• fsve
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 14-10 15:29
Even een vraag over mail verwijderen. Ik heb al een keer eerder meegemaakt dat m'n sd kaart vol was. Hierdoor liep m'n halve telefoon vast en heb ik maar een factory reset gedaan (ongeveer een 2 maanden geleden).
Nu wil ik gister wat MP3's op m'n kaart zetten en hij was al vrij snel vol.

Met een ruimte analyse tooltje blijkt weer dat er erg veel ruimte opgesnoept wordt door .Mail
Nu gooi ik ook nooit mail weg eigenlijk, maar het oudste wat ik terug kan zien is van 3 dage terug, maar blijkbaar blijft wel allemaal ergens bestaan.
Weet iemand hoe je (oude) mail echt kan verwijderen?

Als het de bedoeling is dat je ze zelf weg gooit als je ze gelezen hebt dan ga ik daar nu maar mee beginnen, maar die oude zooi weg kunnen gooien zou toch wel prettig zijn.

Zelfs een "delete account" maakte de laatste keer de ruimte niet vrij...

Be reasonable.... do it my way

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07:11

Zym0tiC

^_^

Met veel plezier draai ik nu Indigo Bean 0.1. Een port van Cyanogen van 5.0.8. Van dezelfde persoon die achter Vanilla bean zit.

i ja en met live wallpapers :)

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• breinstein
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-06-2011
Er zitten mij nog veel te veel fouten /problemen/onvolkomenheden in die customs roms om ze te proberen.. Te vaak missen er functionaliteiten, krijg je FC's voor je kiezen etc .. Vind het erg jammer dat je van htc niet de keuze krijgt om bijv een telefoon te nemen met android en sense of eentje met puur Android .. Of via de website van HTC mensen alsnog de gelegenheid te geven een "vanilla" rom te flashen.

• Flash3d
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-08 18:36
Vmu schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 10:46:
Goed, ik heb mijn mugen power battery binnen en hij laadt nu op. Over een paar dagen kan ik jullie vertellen of het merkbaar scheelt.
Ben benieuwd, houd er wel rekening mee dat de batterij pas na enkele laad/ontlaad cycli op volle sterkte is. Dus hij wordt als het goed is nog beter.

• Pinin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 24-09 10:29

Pinin

Historie | Luxe | Duurzaam

Zo, ik heb er ook een besteld. Voor het eerst in 100jaar iets anders dan Nokia. Nokia heeft afgelopen jaren echt vrijwel stilgestaan. Als je een éénvoudig toestel wilt zijn ze prima en dan vooral met het oudere S40 besturingssysteem. Ik heb nu een S60 5thgen en dat is niet echt goed zeg maar, meer met plakbandjes werkend gemaakt voor smartfone en touch.

De rede om toch voor de legend te gaan ipv desire is:
  • Iets kleiner
  • langere batt. duur
  • veel fraaier uiterlijk
  • een stuk exclusiever
  • leverbaar en prijs (icm verlenging scheelde het tot 150,-)
Wel jammer dat er een groot verschil is in processorkracht, maar ik kan daar wel mee leven denk ik.

Offtopic:
beetje vaag dat je bij het verlengen van contract en dus blijven bij vodafone zwaar benadeeld wordt met de prijs van een toestel. Nu ben ik het eerste jaar 14,95 kwijt en daarna 29,95 en is toestel gratis. Na een aantal maanden mag je telkens een abbo lager, waardoor ik ook de 29,95 niet hoeft te betalen.

Ontopic: even goed inlezen wat de legend allemaal wel en niet kan, want ik ben compleet android noob. Gelukkig is dit topic wel door te spitten met slecht 1 topic itt de desire met nu al 5 delen. 8)7

www.casarodriguillo.com

• GeroWe
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 20-06-2022
Pinin schreef op donderdag 01 juli 2010 @ 21:34:

Offtopic:
beetje vaag dat je bij het verlengen van contract en dus blijven bij vodafone zwaar benadeeld wordt met de prijs van een toestel. Nu ben ik het eerste jaar 14,95 kwijt en daarna 29,95 en is toestel gratis. Na een aantal maanden mag je telkens een abbo lager, waardoor ik ook de 29,95 niet hoeft te betalen.
Even een kleine offtopic toptip: Verander bij Vodafone niet tijdens de kortingsperiode de bundel. Hierdoor vervalt namelijk je korting en betaal je de normale prijs ( in dit geval de normale €29,50 ). Het beste kun je de bundel aanpassen zodra de 50% kortingsperiode is afgelopen.

OT: Ook ik ben sinds afgelopen zondag gelukkige eigenaar van een HTC Legend ( hoe toevallig :P ) echter heb ik 1 klein vraagje waar ik nog geen antwoord op heb kunnen vinden;

Bij het smsen kan ik maximaal 2 berichtjes tegelijkertijd sturen. Is er een mogelijkheid om dit langer te maken? Bij mijn Nokia E72 kan ik tot max 10 berichtjes sturen waardoor ik gewend ben om wat langere berichten te typen.

In het menu kan ik wel terugvinden dat ik de berichtgrootte op max 300 kb kan zetten. Heeft dit ook met te verzenden berichten te maken? Hoe kan ik dit alsnog langer maken?

Alvast dank voor jullie input!

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 09:06

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Bij mij switched ie bij meer dan 5 berichten naar MMS... Misschien het dus wel te maken met die instelling.

[edit]Zie dat die instelling onder het kopje MMS gaat, dus dat gaat niet werken. Weet verder niet hoe het zit eigenlijk...

[edit2]Ff mn Google skills gebruikt. Verschilt welke characters je gebruikt hoeveel smsjes je kan sturen blijkbaar. En kijkend naar een issue: http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=2318 Daar wordt gezegd dat dit probleem wel in 2.1 zit, maar niet meer in 2.2. Ff wachten op update dus.

[ Voor 76% gewijzigd door majoh op 02-07-2010 11:24 ]

• GeroWe
majoh schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 11:18:
Bij mij switched ie bij meer dan 5 berichten naar MMS... Misschien het dus wel te maken met die instelling.

[edit]Zie dat die instelling onder het kopje MMS gaat, dus dat gaat niet werken. Weet verder niet hoe het zit eigenlijk...

[edit2]Ff mn Google skills gebruikt. Verschilt welke characters je gebruikt hoeveel smsjes je kan sturen blijkbaar. En kijkend naar een issue: http://code.google.com/p/android/issues/detail?id=2318 Daar wordt gezegd dat dit probleem wel in 2.1 zit, maar niet meer in 2.2. Ff wachten op update dus.
Thnx voor de reactie! Inderdaad afwachten dus...

• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-10 14:22

_Christiaan_

Master of SOG

Bij sms'jes moet je inderdaad uitkijken met trema's etcetera. Als je er eentje gebruikt schakelt hij over op een ander soort tekstformaat ofzo waardoor je veel minder characters per sms hebt.

NOSIG

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-11 15:43

n00bs

Het is weer Zomer!

Valt t jullie trouwens ook op dat alle fotos en filmpjes qua beeld en geluid extreem veel slechter zijn dan van de Desire en ook ondanks moeite bijna alles wazig ondanks focus :?

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-10 10:51
hoj, ik heb nu ook een legend.
Alleen ik krijg gprs/3g niet aan de gang.
Ik kan gewoon bellen/smsen maar ik kan niet op internet.
Bij mijn oude Lg GW620 pakte hij direct gprs maar de legend niet.
Moet ik nog iets anders inschakelen?

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-11 22:05

jacobras

Developer

n00bs schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 22:06:
Valt t jullie trouwens ook op dat alle fotos en filmpjes qua beeld en geluid extreem veel slechter zijn dan van de Desire en ook ondanks moeite bijna alles wazig ondanks focus :?
Ik heb geen ervaring met de Desire, maar ik moet wel zeggen dat ik de foto's die de Legend maakt erg scherp vind!

Ik haalde net trouwens mijn telefoon uit mijn broekzak omdat er een email binnenkwam, ding was erg heet! Telefoon was nog wel vast te houden, maar behoorlijk heet! Misschien komt het wel door het warme weer, alhoewel het hier binnen niet zo heel erg warm is.

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:25

J-P

Syntax erro....

NL_Scratch schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 22:28:
hoj, ik heb nu ook een legend.
Alleen ik krijg gprs/3g niet aan de gang.
Ik kan gewoon bellen/smsen maar ik kan niet op internet.
Bij mijn oude Lg GW620 pakte hij direct gprs maar de legend niet.
Moet ik nog iets anders inschakelen?
Ga eerst zelf wat dingen proberen (google, klantenservice etc) als het dan nog niet lukt zeg dan wat je hebt gedaan.
jacobras schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 22:51:
[...]
Ik haalde net trouwens mijn telefoon uit mijn broekzak omdat er een email binnenkwam, ding was erg heet! Telefoon was nog wel vast te houden, maar behoorlijk heet! Misschien komt het wel door het warme weer, alhoewel het hier binnen niet zo heel erg warm is.
Ja, dat viel mij dus ook al op. Ik had ook net een nieuwe applicatie gedownload en verdacht die van het warmer worden, maar daar lag het niet aan. De behuizing zal de warmte wel goed opnemen en geleiden.

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Is ook een punt wat genoemd werd in de Tweakers-review... behuizing wordt snel warm / koud =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-11 22:39
n00bs schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 22:06:
Dat hoort niet zo te zijn, maar mijn Legend heeft wel een lensafwijking waardoor de rechterkant van een foto bijna altijd een stuk waziger is dan linkerkant ;( . Ik twijfel nog wat ik er mee moet doen.

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 30-10 10:51
[quote]Bogey Dope schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 23:41:
[...]

Ga eerst zelf wat dingen proberen (google, klantenservice etc) als het dan nog niet lukt zeg dan wat je hebt gedaan.

[...]

Ik heb dus al gegoogled op HTC legend 3g, HTC legend gprs activeren etc etc.
Ik ben ben volgensmij alle instellingen bij langs gegaan!

Kan het zijn omdat het een telefoon met vodafone logo etc is dat hij toch niet de gprs pakt aangezien er een t-mobile simkaart in zit?

• Vassie18
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-11 19:16
Ik heb de telefoon nu alweer een tijd, sinds begin dit jaar. Nog nooit wat mee gebeurd. Nu leg ik hem gisteren op de wasbak neer in de wc en daar had die gisteren geen zin om te blijven liggen(normaal gesproken wel) en wilde graag gebruik maken van de zwaarte kracht en viel dus zo op het stuk zijl dat in de wc ligt. Resultaat:

Afbeeldingslocatie: http://www.vassie.nl/htc.jpg

De telefoon werkt nog goed alleen het scherm ziet er niet zo strak uit. Heb HTC maar gemaild wat zij voor mij kunnen betekenen. Op internet had ik al rond gekeken en kwam uit op €120,- voor de reparatie. Het touch gedeelte zelf kost €80,- maar ga dit niet zelf doen.

• jacobras

jacobras

Developer

Ik quote mezelf maar even, kleine update:
jacobras schreef op vrijdag 02 juli 2010 @ 22:51:
[...]
Gistermiddag had ik mijn telefoon opgeladen, en gisteravond was hij zo heet. Een uurtje daarna viel hij uit omdat de batterij leeg was. Nu wilde ik gistermiddag wat filmen, maar na een paar seconden filmen liep het vast en kreeg ik de helle tijd één frame te zien (het beeld liep zegmaar vast). Toen heb ik op de home-knop gedrukt en met een taakbeheerder de camera afgesloten. Telkens als ik de camera opnieuw wilde starten, kreeg ik even het camera icoontje op een zwart scherm in beeld, dat daarna meteen weer verdween.

Dus ik denk dat de camera applicatie onreageerbaar was geworden, maar wel op de achtergrond is blijven doordraaien en dat daardoor de telefoon warm en leeg is geworden.

Overigens valt het me op dat als ik wat film en er een email binnenkomt het beeld heel eventjes blijft hangen, maar dat is wel irritant. :(

• D.I.N.G
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-11 21:49
Vassie18 schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 12:25:
Ik heb de telefoon nu alweer een tijd, sinds begin dit jaar. Nog nooit wat mee gebeurd. Nu leg ik hem gisteren op de wasbak neer in de wc en daar had die gisteren geen zin om te blijven liggen(normaal gesproken wel) en wilde graag gebruik maken van de zwaarte kracht en viel dus zo op het stuk zijl dat in de wc ligt. Resultaat:

[afbeelding]

De telefoon werkt nog goed alleen het scherm ziet er niet zo strak uit. Heb HTC maar gemaild wat zij voor mij kunnen betekenen. Op internet had ik al rond gekeken en kwam uit op €120,- voor de reparatie. Het touch gedeelte zelf kost €80,- maar ga dit niet zelf doen.
Dat is wel balen. Ik kwam pas een webwinkel tegen waar een scherm + touch gedeelte maar €50,- euro kost. Als je dan nog iemand vindt die dat schermpje voor jou vervangt voor een goede prijs dan scheelt het toch met die €120,-

Ik moet helaas nog wachten totdat ik de HTC legend krijg want het blijkt dat vodafone ze niet meer op voorraad heeft.

• Pinin

Pinin

iemand bekend met deze:
Afbeeldingslocatie: http://www1.dealextreme.com/productimages/sku_39320_1.jpg
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.39320

en... kan iemand toevallig wel een mooi klein compact powerplug verloopje vinden naar NL stekker? Kwam enkel de grotere traveldingen tegenop dealextreme, terwijl ik in Japan zulke superkleine verloopjes ben tegengekomen.

[ Voor 6% gewijzigd door Pinin op 03-07-2010 21:12 ]

www.casarodriguillo.com

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Zo te zien is dat gewoon mini-USB. Daar kan je ook standaard mini-usb-opladers voor gebruiken. Ik heb er voor mn Hero toendertijd eentje gekocht voor 8 euro op datakabelshop.nl. (is misschien een wat dure oplossing i.t.t. een verloopje, maar toch :P )

NOSIG

• jacobras

jacobras

Developer

Zojuist RockPlayer uitgeprobeerd, werkt perfect met DivX Scrubs afleveringen :D. Al eerder genoemd in dit topic, maar toch nog maar even de link: http://www.diffthink.com/forum/viewtopic.php?f=2&t=4 :).

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 14:02
Pinin schreef op zaterdag 03 juli 2010 @ 21:11:
en... kan iemand toevallig wel een mooi klein compact powerplug verloopje vinden naar NL stekker? Kwam enkel de grotere traveldingen tegenop dealextreme, terwijl ik in Japan zulke superkleine verloopjes ben tegengekomen.
http://www.dealextreme.com/details.dx/sku.3529 Astu :)

[ Voor 17% gewijzigd door Jimster op 03-07-2010 23:40 ]

• Pinin

Pinin

THX, dat is wat ik zocht. Beetje verkeerde zoekterm gebruikt, en in de verkeerde cat. gekeken.
Mooi, het lijkt mij wel handig zo.n cradle

www.casarodriguillo.com

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
kyddil schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 23:34:
ik ben letterlijk een uur aan het googlen maar kom er niet uit.. zit er nou Turks op dit toestel? HTC site kom je ook niet echt ver..

Zo nee, kan je Turks erop installeren oid?
Ik heb net gevonden dat er een app is genaamd "Morelocale 2" voor android (is in de market) en die zorgt ervoor dat alle talen dan beschikbaar zijn.. kan 1 van jullie voor mij kijken of dan Turks ook tussen zit? :D

• creatif
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-02-2023
kyddil schreef op zondag 04 juli 2010 @ 10:56:
[...]

Ik heb net gevonden dat er een app is genaamd "Morelocale 2" voor android (is in de market) en die zorgt ervoor dat alle talen dan beschikbaar zijn.. kan 1 van jullie voor mij kijken of dan Turks ook tussen zit? :D
Net even voor je gekeken en je kan inderdaad Turks en Turkije toevoegen.. Verder niet ingesteld omdat ik geen Turks kan, maar ik neem aan dat het gewoon werkt :)

Misschien dat een Turks iemand van dit forum het wel voor je kan bevestigen.

• creatif
Vmu schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 10:46:
Goed, ik heb mijn mugen power battery binnen en hij laadt nu op. Over een paar dagen kan ik jullie vertellen of het merkbaar scheelt.
Kun je intussen al een review plaatsen?

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-11 19:29
Donders, kreeg ik gisteren even de schrik te pakken. :-( In het IKEA restaurant viel mijn Legend van of uit mijn broek op de grond. |:( De telefoon maakte toch een lelijke duikvlucht, maar hoe die terecht kwam zag ik niet precies, want het ging best snel. Maar in ieder geval mijn Legend heeft deze vlucht geheel schadevrij doorstaan. Geen deuk(je) of kras(je) te bekennen.

De nare gevallen in dit topic (én de foto's......) in mijn achterhoofd hebbende heb ik hier wel een portie geluk gehad. :F

Of de Legend is gewoon een zeer degelijk toestel natuurlijk.

• Ikkuh84
  • Laatst online: 07:53
RicoK schreef op maandag 05 juli 2010 @ 09:36:
Donders, kreeg ik gisteren even de schrik te pakken. :-( In het IKEA restaurant viel mijn Legend van of uit mijn broek op de grond. |:( De telefoon maakte toch een lelijke duikvlucht, maar hoe die terecht kwam zag ik niet precies, want het ging best snel. Maar in ieder geval mijn Legend heeft deze vlucht geheel schadevrij doorstaan. Geen deuk(je) of kras(je) te bekennen.

De nare gevallen in dit topic (én de foto's......) in mijn achterhoofd hebbende heb ik hier wel een portie geluk gehad. :F

Of de Legend is gewoon een zeer degelijk toestel natuurlijk.
Mijn toestel viel van het weekend uit mijn broek toen ik op een ladder stond op ongeveer 2 meter hoog. Ik schrok me echt de t*ring, maar totaal geen krasje of wat dan ook. Sterke telefoon :>

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

• creatif
@ hierboven
Misschien broeken kopen met diepere zakken?

Hoe dan ook, jullie hebben allebei enorm geluk gehad!

• Irminsul
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 07-09 16:13
Mijn touchscreen werkt niet meer zo goed rechtsboven.Bijvoorbeeld als je het menu naar beneden sleept en op de 'wissen' knop, of in de android market op de zoek knop wil drukken, reageert ie niet. Heb ook veel vastlopers gehad de laatste tijd. Dat ie helemaal verkeerd reageert, druk op mail en hij opent t buienradar icoon dat bovenaan staat. heb net software reset gedaan, maar scherm reageert nog steeds niet. Baal wel zeg hoe kan t nou...

• RicoK
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 06-11 19:29
creatif schreef op maandag 05 juli 2010 @ 10:11:
Hoe dan ook, jullie hebben allebei enorm geluk gehad!
Ik besef het..... :P

• creatif
Irminsul schreef op maandag 05 juli 2010 @ 10:56:
Mijn touchscreen werkt niet meer zo goed rechtsboven.Bijvoorbeeld als je het menu naar beneden sleept en op de 'wissen' knop, of in de android market op de zoek knop wil drukken, reageert ie niet. Heb ook veel vastlopers gehad de laatste tijd. Dat ie helemaal verkeerd reageert, druk op mail en hij opent t buienradar icoon dat bovenaan staat. heb net software reset gedaan, maar scherm reageert nog steeds niet. Baal wel zeg hoe kan t nou...
Ik zou de telefoon helemaal factory resetten, zodat alles weer opgeschoond is.. Werkt het dan nog niet, terug naar de winkel! Dit probleem is geloof ik al eens naar voren gekomen in dit forum.

• Thomaszki
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-11 12:39
Timocos schreef op maandag 05 juli 2010 @ 10:02:
[...]

Mijn toestel viel van het weekend uit mijn broek toen ik op een ladder stond op ongeveer 2 meter hoog. Ik schrok me echt de t*ring, maar totaal geen krasje of wat dan ook. Sterke telefoon :>
Nou ik heb daar hele andere ervaringen mee :(

Ik heb mijn telefoon één keer laten vallen op straat, en er zitten nu heel wat deukjes en krasjes op. Komt waarschijnlijk door de harde stenen. Denk dat dat met een strakke vloer toch anders is. Het scherm is gelukkig van betere kwaliteit; deze is nog perfect.

• kyddil
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 18-01-2021
creatif schreef op maandag 05 juli 2010 @ 08:26:
[...]

Net even voor je gekeken en je kan inderdaad Turks en Turkije toevoegen.. Verder niet ingesteld omdat ik geen Turks kan, maar ik neem aan dat het gewoon werkt :)

Misschien dat een Turks iemand van dit forum het wel voor je kan bevestigen.
thanks!! Kga even kijken

• DUTCHSPiRiT
  • Laatst online: 26-09 20:55
Heb sinds gisterenavond een vreemd probleem, als ik mijn toetsenbord gebruik in bijvoorbeeld de sms applicatie of de browser maakt m'n legend bij elke toetsaanslag het geluid van een ouderwetse typmachine. Heb het vinkje uitgezet bij audio-instellingen, maar dat helpt niet, een restart ook niet. Als ik de telefoon in trilstand heb staan heb ik er overigens geen last van. Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?

• Chili
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-11 23:32
Sinds een paar dagen doet mijn Legend moeilijk.. De notificatiebalk die normaal bovenin verschijnt en die je kunt openen door naar beneden te slepen, kan ik niet meer openen. Op sommige momenten opent hij wel ineens, maar alleen als ik ergens in het midden het scherm aanraak. Vervolgens gebeurt het vaak dat waar ik het scherm ook aanraak de notificatiebalk naar beneden komt, en ik dus niks anders meer kan dan de accu eruit halen en het toestel opnieuw opstarten. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? En nog belangrijker; zijn er mensen die een oplossing weten? Factory reset heb ik btw al geprobeerd, heeft helaas niks geholpen.

[ Voor 5% gewijzigd door Chili op 06-07-2010 11:09 ]

• Vmu
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 27-10 20:33

Vmu

Rotatate

creatif schreef op maandag 05 juli 2010 @ 08:28:
[...]

Kun je intussen al een review plaatsen?
Ik heb de Mugen Power Extended Battery for HTC Legend BB00100 1800mAh nu een aantal dagen. Voldoende om volgens de instructies een paar keer helemaal op te laden en leeg te maken tot in het geel.
Dat leeg maken heb ik gedaan door 'm in de vensterbank te leggen met maps navigatie aan.
Gisteren en vandaag heb ik voor het eerst normaal gebruik gedaan.

Oude situatie: Voordat ik deze batterij had was ik blij met 1 werkdag. Bij voorzichtig gebruik in de ochtend van de lader af en in de avond met 40 tot 50% nog genoeg over om nog wat te internetten. Als ik 'm dan niet op de lader legde dan was het de volgende ochtend effectief over. Nog iets van 15 procent over, niet genoeg om de dag mee te beginnen. Bij normaal tot zwaar gebruik haalde ik de dag eigenlijk nooit zonder tussendoor opladen.

Nieuwe situatie: Bij het zelfde soort verbruik is er in de avond nog 70% over. Weer wat internetten voor het slapen en weggelegd zonder lader. Vanochtend zat er nog 43% in.

Conclusie: Ik gooi 'm nu evengoed op de lader want ik ga nog een complete dag waarschijnlijk niet halen. Maar wat wel duidelijk is is dat ik nu makkelijk een dag haal, ook als ik met wat zwaarder gebruik de telefoon tussendoor niet op de lader hang. Dat maakt het voor mij de aanschaf waard.
Verwacht alleen niet dat je er nu uren mee kan navigeren zonder dat het je batterij leegzuigt want dat gebeurt evengoed wel. Dat was precies wat ik hoopte dat het effect zou zijn. Niets zo irritant als een apparaat waarmee je bij normaal tot zwaar gebruik de dag niet door komt. Wat opvalt is dat in het programma Battery Graph waar ik deze metingen vandaan haal de vulling langer op 100% blijft hangen na het loskoppelen van de lader en dat de ontlaadlijn ongeveer net zo steil omlaag loopt als bij de standaard batterij.

[ Voor 3% gewijzigd door Vmu op 06-07-2010 11:28 ]

Vmu

• creatif
Vmu schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:23:
[...]

Ik heb de Mugen Power Extended Battery for HTC Legend BB00100 1800mAh nu een aantal dagen. Voldoende om volgens de instructies een paar keer helemaal op te laden en leeg te maken tot in het geel.
Dat leeg maken heb ik gedaan door 'm in de vensterbank te leggen met maps navigatie aan.
Gisteren en vandaag heb ik voor het eerst normaal gebruik gedaan.

Oude situatie: Voordat ik deze batterij had was ik blij met 1 werkdag. Bij voorzichtig gebruik in de ochtend van de lader af en in de avond met 40 tot 50% nog genoeg over om nog wat te internetten. Als ik 'm dan niet op de lader legde dan was het de volgende ochtend effectief over. Nog iets van 15 procent over, niet genoeg om de dag mee te beginnen. Bij normaal tot zwaar gebruik haalde ik de dag eigenlijk nooit zonder tussendoor opladen.

Nieuwe situatie: Bij het zelfde soort verbruik is er in de avond nog 70% over. Weer wat internetten voor het slapen en weggelegd zonder lader. Vanochtend zat er nog 43% in.

Conclusie: Ik gooi 'm nu evengoed op de lader want ik ga nog een complete dag waarschijnlijk niet halen. Maar wat wel duidelijk is is dat ik nu makkelijk een dag haal, ook als ik met wat zwaarder gebruik de telefoon tussendoor niet op de lader hang. Dat maakt het voor mij de aanschaf waard.
Verwacht alleen niet dat je er nu uren mee kan navigeren zonder dat het je batterij leegzuigt want dat gebeurt evengoed wel. Dat was precies wat ik hoopte dat het effect zou zijn. Niets zo irritant als een apparaat waarmee je bij normaal tot zwaar gebruik de dag niet door komt. Wat opvalt is dat in het programma Battery Graph waar ik deze metingen vandaan haal de vulling langer op 100% blijft hangen na het loskoppelen van de lader en dat de ontlaadlijn ongeveer net zo steil omlaag loopt als bij de standaard batterij.
Dank voor de review! Ik neem dus aan dat de accu ongeveer even lang meegaat, maar dat hij wat beter presteert onder zwaar gebruik? Dat zou namelijk wel welkom zijn voor veel Legend Gebruikers. Trouwens, ik haal normaal al wel zo'n twee dagen, dus bij mij zou het misschien wel een dag gaan schelen.

Ik snap alleen een ding uit je review niet: Je vindt het fijn dat deze batterij ook leeggezogen wordt met urenlang navigeren, of houdt deze batterij in tegenstelling tot de andere het zwaardere gebruik beter vol?

[ Voor 4% gewijzigd door creatif op 06-07-2010 14:02 ]

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Het is ook moeilijk om accuverbruik met elkaar te vergelijken.
Dat is van zoveel dingen afhankelijk.
gebruik je wifi of 3g, hoe is je bereik, hoe hoog staat je scherm helderheid, welke apps draaien op de achtergrond enz.

Vmu heeft moeite om 1 dag te halen met zijn legend,
Ik haal er makkelijk 3.
Mijn legend is gisterenochtend van de lader gegaan, en heeft nog 72% accu over.

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

DUTCHSPiRiT schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 10:54:
Heb sinds gisterenavond een vreemd probleem, als ik mijn toetsenbord gebruik in bijvoorbeeld de sms applicatie of de browser maakt m'n legend bij elke toetsaanslag het geluid van een ouderwetse typmachine. Heb het vinkje uitgezet bij audio-instellingen, maar dat helpt niet, een restart ook niet. Als ik de telefoon in trilstand heb staan heb ik er overigens geen last van. Iemand enig idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Heb je misschien meerdere tobo's geïnstalleerd? Anders zou ik em gewoon even terugzetten naar fabrieksinstellingen of een paar sound managers uit de Market proberen, en daarmee proberen dat geluid uit te zetten.
Chili schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:06:
Sinds een paar dagen doet mijn Legend moeilijk.. De notificatiebalk die normaal bovenin verschijnt en die je kunt openen door naar beneden te slepen, kan ik niet meer openen. Op sommige momenten opent hij wel ineens, maar alleen als ik ergens in het midden het scherm aanraak. Vervolgens gebeurt het vaak dat waar ik het scherm ook aanraak de notificatiebalk naar beneden komt, en ik dus niks anders meer kan dan de accu eruit halen en het toestel opnieuw opstarten. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? En nog belangrijker; zijn er mensen die een oplossing weten? Factory reset heb ik btw al geprobeerd, heeft helaas niks geholpen.
Lijkt wel een probleem met je touchscreen. Ik zou em even grondig schoonmaken en anders terugsturen naar HTC.

NOSIG

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:54
Zo Legend viel net uit me broek zo op de stenen. Paar krasjes maar daar is het bij gebleven.

Hebben meer mensen hier trouwens problemen met screenprotectors. Met dit hete weer is vrijdag screen protector gewoon van me scherm los gekomen door ik gok Zweet oid. want ik flink zitten zweten in het OV toen :P

• Vmu

Vmu

Rotatate

creatif schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 13:59:
[...]
Ik snap alleen een ding uit je review niet: Je vindt het fijn dat deze batterij ook leeggezogen wordt met urenlang navigeren, of houdt deze batterij in tegenstelling tot de andere het zwaardere gebruik beter vol?
Graag gedaan.
Wat ik bedoel is dat wat je ook doet, de navigatie evengoed wel een behoorlijk zware belasting is voor je batterij.
Natuurlijk is voor iedereen het verbruik verschillend afhankelijk van allerlei variabelen maar ik heb mijn best gedaan voor mijn situatie een vergelijkbaar gebruik voor en na te testen.
Daardoor kan ik wel zeggen dat ik denk dat deze batterij voor iedereen een duidelijk merkbare verbetering zal zijn ten opzichte van wat je nu hebt en dat hij inderdaad doet wat hij belooft.

Vmu

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-10 08:22
Vmu schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:23:
[...]

Wat ik me afvraag is hoe je bijna 30% van je accu verliest in 1 avond terwijl je er (bijna) niks mee doet. Ik haal mijne voor het slapen altijd van de lader maar dan is er de volgende ochtend de batterij nauwelijks leger en kan ik zonder problemen de hele dag + avond nog regelmatig gebruik maken van mijn telefoon (beetje internetten, facebook etc).

Ik gebruik alleen juicedefender om tussen 1 en 8 de dataverbinding uit te zetten (dan slaap ik toch, dus nutteloos om alsnog mail etc te laten checken).

Artiest voorheen bekend als b3n666

• Vmu

Vmu

Rotatate

Dat kan omdat ik nog een half uurtje ermee zit te spelen voor ik 'm weg leg.
Gek genoeg helpt juice defender de ene keer beter dan de andere. Soms zie ik nauwelijks afgenomen accu in de nacht en soms wel. Ik blijf dat gek vinden maar kan er niks aan doen. Niet zo een ramp normaal gooi ik 'm toch op de lader als ik ga slapen.

Vmu

• Pinin

Pinin

Heb m'n toestel net, kreeg een update via wi-fi.
Na de update is zowel wifi als vodafone web niet meer beschikbaar.

geeft melding "kan wi-fi niet starten"
reset is uitgevoerd.

iemand een idee?

[ Voor 27% gewijzigd door Pinin op 07-07-2010 11:44 ]

www.casarodriguillo.com

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08:41
Wát een telefoon. Viel zojuist 1,5m (gleed uit het leren houdertje toen ik hem pakte) uit m'n jaszak (aand e kapstok) op plavuizen. behalve een krasje op een hoek nog perfect

[ Voor 25% gewijzigd door GAIAjohan op 07-07-2010 13:02 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

• buddow
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 05-11 20:36
Mijn Touch HD heeft 2x een val van 70cm niet overleefd (op laminaat). Beide keren scherm kapot. Weer een reden om straks een Legend te nemen :)

• fsve
Om de oplossing voor mij eigen probleem maar even te delen:
- Hang je telefoon aan je computer in disk mode.
- Browse naar de map ".Mail "
- Hierin kan je alles weg gooien wat er in staat zonder je account settings kwijt te raken.
- Bij mij stonden er ongeveer 40x een setje van 3 dezelfde foto's in (ooit al bijlage gehad)
- Verder nog heel wet tokenxxxxxx bestanden a 1, 2 of 3 Mb per stuk.

Na de complete delete van de inhoud van de .Mail map 803 Mb vrij gemaakt en de telefoon werkt weer perfect
fsve schreef op woensdag 30 juni 2010 @ 16:06:
Even een vraag over mail verwijderen. Ik heb al een keer eerder meegemaakt dat m'n sd kaart vol was. Hierdoor liep m'n halve telefoon vast en heb ik maar een factory reset gedaan (ongeveer een 2 maanden geleden).
Nu wil ik gister wat MP3's op m'n kaart zetten en hij was al vrij snel vol.

Met een ruimte analyse tooltje blijkt weer dat er erg veel ruimte opgesnoept wordt door .Mail
Nu gooi ik ook nooit mail weg eigenlijk, maar het oudste wat ik terug kan zien is van 3 dage terug, maar blijkbaar blijft wel allemaal ergens bestaan.
Weet iemand hoe je (oude) mail echt kan verwijderen?

Als het de bedoeling is dat je ze zelf weg gooit als je ze gelezen hebt dan ga ik daar nu maar mee beginnen, maar die oude zooi weg kunnen gooien zou toch wel prettig zijn.

Zelfs een "delete account" maakte de laatste keer de ruimte niet vrij...

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Ik heb sinds kort een beetje last van een trage sms applicatie. Ben iemand tegen gekomen die me helemaal volspamd met smsjes, altijd leuk, maar nu de counter over de 400 is gelopen, duurt het echt een hele tijd voordat ik in een sms thread kan komen. Niet alleen de thread met deze persoon is traag, alle anderen zijn nu ook een stuk trager geworden.

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen, zonder gelijk alles te moeten wissen? Is een andere sms applicatie misschien sneller dan de standaard HTC? Heb zelf natuurlijk even rondgezocht, maar verder dan 'ik heb het probleem ook' posts op internet kom ik niet...

• atacama
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:40
majoh schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 13:35:
Ik heb sinds kort een beetje last van een trage sms applicatie. ... counter over de 400 is gelopen, duurt het echt een hele tijd voordat ik in een sms thread kan komen.
Ik heb het zelfde probleem. Handcent SMS is niet sneller helaas, verwacht eigenlijk ook niet dat er een snellere app is daarvoor, gezien de simpelheid van de HTV smser.
Ik zelf had als oplossing bedacht er een zooi weg te gooien maar niet alles... Ben nu dus op zoek hoe ik meerdere sms kan selecteren en dan die verwijderen. Dit heb ik nog niet kunnen vinden :(

-= Its dry in the dessert =- So what??

• fsve
atacama schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 14:08:
Ik zelf had als oplossing bedacht er een zooi weg te gooien maar niet alles... Ben nu dus op zoek hoe ik meerdere sms kan selecteren en dan die verwijderen. Dit heb ik nog niet kunnen vinden :(
Wat dacht je van:

Sms die je wilt bewaren selecteren en ingedrukt houden ->
Uit het pop-up menu de optie "Lock message" selecteren

Volgende keer dat je alles wilt deleten behalve de door jou gelokte messages:
In je sms thread menu knop klikken ->
Delete
De message komt: "The entire thread will be deleted."
Check box "Delete locked messages" uitgevinkt laten (default)

En alle niet gelockte messages worden weg gegooid, en de gelockte die blijven in je thread staan.

• creatif
@Vmu

Wat heb je eigenlijk betaald voor de Mugen batterij (incl. verzendkosten ed.)?

• majoh

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
fsve schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 14:24:
[...]

Wat dacht je van:

Volgende keer dat je alles wilt deleten behalve de door jou gelokte messages:
In je sms thread menu knop klikken ->
Delete
De message komt: "The entire thread will be deleted."
Check box "Delete locked messages" uitgevinkt laten (default)

En alle niet gelockte messages worden weg gegooid, en de gelockte die blijven in je thread staan.
Irritante hierbij is dus dat elke keer als je een bericht locked, het programma springt naar einde van de thread. Oftewel nog steeds zeer irritant.

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 08:54
apart mijn legend is ineens veel zuiniger :P

12 minuten gebeld vandaag 20 minuten scherm gebruikt. 10 uur van stroom. en nog 97% over :+

• atacama
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06:40
fsve schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 14:24:
[...]
He wat grappig, dat doet inderdaad wel wat ik wil...
Stom dat ik die link niet heb gelegd. Dankjewel!
Irritante hierbij is dus dat elke keer als je een bericht locked, het programma springt naar einde van de thread. Oftewel nog steeds zeer irritant.
Mja... das wel weer een minpunt inderdaad. Maar zal het nu wel al gaan toepassen

[ Voor 27% gewijzigd door atacama op 07-07-2010 16:58 . Reden: extra quote toe gevoegd met reactie ]

-= Its dry in the dessert =- So what??

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-11 20:18
Ben vandaag overgestapt maat t-mobile, Krijg de uitgaande mailserver niet goed ingesteld (smtp).
Zijn er hier mensen op het forum die dit werkend hebben. Heb overal gezocht maar kan geen oplossing vinden.
Hier op het forum staat alleen een uitleg in combinatie met vodafone.

• Pinin

Pinin

hoe kan ik bij personenwidget/favorieten iemand uit de lijst wissen.

dus niet de hele widget of map weggooien, als ik hem ingedrukt hou kan ik enkel de hele widget wegdoen.

[ Voor 49% gewijzigd door Pinin op 07-07-2010 23:18 ]

www.casarodriguillo.com

• jacobras

jacobras

Developer

@Pinin: als je een contact toevoegt aan de Contacten widget, wordt het contact in de groep "Favorieten" toegevoegd. Als je het contact bewerkt en uit die Favorieten groep haalt, zal het contact ook uit de widget verdwijnen.

[ Voor 18% gewijzigd door jacobras op 07-07-2010 23:20 ]

• Pinin

Pinin

Maar ik wil ze juist in die favorieten wissen, dat krijg ik niet voor mekaar.

www.casarodriguillo.com

• Vmu

Vmu

Rotatate

creatif schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 16:02:
@Vmu

Wat heb je eigenlijk betaald voor de Mugen batterij (incl. verzendkosten ed.)?
€40,29

Vmu

Verwijderd

Ik heb eergisteren mijn HTC Legend i.c.m een Hi abbonement gekregen en ben er erg over te spreken! Ik had gelijk al het gevoel dat ik iets degelijks in mijn handen had. Maar ik heb denk ik een probleem met mijn Legend. Als ik beneden zit in de woonkamer heb ik geen bereik en staat er een kruisje, en kan dan ook niet gebeld worden of iemand bellen, als ik dan naar de keuken/bijkeuken of de 1e/2e verdieping loop heb ik wel weer volledig bereik en 3g verbinding. Ik ben ook al naar buiten gegaan en heb op een aantal plaatsen in mijn woonplaats het bereik getest en had overal wel goed bereik. Ligt dit dan aan mijn Legend, dat de ontvanger misschien kapot is of ligt het gewoon aan de locatie?

Ik woon in Zeeland (Zeeuws-Vlaanderen) en daar is het bereik soms niet echt optimaal, dus het zou daar ook aan kunnen liggen. Zijn er nog mensen die dit probleem hebben? En is het een defect aan het toestel of zou het eerder aan de locatie liggen?

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen!

• M a r c o
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 09:09:
Ik heb eergisteren mijn HTC Legend i.c.m een Hi abbonement gekregen en ben er erg over te spreken! Ik had gelijk al het gevoel dat ik iets degelijks in mijn handen had. Maar ik heb denk ik een probleem met mijn Legend. Als ik beneden zit in de woonkamer heb ik geen bereik en staat er een kruisje, en kan dan ook niet gebeld worden of iemand bellen, als ik dan naar de keuken/bijkeuken of de 1e/2e verdieping loop heb ik wel weer volledig bereik en 3g verbinding. Ik ben ook al naar buiten gegaan en heb op een aantal plaatsen in mijn woonplaats het bereik getest en had overal wel goed bereik. Ligt dit dan aan mijn Legend, dat de ontvanger misschien kapot is of ligt het gewoon aan de locatie?

Ik woon in Zeeland (Zeeuws-Vlaanderen) en daar is het bereik soms niet echt optimaal, dus het zou daar ook aan kunnen liggen. Zijn er nog mensen die dit probleem hebben? En is het een defect aan het toestel of zou het eerder aan de locatie liggen?

ik weet niet waar je woont in Zeeuws-Vlaanderen,
maar ik heb een legend met KPN en woon in Hulst.
Daar heb ik prima bereik. Ook bij werk, familie en vrienden in bijvoorbeeld Zaamslag, Sint Jansteen, Axel of Terneuzen heb ik nog geen ontvangst problemen gehad.
In het westen van ZV heb ik hem nog niet getest.

Verwijderd

M a r c o schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 09:14:
[...]

ik weet niet waar je woont in Zeeuws-Vlaanderen,
maar ik heb een legend met KPN en woon in Hulst.
Daar heb ik prima bereik. Ook bij werk, familie en vrienden in bijvoorbeeld Zaamslag, Sint Jansteen, Axel of Terneuzen heb ik nog geen ontvangst problemen gehad.
In het westen van ZV heb ik hem nog niet getest.
Ik woon in Terneuzen ;)

• M a r c o
  • Niet online
Hmm, daar zou je toch genoeg dekking verwachten.
De grensdorpen in deze regio zijn altijd wel wat kritisch wat dekking betreft.

Het kan natuurlijk evengoed aan de dekking liggen, ik ben een keer op vakantie geweest in Drenthe,
en daar had ik alleen bereik op de bovenverdieping van het vakantiehuis, of beneden als ik bij het raam ging staan.

Verwijderd

M a r c o schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 09:33:
[...]

Hmm, daar zou je toch genoeg dekking verwachten.
De grensdorpen in deze regio zijn altijd wel wat kritisch wat dekking betreft.

Het kan natuurlijk evengoed aan de dekking liggen, ik ben een keer op vakantie geweest in Drenthe,
en daar had ik alleen bereik op de bovenverdieping van het vakantiehuis, of beneden als ik bij het raam ging staan.
Ja idd, vond het ook vreemd dat ik op andere plekken wel goed bereik had! Maar ik woon ook net iets buiten Terneuzen, dus daar zou het ook aan kunnen liggen.

• fsve
henkna schreef op woensdag 07 juli 2010 @ 22:06:
Ben vandaag overgestapt maat t-mobile, Krijg de uitgaande mailserver niet goed ingesteld (smtp).
Zijn er hier mensen op het forum die dit werkend hebben. Heb overal gezocht maar kan geen oplossing vinden.
Hier op het forum staat alleen een uitleg in combinatie met vodafone.
De mailserver is:

smtp.gprs.t-mobile.nl

Maar let wel op dat je niet je wifi heb aan staan (en ik heb het vermoeden dat je het aan hebt staan).
T-mobile checkt of je IP-adres van T-mobile is als je een mail probeert te verzenden.
Wanneer je wifi aan hebt staan is dat niet meer het geval en kan/mag je geen mail meer verzenden.

Succes

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:46

Saffie_time

Why use this? 42!

Voor mensen die nog een beschermer, screencover en autlolader zoeken is er een leuke aanbieding vandaag alleen geldig.

Klik-er-de-klik
Geen idee over de kwaliteit van deze producten.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• SlagerBlom
  • Laatst online: 13-09-2015
Saffie_time schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 15:02:
Voor mensen die nog een beschermer, screencover en autlolader zoeken is er een leuke aanbieding vandaag alleen geldig.

Klik-er-de-klik
Geen idee over de kwaliteit van deze producten.
Met een screensaver verpest je mijns inzien de feel van de Legend. Door de fijne teflonlaag glij je nu zeer soepel over het scherm. Daarnaast biedt het al voldoende bescherming bij normaal gebruik. Wordt misschien anders wanneer je in de bouw werkt en de gehele dag scherpe gereedschappen langs het scherm haalt...

• J-P

J-P

Syntax erro....

Verwijderd schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 09:09:

Had je bij je vorige phone ook minder bereik in de woonkamer. Een maat van mij woont in een huis waarvan de woonkamer is gebouwd als een bunker, komt echt niets door, maakt niet uit of je Hi/Vodafone of T-Mobile hebt, bij allen valt het bereik helemaal of ver weg.

• Kabbie_Kabbie
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-10 02:49
Bij mij is door een val het batterijklepje beschadigd (vol met putten maar gelukkig voor de rest geen schade). Iemand hier een idee waar ik zo'n klepje zou kunnen kopen? (Ik heb al reeds HTC gemailt)

[ Voor 28% gewijzigd door Kabbie_Kabbie op 08-07-2010 19:13 ]

Verwijderd

Weer een probleem met Gmail ofzo? Kan niet synchroniseren, want als ik via m'n laptop kijk heb
ik 2 nieuwe e-mails. Op m'n Legend niks.

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 08-07-2010 20:05 ]

Verwijderd

Kabbie_Kabbie schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 19:04:
Bij mij is door een val het batterijklepje beschadigd (vol met putten maar gelukkig voor de rest geen schade). Iemand hier een idee waar ik zo'n klepje zou kunnen kopen? (Ik heb al reeds HTC gemailt)
Hierzo op de HTC site kun je een vervangend klepje bestellen.

Verwijderd

Bogey Dope schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 17:23:
[...]

Had je bij je vorige phone ook minder bereik in de woonkamer. Een maat van mij woont in een huis waarvan de woonkamer is gebouwd als een bunker, komt echt niets door, maakt niet uit of je Hi/Vodafone of T-Mobile hebt, bij allen valt het bereik helemaal of ver weg.
Bij mijn oude telefoon (Vodafone) had ik er geen last van, heb het alleen bij deze telefoon, ook als ik er andere simkaarten indoe. Maar soms heb ik wel weer bereik, dus ik denk dat het echt aan het bereik ligt, want als ik naar de stad ga of naar andere delen van de woonkamer heb ik gewoon goed bereik met 3g verbinding ;)

• J-P

J-P

Syntax erro....

Verwijderd schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 20:18:
[...]

Hierzo op de HTC site kun je een vervangend klepje bestellen.
€20,- !!!!!!! Duur klepje, vreemd op de foto staat er eentje die er standaard uitziet maar de tekst zegt zilver.
Uw HTC Desire ziet er weer fantastisch uit met een nieuwe zilver battery cover.

Verwijderd

Zal wel komen doordat de antenne erin verwerkt zit. ;)

• SmiGueL
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 02-11 23:45
Bogey Dope schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 21:20:
€20,- !!!!!!! Duur klepje, vreemd op de foto staat er eentje die er standaard uitziet maar de tekst zegt zilver.

quote:
Uw HTC Desire ziet er weer fantastisch uit met een nieuwe zilver battery cover.
De tekst zegt ook dat deze voor de Desire is, dus dat is sowieso een verkeerde copy/paste :z

[ Voor 13% gewijzigd door SmiGueL op 08-07-2010 21:57 ]

Delidded 4770K 4.7GHz @ H220 || Gigabyte Z87X-UD4H || 16GB @ 2400MHz || Gigabyte GTX 760 || 2x128GB Samsung 830 @ RAID-0 & WD 3 TB || Iiyama XB2483HSU-B1 || Synology DS916+ 3x6TB + 120GB SSD Cache || Synology DS213+ 6TB backup

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 06-11 20:18
fsve schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 09:39:
[...]

De mailserver is:

smtp.gprs.t-mobile.nl

Maar let wel op dat je niet je wifi heb aan staan (en ik heb het vermoeden dat je het aan hebt staan).
T-mobile checkt of je IP-adres van T-mobile is als je een mail probeert te verzenden.
Wanneer je wifi aan hebt staan is dat niet meer het geval en kan/mag je geen mail meer verzenden.

Succes
had ik al geprobeerd, werkt niet! Vraag me af of ik niets anders over het hoofd zie. Iemand nog een suggestie?

• bite
  • Niet online
henkna schreef op donderdag 08 juli 2010 @ 22:29:
[...]

had ik al geprobeerd, werkt niet! Vraag me af of ik niets anders over het hoofd zie. Iemand nog een suggestie?
Even bellen met de klantenservice? Ik weet het niet (zelf vodafone en gebruik de smtp van gmail), maar misschien krijg je dan meteen het juiste antwoord.

• fsve
Heb je ook het "Login required" vinkje uit gezet? Dit staat default aan maar voor je uitgaande mail moet die uit staan.
"Outgoing server settings"
  • Login required: un-checked
  • SMTP server: smtp.gprs.t-mobile.nl
  • Security type: None
  • Server port: 25
Dit werkt 100% zeker weten.

• Yassir020
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-01 22:12
Hoe kan ik foto's op mijn computer zetten die niet op mijn SD kaart staan ?

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Bluetooth, mail, file-manager van de market, etc...

NOSIG

• binjap
  • Registratie: Juli 2010
  • Laatst online: 11-05-2021
Ik heb sinds 'n week of 2 een Legend. Wat een gave machine! Ben echt nog de mogelijkheden aan het uitvinden. Nu ontdekte ik vanmorgen wel een dode pixel. Hoe zit dit bij deze schermen? Moet je daarmee genoegen nemen (zoals bij tft's) of is dit een gebrek dat inlevering van het toestel rechtvaardigt?

• Pinin

Pinin

Zijn er hier gebruikers met een vodafoon abo die ook niet meer kunnen wifi'en?
Na de laatste update is wi-fi gedisabled en niet meer aan te zetten.(melding: Kan wifi niet starte) het is een bij HTC bekend probleem. En is er hier iemand die een oplossing weet.

HTC reageert niet op mail, en helpdesk neemt niet op.

Mijn telefoon is unbranded. software versie is 1.31.405.5

[ Voor 15% gewijzigd door Pinin op 10-07-2010 11:15 ]

www.casarodriguillo.com

• GeroWe
Hee mensen,

Ik heb een algemene vraag voor mijn medegebruikers van de HTC Legend. Ik heb verschillende fora nagepluisd inzake de appkillers. Ik krijg overal discussies te lezen over het wel of niet te gebruiken van appkillers.

Qua besturingssysteem is een appkiller niet echt een toegevoegde waarde volgens deze fora, maar ik vraag me af hoe het toestelspecifiek zit.

Dus mijn algemene vraag aan jullie: Hoe denken jullie over de appkillers? Nodig of niet nodig? En wat zijn jullie ervaringen bij het juist wel of niet gebruiken van appkillers?

Ik heb sinds ik mijn Legend heb een appkiller draaiende gehad, en heb deze sinds een week er af gehaald en ik moet zeggen dat ik geen verschil kan merken in snelheid en accuduur.

MVG

• DUTCHSPiRiT
  • Laatst online: 26-09 20:55
Ik gebruik er geen en heb ook nooit echt het gevoel gehad er eentje nodig te hebben. Moet wel zeggen dat ik niet meer echt op accuduur let, heb maar gewoon geaccepteerd dat ie eens in de zoveel tijd aan de lader moet, als ik me daar druk om moet gaan maken en allerlei apps moet gaan killen dan kost me dat veel meer energie dan die lader zo af en toe meenemen.

• SlagerBlom
[...]

Henka, mij lukte het ook niet tot vannacht. Stuurde iemand een mailtje vanaf mijn Legend maar lukte niet. Tot ik Wifi aanzette. Toen floepte hij weg. Ook wel logisch eigenlijk dat je alleen via eigen internetlijntje mailtjes van dat account kunt sturen. Gmail was hier nooit een probleem. Verder tips volgen die hier stonden dus aanmelden uitgevinkt laten.

• xileS
  • Niet online
GeroWe schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 12:19:
Hee mensen,

Ik heb een algemene vraag voor mijn medegebruikers van de HTC Legend. Ik heb verschillende fora nagepluisd inzake de appkillers. Ik krijg overal discussies te lezen over het wel of niet te gebruiken van appkillers.

Qua besturingssysteem is een appkiller niet echt een toegevoegde waarde volgens deze fora, maar ik vraag me af hoe het toestelspecifiek zit.

Dus mijn algemene vraag aan jullie: Hoe denken jullie over de appkillers? Nodig of niet nodig? En wat zijn jullie ervaringen bij het juist wel of niet gebruiken van appkillers?

Ik heb sinds ik mijn Legend heb een appkiller draaiende gehad, en heb deze sinds een week er af gehaald en ik moet zeggen dat ik geen verschil kan merken in snelheid en accuduur.

MVG
Ik gebruik al een tijdje "Auto Task Manager" is dacht ik ook van een tweaker. Volgens mij scheelt het wel iets in accuduur, maar heb het niet echt nagemeten. Het verschil met deze appkiller is, dat hij alles afsluit, wat je niet gemarkeerd hebt als je het scherm uit doet.

• richy t
  • Laatst online: 01:29
Vrienden van mij klagen over het feit dat ze mij af en toe niet goed kunnen verstaan.
Hebben meer mensen hier last van?

Verwijderd

Ik had hier al eerder vermeld dat ik last had van bereikproblemen, maar het word steeds erger! Zo heb ik nu zelfs boven en op sommige plekken buiten zelfs geen bereik. Het ligt niet aan de sim-kaart want in een ander toestel heb ik erg goed bereik! Dus het moet haast wel aan het toestel liggen. Hebben meerdere mensen last van dit probleem?

• SlagerBlom
Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 22:47:
Ik had hier al eerder vermeld dat ik last had van bereikproblemen, maar het word steeds erger! Zo heb ik nu zelfs boven en op sommige plekken buiten zelfs geen bereik. Het ligt niet aan de sim-kaart want in een ander toestel heb ik erg goed bereik! Dus het moet haast wel aan het toestel liggen. Hebben meerdere mensen last van dit probleem?
Nope, dan had je er vast over gelezen. mensen schrijven hier meestal sneller als ze klachten hebben. Misschien dus toch je toestel?

• MarcoC
Ik heb nooit problemen met bereik, mijn iPhone 2G had op dezelfde plekken geen bereik als ik nu met mijn Legend. Het is gelijkwaardig. Heb ook altijd HSDPA beschikbaar, tenzij ik in de metrotunnel bij Rotterdam zit.

• J-P

J-P

Syntax erro....

Pinin schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 11:12:
Zijn er hier gebruikers met een vodafoon abo die ook niet meer kunnen wifi'en?
Na de laatste update is wi-fi gedisabled en niet meer aan te zetten.(melding: Kan wifi niet starte) het is een bij HTC bekend probleem. En is er hier iemand die een oplossing weet.

HTC reageert niet op mail, en helpdesk neemt niet op.

Mijn telefoon is unbranded. software versie is 1.31.405.5
Ik heb Vodafone, en bij mij doet WIFI het gewoon goed.
Ik heb een unbranded toestel en software versie:1.31.405.5

• jacobras

jacobras

Developer

Verwijderd schreef op zaterdag 10 juli 2010 @ 22:47:
In Zeeland woon je toch? Ik ben nu met vakantie in Zeeland (Bruinisse), heb thuis overal 3G verbinding, hier in en rondom het huis alleen GPRS en heel af en toe 3G. Misschien kan de Legend minder goed omgaan met plekken waar het signaal net wat zwakker is, waar andere telefoons dat wel kunnen o.i.d.?

Verwijderd

jacobras schreef op zondag 11 juli 2010 @ 13:32:
[...]

In Zeeland woon je toch? Ik ben nu met vakantie in Zeeland (Bruinisse), heb thuis overal 3G verbinding, hier in en rondom het huis alleen GPRS en heel af en toe 3G. Misschien kan de Legend minder goed omgaan met plekken waar het signaal net wat zwakker is, waar andere telefoons dat wel kunnen o.i.d.?
Dat zou ook kunnen idd, maar ik denk dat er bij mij echt een defect in het toestel zelf zit, want ik kan zelfs geen goede verbinding met KPN krijgen, want soms heb ik een kruisje bij de streepjes en heb ik weer een minuutje 1 streepje en dan valt het weer weg, dus ben dan soms niet bereikbaar en kan dan zelf ook niet bellen. Denk dat ik maar eens contact ga opnemen voor een reparatie.

• PoisonouZ
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-05-2021
Chili schreef op dinsdag 06 juli 2010 @ 11:06:
Ik heb sinds gister precies hetzelfde, heb factory reset gedaan en de backup terug laten plaatsen (smsjes, etc). Maar nog steeds last. Merk ook dat ik hem soms lastig unlock (naar beneden trekken van de balk). Vind het erg irritant worden. Is er een software update oid geweest?

• ijsthee92
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 15-10-2023
Als reactie op degenen hierboven die last hebben van het touchscreen. Jullie zijn zeker niet de enige! Ik had er een tijdje terug ook al een post over gemaakt. Touchscreen reageert niet of nauwelijks bij bepaalde aanrakingen, wat bij mij leidde tot een totaal niet bruikbare telefoon omdat het touchscreen gewoon niks meer deed. En als ik wat deed, was dat volgens hem aan de andere kant van het scherm en 30x achter elkaar. Telefoon ligt nu te wachten tot ik een mooi doosje heb om er een pakketje van te kunnen maken. Erg jammer!

• MarcoC
Mijn Legend is vandaag gevallen en nu zit er een barst in het glas ;( . Gelukkig is het een kleine barst en zit hij niet voor het scherm, maar toch wil ik denk ik wel het glas vervangen. Iemand ervaring hiermee? Is glas duur, en kan ik het makkelijk zelf vervangen?

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-11 15:43

n00bs

Het is weer Zomer!

Na de harde valpartij op de straat vanaf de scooter met volle snelheid stuiterend, meerdere malen op de tegels vallen.... afgelopen weekend de regen dat met bakken naar beneden kwam, stroomde mijn toestel in!!! had daarna wat probleem met het touchscreen. Accu eruit gehaald en tijdje gewacht waarna alles weer normaal leek te werken, op de speaker na. Ook dit na een nacht drogen en paar uur voor de airco, is alles weer normaal.

Ik kan niet anders zeggen dat het een ontzettend sterk en degelijk toestel is en zeker voor een smartphone.

Maar wat wel hinderlijk is al vanaf het begin, dat het toestel vreemd doet bij veel zonlicht! de optische sensor lijkt willekeurig op het licht te reageren waardoor iconen vanzelf selecteren of het scherm van links naar rechts gaat. Is dit bij anderen herkenbaar?

• rvl1980
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 11-03-2023
Even over de Mugen batterij voor de Legend. Ik heb hem nu een week ofzo, inderdaad de eerste 5 dagen even helemaal leeg gemaakt. Wat af en toe best een klus was (de laatste 3 uur van de avond nog even de flashlight app aan om mijn batterij helemaal leeg te krijgen :-) ,

maargoed nu bij redelijk intensief gebruik (1 uur bellen, 3 uur internet, 4 tot 5 uur mp3, stuk of wat berichtjes en een stuk of 10 foto's) is mijn batterij nog 40% vol om 23:00 als ik hem 's ochtends om 9:00 van de lader haal...

Ik ben blij met de batterij, met de orginele batterij moest ik echt uitkijken wat ik allemaal deed om er voor te zorgen dat ik de dag haalde. Met de mugen hoeft dat niet meer.

Bijkomend voordeel is dat als ik geplanned lang van huis ben, kan ik de orginele batterij meenemen als spare. Heb ik vorige keer gedaan toen ik een dag in Groningen moest zijn (kom uit A'dam), en in de trein behoorlijk veel geinternet heb.
Pagina: 1 ... 33 ... 59 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden, bestellingen, prijzen en dergelijke zaken worden verwijderd. Dit topic is alleen om het toestel te bespreken en geen dumptopic voor van alles en nog wat.