Sinds dit weekend ben ik in het bezit van een 47LW4500. Ik hoef geen SmartTV functionaliteiten, media speel ik af via een PopcornHour en gamen gaat op de PS3. De 'kale' versie is voor mij qua functionaliteit dus afdoende.
Het enige waar ik wat over 'twijfel' is de 100Hz TruMotion. Na een paar dagen kijken heb ik in alle profielen op de TV de TruMotion uitgeschakeld, want ik word daar niet goed van. Wat een onnatuurlijk beeld krijg je daar van. Daar had ik op mijn vorige TV ook (Philips 100Hz CRT matchline), daar heb ik 'Natural Motion' ook altijd uitgehad. Kon ik ook niet tegen.
Nu vraag ik mij af of het scherm nog wel echt 100Hz is, omdat er overal bij de specs staat '100Hz Trumotion' en niet 100Hz en Trumotion als aparte feature. Weet iemand dat?
En de vervolgvraag is dan: heeft de 200Hz van de 650s een echte meerwaarde? Wordt het beeld dan nog 'soepeler', zonder onecht te worden? Komt dat beeld dichter in de buurt van mijn oude vertrouwde CRT? Of betekent 200Hz TruMotion dat de TruMotion gewoon nog 'agressiever' is, en is het gebruikte panel gewoon hetzelfde al in de 4500/5500/570s?
Twijfels, twijfels. Het ding moet toch minimaal een jaar of 6 (hopelijk langer) in de huiskamer staan. Ik zou namelijk mijn 47inch weer terug kunnen brengen en voor een kleine 100 eur extra de 42 inch 650s kunnen halen. De 47 is namelijk toch best wel groot :-)
Positieve punten:
* Beeldkwaliteit en sich is fantastisch (ook SD materiaal ziet er goed uit)
* Gamen met PS3 (BFBC2 bijvoorbeeld) gaat prima: geen (voor mij merkbare) lag en geweldig beeld.
* 3D is erg grappig.
* CI+ is een verademing
* Relatief goedkoop omdat allerlei features (die ik persoonlijk niet gebruik) ontbreken
Negatief:
* Zappen (TV, digitaal) is vrij langzaam
* 100Hz wel echte, native 100Hz? (als je TruMotion uitschakelt)
* 3D brilletjes zijn gevoelig voor achtergrondlicht (spiegeling). Zouden wat beter afgesloten kunnen zijn aan de zijkant.
Update: In een
review op T.net van de LW650s staat de volgende zinsnede:
Aangezien de LW650S een 100Hz-paneel heeft - en geen 200Hz-paneel, zoals veel tv's met actieve 3d-technologie - is de bewegingscompensatie minder aggressief omdat er minder tussenframes geïnterpoleerd hoeven te worden.
Is mijn conclusie dan juist? Is de 4500 voorzien van een 50Hz paneel?
[
Voor 37% gewijzigd door
garp op 16-08-2011 11:09
]