Verwijderd

ocmer schreef op maandag 14 juni 2010 @ 18:58:
[...]

Ik heb inderdaad Telfort. Die eerste instelling had ik al gevonden. De tweede kende ik niet. Bedankt !
Daar had ik ook last van, krijg je elk kwartier ong. een melding. Maar had het al redelijk snel gevonden.

Een andere vraag hierover, als ik zelf ga zoeken naar mijn eigen netwerk, kan hij dan niet meer automatisch naar een buitenlands netwerk? Want dat staat niet als handmatig aangegeven maar alleen als zoeken...

Verwijderd

hallo,

kan ik eigen beltonen installeren, de melding/beltoon voor een binnengekomen sms is erg mager, wil graag zelf een beltoon toevoegen, weet iemand hoe??

thx tonha

• Mantis
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19:42
Verwijderd schreef op maandag 14 juni 2010 @ 20:52:
hallo,

kan ik eigen beltonen installeren, de melding/beltoon voor een binnengekomen sms is erg mager, wil graag zelf een beltoon toevoegen, weet iemand hoe??

thx tonha
Tone Picker app kan je helpen.

Verwijderd

ok mthx zal eens ff zoeken, kwam er net achter dat er een verschil is tussen beltonen en meldingsgeluid,
als er muziek staat op de sd kaart kun je deze via menu als beltoon instellen, maar nog niet als medlingstoon, dus bij binnenkomend smsje

tonha

• tmnssn
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 10-09 18:24
Goed, ik wil dus deze telefoon gaan kopen met een Vodafone-abonnement, maar raden jullie me aan om de Legend (sowieso wel meteen met abo, los kopen is geen optie) bij een externe winkel te halen zoals PDAShop, of gewoon via Vodafone zelf? Qua prijs maakt het namelijk niets uit, maar ik heb wat plaatjes gezien van de branded versie en de interface is dan echt lelijk, maar ik weet niet of 'ie via PDAShop ook (Vodafone-) branded is? Alvast bedankt!

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 06-11 13:54
Onze komt uit een fysieke winkel van telefoonkopen.nl (Enschede). Deze was niet branded.
Toen de Vodafone sim er in ging vroeg het ding wel of er iets op gezet mocht worden van de provider maar dat heb ik geweigerd.

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-11 22:39
Hebben jullie ook dat de optische joystick iets uit het midden zit? Daardoor voel je een klein randje als je van links naar rechts veegt bij mij.

Bensimpel

Positieve meneer

MarcoC schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 03:30:
Hebben jullie ook dat de optische joystick iets uit het midden zit? Daardoor voel je een klein randje als je van links naar rechts veegt bij mij.
Ja, maar dit hoort toch gewoon zo? Tenminste ik vind het wel fijn om dingen te voelen :P En het stoort niet echt :)

😆 - Denk ook eens om ;)

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 22:42
Hmmz ging een tijd goed maar telefoon heeft toch weer kuren. Normaal haalde ik altijd wel 2 dagen met 1 accu lading. Maar laatste tijd ben ik al blij als ik 1 volle dag haal. Zonder dat er iets aan mijn gebruik of de instellingen is veranderd is het verbruik van mobiel stand by ineens gigantisch hoog. Ik download vrijwel geen nieuwe apps en ik gebruik juice defender dus daar zit het volgens mij ook niet in. Wat me wel opvalt is dat ie redelijk vaak aan het uploaden is.

Iemand een idee waar dit aan ligt?

Verwijderd

Sinds vandaag synct google calendar niet meer meet de agenda van mij HTC Legend. Zijn er nog meer mensen die dit probleem ondervinden?

• annuh
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-11 13:15
Verwijderd schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 23:44:
Sinds vandaag synct google calendar niet meer meet de agenda van mij HTC Legend. Zijn er nog meer mensen die dit probleem ondervinden?
Ja ik... Vaak helpt een reset. ga ik morgen in ieder geval proberen. :/

Bensimpel

Positieve meneer

Crazyanz schreef op dinsdag 15 juni 2010 @ 10:22:
Hmmz ging een tijd goed maar telefoon heeft toch weer kuren. Normaal haalde ik altijd wel 2 dagen met 1 accu lading. Maar laatste tijd ben ik al blij als ik 1 volle dag haal. Zonder dat er iets aan mijn gebruik of de instellingen is veranderd is het verbruik van mobiel stand by ineens gigantisch hoog. Ik download vrijwel geen nieuwe apps en ik gebruik juice defender dus daar zit het volgens mij ook niet in. Wat me wel opvalt is dat ie redelijk vaak aan het uploaden is.

Iemand een idee waar dit aan ligt?
Extra services/processen per ongeluk aangezet? Bijvoorbeeld als ik aanzet dat het weer en mijn agenda iedere uur gesynced moet worden, gaat die meer stroom eten dan iedere 4 uur. En zo zijn er weer talloze andere programma's die om de zoveel tijd gaan downloaden.

😆 - Denk ook eens om ;)

Verwijderd

annuh schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 00:14:
[...]

Ja ik... Vaak helpt een reset. ga ik morgen in ieder geval proberen. :/
En al succes? Bij mij synchroniseert hij nog steeds niet.

• _Christiaan_
  • Laatst online: 19-10 14:22

_Christiaan_

Master of SOG

Ik blijf het toch jammer vinden dat de LED niet gebruikt kan worden als zaklamp. Op de Desire bestaan er al langere tijd apps voor, waarmee je een stock Desire (dus zonder root) als zaklamp kan gebruiken. Blijkbaar is het op de Legend niet mogelijk (zonder root). Ik gok dat dat door de verschillende chipsets komt die beide telefoons gebruiken.

Ik heb een enkele manier gevonden waarmee het schijnt te werken: de app. 'Lamppu', i.c.m. een geroote Legend. Ik heb meerdere comments gelezen bij Lamppu, waarbij werd bevestigd dat het bij de Legend werkt. Ik heb zelf geen zin om aan het rooten te beginnen, maar voor de geïnteresseerden is hier een goede tutorial.

NOSIG

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-10 16:40
De Legend van mijn vriendin ondervindt problemen met het synchroniseren.

Ik kies Menu > Alle programma's > Gmail. Vervolgens kom ik op een pagina "Uw Google-account instellen". "Volgende", "Heeft u al een Google-account" > "Aanmelden", vul haar gegevens in, en kies weer "Aanmelden". Vervolgens wordt er contact gezocht met de servers van Google claimt de telefoon. Dit duurt een tijdje, en vervolgens verschijnt de melding "Kan geen betrouwbare gegevensverbinding met de server tot stand brengen. Dit is mogelijk een tijdelijk probleem of uw telefoon is niet geschikt voor gegevensservices. Als het probleem zich blijft voordoen, neemt u contact op met de klantenservice".

Ik heb dit al geprobeerd met- en zonder wifi verbonden, verder werkt internet/mail probleemloos. Iemand ideeën?

• Mathieuh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09-2023
geez schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 14:49:
De Legend van mijn vriendin ondervindt problemen met het synchroniseren.

Ik kies Menu > Alle programma's > Gmail. Vervolgens kom ik op een pagina "Uw Google-account instellen". "Volgende", "Heeft u al een Google-account" > "Aanmelden", vul haar gegevens in, en kies weer "Aanmelden". Vervolgens wordt er contact gezocht met de servers van Google claimt de telefoon. Dit duurt een tijdje, en vervolgens verschijnt de melding "Kan geen betrouwbare gegevensverbinding met de server tot stand brengen. Dit is mogelijk een tijdelijk probleem of uw telefoon is niet geschikt voor gegevensservices. Als het probleem zich blijft voordoen, neemt u contact op met de klantenservice".

Ik heb dit al geprobeerd met- en zonder wifi verbonden, verder werkt internet/mail probleemloos. Iemand ideeën?
volgens mij is dit een bekend probleem en de enige oplossing is helaas resetten en daarna, bij het eerste gebruik na de reset in de instelprocedure gelijk de google-account gegevens invullen

Verwijderd

Ik krijg opeens geen notificatie meer van een ontvangen SMS bericht met Handcent, enkel nog een 1 in het logo van de snelkoppeling op het beginscherm. Ik heb de notificaties uitgezet in de originele SMS applicatie van HTC (omdat ik anders 2 meldingen kreeg in de statusbalk bovenaan het scherm) maar nu krijg ik opeens geen enkele melding meer in de statusbalk :/
Iemand een idee wat er niet/slecht is ingesteld?

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 16-06-2010 16:28 ]

• Eddie18
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 11-10-2023
Hee,

Ik heb een probleem met een net NIeuwe HTC Legend,
Verdeeld over het scherm heb ik vage groene vlekken,
Heeft iemand een idee wat ik er tegen kan doen?

Alvast Bedankt.

• MarcoC
Eddie18 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 18:17:
Hee,

Ik heb een probleem met een net NIeuwe HTC Legend,
Verdeeld over het scherm heb ik vage groene vlekken,
Heeft iemand een idee wat ik er tegen kan doen?

Alvast Bedankt.
Ja, naar de winkel gaan en ruilen :) .

• Eddie18
verder nog ideeen?:P

dan naar de winkel gaan..

• MarcoC
Eddie18 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 18:35:
verder nog ideeen?:P

dan naar de winkel gaan..
Het is gewoon een hardwarefout, het hoort niet. Ik neem aan dat het vanaf het begin zo is?

• Eddie18
MarcoC schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 18:55:
[...]
Het is gewoon een hardwarefout, het hoort niet. Ik neem aan dat het vanaf het begin zo is?
Nee, ik heb em Dinsdag gekregen, en toen werkte hij prima,
tot vanmiddag rond 2 uur, toen begon het..

• haakjesluiten
blijft een hardware fout zo snel mogelijk terug gaan eerste week oid wisselen ze vaak nog gewoon een toestel om zonder zeuren daarna kan je weken gaan wachten op reparatie

• Eddie18
Oke, dan moet ik binnenkort maar naar de winkel.

dankje;)

• MarcoC
Eddie18 schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 19:01:
[...]

Nee, ik heb em Dinsdag gekregen, en toen werkte hij prima,
tot vanmiddag rond 2 uur, toen begon het..
Bizar, foto?

• Yassir020
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-01 22:12
Sinds gisteravond heb ik geen 3G of HSDPA thuis. Maximaal wat ie haalt is G met 2 bar connectie. Sms'jes komen nooit in 1 keer aan. Als ik er een verstuur krijg ik eerst melding dat ie niet verstuurd kan worden en vraagt of ik het opnieuw wil proberen. Daarna verstuurt hij het wel.

Waar kan dit aan liggen ? Of kan ik beter Vodafone bellen ?

• JorgV
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-08 14:11
Heb sinds kort ook iets vreemds:
Heb meestal goede 3g verbinding (met t-mobile nog wel) maar vaak kunnen alle google applicaties geen verbinding maken (gmail, market, maps). De browser werkt dan wel gewoon (snel)
Heb het idee dat dit sinds die laatste update is, maar weet het niet zeker.

Iemand een idee hierover? Thanks!

EDIT: schakelen naar GPS, vliegtuigmodus aan/uit heeft geen zin... WiFi gebruiken wel... maar ja... das handig thuis, maar niet zo handig voor gmail push, maps, etc. Soms werkt het wel, soms niet. Vaker niet dan wel, helaas...

[ Voor 26% gewijzigd door JorgV op 17-06-2010 21:16 ]

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik heb net een newsfeed gekregen dat er op het xda forum een flash 10.1 versie is voor android 2.1 heb hem net geinstalleerd ff kijken of hij het goed doet >:)

Multiple pc builds in progress

Bensimpel

Positieve meneer

Yassir020 schreef op donderdag 17 juni 2010 @ 18:14:
Sinds gisteravond heb ik geen 3G of HSDPA thuis. Maximaal wat ie haalt is G met 2 bar connectie. Sms'jes komen nooit in 1 keer aan. Als ik er een verstuur krijg ik eerst melding dat ie niet verstuurd kan worden en vraagt of ik het opnieuw wil proberen. Daarna verstuurt hij het wel.

Waar kan dit aan liggen ? Of kan ik beter Vodafone bellen ?
Beter Vodafone bellen, mischien is er een storing ergens met een mast ;)

😆 - Denk ook eens om ;)

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-10 08:22
tmnssn schreef op maandag 14 juni 2010 @ 22:15:
Goed, ik wil dus deze telefoon gaan kopen met een Vodafone-abonnement, maar raden jullie me aan om de Legend (sowieso wel meteen met abo, los kopen is geen optie) bij een externe winkel te halen zoals PDAShop, of gewoon via Vodafone zelf? Qua prijs maakt het namelijk niets uit, maar ik heb wat plaatjes gezien van de branded versie en de interface is dan echt lelijk, maar ik weet niet of 'ie via PDAShop ook (Vodafone-) branded is? Alvast bedankt!
Uhh de enige branding die er is zijn 2 widgets en je kan gewoon de standaard htc layout kiezen en dan zie je die 2 widgets alleen bij programma's staan dus die branding heb je opzich geen last van. Maar als het kwa prijs niet uitmaakt zou ik gewoon een unbranded toestel halen. Mocht je eventueel een vodafone branded toestel halen dan kan je die branding trouwens ook binnen 10 minuten verwijderen en gewoon een stock rom installeren mbv een goldcard.

Artiest voorheen bekend als b3n666

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
enige echte nadeel van branding is dat firmware updates later komen, omdat er nadat deze uitkomen er eerst weer door vodafone een branded ROM van gemaakt moet worden.

• breinstein
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-06-2011
Zijn er hier ook mensen die hebben geupgrade naar romversie : 2.03.405.3 ?? Ik zag hem staan op XDA en als ik de commentaren zo lees zou hij iets sneller zijn en een betere ontvangst hebben .. Aangezien mij mijn huidige rom versie ook wel redelijk goed bevalt was ik nieuwsgierig of mensen hier er ervaringen mee hebben en of het de moeite van een upgrade waard is .

Verwijderd

Hoi ben net een trotse bezitter van een HTC legend. Ik ben eigenlijk op zoek naar een programma als Funcontact (kom van WM). Het is een superhandig programma om door je contacten te scrollen met zowel links als rechts een sidescrollbar. Bestaat zo'n programma voor de android? Zie http://www.vitotechnology.com/contact-manager.html

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
BTW: mijn batterij problemen opgelost door Task Manager te gebruiken met auto-kill aan, en het slim configureren van alle update frequenties onder Settings -> Accounts & sync .
Nu al 8u unplugged en nog 88% batterij. Yay!

• creatif
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-02-2023
breinstein schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 13:07:
Zijn er hier ook mensen die hebben geupgrade naar romversie : 2.03.405.3 ?? Ik zag hem staan op XDA en als ik de commentaren zo lees zou hij iets sneller zijn en een betere ontvangst hebben .. Aangezien mij mijn huidige rom versie ook wel redelijk goed bevalt was ik nieuwsgierig of mensen hier er ervaringen mee hebben en of het de moeite van een upgrade waard is .
Ik heb de update gedaan en de telefoon lijkt wat sneller. Qua ontvangst is het beter en de batterijduur blijft ongeveer hetzelfde. Zit zelf meer te wachten op een rom zonder Sense, dit moet echt verschil gaan maken in snelheid en batterijduur.

• annuh
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 05-11 13:15
Heb vandaag toestel gereset en agenda synt weer goed! :)

Ben alleen nog niet verlost van het volgende probleem: het toestel kan spontaan in de vliegmodus geraken en vervolgens moet je je SIM PIN code intoetsen om het toestel weer te kunnen gebruiken. Al die tijd ben je onbereikbaar. :X Volgens mij treedt het alleen op als het toestel even geen bereik heeft..

Anderen ook last van dit probleem?

EDIT: Dit lag waarschijnlijk aan JuiceDefender! :) Als 3G weer eens niet werkt zet JuiceDefender de telefoon automatisch in de vliegmodus en weer terug. Alleen standaard vraagt Android om de SIM PIN om uit de vliegmodus te geraken. Je kunt dit wijzigen bij de instellingen van JD om niet automatisch 3G proberen te fixen (of natuurlijk de sim pin uitzetten in de instellingen van je telefoon)

[ Voor 32% gewijzigd door annuh op 18-06-2010 21:00 ]

• MarcoC
Nog nooit last van gehad :o .

Verwijderd

DieterVDW schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 15:55:
BTW: mijn batterij problemen opgelost door Task Manager te gebruiken met auto-kill aan, en het slim configureren van alle update frequenties onder Settings -> Accounts & sync .
Nu al 8u unplugged en nog 88% batterij. Yay!
Wat is voor jou "slim cofigureren ": alles op 1 x per dag updaten, of heb je een andere weg gekozen? Je maakt me wel erg nieuwsgierig eigenlijk!! 8)

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017
Verwijderd schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 21:37:
[...]

Wat is voor jou "slim cofigureren ": alles op 1 x per dag updaten, of heb je een andere weg gekozen? Je maakt me wel erg nieuwsgierig eigenlijk!! 8)
Goch gewoon de minder belangrijke dingen op heel weinig synchroniseren gezet (paar keer per dag) en de belangrijke dingen (mail/agenda) om het uur.
Moet er wel bij vertellen dat ik sinds enkele dagen geen dataverbinding meer heb, dat kan ook wel serieus schelen natuurlijk :-) . Zal het weten te zeggen van zodra mijn nieuw abonnement geactiveerd is.

• Zym0tiC
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:13

Zym0tiC

^_^

op xda zijn een tweetal mensen bezig met een senseless android rom. op modaco zelfs iemand die stock android heeft draaien alleen nog zonder werkend touchscreen en egl.

iig wat vooruitgang wbt roms :D

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• MarcoC
Mja, het blijft toch altijd experimenteel gerommel. Ik houd liever mijn stock rom, het enige nadeel is dat ik zonder root mijn LED flash niet kan gebruiken als zaklamp.

• Daan®
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-11 13:57
Sinds 2 dagen heb ik mijn Legend binnen (hij lag al sinds maandag op het postkantoor maar daar heb je niet zoveel aan als je op dat moment in zweden bent).

Ben nu dus wat aan het spelen en proberen. Tot op heden ben ik erg tevreden al is het wel heel erg wennen aan android en vooral het touchscreen. Een enorm verschil tov mijn oude nokia 6500 slide :P .

Als het een beetje meezit komt vandaag (pas) mijn 32gb kaartje binnen, dan kan mijn creative zen ook de kast in!

Goed genoeg getikt achter mijn PC ik ga verder spelen..................

He who laughs last.. Thinks slowest

• jacobras
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 05-11 22:05

jacobras

Developer

Verwijderd schreef op vrijdag 18 juni 2010 @ 15:08:
Hoi ben net een trotse bezitter van een HTC legend. Ik ben eigenlijk op zoek naar een programma als Funcontact (kom van WM). Het is een superhandig programma om door je contacten te scrollen met zowel links als rechts een sidescrollbar. Bestaat zo'n programma voor de android? Zie http://www.vitotechnology.com/contact-manager.html
Wat is er zo speciaal aan die scrollbars? Als ik op mijn HTC Legend naar de contacten ga kan ik op het scherm normaal scrollen (lijst verplaatsen van boven naar beneden). Zodra je scrollt verschijnt er aan de zijkant een klein scrollbalkje, als je die vervolgens verplaatst krijg je dat je kan scrollen op beginletter.

Mijn Legend bevalt trouwens ook prima, heb 'm nu 2 weken. :)

Mijn laatste (grote) reviews: Medal of Honor (VR), Half-Life: Alyx (VR)

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 20:18
Volgens mij weer een vodafone storing in limburg? Heb al de gehele ochtend geen data verbinding.

Verwijderd

Wist niet dat er ook een schuifbalk aan de rechterkant was :) Bedankt voor de tip. Funcontact heeft ook aan de linkerkant een schuifbalk en werkt wat fijner dan de ingebakken balk van android (makkelijk met een (linker)hand te bedienen). Funcontact werkt ook razendsnel.

• xileS
  • Niet online
Via je dialer toets je de code: *#*#4636#*#*, ga je naar Phone Information. Even zoeken naar de dropdown waar nu WCDMA Preferred staat, en verander die naar GSM auto (PRL).
Hebben mensen nog verschil gemerkt met deze setting?

• geez
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 25-10 16:40
Mathieuh schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 15:29:
[...]

volgens mij is dit een bekend probleem en de enige oplossing is helaas resetten en daarna, bij het eerste gebruik na de reset in de instelprocedure gelijk de google-account gegevens invullen
Dat heeft inderdaad gewerkt, thanks! Het was in overigens, tegenstelling tot wat ik verwachtte, niet nodig de backups op de SD kaart te discarden :)

[ Voor 13% gewijzigd door geez op 19-06-2010 19:45 ]

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-10 00:48

Deem

Ontcijfer mij!

xileS schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 15:58:
[...]

Hebben mensen nog verschil gemerkt met deze setting?
Ja positief effect op battterijverbruik. Ik heb hem al een maand zo en nog geen negatieve effecten kunnen ontdekken.

"May our framerates be high and our temperatures low."

Bensimpel

Positieve meneer

Deem schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 19:29:
[...]

Ja positief effect op battterijverbruik. Ik heb hem al een maand zo en nog geen negatieve effecten kunnen ontdekken.
Hoeveel langer gaat die nu mee dan?

😆 - Denk ook eens om ;)

Verwijderd

Deem schreef op zaterdag 19 juni 2010 @ 19:29:
[...]

Ik heb deze setting net even geprobeerd en bij het laden van een site viel het me op dat m'n legend een 3g verbinding gebruikte ipv een HSDPA verbinding. Toen ik deze setting weer terugzette kreeg ik weer direct een HSDPA verbinding. Als dat inderdaad het effect is van deze setting zou ik dat toch wel een negatief effect willen noemen.

• MarcoC
Als ik Street View bekijk op mijn Legend met compass mode aan moet ik mijn telefoon een beetje naar beneden mikken om niet de lucht in te kijken. Je zou denken dat er iets mis is mijn accelerometer, maar als ik via sensor test-applicatie de pitch bekijk is deze netjes 90° (+/- een kleine afwijking) graden als ik mijn telefoon verticaal houd. Het lijkt wel alsof Google Maps een aparte calibratie gebruikt :S ?

Met Google Skymap zit de horizon ook netjes in het midden van het scherm.

Iemand een idee?

Edit: ik denk dat het een offset in Street View zelf is, aangezien je nooit je telefoon op ooghoogte beethoudt en je bij normaal gebruik de telefoon al een beetje voorover kantelt.

[ Voor 25% gewijzigd door MarcoC op 19-06-2010 23:47 ]

• Florine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-10 13:19
M'n HTC Legend blijft zeggen dat ik 1 nieuwe e-mail heb, terwijl dat niet zo is. bij het 'Mail' icoontje die verbonden is met Hotmail blijft een 1tje staan... als ik er op klik kom ik in mn inbox, waar dus geen nieuwe e-mails in staan. Hoe krijg ik 't weg?

• haakjesluiten
Ik kom er net achter door *#*#4636#*#* mijn agenda super veel gebruik maakt van het netwerk.....

Enige rare hieraan is dat ik geen enkele vorm van agenda syncing gebruik aangezien ik alleen gebruik maak van mijn agenda. En voor zo ver ik weet wordt die alleen gebruikt op de telefoon zelf en synct die helemaal nergens mee...

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-11 15:43

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd

Nu maar hopen dat HTC Android 2.2 ook maakt voor de Legend ;)

• MarcoC
Verwijderd schreef op zondag 20 juni 2010 @ 13:05:
[...]

Dat komt wel goed hoor :) .

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op zondag 20 juni 2010 @ 13:05:
[...]

Over 2 weken is de Desire aan bod, ik verwacht met het succes van de Legend, dat ze niet veel langer kunnen uitstellen. Mijn vermoeden is dat het binnen 4 weken al uit gaat komen.

• t_o_c
Een tijdje terug las ik hier iets over een app waarmee je je beltegoed kan checken maar ik kan het niet meer vinden. Weet iemand misschien nog over welke app dit ging?

Verwijderd

Over 2 weken is de Desire aan bod, ik verwacht met het succes van de Legend, dat ze niet veel langer kunnen uitstellen. Mijn vermoeden is dat het binnen 4 weken al uit gaat komen.
Ik hoop het ook :) Bedankt voor de reply allesinds!

Nog even over mijn vorige vraag een aantal posts hoger ivm het niet krijgen van SMS-meldingen van Handcent: een harde reset heeft dit euvel verholpen. Denk dat het te maken had met een slechte app ofzo..

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

t_o_c schreef op zondag 20 juni 2010 @ 14:34:
Een tijdje terug las ik hier iets over een app waarmee je je beltegoed kan checken maar ik kan het niet meer vinden. Weet iemand misschien nog over welke app dit ging?
beltegoed
http://nl.androlib.com/an...alize-beltegoed-zCAD.aspx
Verwijderd schreef op woensdag 16 juni 2010 @ 15:48:
Ik krijg opeens geen notificatie meer van een ontvangen SMS bericht met Handcent, enkel nog een 1 in het logo van de snelkoppeling op het beginscherm. Ik heb de notificaties uitgezet in de originele SMS applicatie van HTC (omdat ik anders 2 meldingen kreeg in de statusbalk bovenaan het scherm) maar nu krijg ik opeens geen enkele melding meer in de statusbalk :/
Iemand een idee wat er niet/slecht is ingesteld?
Ik heb wel vaker gekoot gehad wanneer je 2 apps hebt die hetzelfde kunnen. Zoals met de notificatie geluiden (niet door handcent), misscien volgende keer gewoon de instellingen via je apps lijst resetten ipv de hele telefoon.

[ Voor 62% gewijzigd door n00bs op 20-06-2010 15:12 ]

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

n00bs schreef op zondag 20 juni 2010 @ 14:19:
[...]

Wie zegt dat dat waar is? Volgens mij heeft HTC zelf nog geen officieel bericht gegeven dat die update op de Desire binnen 2 weken komt. Eén of ander forumlid van XDA beweert dat hij een mail van HTC heeft gekregen waarin dat staat. Klinkt mij niet echt als een betrouwbare bron.
t_o_c schreef op zondag 20 juni 2010 @ 14:34:
beltegoed checkt online je tegoed. Ik gebruik zelf Callmeter NG, die checkt het d.m.v. je call- en sms logs. Mits goed ingesteld klopt die bijna precies. Hij is offline te gebruiken en is altijd up-to-date.

NOSIG

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Ik ben sinds gisteren ook aan de Legend, een paar vragen waar ik niet uitkom:

- je kan je contacten naar de SD card exporteren, maar je kan ze niet in je contacten lijst weergeven (ik heb enkel opties als sim, telefoon en gmail) ?
- bij elk contact kan je een foto koppelen, is het niet mogelijk om dit met Facebook te syncen (dus dat je contacten hun Facebook plaatje krijgen) ? Ik kan in de market place geen (gratis) app vinden.
- bepaalde apps als Twitter hebben je "locatie" nodig, maar dat kunnen ze nooit vinden/detecteren?
- hoe krijg ik het weer in de klok widget? Het enige wat ik zie staan is "mijn locatie" als tekst. Zoals in deze foto:

Afbeeldingslocatie: http://www.smartphoneshop.nl/images/product/92829/htc-legend.jpg

March of the Eagles

Verwijderd

Volgens mij heb je bij de instellingen van je Legend toen je hem voor de eerste maal opstartte gezegd dat google je locatie niet mag zien (of iets dergelijks). Had bij mijn vorige hard reset ook gezegd dat hij dat niet mocht doen en kreeg dus ook mijn locatie niet te zien.
Ik zou bij programma's de 'setup' nog eens uitvoeren (bij mij staat ie in het Engels dus weet niet of dit in het Nederlands ook zo heet). Weet niet of dit werkt maar je krijgt terug de wizard van bij het eerste opstarten.
Je laatste twee vragen horen volgens mij samen en kan je waarschijnlijk hiermee oplossen, de rest heb ik geen idee van..

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2010 17:13 ]

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 06-11 14:02
Koppeling naar een Facebook profiel kan je maken door in Contacten op de naam van de persoon te drukken. Onderin, het 4e icoontje kan je de koppeling maken.

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Verwijderd schreef op zondag 20 juni 2010 @ 17:10:
Volgens mij heb je bij de instellingen van je Legend toen je hem voor de eerste maal opstartte gezegd dat google je locatie niet mag zien (of iets dergelijks). Had bij mijn vorige hard reset ook gezegd dat hij dat niet mocht doen en kreeg dus ook mijn locatie niet te zien.
Ik zou bij programma's de 'setup' nog eens uitvoeren (bij mij staat ie in het Engels dus weet niet of dit in het Nederlands ook zo heet). Weet niet of dit werkt maar je krijgt terug de wizard van bij het eerste opstarten.
Je laatste twee vragen horen volgens mij samen en kan je waarschijnlijk hiermee oplossen, de rest heb ik geen idee van..
Hij staat in het Nederlands en het heet "instellen" 8)7. Ik zocht naar "setup" oid. Maar inderdaad, nu werkt Twitter en de Weer app ed. Wel een beetje sneu dat Google je locatie gegevens moet verzamelen hiervoor.
Jimster schreef op zondag 20 juni 2010 @ 17:18:
Koppeling naar een Facebook profiel kan je maken door in Contacten op de naam van de persoon te drukken. Onderin, het 4e icoontje kan je de koppeling maken.
Nu zie ik hem, ik had mijn contacten nog op de sim staan en dan werkt het niet.

March of the Eagles

Verwijderd

Is het vreemd dat ik de nieuwe update nog niet kan downloaden? Ik zie hier wel een paar mensen die het al kunnen. Is het niet zo dat iedereen die geen branded mobiel heeft tegelijk de update kan doen?

Verder heb ik een probleem: mijn unlock/on-off button lijkt niet meer soepel te werken: vanaf het begin merkte ik dat de linkerkant van de knop een braampje bevatte (waarschijnlijk niet goed nabewerkt voordat het gelakt werd) en nu merk ik dat die braam tegen de behuizing aankomt, waardoor het indrukken van de knop niet meer soepel gaat. Ik heb nooit mijn mobiel laten vallen o.i.d., kan ik hiermee teruggaan naar de provider?
Alvast bedankt.

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 20-06-2010 18:01 ]

• t_o_c
_Christiaan_ schreef op zondag 20 juni 2010 @ 15:46:
[...]
beltegoed checkt online je tegoed. Ik gebruik zelf Callmeter NG, die checkt het d.m.v. je call- en sms logs. Mits goed ingesteld klopt die bijna precies. Hij is offline te gebruiken en is altijd up-to-date.
Thanks :) Ik denk dat ik eerst beltegoed maar eens probeer. Wel jammer dat die online checkt maar ik denk dat callmeter problemen gaat geven zodra je abonnement niet iedere maand hetzelfde bedrag is.

Is er trouwens misschien de optie om het woordenboek in sommige apps uit te zetten?

• Skizzik0
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 18:11
Crazyanz schreef op zondag 20 juni 2010 @ 11:33:
Ik kom er net achter door *#*#4636#*#* mijn agenda super veel gebruik maakt van het netwerk.....
Ik heb voor de gein deze instelling ook eens bekeken en het valt mij op dat m'n verbinding gebruikt wordt door UIDs als "1010", "1014" en "0", iemand enig idee wat dit is? Vooral 1010 gebruikt nogal wat.

Ik kan bij deze UIDs ook geen specificatie krijgen om te zien door welke paketten het gebruikt wordt, als ik dit probeer crasht het proces com.android.settings.

• vlietster
  • Laatst online: 20-04 05:35
Ik kan zie net op mijn rekening dat ik dataverbruik in Duitsland heb, ik weet zo goed als zeker dat ik de dataverbinding in het menu had uitgeschakeld en pas in NL weer aan heb gezet, toch enkele MB's verbruikt in Duitsland.

Is er een app of manier om er zeker van te zijn dat er iets geen data vreet in buitenland?

• marrekau117
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-10 23:20
APNDROID downloaden in de market

Verwijderd

Heb al een dag of twee problemen met alle Google Apps ( Gmail / Maps en Market ) Via Wifi loopt alles prima, maar via het T Mobile netwerk werken deze apps slecht ( Gmail ) of niet ( maps en Market ) Klantenservice is al gesloten, las wel op het T Mobile forum dat er meer mensen dit probleem hebben. Iemand hetzelfde probleem of ( liever nog ) een oplossing??

• vlietster
  • Laatst online: 20-04 05:35
marrekau117 schreef op zondag 20 juni 2010 @ 20:20:
APNDROID downloaden in de market
Bedankt marrekau117, ik heb hem erop gezet, zichtbaar schakelt hij de dataverbinding uit, maar het standaard progamma deed dat ook, doet APNDROID op de achtergrond meer dan de standaard app?

[ Voor 5% gewijzigd door vlietster op 20-06-2010 23:18 ]

• Zym0tiC

Zym0tiC

^_^

En sinds gisteravond draait mijn Legend heerlijk op Vanilla Bean v0.1. Lekker clean, geen HTC software, bevalt me wel. Het enige wat ik wel echt een beetje mis is de exchange agenda sync. Emails gaat wel maar mijn exchange agenda in de ingebouwde agenda app krijgen.....

anyway, de rom voelt super snappy aan. Tot nu toe maar 4 bugs gevonden: auto-brightness werkt niet, powercontrol widget doet raar bij de auto-brightness knop (waarschijnlijk gerelateerd aan het eerste probleem:?), UMS werkt nog niet en een FC op de music app.

[ Voor 3% gewijzigd door Zym0tiC op 21-06-2010 08:25 ]

• MarcoC
"Maar" 4 bugs. Dat is het probleem van custom ROM's, ze zijn nooit feilloos.

• Zym0tiC

Zym0tiC

^_^

MarcoC schreef op maandag 21 juni 2010 @ 12:25:
"Maar" 4 bugs. Dat is het probleem van custom ROM's, ze zijn nooit feilloos.
Vind 4 bugs best wel netjes ja voor een v0.1. Alle basis functies v/d telefoon werken dan ook perfect. Stoor me er eigenlijk niet aan. Sterker nog het niet hebben van sense is zo'n verademing O+

• Zjemm
  • Laatst online: 19:12

Zjemm

...

ik wist niet dat de legend al geroot was en je er custom roms op kan draaien.
is het met een geroot toestel met originele rom niet mogelijk om de htc software te deinstalleren? dan heb je helemaal geen bugs die je wel bij custom roms vind

opensecure.nl

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 01:25

J-P

Syntax erro....

Zjemm schreef op maandag 21 juni 2010 @ 12:56:
ik wist niet dat de legend al geroot was en je er custom roms op kan draaien.
is het met een geroot toestel met originele rom niet mogelijk om de htc software te deinstalleren? dan heb je helemaal geen bugs die je wel bij custom roms vind
Een tijdje geleden had ik en een paar anderen er al naar gevraagd.
Ondertussen is er op internet al een hoop te vinden hoe je hem unlocked etc.
Hier in ieder geval een filmpje hoe je Root acces krijgt:
http://theunlockr.com/2010/06/07/how-to-root-the-htc-legend/

En hier kan je zien hoe je een custom ROM installeerd:
http://theunlockr.com/201...om-rom-on-the-htc-legend/

Voordeel van custom ROM's is dat er dingen uit zijn gehaald die je toch nooit gebruikt en het toestel alleen maar langzamer maken of ruimte in beslag nemen.
Zym0tiC schreef op maandag 21 juni 2010 @ 08:25:
En sinds gisteravond draait mijn Legend heerlijk op Vanilla Bean v0.1. Lekker clean, geen HTC software, bevalt me wel.
...
Waarom heb je die gekozen? En weet je toevallig of app's die je van te voren gekocht hebt, op de nieuwe ROM ook gewoon gedownload en geïnstalleerd worden?

[ Voor 26% gewijzigd door J-P op 21-06-2010 15:31 ]

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

• MarcoC
Misschien tijd om een root-topic voor de Legend te openen :P ?

• Zym0tiC

Zym0tiC

^_^

Bogey Dope schreef op maandag 21 juni 2010 @ 15:27:

[...]

Waarom heb je die gekozen? En weet je toevallig of app's die je van te voren gekocht hebt, op de nieuwe ROM ook gewoon gedownload en geïnstalleerd worden?
De eerste en tot nu toe enige rom die gebaseerd is op de standaard android source in plaats van een rom met sense (of sense eruit gesloopt). Ik had zelf 2 apps gekocht die ik na de install weer zonder problemen en te betalen kon installeren.

Er is ondertussen een v0.2 waar alle bugs behalve de auto-brightness uit zijn gehaald. Wel is er nog een issue met de youtube app.

• SlagerBlom
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09-2015
Bogey Dope schreef op maandag 21 juni 2010 @ 15:27:
[...]

Een tijdje geleden had ik en een paar anderen er al naar gevraagd.
Ondertussen is er op internet al een hoop te vinden hoe je hem unlocked etc.
Hier in ieder geval een filmpje hoe je Root acces krijgt:
http://theunlockr.com/2010/06/07/how-to-root-the-htc-legend/

En hier kan je zien hoe je een custom ROM installeerd:
http://theunlockr.com/201...om-rom-on-the-htc-legend/
Je moet niet vergeten dat het rooten van de legend maar gedeeltelijk gelukt is. Je hebt nog steeds geen volledige acces over alles wat je zou willen. App2SD werkt bijv nog steeds niet. Het wachten is tot iemand een manier vind (MoDaCo of XDA) om het wel voor elkaar te krijgen. Hoop eigenlijk dat HTC hem upgrade naar Froyo maar daarover hoor je tegenstrijdige berichten.
Wat is er trouwens mis met die Sense? Ik vind het perfect werken.

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Digibilly schreef op maandag 21 juni 2010 @ 16:29:
[...]

Je moet niet vergeten dat het rooten van de legend maar gedeeltelijk gelukt is. Je hebt nog steeds geen volledige acces over alles wat je zou willen. App2SD werkt bijv nog steeds niet. Het wachten is tot iemand een manier vind (MoDaCo of XDA) om het wel voor elkaar te krijgen. Hoop eigenlijk dat HTC hem upgrade naar Froyo maar daarover hoor je tegenstrijdige berichten.
Kan je eigenlijk je toestel nog wel updaten als je Legend geroot is, en als HTC een nieuwe, officiële update uitbrengt?

Ik zit er sterk aan te denken om mijn Legend te rooten zodat ik de zaklamp kan gebruiken (en voor de uitdaging :P ), aangezien er nu zo'n goede tutorial op theunlockr staat.

NOSIG

• XWB
  • Niet online

XWB

Devver
Ik heb m'n Exchange account ingesteld, en nu moet ik elke keer mijn wachtwoord ingeven om het screen te unlocken (= irritant). Kan dat ergens uitgezet worden? Bij Settings -> Security iig niet, daar kan ik alleen het unlock wachtwoord wijzigen.

March of the Eagles

• J-P

J-P

Syntax erro....

Zym0tiC schreef op maandag 21 juni 2010 @ 15:41:
[...]

De eerste en tot nu toe enige rom die gebaseerd is op de standaard android source in plaats van een rom met sense (of sense eruit gesloopt). Ik had zelf 2 apps gekocht die ik na de install weer zonder problemen en te betalen kon installeren.
Thanks, dat vind ik namelijk wel erg belangrijk aangezien ik toch wel een paar apps heb gekocht. De ROM klinkt idd verder goed. Vroeger met mijn WinMo toestellen had ik al na de eerste dag een custom ROM draaien, maar bij Android heb ik die behoefte minder. Ondertussen roept de tweaker in mij: DOEN DOEN DOEN!!!! }:O
[...]

Ik heb geen problemen met Sense, maar van mij hoeft de friendstream, footprints etc er allemaal niet op, neemt toch alleen maar ruimte in.
_Christiaan_ schreef op maandag 21 juni 2010 @ 16:55:
[...]

Kan je eigenlijk je toestel nog wel updaten als je Legend geroot is, en als HTC een nieuwe, officiële update uitbrengt?
Je kan volgens mij altijd de stock ROM er weer op zetten en unrooten, maar dan moet je ff XDA checken.
Maar ben idd ook benieuwd of je, als je een custom ROM hebt, je bijv wel radioROM updates van HTC binnen krijgt.

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20:54
Hacku schreef op maandag 21 juni 2010 @ 17:05:
Ik heb m'n Exchange account ingesteld, en nu moet ik elke keer mijn wachtwoord ingeven om het screen te unlocken (= irritant). Kan dat ergens uitgezet worden? Bij Settings -> Security iig niet, daar kan ik alleen het unlock wachtwoord wijzigen.
Is een simpel tootlje voor: Afbeeldingslocatie: http://chart.apis.google.com/chart?cht=qr&chs=135x135&chl=market://details?id=nl.fotoniq.android.lockpicker

PSN: DutchTrickle PVoutput

• creatif
Bogey Dope schreef op maandag 21 juni 2010 @ 17:43:
[...]

Je kan volgens mij altijd de stock ROM er weer op zetten en unrooten, maar dan moet je ff XDA checken.
Maar ben idd ook benieuwd of je, als je een custom ROM hebt, je bijv wel radioROM updates van HTC binnen krijgt.
Ik kon met mijn toestel (geroot) de laatste OTA niet installeren; toestel vond de update, werd gedownload, maar met installeren kreeg ik een plaatje met een telefoon en een vraagteken en vervolgens startte de telefoon weer op alsof er niks was gebeurd..

Ik ga die vanilla rom ook maar eens proberen als de bugs er uit zijn!

• Zjemm
  • Laatst online: 19:12

Zjemm

...

maar kun je niet met een geroot toesten gewoon wat htc aplicatie deinstalleren? dus zonder custom rom?

opensecure.nl

• jacobras

jacobras

Developer

Ik heb een vervelend iets met mijn HTC Legend. Vaak als ik op de home knop druk (dat huisje), dan wordt er gevraagd of ik naar HTC Sense of Startpagina wil gaan. Eronder staat een vinkje om de keuze te onthouden, maar dat toch verschijnt de melding telkens weer...

Heb even wat testjes gedaan: het probleem doet zich alleen voor als ik de home-knop een aantal seconden ingedrukt hou (om dat lijstje met de laatste 6 gebruikte applicaties te krijgen). Dan wordt er gevraagd wat er gedaan moet worden.

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Vinkje wel goed aangekruist?

NOSIG

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Bogey Dope schreef op maandag 21 juni 2010 @ 17:43:
(...)

Inderdaad, ik heb even gelezen en er circuleert een simpele executable rond (volgens mij van HTC zelf) waarmee je je HTC weer in originele staat kan terugflashen.

Ikzelf kan helaas niet meer rooten omdat ik de update al heb binnengehaald, en omdat de bootloader van de Legend niet meer te downgraden is. Dus het is wachten op een nieuwe root.

Ik vind het wel raar dat je niet gewoon by default toegang tot root-access hebt, Android is toch open source en het is toch jouw phone. Ik snap niet waarom HTC de boel dicht timmert. Root-access schijnt gevaarlijk te zijn ofzo voor de gemiddelde gebruiker, maar maak bij de Hero was de beveiliging toch al goed genoeg. Waarom maakt HTC het toch steeds moeilijker.

NOSIG

• jacobras

jacobras

Developer

Jep ;) Beetje lastig om naar mogelijke oplossingen te zoeken, weet niet precies hoe ik dat verwoord. Heb wel een thread gevonden van iemand die hetzelfde probleem heeft, maar daarin worden helaas geen oplossingen genoemd: http://community.htc.com/...oid/f/32/p/803/13223.aspx .

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 05-11 21:43
jacobras schreef op maandag 21 juni 2010 @ 23:20:
[...]

Jep ;) Beetje lastig om naar mogelijke oplossingen te zoeken, weet niet precies hoe ik dat verwoord. Heb wel een thread gevonden van iemand die hetzelfde probleem heeft, maar daarin worden helaas geen oplossingen genoemd: http://community.htc.com/...oid/f/32/p/803/13223.aspx .
Probeer Home Switcher (gratis) eens te installeren en dan van daaruit handmatig Sense als default launcher in te stellen. Onthoudt hij het dan wel?

http://www.androlib.com/a...oid-homeswitcher-qEw.aspx

Afbeeldingslocatie: http://chart.apis.google.com/chart?cht=qr&chs=135x135&chl=market://details?id=ymst.android.homeswitcher

[ Voor 15% gewijzigd door Gugger op 21-06-2010 23:24 ]

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• jacobras

jacobras

Developer

Gugger schreef op maandag 21 juni 2010 @ 23:23:
[...]

Probeer Home Switcher (gratis) eens te installeren en dan van daaruit handmatig Sense als default launcher in te stellen. Onthoudt hij het dan wel?
Bedankt, helaas heeft het niet geholpen. Ik stel Sense als default in (er stond volgens Home Switcher nog niets ingesteld), maar hij blijft erom vragen. Overigens, als ik op het beginscherm de home-knop ingedrukt hou en dan één keer druk op de home-knop vraagt hij ook wat er gedaan moet worden... Blijkbaar wordt mijn keuze niet opgeslagen.

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Ik zou em gewoon even resetten naar fabrieksinstellingen (na een backup natuurlijk). Zou zo gedaan moeten zijn, zeker als je al je contacten enzo bijhoudt via google.

NOSIG

• haakjesluiten
Nadat Ik er achter kwam dat mijn agenda veel gebruik maakte van het netwerk eens het een en ander gecontroleerd. Heb nu de weer functie in agenda uit gezet geen idee est die doet maar Ik zit nu na 2 dagen gebruik nog op 45%!!! Normaal was Ik al blij als Ik de twee dagen zou halen.

• J-P

J-P

Syntax erro....

Zjemm schreef op maandag 21 juni 2010 @ 19:46:
maar kun je niet met een geroot toesten gewoon wat htc aplicatie deinstalleren? dus zonder custom rom?
Zou ik ook wel willen weten, maar Digibilly zei al:
Je moet niet vergeten dat het rooten van de legend maar gedeeltelijk gelukt is. Je hebt nog steeds geen volledige acces over alles wat je zou willen.
Dus misschien heb je die rechten dan niet, weet iemand hier meer van?
_Christiaan_ schreef op maandag 21 juni 2010 @ 21:54:
[...]

Inderdaad, ik heb even gelezen en er circuleert een simpele executable rond (volgens mij van HTC zelf) waarmee je je HTC weer in originele staat kan terugflashen.

Ikzelf kan helaas niet meer rooten omdat ik de update al heb binnengehaald, en omdat de bootloader van de Legend niet meer te downgraden is. Dus het is wachten op een nieuwe root.

Ik vind het wel raar dat je niet gewoon by default toegang tot root-access hebt, Android is toch open source en het is toch jouw phone. Ik snap niet waarom HTC de boel dicht timmert. Root-access schijnt gevaarlijk te zijn ofzo voor de gemiddelde gebruiker, maar maak bij de Hero was de beveiliging toch al goed genoeg. Waarom maakt HTC het toch steeds moeilijker.
Ok, daar was ik al bang voor, de mijne is ook al geupdate, dus moet ik maar wachten op een nieuwe ROOT kit.
En wat betreft HTC anti root acces, op zich snap ik dat wel, Android is wel opensource maar zei verkopen een totaal pakket met software en al. En dan wil je niet dat jouw bijzondere programmatjes allemaal worden verwijderd.
Ik zeg niet dat ik het er mee eens ben, alleen dat ik het snap. Bogey probeert onnodig flamen te voorkomen :P

• creatif
jacobras schreef op maandag 21 juni 2010 @ 23:36:
[...]

Bedankt, helaas heeft het niet geholpen. Ik stel Sense als default in (er stond volgens Home Switcher nog niets ingesteld), maar hij blijft erom vragen. Overigens, als ik op het beginscherm de home-knop ingedrukt hou en dan één keer druk op de home-knop vraagt hij ook wat er gedaan moet worden... Blijkbaar wordt mijn keuze niet opgeslagen.
Kun je eens proberen om bij instellingen - toepassingen (en dan je sense) te kijken?
Daar kun je voorkeuren voor dit programma weer wissen, misschien kun je het dan wel weer instellen.

• jacobras

jacobras

Developer

creatif schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 09:38:
[...]

Kun je eens proberen om bij instellingen - toepassingen (en dan je sense) te kijken?
Daar kun je voorkeuren voor dit programma weer wissen, misschien kun je het dan wel weer instellen.
Al geprobeerd (en nu weer), maar werkt helaas niet.

• miekol
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21:57

miekol

erm

Ik heb een vraagje over de Legend. Weet iemand hier of het ook mogelijk is om foto's in albumpjes op de Legend te zetten? Net zoals je op de iPhone je foto's via iTunes erop kan zetten.

Mijn iPhone heeft het namelijk begeven en met de iPhone 4 om de hoek ga ik nu natuurlijk geen nieuwe kopen. Maar ik ben altijd wel gecharmeerd geweest van de Hero/Legend. Synced de boel ook net zo makkelijk met een MBP als een iPhone? Ook via de cloud/mobileme/googlecalender etc?

Zijn er hier nog mensen die én een iPhone én een legend hebben (gehad?)?

• jacobras

jacobras

Developer

miekol schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 12:10:
Ik heb een vraagje over de Legend. Weet iemand hier of het ook mogelijk is om foto's in albumpjes op de Legend te zetten? Net zoals je op de iPhone je foto's via iTunes erop kan zetten.
Ik denk dat er wel een applicatie voor te vinden is, met de standaard "Foto's" applicatie kan ik het zo snel niet vinden.

Ik kreeg trouwens gisteren een smsje van 6262 met daarin: "Tip: Wist je dat je met je Nokia PDF bestanden kan bekijken? Je vindt de Adobe Reader toepassing onder Menu>Kantoor". Vreemd, hoop dat er niet meer volgen...

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 04:44
miekol schreef op dinsdag 22 juni 2010 @ 12:10:

Mijn iPhone heeft het namelijk begeven en met de iPhone 4 om de hoek ga ik nu natuurlijk geen nieuwe kopen. Maar ik ben altijd wel gecharmeerd geweest van de Hero/Legend. Synced de boel ook net zo makkelijk met een MBP als een iPhone? Ook via de cloud/mobileme/googlecalender etc?

Zijn er hier nog mensen die én een iPhone én een legend hebben (gehad?)?
Ja kan gewoon :) Heb zelf een map aangemaakt op een SD-kaartje en daarin weer verschillende mappen met foto's en de Legend ziet ze ook gewoon als verschillende mappen, dus foto's komen niet door elkaar te staan :)

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

Pagina: 1 ... 31 ... 59 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden, bestellingen, prijzen en dergelijke zaken worden verwijderd. Dit topic is alleen om het toestel te bespreken en geen dumptopic voor van alles en nog wat.