Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-06 14:49
Tovenaar schreef op dinsdag 06 april 2010 @ 16:06:
Ik zag in de UK, US en NL store specifiek een Disc ID vermeld staan bij de DLC dus neem aan dat dit wel degelijk regiogebonden is allemaal... :(
code die op het hoesje staat (zijkant onderaan) moet gelijk zijn aan de code die bij de DLC in de PSN store vermeld staat, even oppassen dus.

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 16-12-2020
Ik dacht gisteren, na een maandje, weer eens verder te gaan spelen, echter zijn al mijn savegames verdwenen! De game begon gewoon alsof ik 'm voor het eerst in mijn PS3 stopte.
Snel op het profiel van mijn vriendin gekeken, en haar savegames waren wel gewoon aanwezig.

Weet iemand hoe dit komt, en of ik ze op een of andere manier weer terug kan krijgen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 20-05 21:31
bram1984 schreef op donderdag 15 april 2010 @ 10:33:
Ik dacht gisteren, na een maandje, weer eens verder te gaan spelen, echter zijn al mijn savegames verdwenen! De game begon gewoon alsof ik 'm voor het eerst in mijn PS3 stopte.
Snel op het profiel van mijn vriendin gekeken, en haar savegames waren wel gewoon aanwezig.

Weet iemand hoe dit komt, en of ik ze op een of andere manier weer terug kan krijgen?
Het verdwijnen van save games, alsmede vele crashes, tearing en audio stutters is helaas een bekend probleem van Heavy Rain.

Balen... maar niets aan te doen :(

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
Ik blijf het dan toch vreemd vinden dat de save games van mijn vriendin wel gewoon aanwezig zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
bram1984 schreef op maandag 19 april 2010 @ 12:52:
Ik blijf het dan toch vreemd vinden dat de save games van mijn vriendin wel gewoon aanwezig zijn.
Ander account, dus ander gedeelte van je HDD denk ik. Als jij speelt komt de game niet bij de data van je andere accounts, net zoals onder OS X een willekeurige applicatie ook niet opeens bij data van andere accounts kan komen.

Toen jij de laatste keer speelde heeft de automatische save gewoon jouw games genuked. Je kunt je er helaas ook niet tegen wapenen omdat er een zeer zware copier beveiliging op je save games zit. Regelmatig een backup maken gaat dus ook niet werken.

It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-06 20:13
Ik heb een vraag waar ik niet uit kom. Zitten spoilers in!

spoiler:
Ik zat in het appartement en speelde als die vrouw. Er kwamen overvallers binnen; alleen als ik de controller moet kantelen geeft ie aan dat ik het niet goed doe.

Stuk daarna zit ik in de auto en moet ik tegen het verkeer inrijden. Ook daar lukt het mij niet omdat ik mijn controller moet kantelen (wat niet werkt). Ik heb ook schudden geprobeerd en van alles, maar dat werkt niet.

Het zou jammer zijn als je het spel 'evil' speelt. Want ik heb nu dus al die vrouw dood, en dat 2e kind dus ook omdat ik gefaalt heb).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wheeler
  • Registratie: Juli 1999
  • Laatst online: 11:53
Staat je sixaxis wel aan? Overigens heb ik ook gelezen dat de motion controller minder goed werkt als je 'm aan USB stekker hebt hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Gebruik je een originele PS3 sixaxis of dualshock 3 controller?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 15-10-2024
Kantel je hem wel ver genoeg?, ik had er eerst ook problemen mee.
Bleek dat ik hem niet ver genoeg kantelde, zeg maar de controller als stuur zien en het stuur helemaal
naar links of rechts omgooien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Dual Shock 3.

Je moet het zien als stuur? Ohw :X Ik leg de controller plat en laat dan de kant zakken die hij aangeeft (Zo ziet het icoontje er ook uit :? ). Wist niet dat ik een stuurbeweging moest maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Napsju
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 16:53
Ik heb 'm hier in Singapore gekocht voor 65 SGD / 36 euro. (Regio 3, Chinese+English Version) Ben benieuwd!

Afbeeldingslocatie: http://hosting11.imagecross.com/image-hosting-34/3141photo.jpg

Lekker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
RedHat schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 04:02:
Dual Shock 3.

Je moet het zien als stuur? Ohw :X Ik leg de controller plat en laat dan de kant zakken die hij aangeeft (Zo ziet het icoontje er ook uit :? ). Wist niet dat ik een stuurbeweging moest maken.
Je moet wel de controller vasthouden zoals je normaal ook doet, dus horizontaal.
en dan alleen ver genoeg naar links of rechts draaien, dan moet het werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
noteboeki schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 09:00:
[...]

Je moet wel de controller vasthouden zoals je normaal ook doet, dus horizontaal.
en dan alleen ver genoeg naar links of rechts draaien, dan moet het werken.
Het werkt. Uitgespeeld ook, alleen mijn einde was echt te bizar voor woorden zeg.

spoiler:
Laatste stuk: in brandend huis. Die vrouw springt naar beneden en is dood. Ik dacht; hoogte is 2x hoogte van haar dat moet makkelijk kunnen. In een game dan weer niet.

De origami killer is niet gepakt. Ethan zat al vast, die heeft in de bajes zelfmoord gepleegd. De FBI agent ook dood. Kortom: Iedereen dood behalve de origami killer.

Bizar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:44

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

RedHat schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 13:45:
[...]

Het werkt. Uitgespeeld ook, alleen mijn einde was echt te bizar voor woorden zeg.

spoiler:
Laatste stuk: in brandend huis. Die vrouw springt naar beneden en is dood. Ik dacht; hoogte is 2x hoogte van haar dat moet makkelijk kunnen. In een game dan weer niet.

De origami killer is niet gepakt. Ethan zat al vast, die heeft in de bajes zelfmoord gepleegd. De FBI agent ook dood. Kortom: Iedereen dood behalve de origami killer.

Bizar
Das wel erg bizar he :). Dat zo'n einde in een game mogelijk is, is gewoon briljant :)

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
RedHat schreef op vrijdag 30 april 2010 @ 13:45:
[...]

spoiler:

Bizar
Mooi, nu op naar alle andere eindes.
Met een beetje mazzel hoe je niet al te ver terug :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:44

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Spoiler over einde

spoiler:
Mijn eerste einde was dat onze origami killer de allermooiste vrouw in gaminghistory had vermoord met een of andere lange metalen stok doordat ik de QTE miste.... Ik was echt zooo gedesillusioneerd dat ik toen meteen de game geeindigt had en overnieuw had gespeeld... :) Daarna goed einde gehaald, waarbij alleen de politieagent het niet overleefde.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• noteboeki
uchiha tijntje schreef op zaterdag 01 mei 2010 @ 20:32:
Spoiler over einde

spoiler:
Mijn eerste einde was dat onze origami killer de allermooiste vrouw in gaminghistory had vermoord
Zeker nog geen Uncharted 2 gespeeld, of we verschillen van smaak :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
flowerp schreef op maandag 19 april 2010 @ 21:23:
[...]

Ander account, dus ander gedeelte van je HDD denk ik. Als jij speelt komt de game niet bij de data van je andere accounts, net zoals onder OS X een willekeurige applicatie ook niet opeens bij data van andere accounts kan komen.

Toen jij de laatste keer speelde heeft de automatische save gewoon jouw games genuked. Je kunt je er helaas ook niet tegen wapenen omdat er een zeer zware copier beveiliging op je save games zit. Regelmatig een backup maken gaat dus ook niet werken.
Best klote dus. Ik zat behoorlijk in de game, en ik heb voorlopig echt geen zin om alles weer opnieuw te gaan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
dubbel

[ Voor 98% gewijzigd door bram1984 op 01-05-2010 23:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kyumia
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-06 20:26
wow dat zulke reallife games nog uitkomen. goed naagebootst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

:?

Wat bedoel je met "reallife"?

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 24-12-2024

ThePrutser

Doet zijn nickname eer aan... :P

Veni Vidi Verprutst!

Svennie schreef op donderdag 08 april 2010 @ 08:00:
[...]

code die op het hoesje staat (zijkant onderaan) moet gelijk zijn aan de code die bij de DLC in de PSN store vermeld staat, even oppassen dus.
Belangrijker nog, de code op CD zelf! Ik heb een enkele keer meegemaakt dat de code op de CD anders was dan op het hoesje |:( . Dus check ook de CD voor alle zekerheid :+

MasterFlirt - Leiders in verleiding sinds 2001
Mark Manson - Personal Development That Doesn't Suck

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Heb de hele verhaallijn nog maar een keer gespeeld. Nu een stuk beter einde :P Ik zit echter nog maar op 50% van m'n trofeeën. Die wil ik boosten naar 100% echter kun je niet zien welke trofeeën je kan halen. (Zijn niet zichtbaar :( ).

spoiler:
De eerste verhaallijn van mij kwam Scott ermee weg en de rest was dood (Ethan, Die vriendin van em en die vriendin van Scott).

Nu een stuk langer gespeeld en héél wat meer scenes gezien. Uiteindelijk was Scott de enige die dood is gegaan. Daarna heb ik de eindscene nog een keer gedaan echter ging Scott weer dood (Ook al drukte ik niet R1 hij donderde gewoon van die kraan af). Hoe the fuck kun je iedereen in leven houden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser

ThePrutser

Veni Vidi Verprutst!

RedHat schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 16:40:
Heb de hele verhaallijn nog maar een keer gespeeld. Nu een stuk beter einde :P Ik zit echter nog maar op 50% van m'n trofeeën. Die wil ik boosten naar 100% echter kun je niet zien welke trofeeën je kan halen. (Zijn niet zichtbaar :( ).
Daar heb je sites voor... zoals ps3trophies.org. Aldaar staat ook een guide

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 44947

Ik vind het toch best wel moeilijk af en toe, en denk daarom niet dat ik het tig keer ga uitspelen om alle eindes te zien. Heb wel een vraagje:
spoiler:
Ik heb het einde van het "glas-in-buis-doolhof" niet gehaald, maar heb daarna wel de vinger-afhak-uitdaging gedaan en sta nu op het punt de uitdaging daar weer na te doen. Kan ik nu mijn zoontje nog redden? Of kan ik beter vanaf dat butterfly-level opnieuw spelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peto84
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 10:45
Het maakt op zich niet uit welke uitdagingen je wel of niet voltooid heb.
Hoe meer je er voltooid hoe meer letters van het adres, zoals je waarschijnlijk gezien hebt na het afsnijden van je vinger.

Voltooi je er 1 of meerdere niet dan heb je minder letters en zul je later moeten gokken waar dat zoontje zit.

psnprofiles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Okay, daar heb ik nu al een aardig idee van dus dat komt wel goed dan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33436

Ik heb Heavy Rain onlangs voor het eerst gespeeld, en ben echt dik onder de indruk. Ze doen hier zoveel beter wat al geprobeerd werd in Fahrenheit. De manier waarop je in het leven van de personages wordt getrokken is geweldig. Al lijk je soms wat weinig controle te hebben op het verloop van het verhaal, krijg je toch op cruciale momenten ineens wel die mogelijkheid om in te grijpen of een keuze te maken met vergaande gevolgen. Prachtig om te zien dat er eens wat nieuws wordt geprobeerd qua videogaming, en dat ze dit zo dicht weten te betrekken op het echte leven, zoals bij de scènes in het winkelcentrum of treinstation.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
peto84 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 20:29:
Het maakt op zich niet uit welke uitdagingen je wel of niet voltooid heb.
Hoe meer je er voltooid hoe meer letters van het adres, zoals je waarschijnlijk gezien hebt na het afsnijden van je vinger.

Voltooi je er 1 of meerdere niet dan heb je minder letters en zul je later moeten gokken waar dat zoontje zit.
Handig, die spoiler tags..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-06 08:58
Anoniem: 44947 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 17:58:
Ik vind het toch best wel moeilijk af en toe, en denk daarom niet dat ik het tig keer ga uitspelen om alle eindes te zien. Heb wel een vraagje:
spoiler:
Ik heb het einde van het "glas-in-buis-doolhof" niet gehaald, maar heb daarna wel de vinger-afhak-uitdaging gedaan en sta nu op het punt de uitdaging daar weer na te doen. Kan ik nu mijn zoontje nog redden? Of kan ik beter vanaf dat butterfly-level opnieuw spelen?
Gezien de sarcastische opmerking hierboven gebruik ik ze maar even :)

spoiler:
Je moet in ieder geval 3 van de 5 challenges halen om genoeg hints te hebben om je zoon te vinden. Als ik ervan uit ga dat je de eerste challenge (5 minuten spookrijden) wel hebt gehaald, dan betekent dat dus dat je de vierde of de vijfde challenge moet halen.

Als je alle 5 challenges haalt dan heeft Ethan het volledige adres en hoef je niet te gokken. Je vindt dan je zoon terug. Haal je 3 of 4 challenges dan moet je op een gegeven moment gokken waar je zoon zit (als je niet bent gearresteerd): je krijgt echter zulke duidelijke hints, zodat je gewoon de juiste keuze kunt maken (of je dat wil dat is natuurlijk aan jou).

Nog een tip voor de Butterfly-uitdaging: als je door de elektrische draden heen moet kruipen dan kun je ook kijken welke route het meest makkelijk is. Meestal is een rechte lijn naar boven of heel moeilijk of niet mogelijk, terwijl met een beetje zig-zaggen veel makkelijker is (je hoeft dan maar een paar knopjes tegelijk in te drukken i.p.v. zes-vinger-twister-op-je-dualshock-3)

[ Voor 13% gewijzigd door rclahsen op 20-05-2010 22:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Okay, bedankt :) de andere twee tot nu toe heb ik wel gehaald inderdaad.

spoiler:
Ik was niet eens zover gekomen als de elektrische draden, ik bleef verdwalen in de buizen. Ook omdat ik de kaars-hint verkeerd begreep, ik kroop in de richting waar de wind vandaan kwam en dus tegenovergesteld aan de richting van het vlammetje. Gelukkig vond ik wel een coward-luikje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedHat
Anoniem: 44947 schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 16:02:
Okay, bedankt :) de andere twee tot nu toe heb ik wel gehaald inderdaad.

spoiler:
Ik was niet eens zover gekomen als de elektrische draden, ik bleef verdwalen in de buizen. Ook omdat ik de kaars-hint verkeerd begreep, ik kroop in de richting waar de wind vandaan kwam en dus tegenovergesteld aan de richting van het vlammetje. Gelukkig vond ik wel een coward-luikje ;)
spoiler:
Vuur trekt naar hetgeen toe waar zuurstof is. Vandaar dat je de kant op moet gaan waar de vlam naartoe wijst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:38

v8power67

Psn: Mausosaurus

heb de game net uitgespeeld.
echt een apart spel (in a good way natuurlijk :P)
heb genoten van de graphics het verhaal mja gewoon van alles.
ik ging volledig voor de goodguy spirit maar heb toch die
spoiler: title
christenbeeldjes verslaafde neergeschoten
raakte in paniek zeg maar :P
ga zeker opnieuw spelen en vond het plot ook echt heel gaaf zag hem zeker niet aankomen hah :P

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 26-06 23:50
Is er al iets meer bekend over de ''chronicles'' deel 2, 3 en 4? Duurt wel erg lang voordat er weer eens wat nieuws komt vindt ik, als ze te lang wachten, denk ik dat ik de chronicles ook nooit meer ga spelen: dan zijn er alweer andere titels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jorn1986 schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 18:31:
Is er al iets meer bekend over de ''chronicles'' deel 2, 3 en 4? Duurt wel erg lang voordat er weer eens wat nieuws komt vindt ik, als ze te lang wachten, denk ik dat ik de chronicles ook nooit meer ga spelen: dan zijn er alweer andere titels.
helaas nog niets over bekend. Snap ook niet waarom ze zolang wachten.
Ik verwacht ook hoe langer ze wachten hoe minder mensen deze zullen kopen.
Ik hoopte maanden terug dat er nu al wel een pack zou zijn met alle DLC

edit: Net een mailtje gestuurd naar Quantic Dream, hopelijk sturen ze wat terug.

[ Voor 6% gewijzigd door Ike. op 12-06-2010 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
  • Laatst online: 14:26
Heb het spel nu pas een paar dagen en speel nu in 1 ruk door, maar is het late rook mogelijk om vanaf bepaalde hoofdstukken uit opnieuw te spelen, of moet je het hele spel in 1 keer doorzitten? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
detheavn schreef op maandag 14 juni 2010 @ 11:20:
Heb het spel nu pas een paar dagen en speel nu in 1 ruk door, maar is het late rook mogelijk om vanaf bepaalde hoofdstukken uit opnieuw te spelen, of moet je het hele spel in 1 keer doorzitten? :)
Je kunt chapters opnieuw spelen (om bijv. Trophies te halen :) ).

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Exorcist schreef op maandag 14 juni 2010 @ 11:49:
[...]

Je kunt chapters opnieuw spelen (om bijv. Trophies te halen :) ).
Let wel op want als je opnieuw saved kan je de scenes daarna niet meer starten je moet dan verder waar je gesaved had.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detheavn
  • Laatst online: 14:26
Had gisteravond een beetje last van m'n trigger-finger:
spoiler:
Die gozer met z'n muren vol met kruizen doodgeschoten

Ik speel het spel sowieso eerst gewoon door om te kijken waar ik op uit kom, maar ben wel van plan om fouten zoals deze niet nogmaals te maken :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Heavy Rain DLC put on indefinite hold
Quantic Dream has put the second bit of DLC for Heavy Rain, expected for quite some time now, on “indefinite hold”.

According to the Guillaume de Fondaumiere, the firm’s co-CEO, Sony asked the developers to switch its focus to Move’s version of Heavy Rain instead of the second chapter in the Heavy Rain Chronicles.

Speaking with Game Informer, de Fondaumiere told the site that work on the DLC could resume once the Move version of the game is released, but that more than likely, Quantic will just go forward with it’s next project.

Bummer right there for folks looking forward to playing the Origami Killer in the next bit of DLC.

We’ll send a Sony a mail, and hopefully by Monday, we should have more on this for you.
:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steefje
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06 21:57
Van het weekend dit prachtige spel uitgespeeld. Zeer vermakelijk.

spoiler:
Ik heb alle challanges gehaald en Scott gekild op het einde. Heb alleen per ongeluk die Christelijk gast vermoord en expres die drugsdealer. Een ding is me niet duidelijk over het einde. Redelijk in het begin zie je Ethan verdwaald over straat lopen met een origami figuurtje in zijn hand. Hij heeft dan net een blackout gehad.Na het uitspelen is me niet duidelijk geworden hoe hij hier aan komt. Iemand een idee

PSN ID Binloading_nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grannd
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10:21

Grannd

da Granndest

spoiler:
De origami figuurtjes in Ethan's hand na de blackout, of de blackouts in het algmeeen worden niet uitgelegd.
De schrijver van het verhaal heeft in het interview gezegd dat die scenes een 'red herring' zijn, gewoon feiten die je niet uitgelegd krijgt, uiteindelijk is het gewoon om de speler te misleiden en ervoor te zorgen dat je gaat twijfelen of Ethan misschien de Origami killer is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Dus zo goed als geen chronicles meer. Ik snap niet waarom er een aparte ''move'' versie van deze game nog eens moet verschijnen, kunnen ze niet gewoon een dikke update uitbrengen voor de ''normale'' versie zodat je het opeens ook kan spelen met de Move controllers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jorn1986 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 18:51:
[...]

Dus zo goed als geen chronicles meer. Ik snap niet waarom er een aparte ''move'' versie van deze game nog eens moet verschijnen, kunnen ze niet gewoon een dikke update uitbrengen voor de ''normale'' versie zodat je het opeens ook kan spelen met de Move controllers?
Volgens mij komt er ook een patch uit voor Move ondersteuning. Het opnieuw uitbrengen van het spel is wel een beetje logisch. Heavy Rain is een perfect spel om Move mee te promoten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaasje123
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 24-06 08:00
Afgelopen vrijdag gekocht en vanmiddag uitgespeeld. Wat een super "spel". Ondanks de plotholes hier en daar toch echt een meesterwerkje. Ik ga hem zeker nogmaals spelen om andere plotwendingen te maken. De sfeer is echt heel goed neergezet. De muziek is ook heel mooi en benadrukt de sfeer nog eens 5x extra.

spoiler:
Ik had geloof ik zo'n beetje het beste einde wat ik kan krijgen volgens mij tenzij je misschien weer bij je ex-vrouw samen kan komen? Niet dat ik het erg vind dat ik Madison aan de haak geslagen heb hoor ;) Maar het zou toch leuk zijn geweest als zij ook samen met Ethan gelukkig zou kunnen zijn geworden. Op een gegeven moment dacht ik zelfs dat zij de origami killer was (de exvrouw van Ethan)

Het andere waar ik niet helemaal happy mee ben is dat ik waarschijnlijk quicktime events fout moet doen om andere wendingen te krijgen? Zoals bijvoorbeeld om Ethan dood te laten gaan in die brandende auto. Je krijgt dan ongetwijfeld een ander afloop maar dat betekent dus dat je expres niks in moet drukken of expres de verkeerde knoppen in moet drukken en dat gaat toch een beetje tegen je natuur in. Of zijn er nog andere manieren mogelijk om het verhaal te beïnvloeden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser

ThePrutser

Veni Vidi Verprutst!

Uit de spoiler geknipt en bevat volgens mij geen spoiling info:
Kaasje123 schreef op zondag 18 juli 2010 @ 20:40:
Het andere waar ik niet helemaal happy mee ben is dat ik waarschijnlijk quicktime events fout moet doen om andere wendingen te krijgen? Of zijn er nog andere manieren mogelijk om het verhaal te beïnvloeden?
Zie hier en kijk bij "All Endings" ... of als je niet wilt dat er te veel verraden word: er zullen een aantal momenten zijn waar je de QT events fout "moet" doen/laten gaan en er zijn momenten waarop je echt een andere keuze moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 156876

Ik heb vandaag een PS3 met hierbij o.a. Heavy Rain gekocht, het was toch wel een van de redenen waarom ik hem gehaald heb. Had best hoge verwachtingen van het spel, maar het heeft echt al m'n verwachtingen overtroffen. Nog nooit werd ik zo meegesleurd in het verhaal, echt geweldig. Het voelt een beetje aan als een goede film, je kan echt meeleven met de karakters en daar op inspelen. Beste spel dat ik in lange tijd gespeeld heb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Svennie
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-06 14:49
ik vraag me af:

spoiler:
volgens de guide moet je eerst de "4 heroes" trophy halen en dan terug naar Hassan en dan vanaf daar opnieuw spelen, kan je niet tijdens "4 heroes" Hassan al dood laten gaan? Ook Cramer kan je dood laten gaan tijdens "4 heroes", dat scheelt nogal wat tijd, hoef je niet zo ver terug. Of mis je dan een trophy of einde?

PSN ID: Svennie-NL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 24-06 21:22
Ik heb sinds kort ook een PS3 mede omdat ik dit spel graag wil gaan spelen.
De demo heb ik gedaan en was erg mooi qua sfeer. Het spel deed mij nogal denken aan de adventure game Blade Runner. Donkere sfeer, veel regen.
Speelde vroeger altijd al adventure games en heb dat de laatste jaren wel gemist. Ben benieuwd of dit spel dat gevoel weer terug kan brengen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThePrutser

ThePrutser

Veni Vidi Verprutst!

Ossi schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 11:36:
Ik heb sinds kort ook een PS3 mede omdat ik dit spel graag wil gaan spelen.
De demo heb ik gedaan en was erg mooi qua sfeer. Het spel deed mij nogal denken aan de adventure game Blade Runner. Donkere sfeer, veel regen.
Speelde vroeger altijd al adventure games en heb dat de laatste jaren wel gemist. Ben benieuwd of dit spel dat gevoel weer terug kan brengen :)
Heavy Rain is echt een top game en er zijn nog meer adventures voor de PS3, ookal zijn het dan remakes/revives van golden oldies zoals the all time classic: Monkey Island!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:54
Ossi schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 11:36:
Het spel deed mij nogal denken aan de adventure game Blade Runner. Donkere sfeer, veel regen.
Nou dat weet ik wel zeker. Blade Runner was vroeger één van mijn favoriete adventure games en Heavy Rain kan zich daar prima mee meten. De gameplay is apart, maar heel leuk imo. Het is weer eens wat anders en voelt na verloop van tijd erg natuurlijk aan. Ik vind dat hele 'gewone dingen doen' ook wel wat toevoegen.

Ik heb de game dit weekend voor het eerst uitgespeeld en moet zeggen dat ik van plan ben om dat zeker nog een keer te doen. Dan uiteraard met andere keuzes en wellicht ook wat minder 'per ongelukjes'. ;)

• rclahsen
Ter info: de nieuwe patch (2.0) die het mogelijk maakt om met de Move Heavy Rain te spelen staat online.

• typhoon1988
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 28-05 20:18
Ga binnenkort ook een PS3 met heavy rain kopen.
Lijkt echt een heel erg vet spel met een super sfeer.

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

rclahsen schreef op woensdag 22 september 2010 @ 08:17:
Ter info: de nieuwe patch (2.0) die het mogelijk maakt om met de Move Heavy Rain te spelen staat online.
Ik heb alleen de demo geprobeerd, maar ik vind het erg slecht werken. Veel icoontjes zijn onbegrijpelijk. Ik had het idee om HR nog een keer helemaal door te spelen met de Move voor de nodige trophies, maar grote kans dat ik dat laat zitten.

PSN: Shiver23

• rclahsen
Shiver23 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 13:53:
[...]

Ik heb alleen de demo geprobeerd, maar ik vind het erg slecht werken. Veel icoontjes zijn onbegrijpelijk. Ik had het idee om HR nog een keer helemaal door te spelen met de Move voor de nodige trophies, maar grote kans dat ik dat laat zitten.
Patchen kan sowieso geen kwaad, want je kunt ook blijven spelen met de DS3 controller. Na het spelen van de demo was ik ook niet echt enthousiast, maar na het begin van het spel (de tutorial waarin je dus je tanden moet poetsen) went het wel. Het is alleen wel doorbijten in het begin (weer dat kind eten geven en naar bed brengen), maar daar ben ik nu wel weer door heen :-)

• Kecin
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Kecin

Je keek.

Ik zag op Play.com een move versie en een gewone versie. Ik heb PS3 Move, maar kan ik met de move versie ook met de normale dual shock controller spelen?

I am not a number, I am a free man! Geld over? Check m'n V&A

• rclahsen
Kecin schreef op donderdag 23 september 2010 @ 16:04:
Ik zag op Play.com een move versie en een gewone versie. Ik heb PS3 Move, maar kan ik met de move versie ook met de normale dual shock controller spelen?
Ja.

• Exorcist
  • Niet online
Maar 's proberen, HR wilde ik al 's opnieuw doen en heb sinds deze week de Move. Dacht eerst dat ik dan de HR Move edition moest kopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
Ik was van plan om HR dit weekend nog eens door te spelen (met de DS3), maar ik moet eerst de onderzetter die zoonlief in de PS3 heeft geduwd er uit zien te krijgen. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Bootje schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 12:02:
Ik was van plan om HR dit weekend nog eens door te spelen (met de DS3), maar ik moet eerst de onderzetter die zoonlief in de PS3 heeft geduwd er uit zien te krijgen. :(
-O-

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
Net Heavy Rain opnieuw uitgespeeld, maar nu met de Move motion controller. In het begin is het even wennen, omdat:
- de icoontjes nieuw zijn en niet altijd even duidelijk geörienteerd zijn, waardoor je soms de controller naar je toe haalt terwijl je hem weg moet duwen;
- de icoontjes soms iets te dicht bij elkaar staan, waardoor je het overzicht kwijtraakt. Als je op een deur wilt kloppen moet je bijvoorbeeld eerst de controller rechtop naar boven bewegen, om daarna een kloppende beweging te maken. Het tweede actie zie je pas goed zodra je de eerste actie hebt afgerond. Grote kans dat je in de tussentijd de controller iets hebt laten zakken, waardoor je actie mislukt.

Na verloop van tijd went het wel, omdat de bewegingen ook hetzelfde blijven gedurende het spel. Op een gegeven moment werkt het ook natuurlijker, maar toch heb ik de volgende op- en aanmerkingen (vanwege verhaallijn: zie spoiler)

spoiler:
- Bij de eerste test (beer: 5 minuten spookrijden) vond ik het rijden met de Move wat onnatuurlijk. Met de DS3 vond ik het leuker, omdat je dan echt een sturende beweging moet maken. De motion controller moet je vanuit rechtstaande stand naar links of rechts een hoek van 90 graden laten maken. Vooral als je (als rechtshandige) een beweging naar rechts moet maken voelt dat minder natuurlijk aan dan naar rechts sturen met je DS3.
- Wat meer later in het spel liep ik tegen een stukje aan waarbij ik het spel niet kon laten doen wat ik het wilde laten doen. In het stuk waarbij je als Scott samen met Lauren naar de bodem van een revier wordt gestuurd, lukte het mij niet om Lauren te redden nadat ik mezelf had bevrijd. Je moet dan een bewegende beweging maken met de controller, nadat je de controller naar voren hebt bewogen. Mijn bewegingen werden vervolgens niet geregistreerd, waardoor ik Lauren niet kon bevrijden en zij verdronk. Hebben jullie dit ook zo ervaren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-06 14:26

Dakoina

Newbie archer

Heb ook even de demo met Move getest: een normale controller in de linkerhand, en een move controller in de andere hand. In het begin is het wel even wennen, maar het gaat er wel mee door. Misschien toch maar eens overwegen van het spel te kopen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Heeft iemand eigenlijk al gemerkt of de game nu ook stabieler is geworden? Na al mijn save games kwijt te zijn geraakt door een vastloper (en ik ben niet de enige duidelijk) had ik geen zin om meer overnieuw te beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
flowerp schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 22:48:
[...]

Heeft iemand eigenlijk al gemerkt of de game nu ook stabieler is geworden? Na al mijn save games kwijt te zijn geraakt door een vastloper (en ik ben niet de enige duidelijk) had ik geen zin om meer overnieuw te beginnen.
Patch 1.02 fixte de 'vastloper' problemen.
Sony has released the Playstation Move patch for the Playstation 3 exclusive game, Heavy Rain. In addition to adding Playstation Move support, the patch will also fix several glitches and include new content. To download the patch, which totals 1142 MB, you have to sign into the Playstation Network and then boot up Heavy Rain to get a notification.
Weet nog niet wat de nieuwe content is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• flowerp
Ike. schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 23:06:
[...]
Patch 1.02 fixte de 'vastloper' problemen.
Grapjas! :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
Bootje schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 12:02:
...maar ik moet eerst de onderzetter die zoonlief in de PS3 heeft geduwd er uit zien te krijgen. :(
Gelukt! Playstation helemaal uit elkaar geschroefd (met behulp van een online tutorial uiteraard) en vervolgens de blu-ray speler enigszins gedemonteerd. Maar voilá! de onderzetter is er uit en het apparaat werkt weer naar behoren. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorgen
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 25-06 19:11

Jorgen

Moderator Beeld & Geluid

AV Liefhebber

Bootje schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 10:04:
[...]

Gelukt! Playstation helemaal uit elkaar geschroefd (met behulp van een online tutorial uiteraard) en vervolgens de blu-ray speler enigszins gedemonteerd. Maar voilá! de onderzetter is er uit en het apparaat werkt weer naar behoren. _/-\o_
En wie gaat er in het vervolg achter slot en grendel? Zoonlief, of de PS3? ;)
Even zonder gekheid; dat was wel een erg vervelend én bovendien ongewoon probleem.

Your Friendly Neighborhood Moderator

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bootje
Jorgen schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 22:36:
[...]
En wie gaat er in het vervolg achter slot en grendel? Zoonlief, of de PS3? ;)
Even zonder gekheid; dat was wel een erg vervelend én bovendien ongewoon probleem.
Ik heb hem al op marktplaats gezet (zoonlief uiteraard). :X

Vervelend, ja. Ongewoon, nee. Hij is blijkbaar net als zijn vader aangetrokken tot elektronica en dacht, "kom, laat ik er eens iets in stoppen dat op een cd lijkt". Het is namelijk een onderzetter voor een glas drinken, dus dat past prima. 8)

En nu weet papa ook weer hoe een PS3 uit en in elkaar moet. Want hij doet het weer prima. _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina

Dakoina

Newbie archer

Gisteren mediamarkt binnengevallen, en toch maar een Move navigation controller (speelt toch net iets makkelijker dan met de normale DS3 + move controller) met Heavy Rain erbij gekocht :)

Had wel al een bug in het spel denk ik (ergens 3de chapter ofzo - met Shaun voor de tv) waar ik eigenlijk niets meer kon doen buiten wat rondlopen in het huis en paar onnozele dingen doen. Na een restart van de chapter leek het wel plots wel allemaal te gaan.

Het is redelijk goed gedaan, de move controllers zijn wel wat wennen. Soms wat te traag of net te rap, maar het lukt wel aardig. De feeling van de game zit wel goed, en de FBI agent heeft me ook aardig verrast in z'n "buro"

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dakoina schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 09:53:
Gisteren mediamarkt binnengevallen, en toch maar een Move navigation controller (speelt toch net iets makkelijker dan met de normale DS3 + move controller) met Heavy Rain erbij gekocht :)

Had wel al een bug in het spel denk ik (ergens 3de chapter ofzo - met Shaun voor de tv) waar ik eigenlijk niets meer kon doen buiten wat rondlopen in het huis en paar onnozele dingen doen. Na een restart van de chapter leek het wel plots wel allemaal te gaan.
Als ik het me goed herinner is het normaal dat je tijdens die 'scene' wat 'huiselijke' dingen moet doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dakoina

Dakoina

Newbie archer

Ike. schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 10:12:
[...]Als ik het me goed herinner is het normaal dat je tijdens die 'scene' wat 'huiselijke' dingen moet doen.
Ja, inderdaad, maar ik ging nochtans onmiddellijk een van de vereiste zaken doen, maar dat lukte niet... na een replay van de chapter reageerde de jongen onmiddellijk. vond ik maar raar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:15
Heb de game ook gekocht. Move edition btw, maar nog geen move, dus voorlopig met DS3 spelen :). gameplay is even wennen, maar ik rol er langzamerhand in.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:57

nFo

Heavy Rain’s deleted scenes

Heavy Rain heeft doordat je het spel nu ook met de Move kunt spelen weer wat aandacht. Dus brengen ze meer dingen rond het spel uit dat ze nog hadden liggen. Nu heeft Sony wat deleted scenes op het net gezet. Natuurlijk extreem spoiler gevoelig, maar als je het spel al hebt gespeeld wellicht erg fijn om te zien.

http://www.gamekings.tv/nieuws/heavy-rains-deleted-scenes/

http://www.joystiq.com/20...rnatural-conne/#continued

YouTube: Heavy Rain deleted scenes "The Secrets of the Scenario" making-of *SPOILERS*

[ Voor 23% gewijzigd door nFo op 08-11-2010 22:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
Hopelijk leidt de extra aandacht voor Heavy Rain ook tot uitbreiding van de Heavy Rain Chronicles (de DLC)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!
spoiler:
Die scenes van Ethan hadden imo in het spel moeten zitten. De uitleg van de narrator/verteller over die blackouts had ik wel tijdens het spelen willen ontdekken, niet bijna een jaar nadat ik het spel heb uitgespeeld.
:(

[ Voor 4% gewijzigd door Ike. op 09-11-2010 20:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 14:57

nFo

Ja vind het ook maar raar dat ze een paar maanden voor de release van alles gaan deleten/wijzigen.
Game is al erg kort, die ethan & madison scenes hadden er wel in kunnen blijven.

[ Voor 33% gewijzigd door nFo op 09-11-2010 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Bij de Toys XL kost de Move edition box €30 (hier zitten dus o.a. dynamische themes in, Taxidermist DLC etc)

De normale versie kost er 40 euro :')./

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
nFo schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 21:14:
Ja vind het ook maar raar dat ze een paar maanden voor de release van alles gaan deleten/wijzigen.
Game is al erg kort, die ethan & madison scenes hadden er wel in kunnen blijven.
Alleen die van Madison had ik erg graag willen zien...
spoiler:
Ik had graag als Madison eens rondgewandeld bij ''The Herald Tribune'' als journaliste, willen overleggen over de situaties enzo, en natuurlijk een flashback willen spelen als toeschouwer van gruwelheden uit de golfoorlog
Die van Ethan was op de manier zoals het nu in de game zit ook eigenlijk wel duidelijk genoeg, en had het alleen maar dermate veel ingewikkelder gemaakt.

[ Voor 11% gewijzigd door Jorn1986 op 10-11-2010 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Eindelijk uitgespeeld met de Move. En tsja, in 'mijn' versie van het verhaal snap ik niet hoe Madison ierts weet:
spoiler:
Hoe zij weet van de Sheppards.. Ik kan me haast niet voorstellen dat Shelby met Paco zo contact had dat Paco wist dat Shelby Sheppard heette. En dat Madison dat uit Paco heeft weten te krijgen is in zo'n geval onmogelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Unbreukable
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-06 22:36
Ik ga deze game ff dinsdag halen, zag dat ie 29 euro was bij mediamarkt. FF een break van GT5 en een zoethoudertje tot L.A. Noire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338166

Gisteren toch de main story uitgespeeld voor het eerst.
MAAR wat een storyline zeg ,dacht echt dat ik in een film zat en werd er helemaal ingetrokken.

maar wou hem eigenlijk ook op platinum halen , maar ben nu aan het twijfelen :P dan moet ik Madison laten sterven :( .... en dat vind ik niet zo tof :P

[ Voor 30% gewijzigd door Anoniem: 338166 op 18-10-2011 07:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lonestander
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-04 14:22
ik ben zelf ook een paar uurtjes per week bezig met dit spel. nog niet uitgespeeld maar inderdaad wat een verhaal!

spoiler: klokkenwinkel
ik ben hier vergeten 1 spoor te wissen ( vingerafdrukken op de telefoon in het achter kamertje kan dit kwaad?

PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 338166

Lonestander schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:07:
ik ben zelf ook een paar uurtjes per week bezig met dit spel. nog niet uitgespeeld maar inderdaad wat een verhaal!

spoiler: klokkenwinkel
ik ben hier vergeten 1 spoor te wissen ( vingerafdrukken op de telefoon in het achter kamertje kan dit kwaad?
Helemaal niets kan kwaad in dit spel , je krijg alleen een iets andere wending.
(ik was ook 1 ding vergeten schoon te maken.... de muziekdoos die Lauren had aangeraakt ;) )
Maar ik start hem vanavond nog een keer op , want heb toch een paar keuzes gemaakt die ik eigenlijk anders wil doen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lonestander
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 30-04 14:22
jah denk dat ik vandaag ook weer verder ga, na die winkel dus, ben benieuwd waar het spel me nu gaat brengen :)

PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• himlims_
  • Niet online
Game stond al tijden op mijn lijstje van must-haves, gister voor 20euro bij nedgames opgepikt.
man-o-man wat een prachtige beleving. Gimme more games like this, iemand suggesties? (farenheit is geloof ik van zelfde makers, heb die game nog niet gezien/gedaan)

⭐Game Profiles: 🕹️Steam - 🎮PSN - 🇪🇦 GoT_Hollandhards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Elvis
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 18-11-2017

Elvis

Echo Lima Victor India Sierra

himlims_ schreef op donderdag 01 december 2011 @ 09:19:
Game stond al tijden op mijn lijstje van must-haves, gister voor 20euro bij nedgames opgepikt.
man-o-man wat een prachtige beleving. Gimme more games like this, iemand suggesties? (farenheit is geloof ik van zelfde makers, heb die game nog niet gezien/gedaan)
Fahrenheit/Indigo Prophecy is idd van dezelfde makers en ook een aanrader. Gameplay is nagenoeg hetzelfde. De graphics zijn wel een beetje outdated though...

[GoT] TF2 Clan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Fahrenheit heb ik een tijd geleden ook 2de hands voor de PS2 gekocht, maar die heb ik tot nu toe nog niet zoveel gespeeld. Ik zou Heavy Rain eigenlijk ook nog weleens opnieuw willen spelen, eventueel met de Move.

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4bit
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 09-04 18:57

4bit

Onward, to futility!

Dit is jammer genoeg een vrij uniek spel, inderdaad hun voorloper Fahrenheit. Alhoewel daar het 2e deel qua verhaal een nogal jammerlijke wending neemt. Ik kijk persoonlijk al uit naar info over een nieuw spel van Quantic Dream. Maar als ze hun trend aanhouden is het 2015 voor hun volgend spel.

I'll do what I can, but expect very little.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:35
himlims_ schreef op donderdag 01 december 2011 @ 09:19:
Misschien dat La Noire een beetje in de zelfde richting zit?
Beide games staan bij mij nog op het wensenlijstje Maar eerst Mass Effect 2 en Red Dead Redemption :P

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bram1984
LA Noire lijkt hier totaal niet op, in mijn optiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Nope. Heavy Rain en inderdaad Fahrenheit zijn erg uniek en nauwelijks te vergelijken met andere "spellen". Ikzelf heb er ook weer zin in, in 2010 gelijk uitgespeeld en leuk om nu nog eens te ervaren. De muziek uit het spel luister ik nog wel vaak, eveneens erg pakkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
Voor de move versie, is het nodig/ handig om een navigation controller erbij te halen? Deze heb ik namelijk nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Voxalizer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 26-06 19:22

Voxalizer

Quicksilver Bullets

lordloeder schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 11:43:
Voor de move versie, is het nodig/ handig om een navigation controller erbij te halen? Deze heb ik namelijk nog niet.
Nee, de linkerkant van je dualshock controller voldoet ook prima, vind ik. :)

PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lordloeder
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 27-07-2024
Voxalizer schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 23:11:
[...]

Nee, de linkerkant van je dualshock controller voldoet ook prima, vind ik. :)
Okee thanks, ik zal het dan eerst eens zonder uitproberen.

Toevoeging: inderdaad, de dualshock controller in combinatie met de move werkt goed. Het is QuanticDreams goed gelukt om je een gevoel van inleving te geven. Mijn vriendin zat er echt wel mee dat bepaalde dingen gebeuren.

[ Voor 29% gewijzigd door lordloeder op 23-01-2012 08:58 . Reden: Update naar aanleiding van move controller ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tarabass
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-04 17:02

Tarabass

Webmaster

Ben net aan deze game begonnen en vind het een erg vet spel. Alleen ben ik dus het slachtoffer geworden van de corrupte savefiles.

Toen ik de ps3 uitzette was er niets aan de hand. Mijn vriendin speelt op haar account (voor de eerste keer) het spel en ook daar alles nog oké. Echter toen ik verder wilde gaan waren al mijn saves weg. bonussen weg, saves weg, alles weg. Behalve mijn troffeeën, muziek en themes staan er nog. Kan geen chapters kiezen, niets. Het spel begon gewoon weer van vooraf aan. Balen dus :(

Iemand een idee? Want wat ik lees gaat het vaak icm freezes. Deze heb ik niet gehad. Bij mij was het puur het switchen tussen 2 ps3 accounts. Hopelijk is hier een oplossing voor :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cheiron
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09:35
Zo, dit pareltje ook uitgespeeld. Ondanks dat ik het verhaal in het middenstuk wat vond inkakken heb ik mij echt goed vermaakt. Nou ja, "vermaakt" is misschien niet het goede woord met zo een naargeestige sfeer.

Helaas had ik ten tijde van de release door een etter op internet al begrepen wie de origami killer was, wat ook zo bleek te zijn. Neemt niet weg dat het verhaal, verteld uit de 4 invalshoeken erg boeiend blijkt.

spoiler:
Ik snap alleen niet zo goed waarom er echt niets meer met de blackouts van Ethan werden gedaan. Dat was in de eerste helft van de game een behoorlijk deel van het plot, maar speelt opeens geen rol meer.

Ook weet ik wie ik het eerst probeer dood te laten gaan bij mijn nieuwe playthrough ;)

Ik heb hiervoor LA Noire uitgespeeld, en ik moet zeggen dat de stemacteurs daar echt een stuk beter uit de verf kwamen. Met name bij de scenes met kinderen leken de teksten soms emotieloos opgedreund.

Flickr PSN ID= cheironnl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
LA Noire en Heavy Rain zijn totaal verschillende spellen. De stemacteurs in beide games zijn wat mij betreft in beide games geslaagd in waar ze voor zijn aangenomen. Eerlijkheidshalve dien ik dan wel toe te geven dat ik HR in NL heb gespeeld (PS3 natuurlijk) maar LA Noire in Engels op de Xbox 360. Van de week toevallig weer LA Noire gespeeld bij een maat (PS3) en die wil ik nu zelf ook weer 's overdoen op die console.

Het blijven allebei hele goede games. Tijd voor The Last of Us en Beyond: Two Souls. Dan mogen m'n consoles met pensioen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
@Exorcist: en waarschijnlijk daarnaast nog GTA 5 dat je PS3 moet overleven straks? :P

Daarnaast lijkt Beyond: Two Souls mij ook een hele interessante game te worden, maar echte "gameplay" hebben we nog niet gezien.
Als het verhaal net zo meeslepend word in Beyond: Two Souls als in Heavy Rain dan wordt het voor mij ook een must play!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• v8power67
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 13:38

v8power67

Psn: Mausosaurus

Toevallig vandaag weer aan begonnen. Wat een top game had al een keer uitgespeeld maar hoop helemaal anders te doen andere keuzes etc. Blijft een echt parel deze game!!
Kijk ontzettend uit naar beyond 2 souls!!

Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!

Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Gebruik spoilertags als je iets over het verhaal vertelt.