Uitgeprobeerd maar plots me Marketapp kwijt. Wachten is op de MoDaCo r2 rom die vandaag komt.creatif schreef op maandag 10 mei 2010 @ 20:22:
Op XDA staat een nieuwe custom rom voor de liefhebbers.. Inclusief de mogelijkheid apps te installeren op de sd kaart.. Ik wacht zelf nog wel even wat langer, stock rom bevalt te goed..
Heb trouwens ook ondenkt dat als ik iets wil downloaden in de market dat dat niet lukt via wifi.
hij blijft dan op "dowloading" staan.
terwijl als ik alleen via het mobiele netwerk ga deze meteen download zonder problemen.
bekend issue?
toch wel jammer (hoe vet android en de legend ook zijn) dat ik alleen maar meer issue's ondek:
contacten syncen van telefoon naar pc gaat niet.
contacten syncen van telefoon naar gmail gaat niet
HTC mailwidget synct niet altijd (pas als je hem opent)
Downloaden uit de market met wifi werkt ook niet, alleen via het mobiele netwerk.
hij blijft dan op "dowloading" staan.
terwijl als ik alleen via het mobiele netwerk ga deze meteen download zonder problemen.
bekend issue?
toch wel jammer (hoe vet android en de legend ook zijn) dat ik alleen maar meer issue's ondek:
contacten syncen van telefoon naar pc gaat niet.
contacten syncen van telefoon naar gmail gaat niet
HTC mailwidget synct niet altijd (pas als je hem opent)
Downloaden uit de market met wifi werkt ook niet, alleen via het mobiele netwerk.
Ik heb de issues die jij noemt niet ( mailwidget kan ik niks over zeggen want die gebruik ik niet) Syncnen naar pc via htc sync gaat bij mij prima, telefooncontacten syncen naar gmail ook geen probleem en apps uit de market downloaden met wifi gaat ook probleemloos ...
Wat bedoel je hiermee? Want ik zit met hetzelfde probleem. Alle app's die mobiel internet gebruiken werken, enkel de browser blijft gewoon hangen... Via Wifi werkt alles wel perfect!koesie schreef op zondag 09 mei 2010 @ 19:48:
[...]
Opgelost, ik had een proxy app geïnstalleerd en weer weggehaald. En tijdens het weghalen is er blijkbaar iets niet goed gegaan.
Nadat ik hem opnieuw had geïnstalleerd er weer weggehaald was alles in orde.
Phewww ik was al bang voor een factory reset
“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”
Heb nu net sinds afgelopen vrijdag de HTC Legend....ben wel serieus teleurgesteld omwille vd talloze connectieproblemen. Heb de laatste nieuwe update overigens geïnstalleerd maar die Marketplace bug was nog het minste van mijn problemen.
Het toestel heeft enorm problemen om wifi connecties te maken en constant aan te houden. In m'n huis waar m'n laptop nog goede connectie heeft in de slaapkamer, heeft de legend gewoon geen signaal meer. Op een andere locatie kon hij simpelweg niet met de 3com router connecteren, althans hij connecteerde op direct erna verbroken te zijn. Dan maar Linksys router aangesloten...hier connecteert hij wel mee maar verliest constant signaal terwijl ik er 2 meter van sta...vooral als je op de legend de facebook widget opent of surft verliest hij gewoonweg connectie om dan even erna terug connectie te hebben.
Ook het gsm signaal zie je zo fluctueren.
Bluetooth ook een ramp, hij flikkert de hele tijd om connectie te maken met m'n BMW en als er dan connectie is verliest hij die weer zodra ik iemand bel of gebeld wordt. Heb dit met m'n motorola V3i of sony ericsson werkelijk nooit gehad.
Is HTC op de hoogte van deze connectieproblemen en is het softwarematig en komt er een oplossing?? Ik heb gewoon heel veel zin dit toestel terug gaan om te ruilen, buiten het mooie design en het snel werken gewoon waardeloos op dit moment...
Ben afgelopen weekend ook in Stockholm geweest, daar heb je op iedere hoek vd straat wel een wifi connectie, ook daar de hele tijd connectieverlies terwijl m'n Iphone vrienden er zonder problemen connectie hadden...
Nog iemand bekend met deze problemen?
Het toestel heeft enorm problemen om wifi connecties te maken en constant aan te houden. In m'n huis waar m'n laptop nog goede connectie heeft in de slaapkamer, heeft de legend gewoon geen signaal meer. Op een andere locatie kon hij simpelweg niet met de 3com router connecteren, althans hij connecteerde op direct erna verbroken te zijn. Dan maar Linksys router aangesloten...hier connecteert hij wel mee maar verliest constant signaal terwijl ik er 2 meter van sta...vooral als je op de legend de facebook widget opent of surft verliest hij gewoonweg connectie om dan even erna terug connectie te hebben.
Bluetooth ook een ramp, hij flikkert de hele tijd om connectie te maken met m'n BMW en als er dan connectie is verliest hij die weer zodra ik iemand bel of gebeld wordt. Heb dit met m'n motorola V3i of sony ericsson werkelijk nooit gehad.
Is HTC op de hoogte van deze connectieproblemen en is het softwarematig en komt er een oplossing?? Ik heb gewoon heel veel zin dit toestel terug gaan om te ruilen, buiten het mooie design en het snel werken gewoon waardeloos op dit moment...
Ben afgelopen weekend ook in Stockholm geweest, daar heb je op iedere hoek vd straat wel een wifi connectie, ook daar de hele tijd connectieverlies terwijl m'n Iphone vrienden er zonder problemen connectie hadden...
Heb het al:)
[ Voor 92% gewijzigd door Yassir020 op 11-05-2010 14:15 ]
Argh, een kras op mijn scherm. Zo frustrerend.. geen idee hoe t komt want hij zit vrijwel altijd in beschermhoesje
settings > wireless & networks > mobile network (connect to internet): staat hier vinkje aan?Yassir020 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 13:59:
Ik heb mijn HTC Legend vanochtend ontvangen maar ik kan geen internet gebruiken terwijl mijn simkaart toch echt zichtbaar is. Wat kan ik doen ?
Ik heb zelf al het boekje doorgespit maar ik kan niks vinden. Kan iemand mij helpen ?
1 optie eronder kan je de instellingen aanpassen.
hmmm. vreemd misschien moet ik mijn telefoon maar eens naar factory defaults zetten en weer opnieuw instellen. wellicht gaat het dan wel goed.breinstein schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 10:16:
Ik heb de issues die jij noemt niet ( mailwidget kan ik niks over zeggen want die gebruik ik niet) Syncnen naar pc via htc sync gaat bij mij prima, telefooncontacten syncen naar gmail ook geen probleem en apps uit de market downloaden met wifi gaat ook probleemloos ...
Eh nee, misschien is je Legend stuk? Je hebt wel heel veel problemen zo te zien!vtrke schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 13:54:
Heb nu net sinds afgelopen vrijdag de HTC Legend....ben wel serieus teleurgesteld omwille vd talloze connectieproblemen. Heb de laatste nieuwe update overigens geïnstalleerd maar die Marketplace bug was nog het minste van mijn problemen.
Stuk denk ik niet, ik zie op andere fora wel nog andere eigenaren met dezelfde connectiviteitsproblemen
Ik ga hem gewoonweg ruilen...
Ik ga hem gewoonweg ruilen...
creatif schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 14:45:
[...]
Eh nee, misschien is je Legend stuk? Je hebt wel heel veel problemen zo te zien!
Verwijderd
Sinds vandaag heb ik een probleem met het uiterst linkse van de 7 home schermen.
Opeens heeft mijn toestel beslist dat de bovenste "lijn" niet meer gebruikt kan worden om widgets of snelkoppelingen te zetten. De afgelopen dagen had ik dit scherm steeds leeg gelaten maar wou nu de Baldwijzer widget toevoegen. Doordat die bovenste lijn niet gebruikt kan worden past hij natuurlijk niet op het scherm. Iemand een oplossing of weet wat de oorzaak is?
Opeens heeft mijn toestel beslist dat de bovenste "lijn" niet meer gebruikt kan worden om widgets of snelkoppelingen te zetten. De afgelopen dagen had ik dit scherm steeds leeg gelaten maar wou nu de Baldwijzer widget toevoegen. Doordat die bovenste lijn niet gebruikt kan worden past hij natuurlijk niet op het scherm. Iemand een oplossing of weet wat de oorzaak is?
Vind dat WiFi inderdaad (nog) niet echt lekker werken. Vanaf volgende maand loopt pas mijn nieuwe abbo en daardoor moet ik nu dus even nog WiFi gebruiken in huis voor internet op telefoon. Mijn kamer zit recht boven de draadloze internet modem (dus ongeveer 3 meter beneden me) en het bereik met mijn Legend is echt bar slecht. Vaak valt verbinding voor paar seconde tot minuten weg, terwijl ik er met mijn I-pod Touch en andere apparatuur op mijn kamer totaal geen last van heb 
Heb nu ook dat sms programma Handcent sms geïnstalleerd, maar sindsdien krijg ik geen bericht meer via dat LED-lampje op de telefoon dat ik een sms ontvangen heb, terwijl dat bij de instellingen (van zowel de telefoon als van Handcent Sms) wel degelijk aanstaat
Heb nu ook dat sms programma Handcent sms geïnstalleerd, maar sindsdien krijg ik geen bericht meer via dat LED-lampje op de telefoon dat ik een sms ontvangen heb, terwijl dat bij de instellingen (van zowel de telefoon als van Handcent Sms) wel degelijk aanstaat
Acer Aspire 8930G | Intel Core 2 Duo T4600 | 4GB DDR3 | GeForce 9600M GT |
Verwijderd
De WiFi op een mobiel kan je niet vergelijken met die op je laptop (heeft ook weer te maken met welke laptop je hebt). Signaal sterkte is gewoon iets minder met een mobiel wat WiFi betreft. Ik heb de Legend getest met de Iphone 3Gs en het lijkt erop dat de legend iets meer signaal sterkte heeft dan de Iphone 3Gs wat betreft WiFi.Timocos schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 15:25:
Vind dat WiFi inderdaad (nog) niet echt lekker werken. Vanaf volgende maand loopt pas mijn nieuwe abbo en daardoor moet ik nu dus even nog WiFi gebruiken in huis voor internet op telefoon. Mijn kamer zit recht boven de draadloze internet modem (dus ongeveer 3 meter beneden me) en het bereik met mijn Legend is echt bar slecht. Vaak valt verbinding voor paar seconde tot minuten weg, terwijl ik er met mijn I-pod Touch en andere apparatuur op mijn kamer totaal geen last van heb
Verwijderd
Nou, hierbij het vervolg van mijn Legend problemen (strook van 1,5 cm aan linkerkant scherm reageert niet op aanraken, daardoor onmogelijk apps te starten vanuit deze "strook" en/of berichten te typen in landscape).
Toestel is bij Dynafix (reparateur van leverancier Belsimpel) geweest. Jullie raden het al......Ongerepareerd (!!!) retour gekomen.
Ik wist niet wat ik zag, probleem is er nog steeds, terwijl Dynafix telefonisch beweert dat het toestel "helemaal is nagekeken, meneer". Zit zelfs een kaartje van HTC met de initialen van de reparateur erbij.
Direct weer contact opgenomen, nu direct met HTC. Kunnen er niets aan doen, anders dan het toestel morgenochtend door een koerier op te laten halen, weer voor Dynafix (is ook officieel reparateur van HTC Nederland). Is op zich een nette service, je moet er alleen even voor thuis blijven. Ben benieuwd hoe lang het nu weer gaat duren.
Vindt dit niet te geloven, na 6 weken gebruik nu 2 weken kwijt en daar komen nu weer 2 weken bij. Ben heel bang dat dit een langdurige kwestie gaat worden. Ik houd jullie op de hoogte, de aanhouder wint
Toestel is bij Dynafix (reparateur van leverancier Belsimpel) geweest. Jullie raden het al......Ongerepareerd (!!!) retour gekomen.
Ik wist niet wat ik zag, probleem is er nog steeds, terwijl Dynafix telefonisch beweert dat het toestel "helemaal is nagekeken, meneer". Zit zelfs een kaartje van HTC met de initialen van de reparateur erbij.
Direct weer contact opgenomen, nu direct met HTC. Kunnen er niets aan doen, anders dan het toestel morgenochtend door een koerier op te laten halen, weer voor Dynafix (is ook officieel reparateur van HTC Nederland). Is op zich een nette service, je moet er alleen even voor thuis blijven. Ben benieuwd hoe lang het nu weer gaat duren.
Vindt dit niet te geloven, na 6 weken gebruik nu 2 weken kwijt en daar komen nu weer 2 weken bij. Ben heel bang dat dit een langdurige kwestie gaat worden. Ik houd jullie op de hoogte, de aanhouder wint
En bij mij is dat juist andersom; mijn I-Pod Touch heeft geweldig bereik, terwijl met mijn Legend juist echt bagger is.Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 16:23:
[...]
De WiFi op een mobiel kan je niet vergelijken met die op je laptop (heeft ook weer te maken met welke laptop je hebt). Signaal sterkte is gewoon iets minder met een mobiel wat WiFi betreft. Ik heb de Legend getest met de Iphone 3Gs en het lijkt erop dat de legend iets meer signaal sterkte heeft dan de Iphone 3Gs wat betreft WiFi.
Verwijderd
Lijkt op mijn probleem, alleen dan aan de bovenkant van het scherm ipv aan de linkerkant...Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 15:05:
Sinds vandaag heb ik een probleem met het uiterst linkse van de 7 home schermen.
iemand ervaringen met handsfree gebruik van de Legend (voornamelijk in de auto.. en dan bedoel ik dus zonder headset ofzo... gewoon via de built-in speaker en micro)?
Zou fijn zijn te horen/lezen dat de eigenschappen van de Legend het toelaten duidelijk verstaanbaar via handsfree functie te kunnen bellen in de wagen (met de Legend ergens in de buurt op het dashboard ofzo).
Zou fijn zijn te horen/lezen dat de eigenschappen van de Legend het toelaten duidelijk verstaanbaar via handsfree functie te kunnen bellen in de wagen (met de Legend ergens in de buurt op het dashboard ofzo).
Verwijderd
Je kunt ook gewoon de built-in speaker en micro gebruiken van de Legend als handsfree in je auto (je hebt wel een houder nodig voor je telefoon). De beller aan de andere kant hoort je goed en jij verstaat hem ook uitstekend. Zo gebruik ik het ook in mijn auto. (Houder heb ik bij de ventilator van de auto en is universeel en kan je makkelijk uitbouwen om in een andere auto te plaatsen).
cool, dank je voor de snelle reply fik !
een van de komende dagen in de winkel eens in 't echt bekijken die Legend en dan komt alles wel in orde denk ik zo
een van de komende dagen in de winkel eens in 't echt bekijken die Legend en dan komt alles wel in orde denk ik zo
Om even mijn ervaringen te delen: mijn Legend kwam deze middag binnen en heb hem eerst opgeladen. Toen dit eenmaal was gedaan ging ik de setup door, die heel makkelijk ging. Je zal sowieso wel moeten, want een handleiding krijg je niet bij het apparaat, die staat op de geheugenstick.
Wat kleuren betreft heb ik geen last van de paarse gloed, enkel wanneer mijn brightness op het minimum staat zie je dit, maar zodra ik hem hier ook maar van af haal is het effect eigenlijk te verwaarlozen en valt het zelfs een mierenliefhebber als mijzelf niet meer op. De interface is wel enigszins bruinig in plaats van hetzelfde zilver als de behuizing. Wat mij echter wel opvalt is de enorme schittering van het scherm. Kan dit komen doordat ik er direct een beschermplastic over heb gedaan? Dit viel mij namelijk niet op in de winkel. Ik heb mijn eigen toestel niet gezien zonder het beschermlaagje, maar op een halve meter afstand kan ik nog steeds de subpixels zien, wat behoorlijk vermoeiend is, zeker omdat het ook op kleurenachtergronden nog opvalt. Ter vergelijking: Met mijn 24" PC monitor op dezelfde afstand valt mij dit niet op.
Verder komt deze telefoon zeer robuust op mij over, wat ook de reden is waarom ik hem heb besteld. Zijn voorganger was de LG Shine, en dan wil je zeker niet terug op een stuk plastic
Wat kleuren betreft heb ik geen last van de paarse gloed, enkel wanneer mijn brightness op het minimum staat zie je dit, maar zodra ik hem hier ook maar van af haal is het effect eigenlijk te verwaarlozen en valt het zelfs een mierenliefhebber als mijzelf niet meer op. De interface is wel enigszins bruinig in plaats van hetzelfde zilver als de behuizing. Wat mij echter wel opvalt is de enorme schittering van het scherm. Kan dit komen doordat ik er direct een beschermplastic over heb gedaan? Dit viel mij namelijk niet op in de winkel. Ik heb mijn eigen toestel niet gezien zonder het beschermlaagje, maar op een halve meter afstand kan ik nog steeds de subpixels zien, wat behoorlijk vermoeiend is, zeker omdat het ook op kleurenachtergronden nog opvalt. Ter vergelijking: Met mijn 24" PC monitor op dezelfde afstand valt mij dit niet op.
Verder komt deze telefoon zeer robuust op mij over, wat ook de reden is waarom ik hem heb besteld. Zijn voorganger was de LG Shine, en dan wil je zeker niet terug op een stuk plastic
Ik deel de mening van Fik niet. Ik vind de hands-free speaker van de Legend eigenlijk bagger komende van een Nokia N95 en N85 . Op de luidste stand vind ik 'm nog niet luid genoeg en heb ik vaak de neiging om de telefoon toch bij mijn oor te gaan houden. Bovendien is het geluid dan helemaal overstuurd en zeker niet helder. Voor mij echt een onvoldoende op dit vlak.renio schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 19:46:
iemand ervaringen met handsfree gebruik van de Legend (voornamelijk in de auto.. en dan bedoel ik dus zonder headset ofzo... gewoon via de built-in speaker en micro)?
De microfoon is wel goed heb ik de indruk.
Verder bel ik meestal met de meegeleverde oortjes en microfoontje. Werkt echt perfect, mensen hebben niet eens door dat ik in de auto zit.
Ivm. de mensen met connectieproblemen kan ik toevoegen dat ik toch ook al erg vaak een verloren connectie meegemaakt heb. Ik bel nu toevallig erg veel de laatste weken, en ook vaak in mijn auto on the move. Het is in de laatste 2 weken toch zeker al een stuk of 5 keer gebeurd dat een telefoongesprek gewoon verbroken wordt. Niet helemaal zeker omtrent de oorzaak, maar wel geen pluspunt.
Heb met mijn andere telefoons echter nog nooit zo vaak on the move gebeld, dus de vergelijking is niet helemaal eerlijk...
Vind het verder wel nog een bijzonder fijne telefoon
[ Voor 6% gewijzigd door DieterVDW op 11-05-2010 20:24 ]
nou dit heeft dus vreemd genoeg wel geholpen.Zjemm schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 14:44:
[...]
hmmm. vreemd misschien moet ik mijn telefoon maar eens naar factory defaults zetten en weer opnieuw instellen. wellicht gaat het dan wel goed.
ik krijg nu netjes ook mijn contacts van de phone naar de pc
ook via wifi uit de market downloaden gaat goed.
nu nog ff kijken hoe ik mijn contacts in gmail krijg. ik heb al gezien dat je binnen je contacts kunt kiezen tussen phone contacts en gmail contacts.
iemand hier ervarig mee?
overigens om de discussie aan te vullen van een aantal mensen hier over het bereik en de signaal sterkte van wifi. die is inderdaad aan de lage kant ookal bevind je je in dezelfde ruimte. maar ik heb nog niet meegemaakt dat tijdens het browsen de verbinding helemaal weg valt ookal is deze slecht
Verwijderd
WiFi signaal is idd niet goed (1 á 2, hooguit 3 streepjes) maar heb hier verder geen problemen mee.
Syncen doe ik niet dus kan hier geen antwoord op geven.
Wat ik wel heb en dat is hier al eerder gemeld, is dat als je belt het wel zeker een halve minuut duurt voordat de Legend ook daadwerkelijk belt. Dit is erg irritant en hoop dat hier snel een update voor komt.
Ook herkent hij m'n bluetooth handsfree niet.
Werk aan de winkel voor HTC dus, hopelijk zien ze dit zelf ook in en komen ze hun klanten hiermee tegemoet.
Wat ik wel heb en dat is hier al eerder gemeld, is dat als je belt het wel zeker een halve minuut duurt voordat de Legend ook daadwerkelijk belt. Dit is erg irritant en hoop dat hier snel een update voor komt.
Werk aan de winkel voor HTC dus, hopelijk zien ze dit zelf ook in en komen ze hun klanten hiermee tegemoet.
[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-05-2010 21:41 ]
M.b.t. wegvallende handsfree gesprekken; realiseert iedereen zich wel dat het touchscreen nog gewoon actief is tijdens handsfree bellen? Als je de telefoon daarna in je zak doet zou je onbedoeld het gesprek kunnen beëindigen. Ik heb in de auto nooit last van wegvallende gesprekken of BT verbinding.
Ik zag iemand anders melden dat z'n HTC mail widget nooit refreshed; zorg ervoor dat je task manager niet de Mail app. afsluit, dan refreshed mijn widget ook (sterker nog, ik krijg een melding in m'n taskbar als ik nieuwe mail heb.
Mijn Legend bevalt nog altijd meer dan uitstekend, alleen m'n flip to snooze functionaliteit is bij de wekker dus verloren gegaan, nog steeds geen idee hoe dat kan. Merk trouwens ook dat veel mensen de foon herkennen van de HTC reclame, dat is wel grappig om te merken (had hiervoor altijd nerd-phones die niemand kende (Siemens S45, SE Z600i BenQ Siemens S68 & SE G900)
Ik zag iemand anders melden dat z'n HTC mail widget nooit refreshed; zorg ervoor dat je task manager niet de Mail app. afsluit, dan refreshed mijn widget ook (sterker nog, ik krijg een melding in m'n taskbar als ik nieuwe mail heb.
Mijn Legend bevalt nog altijd meer dan uitstekend, alleen m'n flip to snooze functionaliteit is bij de wekker dus verloren gegaan, nog steeds geen idee hoe dat kan. Merk trouwens ook dat veel mensen de foon herkennen van de HTC reclame, dat is wel grappig om te merken (had hiervoor altijd nerd-phones die niemand kende (Siemens S45, SE Z600i BenQ Siemens S68 & SE G900)
"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)
Dat probleem met vertraagd bellen had ik ook. Is gekomen na de update van HTC tbv van de camera apps. Ik heb hem volledig gereset naar fabrieksinstellingen en daarna alle apps weer geïnstalleerd. Nu geen problemen meerVerwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 21:37:
WiFi signaal is idd niet goed (1 á 2, hooguit 3 streepjes) maar heb hier verder geen problemen mee.
van XDA:
Method 1: 1. From the home screen, press Menu 2. Select Settings 3. Select Privacy 4. Select Factory Data Reset 5. If prompted, enter the unlock pattern. 6. Tap Reset Phone 7. Tap Erase Everything 8. The phone will reboot to factory settings Method 2: 1. Power device off (Open battery cover on bottom of the handset the close it again) 2. Press and hold the Volume Down button 3. Briefly press the Power button. 4. Continue pressing the Volume Down button until you see a white screen with three skateboarding androids at the bottom. 5. Release the Volume button 6. Press Volume Down to highlight CLEAR STORAGE 7. Press Power button 8. Press Volume Up to confirm 9. Once the Factory Reset has completed the phone will reboot automatically
Zijn de youtube filmpjes bij jullie ook zo van lage kwaliteit ? Want het valt me zeer tegen.
Ik had iets soortgelijks. Klinkt misschien suf, maar bij mij bleken het een aantal "onzichtbare" widgets te zijn die de boel blokkeerden en heb ook op het punt gestaan de telefoon ter reparatie terug te brengen.Verwijderd schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 18:05:
[...]
Lijkt op mijn probleem, alleen dan aan de bovenkant van het scherm ipv aan de linkerkant...
Door op het geblokkeerd deel te drukken kwam ik er uiteindelijk achter dat het een widget was.
Ik deelde je mening totdat een vriend van mij me zei dat je via de "menu" toets een optie krijgt om de kwaliteit op normaal of hoog te zetten. Met name dat laatste ziet er erg strak uit. Kijk uit met je data limietYassir020 schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 22:40:
Zijn de youtube filmpjes bij jullie ook zo van lage kwaliteit ? Want het valt me zeer tegen.
Verwijderd
Ja klopt, had je bericht gelezen. Had er toen nog geen last van. Ga het morgen proberen.BurnHard schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 22:21:
[...]
Dat probleem met vertraagd bellen had ik ook. Is gekomen na de update van HTC tbv van de camera apps. Ik heb hem volledig gereset naar fabrieksinstellingen en daarna alle apps weer geïnstalleerd. Nu geen problemen meer
van XDA:
Method 1: 1. From the home screen, press Menu 2. Select Settings 3. Select Privacy 4. Select Factory Data Reset 5. If prompted, enter the unlock pattern. 6. Tap Reset Phone 7. Tap Erase Everything 8. The phone will reboot to factory settings Method 2: 1. Power device off (Open battery cover on bottom of the handset the close it again) 2. Press and hold the Volume Down button 3. Briefly press the Power button. 4. Continue pressing the Volume Down button until you see a white screen with three skateboarding androids at the bottom. 5. Release the Volume button 6. Press Volume Down to highlight CLEAR STORAGE 7. Press Power button 8. Press Volume Up to confirm 9. Once the Factory Reset has completed the phone will reboot automatically
Volgens mij onthoud marketplace m'n downloads, had m'n Spica geflashed en de apps stonden daarna nog gewoon bij downloads.
Bedankt voor de tip!
@cid Highwind,
Klopt helemaal, en met WiFi speelt hij hem altijd in de hoogste resolutie af. Dit ziet er heel goed uit, bijna hetzelfde als de PC.
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2010 00:01 ]
Appz onthoud hij gewoon, dus herinstall is zo gebeurd
Thanks. Heb het geprobeerd en het ziet er inderdaad erg strak uit. Maar wat bedoel je precies met ''Kijk uit met je data limiet'' ? Sorry ben hier een beetje noob in.Cid Highwind schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 23:22:
[...]
Ik deelde je mening totdat een vriend van mij me zei dat je via de "menu" toets een optie krijgt om de kwaliteit op normaal of hoog te zetten. Met name dat laatste ziet er erg strak uit. Kijk uit met je data limiet
[ Voor 13% gewijzigd door Yassir020 op 12-05-2010 00:51 ]
Verwijderd
Ik gebruik mijn Legend nogal eens in combinatie met mijn bluetooth stereo headset (Jabra BT 3030) met A2DP-protocol. Dit geeft maar een matig resultaat. Geluid valt vaak weg en skipt. Op internet heb ik wel meer gevonden over dit probleem, maar nog geen oplossing. Schijnt een android probleem te zijn, maar in dit topic kom ik het gek genoeg helemaal niet tegen.
Is er hier wellicht al iemand die het probleem kent én er een oplossing voor heeft? (En dan niet; gebruik de bedrade headset maar!
)
Of is er écht (nog) geen oplossing?
Is er hier wellicht al iemand die het probleem kent én er een oplossing voor heeft? (En dan niet; gebruik de bedrade headset maar!
Je data limiet van je abonnement. Hogere kwaliteit filmpjes vragen meer bandbreedte, dus als je een data limiet op je abonnement hebt, kun je problemen krijgen met je provider. Dat zal waarschijnlijk eerst een waarschuwing zijn en als je niet hele dagen Youtube filmpjes zit te kijken, zal het niet zo snel voor problemen zorgen..Yassir020 schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 00:34:
[...]
Thanks. Heb het geprobeerd en het ziet er inderdaad erg strak uit. Maar wat bedoel je precies met ''Kijk uit met je data limiet'' ? Sorry ben hier een beetje noob in.
Ik had wel dat bepaalde functies van mijn headset (Sony Ericsson) niet meer werkten toen ik van een Winmo telefoon naar de Legend overstapte en het bereik is wat minder groot. De geluidskwaliteit vind ik juist toegenomen sinds de overstap.. Wat ik wel met je eens ben, is dat er iets niet helemaal lekker loopt door het Android systeem, maar dat zal hopelijk met een nieuwe rom/update opgelost zijn.Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 08:05:
Ik gebruik mijn Legend nogal eens in combinatie met mijn bluetooth stereo headset (Jabra BT 3030) met A2DP-protocol. Dit geeft maar een matig resultaat. Geluid valt vaak weg en skipt. Op internet heb ik wel meer gevonden over dit probleem, maar nog geen oplossing. Schijnt een android probleem te zijn, maar in dit topic kom ik het gek genoeg helemaal niet tegen.
Is er hier wellicht al iemand die het probleem kent én er een oplossing voor heeft? (En dan niet; gebruik de bedrade headset maar!)
Kom maar op met een nieuwe ROM: nieuws: 'Android 2.2 is 450 procent sneller dan 2.1'
Dan ook nog nieuwe drivers erin en je telefoon is 5 tot nog veel meer sneller
Mee eens! Kom maar op met die nieuwe versie! Ben ik nog meer tevreden met mijn Legendn00bs schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 10:26:
Kom maar op met een nieuwe ROM: nieuws: 'Android 2.2 is 450 procent sneller dan 2.1'
Verwijderd
De functies werken bij mij juist prima, in samenwerking met Mixzing als Mediaplayer. Het gaat juist om regelmatig kort wegvallen van het geluid. Hierbij speelt misschien ook de signaalsterkte een rol. Mijn vorige telefoon (Nokia N95 8Gb) kon ik probleemloos in het rugzakje van mijn wielren-shirt stoppen, terwijl de ontvanger van de headset op de borst bungelde.creatif schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 08:43:
[...]
Ik had wel dat bepaalde functies van mijn headset (Sony Ericsson) niet meer werkten toen ik van een Winmo telefoon naar de Legend overstapte en het bereik is wat minder groot. De geluidskwaliteit vind ik juist toegenomen sinds de overstap.. Wat ik wel met je eens ben, is dat er iets niet helemaal lekker loopt door het Android systeem, maar dat zal hopelijk met een nieuwe rom/update opgelost zijn.
De Legend lijkt dit niet te kunnen overbruggen.
Holy sh*t!!! Dat zou nog eens wat zijn zeg...n00bs schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 10:26:
450% snellern00bs schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 10:26:
Hopelijk komt dan ook de functie op de Legend dat je Live Wallpapers kunt instellen (nog nooit een telefoon gehad met Live Wallpapers, maar zag op internet filmpjes met Live Wallpapers en dat zag er toch wel nice uit).
Maar als ik het dus goed begrijp komen er dus 2 updates: Android 2.2 en dan nog een aparte update voor de Legend zelf (hopelijk met betere WiFi)?
Ik zat te twijfelen tussen de Desire en de Legend, maar aangezien vodafone de Legend een stuk voordeliger aanbied incl. het nieuws op de voorpagina van Tweakers, heb ik mijn keuze waarschijnlijk gemaakt
Wat hem vooral is met de draadloze verbinding dat deze minder kan zijn wanneer je de telefoon vasthoudt aan de onderzijde (bij het rubberen gedeelte).Timocos schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 11:48:
[...]
450% snellerDamn zeg, dat is uuhm snel
Hopelijk komt dan ook de functie op de Legend dat je Live Wallpapers kunt instellen (nog nooit een telefoon gehad met Live Wallpapers, maar zag op internet filmpjes met Live Wallpapers en dat zag er toch wel nice uit).
Maar als ik het dus goed begrijp komen er dus 2 updates: Android 2.2 en dan nog een aparte update voor de Legend zelf (hopelijk met betere WiFi)?
Overigens is de Legend al snel genoeg voor Live Wallpapers, maar om de een of andere rare reden zijn er in de Legend functies weggelaten die de Desire wel heeft.
Vraag me alleen af of HTC snel een nieuwe rom update uitbrengt of dat de Custom er eerder is.
Heb de Legend net binnen en het bevalt mij prima. Maar weet iemand hoe je een bladwijzer verwijderd? Als ik mijn vinger ingedrukt houd op een bladwijzer in de lijst krijg ik alleen de melding of ik mijn widget wil verwijderen of verplaatsen, maar niet om de desbetreffende bladwijzer te verwijderen.
Dit kan gewoon met de opties binnen de internet browser. Daar kun je favorieten toevoegen en verwijderen.Sc00t schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 12:07:
Heb de Legend net binnen en het bevalt mij prima. Maar weet iemand hoe je een bladwijzer verwijderd? Als ik mijn vinger ingedrukt houd op een bladwijzer in de lijst krijg ik alleen de melding of ik mijn widget wil verwijderen of verplaatsen, maar niet om de desbetreffende bladwijzer te verwijderen.
Hmm dat is dan best irritant aangezien ik hem inderdaad horizontaal hou in 2 handen als ik aan het internetten ben in mijn bed. Maarja misschien komt er met die update (hopelijk) een fix voor de sterkte van het signaal. En dat van die Live Wallpapers is ook wel vreemd dat ze dat dan niet op de Legend hebben gezet, maar wel op de Desire.n00bs schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 12:05:
[...]
Wat hem vooral is met de draadloze verbinding dat deze minder kan zijn wanneer je de telefoon vasthoudt aan de onderzijde (bij het rubberen gedeelte).
Overigens is de Legend al snel genoeg voor Live Wallpapers, maar om de een of andere rare reden zijn er in de Legend functies weggelaten die de Desire wel heeft.
Vraag me alleen af of HTC snel een nieuwe rom update uitbrengt of dat de Custom er eerder is.
Weet iemand een applicatie die op de telefoon als Voicemail kan werken?
Ik wil dus auto answer met een eigen opgenomen bericht, zonder dat de microfoon ingeschakeld wordt. Heb zoiets gehad op mn nokia alleen ging de mic daar wel van aan, maar verder werkte het goed.
Ik wil dus auto answer met een eigen opgenomen bericht, zonder dat de microfoon ingeschakeld wordt. Heb zoiets gehad op mn nokia alleen ging de mic daar wel van aan, maar verder werkte het goed.
Heb ik ook al eens naar gezocht, maar jammer genoeg is er (als ik het goed heb) geen enkele app op dit moment. Er is er wel eentje, maar die werkt slechts in de US...n00bs schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 13:23:
Weet iemand een applicatie die op de telefoon als Voicemail kan werken?
Iemand een idee hoe ik mijn Legend gebruikt om muziek af te spelen via mijn (oude) autoradio?
“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”
Heb nu een maand of 2 de Legend, blijft een leuk speeltje.
Hij is echter nu wat buggy aan het worden.
Voor de 2e keer crasht mijn friendstream elke keer als ik hem open. Als ik het bekijk als widget dan staan mijn facebook updates er gewoon in maar twitter ontbreekt. Ga ik dan friendstream in door op haakje naar rechts te drukken dan zegt ie: The application Friend Stream (proces com.htc.friendstream) has stopped unexpectedly. Please try again. Moet dan op force close drukken.
Ik heb dit al een keer eerder gehad maar toen is het vanzelf, of door wat gepruts van mij, ik weet t niet meer, weer goed gekomen. Peep werkt overigens wel gewoon goed.
Een ander iets dat ik heb is dat de telefoon na bellen wat piepjes geeft, dit ook als telefoon op alleen trillen staat. Doet ie overigens niet altijd.
Sense is ook al enkele keren gecrasht.
Iemand anders dezelfde verschijnselen gezien? Zo ja oplossing? Ik heb al een keer een soft reset gedaan, terug naar fabrieksinstellingen heb ik nog niet aangedurfd.
Voor de 2e keer crasht mijn friendstream elke keer als ik hem open. Als ik het bekijk als widget dan staan mijn facebook updates er gewoon in maar twitter ontbreekt. Ga ik dan friendstream in door op haakje naar rechts te drukken dan zegt ie: The application Friend Stream (proces com.htc.friendstream) has stopped unexpectedly. Please try again. Moet dan op force close drukken.
Ik heb dit al een keer eerder gehad maar toen is het vanzelf, of door wat gepruts van mij, ik weet t niet meer, weer goed gekomen. Peep werkt overigens wel gewoon goed.
Een ander iets dat ik heb is dat de telefoon na bellen wat piepjes geeft, dit ook als telefoon op alleen trillen staat. Doet ie overigens niet altijd.
Iemand anders dezelfde verschijnselen gezien? Zo ja oplossing? Ik heb al een keer een soft reset gedaan, terug naar fabrieksinstellingen heb ik nog niet aangedurfd.
Verwijderd
TiNNiT je bent een held!TiNNiT schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 23:09:
[...]
Ik had iets soortgelijks. Klinkt misschien suf, maar bij mij bleken het een aantal "onzichtbare" widgets te zijn die de boel blokkeerden en heb ook op het punt gestaan de telefoon ter reparatie terug te brengen.
Door op het geblokkeerd deel te drukken kwam ik er uiteindelijk achter dat het een widget was.
Er was inderdaad een onzichtbare widget in de linkerbovenhoek!
Zelfde probleem? Min of meer.. Twitter staat bij mij ook niet in de Friend Stream, alleen Facebook. Alle instellingen kloppen, maar de tweets komen er niet tussen. Applicatie loopt niet vast, maar het is wel apart..Timminator schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 14:51:
Heb nu een maand of 2 de Legend, blijft een leuk speeltje.
Edit: Ik kan wel Tweets posten, maar ik zie in Peep ook geen nieuwe berichten.. sterker nog, hij laadt de laatste 50 berichten ook niet in. Kan iemand anders dit bevestigen, of ligt het aan mijn telefoon/ account?
[ Voor 7% gewijzigd door creatif op 12-05-2010 15:29 ]
klopt dat komt doordat er bij twitter soms wat veranderd. Dit los je op door naar applicatie beheer te gaan en de cache van de peep app te verwijderen daarna komen de tweets als het goed is weer in de friendstream.
Ik gebruik die friendstream trouwens niet meer ding was sloom met laden en gebruikte veel cpu heb nu gewoon de offficieele twitter app en de ingebouwde facebook app en daarvan 2 widgets op 1 bureau blad.
Ik gebruik die friendstream trouwens niet meer ding was sloom met laden en gebruikte veel cpu heb nu gewoon de offficieele twitter app en de ingebouwde facebook app en daarvan 2 widgets op 1 bureau blad.
Bedankt voor je bericht, werkte helaas niet.. Ik heb nu de Friend Stream maar weggehaald. Misschien binnenkort nog maar eens proberen met een andere Twitter account, zo'n probleem is het nou ook weer nietCrazyanz schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 15:31:
klopt dat komt doordat er bij twitter soms wat veranderd. Dit los je op door naar applicatie beheer te gaan en de cache van de peep app te verwijderen daarna komen de tweets als het goed is weer in de friendstream.
Cache leeggooien werkt bij mij niet. Nog steeds geen tweets in friendstream en crasht nog steeds bij openen friendstream.Crazyanz schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 15:31:
Dat van die 2 widgets is wel een idee maar 1 van de leukste dingen van de Legend is juist die friendstream.
Edit: Hij crasht nu niet meer, misschien werkt dat legen van de cache met vertraging
[ Voor 11% gewijzigd door Timminator op 12-05-2010 15:48 ]
Hehe. Als ik me goed herinner was het een calendar widget die het probleem veroorzaakte, zo eentje waarbij je uit verschillende formaten widgets kan kiezen.Verwijderd schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 14:52:
[...]
TiNNiT je bent een held!![]()
Er was inderdaad een onzichtbare widget in de linkerbovenhoek!
Verwijderd
Ik heb al 2 keer een factory reset gedaan, maar dat is zo gebeurd hoor. Moet wel zeggen dat mijn enige contacten Google contacten zijn (dus laadt je weer in na de reset via wifi), en de applicaties en andere data heb ik via Mybackup (30 dagen trial) teruggezet. Werkt prima! M'n laatste factory reset was gisteren in hooguit een kwartiertje geregeld. Alles weer precies zoals het was...Timminator schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 14:51:
Ik heb al een keer een soft reset gedaan, terug naar fabrieksinstellingen heb ik nog niet aangedurfd.
De laatste dagen is de Market app aanmerkelijk slomer / minder soepel...vooral het initiele opstarten en laden duurt langer dan voorheen heb ik het idee.
Je Legend erop aansluitenCK3v1N schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 14:40:
Iemand een idee hoe ik mijn Legend gebruikt om muziek af te spelen via mijn (oude) autoradio?
Hoe moeten we nu met zo weinig info daar iets zinnigs over vertellen + wat heb je tot zover al geprobeerd.
(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ
Wil zo mijn Legend hard resetten. Ik heb MyBackup Pro geïnstalleerd en de meest belangrijkste dingen voor mij gebackuped.
Zonet alle contacten verwijderd en deze terug gezet met MyBackup Pro, werkt goed, alleen hij zet ze als Google contacts terug ipv "Telefoon" contacts hoe ik ze eerst had. Vond ik niet een groot probleem, dacht dan stap ik wel gelijk over op google contacts en laat ik het synchroniseren. Maar helaas gaat dit dus niet goed. Na het syncen, worden bijna al mijn Favorieten contacten verwijderderd, behalve 1tje dus. Dus ik probeer die ontbrekende contacten weer terug te zetten met MyBackup Pro, maar na elke sync worden ze weer verwijderd. Wordt toch weer even kloten met Outlook, google contacts werkt ook nog niet vlekkeloos. En ik zoek nog steeds een oplossing voor die pixelige fotos, outlook en google contacts hebben er bijde last van.
/edit
Oeps, heb me legend laten syncen met me Outlook, aangezien ik geen telefoon contacten meer had, maar alleen google contacts zijn nu al mijn contacten in outlook verwijderd xD. Voorlopig MyBackup Pro gebruiken dan voor het backuppen van me contactpersonen, dat werkt tenminste.
Zonet alle contacten verwijderd en deze terug gezet met MyBackup Pro, werkt goed, alleen hij zet ze als Google contacts terug ipv "Telefoon" contacts hoe ik ze eerst had. Vond ik niet een groot probleem, dacht dan stap ik wel gelijk over op google contacts en laat ik het synchroniseren. Maar helaas gaat dit dus niet goed. Na het syncen, worden bijna al mijn Favorieten contacten verwijderderd, behalve 1tje dus. Dus ik probeer die ontbrekende contacten weer terug te zetten met MyBackup Pro, maar na elke sync worden ze weer verwijderd. Wordt toch weer even kloten met Outlook, google contacts werkt ook nog niet vlekkeloos. En ik zoek nog steeds een oplossing voor die pixelige fotos, outlook en google contacts hebben er bijde last van.
/edit
Oeps, heb me legend laten syncen met me Outlook, aangezien ik geen telefoon contacten meer had, maar alleen google contacts zijn nu al mijn contacten in outlook verwijderd xD. Voorlopig MyBackup Pro gebruiken dan voor het backuppen van me contactpersonen, dat werkt tenminste.
[ Voor 14% gewijzigd door xileS op 13-05-2010 00:47 ]
Verwijderd
Als ik langdurig op de HOME-button druk dan krijg ik een overzicht van actieve programma's. Nu zie ik daar een programma staan (Wifi-Tracker) die ik eigenlijk wil verwijderen (vreet stroom). Ik heb Task-killer maar als ik daar kijk zie ik ook actieve programma's maar niet degene die ik wil 'uit' zetten (Wifi-Tracker dus). Hoe kan ik nu dit programma toch écht UIT zetten zonder deze daadwerkelijk te verwijderen (uninstallen)?
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 13-05-2010 10:07 ]
Op XDA-developers forum staat een prima werkende en stabiele ROM (paar kleine foutjes) gemaakt door Rodriguez, gebasseerd op de MoDaCo r1 ROM. Zit oa de muziekspeler van de Nexus One op en dat is een verademing.
Verwijderd
Ik kan geen extra Gmail account toevoegen in mijn Gmail applicatie. Als ik deze wil gaan toevoegen dan krijg ik de melding na een minuut dat er geen netwerk verbinding gemaakt kan worden, terwijl er gewoon verbinding is. Heeft iemand anders dit meegemaakt? Is er een oplossing hiervoor.
De Home button geeft volgens mij niet de actieve programma's, maar de laatst gebruikte programma's weer.Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 09:58:
Als ik langdurig op de HOME-button druk dan krijg ik een overzicht van actieve programma's. Nu zie ik daar een programma staan (Wifi-Tracker) die ik eigenlijk wil verwijderen (vreet stroom). Ik heb Task-killer maar als ik daar kijk zie ik ook actieve programma's maar niet degene die ik wil 'uit' zetten (Wifi-Tracker dus). Hoe kan ik nu dit programma toch écht UIT zetten zonder deze daadwerkelijk te verwijderen (uninstallen)?
Wat ik wel jammer vind, als ik gebruik maak van MyBackup Pro is dat als ik de applicaties terug zet, ze niet meer staan bij downloads in de market. Zo kan ik dus niet snel zien wanneer er een update uit is. Dus heb alsnog alles handmatig vervangen door de Apps opnieuw te downloaden in de market.
Verwijderd
Raar, ging bij mij wel goed na factory reset, en ik gebruikte gewoon de trial versie van MyBackup...xileS schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 13:41:
Wat ik wel jammer vind, als ik gebruik maak van MyBackup Pro is dat als ik de applicaties terug zet, ze niet meer staan bij downloads in de market. Zo kan ik dus niet snel zien wanneer er een update uit is. Dus heb alsnog alles handmatig vervangen door de Apps opnieuw te downloaden in de market.
Het ging ook wel goed, alleen werden de apps niet meer weergeven bij downloads. Bij jou wel dan? Lijkt me ook logisch aangezien de apps niet via de market worden geïnstalleerd. Als ik een losse apk installeer, dan wordt die ook niet in de market weergeven.
Verwijderd
Ja hoor, bij mij zag ik ze gewoon bij downloads...xileS schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 14:21:
Het ging ook wel goed, alleen werden de apps niet meer weergeven bij downloads. Bij jou wel dan? Lijkt me ook logisch aangezien de apps niet via de market worden geïnstalleerd. Als ik een losse apk installeer, dan wordt die ook niet in de market weergeven.
Verwijderd
Hallo,
ik heb net een HTC legend
ik heb wat foto's gemaakt en wil deze op mijn PC zetten maar als ik mijn Legend aansluit op de computer dan kan ik ze niet in de Map vinden. zou iemand mij kunnen helpen.
greetz
Yannick
ik heb net een HTC legend
ik heb wat foto's gemaakt en wil deze op mijn PC zetten maar als ik mijn Legend aansluit op de computer dan kan ik ze niet in de Map vinden. zou iemand mij kunnen helpen.
greetz
Yannick
Oh dan vraag ik me af wat ik verkeerd gedaan heb. Ik zag ze na de reset eerst wel, maar nadat ik de backup terug had gezet, waren ze allemaal wegVerwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 14:38:
[...]
Ja hoor, bij mij zag ik ze gewoon bij downloads...
Ik wil gratis bellen en smsen via voipbuster op m'n Legend en heb daarvoor Sipdroid geinstalleerd van de Market. De handleiding is voor mij behoorlijk warrig met veel ICT-vakjargon waar ik niet zo bekend mee ben. Kan iemand me helpen?
edit: ik ben er al uit. Helaas geen optie om gratis sms te versturen.
edit: ik ben er al uit. Helaas geen optie om gratis sms te versturen.
[ Voor 13% gewijzigd door RoloTomassie op 13-05-2010 18:26 ]
Verwijderd
Heb je bij het verbinden (neem aan dat het USB is?) aangegeven dat het om een dataverbinding gaat? Anders even via de notifications balk doen. Verder alleen maar een kwestie van openen in WIndows Explorer.Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 15:44:
Hallo,
ik heb net een HTC legend![]()
greetz
Yannick
Ik heb ook net een weekje een legend toestel bevalt prima enkel heb ik te weinig geheugen om alle apps die ik wil te installeren maar er komt binnenkort goed nieuws ik hoop enkel dat htc ons snel naar android 2.2 (oftewel froyo) kan loodsen! check de link voor enkele nieuwigheden in deze os update http://www.androidworld.n...k-naar-android-2-2-froyo/
Nog wat nieuwigheden usb tethering & wifi tethering hoogst waarschijnlijk in froyo of android 2.2 http://www.androidworld.n...hering-toe-aan-froyo-2-2/
Nog wat nieuwigheden usb tethering & wifi tethering hoogst waarschijnlijk in froyo of android 2.2 http://www.androidworld.n...hering-toe-aan-froyo-2-2/
[ Voor 19% gewijzigd door mafiatounes op 13-05-2010 21:01 ]
Multiple pc builds in progress
Het is me opgevallen, dat na de hard reset de HTC-instellingenwidgets zijn verdwenen, zoals die van wifi, gps enzo. Als ik me goed herinner kon ik ze op de volgende manier toevoegen: toevoegen -> Widget -> instellingen. Maar daar staat nu dus alleen de widget profiel, die ik net heb gedownload en verder staat er niks meer. Gelukkig staan ze nog wel op mijn scherm, door een backup met MyBackup. Maar ik kan ze dus niet meer zelf handmatig toevoegen. Iemand een idee hoe ik ze terug krijg?
Verwijderd
Ditzelfde merkte ik vanavond ook. Echt exact hetzelfde. Ook MyBackup gebruikt, en na de hard reset zijn deze widgets bij mij ook weg. Ik heb ze ook gelukkig nog op m'n scherm staan, maar zou ze graag weer terugwillen op de plek waar ze horen.xileS schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 22:51:
Het is me opgevallen, dat na de hard reset de HTC-instellingenwidgets zijn verdwenen, zoals die van wifi, gps enzo. Als ik me goed herinner kon ik ze op de volgende manier toevoegen: toevoegen -> Widget -> instellingen. Maar daar staat nu dus alleen de widget profiel, die ik net heb gedownload en verder staat er niks meer. Gelukkig staan ze nog wel op mijn scherm, door een backup met MyBackup. Maar ik kan ze dus niet meer zelf handmatig toevoegen. Iemand een idee hoe ik ze terug krijg?
Trouwens, om ze écht niet kwijt te raken heb ik een kopie van m'n scène gemaakt. Mocht ik een widget per ongeluk verwijderen van m'n home-screen dan wissel ik van scène en heb ik 'm weer terug...
Hoe sluit je je Legend dan op aan?Bogey Dope schreef op woensdag 12 mei 2010 @ 23:08:
[...]
Je Legend erop aansluiten![]()
![]()
Hoe moeten we nu met zo weinig info daar iets zinnigs over vertellen + wat heb je tot zover al geprobeerd.
Je antwoord is even "zuinig" als mijn vraag...
Ik heb nog niets geprobeerd omdat ik ook niet weet wat de mogelijkheden zijn.
Zoals ik zei beschik ik over een oude (Volvo) radio. Een ingebouwde standaard radio zonder bluetooth.
Ik las ergens over een FM transmitter? Of beschik de Legend zelf over z'n transmitter?
Verwijderd
Dat hebben alleen de nieuwe Nokia (multimedia) telefoons, de Legend heeft dat dus niet.
Waarschijnlijk heb je gelezen dat de Legend ook een FM radio heeft.
Helaas geen transmitter, dat zou wel mooi zijn geweest, want dan kun je de muziek op je toestel
idd op elke (auto)radio afspelen.
Waarschijnlijk heb je gelezen dat de Legend ook een FM radio heeft.
Helaas geen transmitter, dat zou wel mooi zijn geweest, want dan kun je de muziek op je toestel
[ Voor 62% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2010 17:00 . Reden: toevoeging en spelfouten. ]
Dat is jammer. Is er dan geen alternatief? In een externe fm transmitter misschien?Verwijderd schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 16:54:
Dat hebben alleen de nieuwe Nokia (multimedia) telefoons, de Legend heeft dat dus niet.
Waarschijnlijk heb je gelezen dat de Legend ook een FM radio heeft.![]()
Iemand hiermee ervaringen?
Externe FM-transmitters bestaan maar zijn niet echt ideaal naar mijn mening. Je kunt beter gewoon een radio met 3,5mm-ingang of bluetooth kopen.
[ Voor 4% gewijzigd door MarcoC op 14-05-2010 17:25 ]
Verwijderd
hoe bedoel je dataverbinding?Verwijderd schreef op donderdag 13 mei 2010 @ 17:35:
[...]
Heb je bij het verbinden (neem aan dat het USB is?) aangegeven dat het om een dataverbinding gaat? Anders even via de notifications balk doen. Verder alleen maar een kwestie van openen in WIndows Explorer.
als ik hem (via usb) aansluit op pc dan selecteer ik hem op diskdrive.
OT: Of zoals ik zelf proberen om die aan te brengen op de audio-chip (TDAxxxx) en daarmee een autoradio t.w.v. 100,- tweedehands om zeep helpenMarcoC schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 17:25:
Externe FM-transmitters bestaan maar zijn niet echt ideaal naar mijn mening. Je kunt beter gewoon een radio met 3,5mm-ingang of bluetooth kopen.
Zijn er meer gebruikers onder ons die problemen hebben met de Uitzendinggemist app?
Ik krijg helaas geen beeld...
(build 1.31.405.4)
Zoals al vermeld heeft de Legend geen FM transmitter (geen enkel Android toestel volgens mij), enigste manier is dus met een externe transmitter of nieuwe radio. Waarover verder zat info met Google te vinden is en waar dit topic niet voor bedoelt is.CK3v1N schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 10:40:
[...]
Hoe sluit je je Legend dan op aan?
Je antwoord is even "zuinig" als mijn vraag...
Ik heb nog niets geprobeerd omdat ik ook niet weet wat de mogelijkheden zijn.
Zoals ik zei beschik ik over een oude (Volvo) radio. Een ingebouwde standaard radio zonder bluetooth.
Ik las ergens over een FM transmitter? Of beschik de Legend zelf over z'n transmitter?
(ಠ_ಠ) ¿doʞ u,z do ʇıp ʇɐɐʇs ɯoɹɐɐʍ
Vanaf ongeveer 18.00 kan ik geen contact meer met het internet krijgen. Ik heb gewoon 3/4 streepjes maar ik zie geen 3G of H icoontje meer. Wat valt hieraan te doen ?
ff vliegtuigmodus aan- en daarna weer uitzetten.Yassir020 schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 19:09:
Vanaf ongeveer 18.00 kan ik geen contact meer met het internet krijgen. Ik heb gewoon 3/4 streepjes maar ik zie geen 3G of H icoontje meer. Wat valt hieraan te doen ?
Laat maar, storing bij VodafoneYassir020 schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 19:09:
[ Voor 12% gewijzigd door SlagerBlom op 14-05-2010 19:58 ]
Heb ik geprobeerd maar nog steeds niks. Reboot heeft ook niet geholpen. En als ik kijk bij instellingen staat er onder het kopje gegevensverbinding 'bezig met inschakelen'. Dit blijft de hele tijd zo.
Zal dan wel een storing zijn bij je provider (vodafone?)...Yassir020 schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 19:53:
Heb ik geprobeerd maar nog steeds niks. Reboot heeft ook niet geholpen. En als ik kijk bij instellingen staat er onder het kopje gegevensverbinding 'bezig met inschakelen'. Dit blijft de hele tijd zo.
Verwijderd
Ja, ik. Maar je kunt gebruik maken van m.uitzendinggemist.nl in je browser, dat is bijna hetzelfde.Rob Z schreef op vrijdag 14 mei 2010 @ 18:25:
[...]
Zijn er meer gebruikers onder ons die problemen hebben met de Uitzendinggemist app?
Ik krijg helaas geen beeld...
(build 1.31.405.4)
Het beeld is dan zelfs fullscreen.
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-05-2010 23:02 ]
Gister inderdaad een VF data storing, maar ik heb toch echt dagelijks last van een wegvallende dataverbinding.
Even data uitschakelen en inschakelen en het is snel weer opgelost, maar dit hoort toch niet?!
Er zijn toch meerdere mensen met dit probleem? Is het iets van de Legend of is het een Android bug???
Ik zou toch wel graag een oplossing zien...
Even data uitschakelen en inschakelen en het is snel weer opgelost, maar dit hoort toch niet?!
Er zijn toch meerdere mensen met dit probleem? Is het iets van de Legend of is het een Android bug???
Ik zou toch wel graag een oplossing zien...
Verwijderd
ik heb ook vaak last van een wegvallende dataverbinding, het toestel geeft wel aan dat er verbinding is 3g of H
Ik heb wat vaags met internet. Ik had vrijdag en zaterdag nacht geen internet. Ook niet na switchen tussen vliegtuig modus en terug herstarten en apns resetten. Nu heb ik weer wel gewoon vol internet maar werkt het alleen bij apps die syncen... dus mail halen en lezen + plaatjes laden wel maar browser werkt niet. Iemand een idee hoe dit is op te lossen.
:edit:
Opera mini lijkt wel te werken. Probleem lijkt dus iets met de standaard browser te maken te hebben en apps die gebruik maken van de standaard browser.
:edit:
Opera mini lijkt wel te werken. Probleem lijkt dus iets met de standaard browser te maken te hebben en apps die gebruik maken van de standaard browser.
[ Voor 18% gewijzigd door haakjesluiten op 16-05-2010 11:55 ]
Vannacht was er dus *weer* een storing bij VF.
ja ik zag het maar mijn default browser is nog steeds rag. Opera mini werkt wel.... dus dit keer moet het wel software matig zijn lijkt me.
Ja dat kan natuurlijk ook. Ps Zie het Android software & discussie topic voor mijn ervaringen mbt 3 verschillende browsers...Xscope is mijn favoriet.Crazyanz schreef op zondag 16 mei 2010 @ 12:11:
ja ik zag het maar mijn default browser is nog steeds rag. Opera mini werkt wel.... dus dit keer moet het wel software matig zijn lijkt me.
[ Voor 3% gewijzigd door dafmay op 16-05-2010 13:19 ]
Ik kom er net achter dat de standaard browser alleen nog werkt als ik wifi verbinding heb....
Ik heb echt alle instellingen als gereset en weet ik het wat maar niets helpt. Soms irriteer ik me echt mateloos aan android!!!! Je zou bijna gaan denken dat microsoft heeft meegewerkt aan android.
Ik heb echt alle instellingen als gereset en weet ik het wat maar niets helpt. Soms irriteer ik me echt mateloos aan android!!!! Je zou bijna gaan denken dat microsoft heeft meegewerkt aan android.
[ Voor 13% gewijzigd door haakjesluiten op 16-05-2010 13:16 ]
...de cache ook al geleegd (via menu > toepassingen > ...) ?Crazyanz schreef op zondag 16 mei 2010 @ 13:15:
Ik kom er net achter dat de standaard browser alleen nog werkt als ik wifi verbinding heb....
Let op:
Berichten over levertijden, bestellingen, prijzen en dergelijke zaken worden verwijderd. Dit topic is alleen om het toestel te bespreken en geen dumptopic voor van alles en nog wat.
Berichten over levertijden, bestellingen, prijzen en dergelijke zaken worden verwijderd. Dit topic is alleen om het toestel te bespreken en geen dumptopic voor van alles en nog wat.