Net Heavy Rain opnieuw uitgespeeld, maar nu met de Move motion controller. In het begin is het even wennen, omdat:
- de icoontjes nieuw zijn en niet altijd even duidelijk geörienteerd zijn, waardoor je soms de controller naar je toe haalt terwijl je hem weg moet duwen;
- de icoontjes soms iets te dicht bij elkaar staan, waardoor je het overzicht kwijtraakt. Als je op een deur wilt kloppen moet je bijvoorbeeld eerst de controller rechtop naar boven bewegen, om daarna een kloppende beweging te maken. Het tweede actie zie je pas goed zodra je de eerste actie hebt afgerond. Grote kans dat je in de tussentijd de controller iets hebt laten zakken, waardoor je actie mislukt.
Na verloop van tijd went het wel, omdat de bewegingen ook hetzelfde blijven gedurende het spel. Op een gegeven moment werkt het ook natuurlijker, maar toch heb ik de volgende op- en aanmerkingen (vanwege verhaallijn: zie spoiler)
spoiler:- Bij de eerste test (beer: 5 minuten spookrijden) vond ik het rijden met de Move wat onnatuurlijk. Met de DS3 vond ik het leuker, omdat je dan echt een sturende beweging moet maken. De motion controller moet je vanuit rechtstaande stand naar links of rechts een hoek van 90 graden laten maken. Vooral als je (als rechtshandige) een beweging naar rechts moet maken voelt dat minder natuurlijk aan dan naar rechts sturen met je DS3.
- Wat meer later in het spel liep ik tegen een stukje aan waarbij ik het spel niet kon laten doen wat ik het wilde laten doen. In het stuk waarbij je als Scott samen met Lauren naar de bodem van een revier wordt gestuurd, lukte het mij niet om Lauren te redden nadat ik mezelf had bevrijd. Je moet dan een bewegende beweging maken met de controller, nadat je de controller naar voren hebt bewogen. Mijn bewegingen werden vervolgens niet geregistreerd, waardoor ik Lauren niet kon bevrijden en zij verdronk. Hebben jullie dit ook zo ervaren?