• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02:50
Verwijderd schreef op woensdag 14 september 2011 @ 21:49:
[...]

Veel plezier van je nieuwe tv.
Zelf zou ik nooit een plasma tv willen hebben, en ik hoop dat je geen spijt van de actieve shutter krijgt.
Je energie rekening zal zeker hoger uit gaan vallen ten opzichte van de LG
Beetje offtopic, maar het schijnt reuze mee te vallen. Misschien dat je 20 euro per jaar meer betaald...

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

• rowwen10
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17-09-2023
Ik betaal liever meer stroom met plasma en dat ik beter beeld heb.

en ik wil graag nog de andere personen bedanken voor hun hulp. _/-\o_

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 16-09 00:10
kw_nl schreef op donderdag 15 september 2011 @ 10:47:
[...]

Beetje offtopic, maar het schijnt reuze mee te vallen. Misschien dat je 20 euro per jaar meer betaald...
Naja laatst nog gemeten mijn Infinia gebruikt werkend 98Watt en een plasma van een maat van mij rond de 400 watt.

Dat is het 4 dubbele.

Verwijderd

Hey Jongens,
Ik zoek een DIABLO WIFI +Cas2/3 om bij mijn LG LCD uit te proberen.. Als iemand een set heeft en wil het verkopen, dan koop ik het wel over van hem.

• Mektheb
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 13:47:
Hey Jongens,
Ik zoek een DIABLO WIFI +Cas2/3 om bij mijn LG LCD uit te proberen.. Als iemand een set heeft en wil het verkopen, dan koop ik het wel over van hem.
Denk dat je dan bij V&A moet zijn en niet hier.

• Piet91
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Nou, ik heb net de nieuwe tv geïnstalleerd; wat een (groot! :o )beeld! :9
Youtube is erg leuk, maar dat invoeren van tekst 8)7
De remote op Android werkt (nog) niet, helaas.

Ziggo is ook gewoon gelukt, is nu bezig met activeren op internet wat ontzettend lang duurt...
Hopelijk kan ik nog kijken of ik de volgorde op een of andere manier zelf kan regelen.

EDIT: youtube is wel een drama opzich, irritante filmpjes direct op de achtergrond, tekst invoeren is :X ...

[ Voor 34% gewijzigd door Piet91 op 15-09-2011 19:22 ]

• Mektheb
Piet91 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 17:19:
Nou, ik heb net de nieuwe tv geïnstalleerd; wat een (groot! :o )beeld! :9
Youtube is erg leuk, maar dat invoeren van tekst 8)7
De remote op Android werkt (nog) niet, helaas.

Ziggo is ook gewoon gelukt, is nu bezig met activeren op internet wat ontzettend lang duurt...
Hopelijk kan ik nog kijken of ik de volgorde op een of andere manier zelf kan regelen.

EDIT: youtube is wel een drama opzich, irritante filmpjes direct op de achtergrond, tekst invoeren is :X ...
De volgorde instellen moet niet al te ingewikkeld zijn, je moet het vaak alleen aangeven voor je gaat zoeken naar zenders van "automatisch instellen vinkje uit of aan"

En het invoeren van tekst is niks anders dan een sms typen alleen zijn die remote's van de LG verschrikkelijk.

• Piet91
  • Niet online
Mektheb schreef op donderdag 15 september 2011 @ 18:55:
[...]

De volgorde instellen moet niet al te ingewikkeld zijn, je moet het vaak alleen aangeven voor je gaat zoeken naar zenders van "automatisch instellen vinkje uit of aan"

En het invoeren van tekst is niks anders dan een sms typen alleen zijn die remote's van de LG verschrikkelijk.
Tja, opzich staan de zenders nu wel goed, maar als de 2 weken voorbij zijn moet ik er misschien maar 'ns naar kijken.
En dat sms werkt niet, dan gaat ie cijfers invoeren, niet de letters....

Jammer dat de Android remote niet werkt...

Verwijderd

[b][message=36766568,noline]

Jammer dat de Android remote niet werkt...
Welke tv heb je?
Welke app heb je geinstalleerd?
Deze werkt zeker wel!!
https://market.android.co...lipcomm.WiFiRemocon&hl=nl

• Piet91
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 19:57:
[...]

Welke tv heb je?
Welke app heb je geinstalleerd?
Deze werkt zeker wel!!
https://market.android.co...lipcomm.WiFiRemocon&hl=nl
De 42LW570s. Ik had deze (https://market.android.co...ote&feature=search_result) geïnstalleerd. Die jij linkt lukt me nog niet om te installeren; m'n account ben ik vergeten en op m'n telefoon's market vind hij die app niet. En op een of andere manier is het me gelukt om een link naar m'n mail te sturen, maar dan krijg ik dezelfde fout.

Verwijderd

Piet91 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 20:09:
[...]

De 42LW570s. Ik had deze (https://market.android.co...ote&feature=search_result) geïnstalleerd. Die jij linkt lukt me nog niet om te installeren; m'n account ben ik vergeten en op m'n telefoon's market vind hij die app niet. En op een of andere manier is het me gelukt om een link naar m'n mail te sturen, maar dan krijg ik dezelfde fout.
Die jij geinstalleerd hebt werkte bij mij ook niet.
probeer eens LG tv remote in te tikken in de market.
Dan krijg je de juiste, ik heb net nog gekeken het staat gewoon in de market

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 15-09-2011 20:22 ]

• Piet91
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 20:21:
[...]

Die jij geinstalleerd hebt werkte bij mij ook niet.
probeer eens LG tv remote in te tikken in de market.
Dan krijg je de juiste, ik heb net nog gekeken het staat gewoon in de market
Hij zegt dat de app niet compitabel is met de Vodafone HTC Desire :/ :'( ...

EDIT: ik google'de (? :? ) op Desire LG Remote; en daar kwam ik inderdaad tegen dat de Desire vaak niet werkt, de Legend weer wel. Ook had iemand over dat bij android 2.3 wel (enigszins) werkte, maar m'n telefoon heeft 2.2 en zegt dat ie up-to-date is...

Lekker voor elkaar dit...

[ Voor 27% gewijzigd door Piet91 op 15-09-2011 20:39 ]

Verwijderd

Piet91 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 20:29:
[...]

Mmmm.... nou dat wordt een nieuwe telefoon ;)
Dat is erg jammer want het werkt heel goed

• Piet91
  • Niet online
Zou een apk file wél werken? En zo ja, hoe kan ik daar aankomen?
Ik heb die van androidzoom geprobeerd, maar daar moet ik 'm gelijk op de Desire installeren, ik kan 'm niet als bestand op de sd card van de telefoon zetten, en dan met een filebrowser installeren...

[ Voor 61% gewijzigd door Piet91 op 15-09-2011 22:28 ]

Verwijderd

Piet91 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 21:12:
Zou een apk file wél werken? En zo ja, hoe kan ik daar aankomen?
Ik heb die van androidzoom geprobeerd, maar daar moet ik 'm gelijk op de Desire installeren, ik kan 'm niet als bestand op de sd card van de telefoon zetten, en dan met een filebrowser installeren...
Probeer hier even: http://www.mediafire.com/?a8r8x1cm8abijdg

• Piet91
  • Niet online
Dankje, de app doet het.
Maar hij kan helaas de tv niet vinden. En ja, ze zitten in het zelfde netwerk (42LW570s bekabeld en Desire natuurlijk wifi)

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:41

mucuracat

YES

Piet91 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 20:29:
[...]

EDIT: ik google'de (? :? ) op Desire LG Remote; en daar kwam ik inderdaad tegen dat de Desire vaak niet werkt, de Legend weer wel. Ook had iemand over dat bij android 2.3 wel (enigszins) werkte, maar m'n telefoon heeft 2.2 en zegt dat ie up-to-date is...

Lekker voor elkaar dit...
Yep, werkt met 2.3 alleen ook met een workaround. Met desire kun je het alsnog niet downloaden. Via ander android telefoon gedownload en de .apk bestand op mijn desire gezet. Het werkt. (met 2.2 versie kun je installeren maar koppelt niet met tv)

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Verwijderd

Piet91 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 23:02:
[...]

Dankje, de app doet het.
Maar hij kan helaas de tv niet vinden. En ja, ze zitten in het zelfde netwerk (42LW570s bekabeld en Desire natuurlijk wifi)
Reset even alles.
Misschien vind de telefoon de tv wel...het is maar een idee
Ook je modem en router
nou succes.

• Piet91
  • Niet online
mucuracat schreef op donderdag 15 september 2011 @ 23:22:
[...]

Yep, werkt met 2.3 alleen ook met een workaround. Met desire kun je het alsnog niet downloaden. Via ander android telefoon gedownload en de .apk bestand op mijn desire gezet. Het werkt. (met 2.2 versie kun je installeren maar koppelt niet met tv)
2.3 kon je alleen op een ietwat aparte manier erop krijgen of niet? Althans niet de regulere manier.
Ik weet ook niet of het gaat passen aangezien ik nu ook af en toe meldingen krijg dat intern geheugen vol is.
Verwijderd schreef op donderdag 15 september 2011 @ 23:22:
[...]

Reset even alles.
Misschien vind de telefoon de tv wel...het is maar een idee
Ook je modem en router
nou succes.
Dus tv en router resetten? Router weet ik wel, maar hoe doe je dat met de tv? En moet je dan ook eerst weer smartcard/cammodule eruit halen en dan weer erin doen zoals je het doet als je de tv instelt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Piet91 schreef op donderdag 15 september 2011 @ 23:38:

Dus tv en router resetten? Router weet ik wel, maar hoe doe je dat met de tv? En moet je dan ook eerst weer smartcard/cammodule eruit halen en dan weer erin doen zoals je het doet als je de tv instelt?
Sorry ik bedoel niet de tv, maar ik lees hierboven dat het met 2.2 niet gaat werken.
maar proberen kan natuurlijk altijd.
En anders de stoute schoenen aantrekken en dit proberen:
http://www.androidworld.n...desire-beschikbaar-howto/
http://www.androidworld.n...begint-volgende-week.html
nieuws: HTC voorziet Desire van Gingerbread

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 00:08:
[...]

Sorry ik bedoel niet de tv, maar ik lees hierboven dat het met 2.2 niet gaat werken.
maar proberen kan natuurlijk altijd.
En anders de stoute schoenen aantrekken en dit proberen:
http://www.androidworld.n...desire-beschikbaar-howto/
http://www.androidworld.n...begint-volgende-week.html
nieuws: HTC voorziet Desire van Gingerbread
Hmm, het feit dat ik nu al gezeur heb met intern geheugen doe ik het maar niet; dan zit een handige remote er maar niet in (m'n Touchpad verwacht ik ook niet meer), eventueel die Magic Remote ding maar 'ns kopen want nu tekst invoeren is een ramp (Youtube is sowieso niet echt goed)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
Piet91 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 00:58:
[...]

Hmm, het feit dat ik nu al gezeur heb met intern geheugen doe ik het maar niet; dan zit een handige remote er maar niet in (m'n Touchpad verwacht ik ook niet meer), eventueel die Magic Remote ding maar 'ns kopen want nu tekst invoeren is een ramp (Youtube is sowieso niet echt goed)
Heb je een Android-foon? Met de LGApp kun je namelijk heel fijn navigeren, wat een MagicRemote overbodig maakt :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
yohan schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 16:24:
[...]

Heb je een Android-foon? Met de LGApp kun je namelijk heel fijn navigeren, wat een MagicRemote overbodig maakt :)
Ja die heb ik dus, maar er zijn twee apps, beide werken niet op m'n Desire.

EDIT: hoe kun je de functies gebruiken die boven de toetsen staan op de afstandbediening?
Bijv.: CHAR/NUM wat boven de knop 3D staat?

[ Voor 18% gewijzigd door Piet91 op 16-09-2011 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hier staat nu hier ( spanje ) een aanbieding van de 47LEX8 voor 999 euros en de 55LEX8 voor 1499 euros maar kan verder geen info van de specs vinden meer dan die 400Hz en full nano led met local dimming maar niet hoeveel blokken en zo. Iemand die meer info heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidden_
  • Laatst online: 10-07-2021
Ik heb inmiddels dus de 42LW570s maar heeft iemand de remote app van de iphone werkend gekregen? Ik ben al uren aan het prutsen maar mijn telefoon kan de tv niet vinden. Ik krijg wel een popup op de tv met zes stippen waar een code hoort te verschijnen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
hidden_ schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 21:47:
Ik heb inmiddels dus de 42LW570s maar heeft iemand de remote app van de iphone werkend gekregen? Ik ben al uren aan het prutsen maar mijn telefoon kan de tv niet vinden. Ik krijg wel een popup op de tv met zes stippen waar een code hoort te verschijnen
Stomme vraag misschien maar zit het wel in het zelfde netwerk ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hidden_
  • Laatst online: 10-07-2021
Jazeker, de internetkabel gaat van mijn livebox naar mijn tv en mijn iphone is via dezelfde livebox wireless verbonden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Piet91 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 18:07:
Bijv.: CHAR/NUM wat boven de knop 3D staat?
Wanneer nodig, bijv. bij het intoetsen van de wireless network-code.

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Ligt het nou aan Ziggo of aan de tv dat het tv(beeld) soms gewoon even wegvalt en dat je dan zo'n LG kubus ding (gescrambled programma) krijgt? Zit nu Top Gear (Veronica HD) te kijken en nu net 2/3 5/6 keer achterelkaar.

Moet je voor die remote op de tv zelf ook nog wat instellen trouwens?
yohan schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 22:06:
[...]

Wanneer nodig, bijv. bij het intoetsen van de wireless network-code.
Ja, maar hoe kun je die functie krijgen, een of andere shift toets nodig?

[ Voor 37% gewijzigd door Piet91 op 16-09-2011 22:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Piet91 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 22:06:
Ligt het nou aan Ziggo of aan de tv dat het tv(beeld) soms gewoon even wegvalt en dat je dan zo'n LG kubus ding (gescrambled programma) krijgt? Zit nu Top Gear te kijken en nu net 2/3 5/6 keer achterelkaar.

Moet je voor die remote op de tv zelf ook nog wat instellen trouwens?

[...]

Ja, maar hoe kun je die functie krijgen, een of andere shift toets nodig?
Gescrambled programma krijg je vaak met een C+ module als je TV niet orgineel geschikt is voor Ziggo ( geloof ik )
Heb je antenne versterking aan op je tv of heb je die mogelijkheid niet ? ( loste het bij mij op )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Mektheb schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 22:09:
[...]

Gescrambled programma krijg je vaak met een C+ module als je TV niet orgineel geschikt is voor Ziggo ( geloof ik )
Heb je antenne versterking aan op je tv of heb je die mogelijkheid niet ? ( loste het bij mij op )
De 42LW570s is Ziggo geschikt. Het is ook niet zo dat we totaal niet naar (een bepaalde) zender kunnen kijken, het begint alleen even vast te lopen, even dat bericht van gescrambled programma en dan gaat ie weer verder.

Waar zou antenne versterking moeten staan in het menu op tv?
EDIT: ik zie nu dat ik een beetje dom ben, maar een antenneversterker ertussen bedoel je zeker?

[ Voor 25% gewijzigd door Piet91 op 16-09-2011 22:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Piet91 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 22:17:
EDIT: ik zie nu dat ik een beetje dom ben, maar een antenneversterker ertussen bedoel je zeker?
Nee, optie in het menu. Zal 'em ook es aanzetten hier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Binky11
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 25-08 13:23
Op de homepage van ziggo staat, dat het kan zijn dat je wat fouten hebt...
zie de homepage ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Piet91 schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 22:17:
[...]

De 42LW570s is Ziggo geschikt. Het is ook niet zo dat we totaal niet naar (een bepaalde) zender kunnen kijken, het begint alleen even vast te lopen, even dat bericht van gescrambled programma en dan gaat ie weer verder.

Ah okee, nee ik bedoel in de TV zelf zit vaak ook zo'n optie :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
yohan schreef op vrijdag 16 september 2011 @ 22:41:
[...]

Nee, optie in het menu. Zal 'em ook es aanzetten hier :)
En, gevonden? (ik niet namelijk :+ )
Binky11 schreef op zondag 18 september 2011 @ 09:19:
Op de homepage van ziggo staat, dat het kan zijn dat je wat fouten hebt...
zie de homepage ;-)
Gelezen, maar ons probleem was net iets anders. Nu niet echt last meer van. Wel bedankt natuurlijk :>

Afin, vandaag eens het netwerkgebeuren (foto's, video's e.d.) uitproberen.
Is het installeren van MediaHome 4 Essentials echt nodig of is er ook een andere manier?
Ofwel, wat is de makkelijkste/beste manier om bestanden op de pc's/laptops hier op de tv te tonen?

En weet iemand al hoe je met de afstandsbediening de 2e optie kunt gebruiken van een toets?
(bijv. CHAR/NUM boven de knop van 3D).
Wil graag weten of het typen van tekst d.m.v. de sms-manier te doen is alvorens eventueel de Magic Motion Remote te halen.

[ Voor 42% gewijzigd door Piet91 op 19-09-2011 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Piet91 schreef op maandag 19 september 2011 @ 14:04:
[...]
Afin, vandaag eens het netwerkgebeuren (foto's, video's e.d.) uitproberen.
Is het installeren van MediaHome 4 Essentials echt nodig of is er ook een andere manier?
Ofwel, wat is de makkelijkste/beste manier om bestanden op de pc's/laptops hier op de tv te tonen?
De makkelijkste manier is gewoon een externe HDD, geen plex of iets dergelijks.
Piet91 schreef op maandag 19 september 2011 @ 14:04:
[...]

En weet iemand al hoe je met de afstandsbediening de 2e optie kunt gebruiken van een toets?
(bijv. CHAR/NUM boven de knop van 3D).
Wil graag weten of het typen van tekst d.m.v. de sms-manier te doen is alvorens eventueel de Magic Motion Remote te halen.
Bij mij zit die knop er niet, maar je moet je afvragen of en hoe vaak je smart tv wil gebruiken
ik kijk wel eens uitzending gemist, maar die kinderachtige apps gebruik ik niet
Die apps vallen mij echt tegen.
En de rest kan je gewoon direct aanklikken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2011 @ 21:09:
[...]

Ja, wel het makkelijkst maar dat is nu even niet het geval. Op dit moment wil ik gewoon video's/foto's afspelen die op de laptop's en pc staan.
Ik zit wel aan te denken om een keer een server te kopen (Western Digital My Book Live 2TB/3TB o.i.d.), maar dat is iets op de lang(ere) termijn.
Bij mij zit die knop er niet, maar je moet je afvragen of en hoe vaak je smart tv wil gebruiken
ik kijk wel eens uitzending gemist, maar die kinderachtige apps gebruik ik niet
Die apps vallen mij echt tegen.
En de rest kan je gewoon direct aanklikken
We gebruiken het regelmatig, youtube is erg leuk (behalve dus het intypen van tekst). Buienrader al regelmatig gebruikt en rtl gemist gaat ook ongetwijfeld gebruikt worden. We hopen nog op meer 'uitzending gemist' apps later.

EDIT: vaak helpt even zappen of tv uit/aanzetten wel, maar soms wordt ik wel even moe van gescrambeld programma. :(

[ Voor 8% gewijzigd door Piet91 op 19-09-2011 23:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H4ldrz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-02 19:36
Zojuist firmware 04.04.06 geïnstalleerd op mijn 650s. De update is goed verlopen. Hij is nu alleen al erg lang bezig met het downloaden van de premium software.

Ik ben benieuwd wat er nieuw is. Zo eens op internet nakijken..

[ Voor 6% gewijzigd door H4ldrz op 20-09-2011 19:04 ]

Gaston

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Piet91 schreef op maandag 19 september 2011 @ 22:29:
[...]

Ja, wel het makkelijkst maar dat is nu even niet het geval. Op dit moment wil ik gewoon video's/foto's afspelen die op de laptop's en pc staan.
Ik zit wel aan te denken om een keer een server te kopen (Western Digital My Book Live 2TB/3TB o.i.d.), maar dat is iets op de lang(ere) termijn.

[...]

We gebruiken het regelmatig, youtube is erg leuk (behalve dus het intypen van tekst). Buienrader al regelmatig gebruikt en rtl gemist gaat ook ongetwijfeld gebruikt worden. We hopen nog op meer 'uitzending gemist' apps later.

EDIT: vaak helpt even zappen of tv uit/aanzetten wel, maar soms wordt ik wel even moe van gescrambeld programma. :(
Ik bedoel ook niet de apps uit het premium gedeelte, maar meer de apps waarbij je moet inloggen.

Je kan ook plex gebruiken

YouTube: IFA 2010 - LG smart TV with Plex demo - YouTube
http://www.plexapp.com/medialink/files/index.html

• newbreed
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 09:50
H4ldrz schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 19:01:
Zojuist firmware 04.04.06 geïnstalleerd op mijn 650s. De update is goed verlopen. Hij is nu alleen al erg lang bezig met het downloaden van de premium software.

Ik ben benieuwd wat er nieuw is. Zo eens op internet nakijken..
Als je ergens de release notes ziet, dan hoor ik het graag. Ik kan het namelijk nergens terug vinden.

• kw_nl
Verwijderd schreef op maandag 19 september 2011 @ 21:09:
[...]

[...]
Als je een MKV bekijkt via USB, heb je dan wel de ingebakken ondertiteling? Anders zou ik niet weten waarom je DLNA of PLEX niet zou gebruiken?

• Piet91
  • Niet online
kw_nl schreef op woensdag 21 september 2011 @ 10:06:
[...]

Als je een MKV bekijkt via USB, heb je dan wel de ingebakken ondertiteling? Anders zou ik niet weten waarom je DLNA of PLEX niet zou gebruiken?
Met DLNA zou je toch redelijk makelijk bestanden moeten kunnen uitwisselen? (ja, ik weet dat het niet altijd dit het geval is). Waarom moet je dan nog aan de slag met onhandige software die je dan ook nog op al je laptops/pc's moet installeren (als je bestanden van desbetreffende apparaten wil halen)

• Barfman
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 12:10
Piet91 schreef op woensdag 21 september 2011 @ 15:06:
[...]

Met DLNA zou je toch redelijk makelijk bestanden moeten kunnen uitwisselen? (ja, ik weet dat het niet altijd dit het geval is). Waarom moet je dan nog aan de slag met onhandige software die je dan ook nog op al je laptops/pc's moet installeren (als je bestanden van desbetreffende apparaten wil halen)
Windows 7 heeft ook een DLNA functie via media player, werkt hier perfect, en heb geen software nodig.

System | Racing is in my Blood

• H4ldrz
newbreed schreef op woensdag 21 september 2011 @ 09:49:
[...]

Als je ergens de release notes ziet, dan hoor ik het graag. Ik kan het namelijk nergens terug vinden.
Ik heb ook nog niks gevonden.

Gaston

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 20:41

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

iemand een idee: mijn le8500 met smit module heeft sinds de nieuwe zenderindeling problemen met sbs6. Om een bepaalde tijd valt het beeld weg(geen signaal, scrambled beeld)

duurt een 10 seconde en dan is het beeld weer terug. Voorheen nooit last van gehad

• newbreed
sander817 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 10:00:
iemand een idee: mijn le8500 met smit module heeft sinds de nieuwe zenderindeling problemen met sbs6. Om een bepaalde tijd valt het beeld weg(geen signaal, scrambled beeld)

duurt een 10 seconde en dan is het beeld weer terug. Voorheen nooit last van gehad
Alleen bij SBS6? , dan ingebouwde "content quality control"? ;)

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 15-09 20:41

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

alleen nog maar daarbij gehad (tot nu toe)

• kw_nl
LG geeft het volgende aan via Twitter over de update:

Lijst is er niet. De update zorgt voor stabiliteitsverbetering in het algemeen (verbetering merk je vanzelf)

• newbreed
Quote van AVForums, bron: http://www.avforums.com/f...d-thread-part-6-a-26.html
Quote:
Originally Posted by abulkasam
Has anyone with the firmware update able to confirm if there is 1.no difference, 2.some improvement or 3. Completely fixed on the banding issues? Same for the input lag?

I also agree it's frustrating there is no definite release notes and leaving customers to speculate on what was fixed does not help
Dave would you be so kind as to confirm exactly what is in the update? Someone at LG must know the answer.

Answer from LG Dave:
I will certainly try and get this answer. Most of the update is related to smart tv though.
Ik merk zelf iets van verbetering mbt DLNA. Waar voorheen ik random geen connectie kon krijgen met de DLNA server, lijkt dit nu stabiel te zijn.
Al is het overigens wel bizar dat er geen release notes worden geleverd. Blijkbaar willen ze niemand een stok geven om te slaan, wanneer zogenaamd gefixte issues toch niet opgelost blijken te zijn.

Verwijderd

Heb ook belangstelling voor de 55" van LG, gezien de vele positieve reacties.
Heb laats bij de MM de 650s gezien en was zeer onder de indruk, nu komt inmiddels de 980s op de markt en zie overal prijzen van rond de 2700 euro, moet ik dit bij MAXict dan serieus nemen?

http://maxict.nl/product/3277114/lg-55lw980s

Zeer lage prijs en verschil met 680s is hierdoor gemiddeld nog geen 100 euro.

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 22 september 2011 @ 15:44:
Heb ook belangstelling voor de 55" van LG, gezien de vele positieve reacties.
Heb laats bij de MM de 650s gezien en was zeer onder de indruk, nu komt inmiddels de 980s op de markt en zie overal prijzen van rond de 2700 euro, moet ik dit bij MAXict dan serieus nemen?

http://maxict.nl/product/3277114/lg-55lw980s

Zeer lage prijs en verschil met 680s is hierdoor gemiddeld nog geen 100 euro.
Ik geloof dit echt niet, anders koop niemand meer een goedkopere tv

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 22-09-2011 19:13 ]

• Piet91
  • Niet online
We hebben nu een week de LG 42LW570s hier staan i.c.m. Cam-module van Neotion.
Alleen het tv kijken is nog niet geheel vlekkeloos:
- Na het aanzetten van de tv krijg ik de 'fout' 107-4 error: controleer smartcard waarna hij na een tijdje overschakeld op beeld.
- Soms tijdens het zappen, maar bijna altijd nadat ik wat met het Smart TV gedeelte heb gespeeld komt de melding 'gescrambled programma' en na een seconde of 5-10 krijg ik ook weer beeld.

Opzich doet het dus wel, maar het duurt allemaal wat lang tijdens het aanzetten van de tv of het teruggaan na het spelen met Smart TV.Ligt dit aan de smartcard, cam-module, tv, of omdat we nu in de 2 weken zitten waar je alle zenders kunt kijken van Ziggo en dat de cam-module moet controleren of je die zender wel mag kijken??

Iemand ervaringen hiermee?

EDIT: en reageert bij jullie de afstandsbediening soms ook zo slecht? Ik moet de afstandsbediening echt op de zelfde hoogte als de IR-oog houden en dan nog werkt ie soms niet, tevens reageert het ook traag bij het invoeren van de tekst (zoals bij youtube).

EDIT #2: aan een groter beeld wen je snel zeg. We hadden eerst 24 inch beeldbuis, nu 42 inch maar 47 inch zou zo weer :9 zijn...

[ Voor 5% gewijzigd door Piet91 op 22-09-2011 19:28 ]

• kw_nl
Ik heb ook de LG 42LW570s, type CAM module weet ik niet (standaard bij de MM). Maar de problemen die je noemt zijn niet normaal. Heb je de kaart al een keer opnieuw erin gedaan?

De afstandsbediening luistert inderdaad wel redelijk nauw, vooral vanaf de zijkant. Was mij ook al opgevallen.

• yohan
Piet91 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 19:27:
We hebben nu een week de LG 42LW570s hier staan i.c.m. Cam-module van Neotion.
Alleen het tv kijken is nog niet geheel vlekkeloos:
- Na het aanzetten van de tv krijg ik de 'fout' 107-4 error: controleer smartcard waarna hij na een tijdje overschakeld op beeld.
- Soms tijdens het zappen, maar bijna altijd nadat ik wat met het Smart TV gedeelte heb gespeeld komt de melding 'gescrambled programma' en na een seconde of 5-10 krijg ik ook weer beeld.
Kan het niet zijn dat je te lange coax-kabels gebruikt, met splitters o.i.d.? Het lijkt erop dat de tv een wat zwak signaal krijgt. Zoniet dan moet je je tv/cam-module laten checken.

• Piet91
  • Niet online
kw_nl schreef op donderdag 22 september 2011 @ 21:49:
Ik heb ook de LG 42LW570s, type CAM module weet ik niet (standaard bij de MM). Maar de problemen die je noemt zijn niet normaal. Heb je de kaart al een keer opnieuw erin gedaan?

De afstandsbediening luistert inderdaad wel redelijk nauw, vooral vanaf de zijkant. Was mij ook al opgevallen.
Jep, net geprobeerd. Niet echt verschil. Lijkt wel erop als er 'gescrambled programma' staat dat dit bericht sneller weg is.
yohan schreef op donderdag 22 september 2011 @ 22:18:
Kan het niet zijn dat je te lange coax-kabels gebruikt, met splitters o.i.d.? Het lijkt erop dat de tv een wat zwak signaal krijgt. Zoniet dan moet je je tv/cam-module laten checken.
De kabel is niet te lang, hooguit een meter of 7. Deze kabel is op het aansluitpunt aangesloten, en gaat naar een oude videorecorder (welke het niet doet). Voordat de kabel de VCR ingaat wordt hij gesplit in 2en, ene kabel gaat rechtstreeks naar de tv, andere kabel gaat naar boven waar deze weer aan een versterker zit voor 2 andere tv's. Bij de splitter bij de VCR is het niet helemaal afgeschermd idd (als in geen kapje op connector).

Klinkt als een zooitje maar het signaal naar deze LG heeft dus maar op 1 punt misschien een minder punt. Eerlijk zit ik niet te wachten op nieuwe kabels te trekken, aangezien deze door 2 vloeren gaat en de kruipruimte :X .

Wel irritant dat digitale TV zo verschrikkelijk nauw luistert, aangezien nadat ik dat bericht voor een seconde of 3 heb gehad het beeld gewoon perfect is zonder storingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dentette
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 11:59
Hello,

Ik ben van plan een 42LW650s te kopen, maar wonende in belgië. Zou het voordeliger zijn om eens naar Nederland te rijden en daar te kijken voor goeikopere prijzen of is dat het niet waard. De goeikoopste die ik tot nu toe heb gevonden is Saturn met een prijs van €1189. Of zijn er nog winkels die ik eventueel over het hoofd zou kunnen hebben gezien?

Verwijderd

http://www.electroplace.nl/
47LW650S incl HDMI Ethernet voor 1150 euro gekocht..
De rest laat ik aan jouw over..
Dentette schreef op vrijdag 23 september 2011 @ 09:36:

Hello,

Ik ben van plan een 42LW650s te kopen, maar wonende in belgië. Zou het voordeliger zijn om eens naar Nederland te rijden en daar te kijken voor goeikopere prijzen of is dat het niet waard. De goeikoopste die ik tot nu toe heb gevonden is Saturn met een prijs van €1189. Of zijn er nog winkels die ik eventueel over het hoofd zou kunnen hebben gezien?

• Hrolfr
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 15:09
Piet91 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 19:27:
EDIT: en reageert bij jullie de afstandsbediening soms ook zo slecht? Ik moet de afstandsbediening echt op de zelfde hoogte als de IR-oog houden en dan nog werkt ie soms niet, tevens reageert het ook traag bij het invoeren van de tekst (zoals bij youtube).
Ik heb hier ook last van. Echt storend vind ik het niet, je moet het gewoon even weten.

De traagheid bij invoeren van tekst heb ik ook gemerkt. Maar hiervoor gebruik ik een app op mijn telefoon. Dit gaat wel gewoon snel.

• Piet91
  • Niet online
Barfman schreef op woensdag 21 september 2011 @ 15:45:
[...]

Windows 7 heeft ook een DLNA functie via media player, werkt hier perfect, en heb geen software nodig.
Helaas draai ik hier nog met Vista. Dus dat gaat niet werken.
Om dus bestanden van pc's/laptop's (eventuele latere server) ben ik dus sowieso veroordeeld tot het installeren van (bijv.) PLEX? Jammer, want dan moet ik dat op een meerdere apparaten installeren...
Hrolfr schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 13:26:
[...]

Ik heb hier ook last van. Echt storend vind ik het niet, je moet het gewoon even weten.

De traagheid bij invoeren van tekst heb ik ook gemerkt. Maar hiervoor gebruik ik een app op mijn telefoon. Dit gaat wel gewoon snel.
Tja, die app wil ik ook wel maar dan moet ik m'n toestel rooten (HTC Desire) en daar ben ik wat huiverig voor.
Dan blijft de Magic Motion Remote over maar ik weet niet of dat wat is.

• yohan
Piet91 schreef op donderdag 22 september 2011 @ 22:38:
De kabel is niet te lang, hooguit een meter of 7. Deze kabel is op het aansluitpunt aangesloten, en gaat naar een oude videorecorder (welke het niet doet). Voordat de kabel de VCR ingaat wordt hij gesplit in 2en, ene kabel gaat rechtstreeks naar de tv, andere kabel gaat naar boven waar deze weer aan een versterker zit voor 2 andere tv's. Bij de splitter bij de VCR is het niet helemaal afgeschermd idd (als in geen kapje op connector).

Klinkt als een zooitje maar het signaal naar deze LG heeft dus maar op 1 punt misschien een minder punt. Eerlijk zit ik niet te wachten op nieuwe kabels te trekken, aangezien deze door 2 vloeren gaat en de kruipruimte :X .

Wel irritant dat digitale TV zo verschrikkelijk nauw luistert, aangezien nadat ik dat bericht voor een seconde of 3 heb gehad het beeld gewoon perfect is zonder storingen.
7 meter is voor coax-begrippen al vrij lang, en de kabel die naar bovengaat verzwakt het signaal ook nog eens. Misschien proberen de versterker direct bij het aansluitpunt te plaatsen. Digitaal luistert inderdaad nauw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Piet91 schreef op zaterdag 24 september 2011 @ 23:15:
[...]

Helaas draai ik hier nog met Vista. Dus dat gaat niet werken.
Om dus bestanden van pc's/laptop's (eventuele latere server) ben ik dus sowieso veroordeeld tot het installeren van (bijv.) PLEX? Jammer, want dan moet ik dat op een meerdere apparaten installeren...
Met vista kan het ook, gewoon windows media player 11 gebruiken.

Hier kan je lezen hoe het moet.

[ Voor 33% gewijzigd door Barfman op 25-09-2011 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Barfman schreef op zondag 25 september 2011 @ 08:42:
[...]

Met vista kan het ook, gewoon windows media player 11 gebruiken.

Hier kan je lezen hoe het moet.
Geprobeerd, maar de tv kan met Medialink geen server vinden. Ook kan ik in het menu Media delen van Windows Media Player niet de tv selecteren (als dat zou moeten)

En nog steeds weet ik niet hoe ik met sms manier tekst kan invoeren, moet er een een of andere shift toets o.i.d. op de afstandsbediening zitten?

EDIT: medialink moet ik ook niet gebruiken, (waar dat wel voor is :/ ...) via ingangsignaal naar DNLA/netwerk werkt het wel! Bedankt! _/-\o_
Nu nog de goede mappen selecteren/delen/maken/krijgen...

[ Voor 26% gewijzigd door Piet91 op 25-09-2011 18:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Registratie: Maart 2010
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik ben meer Samsung gericht, maar de LG LW4500 heeft mijn aandacht getrokken. Ik had voor mezelf besloten om géén Smart TV te nemen, maar helaas biedt Samsung geen 3D TV's zonder Smart TV aan (behalve bij plasma), wat de prijs dus hoger houdt. LG doet dat wel met de LW4500.

Vanwege de actieprijs van 600 euro die momenteel geldt, ga ik 'm deze week in de winkel bekijken. Zijn er nog dingen waar ik op moet letten? En hebben sommigen hier de LW4500? Ervaringen?

En hoe zit het met gamen? Ik las dat-ie niet erg geschikt was voor gaming, tenzij hij op PC stond ingesteld. Wat is de input lag in game modus? De input lag in PC modus? Kan je PC modus gebruiken bij de PlayStation 3?

Edit en ondersteunt deze TV USB recording en Time Shift (dus TV pauzeren, vooruit en achteruit spoelen).

[ Voor 7% gewijzigd door Uniciteit op 25-09-2011 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Piet91 schreef op zondag 25 september 2011 @ 14:50:
[...]

Geprobeerd, maar de tv kan met Medialink geen server vinden. Ook kan ik in het menu Media delen van Windows Media Player niet de tv selecteren (als dat zou moeten)

En nog steeds weet ik niet hoe ik met sms manier tekst kan invoeren, moet er een een of andere shift toets o.i.d. op de afstandsbediening zitten?

EDIT: medialink moet ik ook niet gebruiken, (waar dat wel voor is :/ ...) via ingangsignaal naar DNLA/netwerk werkt het wel! Bedankt! _/-\o_
Nu nog de goede mappen selecteren/delen/maken/krijgen...
Medialink is bijvoorbeeld voor PLEX ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Barfman schreef op zondag 25 september 2011 @ 20:15:
[...]

Medialink is bijvoorbeeld voor PLEX ;)
Dat afspelen van andere pc's/laptops is wel gigantisch onstabiel, ene moment vind de tv wel de laptop, dan weer niet.
En steeds weer gescrambled programmma.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Speel je af via draadloos? Ik speel via kabel af met Plex of DLNA, gaat eigenlijk best goed. Op het eeuwige gezeur met ondertiteling na....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Piet91 schreef op zondag 25 september 2011 @ 20:36:
[...]

En steeds weer gescrambled programmma.
Hier heb ik dus nooit last van, ik lees dat je het regelmatig hebt, dus vraag me af, welke CI+ module heb jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
kw_nl schreef op zondag 25 september 2011 @ 21:14:
Speel je af via draadloos? Ik speel via kabel af met Plex of DLNA, gaat eigenlijk best goed. Op het eeuwige gezeur met ondertiteling na....
De tv is bedraad, de laptops zijn (natuurlijk :+ ) draadloos. Vreemd genoeg zag de tv op een gegeven moment films van m'n laptop, maar die stonden onder de naam van de vaste pc. Maar goed, het lijkt nu wel redelijk te werken. Nu misschien maar een server kopen (back-up en films/foto's e.d.)
Barfman schreef op zondag 25 september 2011 @ 23:01:
[...]

Hier heb ik dus nooit last van, ik lees dat je het regelmatig hebt, dus vraag me af, welke CI+ module heb jij.
Neotion.

EDIT: ik heb trouwens geen enkele instelling gewijzigd bij het 'installeren' van de tv, behalve de energiebesparing (uitgezet). Zijn er écht nuttige wijzigen?

[ Voor 9% gewijzigd door Piet91 op 26-09-2011 18:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Besloten de LW4500 42 inch te bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Betthen
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 03-09-2022
Uniciteit schreef op maandag 26 september 2011 @ 18:57:
Besloten de LW4500 42 inch te bestellen!
Bij de W-kamp? Bedoel je die aanbieding? En houd me op de hoogte, ben zeer benieuwd naar de 42lw4500!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Betthen schreef op maandag 26 september 2011 @ 23:37:
[...]

Bij de W-kamp? Bedoel je die aanbieding? En houd me op de hoogte, ben zeer benieuwd naar de 42lw4500!
Ik ben naar de BCC geweest en heb daar de TV gekeken en ook besteld (hadden geen voorraad meer). Bij de Harense Smid konden ze niet meegaan in de prijs van Wehkamp omdat de baas daar zei dat hij verlies zou draaien als hij dat zou doen. Bij BCC gingen ze tot 625 en dan nog 90 euro garantie. Ik was zoiezo al van plan om extra garantie bij te kopen dus dat kwam goed uit.

Ik heb 'm nu besteld voor 715 euro: dat is de 42LW4500 mét 5 jaar garantie (inclusief leentoestel als hij gerepareerd moet worden of iets dergelijks). Bij Wehkamp zou me de TV + 5 jaar garantie 735 euro hebben gekocht (en daar doen ze geen leentoestel).

De enige reden dat ze bij de BCC eigenlijk de prijs richting de 600 brachten, is omdat ze juist winst maken op de accessoires (of in mijn geval extra garantie). Dat kon je ook wel merken, want als je aangeeft dan 5 jaar garantie te willen proberen ze je toch nog die 7 jaar aan te smeren ("Voor maar 20 euro extra neem je wel mooi 2 jaar garantie mee..."). Of bijvoorbeeld dat je een 3D HDMI kabel nodig hebt, dat klopt dan wel, maar ze boden ze daar aan voor 80 euro.

Bij de Harense Smid zeiden ze dan ook dat ze het bij de BCC het juist daarvan moet hebben (al die extra troep erbij verkopen).

Het lijkt er dus op dat Wehkamp (en BCC bij wat lullen), de TV met (een klein) verlies verkopen. Maar goed, zoals al gezegd, bij de BCC gaan ze er vooral vanuit dat klanten er dure accessoires bijkopen (bijvoorbeeld een HDMI kabel van 50 euro, terwijl dat voor de BCC zelf een stuk goedkpoer is).

Ze zeiden dat ze 'm voor het weekend verwachtten (was niet meer op voorraad), dus ik zal je later deze week melden wat ik er van vind.

Het is eigenlijk zoiezo wel een dure TV. De 42LW4500 kwam begin dit jaar op de markt met een adviesprijs van 1099 euro, en het goedkoopste een maand na de launch was iets van 1000 euro. In juni kostte het zelfs nog 800 euro, zeker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevin23
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-06 17:17

kevin23

Rock it in Style!

Ik heb de LG LW650S 55" en heb als probleem dat als ik een MKV bestand met Nero mediahome stream naar me TV en er zitten meerdere audiosporen in de MKV gebakken ik niet kan selecteren welke ik wil horen. Ik heb wel de optie gevonden waarmee je dat zou moeten kunnen instellen op de tv maar die staat in "grijs" en je kunt er niks mee. Iemand ervaringen mee? Moet ik op m`n computer iets doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Bekend probleem, schijnt ook bij andere merken te gebeuren. Het heeft te maken met de codec. Ik ben er nog niet uit hoe ik dit kan oplossen. Als iemand tips heeft...

Edit: voor ik het vergeet, ik gebruik Wild Media Server, daarmee kan je een stream "decoderen" met een subtitle. Werkt tot nu toe bij mij aardig.

[ Voor 31% gewijzigd door kw_nl op 27-09-2011 21:55 ]

• Dentette
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 14-09 11:59
Ik heb mijn 42LW650S besteld bij Electroplace, op aanraden van moduncu, voor 950euro. Ik heb hem al gezien in de saturn, maar ben toch benieuwd naar hoe hij eruit zal zien op het tv kastje.

Nu nog mijn HTPC onderdelen binnen krijgen en het feest kan beginnen.

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Ik heb sinds maandag een LG 47LW4500 (MM aanbieding).

En ben er in principe super blij mee (kom van een cheap Samsung 42" HD Ready).

Maar ik heb lichtelijk het idee dat het geluid een X aantal ms achter loopt. Van zowel de KPN decoder (interactieve TV over glasvezel) als de Asus O!Play HD2. Komt dit iemand bekend voor? Of beeld ik me het maar in :+

Verwijderd

T-Blizzard schreef op donderdag 29 september 2011 @ 08:57:
Ik heb sinds maandag een LG 47LW4500 (MM aanbieding).

En ben er in principe super blij mee (kom van een cheap Samsung 42" HD Ready).

Maar ik heb lichtelijk het idee dat het geluid een X aantal ms achter loopt. Van zowel de KPN decoder (interactieve TV over glasvezel) als de Asus O!Play HD2. Komt dit iemand bekend voor? Of beeld ik me het maar in :+
Hier had ik ook last van met mijn tv
Daarom heb ik even de lipsync in het menu aangepast- probleem opgelost!

• T-Blizzard
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online
Kan me niet herinneren dat ik die optie ben tegen gekomen.
Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 18:03:
[...]

Hier had ik ook last van met mijn tv
Daarom heb ik even de lipsync in het menu aangepast- probleem opgelost!
Is het mogelijk de firmware te updaten ? Heb nu versie 04.60.13.. Met google kom ik op buitenlandse sites uit...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Splinter Cell
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 14:14

Splinter Cell

Glasvezel MASTER RACE

T-Blizzard schreef op donderdag 29 september 2011 @ 20:23:
Kan me niet herinneren dat ik die optie ben tegen gekomen.

[...]

Is het mogelijk de firmware te updaten ? Heb nu versie 04.60.13.. Met google kom ik op buitenlandse sites uit...
AVS settings onder geluid, dacht ik. Staat ook in de handleiding. Valt me wel op dat vooral LG altijd lip-syc problemen heeft. Voor mijn LG tv, had ik altijd een Samsung. Die kon je er zo opprikken zonder lip-syc problemen.

Je zou toch zeggen met HDMI 1.3a/1.4 moet het toch automatisch goed zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Helaas, had op m'n telefoon app (tv gids) al allerlei programma's ingeprogrammeerd om te kijken; ga ik tv kijken; is de proefperiode van Ziggo voorbij :'(

Maar goed, nu eigenlijk een aantal vragen waar ik nog steeds geen antwoord op kan vinden:
* Hoe kun je de letters intypen die bij het numeriek toetsenbord staan op de afstandsbediening? Dus voor youtube e.d.?

* Ik merk dat op een volledig zwart scherm er nog wel eens wat licht wil 'lekken', zoals bij de credits van een film (witte letters op zwarte achtergrond; dan zie je duidelijk een soort van witte horizontale strook ter hoogte van de witte tekst/afbeelding)
Ik heb eens wat instellingen geprobeerd om het beeld te verbeteren (niet alleen vanwege dat, maar ook andere instellingen). Hebben jullie optimale instellingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Piet91 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 21:51:
Maar goed, nu eigenlijk een aantal vragen waar ik nog steeds geen antwoord op kan vinden:
* Hoe kun je de letters intypen die bij het numeriek toetsenbord staan op de afstandsbediening? Dus voor youtube e.d.?
Als een programma dat ondersteund, wordt het meestal aangegeven welke toest je moet indrukken om het numeriek toetsenbord te gebruiken, de YouTube app op de LG tv ondersteund het niet, mijn Blu-Ray speler van LG heeft een iets andere YouTube app, die dat wel ondersteund.
Piet91 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 21:51:
* Ik merk dat op een volledig zwart scherm er nog wel eens wat licht wil 'lekken', zoals bij de credits van een film (witte letters op zwarte achtergrond; dan zie je duidelijk een soort van witte horizontale strook ter hoogte van de witte tekst/afbeelding)
Ik heb eens wat instellingen geprobeerd om het beeld te verbeteren (niet alleen vanwege dat, maar ook andere instellingen). Hebben jullie optimale instellingen?
Hierbij kan ik je niet helpen, omdat ik daar geen last van hebt (heb de LG 47LW5500)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• herian10
  • Laatst online: 16-09 10:04
wieweet wat er verbeterd is in de nieuwe update van lw650s de vandaag uit kwam
en voor de iphone app is een nieuwe update die werkte hier ieder geval kon in 1 keer conecten en heeft vanaf 19:00 tot nu 23:00 steeds goed gegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Barfman schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 22:57:
Als een programma dat ondersteund, wordt het meestal aangegeven welke toest je moet indrukken om het numeriek toetsenbord te gebruiken, de YouTube app op de LG tv ondersteund het niet, mijn Blu-Ray speler van LG heeft een iets andere YouTube app, die dat wel ondersteund.
Wat een faalactie dan. Die app van Youtube moet echt flinke stukken verbeterd worden want dit is gewoon troep; typen is niet te doen (tenzij die apart afstandsbediening of smartphone app), irritante filmpjes die direct opgezet worden, en niks geen mogelijkheden what so ever.
Hierbij kan ik je niet helpen, omdat ik daar geen last van hebt (heb de LG 47LW5500)
Oke, maar je hebt geen enkele instellingen veranderd? Gewoon aangesloten en that's it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barfman
Piet91 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 23:21:
[...]

Wat een faalactie dan. Die app van Youtube moet echt flinke stukken verbeterd worden want dit is gewoon troep; typen is niet te doen (tenzij die apart afstandsbediening of smartphone app), irritante filmpjes die direct opgezet worden, en niks geen mogelijkheden what so ever.

[...]

Oke, maar je hebt geen enkele instellingen veranderd? Gewoon aangesloten en that's it?
Ik heb wel mijn eigen instellingen, heb mijn TV laten calibreren door iemand van mijn werk. Maar jouw probleem heb ik voor de calibratie ook nooit gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H4ldrz
herian10 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 23:02:
en voor de iphone app is een nieuwe update die werkte hier ieder geval kon in 1 keer conecten en heeft vanaf 19:00 tot nu 23:00 steeds goed gegaan
Ik vraag me ook af wat er is verbeterd. Bij de 04.04.06 update was dat ook al niet te achterhalen. Wel had ik een bug dat hij in het menu bleef aangeven dat hij bezig was met een update bij de 04.04.06. Dit is nu verholpen.

Waar ik me de laatste tijd ook aan erger is dat de tv bij mijn externe decoder steeds op de "scannen" modus springt bij inschakelen. Ik heb dan last van digitale contour. Via het menu moet ik hem dan steeds handmatig op 16:9 instellen.

Weet iemand of ik de 16:9 ook als standaard kan instellen !? _/-\o_

Gaston

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Hebben jullie het volgende bugje ook? Kwam dit tegen op mijn 42LV5500.

Als je in de Guide zit, en je drukt op de INFO-knop verschijnt een venstertje met informatie over het programma. So far so good. Scroll je echter naar beneden, om verder te lezen, dan springt het scherm meteen terug naar de start van de tekst. Bij wat langere programmainformatie kun je dus alleen de eerste paar regels lezen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Ja heb ik ook, behalve als je programma instelt als timer. Dan kan je opeens wel naar beneden scrollen. Iemand een idee waar ik dit soort bugs kan melden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:21

Mojo

The Power Within

herian10 schreef op zaterdag 01 oktober 2011 @ 23:02:
Ook met mijn Nexus S werkt het nu echt feilloos. :9

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Heeft iemand hier ervaring met het afspelen van files van een NAS of andere netwerklocatie? Ik ben van plan om een NAS te nemen en daar films op te zetten, maar ik heb een voorgevoel dat de tv dat niet echt geweldig gaat afspelen (veel files -> langzaam e.d.) Maar nog een mediaplayer bijkopen wordt ook weer zo duur...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Piet91 schreef op maandag 03 oktober 2011 @ 15:58:
Heeft iemand hier ervaring met het afspelen van files van een NAS of andere netwerklocatie? Ik ben van plan om een NAS te nemen en daar films op te zetten, maar ik heb een voorgevoel dat de tv dat niet echt geweldig gaat afspelen (veel files -> langzaam e.d.) Maar nog een mediaplayer bijkopen wordt ook weer zo duur...
ik heb een harde schijf aan mijn router hangen.
Dit werkt prima, de tv kan de bestanden zonder problemen afspelen.
ik heb de router wel via een utp kabel aan de tv verbonden, dus niet draadloos.
De kabel is rond de 8 meter lang

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H4ldrz
H4ldrz schreef op zondag 02 oktober 2011 @ 14:10:
[...]

Ik vraag me ook af wat er is verbeterd. Bij de 04.04.06 update was dat ook al niet te achterhalen. Wel had ik een bug dat hij in het menu bleef aangeven dat hij bezig was met een update bij de 04.04.06. Dit is nu verholpen.

Waar ik me de laatste tijd ook aan erger is dat de tv bij mijn externe decoder steeds op de "scannen" modus springt bij inschakelen. Ik heb dan last van digitale contour. Via het menu moet ik hem dan steeds handmatig op 16:9 instellen.

Weet iemand of ik de 16:9 ook als standaard kan instellen !? _/-\o_
Bij deze de reacties van LG via twitter:

Update: 04.04.10:
LG_WEBCARE_NLLG WEBCARE NL
Update= stabiliteitsverbetering voor dat wat evt minder zou werken

Opslaan beeldverhouding:

LG_WEBCARE_NLLG WEBCARE NL
Het is niet op te slaan helaas, Groet

Gaston

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uniciteit
  • Niet online

Uniciteit

1+1 is niet altijd 2

Ik vraag me echt af hoe ze die LG TV's met zo weinig backlight backbleeding, toch local dimming én geen clouding maken.

Serieus, ik heb nu 3 verschillende 42 inch LW4500 TV's gezien. Backlight bleeding is verwaarloosbaar (de 'foute spot' lijkt vooral linksboven te zijn, en dan amper zichtbaar i.t.t. bijvoorbeeld Samsung TV's). Local Dimming werkt ook goed (je kan het effect wel zien), ondanks dat de rand helemaal niet dik is. Clouding heb ik op geen van alle echt kunnen ontdekken. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twelloman
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 06-04-2023
Ik heb nu 4 maanden de 47LW650S de tv werkt echt super. alleen heb ik problemen met het afspelen van 3d sbs mkv bestanden via plex of dlna. Ik blijf de melding krijgen dat het audio niet wordt ondersteund.

Is hier iets voor of ben ik verplicht de hele film om te zetten in stereo??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:21

Mojo

The Power Within

Is dat niet gewoon omdat het DTS audio is? Lijkt me sterk dat dit aan sbs ligt. Dit is namelijk niet iets wat in de film anders ge-encode is ofzo.

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piet91
  • Niet online
Uniciteit schreef op dinsdag 04 oktober 2011 @ 16:06:
Ik vraag me echt af hoe ze die LG TV's met zo weinig backlight backbleeding, toch local dimming én geen clouding maken.

Serieus, ik heb nu 3 verschillende 42 inch LW4500 TV's gezien. Backlight bleeding is verwaarloosbaar (de 'foute spot' lijkt vooral linksboven te zijn, en dan amper zichtbaar i.t.t. bijvoorbeeld Samsung TV's). Local Dimming werkt ook goed (je kan het effect wel zien), ondanks dat de rand helemaal niet dik is. Clouding heb ik op geen van alle echt kunnen ontdekken. :)
Ik moet zeker nog wat aan instellingen doen, (die termen ken ik wel, wat ze precies betekenen; hoe ze precies uitzien moet ik nog naar kijken) maar het beeld bij ons is nog niet 'perfect'. Als je zapt heb je bovenaan die witte balk (en nog zwart beeld), dan zie je nog onder die witte balk nog wel wat wit licht doorkomen.
Aftiteling gaat soms wat schokkerig en bij aftiteling heb je weleens stilstaande witte afbeeldingen, dan zie je ook soms duidelijk een horizontale oplichtende balk ter hoogte van die afbeelding.

Dit moet met instellingen vast wel wat te verbeteren zijn - ik heb ook al wat geprobeerd - maar de juiste instellingen heb ik nog niet gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds een paar weken de 42LW650S (gekocht bij Wehkamp voor € 899).
Bevalt goed en via service menu de DVR en THX geactiveerd.
Moet zeggen de beeldkwaliteit is erg goed (kan me natuurlijk verbeelden dat dit beter is dan de voorkeurinstellingen die ik ergens op internet ben tegengekomen, maar toch).
Ik vraag me overigens wel af of ik vanaf de computer de harde schijf (niet diegene die bestemd is voor de PVR, maar die met de films) die aan de TV is gekoppeld kan benaderen. Bv om de inhoud te verversen. Zo ja hoe moet dat dan? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mucuracat
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 12:41

mucuracat

YES

Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 18:06:
Bevalt goed en via service menu de DVR en THX geactiveerd.
Moet zeggen de beeldkwaliteit is erg goed (kan me natuurlijk verbeelden dat dit beter is dan de voorkeurinstellingen die ik ergens op internet ben tegengekomen, maar toch).
Ik vraag me overigens wel af of ik vanaf de computer de harde schijf (niet diegene die bestemd is voor de PVR, maar die met de films) die aan de TV is gekoppeld kan benaderen. Bv om de inhoud te verversen. Zo ja hoe moet dat dan? :+
Als jij stap voor stap uitleg, hoe je pvr werkend gekregen heb, :P
Vertel ik je dat je de hdd die aan je tv gekoppeld is niet kan benaderen. >:)
Wel via je tv de hdd van je pc benaderen via netwerk. Als je bekabeld, kun je ook hd films kijken.

Sony W800i > HTC-TytnII > Samsung Omnia I900 > LG Optimus Black > HTC Desire > LG Nexus 4 > LG G2 > LG G4 > LG G5 > LG G6 (eu) > Oneplus 6 > Samsung s20+ > Pixel 7 Pro...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
twelloman schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 10:06:
Ik heb nu 4 maanden de 47LW650S de tv werkt echt super. alleen heb ik problemen met het afspelen van 3d sbs mkv bestanden via plex of dlna. Ik blijf de melding krijgen dat het audio niet wordt ondersteund.

Is hier iets voor of ben ik verplicht de hele film om te zetten in stereo??
Waarschijnlijk het DTS verhaal. In Plex kan je instellen dat het wordt omgezet naar stereo. Mijn receiver zet het dan weer om naar surround. Niet helemaal 100% goed, maar voor de meeste films prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 18:06:
Klopt die prijs wel? ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was een eenmalige en erg kortlopende aanbieding (half september); O ja Er kwam nog wel € 30 bezorgkosten bij. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mucuracat schreef op woensdag 05 oktober 2011 @ 18:55:
[...]

Als jij stap voor stap uitleg, hoe je pvr werkend gekregen heb, :P
Vertel ik je dat je de hdd die aan je tv gekoppeld is niet kan benaderen. >:)
Wel via je tv de hdd van je pc benaderen via netwerk. Als je bekabeld, kun je ook hd films kijken.
Volg de links, lees goed en doe precies wat er staat. Mij is het gelukt. Enige probleem dat ik misschien daardoor heb is dat mijn apps niet meer lijken te werken. Kan ook aan de laatste update liggen.
http://www.avforums.com/forums/14707154-post662.html
http://harmonylghack.wikispaces.com :+
Pagina: 1 ... 24 ... 32 Laatste