• _Christiaan_
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 19-10 14:22

_Christiaan_

Master of SOG

Verwijderd schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 23:33:
Nou ik weet niet wat er met taskkiller is gebeurt maar sinds me update er van.
Deze week heb ik me foon niet zo veel gebruikt maar ik heb 6 dagen en 15 uur met me batterij gedaan.
Normaal bij weinig gebruik was dat 4 dagen.
Dus ik weet niet wat er aan de hand is maar ik erg blij joepieeeeeee.
SubSun schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 00:19:
Het lijkt erop dat het goed werkt. Heb even gebeld en een spelletje gespeeld. Nu 16 uur van de lader en nog 93% over. Overheen algemeen wel minder in gebruik dan wat ik normaal doe.

Meestal kill ik alles. Alleen calendar clock en message staan altijd open.

Ik heb het gevoel dat voorheen android applicaties niet altijd netjes afsloten. Na het gebruik van de navigatie of bepaalde games ging ik eruit maar zag ik dat het nog wel op de achtergrond bleef draaien. Vanaf dat moment ging de accu echt snel leeg. Ook alleen maar van idle staan. Nu ik onnodige apps kill gaat de accu een stuk langer mee. Ben benieuwd.. op deze manier kan het misschien we 2 3 dagen mee en dan ben ik wel tevreden.
Hoe kan dat nou. Ik heb mn telefoon vandaag om 09.00 van de lader gehaald (ben naar het bevrijdings festival in Zwolle geweest). Heb best wel een hoop gedaan, Google Maps, gebeld, iMobsters etc. Maar dan is hij om 24.00 toch echt wel helemaal leeg.

Ook in 'rustige' periodes haalt hij de 2 dagen misschien net.

Waar kan je de HTC heen brengen voor reparatie? Ik wil hem ook niet te lang kwijt zijn i.v.m. het spelen van iMobsters (die kan je niet suspenden oid :P ).

NOSIG

• creatif
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 04-02-2023
_Christiaan_ schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 00:40:
[...]

[...]

Hoe kan dat nou. Ik heb mn telefoon vandaag om 09.00 van de lader gehaald (ben naar het bevrijdings festival in Zwolle geweest). Heb best wel een hoop gedaan, Google Maps, gebeld, iMobsters etc. Maar dan is hij om 24.00 toch echt wel helemaal leeg.

Ook in 'rustige' periodes haalt hij de 2 dagen misschien net.

Waar kan je de HTC heen brengen voor reparatie? Ik wil hem ook niet te lang kwijt zijn i.v.m. het spelen van iMobsters (die kan je niet suspenden oid :P ).
Je Legend is niet stuk, ik denk dat het gemiddelde 1,5 dag is.. Hoe andere mensen hier 4 of 6 dagen halen, is voor mij een raadsel, omdat zelfs grote reviewers er maximaal 2 dagen uithalen. Het zou naar mijn idee misschien kunnen wanneer je de telefoon echt bijna niet gebruikt en anders wil ik ook wel graag weten hoe ze dit voor elkaar krijgen.. Ik denk wel dat bijvoorbeeld GPS en het automatisch updaten van een hoop programma's je accu snel leegtrekt.

Dus: misschien gaat je telefoon pas lang mee als je 'm gewoon hele dagen (bijna) niet gebruikt, dat maak ik namelijk op uit die andere posts. 8)7

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:12
Kun je eigenlijk zien hoeveel data je verbruikt? Ik ben deze optie nog niet tegengekomen. Zie ik iets over het hoofd?

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 22:09:
[...]

Exact hetzelfde probleem hier....
Bij mij lijkt het probleem zich steeds voor te doen nadat ik de phone 's nachts heb opgeladen. De volgende ochtend valt bluetooth uit, steeds na +/- 10min verbonden te zijn met de wagen.
't Ligt echt aan de Legend en niet aan de wagen want wanneer verbinding uitgevallen is reageert bluetooth op de telefoon zeer slecht: widget om bluetooth in/uit te schakelen werkt niet meer en melding "verbinding met carkit verbroken" blijft constant op homescreen staan.

• haakjesluiten
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 04-11 16:44
Verwijderd schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 21:22:
Dank je wel, dat dacht ik al omdat ik geen waarschuwing heb gehad. Vond het ook al veel.

Even iets anders, ik heb hiervoor een Spica gehad waar ik 2.1 en Lkmod op heb gezet. Hiermee kon ik ook met de stem op google zoeken of contacten zoeken. Weet iemand of dit ook beschikbaar is voor de Legend?
Vond het goed werken maar kan het nergens vinden. Volgens mij heeft de Nexus one dat ook.
Waarschijnlijk (nog) niet beschikbaar?
ja er zwerft ergens een APK rond ik had het eerst ook op me legend staan maar ik heb het er weer af gegooit omdat ik het nooit gebruikte. Werkte trouwens prima (alleen in engels)

• Mark-
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 04-11 15:35
henkna schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 09:48:
Kun je eigenlijk zien hoeveel data je verbruikt? Ik ben deze optie nog niet tegengekomen. Zie ik iets over het hoofd?
Ik heb inderdaad nergens datatellers of gesprekstimers kunnen vinden...
Datateller heb ik opgelost door Netcounter te installeren. Prima app!

• SubSun
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
1 dag en 4 uur unplugged: 83%

Deze laatste weken zit ik wel ver onder mijn normale gebruik. Doordeweeks gebruik ik de telefoon echt weinig. Werk meestal tot 5 uur en dan wordt de telefoon nauwelijks gebruikt. vaak een kort gesprek of helemaal geen, stuk of 5 sms berichten.

Pas in de avond wat actiever. Vaak kwartier tot half uur internet, paar games, gemiddeld ongeveer 15 min bellen

Mijn nieuwe abo is nog niet ingegaan dus heb nog geen data-abo. Automatische updates van bv mail staan dan ook uit. Internet gaat over wi-fi, wat ik meteen weer uitschakel na gebruik.

Volgende week gaat data-abo in dan wil ik wel regelmatig mail enzo laten ophalen. In het weekend bel ik ook een stuk meer/internet/games/af en toe navigatie

Ik zou tevreden zijn als met mijn normale gebruik de tel ongeveer 2 dagen mee zou gaan. Denk niet dat het haalbaar is trouwens.

Nu 1 dag = ongeveer 20% accu = 5 dagen
Bij normaal gebruik verwacht ik dat ik de tel ongeveer 3x zoveel gebruik. Als de accu dan ook 3x zo snel leeg is haal ik misschien anderhalve dag

• Yassir020
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 25-01 22:12
De Legend heeft 600 mhz en de Desire 1ghz. Is het verschil groot ? En merk je er ook iets van ?

• creatif
Yassir020 schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 14:38:
De Legend heeft 600 mhz en de Desire 1ghz. Is het verschil groot ? En merk je er ook iets van ?
Je merkt het alleen als je ze allebei zou gebruiken. Ik vind de Legend persoonlijk snel genoeg, geen haperingen of rare dingen.

• dafmay
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 04-11 10:32
SubSun schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 11:37:
...
Mijn nieuwe abo is nog niet ingegaan dus heb nog geen data-abo. Automatische updates van bv mail staan dan ook uit. Internet gaat over wi-fi, wat ik meteen weer uitschakel na gebruik.
...
Kijk daar hebben we um! Naar mijn ervaring is 3G/H dataverbinding namelijk bij normaal dagelijks gebruik de grootste boosdoener mbt slechte accuduur.

Ik heb laatst namelijk eens voor de gein gekeken wat er gebeurd wanneer ik 3G/H verbinding helemaal uit zet op m'n Legend...maw slechts een "gsm" verbinding. En ik zag toen dat de accu superlang meegaat. Ook zelfs met auto-sync (email, weer, agenda) aan. Geen wifi of gps gebruik uiteraard, dan zal de accu wel weer sneller leeg getrokken worden.

En natuurlijk helemaal wanneer je dmv auto-sync vaak laat updaten. Ikzelf auto-sync email/weer/agenda slechts ieder uur...geen twitter oid.

Auto-sync icm een 3G/H dataverbinding trekt de accu dus erg snel leeg is mijn conclusie...

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 06-05-2010 14:59 ]

• CK3v1N
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:30
MaCk- schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 11:01:
[...]

Ik heb inderdaad nergens datatellers of gesprekstimers kunnen vinden...
Datateller heb ik opgelost door Netcounter te installeren. Prima app!
Je kan ook 3g watchdog installeren. Werkt ook prima.

Heeft iemand van jullie ook al ondervonden dat het typen van een bericht niet werkt?
Je krijgt dus een smsje, je wil terug sturen maar wat je ook indrukt, het berichtveld blijft leeg.
Het rare is dat de Legend wel woordsuggesties geeft maar ze verschijnen niet in het bericht zelfs.

Een bug?

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

• n00bs
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 04-11 15:43

n00bs

Het is weer Zomer!

De CPU van de Desire is sowieso sneller ook op gelijke clock! en je merkt wel degelijk verschil. Ik heb zelf de Legend maar ondanks dat de Desire alles op een hogere resolutie gebruikt, is de Desire veel vloeiender, vooral met games of veel apps open.

• dafmay
Hier is ook een aparte topic voor gestart...

Verwijderd

In bepaalde woningen heb ik slecht ontvangst met de Legend. De dataverbinding gaan dan op G (in plaats van G3 of H) en ik kan niet gebeld worden. Als ik zelf ermee wil ga bellen, dan gaan de dataverbinding weg (dus de G) en dan kan ik via GSM wel bellen.

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-11 09:23
Verwijderd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 17:30:
In bepaalde woningen heb ik slecht ontvangst met de Legend. De dataverbinding gaan dan op G (in plaats van G3 of H) en ik kan niet gebeld worden. Als ik zelf ermee wil ga bellen, dan gaan de dataverbinding weg (dus de G) en dan kan ik via GSM wel bellen.
Ok! ;)

Nickname does not reflect reality

• dafmay
Krijgen jullie het afgelopen half uur ook de melding "timeout opgetreden bij verbindings socket" bij het sync-en van Gmail (email en agenda)? Icoontje van sync met uitroepteken in statusbalk...

Issues lijken nu opgelost...was blijkbaar een kleine hickup bij Gmail.

[ Voor 16% gewijzigd door dafmay op 06-05-2010 19:11 ]

Verwijderd

Klopt, toen ik je bericht las kon ik ook niet syncen of bestaande mail ophalen. Nu wel weer. ;)

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2010 19:18 ]

• dafmay
Verwijderd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 19:17:
Klopt, toen ik je bericht las kon ik ook niet syncen of bestaande mail ophalen. Nu wel weer. ;)
Ah..."blij" om te horen dat ik niet de enige was, en inderdaad een Gmail probleem (en niet van de Legend!)

[ Voor 4% gewijzigd door dafmay op 06-05-2010 19:50 ]

• tiswat
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:12
CK3v1N schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 15:02:
[...]

Je kan ook 3g watchdog installeren. Werkt ook prima.

Heeft iemand van jullie ook al ondervonden dat het typen van een bericht niet werkt?
Je krijgt dus een smsje, je wil terug sturen maar wat je ook indrukt, het berichtveld blijft leeg.
Het rare is dat de Legend wel woordsuggesties geeft maar ze verschijnen niet in het bericht zelfs.

Een bug?
Ja ik, ook als je de telefoon kantelt om een sms te sturen. Dan kan je wel typen maar je ziet niets..

Verwijderd

creatif schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 07:59:
[...]

Je Legend is niet stuk, ik denk dat het gemiddelde 1,5 dag is.. Hoe andere mensen hier 4 of 6 dagen halen, is voor mij een raadsel, omdat zelfs grote reviewers er maximaal 2 dagen uithalen. Het zou naar mijn idee misschien kunnen wanneer je de telefoon echt bijna niet gebruikt en anders wil ik ook wel graag weten hoe ze dit voor elkaar krijgen.. Ik denk wel dat bijvoorbeeld GPS en het automatisch updaten van een hoop programma's je accu snel leegtrekt.

Dus: misschien gaat je telefoon pas lang mee als je 'm gewoon hele dagen (bijna) niet gebruikt, dat maak ik namelijk op uit die andere posts. 8)7
Nou ik gebruik me telefoon misschien niet zo veel als andere hier.
Ik heb zo wie zo alles uit staan zo als wifi, gprs, mobile internet, en synchroniseren.
Ik zet het gewoon zelf aan als ik het nodig heb.
En in die 6 dagen heb ik wat smsjes gestuurd stuk of 6 en ben 2 keer gebeld heb paar keer me mail opgehaald en heb even op internet gezeten.
Dus het gebruik was wel minimaal.
Maar ik denk dat mijn batterij best wel strek is en die van andere iets minder :|
Daar kan echt een heel groot verschil in zitten helaas.

Verwijderd

Hebben jullie ook dat de sticker op de batterij niet de hele batterij bedekt, dus aan de randjes zie je nog het metaal? Misschien heb ik een "maandagochtend" exemplaar...

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2010 21:00 ]

• Gugger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 04-11 16:47
Gugger schreef op dinsdag 27 april 2010 @ 12:40:
Ik heb een probleem; mijn wekker kon ik altijd laten snoozen door de telefoon om te draaien of als hij al op z'n kop lag door er even op te tikken. Sinds enkele dagen werkt dit echter niet meer en moet ik echt op snooze klikken of de volumeknop indrukken om te laten snoozen. Ik heb alles programma's al verwijderd die ik de afgelopen tijd heb geïnstalleerd en telefoon uit- en weer ingeschakeld, maar dat helpt allemaal niet.

Iemand enig idee hoe ik dit weer goed krijg?
Ik heb dit probleem nog steeds, niemand heer nog meer last van of iemand die weet of hier een instelling voor is (ik heb overal al gezocht, maar kan er niets over vinden in de menu's). Echt behoorlijk irritant dit! Laatste mogelijkheid is een harde reset, maar daar heb ik niet zoveel zin in (dan moet ik opnieuw beginnen met Bonsai Blast }:O )

"Its a Backstreet Boys world and at the end of the day, you just want to go home and kill yourself." - Billy Corgan (Smashing Pumpkins)

• haakjesluiten
Ik heb gister perongeluk met de system app ALLES afgesloten dus dan moet je zelfs je pin opnieuw invoeren. Schijnbaar heeft dat geholpen vandaag 6 smsjes verstuurd 9 minuten gebeld 1uur 20 scherm aan en dus geinternet en weet ik het. 5min google maps/layar gebruikt met GPS. en heb nog 70% over :)

edit
ohja en 14uur 30min van stroom. en auto sync etc staat aan

[ Voor 10% gewijzigd door haakjesluiten op 06-05-2010 21:49 ]

Verwijderd

Hmmmm. As ik mijn net.nieuwe legend opgeladen heb, dan gaat ie ongeveer 7 a 8 uur mee. Ik haal de avond niet. Doe ik wat verkeerd?

• dafmay
Verwijderd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 22:29:
Hmmmm. As ik mijn net.nieuwe legend opgeladen heb, dan gaat ie ongeveer 7 a 8 uur mee. Ik haal de avond niet. Doe ik wat verkeerd?
Misschien moet je eerst eens even rustig dit topic doorlezen/zoeken voordat je een vraag zomaar dumpt 8)7

sjezus..zelfs vandaag is er weet ik hoeveel al over geschreven!

[ Voor 11% gewijzigd door dafmay op 06-05-2010 22:40 ]

Verwijderd

Crazyanz schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 10:47:
[...]

ja er zwerft ergens een APK rond ik had het eerst ook op me legend staan maar ik heb het er weer af gegooit omdat ik het nooit gebruikte. Werkte trouwens prima (alleen in engels)
Gevonden, bedankt! Dit is de link:

http://voicesearch.googlecode.com/files/VoiceSearch_2.1.apk

Edit, werkt idd niet met nederlandse woorden/namen.
Hopelijk wordt die nog verbeterd. Kan het dan alleen niet zien, maar zoek hem dan wel weer op.

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 06-05-2010 22:51 ]

Verwijderd

Dat zal wel. Maat toch vraag ik het mij af.. trouwens waarom direct beginnen over dat ik het topic maar eens moet lezen. wat heb je daar aan om dat direct te melden. ik ben al tijden dit forum aan het volgen, maar soms ff geen zin om te spitten. zit trouwens ook lekker op de bank met mijn legend op schoot dus... als je het zo erg vindt dat ik iets vraag wat L vaker is voorbij gekomen...sorry. mijn excuses..

• creatif
Verwijderd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 20:37:
[...]

Nou ik gebruik me telefoon misschien niet zo veel als andere hier.
Ik heb zo wie zo alles uit staan zo als wifi, gprs, mobile internet, en synchroniseren.
Ik zet het gewoon zelf aan als ik het nodig heb.
En in die 6 dagen heb ik wat smsjes gestuurd stuk of 6 en ben 2 keer gebeld heb paar keer me mail opgehaald en heb even op internet gezeten.
Dus het gebruik was wel minimaal.
Maar ik denk dat mijn batterij best wel strek is en die van andere iets minder :|
Daar kan echt een heel groot verschil in zitten helaas.
Serieus, wat? Jouw batterij is best sterk en van andere gebruikers minder? 8)7
Nee sorry, dat gaat er bij mij niet in.. Het verschil zit 'm duidelijk in het gebruik. Nogal logisch dat je telefoon langer stand by is wanneer je al je data uit hebt staan, daar gaat het juist om.

De gemiddelde gebruiker heeft gewoon af en toe gps en vaker op een dag de data verbinding aan staan, dan is het logisch dat een telefoon minder lang stand by is. Dat heeft niks te maken met het verschil tussen accu's, daar zijn ze heus wel op getest. Natuurlijk zal er minimaal verschil in zitten, maar dan heb je het niet over dagen..

• xileS
  • Niet online
Ik heb heel vaak, als ik iemand wil bellen, door bijvoorbeeld een foto aan te klikken in de favorieten lijst. Er helemaal niks gebeurt. Ik kan dus zo vaak klikken als ik wil, maar bellen doet hij niet ;s. Soms gaat hij opeens over na 2 minuten ofzo, maar nu probeer ik weer iemand te bellen, maar krijg het dus niet voor elkaar. Zelfs het handmatig invoeren van een nummer en dan op Bellen drukken wilt niet lukken :s. Alleen even opnieuw opstarten gaat het oplossen denk ik, maar weet iemand misschien waar het aan ligt? Begint wel beetje irritant te worden.

Verwijderd

creatif schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 23:06:
[...]

Serieus, wat? Jouw batterij is best sterk en van andere gebruikers minder? 8)7
Nee sorry, dat gaat er bij mij niet in.. Het verschil zit 'm duidelijk in het gebruik. Nogal logisch dat je telefoon langer stand by is wanneer je al je data uit hebt staan, daar gaat het juist om.

De gemiddelde gebruiker heeft gewoon af en toe gps en vaker op een dag de data verbinding aan staan, dan is het logisch dat een telefoon minder lang stand by is. Dat heeft niks te maken met het verschil tussen accu's, daar zijn ze heus wel op getest. Natuurlijk zal er minimaal verschil in zitten, maar dan heb je het niet over dagen..
Je niet zo aangevallen voelen hoor.
We hebben het pas in dit topic over verschil van batterij gehad vandaar.
En tuurlijk heb ik me data uit staan als ik het niet nodig heb, dat scheeld ook weer batterij he :*)
En ja gemiddelde gebruiker of niet een batterij kan echt heel veel verschillen van elkaar hoor.
En ja zelfs dagen verschil heb het gezien met mijn oude telefoon de Samsung jet.
Mijn zus had ook een Samsung jet en daar was heel veel verschil, tussen haar batterij en de mijne.

En tuurlijk gaat je batterij zo wie zo sneller als je veel met je telefoon doet
;)

• creatif
Verwijderd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 23:28:
[...]

Je niet zo aangevallen voelen hoor.
We hebben het pas in dit topic over verschil van batterij gehad vandaar.
En tuurlijk heb ik me data uit staan als ik het niet nodig heb, dat scheeld ook weer batterij he :*)
En ja gemiddelde gebruiker of niet een batterij kan echt heel veel verschillen van elkaar hoor.
En ja zelfs dagen verschil heb het gezien met mijn oude telefoon de Samsung jet.
Mijn zus had ook een Samsung jet en daar was heel veel verschil, tussen haar batterij en de mijne.

En tuurlijk gaat je batterij zo wie zo sneller als je veel met je telefoon doet
;)
Ik voel me niet aangevallen hoor, maar vind het gewoon raar dat je zegt dat jouw batterij beter is dan die van anderen.. De duur van de batterij bij twee exact dezelfde telefoons met dezelfde provider en het zelfde gedrag, verschilt niet in dagen, dat gaat er bij mij echt niet in. Dan kan een fabrikant zich toch niet veroorloven!

On-topic:

Waar het hier om gaat is het verschil tussen een gebruiker die wel (veel) gps en data gebruikt tegenover een andere gebruiker die het uit heeft staan of bijna niet gebruikt. Dat maakt nogal een verschil. Het is alleen zo dat de gemiddelde gebruiker graag up to date blijft met mail, Friend stream en andere online diensten.

Toch vind ik dat de Legend zich goed redt met zo'n eerste rom, want het kan alleen nog maar beter worden!

• dafmay
Verwijderd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 23:05:
Dat zal wel. Maat toch vraag ik het mij af.. trouwens waarom direct beginnen over dat ik het topic maar eens moet lezen. wat heb je daar aan om dat direct te melden. ik ben al tijden dit forum aan het volgen, maar soms ff geen zin om te spitten. zit trouwens ook lekker op de bank met mijn legend op schoot dus... als je het zo erg vindt dat ik iets vraag wat L vaker is voorbij gekomen...sorry. mijn excuses..
Nog ff off-topic dan. Jij wil niet spitten, kost allemaal te veel moeite...dus moeten andere mensen die moeite maar voor jou doen??!! Tja...dan kun je van mij altijd een dergelijke reactie verwachten.

• creatif
Bij Modaco hebben ze de eerste custom rom al voor mekaar.. Wat zijn die gasten toch snel! Ik hoef persoonlijk nog geen custom rom, want Android werkt gewoon erg goed! Het enige wat ik tot nu toe erg jammer vind, is dat Google Earth (nog) niet werkt op de Legend. Hopen dat die toch nog beschikbaar wordt gesteld. :)

[ Voor 31% gewijzigd door creatif op 07-05-2010 09:23 ]

• dafmay
creatif schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 09:22:
Bij Modaco hebben ze de eerste custom rom al voor mekaar.. Wat zijn die gasten toch snel! Ik hoef persoonlijk nog geen custom rom, want Android werkt gewoon erg goed! Het enige wat ik tot nu toe erg jammer vind, is dat Google Earth (nog) niet werkt op de Legend. Hopen dat die toch nog beschikbaar wordt gesteld. :)
Ik las gisteren dat er een custom rom uit is voor de Desire, maar nog niet voor de Legend. Nu dus wel??? _/-\o_

Edit : gezien...inderdaad nu ook al een custom rom voor de Legend!!! Ik ga mij eens rustig inlezen dit weekend.

[ Voor 9% gewijzigd door dafmay op 07-05-2010 09:28 ]

• CK3v1N
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07:30
tiswat schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 20:06:
[...]

Ja ik, ook als je de telefoon kantelt om een sms te sturen. Dan kan je wel typen maar je ziet niets..
Hoe los jij dit dan op? Want de laatste tijd heb ik dit probleem voortdurend en het enige wat lukt is wat andere toepassingen openen en sluiten en dan werkt het weer. Zeer vervelend.

Ook wou ik gisteren een contact openen. Lukte niet dus gaf ik het op. Nu probeer ik naar mijn vader te bellen door op zijn foto te klikken in het favorieten widget, belt hij naar dat andere contact maar met de foto van mijn vader er nog steeds op...

Dit zou toch allemaal niet mogen? Zeker het sms probleem is frustrerend.
Straks belandt de legend nog eens tegen de muur. Kan ik hem helemaal niet meer gebruiken :+

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

• majoh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:12

majoh

ᕦ(ò_óˇ)ᕤ

Topicstarter
Toevallig een Taskkiller in gebruik die dingen afsluit die niet afgesloten mogen worden?

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Ik wil wel een Custom Rom:

- Vele overbodige of slechte apps eraf
- Andere default apps erin
- Nieuwe drivers

Verwijderd

Ik heb de problemen met sms'en die je aangeeft niet. Ga er eens mee naar de winkel (als hij daar vandaan komt) en vraag het de verkoper. Bespaart je een kapotte Legend...

@ n00bs,

Heb je een link voor me? Thanx. ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2010 11:11 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:10:
Ik heb de problemen met sms'en die je aangeeft niet. Ga er eens mee naar de winkel (als hij daar vandaan komt) en vraag het de verkoper. Bespaart je een kapotte Legend...

@ n00bs,

haha nee, ik wacht nog met Custom ;) ik had al gehoord dat men met de Desire nu veel crashes heeft :D dus ik kijk nog even de kat uit de boom :P
Wil ook wel weten of er nieuwe drivers ingebakken zitten, wat het de moeite maakt qua performance.

• creatif
Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:10:

@ n00bs,

Kijk even op het Legend forum op XDA, daar staat alles wat je moet weten..

Ik heb ook geen problemen met smsen; ik heb helemaal geen problemen! Net wel een startup manager erop gezet, zodat sommige apps niet meer onnodig opstarten, scheelt ook weer :)

• xileS
  • Niet online
xileS schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 23:21:
Ik heb heel vaak, als ik iemand wil bellen, door bijvoorbeeld een foto aan te klikken in de favorieten lijst. Er helemaal niks gebeurt. Ik kan dus zo vaak klikken als ik wil, maar bellen doet hij niet ;s. Soms gaat hij opeens over na 2 minuten ofzo, maar nu probeer ik weer iemand te bellen, maar krijg het dus niet voor elkaar. Zelfs het handmatig invoeren van een nummer en dan op Bellen drukken wilt niet lukken :s. Alleen even opnieuw opstarten gaat het oplossen denk ik, maar weet iemand misschien waar het aan ligt? Begint wel beetje irritant te worden.
Ik had het net weer. probeerde een nr te bellen, maar gebeurde niks. toen deed ik scherm uit en opeens gaat hij na een halve minuut aan en belt het nr dat ik getoetst had ;s. Ik draai sinds gister nu als test advanced task killer, maar daar zal het niet aan liggen denk ik, want ik had het hiervoor ook al last van. Ik zie toch niemand anders hierover klagen. Misschien van het weekend een hard reset doen en hopen dat dat het oplost.

Verwijderd

Ik wil ook nog wachten omdat ik nog een jaar en 3 maanden moet en ik dan garantie heb.
En heb het vermoeden dat FroYo ook nog wel komt voor de Legend. ;) Dat is het wachten meer dan waard.
Mijn vorige beviel niet (WM 6.5 op omnia 2) en heb hem verkocht en de Legend dus gekocht. Maar wil kijken wat er allemaal mee kan. Op XDA dus, ik ga toch even kijken, vond het flashen altijd wel leuk werk met de spica. Die had ik er los bij maar was te langzaam ondanks een betere cpu dan de Legend. Nooit meer een Samsung mobiel voor mij. Maar ik dwaal af.

Bedankt voor de tip, ik ga ff zoeken. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2010 12:31 ]

Verwijderd

*knip* Niet flamen aub.

Taskiller geïnstalleerd, ben benieuwd. Telf vanaf 7.30 in gebruik, accu nu op 50 % .

[ Voor 56% gewijzigd door RoD op 07-05-2010 13:10 ]

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 13:00:
[mbr]*knip* Niet flamen aub.[/]

Taskiller geïnstalleerd, ben benieuwd. Telf vanaf 7.30 in gebruik, accu nu op 50 % .
De laatste versie kan ook automagisch alle apps killen na X seconde van starten telefoon. Zeker aanrader om aan te zetten! wel wat belangrijke apps op de ignore lijst zetten.

• xileS
  • Niet online
Heb al een tijdje advanced task killer erop staan, maar merk geen voordelen wat betreft de accuduur. Elk applicatie die gebruikt heb, maakte geen grote verschil. accu blijft snel leeg gaan. Helaas heeft mijn tel nog nooit langer dan ongeveer 16 uur volgehouden.

• n00bs

n00bs

Het is weer Zomer!

De grootste verbruiker is 3G en GPS. Ik zou dus zeker dit zo vaak mogelijk uitzetten. Zet die widget standaard op je bureaublad

Verwijderd

Quick settings is hiervoor ook een erg goede app. hier staan veel instellingen die je dan in één keer allemaal kunt veranderen. Ook heeft deze een zaklamp (beeld wordt wit) en een batterij percentage meter. Wat er niet tussen staat kun je zelf erbij zetten. Vergeet niet als je de app wil verwijderen om je mobiele internet verbinding aan te houden. Waarom weet ik niet, maar zal vast niet goed zijn. Daarom zet ik 3g uit door de powerknop
lang in te drukken. Voor de rest een aanrader.

[ Voor 63% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2010 15:14 . Reden: toevoeging ]

• BurnHard
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-08 13:53
xileS schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 11:47:
[...]

Ik had het net weer. probeerde een nr te bellen, maar gebeurde niks. toen deed ik scherm uit en opeens gaat hij na een halve minuut aan en belt het nr dat ik getoetst had ;s. Ik draai sinds gister nu als test advanced task killer, maar daar zal het niet aan liggen denk ik, want ik had het hiervoor ook al last van. Ik zie toch niemand anders hierover klagen. Misschien van het weekend een hard reset doen en hopen dat dat het oplost.
Dit heb ik ook, heb geen task killer aan staan. Als je de tel een poosje met rust laat gaat het wel over maar op dat moment snel bellen is er niet bij. Ik heb het sinds de update van HTC voor de market

BurnHard.nl ICT Solutions

Verwijderd

What the, in de bar bovenaan staat de tijd op 14:53 u., en op de tijdwidget van HTC is het normaal 15:17 u.
Hij is dus vastgelopen. Eens kijken of hij het doet na uit en aan.

Ja dus, hij doet het weer. Zijn er meer mensen die hier al last van gehad hebben?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2010 15:24 ]

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 04-11 09:57

Saffie_time

Why use this? 42!

Verwijderd schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 15:20:
What the, In de bar bovenaan staat de tijd op 14:53 u., en op de tijdwidget van HTC is het normaal 15:17 u. Hij is dus vastgelopen. Eens kijken of hij het doet na uit en aan.
Vandaag exact hetzelfde probleem.
Herstarten heeft na 3 keer pas geholpen. Verder ineternet aan/uit flight modus aan/uit en dat soort zaken geprobeerd.
Vandaag voor het eerst gezien.
Heeft sinds die tijd ook moeite om mijn locatie te bepalen.
Nog geen idee wat dit veroorzaakt want ik heb geen nieuwe apps erop gezet sinds maandag.
Edit.
En wederom alle verbinding met internet kwijt en opstarten helpt niet. Tijd blijft bovenin vast staan en toestel blijft *aan* staan. Dat wil zeggen dat het scherm (en dus toestel) niet meer uit gaat na verloop van tijd en het scherm dus gewoon vol aan blijft staan. Das 2 keer in 1 middag en wordt zo wel vervelend.

[ Voor 21% gewijzigd door Saffie_time op 07-05-2010 16:18 ]

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Verwijderd

Bij mij deed 'ie het in één keer. Wel vaag. Hoop dat het niet weer gebeurt.

• xileS
  • Niet online
n00bs schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 14:42:
De grootste verbruiker is 3G en GPS. Ik zou dus zeker dit zo vaak mogelijk uitzetten. Zet die widget standaard op je bureaublad
GPS heb ik eigenlijk bijna nooit aanstaan. Mobiel inet laat ik wel vaak gewoon aanstaan, als ik 's avonds merk dat ik het niet meer ga redden, dan doe ik Mobiel inet ook uit ja. Had heel even juicedefender gebruikt, die dat automatisch uitzet, maar merkte daarmee weinig/geen verschil.
BurnHard schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 15:00:
[...]

Dit heb ik ook, heb geen task killer aan staan. Als je de tel een poosje met rust laat gaat het wel over maar op dat moment snel bellen is er niet bij. Ik heb het sinds de update van HTC voor de market
Hmm ben iig niet de enig dus. Wel zeer irritant, dat je niet gelijk kan bellen met een telefoon xD.

Verwijderd

creatif schreef op vrijdag 07 mei 2010 @ 08:32:
[...]

Ik voel me niet aangevallen hoor, maar vind het gewoon raar dat je zegt dat jouw batterij beter is dan die van anderen.. De duur van de batterij bij twee exact dezelfde telefoons met dezelfde provider en het zelfde gedrag, verschilt niet in dagen, dat gaat er bij mij echt niet in. Dan kan een fabrikant zich toch niet veroorloven!

On-topic:

Waar het hier om gaat is het verschil tussen een gebruiker die wel (veel) gps en data gebruikt tegenover een andere gebruiker die het uit heeft staan of bijna niet gebruikt. Dat maakt nogal een verschil. Het is alleen zo dat de gemiddelde gebruiker graag up to date blijft met mail, Friend stream en andere online diensten.

Toch vind ik dat de Legend zich goed redt met zo'n eerste rom, want het kan alleen nog maar beter worden!
Ik heb 2 dezelfde telefoons gehad met allebij dezelfde provider en het zelfde gedrag en dat verschil was dagen!

En als ik hier vaak lees dat mensen bijna het zelfde doen als mij en bij hun is hij binnen 2 dagen leeg en bij mij dan 4 dagen ja wat ga je dan denken he :-(
En ik ben dus even gaan testen om gewoon eens alles uit te zetten en te kijken hoelang de batterij dan mee gaat.
En dat is dus 6 dagen geweest. (was een test)

Maar als jij het niet fijn vind dat is zei dat mijn batterij dan misschien iets sterker is dan die van een ander bij deze heb ik dat dan niet gezegt ;)

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

Op zich geloof ik er wel in dat er verschil tussen de ene en de andere batterij kan zitten. Het is toch een chemisch ding, ik denk dat er wel verschil in bestaat.

Eigenlijk zou ik mijn telefoon eens een week moeten gebruiken met een verse install en met alle verbruikers (3G enzo) uit, om te testen. Alleen daar heb ik geen zin in :P

NOSIG

• dafmay
Ik ben ook van mening dat er nooit een verschil van 100-150% kan zitten tussen verschillende accu's. Maw waar iemand 2-3 dagen doet met een accuduur, en iemand anders 6 dagen...dat kan m.i. nooit bij hetzelfde gebruik van de telefoon.

Maw er moet een groot verschil zitten in gebruik van diensten en connectie opties. Zoals ik eerder al schreef zijn 3G/H dataverbinding en GPS de grootste verbruikers. Omdat normaal GPS niet altijd zal aanstaan (alleen bij gebruik navigatie) en dataverbinding wel vanwege sync (mail, weer, twitter, enz)...is mijn conclusie dat 3G/H dataverbinding de grootste boosdoener is.

Ik heb het getest met dataverbinding helemaal uit (ds slechts een G verbinding) en de accu gaat makkelijk 50-100% langer mee!

• Borland
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online
Weet niet of iemand dit al gepost heeft maar ik zag na het updaten dat er ook een app van Fokke en Sukke beschikbaar is. Dus voor de liefhebbers....

• _Christiaan_

_Christiaan_

Master of SOG

dafmay schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 08:31:
Ik ben ook van mening dat er nooit een verschil van 100-150% kan zitten tussen verschillende accu's. Maw waar iemand 2-3 dagen doet met een accuduur, en iemand anders 6 dagen...dat kan m.i. nooit bij hetzelfde gebruik van de telefoon.

Maw er moet een groot verschil zitten in gebruik van diensten en connectie opties. Zoals ik eerder al schreef zijn 3G/H dataverbinding en GPS de grootste verbruikers. Omdat normaal GPS niet altijd zal aanstaan (alleen bij gebruik navigatie) en dataverbinding wel vanwege sync (mail, weer, twitter, enz)...is mijn conclusie dat 3G/H dataverbinding de grootste boosdoener is.

Ik heb het getest met dataverbinding helemaal uit (ds slechts een G verbinding) en de accu gaat makkelijk 50-100% langer mee!
Volgens accugebruik is het scherm steevast de grootste verbruiker, groter dan 'mobiel stand by' (accu gebruikt door radio). Volgens dat ding verbruikt mn scherm 2 tot 3 keer zoveel als de één-na-grootste verbruiker. Heb bij mij dus maar de automatische helderheid uit gezet en handmatig erg laag gezet.

Wel leuk dat ze een OLED de markt op zetten als zijnde zuinig, terwijl dat dus helemaal niet zo is.

NOSIG

• NLuna
  • Laatst online: 01-06-2023
Wel jammer dat dit topic de laatste tijd alleen nog maar gaat over Taskillers en batterijverbruik.. Kom hier niet echt meer voor de lol, om te kijken of er nog wat nieuwtjes zijn oid ;)

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

Verwijderd

Bij contacts kan ik de telefoonnummers van mn contacts niet zien, laat staan aanpassen. Weet iemand hier de reden van en een oplossing? Kan het niet vinden, vind contacts het minpunt van android...

• haakjesluiten
_Christiaan_ schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 10:52:
[...]

Volgens accugebruik is het scherm steevast de grootste verbruiker, groter dan 'mobiel stand by' (accu gebruikt door radio). Volgens dat ding verbruikt mn scherm 2 tot 3 keer zoveel als de één-na-grootste verbruiker. Heb bij mij dus maar de automatische helderheid uit gezet en handmatig erg laag gezet.

Wel leuk dat ze een OLED de markt op zetten als zijnde zuinig, terwijl dat dus helemaal niet zo is.
OLED is zuiniger dan LCD maar dat wil niet zeggen dat het niets meer verbruikt. Daarnaastsnap ik je conclusie niet dat je scherm meer verbruikt dan mobiel stand by en dat OLED dus niet zuinig is 8)7

[ Voor 6% gewijzigd door haakjesluiten op 08-05-2010 15:23 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 14:59:
Bij contacts kan ik de telefoonnummers van mn contacts niet zien, laat staan aanpassen. Weet iemand hier de reden van en een oplossing? Kan het niet vinden, vind contacts het minpunt van android...
Ik kan ze daar in eerste instantie ook niet zien, maar dat is volgens mij gewoon de bedoeling hoor. Als je wat wilt veranderen dan houd je je vinger op een contact en selecteer je "contact bewerken" uit het submenu

• Eriksk
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Ik heb het probleem dat de applicaties die ik wil downloaden in de market blijven staan op "download starten". Er gebeurt verder niets. Een restart hielp ook niet,... iemand een idee?

Nog een vraag, waarom kan ik ContactSync en Pocket Blu niet vinden in de market? Is er een andere manier om aan de apk's te komen?
Dat kan liggen aan je toestel, de resolutie, de androidversie die je draait, je provider, het land waar je je in bevind...
Soms kun je de .apk's vinden, weet niet of het betaalde software is, let dan op icm warez en dergelijke...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Verwijderd

Eriksk schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 20:37:
Ik heb het probleem dat de applicaties die ik wil downloaden in de market blijven staan op "download starten". Er gebeurt verder niets. Een restart hielp ook niet,... iemand een idee?
Heb ik ook wel eens, soms start de download en installatie meteen, soms niet. Soms helpt wachten gewoon, en begint 'ie ineens toch te downloaden en installeren. Ik heb het zelfs een keer gehad dat een download 's ochtends niet wilde starten (via wifi), en dat deze 's avonds na thuiskomst ineens gedownload werd (toen ik wifi weer aanzette).

• M a r c o
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 23:03:
[...]
Heb ik ook wel eens, soms start de download en installatie meteen, soms niet. Soms helpt wachten gewoon, en begint 'ie ineens toch te downloaden en installeren.
Dit gedrag heb ik ook een aantal keer gezien bij mijn Legend.

Verwijderd

Voor m'n contacts gebruik ik m'n Google contacts. Lekker makkelijk, kan ik beheren van achter mijn PC en synchronisatie werkt in principe prima. Er is echter één ding dat ik niet snap. Als ik een afbeelding aan een contact toevoeg, dan wordt die na synchronisatie minder scherp, eigenlijk best wel vrij korrelig. Nu heb ik al uitgeprobeerd of het scheelt of ik de afbeelding op m'n PC of rechtstreeks vanaf de Legend toevoeg, maar in beide gevallen wordt de afbeelding korrelig na het synchroniseren.

Is iemand dit opgevallen? En beter nog, misschien een oplossing bekend?

• RoloTomassie
  • Laatst online: 14-05-2021
Ik zal waarschijnlijk geen antwoord krijgen maar ik probeer 't toch maar eens.

Ik heb muziek gedownload via vdownloader vanuit youtube en heb die op de sd-kaart van m'n Legend gezet. Ik kan ze niet afspelen hoewel 't toch wel mp3's zijn. Ik heb 4-5 mediaplayers gedownload vanuit Android Market maar geen van hen speelt 't af. Zijn die mp3's gedecodeerd ofzo of zijn er simpelweg geen geschikte mediaplayers te vinden voor Android-smartphones?

Edit: Reboot bracht uitkomst. Stomme ik; hoe kon ik nou denken dat er geen geschikte mediaplayers beschikbaar zouden zijn! 8)7

[ Voor 13% gewijzigd door RoloTomassie op 09-05-2010 06:44 ]

• RoloTomassie
  • Laatst online: 14-05-2021
Ik had 't een tijdje geleden al eerder gevraagd... 't lukt mij maar niet om mijn pc (windows xp professional) te pairen met mijn Legend. Ik weet niet of 't aan windows ligt of aan mijn Legend. Iemand die dit wel heeft kunnen doen?

• xileS
  • Niet online
Verwijderd schreef op zondag 09 mei 2010 @ 00:29:
Voor m'n contacts gebruik ik m'n Google contacts. Lekker makkelijk, kan ik beheren van achter mijn PC en synchronisatie werkt in principe prima. Er is echter één ding dat ik niet snap. Als ik een afbeelding aan een contact toevoeg, dan wordt die na synchronisatie minder scherp, eigenlijk best wel vrij korrelig. Nu heb ik al uitgeprobeerd of het scheelt of ik de afbeelding op m'n PC of rechtstreeks vanaf de Legend toevoeg, maar in beide gevallen wordt de afbeelding korrelig na het synchroniseren.

Is iemand dit opgevallen? En beter nog, misschien een oplossing bekend?
Ja, dit heb ik ook met Outlook (zoals eerder gemeld). Zoek ook nog een oplossing hiervoor.

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
ik heb nu een heel vaag probleem met mijn toestel.
Ik kan op geen enkele manier browsen, niet met de ingebouwde browser, dolphin of opera.
Alle andere apps die ook gebruik maken van internet werken wel gewoon (market,nu.nl, mail, etc.).

Dit alles gaat over 3g, ik heb nu op het moment geen beschikking over wifi dus kan dat niet testen.
Iemand hier een idee wat dit zou kunnen zijn?

• dafmay
Ik begrijp helemaal niets van het hele contacten gebeuren op mijn Legend!

Edit : nevermind het lange verhaal...ik zal het waarschijnlijk nooit gaan begrijpen. Nu ervoor zorgen dat Gmail contacten leading zijn en dan lijken er geen issues meer 8)7

[ Voor 95% gewijzigd door dafmay op 09-05-2010 15:16 ]

Verwijderd

Edit : nevermind het lange verhaal...ik zal het waarschijnlijk nooit gaan begrijpen. Nu ervoor zorgen dat Gmail contacten leading zijn en dan lijken er geen issues meer 8)7
Behalve dat je contactafbeeldingen na het synchroniseren minder scherp worden... :?

• xileS
  • Niet online
Maar jij hebt het dus met google contacts? Want ik sync met Outlook 2007 en heb dit ook. Ik wou bijna overstappen op Google contacts om dit op te lossen. Maar dat heeft ook geen zin dus, raar dat ik hier verder niemand over hoor klagen.
Nu moet ik na het syncen alle fotos opnieuw toewijzen, want die korrellige fotos zijn niet om aan te zien.

• Zjemm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:06

Zjemm

...

Had mijn vraag ook in een ander topic gesteld maar zie dat er meer mensen met contacten sync problemen zijn:

Ha ik heb de legend gesynt met mijn outlook 2007 (alleen de contacten) nu staan al mijn contacten netjes in de legend, maar contacten die ik in de legend aan maak komen niet in outlook.

is HTC sync een 1-way sync? dus alleen vanaf pc naar phone? of heb ik een instelling gemist? in HTC sync op de pc kan ik daar verder niets voor instellen, behalve wat deze moet doen bij comflicten.

iemand hier ervaring mee? want nu moet ik contacten gaan beheren in outlook en kan ik dat niet in de legend zelf doen

dat van die afbeeldingen heb ik ook :(

opensecure.nl

• xileS
  • Niet online
Voor zover ik het weet moeten de contacten, die je als Telefoon contacten hebt toegevoegd in je legend ook gewoon naar Outlook gesynct worden. Daar heb ik zelf geen problemen in ondervonden. Ik weet niet of het uitmaakt, maar heb je de nieuwste HTC sync geïnstalleerd?

Dat van die afbeeldingen is echt irritant, daarom heb ik automatisch syncen maar uitgezet. Is er überhaupt iemand, die het syncen werkend heeft, zonder dat de afbeeldingen gecomprimeerd worden?

[ Voor 26% gewijzigd door xileS op 09-05-2010 16:56 ]

• Zjemm

Zjemm

...

vreemd ik heb op de pc de laatste htc sync. en op de telefoon kun je er volgens mij weinig aan instellen of wel?

als ik nu een nieuw contact in mijn telefoon invoer komt deze niet in mijn pc (outlook) en als ik er een in outlook toevoeg komt deze wel in mijn telefoon.

gekke is wel dat als ik een afbeelding aan een bestaand contact persoon op de telefoon toevoeg deze wel netjes naar de pc gesynct word.

overigens gebruik ik wel de optie wat ik contacten in de telefoon in groepen heb ingedeeld (vrienden, collega's)

[ Voor 64% gewijzigd door Zjemm op 09-05-2010 18:37 ]

opensecure.nl

• henkna
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23:12
NLuna schreef op zaterdag 08 mei 2010 @ 13:32:
Wel jammer dat dit topic de laatste tijd alleen nog maar gaat over Taskillers en batterijverbruik.. Kom hier niet echt meer voor de lol, om te kijken of er nog wat nieuwtjes zijn oid ;)
Mee eens...
Wat maakt het mij nu uit dat ik mijn toestel iedere avond aan de lader hang....
Lekker belangrijk hoeveel batterij % er steeds over is, ga toch lekker genieten van je toestel!

• koesie
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
koesie schreef op zondag 09 mei 2010 @ 11:38:
ik heb nu een heel vaag probleem met mijn toestel.
Ik kan op geen enkele manier browsen, niet met de ingebouwde browser, dolphin of opera.
Alle andere apps die ook gebruik maken van internet werken wel gewoon (market,nu.nl, mail, etc.).

Dit alles gaat over 3g, ik heb nu op het moment geen beschikking over wifi dus kan dat niet testen.
Iemand hier een idee wat dit zou kunnen zijn?
Opgelost, ik had een proxy app geïnstalleerd en weer weggehaald. En tijdens het weghalen is er blijkbaar iets niet goed gegaan.

Nadat ik hem opnieuw had geïnstalleerd er weer weggehaald was alles in orde.
Phewww ik was al bang voor een factory reset

• creatif
henkna schreef op zondag 09 mei 2010 @ 18:42:
[...]

Mee eens...
Wat maakt het mij nu uit dat ik mijn toestel iedere avond aan de lader hang....
Lekker belangrijk hoeveel batterij % er steeds over is, ga toch lekker genieten van je toestel!
Misschien wel, maar het is toch mooi om te weten hoe je nog langer plezier uit je toestel kan halen? ;)

• SlagerBlom
  • Laatst online: 13-09-2015
Zjemm schreef op zondag 09 mei 2010 @ 18:35:
vreemd ik heb op de pc de laatste htc sync. en op de telefoon kun je er volgens mij weinig aan instellen of wel?

als ik nu een nieuw contact in mijn telefoon invoer komt deze niet in mijn pc (outlook) en als ik er een in outlook toevoeg komt deze wel in mijn telefoon.

gekke is wel dat als ik een afbeelding aan een bestaand contact persoon op de telefoon toevoeg deze wel netjes naar de pc gesynct word.

overigens gebruik ik wel de optie wat ik contacten in de telefoon in groepen heb ingedeeld (vrienden, collega's)
Je kunt op de pc bij HTC Sync instellen of hij van de phoon naar de pc of van pc naar de phoon gesyncd word. Daarnaast ook of je alleen contacts of ook je adresbook wilt syncen.

• Zjemm

Zjemm

...

en waar kun je dat instellen dan want ik zie alleen maar wat de tool moet doen bij conflicten. (of je pc wint of je telefoon wint) maar nergens een instelling welke kant op te syncen. of ik moet heel bind zijn?

opensecure.nl

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 06 mei 2010 @ 09:50:
[...]

Bij mij lijkt het probleem zich steeds voor te doen nadat ik de phone 's nachts heb opgeladen. De volgende ochtend valt bluetooth uit, steeds na +/- 10min verbonden te zijn met de wagen.
't Ligt echt aan de Legend en niet aan de wagen want wanneer verbinding uitgevallen is reageert bluetooth op de telefoon zeer slecht: widget om bluetooth in/uit te schakelen werkt niet meer en melding "verbinding met carkit verbroken" blijft constant op homescreen staan.
Het lijkt erop dat ik een oplossing heb gevonden. Althans ik heb het probleem nu een week al niet meer gehad :D

Ik heb het programma Androbex geïnstalleerd en die installeert nieuwe BT bestanden/ drivers....
http://nl.androlib.com/an...drobex-activity-jBFm.aspx

Ben benieuwd of dit ook voor jou werkt!

• SlagerBlom
Zjemm schreef op maandag 10 mei 2010 @ 11:14:
en waar kun je dat instellen dan want ik zie alleen maar wat de tool moet doen bij conflicten. (of je pc wint of je telefoon wint) maar nergens een instelling welke kant op te syncen. of ik moet heel bind zijn?
In mijn geval moest ik syncen vanaf de pc naar mijn mobiel dus koos ik voor item op pc behouden, item op mobiel vervangen. Als je dat andersom doet synct die van mobiel naar pc. (maar goed, prog blinkt niet uit in duidelijkheid en instellingen)
Heb trouwens mijn Legend geroot via de MoDaCo-methode. Er zit een vervelend bugje in dat je na 2 reboots geen nieuwe apps meer kunt installeren dus zaak om dat meteen te doen. Hopelijk komt er binnenkort een bugvrije Rom. (heb helaas nog niet de onlinekitchenrom waar app2sd al zit ingebakken dus daar moet ik nog iets voor verzinnen.
Daarnaast over de batterijduur. Met 3G aan doet hij het maximaal een uur of 16. Uitschakeling van 3G zorgde voor een toename van 1 1/2 dag. Zal wel te maken hebben met het feit dat de 3G ontvangst hier niet zo goed is en hij dus extra stroom verbruikt om die verbinding in stand te houden.

[ Voor 35% gewijzigd door SlagerBlom op 10-05-2010 11:50 ]

• Zym0tiC
  • Laatst online: 07:15

Zym0tiC

^_^

Waar blijven trouwens de custom roms voor de legend (muv de modaco)? Voor de desire kun je er nu al met gemak +/- 4 vinden. * Zym0tiC wants cyagon like rom

There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!

• SlagerBlom
Die komen vanzelf als je even geduld hebt.

• creatif
Zym0tiC schreef op maandag 10 mei 2010 @ 12:35:
Waar blijven trouwens de custom roms voor de legend (muv de modaco)? Voor de desire kun je er nu al met gemak +/- 4 vinden. * Zym0tiC wants cyagon like rom
De Desire is een telefoon die wat meer in de smaak valt, dus interessanter is voor rom chefs. Met de HD2 had ik echt behoefte aan custom roms, maar dat heb ik met de Legend totaal niet. Het werkt zoals het moet.

• dafmay
creatif schreef op maandag 10 mei 2010 @ 14:16:
[...]

De Desire is een telefoon die wat meer in de smaak valt, dus interessanter is voor rom chefs. Met de HD2 had ik echt behoefte aan custom roms, maar dat heb ik met de Legend totaal niet. Het werkt zoals het moet.
Yep same here. De Legend draait prima. Het enige waarvoor een custom rom echt fijn zou zijn is :

- installeren van apps op geheugenkaart ipv intern geheugen
- deinstalleren standaard apps (facebook, peep, enz...)
- deactiveren automatisch opstarten apps
- wellicht beter geheugen en accu verbruik

En toch vind ik dat behoorlijke verbeterpunten, dus ja laat maar komen die custom rom's :)

• creatif
dafmay schreef op maandag 10 mei 2010 @ 14:52:
[...]

Yep same here. De Legend draait prima. Het enige waarvoor een custom rom echt fijn zou zijn is :

- installeren van apps op geheugenkaart ipv intern geheugen
- deinstalleren standaard apps (facebook, peep, enz...)
- deactiveren automatisch opstarten apps
- wellicht beter geheugen en accu verbruik

En toch vind ik dat behoorlijke verbeterpunten, dus ja laat maar komen die custom rom's :)
- Installeren op de geheugenkaart is HTC als het goed is mee bezig
- Deactiveren van automatisch opstartende apps kun je voor een deel al regelen met een startup manager (die zijn te vinden op de market)
- Met een nieuwe originele HTC rom zal het verbruik van accu en het geheugen beter geregeld zijn en aangezien we pas op de eerste rom bezig zijn..

:)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• dafmay
creatif schreef op maandag 10 mei 2010 @ 17:00:
[...]

- Installeren op de geheugenkaart is HTC als het goed is mee bezig
- Deactiveren van automatisch opstartende apps kun je voor een deel al regelen met een startup manager (die zijn te vinden op de market)
- Met een nieuwe originele HTC rom zal het verbruik van accu en het geheugen beter geregeld zijn en aangezien we pas op de eerste rom bezig zijn..

:)
Helemaal met je eens...alleen de startup manager kan dacht ik alleen als je toestel is ge-root. Ga ik nog even uitzoeken in de Market...

edit : gevonden...startup auditor 2.3.1...geen root meer nodig.
edit 2 : geinstalleerd (geen root nodig) en je kunt inderdaad vrijuit bepalen welke apps of services niet dienen te worden opgestart. Maar ik vind dit toch vrij link...straks start m'n telefoon helemaal niet meer op/door. Tja een hard reset is dan altijd nog mogelijk, maar zit ik natuurlijk niet op te wachten....nah ik laat het lekker zo :)

[ Voor 28% gewijzigd door dafmay op 10-05-2010 17:18 ]

• dafmay
Was ik inderdaad al van op de hoogte. Maar zolang er geen nieuwe officiele Android ROM of een patch of gedeeltelijke upgrade wordt uitgebracht, zou een custom rom een uitkomst bieden...
Een custom rom niet perse... meer het rooten en de applicatie Apps2SD (die soms in Custom Roms is opgenomen)

• dafmay
CLB schreef op maandag 10 mei 2010 @ 17:11:
Een custom rom niet perse... meer het rooten en de applicatie Apps2SD (die soms in Custom Roms is opgenomen)
Inderdaad :) Zo tussen het werk door af en toe posten is ook niet altijd even handig ;)

• Rob Z
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 04-11 08:02
Crazyanz schreef op zondag 28 maart 2010 @ 13:44:
advanced app killer ;)

Iemand trouwens ervaring met de uitzending gemist app? Ik krijg alleen super klein beeld en als ik dan op fullscreen ga heb ik alleen een zwart beeld.
Jazeker: "Deze video kan niet worden afgespeeld" |:(

Update: de app geinstalleerd via het linkje onderaan de pagina.
Helaas geen beeld of geluid.
Heeft iemand enig idee waaraan dat kan liggen?

[ Voor 17% gewijzigd door Rob Z op 11-05-2010 05:52 ]

• breinstein
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 27-06-2011
Op de franse site van HTC is een nieuwe rom voor de Legend te vinden, versie nr : 1.32.163.1 . Ik heb via Twitter aan Mark Moons gevraagd of er binnenkort op de Nl site ook een nieuwe rom te verwachten viel. Ik kreeg daarop als antwoord dat alle toekomstige HTC android updates , OTA updates zullen zijn .. Een compleet nieuwe downloadable rom via de site zit er dus blijkbaar niet meer in.

Heb trouwens nergens nog kunnen vinden wat er nieuw is in de franse rom.

• creatif
Op XDA staat een nieuwe custom rom voor de liefhebbers.. Inclusief de mogelijkheid apps te installeren op de sd kaart.. Ik wacht zelf nog wel even wat langer, stock rom bevalt te goed..

• Mathieuh
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 26-09-2023
Ik ben in het blije bezit van een htc legend en de dag dat ik hem kreeg heb ik hem geupdate naar de nieuwste firmware.
Vandaag heeft mijn moeder ook een htc legend gekregen en daar draait nog 1.23.161.1 op.
dus ik vrolijk naar systeemsoftware-updates en dan op nu controleren.
ik krijg letterlijk de volgende melding:
De telefoon is up-to-date
Er zijn updates beschikbaar op de telefoon.
vervolgens kan ik alleen op "ok" drukken

mijn eigen htc legend (simlockvrij via t-mobile) geeft dezelfde melding en spreekt zichzelf dus ook tegen maar draait wel gewoon 1.31.405.4
De legend van m'n moeder die volgens mij branded vodafone is (opstartscherm en doosje zijn met vodafone logo, ook zijn er vodafone apps voorgeïnstalleerd) kan de update op de een of andere manier niet vinden, wat kan ik doen om hem geupdate te krijgen want ik kan nu natuurlijk niet bv google goggles en bijvoorbeeld nu.nl apps downloaden..

edit: de melding wordt zowel via wifi als mobiel internet weergegeven

[ Voor 5% gewijzigd door Mathieuh op 10-05-2010 22:27 ]

• jvbijleveld
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 04-11 18:29
D'r zijn meer mensen die hier last van hebben/hadden. Heeft met het branden van vodafone te maken, pas als zij de update vrij geven kan je hem installeren.

...

Verwijderd

1.31.405.4 is de update, je hebt dus de nieuwste versie.
Daarmee kun je o.a. de apps in de market die de camera gebruiken installeren. ;)

Edit,

Verkeerd gelezen, het antwoord hierboven is juist, dan moet je wachten op de vodafone versie en dat kan nog wel ff duren... Ze zijn daar namelijk niet zo snel mee.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 10-05-2010 22:45 ]

• Zjemm

Zjemm

...

Digibilly schreef op maandag 10 mei 2010 @ 11:43:
[...]

In mijn geval moest ik syncen vanaf de pc naar mijn mobiel dus koos ik voor item op pc behouden, item op mobiel vervangen. Als je dat andersom doet synct die van mobiel naar pc. (maar goed, prog blinkt niet uit in duidelijkheid en instellingen)
Nou bij mij maakt dat dus helemaal niets uit. vreemd hoor. Ik heb nu ook mn gmail account actief en die synchroniseerd gewoon via internet maar ook naar gmail toe (dus vanaf de telefoon) geen contacten.

opensecure.nl

Pagina: 1 ... 25 ... 59 Laatste

Let op:
Berichten over levertijden, bestellingen, prijzen en dergelijke zaken worden verwijderd. Dit topic is alleen om het toestel te bespreken en geen dumptopic voor van alles en nog wat.