Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brianb
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 27-03-2023
Ik heb sinds een week de volgende configuratie:

Q6600 (4x 2.4 ghz)
Asus P5Q SE Plus
2x2 GB Kingston KHX8500D2K2/4G DDR2 1066MHz
Met opzet voor dit geheugen gekozen omdat het in de QVL van het moederbord staat, aangezien ik uit eigen ervaringen weet dat asus wel eens vaker moeilijk wil doen met het slikken van geheugen.

Begint bij de setup: moeizame installatie, verschillen DVDs geprobeerd (Win 7 Ultimate x64) , maar uiteindelijk erop gekregen. Ik begon met een stresstest á la Prime en 3D Mark voor te kijken hoe stabiel hij was. Daar begon het al: klapte meteen eruit met BSODs. Verschillende meldingen: MEMORY_EXCEPTION_ERROR en IRQ_DRV_LESS_OR_EQUAL. Gezocht en duidt naar mijn mening op geheugenproblemen. Ik dus memtest gedraaid. De nieuwe memtest had opties om met meerdere cores te testen of single. Meerdere cores kreeg ik meteen BSOD tijdens de test. Single heeft hij de hele nacht gedraaid zonder errors te geven.

Overige hardware als VGA kaart etc heb ik ook al uitgewisseld met mijn werkende systeem en die werken gewoon.

Wat zijn jullie vermoedens? Moederbord kapot? Het vreemde vond ik ook al bij de P5Q dat hij het geheugen standaard op 800Mhz pakte en ik dus de timings e.d. handmatig moest zetten en de snelheid op 1066.

Ik ben op verschillende fora tegengekomen dat er dezelfde problemen speelden en zij hebben allemaal het geheugenvoltage op 2,2 gezet en toen werkte het vlekkeloos. Zelf zit ik al op 2,3 V (hoger durf ik niet) en daar werkt het niet mee. In Windows zelf blijkt het stabieler te zijn, maar tijdens WoW of andere spellen, bv Max Payne de oude, crasht hij sporadisch van 30 min tot 2 uur...

Is altijd zo raar... ik heb expres naar referenties gezocht van het moederbord, kwam steeds positieve tegen. Nu heb ik hem, crasht ie, zoek ik naar oplossingen, en vind ik ineens dezelfde problemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17:01

M2M

medicijnman

ben je niet je processor flink aan het overklokken als je je geheugen op 1066MHz forceert?

Zet 'm anders eens gelijk met de FSB van je processor (dus 533 MHz als ik me niet vergis) en houd de voltages aan die op de reepjes staat, en stel ook het voltage van de processor handmatig in.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brianb
Dus het moederbord zou het misschien toch goed hebben gehad toen het op auto stond en het geheugen dus op 800 zette? Dan loopt het gelijk met de cpu? Is het niet slecht dan voor het geheugen om onder te clocken?
Wel zonde natuurlijk... vooral omdat ik van tevoren naar de pc-zaak heb gemaild en heb gezegd dat ik een Q6600 had en vroeg of met dat moederbord het geheugen vol op kon draaien.

Voltage zal ik dan op 2,2V zetten (dat staat op de reepjes). Hoe weet ik wat de FSB van de cpu is? Dacht zelf aan 266, maar als jij zegt 533 weet ik het even niet...Hoe weet ik hoeveel voltage van de cpu is?

thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:32
Je bent je geheugen op dubbele snelheid aan het draaien als je hem op 1066 zet. Hij detecteert ddr2-800 en gaat dan zelf met een divider kutten om je geheugen op die snelheid te zetten. Zet je geheugen eerst eens op de standaardsnelheid, (2x266) ddr2-533. Zonder je fsb te verhogen ga je toch niets merken van sneller geheugen.

met cpu-z kan je kijken hoe snel je geheugen nu loopt en met wat voor divider.

[ Voor 13% gewijzigd door haarbal op 13-02-2010 17:37 ]

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brianb
haarbal schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 17:34:
Je bent je geheugen op dubbele snelheid aan het draaien als je hem op 1066 zet. Hij detecteert ddr2-800 en gaat dan zelf met een divider kutten om je geheugen op die snelheid te zetten. Zet je geheugen eerst eens op de standaardsnelheid, (2x266) ddr2-533. Zonder je fsb te verhogen ga je toch niets merken van sneller geheugen.

met cpu-z kan je kijken hoe snel je geheugen nu loopt en met wat voor divider.
Ik vind dat dan wel vreemd aangezien het zelf 1066 geheugen is, dan moet hij daar toch op gezet kunnen worden? Want als hij via ''auto'' op 800 gezet wordt snap ik er helemaal niks meer van.

Maar in principe als ik hem volg en op auto zet, dan pakt ie hem op 800, dan zou het dus wel stabiel moeten werken? En hij zet hem dan op 800, omdat de cpu die 1066 niet aan kan?
Als ik hem toch op ddr2-533 zet is dat maar de helft van wat het geheugen kan? Beetje overkill dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Je kan altijd nog je fsb snelheid verhogen. Ik draai mijn q6600 op 400x7 ipv 266x9. Dat is gelijk ook wat mijn geheugen volgens de spec aankan. Zet je geheugen eerst eens op 533 en kijk of dat stabiel is. Met cpu-z kan je trouwens ook de spd van je geheugen uitlezen. (mijn reepjes kunnen bijvoorbeeld ook op 533 cl4 op 1.8v, heb je toch nog wat aan je nice reepjes)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

haarbal schreef op zaterdag 13 februari 2010 @ 17:48:
Je kan altijd nog je fsb snelheid verhogen. Ik draai mijn q6600 op 400x7 ipv 266x9. Dat is gelijk ook wat mijn geheugen volgens de spec aankan. Zet je geheugen eerst eens op 533 en kijk of dat stabiel is. Met cpu-z kan je trouwens ook de spd van je geheugen uitlezen. (mijn reepjes kunnen bijvoorbeeld ook op 533 cl4 op 1.8v, heb je toch nog wat aan je nice reepjes)
of handmatig een divider instellen, waardoor de bandbreedte van de northbridge naar het geheugen meer is dan de bandbreedte van northbridge naar processor. Dit kan echter een kleine performance increase geven, aangezien PCI-E apparaten die direct verbonden zitten met de northbridge, data uit het geheugen kunnen halen zonder de processor daarvoor te gebruiken.

Maar de hoeveelheid extra performance is eigenlijk verwaarloosbaar ben ik bang.

Toch, beginnen bij het begin en eerst maar eens zorgen dat je het systeem stabiel hebt op stock snelheden. (processorstock wel te verstaan). Zoveel mogelijk "auto" dingen niet auto laten zijn maar handmatig instellen. Ram timings, snelheid van de PCI-E bus op 100MHz, divider op 1:1, FSB en geheugen snelheid hetzelfde laten zijn, voltages handmatig instellen. (eventueel even googlen naar dezelfde combo geheugen / proc / mobo en wat waarden overnemen, of lager gaan zitten dan de OC waarden die je gevonden hebt).

[ Voor 0% gewijzigd door M2M op 13-02-2010 19:28 . Reden: even opzoeken of het echt zo is... ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brianb
Dat is wel een boel.... niet dat ik het niet wil doen, maar ik vind het zo vreemd.. waar is die auto functie dan voor?
Ik heb zelf ook nog een E6550 met een Asus P5K en daar draait werkelijk alles als een zonnetje op op auto...

Ik zal er komende dagen eens naar kijken naar wat jullie zeggen... ik hoop dat ik het stabiel krijg. Dit zuigt echt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Ik heb ook een p5k, op auto waarden werd ook daar een divider aangezet bij m'm q6600. Zet je geheugen gewoon op 533, dat is 1:1 met je frontside bus (van 266 mhz, maar het staat in dual channel?). Je processor draait nu 266x9=2400 mhz maar je zou ook kunnen proberen op 400x6=2400mhz te draaien, dan heb je een veel grotere performancewinst dan met je divider van 1:2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15:24

Herman

FP ProMod
haarbal schreef op zondag 14 februari 2010 @ 00:30:
Ik heb ook een p5k, op auto waarden werd ook daar een divider aangezet bij m'm q6600. Zet je geheugen gewoon op 533, dat is 1:1 met je frontside bus (van 266 mhz, maar het staat in dual channel?). Je processor draait nu 266x9=2400 mhz maar je zou ook kunnen proberen op 400x6=2400mhz te draaien, dan heb je een veel grotere performancewinst dan met je divider van 1:2
Is dit een goed advies? Iemand heeft stabiliteitsproblemen en je geeft als advies: een overclock! Ja, de processor blijft op 2.4 Ghz lopen maar de bussnelheid verhoog je van 4X267= 1068 naar 4X400=1600!

Ik zou beginnen bij het begin:
Bios updaten.
Even andere voeding gebruiken.
Heb je tijdelijk beschikking van wat ander geheugen? Zet die er dan in, en probeer het nogmaals.

Als je die 3 punten hebt gedaan, heb je al een hoop uitgesloten.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
@herman:
Hij is waarschijnlijk onstabiel omdat ie z'n geheugen op 1066 heeft geforceerd, terwijl dit op 533 hoort te staan om 1:1 met de fsb te lopen. De fsb overklok stel ik alleen voor omdat ie daar meer uithaalt dan z'n alleen z'n geheugen op gigantische snelheiden met een 1:2 divider te draaien, dat ie eerst naar stock moet leek me ondertussen wel duidelijk.

[ Voor 10% gewijzigd door haarbal op 14-02-2010 02:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M

M2M

medicijnman

dat klopt, maar je weet niet of het stabiliteitsprobleem bij de cpu, het geheugen of de northbridge ligt. Maar daarbij, een divider zorgt meestal niet voor onstabiliteit. Je geheugen dubbel zo hard laten lopen wel :)

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brianb
Wel vreemd btw dat in windows gewoon wel stabiel gewerkt kan worden, maar zodra er een flinke stresstest gedraaid wordt dat hij dan pas uitvalt. Ook vooral onder WoW en andere games... Ik hou jullie op de hoogte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Picaroon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-09 10:03
Logisch, dan vraag je niks van het systeem dus dit is stabiel idle draaien.

edit: wanneer je alles stock wil draaien heb je genoeg aan PC4200 533 geheugen. De FSB is quad pumped (dus 1066/4 = 266) en DDR double (kom je op 533 uit). Aangezien je theoretisch wel 8500 bytes/s aan data kwijt kan over de FSB, wil je het geheugen in dual channel draaien, dus 2x PC4200. Dit is grofweg 8500 (in werkelijkheid ligt het nummer van PC4200 hoger).

Bovenstaand is misschien heel simpel gezegd, ik weet in ieder geval dat je geheugen hebt gekocht dat overkill is. Er zitten ook koelblokken op?

[ Voor 77% gewijzigd door Picaroon op 14-02-2010 23:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brianb
Picaroon schreef op zondag 14 februari 2010 @ 23:13:
Logisch, dan vraag je niks van het systeem dus dit is stabiel idle draaien.

edit: wanneer je alles stock wil draaien heb je genoeg aan PC4200 533 geheugen. De FSB is quad pumped (dus 1066/4 = 266) en DDR double (kom je op 533 uit). Aangezien je theoretisch wel 8500 bytes/s aan data kwijt kan over de FSB, wil je het geheugen in dual channel draaien, dus 2x PC4200. Dit is grofweg 8500 (in werkelijkheid ligt het nummer van PC4200 hoger).

Bovenstaand is misschien heel simpel gezegd, ik weet in ieder geval dat je geheugen hebt gekocht dat overkill is. Er zitten ook koelblokken op?
Er zitten van die aluminiumachtige dingen op, geen idee of het als koelblokken gezien wordt.

Maareh, ik denk dat ik dan dus eens alles op ''auto'' zet, zodat hij het geheugen zelf op 800 mhz zet in dual channel... dat zou dan wel stabiel moeten werken? De voltages laat ik dan ook weer even op auto staan. Dan laat ik een stresstest lopen, kijken wat ie dan doet. Misschien dat ie zich op ''auto'' toch stabiel laat draaien. Ik heb alleen alles handmatig naar 1066 gezet omdat het geheugen 1066 was en ik dus dacht dat het moederbord handmatig moest ingesteld (dat was mij verteld omdat het een schijnbaar leuk oc'tje mb is)

edit: wel bagger dan van die PC winkel...ben er toch al vaak geweest en aangezien dat moederbord nog meer geheugen aankon, vroeg ik of die 2x2GB 1066 aanrader was (ook omdat het in de QVL staat)... hun zeiden goede keus.. (maarja, dat is logisch)

[ Voor 8% gewijzigd door brianb op 15-02-2010 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Droplollies
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 06-12-2024
Picaroon schreef op zondag 14 februari 2010 @ 23:13:
kan best een overkill zijn maar hij zou prima stabiel moeten draaien,
laat ik het zo zeggen ik heb zelf ook een q6600 en ddr3 1333mhz gegeugen, dat wil zeggen dat het geheugen 2,5 keer zo hard gaat als de procc... bij mij loopt ie met die instellingen 100% stabiel dus dat het geheugen te hard loopt zou geen punt moeten zijn, en als je gaat overclocken is die overkill wel handig aangezien je nooit je geheugen zal moeten overclocken

edit: mijn vorige mobo had ook geweldige opstartproblemen (9 op 10 keer boote hij niet) dat ook gedeeltelijk kon worden opgelost door het geheugen lager te clocken, bleek dat het mobo gewoon defect was
ik zou het probleem dus niet bij je mem maar bij je mobo zoeken
probeer anders een ander moederbord en als die het wel goed doet weet je de oorzaak

[ Voor 20% gewijzigd door Droplollies op 15-02-2010 15:57 ]

Mijn Spec's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brianb
Ik heb nu eens alle settings op auto gezet.

Als ik via CPU-Z mijn CPU uitleeg, krijg ik wel degelijk een FSB van 1066 Mhz te zien :/
Dat heet dat het dus toch op 1066 zou moeten kunnen draaien?

Wel zie ik ook in CPU-Z dat hij het geheugen op 5-5-5-18 gezet heeft, terwijl in de specs ervan CL5 ( 5-5-5-15 ) staat...
Kan ik dat dan laten staan of zou ik het handmatig op 5-5-5-15 zetten?

Hier wat screens:

Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/brianbeyer/CPU.png
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/brianbeyer/MB.png
Afbeeldingslocatie: http://members.home.nl/brianbeyer/Mem.png

Denk ik verkeerd? Wat ik wel weet is dat ik gek word ;-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
je rated fsb is de bus speed x4 = 266x4=1066
je memory zou moeten draaien op bus speed in dual channel = 266x2 = ddr-533
omdat je moederbord "ziet" dat er sneller geheugen in zit (kijk maar eens bij spd) zet ie nog een divider (2:3) tussen je ram en je fsb. (266/2)x3=400 mhz. in dual channel wordt dat weer 400x2= ddr-800

Je zou je snelheden en timings allemaal zelf in kunnen gaan voeren in je bios maar daar zal je verder weinig van merken, je memory draait namelijk nu al 1,5x sneller dan de frontside bus, daar word je systeem misschien 1% sneller van in bepaalde benchmarks, ik heb alleen nog maar gehoord dat de performancewinst te verwaarlozen is.

Maar als je het zelf wil testen, probeer eens 10 runs superPi op de huidige settings en 10 runs op ddr-533 (dat is 1:1, geen divider) en kijk of je verschillen ziet. Of een aantal keer cinebench.

[ Voor 25% gewijzigd door haarbal op 17-02-2010 16:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brianb
Ik heb nu alles handmatig op auto staan en alleen de mem voltage handmatig op 2.2 (vraag me niet waarom...) omdat dat als max staat in de specs

Mem draait dan nu op 800 en ik laat hem eens flink draaien en kijken of die stabiel blijft. Ik word alleen maar onzekerder van mezelf met al die instellingen...dit is al het 2e systeem dat ik zo handmatig alles moet instellen terwijl verteld wordt dat alles vanzelf stabiel zou moeten staan.

M'n vorige systemen heb ik daar verder ook nooit meer hoeven te prutsen :-(

Ik hou jullie op de hoogte wat die nou blijft doen met die auto settings.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn advies is om alles op AUTOmatisch te laten staan en het voltage van het geheugen ook op AUTOmatisch te zetten en dan te kijken hoe het systeem draait.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 17-02-2010 20:01 . Reden: Voor de gevolgen van dit advies wordt geen varantwoordelijkheid voor de gevolgen genomen. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
brianb schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 15:31:

Als ik via CPU-Z mijn CPU uitleeg, krijg ik wel degelijk een FSB van 1066 Mhz te zien :/
Dat heet dat het dus toch op 1066 zou moeten kunnen draaien?
Het spreekwoordelijke klok en klepel verhaal:

Je processor is Quadpomped. Ofwel je FSB is 4 maal de snelheid van de processor. In jouw geval dus 4 X 267.
Het DDR geheugen is dubble rated. Daar staat de afkorting DDR ook voor: Dubble date rate. Ofwel je snelheid van het geheugen maal 2. Ofwel bijvoorbeeld 2 X 267 = 534.

Pas op dat je de vermenigvuldigingen niet door elkaar haalt. Zeker niet bij het instellen vand de bios. Bij foute berekeningen kan permanente schade aan componenten worden toegebracht.

Tweakers.net Moddereter Forum | Vragen over moderatie op de FrontPage? Het kleine-mismoderatietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brianb
Herman87 schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 20:08:
[...]

Het spreekwoordelijke klok en klepel verhaal:

Je processor is Quadpomped. Ofwel je FSB is 4 maal de snelheid van de processor. In jouw geval dus 4 X 267.
Het DDR geheugen is dubble rated. Daar staat de afkorting DDR ook voor: Dubble date rate. Ofwel je snelheid van het geheugen maal 2. Ofwel bijvoorbeeld 2 X 267 = 534.

Pas op dat je de vermenigvuldigingen niet door elkaar haalt. Zeker niet bij het instellen vand de bios. Bij foute berekeningen kan permanente schade aan componenten worden toegebracht.
Maar hoe kan het dan dat er gegevens opstaan als FSB 1600 en dat in het QVL het 1066 Kingston geheugen als aanbevolen staat. In de bios staat ook 1066 bij het CPU tabblad.

Ik heb nu zoals eerder gezegd alles op auto staan, alleen de voltage handmatig, en hij pakt nu het 800 Mhz geheugen. Dus als ik jou geloof dan is het nu al in principe overclocked, aangezien dus (traag) 533 Mhz geheugen genoeg zou zijn? Ik ben wat stress cpu/ram etc testen aan het laten lopen om te kijken hoe lang hij het doet volhouden zonder te crashen.

iig thnx voor de uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herman

Herman

FP ProMod
brianb schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 20:42:
[...]
Maar hoe kan het dan dat er gegevens opstaan als FSB 1600 en dat in het QVL het 1066 Kingston geheugen als aanbevolen staat. In de bios staat ook 1066 bij het CPU tabblad.
Dat je MoBo een fsb van 1600 aankan, betekent dat nog niet dat je processor dat óók kan.
Ik heb nu zoals eerder gezegd alles op auto staan, alleen de voltage handmatig, en hij pakt nu het 800 Mhz geheugen. Dus als ik jou geloof dan is het nu al in principe overclocked, aangezien dus (traag) 533 Mhz geheugen genoeg zou zijn?
Als je je geheugen op 267 X 2= 533 hebt staan, dan is je geheugen zelfs behoorlijk onderclockt. Maar aangezien je processor momenteel op 267 loopt, heeft het erg weinig meerwaarde om het geheugen sneller te laten lopen.

Opzich zou over het algemeen de q6600 een fsb van 1600 wel aankunnen. Ik heb ook een q6600 i.c.m. asus p5q pro en ik zit op 400 X 4 = 1600 FSB en mijn geheugen zit op 2 X 400= 800mhz. Maar dat is wél overclockt. Voordeel bij deze opstelling is dat de FSB en DRAM een verhouding van 1:1 heeft.

[ Voor 19% gewijzigd door Herman op 17-02-2010 21:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• brianb
Opzich zou over het algemeen de q6600 een fsb van 1600 wel aankunnen. Ik heb ook een q6600 i.c.m. asus p5q pro en ik zit op 400 X 4 = 1600 FSB en mijn geheugen zit op 2 X 400= 800mhz. Maar dat is wél overclockt. Voordeel bij deze opstelling is dat de FSB en DRAM een verhouding van 1:1 heeft.
Maar dan heb je in waarschijnlijk een hele boel op manual staan.... wel slim dat je zo performancewinst krijgt, maar ik ben niet zo'n oc'er, ook nooit geweest.... vandaar dat ik niet echt bekend ben met al die settings..

• Herman

Herman

FP ProMod
brianb schreef op woensdag 17 februari 2010 @ 23:47:
[...]
Maar dan heb je in waarschijnlijk een hele boel op manual staan.... wel slim dat je zo performancewinst krijgt, maar ik ben niet zo'n oc'er, ook nooit geweest.... vandaar dat ik niet echt bekend ben met al die settings..
Ik heb vrijwel alles op 'AUTO' behalve de Vcore. Die heb ik zelfs lager gezet.
Oh, jah, en alle instellingen als 'EIST' heb ik uitgezet.

Maar is je systeem inmiddels al stabiel?
Ik lees overigens veel verhalen over je geheugen, dat er stabiliteitsproblemen zijn. Zie hier hier hier hier etc.

• brianb
Herman87 schreef op donderdag 18 februari 2010 @ 12:03:
[...]

Ik heb vrijwel alles op 'AUTO' behalve de Vcore. Die heb ik zelfs lager gezet.
Oh, jah, en alle instellingen als 'EIST' heb ik uitgezet.

Maar is je systeem inmiddels al stabiel?
Ik lees overigens veel verhalen over je geheugen, dat er stabiliteitsproblemen zijn. Zie hier hier hier hier etc.
Wat houden die EIST functies in dan?

Ik heb hem onderhand een aantal uurtjes een stresstest laten doen + iemand lang WoW + Andere games laten spelen, en tot mijn verbazing draait hij nu dus stabiel (alles auto, geheugen daardoor op 800 Mhz, en memvoltage op 2.2).

Ik vind het wel erg vreemd, maar even afwachten. Ik ''ga ervan uit'' dat het nu stabiel draait, maar ik juich niet te vroeg.

btw: echt stom... ik heb dagen gezocht naar een goede combinatie, geen klachten gevonden over het geheugen etc... en nu vind je achteraf ineens wel van alles :)

• Herman

Herman

FP ProMod
Je kunt zien dat ook jij EIST hebt aanstaan. De afbeeldingen van CPU-Z zie je een multiplayer van 6 en een CPU snelheid van 1594. Ofwel 1.6 GHZ terwijl je Q6600 2.4 ghz is.

EIST is een speedstep van methode van Intel die, als je processor weinig te doen heeft, de multiplayer omlaag gooit van 9 naar 6. Zodoende bespaar je stroom.
Opzich mooi systeem maar zo nu en dan kan het soms voor wat instabiliteit zorgen. (is mij verteld)

Ik heb een vermoeden dat je geheugen een groot deel van het probeel was. Nu die op 800 staat, zou die stabieler moeten zijn. Dat is ook terug te vinden in de links van mijn vorige post.
Ik hoop dat het nu goed gaat! :9

• brianb
Ik hoop ook dat het goed blijft gaan nu. Ik zal komende week nog even een korte feedback geven. Misschien dat ik (ook al moet ik dat misschien niet doen :P) nog even stoei met die EIST functies... van mij hoeft dat automatisch ''downclocken'' niet. edit: al helemaal niet als het daardoor iets minder stabiel zou zijn..

Ik hou je/jullie op de hoogte.

edit: Wat mij betreft stabiel nu... kan dicht dan... thnx allemaal.

[ Voor 20% gewijzigd door brianb op 24-02-2010 17:47 ]

Pagina: 1