Ik volg dit topic met grote belangstelling omdat ik al een tijdje op zoek ben naar een nieuwe TV. Die 10 jaar oude 82cm CRT moet de deur maar eens uit.
Plasma valt voor mij af door het stroomverbruik en de trillingen in de witte vlakken waar ik last van heb. Actieve 3D wil ik eigenlijk niet omdat ik die brillen onhandig vind (opladen en linken met de TV), mijn dochter die brillen sloopt en omdat ik de meeste niet lekker vind zitten. Passieve 3D is dus mijn ding, heb ik besloten.
Nu is LG momenteel de enige die deze techniek gebruikt en zijn de LG modellen ook daadwerkelijk leverbaar, dus het zou maar zo een LG kunnen worden. Ik zit ongeveer 4 tot 5 meter van de TV af, dus een 47" is groot zat. 50" zou ik ook nog wel willen, maar die is er simpelweg niet. De 55" modellen zijn me echt wat te groot. Ergo: de 47" gaat het worden.
Nu zijn er twee modellen die in die maat met de passieve 3D techniek leverbaar zijn: de
47LW570S en de
47LW650S. Ik heb een
vergelijking (
dropbox-mirror) gemaakt van deze twee modellen op de LG website - voornamelijk omdat ik het 570S model wat mooier vind. Hij is ook iets goedkoper blijkbaar, wat ook niet onaardig is. De vraag is dan alleen: wat ga je missen ten opzichte van de 650S?
Uit de
vergelijking blijkt direct dat de 570S geen smart TV zou zijn en geen Cinema 3D techniek zou gebruiken. Op de
productpagina van de 570S staat echter gewoon dat het een Smart TV is met Cinema 3D. Beetje vreemd, maar volgens mij is dat een foutje in de vergelijker van LG.
Mijn andere overpeinzingen heb ik even op een rijtje gezet. Uiteraard in de hoop dat daar een voor mij bevredigend antwoord op komt, maar misschien zijn er ook punten die anderen kunnen helpen bij het maken van een gefundeerde keuze.
A. Wat wel een 'echt' verschil is dat de 570S geen TruMotion 200Hz feature heeft, maar 'slechts' TruMotion 100Hz. Of dat echt een issue is kan ik echt niet inschatten. Misschien dat een van jullie hier iets over kan zeggen? Is TruMotion iets wat je toch uitzet zodra de TV binnen is of doet het wel degelijk wat nuttigs? Ik heb nu 'Digital Natural Motion' op mijn TV, maar dat staat uit omdat ik het beeld dan vreselijk onnatuurlijk vind.
B. Verder valt mij op de de 570S maar bij
3 winkels te verkrijgen is. Waarom zou dat zijn? Zijn die winkels anders dan de rest, halen ze dit model bijvoorbeeld uit het buitenland?
C. Ergens is mij ter ore gekomen dat het zelf sorteren van zenders (ik ga er een CI+ module in steken, woon in Ziggo gebied) niet kan. Dat zou dus betekenen dat de HD-versies van een aantal zenders op onhandige plekken zit. Bij Samsung TV's is daar een oplossing in de vorm van een tooltje voor. Kan iemand iets zeggen over dit niet kunnen sorteren van de zenders? Is er stiekum toch ergens een oplossing voor te vinden?
Antwoord: is op zijn minst een rotwerk, maar vooralsnog lijkt het in ieder geval wel mogelijk te zijn. Als het echt niet zou kunnen zou het een showstopper zijn: wie wil nou Nederland 2 in HD op 64 of zoiets hebben?
D. Een vorm van PVR functionaliteit (middels het insteken van een stevige USB stick) leek me een aardige feature. Gewoon het beeld even kunnen pauzeren is trouwens wat mij betreft al zat. Kan dat nou met deze modellen? Of is dat niet mogelijk? Dat is me nog steeds niet helemaal duidelijk.
Antwoord: kan dus niet, is in het NL model uitgezet. Bijzonder vervelend, mogelijk showstopper.
E. Een (te) hoge input lag zou ik vervelend vinden. Ik ben geen vreselijk fanatieke gamer, maar Battlefield Bad Company en dat soort zaken mag ik toch graag zo af-en-toe eens spelen. Ik dat nou wel of niet een probleem met deze TV? Ik lees verschillende berichten, dus dat blijft voor mij een aandachtspunt.
Update: Lag schijnt toch niet zo'n groot probleem te zijn. Dit zijn een paar ervaringen ui de USA (blijkbaar):
PS3: I played NBA2K11 as it is my favorite game that I have. I notice, no lag or blurring when I played
------
Ok, was finally able to try out some gaming last night on my 47LW5600 used game mode and did not notice horrible lag mabey just slight lag
------
They didn't say anything about actually putting it in "game mode" that i read. I tried Fifa 11 briefly the other day in game mode. I didn't notice any lag nothing like i was seeing on a Samsung 6000 LED that i had a month ago.
------
Don't worry about gaming lag. Earlier today I went 19-0 on black ops. I wouldn't be able to do that with bad lag. Although sometimes on the 360 I get some lag. None on the PS3.
------
Now, I've played black ops for several days, and I don't seem to notice any difference on lag from my previous setup.
I do have the newer xbox, the kinect pack, it's hooked up via hdmi via yamaha rx-v567 receiver.
Only thing the xbox lack compared to the ps3 is manual 3d switch to sbs 3d.
As much as I have read on lag on this thread, I'm sure it's significant enough, but my set up doesnt have much of it. And I'm not even using game mode!
------
I'm not sure why there's still a question on the lag on this tv. As I said before I have went 19-0 in black ops on this set. There is NO WAY I could go without getting killed if there was lag! I play on 360 and PS3 and I'm still getting around 20 kills per match. Don't not get the tv because you think gaming lag is an issue. It's not! To all you gamers, this is a good gaming TV also.
------
I would say there is no lag with Black Ops on my PS3
------
Beyond that though, I have not noticed any lag in games. I began playing Portal 2 and MK, and . . . wow. Just wow. Portal 2 blew my mind for the picture.
------
Lag is not a problem for me. I play almost every ps3 fps out and am just as good on this set as I was on my last. Just disable trumotion, energy savings, and local dimming. I can leave most of them on and still not notice much difference.
Bron.
F. DTS pass-through doet 'ie niet. Decoding ook niet, maar dat vind ik niet zo'n ramp. Is toch een issue.
[
Voor 50% gewijzigd door
garp op 16-06-2011 16:57
. Reden: Aanvullingen ]