Laat dan eens zien waar HT 30% winst oplevert. En gezien je relaas bij de SSD verwacht ik geen synthetics, maar real life performance.
Toen ik heel wat maanden geleden eens met die monitor kwam, was die anders niet goed genoeg. Omdat er heel veel verschil in zat dus als dat nu in eens niet meer zo is zou ik wel wat een betere onderbouwing willen hebben.
Andere tijden, andere budgetten. Kom eens met argumenten in plaats van modder.
Ik heb twee configs waar je uit kan kiezen, de ene met de Intel en de andere met de Kingston die het idd heel slecht doet in syntetische benchmarks, maar in reallife apps het extreem goed doet.
Het gaat me neit alleen om de benches. De 64GB V+ is een uitstekende SSD, maar hij is te duur; om exact te zijn 21 cent per GB te duur:
http://tweakers.net/pricewatch/compare/50/243735;252146O ja, ik zie bij het goedkoopste systeem een mindere voeding
Volgens mij hadden we het niet over het goedkopere systeem, maar over het high-end systeem. Sterker nog, dat weet ik zeker.
en bij het duurdere systeem ook geen betere voeding. Ik zie namelijk een Antec voeding die beschikt over DC-DC conversie en een Corsair die dat niet heeft. (de Corsair HX650W is lang niet zo superieur als zijn HX750 en HX850W broers)
Ik ben het met je eens dat de HX650 lang niet zo goed is als de HX750 en 850 zijn. Qua kwaliteit lees ik op verschillende fora dat de kwaliteit van beide PSUs ongeveer gelijk is, maar de Corsair heeft imho een paar voordelen: Echt modulair (de Antec is daarin wat beperkter) en betere garantie.
Overigens had ik initieel de Antec erin zitten. Het is voor mij geen zwaar punt en de keuze voor de Corsair gaat niet ten koste van een ander onderdeel.
Ik zit bij beide PC's nog niet eens 1% over het budget dus niet echt noemswaardig.
Er is altijd een mogelijkheid om het budget wat te overschreiden als dat echt noodzakelijk is. De vorige keer dat ik echter tien dagen voor publicatie zo dicht tegen het budget aan zat, werden de prijzen op het laatste moent nog maar eens extra verhoogd. Dat is een reden waarom ik er toch wat voorzichtig ee ben.
De Coolermaster voeding van de vorige keer moest je toch ook uitleggen en dat was duidelijk een slechte keuze terwijl de Xeon juist een erg goede keuze is (bijna niemand kent hem terwijl het zo'n goede koop is)
De Cooler Master was niet zozeer een slechte keuze als wel een die ik wel een paar keer moest uitleggen. de reden voor die keuze zit in mijn bovenstaande commentaar. Ik werd gedwongen andere keuzes te maken door prijsstijgingen.
Overigens is je argument een stroman en dus niet zuiver. De Xeon mag dan in jouw ogen een goede koeuze zijn; het is er wel een die de lezer niet zal snappen zonder uitleg. Overigens vind ik de Xeon een prima ding, als hij €20 minder kost. Op het huidige prijspunt van €200 is hij te duur.