Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 17:25
Laten we hopen van niet ;)

Maar zoals ik hierboven al aangaf vond ik € 1091,55 een nette prijs en had ik dit er ook voor over.
Al is het altijd jammer wanneer je er achter komt dat je alsnog 10% had kunnen besparen, we blijven tenslotte Nederlanders

[ Voor 2% gewijzigd door nielsn op 28-05-2011 18:20 . Reden: typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:04
Edit: verkeerd gelezen.

[ Voor 95% gewijzigd door yohan op 28-05-2011 17:42 ]

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2frankie
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 17-02-2024
Het valt me op dat er op dit moment betrekkelijk weinig word gesproken over wat vroeguh zo vaak werd besproken w.o. backlightbleeding en clouding

Hoeveel is dit verbeterd met de nieuwe lijn van LG en dan met name bij de 650s ?

[ Voor 4% gewijzigd door 2frankie op 28-05-2011 20:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 10-09 19:58
@2frankie

Ik heb voorheen nooit een LG televisie gehad. (phillips/samsung plasma's), maar je merkt wel degelijk dat er backlight bleeding is als je alle lichten uitzet. Het is en blijft ten slotte een edge lit led tv. Zelf vind ik het wel meevallen en het is gelukkig bij lange na niet zo slecht als bij die d8000 serie van Samsung.

Als vanavond iedereen even weg is uit de woonkamer zal ik wel wat foto's proberen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 31-08 22:49
Mede LG bezitters. Ik ben over gegaan tot aanschaf van de 55LW650S. Nu zie ik diverse beugels en ben benieuwd welke VESA maat deze TV heeft. Volgens mij is dat volgens een tabel die ik op internet las VESA 400. Kan iemand dit bevestigen?
Want dan kan het zijn dat je nog net in een goedkopere muurbeugel kan vallen, namelijk voor max 42 inch ipv 55 inch.

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
@Wouter1971 ,
Waar zou ik dit kunnen zien? Dan kan ik het namelijk wel even voor je opmeten. Ik gebruik de tv nu in combinatie met een vogels thin 345 beugel.

Voor de mensen die geinteresseerd zijn in de internet tv opties heb ik hier een nogal lang filmpje gemaakt. (ik weet niet of youtube het filmpje laat staan, want ik hervatte drive angry/tucker en dale vs evil op een verkeerd moment :p)

YouTube: ‪LG 55LW650S Smart TV footage‬‏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
@zynex: Dit kan je opmeten zowel horizontaal als verticaal tussen de 4 schroeven op de achterkant. Als je zou kunnen opmeten hoeveel cm dit is. Zeer bedankt!
Overigens heb ik ook altijd Volgels gebruikt maar dat merk is onwijs duur, er zijn beugels die met 0,8 cm dicht op de muur zitten en een kwart kosten van de Vogels. Het hoeft ook weinig te houden in vergelijking met mijn oude Philips plasma 50 inch (+/- 70kg) :-) Had 22000+ branduren dus wel rendabel geweest, 7 jaar oud.

[ Voor 51% gewijzigd door wouter1971 op 29-05-2011 08:18 ]

[ Tesla MY Juniper AWD 19” | Voorheen: Tesla M3 LR AWD 19", Renault Zoe ZE50 R135 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
De vier schroeven op de 55 inch versie zitten 40 cm uit elkaar. zowel horizontaal als verticaal. De meeste beugels zullen dus wel passen. Ik vond onze Vogels beugel inderdaad ook erg duur, maar dit was de enige beugel die niet gigantisch was en maar liefst 70 cm naar voren kan komen en kan tilten. Echter zal in de meeste gevallen een goedkope beugel wel voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-03 13:37
Ik krijg de LG remote app niet aan de praat op mijn Iphone 3GS.
De tv is een LW570S maar de app vind mijn tv maar niet (alles op zelfde router, alle devices te pingen)
Iemand een idee of ik nog iets moet instellen?

Zijn er mensen die deze regel lezen? Graag terugkoppeling gewenst (onopvallend)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
krijg je op de tv alleen '*****' te zien bij pairingscode? Dit betekend dat het nogn iet werkt met de telefoon waar je het mee aan het proberen bent. Als je dat niet ziet zit het probleem binnen je netwerk en dat zou haast wel moeten, omdat een vriend het vrijdag nog met een iphone 3g bij mij thuis had geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
zynex schreef op zondag 29 mei 2011 @ 11:56:
krijg je op de tv alleen '*****' te zien bij pairingscode? Dit betekend dat het nogn iet werkt met de telefoon waar je het mee aan het proberen bent. Als je dat niet ziet zit het probleem binnen je netwerk en dat zou haast wel moeten, omdat een vriend het vrijdag nog met een iphone 3g bij mij thuis had geprobeerd.
Er verschijnt idd niets op mijn tv, maar mijn netwerk is in orde. Ik hoef dus niets in te stellen verder op de tv behalve netwerk settings ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zynex schreef op zondag 29 mei 2011 @ 02:22:
@Wouter1971 ,
Waar zou ik dit kunnen zien? Dan kan ik het namelijk wel even voor je opmeten. Ik gebruik de tv nu in combinatie met een vogels thin 345 beugel.

Voor de mensen die geinteresseerd zijn in de internet tv opties heb ik hier een nogal lang filmpje gemaakt. (ik weet niet of youtube het filmpje laat staan, want ik hervatte drive angry/tucker en dale vs evil op een verkeerd moment :p)

YouTube: ‪LG 55LW650S Smart TV footage‬‏
Ik zie dat je je al hebt aangemeld bij LG

een lang verhaal van voorwaarden is dat zeg, 55 "pagina's

ik wilde het even rustig op de computer lezen, maar daar werkt het nog niet

Dit is de APPS website
http://www.lgappstv.com/appspc/main/main/nationSelect.do
zynex schreef op zondag 29 mei 2011 @ 11:56:
Er verschijnt idd niets op mijn tv, maar mijn netwerk is in orde. Ik hoef dus niets in te stellen verder op de tv behalve netwerk settings ?

Je moet je telefoon pairen met de televisie.
Je krijgt een code te zien die je ook in je telefoon moet zetten anders werkt dit niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
Ja, maar hij krijgt die pairingscode niet te zien:p Dan kun je niks. Als je telefoon de tv detecteerd krijg je de pairingscode te zien, maar zit je toevallig op een ander netwerk?
Ik heb bijvoorbeeld accesspoint 1 en 2. En de tv zit op de router van accespoint 1 aangesloten. Als mijn telefoon dan verbonden is met accesspoint 2 kan ik de telefoon ook niet verbinden al is het wel hetzelfde netwerk.

proo ik lees die voorwaarden nooit...En ja ik ken die south park episode over het lezen van de voorwaarden. Xd (humancentipad)

[ Voor 13% gewijzigd door zynex op 29-05-2011 12:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
zynex schreef op zondag 29 mei 2011 @ 12:37:
Ja, maar hij krijgt die pairingscode niet te zien:p Dan kun je niks. Als je telefoon de tv detecteerd krijg je de pairingscode te zien, maar zit je toevallig op een ander netwerk?
Ik heb bijvoorbeeld accesspoint 1 en 2. En de tv zit op de router van accespoint 1 aangesloten. Als mijn telefoon dan verbonden is met accesspoint 2 kan ik de telefoon ook niet verbinden al is het wel hetzelfde netwerk.

proo ik lees die voorwaarden nooit...En ja ik ken die south park episode over het lezen van de voorwaarden. Xd (humancentipad)
Ik heb een Cisco 877, en de TV zit via de kabel aangesloten en mijn Iphone en PC via WLAN.
Maarja allemaal op zelfde router dus, zelde subnet, kan vanaf pc zowel de tv als de iphone pingen.
Naja, had het alleen nodig om wat sneller tekst in te voeren op de TV, want het schiet echt niet op met die afstandsbediening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
Inderdaad, maar de meeste mensen hebben geen parings problemen met een Iphone. George Mead heeft op avforums in ieder geval verteld dat ze meer telefoons gaan ondersteunen in de volgende updates. De enige telefoon waar het bij mij nu mee werkt is een Iphone 4. Alle andere HTC telefoons werken niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

heeft er niemand een versterker aangesloten op de 47lx9500

zoja hoe heb jij dat gedaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zynex schreef op zondag 29 mei 2011 @ 12:37:
Wat ik tot nu toe zie valt het me een beetje tegen, veelal kinderachtige apps.
Wat is jouw mening hierover?

Ik wacht even totdat de website online gaat

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
zynex schreef op zondag 29 mei 2011 @ 11:14:
De vier schroeven op de 55 inch versie zitten 40 cm uit elkaar. zowel horizontaal als verticaal. De meeste beugels zullen dus wel passen. Ik vond onze Vogels beugel inderdaad ook erg duur, maar dit was de enige beugel die niet gigantisch was en maar liefst 70 cm naar voren kan komen en kan tilten. Echter zal in de meeste gevallen een goedkope beugel wel voldoen.
Zynex, zeer bedankt voor het opmeten! Qua formaat valt hij wel in een hogere categorie, Maar door de montage VESA 400 valt hij in de 42 inch categorie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
Wouter, geen probleem.

@Proo,
De apps die ik tot nu toe heb gezien zijn niet echt goed nee. Er zijn op dit moment ook geen nieuws apps en alleen wat kinderachtige spelletjes voor de magic remote. Maarja, ik was toch niet echt van plan dat allemaal te gaan gebruiken. Ik heb rtl gemist, youtube en medialink. Dat voldoet voor mij en vooral medialink is geniaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Voor de mensen die interesse hebben in meerdere apps en handige zaken is een HTPC een overweging.
www.team-mediaportal.com

Bij mij gaat de tv op timeshifting bijv. in pauze stand als de telefoon gaat.
Genoeg info te vinden op tweakers en op de website MediaPortal

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 16:21

Mojo

The Power Within

Ik heb zelf afgelopen vrijdag de 55LW650S besteld bij de Saturn in Utrecht. Was niet op voorraad, maar heb hem besteld (10% aanbetaald). Heb er uiteindelijk €1680,- voor betaald. Lijkt me een behoorlijk nette prijs, was nergens anders op internet goedkoper te krijgen.

Zou een van de bezitters willen opmeten hoe groot de doos is? Dan weet ik of ik vervoer moet regelen om hem op te halen. :P

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cowboy_Henk
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 14:43
Ik heb een 46lx9500 3d tv. Het is me gelukt om 3d movies te laten afspelen via externe harde schijf. Welk programma gebruiken jullie voor 3d subtitles? Ik gebruik 3d subtitler maar dan krijg ik een sub en idx bestand, maar de tv speelt het niet af. Heb ik soms stappen overgeslagen? Of gebruiken jullie een andere programma?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantoman
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 13-09 19:39
Mojo schreef op maandag 30 mei 2011 @ 00:15:
Ik heb zelf afgelopen vrijdag de 55LW650S besteld bij de Saturn in Utrecht. Was niet op voorraad, maar heb hem besteld (10% aanbetaald). Heb er uiteindelijk €1680,- voor betaald. Lijkt me een behoorlijk nette prijs, was nergens anders op internet goedkoper te krijgen.

Zou een van de bezitters willen opmeten hoe groot de doos is? Dan weet ik of ik vervoer moet regelen om hem op te halen. :P
Ik had de doos nog in de berging liggen. Het is rond de 87cm x 159cm. Diepte heb ik niet opgemeten, maar ik schat zo'n 20cm ???

Trouwens ik heb die van mij 2 weken geleden gekocht bij de MediaMarkt Rotterdam (Alexandrium) voor 1999. Ze hadden net 2 binnengekregen die dag. Ik heb toen ook de HX751 home cinema set gekocht voor 479 vanwege de LG actie. Ik moest voor allebei een beroep doen op de laagste prijs garantie ... Foka telt niet mee volgens MediaMarkt, dus het werd Correct ... maar stel je voor ... in eerste instantie wilden ze mij de tv verkopen voor een schappelijke prijs van 2499 :o Gelukkig hadden ze afgelopen week de vakantiepremie actie en ik kreeg toen ook nog 350 euro terug. Nu nog wachten op de 300 euro van LG in juli 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
Heeft iemand enig idee hoe ik directe toegang krijg tot het 3D menu van LG via een Logitech Harmony zonder dat ik allemaal macro's aan moet maken?
Ik wil graag direct een 3D modus (bijv. side by side) kunnen kiezen.
Probeer directe infrarood codes te vinden maar dat lukt me niet, wellicht kan iemand aangeven hoe hij dit opgelost heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellFury
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23-04 08:29
Iemand hier in het bezit van de 55LW650s die toevallig wil mededelen hoever ze van de tv zitten en of dit genoeg is? Ben namelijk in overweging deze tv te kopen maar vraag me af of 3,5m te dichtbij is voor de 55"...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mojo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 17-09 16:21

Mojo

The Power Within

Phantoman schreef op dinsdag 31 mei 2011 @ 21:24:
[...]

Ik had de doos nog in de berging liggen. Het is rond de 87cm x 159cm. Diepte heb ik niet opgemeten, maar ik schat zo'n 20cm ???

Trouwens ik heb die van mij 2 weken geleden gekocht bij de MediaMarkt Rotterdam (Alexandrium) voor 1999. Ze hadden net 2 binnengekregen die dag. Ik heb toen ook de HX751 home cinema set gekocht voor 479 vanwege de LG actie. Ik moest voor allebei een beroep doen op de laagste prijs garantie ... Foka telt niet mee volgens MediaMarkt, dus het werd Correct ... maar stel je voor ... in eerste instantie wilden ze mij de tv verkopen voor een schappelijke prijs van 2499 :o Gelukkig hadden ze afgelopen week de vakantiepremie actie en ik kreeg toen ook nog 350 euro terug. Nu nog wachten op de 300 euro van LG in juli 8)
Bedankt voor het opmeten. Nou wachten tot de Saturn belt. :9.

Dus je hebt voor de TV en Home Cinema samen 2478 betaald en je krijgt in totaal nog 650 terug. Dus je hebt 1828 betaald voor een Home Cinema en een dikke TV. Is ook niet slecht! :)

@ Hierboven:

Ik heb de mijne nog niet, sorry :( Ik zit er zelf 3,5m vanaf en dat zou voldoende moeten zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Mojo op 03-06-2011 12:47 ]

X-Life Lanparty Core i9 9900K @ 5Ghz, RTX3080, 16GB, Gigabyte Z390, Custom EK Waterloop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
Hellfury,

3.5 meter moet voldoende zijn. Meestal zit ik er zo'n 4-5 meter vanaf, maar we hebben toevallig ook 2 clubjes bij de tv staan op zo'n 2 meter afstand en zelfs dan valt er nog goed tv te kijken. Vooral de kijkhoek bevalt mij goed. In de tweakers review hadden ze het bij 3d over 30 graden, maar een paar vrienden waren het donderdag aan het uitproberen en de kijkhoek met 3d is veel groter dan dat.

Ik ben echter wel twee problemen tegengekomen:
1.LG remote app werkt alleen met mijn HTC Legend. Desire/Desire Z werken beiden niet. Iphones daarentegen wel.

2. Weet iemand hoe ARC werkt? Ik heb de tv aangesloten op de ARC input met een hdmi 1.4 kabel en ook in de hdmi outpot van de home cinema set die ARC ondersteund. Verder heb ik op de tv ARC aangezet en de receiver ook op ARC gezet, maar ik krijg maar geen geluid...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantoman
zynex schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 14:10:
1.LG remote app werkt alleen met mijn HTC Legend. Desire/Desire Z werken beiden niet. Iphones daarentegen wel.
Bij mij werkt zelfs de HTC Legend niet met de 55LW650S. Ik heb de laatste firmware update, jij ook ? Vreemd genoeg werkt de remote app wel met de LG HX751 home cinema set.
2. Weet iemand hoe ARC werkt? Ik heb de tv aangesloten op de ARC input met een hdmi 1.4 kabel en ook in de hdmi outpot van de home cinema set die ARC ondersteund. Verder heb ik op de tv ARC aangezet en de receiver ook op ARC gezet, maar ik krijg maar geen geluid...
Hier had ik ook problemen mee, het is helemaal niet duidelijk. Om het te laten werken moet je gebruik maken van de SIMPLINK-functie (zie pagina 104 en 124 van de documentatie).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
Ik heb precies hetzelfde Phantoman. De home cinema app werkte wel op alle telefoons, maar de tv remote app niet. Op geen enkele tot nu toe geteste normale android telefoon. Hij werkt enkel op mijn legend, omdat deze geroot is met deze rom.

Simplink krijg ik ook niet echt aan de praat. Als ik nu mijn volume regel met de normale afstandsbediening regel ik wel het volume van de home cinema set, maar ik heb nog steeds geen geluid via de home cinema set.

Verder bevalt tot nu toe wel alles goed :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouter1971
HellFury schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 12:40:
Iemand hier in het bezit van de 55LW650s die toevallig wil mededelen hoever ze van de tv zitten en of dit genoeg is? Ben namelijk in overweging deze tv te kopen maar vraag me af of 3,5m te dichtbij is voor de 55"...
Ik heb net even zitten kijken op die afstand en dat is prima te doen hoor. Mijn vriendin ligt op de bank op die afstand en daarvoor heb ik ook nog plek op de bank. Prima te doen hoor. Kopen dat ding, je hebt geen momentje spijt, als je hem kunt vinden tenminste (overal uitverkocht zowat).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantoman
@zynex:

Ah! Mijn telefoon is inderdaad niet geroot. Ik zal dan een kijkje nemen of het wel waard is.

Het gebeurd af en toe bij mij ook dat er geen geluid uitkomt. Een van de oorzaken bij mij was dat ie op de home cinema set automatisch naar Optical schakelde in plaats van ARC, dus ik moest het dan handmatig op ARC instellen. Soms zelfs als de home cinema set op ARC staat komt er ook geen geluid uit, dan moet ik die Simplink weer uit en aan doen. Dus het werkt nog niet 100%, misschien in de toekomst na wat nieuwe firmwares.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellFury
Hartelijk dank voor alle tweakers die me (en t vrouwtje) gerust hebben gesteld over de 55" op 3,5m :) heb daarmee toch mn vriendin kunnen overtuigen enheb m zojuist gekocht bij de expert, na t gezever en gezeur van de bcc te hebben aangehoord (2000 euro en 2 weken levertijd).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
Bedankt Phantoman. Ik heb eindelijk het geluid werkende gekregen via Simplink. Scheelt toch aardig wat in vergelijking met die ingebouwde speakers. George Mead heeft al aangegeven de tv remote app te gaan updaten. Het is opzich wel handig, maar het vervelende eraan is dat je geen invoerveld krijgt bij de youtube app.

Hellfury, daar krijg je zeker geen spijt van. Wij hadden eerst een 42 inch Phillips, toen een 46 inch en nu een 55 inch LG en ik vind het zeker een vooruitgang. Bigger is Better _/-\o_ (Zo zie je tenminste iets als je met zijn 4e Halo aan het spelen bent. :p)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:31

ijskonijn

Now MOVE!

Waarom kan ik TruMotion niet aan/uitzetten? Ik kan het nergens terugvinden in het menu... :?

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
Druk eerst op home, ga dan naar instellingen, beeld en vervolgens staat het ergens onderaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijskonijn
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:31

ijskonijn

Now MOVE!

zynex schreef op zaterdag 04 juni 2011 @ 18:40:
Druk eerst op home, ga dan naar instellingen, beeld en vervolgens staat het ergens onderaan.
Ja dat zie ik overal staan ook in de Manual maar bij mij staat die optie er toch echt niet... :?
Edit: de optie "Beeld" is er wel, maar deze is gedisabled...weird

[ Voor 10% gewijzigd door ijskonijn op 05-06-2011 17:18 ]

Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
Vreemd. Heb jij ook een LW650S? Als dat het geval is zijn de instellingen op jouw tv toch echt verkeerd, want bij mij staat het er gewoon terwijl ik niks speciaals heb gedaan.

edit: laat maar. Ik zag dat je een 42LV375S hebt. Op de LG website staat dat deze gewoon 100hz trumotion moet hebben...

[ Voor 95% gewijzigd door zynex op 06-06-2011 00:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• soesandg
  • Laatst online: 28-04 07:35
[quote]zynex schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 14:10:
Hellfury,

3.5 meter moet voldoende zijn. Meestal zit ik er zo'n 4-5 meter vanaf, maar we hebben toevallig ook 2 clubjes bij de tv staan op zo'n 2 meter afstand en zelfs dan valt er nog goed tv te kijken. Vooral de kijkhoek bevalt mij goed. In de tweakers review hadden ze het bij 3d over 30 graden, maar een paar vrienden waren het donderdag aan het uitproberen en de kijkhoek met 3d is veel groter dan dat.

Had de review het dan niet over een verticale kijkhoek van 30 graden? Van wat ik van de LG cinema 3d heb gezien klopt die kijkhoek wel. Horizontaal is de kijkhoek idd een stuk groter dan 30 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellFury
soesandg schreef op maandag 06 juni 2011 @ 08:54:
[quote]zynex schreef op vrijdag 03 juni 2011 @ 14:10:
Vooral de kijkhoek bevalt mij goed. In de tweakers review hadden ze het bij 3d over 30 graden, maar een paar vrienden waren het donderdag aan het uitproberen en de kijkhoek met 3d is veel groter dan dat.

Had de review het dan niet over een verticale kijkhoek van 30 graden? Van wat ik van de LG cinema 3d heb gezien klopt die kijkhoek wel. Horizontaal is de kijkhoek idd een stuk groter dan 30 graden.
Juust, bij 3D is de verticale kijkhoek zo'n 23 graden (uiteraard, omhoog, en omlaag, dus zo'n 46 graden in totaal). Ga je de kijkhoek nog verder vergroten krijg je last van crosstalk, omdat je als het ware om de PFR-laag de andere pixels gaat zien.

Waar mijn vraag over de 3,5m afstand over ging was eigenlijk met 3D in het achterhoofd. Ben nog steeds wat sceptisch over het feit dat je misschien de zwarte lijnen gaat zien als je te dicht op het 3D-beeld zit. Dit viel me in de winkel wel op, maar dit was dan ook op nog geen 2 meter afstand... Toch denk ik dat het allemaal wel los zal lopen. Op alle plekken lees ik dat de resolutie bij 3D-beeld niet zo'n impact heeft als bij 2D.

Wel ben ik nog steeds benieuwd naar de Augustus-update van LG, met betrekking tot het 540p optrekken naar 1080i, voor 3D.
Ik snap namelijk nog steeds niet hoe ze dit goed kunnen gaan doen. Je linker-/rechteroog kan alleen de oneven/even lijnen zien, dus of ze er nou 2 lijnen, 540 lijnen, 1080 lijnen of yoghurt doorheen sturen, het beeld laat maar 540 lijnen zien per oog. Hoe ze het dan op gaan lossen is waarschijnlijk dat ze eerst 1/100 seconde de 'bovenste' lijn laten zien door de oneven lijnen, en daarna de 'onderste', maar het probleem met de zwarte lijnen zoals hierboven door mij beschreven los je dan nóg niet op, dus in principe kijk je nog steeds naar 540p, met de flikkering en nadelen van interlacing... Het zal allemaal wel los lopen, maar toch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Weet iemand of ze bij Foka en/of Apollo in Almere ook de Nederlandse modellen verkopen van de LG tv's? Verkopen ze daar de LW650S?

Op hun website staat het zonder de S.

En hoe bevalt je de afhandeling/service indien je bij hen een van de nieuwe LG toestellen hebt gekocht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Phantoman
Verwijderd schreef op maandag 06 juni 2011 @ 10:47:
Weet iemand of ze bij Foka en/of Apollo in Almere ook de Nederlandse modellen verkopen van de LG tv's? Verkopen ze daar de LW650S?

Op hun website staat het zonder de S.

En hoe bevalt je de afhandeling/service indien je bij hen een van de nieuwe LG toestellen hebt gekocht?
Voor Apollo zie elders in deze thread:
http://gathering.tweakers.net/forum/view_message/36083902

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kw_nl
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 00:17
Klop het dat de 42LW650S geen PVR functie heeft in NL? Dit haal ik uit de handleiding...
Daarnaast, bij de MM zag ik een LW650 staan, zonder de "S" Is er een verschil?

XBOX One: KW NL, PSN: kw_nl Strava: https://www.strava.com/athletes/53303907

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
@SoesandG/Hellfury,

Van die kijkhoek zou je gelijk kunnen hebben, maar bij ons hangt de tv toch aardig hoog en ik heb nergens last van. (Ik zal vanavond wel een foto maken van mijn opstelling) Maar hoezo heeft iedereen het over de zwarte beeldlijnen die mogelijk zichtbaar zijn als je dichterbij de tv zit? Zelf moet ik namelijk aardig mijn best doen om die dingen te kunnen zien van 2 meter afstand hoor. En over die 540p is al genoeg geklaagd, maar bij mij hoef je echt niet met een actieve 3d tv komen aanzetten nu ik dit heb. Het kijkt gewoon zoveel fijner en aangezien wij behoorlijk ver van de tv afzitten merk ik toch niet zo heel veel van de lagere resolutie. Ik heb liever dat ik de enkele keer dat ik 3d kijk fatsoenlijk tv kan kijken zonder hoofdpijn dan een actieve full hd 3d tv waar ik me de hele tijd aan erger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellFury
zynex schreef op maandag 06 juni 2011 @ 15:09:
@SoesandG/Hellfury,

Van die kijkhoek zou je gelijk kunnen hebben, maar bij ons hangt de tv toch aardig hoog en ik heb nergens last van. (Ik zal vanavond wel een foto maken van mijn opstelling) Maar hoezo heeft iedereen het over de zwarte beeldlijnen die mogelijk zichtbaar zijn als je dichterbij de tv zit? Zelf moet ik namelijk aardig mijn best doen om die dingen te kunnen zien van 2 meter afstand hoor. En over die 540p is al genoeg geklaagd, maar bij mij hoef je echt niet met een actieve 3d tv komen aanzetten nu ik dit heb. Het kijkt gewoon zoveel fijner en aangezien wij behoorlijk ver van de tv afzitten merk ik toch niet zo heel veel van de lagere resolutie. Ik heb liever dat ik de enkele keer dat ik 3d kijk fatsoenlijk tv kan kijken zonder hoofdpijn dan een actieve full hd 3d tv waar ik me de hele tijd aan erger.
Ik spreek ook niet uit ervaring, want mijn 55LW650s is nog niet geleverd, maar volgens mij had jij ook de 55" en je zegt dat je op 2 meter afstand geen lijnen ziet; daarmee heb je een mede-tweaker helemaal gerust gesteld :D :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gebruiken jullie voor de 650s tv's allemaal de calibratie settings zoals die door review sites wordt aangegeven? Of hebben jullie zelf een soort van best-practise?

Zou je dit eventueel willen delen met ons en misschien wat kunnen toelichten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nielsn
  • Laatst online: 17:25
Heb je misschien een link naar die calibratie instellingen van die review sites waar je het over hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
Ik weet zo ook niet welke review sites tig3rclaw bedoelt, maar op avforums staat wel een calibratietopic voor de lw550 met goede onderbouwingen.

[ Voor 25% gewijzigd door zynex op 08-06-2011 16:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellFury

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo van de week, heb ik de knoop doorgehakt. Ik wilde de LG 47LW650S kopen.
Uiteindelijk bij Apollo gekocht in Almere, waar hij nu nog 1279 euro was.

Veel goedkoper dan in veel andere winkels.

Echter was ik way huiverig, want mensen zeggen altijd dat de internetwinkels van die geimporteerde modellen verkopen. Dus dit had ik nagevraagd en ze verzekerden me dat het een NL model was.

Dus toen maar besteld. En ja hoor woensdag werd de tv geleverd en het is echt een NL Model,
Helemaal top, super bedankt Apollo.
Tevens zat de tv nog in een soort van actie of zo, want er zat een extra doosje met 5 brillen bij.
Hoewel die brillen niet mega duur zijn van een passsive tv, is het natuurlijk altijd mooi meegenomen.

Ik moet nog wel wennen aan de 47", want ik kom van een 32".
Maar het beeld is top via mijn Humax decoder.

Ik heb wel even CI+ geprobeerd, maar dan leek het beeld wel analoog of zo.
Is dat een setting of zo in de tv? Via de decoder is het top, dus waarom zou CI+ dat niet kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 18-09 18:57
Andere link met een review en calibratiesettings van de LW650S is deze.

[ Voor 36% gewijzigd door buzzbuzz68 op 09-06-2011 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloodhatch
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 12-04-2022
Ook ik heb de knoop doorgehakt, Maandag in de avond de 42lv375s besteld bij T-online Shop, woensdag binnen. Snel en in goede staat afgeleverd, dus ik ben tevreden. Tv presteert ver boven mijn verwachtingen, echter heb ik nu het volgende. Ik ben geen echte tweaker en heb niet te veel tijd om het uit te zoeken, vandaar dat ik het hier vraag.

Achtergrondinformatie: eerste LCD tv, hiervoor beeldbuis Sony 55cm.

Ik kan de zenders sorteren, maar zodra ik de TV opnieuw aanzet staan de zenders weer gesorteerd zoals ze na het automatisch afstemmen gesorteerd stonden. Moet ik handmatig afstemmen? Automatisch afstemmen zou toch moeten werken zonder de gesorteerde kanalen te resetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2frankie
zynex schreef op zaterdag 28 mei 2011 @ 22:34:
@2frankie
Ik heb voorheen nooit een LG televisie gehad. (phillips/samsung plasma's), maar je merkt wel degelijk dat er backlight bleeding is als je alle lichten uitzet. Het is en blijft ten slotte een edge lit led tv. Zelf vind ik het wel meevallen en het is gelukkig bij lange na niet zo slecht als bij die d8000 serie van Samsung.

Als vanavond iedereen even weg is uit de woonkamer zal ik wel wat foto's proberen te maken.
Is het nog gelukt om een foto'tje te maken van de backlight bleeding ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2frankie
Ik zit ondertussen ff te dubben om deze tv in te wisselen voor m'n Philips 42PFL9803.
Een van de belangrijkste redenen is om eindelijk m'n UPC mediabox in kunnen te wisselen voor CI+.
Daar was ik n.l al een poosje op aan het wachten.

3D boeit me op dit moment (nog) niet maar als ik dan overstag zou gaan, wil ik er qua (2D) beeldkwaliteit zeker niet op achteruit gaan.

Als ik de contrastverhoudingen vergelijk, is het 5000.000 bij de LG** LW650s en 2000.000 bij Philips 42PFL9803.
Vergelijk ik de nieuwprijs van de Philips uit 2009 en wat de LG**LW650s nu kost, is het verschil dramatisch hoog.

Moet je nu echt geen prijzen meer vergelijken van toen en nu ? :$

Zou ik mogen verwachten dat ik er met de 650s er zeker niet op achteruit zal gaan qua beeldkwaliteit t.o.v. m'n Philips ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X1pheR
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 26-06 12:38
Onze sony tv is kapot en kan niet vervangen worden. Ik krijg nu het geld terug en was aan het zoeken naar een nieuwe tv. Nou zit ik te twijfelen om de 47LW650S te gaan kopen. Volgens wat ik allemaal heb gelezen de beste keus in 46"/47" 3D LED TV op dit moment in deze prijscategorie. Correct me if I'm wrong :)

Wie kan vertellen hoe de input lag is? Ik wil er ook veel op gaan gamen maar volgens een review is er veel input lag en is gamen daardoor onmogelijk. De review op tweakers meld weer dat ze hier niet veel van merkten. Wie kan uitsluitsel geven?

Hoe zijn bewegende beelden op deze tv? Met onze sony zag je dat de resolutie met bewegende beelden flink achteruit ging en dat het helemaal wazig werd met trails.

Out of order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

X1pheR schreef op maandag 13 juni 2011 @ 16:30:

Wie kan vertellen hoe de input lag is? Ik wil er ook veel op gaan gamen maar volgens een review is er veel input lag en is gamen daardoor onmogelijk. De review op tweakers meld weer dat ze hier niet veel van merkten. Wie kan uitsluitsel geven
ik heb een PS3 op deze tv aangesloten.
ik heb er niet heel veel verstand van, dit vwb input lag (kan je dit ergens op een filmpje laten zien)
Wel vind ik deze tv prima voor PS3 spellen.
Ik speel GT5, een snel spel, dus als er ergens slecht beeld mee te zien is, dan is het wel met dit spel
Wel moet je de Trumotion aanzetten, dan loopt het net wat mooer
X1pheR schreef op maandag 13 juni 2011 @ 16:30:

Hoe zijn bewegende beelden op deze tv? Met onze sony zag je dat de resolutie met bewegende beelden flink achteruit ging en dat het helemaal wazig werd met trails.
Dit ligt er helemaal aan in welke kwaliteit je kijkt
SD: snelle beelden zijn niet echt mooi, maar wel goed genoeg
HD: gisteren F1 bekeken, super gewoon, dat blijft erg mooi om te zien
tot nu toe nog geen spijt gehad van de aankoop

en mocht je niet echt geïnteresseerd zijn in 3D......
Dat veranderd al heel snel nadat je dat op deze tv hebt gezien, dat is gewoon buitengewoon mooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X1pheR
Verwijderd schreef op maandag 13 juni 2011 @ 20:24:
[...]

ik heb een PS3 op deze tv aangesloten.
ik heb er niet heel veel verstand van, dit vwb input lag (kan je dit ergens op een filmpje laten zien)
Wel vind ik deze tv prima voor PS3 spellen.
Ik speel GT5, een snel spel, dus als er ergens slecht beeld mee te zien is, dan is het wel met dit spel
Wel moet je de Trumotion aanzetten, dan loopt het net wat mooer

[...]

Dit ligt er helemaal aan in welke kwaliteit je kijkt
SD: snelle beelden zijn niet echt mooi, maar wel goed genoeg
HD: gisteren F1 bekeken, super gewoon, dat blijft erg mooi om te zien
tot nu toe nog geen spijt gehad van de aankoop

en mocht je niet echt geïnteresseerd zijn in 3D......
Dat veranderd al heel snel nadat je dat op deze tv hebt gezien, dat is gewoon buitengewoon mooi
Bedankt voor de reactie. Ik heb er geen filmpje van maar volgens een review op digitalversus.com heeft deze tv last van veel ghosting en input lag. ghosting dus dat er een waas achter blijft als er iets beweegt om simpel te zeggen en de input lag is de tijd tussen dat jij bijvoorbeeld op je PS3 een kant op stuurt en dat dit daadwerkelijk op het scherm gebeurd. Dit schijnt dus heel hoog te zijn volgens de review;
With an average ghosting time of 16.5 ms, the IPS panel in the LW650 is less responsive than the average TV (12 ms). Against a light background, the previous frame remains visible for 13 ms, and it takes 20 ms for it to disappear in the case of a frame with a dark background.

When you're using it for gaming, the TV has significant input lag, 99 ms or six whole frames behind a CRT monitor. That will leave gamers at a bit of a disadvantage.
Beide is bij jou niet het geval? Qua input zal ik voornamelijk HD materiaal gaan aanbieden aan de TV. En digitaal ziggo. Heb jij dit ook of anders waarbij je zegt dat SD niet mooi weergeeft?

[ Voor 4% gewijzigd door X1pheR op 13-06-2011 22:05 ]

Out of order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb dat ook gelezen ja

Maar voor mij is dit echt een bericht wat ik niet terug zie in de tv
Zeker met gamen heb ik prachtig beeld, en gamen in 3d is erg leuk.
Soms heb je wel met b.v voetballen een randje rond de gezichten (ghosting??) maar dat ligt geheel van welke zender/ uitzending je dit bekijkt
En zit het dan in de uitzending of aan de tv, ik kan dit niet vertellen

input lag is de tijd tussen dat jij bijvoorbeeld op je PS3 een kant op stuurt en dat dit daadwerkelijk op het scherm gebeurd: Ik heb dit echt niet gezien!!!

Ik heb ook ziggo digitaal, maar wat ik met SD bedoel is dat het digitaal niet HD uitgezonden wordt.
Maar Ziggo gaat naar 24 HD zenders toe, dus het zal steeds minder zichtbaar worden
Ik heb van de aankoop absoluut geen spijt .

[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2011 12:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellFury
Afgelopen vrijdag de 55LW650s binnengekregen, en meteen alles uitgeprobeerd.

3D werkt goed, al moet ik zeggen dat je wel echt met je kop bij de film moet blijven anders krijg je (lees: ik) hoofdpijn... Hoofdpijn is misschien niet 't goede woord, maar een beetje een duf, misselijk gevoel. Gisteren echter weer een stukje zitten kijken, en als je er goed voor zit valt 't allemaal wel mee. De 2D>3D-conversie is echt super, wat ik niet had verwacht. Het publiek bij Pinkpop stond bij wijze van echt in de huiskamer :) Ook de polarisatie lijntjes zijn op een afstand groter dan 2,5m nagenoeg niet meer te bekennen. Wel jammer dat 3D eigenlijk alleen nog maar voor 720p wordt ondersteund. AvP zag er op 720p3D toch een stuk minder uit dan 1080p2D.

Input lag: Ook ff een stukje op de 360 en PS3 zitten spelen, maar eigenlijk is me geen moment opgevallen dat er input lag is. LA Noire speelde als een zonnetje. Wel is de resolutie i.c.m. gebrek aan AA wel echt laag... Nou moet ik zeggen dat we er nu nog te dicht op zitten (2,5m), maar denk dat een 720p-game gewoon te lage resolutie is voor 55".

TruMotion: Ik kan hier echt niet tegen. De televisie verzint er zoveel troep bij, dat kijken met TruMotion zelfs nog maar op laag voor mij niet te doen is. De motorscene in het begin van Tron Legacy op 1080p gaf echt verschrikkelijke artifacting, terwijl het toch echt geen slechte rip was. Met TruMotion uit schokt het beeld bij sommige panning shots, maar het beeld is ten minste wel zuiver.

Paneelkwaliteit: Hier vind ik echter nog wel een aantal zwakke punten schuilen. Ik kom van een 5 jaar oude Plasma TV af, dus had verwacht dat LED ondertussen zijn sporen wel genoeg had verdiend om plasma te vervangen; hier kijk ik wel ff op m'n neus. De backlight bleeding/local dimming is minder dan ik verwachtte. Ik heb local dimming, dynamisch contrast/kleuren uit staan, maar nog lijkt het alsof de achtergrond verlichting wordt geregeld; en best traag, wil ik daaraan toevoegen. Ben ik een donkere scene aan het bekijken, en ik druk op de Homeknop om naar instellingen te gaan (overigen ook gruwelijk irritant dat je niet rechtstreeks naar beeldinstellingen kan als je gewoon een input aan 't bekijken bent - wel weer bij video afspelen via plex of USB :S ), dan wordt de backlight over een seconde weer omhoog geregeld.

De audio-vertraging is ook niet constant heb ik het gevoel, en dit is erg vervelend bij het afstellen van de surround receiver, maar hier heb ik nog niet veel tijd in gestopt, dus daar kan ik niet genoeg over zeggen.

Laatste wat ik redelijk vervelend vind is dat de TV de tijd vergeet als je de spanning er af haalt. Het is irritant als je je hele elektronica spanningsloos maakt, en de volgende dag word je begroet door 4 streepjes i.p.v. de tijd. Nou is dat nog niet het vervelendste, maar ik had ook het gevoel dat hij mijn beeldinstellingen vergat, vergat dat ik al ahd gezien dat er nieuwe applicaties bij de laatste update zaten, en enkele keren zelfs niet meer wilde connecten met m'n wired network...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X1pheR
Verwijderd schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 11:57:
Ik heb dat ook gelezen ja

Maar voor mij is dit echt een bericht wat ik niet terug zie in de tv
Zeker met gamen heb ik prachtig beeld, en gamen in 3d is erg leuk.
Soms heb je wel met b.v voetballen een randje rond de gezichten (ghosting??) maar dat ligt geheel van welke zender/ uitzending je dit bekijkt
En zit het dan in de uitzending of aan de tv, ik kan dit niet vertellen

input lag is de tijd tussen dat jij bijvoorbeeld op je PS3 een kant op stuurt en dat dit daadwerkelijk op het scherm gebeurd: Ik heb dit echt niet gezien!!!

Ik heb ook ziggo digitaal, maar wat ik met SD bedoel is dat het digitaal niet HD uitgezonden wordt.
Maar Ziggo gaat naar 24 HD zenders toe, dus het zal steeds minder zichtbaar worden
Ik heb van de aankoop absoluut geen spijt .
Goed om te horen dat er dan toch echt geen input lag is. Of althans niet merkbaar.
Zit toch nog wel te twijfelen of de 650s wel een verstandige keuze is gezien de msg nu van HellFury. Herken jij deze problemen? Hoe ben jij uiteindelijk bij deze tv terecht gekomen? Welke had je nog meer in het vizier?
HellFury schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 14:23:
Afgelopen vrijdag de 55LW650s binnengekregen, en meteen alles uitgeprobeerd.

3D werkt goed, al moet ik zeggen dat je wel echt met je kop bij de film moet blijven anders krijg je (lees: ik) hoofdpijn... Hoofdpijn is misschien niet 't goede woord, maar een beetje een duf, misselijk gevoel. Gisteren echter weer een stukje zitten kijken, en als je er goed voor zit valt 't allemaal wel mee.

** knip **

Nou is dat nog niet het vervelendste, maar ik had ook het gevoel dat hij mijn beeldinstellingen vergat, vergat dat ik al ahd gezien dat er nieuwe applicaties bij de laatste update zaten, en enkele keren zelfs niet meer wilde connecten met m'n wired network...
Jouw msg is toch weer heel wat anders dan het resterende wat ik lees. Je bevestigd gelukkig dat er geen merkbare input lag is maar de rest is vrij negatief. Is het allemaal echt zo erg? Houd je de tv überhaupt?

Out of order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
Van input lag heb ik geen last. Nou ben ik ook geen echte gamer die veel shooters speelt, maar Forza 3 liep best lekker. En tsjah 3d word ik altijd een beetje duf van om het zo maar te noemen. Daarom ben ik ook express voor een cinema 3d tv gegaan, want bij actief was het voor mij nog veel erger.

Welke software versie heb jij nu Hellfury? Ik heb net nog gekeken of er iets nieuws was, maar hij zei dat ik al op de nieuwste zat. Hierbij heb ik geen enkele problemen met mijn wired netwerk. Deze connect iedere keer direct. Wireless is echter een ander verhaal. Ik heb namelijk een dongle erbij gekocht, maar dat is eigenlijk een waste of money geweest. Ik moet vaak opnieuw mijn wachtwoord invoeren en hij lijkt bij media link niet echt te bufferen. Bij een bedraad netwerk heb ik hier totaal geen last van.

De audio vertraging moet toch ook verder geen probleem vormen? Bij de instellingen op de tv kan je dit veranderen en in het geval van een fatsoenlijke home cinema set ook.

En hoezo 'denk' je dat je beeldinstellingen niet worden onthouden? Dit kun je gewoon zien. Je maakt namelijk profielen aan. Standaard heten deze expert,1,2,3 etc. Dus als deze weg zijn worden ze niet onthouden. Zo simpel is dat, maar in mijn geval blijven ze gewoon allemaal staan.

@X1pher, Zo te zien zit je te twijfelen tussen enkele tv's. Dit had ik in het begin ook aangezien het toch aardig wat geld is, maar je kan ze volgens mij beter gewoon gaan bekijken en de knoop doorhakken. Zo heeft elke tv wel weer iets dat net wat minder is als dan andere tv. (Tenzij je een 100k b&o tv koopt ofzo :p)

Ik zat enkele geleden zelf te twijfelen tussen de D8000 serie en de LW650S. Dit zijn beiden led tv's, omdat ik toch niet terug wilde op plasma. Plasma is bij mij tot nu toe altijd goed bevallen, maar onze tv hangt nu in de woonkamer en ik zie mijn familie er wel voor aan om weer eens van alles aan te laten staan waardoor er iets inbrand. En dat wilde ik met een nieuwe tv toch niet riskeren. Wel merk ik dat fabrikanten het inbranden tegenwoordig echt proberen tegen te gaan. De software op deze tv is bijvoorbeeld het zelfde als op de LG plasma tv's en dat merk je wel aangezien de tv standaard na een poosje het backlight vermindert of het scherm uitschakelt.

De redenen voor mij om toch voor de 55lw650s te gaan waren:
-Een nieuwe tv moest over 3d beschikken, maar mijn ogen kunnen absoluut niet tegen actieve 3d tv. Ook merkte ik bij die actieve dingen in de winkel al dat de bril een paar keer weg viel.

-De LW650s kon ik in combinatie met een home cinema set en een cashback actie erg goedkoop aankomen in vergelijking met de D8000. Teven pastte deze home cinema set ook beter bij ons interieur.

-Bij beiden tv's merkte ik dat er sprake was van back light bleeding. Dus deze factor viel voor mij weg. Dit is nou eenmaal iets waarmee ik moet leven bij een LED tv. Al erger ik me er zelf totaal niet aan.

-Ik ergerde me mateloos aan het glossy scherm van de D8000. (al is het design natuurlijk wel erg mooi.)

-De kwaliteit van blu ray content vond ik erg goed en LG heeft ervoor gezorgd dat er erg veel valt in te stellen. Zelfs de automatische kalibreer software voor n00bs werkt aardig goed.

-Verder vond ik de algemene software fijner. Ik maak nu namelijk actief gebruik van plex. Nu zou je er inderdaad een boxeebox ofzo bij kunnen kopen, maar ik vind het zelf erg fijn dat dit geintegreerd is in de tv. En plex bevalt mij zeer goed doordat deze de coverart erg snel weet op te halen. Het enige nadeel van de software dat ik tot nu toe ben tegen gekomen is dat het draadloze wachtwoord soms wordt vergeten en dat de LG remote app niet goed over weg kan met android telefoons.

Ik hoop dat er nog iets van structuur zit in dit langdradige verhaal. :P Hieronder een wazige foto van onze huidige opstelling:

-LG 55lw650s tv
-LG HX976TZW home cinema set
-Vogels thin 345 muurbeugel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellFury
X1pheR schreef op dinsdag 14 juni 2011 @ 21:37:
[...]

Goed om te horen dat er dan toch echt geen input lag is. Of althans niet merkbaar.
Zit toch nog wel te twijfelen of de 650s wel een verstandige keuze is gezien de msg nu van HellFury. Herken jij deze problemen? Hoe ben jij uiteindelijk bij deze tv terecht gekomen? Welke had je nog meer in het vizier?

[...]
Jouw msg is toch weer heel wat anders dan het resterende wat ik lees. Je bevestigd gelukkig dat er geen merkbare input lag is maar de rest is vrij negatief. Is het allemaal echt zo erg? Houd je de tv überhaupt?
Ik hou de TV wel. Uiteindelijk valt 't allemaal wel mee, maar 't is een gewenning als je van Plasma komt. Je merkt bij plasma gewoon heel goed dat je kamer eigenlijk zo donker mogelijk moet zijn om het beeld zo mooi mogelijk over te laten komen, en daar ga je jezelf aan wennen. Na 4 jaar is het dan moeilijk af te leren dat je gewoon je gordijnen in de woonkamer open kunt laten. Doe je dat met deze TV is de backlight bleed nagenoeg tot helemaal niet zichtbaar.

Je moet uiteindelijk toch door elke TV heen prikken, omdat ze allemaal hun voor en nadelen hebben. Ik twijfelde tussen plasma en led, waarbij de plasma-keuze de Samsung PS51D6900 zou worden, en de LED de LG 47LW650s. Ik kijk het liefste niet op de cinema-stand, omdat ik met mijn lichte kleurenblindheid het beeld dan echt te vaal vind. Mijn vriendin en ik waren in de Mediamarkt, en daar stond een Samsung plasma D6900 naast een LED D7000. Het LED beeld was vele malen helderder en contrastrijker (ook nadat ik beide op cinema had gezet, ze benaderen dan beide dezelfde standaard, dus betere vergelijking). We waren het er toen unaniem over eens dat het LED zou worden. Na een boel reviews te hebben gelezen en mezelf lekker te hebben gemaakt met het cinema 3D was ik er toch voor gegaan.

Als je dan thuis aankomt is het natuurlijk heel aanlonkelijk om het aan te sluiten en een film aan te zetten, en dan loop je inderdaad tegen de minpunten aan. Alles staat veel te fel, veel te smooth... Na wat afregelen (met de ingebouwde instellingen wizard!) komt het al een heel eind in de buurt. Dus wen jezelf er aan dat je eerst een klein weekje bezig bent om je instellingen te vinden ;)

@Zynex
Ik had de TV meteen geupdate naar de laatste versie (03.07.nog iets, dacht ik). Beeldinstellingen waren elke keer als de TV aan ging (dus na elke keer spanningsloos) niet naar wens. Dit kan ook gewoon de verkeerde instelling i.c.m. mierenneuken zijn, geef ik eerlijk toe ;)
Enige, laatste minpuntje: Geen DTS ondersteuning. Ik snap dat de licentie geld kost e.d., maar vind het wel jammer dat ik niet ff gauw een film kan testen, omdat alle films die ik de laatste tijd 'koop' van DTS audio zijn voorzien...

[ Voor 10% gewijzigd door HellFury op 15-06-2011 08:33 . Reden: @Zynex ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De tv heeft geen THX erkenning.

DTS heeft met je receiver te maken.
Een bluray met DTS geluid is gewoon prima af te spelen
Wel is het zo dat de tv niet rechtstreeks een MKV file met DTS kan afspelen.'Maar dit is geen enkel probleem aangeziien er genoeg software te vinden is die het DTS geluid kan omzetten naar een AC3 geluid

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2011 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellFury
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 11:08:
De tv heeft geen THX erkenning.

DTS heeft met je receiver te maken.
Een bluray met DTS geluid is gewoon prima af te spelen
Wel is het zo dat de tv niet rechtstreeks een MKV file met DTS kan afspelen.'Maar dit is geen enkel probleem aangeziien er genoeg software te vinden is die het DTS geluid kan omzetten naar een AC3 geluid
DTS heeft helemaal niets met mijn receiver te maken als ik een film afspeel op de TV... Natuurlijk kan ik een HDMI-kabeltje van m'n bron naar m'n receiver leggen, en van m'n receiver naar de TV, maar 1) Mijn receiver ondersteunt geen 3d, en 2) er zit een voldoende capabele videospeler in, en ik wilde graag dat deze DTS kon decoderen, of op z'n minst doorsturen door de optical out.
En uiteraard kan ik elke film om gaan zetten, maar dat zijn allemaal omwegen. Ik wil geen omweg, ik wil DTS kunnen afspelen.Al moet ik die licentie extra betalen dan ben ik daar nog gelukkig mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vind het ook wel jammer dat de 650s geen DTS can decoden. Dat zou voor mij perfect zijn, want dan kan ik gewoon 1:1 mijn mkv's bekijken

EDIT:
er wordt aangewerkt :)
Check dit:
https://plexapp.lighthous...-for-lg-medialink-clients

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 15-06-2011 15:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kan je uitleggen wat het voordeel van plex is tov een hdd aan de tv hangen?
je bent dan altijd verplicht om een computer aan te hebben toch?

Het is wel een DTS naar AC3 converter

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 19:42:
Kan je uitleggen wat het voordeel van plex is tov een hdd aan de tv hangen?
je bent dan altijd verplicht om een computer aan te hebben toch?
Ik heb Plex even bekeken, en je moet inderdaad een machine aan hebben staan die de Plex Media Service draait. Het voordeel is dat je een mooie interface hebt naar je films en series + misschien nog wat meer webservices. Maar ik heb al een Popcorn Hour C200, en dan is het toch wel minder. Geen DTS, laat staan HD audio en altijd een PC aan moeten hebben staan, nee laat maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HellFury
Klopt. Het voordeel van Plex was voor mij de mogelijkheid om zonder verder gedoe 3D te kijken. Mijn HDMI-switch en Receiver ondersteunen maar tot HDMI 1.3 en eigenlijk voor 720p zijn bedoeld, dus dat zou betekenen dat ik de HTPC rechtstreeks op de TV moet aansluiten, en met mijn huidige indeling is dat wat lastig.

Uiteindelijk is dit dan ook een goede oplossing voor mensen die hun PC niet direct naast hun TV hebben staan; al vraag ik me dan wel af of je daar dan een netwerkaansluiting hebt...

Gisteren m'n volwaardige PC maar eens aangesloten i.p.v. m'n 5 jaar oude HTPC, en man, man, man wat is Assassin's Creed zo veel vetter op 55". Totaal geen last van input lag (misschien is dat anders als je competetief gamet hoor), en 1080p op 2,70m is nog echt scherp. Aangezien het buiten licht was en het spel constant beeldvullend was, had ik me ook totaal niet geërgend aan eventuele backlight bleeding o.i.d. Even de 3D-conversie van de TV geprobeerd, maar was niet comfortabel genoeg om uren vol te houden. Native 3D niet geprobeerd omdat dat maar tot 720p ondersteunt. Weet iemand of dit in de toekomst nog wordt verhoogd en of de TV dit dan automatisch ondersteunt? Ben bang van niet.

[ Voor 5% gewijzigd door HellFury op 16-06-2011 08:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plex in de LG tv's is eigenlijk gewoon een mooie interface voor hetzelfde als wat DNLA doet.

Voordeel van Plex is dat je gelijk film informatie hebt en tevens ook cover art (film plaatjes), dit geeft een mooi en overzichtelijk geheel.
Het is een soort van film database.

Het klopt dat je voor de Plex client van de LG tv een server versie moet hebben, maar er zijn ook apps gemaakt van de Plex server, die draaien op bijvoorbeeld een NAS, zoals Synology, Qnap en Readynas (netgear). Hoewel mensen nog wel zeggen dat je NAS wel een intel processor moet hebben om het transcoden aan te kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-06 13:25
Ik volg dit topic met grote belangstelling omdat ik al een tijdje op zoek ben naar een nieuwe TV. Die 10 jaar oude 82cm CRT moet de deur maar eens uit.

Plasma valt voor mij af door het stroomverbruik en de trillingen in de witte vlakken waar ik last van heb. Actieve 3D wil ik eigenlijk niet omdat ik die brillen onhandig vind (opladen en linken met de TV), mijn dochter die brillen sloopt en omdat ik de meeste niet lekker vind zitten. Passieve 3D is dus mijn ding, heb ik besloten.

Nu is LG momenteel de enige die deze techniek gebruikt en zijn de LG modellen ook daadwerkelijk leverbaar, dus het zou maar zo een LG kunnen worden. Ik zit ongeveer 4 tot 5 meter van de TV af, dus een 47" is groot zat. 50" zou ik ook nog wel willen, maar die is er simpelweg niet. De 55" modellen zijn me echt wat te groot. Ergo: de 47" gaat het worden.

Nu zijn er twee modellen die in die maat met de passieve 3D techniek leverbaar zijn: de 47LW570S en de 47LW650S. Ik heb een vergelijking (dropbox-mirror) gemaakt van deze twee modellen op de LG website - voornamelijk omdat ik het 570S model wat mooier vind. Hij is ook iets goedkoper blijkbaar, wat ook niet onaardig is. De vraag is dan alleen: wat ga je missen ten opzichte van de 650S?

Uit de vergelijking blijkt direct dat de 570S geen smart TV zou zijn en geen Cinema 3D techniek zou gebruiken. Op de productpagina van de 570S staat echter gewoon dat het een Smart TV is met Cinema 3D. Beetje vreemd, maar volgens mij is dat een foutje in de vergelijker van LG.

Mijn andere overpeinzingen heb ik even op een rijtje gezet. Uiteraard in de hoop dat daar een voor mij bevredigend antwoord op komt, maar misschien zijn er ook punten die anderen kunnen helpen bij het maken van een gefundeerde keuze.

A. Wat wel een 'echt' verschil is dat de 570S geen TruMotion 200Hz feature heeft, maar 'slechts' TruMotion 100Hz. Of dat echt een issue is kan ik echt niet inschatten. Misschien dat een van jullie hier iets over kan zeggen? Is TruMotion iets wat je toch uitzet zodra de TV binnen is of doet het wel degelijk wat nuttigs? Ik heb nu 'Digital Natural Motion' op mijn TV, maar dat staat uit omdat ik het beeld dan vreselijk onnatuurlijk vind.

B. Verder valt mij op de de 570S maar bij 3 winkels te verkrijgen is. Waarom zou dat zijn? Zijn die winkels anders dan de rest, halen ze dit model bijvoorbeeld uit het buitenland?

C. Ergens is mij ter ore gekomen dat het zelf sorteren van zenders (ik ga er een CI+ module in steken, woon in Ziggo gebied) niet kan. Dat zou dus betekenen dat de HD-versies van een aantal zenders op onhandige plekken zit. Bij Samsung TV's is daar een oplossing in de vorm van een tooltje voor. Kan iemand iets zeggen over dit niet kunnen sorteren van de zenders? Is er stiekum toch ergens een oplossing voor te vinden?
Antwoord: is op zijn minst een rotwerk, maar vooralsnog lijkt het in ieder geval wel mogelijk te zijn. Als het echt niet zou kunnen zou het een showstopper zijn: wie wil nou Nederland 2 in HD op 64 of zoiets hebben?

D. Een vorm van PVR functionaliteit (middels het insteken van een stevige USB stick) leek me een aardige feature. Gewoon het beeld even kunnen pauzeren is trouwens wat mij betreft al zat. Kan dat nou met deze modellen? Of is dat niet mogelijk? Dat is me nog steeds niet helemaal duidelijk.
Antwoord: kan dus niet, is in het NL model uitgezet. Bijzonder vervelend, mogelijk showstopper.

E. Een (te) hoge input lag zou ik vervelend vinden. Ik ben geen vreselijk fanatieke gamer, maar Battlefield Bad Company en dat soort zaken mag ik toch graag zo af-en-toe eens spelen. Ik dat nou wel of niet een probleem met deze TV? Ik lees verschillende berichten, dus dat blijft voor mij een aandachtspunt.

Update: Lag schijnt toch niet zo'n groot probleem te zijn. Dit zijn een paar ervaringen ui de USA (blijkbaar):
PS3: I played NBA2K11 as it is my favorite game that I have. I notice, no lag or blurring when I played
------
Ok, was finally able to try out some gaming last night on my 47LW5600 used game mode and did not notice horrible lag mabey just slight lag
------
They didn't say anything about actually putting it in "game mode" that i read. I tried Fifa 11 briefly the other day in game mode. I didn't notice any lag nothing like i was seeing on a Samsung 6000 LED that i had a month ago.
------
Don't worry about gaming lag. Earlier today I went 19-0 on black ops. I wouldn't be able to do that with bad lag. Although sometimes on the 360 I get some lag. None on the PS3.
------
Now, I've played black ops for several days, and I don't seem to notice any difference on lag from my previous setup.
I do have the newer xbox, the kinect pack, it's hooked up via hdmi via yamaha rx-v567 receiver.
Only thing the xbox lack compared to the ps3 is manual 3d switch to sbs 3d.
As much as I have read on lag on this thread, I'm sure it's significant enough, but my set up doesnt have much of it. And I'm not even using game mode!
------
I'm not sure why there's still a question on the lag on this tv. As I said before I have went 19-0 in black ops on this set. There is NO WAY I could go without getting killed if there was lag! I play on 360 and PS3 and I'm still getting around 20 kills per match. Don't not get the tv because you think gaming lag is an issue. It's not! To all you gamers, this is a good gaming TV also.
------
I would say there is no lag with Black Ops on my PS3
------
Beyond that though, I have not noticed any lag in games. I began playing Portal 2 and MK, and . . . wow. Just wow. Portal 2 blew my mind for the picture.
------
Lag is not a problem for me. I play almost every ps3 fps out and am just as good on this set as I was on my last. Just disable trumotion, energy savings, and local dimming. I can leave most of them on and still not notice much difference.
Bron.

F. DTS pass-through doet 'ie niet. Decoding ook niet, maar dat vind ik niet zo'n ramp. Is toch een issue.

[ Voor 50% gewijzigd door garp op 16-06-2011 16:57 . Reden: Aanvullingen ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2frankie
@garp,

Misschien is dit ook wel interessant.
reviews: Toshiba: de televisies van 2011
De VL863 is ook een tv met passieve 3D en zou deze maand uit moeten komen.

[ Voor 9% gewijzigd door 2frankie op 16-06-2011 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Nou lees ik op de productpagina van de LW650S dat deze geen optical out heeft. Dat lijkt me wat vreemd, dat heeft 'ie toch wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvG_1961
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18-08 10:04
Ik heb deze TV en kan je het volgende melden
1. heeft een optical out
2. PVR is geblokeerd op de Nederlandse versie, je kan alleen afspelen via USb port (dit was een grote teleurstelling) staat echter wel duidelijk in de handleiding.

(wat ook een behoorlijk minpunt is: bij gebeuik van de SAT, Ci+ je kan niet sorteren op alfabet, alleen op Sateliet. Trek er maar een tijdje voor uit op het netjes gesorteerd te krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
AvG_1961 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 15:10:
Ik heb deze TV en kan je het volgende melden
1. heeft een optical out
2. PVR is geblokeerd op de Nederlandse versie, je kan alleen afspelen via USb port (dit was een grote teleurstelling) staat echter wel duidelijk in de handleiding.

(wat ook een behoorlijk minpunt is: bij gebeuik van de SAT, Ci+ je kan niet sorteren op alfabet, alleen op Sateliet. Trek er maar een tijdje voor uit op het netjes gesorteerd te krijgen.
Ha, zie je wel. Toch gewoon een optical out. Top dat je dat even meldt.

Dat PVR geblokkeerd is vind ik echt vreemd: warom zouden ze dat doen als ander merken die in deze klasse actief zijn dat wel gewoon hebben? Heeft er al iemand contact gehad met LG hierover?

Over die kanalen: het is dus wel mogelijk om ze te sorteren? Dat het een vervelend werkje is, is vervelend maar niet onoverkomelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
Verwijderd schreef op woensdag 15 juni 2011 @ 15:37:
Ik vind het ook wel jammer dat de 650s geen DTS can decoden. Dat zou voor mij perfect zijn, want dan kan ik gewoon 1:1 mijn mkv's bekijken

EDIT:
er wordt aangewerkt :)
Check dit:
https://plexapp.lighthous...-for-lg-medialink-clients
Toch vreemd dat 'ie ook geen pass-through doet. Je zou toch zeggen dat als jij een MKV afspeelt met DTS er in dat 'ie het in ieder geval naar de optical-out gooit zodat je het DTS-spoor door je versterker zou kunnen laten decoden en afspelen. Andere TV's kunnen dat toch ook, of is dat een aanname die ik niet zou mogen doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AvG_1961
  • Laatst online: 18-08 10:04
Je kan de kanalen van de Sat zelf een nieuw nummer geven, waardoor je ze in je zelf gewenste volgorde krijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X1pheR
@zynex en HellFury:

Het klopt inderdaad dat ik tussen verschillende tv's zit te twijfelen. Ik kan zelf ook niet over actief 3D en zat daarom naar passief te kijken. Maar zo is er ook de Philips 47PFL7606H welke passief is. Er is echter geen enkele review van te bekennen op internet. Verder zit ik naar de Sony Bravia KDL-46NX710 en Samsung UE46D6530 te kijken maar die zijn actief 3D. De sony schijnt echter trillingsvrij te zijn.

Ik heb de tv's bij de mediamarkt kunnen bekijken (behalve philips) maar niet naast elkaar. Ze zagen er allemaal verder goed uit maar beeldkwaliteit beoordelen is daar bijna onmogelijk. Tevens met de schokkerige demo filmpjes die ze daar afspelen. 3D heb ik op behalve de LG niet kunnen bekijken. Dus kan ik ook niet beoordelen. Onze huidige tv is kapot en daarom moet ik een nieuwe uitkiezen. De huidige bleek achteraf destijds een beetje miskoop te zijn geweest wegens hoge input lag en ghosting. Daarom wil ik ditmaal de "beste" tv uitkiezen. En nog steeds twijfeling om voor de LG te gaan omdat in sommige reviews de tv toch niet heel goed uit de bus komt en bestempeld wordt als een middelmatige tv. Er doorheen prikken wil ik inmiddels heel graag omdat ik er wel klaar mee ben maar ja.. :)

De cashback actie zag ik ook. Maakt het extra verleidelijk inderdaad. Ik heb alle lg 5.1 audio setjes bekeken die onder de actie vallen maar qua specs zijn ze allemaal gelijk. Prijs, uiterlijk en hoeveel weg speakers schijnt het enige verschil te zijn. Iemand ervaring met de verdere setjes? Ik zat te kijken naar de LG HX551, LG HX561, LG HX751 en LG HX771. De anderen zijn 2.1 wat volgens mij een mindere beleving geeft of 5.1 setjes welke te duur zijn zoals jij hebt zynex :).

De 55" variant zal het wel niet worden aangezien ik die toch wat te groot vind. Als er een tussenmaat nog was geweest had ik die genomen. Want van 47" naar 55" is wel ineens een hele grote stap. In reviews komt ook naar voren dat de 3D ervaring een stuk minder is met passief ten opzichte van actief omdat de verticale resolutie gehalveerd wordt. Hoe merkbaar vinden jullie dit?

Verder lees ik hier nu ook over geen DTS ondersteuning. Ik ging hier wel vanuit. Ik zal het plex niet gaan gebruiken aangezien er gewoon een HTPC op komt. Maar wat ik in gedachten had was om gewoon de HTPC via HDMI aan te sluiten op de TV en vervolgens vanuit de TV via S/PDIF naar het hifi setje. Maar op deze manier begrijp ik dus dat het dan niet mogelijk is om DTS op de receiver van hifi setje te ontvangen??? Dan moet ik dus al de HTPC via DVI aansluiten en geluid rechtstreeks op de receiver van hifi setje? Nou werd er aangegeven dat er aan gewerkt wordt maar dat is dus zoals ik lees alleen omzetting van DTS naar AC3 binnen plex. Dus er wordt niet gewerkt aan de pass-through wat ik nu juist nodig heb.

Als laatste wat me te binnen schoot. Hebben jullie ervaring met de CI+ module? Ik wil wel graag m'n ziggo hdmi kastje weg hebben. Geeft de ci+ ook nadelen? Trager zappen, beeldkwaliteit, oid?

[ Voor 3% gewijzigd door X1pheR op 17-06-2011 00:05 . Reden: ci+ toevoeging ]

Out of order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb nog helemaal geen spijt van de aankoop.
Alle tv's hebben voor en nadelen, maar voor mij was een ding zeker.
Actieve 3D zou het zeker niet worden.
Dan kan je inderdaad alleen kiezen tussen de LG en de nog uit te komen Philips.
De Philips heeft wel iets grappigs, als je van gamen houdt, kan je met een spel voor 2 spelers alle twee naar een volledig beeld kijken.
Dit komt omdat er bij Philips speciale tegen gepolatiseerde 3d brilletjes bijgeleverd kunnen worden.
De een kijkt dus de even beeldlijnen en de ander de oneven beeldlijnen.
Maar deze tv heeft weer ambilight, dit is voor mij een optie waar wel voor betaald moet worden, maar niet door mij gebruikt zou worden.

Ik vind het HD beeld op de LG gewoon echt heel erg mooi, en 3D is gewoon zeer goed.
Dat het beeld gehalveerd is, is gewoon niet waarneembaar.
Behalve als de vertikale kijkhoek te groot wordt en als je op een meter afstand gaat zitten.
Ik heb het vergeleken met actieve tv's maar de rust aan je ogen met passieve techniek vind ik vele malen belangrijker.
Wat vind jij zelf belangrijker, geen geknipper, geen vermoeidheid, geen hoofdpijn geen misselijkheid en een heel goed 3D beeld
Of al het bovengenoemde mogelijk wel ( ik had er echt last van) en misschien een klein beetje beter 3D beeld.
Maar dan moet je wel heel goed kijken denk ik!

Het DTS verhaal vind ik zelf niet zo heel belangrijk, ik heb een HDD aan de tv hangen en zet het geluid gewoon even om naar AC3 geluid.
Plex gebruik ik niet.

Persoonlijk zou ik niet voor een module gaan, dit ook omdat je ook eens wat (in HD) wilt opnemen.
Hoe doe je dit als je alleen een module hebt?

trouwens in augustus komt er een update waarbij de LG wel in 1080 te bekijken is met 3D
http://www.3dtvmagazine.n...-tvs-full-hd-3d-weergave/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
AvG_1961 schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 23:12:
Je kan de kanalen van de Sat zelf een nieuw nummer geven, waardoor je ze in je zelf gewenste volgorde krijgt.
Misschien dat ik het niet goed begrijp, maar mijn vraag is eigenlijk gericht op het sorteren van kanalen als de CI+ module van Ziggo in gebruik is. Kan dat ook, en blijft die volgorde dan bewaard?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rb338
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-01 12:58
X1pheR schreef op vrijdag 17 juni 2011 @ 00:02:
@zynex en HellFury:

Verder lees ik hier nu ook over geen DTS ondersteuning. Ik ging hier wel vanuit. Ik zal het plex niet gaan gebruiken aangezien er gewoon een HTPC op komt. Maar wat ik in gedachten had was om gewoon de HTPC via HDMI aan te sluiten op de TV en vervolgens vanuit de TV via S/PDIF naar het hifi setje. Maar op deze manier begrijp ik dus dat het dan niet mogelijk is om DTS op de receiver van hifi setje te ontvangen??? Dan moet ik dus al de HTPC via DVI aansluiten en geluid rechtstreeks op de receiver van hifi setje? Nou werd er aangegeven dat er aan gewerkt wordt maar dat is dus zoals ik lees alleen omzetting van DTS naar AC3 binnen plex. Dus er wordt niet gewerkt aan de pass-through wat ik nu juist nodig heb.
Ik heb een 47LX9500 met een HTPC eraan en inderdaad, DTS passthrough via een LG tv kun je vergeten. Gelukkig kunnen bv ffdshow en AC3filter prima DTS transcoden naar DD, wat ik dan ook doe :) Of het dan nog de moeite waard is om DVI en een optische kabel naar je amp te gebruiken zodat je toch DTS hebt, moet je zelf beslissen. Ik vond van niet en heb besloten binnenkort een deftige amp te kopen die wat hdmi invoer en uitvoer heeft, zodat ik alle apparatuur daarop kan aansluiten en nog maar 1 kabeltje naar de tv nodig heb. Heb je ook geen gezeur met passthrough en, bonus, je kunt dan DTS-HD MA en TrueHD ook bitstreamen vanaf je HTPC :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelderu
  • Laatst online: 22-05 16:33
garp schreef op donderdag 16 juni 2011 @ 16:36:
[...]

Ha, zie je wel. Toch gewoon een optical out. Top dat je dat even meldt.

Dat PVR geblokkeerd is vind ik echt vreemd: warom zouden ze dat doen als ander merken die in deze klasse actief zijn dat wel gewoon hebben? Heeft er al iemand contact gehad met LG hierover?

Over die kanalen: het is dus wel mogelijk om ze te sorteren? Dat het een vervelend werkje is, is vervelend maar niet onoverkomelijk.
PVR schijnt wel mogelijk te zijn via het servicemenu volgens avsforums.com. Ik heb deze procedure gevolgd, en een usb-HDD aangesloten (de TV is in mijn geval een 55LW650S).

De TV komt dan met de melding dat er een HDD gevonden is en of deze geïnitialiseerd moet worden als PVR. Vervolgens de vraag of timeshift mogelijk moet zijn: ja dus.

Als je dan op OK klikt heb je de mogelijkheid te pauzeren of op te nemen. Daar gaat het helaas fout bij mij... De opname start niet. Dit in tegenstelling tot de berichten op avsforums. Ik begrijp er niets meer van. Zijn er hier misschien mensen waarbij het wel lukt?

De procedure is als volgt (ook om THX aan te zetten): http://www.avforums.com/forums/14707154-post662.html

Let erop dat je in het normale menu spanje als land kiest. Anders werkt het als nog helemaal niet.

Alles op eigen risico natuurlijk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

michelderu schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 21:40:
[...]

De procedure is als volgt (ook om THX aan te zetten): http://www.avforums.com/forums/14707154-post662.html

Let erop dat je in het normale menu spanje als land kiest. Anders werkt het als nog helemaal niet.

Wow

Dat je dit durft.
Dit is alleen interessant als je een module in de tv hebt zitten toch?
Met een externe decoder heeft dit weinig zin..toch?

Wat is het voordeel als je de tv op THX enabled zet?.

Wat kan er gebeuren als je een fout maakt met je harmony one instellingen?

PS toch even gekeken, maar hoe heb jij je code gekregen?

Please check http://lgusb.wikispaces.com/ for the rest of the steps to get past the password screen, it is not the same password for every model.

Ik krijg te zien dat de website niet te bereiken is

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 19-06-2011 17:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelderu
De PVR functie is inderdaad alleen zinvol als je óf de ingebouwde DVB-S, DVB-C of DVB-T van de televisie gebruikt. Voldoende mogelijkheden dus! Opnemen van HDMI of andere ingangen lukt niet.

Voor mij zou de PVR in combinatie met DVB-S zinvol zijn omdat ik dan mijn Dreambox 800 de deur uit kan doen. Handig, alles via de TV.

De code is 0413. Die staat genoemd in de post waarnaar ik linkte.

Op zich kan er weinig mis gaan als je maar niet aan andere settings zit dan in die post genoemd.

De THX functie is fijn omdat hiermee het beeld erg goed wordt ingesteld op een gecertificeerde kwaliteit. Er is een THX, THX Brightroom en een THX 3D setting. Als je dit activeert in het servicemenu krijg je deze opties in je normale menu toegevoegd bij je beeldinstellingen. Waarschijnlijk zijn deze standaard niet aangezet omdat LG dan rechten moet betalen aan LucasArts.

Ik ga in de komende weken een ISF calibratie uitvoeren, dus dan zijn de THX settings niet echt interessant meer.

Als die PVR nou nog eens helemaal werkte!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• buzzbuzz68
michelderu schreef op zondag 19 juni 2011 @ 20:13:
Ik ga in de komende weken een ISF calibratie uitvoeren, dus dan zijn de THX settings niet echt interessant meer.
Nice. Laat even weten hoe het resultaat is t.o.v. de THX settings. Ben benieuwd of het verschil echt de moeite waard is. En wat kost zo'n ISF calibratie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo'n ISF calibratie is dat gewoon zo'n expert1 profiel instellen?

Want dan kan je gewoon de calibratie settings nemen die op verschillende websites staan.

Kan je ook die THX functie activeren , zonder dag je een Harmony AB hebt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelderu
buzzbuzz68 schreef op maandag 20 juni 2011 @ 10:01:
[...]
Nice. Laat even weten hoe het resultaat is t.o.v. de THX settings. Ben benieuwd of het verschil echt de moeite waard is. En wat kost zo'n ISF calibratie?
Die ISF ga ik zelf doen. Ik heb een X-rite Eye-one aangeschaft en de uitleg op http://www.curtpalme.com/forum/viewtopic.php?t=10457 is echt geweldig. Het zal wel even duren, het kost veel tijd en die heb ik niet veel ;-). Als ik tevreden ben over het resultaat zal ik de settings posten.
Verwijderd schreef op maandag 20 juni 2011 @ 14:14:
Zo'n ISF calibratie is dat gewoon zo'n expert1 profiel instellen?

Want dan kan je gewoon de calibratie settings nemen die op verschillende websites staan.

Kan je ook die THX functie activeren , zonder dag je een Harmony AB hebt?
Ja, de ISF settings kun je bij expert 1 of 2 instellen. Houdt er wel rekening mee dat je 10 profielen R, G en B moet opgeven...

Een Harmony hoeft niet perse. Een One For All schijnt ook te werken hoewel ik daar geen ervaring mee heb.

Wat betreft DVR, zijn er mensen hier die het aandurven dit uit te proberen op de LW650s?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

[b][message=36257211,noline]

Ja, de ISF settings kun je bij expert 1 of 2 instellen. Houdt er wel rekening mee dat je 10 profielen R, G en B moet opgeven...

Een Harmony hoeft niet perse. Een One For All schijnt ook te werken hoewel ik daar geen ervaring mee heb.

Wat betreft DVR, zijn er mensen hier die het aandurven dit uit te proberen op de LW650s?
Waarom moet het via zo'n all-in-one afstandsbediening. Ik snap dat je daarmee je knoppen kunt programmeren en dus dat je daar een knop kan gebruiken als service menu knop.

Maar is er niet gewoon een mogelijkheid om het via de normale AB te doen?
Bijvoorbeeld door bepaalde knoppen combi;s in te drukken?
Of door een knopw 20 sec of zo vast te houden?

Iemand een idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yohan
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:04
michelderu schreef op zaterdag 18 juni 2011 @ 21:40:
[...]

PVR schijnt wel mogelijk te zijn via het servicemenu volgens avsforums.com. Ik heb deze procedure gevolgd, en een usb-HDD aangesloten (de TV is in mijn geval een 55LW650S).

De TV komt dan met de melding dat er een HDD gevonden is en of deze geïnitialiseerd moet worden als PVR. Vervolgens de vraag of timeshift mogelijk moet zijn: ja dus.

Als je dan op OK klikt heb je de mogelijkheid te pauzeren of op te nemen. Daar gaat het helaas fout bij mij... De opname start niet. Dit in tegenstelling tot de berichten op avsforums. Ik begrijp er niets meer van. Zijn er hier misschien mensen waarbij het wel lukt?

Bizar dat het allemaal zo moet. Wat is in vredesnaam de strategie van LG om de PVR-functie zou te verstoppen? Dat is toch een prachtig selling point :?

"I'm not a cynic. I get up every morning hoping to find an honest man." - [Jack McCoy, Law & Order]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien hoopten ze dat je dan voor de nano led modellen zou gaan, omdat het daar standaard in de feature lijst staat.

Anders lijken die mogelijk niet zo "bijzonder" :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelderu
De PVR functie zit ook standaard in de edge-lit versie alleen is deze niet aangeschakeld in alle landen. Vooral in de noord Europese en oost Europese landen staat het aan. Ook in Spanje. Zo staat het ook beschreven in de Nederlandse handleiding. Zal waarschijnlijk met recht te maken hebben in de landen of licenties?

Wat betreft het service menu: op oudere modellen kon je inderdaad met een combinatie in het service menu komen. Dat heeft LG er nu uit gesloopt. Officieel moet het met een service-remote van LG.

Maar het is ook zeker niet zo dat geen PVR een dealbreaker is!

Deze TV is gewoonweg geweldig! Werkelijk perfecte HD weergave, pure 24 frames, geweldige passieve 3D. Deze TV heeft mij van mijn "plasma" geloof gebracht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X1pheR
@ proo
Afgelopen weekend weer even in de winkels wezen kijken en wat uitgebreider met de 47LW650S kunnen spelen en ben verkocht :) Ik wil 'm morgenavond bij de mediamarkt gaan halen mits ik deze voor dezelfde prijs mee kan krijgen als goedkoopste op een andere webshop. Het ziggo kastje wat we nu hebben heeft geen opname mogelijkheid. Dus de reden om voor een ci+ module te gaan is simpelweg om een extra apparaat kwijt te raken uit de gehele setup. Wel goed om te horen van die update. Ik zelf merkte de resolutie halvering ook niet in de winkel maar altijd mooi meegenomen als het beter wordt :P

@ garp
Heb je nog weten uit te zoeken of kanaal sortering mogelijk is? Wel handig om te weten aangezien wij ook voor een ci+ module willen gaan. Iemand?

@ rb338
Inderdaad ja. Alleen geluid vanaf de TV naar het hifi setje heb je dan niet toch? Dan heb je toch zowieso een optische link van TV digital out naar hifi digital in nodig?

Aangezien we voor de 47" gaan kunnen we ook voor de cashback actie gaan en een van de actiemodellen hifi setjes nemen. Ik kwam de LG HX771 tegen. Specs op LG website. Op heel internet kwam ik een enkele review tegen. Bijna 600 euro maar met 200 euro cashback dus nog "maar" bijna 400 euro. Het setje komt goed uit de bus. Wat vinden jullie? Is dit de moeite waard of moet ik voor die 400 euro echt naar iets anders kijken?

Ik ben niet thuis in de audio formaten maar er staat wel dat deze Dolby TrueHD ondersteuning heeft. DTS-HD Master Audio echter weer niet. Maar volgens de review heeft ie wel DTS-HD Master Audio Essential. Aangezien het setje "net" nieuw is zullen de HDMI poorten wel 1.4 zijn. Idee is dan dus weer om de HTPC aan dit setje te gaan hangen en het setje vervolgens via HDMI aan de TV. Wat vinden jullie?

edit:
Ik heb nog even de handleiding door zitten nemen en kom wel dit tegen;
Dolby TrueHD, Dolby Digital Plus en DTS-HD worden ondersteund met maximaal 5.1-kanalen als u een HDMI-verbinding voor de audio-uitvoer van het apparaat gebruikt. Is ook tevens de enige vermelding verder. Zou dit nou wel betekenen dat er ondersteuning is of alleen dat er passthrough hiervan is naar een ander apparaat?

[ Voor 8% gewijzigd door X1pheR op 21-06-2011 22:59 ]

Out of order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

michelderu schreef op zondag 19 juni 2011 @ 20:13:

De code is 0413. Die staat genoemd in de post waarnaar ik linkte.
Dat begrijp ik, maar als ik naar http://lgusb.wikispaces.com/ ga krijg ik not found te zien
of hoef je hier helemaal niet naar toe te gaan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michelderu
Verwijderd schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 23:33:
[...]

Dat begrijp ik, maar als ik naar http://lgusb.wikispaces.com/ ga krijg ik not found te zien
of hoef je hier helemaal niet naar toe te gaan?
Klopt, die link hoef je niet te volgen. Als je een Harmony hebt met de bijbehorende software geinstalleerd op je PC, kun je gewoonweg de uitleg volgen op http://harmonylghack.wikispaces.com/ en vanaf "How to" het proces volgen.

Je krijgt daarmee een nieuwe knop op je Harmony die je "Service menu" kunt noemen en dus ditto functionaliteit heeft als je hem gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pkregting
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 12-09 19:08
(jarig!)
Er is nu een actie op amazon.de waar je de meeste nieuwe modellen kunt verkrijgen voor:
- een lagere prijs dan in NL
- een gratis iets (soms een BD speler, soms een kleine tv, soms een soundbar)

Het enige wat me niet lukt is de tv in NL te laten leveren. Heeft iemand daar ervaringen mee?

http://www.amazon.de/gp/f...049427&pf_rd_i=B004S1X16W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• garp
X1pheR schreef op dinsdag 21 juni 2011 @ 22:45:
@ garp
Heb je nog weten uit te zoeken of kanaal sortering mogelijk is? Wel handig om te weten aangezien wij ook voor een ci+ module willen gaan. Iemand?
Nee, ik weet dat nog steeds niet zeker.

Verder heb ik een quote van Foka voor de 47LW650 (zonder S?), die willen hem leveren voor 1149 euro. Wat zou het addertje onder het gras zijn denken jullie? Scheelt gewoon 350 euro met de rest van de aanbieders!

Daar staat overigens ook weer dat de TV geen optical out heeft, terwijl die er toch echt op schijnt te zitten :-)

[ Voor 16% gewijzigd door garp op 22-06-2011 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• X1pheR
garp schreef op woensdag 22 juni 2011 @ 11:57:
[...]

Nee, ik weet dat nog steeds niet zeker.

Verder heb ik een quote van Foka voor de 47LW650 (zonder S?), die willen hem leveren voor 1149 euro. Wat zou het addertje onder het gras zijn denken jullie? Scheelt gewoon 350 euro met de rest van de aanbieders!

Daar staat overigens ook weer dat de TV geen optical out heeft, terwijl die er toch echt op schijnt te zitten :-)
Als ik op de LG websites kijk kom ik enkel de LW650S tegen en niet een LW650 serie. Dus volgens mij is het dezelfde. Waarom niet even bellen naar de foka voor uitsluitsel?

Die prijs is wel heel laag inderdaad. Hoe heb je dat gekregen? Gewoon een prijsaanvraag gedaan? Het zou nog wel kunnen zijn dat het geen nederlands model is.

[ Voor 9% gewijzigd door X1pheR op 22-06-2011 12:26 ]

Out of order...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flyduck
Steeds als ik de tv aan zet moet ik 2x OK kiezen en dan exit (iets met geen kanalen gevonden en keuze thuisgebruik / winkeldemo). Is er een manier om dit weg te krijgen? Tv is de 47LW570S.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zynex
@x1pher,

Wij hebben bijna hetzelfde setje. Althans de speakers zijn hetzelfde. (Op pagina 75 staat een wazige foto)
Het enige verschil is de midden console. De eerste set hebben wij terug moeten sturen, omdat de rear speakers geen verbinding konden maken, maar nu met onze nieuwe set bevalt het allemaal zeer goed. Je zult natuurlijk echte audiofielen hebben die een grote versterker kopen met lompe speakers, maar als je gewoon goede audio wilt met een naar mijn mening een goed design is dit de juiste keuze. Verder is het ook wel fijn dat de software van beiden apparaten elkaar aanvult. De interface is namelijk bijna hetzelfde en je hebt met die audio set een soort van soundhound/shazam op je afstandsbediening zitten. Dat kan soms wel handig zijn. En als je arc hebt aangesloten heb je nog maar één afstandsbediening nodig als je geen harmony hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik weet dat ze in de UK LW650T gebruiken als model nummer.

Verder heb ik zelf goede ervaringen met Apollo, dat is een winkel in Almere. Die levert wel de LW650S modellen (ik heb er via hun een gekregen), en volgens mij schelen zij niet veel met Foka.

Ze zijn wel iets duurder, maar zeker goedkoper dan de "rest" van alle winkels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb toch de 42LW650 besteld bij Foka (incl. een gratis blue ray speler). Ik zal jullie vertellen wat ze exact leveren zodra die binnen is. De sateliettuner is voor mij toch niet van belang.
Pagina: 1 ... 19 ... 32 Laatste