Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellFury
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-04 08:29
Heb t gevoel dat de 1080i in de nieuwe firmware zit, alles is namelijk een stuk softer. T lijkt alsof alles uit focus is.
Heb niet veel tijd kunnen besteden dus heb t niet volledig kunne testen. Hebben jullie dit ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedoel je dat dan in "general" of bedoel je dan de 3D update, om het "full-HD" te krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 16:21

Mojo

The Power Within

zynex schreef op zaterdag 23 juli 2011 @ 17:32:
@Mojo,

Die app heeft nog steeds aardig wat compatibiliteitsproblemen.
Sinds de laatste update werken de meeste htc toestellen, lg telefoons en enkele tablets.
Echter nog steeds niet alle telefoons. Het heeft dus hoogstwaarschijnlijk geen zin om dingen te gaan aanpassen in je router als je zeker weet dat ze beiden op hetzelfde netwerk zitten. Een lg medewerker heeft op avforums wel aangegeven dat ze druk bezig zijn met updaten van deze app.
Zal dat het wel zijn. Ik heb alleen maar Samsung Galaxy S' om te testen. Ik wacht rustig af. Meer een gimmick dan een gemis op het moment.

Hoewel, het gezicht van m'n vriendin als de TV spontaan dingen doet. :P

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik gebruik de iphone app en die krijg ik maar niet goed werkend.

Hij wil de tv zoeken, maar die kan hij uiteindelijk nooit vinden.
Dus momenteel werkt de iphone app bij mij helemaal nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 28-08 21:01
Gisteren de 42LV375S binnen gekregen. Fijn apparaat met veel mogelijkheden. Jammer is echter dat de specificaties op de LG-site niet klopten: apparaat blijkt 50 hz ipv 100, heeft 1 usb-poort ipv 2, 3 HDMI ipv 4 etc.

Hij gaat dus retour voor een 42LV5500. Paar tientjes verschil en dan wél al die opties :)

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-09-2018
Gisteren weer een nieuwe versie van de Android Remote App. Geen idee wat er gewijzigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 10:32
Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 12:27:
ik gebruik de iphone app en die krijg ik maar niet goed werkend.

Hij wil de tv zoeken, maar die kan hij uiteindelijk nooit vinden.
Dus momenteel werkt de iphone app bij mij helemaal nog niet.
Vreemd bij mij werkt hij perfect... in het begin vond hij hem ook niet. Maar opeens had hij hem...
Zo en zo is het netwerk gedeelte van de TV een beetje vaag. De Plex server vind hij ook 9 van de 10 keer niet...

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Supremo schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 15:10:
Gisteren weer een nieuwe versie van de Android Remote App. Geen idee wat er gewijzigd is.
Appje werkt wel fantastisch! Vooral die optie om 'em als trackpad te gebruiken. Je hebt helemaal niet zo'n Magic Motion geval nodig!

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-09 20:15
Ik zit er aan te denken om een LG Infinia 47LW650S aan te schaffen. Vooral de passieve 3D mogelijkheden spreken me bijzonder aan. Op dit moment is dit model het goedkoopst geprijst bij plasma-discounter voor 1299 euro. Waarschijnlijk ga ik de tv daar kopen, al las ik niet echt goede dingen over dit bedrijf. Ik neem aan dat de garantie gewoon via LG verloopt, wat zijn jullie ervaringen met betrekking tot garantie bij LG?

Is er overigens nog iets van een nadeel wat ik moet weten van het dit model? Ik weet inmiddels het volgende:
  • 3D wordt niet in HD uitgezonden.
  • Zwart neigt naar grijs.
  • De voet oogt niet stevig.
  • Gevoelig voor vingerafdrukken en stof :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 18-09 21:37
Plasma-Discounter prima winkel hoor, totaal geen slechte ervaringen mee.
Elk bedrijf heeft wel iets ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=36494539,noline]

Is er overigens nog iets van een nadeel wat ik moet weten van het dit model? Ik weet inmiddels het volgende:
  • 3D wordt niet in HD uitgezonden.
  • Zwart neigt naar grijs.
  • De voet oogt niet stevig.
  • Gevoelig voor vingerafdrukken en stof :P
• 3D wordt niet in HD uitgezonden:
http://www.3dtvmagazine.n...-tvs-full-hd-3d-weergave/
nieuws: 'Cinema 3D van LG geeft full hd weer in 3d-modus'
• Zwart neigt naar grijs.: Merk ik echt helemaal niets van
• De voet oogt niet stevig.: Deze kan mooier , maar is echt niet lelijk
• Gevoelig voor vingerafdrukken en stof : In het begin meer last van, nu is het minder

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 31-07-2011 15:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
Oh dat valt dus nog mee.
Nog één vraag, wat wordt er precies bij de tv geleverd aan accesoires?
Hiermee bedoel ik dus standaard in de doos, krijg ik bijvoorbeeld een Magic Motion Remote geleverd bij de LW650s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shady15 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 19:47:
Oh dat valt dus nog mee.
Nog één vraag, wat wordt er precies bij de tv geleverd aan accesoires?
Hiermee bedoel ik dus standaard in de doos, krijg ik bijvoorbeeld een Magic Motion Remote geleverd bij de LW650s?
Bij de tv zitten 7 brillen, en aparte aansluitkabels voor scart ed.
Nee er zit geen Magic Motion Remote bij.
Heb je een smartphone?
Ja? dan heb je deze remote echt niet nodig, dan kan je https://market.android.co...=com.clipcomm.WiFiRemocon gebruiken
Anders denk ik dat het handig is als je die erbij koopt, maar ook alleen als je Smart tv gaat gebruiken
Als je hier geen gebruik van maakt is de Remote gewoon een extra optie die je even links moet laten liggen
Test eerst even zelf wat je er van vind
Ik ben zeer tevreden over deze tv.
Zowel 2D als 3D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zedzed1
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 02-01 23:36
Shady15 schreef op zondag 31 juli 2011 @ 14:57:
Op dit moment is dit model het goedkoopst geprijst bij plasma-discounter voor 1299 euro. Waarschijnlijk ga ik de tv daar kopen.
Bel maar eens electroplace in rotterdam. Prima service. Ik heb hem afgelopen zaterdag daar gekocht voor 1150 euro. Het is gewoon het zelfde model en een nederlandse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackyWindsurfer
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15-09 12:13

WackyWindsurfer

No wind... no fun!

zedzed1 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 08:42:
[...]

Bel maar eens electroplace in rotterdam. Prima service. Ik heb hem afgelopen zaterdag daar gekocht voor 1150 euro. Het is gewoon het zelfde model en een nederlandse.
Waarschijnlijk de 42" dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zedzed1
Nee de 47 anders zou ik het niet melden aangezien hij interesse heeft voor de 47!!!

Ja je zal wel denken het kan niet voordat bedrag, maar het is echt zo!!!
Heb afgelopen zaterdag deze opgehaald en hij staat inmiddels al in de huiskamer en kan dus bevestigen dat het een ned model is en je krijgt normale garantie.

[ Voor 3% gewijzigd door zedzed1 op 01-08-2011 11:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Kan altijd, ik heb laatst de 47lx9500 voor ruim 300 euro goedkoper ergens gekocht dan de goedkoopste webshop.

Helaas is die nu op vanwege dat het model discontinued is. ( want zoals pricewatch aangeeft 1800 euro is natuurlijk van der zotten ;) )
Heb hem voor 1000 incl gekocht

[ Voor 24% gewijzigd door Mektheb op 01-08-2011 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zedzed1
Ik geloof dat de 55 inch iets van 1699 kost bij electroplace, maar dit weet ik niet helemaal zeker.
Maar scheelt ook zo'n 200 a 300 euro met de goedkoopste internet winkel. Het is trouwens ook echt de 650s met 200hz dus niet het goedkopere model met 100hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb trouwens die nieuwe firmware erop gedaan en nu krijg ik wel af en toe CI+ errors, hebben anderen hier ook last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WackyWindsurfer
  • Laatst online: 15-09 12:13

WackyWindsurfer

No wind... no fun!

zedzed1 schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 11:40:
[...]

Nee de 47 anders zou ik het niet melden aangezien hij interesse heeft voor de 47!!!

Ja je zal wel denken het kan niet voordat bedrag, maar het is echt zo!!!
Heb afgelopen zaterdag deze opgehaald en hij staat inmiddels al in de huiskamer en kan dus bevestigen dat het een ned model is en je krijgt normale garantie.
Zo dan! :'(
Had ik dat een week eerder geweten (ze staan niet vermeld bij diverse prijzenvergelijksites).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zedzed1
WackyWindsurfer schreef op maandag 01 augustus 2011 @ 12:15:
[...]

Zo dan! :'(
Had ik dat een week eerder geweten (ze staan niet vermeld bij diverse prijzenvergelijksites).
Nee geen problemen. Ik heb wel een probleem met mijn ipone 3gs. Ik krijg wel de paring melding te zien op mijn tv maar hij geeft alleen geen paringkey. Mijn 3gs ziet dus wel netjes de tv

Iemand dit probleem ook?

Ik draai volgens mij nog op 4.0.1 ios

Op mijn ipad eigenlijk het zelfde probleem

[ Voor 4% gewijzigd door zedzed1 op 01-08-2011 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
Zo vandaag toch maar de knoop doorgehakt en de LG LW650S besteld bij Plasma-discounter. Die aanbieding van Electroplace is erg scherp, echter woon ik niet in de buurt van Rotterdam, dus dan is het qua tijd en benzine minder lonend. Donderdag komt de nieuwe tv al binnen, can't wait :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkiej
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-09 14:21
Ik heb zojuist een LG 42LW4500 aangeschaft. Ben uiterst tevreden over de beeldkwaliteit, zowel 2D als 3D. Alleen de input lag....dramatisch!!! Er is niet op te spelen, zelfs niet in de zogenaamde 'Game' modus. Als ik een shooter (COD: BO) online ga spelen is het niet te doen met. Voor mij ook de reden dat ik vandaag gelijk een RMA heb aangevraagd. :)

Nu ben ik benieuwd of de nieuwe serie van LG bijv. de LG LW650S of LG LW570S ook last hebben van een input lag. Nu lees ik dat sommige hier helemaal niets van merken en sommige weer wel.... Dus misschien onder de 'hardcore' gamers onder ons de vraag of deze nieuwe series van LG last hebben van een ernstige input lag hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tav prijzen: ik heb pas geleden de 42LW650S gekocht bij Foka in Rotterdam: NL model voor 999 Euro incl gratis 3D LG Bluray speler. En zij sturen gewoon op (tegen zeer lage tarieven).

Tav lag: ik beschouw mezelf als een redelijk stevige gamer en merk echt helemaal niets van een input lag op de LW650S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
funkiej schreef op dinsdag 02 augustus 2011 @ 11:43:
Ik heb zojuist een LG 42LW4500 aangeschaft. Ben uiterst tevreden over de beeldkwaliteit, zowel 2D als 3D. Alleen de input lag....dramatisch!!! Er is niet op te spelen, zelfs niet in de zogenaamde 'Game' modus. Als ik een shooter (COD: BO) online ga spelen is het niet te doen met. Voor mij ook de reden dat ik vandaag gelijk een RMA heb aangevraagd. :)

Nu ben ik benieuwd of de nieuwe serie van LG bijv. de LG LW650S of LG LW570S ook last hebben van een input lag. Nu lees ik dat sommige hier helemaal niets van merken en sommige weer wel.... Dus misschien onder de 'hardcore' gamers onder ons de vraag of deze nieuwe series van LG last hebben van een ernstige input lag hebben.
Met de oude firmware vond ik de lag op de LW650S ook aanzienlijk. Met de nieuwe firmware is het een stuk verbeterd, maar er zijn denk ik wel andere TV's in die klasse met minder lag. Of jij er last van zult hebben, geen idee. Als weinig lag een absolute must is, dan zou ik toch eens naar andere TV's gaan kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• funkiej
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-09 14:21
Bedankt voor de reacties, ik ga nu als laatste redmiddel proberen de hdmi poort op PC stand te zetten. Dat moet ook de input lag verminderen is mij verteld. Anders RMA die overigens al geaccepteerd is xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellFury
Heb je TruMotion aan staan? Ik vind de lag namelijk niet storend (assassin's creed en fable 3 zijn gewoon te spelen), maar heb dan ook TruMotion uit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

HellFury schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 13:33:
Heb je TruMotion aan staan? Ik vind de lag namelijk niet storend (assassin's creed en fable 3 zijn gewoon te spelen), maar heb dan ook TruMotion uit staan.
Wat gebeurd er nou precies wanneer je Trumotion uitzet?
Zet je dan ook je 200Hz uit?

ik heb Trumotion wel aanstaan, er merk echt helemaal niets van lag.
Maar met de nieuwe update moet je Trumotion uitzetten om de dubbele framerate te krijgen

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 03-08-2011 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellFury
Als je je PC aan de TV hangt en een film afspeelt, dan zie je heel duidelijk aan je cursor wat de TruMotion doet. Hij lijkt te voorspellen welke pixels waar komt, maar ik kan er niet tegen. Ik hoor hier echter weinig mensen klagen over TruMotion.

TruMotion is een functie die beelden tussen de aangevoerde beelden (50Hz) moet interpoleren. Dit interpoleren gebeurt vaak door de verschillen tussen het huidige en volgende beeld te bekijken, hierdoor heeft hij dus wel het volgende beeld nodig, waardoor je altijd minstens een beeld achterloopt. Bij 50Hz is dit dus minstens 1/50 seconde.
Ik vermoed dat TruMotion echter anders werkt, aangezien mijn cursor, of ondertiteling ook mee wil verschuiven als er een panning shot is.
Wat het ook is, elke beeldbewerking heeft nou eenmaal tijd nodig, dus een bewerking als TruMotion neemt een aantal milliseconde in beslag. Bij Game-instellingen zie je vaak dat deze functies niet bereikbaar zijn...

Ik hoor hier echter niemand klagen over TruMotion. Ben ik dan de enige die zich stoort aan deze functie, of zetten jullie simpelweg geen ondertiteling aan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sinds twee maanden deze 3D LED in bezit voor een leuke prijs gekocht.

Ik heb een paar vragen voor medegebruikers.

1e Er komt een patch die een verbetering brengt full hd bij 3D , nu is dat niet zo, wanneer kunnen we dit verwachten???

2e: zijn er codes te vinden voor audio formats??, 3D Avatar speelt wel maaar zonder geluidt

3e : is het mogelijk programma,s op te nemen dmv een portable drive te koppelen aan de TV??

4e : Iemand ervaring met een LG 3D surround set ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 19:02:

2e: zijn er codes te vinden voor audio formats??, 3D Avatar speelt wel maaar zonder geluidt
http://www.freemake.com/free_video_converter/
er zal wel dts geluid in zitten en dat ondersteund de tv niet
ac3 wel

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 04-08-2011 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 19:58
Verwijderd schreef op donderdag 04 augustus 2011 @ 19:02:
Sinds twee maanden deze 3D LED in bezit voor een leuke prijs gekocht.

Ik heb een paar vragen voor medegebruikers.

1e Er komt een patch die een verbetering brengt full hd bij 3D , nu is dat niet zo, wanneer kunnen we dit verwachten???

3e : is het mogelijk programma,s op te nemen dmv een portable drive te koppelen aan de TV??

4e : Iemand ervaring met een LG 3D surround set ??
1: De update werd eind juli verwacht, maar heeft volgens een LG medewerker op avforums wat vertraging opgelopen. De update komt er in ieder geval wel en om de update te laten werken moet trumotion uit staan. Dit vind ik zelf een beetje jammer en ik ben benieuwd of je het verschil gaat merken. Ik heb laatst nog despicable me 3d/niet 3d met wat vrienden bekeken en ik zag het verschil niet echt hoor.

2: Proo heeft al antwoord gegeven hierop. Enkele audioformaten worden niet ondersteund dus zul je de film met ac3 geluid moeten downloaden/converteren. (De home cinema set die ik bij het 4de antwoord geeft lijkt meer formaten te ondersteunen dan de tv aangezien deze nog steeds elk bestand heeft afgespeeld waar de tv moeite mee had.)

3: Ik heb hier zelf nog niet echt naar gekeken, maar het schijnt mogelijk te zijn. Pagina 77 van dit topic geeft meer uitleg en deze website ook.

4: Zelf heb ik een LG HX976tzw home cinema set. Het geluid bevalt mij zeer goed. De rear speakers gaan misschien niet al te hard, maar hier kan ik mee leven. Ik vond het gewoon een mooie set met een mooie bluray speler/console die tot nu toe zijn functie nog goed voldoet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Heeft iemand nog een werkende PLEX op zijn TV? De mijne doet niks meer sinds de TV update... Wordt nu vervelend aangezien er niks op TV is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zedzed1
kw_nl schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 12:38:
Heeft iemand nog een werkende PLEX op zijn TV? De mijne doet niks meer sinds de TV update... Wordt nu vervelend aangezien er niks op TV is...
Die van mij werkt gewoon!!! Ik heb de tv nu 1 week, dus met de nieuwe update pas plex geinstalleerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Oke dank, gebruik je trouwens Windows 7 (64bit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJerry
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 14-08 12:00
zedzed1 schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 14:42:
[...]

Die van mij werkt gewoon!!! Ik heb de tv nu 1 week, dus met de nieuwe update pas plex geinstalleerd.
Plex werkt bij mij ook, al wordt niet alles afgespeeld. Ik zit op v 04.00.18 op mijn 55LW650S en draai de Plex Media Server V 0.9.3.5-0.2.0 op mijn ReadyNas Ultra 4.
Voor de films die Plex niet of zonder geluid afspeelt val ik terug op dlna, eerst via de tv en als dat niet lukt via de gratis bijgeleverde BD-660 blu-ray speler, die speelt bijna alles.
Er is een apart subforum voor de Plex LG medialink

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

BJerry schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 23:49:
[...]

Plex werkt bij mij ook, al wordt niet alles afgespeeld. Ik zit op v 04.00.18 op mijn 55LW650S en draai de Plex Media Server V 0.9.3.5-0.2.0 op mijn ReadyNas Ultra 4.
Voor de films die Plex niet of zonder geluid afspeelt val ik terug op dlna, eerst via de tv en als dat niet lukt via de gratis bijgeleverde BD-660 blu-ray speler, die speelt bijna alles.
Er is een apart subforum voor de Plex LG medialink
hi man ik jou wat vragen over je NAS in combi met de PLEX client op de LG tv. Ik zie dat je de gewone Ultra hebt en niet de Ultra plus.

Kan je NAS het aan om te streamen naar de tv? Ik lees allerlei berichten dat hij niet sterk genoeg is om te coderen, maar wanneer gaat hij echt staan coderen voor je?

Speel je dan 720p films af , of heb je ook 1080p films getest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zedzed1
kw_nl schreef op maandag 08 augustus 2011 @ 15:13:
Oke dank, gebruik je trouwens Windows 7 (64bit)?
Ik gebruik windows 7 32 bit.

Ik heb eigenlijk nu mijn comp direct aangesloten op mijn tv zo kan ik echt alles bekijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Inmiddels werkt het weer, BJerry gaf een versie op van Plex die ik niet had. Met de ingebouwde update knop kreeg ik geen updates. Nu met de hand geupdate en hij werkt weer als een trein :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nostordici
Nou de LG 47LW650S al een paar dagen in huis en het is echt een prachtig toestel, enige wat ik tot nu toe storend vind zijn de soms overdreven grote ondertitels op sommige zenders.

Wat ik nog niet voor elkaar heb weten te krijgen is de iPhone app van LG. Hij vindt gewoon helemaal niks :S Zowel tv als iPhone zijn aangesloten op dezelfde router. De tv is aangesloten met een netwerkkabel, dat mag niks uitmaken, toch? Heeft iemand tips om dit werkend te krijgen, maakt SmartTV gebruiksvriendelijker imo.

Verder vroeg ik me af of ik 3D content via de laptop kan tonen op de tv. Heb ik hier speciale software voor nodig of zou t gewoon moeten werken? Laptop beschikt over een bluerayspeler, maar ik wilde het eerst eigenlijk vanaf de hardeschijf proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Shady15 schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 14:09:
Nou de LG 47LW650S al een paar dagen in huis en het is echt een prachtig toestel, enige wat ik tot nu toe storend vind zijn de soms overdreven grote ondertitels op sommige zenders.

Wat ik nog niet voor elkaar heb weten te krijgen is de iPhone app van LG. Hij vindt gewoon helemaal niks :S Zowel tv als iPhone zijn aangesloten op dezelfde router. De tv is aangesloten met een netwerkkabel, dat mag niks uitmaken, toch? Heeft iemand tips om dit werkend te krijgen, maakt SmartTV gebruiksvriendelijker imo.

Verder vroeg ik me af of ik 3D content via de laptop kan tonen op de tv. Heb ik hier speciale software voor nodig of zou t gewoon moeten werken? Laptop beschikt over een bluerayspeler, maar ik wilde het eerst eigenlijk vanaf de hardeschijf proberen.
Sja non HD zenders dan krijg je dat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• matthijst
  • Registratie: November 2002
  • Nu online
Vandaag UPC CI+ module ontvangen voor m'n 47LE8500.
Wel ff een verschil nog, qua beeldkwaliteit :D

Haters everywhere but I don’t really care

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJerry
Verwijderd schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 09:33:
[...]

hi man ik jou wat vragen over je NAS in combi met de PLEX client op de LG tv. Ik zie dat je de gewone Ultra hebt en niet de Ultra plus.

Kan je NAS het aan om te streamen naar de tv? Ik lees allerlei berichten dat hij niet sterk genoeg is om te coderen, maar wanneer gaat hij echt staan coderen voor je?

Speel je dan 720p films af , of heb je ook 1080p films getest?
Goede vraag, sommige 1080p films doen het prima, bij andere wordt er regelmatig gebufferd, dus waarschijnlijk wordt er dan getranscodeerd, misschien alleen de audio omdat dts niet gesupport wordt door de LG Plex client. Ik heb daar wat vragen over gesteld op het plex forum en ben ondertussen zelf aan het experimenteren, zal uiteindelijk wel goed komen, zowel de server als de client zijn m.i. nog redelijk beta. Er komen regelmatig nieuwe versies uit van zowel de Plex LG client als de Server en er is in de 4 weken dat ik de tv heb al veel verbeterd. Mijn probleem is dat ik niet veel van linux weet en (nog) geen root toegang heb tot de nas. Ik heb een Windows share gemaakt en ik kan zo de plex log files en settings bekijken en evt opsturen als daar op het plex forum om gevraagd wordt. Ondertussen kijk ik dan 1080p , 3d , subtitles, zonder problemen via de nas dlna server.

<edit> vandaag nog wat zitten experimenteren en uit de plex mediaserver log blijkt dat de dts audio stream in de mkv getranscodeerd wordt, met als resultaat dat het afspelen/streamen regelmatig pauseert. Ik heb toen mkv audio converter gedownload en aan de mkv file (Avatar 3d) een AC3 stream toegevoegd , geconverteerd van de DTS stream. Dat duurt even, maar gaat verder volledig automatisch. Ik heb de DTS stream behouden omdat ik verwacht dat Plex DTS wel gaat ondersteunen. De AC3 stream wordt nu herkend door Plex en gestreamd zonder transcoding en dan speelt de film zonder problemen. Dat deed die overigens al met DTS via DLNA, maar goed, nu dus ook met Plex :)

[ Voor 21% gewijzigd door BJerry op 10-08-2011 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJerry

Met de biigeleverde software (Nero Mediahome) op de laptop moet dit lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantoman
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 19:39
BJerry schreef op dinsdag 09 augustus 2011 @ 23:39:
[...]

Met de biigeleverde software (Nero Mediahome) op de laptop moet dit lukken.
Een 3D blu-ray disc streamen met Nero Mediahome ? Ik weet niet of dat gaat lukken, maar het streamen van mkv bestandedn met 3D SBS content is mij wel gelukt. Voor echte 3D blu-ray content zou ik verwachten dat je een 3D media player nodig hebt op je laptop (bv. PowerDVD 10 Mark II, PowerDVD 11 of TotalMedia Theatre 5). Dan zou je de laptop ook nog via hdmi 1.4 moeten aansluiten op de TV.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Heb exact hetzelfde probleem met mijn eigen SGS en beide LG apps werken niet. :(

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Mojo schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 10:18:
[...]

Heb exact hetzelfde probleem met mijn eigen SGS en beide LG apps werken niet. :(
De Android app op mijn SGS2 werkt perfect i.c.m. mijn LG 42LV375S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik krijg die app ook niet aan de gang. Ik probeer de aanwijzingen te volgen die de app me geeft, maar er gebeurt echt niks.

Wat voor router/switch gebruiken jullie?

Heeft iemand dit al wireless kunnen uitproberen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 15:15:
[...]

ik krijg die app ook niet aan de gang. Ik probeer de aanwijzingen te volgen die de app me geeft, maar er gebeurt echt niks.
Mojo schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 10:18:
[...]

heb je de Pairings code ingevuld?
Je moet een code invullen die je op de tv te zien krijgt.
Zonder deze code werkt het niet

De SGS werkt perfect met deze APP

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2011 15:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zie nergens een code om eerlijk te zijn, waar kan ik die vinden?
Zou de app de tv niet gewoon moet "herkennen" en dan om de code vragen.

Het lijkt erop dat hij de tv niet eens ziet in het netwerk

Geldt dat ook voor de Iphone app?

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 10-08-2011 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo

Mojo

The Power Within

Verwijderd schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 15:24:
[...]

[...]

heb je de Pairings code ingevuld?
Je moet een code invullen die je op de tv te zien krijgt.
Zonder deze code werkt het niet

De SGS werkt perfect met deze APP
Ik krijg de hele Pairingscode niet te zien. De telefoon ziet de TV niet en vice versa. De TV hangt via een netwerk aan de router (WRT320N met DD-WRT) en mijn telefoon via wifi aan dezelfde router.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Supremo
Weet je zeker dat de TV netjes verbonden is? Werkt bijvoorbeeld Youtube?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BJerry
Phantoman schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 10:15:
[...]

Een 3D blu-ray disc streamen met Nero Mediahome ? Ik weet niet of dat gaat lukken, maar het streamen van mkv bestandedn met 3D SBS content is mij wel gelukt. Voor echte 3D blu-ray content zou ik verwachten dat je een 3D media player nodig hebt op je laptop (bv. PowerDVD 10 Mark II, PowerDVD 11 of TotalMedia Theatre 5). Dan zou je de laptop ook nog via hdmi 1.4 moeten aansluiten op de TV.
De vraag was of er speciale software nodig is om 3d content van een laptop disk te kunnen streamen naar een 3d tv. Dan heb je genoeg aan een dlna server, die interesseert het niet of het 2 of 3 d content betreft (side-by-side). Als je tv en laptop (bij voorkeur bekabeld) aan je netwerk hangen is de enige voorwaarde nog dat de dlna client (LG tv) de gebruikte codecs ondersteunt, de LG client ondersteunt o.a. AVC en AC3 in mkv.

• Mojo

Mojo

The Power Within

Supremo schreef op woensdag 10 augustus 2011 @ 16:29:
Weet je zeker dat de TV netjes verbonden is? Werkt bijvoorbeeld Youtube?
Yep, dat werkt prima.

• yohan
Misschien zitten je phone en je tv in een verschillend subnet? Heb je de IP- en DNS-instellingen van beide apparaten op automatisch staan?

• St@m
  • Nu online

St@m

@ Your Service

Ik kan de 47LW650s voor € 1050,- krijgen.. maar kan hem niet betalen :P Verbouwing van de badkamer zit in de weg. Is dit toestel bijna EOL? Met in het achterhoofd de nanoled varianten die eraan komen?
Anders moet ik binnenkort toch maar dieper in de spaarrekening :P

vuurwerk - vlees eten - tuinkachel - bbq - alcohol - voetbalwedstrijden - buitenfestivals - houtkachels

• zedzed1
yohan schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:39:
[...]

Misschien zitten je phone en je tv in een verschillend subnet? Heb je de IP- en DNS-instellingen van beide apparaten op automatisch staan?
Het niet werken van de iphone of andere smartphone is bekend en door lg erkend. Lg is nu bezig dit te updaten.

Kijk maar eens in de avforums.

Verwijderd

ooh super, heb je misschien een reference link?

• yohan
zedzed1 schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 13:08:
[...]

Het niet werken van de iphone of andere smartphone is bekend en door lg erkend. Lg is nu bezig dit te updaten.

Kijk maar eens in de avforums.
Tis geen algemeen probleem lijkt me want bij mij werkt het dus uitstekend :)

• zedzed1
yohan schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 15:20:
[...]

Tis geen algemeen probleem lijkt me want bij mij werkt het dus uitstekend :)
Beste Yohan,

Als het bij jou wel werkt hoeft het niet te betekenen dat het geen algemeen probleem is.
Het probleem is wel algemeen, er zijn veel mensen die het probleem hebben op het avforum.

Nr 174 van de posting

http://www.avforums.com/f...0-lg-tv-remote-app-6.html

Ik heb het zelf op drie toestellen.

Mijn ipad 4.2.1 doet het niet (wel popup op tv, maar niet de lettercode, krijg alleen maar punten te zien)
Mijn iphone 4.0.1 doet het niet (wel popup op tv, maar niet de lettercode, krijg alleen maar punten te zien)
Samsung galaxy s android 2.2 (wel popup op tv, maar niet de lettercode, krijg alleen maar punten te zien)

Waar het aan ligt i don't know aan de versie van telefoons of routers? Het ligt hem in ieder geval in de software en ja hij zal best bij andere werken.Bij degene die het wel doet, zal de combinatie van al deze factoren wel juist zijn.

We wachten op lg

• Mojo

Mojo

The Power Within

yohan schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 11:39:
[...]

Allebei gewoon automatisch. Mijn HTPC ziet de LG ook als DLNA player en dat werkt ook prima.

Het enige wat me opvalt is dat de TV geen naam heeft (zoals je een PC een naam kan geven) in de leaselijst van mijn router. Zou dat er iets mee te maken kunnen hebben?

• RideWithUz
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 11-04-2024
Hallo, ik heb een Lg lw650S en een soundbar HLX56S , ik heb een hdmi out kabel vanaf de soundbar lopen naar de hdmi 1 ingang op de tv. De soundbar is verder op hdmi 1 in aangesloten op een upc kast. Als ik nu een film wil kijken via usb stick en ik zet eerst de tv aan en daarna de soundbar dan loopt het geluid niet daarnaar toe. Alleen als ik eerst de soundbar aanzet en daarna de tv dan kan ik wil via de soundbar luisteren ( en zie ik op tv het ARC scherm verschijnen ) hoe kan ik dit veranderen ?

Vraag 2 : soundbar kan wel DTS aan , echter de subs krijg ik dan niet goed op mijn tv ( vooral bij half sbs)
via de tv krijg ik de subs wel goed echter ondersteund deze DTS weer niet , is er een oplossing
voor, behalve dan elk mkv bestand te converteren naar AC3 ?

• Extreme smell
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 08:43
Ik heb ook een vraag betreft DTS. Ik heb dinsdag een 42LW5500 gehaald en ben er superblij mee :D
Maar DTS wordt dus idd niet afgespeeld. Ik heb via een optische kabel mijn home cinema set aangesloten op de tv. Is er een manier dat de tv het DTS geluid gecodeerd naar mijn Home Cinema kan sturen?

En nog een vraagje. Volgens de winkel zou ik er een partypack met 5 3D brillen bijkrijgen. Ik heb alleen een klein doosje met 2 brillen in de doos gevonden. Hoort de partypack in de doos te zitten of had de winkel deze er los bij moeten geven? De winkel is wel bezig om het uit te zoeken maar dat duurt al een tijdje 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Extreme smell schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 17:30:
En nog een vraagje. Volgens de winkel zou ik er een partypack met 5 3D brillen bijkrijgen. Ik heb alleen een klein doosje met 2 brillen in de doos gevonden. Hoort de partypack in de doos te zitten of had de winkel deze er los bij moeten geven? De winkel is wel bezig om het uit te zoeken maar dat duurt al een tijdje 8)7
Zat bij mij in de doos. Er zat een grote sticker op de doos zelf...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantoman
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 19:39
dennislangstraa schreef op donderdag 11 augustus 2011 @ 16:04:
Hallo, ik heb een Lg lw650S en een soundbar HLX56S , ik heb een hdmi out kabel vanaf de soundbar lopen naar de hdmi 1 ingang op de tv. De soundbar is verder op hdmi 1 in aangesloten op een upc kast. Als ik nu een film wil kijken via usb stick en ik zet eerst de tv aan en daarna de soundbar dan loopt het geluid niet daarnaar toe. Alleen als ik eerst de soundbar aanzet en daarna de tv dan kan ik wil via de soundbar luisteren ( en zie ik op tv het ARC scherm verschijnen ) hoe kan ik dit veranderen ?
Kijk even naar dit bericht en ook de berichten die er op volgen:
ARC

Ik denk dat je ARC handmatig moet inschakelen om het in dit geval te laten werken.
Ik heb ook een vraag betreft DTS. Ik heb dinsdag een 42LW5500 gehaald en ben er superblij mee :D
Maar DTS wordt dus idd niet afgespeeld. Ik heb via een optische kabel mijn home cinema set aangesloten op de tv. Is er een manier dat de tv het DTS geluid gecodeerd naar mijn Home Cinema kan sturen?
Ik denk niet dat dit gaat lukken, maar is het niet mogelijk om de films via jouw home cinema af te spelen in plaats van de tv ?
Zoals kw_nl al aangaf, alleen als er een sticker op de doos zat, tenminste dat was het geval toen der tijd met de actie van Pirates of the Caribbean. Volgens LG Nederland zou je met de Nederlandse versie wel nog steeds die 5 extra brillen erbij moeten krijgen, zie: http://www.lg.com/nl/microsites/cinema3d/index.jsp

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
Phantoman schreef op vrijdag 12 augustus 2011 @ 11:02:
[...]
Ik denk niet dat dit gaat lukken, maar is het niet mogelijk om de films via jouw home cinema af te spelen in plaats van de tv ?
Nope, want mijn Home Cinemaset heeft zelf alleen nog een DVD speler aan boord, dus die kan geen Blu-rays afspelen. En hij heeft ook maar 1 optische ingang, en die heb ik verbonden met de optische uitgang van de tv zodat alle apparaten op de Home Cinema binnen komen. Maar zonder DTS dus :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Murdock1985
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Is er ook een mogelijkheid om de nieuwste firmware update voor mijn 55LW650S te downloaden?
Heb namelijk geen internet op de tv en hij kan/wil dus niet via de gewone weg updaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Spelen de 2011 SmartTV's ook ISO-bestanden af via USB?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
yohan schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 19:22:
Spelen de 2011 SmartTV's ook ISO-bestanden af via USB?
Nope

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Helder, thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Murdock1985 schreef op zondag 14 augustus 2011 @ 19:00:
Is er ook een mogelijkheid om de nieuwste firmware update voor mijn 55LW650S te downloaden?
Heb namelijk geen internet op de tv en hij kan/wil dus niet via de gewone weg updaten.
Heb je al op de LG website gekeken? Als daar een update staat kan je die op een USB stick knallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Sinds dit weekend ben ik in het bezit van een 47LW4500. Ik hoef geen SmartTV functionaliteiten, media speel ik af via een PopcornHour en gamen gaat op de PS3. De 'kale' versie is voor mij qua functionaliteit dus afdoende.

Het enige waar ik wat over 'twijfel' is de 100Hz TruMotion. Na een paar dagen kijken heb ik in alle profielen op de TV de TruMotion uitgeschakeld, want ik word daar niet goed van. Wat een onnatuurlijk beeld krijg je daar van. Daar had ik op mijn vorige TV ook (Philips 100Hz CRT matchline), daar heb ik 'Natural Motion' ook altijd uitgehad. Kon ik ook niet tegen.

Nu vraag ik mij af of het scherm nog wel echt 100Hz is, omdat er overal bij de specs staat '100Hz Trumotion' en niet 100Hz en Trumotion als aparte feature. Weet iemand dat?

En de vervolgvraag is dan: heeft de 200Hz van de 650s een echte meerwaarde? Wordt het beeld dan nog 'soepeler', zonder onecht te worden? Komt dat beeld dichter in de buurt van mijn oude vertrouwde CRT? Of betekent 200Hz TruMotion dat de TruMotion gewoon nog 'agressiever' is, en is het gebruikte panel gewoon hetzelfde al in de 4500/5500/570s?

Twijfels, twijfels. Het ding moet toch minimaal een jaar of 6 (hopelijk langer) in de huiskamer staan. Ik zou namelijk mijn 47inch weer terug kunnen brengen en voor een kleine 100 eur extra de 42 inch 650s kunnen halen. De 47 is namelijk toch best wel groot :-)

Positieve punten:

* Beeldkwaliteit en sich is fantastisch (ook SD materiaal ziet er goed uit)
* Gamen met PS3 (BFBC2 bijvoorbeeld) gaat prima: geen (voor mij merkbare) lag en geweldig beeld.
* 3D is erg grappig.
* CI+ is een verademing
* Relatief goedkoop omdat allerlei features (die ik persoonlijk niet gebruik) ontbreken

Negatief:

* Zappen (TV, digitaal) is vrij langzaam
* 100Hz wel echte, native 100Hz? (als je TruMotion uitschakelt)
* 3D brilletjes zijn gevoelig voor achtergrondlicht (spiegeling). Zouden wat beter afgesloten kunnen zijn aan de zijkant.

Update: In een review op T.net van de LW650s staat de volgende zinsnede:
Aangezien de LW650S een 100Hz-paneel heeft - en geen 200Hz-paneel, zoals veel tv's met actieve 3d-technologie - is de bewegingscompensatie minder aggressief omdat er minder tussenframes geïnterpoleerd hoeven te worden.
Is mijn conclusie dan juist? Is de 4500 voorzien van een 50Hz paneel?

[ Voor 37% gewijzigd door garp op 16-08-2011 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Ik denk het wel, zelf heb ik een 42LW570S. Daar staat ook TruMotion 100Hz op. Zover ik weet is Trumotion een manier om het aantal Hz te verhogen.

Wat ik begrepen heb is Trumotion op 100 Hz veel minder zichtbaar dan bijvoorbeeld 200Hz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Wat ik begrepen heb is Trumotion op 100 Hz veel minder zichtbaar dan bijvoorbeeld 200Hz.
Wat ik me afvraag is of het beeld op een 650s met TruMotion uitgeschakeld 'vloeiender' is dan op een 4500/5500/570s waarbij TruMotion uitgeschakeld is.

Iemand praktijkervaring?

Het kan natuurlijk zo zijn dat ik gewoon maar moet wennen aan het verschil in beeld tussen mijn oude 100Hz CRT en mijn nieuwe LCD scherm, maar als de 650s zonder TruMotion echt vloeiender is - en dus de kijkervaring meer in de buurt van de oude vertrouwde 100Hz CRT komt - gaat die 4500 linea recta terug....

[ Voor 7% gewijzigd door garp op 16-08-2011 12:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Mijn ervaring als LG gebruiker ( Lx9500 full led ) en volgens vele calibratie personen.

Alles wat je toestel aan zet uit zetten en je hebt het mooiste en vloeiendste beeld.
Trumotion uit
Digitale ruisfilters uit
Digitale kleur etc uit
uit
uit en nog is uit.

hoe meer er aan staat, hoe meer je TV moet werken en hoe non vloeiender het gaat.
klinkt logisch toch ?

[ Voor 16% gewijzigd door Mektheb op 16-08-2011 13:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Ja, klinkt logisch. Ik denk ook dat ik het - na een tijdje nog wat gespeeld te hebben - dat ik het met je eens ben. Met alles uit is het beeld en sich het mooiste.

Ik bemerk alleen dat ik - blijkbaar - redelijk gevoelig ben voor Judder. Het beeld 'schokt' bij scenes waarbij de camera beweegt. Schakel ik TruMotion in dat wordt dat minder, maar wordt het beeld wat onnatuurlijk. Eigenlijk ben ik op zoek naar een soort middenweg blijkbaar: minder Judder zonder Trumotion aan te hoeven zetten.

Eigenlijk is mijn vraag dus of dat uberhapt bestaat, met als subvraag of bijvoorbeeld de 650s in mijn behoefte voorziet wat dat aspect betreft.....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
Ik heb nog een vraagje. Ik heb een aantal films op mijn netwerkschijf gezet. Ik heb deze films geconverteerd naar .mkv, en heb alleen Nederlandse ondertitels toegevoegd (met DVDfab). Als ik deze op mijn computer afspeel om te testen geeft hij ook deze ondertiteling weer. Maar als ik hem stream naar mijn LW5500 dan speelt ie hem af met Engelse ondertiteling, terwijl ik deze niet eens heb toegevoegd :? Ik kan ook niet schakelen naar een andere ondertiteling met de Subtitle knop op de afstandsbediening, of via de afspeelopties.

Weet iemand wat het probleem is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mektheb
Extreme smell schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 15:40:
Ik heb nog een vraagje. Ik heb een aantal films op mijn netwerkschijf gezet. Ik heb deze films geconverteerd naar .mkv, en heb alleen Nederlandse ondertitels toegevoegd (met DVDfab). Als ik deze op mijn computer afspeel om te testen geeft hij ook deze ondertiteling weer. Maar als ik hem stream naar mijn LW5500 dan speelt ie hem af met Engelse ondertiteling, terwijl ik deze niet eens heb toegevoegd :? Ik kan ook niet schakelen naar een andere ondertiteling met de Subtitle knop op de afstandsbediening, of via de afspeelopties.

Weet iemand wat het probleem is?
ja je moet op je remote op Info drukken en daar naar de Subtitle gaan en taal wisselen ;)
het knubje subtitle is voor het gedeelte in de remote voor een LG dvd / bluray speler.

[ Voor 5% gewijzigd door Mektheb op 16-08-2011 15:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
Als ik op Info druk, dan krijg ik onderin die balk met opties. Als ik dan naar optie ga, en naar 'Stel Video afspelen in', dan kan ik helemaal niks instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
Heb ik ook last van... ik werk tegenwoordig maar met extern toegevoegde subs. Gebruik je om te streamen toevallig Plex?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
kw_nl schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 16:23:
Heb ik ook last van... ik werk tegenwoordig maar met extern toegevoegde subs. Gebruik je om te streamen toevallig Plex?
Nee ik gebruik Twonky

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rnld1
  • Laatst online: 14-08-2022
Ik wil de LG55LW650S kopen, maar ik heb nog kleine twijfels. Wie kan mij over de streep trekken. Ik heb trouwens Foka gemaild voor een prijs. Hij kost 1599. Ga ook nog electroplace bellen er staat bij de de tv dat ze een aktie prijs hebben ben benieuwd.
Maar is de tv nou goed of niet. Als ik alles nakijk is zo'n 50/50. Ik wil gewoon een goede tv, ik heb ziggo wil de Humax 5050c nemen en home theater system LGHX721. En heeft iemand de beste instellingen voor de tv, want volgens mij is er heel veel in te stellen.
En zal ik hem ophangen of zetten? En als ik hem zou ophangen welk ophangsysteem is goed ik wil niet te duur.
HELP!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
rnld1 schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 22:18:
Ik wil de LG55LW650S kopen, maar ik heb nog kleine twijfels. Wie kan mij over de streep trekken. Ik heb trouwens Foka gemaild voor een prijs. Hij kost 1599. Ga ook nog electroplace bellen er staat bij de de tv dat ze een aktie prijs hebben ben benieuwd.
Maar is de tv nou goed of niet. Als ik alles nakijk is zo'n 50/50. Ik wil gewoon een goede tv, ik heb ziggo wil de Humax 5050c nemen en home theater system LGHX721. En heeft iemand de beste instellingen voor de tv, want volgens mij is er heel veel in te stellen.
En zal ik hem ophangen of zetten? En als ik hem zou ophangen welk ophangsysteem is goed ik wil niet te duur.
HELP!!!
Wat bedoel je met 50/50?
En beste instellingen voor alle tv's bestaan niet. Elk exemplaar is anders.
En ophangen of neerzetten is ook van jezelf afhankelijk. Heb je er de ruimte en de muur voor om hem op te hangen? (geen dun gipswandje) En als er Vogel's opstaat blijft het stevig hangen. Het is zeker geen goedkoop merk, maar ga me niet vertellen dat je op een muurbeugel voor een tv van 1600 euro wil bezuinigen.

Verwijderd

Maar is de tv nou goed of niet. Als ik alles nakijk is zo'n 50/50.
Ik ben erg blij met de tv, elke tv heeft wel nadelen
Ik wil gewoon een goede tv, ik heb ziggo wil de Humax 5050c
Dan zou ik de humax 5200 nemen
Deze wordt geschikt gemaakt voor interactieve tv,
De 5050 niet!!

• Murdock1985
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
kw_nl schreef op maandag 15 augustus 2011 @ 22:37:
[...]

Heb je al op de LG website gekeken? Als daar een update staat kan je die op een USB stick knallen.
Bedankt voor je reactie. Had al op de website van LG gekeken inderdaad, maar niks te vinden over een firmware update. Een aantal weken stond er wel een firmware update op, alleen was dat versie 3 en nog geen 4.
Het zou zomaar kunnen zijn dat ze nog even wachten met v4, vanwege bugs etc....
Had gehoopt dat iemand het zou weten. :)

• rnld1
  • Laatst online: 14-08-2022
Dan zou ik de humax 5200 nemen
Deze wordt geschikt gemaakt voor interactieve tv,
De 5050 niet!!
Ik wou ook eerst de 5200 nemen, maar dat werdt mij afgeraden door iemand. Hij had wel 10 punten om de 5200 niet te nemen. De 5050 zou gebruiksvriendelijker zijn en minder kinderziektes hebben. En dat interactieve daarover zeiden ze tegen mij dat ik gewoon een mediaspeler moet kopen. Interactief zijn meestal beperte aantal films en op ten duur ben veel duurder uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12:18

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

een firmware update voor de le8500 serie zal er wel niet meer komen verwacht ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:27
HELP!!!
Dan zal ik je helpen: Wacht nog even :)

Over twee weken wordt een nieuw model geïntroduceerd en daar zit ik eigenlijk zelf op te wachten. Dat is een model met back-lit LED verlichting. Overigens heeft elke tv wel zijn goede en slechte kanten, de vraag is kan je leven met de slechte kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Welke model dan? Ik wil ook een LW650S kopen..
Gerard v.d. Horst schreef op vrijdag 19 augustus 2011 @ 21:38:
[...]

Dan zal ik je helpen: Wacht nog even :)

Over twee weken wordt een nieuw model geïntroduceerd en daar zit ik eigenlijk zelf op te wachten. Dat is een model met back-lit LED verlichting. Overigens heeft elke tv wel zijn goede en slechte kanten, de vraag is kan je leven met de slechte kanten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GHorsie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 01:27
Verwijderd schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 00:07:
Welke model dan? Ik wil ook een LW650S kopen..

[...]
De LW980S.

Deze wordt op de IFA in Berlijn voorgesteld (2 september). Oorspronkelijk zat ik op de LW770 te wachten die was op de CES 2011 aangekondigd maar LG besloot om alle modellen te cancellen en alleen passieve 3d toestellen te maken. Dit toestel is de eerste met Nano Full Led achtergrondverliching. Voor meer uitleg zie google ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 09:26
Heeft de televisie last van ghosting, clouding of backlight bleeding?

Ik ben namelijk ook geinteresseerd in de televisie echter zit ik te twijfelen tussen deze en de samsung ue46d6200
garp schreef op dinsdag 16 augustus 2011 @ 10:19:
Sinds dit weekend ben ik in het bezit van een 47LW4500. Ik hoef geen SmartTV functionaliteiten, media speel ik af via een PopcornHour en gamen gaat op de PS3. De 'kale' versie is voor mij qua functionaliteit dus afdoende.

Het enige waar ik wat over 'twijfel' is de 100Hz TruMotion. Na een paar dagen kijken heb ik in alle profielen op de TV de TruMotion uitgeschakeld, want ik word daar niet goed van. Wat een onnatuurlijk beeld krijg je daar van. Daar had ik op mijn vorige TV ook (Philips 100Hz CRT matchline), daar heb ik 'Natural Motion' ook altijd uitgehad. Kon ik ook niet tegen.

Nu vraag ik mij af of het scherm nog wel echt 100Hz is, omdat er overal bij de specs staat '100Hz Trumotion' en niet 100Hz en Trumotion als aparte feature. Weet iemand dat?

En de vervolgvraag is dan: heeft de 200Hz van de 650s een echte meerwaarde? Wordt het beeld dan nog 'soepeler', zonder onecht te worden? Komt dat beeld dichter in de buurt van mijn oude vertrouwde CRT? Of betekent 200Hz TruMotion dat de TruMotion gewoon nog 'agressiever' is, en is het gebruikte panel gewoon hetzelfde al in de 4500/5500/570s?

Twijfels, twijfels. Het ding moet toch minimaal een jaar of 6 (hopelijk langer) in de huiskamer staan. Ik zou namelijk mijn 47inch weer terug kunnen brengen en voor een kleine 100 eur extra de 42 inch 650s kunnen halen. De 47 is namelijk toch best wel groot :-)

Positieve punten:

* Beeldkwaliteit en sich is fantastisch (ook SD materiaal ziet er goed uit)
* Gamen met PS3 (BFBC2 bijvoorbeeld) gaat prima: geen (voor mij merkbare) lag en geweldig beeld.
* 3D is erg grappig.
* CI+ is een verademing
* Relatief goedkoop omdat allerlei features (die ik persoonlijk niet gebruik) ontbreken

Negatief:

* Zappen (TV, digitaal) is vrij langzaam
* 100Hz wel echte, native 100Hz? (als je TruMotion uitschakelt)
* 3D brilletjes zijn gevoelig voor achtergrondlicht (spiegeling). Zouden wat beter afgesloten kunnen zijn aan de zijkant.

Update: In een review op T.net van de LW650s staat de volgende zinsnede:

[...]

Is mijn conclusie dan juist? Is de 4500 voorzien van een 50Hz paneel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rnld1 schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 19:55:
[...]

Ik wou ook eerst de 5200 nemen, maar dat werdt mij afgeraden door iemand. Hij had wel 10 punten om de 5200 niet te nemen. De 5050 zou gebruiksvriendelijker zijn en minder kinderziektes hebben. En dat interactieve daarover zeiden ze tegen mij dat ik gewoon een mediaspeler moet kopen. Interactief zijn meestal beperte aantal films en op ten duur ben veel duurder uit.
kijk dan maar even naar de nieuwe indeling bij Ziggo
https://www.ziggo.nl/#pro...tv-plus/tabs/3/on-demand/
Ik heb nu de 5050, maar met de nieuwe mogelijkheden stap ik misschien wel over op de 5200.
De Cisco wordt het zeker niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Interessante info van een user met de naam crkpot. Hij heeft via het servicemenu van de LV5500 de DVR-optie ge-enabled, waardoor je je externe harddisk kunt gebruiken om op te nemen en te time-shiften.

Edit: ook al eerder genoemd in dit topic zie ik.

[ Voor 10% gewijzigd door yohan op 21-08-2011 12:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunnikside
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-09 22:56
yohan schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 12:37:
Interessante info van een user met de naam crkpot. Hij heeft via het servicemenu van de LV5500 de DVR-optie ge-enabled, waardoor je je externe harddisk kunt gebruiken om op te nemen en te time-shiften.

Edit: ook al eerder genoemd in dit topic zie ik.
Heb ik ook werkend gekregen maar..............het probleem is al je in het Ziggo (wellicht ook andere) gebied zit en je werkt met CI+ dan kun je alleen maar Nederland 1 "timeshiften" en opnemen.........helaas!

Of er moet iemand zijn die weet hoe ik het anders wel voor elkaar kan krijgen? Ik houd me aanbevolen want ik moet zeggen dat het opnemen via de TV op de Harddisk zeer goed werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Ik kan iedere zender time-shiften en opnemen, werkt super. Gebruik ook CI+ maar zit niet in het Ziggo-gebied.

Bij mij is het nadeel echter dat alle zender- en guide-info verdwijnt als ik het land op Spanje instel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bunnikside
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 02-09 22:56
yohan schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 18:56:
Ik kan iedere zender time-shiften en opnemen, werkt super. Gebruik ook CI+ maar zit niet in het Ziggo-gebied.

Bij mij is het nadeel echter dat alle zender- en guide-info verdwijnt als ik het land op Spanje instel.
Hmm, apart.....ik kan de zenderinfo etc. gewoon zien als ik de landinstelling op Spanje heb staan. Maar het opnemen lukt me alleen op Nederland 1. Ik kan de timer instellen op andere zenders maar zodra de PVR moet gaan opnemen geeft de TV aan dat het een gecodeerd kanaal betreft.

Spanje moet ik in principe wel doen want anders kan ik de voorkeuze kanaalnummers niet wijzigen.

Welke zaken heb jij in het EZ-menu gewijzigd? Ik neem aan Nordic countries, geeft een code 4, en HbbTV geeft een code 2 (totaal dus 6) Op een Duits forum heb ik wel iets gelezen over de instelling van de HbbTV. Hoe staat deze bij jou?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
Bunnikside schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 19:30:
[...]

Hmm, apart.....ik kan de zenderinfo etc. gewoon zien als ik de landinstelling op Spanje heb staan. Maar het opnemen lukt me alleen op Nederland 1. Ik kan de timer instellen op andere zenders maar zodra de PVR moet gaan opnemen geeft de TV aan dat het een gecodeerd kanaal betreft.

Spanje moet ik in principe wel doen want anders kan ik de voorkeuze kanaalnummers niet wijzigen.

Welke zaken heb jij in het EZ-menu gewijzigd? Ik neem aan Nordic countries, geeft een code 4, en HbbTV geeft een code 2 (totaal dus 6) Op een Duits forum heb ik wel iets gelezen over de instelling van de HbbTV. Hoe staat deze bij jou?
Nee, die combi krijg ik niet voor elkaar. Had Area op 4, Nordic 0, HbbTV 2.

Overigens heb ik geen Logitech Harmony, heb een ledje uit een oude afstandsbediening gesloopt, die aangesloten op de koptelefoonuitgang van m'n laptop, en toen het wav-geluidje afgespeeld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tippie de lw650s is bij wehkamp nu wel erg goedkoop 1139,- ;)

Net besteld.
Ik vraag mij af of er 7 brillen bij zitten zoals ik had verwacht, ik lees hier dat dit niet altijd zo is.
Klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Extreme smell
Verwijderd schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 21:13:
Tippie de lw650s is bij wehkamp nu wel erg goedkoop 1139,- ;)

Net besteld.
Ik vraag mij af of er 7 brillen bij zitten zoals ik had verwacht, ik lees hier dat dit niet altijd zo is.
Klopt dat?
Ik zou bij mijn LW5500 ook 7 brillen krijgen maar kreeg er maar 2. Op zich niet echt een probleem want de brillen zijn vrij goedkoop. Sterker nog, als je bij Pathé een 3D film gaat kijken (geen IMAX) dan kan je daar brillen kopen voor 1 euro (1 per kaartje). Heb er al een stuk of 10 verzameld :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• H4ldrz
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 05-02 19:36
yohan schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 20:44:
[...]

Nee, die combi krijg ik niet voor elkaar. Had Area op 4, Nordic 0, HbbTV 2.

Overigens heb ik geen Logitech Harmony, heb een ledje uit een oude afstandsbediening gesloopt, die aangesloten op de koptelefoonuitgang van m'n laptop, en toen het wav-geluidje afgespeeld :P
Ook ik kan alleen NED 1 opnemen.. Ik heb dit een paar pagina's eerder al eens genoemd. Zijn er mensen die het inmiddels bij ziggo aan de praat hebben gekregen ?

Gaston

Pagina: 1 ... 21 ... 32 Laatste