Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

[ Voor 5% gewijzigd door BtM909 op 17-09-2013 23:36 ]
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
Ik heb ipv "De pagina "Nieuw tabblad" openen", maar "Verder gaan waar ik ben gebleven" gekozen, maar dit werkt maar voor 1 venster waardoor ik voor het tweede venster alsnog zelf alles moet zoeken en openen.
Iemand een idee hoe dit makkelijker kan?
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
1. Chrome afsluiten door in taakbeheer "processtructuur beëindigen" te doen op één van de chrome.exe's. Als je daarna Chrome weer start, krijg je de melding dat Chrome niet goed is afgesloten en krijg je de mogelijkheid om de sessie te herstellen. Alle vensters worden dan hersteld (bij mij iig).
2. Een wat nettere optie: De extensie Session Buddy (https://chrome.google.com...maakjimmfgnblocblbcdcpbko)
Met deze lichtgewicht extensie kan je sessies opslaan om later naar terug te keren. Hij slaat ook automatisch je huidige sessie op, dus eigenlijk hoef je nergens aan te denken.
[ Voor 7% gewijzigd door Sefyu op 18-09-2013 13:10 ]
1. Zo'n soort optie zou eigenlijk gewoon standaard in Chrome moeten zitten.Sefyu schreef op woensdag 18 september 2013 @ 13:08:
Ik heb wel twee workarounds:
1. Chrome afsluiten door in taakbeheer "processtructuur beëindigen" te doen op één van de chrome.exe's. Als je daarna Chrome weer start, krijg je de melding dat Chrome niet goed is afgesloten en krijg je de mogelijkheid om de sessie te herstellen. Alle vensters worden dan hersteld (bij mij iig).
2. Een wat nettere optie: De extensie Session Buddy (https://chrome.google.com...maakjimmfgnblocblbcdcpbko)
Met deze lichtgewicht extensie kan je sessies opslaan om later naar terug te keren. Hij slaat ook automatisch je huidige sessie op, dus eigenlijk hoef je nergens aan te denken.
2. Bedankt, was zelf ook al aan het zoeken geslagen, net OneTab geïnstalleerd mocht die niet voldoen dan ga ik Session Buddy proberen.
Antec Solo * Corsair HX-650 * Gigabyte EP45-UD3R * Intel Core2Duo E8400 * 4x Kingston 2GB DDR2 PC6400 * Intel Postville 80GB SSD * 4x WD5000AAKS 500GB raid5 * Sony Optiarc AD-7240S * Sapphire HD 5750 Vapor-X * Acer P235H
Maar het zal je verbazen hoe weinig mensen dat weten. Veel mensen (50+, dat wel) in mijn omgeving typen nog eerst www.google.nl in en gaan dan pas zoeken.TheZeroorez schreef op dinsdag 17 september 2013 @ 23:27:
Vreemd, die zoekbalk. De deal van Chrome is toch gewoon dat je alles via de omnibar doet
Sinds vandaag staat er zo'n lelijke knop, die wil ik weg hebben.. Alleen nog geen idee hoe...
Al gevonden hoe.. http://9to5google.com/201...our-chrome-bookmarks-bar/
[ Voor 9% gewijzigd door Zanzibar-1337 op 19-09-2013 18:02 . Reden: Opgelost! ]
5100wp Zuid-Oost - SMA 7000TL20 30xSF170s - Live PVoutput - Daikin US 3.5
Ik heb ook weer app-icoontjes en volgens mij had ik het zo gedaan (Chrome 31).Sefyu schreef op woensdag 18 september 2013 @ 07:01:
Je kan naar chrome://flags gaan en daar Instant Extended API uitzetten.
Hier een directe link naar de optie, helaas niet klikbaar vanwege "chrome://":
chrome://flags/#enable-instant-extended-api
[ Voor 32% gewijzigd door Anthirian op 20-09-2013 13:58 ]
Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.
Het meest bizarre is gewoon dat zoeken in die bar automatisch ervoor zorgt dat je weer in de omnibar typtStephanVierkant schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:56:
[...]
Maar het zal je verbazen hoe weinig mensen dat weten. Veel mensen (50+, dat wel) in mijn omgeving typen nog eerst www.google.nl in en gaan dan pas zoeken.
Als ik op een foto klik krijg komt alleen een wit scherm ?
Ik hoop dat dat nieuwe gebeuren niet op termijn ingebakken wordt en niet meer uit te schakelen is...Anthirian schreef op vrijdag 20 september 2013 @ 13:56:
Ja dat klopt, ik heb zojuist de Instant Extended API uitgezet (zelf gevonden overigens) en het blijkt het oude gedrag te herstellen. Dat betekent dus geen Apps-knop meer links op je bookmarks bar en de oude new tab page terug, inclusief de menu's Other Devices en Recently Closed.
Hier een directe link naar de optie, helaas niet klikbaar vanwege "chrome://":
chrome://flags/#enable-instant-extended-api
[ Voor 81% gewijzigd door Sefyu op 21-09-2013 22:20 ]
Dan ken je mijn Engels-leraar nog niet. Die vent wil vaak iets opzoeken op YouTube. Opent Chrome. Typt langzaam Youtube in (staat er al lang youtube.com en hij hoeft enkel op enter te drukken), drukt op enter en komt op google terecht met als query "youtube". Dan haalt hij Youtube weer weg en typt hij de naam van het filmpje dat hij wil vinden inStephanVierkant schreef op donderdag 19 september 2013 @ 10:56:
[...]
Maar het zal je verbazen hoe weinig mensen dat weten. Veel mensen (50+, dat wel) in mijn omgeving typen nog eerst www.google.nl in en gaan dan pas zoeken.
Klas zit en kijkt rustig toe terwijl de lesminuten wegtikken
R6 | 24-70 F2.8 DG OS HSM Art | 18-35 F1.8 DC HSM Art | EF 70-200 F4L IS USM | EF 50mm f/1.8 | Zenbook 14 OLED | T14G4 OLED
Draai op mijn iMac de meest recente versie van Chrome en als ik op youtube zit en ik kom met mijn cursor over een filmpje en scroll dan dan begint youtube alle filmpjes te wijzigen qua formaat. Naar gelang welke kant ik op scroll.
Hoe kan ik dit uit zetten want het is best vervelend.
PSN: Bellerophon-
Nice, thanks! Could have seen that tough.msx2 schreef op woensdag 25 september 2013 @ 09:25:
Rechtermuisknop in die balk klikken en vinkje weghalen voor 'Show apps shortcut' (of wat dat in het Nederlands mag wezen).
Daarnaast, je kan toch gewoon bovenin zoeken, waarom nog een balk eronder die precies hetzelfde doet?
Prachtig toch?BeefHazard schreef op zondag 22 september 2013 @ 00:48:
[...]
Dan ken je mijn Engels-leraar nog niet. Die vent wil vaak iets opzoeken op YouTube. Opent Chrome. Typt langzaam Youtube in (staat er al lang youtube.com en hij hoeft enkel op enter te drukken), drukt op enter en komt op google terecht met als query "youtube". Dan haalt hij Youtube weer weg en typt hij de naam van het filmpje dat hij wil vinden in
Klas zit en kijkt rustig toe terwijl de lesminuten wegtikken
Je kan dit gelukkig uitschakelenBosmonster schreef op donderdag 26 september 2013 @ 09:58:
Geweldig die nieuwe update met enorme Google search op het startscherm... Vooral dat het gewoon niet past op kleine schermen (zoals mijn 11" Air) en de onderste rij afgekapt wordt terwijl er bovenin bergen witruimte zit.
Daarnaast, je kan toch gewoon bovenin zoeken, waarom nog een balk eronder die precies hetzelfde doet?
- chrome://flags
- 'Instant Extended API inschakelen' uitschakelen

[ Voor 12% gewijzigd door filenox op 27-09-2013 16:24 ]
Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.
Nu weer een rare menu icon voor notifications (ipv gewoon Growl of OS X integratie, nee ze moeten weer zelf wat door je strot duwen).
Hoe krijg je dat nu weer uit? (Of aan, want op andere laptops krijg ik dat ding dan weer niet tevoorschijnt
[ Voor 14% gewijzigd door Bosmonster op 03-10-2013 09:27 ]
Niet per ongeluk de YouTube-options plugin geïnstalleerd?Bellerophon schreef op maandag 23 september 2013 @ 14:22:
Heeft iemand hier ook last van?
Draai op mijn iMac de meest recente versie van Chrome en als ik op youtube zit en ik kom met mijn cursor over een filmpje en scroll dan dan begint youtube alle filmpjes te wijzigen qua formaat. Naar gelang welke kant ik op scroll.
Hoe kan ik dit uit zetten want het is best vervelend.
Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn
Ja, geen idee. Ik had hem gisteren ook en na even kutten heb ik het opgegeven. En nu is 'ie wegBosmonster schreef op donderdag 03 oktober 2013 @ 09:24:
God.. waarom zitten ze bij Google zo te kutten met hun browser.
Nu weer een rare menu icon voor notifications (ipv gewoon Growl of OS X integratie, nee ze moeten weer zelf wat door je strot duwen).
Hoe krijg je dat nu weer uit? (Of aan, want op andere laptops krijg ik dat ding dan weer niet tevoorschijnt

Firefox is me te log, maar IE10 vind ik eigenlijk best netjes op Windows 7. Jammer dat reclames blokkeren niet zo goed gaat (want op sommige websites is het gewoon te gek), anders zou ik die vanaf nu gebruiken denk ik. Het minimale van Chrome is er onderhand wel van af, en het is natuurlijk een kwestie van tijd tot die flag om de oude new tab page te krijgen verdwijnt.
Tevens zijn de boxjes voor je meest bezochte websites redelijk vaak gewoon grijs. Ik heb even de Beta channel build geprobeerd maar hierbij is het precies hetzelfde.. Ik hoop dat dit snel aangepast gaat worden want dit haalt het gebruikersgemak heel erg ver naar beneden.
Desktop: Versie 30.nogwat
Laptop: Version 31.0.1650.16 beta-m

[ Voor 8% gewijzigd door Pimorez op 10-10-2013 08:41 ]
Is dit geheugengebruik normaal?

Nieuwest Stable version
Extensions:
- AdBlock
- Center'd
- Chrome to Phone
- Google Docs
- Google Keep
- Krome
- Search by Image
- XKit
- YouTube Options
Firefox gebruikt bij mij nu zo'n 365.000 dus tegenover mijn FF is Chrome een lichtere browser..737freak schreef op dinsdag 15 oktober 2013 @ 20:10:
Chrome hoort een snelle en lichte browser te zijn maar bij mij gebruikt hij wel erg veel geheugen.
Is dit geheugengebruik normaal?
[afbeelding]
Nieuwest Stable version
Extensions:
- AdBlock
- Center'd
- Chrome to Phone
- Google Docs
- Google Keep
- Krome
- Search by Image
- XKit
- YouTube Options
"Don't worry, about a thing, Cause every little thing is gonna be alright"
Soms, als ik heel stil ben, kan ik de zon horen schijnen
Dat heb ik nog nooit ervaren, maar wel dat de volgorde van m'n vensters plotseling anders is. Ik neem aan dat het een bug in Chrome is.DeTeraarist schreef op woensdag 16 oktober 2013 @ 00:46:
Ligt het aan mij of komen nieuwe schermen(popup ads) tegenwoordig aan de andere kant te staan bij de previews die je krijgt bij hoveren boven de knoppen in de taakbalk van Windows 7. Heb nu al een paar keer gehad dat ik het scherm met tig tabs open afsloot in plaats van de popup.
Weet niet hoe het in Chrome zit, maar in Firefox is dat vaak zo als het om sites gaat met een login, dus mail, Facebook, etc. Daarvan wil je geen previews, want dan kunnen mensen zien wat er in je mailbox staat zonder in te hoeven loggen.Pimorez schreef op woensdag 09 oktober 2013 @ 20:37:
Tevens zijn de boxjes voor je meest bezochte websites redelijk vaak gewoon grijs. Ik heb even de Beta channel build geprobeerd maar hierbij is het precies hetzelfde.. Ik hoop dat dit snel aangepast gaat worden want dit haalt het gebruikersgemak heel erg ver naar beneden.
Desktop: Versie 30.nogwat
Laptop: Version 31.0.1650.16 beta-m
[afbeelding]
Zou wel handig zijn als er dan een favicon ofzo als icoon gebruikt wordt i.p.v. een grijs vlak. Of desnoods de url erin gezet wordt.
Geeft bij mij geen problemen, kan gewoon vliegtuigen selecteren...Sjah schreef op donderdag 17 oktober 2013 @ 17:31:
FlightRadar24>>> waarom werkt die niet goed in Chrome..? Wat niet werkt , is een vliegtuig selecteren, zodat je ziet wat er vliegt, het blijft een handje (de cursor).
Volgens mij heeft Win8 je DPI op 125 (of 150%) gezet. Dat kan je terugzetten of deze optie aanvinken:

Heb er nog steeds last van, ook met update v30Albert020 schreef op zaterdag 21 september 2013 @ 22:15:
Kan sinds een tijden geen foto's meer openen op telegraaf.nl.
Als ik op een foto klik krijg komt alleen een wit scherm ?
Opgelost, het was Adblocker !
[ Voor 16% gewijzigd door Albert020 op 20-10-2013 10:22 ]
Iemand daar ook last van?
Meer informatie: http://stackoverflow.com/...nt-chrome-chromium-update
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Ik wil graag melden dat de Smoothscroll extensie, ongewenste advertenties met zich mee brengt.thijsje66 schreef op dinsdag 09 februari 2010 @ 18:56:
Scrollen e.d.
...
SmoothScroll: Nog een smoothscroll extensie, werkt in mijn ervaring nét iets minder lekker.
...
Ik kwam hier vanmiddag opeens achter. Zelfs op Tweakers, als je bij een product zoekt, zie je opeens allerlei advertenties met (on)gerelateerde producten eromheen. Ik dacht in eerste instantie dat het aan Tweakers zelf lag. Dit is dus niet het geval, want dezelfde vervelende pop-ups en banners verschijnen bijvoorbeeld ook op bol.com.
Ik zou deze extensie dan ook graag uit de TS verwijderd zien worden. Het lijkt me niet de bedoeling van een dergelijke extensie om allerlei rommel mee te leveren.

[ Voor 5% gewijzigd door Royeboi op 23-10-2013 16:20 ]
XBL: x0royx | PSN: XRoy_X | Raptr: x0royx
[ Voor 14% gewijzigd door Sefyu op 23-10-2013 16:41 ]
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
[edit] Toch maar even modem gereset en volgens mij lag het daar aan. Het ging daarna weer goed.
[ Voor 12% gewijzigd door Palomar op 05-11-2013 18:21 ]
Ik ben er wel blij meer, het is breed genoeg om te pakken en te slepen en small(er) geworden zodat je meer viewport overhoudt.
(iig in 32.0.1700.6 beta-m Aura)
Jep, zelfde versie en ben het eens met wat jij zegt. Moet zeggen dat ik die balk amper gebruik, 90% is denk ik scrollen.BtM909 schreef op woensdag 13 november 2013 @ 14:51:
En wat vinden jullie van de nieuwe scrollbar?
Ik ben er wel blij meer, het is breed genoeg om te pakken en te slepen en small(er) geworden zodat je meer viewport overhoudt.
(iig in 32.0.1700.6 beta-m Aura)

Waar Chrome zelf scheidt tussen het venster en de Windows taakbalk, hiervoor was het altijd zoals in Explorer:

Waar de overgang vrijwel naadloos is. Ik draai onder Windows 8.
Hebben meerdere mensen dit?
Ik heb dit ook twee systemen sinds Chrome 31. Ook windows 8. Het zal wel weer een wijziging zijn. Geen goede vind ik.Dylan93 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 18:21:
Ik heb sinds de laatste versie(volgens mij) een irritante rare zwarte balk onderaan Chrome:
[afbeelding]
Waar Chrome zelf scheidt tussen het venster en de Windows taakbalk, hiervoor was het altijd zoals in Explorer:
[afbeelding]
`Dylan93 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 18:21:
Ik heb sinds de laatste versie(volgens mij) een irritante rare zwarte balk onderaan Chrome:
[afbeelding]
[afbeelding]
Ik heb het ook. Erg irriterend. Hopelijk dat ze het snel verhelpen...

Vloeiend schuiven Windows, Linuxsuperwashandje schreef op donderdag 24 oktober 2013 @ 22:40:
ik kan het nergens vinden maar is er ook een mogelijkheid om meer dan 8 van je meest bezochte sites in een nieuw tabblad te zien? ik heb er de ruimte wel voor en het lijkt me wel fijn om er meer dan 8 te hebben.
De experimentele implementatie van vloeiend schuiven inschakelen. #enable-smooth-scrolling
Inschakelen
Chrome heeft op rechterknop-menu onlangs gesloten tabblad, als je op een tabje rechtsklikt dus.JimDB schreef op zondag 24 november 2013 @ 17:26:
Ik vind het vooral irritant dat ze sinds de laatste update de "Recent gesloten" knop verwijdert hebben van de homepage en dat je nu al in het menu moet gaan sukkelen
[ Voor 7% gewijzigd door Sjah op 24-11-2013 17:43 ]
Ik gebruik overigens Chromium, maar volgens mij maakt dat geen verschil bij de opties die via de Chrome web store worden voorgeschoteld. Daarnaast gaat het ook niet om een Youtube-downloader, de meesten hier zullen ook wel weten dat Google bij dat soort applicaties een repressief beleid voert.
Tot voor kort heb ik altijd, tot grote tevredenheid, gebruik gemaakt van FVD Video Downloader. Onlangs begon die echter na een update te zeuren om uitgebreidere permissies, reden om op onderzoek uit te gaan.
Daaruit kwam naar voren dat de ontwikkelaar het nodig was gaan vinden ClickBerry aan de extensie toe te voegen. Op de vele vragen die daarop rezen,
hier
een
aantal
voorbeelden,
reageert de ontwikkelaar met niet meer dan 'het is nodig voor een tag-functie' en 'je kunt dat later in de instellingen weer uitvinken'. Maar dan heb je de extensie wel eerst toestemming moeten geven...
Bovendien volgt er nergens een reactie op de suggestie om (de eerdere versie in) een Lite-variant uit te brengen, aangezien die geen ClickBerry bevatte en ook die uitgebreidere permissies niet nodig had. Enkel een dooddoener dat gebruikers niet paranoïde moeten zijn, zonder verdere onderbouwing daarvoor.
Goed, om kort te gaan, ik wil dat FVD Video Downloader op deze manier niet meer gebruiken, en ben dus op zoek naar een alternatief. Op http://www.chromeextensions.org staan er wel een aantal vermeld, maar die zijn zowat allemaal minimaal een jaar oud en functioneren niet (zo) goed.
Heeft hier nog iemand suggesties wat betreft een Chrome extensie voor het downloaden van videos? Alternatieven als KeepVid.com zijn niet de bedoeling, en FireFox heeft wel nog gewoon nette addons die dat kunnen dus er is altijd wel een mogelijkheid, maar de bedoeling is dus echt een extensie voor Chromium.
Beetje duiding, gebruik maken van linkjes enzo svp.Sefyu schreef op maandag 02 december 2013 @ 16:19:
Als je YT-videos wil downloaden, dan is Youtube Center een goede oplossing.
Want de Youtube Center extensie is waarschijnlijk niet wat je bedoelt:
A really tiny extension to center the new YouTube redesign, making it nicer on wide-screen monitors.
🇪🇺 Buy from EU (GoT)
Ik ben echter op zoek naar een meer universele Flash video downloader. FVD heeft altijd prima in die behoefte voorzien, maar moet er nu dus uit vanwege ClickBerry. Heb echter nog geen goed functionerend alternatief kunnen vinden. Het lijkt alsof alle projecten op http://www.chromeextensions.org zo'n beetje opgegeven zijn.
thx voor je antwoord maar ik zie niet in hoe dat helpt? ik zie nog niet meer pages staan. nog steeds maar acht.schumi2004 schreef op zondag 24 november 2013 @ 17:35:
[...]
Vloeiend schuiven Windows, Linux
De experimentele implementatie van vloeiend schuiven inschakelen. #enable-smooth-scrolling
Inschakelen
of ik doe iets fout
Life is not the opposite of Death, Death is the opposite of Birth. Life is eternal.
Verwijderd
Ben niet de domste op computergebied en ben al een jaar bezig om een probleem op te lossen binnen chrome
Telkens bevries mijn chrome.. Om hem weer vrij te krijgen moet ik het window verkleinen en weer vergroten, dan is hij weer "los"
Na lang spurwerk heeft dit te maken met flash.
Ik heb al zoveel geprobeerd, uitschakelen,, herinstallatie, laptop fresh install.. het blijft terugkomen
iemand anders ook problemen mee?
Verwijderd
Nog sneller dan Chrome mét nog meer functies! Spijtig dat het totaal onbekend is hier.
http://www.fsllq.com/
Ik heb ook geen idee maar dat is/was de setting die bedoelt werd denk iksuperwashandje schreef op vrijdag 06 december 2013 @ 12:10:
[...]
thx voor je antwoord maar ik zie niet in hoe dat helpt? ik zie nog niet meer pages staan. nog steeds maar acht.
of ik doe iets fout
Staat aan maar merk er niks van hier.
Dit is (VZIW) naar aanleiding van de Win8(.1) design guidelines... Je moet onderin de balk kunnen klikken om je scherm met 2 klikken in de hoogte te maximaliseren. Dat kon niet goed met Chrome omdat het niet in een "window" zat.Dylan93 schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 18:21:
[afbeelding]
[afbeelding]
Is dus niet zozeer Chrome alszijnde meer het idee om de usability te stroomlijnen binnen Windows.
Ik heb overigens nog geen goed functionerend alternatief gevonden.
En dan moet ik de pc opnieuw opstarten want als ik chrome dan aflsuit, werkt deze niet meer.
Dit heb ik dus ook sinds een aantal dagen. Google Chrome gestart en opeens zijn mijn extensies en instellingen verdwenen. Nu maar Chrome opnieuw geïnstalleerd in de hoop dat het niet nog eens zal gebeuren.MissShadows schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 21:56:
Mijn moeder gebruikt chrome, maar sinds een paar dagen gaat het niet goed meer. Als ze de pc aan heeft gezet en chrome heeft opgestart, is haar startpagina verandert naar 'nieuw tabblad' , de home knop is ook weg en de baldwijzerbalk is weg. Dan stel ik chrome weer opnieuw in, maar als ze de pc een tijdje uitzet en later weer aanzet, is alles weer weg en moet ik alles weer opnieuw instellen. Iemand een idee waar het aan kan liggen? Ze draait op windows 7 en via google heb ik nog geen oplossing kunnen vinden.
Ik kom er net achter dat het bij mij ook niet heeft geholpen. Chrome gooit wederom mijn instellingen en extensies weg.MissShadows schreef op zondag 19 januari 2014 @ 14:40:
Had ik ook al geprobeerd, maar dat hielp niet.

Edit: probleem nog niet opgelost.
[ Voor 15% gewijzigd door MissShadows op 19-01-2014 15:50 ]
Verwijderd
Met Firefox is het resultaat marginaal beter.
Bezoek ik dezelfde sites met Internet Explorer 11 is er geen vuiltje aan de lucht, videos worden soepel afgespeeld met gemiddeld zo'n 30% CPU load (ook de accu gaat merkbaar langer mee). Helaas is IE weer niet zo slim dat ie de netbook wakker houdt als een filmpje afgespeeld wordt.
(Kort samengevat: Google Chrome werkt beroerd samen met Google YouTube, Microsoft Internet Explorer werkt beroerd samen met Microsoft Windows)
Ik ben ruim 10 jaar geleden afgestapt van Internet Explorer; indertijd waren de alternatieven (Firefox en Opera) op veel vlakken aanzienlijk beter. Maar zo langzamerhand overweeg ik weer terug naar IE te gaan. T.o.v. versie 6 is deze browser enorm verbeterd en het verschil met Chrome of Firefox is lang niet zo groot meer. Van Google Chrome werd altijd beweerd dat het een lichte en snelle browser is, maar heel eerlijk gezegd vind ik dat tegenvallen. Zelfs op oude/trage systemen merk ik eigenlijk op deze vlakken weinig verschil met Firefox of IE. En kwa stabiliteit ben ik ook niet kapot van Chrome.
Probeer dit eens:MissShadows schreef op zondag 19 januari 2014 @ 15:17:
Ik heb nog een keer de tip van een paar berichtjes eerder geprobeerd en het lijkt nu te zijn opgelost.
Edit: probleem nog niet opgelost.
[quote]- Sluit Google Chrome helemaal af.
- Druk op de sneltoets Windows-toets +E om Windows Verkenner te openen.
- Geef in het venster van Windows Verkenner een van de volgende locaties op in de adresbalk.
• Windows XP: %USERPROFILE%\Local Settings\Application Data\Google\Chrome\User Data\
• Windows Vista/ Windows 7/ Windows 8: %LOCALAPPDATA%\Google\Chrome\User Data\
- Ga naar de map 'Default' in het directoryvenster dat wordt geopend en wijzig de naam van deze map in 'Backup default'.
- Probeer Google Chrome opnieuw te openen. Er wordt automatisch een nieuwe map 'Default' gemaakt wanneer u de browser gaat gebruiken.
Het probleem lijkt, voorlopig, opgelost te zijn.
Ik zal het later nog eens proberen en dan de bladwijzers handmatig terugzetten
[ Voor 23% gewijzigd door MissShadows op 19-01-2014 20:15 ]
Hier is het probleem ook weer terug ... Echt onwijs vervelend!MissShadows schreef op zondag 19 januari 2014 @ 20:14:
bedankt voor je reactie, dit heb ik alleen al 2 keer geprobeerd en als ik de pc dan opnieuw opstart, is het probleem ook weer terug.
Gebruik je toevallig CCleaner? Ik lees hier over een probleem tussen CCleaner en Chrome, waarbij CCleaner Chrome's gebruikersprofielen corrumpeert. Het wordt dan ook aangeraden om CCleaner te voorzien van de laatste update. Dat heb ik daarnet gedaan en ik heb ook meteen Chrome opnieuw geïnstalleerd. Nu is het afwachten of het probleem zich nog eens voor zal doen, maar het klinkt hoopvol.MissShadows schreef op zondag 19 januari 2014 @ 20:14:
bedankt voor je reactie, dit heb ik alleen al 2 keer geprobeerd en als ik de pc dan opnieuw opstart, is het probleem ook weer terug.
Is dat een YouTube movie downloader?Beuzelarij schreef op dinsdag 10 december 2013 @ 13:15:
Even terugkomen op het malware-probleem van de FVD Video Downloader extensie, Beuzelarij in "Browser: Google Chrome - Deel III": Deze extensie is inmiddels uit de Chrome Web Store verwijderd.
Ik heb overigens nog geen goed functionerend alternatief gevonden.
Ik zet altijd ss in de url ervoor www.ssyoutube.com/watch?v=SbYXkOAoZpI
En best veel input-elementen zijn gewijzigd. Moet je maar eens een standaard dropdown bekijken in Chrome. Niet om aan te glurenjasjenl schreef op zaterdag 18 januari 2014 @ 18:18:
Ik zie sinds vandaag ineens dat in Chrome de scrollbars (onder Windows 8 ) niet meer native Windows scrollbars zijn, maar iets customs van Chrome. Wtf... Je heb nu niet eens meer pijltjes boven/onderaan de bars om te scrollen. Dit vind ik zo irritant aan Google, dat ze zomaar allerlei wijzigingen doorvoeren die lang niet altijd verbeteringen zijn, en dat je ze dan zo maar door je strot geduwd krijgt. Het is dat IE onder Windows 8 helemaal een gedrocht is, maar ik ben zo onderhand ook wel een beetje klaar met Google's fratsen...

Ik heb het geprobeerd en voor het geval dat, even opnieuw opgestart, maar tot dus ver lijkt het te zijn opgelost. Mocht dit niet het geval zijn, laat ik het weten.Yonix schreef op maandag 20 januari 2014 @ 20:48:
[...]
Gebruik je toevallig CCleaner? Ik lees hier over een probleem tussen CCleaner en Chrome, waarbij CCleaner Chrome's gebruikersprofielen corrumpeert. Het wordt dan ook aangeraden om CCleaner te voorzien van de laatste update. Dat heb ik daarnet gedaan en ik heb ook meteen Chrome opnieuw geïnstalleerd. Nu is het afwachten of het probleem zich nog eens voor zal doen, maar het klinkt hoopvol.
In elke andere browser werkt dit wel gewoon. Is er een oplossing voor? Of een bug in de update van Google?
Nee, dat is was een universele Flash downloader, die Youtube niet mocht downloaden vanwege het repressieve beleid dat Google daaromtrent hanteert in hun Web Store. De extensie is nu waarschijnlijk verwijderd omdat de makers ervan het nodig vonden malware toe te voegen. Voor Youtube gebruik ik een andere extensie, buiten de Web Store om, zoals eerder aangegeven. Ik heb geen zin om steeds URL's te moeten aanpassen, of naar websites als Keepvid o.i.d. te moeten copy-pasten.schumi2004 schreef op maandag 20 januari 2014 @ 21:36:
Is dat een YouTube movie downloader?
Ik zet altijd ss in de url ervoor www.ssyoutube.com/watch?v=SbYXkOAoZpI
Voor het downloaden van andere Flash videos gebruik ik inmidddels Video download helper. Dat functioneert net ietsje minder goed dan FLV voorheen deed, maar voldoet in de meeste gevallen prima.
Overigens wordt dat 'niet Evil-e' Google steeds minder transparant met betrekking tot allerlei permissies die (mogen) worden opgeëist. Op de Play Store website staan ze überhaupt niet meer vermeld, daarvoor moet je naar alternatieven als Appbrain. Pas bij installeren krijg je ze te zien, maar dat maakt het selecteren van apps op basis van permissies wel een heel omslachtig werk. De meesten zal het wel niks kunnen schelen...
Ook de gevraagde permissies in de Web Store bij installeren van extensies voor Chrome/Chromium zijn erg onduidelijk. Er wordt weliswaar iets vermeld, maar dat is zo grofmazig dat je er praktisch gezien nog niets aan hebt. Slechte ontwikkeling.
Hoe onwenselijk ook maar hoe kan ik voorkomen dat Chrome zichzelf update? De Google update-extensie uitzetten helpt niet, moet ik daarnaast ook de service en de twee taken in Geplande Taken uitzetten?
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
Wat je beter kan doen is juist een nieuwe bug aanmelden en het lijstje met websites doorgeven zodat ze het snel(ler) kunnen fixen.
Over het algemeen is het ideaal die automatische update totdat het niet werkt en je met moeite terug kan keren.
Toevoeging:
Het is gelukt. Wat ik uiteindelijk gedaan heb:
Registersleutel toegevoegd:
1
| HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Policies\Google\Update\UpdateDefault to the REG_DWORD value of "0". |
Alle verwijzingen uit de taakplanner (2) en services (2) uitgezet.
Het bestand Google Update hernoemd. Dit om te voorkomen dat deze nog handmatig wordt opgeroepen vanuit Chrome. Dit gebeurt namelijk zodra je op 'Over Google Chrome' drukt in het menu.
Ik krijg nu de foutmelding 'Het starten van de updatecontrole is mislukt'

[ Voor 42% gewijzigd door The_Worst op 21-01-2014 15:48 ]
If you hide your whole life, you'll forget who you even are. Uplay: TheWorstNL | Steam + Origin + PSN: The_Worst_NL
nice find, dit klinkt inderdaad hoopvol!Yonix schreef op maandag 20 januari 2014 @ 20:48:
Gebruik je toevallig CCleaner? Ik lees hier over een probleem tussen CCleaner en Chrome, waarbij CCleaner Chrome's gebruikersprofielen corrumpeert. Het wordt dan ook aangeraden om CCleaner te voorzien van de laatste update. Dat heb ik daarnet gedaan en ik heb ook meteen Chrome opnieuw geïnstalleerd. Nu is het afwachten of het probleem zich nog eens voor zal doen, maar het klinkt hoopvol.
had niet de allerlaatste versie van CCleaner en die run ik toch bijna wel dagelijks. nu hopelijk voor de laatste keer al mn extensies en voorkeuren instellen
Het gaat dan om dropdown boxen met een lijstje.
b.v. www.autoscout24.nl aan de linkerkant waar je automerken kan selecteren die balk kan ik niet selecteren en naar beneden slepen.
Ik heb versie: 32.0.1700.76 m
[ Voor 5% gewijzigd door kaasaanfiets op 22-01-2014 17:05 ]
Als ik bv. CTRL+klik gebruik om een link te openen dan blijft de CTRL als het ware hangen, waardoor als ik op de volgende pagina ga scrollen, de pagina wordt in/uitgezoomd. Extreem irritant en ik heb nog geen oplossing gevonden. Ik heb ooit KatMouse gehad op de pc, maar dat programma is al lang gedeïnstalleerd. Daar kan het volgens mij niet aan liggen.
Nog mensen die hier problemen mee ervaren?
EDIT: blijkbaar had ik KatMouse wel nog staan, maar komt het niet in je lijst met programma's
[ Voor 21% gewijzigd door ctrlaltdelbe op 22-01-2014 17:55 ]
Heb ik inderdaad ook last van.kaasaanfiets schreef op woensdag 22 januari 2014 @ 17:04:
Ik heb sinds? dat op heel veel websites ik niet meer kan scrollen zowel op mijn desktop als mijn laptop.
Het gaat dan om dropdown boxen met een lijstje.
b.v. www.autoscout24.nl aan de linkerkant waar je automerken kan selecteren die balk kan ik niet selecteren en naar beneden slepen.
Ik heb versie: 32.0.1700.76 m