• SlagerBlom
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09-2015
t_o_c schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 23:27:
Ik schijt op android. Nu al. Al 2 uur bezig om die lamlendige kudt sync aan de gang te krijgen met mijn pc maar het werkt gewoon niet. Ik heb al 6 verschillende versies geprobeerd, die update drive trick met vista drivers (hoe de neuk dat ooit iets uit zou moeten maken, god mag het weten. Ik neem aan dat de w7 drivers ook gewoon up to date zijn) maar dan zegt windows dat de drivers al up to date zijn.

Het gaat dus om win7 x64. Ik vind dit toch echt niet kunnen. Ik ben naar android gegaan omdat volgens vele android zoveel beter was dan wm maar voorlopig heb ik in 2 jaar tijd met wm overal zonder problemen binnen 5 seconden kunnen syncen en kost dit bij anroid onderhand al mijn halve avond.
Laat maar: Zag al meer reacties op dit Tokkie/Geen Stijl-taalgebruik.

[ Voor 11% gewijzigd door SlagerBlom op 20-05-2010 02:42 ]

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-11 22:39
HTC Sync heeft bij mij ook maar één keer gewerkt :{ . Zelfs na een format van mijn laptop werkt het nog steeds niet (niet vanwege HTC Sync overigens). Win 7 32-bit.

• t_o_c
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 07-10 08:22
possamai schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 01:08:
[...]

Stom idee misschien.. maar zet je je telefoon wel in de sync stand?
Als je die usb kabel er in geplugd heb dan kan je namelijk voor meerdere USB settings kiezen.
Standaard is alleen opladen, maar je kan'm ook als USB stick laten aamelden, als modem maar dus ook voor htc sync..
Die moet je dus wel gekozen hebben..

Mocht dat nou het probleem nou zijn: RTFM voor je gaat schelden ;)

Ik heb zelf geen enkel negatief woord over Android vergeleken met andere smartphone OS's..
Apple is de moraalridder die ons denkt te beschermen voor vanalles, fuck stevejobs, ik beslis zelf wat ik met mijn telefoon doe..
Windows mobile loopt gewoon jaren achter op de rest. Een zowat lege market en de UI zuigt.. Het is dat HTC zijn eigen Sence in die telefoons bakt anders wilde helemaal niemand het meer hebben (Van versie 7 verwacht ik wel wat meer overigens).

hm, over blackberrie kan ik eigenlijk weinig zeggen, daar heb ik nog nooit wat mee gedaan...
Yep staat uiteraard in de sync stand :) Ik kreeg eerst ook steeds de melding dat htc sync niet gevonden kon worden op de pc. Nu geeft die die melding niet meer, maar hij synct nogsteeds niks.

Artiest voorheen bekend als b3n666

Verwijderd

Ik had het in een keer aan de praat. Zelfs syncen met Outlook. Lijkt me toch dat het probleem meer bij jouw ligt. Gebruik je HTC Sync of de google ding?

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2010 10:32 ]

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 11:59
possamai schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 01:08:
[...]
...
Ik heb zelf geen enkel negatief woord over Android vergeleken met andere smartphone OS's..
Apple is de moraalridder die ons denkt te beschermen voor vanalles, fuck stevejobs, ik beslis zelf wat ik met mijn telefoon doe..
*hear hear* ! :)

• dafmay
Crazyanz schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 00:41:
Ik haal down gewoon nog 1.8 mbit en up 1.6mbit met vodafone. Laat hem ook maar eens op gsm staan. Ben wel benieuwd of het echt scheelt op het accu gebruik.
En of dat scheelt! Ik heb de afgelopen week getest met de "GSM only" setting. Bij normaal gebruik (lees : zoals ik voorheen ook deed) doe ik 2x zo lang met m'n telefoon...5,5 dag tov 2,5 dag. En die 2,5 dag is zelfs *icm* Juicedefender!!!

...Vodafone loopt nog steeds te kutten met hun dataverbinding. Sinds 1 week continue problemen...zelfs wanneer men (eindelijk eens) naar buiten brengt dat de problemen verholpen zouden zijn...houden de issues aan.

• dafmay
t_o_c schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 23:27:
Ik schijt op android. Nu al. Al 2 uur bezig om die lamlendige kudt sync aan de gang te krijgen met mijn pc maar het werkt gewoon niet. Ik heb al 6 verschillende versies geprobeerd, die update drive trick met vista drivers (hoe de neuk dat ooit iets uit zou moeten maken, god mag het weten. Ik neem aan dat de w7 drivers ook gewoon up to date zijn) maar dan zegt windows dat de drivers al up to date zijn.

Het gaat dus om win7 x64. Ik vind dit toch echt niet kunnen. Ik ben naar android gegaan omdat volgens vele android zoveel beter was dan wm maar voorlopig heb ik in 2 jaar tijd met wm overal zonder problemen binnen 5 seconden kunnen syncen en kost dit bij anroid onderhand al mijn halve avond.
Ligt toch echt aan jou en/of je pc! Ik heb Sync hier op Win7 x64 in 1x aan de praat...geen enkel probleem met sync-en van Outlook oid...

• dafmay
Verwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 23:08:
[...]
Goed om te lezen, wilde dit namelijk al bijna gaan proberen. Wel jammer, m'n Legend houd het zo'n dag
uit bij mij met zo'n 2 uur internet per dag, incl. filmpjes en downloads...
Ik heb het wel getest in een periode waar mijn provider Vodafone al 1 week ernstige issues heeft met hun dataverbinding! Kan dus best zijn dat het verschil in test-snelheid (ook) daar mee te maken heeft gehad. Ik dacht misschien goed om nog even te vermelden...je kunt het toch altijd even zelf testen...is de moeite waard.

Verwijderd

Kan iemand hier mij helpen bij het volgende:
Na enkele weken goed gebruik van mijn Legend begon het ding na een update kuren te vertonen. Twee symptomen:
- Met enige regelmaat bereiken gesprekken mij nog alleen als elektronische bliepjes en noise en dat schijnt aan de andere kant ook zo te zijn, waardoor een gesprek dus niet langer mogelijk is (dit hoeft natuurlijk niet per se aan de Legend te liggen).
- Als ik iemand wil bellen dan duurt het ontzettend lang (lees: soms meer dan een minuut!) voordat die mijn opdracht uitvoert (de klik op de belknop registreert) en soms doet 'ie het zelfs helemaal niet.

Het liefst los ik deze problemen op, maar de HTC helpdesk kon er niets mee tenzij naar hun zeggen heel veel mensen dezelfde klachten hadden.

Ik kan ook nog proberen om mijn Legend naar fabrieksinstellingen terug te brengen. Aangezien ik de vorige keer letterlijk vele uren ben beziggeweest mijn contacten er goed geordend in te krijgen, vroeg ik me af of iemand weet hoe ik de telefoon kan terugbrengen zonder mijn geordende contacten te verliezen.

Alvast dank!

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-09 21:34

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 11:37:
Kan iemand hier mij helpen bij het volgende:
Na enkele weken goed gebruik van mijn Legend begon het ding na een update kuren te vertonen. Twee symptomen:
- Met enige regelmaat bereiken gesprekken mij nog alleen als elektronische bliepjes en noise en dat schijnt aan de andere kant ook zo te zijn, waardoor een gesprek dus niet langer mogelijk is (dit hoeft natuurlijk niet per se aan de Legend te liggen).
Mij niet bekend... en eigenlijk nog niets over gelezen.
- Als ik iemand wil bellen dan duurt het ontzettend lang (lees: soms meer dan een minuut!) voordat die mijn opdracht uitvoert (de klik op de belknop registreert) en soms doet 'ie het zelfs helemaal niet.
Heb ik ook gehad, problemen zijn begonnen na de update... er zit niets anders op om te gaan resetten.
Het liefst los ik deze problemen op, maar de HTC helpdesk kon er niets mee tenzij naar hun zeggen heel veel mensen dezelfde klachten hadden.
Tsja... wat is veel - ze moeten er van weten, want met mij zijn er andere mensen geweest die dit probleem via mail/telefoon gemeld hebben. Standaard antwoord was: factory reset en kijken of het probleem verholpen is. Bij mij zijn er nadien geen problemen meer geweest.
Ik kan ook nog proberen om mijn Legend naar fabrieksinstellingen terug te brengen. Aangezien ik de vorige keer letterlijk vele uren ben beziggeweest mijn contacten er goed geordend in te krijgen, vroeg ik me af of iemand weet hoe ik de telefoon kan terugbrengen zonder mijn geordende contacten te verliezen.

Alvast dank!
Mischein dan toch een google account openen en daar eerst je contacten gaan onderbrengen. Na de reset worden deze dan automatisch weer gesync't

Succes :)

GetaGrip is net een mens.......

• dafmay
Crazyanz schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 00:41:
Ik haal down gewoon nog 1.8 mbit en up 1.6mbit met vodafone. Laat hem ook maar eens op gsm staan. Ben wel benieuwd of het echt scheelt op het accu gebruik.
Toevallig zojuist gedaan...en inderdaad speedtest geeft nu de normale snelheid aan. Lag dus inderdaad zeer waarschijnlijk aan de dataverbinding van VF. Nu eens kijken hoe lang de accu meegaat (zonder gebruik van Juicedefender oid).

• Bad_Karma
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19-11-2023
dafmay schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 10:32:
[...]

En of dat scheelt! Ik heb de afgelopen week getest met de "GSM only" setting. Bij normaal gebruik (lees : zoals ik voorheen ook deed) doe ik 2x zo lang met m'n telefoon...5,5 dag tov 2,5 dag. En die 2,5 dag is zelfs *icm* Juicedefender!!!
Dat heb ik ook ervaren

Verwijderd

@ GetaGrip,

In ieder geval fijn te horen dat er lotgenoten zijn. Wat ik even goed wil weten is hoe het zit met die Google Account, want die heb ik zeker wel, maar uiteindelijk bleek er vanaf de SIM-kaart heel veel onherkende (en daarna dus dubbele) info in te staan. Ook staan niet al mijn SIM-contacten in verbinding via bijvoorbeeld FB, Gmail of andere manieren. Zou je kunnen aangeven wat 'the way of least resistance' is?

• MarcoC
Pff, de reparatie van mijn Legend schiet niet op. Ben hem straks voor de tweede keer een maand kwijt. En ja, ik heb dat ding net twee maanden, dus sinds ik hem aangeschaft heb heb ik hem echt nauwelijks gebruikt :') .

• xileS
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
GetaGrip schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 12:47:
[...]

Mischein dan toch een google account openen en daar eerst je contacten gaan onderbrengen. Na de reset worden deze dan automatisch weer gesync't

Succes :)
Zal ik toch mee oppassen, want ik had het probleem toen ik dit deed, dat bijna al mijn favorites verwijderd werden. Ik had eerst alle contacten als tel. contacten in me phone, deze heb ik gebackupd met MyBackup en toen ik ze na factory reset terug had gezet waren het dus google contacts geworden. Toen die met de server van google ging syncen merkte ik dus dat veel contactpersonen verdwenen waren. Gelukkig had ik dus nog een backup, die gelijk terug gezet en google sync uit gezet. Nu laat ik iedere avond door MyBackup Pro, alles online backuppen. Dit werkt voor mij nog voorlopig beter en heb ik gelijk alles gebackupd

Ik heb nu de scherm van me Legend bijna de hele tijd aan staan sinds vanochtend. 5u 45 min sinds losgekoppeld en scherm staat 4u 30m aan, doordat ebuddy (msn) heletijd op voorgrond stond. En me accu is nu 0%. Vind dit niet heel erg lang (me laptop haalt zelfs bijna meer), maar is ook me eerste smartphone zal denk ik wel vrij normaal zijn. ebuddy en scherm aan zorgt iig voor een diagonaal grafiek naar beneden volgens JucePlotter.

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

xileS schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:31:
[...]Ik heb nu de scherm van me Legend bijna de hele tijd aan staan sinds vanochtend. 5u 45 min sinds losgekoppeld en scherm staat 4u 30m aan, doordat ebuddy (msn) heletijd op voorgrond stond. En me accu is nu 0%. Vind dit niet heel erg lang (me laptop haalt zelfs bijna meer),
Sorry?
Je vergelijkt een smartphone met een laptop?
Die accu van je laptop is al 25x zo zwaar als heel die smartphone dus die heeft ook wel iets meer juice in zich dan dat pietepeuterige batterijtje in die Legend..
Kan je gewoon niet met elkaar vergelijken...

• GetaGrip
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 07-09 21:34

GetaGrip

Nee... echt? - Ga weg!

Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:22:
@ GetaGrip,

In ieder geval fijn te horen dat er lotgenoten zijn. Wat ik even goed wil weten is hoe het zit met die Google Account, want die heb ik zeker wel, maar uiteindelijk bleek er vanaf de SIM-kaart heel veel onherkende (en daarna dus dubbele) info in te staan. Ook staan niet al mijn SIM-contacten in verbinding via bijvoorbeeld FB, Gmail of andere manieren. Zou je kunnen aangeven wat 'the way of least resistance' is?
Mijn advies, ga een avondje rustig zitten, haal je 'oude' adres bestanden er bij, schrijf je contacten op vanuit de telefoon en begin opnieuw met invoeren in google contacts.

Kijk hoe het synct en voeg gelijk de foto's van je contacten erbij, tussentijds wel even een backup maken via de export functie, zodat wanneer het niet goed gaat (wat ik nog niet heb meegemaakt, hooguit een enkel contact wat niet op mijn tel wilt komen) je gewoon weer verder kan gaan en niet alles voor niets hebt gedaan.

Wanneer je alles hebt ingevoerd (adressen, verjaardagen, notities, mailadressen, etc.) heb je een hele goede basis om met alle diensten van google naadloos verder te werken in de toekomst.

Het is veel werk en vaak even doorgaan op karakter :+

GetaGrip is net een mens.......

• xileS
  • Niet online
possamai schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:52:
[...]

Sorry?
Je vergelijkt een smartphone met een laptop?
Die accu van je laptop is al 25x zo zwaar als heel die smartphone dus die heeft ook wel iets meer juice in zich dan dat pietepeuterige batterijtje in die Legend..
Kan je gewoon niet met elkaar vergelijken...
Je hebt gelijk, was ook niet de bedoeling om het te vergelijken. Wou alleen aangeven dat de juice heeel snel daalt, met scherm aan. Het scherm, zoveel mogelijk uit laten dus. Is wel lastig met zo'n speelgoed :P.

• Ikkuh84
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 15:29
Ik gebruik nu sinds gisteren ChompSMS om smsjes mee te verzenden en lezen (d0h :P), maar elke keer als ik nu een sms binnen krijg dan zie ik hem ook 2 x in de taakbalk bovenin het telefoonscherm. En als ik de sms dan open met ChompSMS blijft er nog steeds te staan dat ik 1 sms heb (die ik dan moet openen met sms-standaard programma van de Legend) terwijl ik heb ingesteld dat hij Chompsms als standaard moet gebruiken. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?

Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-11 15:43

n00bs

Het is weer Zomer!

Timocos schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:47:
Ik gebruik nu sinds gisteren ChompSMS om smsjes mee te verzenden en lezen (d0h :P), maar elke keer als ik nu een sms binnen krijg dan zie ik hem ook 2 x in de taakbalk bovenin het telefoonscherm. En als ik de sms dan open met ChompSMS blijft er nog steeds te staan dat ik 1 sms heb (die ik dan moet openen met sms-standaard programma van de Legend) terwijl ik heb ingesteld dat hij Chompsms als standaard moet gebruiken. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
Dat komt omdat je nu dankzij het geweldige android :p 2 SMS applicaties tegelijk hebt draaien. Je moet dus de instellingen in het standaard berichten applicatie uitzetten.

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-11 22:20

d0s

sssst

Timocos schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 15:47:
Berichten --> menu instellingen.. daar de ontvangstmeldingen uitzetten :)

• d0s
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 05-11 22:20

d0s

sssst

t_o_c schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 00:25:
[...]

Ja tuurlijk :') Windows geeft aan dat de drivers correct geïnstalleerd zijn dus het probleem ligt toch echt bij android en/of htc sync. Heb het trouwens ook onder xp geprobeerd op mijn laptop en dat was hetzelfde gezeik dus nee geen pc probleem.
Dat de drivers correct geinstalleerd zijn zegt niet meteen dat het dan maar allemaal moet werken. Bij mij werkte op het begin ook niet (op het oog leken de drivers goed geinstalleerd), uiteindelijk handmatig die update/andere driver geprobeerd en toen werkte het ineens wel. Ik ben het wel met je eens dat HTC Sync niet echt makkelijk te installeren is.

Verwijderd

MarcoC schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:25:
Pff, de reparatie van mijn Legend schiet niet op. Ben hem straks voor de tweede keer een maand kwijt. En ja, ik heb dat ding net twee maanden, dus sinds ik hem aangeschaft heb heb ik hem echt nauwelijks gebruikt :') .
Wat is er met die van jou aan de hand? Mijn Legend ligt nu al weer 9 dagen bij Dynafix, nu op de status "wacht op onderdelen". Heb mijn Legend 29 april de eerste keer opgestuurd, op 11 mei retour ontvangen. Niet gefixt, zelfde probleem (strook aan linkerkant touchscreen reageert niet op aanraking, spontaan ontstaan na normaal gebruik).

Ik ben super zuinig geweest op het toestel, want ik weet hoe gevoelig zo'n touchscreen is. 12 Mei weer opgehaald, nu 20 mei en er is nog niets gebeurd. Heb het toestel slechts 6 weken in gebruik gehad, belachelijk...........

Geeft veel vertrouwen voor de toekomst maar niet heus. Hoop dat hij nu wel gemaakt wordt, krijg hem toch niet retour vóór dit weekend. Zit ook nog Pinksteren tussen. Denk er over om mijn leverancier (Belsimpel) (nu nog) vriendelijk te gaan vragen om een ander toestel, desnoods met bijbetaling (Desire). Morgen de Consumentenbond maar eens bellen met de vraag wat hier redelijk is. Ik heb ze inmiddels twee keer de gelegenheid gegeven het toestel te maken. Pas na een derde reparatie gaat men eventueel over tot vervanging van het toestel, ben ik hem weer twee weken kwijt (op zijn minst).

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
MarcoC schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:25:
eerste keer zat je antenne/batterijklepje los toch?
wat was er daarna? zelfde kwaal?

• MarcoC
M a r c o schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 18:37:
[...]

eerste keer zat je antenne/batterijklepje los toch?
wat was er daarna? zelfde kwaal?
Slecht scherm. Leek wel ingebrand :{ . Op mijn oude Legend en de Legend van een vriend was wit echt mooi wit, hier was het heel vlekkerig.

Verwijderd

@ GetaGrip en X ileS

Het zal wel blond zijn, maar ik volg het hele verhaal toch niet helemaal. Foto's en verjaardagen zullen met eigenlijk een zorg zijn en het syncen ook, maar wat ik wel belangrijk vind, is dat ik de telefoon kan resetten zonder dat ik mijn echte telefooncontacten kwijt ben (ja daar zit dan wel overlap met FB etc., maar voor zover ik weet heb ik geen Google contacten (wat zou dat überhaupt moeten zijn?)). Dus kan dat gewoon met een MyBackup op de telefoon en dan resetten? Ik heb bij het installeren van de telefoon wel aangegeven dat ik back-ups wil, zoals dat ding aanraadt, maar is dat hetzelfde als MyBackup?

• xileS
  • Niet online
Nee, dat is iets anders. Je contactpersonen worden niet gebackupd, als je ze niet als google contacts hebt opgeslagen. "MyBackup" is een applicatie, zoek maar in de market.

Verwijderd

Als ik al mijn contacten: Google (gmail?), SIM en Telefoon kopieer naar mijn SD kaart, kan ik ze dan niet gewoon terug zetten als ik gereset heb?

• M a r c o
  • Niet online
HTC: Most phones launched in 2010 will get android 2.2

Now that Froyo has gone official, HTC has hurried to reassure customers that most of its 2010 phone catalog will indeed be riding Android 2.2 before the year is through. Prodded on the subject by Pocket-lint, the company has replied that it's starting out with the Desire and Incredible and working through other "hotly anticipated products," which should sound a reassuring note for prospective Evo 4G owners. A full list will be provided as we get closer to release, but don't wait with bated breath just yet, current indications are that the software upgrade will be coming in the second half of the year. By which time we'll all probably have a taste for Gingerbread.
Ik zou dus niet al te hoge hoop hebben op een korte termijn update voor de legend. (ook als je ziet hoelang de Hero nog steeds wacht op 2.1).
De Desire en Incredible gaan ziewieso al voor op de legend blijkbaar.
Ook hebben ze het over "most" en niet "all" al vermoed ik dat de legend wel onder de "most" valt.

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 14:04
dafmay schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 10:32:
[...]

...Vodafone loopt nog steeds te kutten met hun dataverbinding. Sinds 1 week continue problemen...zelfs wanneer men (eindelijk eens) naar buiten brengt dat de problemen verholpen zouden zijn...houden de issues aan.
5,5 dag!?

wat zijn je verdere gebruiksgevens dan.

Ik heb nu Juicedefender en de gsm voorkeur aangezet:

1D 3U 23M sinds losgekoppeld
1uur 59 weergaven
2M 13S Spraakoproepen

54% accu over.

• dafmay
Crazyanz schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 11:40:
[...]

5,5 dag!?

wat zijn je verdere gebruiksgevens dan.

Ik heb nu Juicedefender en de gsm voorkeur aangezet:

1D 3U 23M sinds losgekoppeld
1uur 59 weergaven
2M 13S Spraakoproepen

54% accu over.
Yep...5,5 dag :)

Ik heb de exacte gebruiksgegevens niet meer, omdat ik inmiddels al weer een keer heb opgeladen enz. Maar het was ongeveer 30minuten bellen, 20minuten gps, 15minuten wifi, af en toe een sms (stuk of 4-5), browsen ongeveer 20minuten, veel het scherm aan gehad...gewoon beetje pielen met de phone...je kent dat wel :) , ook nog een 2x een herstart gedaan.

Met Setting Profiles liet ik 's nachts sync uitzetten. De enige app die ik verder gebruik is System Panel, waarmee ik zo nu en dan alle niet benodigde systeem processen (facebook, enz) en apps afsluit. Dan heb ik steeds zo'n 150Mb vrij intern geheugen over en kan ik weer even lekker soepeltjes met de phone pielen...

Dus ja, ik was ook erg aangenaam verrast door het resultaat!

Ben nu aan het testen met de setting die 2 dagen geleden werd gepost...de "GSM auto (PRL)" setting. Wederom icm Setting Profiles en System Panel. Maar nu dus bijna continue een 3G verbinding, en bij gebruik van internet de H dataverbinding.

Eens zien hoe lang de accu nu mee zal gaan...

• t_o_c
Eindelijk de sync problemen opgelost. Nouja, half. Het werkt op 1 pc... Maargoed.

Heb alleen wel een paar vraagjes die ik niet kon vinden.

Hoe kan ik het verwijderen van mail van mijn hotmail laten syncen? Bij WiMo word het verwijderen van mail altijd netjes met je hotmail gesync de eerstvolgende keer dat je je telefoon voor mail laat checken maar bij android krijg ik dit nog niet voor elkaar.

Is er iets van een standaard ''task'' manager waar ik kan zien wat er draait en dat afsluiten? of moet je daar een aparte app voor hebben zoals bv system panel? En als ik de home of back knop gebruik, word een app dan afgesloten of alleen geminimaliseerd?

Heeft de htc muziek speler ook een equalizer? volgens google zou die er moeten zijn, maar ik kan alleen niet vinden waar.

Wat betreft apk installers, maakt het nog uit welke ik neem?

Wat betreft de htc sms app, kan ik ook zien hoeveel tekens ik nog over heb? Ik krijg alleen 1 tekst regel te zien en veder niets. Dat vind ik eigenlijk een beetje vreemd want dat komt op mij eigenlijk heel onlogisch over.

• creatif
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-02-2023
t_o_c schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 12:52:
Eindelijk de sync problemen opgelost. Nouja, half. Het werkt op 1 pc... Maargoed.

Heb alleen wel een paar vraagjes die ik niet kon vinden.

Hoe kan ik het verwijderen van mail van mijn hotmail laten syncen? Bij WiMo word het verwijderen van mail altijd netjes met je hotmail gesync de eerstvolgende keer dat je je telefoon voor mail laat checken maar bij android krijg ik dit nog niet voor elkaar.

Is er iets van een standaard ''task'' manager waar ik kan zien wat er draait en dat afsluiten? of moet je daar een aparte app voor hebben zoals bv system panel? En als ik de home of back knop gebruik, word een app dan afgesloten of alleen geminimaliseerd?

Heeft de htc muziek speler ook een equalizer? volgens google zou die er moeten zijn, maar ik kan alleen niet vinden waar.

Wat betreft apk installers, maakt het nog uit welke ik neem?

Wat betreft de htc sms app, kan ik ook zien hoeveel tekens ik nog over heb? Ik krijg alleen 1 tekst regel te zien en veder niets. Dat vind ik eigenlijk een beetje vreemd want dat komt op mij eigenlijk heel onlogisch over.
Je vraagt dingen die al 100 keer langs zijn gekomen in dit forum en op internet staat ook erg veel informatie. In dit forum is gesproken over taskmanagers en je sms vraag is ook al langsgekomen. Zelf een beetje moeite doen is toch niet te veel gevraagd?
Dan heb je in maart 2011 dus hopelijk een 2.2 update..
* CLB refereert naar het zottenwerk van HTC dat de HTC Hero al 8 maanden op 2.1 laat wachten

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Voor de liefhebbers van de Brodit houder, hij is inmiddels te bestellen op broditcenter!
Die van mij komt morgen binnen :) (eindelijk... :X )

• haakjesluiten
CLB schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 16:35:
* CLB refereert naar het zottenwerk van HTC dat de HTC Hero al 8 maanden op 2.1 laat wachten
dat is al eerder uitgelegd ze hadden voor elk land een apparte product code aangemaakt waardoor google 823462783462874 versies van het zelfde software moet goedkeuren en schijnbaar nemen die daar flink te tijd voor.

Verwijderd

Anderen hier die de Legend al geroot hebben en een custom rom hebben geinstalleerd?
Ik heb 2 dagen geleden de custom rom van Rodriguezstyle v2.3 geinstalleerd. Werkt soepel en live wallpapers! _/-\o_
Verder wat onzinnige dingen weg en wat meer nexus one applicaties.Sense werkt praktisch even snel als normaal. Waarschijnlijk zal Froyo ook wel sneller via de ROMs komen (hopelijk). :9~

• dafmay
Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 17:10:
Voor de liefhebbers van de Brodit houder, hij is inmiddels te bestellen op broditcenter!
Ach het is gewoon dezelfde als die voor de Hero. Deze heb ik al een paar maanden en de Legend past er perfect in :)

• dvdheiden
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 15:15
Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 17:10:
Hier inmiddels de Brodit Actieve Houder binnen, past erg netjes! Weer een erg net product van Brodit! (hiervoor had ik 'm voor de HTC Touch Diamond 2). Enig nadeel was dat ik er zo lang op moest wachten!

Verwijderd

Heb gister een HTC legend aangeschaft. Nu heb ik een aantal spelletjes gedownload.

Is het mogelijk om bij menu een nieuwe map te maken waar je al deze spelletjes neer kan zetten? Alles staat namelijk door elkaar heen en het zal handig zijn als je het een beetje kan ordenen.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14:02
Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 17:46:
Heb gister een HTC legend aangeschaft. Nu heb ik een aantal spelletjes gedownload.

Is het mogelijk om bij menu een nieuwe map te maken waar je al deze spelletjes neer kan zetten? Alles staat namelijk door elkaar heen en het zal handig zijn als je het een beetje kan ordenen.
Nee dat kan niet, alleen op de homescreens kan je mappen aanmaken.

Verwijderd

dafmay schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 17:40:
[...]

Ach het is gewoon dezelfde als die voor de Hero. Deze heb ik al een paar maanden en de Legend past er perfect in :)
Die geruchten hoorde ik idd ook, ik heb echter het risico niet "durven" nemen. Plus dat ik gewoon de juiste bij het toestel wil (iedere gek zijn.... 8)7 )

Ik had hiervoor ook een brodit en beviel altijd prima, dus nu ook voor de legend, zie er naar uit dat hij morgen komt! :P

• _Christiaan_
  • Laatst online: 19-10 14:22

_Christiaan_

Master of SOG

CLB schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 16:35:
We zullen zien of HTC geleerd heeft van hun fouten.

Als ik te ongeduldig word dan ga ik me toch maar wagen aan custom roms.

NOSIG

• SlagerBlom
Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 17:35:
Anderen hier die de Legend al geroot hebben en een custom rom hebben geinstalleerd?
Ik heb 2 dagen geleden de custom rom van Rodriguezstyle v2.3 geinstalleerd. Werkt soepel en live wallpapers! _/-\o_
Verder wat onzinnige dingen weg en wat meer nexus one applicaties.Sense werkt praktisch even snel als normaal. Waarschijnlijk zal Froyo ook wel sneller via de ROMs komen (hopelijk). :9~
Ja, hier ook. Al een tijdje aan het testen voor de man. Met de fix werkt ie nu eindelijk goed. Jammer van de a2sd maar dat komt bij Android 2.2 wel. (qua communicatieve vaardigheden zijn die knutselaars echter niet bijster goed. Vind dat vooral op MoDaCo erg te wensen overlaat. Maar goed, wel fijn de phoon geroot)

• ge-flopt
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:20
ge-flopt schreef op dinsdag 20 april 2010 @ 09:54:
Gisteren eindelijk mijn nieuwe abonnee ingegaan. Ik wilde gisteren alleen een MMS naar mijn vriendin sturen en het toestel wil daar meteen een slide show van maken. Dit wil ik niet omdat mijn vriendin die dingen niet kan openen. Iemand enig idee hoe ik de slideshow (dia voorstelling) uit kan zetten?
Heeft iemand dit probleem al kunnen oplossen?

Verwijderd

_Christiaan_ schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 19:10:
[...]

We zullen zien of HTC geleerd heeft van hun fouten.

Als ik te ongeduldig word dan ga ik me toch maar wagen aan custom roms.
Voor zover ik weet is het probleem met de software nummers alleen bij de Hero het geval.
Dit bevorderd de update snelheid aanzienlijk, omdat elke nieuwe HTC 2010 telefoon één software nummer heeft.
En daar hoort de legend dus zeker bij. :9 :)

@Homeruzz,

Kun je hier een linkje geven? Ben erg benieuwd!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 21-05-2010 22:55 . Reden: Sorry naamsfout... ]

• Zjemm
  • Laatst online: 07:28

Zjemm

...

Ik heb het idee dat de mail applicatie van htc niet naar behoren werkt. Mijn mail komt vaak binnen pas als ik de applicatie open, maar dus niet automatisch. Of het komt doordat WiFi niet goed werkt. Als de telefoon in slaapstand staat is de verbinding weg. Pas als ik op de power knop druk maakt deze weer verbinding. Hierdoor zou het ook kunnen dat mail ophalen dus niet automatisch gebeurd.. hebben meer mensen hier last van? De mail zou elke 15 minuten opgehaald moeten worden

opensecure.nl

Verwijderd

Hallo allemaal,

Ben al een tijdje dit topic aan het volgen, het heeft mij echt geholpen
met beslissen om een legend te kopen, die ik nu 3 dagen heb :*) :*)
Echt een fantastische telefoon. Maar goed ik had dus een paar vraag.
Ik lees online veel over rooten, goldcard. custom roms en wat daar nou van het nut van is.
Maar wat dat ook allemaal nou betekent weet ik niet echt. heb het wel gezocht maar echt een
antwoord wat ik echt snap ben ik nog niet tegengekomen. heb nog niet alles gelezen dus misschien
zijn deze vragen al eerder gesteld.
Owja heb trouwens zelf de legend bij vodafone gehaald en hij is ge-simlockt kan deze worden ge-unlockt of gaat dat niet? En hoe zit het met de updates moet ik hiervoor perse op vodafone wachten of zijn er ook andere manieren.

Nou mensen sorry als dit noobvragen zijn maar dit is mij eerste Android telefoon en weet er nog vrij weinig van af

• creatif
Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 01:24:
Hallo allemaal,

Ben al een tijdje dit topic aan het volgen, het heeft mij echt geholpen
met beslissen om een legend te kopen, die ik nu 3 dagen heb :*) :*)
Echt een fantastische telefoon. Maar goed ik had dus een paar vraag.
Ik lees online veel over rooten, goldcard. custom roms en wat daar nou van het nut van is.
Maar wat dat ook allemaal nou betekent weet ik niet echt. heb het wel gezocht maar echt een
antwoord wat ik echt snap ben ik nog niet tegengekomen. heb nog niet alles gelezen dus misschien
zijn deze vragen al eerder gesteld.
Owja heb trouwens zelf de legend bij vodafone gehaald en hij is ge-simlockt kan deze worden ge-unlockt of gaat dat niet? En hoe zit het met de updates moet ik hiervoor perse op vodafone wachten of zijn er ook andere manieren.

Nou mensen sorry als dit noobvragen zijn maar dit is mij eerste Android telefoon en weet er nog vrij weinig van af
Allereerst, gefeliciteerd met je Legend!

Je vragen worden bijna allemaal in dit topic beantwoord, dus goed lezen heb je niet gedaan. Zelfs op deze pagina wordt er nog gesproken over custom roms.

In het kort: Om complete controle over je telefoon en de software te krijgen moet je de telefoon rooten. Om custom roms er op te kunnen zetten, heb je een goldcard nodig. Custom roms zijn aangepaste stock roms en hebben vaak toffe extra's.

Om de Vodafone software van je telefoon te halen, heb je een goldcard nodig (ook hier besproken). Updates voor jouw toestel duren langer, omdat Vodafone deze eerst wil goedkeuren ed.

@gjb29: Zoek even op XDA, daar is maar één Legend forum en daar staat de link van deze rom onder 'rom development'.

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 13:54
De accuduur nam hier (2 weken oud) echt toe nadat ie een keer helemaal leeggetrokken was. Ik begin haast te twijfelen aan de Battery Indicator ;)
(Ik dacht altijd dat het iets van vroeger was uit de tijd van de NiCd cellen)

• CK3v1N
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 05-11 07:30
Zjemm schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 22:39:
Ik heb het idee dat de mail applicatie van htc niet naar behoren werkt. Mijn mail komt vaak binnen pas als ik de applicatie open, maar dus niet automatisch. Of het komt doordat WiFi niet goed werkt. Als de telefoon in slaapstand staat is de verbinding weg. Pas als ik op de power knop druk maakt deze weer verbinding. Hierdoor zou het ook kunnen dat mail ophalen dus niet automatisch gebeurd.. hebben meer mensen hier last van? De mail zou elke 15 minuten opgehaald moeten worden
Zelfde probleem hier. Wifi verbinding valt inderdaad uit als de Legend op slaapstand gaat.
Maar mijn mobiel internet staat ook altijd aan dus de mails zouden automatisch moeten opgehaald worden.
Niet dus. Ik moet altijd eerst het mailprogramma openen...

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

Verwijderd

creatif schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 08:13:

@gjb29: Zoek even op XDA, daar is maar één Legend forum en daar staat de link van deze rom onder 'rom development'.
Ohjah, daar was het, en zou ik nog opzoeken. Ga wel ff kijken, bedankt.

• LDVC
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 05-11 23:37

LDVC

Let's get it over with

CK3v1N schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 10:57:
[...]

Zelfde probleem hier. Wifi verbinding valt inderdaad uit als de Legend op slaapstand gaat.
Maar mijn mobiel internet staat ook altijd aan dus de mails zouden automatisch moeten opgehaald worden.
Niet dus. Ik moet altijd eerst het mailprogramma openen...
Weet niet precies of dit voor de Legend hetzelfde is, maar voor de X10 is het automatisch uitschakelen van Wifi in de slaapstand gewoon een instelling. Bij de X10 is dit aan te passen via de instellingen: Wifi > Geavanceerd > Slaapbeleid.

Nintendo switch friendcode: SW-0415-2447-4320

Verwijderd

creatif schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 08:13:
[...]

Allereerst, gefeliciteerd met je Legend!

Je vragen worden bijna allemaal in dit topic beantwoord, dus goed lezen heb je niet gedaan. Zelfs op deze pagina wordt er nog gesproken over custom roms.

In het kort: Om complete controle over je telefoon en de software te krijgen moet je de telefoon rooten. Om custom roms er op te kunnen zetten, heb je een goldcard nodig. Custom roms zijn aangepaste stock roms en hebben vaak toffe extra's.

Om de Vodafone software van je telefoon te halen, heb je een goldcard nodig (ook hier besproken). Updates voor jouw toestel duren langer, omdat Vodafone deze eerst wil goedkeuren ed.

Oke sorry zal volgende keer beter proberen te kijken. dankjewel dat je nog mijn vragen hebt beantwoord.

Verwijderd

Nog een vraagje als je een custom rom hebt kan je dan nog de officiële update van htc krijgen of stel ik nu een hele domme vraag

• MarcoC
Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 12:03:
Nog een vraagje als je een custom rom hebt kan je dan nog de officiële update van htc krijgen of stel ik nu een hele domme vraag
Is geen domme vraag, en het kan wel volgens mij. Weet het alleen niet zeker.

• janvanduschoten
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:41

janvanduschoten

Moderator Mobile

Nr. 346

Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 12:03:
Ja, je kunt gewoon een officiële update van HTC krijgen. De kans is dan wel zeer aanwezig dat je toestel daarna niet eenvoudig te rooten is. Als je dus doelt op de offiociele HTC android 2.2 versie, dan ben je je root kwijt. Je kunt altijd weer terug naar je standaard ROM, zonder root (als die ROM tenminste beschikbaar is).

Post op persoonlijke titel, tenzij in het blauw

• xileS
  • Niet online
Voor de mensen die JuicePlotter Widget gebruiken, hoeveel Battery left geeft hij bij jullie aan, als je tel net losgekoppeld is. Bij mij geeft hij niet meer dan 10h aan, met een accuracy of 100% :s. Ik heb er idd nog geen volle dag mee gehaald, maar ik speel er blijkbaar ook teveel mee.

• J-P
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 12:48

J-P

Syntax erro....

Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 17:35:
Zou je misschien een handleiding kunnen schrijven over het Rooten en flashen van je device?
Eventueel in de vorm van een apart topic zoals [HTCLegend] Rooten & Custom ROM's, zoals die er ook al voor vele andere toestellen zijn. (wil natuurlijk graag meehelpen maar ik ben nog aan het wachten op Android 2.2 voordat ik ga flashen)
_/-\o_

(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ

Verwijderd

Bogey Dope schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 14:25:
[...]

Zou je misschien een handleiding kunnen schrijven over het Rooten en flashen van je device?
Eventueel in de vorm van een apart topic zoals [HTCLegend] Rooten & Custom ROM's, zoals die er ook al voor vele andere toestellen zijn. (wil natuurlijk graag meehelpen maar ik ben nog aan het wachten op Android 2.2 voordat ik ga flashen)
_/-\o_
Ja dat zou echt heel erg handig zijn. Ik denk dat daar veel mensen geintresseerd in zijn
(Ik in ieder geval wel ;) )

• _Christiaan_
  • Laatst online: 19-10 14:22

_Christiaan_

Master of SOG

Ik iig wel. Ik heb al een poging gewaagd, maar ik weet niet waar ik moet beginnen. Ik heb geen enkele site gevonden waar het echt van begin tot eind stond (kan ook eraan liggen dat ik niet lang genoeg heb gezocht ;) ). Maar de meeste websites zijn voor leken niet voldoende.

NOSIG

• MarcoC
Inderdaad, een simpele root-uitleg is wel gewenst.

• WoBaDijk
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 08-01 21:20

WoBaDijk

Aapje

Sinds eergister ook eigenaar van een Legend. Heerlijk telefoontje moet ik zeggen :) Ik hoop alleen wel dat HTC Froyo ervoor gaat uitbrengen. Anders wordt het toch prutsen met ROMs :)

Apple MacBook Pro 13" 2,53Ghz | 4Gb | GeForce 9400M | 250Gb HDD |

Verwijderd

Haha, ik sta toch wel te kijken van de ontwikkelcyclus van Android. Is nu amper twee maanden dat ik bezig ben met 2.1, en toch kan ik niet wachten op 2.2!

• Zjemm
  • Laatst online: 07:28

Zjemm

...

LDVC schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 11:38:
[...]

Weet niet precies of dit voor de Legend hetzelfde is, maar voor de X10 is het automatisch uitschakelen van Wifi in de slaapstand gewoon een instelling. Bij de X10 is dit aan te passen via de instellingen: Wifi > Geavanceerd > Slaapbeleid.
Geniaal die setting kende ik nog niet. Maar volgens mij zou het email programma toch zelf WiFi uit de slaapstand moeten halen om de mail te checken. En dat doet het programma niet goed. Deze setting trekt je accu alleen maar sneller leeg.

opensecure.nl

• SlagerBlom
_Christiaan_ schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 16:26:
Ik iig wel. Ik heb al een poging gewaagd, maar ik weet niet waar ik moet beginnen. Ik heb geen enkele site gevonden waar het echt van begin tot eind stond (kan ook eraan liggen dat ik niet lang genoeg heb gezocht ;) ). Maar de meeste websites zijn voor leken niet voldoende.
Kijk op MoDaCo forum bij Legend. Bij 4 mei (r3) staat de complete handleiding. Volg die stap voor stap, een kind kan de was doen.

Verwijderd

WoBaDijk schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 16:56:
Sinds eergister ook eigenaar van een Legend. Heerlijk telefoontje moet ik zeggen :) Ik hoop alleen wel dat HTC Froyo ervoor gaat uitbrengen. Anders wordt het toch prutsen met ROMs :)
Ja, dit is bevestigd door Mark Moons en ook voor andere HTC 2010 toestellen.
Als het goed is is de 2.2 update met Sense ongeveer in Juli beschikbaar voor de Legend uit betrouwbare bron.
De nexus one krijgt de update nu al of zeer binnenkort in NL.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 22-05-2010 23:40 ]

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

ge-flopt schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 19:44:
[...]

Gisteren eindelijk mijn nieuwe abonnee ingegaan. Ik wilde gisteren alleen een MMS naar mijn vriendin sturen en het toestel wil daar meteen een slide show van maken. Dit wil ik niet omdat mijn vriendin die dingen niet kan openen. Iemand enig idee hoe ik de slideshow (dia voorstelling) uit kan zetten?

Heeft iemand dit probleem al kunnen oplossen?
Ik vond dat ook vreemd, maar bij mij werkt het prima als ik maar 1 foto gebruik. De Legend noemt het dan wel een slideshow (diashow?), maar geen problemen bij de ontvangst voor vrouwlief.
Werkt het naar een andere telefoon wel, en kun je zelf MMS-jes ontvangen? Ik weet dat met vodafone het hele MMS gebeuren out of the box niet werkt. In dat geval moet je maar even zoeken naar het 'MMS op je desire'-topic

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 23:38:
[...]

Ja, dit is bevestigd door Mark Moons en ook voor andere HTC 2010 toestellen.
Als het goed is is de 2.2 update met Sense ongeveer in Juli beschikbaar voor de Legend uit betrouwbare bron.
De nexus one krijgt de update nu al of zeer binnenkort in NL.
If you don't mind me asking; welke bron? Juli is toch wel aardig rap (ivm Hero)

• Tynos
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 19-09 20:57
Verwijderd schreef op zondag 23 mei 2010 @ 10:34:
[...]

If you don't mind me asking; welke bron? Juli is toch wel aardig rap (ivm Hero)
Dat ouwe ding? ;) Vergeet 'm en ga over naar de Legende onder de telefoons...

Neem risico's in wat jij geloofd

Verwijderd

Google en HTC zelf. Het is een berekening dus pin me er niet op vast, maar dit klopt dus ongeveer wel.
Eind dit jaar komt de update naar Gingerbread (3.0).

Elke Hero die is verkocht heeft een ander software nummer die gekeurd moet worden.
De 2010 modellen Android toestellen van HTC hebben allemaal hetzelfde nummer, ook de Legend, dus gaat het al een stuk sneller. Alleen per model anders, maar dan dus wel elk model hetzelfde nummer.
Zo hoeft google maar één ROM per model te keuren.

[ Voor 42% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2010 20:57 ]

Verwijderd

Mede Legend gebruikers!:D

Ik heb nu mijn Legend in totaal een maand (3 weken weggeweest voor reparatie vanwege lage WIFI ontvangst) en ik moet zeggen: het blijft een heerlijke toestel!:P
Probleem is dat WIFI niet consistent is: soms wil hij gewoon niet verbinden ook al is er één streepje. Ik weet dat het al vaker voorgekomen is in deze thread, maar ik heb nog steeds geen oplossing daarvoor gehoord. Weet iemand of er misschien een ROM voor is waarbij WIFI verbeterd is? (ik ga er nl. van uit dat het een softwarematige probleem is).
Hebben jullie niet dat tijdens een gesprek de luidspreker (uiteraard degene die je tegen je oor houdt) gaat resoneren wanneer de volume redelijk hard wordt gezet? Ik vermoed dat het ligt aan het beschermroostertje dat gaat resoneren:(.

Verwijderd

Wat ik trouwens vergeten ben te vermelden/vragen: zien jullie ook allemaal stippen het (glazen) scherm? Dat is vooral goed te zien wanneer het scherm reflecteert (door bijvoorbeeld veel zonlicht). Ik vraag me af waarom ze dat in godsnaam hebben gedaan, ik heb het tot nu toe nog op geen andere toestel gezien. Ik neem aan dat andere mensen ook hier 'last' van hebben?

• M a r c o
  • Niet online
volgens mij is dat het raster van je touchscreen wat je ziet.
bij mij is het in ieder geval wel te zien ja, maar eigenlijk alleen als het scherm zwart is (uit staat dus).

• haakjesluiten
Verwijderd schreef op maandag 24 mei 2010 @ 15:33:
Wat ik trouwens vergeten ben te vermelden/vragen: zien jullie ook allemaal stippen het (glazen) scherm? Dat is vooral goed te zien wanneer het scherm reflecteert (door bijvoorbeeld veel zonlicht). Ik vraag me af waarom ze dat in godsnaam hebben gedaan, ik heb het tot nu toe nog op geen andere toestel gezien. Ik neem aan dat andere mensen ook hier 'last' van hebben?
Ik heb ze nog niet kunnen ontdekken bij mijn legend maar bij vorige touchscreen telefoons zag je die ook als het scherm uit stond en onder een bepaalde hoek. Dat is het raster van je touchscreen niets raars. Daarnaast kan je hier moeilijk last van hebben want je moet echt je best doen om ze te zien.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Crazyanz schreef op maandag 24 mei 2010 @ 18:19:
[...]

Ik heb ze nog niet kunnen ontdekken bij mijn legend maar bij vorige touchscreen telefoons zag je die ook als het scherm uit stond en onder een bepaalde hoek. Dat is het raster van je touchscreen niets raars. Daarnaast kan je hier moeilijk last van hebben want je moet echt je best doen om ze te zien.
Vrij makkelijk te zien hoor ;) onder de juiste hoek. Maar is gewoon een onderdeel van het capacitive scherm. Dan moet je mattig resistive nemen als je dat vervelend vindt :p
Ik heb er zelf geen last van, zal vast in de toekomst onzichtbaar worden voor het oog :)

• bredend
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 05-11 21:26
Ik zag de stippen ook vanmiddag in de zon. Dacht dat alleen resistive schermen die hadden. Weet iemand welk type touchscherm erin zit?

Hebben jullie ook het probleem zoals in deze video? http://www.youtube.com/watch?v=7rOgFX1-EwE

EDIT:
Volgens mij is het Synaptics Clearpad 2000 en komt het daardoor.

[ Voor 39% gewijzigd door bredend op 24-05-2010 23:19 ]

• Florine
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 26-10 13:19
Ik heb regelmatig (wel minimaal 1 a 2 keer per dag) dat mn 3g wegvalt. Ik heb Vodafone. Dan wil ik bijv een site openen, en gebeurt er niets. Bovenin staat dan wel '3g', maar er gebeurt niets. (dat er 3g blijft staan is al een teken; als er wel wat gebeurt springt hij altijd naar 'H').

Dit heb ik echt alleen met Vodafone? en manier om het te verhelpen is dus de vliegtuigmodus uit/aan te zetten. Dan kan ik weer internetten.. maar ik vraag me af of er een betere oplossing voor is. Voorheen had ik namelijk Ben op m'n Legend, en daarmee had ik het probleem echt nooit.

Verwijderd

ooh, het leek alsof het in het glas zat. Maar dan vraag ik me alsnog af waarom dat bij bijvoorbeeld een iphone of een milestone niet te zien is (bij andere toestellen heb ik het niet gecontroleerd). Het is wel heel irritant als je in de zon zit, dan wordt het scherm nog minder leesbaar, die stippen zijn dan ook duidelijk zichtbaar. Zouden superamoled schermen hier dus geen last meer van hebben?
Weet trouwens iemand of zo'n 'anti-glare' folie helpt om het scherm minder weerkaatsend te maken bij zonlicht?

@bredend: voor zover ik weet is het een amoled scherm.
@Florine: ik heb hi (kpn) en heb tot nu toe daar geen last van gehad, ik vermoed dat een issue is met vodafone.

[ Voor 26% gewijzigd door Verwijderd op 24-05-2010 22:27 ]

Verwijderd

Oke ik heb nu ook een klein probleempje met me Legend.

Als je bij contacte je eige visitekaart er in zet kan je daar ook heel leuk een foto bij zetten net zo als bij je andere contacte.

Als je dan een sms naar iemand stuurd dan zie je de foto die je in je visitekaarte heb neer gezet naast je tekst staan.
En als iemand dan wat terug stuurd zie je de foto die je bij die genen heb gezet bij de tekst staan..

Nu is het dus zo dat als ik een sms krijg dan zie ik wel de foto van de contactpersoon, maar als ik dan wat terug stuur zie ik mijn foto niet meer.
Eerst gebeurden dat wel gewoon maar in eens niet meer.

Zijn hier meer mensen die dat hebben?
Het is maar een klein iets maar vind het wel heel raar waarom dat nu in eens is.

Ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel en dat iemand weet waarom dat is.

Al vast bedankt!

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Florine schreef op maandag 24 mei 2010 @ 22:19:
Ik heb regelmatig (wel minimaal 1 a 2 keer per dag) dat mn 3g wegvalt. Ik heb Vodafone. Dan wil ik bijv een site openen, en gebeurt er niets. Bovenin staat dan wel '3g', maar er gebeurt niets. (dat er 3g blijft staan is al een teken; als er wel wat gebeurt springt hij altijd naar 'H').

Dit heb ik echt alleen met Vodafone? en manier om het te verhelpen is dus de vliegtuigmodus uit/aan te zetten. Dan kan ik weer internetten.. maar ik vraag me af of er een betere oplossing voor is. Voorheen had ik namelijk Ben op m'n Legend, en daarmee had ik het probleem echt nooit.
Heb ik ook, lijkt wel of bij Vodafone het IP adres verloren raakt en je daarna ook geen nieuwe meer krijgt.

• Florine
n00bs schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 10:04:
[...]

Heb ik ook, lijkt wel of bij Vodafone het IP adres verloren raakt en je daarna ook geen nieuwe meer krijgt.
Ik vind het nogal vervelend, hoop dat er een oplossing voor komt...

• leonardus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-11 22:50
Krijg adb melding als ik hem aansluit op mijn pc met xp. Driver niettevindennie, iemand enig idee?

Leonardus

• Deem
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-10 00:48

Deem

Ontcijfer mij!

leonardus schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 12:03:
Krijg adb melding als ik hem aansluit op mijn pc met xp. Driver niettevindennie, iemand enig idee?
Instellingen -> Toeapassingen -> Ontwikkeling -> Foutopsporing uitschakelen.

"May our framerates be high and our temperatures low."

• Timminator
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 01-11 17:38
Ik kan geen foto's meer uploaden bij een tweet. Zowel via peep als via de twitter applicatie van twitter zelf niet. Heb alle instellingen al geprobeerd . Foto sharen via Facebook lukt wel gewoon. Iemand anders ook dit probleem en/of een oplossing ?

• JorgV
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-08 14:11
Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 12:32:
Ik kan geen extra Gmail account toevoegen in mijn Gmail applicatie. Als ik deze wil gaan toevoegen dan krijg ik de melding na een minuut dat er geen netwerk verbinding gemaakt kan worden, terwijl er gewoon verbinding is. Heeft iemand anders dit meegemaakt? Is er een oplossing hiervoor.
Hier wilde ik nou net een bericht voor plaatsen - maar eerst even gezocht en gezien dat iemand anders precies hetzelfde probleem heeft... Ik zit echt bijna met m'n neus op de WiFi router, dus de verbinding is echt goed. Alle andere apps hebben geen probleem. Gmail trouwens ook niet als ie gewoon berichten moet ophalen. Alleen met het aanmaken van een nieuwe account krijg ik net als Fik de melding dat er "geen betrouwbare gegevensverbinding" tot stand kan worden gebracht.

Fik, al een oplossing gevonden?

Heeft iemand anders toevallig wel 2 gmail accounts in de standaard gmail app werkend?

• leonardus
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 05-11 22:50
Deem schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 13:04:
[...]

Instellingen -> Toeapassingen -> Ontwikkeling -> Foutopsporing uitschakelen.
Tnks, het werkt

Leonardus

• t_o_c
Weet iemand hoe het kan dat gelezen/ongelezen emails niet goed worden gesynced met hotmail? Als ik een mail op mijn telefoon lees word dat niet gesynced en moet ik ze dus op mijn pc nog een keer openen. Is hier een oplossing voor?

Een ander probleem dat ik heb is dat ik de website van mijn uni niet kan openen. Die draaien IIS maar het schijnt dat android en IIS niet helemaal lekker samen gaat? Ik heb Opera al geprobeerd (opera op android stelt trouwens ook weinig voor tov de WM versie) maar die heeft hetzelfde probleem.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Heeft iemand al een reserve accu binnen van Ebay en getest?

ps: handcent sms (gratis) heeft een update gekregen, ziet er nu veel beter uit en je kan een wachtwoord op je sms zetten met een patroon.

[ Voor 54% gewijzigd door n00bs op 26-05-2010 09:49 ]

Verwijderd

quote]Sparkle33 schreef op maandag 24 mei 2010 @ 23:22:

Als je bij contacte je eige visitekaart er in zet kan je daar ook heel leuk een foto bij zetten net zo als bij je andere contacte.

Als je dan een sms naar iemand stuurd dan zie je de foto die je in je visitekaarte heb neer gezet naast je tekst staan.
En als iemand dan wat terug stuurd zie je de foto die je bij die genen heb gezet bij de tekst staan..

Nu is het dus zo dat als ik een sms krijg dan zie ik wel de foto van de contactpersoon, maar als ik dan wat terug stuur zie ik mijn foto niet meer.

Zijn hier meer mensequote]Sparkle33 schreef op maandag 24 mei 2010 @ 23:22:

Zijn hier meer mensen die dat hebben?
Het is maar een klein iets maar vind het wel heel raar waarom dat nu in eens is.

Al vast bedankt!
[/quote]

Wat je kunt doen is het volgende:
- open je contacten
- dan zie je bovenaan staan: "+ contact toevoegen"
- daaronder staat "Ik"
- als je bij die "Ik" nu de foto wijzigt, dan zul je de volgende keer bij de sms-jes die je terugstuurt je eigen gekozen foto zienn die dat hebben?

Al vast bedankt!
[/quote]

Wat je kunt doen is het volgende:
- open je contacten
- dan zie je bovenaan staan: "+ contact toevoegen"
- daaronder staat "Ik"
- als je bij die "Ik" nu de foto wijzigt, dan zul je de volgende keer bij de sms-jes die je terugstuurt je eigen gekozen foto zien

• knights16
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:46
n00bs schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 09:26:
Heeft iemand al een reserve accu binnen van Ebay en getest?

ps: handcent sms (gratis) heeft een update gekregen, ziet er nu veel beter uit en je kan een wachtwoord op je sms zetten met een patroon.
Ik heb geen Legend. Ik las op xda-developers een artikel over reserve accu's voor de Desire. Er is ook een 1600 mAh te koop. Dit is niet een officiele HTC accu. Maar deze accu(s) hebben een lage efficientie. Er werd op die 1600 maar 1350 effectief gemeten. De originele HTC accu deed het tussen de 95 - 99%.

Wat ik wil zeggen is dus als je verwachting bij meer mAh langere accu verwacht, hoeft dit niet altijd zo te zijn.

PVoutput

• caoim
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 29-10 08:21
Iemand al ervaring met http://www.dazzboard.com/ en de Legend? Mijn Legend wordt maar niet herkend, wat ik ook doe ..

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik vraag me trouwens af of iemand al getest heeft of de Legend via BT autoradio, muziek kan streamen en als dit lukt, lukt het dan ook om streaming internetmuziek van je telefoon uit te zenden over BT naar een autoradio.

• creatif
Net de een nieuwe Espresso rom geïnstalleerd van Modaco.. Sense is weg, maar daarvoor in de plaats zijn er allemaal leuke nieuwe dingen, zoals thema's en extra apps.. Vooral de MyFaves is een leuke toevoeging. Rom werkt zeer snel en soepel. Ik ga deze telefoon met de dag leuker vinden! :)

Edit: Nee, toch nog Sense.. Maar met extra's.. :)

[ Voor 8% gewijzigd door creatif op 27-05-2010 08:21 ]

• Silverline
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 09:35

Silverline

pisanggoreng

Florine schreef op maandag 24 mei 2010 @ 22:19:

heb ik ook, en die vliegmodus truc doe ik ook.

Bij Ben is dat misschien niet, maar die heeft ook minder snel internet (toch?)

• xileS
  • Niet online
n00bs schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 09:26:
Hey Thanks dat was me niet opgevallen, alleen de smsjes zijn nog steeds onbeveiligd te lezen met de standaard App berichten en gewoon via de contacts, dat is wel jammer. Daarom heb ik nog de App protector ernaast draaien.

• Florine
Silverline schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 13:01:
[...]

heb ik ook, en die vliegmodus truc doe ik ook.

Bij Ben is dat misschien niet, maar die heeft ook minder snel internet (toch?)
Die heeft inderdaad minder snel internet, maar dat moet niet mogen uitmaken voor het daadwerkelijk wegvallen van de verbinding van Vodafone.. het lijkt mij dat het een typisch vodafone i.c.m. legend probleem is, zou toch op te lossen moeten zijn, zou je denken..

Verwijderd

Bogey Dope schreef op zondag 18 april 2010 @ 23:01:
[...]

Ik heb een soortgelijk probleem, ik had het eerst voor elkaar gekregen dat ik standaard geen herinnering had bij afspraken, nu is dat minimaal 5 min, en kan je dus niet ''geen'' selecteren.
Deze instellingen zijn trouwens via de agenda van HTC dan instellingen --> instellingen voor herinnering --> standaard herinneringstijd.
Weet iemand hoe ik deze standaard op geen zet? Op mijn Gmail account via de normale PC staat er in ieder geval geen herinnering standaard bij afspraken
Ja ! Dat zoek ik ook !
Vreemd dat je de agenda-items niet STANDAARD op GEEN herinnering kan zetten.
Valt mij op dat bij instellingen->instellingen herinnering->melding en berichten: Je kunt kiezen uit:
1) Melding 2) Statusbalkmelding 3) Melding.
Wat is nu het verschil tussen 1 en 3?
Verder is het laatste menu 'geweigerde afspraken v....." niet te lezen. Tekst te lang.

(Schwabby) 8)7

• JvW
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 26-06 15:52

JvW

On my way home...

n00bs schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 12:41:
Ik vraag me trouwens af of iemand al getest heeft of de Legend via BT autoradio, muziek kan streamen en als dit lukt, lukt het dan ook om streaming internetmuziek van je telefoon uit te zenden over BT naar een autoradio.
Bij mij autoradio werkt het afspelen van muziek van de Legend via een BT verbinding prima, al maak ik er geen gebruik van. (iets met 4GB USB stick in de autoradio en dus voldoende muziek)
Streaming audio heb ik niet geprobeerd.

“What could I say to you that would be of value, except that perhaps you seek too much, that as a result of your seeking you cannot find.” - Hermann Hesse

Pagina: 1 ... 28 ... 59 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden, bestellingen, prijzen en dergelijke zaken worden verwijderd. Dit topic is alleen om het toestel te bespreken en geen dumptopic voor van alles en nog wat.