Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisquit
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 01-09 00:04
Alleen de wandelstok kwam er bij mij een beetje uit.
Ja en soms wat gruis van een explosie, maar dit gaat te snel om echt van te genieten. De diepte is wel ok bij tintin. Moet zeggen dat dit toch wel bij veel 3d films is, dat het merendeel diepte is. Had dit al met firmware 3.
Alleen films als avatar laten echt beelden uit het scherm komen.

Dat het uit je beeld komen effect minder beleefd word ervaar ik ook. Misschien door de fullHD voor 3d die eerst niet was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De reden dat ik denk dat het mss. iets te maken kan hebben met de PS3 als Blu ray is het feit dat ik de films op de ps3 heb gekeken,maar de 3D test rechtstreeks op de Tv (via smart tv naar youtube).

Ik heb expres vanavond nog ''Sammy's Avonturen: De geheime doorgang'' gehuurd.. (deze film heeft redelijk wat pop out effecten) om er nog eens goed naar te kijken...Deze film was fullscreen,maar toen ik hem er voor het eerst in deed was het beeld erg raar. Vooral de dingen op de voorgrond waren heel raar gefocused. Net alsof het beeld daar gesmolten was en je kon er niet naar kijken zonder scheel te worden..(kan het niet anders uitleggen)..

Nu ben ik er bij toeval achter gekomen dat als je naar display settings van de ps3 gaat en je even opnieuw de autodetect doet via HDMI je een scherm krijgt waarin je je scherm grootte dient in te voeren: Ik heb dus eerst keurig 47 inch ingevuld,maar geen enkele verbetering..Toen kwam er in mijn achterhoofd op dat ik ergens had gelezen dat je daar een kleinere schermgrootte kunt invoeren om een beter 3D effect te krijgen..en wat schetst mijn verbazing: Hoe lager het aantal inches dat je daar invult,hoe beter de 3D en ook de pop outs worden!!!!

Heb de film gekeken met invoer van 23 inch en het was echt prachtig,maar nog steeds een beetje schele focus op de pop outs..(toch zeer goed te doen en een 100% verbetering ten opzichte van de eerste instelling (47 inch). Daarna nog even een aantal scenes (o.a de boomslang) met invoer van 10inch (het minimum wat je kunt invoeren) en de pop outs waren nog weer beter geworden! Jammer dat ik niet helemaal naar een 0 inch scherminvoer kon gaan,maar dat is uiteraard logisch. Ben nu erg geneigd om Resident Evil en Tin Tin nog eens weer te huren om te kijken of daar de pop outs ook zijn verbeterd. :P

Ook erg vreemd dat je dus een slechter resultaat bereikt als je de PS3 vertelt welk formaat scherm je daadwerkelijk hebt en ook erg frustrerend als je dit dus helemaal niet weet!

Dus voor iedereen die geen pop outs beleefd..probeer bovenstaande eens uit en post vooral je resultaten hier op dit forum. Ik ben erg benieuwd naar jullie bevindingen!

Edit: Even voor de duidelijkheid: Ik heb een 47 inch scherm,maar ik heb nu de PS3 verteld dat ik een 10 inch scherm heb en de pop outs waren beduidend beter...Dit heeft geen gevolgen voor het werkelijke beeld,want de film bleef gewoon full screen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 02-03-2012 23:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bisquit schreef op vrijdag 02 maart 2012 @ 21:29:
Alleen de wandelstok kwam er bij mij een beetje uit.
Ja en soms wat gruis van een explosie, maar dit gaat te snel om echt van te genieten. De diepte is wel ok bij tintin. Moet zeggen dat dit toch wel bij veel 3d films is, dat het merendeel diepte is. Had dit al met firmware 3.
Alleen films als avatar laten echt beelden uit het scherm komen.

Dat het uit je beeld komen effect minder beleefd word ervaar ik ook. Misschien door de fullHD voor 3d die eerst niet was.
Is er trouwens een manier om terug te gaan naar de voorlaatste software update op de LG47lw650s? Of zit je er aan vast als je de nieuwste update hebt? Ik zou dit graag uitproberen i.v.m de pop outs. Ik lees toch nog steeds reviews van mensen die de film gezien hebben en echt het idee hebben dat ze de schildpadden kunnen aanraken,dat heb ik nog steeds niet echt bij mijn LG in combi met de PS3.. Misschien ligt het toch aan wat voor soort 3D blu ray speler je gebruikt? Of heeft het iets te maken met het feit dat de LG passief 3d ondersteend ipv actief 3d?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:21
Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 00:38:
[...]

Is er trouwens een manier om terug te gaan naar de voorlaatste software update op de LG47lw650s? Of zit je er aan vast als je de nieuwste update hebt? Ik zou dit graag uitproberen i.v.m de pop outs. Ik lees toch nog steeds reviews van mensen die de film gezien hebben en echt het idee hebben dat ze de schildpadden kunnen aanraken,dat heb ik nog steeds niet echt bij mijn LG in combi met de PS3.. Misschien ligt het toch aan wat voor soort 3D blu ray speler je gebruikt? Of heeft het iets te maken met het feit dat de LG passief 3d ondersteend ipv actief 3d?
Dit werkt bij de 47LW5500:

Ga naar Home, Instellingen, Opties (niet in opties staan)
7 x de 9 knop = Programma herstellen afgerond (Terug naar eerdere firmware)

System | Racing is in my Blood

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barfman schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 09:30:
[...]

Dit werkt bij de 47LW5500:

Ga naar Home, Instellingen, Opties (niet in opties staan)
7 x de 9 knop = Programma herstellen afgerond (Terug naar eerdere firmware)
Bedankt!

Ik heb het even geprobeerd, en na 7x de 9 knop ging de tv inderdaad opnieuw zoeken en opnieuw opstarten, maar ik heb even gekeken naar de software versie en volgens mij is dat niet veranderd. Er staat 05.10.02 als laatste update..en toen ik even software update ging controleren zei de tv dat er geen nieuwe update was. (dit zou dan toch wel het geval moeten zijn als ik daadwerkelijk een stap terug was gegaan?

Ik zag geen verschil in resolutie,maar had wel het idee dat pop out beter was,maar dit kan ook wel het 'placebo- effect' zijn....

Zijn er overigens niet twee soorten updates? Voor de apps (software) en voor de tv (firmware) zelf?

Wat is de laatste update geweest die voor het Full HD heeft gezorgd en waar kan ik dit zien?
Ik raak een beetje geobsedeerd inmiddels :P En hoe kom je weer terug naar de laatste firmware update,mocht ik toch liever de laatste hebben en niet de voorlaatste?
Alvast bedankt!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2012 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killah_Priest
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-09 16:26
Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 11:10:
[...]

Bedankt!

Ik heb het even geprobeerd, en na 7x de 9 knop ging de tv inderdaad opnieuw zoeken en opnieuw opstarten, maar ik heb even gekeken naar de software versie en volgens mij is dat niet veranderd. Er staat 05.10.02 als laatste update..en toen ik even software update ging controleren zei de tv dat er geen nieuwe update was. (dit zou dan toch wel het geval moeten zijn als ik daadwerkelijk een stap terug was gegaan?

Ik zag geen verschil in resolutie,maar had wel het idee dat pop out beter was,maar dit kan ook wel het 'placebo- effect' zijn....

Zijn er overigens niet twee soorten updates? Voor de apps (software) en voor de tv (firmware) zelf?

Wat is de laatste update geweest die voor het Full HD heeft gezorgd en waar kan ik dit zien?
Ik raak een beetje geobsedeerd inmiddels :P En hoe kom je weer terug naar de laatste firmware update,mocht ik toch liever de laatste hebben en niet de voorlaatste?
Alvast bedankt!
Zoals ik al eerder heb aangegeven heeft de firmware van de TV niets te maken met de 3D effecten van 3D media.
De mate van 3D (en dus ook de pop-out effecten) worden 100% bepaald door het verschil tussen de frames voor het linker en rechteroog (zie het als stereoscopische plaatjes).
De TV zal bij 3D content puur een frame voor het ene oog en een frame voor het andere oog presenteren waarbij je hersenen ervoor zorgen dat je een 3D effect waarneemt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Killah_Priest schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 11:16:
[...]

Zoals ik al eerder heb aangegeven heeft de firmware van de TV niets te maken met de 3D effecten van 3D media.
De mate van 3D (en dus ook de pop-out effecten) worden 100% bepaald door het verschil tussen de frames voor het linker en rechteroog (zie het als stereoscopische plaatjes).
De TV zal bij 3D content puur een frame voor het ene oog en een frame voor het andere oog presenteren waarbij je hersenen ervoor zorgen dat je een 3D effect waarneemt.
Toch zijn er meerdere mensen die klagen over het feit dat ze na de laatste firmware update geen goede pop outs meer hebben terwijl dat voorheen dus wel het geval was. Leg me dat dan eens uit? Ik ben een enorme leek op het gebied van dit soort dingen,hoor dus alle kennis is welkom. En er zijn behoorlijk veel reviews van films die ik nu gezien heb waarin men zegt dat ze goede 3D effecten hebben waar er dingen uit het scherm komen, terwijl ik dat in diezelfde films dus niet ervaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Djampire
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-09 20:53
3D bij TV schermen is eigenlijk niet echt 3D. Wat je ziet is betere weergave van diepte werking. Je kunt er immers niet echt om heen kijken. Het zou pas 3d worden als je het scherm weg kunt laten, en er zelf helemaal om heen kunt lopen. Projectie kan dus wel 3D worden.

9000 kWh Solar Array, Xiaomi Mi14, i7-14700k 32GB DDR5 RTX 3070

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Djampire schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 11:46:
3D bij TV schermen is eigenlijk niet echt 3D. Wat je ziet is betere weergave van diepte werking. Je kunt er immers niet echt om heen kijken. Het zou pas 3d worden als je het scherm weg kunt laten, en er zelf helemaal om heen kunt lopen. Projectie kan dus wel 3D worden.
Ik begrijp idd wel dat 3D een optische illusie is op de huidige televisies en ben ook erg onder de indruk van de diepte die je kunt waarnemen. Maar het gaat me even om de pop outs. Als ik een film zie met prachtige 3D effecten en er komt een scene voorbij waarbij het overduidelijk de bedoeling is dat het UIT je scherm komt (hoe nep dan ook) maar dat gebeurt niet, dan baal ik daar toch een beetje van, en ga ik me afvragen hoe dit nu komt?

Ik hoef niet de hele tijd van alles naar mn hoofd geslingerd krijgen als ik TV kijk,maar het is toch leuk als de werpsterren en geweerlopen uit Resident Evil op je af komen? (hoe gimmicky dit dan ook mag zijn).

Ik denk dat ik nu de voorlaatste firmware heb op mn LG en even snel naar wat scenes van Sammy's adventure gekeken...en ik heb het idee dat het nu meer uit mn scherm komt dan gisteren (met laatste firmware). Lastig om te beoordelen,hoor. Maar toch meende ik verschil te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisquit
Ik gebruik een mede8er voor afspelen films, kan dus niet over de ps3 oordelen, bovendien kan een download minder ogen dan het origineel ivm verlies tijdens conversie.

Wat betreft de firmware, ik kwam van versie 3. zoveel, ergens uit juli 2011, liet de tv updaten en die deed een versie 4. zoveel om vervolgens bij nog een update check de laatste versie 5 te doen. Ik kan dus niet terug naar die versie 3, waar ik meen dat het popout iets beter was. Tussen de versie 4 en de laatste kan ik wel vergelijken, en daar is de versie 4 hetzelfde qua popout, en zelfs veel minder in beeldkwaliteit dan met de versie 5.
Heb dus het idee dat dit popout gedeelte hoogst subjectief is, toch lijkt het idd minder eruit te komen als ik naar avatar 3d sbs kijk op sommige punten, die ik meestal gebruik om instellingen te vergelijken.

Iig kan ik niet terug naar mijn oorspronkelijke firmware, en is de laatste beter dan als ik er 1 terug ga.
Jammer, want anders kon ik het vergelijken met de originele van mijn tv en kon ik definitief zeggen of er nu wel of geen verschil is. Dacht dat het firmware 3.10.16 was, of 3.10.14, iets in die geest.

Maar nogmaals, bij veel films, zoals ook greenlantern 3d sbs, is het merendeel diepte, en het popout haast niet aanwezig. Dit was al bij mijn originele firmware het geval.

"Edit" originele firmware was voor mij 03.07.16

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bisquit schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 13:02:
Ik gebruik een mede8er voor afspelen films, kan dus niet over de ps3 oordelen, bovendien kan een download minder ogen dan het origineel ivm verlies tijdens conversie.

Wat betreft de firmware, ik kwam van versie 3. zoveel, ergens uit juli 2011, liet de tv updaten en die deed een versie 4. zoveel om vervolgens bij nog een update check de laatste versie 5 te doen. Ik kan dus niet terug naar die versie 3, waar ik meen dat het popout iets beter was. Tussen de versie 4 en de laatste kan ik wel vergelijken, en daar is de versie 4 hetzelfde qua popout, en zelfs veel minder in beeldkwaliteit dan met de versie 5.
Heb dus het idee dat dit popout gedeelte hoogst subjectief is, toch lijkt het idd minder eruit te komen als ik naar avatar 3d sbs kijk op sommige punten, die ik meestal gebruik om instellingen te vergelijken.

Iig kan ik niet terug naar mijn oorspronkelijke firmware, en is de laatste beter dan als ik er 1 terug ga.
Jammer, want anders kon ik het vergelijken met de originele van mijn tv en kon ik definitief zeggen of er nu wel of geen verschil is. Dacht dat het firmware 3.10.16 was, of 3.10.14, iets in die geest.

Maar nogmaals, bij veel films, zoals ook greenlantern 3d sbs, is het merendeel diepte, en het popout haast niet aanwezig. Dit was al bij mijn originele firmware het geval.
Bedankt voor je reactie!

Ik heb de films niet gedownload hoor, het waren gewoon de 3D Blu ray's die ik gehuurd heb,dus het bronmateriaal is wel in orde iig. Ook bedankt voor het firmware verhaal...dan is het wss. toch placebo effect geweest,want ik zag bij software update staan: 05.10.02 (of is dit niet de firmware versie? ik vond de informatie bij de instellingen onder het informatie symbooltje).

Ook zag de film er nog steeds superscherp uit, dus als je wel beduidend verschil kunt zien in resolutie na de HD update dan heb ik bij deze aan mezelf bewezen dat ik mijn eigen ogen dus niet kan vertrouwen. Als ik de voorlaatste firmware echt wil terugzetten,moet ik dit dan doen zonder aangesloten te zijn op het internet? Of is versie 5. er al op gezet bij fabricage (de TV had versie 5. vanuit de doos,meen ik) en kun je dan eigenlijk niet meer terug naar de vorige?

Edit: Is de software update (05.10.02) nu wel of niet iets anders dan de firmware update? Kan iemand me vertellen waar ik precies kan zien welke firmware ik op mijn TV heb?

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2012 13:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 11:10:
[...]

Bedankt!

Alvast bedankt!
Je kan weer terug naar de laatste update als je dezelfde combinatie doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barfman schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 14:39:
[...]

Je kan weer terug naar de laatste update als je dezelfde combinatie doet.
Ik heb het even weer gedaan (7x 9 knop) in het optiescherm...het vreemde is dat de software update niet veranderd (05.10.02) en de SDK versie (01.05) ook niet. Programma herstel heb ik nu dus 2x gedaan maar nu weet ik niet of dit wel gewerkt heeft. De Software en SDK codes blijven dus gewoon staan. Als ik succesvol terug was gegaan naar de vorige firmware zou ik toch ergens een indicatie moeten zien dat ik nu op versie 4. zit? waar kan ik deze informatie terugzien? Volgens de scherminfo is er dus bij beide keren niets veranderd....verwarrend hoor!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 14:58:
[...]

Ik heb het even weer gedaan (7x 9 knop) in het optiescherm...het vreemde is dat de software update niet veranderd (05.10.02) en de SDK versie (01.05) ook niet. Programma herstel heb ik nu dus 2x gedaan maar nu weet ik niet of dit wel gewerkt heeft. De Software en SDK codes blijven dus gewoon staan. Als ik succesvol terug was gegaan naar de vorige firmware zou ik toch ergens een indicatie moeten zien dat ik nu op versie 4. zit? waar kan ik deze informatie terugzien? Volgens de scherminfo is er dus bij beide keren niets veranderd....verwarrend hoor!
Heb je zelf de laatste firmware erop gezet. Als dat niet het geval is, dan is de kans dat dit je enige firmware is die erop staat, dus kan je nog niet switchen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barfman schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 15:42:
[...]

Heb je zelf de laatste firmware erop gezet. Als dat niet het geval is, dan is de kans dat dit je enige firmware is die erop staat, dus kan je nog niet switchen.
Je bedoelt of versie 05.10.02 erop stond toen ik het toestel gekocht heb? Ik durf het niet met zekerheid te zeggen,maar wss. dan wel. Ik heb verder niets gedownload van de LG site ofzo.

Tijdens het instellen (net uit de doos) heb ik wel de software update controle uitgevoerd volgens mij. (met internet aangesloten)....Is het dus zo dat als je nu het toestel koopt je enkel de laatste firmware erop hebt staan? het klinkt wel logisch,eigenlijk. en dan heb ik mezelf voor de gek lopen houden vanochtend met sammy's adventures... :o

Het picture size verhaal heeft bij die film iig wel geholpen,maar krijg er vreselijke ghosting van als ik Uncharted 3 speel,dus die heb ik ook maar weer teruggezet.

Edit: Kun je eigenlijk de voorlaatste firmware(versie 4.) downloaden op een USB stick via pc en het alsnog op de TV zetten? (sorry als ik heel dom klink..ik heb er relatief weinig verstand van ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 03-03-2012 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 15:52:
[...]

Je bedoelt of versie 05.10.02 erop stond toen ik het toestel gekocht heb? Ik durf het niet met zekerheid te zeggen,maar wss. dan wel. Ik heb verder niets gedownload van de LG site ofzo.

Tijdens het instellen (net uit de doos) heb ik wel de software update controle uitgevoerd volgens mij. (met internet aangesloten)....Is het dus zo dat als je nu het toestel koopt je enkel de laatste firmware erop hebt staan? het klinkt wel logisch,eigenlijk. en dan heb ik mezelf voor de gek lopen houden vanochtend met sammy's adventures... :o

Het picture size verhaal heeft bij die film iig wel geholpen,maar krijg er vreselijke ghosting van als ik Uncharted 3 speel,dus die heb ik ook maar weer teruggezet.

Edit: Kun je eigenlijk de voorlaatste firmware(versie 4.) downloaden op een USB stick via pc en het alsnog op de TV zetten? (sorry als ik heel dom klink..ik heb er relatief weinig verstand van ;)
Je kan het proberen, maar via de normale weg kan het niet, omdat hij alleen de nieuwste versie wilt updaten. Je kan het proberen door 7 x de 2 knop (Forced update has been set) te gebruiken op dezelfde manier als de vorige combinatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisquit
Ja, je kan maar tussen twee firmwares switchen. De laatste en die waar je mee geupdate hebt. De tv maakt een backup van je huidige firmware als je een update doet.

De laatste firmware voor de 47lw650s is 05.01.10.

Een oudere firmware flashen zou moeten kunnen, via usb stick. Maar dan moet je deze firmware dus opslaan.
Heb dit wel met de 05.01.10 gedaan die je via de lg website kan downloaden, om via usb te kunnen upgraden. Voor als je bijv. geen internet op je tv kan aansluiten.
Maar waar je de oudere kan vinden weet ik niet, als die er al zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok, bedankt jongens! Ik denk dat ik m maar lekker laat staan op de versie 5. Ik kan het niet testen,maar als er veel verschil in de resolutie zit na de laatste update dan weet ik egenlijk niet of ik het wel waard vind om iets betere pop ups te krijgen (if at all). Het full Hd kijkt toch wel erg fijn en ben verder ook zeer te spreken over het diepte effect. Ik vind de 2d naar 3d conversie wel beduidend minder,maar dat is ook eigenlijk wel logisch en zo vaak zal ik dat niet gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisquit
Ja dat ben ik met je eens. Schoot me wel te binnen dat met de oude firmware, een bepaalde scene in avatar 3d sbs te dicht bij kwam waardoor het erg wazig werd voor een moment. Dit was zo'n geweer die door een draai ineens voor je neus zit, dit was niet plezierig, maar als ik nu deze scene terug haal is het effect minder en komt de geweer loop niet meer zo dichtbij dat het wazig word.
Er zit dus zeker wel verschil in, en ik denk dat dit door de echte fullHD komt die eerst niet en nu wel is.
Heb die sammy film bekeken en daar komt het goed eruit, is inderdaad een mooi voorbeeld van hoe je out of screen kan ervaren.
Het zal dus subjectief zijn en de hersens zullen het allemaal iets anders vertalen door de fullHD.

Het beeld is iig in alle gevallen stukken scherper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bisquit schreef op zondag 04 maart 2012 @ 15:47:
Ja dat ben ik met je eens. Schoot me wel te binnen dat met de oude firmware, een bepaalde scene in avatar 3d sbs te dicht bij kwam waardoor het erg wazig werd voor een moment. Dit was zo'n geweer die door een draai ineens voor je neus zit, dit was niet plezierig, maar als ik nu deze scene terug haal is het effect minder en komt de geweer loop niet meer zo dichtbij dat het wazig word.
Er zit dus zeker wel verschil in, en ik denk dat dit door de echte fullHD komt die eerst niet en nu wel is.
Heb die sammy film bekeken en daar komt het goed eruit, is inderdaad een mooi voorbeeld van hoe je out of screen kan ervaren.
Het zal dus subjectief zijn en de hersens zullen het allemaal iets anders vertalen door de fullHD.

Het beeld is iig in alle gevallen stukken scherper.
Ik had hetzelfde toch hier en daar ook met sammy dat het te dicht bij kwam ..vooral de Piranha die op een gegeven moment recht op je af komt en ook de cluster zeepaardjes in het koraal...Ik kon me er moeilijk op focussen hoewel ik de school vissen die recht op je af komt wel echt prima kon bijbenen en ook de boomslang vond ik mooi gedaan...komt net wel/net niet uit je scherm,maar de illusie vult de rest wel in,toch had ik net niet helemaal het idee dat ik dingen kon aanraken,jammer genoeg.

Gek genoeg blijf ik dingen lezen als: '' het hangt echt voor je scherm en ik kon de schildpadden kopjes bijna aanraken''... Datheb ik toch echt niet zo ervaren,maar dit kan idd wel subjectief zijn. Heb nog even TT3D Isle of Man gehuurd,maar dit vond ik niet heel spectaculair qua 3D. Veel scenes waren gewoon 2D en vaak waren de minst interessante scenes dan weer in 3D,maar dit terzijde.

Ik moet toch even terugkomen op de 2D naar 3D conversie..Ik heb nu wat meer kunnen testen met games en er zijn wel een aantal games waarin ik het toch wel goed vind gedaan, ook al zal het nooit 'native 3D' benaderen. Het heeft wel degelijk meerwaarde in bijvoorbeeld Skyrim en ook Spiderman Web of Shadows was na wat prutsen op de instellingen best redelijk spectaculair. Vanavond ook nog even Just Cause 2 op de conversie gespeeld en dat was echt wel supercool! Vooral het door de lucht zweven aan je parachute of een skydive uit een helicopter zien er toch wel heel goed uit. GTA IV vond ik dan weer wat minder.

Morgen ga ik nog even Red Dead Redemption en Prototype uitproberen. Ik lees vooral goede dingen over Red Dead op conversie ook al lees ik dit op een forum waar ze active 3D hebben op een samsung.

Wel merk ik dat ik de instellingen voor 2D naar 3D conversie het beste een beetje neutraal kan houden...Als ik heel veel met diepte en gezichtspunt speel,dan lijkt het hier en daar net of het scherm wat gebogen is,waardoor ik weer niet zo goed kan focussen. Heeft iemand hier ervaringen mee? Ik had het al met Sammy, maar dat was verholpen met de screensize goed naar beneden te halen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand trouwens wat die 3D modi allemaal zijn? ik heb als ik op de 3D knop druk volgens mij opties voor Side by Side,Top to Bottom,Checkerboard,Stereoscopic en nog iets....maar als ik er een 3D film in doe dan kan ik alleen in het Blu Ray menu kiezen voor 2d of 3d weergave en de PS3 kiest dan wss. zelf welk formaat 3D het moet zijn. (al naar gelang het 3D formaat vd film die er dan in zit)

Ik vraag me echter af of ik bijvoorbeeld meer pop out zou kunnen krijgen als je manueel kan kiezen in welk 3D formaat je de film wilt zien? of werkt dit niet zo? Heeft de PS3 gewoon autodetect en is het dan sowiso goed? Ik vond het erg raar eigenlijk dat Sammy's Adventures eerst niet om aan te zien was door 'distortion' of gebogen scherm (althans,zo omschrijf ik het dan maar even) en pas na het screensize verhaal hierboven pas goed te zien was.

Weet iemand hier wat meer over?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2012 @ 02:17:
Weet iemand trouwens wat die 3D modi allemaal zijn? ik heb als ik op de 3D knop druk volgens mij opties voor Side by Side,Top to Bottom,Checkerboard,Stereoscopic en nog iets....maar als ik er een 3D film in doe dan kan ik alleen in het Blu Ray menu kiezen voor 2d of 3d weergave en de PS3 kiest dan wss. zelf welk formaat 3D het moet zijn. (al naar gelang het 3D formaat vd film die er dan in zit)

Ik vraag me echter af of ik bijvoorbeeld meer pop out zou kunnen krijgen als je manueel kan kiezen in welk 3D formaat je de film wilt zien? of werkt dit niet zo? Heeft de PS3 gewoon autodetect en is het dan sowiso goed? Ik vond het erg raar eigenlijk dat Sammy's Adventures eerst niet om aan te zien was door 'distortion' of gebogen scherm (althans,zo omschrijf ik het dan maar even) en pas na het screensize verhaal hierboven pas goed te zien was.

Weet iemand hier wat meer over?
Ik weet dat als ik Power DVD een blue ray dvd pak, dat de tv automatisch switcht naar 3d. Als ik echter een MKV half sbs download dan krijg ik twee schermen met beeld te zien up/down of rechts/links. Dan moet ik handmatig het 3d aanzetten.

Ik heb wel het idee dat half sbs de 3d kwaliteit minder is als bij ingebakken blue ray, maar dat kan ook subjectief zijn.

Het pop out verhaal is volgens mij ook redelijk subjectief. Iedereen ervaart dit anders en daarnaast is het ook sterk afhankelijk van hoe groot je tv is en hoe ver je van je tv vandaan zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 07-09 12:20
Sinds vandaag heb ik problemen met me Premium Apps. Ik blijf de melding "Voortgang bij downloaden..." Maar dat heeft ie nu al een paar uur...

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

joffrey19 schreef op maandag 05 maart 2012 @ 13:56:
[...]

Ik weet dat als ik Power DVD een blue ray dvd pak, dat de tv automatisch switcht naar 3d. Als ik echter een MKV half sbs download dan krijg ik twee schermen met beeld te zien up/down of rechts/links. Dan moet ik handmatig het 3d aanzetten.

Ik heb wel het idee dat half sbs de 3d kwaliteit minder is als bij ingebakken blue ray, maar dat kan ook subjectief zijn.

Het pop out verhaal is volgens mij ook redelijk subjectief. Iedereen ervaart dit anders en daarnaast is het ook sterk afhankelijk van hoe groot je tv is en hoe ver je van je tv vandaan zit.
bedankt, zoiets vermoedde ik al idd. dat het gewoon opties zijn als je een bepaald formaat 3D hebt je dit kan kiezen.

Het downloaden van 3D films loopt bij mij spaak op het feit dat ik nog een oude pc met besturingssysteem FAT32 heb..daardoor kan ik geen bestanden groter dan 4gb overzetten op een USB stick. Ik durf het niet aan om de harde schijf te converteren naar NFTS (wie weet of dit over het algemeen goed en zonder problemen verloopt?). Wel jammer, was wel benieuwd naar de kwaliteit van gedownloade 3D films, al zal dit wss. per film wel verschillen.

edit: de tv is 47 inch en we zitten er een kleine 3 meter vanaf,dus dat lijkt me wel goed te doen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 05-03-2012 18:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joffrey19
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 11-01-2024
Gister weer een update gehad.. Iemand een idee wat verandert is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 03-09 19:47
Hey youtube menu is grondig veranderd. Ik vind het een grote verbetering.
Is het iemand al gelukt om in te loggen met zijn youtube account? Volgens LG moet je eerst inloggen op www.youtube.com/activatie en daarna de code van de tv. Bij mij doet die website het (nog) niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
Shady15 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 14:24:
Hey youtube menu is grondig veranderd. Ik vind het een grote verbetering.
Is het iemand al gelukt om in te loggen met zijn youtube account? Volgens LG moet je eerst inloggen op www.youtube.com/activatie en daarna de code van de tv. Bij mij doet die website het (nog) niet.
Het is www.youtube.com/activate :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 03 maart 2012 @ 12:19:
[...]

Ik begrijp idd wel dat 3D een optische illusie is op de huidige televisies en ben ook erg onder de indruk van de diepte die je kunt waarnemen. Maar het gaat me even om de pop outs. Als ik een film zie met prachtige 3D effecten en er komt een scene voorbij waarbij het overduidelijk de bedoeling is dat het UIT je scherm komt (hoe nep dan ook) maar dat gebeurt niet, dan baal ik daar toch een beetje van, en ga ik me afvragen hoe dit nu komt?

Ik hoef niet de hele tijd van alles naar mn hoofd geslingerd krijgen als ik TV kijk,maar het is toch leuk als de werpsterren en geweerlopen uit Resident Evil op je af komen? (hoe gimmicky dit dan ook mag zijn).

Ik denk dat ik nu de voorlaatste firmware heb op mn LG en even snel naar wat scenes van Sammy's adventure gekeken...en ik heb het idee dat het nu meer uit mn scherm komt dan gisteren (met laatste firmware). Lastig om te beoordelen,hoor. Maar toch meende ik verschil te zien.
Ik heb precies hetzelfde gehad met de 47LW650s, ook met de bluray van Sammy getest. bij mij ook geen enkel pop out effect.
Omdat ik een aantal wittere vlekjes had boven in de rand van het scherm, heb ik LG gebeld met dit probleem.
Hierdoor is het LCD paneel vervangen.
Na de Blu-ray van Sammy weer gestart te hebben heb ik nu ook prachtige pop-out effects, dus conclusie LCD paneel was niet goed.
Ik speel 3D ook af met een PS3.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Ook hier de firmware update gehad. Verschil?

Youtube is vernieuwd, wel beter inderdaad. I.i.g. niet meer die vreselijke filmpjes die direct afgespeeld worden.
Niet dat ik youtube veel gebruik; liever iMediaShare op de telefoon, invoeren van tekst gaat veel sneller.

3D-diepte is soms in te stellen. Veel merk ik daar niet van; niet echt pop-out ofzo...

Maar helaas nog steeds geen ondertiteling in te schakelen. :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 03-09 13:00
Piet91 schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 16:00:
*knip

Maar helaas nog steeds geen ondertiteling in te schakelen. :'(
Bedoel je via Medialink? ik heb gisteren bij een 3d MKV (half sbs) wel degelijk, zonder problemen ondertiteling (als extern bestand) gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
newbreed schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 16:33:
[...]

Bedoel je via Medialink? ik heb gisteren bij een 3d MKV (half sbs) wel degelijk, zonder problemen ondertiteling (als extern bestand) gebruikt.
Nee, gewoon via DLNA. Medialink werkt via Plex en dat werkt niet op m'n NAS. (Qnap ts-212)
(Tevens werkt dat ontzettend traag en kreeg ik toen ook geen ondertiteling toen ik het eenmaal op m'n laptop had geprobeerd)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 15:36:
[...]

Ik heb precies hetzelfde gehad met de 47LW650s, ook met de bluray van Sammy getest. bij mij ook geen enkel pop out effect.
Omdat ik een aantal wittere vlekjes had boven in de rand van het scherm, heb ik LG gebeld met dit probleem.
Hierdoor is het LCD paneel vervangen.
Na de Blu-ray van Sammy weer gestart te hebben heb ik nu ook prachtige pop-out effects, dus conclusie LCD paneel was niet goed.
Ik speel 3D ook af met een PS3.
Ik heb ook even gedacht dat het paneel niet helemaal goed was, maar heb vanavond vuze player aan mn LG gelinked en 'Despicable Me' gedownload en gekeken. Met de gezichtspuntsinstelling helemaal op max. had ik toch ook wel flinke pop outs!! De punt van de raket kwam echt goed uit het scherm. Dus toch nog even wat testen met wat andere films. Ik had voorheen ook in de beeldinstellingen per ongeluk volledige breedte ofzo aanstaan i.p.v 16:9..mss. dat dat er ook wat mee te maken had. Imax Under The sea had ook een enorme vis die wel goed uit het scherm kwam,maar toch ook met deze film voornamelijk diepte gezien...wordt dus vervolgd!

Kun je een idee geven van hoever jouw pop outs uit het scherm kwamen met Sammy? Ik bedoel,had je echt het idee dat het in je woonkamer kwam en dat je het kon aanraken? ik denk dat ik deze film nog maar eens moet uitproberen met 16:9 en gezichtspunt instelling op maximaal.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2012 22:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgtdutch
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-04-2024
Mijn LG 42LW5500 is niet in staat zijn bedrade LAN verbinding in stand te houden. Onder alle firmware's het zelfde. Heb er nu de nieuwste op staan en na een nachtje TV op standby is hij hem al weer kwijt.
Diverse fora gelezen, geen oplossing. Had gehoopt dat bij de nieuwe firmware dit opgelost zou zijn.
Alle netwerkinstellingen nagelopen, vast ip of auto. Alleen resetten van de TV naar fabrieksinstellingen helpt.
Iemand enig idee of het aan mijn router kan liggen , Fritzbox 7170 ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-09 09:59

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

kw_nl schreef op zondag 04 december 2011 @ 13:39:
Zoals we weten is de PVR functie van de nieuwe LG TV's uitgeschakeld. Om een bijzondere reden, ze hebben de rechten er niet voor. Nu kwam ik er toevallig achter dan mijn zwager een LG TV (le8500) heeft van 2 jaar oud (geen 3D) maar die heeft keurig een PVR functie... Ik wil er toch een keer dieper op in gaan. Maar de supportdesk van LG geeft alleen maar aan dat het uitgeschakeld is (duhu). Iemand een idee waar ik ook kan aankloppen?
iemand hier al een swat over gevonden om die te activeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de laatste update op mijn LG en daar staat nu ook een 3D app bij. Ik heb me geregistreerd als (gratis) lid via de TV met ID en wachtwoord,maar vervolgens krijg ik de boodschap:'' Deze service is niet bereikbaar.''

Doe ik iets fout? heeft iemand anders dit probleem?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katje96
  • Laatst online: 02-09 19:13
Welke app?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hij is er inmiddels al weer afgehaald. Er was een app bij gekomen met het 3D cinema logo waar je je in kon loggen na registratie. ik neem aan demo's en filmpjes in 3D. Gisteravond en vanochtend vroeg stond ie erop,maar s'middags was ie alweer verwijderd. Beetje vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisquit
Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2012 @ 18:50:
[...]

bedankt, zoiets vermoedde ik al idd. dat het gewoon opties zijn als je een bepaald formaat 3D hebt je dit kan kiezen.Het downloaden van 3D films loopt bij mij spaak op het feit dat ik nog een oude pc met besturingssysteem FAT32 heb..daardoor kan ik geen bestanden groter dan 4gb overzetten op een USB stick. Ik durf het niet aan om de harde schijf te converteren naar NFTS (wie weet of dit over het algemeen goed en zonder problemen verloopt?). Wel jammer, was wel benieuwd naar de kwaliteit van gedownloade 3D films, al zal dit wss. per film wel verschillen.

edit: de tv is 47 inch en we zitten er een kleine 3 meter vanaf,dus dat lijkt me wel goed te doen.
Je kan gewoon converteren, dit hebben wij eens met een laptop gedaan, van fat32 naar ntfs. Alles bleef behouden, dit was echter wel met winXP, neem aan dat jij ook over dit os spreekt. Doe dit vanuit microsoft, dus raadpleeg eerst de webpagina die zij hebben omtrent dit gebeuren, dan word je stap voor stap uitgelegd hoe het werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 05-09 14:21

mucuracat

YES

Verwijderd schreef op maandag 05 maart 2012 @ 18:50:
[...]

bedankt, zoiets vermoedde ik al idd. dat het gewoon opties zijn als je een bepaald formaat 3D hebt je dit kan kiezen.

Het downloaden van 3D films loopt bij mij spaak op het feit dat ik nog een oude pc met besturingssysteem FAT32 heb..daardoor kan ik geen bestanden groter dan 4gb overzetten op een USB stick. Ik durf het niet aan om de harde schijf te converteren naar NFTS (wie weet of dit over het algemeen goed en zonder problemen verloopt?). Wel jammer, was wel benieuwd naar de kwaliteit van gedownloade 3D films, al zal dit wss. per film wel verschillen.

.
Eh,. usb stick aansluiten en direct op usb downloaden misschien??

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixellBox
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-04-2024
Sgtdutch schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 08:23:
Mijn LG 42LW5500 is niet in staat zijn bedrade LAN verbinding in stand te houden. Onder alle firmware's het zelfde. Heb er nu de nieuwste op staan en na een nachtje TV op standby is hij hem al weer kwijt.
Diverse fora gelezen, geen oplossing. Had gehoopt dat bij de nieuwe firmware dit opgelost zou zijn.
Alle netwerkinstellingen nagelopen, vast ip of auto. Alleen resetten van de TV naar fabrieksinstellingen helpt.
Ook bij mijn LW5500 heb ik het probleem. De tv is via LAN aangesloten op mijn router maar wanneer ik een verbinding tot stand probeer te brengen krijg ik de foutmelding.

Bij zowel ''TV'' als ''Gateway'' verschijnt een vinkje maar vervolgens verschijnt er bij de verbinding tussen ''Gateway'' en ''DNS'' een kruisje met daarbij de volgende foutmelding:

''Kan geen verbinding maken met het netwerk.

Kan geen verbinding maken met een naamserver. Thuisnetwerk is beschikbaar. Controleer het DNS-serveradres en neemt contact op met de internetprovider''

Heeft iemand hier een oplossing voor? Bij voorbaat dank.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bisquit schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 18:21:
[...]

Je kan gewoon converteren, dit hebben wij eens met een laptop gedaan, van fat32 naar ntfs. Alles bleef behouden, dit was echter wel met winXP, neem aan dat jij ook over dit os spreekt. Doe dit vanuit microsoft, dus raadpleeg eerst de webpagina die zij hebben omtrent dit gebeuren, dan word je stap voor stap uitgelegd hoe het werkt.
bedankt! ik zal er nog eens naar kijken. Heb nu wel Vuze gelinkt aan mn LG tv,maar volgens mij moet ik hier en daar converteren naar ACC ofzo. Omdat DTS het dus niet doet. Dus een aantal films gedownload en afgespeeld op vuze player via tv. Despicable Me en Under The sea deden het direct,maar Resident evil, Conan en Drive Angry (allemaal groter dan 4gb) willen niet afspelen en dan krijg ik het bericht: koppelen aan apparaat mislukt (of iets in die geest) Ligt dit vaak aan DTS en Subs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mucuracat schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 20:47:
[...]

Eh,. usb stick aansluiten en direct op usb downloaden misschien??
ik ben een enorme noob, dus ik wist niet eens dat dit kon... :P Moet je dat ergens kiezen? Voor de duidelijkheid ik gebruik Vuze en Isohunt. Als ik daar een torrent download komt ie automatisch in Vuze terecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bisquit schreef op donderdag 08 maart 2012 @ 18:21:
[...]

Je kan ook een externe harddisk met NTFS aanhangen en daar alles op zetten, hoef je niks te converteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loneranger56
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 19-04 15:59
Zijn er meer mensen met een LG LW650 waarbij de You Tube app niet meer werkt?
Krijg een melding "Er is geen update versie gevonden" als ik You Tube wil starten uit het Premium menu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sgtdutch
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-04-2024
[b]
Sgtdutch schreef op woensdag 07 maart 2012 @ 08:23:
Nu is een steady internet-verbinding toch gelukt;
- Fabrieksreset TV
- Internet herstellen (tijdelijk)
- Nieuwste firmware installeren via automatische update.
- Volledige fabrieksreset van de TV incl stroom er af. !
- Op de Fritzbox een vast IP toewijzen aan de TV en op dit IP alle poorten open (exposed host)
- TV aanzetten en Internet op AUTO laten staan
- Premium content aanzetten en TADAA

Inmiddels al 3 dagen steady internet op de TV incl de nieuwe Youtube met 3D content.
TV geeft bij aanzetten apps/premium een waarschuwing dat een goede internetverbinding afhankelijk is van je provider en het niet aan de LG TV ligt....

Een stabiele internet-verbinding van de TV is ook afhankelijk of de volle brandbreedte niet wordt (mis)(ge)bruikt bij downloaden (full Pull). Ook dan valt de verbinding weg.

Voorlopig nog maar even geen ticket naar LG aangemaakt.

KWW _/-\o_ _/-\o_

[ Voor 8% gewijzigd door Sgtdutch op 11-03-2012 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PixellBox
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 01-04-2024
Vandaag kreeg ik een melding dat er een nieuwe update was (voor de LW5500): Ver.05.11.08.
Echter zie ik de update nog niet op de LG site staan en kan ik er verder ook niets over vinden op internet (behalve een Hongaars forum, maar zelfs met Google translate werd ik daar niet veel wijzer van).

Iemand een idee wat voor nieuws de update met zich mee brengt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisquit
Las er iets over in het engelse av forum, weet niet meer wat, maar viel me wel op dat zij eerder al een nieuwere update hadden dan wij.
Je kan natuurlijk altijd terug naar je vorige firmware als deze nieuwe niet bevalt. Zal zelf van de week eens internet aansluiten en zien wat deze update anders doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
PixellBox schreef op maandag 12 maart 2012 @ 17:41:
Vandaag kreeg ik een melding dat er een nieuwe update was (voor de LW5500): Ver.05.11.08.
Echter zie ik de update nog niet op de LG site staan en kan ik er verder ook niets over vinden op internet (behalve een Hongaars forum, maar zelfs met Google translate werd ik daar niet veel wijzer van).

Iemand een idee wat voor nieuws de update met zich mee brengt?
Ik had vorige week al een update Ver.05.11.06, en nu dus de Ver.05.11.08. Ik heb in ieder geval DriveCast en 3D World erbij gekregen, wat er wel leuk uitziet. Verder was de YouTube app sterk verbeterd waarbij je nu kan inloggen met je eigen YouTube account.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisquit
Heb de update gedaan maar kan zo niet zeggen wat er anders of verbeterd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
Bisquit schreef op dinsdag 13 maart 2012 @ 17:18:
Heb de update gedaan maar kan zo niet zeggen wat er anders of verbeterd is.
Misschien moet je eens lezen wat anderen posten, sterker nog 1 post boven jouw post staat het antwoord. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Service menu kenden we al...
Nu deze:

Doe het volgende:
Druk op HOME menu 5 á 6 seconden (springt naar Home scherm en weer terug naar tv scherm)
Druk nu op 1105 en bevestig met OK

Nu heb je weer aantal instel mogelijkheden, waaronder je satelliet kanalen opslaan op een usb, om eventueel later terug te kunnen zetten of aan te passen.

Hotel menu: Om instellingen uit of aan te zetten. Zoals; maximum geluid, of ir uitzetten en divers aantal beperkingen aan/uit zetten.

ID wisselen: ??? kweet nie
Wachtwoord wisselen: Zou ik niet doen :P

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisquit
Shady15 schreef op woensdag 14 maart 2012 @ 16:28:
[...]

Misschien moet je eens lezen wat anderen posten, sterker nog 1 post boven jouw post staat het antwoord. 8)7
Tsja, dat zijn nou net zaken die ik niet via de tv doe. 8)7

Overigens zal dit betrekking hebben op de andere update, die van je apps, die is namelijk apart van de software versie. Zo krijg ik wel eens een update zonder dat de firmware is veranderd.
En deze update van youtube en dergelijke had ik dus al eerder, toen ik keek voor een nieuwe firmware, die er op dat moment nog niet was, moest natuurlijk wel eerst wachten met checken tot die andere update klaar was, en ziedaar, het extra menu begon zich te vullen met apps. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
Tja, soms veranderen er ook dingen waar je niks mee doet.

Zover ik weet is er niet meer veranderd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 06 maart 2012 @ 22:01:
[...]

Ik heb ook even gedacht dat het paneel niet helemaal goed was, maar heb vanavond vuze player aan mn LG gelinked en 'Despicable Me' gedownload en gekeken. Met de gezichtspuntsinstelling helemaal op max. had ik toch ook wel flinke pop outs!! De punt van de raket kwam echt goed uit het scherm. Dus toch nog even wat testen met wat andere films. Ik had voorheen ook in de beeldinstellingen per ongeluk volledige breedte ofzo aanstaan i.p.v 16:9..mss. dat dat er ook wat mee te maken had. Imax Under The sea had ook een enorme vis die wel goed uit het scherm kwam,maar toch ook met deze film voornamelijk diepte gezien...wordt dus vervolgd!

Kun je een idee geven van hoever jouw pop outs uit het scherm kwamen met Sammy? Ik bedoel,had je echt het idee dat het in je woonkamer kwam en dat je het kon aanraken? ik denk dat ik deze film nog maar eens moet uitproberen met 16:9 en gezichtspunt instelling op maximaal.
Voordat het LCD paneel vervangen was, had ik maar minimaal pop-outs, vaak kon ik aan de ondertiteling zien dat deze er iets voor stond het scherm stond. Na het vervangen van het paneel kan ik bv met de film Sammy als het ware, de schildpadden uit de lucht pakken. Ook de scene met het zeepaardje staat voor je gevoel 1 meter voor je hoofd te dansen, terwijl ik er 3,5 mtr vanaf zit. Gezichtspunt instelling staat bij gewoon in het midden, als je dit aanpast vindt ik het beeld minder scherp worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand problemen met een LG-42LW650s sinds de laatste firmwareupdate en Ziggo DTS?
Ik heb ineens alle kanalen gescrambled en vanalles geprobeerd maar krijgt het niet meer werkend.
Advies?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

opgelost! CI+ adapter vcan @Smit is stuk. Firmware 05.11.08 werkt gewoon prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 08:43:
Heeft iemand problemen met een LG-42LW650s sinds de laatste firmwareupdate en Ziggo DTS?
Ik heb ineens alle kanalen gescrambled en vanalles geprobeerd maar krijgt het niet meer werkend.
Advies?
bedankt voor je reactie, Broazemm (kom je uit groningen toevallig? :P )

Ik denk eigenlijk niet dat ons paneel stuk is..Ik heb bijvoorbeeld dit filmpje op onze tv bekeken en alles wat die jongen uit het scherm steekt hangt op ongeveer 10 cm van mn neus af..Het lijkt me toch dat als het scherm kapot zou zijn,deze 3D pop outs ook niet goed te zien zouden zijn?

hier is het filmpje: http://youtu.be/RUsqwaeDekM

Helaas ben ik er wel wat onzeker over,omdat ik het niet kan vergelijken (ik ken niemand met een 3D tv,laat staan precies dezelfde als ik heb). Ik heb verder goed beeld en geen rare dingen zoals witte stippen o.i.d.

wel ben ik nog even naar de MediaMarkt in Groningen geweest (waar ie nu wordt aangeboden voor 999 euro,trouwens) om er even naar te kijken als vergelijk,maar dat zag er volgens mij net zo uit als bij ons thuis.

Kun je trouwens gewoon LG bellen als je vermoedt dat er wat mis is? Beetje gek natuurlijk om iemand langs te laten komen en die dan vervolgens niets vreemds kan ontdekken...Nogmaals,ik denk wss. dat het wel goed zit maar 100% zeker ben ik er niet over..

EDIT *sorry, verkeerde post ge quote!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 16 maart 2012 @ 15:13:
[...]

Voordat het LCD paneel vervangen was, had ik maar minimaal pop-outs, vaak kon ik aan de ondertiteling zien dat deze er iets voor stond het scherm stond. Na het vervangen van het paneel kan ik bv met de film Sammy als het ware, de schildpadden uit de lucht pakken. Ook de scene met het zeepaardje staat voor je gevoel 1 meter voor je hoofd te dansen, terwijl ik er 3,5 mtr vanaf zit. Gezichtspunt instelling staat bij gewoon in het midden, als je dit aanpast vindt ik het beeld minder scherp worden.
bedankt voor je reactie, Broazemm (kom je uit groningen toevallig? )

Ik denk eigenlijk niet dat ons paneel stuk is..Ik heb bijvoorbeeld dit filmpje op onze tv bekeken en alles wat die jongen uit het scherm steekt hangt op ongeveer 10 cm van mn neus af..Het lijkt me toch dat als het scherm kapot zou zijn,deze 3D pop outs ook niet goed te zien zouden zijn?

hier is het filmpje: http://youtu.be/RUsqwaeDekM

Helaas ben ik er wel wat onzeker over,omdat ik het niet kan vergelijken (ik ken niemand met een 3D tv,laat staan precies dezelfde als ik heb). Ik heb verder goed beeld en geen rare dingen zoals witte stippen o.i.d.

wel ben ik nog even naar de MediaMarkt in Groningen geweest (waar ie nu wordt aangeboden voor 999 euro,trouwens) om er even naar te kijken als vergelijk,maar dat zag er volgens mij net zo uit als bij ons thuis.

Kun je trouwens gewoon LG bellen als je vermoedt dat er wat mis is? Beetje gek natuurlijk om iemand langs te laten komen en die dan vervolgens niets vreemds kan ontdekken...Nogmaals,ik denk wss. dat het wel goed zit maar 100% zeker ben ik er niet over..

maar wat kan er mis zijn met het 3D gebeuren? ik begrijp dat er twee lagen op het scherm zitten voor de even en oneven lijnen,maar als er eentje niet goed zou zitten zou je dat toch wel moeten kunnen zien lijkt me?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 17-03-2012 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 07-09 19:04
Ik neem aan dat je ze altijd kan bellen als je denkt dat er wat mis is, heb nooit slechte ervaringen gehad met hun klantenservice met mijn plasma.

Met mijn LW650S heb ik gelukkig nog geen problemen gehad qua 3D e.d., keer op keer verbaas ik mij weer over het 3D effect wat dit scherm produceert, sommige films zien er zelfs beter uit dan in de bioscoop (Pirates 4 bijvoorbeeld waar ik nu geen hoofdpijn bij krijg).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P van H
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 17 maart 2012 @ 12:22:
[...]

bedankt voor je reactie, Broazemm (kom je uit groningen toevallig? )

Ik heb sinds de nieuwste firmware versies sterk de indruk dat de 3d effecten zijn vermindert. Daarvoor kon ik altijd echt genieten van bijvoorbeeld Avatar 3d, maar nu niet echt meer. Ik heb een mailtje gestuurd naar LG en ben benieuwd wat voor antwoord ik krijg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JorisTheWise schreef op dinsdag 20 maart 2012 @ 22:37:
Ik neem aan dat je ze altijd kan bellen als je denkt dat er wat mis is, heb nooit slechte ervaringen gehad met hun klantenservice met mijn plasma.

Met mijn LW650S heb ik gelukkig nog geen problemen gehad qua 3D e.d., keer op keer verbaas ik mij weer over het 3D effect wat dit scherm produceert, sommige films zien er zelfs beter uit dan in de bioscoop (Pirates 4 bijvoorbeeld waar ik nu geen hoofdpijn bij krijg).
dus bij jou komen de pop outs wel echt je huiskamer in? (ik heb Pirates 4 niet gezien,dus geen idee of er veel pop out in zit)

ik heb laatst de Splinter Cell HD trilogy op PS3 gespeeld en daar komen de menu balken en missie screens wel echt uit het scherm, ook had ik door de camera te draaien een ketting die aan het plafond hing wel goed uit mn scherm hangen,dus nogmaals ik denk dat mn scherm op zich wel goed is. Zoals hier al eerder werd aangegeven zijn er ook wel redelijk veel mensen die na de updates beduidend minder pop hebben..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P van H schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 00:20:
[...]

Ik heb sinds de nieuwste firmware versies sterk de indruk dat de 3d effecten zijn vermindert. Daarvoor kon ik altijd echt genieten van bijvoorbeeld Avatar 3d, maar nu niet echt meer. Ik heb een mailtje gestuurd naar LG en ben benieuwd wat voor antwoord ik krijg.
Ik kan dit helaas zelf niet vergelijken omdat ik die oudere firmware nooit heb gehad,helaas. Laat je ons weten wat LG voor antwoord geeft op je mailtje? Ik ben erg benieuwd,eigenlijk. En mss. geeft het uitsluitsel hoewel ik niet denk dat LG gaat zeggen: '' ja hoor het klopt na de update minder pop out''... :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisquit
Inderdaad, ik had ook dit gevoel en heb het vergeleken met de voorlaatste, 3d komt er beter uit, en ik vind het 3d er in zijn geheel iets beter uitzien. Tis nog niet zoals met mijn oude firmware, maar beter dan deze laatste. Jammer dat ik van firmware 3 eerst 4 moest doen om dan de firmware 5 te krijgen, zodoende kan ik niet terug naar de originele firmware die met mijn tv kwam.
Zit iig weer op 05.01.10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Riesjard
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
Er wordt nog niet gesproken over de 2012 lineup. Ben benieuwd naar wanneer deze beschikbaar zijn en naar de reviews.
Ik heb ergens gelezen dat de LGs over een niet reflecterend beeld beschikken. Dat zou wel mooi zijn, ik stoor me altijd aan al die spiegelingen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P van H
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 12:59:
[...]

Ik kan dit helaas zelf niet vergelijken omdat ik die oudere firmware nooit heb gehad,helaas. Laat je ons weten wat LG voor antwoord geeft op je mailtje? Ik ben erg benieuwd,eigenlijk. En mss. geeft het uitsluitsel hoewel ik niet denk dat LG gaat zeggen: '' ja hoor het klopt na de update minder pop out''... :P
Ik denk ook niet dat ze daadwerkelijk gaan toegeven dat het minder is geworden, maar ik laat zo wel even weten dat het wel wordt opgemerkt en dat ik niet de enigste ben.

Ik laat het jou/jullie natuurlijk weten zodra ik bericht heb van LG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P van H schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 20:18:
[...]

Ik denk ook niet dat ze daadwerkelijk gaan toegeven dat het minder is geworden, maar ik laat zo wel even weten dat het wel wordt opgemerkt en dat ik niet de enigste ben.

Cool. Ik ben erg benieuwd. Waar kun je heen mailen dan? Als je een email adres voor me hebt,dan stuur ik er ook even een mailtje naar toe om een signaal af te geven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bisquit schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 17:27:
Inderdaad, ik had ook dit gevoel en heb het vergeleken met de voorlaatste, 3d komt er beter uit, en ik vind het 3d er in zijn geheel iets beter uitzien. Tis nog niet zoals met mijn oude firmware, maar beter dan deze laatste. Jammer dat ik van firmware 3 eerst 4 moest doen om dan de firmware 5 te krijgen, zodoende kan ik niet terug naar de originele firmware die met mijn tv kwam.
Zit iig weer op 05.01.10
Jammer dat ik alleen terug kan gaan naar 05.06.11 (of zoiets) dat is de enige firmware die mijn tv heeft gehad voor 05.08...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P van H
  • Niet online
P van H schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 20:18:
[...]

Zoals verwacht is het antwoord van LG nou niet echt behulpzaam:

"Het spijt ons dit te horen. Bedankt dat u ons contacteerde over dit probleem.
U kunt op onze website(of telefonisch) een reparatie aanvragen. U heeft 2 jaar
fabrieksgarantie van LG. (met de aankoopbon) Wij helpen u graag de TV weer in orde te maken"

Met de tv is verder helemaal niets mis, dus ik ga hem echt niet laten "repareren".

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P van H schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 17:12:
[...]

Zoals verwacht is het antwoord van LG nou niet echt behulpzaam:

"Het spijt ons dit te horen. Bedankt dat u ons contacteerde over dit probleem.
U kunt op onze website(of telefonisch) een reparatie aanvragen. U heeft 2 jaar
fabrieksgarantie van LG. (met de aankoopbon) Wij helpen u graag de TV weer in orde te maken"

Met de tv is verder helemaal niets mis, dus ik ga hem echt niet laten "repareren".
Tja, zoiets had ik idd al wel verwacht. Dan zijn we er mooi klaar mee eigenlijk. Firmware die je 3D tv minder 3D maakt....fantastisch.... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
Verwijderd schreef op woensdag 21 maart 2012 @ 12:56:
[...]

dus bij jou komen de pop outs wel echt je huiskamer in? (ik heb Pirates 4 niet gezien,dus geen idee of er veel pop out in zit)

ik heb laatst de Splinter Cell HD trilogy op PS3 gespeeld en daar komen de menu balken en missie screens wel echt uit het scherm, ook had ik door de camera te draaien een ketting die aan het plafond hing wel goed uit mn scherm hangen,dus nogmaals ik denk dat mn scherm op zich wel goed is. Zoals hier al eerder werd aangegeven zijn er ook wel redelijk veel mensen die na de updates beduidend minder pop hebben..
Bij mij komt het inderdaad de huiskamer in maar ik zit nog op een 3.x Firmware. Heb de tv nog niet verbonden gehad aan het internet om hem bij te werken sinds ik hem in December heb gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Hoi, ik heb een aantal tv's bekeken en er zijn er twee overgebleven. Een LG55LW470S en een Sony 55NX720 beide ongeveer even duur.
De LG zag ik bij BCC en zag er mooi uit alleen die voet is zo lelijk, goed 3D beeld. Ik moest opschieten want hij zou eruit gaan maar ze konden hem nog wel bestellen.

Ik zou best wel wat meer er over willen lezen, zwartwaardes, kijkhoek en alle andere dingen €1700 is nog steeds een hoop geld.

Echter ik zoek me een ongeluk naar reviews en meer info over deze tv maar ik vind nul komma nul. Geen enkele review gevonden, niet eens een kleintje. Is er iets mis met dit toestel dat niemand hem wil hebben of zo snap er niks van. Zo schiet dat niet op natuurlijk.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• niels132
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 07-09 13:57
Zoek eens naar de 55LW4500, dat is volgens mij hetzelfde type...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ean nummer is 8808992382294
Ik zie het type, maar dan tot 47 inch, op de Oostenrijkse LG site

Kan best zijn dat het een soort actiemodel is voor bepaalde winkels
je kunt verder googlen op de specificaties en die vergelijken met modellen die er vlak onder en boven zitten.

Overigens zie ik dit model al voor 1400 euro afhaalprijs hier>>
http://www.koopikonline.n...m_campaign=prijsvergelijk

Daar staan ook specs bij (fouten voorbehouden natuurlijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisquit
Verwijderd schreef op donderdag 22 maart 2012 @ 00:07:
[...]

Jammer dat ik alleen terug kan gaan naar 05.06.11 (of zoiets) dat is de enige firmware die mijn tv heeft gehad voor 05.08...
http://www.lg.com/nl/supp...hEngineModelCode=47LW650S

Via usb stick kan je ook up/downgraden. Hoewel ik niet weet of dit ook werkelijk lukt, om een oudere versie terug te zetten.

05.01.10 en 05.11.07 versie in deze driver download.

[ Voor 4% gewijzigd door Bisquit op 24-03-2012 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bisquit schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 21:00:
[...]

Via usb stick kan je ook up/downgraden. Hoewel ik niet weet of dit ook werkelijk lukt, om een oudere versie terug te zetten.

hey,thanks! dat is zeker het proberen waard! Ik zal het morgen even uitproberen en laat het hier even weten of het gelukt is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P van H
  • Niet online
Ik zou graag terug willen naar versie 4 waarmee ik nog geen problemen had.. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisquit
Tsja, in ieder geval lijkt het dat de versie 05.01.10 1 van de betere is, behoudens het popout effect bij 3d wat lijkt te verschillen per film en gebruiker.

Ook vreemd dat in de driver download ( officiele van LG nederland ) voornoemde en 05.11.07 zit, en de 05.11.08 hier niet is te vinden.

Ik zou ook wel naar de 03.07.14 terug willen , alleen al om te vergelijken.
Maar eerlijkheidshalve, het 2d vind ik verbeterd met de 05.01.10 en 3d ziet er ook strakker uit qua scherpte.
Dit viel mij meteen al op na de update, en die deed ik vanaf de originele die met de tv kwam.

Ben benieuwd of de downgrade via usb lukt, en bewaar iig alle firmwares die LG nog beschikbaar stelt via hun driver page.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Bisquit schreef op zondag 25 maart 2012 @ 12:05:
Tsja, in ieder geval lijkt het dat de versie 05.01.10 1 van de betere is, behoudens het popout effect bij 3d wat lijkt te verschillen per film en gebruiker.

Ook vreemd dat in de driver download ( officiele van LG nederland ) voornoemde en 05.11.07 zit, en de 05.11.08 hier niet is te vinden.

Ik zou ook wel naar de 03.07.14 terug willen , alleen al om te vergelijken.
Maar eerlijkheidshalve, het 2d vind ik verbeterd met de 05.01.10 en 3d ziet er ook strakker uit qua scherpte.
Dit viel mij meteen al op na de update, en die deed ik vanaf de originele die met de tv kwam.

Ben benieuwd of de downgrade via usb lukt, en bewaar iig alle firmwares die LG nog beschikbaar stelt via hun driver page.
Deze mail kreeg ik van een medewerker van LG:
U heeft een USB stick nodig. Wis alle files op de USB stick (liefst een USB stick gebruiken die FAT32 is geformateerd). Copier de EPK file in de volgende map op de usb stick. LG_DTV. Het is belangrijk dat de map in hoofdletters is aangemaakt (niet de EPK file hernoemen). Zet de TV aan, doe de USB stick in de TV, ga naar menu, en ga op opties staan (let op, niet in de opties gaan). Druk daarna 7X de 7 knop op de afstandbediening in (Indien het niet werkt met 7X op de 7 knop, dan ipv 7X op de 7 knop 7X op de FAV knop drukken.) Nu zal er een scherm komen met de huidige software versie en de software versie die is gevonden op de USB stick. Nu kunt u de software versie 4.04.11 installeren in de TV.

Graag even de TV resetten naar fabrieksinstellingen nadat het toestel klaar is met flashen.
Ik moest alleen 7 x de 2 knop indrukken, dat is per model verschillend denk ik. Het downgraden naar de 4 versie was bij mij trouwens niet gelukt, uiteindelijk gewacht op een nieuwere versie die het bij mij wel goed 3D beeld geeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 07-09 19:29
Ik heb zelf ook de input-lag gemeten van mijn lg infinia typenummer 47LW650S
dat is uitgekomen op een gemiddelde van 65 ms.

Nu vraag ik me af of dat wel normaal is voor deze tv, want ik vind het nogal veel. Zelfs spellen van de Wii zijn er niet op te spelen. Het liefst zouden we hier toch shooters erop spelen, maar dat gaat helemaal niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P van H
  • Niet online
ouwefreaker schreef op zondag 25 maart 2012 @ 14:11:
Ik heb zelf ook de input-lag gemeten van mijn lg infinia typenummer 47LW650S
dat is uitgekomen op een gemiddelde van 65 ms.

Nu vraag ik me af of dat wel normaal is voor deze tv, want ik vind het nogal veel. Zelfs spellen van de Wii zijn er niet op te spelen. Het liefst zouden we hier toch shooters erop spelen, maar dat gaat helemaal niet.
Je hebt de beeldinstellingen wel op game modus gezet neem ik aan?
Bisquit schreef op zondag 25 maart 2012 @ 12:05:
Ik ben het met je eens dat de 2d beelden er nu wel scherper uitzien, alleen het pop-out effect is toch juist datgene dat 3d films kijken leuk maakt. Dus ik heb liever dat het andersom was geweest, meer pop out met iets minder scherpe beelden. Maar eigenlijk zouden we beide moeten hebben aangezien dit geen goedkope tv'tje was.

[ Voor 38% gewijzigd door P van H op 25-03-2012 14:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
P van H schreef op zondag 25 maart 2012 @ 14:26:
[...]

Je hebt de beeldinstellingen wel op game modus gezet neem ik aan?
Ja daar heb ik m opgezet,vandaar ook de vraag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P van H
  • Niet online
ouwefreaker schreef op zondag 25 maart 2012 @ 14:29:
[...]

Ja daar heb ik m opgezet,vandaar ook de vraag.
Dat is vreemd. Ik heb zelf geen Wii dus kan daar verder niet veel over zeggen, maar op mijn Xbox360 heb ik totaal geen last van input-lag.

Misschien dat een andere Wii gebruiker hier een tip heeft oid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
P van H schreef op zondag 25 maart 2012 @ 14:40:
[...]

Dat is vreemd. Ik heb zelf geen Wii dus kan daar verder niet veel over zeggen, maar op mijn Xbox360 heb ik totaal geen last van input-lag.

Misschien dat een andere Wii gebruiker hier een tip heeft oid?
Ook met de xbox is er gewoon een enorme inputlag te merken, ik weet niet wat voor spellen jij speelt, maar shooters zijn onspeelbaar. Verder heb je op de Wii vrij vaak spelletjes die om timing vragen en daarmee ben je gewoon altijd te laat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisquit
Je kan de hdmi naam ook veranderen, in pc. Dat lijkt los te staan van de beeldmode, maar heeft bij sommigen geholpen tegen input lag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
wat voor naam geef je hem dan, Ik ga meteen de handleiding erop naslaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouwefreaker
ik zie het al. Bedankt voor de tip

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Barfman schreef op zondag 25 maart 2012 @ 13:05:
[...]

Deze mail kreeg ik van een medewerker van LG:

[...]

Ik moest alleen 7 x de 2 knop indrukken, dat is per model verschillend denk ik. Het downgraden naar de 4 versie was bij mij trouwens niet gelukt, uiteindelijk gewacht op een nieuwere versie die het bij mij wel goed 3D beeld geeft.
Ik heb het helaas nog niet kunnen proberen wegens server maintenance tot 26-03-2012 op de LG website.ik hoop niet dat de oudere firmwares er nu worden afgehaald. :P Er is geen mogelijkheid om ALLE oudere firmwares ergens te vinden,neem ik aan?

Ik zie ook geen 4. versie,alleen de 05.01 en 05.07 jammer genoeg. Ik probeer het morgen nog wel eens.

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 25-03-2012 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bisquit schreef op zaterdag 24 maart 2012 @ 21:00:
[...]

Ik zie nu net dat de firmware bestanden op de LG site zip.files zijn...Kan de tv dat uitpakken of moet ik dat eerst op de pc doen en dat dan kopieren op een USB stick?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P van H
  • Niet online
Eerst uitpakken en dan op usb zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

P van H schreef op maandag 26 maart 2012 @ 19:33:
Eerst uitpakken en dan op usb zetten.
Ik heb de bestanden uitgepakt met WinRAR en op een USB stick gezet (FAT32 geconverteerd) en vervolgens naar opties gegaan om daar met 7x7 (7x FAV werkte ook) naar het scherm te gaan van waaruit je firmware kunt kiezen..daar zie ik de 05.01.10 ook staan en kan ik kiezen maar vervolgens krijg ik de melding ONBEKENDE fout......zucht.ik haat het om een digibeet te zijn. Weet iemand wat er aan de hand kan zijn? Het lijkt me dat ik nu alles goed heb gedaan. het enige wat ik nu niet heb is de TV aangesloten op internet,maar dat zou toch niet uit moeten maken,lijkt me?

uitgepakt met WinRAR moet ook niet het probleem zijn toch?,aangezien RAR beter is t.o.v. Zip.

*Hullep!* :'(

EDIT: Het is wel gelukt om de 05.07 terug te zetten,maar wss had dat ook gekund zonder USB stick omdat je sowiso 1 stap terug kunt gaan..de 05.01 versie gaf de 'onbekende fout' melding. Ik denk dat ik het maar zo laat en wacht en hopen dat er ooit weer een goede firmware komt..wel frustrerend dit,zeg!

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 26-03-2012 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bisquit
Misschien kan het inderdaad niet om een lagere versie te installeren.
Vervelend toch dat 3d zo verschillend oogt per firmware.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bisquit schreef op maandag 26 maart 2012 @ 21:31:
Misschien kan het inderdaad niet om een lagere versie te installeren.
Vervelend toch dat 3d zo verschillend oogt per firmware.
maar dan is het wel raar dat LG nog oudere FW's op hun site heeft staan,toch? Ik bedoel,
wie heeft er dan wat aan?

Ik moet zeggen dat de laatste FW (05.08.11) wel wat beter is dan 05.06 maar toch,...gister nog even Rapunzel/Tangled gekeken en schitterende diepte en wel wat pop out,maar de scene waarin ze vanuit hun bootje twee lantaarns op laten, waarvan ik dus weer gelezen had dat die echt voor je ogen moeten zweven, dan heb ik echt het idee..ja,NET niet... :P Nou ja hopelijk komt er weer eens een goede.

Hoevaak zijn er eigenlijk updates en kun je dat ook ergens lezen? (ik ben niet van plan om aldoor mn tv op internet aangesloten te hebben met automatische updates namelijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand hier trouwens waarom ik soms geen signaal heb op het kanaal HDMI1 waar mijn PS3 op staat...Ik heb de PS3 aanstaan en ga via invoerlijst naar HDMI1 maar krijg dan geen beeld. dan moet ik eerst de PS3 uit en aan doen zodat ie het signaal weer oppikt. (niet echt handig als ik ga downloaden en de tv uitzet)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ErikRo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 23:53
Een andere tv van LG die mijn grote intresse heeft gekregen is de 55LW6500, in nederland zowel zo goed als niet en zo goed als niets over te vinden. Ik zie wel veel een 55LW650S staan. Hoe kan ik erachter komen of dit dezelfde toestellen zijn met een ander type nr?

Van de LG site wordt ik niet veel wijzer.

"I don't have any solution but I certainly admire the problem." -- Ashleigh Brilliant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
De 6500 is hetzelfde als de 650 serie, in sommige landen wordt hij alleen op die manier aangeduid.
Verwijderd schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 15:26:
Weet iemand hier trouwens waarom ik soms geen signaal heb op het kanaal HDMI1 waar mijn PS3 op staat...Ik heb de PS3 aanstaan en ga via invoerlijst naar HDMI1 maar krijg dan geen beeld. dan moet ik eerst de PS3 uit en aan doen zodat ie het signaal weer oppikt. (niet echt handig als ik ga downloaden en de tv uitzet)
Klinkt als een handshake probleem, lijkt alsof de PS3 er problemen mee heeft als de tv uit staat terwijl hij aan staat. Hebben geloof ik meer tv's last van, de Xbox 360 heeft het ook soms geloof ik.

[ Voor 76% gewijzigd door JorisTheWise op 28-03-2012 15:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds een paar weken in het bezit van een 47LE8500. TV is aangesloten op een LG home cinema set via HDMI IN en Optical OUT. Heeft iemand al iets aan de lip sync issues kunnen verbeteren? Heb er nogal last van bij eigenlijk alles wat ik bekijk (analoge TV, HDD van home cinema set en opname vanaf NAS via TV).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[...]

Klinkt als een handshake probleem, lijkt alsof de PS3 er problemen mee heeft als de tv uit staat terwijl hij aan staat. Hebben geloof ik meer tv's last van, de Xbox 360 heeft het ook soms geloof ik.
[/quote]

Ik denk eigenlijk niet dat het aan de PS3 ligt,maar aan de tv...Op mijn vorige samsung tv kon ik gewoon eerst de PS3 aanzetten,vervolgens de tv aan doen en dan naar het HDMI kanaal om mijn (dan al draaiende) PS3 te gebruiken. Nu moet ik eerst de tv aanzetten,dan het HDMI kanaal kiezen en dan kan ik pas mijn PS3 aanzetten.

Ik krijg dus ook het probleem als ik iets uit de PSN store wil downloaden om vervolgens wat anders te gaan doen in de tijd dat de PS3 download (bijvoorbeeld even de deur uitgaan) en dan dus de PS3 aan laat staan,maar de tv uitzet (wat best logisch is als je weggaat).

Als ik dan weer thuis kom, de tv aanzet en naar HDMI ga, krijg ik geen signaal (of herkent de tv niet dat mijn PS3 nog aanstaat. Normaal niet zo'n punt,maar als ik iets download kan ik dus niet zien of ik de PS3 al kan uitzetten,want mss. nog niet klaar met downloaden en ik kan ook niet zien of de download al klaar is,want ik krijg geen beeld......handshake probleem noemt men dat? Ik zal het eens googlen. bedankt voor je reactie!

EDIT: wat er nog even bij moet: Ik heb ook erg vaak dat als ik de tv aanzet dat ik dan een authentication prompt (o.i.d) krijg wat lijkt te maken te hebben met de CI+ module en soms een screen waarop iets staat als : gescrambled programma...dit duurt altijd maar even en vervolgens krijg ik gewoon beeld.. Ook niet helemaal zoals het hoort,lijkt me?

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 28-03-2012 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ErikRo schreef op dinsdag 27 maart 2012 @ 23:50:
Een andere tv van LG die mijn grote intresse heeft gekregen is de 55LW6500, in nederland zowel zo goed als niet en zo goed als niets over te vinden. Ik zie wel veel een 55LW650S staan. Hoe kan ik erachter komen of dit dezelfde toestellen zijn met een ander type nr?

Van de LG site wordt ik niet veel wijzer.
de 650s is precies hetzelfde model als de 6500.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat

mucuracat

YES

Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 23:41:
[...]

de 650s is precies hetzelfde model als de 6500.
s is met satelliet receiver

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JorisTheWise
Verwijderd schreef op woensdag 28 maart 2012 @ 23:33:
[...]

[/quote]

Ik denk eigenlijk niet dat het aan de PS3 ligt,maar aan de tv...Op mijn vorige samsung tv kon ik gewoon eerst de PS3 aanzetten,vervolgens de tv aan doen en dan naar het HDMI kanaal om mijn (dan al draaiende) PS3 te gebruiken. Nu moet ik eerst de tv aanzetten,dan het HDMI kanaal kiezen en dan kan ik pas mijn PS3 aanzetten.

Ik krijg dus ook het probleem als ik iets uit de PSN store wil downloaden om vervolgens wat anders te gaan doen in de tijd dat de PS3 download (bijvoorbeeld even de deur uitgaan) en dan dus de PS3 aan laat staan,maar de tv uitzet (wat best logisch is als je weggaat).

Als ik dan weer thuis kom, de tv aanzet en naar HDMI ga, krijg ik geen signaal (of herkent de tv niet dat mijn PS3 nog aanstaat. Normaal niet zo'n punt,maar als ik iets download kan ik dus niet zien of ik de PS3 al kan uitzetten,want mss. nog niet klaar met downloaden en ik kan ook niet zien of de download al klaar is,want ik krijg geen beeld......handshake probleem noemt men dat? Ik zal het eens googlen. bedankt voor je reactie!

EDIT: wat er nog even bij moet: Ik heb ook erg vaak dat als ik de tv aanzet dat ik dan een authentication prompt (o.i.d) krijg wat lijkt te maken te hebben met de CI+ module en soms een screen waarop iets staat als : gescrambled programma...dit duurt altijd maar even en vervolgens krijg ik gewoon beeld.. Ook niet helemaal zoals het hoort,lijkt me?
Ik zou dan toch maar even contact op nemen met LG want ik heb met de LG47LW650s in ieder geval niet dat soort problemen, noch met de Xbox 360 noch met de PS3 of enig ander apparaat.
Pagina: 1 ... 30 ... 32 Laatste