De reden dat ik denk dat het mss. iets te maken kan hebben met de PS3 als Blu ray is het feit dat ik de films op de ps3 heb gekeken,maar de 3D test rechtstreeks op de Tv (via smart tv naar youtube).
Ik heb expres vanavond nog ''Sammy's Avonturen: De geheime doorgang'' gehuurd.. (deze film heeft redelijk wat pop out effecten) om er nog eens goed naar te kijken...Deze film was fullscreen,maar toen ik hem er voor het eerst in deed was het beeld erg raar. Vooral de dingen op de voorgrond waren heel raar gefocused. Net alsof het beeld daar gesmolten was en je kon er niet naar kijken zonder scheel te worden..(kan het niet anders uitleggen)..
Nu ben ik er bij toeval achter gekomen dat als je naar display settings van de ps3 gaat en je even opnieuw de autodetect doet via HDMI je een scherm krijgt waarin je je scherm grootte dient in te voeren: Ik heb dus eerst keurig 47 inch ingevuld,maar geen enkele verbetering..Toen kwam er in mijn achterhoofd op dat ik ergens had gelezen dat je daar een kleinere schermgrootte kunt invoeren om een beter 3D effect te krijgen..en wat schetst mijn verbazing: Hoe lager het aantal inches dat je daar invult,hoe beter de 3D en ook de pop outs worden!!!!
Heb de film gekeken met invoer van 23 inch en het was echt prachtig,maar nog steeds een beetje schele focus op de pop outs..(toch zeer goed te doen en een 100% verbetering ten opzichte van de eerste instelling (47 inch). Daarna nog even een aantal scenes (o.a de boomslang) met invoer van 10inch (het minimum wat je kunt invoeren) en de pop outs waren nog weer beter geworden! Jammer dat ik niet helemaal naar een 0 inch scherminvoer kon gaan,maar dat is uiteraard logisch. Ben nu erg geneigd om Resident Evil en Tin Tin nog eens weer te huren om te kijken of daar de pop outs ook zijn verbeterd.
Ook erg vreemd dat je dus een slechter resultaat bereikt als je de PS3 vertelt welk formaat scherm je daadwerkelijk hebt en ook erg frustrerend als je dit dus helemaal niet weet!
Dus voor iedereen die geen pop outs beleefd..probeer bovenstaande eens uit en post vooral je resultaten hier op dit forum. Ik ben erg benieuwd naar jullie bevindingen!
Edit: Even voor de duidelijkheid: Ik heb een 47 inch scherm,maar ik heb nu de PS3 verteld dat ik een 10 inch scherm heb en de pop outs waren beduidend beter...Dit heeft geen gevolgen voor het werkelijke beeld,want de film bleef gewoon full screen.
[
Voor 5% gewijzigd door
Verwijderd op 02-03-2012 23:22
]