Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:16
MrVegeta schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 21:45:
[...]
Normaal ben ik niet van de QTE maar als de game draait om QTE en dergelijk maakt het voor mij een aardig verschil.
Ik denk dat je zelf ook wel begrijpt dat je hier juist het ultieme vooroordeel bevestigd 8)7 Het draait helemaal niet om de QTE, het gaat om het verhaal en de keuzes die je maakt met die QTE. QTE is alleen een medium om die keuzes over te dragen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 27-06 18:20
Adlermann schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 21:24:
[...]

Die termen zou ik zelf ook niet vertalen, die zijn zo ontzettend normaal.
'Fuck' zou ik ook niet vertalen, maar 'fucking' is toch minder gebruikelijk. Vertaal dat bijvoorbeeld met 'verdomme'. Nogmaals, misschien hangt het ook van mijn taalgebruik af ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 91868

Zat bij de gewone editie bij jullie ook gewoon dat vouwmodel?
In de startpost staat dat die bij de SE zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Anoniem: 91868 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 22:26:
Zat bij de gewone editie bij jullie ook gewoon dat vouwmodel?
In de startpost staat dat die bij de SE zit.
Kan je daar echt wat mee vouwen dan? ;) Maar klopt inderdaad, was mij ook al opgevallen :) Maar goed, hoeveel zou dat kosten? 3 cent? :9

[ Voor 6% gewijzigd door Rctworld op 26-02-2010 22:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-06 13:37

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Rctworld schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 22:15:
[...]

Ik denk dat je zelf ook wel begrijpt dat je hier juist het ultieme vooroordeel bevestigd 8)7 Het draait helemaal niet om de QTE, het gaat om het verhaal en de keuzes die je maakt met die QTE. QTE is alleen een medium om die keuzes over te dragen :)
... ugh. Je snapt mij niet helemaal.

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

Vanmiddag om 4 uur gekocht. Net bijna 1 in een ruk uitgespeeld. :) 1 woord. WOW :P. Heb erg van het spel genoten :) Alleen vind de controller van de ps3 nog niet alles voor dit spel. Voor sommige QTE wel redelijk wat RSI moves moeten uithalen :P.

spoiler:
Helaas werd norman jayden gekilld door die big ass killer op dat autokerkhof. Vond het niet echt duidelijk of ie nu gevangen was of dat ie overleden was. Wel jammer :)

Nu wat extras aan het kijken. Making off enzo is wel leuk om even te kijken.

EDIT: SORRRY

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrVegeta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 21-06 13:37

MrVegeta

! Dolf is rechtvaardig !

Spoiler fix lol :(. Maakt niet uit, bij de tijd dat ik de game aan het spelen ben (als dat al gebeurd) ben ik het wel weer vergeten ;).

[ Voor 75% gewijzigd door MrVegeta op 27-02-2010 01:20 ]

Geeft steekhoudelijke argumenten terwijl hij niet weet waar het over gaat. BlizzBoys, HD casts van StarCraft II gemaakt door Tweakers! Het begint, Zombiepocalyps

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mindcrash
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22-11-2019

mindcrash

Rebellious Monkey

Heeft iemand die 'm besteld had bij HMV al binnen?

Mijn Napoleon Total War van GAME die veel later gedispatched is heb ik immers al... En omdat ik iets raars heb aangetroffen bij shipping address (NET als country i.p.v. NETHERLANDS) ben ik eigenlijk best nieuwsgierig of er misschien iets verkeerd is gegaan...

"The people who are crazy enough to think they could change the world, are the ones who do." -- Steve Jobs (1955-2011) , Aaron Swartz (1986-2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-09-2024
Ik heb m ook bij HMV besteld, maar heb m nog niet binnen. Misschien vandaag met de post, maar ik vrees dat ik nog even geduld ga moeten hebben... Bij mij staat er trouwens ook gewoon NET als land.

[ Voor 14% gewijzigd door SToRM666 op 27-02-2010 13:02 ]

PSN id: NL_SToRM

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jasjenl
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 27-06 17:41

jasjenl

Liab A Tymo

Gisteren heb ik het Heavy Rain PS3 pack gekocht, speciaal voor dit spel dus een PS3 aangeschaft. Ik moet zeggen, tot nog toe vind ik het een prachtig spel (als je het een spel kunt noemen), alleen zag ik na 5 minuten al de eerste bugs verschijnen, namelijk de volgende corrupte textures:

Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.schmitz3/heavyrain_corrupt1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://members.chello.nl/j.schmitz3/heavyrain_corrupt2.jpg

Aangezien dit nog maar heel erg in het begin is en ik nog niet veel gedaan had op dat moment, heb ik de boel maar opnieuw opgestart en toen ging het wel goed. Maar als eerste game die ik op m'n hagelnieuwe PS3 gespeeld heb geeft dit niet echt een goede indruk...

Neemt niet weg dat de game verder wel erg de moeite waard is, maar hopelijk kom ik niet nog meer van dit soort issues tegen, want dat haalt je toch wel erg uit het mooie sfeertje van de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hmm, ik heb ook de collectors edition gekocht, en wou net de code in voeren, echter geeft hij aan dat de code incorrect of niet meer geldig is. :(

zo maar eens even mailen met sony.

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Magic schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 15:39:
Hmm, ik heb ook de collectors edition gekocht, en wou net de code in voeren, echter geeft hij aan dat de code incorrect of niet meer geldig is. :(

zo maar eens even mailen met sony.
Dit is bij iedereen. Je moet wachten met invoeren van de code tot na 4 maart. Heb je de code al gebruikt dan moet je contact opnemen met Sony en dan krijg je geloof ik een nieuwe code.

http://blog.eu.playstatio...nal-downloadable-content/

Als je het spel via HMV hebt gekocht mailen hun je een nieuwe code.

[ Voor 5% gewijzigd door Ike. op 27-02-2010 15:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
ah, okee, ik dacht uit de bovenstaande reacties te lezen dat ze hem wel goed konden invoeren :)

In dat geval wacht ik het ff af :) Bedankt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Heb 'm sinds vandaag binnen, prachtig spel! Maar ik heb wel een vraagje: ik heb 'm hier gewoon in NL in de winkel gehaald (normale editie, geen special), maar ik kan in het spel geen andere taal dan Engels selecteren? Maakt me verder niet zoveel uit, maar ik vind 't wel vaag.

De DLC komt ook pas volgende week beschikbaar begrijp ik? Kon nog niets vinden in de PSN store in ieder geval. Dacht uit de berichten te hebben begrepen dat alleen de Soundtrack niet beschikbaar was en dat de rest van de DLC alleen in de VS was uitgesteld. Maar goed, vermaak me voorlopig toch wel met het spel zoals ik het nu heb. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Misschien dat het bij Heavy Rain van de systeemtaal afhangt? Probeer die eens te veranderen zou ik zeggen (als die op Engels staat dan).

[ Voor 38% gewijzigd door SToRM666 op 27-02-2010 19:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Grozno
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 16:30

Grozno

acts without consequence!

NLxAROSA schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 18:51:
Heb 'm sinds vandaag binnen, prachtig spel! Maar ik heb wel een vraagje: ik heb 'm hier gewoon in NL in de winkel gehaald (normale editie, geen special), maar ik kan in het spel geen andere taal dan Engels selecteren? Maakt me verder niet zoveel uit, maar ik vind 't wel vaag.

De DLC komt ook pas volgende week beschikbaar begrijp ik? Kon nog niets vinden in de PSN store in ieder geval. Dacht uit de berichten te hebben begrepen dat alleen de Soundtrack niet beschikbaar was en dat de rest van de DLC alleen in de VS was uitgesteld. Maar goed, vermaak me voorlopig toch wel met het spel zoals ik het nu heb. :)
Amerikaans, Engels of EU?
EU heeft in ieder geval een heleboel talen en ondertitels, dus ik verwacht één van de andere twee.

Advocatus ineptias | Free Speech Online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 27-06 23:23
Vandaag ook deze fantastische game uitgespeeld in ~9 uurtjes. Ga hem zeker nog een 2e keer spelen om de andere keuzes te bekijken die ik eerder niet had bekeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Gister gehaald en in één zit uitgespeeld, wat een spel _O_ Vandaag even het einde nog een paar keer gedaan voor verschillende epilogues.

Anyways, wel nog een paar vraagjes over:
spoiler:
-Hoe wist Madison wie Shepard was, of dat ze überhaupt in die richting moest zoeken? Want je hebt Shepard gevonden met Scott & Lauren.
-Iemand enig idee waarom Ethan een origami figuurtje in zijn handen had na een black-out?

Verder vond ik het wel jammer dat er goedkope trucjes in zaten om de speler een verkeerde idee te geven.

[ Voor 29% gewijzigd door Chester op 27-02-2010 19:39 ]

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Chester schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 19:33:
Gister gehaald en in één zit uitgespeeld, wat een spel _O_ Vandaag even het einde nog een paar keer gedaan voor verschillende epilogues.

Anyways, wel nog een paar vraagjes over:
spoiler:
-Hoe wist Madison wie Shepard was, of dat ze überhaupt in die richting moest zoeken? Want je hebt Shepard gevonden met Scott & Lauren.
-Iemand enig idee waarom Ethan een origami figuurtje in zijn handen had na een black-out?

Verder vond ik het wel jammer dat er goedkope trucjes in zaten om de speler een verkeerde idee te geven.
spoiler:
Op het eerste puntje weet ik wel een antwoord:
-Die journaliste (Madison) weet dat omdat ze eerder in die nachtclub van die Paco de naam ''John Sheppard'' te horen krijgt, en dus verder op onderzoek uitgaat (wanneer weet ik even niet) en ze dus vanzelf bij die moeder terechtkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Chester schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 19:33:
[...]
Inderdaad:
spoiler:
Als je eerst met Scott speelt in de zaak van Manfred en je vindt hem half dood op de grond terwijl je zelf niks gedaan heb is het wel raar dat je uiteindelijk hem zelf neer geslagen blijkt te hebben, zeker aangezien dat ook redelijk wat tijd gekost zou hebben en dan zou het voor Lauren ook nogal onlogisch zijn geweest om aan te nemen dat Scott de killer niet gezien zou hebben of dat er niemand schreeuwde ofzo.

Dat zijn naar mijn idee meer dingen die je kunt doen in een film uit een bepaald perspectief waar bepaalde dingen weg gelaten zijn, maar hier was niets weg gelaten, in plaats daarvan was het gewoon een hele andere scène als het ware.

Dat van die Origami figuurtjes van Ethan bleef voor mij ook nogal vaag, vooral ook wat ie tijdens die black-outs deed en waar ze precies vandaan kwamen, tuurlijk hij was depressief maar het is wel heel toevallig dat hij een black-out krijgt en zijn kind op datzelfde moment verdwijnt en hij met een Origiami figuurtje in zijn hand wakker wordt midden op straat.

Het doet overigens allemaal niet heel erg af aan de beleving, het zijn alleen wel van die kleine dingetjes die juist bij een spel wat volledig om het verhaal draait wat beter gepolijst hadden mogen worden.

[ Voor 7% gewijzigd door Rctworld op 27-02-2010 20:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Jorn1986 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 20:03:
[...]

spoiler:
Op het eerste puntje weet ik wel een antwoord:
-Die journaliste (Madison) weet dat omdat ze eerder in die nachtclub van die Paco de naam ''John Sheppard'' te horen krijgt, en dus verder op onderzoek uitgaat (wanneer weet ik even niet) en ze dus vanzelf bij die moeder terechtkomt.
Ohja, tnx, dat was ik helemaal vergeten :D

"The test of a work of art is, in the end, our affection for it, not our ability to explain why it is good." - Stanley Kubrick | Trakt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NLxAROSA
  • Niet online
SToRM666 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 19:11:
Misschien dat het bij Heavy Rain van de systeemtaal afhangt? Probeer die eens te veranderen zou ik zeggen (als die op Engels staat dan).
Had ik inderdaad al gecontroleerd, die staat netjes op Nederlands. :)
Grozno schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 19:15:
[...]

Amerikaans, Engels of EU?
EU heeft in ieder geval een heleboel talen en ondertitels, dus ik verwacht één van de andere twee.
Hoesje is EU, schijfje is ook EU (staat in ieder geval SCEE op, en dat is Sony Computer Entertainment Europe). Boekje is Engels, maar bevat alle EU telefoonnummers.

Echt vaag. Stoor me er verder niet aan, maar vroeg me af of meer mensen dit hadden. Blijkbaar niet dus. :p

[ Voor 3% gewijzigd door NLxAROSA op 27-02-2010 20:16 . Reden: Toevoeging m.b.t. boekje ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Rctworld schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 20:04[/message]:[/b]
[...]
Elk personage krijgt nog een DLC. Het kan zijn dat via die DLC meer duidelijkheid word gegeven over dingen die we misschien missen in het spel/verhaal.

[ Voor 47% gewijzigd door Ike. op 27-02-2010 20:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Ike. schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 20:27:
[...]

Elk personage krijgt nog een DLC. Het kan zijn dat via die DLC meer duidelijkheid word gegeven over dingen die we misschien missen in het spel/verhaal.
Bij welk personage hoort ''the taxidermist'' dan? Ik heb hem nog niet gedownload met de voucher bij de CE omdat ik pas vanaf 5 maart het complete pakketje kan downloaden (soundtrack, dynamic theme en DLC).

Zelf snap ik tot nu toe het volgende nog niet:
spoiler:
Madison Paige wordt op een gegeven moment thuis in d'r eigen appartement wakker (slapeloosheid zegt ze) en wordt even later lastig gevallen door een groep mannen in het zwart en weet haar weg naar buiten te vechten (of niet, die keuze ligt bij jou...). Wie waren die mannen? Heb in de game er niet echt een duidelijk antwoord op gekregen. Wel leek ze ervoor te vluchten en was dat de reden (leek het) dat ze in dat hotel een paar daagjes wou blijven.

[ Voor 35% gewijzigd door Jorn1986 op 27-02-2010 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Jorn1986 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 20:51:
[...]

Bij welk personage hoort ''the taxidermist'' dan? Ik heb hem nog niet gedownload met de voucher bij de CE omdat ik pas vanaf 5 maart het complete pakketje kan downloaden (soundtrack, dynamic theme en DLC).
Madison naar mijn weten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Hoe werkt zo'n DLC dan? Moet je dan het hele spel opnieuw gaan spelen ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Klopt. staat ook in de 'openingspost'
Jorn1986 schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 20:54:
Hoe werkt zo'n DLC dan? Moet je dan het hele spel opnieuw gaan spelen ofzo?
nee. dit zijn losse korte 'verhalen' van een paar hoofdstukken.
(heb gelezen dat de eerste DLC 3 uur speeltijd kan hebben en 5 eindes heeft)

[ Voor 47% gewijzigd door Ike. op 27-02-2010 21:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Ik heb een review gelezen waarin staat dat de eerste DLC maar 10min duurt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 27-06 23:45
Inmiddels uitgespeeld (om 4 uur 's nachts) en nu eens in het Nederlands aan het spelen. Zitten dan wel wat kleine bugs in mbt het geluid, maar niet heel erg storend. Controls frustreren wel soms.

Klein vraagje:
spoiler:
Trophy: Negotiator/Onderhandelaar zou je moeten krijgen door de overvaller te laten vertrekken of het pistool weg te laten stoppen? Maar ik krijg het niet voor elkaar?

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Jorco schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 21:45:
Inmiddels uitgespeeld (om 4 uur 's nachts) en nu eens in het Nederlands aan het spelen. Zitten dan wel wat kleine bugs in mbt het geluid, maar niet heel erg storend. Controls frustreren wel soms.

Klein vraagje:
spoiler:
Trophy: Negotiator/Onderhandelaar zou je moeten krijgen door de overvaller te laten vertrekken of het pistool weg te laten stoppen? Maar ik krijg het niet voor elkaar?
spoiler:
Scene in de winkel: wanneer je achter de dief staat, hem niet op zijn hoofd slaan. Hij houdt je dan onder schot. Vervolgens de juiste dialog opties kiezen en hem overhalen dat hij geen moordenaar is en dat hij weg moet gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jorco schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 21:45:

Klein vraagje:
spoiler:
spoiler:
Laat je vinden door de overvaller, kies dan de volgende opties/keuzes: CALM - NAME - KILLER - DROP HIS WEAPON. tussen deze keuzes maakt het niet uit wat je doet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
Ike. schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 21:48:
[...]

spoiler:
Laat je vinden door de overvaller, kies dan de volgende opties/keuzes: CALM - NAME - KILLER - DROP HIS WEAPON. tussen deze keuzes maakt het niet uit wat je doet
Gedaan, maar geen trophy :(

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tovenaar
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-06 11:10
Ik kan bevestigen dat de UK versie (gekocht blij Blahdvd) geen andere taal heeft dan engels (subs en audio). Wat een prachtig spel zeg, heel bijzonder. Ben echt reteblij deze gekocht te hebben wat het is echt eens wat anders en grijpt me al gelijk bij de strot. Helaas te moe/dronken om verder te spelen maar is echt fantastisch...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Mijn versterker geeft DTS aan, bij jullie ook? Ik zie op het doosje nergens iets met DTS namelijk..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Exorcist schreef op zondag 28 februari 2010 @ 02:02:
Mijn versterker geeft DTS aan, bij jullie ook? Ik zie op het doosje nergens iets met DTS namelijk..
Ja bij mij ook, maargoed: IMO klinkt DTS veel beter dan DD5.1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Sjemig... een beetje research van de schrijver had wel gemogen. Schizofrenie != MPS.

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15:44

nFo

Epic game hoor geweldig, gister uitgespeeld. _/-\o_

Verkoop is ook goed:
http://kotaku.com/5480606...-well-no-need-for-ps4-yet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rctworld
Exorcist schreef op zondag 28 februari 2010 @ 02:02:
Dat ligt eraan hoe je PS3 op je versterker is aangesloten en hoe je de instellingen van het geluid hebt staan, bij mij is namelijk alles in Linear PCM 48kHz omdat de PS3 dat als de hoogst beschikbare instelling ziet(al klinkt het soms toch beter met DTS of DD omdat mijn versterker daar zelf wat nabewerking over heen gooit). Als ik die uitzet krijg ik afhankelijk van de game DTS of DD...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Jorn1986 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 08:43:
[...]

Ja bij mij ook, maargoed: IMO klinkt DTS veel beter dan DD5.1
Klopt, bitrate is ook veel hoger (15xx tegen 346 Kbps volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Laatst online: 27-06 18:51
Bij mij is Heavy Rain al 3 keer vastgelopen. 2 keer moest ik de ps3 uit doen.1 keer kon ik nog op de ps3 button op de controller drukken om zo het spel af te kunnen sluiten.
Hebben hier meer mensen last van??Ik gebruik de 80GB versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Evertt schreef op zondag 28 februari 2010 @ 16:06:
Bij mij is Heavy Rain al 3 keer vastgelopen. 2 keer moest ik de ps3 uit doen.1 keer kon ik nog op de ps3 button op de controller drukken om zo het spel af te kunnen sluiten.
Vandaag voor het eerst. Tijdens het laden van een nieuwe chapter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18-06 22:29
nFo schreef op zondag 28 februari 2010 @ 13:28:
Epic game hoor geweldig, gister uitgespeeld. _/-\o_

Verkoop is ook goed:
http://kotaku.com/5480606...-well-no-need-for-ps4-yet
Dit klopt wel aardig, ik ben gisteren 4 uur op pad geweest om hem te vinden. Vrijwel overal was hij uitverkocht, alleen bij de Makro Delft hadden ze er nog een paar staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
Evertt schreef op zondag 28 februari 2010 @ 16:06:
uitgespeeld (magistrale game!) maar 0 keer vastgelopen (met patch). Wel 1 keer gehad dat de game in een 'nonplayable state' terecht kwam, dus dat ethan daar maar wat stond te dralen maar ik niets kon, niet bewegen en niet iets anders. Opnieuw de chapter starten en het was klaar. Heb wel 1 chapter opnieuw gedaan omdat ik een fout maakte mbt een persoon.

Als je die bonus video's zit te bekijken... echt ongelovelijk hoe dicht ze de in-game characters bij de echte personen gekregen hebben die ze spelen (ok, Madison's voice / gezicht mo-cap is een ander persoon, haar looks en movement zijn van een model (niet bepaald lelijk ;)). Heb wel wat scenes gemist geloof ik, als ik sommige videos bekijk (nu geen spoilers meer).

De game was op zich wel korter dan ik verwacht had, maar niet te kort: de entertainment value was erg hoog, en daar gaat het om.

[ Voor 28% gewijzigd door EfBe op 28-02-2010 18:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• uchiha tijntje
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

uchiha tijntje

Seriously.... (gow 2 mp sux)

EfBe schreef op zondag 28 februari 2010 @ 18:19:
[...]

uitgespeeld (magistrale game!) maar 0 keer vastgelopen (met patch). Wel 1 keer gehad dat de game in een 'nonplayable state' terecht kwam, dus dat ethan daar maar wat stond te dralen maar ik niets kon, niet bewegen en niet iets anders. Opnieuw de chapter starten en het was klaar. Heb wel 1 chapter opnieuw gedaan omdat ik een fout maakte mbt een persoon.

Als je die bonus video's zit te bekijken... echt ongelovelijk hoe dicht ze de in-game characters bij de echte personen gekregen hebben die ze spelen (ok, Madison's voice / gezicht mo-cap is een ander persoon, haar looks en movement zijn van een model (niet bepaald lelijk ;)). Heb wel wat scenes gemist geloof ik, als ik sommige videos bekijk (nu geen spoilers meer).

De game was op zich wel korter dan ik verwacht had, maar niet te kort: de entertainment value was erg hoog, en daar gaat het om.
Inderdaad de reden om een ps3 aan te schaffen :). Heb niet vaak gehad dat ik zo intens in een game meegetrokken werd. Heb zelf ook geen vastlopers gehad. Een vriend van me had wel inderdaad 1 keer de situatie gehad dat hij niet meer kon lopen.

Gamertag: VAS taijyn….. Those who know not, that they are not.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

http://www.gamert.nl/nieuws/heavy_rain_de_premiere.html

Mijne liep ook twee keer vast ofzo, maar niet echt een probleem natuurlijk.

[ Voor 41% gewijzigd door nFo op 28-02-2010 20:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Evertt
  • Laatst online: 27-06 18:51
Ik heb hem zojuist uitgespeeld wat een top game zeg. Ik heb nog nooit zo game gezien waar je zo in wordt getrokken.
Ik denk dat ik dadelijk opnieuw gaat beginnen met wat andere gedachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Henkus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 27-06 22:33
Ik wilde vanmorgen verder gaan met Heavy Rain, maar ik krijg de code 8001050f (can t connect to PSN) en de game weigert nu op te starten. |:( |:(

Registratie van de trofee informatie kon niet worden voltooid.
De game wordt beëindigd.
(8001050F)

Bevestigen

Er schijnt dat er sinds gisteren meerdere mensen dit probleem hebben.

[ Voor 26% gewijzigd door Henkus op 01-03-2010 07:29 ]

Mijn rig : https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1864567

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
2x vastloper, 1x "non playable state" zoals iemand dat hier noemt. Met patch. (1e generatie ps3 60gb)

1x uitgespeeld en vanaf ander hoofdstuk einde nog eens anders gedaan. Dus 2 einde's gezien. Dat was toch wel tof na het eerste teleurstellende einde ;)

Erg mooi spel, je word inderdaad meegetrokken in het verhaal, toch spannend :)
Ik verwacht weinig van de DLC, pas als ie in de "platinum" bak ligt vind ik dat interresant, dus ik ben er eigenlijk al wel klaar mee. Ga hem niet nog een keer helemaal spelen. Paar hoofdstukken anders gedaan maar verhaal lijn veranderd amper.

Toch nog wel wat bugs links en rechts.

spoiler:
je kan bijvoorbeeld Hassan laten doodschieten en dan betrapt worden door de overvaller en Hassan leeft weer

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
Evertt schreef op zondag 28 februari 2010 @ 21:05:
Ik heb hem zojuist uitgespeeld wat een top game zeg. Ik heb nog nooit zo game gezien waar je zo in wordt getrokken.
Ik denk dat ik dadelijk opnieuw gaat beginnen met wat andere gedachten.
Idem, heb hem practisch in 1 run uitgespeeld :P

Ik zit nog wel met een aantal losse eindjes though, maar misschien dat ik gewoon wat over het hoofd zie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
Magic schreef op maandag 01 maart 2010 @ 08:59:
[...]

Idem, heb hem practisch in 1 run uitgespeeld :P

Ik zit nog wel met een aantal losse eindjes though, maar misschien dat ik gewoon wat over het hoofd zie.
spoiler:
Nou, daarin ben jij niet de enige ;)

1. Ethan krijgt dus af en toe black-outs: die vinden dan plaats rondom Carnaby Corner. Dat is dus de plek waar John Sheppard dus in 1977 is verdronken. Waarom heeft Ethan de black-outs daar? Hij leert Scott Shelby pas kennen als hij Shaun vindt. Daar wordt geen verklaring voor gegeven, evenals voor de origamifiguurtjes die hij in zijn hand heeft tijdens de black-outs.
2. Hoe vindt Madison Ann Sheppard, de moeder van Scott en John? De enige clou die ze heeft is de aanwijzing die ze van Paco heeft gekregen: de huurder van het appartement (John Sheppard) in Marble Street waar Ethan een vingerkootje moet afzetten. Hoe komt Madison van John Sheppard terecht bij Ann Sheppard? Ik denk dat Sheppard niet echt een zeldzame naam is, laat staan dat je meteen dat kunt herleiden naar een ongeluk van ruim 30 jaar geleden.
3. Als Ann vertelt wie haar andere zoon is, dan schrikt Madison zich een hoedje en ze gaat als een speer naar het huis van Scott toe, omdat zij dus tot de conclusie is gekomen dat hij de Origami Killer is. Maar waarom is zij tot die conclusie gekomen? Hoe is zij hierachter gekomen (zie ook 2)? En hoe weet ze wie Scott Shelby is? En waarom moest ze daarvoor weten welke zoon naar een pleeggezin is gegaan?
4. Als Madison de brand in het appartement van Scott overleeft dan kun je ervoor kiezen om Ethan, Norman Jayden te waarschuwen of kun je alleen naar Shaun toe gaan. Hoe weet Madison dat Norman Jayden een FBI-agent is? Waar zijn ze elkaar tegengekomen en waarom zegt ze dat hij de enige is die te vertrouwen is? Dat wordt niet uitgelegd in Heavy Rain. De enige keer dat ze elkaar zichtbaar tegenkomen is in de Blue Lagoon, als Madison net vertrekt en Norman Jayden net aankomt. Ze wisselen op dat moment echter geen enkel woord.
5. Als Scott het bewijsmateriaal verbrandt dan zijn er bij mij twee dingen die opvallen als hij het boekje verbrandt dat hij bij Manfred heeft bemachtigd. Ten eerste dat dan in een flashback duidelijk wordt dat Scott Manfred dood heeft geslagen met een typemachine in zijn kantoor. Eerder in het spel ben je dan alleen nog voorin in de winkel aan het wachten. Scott kan onmogelijk op 2 plaatsen tegelijk zijn. Dit vind ik toch wel een behoorlijke scriptfout. Ten tweede: Scott heeft dus dat boekje bemachtigd met alle klanten die een Royal 5 typemachine hebben laten repareren. Maar Lauren heeft dat boekje kennelijk ook, want de namen in dat boekje worden namelijk in het kantoor van Scott vergeleken met de abonnees van een Origamitijdschrift. Door de twee lijsten te vergelijken komen ze dus op de naam van John Sheppard uit. Hoe komt Lauren dan aan dit boekje, als Scott die dus al eerder van Manfred heeft ontvreemd?

Daarnaast zitten er nog wel wat onrealistische aannames in het spel:
- Shaun zit bijna 4 dagen in de herfst vast in een put die volloopt met regenwater. Zou Shaun dan niet bezweken moeten zijn vanwege onderkoeling of vermoeidheid?
- Als Scott een enkele reis naar de bodem van de rivier krijgt die hij desondanks wel overleeft dan gaat Scott als een ware Rambo Charles Kramer te grazen nemen. Daarbij worden > 10 beveiligers neergeschoten. Daarnaast kan ook Charles Kramer het loodje leggen, afhankelijk van je keuze. Geen haan die er naar kraait! Of heeft dit ermee te maken dat de politie het ook niet zo nauw neemt met mensenlevens (zie de instelling van Carter Blake)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• F350-maniac
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 17-02-2023
rclahsen schreef op maandag 01 maart 2010 @ 10:02:
[...]

[spoiler]
haha inderdaad mooi lijstje ben het met allemaal eens ! desalniettemin wel een top spel

PSN Headless_Pumpkin

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
Na de game te hebben uitgespeeld heb ik nu bepaalde hoofdstukken nog eens over gedaan, om te gaan trophy hunten, maar dan wat meer op m'n gemak omdat de spanning toch wel weg is nu je alles weet. Valt me op hoeveel tijd je eigenlijk krijgt. Als je het voor de eerste keer speelt leef je je zo in dat het moeilijker is/lijkt om de juiste knoppen op het juiste moment in te drukken.

De gouden trophy lijkt alleen niet te lukken..
spoiler:
Om de perfecte crime te kunnen doen moet Hassan, Madison en Lauren doodgaan. Nu heb ik alleen die hoofdstukken dus opnieuw gespeeld (met opslaan-functie aan uiteraard) en het gekke is dat zowel Hassan (flashback van Scott) en Lauren (die komt hij in de allerlaatste scene tegen, terwijl ik haar heb laten verdrinken) leeft. Of ze moeten alle 3 leven of ze moeten alle 3 dood zijn. Bugje in het opslaan?

Overigens snap ik niet dat Hassan dood moet gaan, want als je Lauren laat verdrinken dan kan ze hem ook niet meer opbellen waardoor Hassan er ook niet achterkomt wie Scott echt is.

Maargoed, iemand een idee hoe de trophy gehaald moet worden of moet je dan echt het hele verhaal opnieuw spelen?

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jorco schreef op maandag 01 maart 2010 @ 13:13:

Maargoed, iemand een idee hoe de trophy gehaald moet worden of moet je dan echt het hele verhaal opnieuw spelen?
Je moet het spel opnieuw spelen vanaf de scene in de winkel van Hassan.

spoiler:
Clean Manfred's shop of evidence + Let Lauren, Hassan and Kramer die + kill Madison and Jayden + Origami Killer free

This is just as cruel as it sounds. If you really want to feel how a great killer does it, make sure you do exactly as the tag says: When you are in Manfred's Shop, make sure you clean off all fingerprints. Then leave Lauren to drown in the car. In Hassan's shop, do not interfere when the robber enters the store, and do not give Kramer his medicine. Kill Madison in your apartment, and then Jayden at the old warehouse.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Nadat je een scene opnieuw hebt gedaan, moet je door blijven spelen tot het einde. Anders heeft het geen invloed op het einde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rclahsen
Jorco schreef op maandag 01 maart 2010 @ 13:13:
Na de game te hebben uitgespeeld heb ik nu bepaalde hoofdstukken nog eens over gedaan, om te gaan trophy hunten, maar dan wat meer op m'n gemak omdat de spanning toch wel weg is nu je alles weet. Valt me op hoeveel tijd je eigenlijk krijgt. Als je het voor de eerste keer speelt leef je je zo in dat het moeilijker is/lijkt om de juiste knoppen op het juiste moment in te drukken.

De gouden trophy lijkt alleen niet te lukken..
spoiler:
Om de perfecte crime te kunnen doen moet Hassan, Madison en Lauren doodgaan. Nu heb ik alleen die hoofdstukken dus opnieuw gespeeld (met opslaan-functie aan uiteraard) en het gekke is dat zowel Hassan (flashback van Scott) en Lauren (die komt hij in de allerlaatste scene tegen, terwijl ik haar heb laten verdrinken) leeft. Of ze moeten alle 3 leven of ze moeten alle 3 dood zijn. Bugje in het opslaan?

Overigens snap ik niet dat Hassan dood moet gaan, want als je Lauren laat verdrinken dan kan ze hem ook niet meer opbellen waardoor Hassan er ook niet achterkomt wie Scott echt is.

spoiler:
Ik ben bang dat je inderdaad vanaf Hassan's winkel echt alles opnieuw moet spelen. Er zit wel een voordeel aan dat je de daarna de andere gouden trophy ook makkelijker kunt halen als je daarna de juiste keuzes maakt. Welke dat zijn dat ga ik hier niet neer zetten (niet leuk voor andere tweakers), maar dat is wel te vinden in trophywalkthrough van IGN (link) (Let op! In deze walkthrough staan extreem veel spoilers).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Emersion
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 06-02 11:12
Ja, ik vond dit spel erg goed tot het moment dat:

spoiler:
je inderdaad erachter komt dat shelby de killer is...... dit is puur een twist om maar een twist te hebben en dermate slecht uitgewerkt dat als ik een review over dit spel moest schrijven ik er zo 2 punten af zou trekken (het spel is immers 80% verhaal 20% gameplay).
Het hele spel breekt uitelkaar eens je dit leert.....de blackouts van ethan betekenen opeens niks meer, het verhaal van madison slaat nergens meer op, de acties van shelby zelf passen totaal niet bij het character bij de rest van het spel....Wat het nog wierder maakt is dat je in dit spel dus gedachten kunt horen van de personages....Je gaat me niet vertellen dat shelby nooit "dacht" als zijnde de killer. Ethan was de schizo, niet Shelby. Erg slecht vond ik het.

Als ze gewoon ethans blackouts en schizo zooi hadden gespeeld als killer was het beter geweest, dan maar geen plottwist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adlermann
  • Registratie: Januari 2007
  • Nu online
Emersion schreef op maandag 01 maart 2010 @ 16:23:
Ja, ik vond dit spel erg goed tot het moment dat:

spoiler:
je inderdaad erachter komt dat shelby de killer is...... dit is puur een twist om maar een twist te hebben en dermate slecht uitgewerkt dat als ik een review over dit spel moest schrijven ik er zo 2 punten af zou trekken (het spel is immers 80% verhaal 20% gameplay).
Het hele spel breekt uitelkaar eens je dit leert.....de blackouts van ethan betekenen opeens niks meer, het verhaal van madison slaat nergens meer op, de acties van shelby zelf passen totaal niet bij het character bij de rest van het spel....Wat het nog wierder maakt is dat je in dit spel dus gedachten kunt horen van de personages....Je gaat me niet vertellen dat shelby nooit "dacht" als zijnde de killer. Ethan was de schizo, niet Shelby. Erg slecht vond ik het.

Als ze gewoon ethans blackouts en schizo zooi hadden gespeeld als killer was het beter geweest, dan maar geen plottwist.
Dit was ook mijn ervaring. Hierna wilde ik het spel niet eens meer spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Capo
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online
Eigenlijk dus meer mensen het eens dat het een bijzonder mooi spel is maar al gauw bijzonder saai word.

Mooi gemaakt, goed aan de man gebracht, middelmatig uitgewerkt verhaal en slecht uitgedacht.

Het is mooi om 1x te spelen en nog keer stukje via de chapters , maar niet 60 euro mooi.

[ Voor 47% gewijzigd door Capo op 01-03-2010 17:20 ]

My old man wrote me a letter from prison once. It said "if you don't want to end up in here, stay away from crime, women and drugs" Trouble is, that don't leave you much else to do, does it?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

rclahsen schreef op maandag 01 maart 2010 @ 10:02:
[...]

Spoilers ahead:

Heavy Rain's BIG plot-holes
http://www.gamesradar.com...es/a-20100224105436979020
http://www.google.nl/sear...tnG=Zoeken&meta=&aq=f&oq=
Ja zitten toch aardig wat plot holes in, maar misschien dat de DLC's dat allemaal gaan verklaren ?

Trouwens hoe krijg ik de game gestart ? :X
Wilde nog even wat dingen checken.

[ Voor 21% gewijzigd door nFo op 01-03-2010 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
nFo schreef op maandag 01 maart 2010 @ 20:59:
[...]

Trouwens hoe krijg ik de game gestart ? :X
Wilde nog even wat dingen checken.
Misschien heb je last van de datum bug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

Ja klopt, is er geen work around daarvoor ?
Probeer wel even de netwerk kabel eruit te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
nFo schreef op maandag 01 maart 2010 @ 21:32:
[...]

Ja klopt, is er geen work around daarvoor ?
Probeer wel even de netwerk kabel eruit te halen.
offtopic:
check het PS3 ervaringen topic. ;)

[ Voor 7% gewijzigd door Ike. op 01-03-2010 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Vindt het overigens wel jammer van die 'plot holes'. Dit is weer net zoiets als het einde van Assassin's Creed 2 die nogal wat vraagtekens opriep, wat pas volledig verklaard werd door de DLC van sequentie 12 en 13. Nou zie ik bij Heavy Rain zo'n beetje hetzelfde gebeuren: de volledige game was naar mijn idee allang klaar, maar ze knippen er wat stukken uit en brengen die uit als DLC.

Niet dat ik de DLC-hoofdstukken niet uit de PSN Store zal meenemen, maar vindt het gewoon jammer dat een game op het einde zoveel vragen onbeantwoord laat. De meeste spoilers die ik nu voorbij zie komen gaan daar over, en dat bewijst maar weer dat het verhaal wat steekjes laat vallen (zonder de DLC).

Hoop dat Sony snel die datum-bug opgelost heeft, dan kan ik met mijn 2 jaar oude PS3 weer wat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-06 15:18
Shit ik wist niet dat die chick uit Heavy Rain er zo sexy uitziet, naakt :) check hier

Dit is een leuke glitch om te proberen, jammer dat ik niet weet hoe. Ze ziet er in ieder geval wel leuk uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
GranCanaria schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 17:40:
Shit ik wist niet dat die chick uit Heavy Rain er zo sexy uitziet, naakt :) check hier

Dit is een leuke glitch om te proberen, jammer dat ik niet weet hoe. Ze ziet er in ieder geval wel leuk uit :)
Actrice/model die Madison Paige 'speelt' is nog leuker :)

http://www.google.nl/#hl=...nsley&fp=14b374fac23400ef

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GranCanaria
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 27-06 15:18
Ze ziet er idd wel erg goed uit in real life, toch wel leuk dat ze voor een sexy game chick ook een echte sexy chick nemen, dat maakt het geheel nog sexier :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nFo

nFo

GranCanaria schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 17:40:

Bron: http://kotaku.com/5483372...ayable-accidental-nudity#
http://www.gamert.nl/nieu..._toont_heavy_geschut.html

Ga het is proberen, zal mijn recorder is aanzetten. ;)

[ Voor 14% gewijzigd door nFo op 02-03-2010 19:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Soepstengel
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 27-06 11:33
Zojuist voor de eerste keer uitgespeeld, erg goede game! Ik game zelf al zeker 10 jaar nu, maar zo'n game met zo'n goed verhaal heb ik echt nog nooit meegemaakt! Ik ga binnenkort weer opnieuw beginnen voor de trophy's, altijd leuk, maar natuurlijk ook voor de andere eindes.

Desktop: Ryzen 7 7800X3D | 32 GB | Radeon RX 6800

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik ben er gisteren dan eindelijk aan begonnen :) Ik heb nu een paar uur gespeeld en ben er best over te spreken, alhoewel de spanning nog wel wat omhoog mag van mij (maar dat zal wel goed komen denk ik zo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephaN900
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
An1mA schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 19:49:
Hebben jullie ook steeds dat het geluid soms ontbreekt of af en toe haperd? Ik heb zelfs al 2 keer een vastloper gehad met de patch -..- Word een vloekende avond als dit zo door gaat.
Ja, gisteren even een half uurtje gespeeld, maar hij hapert echt om de haverklap. Denk dat het te maken heeft met een gare laser van de ps3? Want bij mijn huisgenoot loopt het wel gewoon vloeiend...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik heb trouwens de update niet gedownload en ik heb nu in totaal al zo'n 5 uur zitten spelen zonder problemen :)
Het spel bevalt erg goed tot nu toe, mooie graphics met heel soms even een moment dat je zou zweren dat het echte beelden zijn. Het meest intense stuk tot nu toe vond ik...
spoiler:
als je bij de eerste verdachte langsgaat (met al die kruizen aan de muur) en je m moet overtuigen om zijn pistool neer te leggen. Dit was me uiteindelijk wel gelukt, maar toen maakte ie opeens een verdachte beweging en in een snelle reactie heb ik m toen neergeknald :X
Gewoon de twijfel die het spel je geeft of je m nu wel of niet moet neerknallen vind ik erg goed gedaan. Ik heb trouwens ook al de 4de opdracht gekregen, maar wie het slachtoffer is weet ik nog niet...

[ Voor 23% gewijzigd door SToRM666 op 04-03-2010 12:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
SToRM666 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 12:18:
Ik heb trouwens de update niet gedownload en ik heb nu in totaal al zo'n 5 uur zitten spelen zonder problemen :)
Het spel bevalt erg goed tot nu toe, mooie graphics met heel soms even een moment dat je zou zweren dat het echte beelden zijn. Het meest intense stuk tot nu toe vond ik...
spoiler:
als je bij de eerste verdachte langsgaat (met al die kruizen aan de muur) en je m moet overtuigen om zijn pistool neer te leggen. Dit was me uiteindelijk wel gelukt, maar toen maakte ie opeens een verdachte beweging en in een snelle reactie heb ik m toen neergeknald :X
spoiler:
Hehe, je hebt er twee trophies voor; als hij een onverwachte beweging maakt en niet schiet gebeurt er iets anders. De scene kun je laterop opnieuw doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
spoiler:
Hmmm....dat is ook waarom ik zo twijfelde of ik nou moest schieten of niet, maar bij die beweging dacht ik echt dat ie iets ging doen. Ik wilde gewoon weten wat er gebeurt als je m wel in leven laat, maar dat zal ik wel zien als ik het spel nog eens doorspeel :)

Het is natuurlijk erg interessant om te zien hoe het verhaal loopt als je gewoon doorspeelt, ook al maak je onderweg fouten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Magic
  • Niet online
SToRM666 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 12:24:
spoiler:
Hmmm....dat is ook waarom ik zo twijfelde of ik nou moest schieten of niet, maar bij die beweging dacht ik echt dat ie iets ging doen. Ik wilde gewoon weten wat er gebeurt als je m wel in leven laat, maar dat zal ik wel zien als ik het spel nog eens doorspeel :)

Het is natuurlijk erg interessant om te zien hoe het verhaal loopt als je gewoon doorspeelt, ook al maak je onderweg fouten.
Precies, dat dacht ik dus ook, er is in principe geen "goed" of "fout" :)

(spoiler tag iets verplaatst, aangezien ik juist denk dat dit een hele mooie uitspraak is voor mensen die hem nog moeten spelen :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik heb de spoilertag even aangepast ;)

Ik vind persoonlijk dat als je een bepaalde scene opnieuw inlaad je de spanning, die het nemen van een beslissing met zich meebrengt, voor een groot deel wegneemt. Ik heb zelf de neiging om zolang mogelijk te onderhandelen en dat brengt soms wel erg veel spanning met zich mee, aangezien je niet weet hoe de ander hierop gaat reageren.
De kracht van dit spel ligt ook voor een groot deel bij de keuzes die jij persoonlijk maakt en hoe het verhaal daardoor zal verlopen. En daarnaast heb je dan ook een mooie reden om m nog eens te spelen, aangezien je dan eens kunt kijken watvoor andere uitkomsten er mogelijk zijn :)

[ Voor 145% gewijzigd door SToRM666 op 04-03-2010 13:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exorcist
  • Niet online
Ik heb ook pas na het uitspelen sommige scenes opnieuw gedaan, het hele spel opnieuw doorlopen doe ik over een paar maanden pas. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Ik ga na dit spel ook eerst even iets anders spelen (Batman, GoW III).

[ Voor 4% gewijzigd door SToRM666 op 04-03-2010 13:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Heeft iemand nog wat gehoord/gelezen over die DLC die je bij de collector's edition kreeg? Is het morgen dan eindelijk zover dat ''the taxidermist'' te spelen zal zijn, of laat het nog langer op zich wachten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jorn1986 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 18:23:
Heeft iemand nog wat gehoord/gelezen over die DLC die je bij de collector's edition kreeg? Is het morgen dan eindelijk zover dat ''the taxidermist'' te spelen zal zijn, of laat het nog langer op zich wachten?
Als je de CE hebt kan je deze al downloaden. De rest moet nog even wachten, het is nog niet bekend gemaakt wanneer deze online komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
Kan er eigenlijk al iemand bevestigen of de DLC voor de Engelse versie van Heavy Rain ook daadwerkelijk met een UK account gedownload moet worden?

[ Voor 12% gewijzigd door SToRM666 op 04-03-2010 19:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Heeft iemand de eerste DLC ''the taxidermist'' al gespeeld? Zo ja: hoe lang ben je er ongeveer mee bezig geweest?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
SToRM666 schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 19:45:
Kan er eigenlijk al iemand bevestigen of de DLC voor de Engelse versie van Heavy Rain ook daadwerkelijk met een UK account gedownload moet worden?
Dat zullen we zien als de DLC in de store verschijnt :)
kunnen we nu niet met 100% zekerheid zeggen.
Hiervoor moeten we de info in de UK en NL store vergelijken (disc code)

Ik ga ervan uit dat de DLC's ook de Nederlandse taal hebben... en de UK bevat geen andere talen. dus de kans is groot dat met een UK spel je de UK store moet gebruiken.

[ Voor 16% gewijzigd door Ike. op 04-03-2010 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EfBe
  • Niet online
kan het niet direct bevestigen voor je, maar las wel op twitter (off. sonyplaystation account) dat ze de DLC nu online hebben voor pre-orders. Wellicht bedoel je die?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

De DLC van de special edition van HMV kan je gewoon downloaden met een Nederlandse account dus dat zal met de rest wel hetzelfde zijn. Tenminste, dat lijkt mij een logische conclusie.

[ Voor 57% gewijzigd door Shiver23 op 05-03-2010 16:05 ]

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ook maar ordered... Weet nu al dat de besturing gaat tegenvallen (aka Harry Potter button-sequencing), maar ik ga zeker genieten van de film game...

Ben behoorlijk onder de indruk van de demo, dus kan niet wachten :9~

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shiver23 schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 14:33:
[...]

Edit: ok ik doe het even anders. Dit is de code. Veel succes ermee :)
code:
1
283C-K2B9-26QQ
Dank u :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Werkt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 32767

BtM909 schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 15:30:
Ook maar ordered... Weet nu al dat de besturing gaat tegenvallen (aka Harry Potter button-sequencing), maar ik ga zeker genieten van de film game...

Ben behoorlijk onder de indruk van de demo, dus kan niet wachten :9~
Let op welke versie je hebt besteld. Ik heb voor 50 eur de UK versie. Wist eigenlijk niet beter en kom er nu achter dat er geen andere talen bijzitten. Toch jammer, had de stemmen van Carice van Houten en Frank Lammers wel leuk gevonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja, code werkte :D
Kan de bestanden alleen niet vinden op mijn PS3 :?

[ Voor 6% gewijzigd door Ike. op 05-03-2010 15:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shiver23
  • Niet online

Shiver23

Ike. schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 15:55:
[...]

Ja, code werkte :D
Kan de bestanden alleen niet vinden op mijn PS3 :?
Soundtrack staat bij je games. Vanaf daar moet je hem apart installeren. Beetje apart systeem, moest zelf ook even zoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Shiver23 schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 16:06:
[...]

Soundtrack staat bij je games. Vanaf daar moet je hem apart installeren. Beetje apart systeem, moest zelf ook even zoeken.
Heb het gevonden.

Thanks 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SToRM666
EfBe schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 14:27:
kan het niet direct bevestigen voor je, maar las wel op twitter (off. sonyplaystation account) dat ze de DLC nu online hebben voor pre-orders. Wellicht bedoel je die?
Die bedoel ik ja.
Shiver23 schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 14:33:
De DLC van de special edition van HMV kan je gewoon downloaden met een Nederlandse account dus dat zal met de rest wel hetzelfde zijn. Tenminste, dat lijkt mij een logische conclusie.
Ah, dat is goed nieuws! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Nu online

Nakebod

Nope.

DLC werkt hier idd ook gewoon met de "UK" versie met een NL account.
Anyway, ik heb ook nog een DLC code van HMV over voor de soundtrack, wie het eerst komt heeft geluk: BJEE-G7B6-N5PD
Graag even melden als je hem hebt gebruikt, haal ik hem weer weg.

En op :P

[ Voor 3% gewijzigd door Nakebod op 05-03-2010 21:34 ]

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorco
Nakebod schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 20:55:
DLC werkt hier idd ook gewoon met de "UK" versie met een NL account.
Anyway, ik heb ook nog een DLC code van HMV over voor de soundtrack, wie het eerst komt heeft geluk: BJEE-G7B6-N5PD
Graag even melden als je hem hebt gebruikt, haal ik hem weer weg.
Heb van die gelegenheid gebruik gemaakt en ben daar zeer dankbaar voor! Klinkt zo zonder de game simpel maar doet je meteen herinneren aan fragmenten in de game.

Hartstikke bedankt! :)

PSN ID = Jorco

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
Zojuist Chronicle 1 gespeeld (The taxidermist) van Heavy Rain (collector's edition voucher). Heb 3 van de 5 eindes bekeken, en ik zat op sommige stukjes bij 1 van de eindes zowat op het puntje van m'n stoel. Mooie DLC in ieder geval, maar niet erg lang: heb er een uurtje over gedaan (20 min. per einde dus). Mag toch hopen dat de komende 3 Chronicles wel wat langer gaan worden.
spoiler:
Helaas vertelt deze Chronicle 1 niet waarom Madison Paige aan het begin van het verhaal in Heavy Rain zomaar wordt lastiggevallen door een stuk of 6 mannen in haar eigen appartement... Weet iemand daar een verklaring voor? Het enige wat ze losliet was dat ze last had van slapeloosheid voor zover ik gezien had bij de keuzes die ik maakte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chester
  • Niet online
Jorn1986 schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 22:07:
Zojuist Chronicle 1 gespeeld (The taxidermist) van Heavy Rain (collector's edition voucher). Heb 3 van de 5 eindes bekeken, en ik zat op sommige stukjes bij 1 van de eindes zowat op het puntje van m'n stoel. Mooie DLC in ieder geval, maar niet erg lang: heb er een uurtje over gedaan (20 min. per einde dus). Mag toch hopen dat de komende 3 Chronicles wel wat langer gaan worden.
spoiler:
Helaas vertelt deze Chronicle 1 niet waarom Madison Paige aan het begin van het verhaal in Heavy Rain zomaar wordt lastiggevallen door een stuk of 6 mannen in haar eigen appartement... Weet iemand daar een verklaring voor? Het enige wat ze losliet was dat ze last had van slapeloosheid voor zover ik gezien had bij de keuzes die ik maakte.
spoiler:
Die 6 mannen waren een nachtmerrie, ze was niet echt aangevallen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jorn1986
spoiler:
dan had ik het gewoon compleet verkeerd geïnterpreteerd.

Weet iemand wanneer de volgende chronicles gaan uitkomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Jorn1986 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 12:42:
spoiler:
dan had ik het gewoon compleet verkeerd geïnterpreteerd.

Weet iemand wanneer de volgende chronicles gaan uitkomen?
Is nog niet bekend.
Er is zelfs nog geen datum voor de eerste DLC :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 149900

Wat mij het meeste is bijgebleven is het volgende:

spoiler: title
Als Madison haar boek aan het signeren is, is er een man die haar komt laten weten dat haar werk er nog niet op zit. Heavy Rain 2 komt er d:)b met een nog fucked up serial killer

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Anoniem: 149900 schreef op zaterdag 06 maart 2010 @ 15:14:
Wat mij het meeste is bijgebleven is het volgende:

spoiler: title
Als Madison haar boek aan het signeren is, is er een man die haar komt laten weten dat haar werk er nog niet op zit. Heavy Rain 2 komt er d:)b met een nog fucked up serial killer
spoiler:
Dat is één van haar eindes ja. David Cage heeft gezegd dat er geen deel 2 komt.
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste

Let op:
Gebruik spoilertags als je iets over het verhaal vertelt.