[BBG] Special: Digital Audio Workstation - Maart 2010

Pagina: 1 2 Laatste
Acties:
  • 7.311 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:36:
Nee. Alle 4 worden genoemd. Ik heb de WD er uit gegooid voor een snellere maar stille hardeschijf. Zodat de sample library ook snel laad. Hij komt nog in een extra kastje, wat nog meer dempt. Het scherm is te weinig verkrijgbaar. Daarbij maar bij 1 shop zo goedkoop.

Daarbij lees de TS eens:

[...]
Oke. Sorry voor het overheen lezen van dat stukje.

Ik denk dat je toch naar iets grote schermen moet kijken als 20" Zelf vind ik 24" super werken.
Vooral als je bezig bent is alles toch net iets groter.

Wat denk je van die 2 die ik had uitgekozen?
Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:35:
[...]
Ik denk dat de eerste en de 3e goed genoeg zijn.
http://www.woodbrass.com/...analogique+16+entrees.JPG
Misschien ook een optie? ( Niet deze specifiek)
Of toch niet ze kosten wel een hele hoop geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Die ik uit had gekozen zijn 22". Ik vind 24" niet direct een must. Daarbij zijn het er 2 en heb je dus een zee van ruimte. Ik denk dat het de monitoren worden die -The_Mask- toont.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Als CPU koelert deze: pricewatch: Scythe Mugen 2 Rev. B (natuurlijk :p )
Geheugen pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G lijkt mij ook genoeg, overklokken wordt er toch niet mee gedaan en normaal Kingston werkt altijd.
En als videokaart één met 2 keer DVI? Of weet je zeker dat er een HDMI -> DVI verloopje bij zit?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:44:
Vond dit wel een leuk scherm: pricewatch: LG W2343T full HD voor minder dan 150 euro.
Dat is het scherm dat me pa nu heeft.
Hij heeft een nieuwe pc gekocht en deze schermen erbij gekocht.

Dan moeten we wel opletten welke videokaart! Hij draait nu op een oudere video kaart die niet 1920x1080 draait.
En er mag geen scherm over VGA gaan want dan heb je echt wazig beeld. Dus HDMI(Wel met snoer HDMI-DVI) en DVI zijn welkom. (2xDVI is ook goed.)

Er zit geen HDMI-DVI kabel bij. Deze kost 10,- of minder dus dat maakt niet uit.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2010 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:58:
Dan moeten we wel opletten welke videokaart! Hij draait nu op een oudere video kaart die niet 1920x1080 draait.
Eigenlijk zou elke videokaart met DVI of HDMI moeten werken en VGA moet eigenlijk ook altijd wel werken eventueel kun je nog een programma zoals Powerstrip gebruiken.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De 212 doet het erg goed, dus ik zie niet in waarom.
Geheugen pricewatch: Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G lijkt mij ook genoeg, overklokken wordt er toch niet mee gedaan en normaal Kingston werkt altijd.
Lagere latency is aangeraden, dus dat laat ik ook zo.
En als videokaart één met 2 keer DVI? Of weet je zeker dat er een HDMI -> DVI verloopje bij zit?
Ik doe er nog een kabel bij van hdmi-dvi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 17:06:
[...]

De 212 doet het erg goed, dus ik zie niet in waarom.
Stiller een 955 onder load produceert meer hitte dan de 212 op de allerlaagste stand kan verwerken.
Lagere latency is aangeraden, dus dat laat ik ook zo.
Vraag mij sowieso af wat je er aan hebt en als het wel op 7-7-7-?? automagisch gaat lopen, volgens mij niet namelijk. Denk eerder 1066MHz 9-9-9-27
Ik doe er nog een kabel bij van hdmi-dvi.
Er zijn wel goedkopere videokaarten met twee keer DVI volgens mij.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 17:03:
[...]

Eigenlijk zou elke videokaart met DVI of HDMI moeten werken en VGA moet eigenlijk ook altijd wel werken eventueel kun je nog een programma zoals Powerstrip gebruiken.
Dat vroeg ik me dus ook al af.

Dus 2x deze schermen + een HDMI-DVI kabel en natuurlijk een GPU die wel HDMI heeft en die 2x 1920x1080 kan trekken. ( Dat laatste is volgens mij niet zo moeilijk)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 17:12:
[...]
Stiller een 955 onder load produceert meer hitte dan de 212 op de allerlaagste stand kan verwerken.

[...]
Vraag mij sowieso af wat je er aan hebt en als het wel op 7-7-7-?? automagisch gaat lopen, volgens mij niet namelijk. Denk eerder 1066MHz 9-9-9-27

[...]

Heb even gezocht:
pricewatch: Sapphire HD4650 1GB DDR2 AGP
Wel duur

pricewatch: Sapphire HD 3650 512MB DDR2 AGP
Budget, maar trekt hij 2x 1920x1080?

pricewatch: Sweex nVidia Geforce 9500 GT
Weer budget, maar trekt hij 2x 1920x1080?

pricewatch: Club3D HD 4770 512MB GDDR5
Duur voor wat we ermee willen doen. Maar doet hij in iedergeval wel wat we willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 17:22:
[...]

Heb even gezocht:
pricewatch: Sapphire HD4650 1GB DDR2 AGP
Wel duur

pricewatch: Sapphire HD 3650 512MB DDR2 AGP
Budget, maar trekt hij 2x 1920x1080?

pricewatch: Sweex nVidia Geforce 9500 GT
Weer budget, maar trekt hij 2x 1920x1080?

pricewatch: Club3D HD 4770 512MB GDDR5
Duur voor wat we ermee willen doen. Maar doet hij in iedergeval wel wat we willen.
Waarom zou ik een van die kaarten willen. Zeker die met AGP(die heeft het moederbord niet eens meer)? 8)7 . Allemaal duurder en lagere series, die minder ondersteunen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 17:12:
[...]
Goed dat wij een 925 hebben dan.
Kwestie van instellen. Lage latency geheugen word aangeraden door mensen die DAW's bouwen. Dus daar blijf ik ook bij.
Valt je tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 17:59:
[...]

Goed dat wij een 925 hebben dan.
Typo, geld hetzelfde natuurlijk voor...
Valt je tegen.
Nee hoor.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
-The_Mask- schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 18:02:
[...]
Typo, geld hetzelfde natuurlijk voor...
Ben ik niet met je eens.
Nee hoor.
Dat ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
Nou ik heb het zelf ondervonden.
Dat ook niet.
Tja moet jij weten ik zie ze staan. :P

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 17:58:
[...]

Waarom zou ik een van die kaarten willen. Zeker die met AGP(die heeft het moederbord niet eens meer)? 8)7 . Allemaal duurder en lagere series, die minder ondersteunen.
Dus gewoon deze video kaart met een HDMI-DVI kabel?

En we moeten toch nog naar speakers kijken?
Of haalt de koper die van Marktplaats?

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 24-02-2010 18:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Over de rest van de randapperatuur, dus ook monitor speakers, toetsenborden, microfoons, etc. Ga ik geen advies geven. Er is al zo veel verschil tussen wat mensen zien in hun DAW dat het zorgen daar voor te veel gaat worden. Daarom word het echt puur de workstation van de DAW en de interface.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 18:13:
Over de rest van de randapperatuur, dus ook monitor speakers, toetsenborden, microfoons, etc. Ga ik geen advies geven. Er is al zo veel verschil tussen wat mensen zien in hun DAW dat het zorgen daar voor te veel gaat worden. Daarom word het echt puur de workstation van de DAW en de interface.
Oke maar moeten we nu gaan kiezen uit deze?
Dan denk ik:
http://www.m-audio.com/products/en_us/Audiophile2496.html -> Lekker voor in je computer, en redelijk voor de meeste semi
En/Of
http://www.focusrite.com/...ffire/saffire_pro_24_dsp/ -> Goed voor de professionele, zou wel voor fire-wire gaan want usb is denk ik toch te langzaam voor de semi-prof's

Verwijderd

Als ik voor deze BBG ga, dan prik ik er waarschijnlijk wel een krachtigere Radeon in, zodat ik ook nog eventueel een game kan spelen.

En je kunt dan ook eventueel meer met videobewerking doen of muziek onder een film zetten (filmscoring). Bij audionabewerking wil je ook beeld zien als het om geluid/muziek in een film(pje) gaat. Aan de andere kant kun je dan natuurlijk ook met een Low Res versie van de film werken en kun je het met een minder krachtige kaart doen, zoals die passieve Radeon in dit topic.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 25-02-2010 19:40 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 19:37:
Als ik voor deze BBG ga, dan prik ik er waarschijnlijk wel een krachtigere Radeon in, zodat ik ook nog eventueel een game kan spelen.

En je kunt dan ook eventueel meer met videobewerking doen of muziek onder een film zetten (filmscoring). Bij audionabewerking wil je ook beeld zien als het om geluid/muziek in een film(pje) gaat. Aan de andere kant kun je dan natuurlijk ook met een Low Res versie van de film werken en kun je het met een minder krachtige kaart doen, zoals die passieve Radeon in dit topic.
Je hebt wel gelijk met wat je zegt maar daar denken we niet aan.
Het gaat vooral om het opnemen van bv. een liedje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke BBG zat Ik wel een beetje op te wachten.
Ik heb zelf echter een budget van minder dan 1000 Eur, heb het volgende aangeschaft:

AMD CPU AthlonII X4 620 € 90,90
Gigabyte MB ATX AMD GA-MA785GT-UD3H € 84,20
Nexus Value 430 Compact silent power supply € 55,60
Nexus Clodius Ventilation Pro € 48,80
Samsung SpinPoint F3 500 47,50
Kingston DIMM DDR3 4 GB € 91,70
Samsung DVD-RW SH-S223C € 19,20
Logitech MK300 30,00
Benq G2420 HD 154,00
TC Electronic Konnekt 6 198,00

Totaal: 819 Euro

Enige uitleg:

Processor zou snel genoeg moeten zijn, mobo heeft firewire en een grafische chip waar je nog wel iets mee kunt. De Nexus Clodius heeft goede reviews en zou een betere airflow hebben dan de sileo. De Benq ..ok I cheated die is nu in de aanbieding bij de Macro... gelijk maar gehaald. Tot slot het allerbelangrijkste de interface... TC Electronic is echt Top kwa geluid..hoewel ik ook over de driver/software issues gelezen heb bij andere interfaces van dit merk. De Konnekt 6 is echter zeer goed ontvangen...getuige talloze rviews als je ff googled. Hij is beperkt, 1 instrument 1 mic...maar voor mij voldoende, heeft firewire, phantom power, Hizi ins, en biedt mijns inziens meer waar voor je geld dan wat ik tot nu toe hier las.

Anyway just my 2 cents..

Oh sorry moet nog ff uitzoeken hoe dat werkt met pricewatch etc..1e post hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swagger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 17:31
Welk besturingssysteem heb je eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog niets ik zet er denk ik win 7 op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Swagger
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 02-09 17:31
Oke, volgens mij gaan Windows 7 en de Konnekt 6 niet zo fijn samen, het lukt wel maar via een kleine omweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mwolthers
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 01-09 20:08
Ik zie dat hierboven de M-Audio 2496 als optie wordt genoemd voor een audio workstation.

Ik heb die kaart in mijn computer maar gebruik die niet voor geluidsopnames maar enkel voor weergave. Ik heb de M-Audio aangeschaft omdat ik op zoek was naar een gewone kwalitatief goede stereo geluidskaart in combinatie met mijn Marantz versterker. Mainstream geluidskaarten blijken alleen maar goed te zijn in zoveel mogelijk kanalen aansturen en niet in kwaliteit (getuige alleen al het feit dat je vrijwel altijd via een fragiel jackplugje zit te kloten). De M-Audio kaart geeft een zeer goede geluidskwaliteit en wordt op mijn systeem (Linux+KDE) goed ondersteund. Ik heb afgelopen najaar ook een kijkje genomen naar Windows 7 en daar bleek M-Audio geen drivers voor te maken. Nu ben ik niet van plan om Windows te gaan gebruiken dus voor mij is dat geen punt, maar het zou een nadeel kunnen zijn.

Voor een echt audio workstation zou ik de kaart niet direct aanraden. Te weinig aansluitingen. Neem gewoon een paar klasses hoger; het budget is er hoog genoeg voor. Voor mensen die niet al te ingewikkelde dingen willen doen en weinig te besteden hebben is de 2496 naar mijn mening een absolute aanrader.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mwolthers schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 02:19:
De M-Audio kaart geeft een zeer goede geluidskwaliteit en wordt op mijn systeem (Linux+KDE) goed ondersteund. Ik heb afgelopen najaar ook een kijkje genomen naar Windows 7 en daar bleek M-Audio geen drivers voor te maken. Nu ben ik niet van plan om Windows te gaan gebruiken dus voor mij is dat geen punt, maar het zou een nadeel kunnen zijn.

Voor een echt audio workstation zou ik de kaart niet direct aanraden. Te weinig aansluitingen. Neem gewoon een paar klasses hoger; het budget is er hoog genoeg voor. Voor mensen die niet al te ingewikkelde dingen willen doen en weinig te besteden hebben is de 2496 naar mijn mening een absolute aanrader.
We zetten ze alle 4 in de BBG en de koper moet zelf beslissen welke hij neemt.

Reinman misschien goed om in ts te zetten: M-Audio heeft (nog) geen drivers voor windows 7.

mwolthers wel bedankt voor je info! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Swagger schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 01:48:
Oke, volgens mij gaan Windows 7 en de Konnekt 6 niet zo fijn samen, het lukt wel maar via een kleine omweg.
De laatste driver op hun site: http://www.tcelectronic.c...kt_version_history(2).pdf
staat vol met fixes voor win 7...dus het zou moeten gaan. Ik waag het er maar op...oh en kan je win 7 niet als xp laten draaien ofzoiets? Geen ervaring mee of dit werkt...tis alweer even geleden sind mijn laatste windows systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-09 13:34
ik zou voor 2 schermen gaan met een hogere resolutie, dat zal toch niet veel meer kosten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

K0L3N schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 17:24:
ik zou voor 2 schermen gaan met een hogere resolutie, dat zal toch niet veel meer kosten?
Ik weet niet welke schermen maar anders zou dat ong: zoon kleine €200.-? Van 23 naar 24 of zelf 25 en naar 1920x1200? Dan wel anders zoon €100,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• K0L3N
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 07-09 13:34
mijn Benq monitor was 136 euro, die is 22 inch met 1920x1080. Dat is al een verschil met 2 schermen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Betreft: Advies DAW

Hallo allemaal,

Ik zou graag advies krijgen over de aankoop van een desktop. Budget tot 700 euro. Monitor, externe geluidskaart, toetsenbord en muis niet nodig. Na een jaar gezeur te hebben gehad met moeilijkheden op het gebied van CPU icm muziekproduktie, zou ik nu een Digital Audio Workstation desktop willen aanschaffen waar ik de komende jaren mee vooruit kan. (Er gaan meerdere zware VST's opdraaien).
Er zijn 2 zaken wat ik van belang vindt:
- Een sterke,snelle processor, te denken valt aan de icore 7.
- Voldoende RAM, het liefst tot 6GB. (Echter kunnen de meeste OS maar tot een beperkt aantal GB) Ik wil er windows 7 of gewoon het vertrouwde XP op gaan draaien. Misschien wel een 64 bits systeem om meer RAM te kunnen gebruiken, maar ik lees en hoor veel horrorverhalen over dat vele vst/software niet stabiel draait op een 64 bits systeem. Ik heb te weinig verstand van de verschillende producten die er allemaal te verkrijgen zijn, zodoende geen wenslijst.
Hopelijk kunnen jullie mij suggesties geven, waar ik de komende jaren zonder gezeur mee vooruit kan.
Zou dit een goede DAW kunnen zijn, zit binnen mijn budget. Natuurlijk zelf wel tweaken etc.

Computer
Premium 7
Miditower zwart zilver HKC (hoogglans design)
430W silent voeding
Processor/type
Intel Core i7 860 (quad-core) socket 1156
Processorsnelheid
4x 2.8GHz tot 3.46 Ghz d.m.v. turbo boost technology, 8MB CPU Cache Level 3
Werkgeheugen
4GB DDR3 1333 Transcend
Harddisk / opslag
500 GB S-ATA 2 Western Digital Green
Videospecificaties
ATI Radeon HD5450 (nieuw type) videokaart welke beschikt over 512 MB DDR2 Geheugen dat via een 64 bit brede interface aangesproken wordt. De GPU heeft een kloksnelheid van 650 MHz en het geheugen een snelheid van 800 MHz.
Bereid je voor op een geweldige high-definition Multimedia ervaring met de ATI Radeon HD5400 serie. Deze kaart ondersteunt drie monitoren en met behulp van ATI-Stream-technologie versnellen zelfs de meest veeleisende applicaties en doen deze meer dan ooit met uw PC. Tevens ondersteunt hij volledig
Microsoft DirectX 11.
Audio / Geluid
Geïntegreerde High Definition audio chip, 8 channel sound (8 kanaals geluid)
DVD station(s)
DVD brander +/-RW Sony-Nec 22 speed Dual Layer
Moederbord informatie
De P55MX van Foxconn ondersteunt één Intel® Socket 1156 processor samen met maximaal 8 GB aan geheugen. Verder is er één PCIe x16 2.0 slot aanwezig voor een videokaart en kunnen er SATA apparaten worden aangesloten. Uiteraard ontbreken ook onboard geluid en netwerk niet.
Overige aansluitingen
PCI-Express slot
LAN 10/100/1000 mb/s
(Supersnelle "GigaBit" netwerk/internet aansluiting)
8x USB 2.0 aansluitingen
DVI aansluiting
Meegeleverd
Drivers voor geluid, video, en LAN
Exclusief monitor, toetsenbord en muis.

Bij voorbaat dank alvast voor jullie reacties!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica