de mogelijkheden.. Helaas heeft LG geen ambilight.

MaxG

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjonie100
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 26-06 12:26
LG 650S = 200Hz
Philips 7606 = 100Hz

[ Voor 66% gewijzigd door sjonie100 op 14-02-2012 18:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Laatst online: 22:38
@ Maxg die led lampjes kan ik zelf ook wel maken dat is absoluut geen + bij een aanschaf ( IMHO )
Ik zou meer kijken naar kleurwaardes kwaliteit paneel, FULL LED ja of nee etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
LoermansA schreef op zaterdag 11 februari 2012 @ 16:00:
[...]

Voor zover ik weet sturen beide consoles een 720p signaal over HDMI. Bij de PS3 weet ik dat zeker (net gecheckt). Dus de tv krijgt een 720p signaal. Alleen een aantal games op de PS3 is fullhd (http://wikibin.org/articl...l-hd-1080p-ps3-games.html) en kunnen ook daadwerkelijk een 1080p signaal afgeven.

Update: De xbox stuurt netjes een gescaled 1080p signaal naar de tv. Getest met Batman Arkham City. PS3 doet dat niet, die laat het scalen aan de tv over. Geen idee of dit nog van invloed is op de input lag, maar dat wil ik nog wel een keertje testen.
In de screen settings geen automatische settings voor HDMI kiezen maar custom. 720p en 1080i uit zetten en dan ligt het aan het spel of hij 576p kiest of 1080p. Oudere spellen kiezen dan 576p (zoals Valkyria Chronicles) en nieuwere spellen kunnen dan 1080p uitsturen (net gedaan met Uncharted 3).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 13 februari 2012 @ 13:53:

Philips:
(-) Kan geen 3D content via USB en netwerk bekijken wel andere content
Dit is niet meer zo, hier is een update voor

• LoermansA
Supremo schreef op dinsdag 14 februari 2012 @ 21:05:
[...]

In de screen settings geen automatische settings voor HDMI kiezen maar custom. 720p en 1080i uit zetten en dan ligt het aan het spel of hij 576p kiest of 1080p. Oudere spellen kiezen dan 576p (zoals Valkyria Chronicles) en nieuwere spellen kunnen dan 1080p uitsturen (net gedaan met Uncharted 3).
Dat ga ik nog wel even proberen. Bedankt voor de tip! De vraag is dan welke scaler beter is; die van de PS3 of de tv? De 360 heeft een goede hardware scaler (zoals hierboven al genoemd, de ANA chip). Geen idee hoe de PS3 dit oplost.

Maar volgens mij zijn we een beetje offtopic aan het gaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplicidad
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-09 16:12
Verwijderd schreef op woensdag 18 januari 2012 @ 16:18:
Is dit ondertussen al opgelost ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:05
simplicidad schreef op vrijdag 17 februari 2012 @ 09:45:
[...]

Is dit ondertussen al opgelost ?
Ik zie niet in hoe de firmware dit zou bepalen (behalve dan bij 2D naar 3D conversie) : het 3D effect wordt namelijk bereikt door de 2 frames (1 voor het linker en 1 voor het rechteroog) en de verschillen daar tussen.

Ik zie niet in hoe de TV het diepteeffect zou kunnen bepalen bij 3D content aangezien je gewoon 2 frames verschillende frames hebt welke dus de diepte bepalen die je ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simplicidad
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 07-09 16:12
Neen maar men spreekt blijkbaar over het feit dat het "pop out" verdwenen is bij de firmware update. Ik heb die demo's van LG (met die sport zaken en ook de blaadjes die "voor" de tv hangen) ook gezien en daar was er idd sprake van "pop out".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisquit
Heb hier ook eens op gelet, en bij veel 3d films komt het er inderdaad niet echt uit. Dus maar eens een youtube filmpje op usb gezet. Een arm met een schaar, nou, ik kan zeggen dat deze schaar tot aan mijn neus reikte, de arm er achter komt echt de tv uit. Dit is op 4 meter kijkafstand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Bisquit schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 00:02:
Heb hier ook eens op gelet, en bij veel 3d films komt het er inderdaad niet echt uit. Dus maar eens een youtube filmpje op usb gezet. Een arm met een schaar, nou, ik kan zeggen dat deze schaar tot aan mijn neus reikte, de arm er achter komt echt de tv uit. Dit is op 4 meter kijkafstand.
Mag ik vragen welk youtube filmpje? Ik zocht op "arm scissors" en "arm scissors 3d" e.d. maar ik vind niets :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RideWithUz
  • Laatst online: 11-04-2024
goedendag , ik heb wat problemen met mijn lg lw 650s , deze heb ik in combinantie met de lg soundbar hlx
en de upc hd mediabox. de mediabox staat altijd aan , de tv is verbonden via de arc out/hdmi in met de hdmi output van de soundbar. de mediabox is verbonden met de hdmi1 in van de soundbar. als ik nu de tv aanzet en dan de soundbar geeft hij vaak het geluid van de tv alleen via de tv . als ik een paar keer de soundbar aan en uit zet dan soms pakt de arc hem wel over. wat zou de beste manier van bedraden zijn ? ook krijg ik wel eens geen beeld. dan hoor ik het geluid van de upc box wel via de soundbar , maar krijg geen beeld op de tv ( staat wel op de goede hdmi poort )

verder loopt de soundbar wel eens vast. afstandsbediening werkt dan niet . als ik de soundbar dan aan en uit zet loopt het weer.. kent iemand dit ?

[ Voor 9% gewijzigd door RideWithUz op 18-02-2012 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisquit
Piet91 schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 00:51:
[...]

Mag ik vragen welk youtube filmpje? Ik zocht op "arm scissors" en "arm scissors 3d" e.d. maar ik vind niets :+
3D Video with Extreme 3D Effect _ 1080p HD _ Scissors

Deze is 2 beelden boven elkaar. Lijkt eerst wat wazig maar als de arm er dan uitkomt is het goed te zien. De schaar komt tot aan mijn neus en geeft dan best een raar gevoel als die begint te knippen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Bisquit schreef op zaterdag 18 februari 2012 @ 13:27:
[...]

3D Video with Extreme 3D Effect _ 1080p HD _ Scissors

Deze is 2 beelden boven elkaar. Lijkt eerst wat wazig maar als de arm er dan uitkomt is het goed te zien. De schaar komt tot aan mijn neus en geeft dan best een raar gevoel als die begint te knippen.
Eens met iMediaShare opgezet en wauw. :o Die met die schaar was echt goed inderdaad. Helaas is het vaak alsof je in een kijkdoos kijkt; dat je wel diepte hebt maar meer 'achter' de tv. Met die schaar kwam echt naar voren. Tof! :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• symbiotic
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-10-2022
Ik heb sinds 2 maanden de LG 42lw650S, ben er zeer tevreden mee alleen nu ik wat meer mogelijkheden van de tv aan het proberen stuit ik op wat problemen, ik ben niet echt een tweaker ;-) dus wat hulp is altijd welkom

Hoe krijg ik dlna aan de praat .... nu is mijn tv verbonden met het internet vanaf mijn laptop waarop ik het deel. De router staat te ver weg, of werkt dit alleen met een aparte usb-wifi dongel van LG ?

Verder lukt het aardig om films af te spelen vanaf mijn samsung galaxy S2, ik doe dit via de de usb van de tv en de mini usb out van mijn telefoon, alleen die doet moeilijk de laatste tijd wanneer ik de telefoon daarvoor heb aangesloten op mijn laptop( begint de over usb verbonden via MHL(mobile high defition link), nou dat zit niet op 2 jaar oude laptop neem ik aan. Als ik de sgs2 vervolgens weer aansluit op de LG lw650s dan leest hij de usb opslag niet meer goed, na een aantal keer usb kabel verwijderen en aansluiten vind de tv de bestanden wel .

Het is me tot nu toe gelukt op een aantal fils 3d half sbs af te spelen, alleen waneer ik grotere bestanden probeer zoals MKV 9 Gb of meer dan herkent de tv ze niet , tot welke bestands grote kan je afspelen via usb op de LG en welke bestanden worden allemaal ondersteund ??? tot nu to speelt hij vrij veel alleen dat zijn bestanden onder de 4 gb. ( Anders kan ik ze niet downloaden op mijn sgs2 vanwege fat 32...heeft iemand daar nog een oplossing voor, ff offtopic )

Wat is nou de beste , goedkoopste , en makkelijkste manier om 3D films op mijn LG 42lw650S af te spelen is mijn vraag ?

blu ray speler kopen = is duur , zeker de films ) ps3

evt....mediacenter ...welke ...

of kan het allemaal vanaf mijn laptop (heeft geen hdmi en geen dlna)

of toch via mijn SamsungGalaxyS2 (geroot,geflashed gemod ) via DLNA, of usb maar dan zit ik dus weer met de bestandgrote (fat 32) en 11,5 gb max geheugen mischien grote 64 GB sd kaart instoppen. Iemand trouwens ervaring met mini usb naar hdmi converter via een MHL

Alvast bedankt

Verwijderd

symbiotic schreef op woensdag 22 februari 2012 @ 21:35:

Wat is nou de beste , goedkoopste , en makkelijkste manier om 3D films op mijn LG 42lw650S af te spelen is mijn vraag ?

blu ray speler kopen = is duur , zeker de films ) ps3

evt....mediacenter ...welke ...

Alvast bedankt
De makkelijkste manier is een Harddisk te kopen (1 of 2 Terrabyte), via de USB poort op de TV aan te sluiten en de media speler in de TV het te laten afspelen.
Een 3,5" harddisk moet zo rond de 80-120 Euro kosten (120 Euro voor 2 TB). De harddisk wel even op NTFS formatteren (als dat niet al gebeurd is)
Als de Film DTS audio bevat moet je wel even opletten want deze moet dan eerst geconverteerd worden naar AAC (zie andere berichten in dit forum)

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Hoi, twijfel nog tussen de W5500 en de LW650s.

Lees toch veel dat input lag sterk verbeterd is na update op avforums, echter sterke lag is toch wel een downer voor mij, gezien ik veel shooters speel.

Dus het wordt wel een gok als ik deze tv koop. Ik ga het liefst voor een Panny VT30, maar de passieve 3d ervaring zoals ik ie bij MM hebt gezien is echt fantastisch tv actief, dus wil heel graag deze tv..

Weet iemand of input lag tussen deze twee modellen verschillend is.

• JorisTheWise
Volgens mij ligt die gelijk. In principe zijn het namelijk dezelfde tv's waarbij het verschil is dat de LW650s een 200hz model is en de LW5500 maar 100hz is.

• joffrey19
JorisTheWise schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 15:42:
Volgens mij ligt die gelijk. In principe zijn het namelijk dezelfde tv's waarbij het verschil is dat de LW650s een 200hz model is en de LW5500 maar 100hz is.
Ok met Maar zeg je eigenlijk niet doen :-)

• symbiotic
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 25-10-2022
@ Max G bedankt voor je antwoord

maar er zijn dus geen beperkingen als je via usb afspeeld ? kan dus full hd 3D bestanden vanwel 40 Gb afspelen etc., na wat research blijkt dit te kloppen, dacht afgelopen 2 manden dat het alleen kon via hdmi 1.4 ...DOH

Wat is een goed programma om mkv (dts true hd te converten naar AAC) en moet ik bij mijn downloads een divx plus codec pack stoppen evt aangezien de LG werkt met een ingebouwde divxhd player

• JorisTheWise
joffrey19 schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 16:01:
[...]

Ok met Maar zeg je eigenlijk niet doen :-)
Hangt van het prijsverschil af denk ik.

Ik heb zelf de 650s omdat er een 100 euro cashback aan verbonden was en hij daardoor zelfs 100 euro goedkoper was dan de 5500.

Ik speel zelf veel met de Xbox 360 op de tv en merk niets van de lag.

Verwijderd

symbiotic schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 16:08:
@ Max G bedankt voor je antwoord

maar er zijn dus geen beperkingen als je via usb afspeeld ? kan dus full hd 3D bestanden vanwel 40 Gb afspelen etc., na wat research blijkt dit te kloppen, dacht afgelopen 2 manden dat het alleen kon via hdmi 1.4 ...DOH

Wat is een goed programma om mkv (dts true hd te converten naar AAC) en moet ik bij mijn downloads een divx plus codec pack stoppen evt aangezien de LG werkt met een ingebouwde divxhd player
Ik gebruik popcorn MKV audio convertor. Soort schil met allerlei opensource programma's. Begrijp de tweede vraag niet helemaal. LG speelt gewoon MKV af niks extra op de harde schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zijn er converters die alleen het geluid kanaal omzetten en het beeld laten zoals het is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 22:22:
[...]

Ik gebruik popcorn MKV audio convertor. Soort schil met allerlei opensource programma's. Begrijp de tweede vraag niet helemaal. LG speelt gewoon MKV af niks extra op de harde schijf.
Naar een andere codec, zoals DTS naar AAC? ->
Verwijderd schreef op donderdag 23 februari 2012 @ 22:22:
[...]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 24 februari 2012 @ 21:37:
zijn er converters die alleen het geluid kanaal omzetten en het beeld laten zoals het is?
De popcorn MKV audio Converter bewerkt alleen het geluid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 25 februari 2012 @ 07:29:
[...]

De popcorn MKV audio Converter bewerkt alleen het geluid.
Dank je wel, ik heb het geprobeerd, en werkt inderdaad goed.
Kan je een bepaald geluidspoor selecteren als je meerdere geluidssporen hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
Nou hij staat er hoor, een LG55LW650S. Ten eerste wat een enorme doos, en televisie.. :-)

Lang getwijfeld tussen een pana vt30 of deze. Maar gezien de hoeveelheid forum threads omtrent problemen toch voor deze gekozen.

Ervaring tot nu toe:

- Fantastisch 3D beeld. Stukje Avatar 3d, Rapunzel 3d en Puss in Boots 3d gekeken. Vooral de laatste was echt vet gedaan. Weinig problemen hiermee behalve dat ik bij Puss in Boots sms paarse vlakken kreeg, wat waarschijnlijk aan de versie/pc lag. Daarnaast is de tv soms input kwijt als mijn pc schakelt naar PC 3d (wat waarschijnlijk komt door mijn Onkyo versterker)
- 2D is ook prima. Alles is haarscherp en helder (Ziggo)
- Input lag: gamen. Volgens mij valt t wel mee, heb even goed gears of war online gespeeld en de lag valt wel mee, hoewel ik het wel soms merk bij richten/zoomen. Moet wel zeggen dat dit 2D was, ik heb even 3d proberen te spelen, maar dat zorgde continu voor dat ik onderaan stond, maar dat ligt meer aan de 3d dan aan de lag.

Enige wat ik tot nu toe gemerkt hebt, is dat ik bij bv Skyrim naar boven keek (blauwe lucht) en toe weer naar beneden keek, waardoor duidelijk zichtbaar de lichtsterkte van de tv werd aangepast. Dit zie je soms bij films ook, iemand idee of dat standaard is oid.

Tot nu toe tevreden gebruiker in ieder geval.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quaff2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-09 09:22
Volgende week ga ik er ook eentje halen, twijfel alleen nog tussen de 55LW5500 en de 55LW650S.
Ik heb er al veel over kunnen vinden, maar graag had ik nog wat advies over het opslaan en afspelen van (3D)films.

Optie 1:
Een Xtreamer Prodigy met een 3,5 TB hdd. Is deze qua torrent-client een beetje gebruiksvriendelijk?
En kan ik de webclient ook vanaf internet benaderbaar maken? Hier kan ik niets over vinden nml.

Optie 2:
Een NAS aan mn netwerk koppelen en deze direct of via het netwerk (dus zonder media) aan de LG koppelen. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe gaat het afspelen en werkt de ondertiteling?
Dien ik de bestanden van de NAS dan via het netwerk (DLNA) naar de TV te halen, of moet ik deze dan middels de USB-poort aan de TV koppelen?
Ik zoek een NAS die vanaf internet te benaderen is, en ook met torrent-client.

Optie 3:
Zowel een goede NAS en de Xtreamer Prodigy, en de films via de mediaplayer afspelen?
Dit is de duurste optie, ik vind het zonde van de extra uitgave (toch weer 200+ euro) als de LG de films rechtstreeks van de NAS af kan spelen.

Please help me, dan kan ik het spul bestellen, ik wil kijken!

[ Voor 8% gewijzigd door Quaff2 op 28-02-2012 05:03 . Reden: Vraagje toegevoegd ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
joffrey19 schreef op maandag 27 februari 2012 @ 08:49:
Nou hij staat er hoor, een LG55LW650S. Ten eerste wat een enorme doos, en televisie.. :-)

Lang getwijfeld tussen een pana vt30 of deze. Maar gezien de hoeveelheid forum threads omtrent problemen toch voor deze gekozen.

Ervaring tot nu toe:

- Fantastisch 3D beeld. Stukje Avatar 3d, Rapunzel 3d en Puss in Boots 3d gekeken. Vooral de laatste was echt vet gedaan. Weinig problemen hiermee behalve dat ik bij Puss in Boots sms paarse vlakken kreeg, wat waarschijnlijk aan de versie/pc lag. Daarnaast is de tv soms input kwijt als mijn pc schakelt naar PC 3d (wat waarschijnlijk komt door mijn Onkyo versterker)
- 2D is ook prima. Alles is haarscherp en helder (Ziggo)
- Input lag: gamen. Volgens mij valt t wel mee, heb even goed gears of war online gespeeld en de lag valt wel mee, hoewel ik het wel soms merk bij richten/zoomen. Moet wel zeggen dat dit 2D was, ik heb even 3d proberen te spelen, maar dat zorgde continu voor dat ik onderaan stond, maar dat ligt meer aan de 3d dan aan de lag.

Enige wat ik tot nu toe gemerkt hebt, is dat ik bij bv Skyrim naar boven keek (blauwe lucht) en toe weer naar beneden keek, waardoor duidelijk zichtbaar de lichtsterkte van de tv werd aangepast. Dit zie je soms bij films ook, iemand idee of dat standaard is oid.

Tot nu toe tevreden gebruiker in ieder geval.
Dat met de helderheid ligt geloof ik aan de energie besparing, als je deze op laag of uit zet dan houdt hij daar mee op.

Veel plezier met je tv :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• princeownt
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 19-08 11:24
Ik heb een vraagje. Wordt dts en mkv ondersteund door de lg lx 9500? En hoe zit het met ntfs?

[ Voor 15% gewijzigd door princeownt op 28-02-2012 11:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
Quaff2 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 03:39:
Volgende week ga ik er ook eentje halen, twijfel alleen nog tussen de 55LW5500 en de 55LW650S.
Ik heb er al veel over kunnen vinden, maar graag had ik nog wat advies over het opslaan en afspelen van (3D)films.

Ben zelf voor de 650s gegaan omdat de verkoper me wist te vertellen dat je op dit formaat het verschil tussen 100hz en 200hz wel nodig zou hebben, maar dat kan ook gewoon een verkoop praatje zijn :-)

Ik heb hem trouwens bij de plasmadiscounter opgehaald voor € 1.498. Was echt de laagste die ik kon vinden vorige week. Op de site van plasma discounter stond geen prijs, maar die kan je zo opvragen en reserveren. Misschien helpt dat bij je beslissing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
princeownt schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 11:39:
Ik heb een vraagje. Wordt dts en mkv ondersteund door de lg lx 9500? En hoe zit het met ntfs?
DTS wordt niet ondersteund door de televisie's van LG, NTFS en MKV wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Optie 2:
Een NAS aan mn netwerk koppelen en deze direct of via het netwerk (dus zonder media) aan de LG koppelen. Heeft iemand hier ervaring mee? Hoe gaat het afspelen en werkt de ondertiteling?
Dien ik de bestanden van de NAS dan via het netwerk (DLNA) naar de TV te halen, of moet ik deze dan middels de USB-poort aan de TV koppelen?
Ik zoek een NAS die vanaf internet te benaderen is, en ook met torrent-client.
Afspelen gaat prima, maar zoals gezegd wordt DTS niet ondersteunt. Ondertiteling werkt ook niet ( :( |:( )
(Tenzij je Plex Mediaserver gaat gebruiken, dan zou het wel moeten werken, maar bij mij deed het toen ook niet. Plus het feit dat Plex niet op m'n NAS draait en op de pc de pc hard ervoor moest werken gebruik ik Plex niet).

Dan haal je de mediabestanden inderdaad via DLNA naar je tv.
Als je zoo'n 2-4TB wil hebben; ga voor Qnap of Synology.

Vraag aan anderen; LG zal de ondertiteling (en 3D diepte bewerken) wel nooit vrijgeven of wel?
Ik vind het eigenlijk wel bloed irritant dat dergelijke opties er al staan en dat feitelijk een simpele firmware update dit kan openzetten en voor veel meer gemak kan zorgen :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quaff2
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 05-09 09:22
Is de Xtreamer Prodigy remote vanaf internet te benaderen?
En gaat het downloaden via de webgui een beetje ok?
Of ben ik genoodzaakt om er een NAS aan te hangen om gemakkelijk te kunnen downloaden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H4ldrz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-02 19:36

Optie 5:
Synology DS212j in combinatie met een apple TV 2 (of binnenkort 3). 3d films streamen gaat prima inclusief 3d ondertiteling. Ook zijn de functies van een ontsnapte ATV2 zijn erg leuk ;)

Gaston

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Corne1988
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-01 19:16
Quaff2 schreef op dinsdag 28 februari 2012 @ 19:26:
Is de Xtreamer Prodigy remote vanaf internet te benaderen?
En gaat het downloaden via de webgui een beetje ok?
Of ben ik genoodzaakt om er een NAS aan te hangen om gemakkelijk te kunnen downloaden?
Ik ben zelf in het bezit van een Xtreamer Prodigy in combinatie met de LG 42LW650s.
De prodigy werkt prima en speelt alles zonder problemen af, echter de "NAS" functie heeft in de huidige Firmware de nodige bugs. Deze zouden echter verholpen moeten worden met de 3.5 Firmware update die waarschijnlijk in Maart gaat uitkomen.

Ik heb zelf geen ervaring met het remote benaderen van de webgui aangezien ik geen gebruik maak van de torrent functie.

Maar voor vragen over de Xtreamer Prodigy kun je waarschijnlijk beter terecht op hun eigen forum.
Zie: http://forum.xtreamer.net/
Of http://forum.xtreamer.net/forum/232-xtreamer-netherlands/ voor het nederlands talige onderdeel voor de Prodigy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo Tweakers,

Ik ben nieuw hier op dit forum, (hoewel ik wel al een poosje aan het rondkijken ben op dit topic) en ik wilde graag even terug komen op het verhaal van de 3D 'pop out' (beelden die echt UIT je scherm komen).

Ik heb nu sinds een kleine week de LG47lw650s en ik heb ook het probleem van GEEN pop out. Ik begrijp dat de film zo gemaakt moet zijn en dat je anders voornamelijk diepte zult zien. Toch ben ik een beetje in verwarring waarom ik geen pop out heb op materiaal waarvan ik gelezen heb dat andere mensen wel degelijk dingen op ze af zien komen...Ook heb ik de LG demo gezien in de mediamarkt en daar kwamen voetballen,honkballen,springstokken en rozeblaadjes o.i.d echt goed uit het scherm.

Ook heb ik even een 3D test filmpje op youtube gezien waarin een jongen heerlijk amateuristisch een 3D test uitvoert. De hengels en samuraizwaarden die hij uit het beeld steekt zaten me bijna letterlijk op mn neus dus dat het toestel pop out aankan,daar twijfel ik inmiddels niet meer aan..

Ik heb nog maar 2 Blu ray 3D films gezien: Tin Tin Secret of the Unicorn en Resident Evil Afterlife 3D..Prachtige beelden en superveel diepte,maar geen enkel object komt uit het scherm. Je kunt toch echt aan de film zien dat sommige scenes bedoeld zijn om letterlijk uit je scherm te komen (de werpsterren,kogels en enorme bijl uit Resident Evil en de champagne kurken en de wandelstok van de bad guy uit Kuifje/Tin Tin) maar nogmaals, dit gebeurt niet als ik de tv thuis gebruik.

Is er inmiddels al duidelijkheid of dit komt door de firmware update (ik kan niet vergelijken,want de TV is nog geen week oud) of heeft het mss. te maken met het feit dat ik de PS3 als Blu ray speler gebruik? Mis ik iets in de instellingen? ik heb de diepte en gezichtspunt instellingen wel aangepast,maar zou verder niet echt weten wat te doen?

Als iemand hier wat duidelijkheid over kan verschaffen dan zou ik zeer erkentelijk zijn, want hoewel ik dolblij ben met mijn nieuwe toestel is het toch een beetje een teleurstelling dat ik geen pop outs heb..

Alvast hartelijk bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Ik begrijp wat je bedoelt... Bij TinTin had ik het wel met de wandel stok... Maar het is vooral een kijkdoos effect... Benieuwd of iemand anders het wel ervaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik begin te geloven dat het toch ook te maken heeft met de aspect ratio(letterbox 16:9) van Blu Ray.

Ik heb vanochtend nog even de LG 3D demo reel op youtube opgezocht met smart tv en dat zag er idd gewoon net zo uit als in de mediamarkt. wat me dus wel opviel is dat het full screen was zonder zwarte balken en daardoor kwam het pop out effect echt beter tot zijn recht.

Ik heb van alles geprobeerd om het scherm full size te krijgen tijdens Resident Evil (om mijn leken-theorie even te testen),maar die forceert gewoon naar 16:9 als je in 3D kijkt. Via de tv lukt ook niet,want dan zijn de picture size opties uitgeschakeld....

Of het kan toch liggen aan het feit dat ik de PS3 gebruik als Blu Ray speler,dat deze gewoon niet goed is in de 3d pop out effecten....

Weet iemand bijvoorbeeld of 3D Blu ray spelers (dus geen PS3) meer opties hebben voor 3D effecten of aspect ratio tijdens het kijken van 3D?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 13:01:

Of het kan toch liggen aan het feit dat ik de PS3 gebruik als Blu Ray speler,dat deze gewoon niet goed is in de 3d pop out effecten....
Ik gebruik ook een PS3, maar ik vind dat kuifje juist heel mooi in 3D is.
Kijk maar eens als het staafje uit de mast valt, of als kuifje de vogel achterna gaat.
Pagina: 1 ... 29 ... 32 Laatste