Daar heb je sites voor... zoals ps3trophies.org. Aldaar staat ook een guideRedHat schreef op dinsdag 11 mei 2010 @ 16:40:
Heb de hele verhaallijn nog maar een keer gespeeld. Nu een stuk beter eindeIk zit echter nog maar op 50% van m'n trofeeën. Die wil ik boosten naar 100% echter kun je niet zien welke trofeeën je kan halen. (Zijn niet zichtbaar
).
Verwijderd
Ik vind het toch best wel moeilijk af en toe, en denk daarom niet dat ik het tig keer ga uitspelen om alle eindes te zien. Heb wel een vraagje:
spoiler:
Ik heb het einde van het "glas-in-buis-doolhof" niet gehaald, maar heb daarna wel de vinger-afhak-uitdaging gedaan en sta nu op het punt de uitdaging daar weer na te doen. Kan ik nu mijn zoontje nog redden? Of kan ik beter vanaf dat butterfly-level opnieuw spelen?
Het maakt op zich niet uit welke uitdagingen je wel of niet voltooid heb.
Hoe meer je er voltooid hoe meer letters van het adres, zoals je waarschijnlijk gezien hebt na het afsnijden van je vinger.
Voltooi je er 1 of meerdere niet dan heb je minder letters en zul je later moeten gokken waar dat zoontje zit.
Hoe meer je er voltooid hoe meer letters van het adres, zoals je waarschijnlijk gezien hebt na het afsnijden van je vinger.
Voltooi je er 1 of meerdere niet dan heb je minder letters en zul je later moeten gokken waar dat zoontje zit.
Verwijderd
Ik heb Heavy Rain onlangs voor het eerst gespeeld, en ben echt dik onder de indruk. Ze doen hier zoveel beter wat al geprobeerd werd in Fahrenheit. De manier waarop je in het leven van de personages wordt getrokken is geweldig. Al lijk je soms wat weinig controle te hebben op het verloop van het verhaal, krijg je toch op cruciale momenten ineens wel die mogelijkheid om in te grijpen of een keuze te maken met vergaande gevolgen. Prachtig om te zien dat er eens wat nieuws wordt geprobeerd qua videogaming, en dat ze dit zo dicht weten te betrekken op het echte leven, zoals bij de scènes in het winkelcentrum of treinstation.
Verwijderd
Handig, die spoiler tags..peto84 schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 20:29:
Het maakt op zich niet uit welke uitdagingen je wel of niet voltooid heb.
Hoe meer je er voltooid hoe meer letters van het adres, zoals je waarschijnlijk gezien hebt na het afsnijden van je vinger.
Voltooi je er 1 of meerdere niet dan heb je minder letters en zul je later moeten gokken waar dat zoontje zit.
Gezien de sarcastische opmerking hierboven gebruik ik ze maar evenVerwijderd schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 17:58:
Ik vind het toch best wel moeilijk af en toe, en denk daarom niet dat ik het tig keer ga uitspelen om alle eindes te zien. Heb wel een vraagje:
spoiler:Ik heb het einde van het "glas-in-buis-doolhof" niet gehaald, maar heb daarna wel de vinger-afhak-uitdaging gedaan en sta nu op het punt de uitdaging daar weer na te doen. Kan ik nu mijn zoontje nog redden? Of kan ik beter vanaf dat butterfly-level opnieuw spelen?
spoiler:
Je moet in ieder geval 3 van de 5 challenges halen om genoeg hints te hebben om je zoon te vinden. Als ik ervan uit ga dat je de eerste challenge (5 minuten spookrijden) wel hebt gehaald, dan betekent dat dus dat je de vierde of de vijfde challenge moet halen.
Als je alle 5 challenges haalt dan heeft Ethan het volledige adres en hoef je niet te gokken. Je vindt dan je zoon terug. Haal je 3 of 4 challenges dan moet je op een gegeven moment gokken waar je zoon zit (als je niet bent gearresteerd): je krijgt echter zulke duidelijke hints, zodat je gewoon de juiste keuze kunt maken (of je dat wil dat is natuurlijk aan jou).
Nog een tip voor de Butterfly-uitdaging: als je door de elektrische draden heen moet kruipen dan kun je ook kijken welke route het meest makkelijk is. Meestal is een rechte lijn naar boven of heel moeilijk of niet mogelijk, terwijl met een beetje zig-zaggen veel makkelijker is (je hoeft dan maar een paar knopjes tegelijk in te drukken i.p.v. zes-vinger-twister-op-je-dualshock-3)
Als je alle 5 challenges haalt dan heeft Ethan het volledige adres en hoef je niet te gokken. Je vindt dan je zoon terug. Haal je 3 of 4 challenges dan moet je op een gegeven moment gokken waar je zoon zit (als je niet bent gearresteerd): je krijgt echter zulke duidelijke hints, zodat je gewoon de juiste keuze kunt maken (of je dat wil dat is natuurlijk aan jou).
Nog een tip voor de Butterfly-uitdaging: als je door de elektrische draden heen moet kruipen dan kun je ook kijken welke route het meest makkelijk is. Meestal is een rechte lijn naar boven of heel moeilijk of niet mogelijk, terwijl met een beetje zig-zaggen veel makkelijker is (je hoeft dan maar een paar knopjes tegelijk in te drukken i.p.v. zes-vinger-twister-op-je-dualshock-3)
[ Voor 13% gewijzigd door rclahsen op 20-05-2010 22:50 ]
Verwijderd
Okay, bedankt
de andere twee tot nu toe heb ik wel gehaald inderdaad.
spoiler:
Ik was niet eens zover gekomen als de elektrische draden, ik bleef verdwalen in de buizen. Ook omdat ik de kaars-hint verkeerd begreep, ik kroop in de richting waar de wind vandaan kwam en dus tegenovergesteld aan de richting van het vlammetje. Gelukkig vond ik wel een coward-luikje 
Verwijderd schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 16:02:
Okay, bedanktde andere twee tot nu toe heb ik wel gehaald inderdaad.
spoiler:Ik was niet eens zover gekomen als de elektrische draden, ik bleef verdwalen in de buizen. Ook omdat ik de kaars-hint verkeerd begreep, ik kroop in de richting waar de wind vandaan kwam en dus tegenovergesteld aan de richting van het vlammetje. Gelukkig vond ik wel een coward-luikje
spoiler:
Vuur trekt naar hetgeen toe waar zuurstof is. Vandaar dat je de kant op moet gaan waar de vlam naartoe wijst.
heb de game net uitgespeeld.
echt een apart spel (in a good way natuurlijk
)
heb genoten van de graphics het verhaal mja gewoon van alles.
ik ging volledig voor de goodguy spirit maar heb toch die
ga zeker opnieuw spelen en vond het plot ook echt heel gaaf zag hem zeker niet aankomen hah
echt een apart spel (in a good way natuurlijk
heb genoten van de graphics het verhaal mja gewoon van alles.
ik ging volledig voor de goodguy spirit maar heb toch die
spoiler: title
raakte in paniek zeg maar christenbeeldjes verslaafde neergeschoten
ga zeker opnieuw spelen en vond het plot ook echt heel gaaf zag hem zeker niet aankomen hah
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Is er al iets meer bekend over de ''chronicles'' deel 2, 3 en 4? Duurt wel erg lang voordat er weer eens wat nieuws komt vindt ik, als ze te lang wachten, denk ik dat ik de chronicles ook nooit meer ga spelen: dan zijn er alweer andere titels.
helaas nog niets over bekend. Snap ook niet waarom ze zolang wachten.Jorn1986 schreef op zaterdag 12 juni 2010 @ 18:31:
Is er al iets meer bekend over de ''chronicles'' deel 2, 3 en 4? Duurt wel erg lang voordat er weer eens wat nieuws komt vindt ik, als ze te lang wachten, denk ik dat ik de chronicles ook nooit meer ga spelen: dan zijn er alweer andere titels.
Ik verwacht ook hoe langer ze wachten hoe minder mensen deze zullen kopen.
Ik hoopte maanden terug dat er nu al wel een pack zou zijn met alle DLC
edit: Net een mailtje gestuurd naar Quantic Dream, hopelijk sturen ze wat terug.
[ Voor 6% gewijzigd door Ike. op 12-06-2010 19:46 ]
Heb het spel nu pas een paar dagen en speel nu in 1 ruk door, maar is het late rook mogelijk om vanaf bepaalde hoofdstukken uit opnieuw te spelen, of moet je het hele spel in 1 keer doorzitten?
Je kunt chapters opnieuw spelen (om bijv. Trophies te halendetheavn schreef op maandag 14 juni 2010 @ 11:20:
Heb het spel nu pas een paar dagen en speel nu in 1 ruk door, maar is het late rook mogelijk om vanaf bepaalde hoofdstukken uit opnieuw te spelen, of moet je het hele spel in 1 keer doorzitten?
Let wel op want als je opnieuw saved kan je de scenes daarna niet meer starten je moet dan verder waar je gesaved had.Exorcist schreef op maandag 14 juni 2010 @ 11:49:
[...]
Je kunt chapters opnieuw spelen (om bijv. Trophies te halen).
Had gisteravond een beetje last van m'n trigger-finger:
Ik speel het spel sowieso eerst gewoon door om te kijken waar ik op uit kom, maar ben wel van plan om fouten zoals deze niet nogmaals te maken
spoiler:
Die gozer met z'n muren vol met kruizen doodgeschoten
Ik speel het spel sowieso eerst gewoon door om te kijken waar ik op uit kom, maar ben wel van plan om fouten zoals deze niet nogmaals te maken
Heavy Rain DLC put on indefinite hold
Quantic Dream has put the second bit of DLC for Heavy Rain, expected for quite some time now, on “indefinite hold”.
According to the Guillaume de Fondaumiere, the firm’s co-CEO, Sony asked the developers to switch its focus to Move’s version of Heavy Rain instead of the second chapter in the Heavy Rain Chronicles.
Speaking with Game Informer, de Fondaumiere told the site that work on the DLC could resume once the Move version of the game is released, but that more than likely, Quantic will just go forward with it’s next project.
Bummer right there for folks looking forward to playing the Origami Killer in the next bit of DLC.
We’ll send a Sony a mail, and hopefully by Monday, we should have more on this for you.
Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.
Van het weekend dit prachtige spel uitgespeeld. Zeer vermakelijk.
spoiler:
Ik heb alle challanges gehaald en Scott gekild op het einde. Heb alleen per ongeluk die Christelijk gast vermoord en expres die drugsdealer. Een ding is me niet duidelijk over het einde. Redelijk in het begin zie je Ethan verdwaald over straat lopen met een origami figuurtje in zijn hand. Hij heeft dan net een blackout gehad.Na het uitspelen is me niet duidelijk geworden hoe hij hier aan komt. Iemand een idee
PSN ID Binloading_nl
spoiler:
De origami figuurtjes in Ethan's hand na de blackout, of de blackouts in het algmeeen worden niet uitgelegd.
De schrijver van het verhaal heeft in het interview gezegd dat die scenes een 'red herring' zijn, gewoon feiten die je niet uitgelegd krijgt, uiteindelijk is het gewoon om de speler te misleiden en ervoor te zorgen dat je gaat twijfelen of Ethan misschien de Origami killer is.
De schrijver van het verhaal heeft in het interview gezegd dat die scenes een 'red herring' zijn, gewoon feiten die je niet uitgelegd krijgt, uiteindelijk is het gewoon om de speler te misleiden en ervoor te zorgen dat je gaat twijfelen of Ethan misschien de Origami killer is.
Dus zo goed als geen chronicles meer. Ik snap niet waarom er een aparte ''move'' versie van deze game nog eens moet verschijnen, kunnen ze niet gewoon een dikke update uitbrengen voor de ''normale'' versie zodat je het opeens ook kan spelen met de Move controllers?
Volgens mij komt er ook een patch uit voor Move ondersteuning. Het opnieuw uitbrengen van het spel is wel een beetje logisch. Heavy Rain is een perfect spel om Move mee te promoten.Jorn1986 schreef op dinsdag 29 juni 2010 @ 18:51:
[...]
Dus zo goed als geen chronicles meer. Ik snap niet waarom er een aparte ''move'' versie van deze game nog eens moet verschijnen, kunnen ze niet gewoon een dikke update uitbrengen voor de ''normale'' versie zodat je het opeens ook kan spelen met de Move controllers?
Afgelopen vrijdag gekocht en vanmiddag uitgespeeld. Wat een super "spel". Ondanks de plotholes hier en daar toch echt een meesterwerkje. Ik ga hem zeker nogmaals spelen om andere plotwendingen te maken. De sfeer is echt heel goed neergezet. De muziek is ook heel mooi en benadrukt de sfeer nog eens 5x extra.
spoiler:
Ik had geloof ik zo'n beetje het beste einde wat ik kan krijgen volgens mij tenzij je misschien weer bij je ex-vrouw samen kan komen? Niet dat ik het erg vind dat ik Madison aan de haak geslagen heb hoor
Maar het zou toch leuk zijn geweest als zij ook samen met Ethan gelukkig zou kunnen zijn geworden. Op een gegeven moment dacht ik zelfs dat zij de origami killer was (de exvrouw van Ethan)
Het andere waar ik niet helemaal happy mee ben is dat ik waarschijnlijk quicktime events fout moet doen om andere wendingen te krijgen? Zoals bijvoorbeeld om Ethan dood te laten gaan in die brandende auto. Je krijgt dan ongetwijfeld een ander afloop maar dat betekent dus dat je expres niks in moet drukken of expres de verkeerde knoppen in moet drukken en dat gaat toch een beetje tegen je natuur in. Of zijn er nog andere manieren mogelijk om het verhaal te beïnvloeden?
Het andere waar ik niet helemaal happy mee ben is dat ik waarschijnlijk quicktime events fout moet doen om andere wendingen te krijgen? Zoals bijvoorbeeld om Ethan dood te laten gaan in die brandende auto. Je krijgt dan ongetwijfeld een ander afloop maar dat betekent dus dat je expres niks in moet drukken of expres de verkeerde knoppen in moet drukken en dat gaat toch een beetje tegen je natuur in. Of zijn er nog andere manieren mogelijk om het verhaal te beïnvloeden?
Uit de spoiler geknipt en bevat volgens mij geen spoiling info:
Zie hier en kijk bij "All Endings" ... of als je niet wilt dat er te veel verraden word: er zullen een aantal momenten zijn waar je de QT events fout "moet" doen/laten gaan en er zijn momenten waarop je echt een andere keuze moet maken.Kaasje123 schreef op zondag 18 juli 2010 @ 20:40:
Het andere waar ik niet helemaal happy mee ben is dat ik waarschijnlijk quicktime events fout moet doen om andere wendingen te krijgen? Of zijn er nog andere manieren mogelijk om het verhaal te beïnvloeden?
Verwijderd
Ik heb vandaag een PS3 met hierbij o.a. Heavy Rain gekocht, het was toch wel een van de redenen waarom ik hem gehaald heb. Had best hoge verwachtingen van het spel, maar het heeft echt al m'n verwachtingen overtroffen. Nog nooit werd ik zo meegesleurd in het verhaal, echt geweldig. Het voelt een beetje aan als een goede film, je kan echt meeleven met de karakters en daar op inspelen. Beste spel dat ik in lange tijd gespeeld heb!
ik vraag me af:
spoiler:
volgens de guide moet je eerst de "4 heroes" trophy halen en dan terug naar Hassan en dan vanaf daar opnieuw spelen, kan je niet tijdens "4 heroes" Hassan al dood laten gaan? Ook Cramer kan je dood laten gaan tijdens "4 heroes", dat scheelt nogal wat tijd, hoef je niet zo ver terug. Of mis je dan een trophy of einde?
PSN ID: Svennie-NL
Ik heb sinds kort ook een PS3 mede omdat ik dit spel graag wil gaan spelen.
De demo heb ik gedaan en was erg mooi qua sfeer. Het spel deed mij nogal denken aan de adventure game Blade Runner. Donkere sfeer, veel regen.
Speelde vroeger altijd al adventure games en heb dat de laatste jaren wel gemist. Ben benieuwd of dit spel dat gevoel weer terug kan brengen
De demo heb ik gedaan en was erg mooi qua sfeer. Het spel deed mij nogal denken aan de adventure game Blade Runner. Donkere sfeer, veel regen.
Speelde vroeger altijd al adventure games en heb dat de laatste jaren wel gemist. Ben benieuwd of dit spel dat gevoel weer terug kan brengen
Heavy Rain is echt een top game en er zijn nog meer adventures voor de PS3, ookal zijn het dan remakes/revives van golden oldies zoals the all time classic: Monkey Island!!Ossi schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 11:36:
Ik heb sinds kort ook een PS3 mede omdat ik dit spel graag wil gaan spelen.
De demo heb ik gedaan en was erg mooi qua sfeer. Het spel deed mij nogal denken aan de adventure game Blade Runner. Donkere sfeer, veel regen.
Speelde vroeger altijd al adventure games en heb dat de laatste jaren wel gemist. Ben benieuwd of dit spel dat gevoel weer terug kan brengen
Nou dat weet ik wel zeker. Blade Runner was vroeger één van mijn favoriete adventure games en Heavy Rain kan zich daar prima mee meten. De gameplay is apart, maar heel leuk imo. Het is weer eens wat anders en voelt na verloop van tijd erg natuurlijk aan. Ik vind dat hele 'gewone dingen doen' ook wel wat toevoegen.Ossi schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 11:36:
Het spel deed mij nogal denken aan de adventure game Blade Runner. Donkere sfeer, veel regen.
Speelde vroeger altijd al adventure games en heb dat de laatste jaren wel gemist. Ben benieuwd of dit spel dat gevoel weer terug kan brengen
Ik heb de game dit weekend voor het eerst uitgespeeld en moet zeggen dat ik van plan ben om dat zeker nog een keer te doen. Dan uiteraard met andere keuzes en wellicht ook wat minder 'per ongelukjes'.
Ter info: de nieuwe patch (2.0) die het mogelijk maakt om met de Move Heavy Rain te spelen staat online.
Ga binnenkort ook een PS3 met heavy rain kopen.
Lijkt echt een heel erg vet spel met een super sfeer.
Lijkt echt een heel erg vet spel met een super sfeer.
Ik heb alleen de demo geprobeerd, maar ik vind het erg slecht werken. Veel icoontjes zijn onbegrijpelijk. Ik had het idee om HR nog een keer helemaal door te spelen met de Move voor de nodige trophies, maar grote kans dat ik dat laat zitten.rclahsen schreef op woensdag 22 september 2010 @ 08:17:
Ter info: de nieuwe patch (2.0) die het mogelijk maakt om met de Move Heavy Rain te spelen staat online.
PSN: Shiver23
Patchen kan sowieso geen kwaad, want je kunt ook blijven spelen met de DS3 controller. Na het spelen van de demo was ik ook niet echt enthousiast, maar na het begin van het spel (de tutorial waarin je dus je tanden moet poetsen) went het wel. Het is alleen wel doorbijten in het begin (weer dat kind eten geven en naar bed brengen), maar daar ben ik nu wel weer door heen :-)Shiver23 schreef op woensdag 22 september 2010 @ 13:53:
[...]
Ik heb alleen de demo geprobeerd, maar ik vind het erg slecht werken. Veel icoontjes zijn onbegrijpelijk. Ik had het idee om HR nog een keer helemaal door te spelen met de Move voor de nodige trophies, maar grote kans dat ik dat laat zitten.
Ik zag op Play.com een move versie en een gewone versie. Ik heb PS3 Move, maar kan ik met de move versie ook met de normale dual shock controller spelen?
I'm not a number, I'm a free man! Geld over? Check m'n V&A
Ja.Kecin schreef op donderdag 23 september 2010 @ 16:04:
Ik zag op Play.com een move versie en een gewone versie. Ik heb PS3 Move, maar kan ik met de move versie ook met de normale dual shock controller spelen?
Maar 's proberen, HR wilde ik al 's opnieuw doen en heb sinds deze week de Move. Dacht eerst dat ik dan de HR Move edition moest kopenrclahsen schreef op woensdag 22 september 2010 @ 08:17:
Ter info: de nieuwe patch (2.0) die het mogelijk maakt om met de Move Heavy Rain te spelen staat online.
Ik was van plan om HR dit weekend nog eens door te spelen (met de DS3), maar ik moet eerst de onderzetter die zoonlief in de PS3 heeft geduwd er uit zien te krijgen.
Bootje schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 12:02:
Ik was van plan om HR dit weekend nog eens door te spelen (met de DS3), maar ik moet eerst de onderzetter die zoonlief in de PS3 heeft geduwd er uit zien te krijgen.
PSN: Shiver23
Net Heavy Rain opnieuw uitgespeeld, maar nu met de Move motion controller. In het begin is het even wennen, omdat:
- de icoontjes nieuw zijn en niet altijd even duidelijk geörienteerd zijn, waardoor je soms de controller naar je toe haalt terwijl je hem weg moet duwen;
- de icoontjes soms iets te dicht bij elkaar staan, waardoor je het overzicht kwijtraakt. Als je op een deur wilt kloppen moet je bijvoorbeeld eerst de controller rechtop naar boven bewegen, om daarna een kloppende beweging te maken. Het tweede actie zie je pas goed zodra je de eerste actie hebt afgerond. Grote kans dat je in de tussentijd de controller iets hebt laten zakken, waardoor je actie mislukt.
Na verloop van tijd went het wel, omdat de bewegingen ook hetzelfde blijven gedurende het spel. Op een gegeven moment werkt het ook natuurlijker, maar toch heb ik de volgende op- en aanmerkingen (vanwege verhaallijn: zie spoiler)
- de icoontjes nieuw zijn en niet altijd even duidelijk geörienteerd zijn, waardoor je soms de controller naar je toe haalt terwijl je hem weg moet duwen;
- de icoontjes soms iets te dicht bij elkaar staan, waardoor je het overzicht kwijtraakt. Als je op een deur wilt kloppen moet je bijvoorbeeld eerst de controller rechtop naar boven bewegen, om daarna een kloppende beweging te maken. Het tweede actie zie je pas goed zodra je de eerste actie hebt afgerond. Grote kans dat je in de tussentijd de controller iets hebt laten zakken, waardoor je actie mislukt.
Na verloop van tijd went het wel, omdat de bewegingen ook hetzelfde blijven gedurende het spel. Op een gegeven moment werkt het ook natuurlijker, maar toch heb ik de volgende op- en aanmerkingen (vanwege verhaallijn: zie spoiler)
spoiler:
- Bij de eerste test (beer: 5 minuten spookrijden) vond ik het rijden met de Move wat onnatuurlijk. Met de DS3 vond ik het leuker, omdat je dan echt een sturende beweging moet maken. De motion controller moet je vanuit rechtstaande stand naar links of rechts een hoek van 90 graden laten maken. Vooral als je (als rechtshandige) een beweging naar rechts moet maken voelt dat minder natuurlijk aan dan naar rechts sturen met je DS3.
- Wat meer later in het spel liep ik tegen een stukje aan waarbij ik het spel niet kon laten doen wat ik het wilde laten doen. In het stuk waarbij je als Scott samen met Lauren naar de bodem van een revier wordt gestuurd, lukte het mij niet om Lauren te redden nadat ik mezelf had bevrijd. Je moet dan een bewegende beweging maken met de controller, nadat je de controller naar voren hebt bewogen. Mijn bewegingen werden vervolgens niet geregistreerd, waardoor ik Lauren niet kon bevrijden en zij verdronk. Hebben jullie dit ook zo ervaren?
- Wat meer later in het spel liep ik tegen een stukje aan waarbij ik het spel niet kon laten doen wat ik het wilde laten doen. In het stuk waarbij je als Scott samen met Lauren naar de bodem van een revier wordt gestuurd, lukte het mij niet om Lauren te redden nadat ik mezelf had bevrijd. Je moet dan een bewegende beweging maken met de controller, nadat je de controller naar voren hebt bewogen. Mijn bewegingen werden vervolgens niet geregistreerd, waardoor ik Lauren niet kon bevrijden en zij verdronk. Hebben jullie dit ook zo ervaren?
Heb ook even de demo met Move getest: een normale controller in de linkerhand, en een move controller in de andere hand. In het begin is het wel even wennen, maar het gaat er wel mee door. Misschien toch maar eens overwegen van het spel te kopen
Heeft iemand eigenlijk al gemerkt of de game nu ook stabieler is geworden? Na al mijn save games kwijt te zijn geraakt door een vastloper (en ik ben niet de enige duidelijk) had ik geen zin om meer overnieuw te beginnen.rclahsen schreef op woensdag 22 september 2010 @ 08:17:
Ter info: de nieuwe patch (2.0) die het mogelijk maakt om met de Move Heavy Rain te spelen staat online.
It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.
Patch 1.02 fixte de 'vastloper' problemen.flowerp schreef op maandag 04 oktober 2010 @ 22:48:
[...]
Heeft iemand eigenlijk al gemerkt of de game nu ook stabieler is geworden? Na al mijn save games kwijt te zijn geraakt door een vastloper (en ik ben niet de enige duidelijk) had ik geen zin om meer overnieuw te beginnen.
Weet nog niet wat de nieuwe content is.quote: http://examiner.comSony has released the Playstation Move patch for the Playstation 3 exclusive game, Heavy Rain. In addition to adding Playstation Move support, the patch will also fix several glitches and include new content. To download the patch, which totals 1142 MB, you have to sign into the Playstation Network and then boot up Heavy Rain to get a notification.
Grapjas!
It's shocking to find how many people do not believe they can learn, and how many more believe learning to be difficult.
Gelukt! Playstation helemaal uit elkaar geschroefd (met behulp van een online tutorial uiteraard) en vervolgens de blu-ray speler enigszins gedemonteerd. Maar voilá! de onderzetter is er uit en het apparaat werkt weer naar behoren.Bootje schreef op vrijdag 24 september 2010 @ 12:02:
...maar ik moet eerst de onderzetter die zoonlief in de PS3 heeft geduwd er uit zien te krijgen.
En wie gaat er in het vervolg achter slot en grendel? Zoonlief, of de PS3?Bootje schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 10:04:
[...]
Gelukt! Playstation helemaal uit elkaar geschroefd (met behulp van een online tutorial uiteraard) en vervolgens de blu-ray speler enigszins gedemonteerd. Maar voilá! de onderzetter is er uit en het apparaat werkt weer naar behoren.
Even zonder gekheid; dat was wel een erg vervelend én bovendien ongewoon probleem.
Your Friendly Neighborhood Moderator
Ik heb hem al op marktplaats gezet (zoonlief uiteraard).Jorgen schreef op dinsdag 05 oktober 2010 @ 22:36:
[...]
En wie gaat er in het vervolg achter slot en grendel? Zoonlief, of de PS3?![]()
Even zonder gekheid; dat was wel een erg vervelend én bovendien ongewoon probleem.
Vervelend, ja. Ongewoon, nee. Hij is blijkbaar net als zijn vader aangetrokken tot elektronica en dacht, "kom, laat ik er eens iets in stoppen dat op een cd lijkt". Het is namelijk een onderzetter voor een glas drinken, dus dat past prima.
En nu weet papa ook weer hoe een PS3 uit en in elkaar moet. Want hij doet het weer prima.
Gisteren mediamarkt binnengevallen, en toch maar een Move navigation controller (speelt toch net iets makkelijker dan met de normale DS3 + move controller) met Heavy Rain erbij gekocht
Had wel al een bug in het spel denk ik (ergens 3de chapter ofzo - met Shaun voor de tv) waar ik eigenlijk niets meer kon doen buiten wat rondlopen in het huis en paar onnozele dingen doen. Na een restart van de chapter leek het wel plots wel allemaal te gaan.
Het is redelijk goed gedaan, de move controllers zijn wel wat wennen. Soms wat te traag of net te rap, maar het lukt wel aardig. De feeling van de game zit wel goed, en de FBI agent heeft me ook aardig verrast in z'n "buro"
Had wel al een bug in het spel denk ik (ergens 3de chapter ofzo - met Shaun voor de tv) waar ik eigenlijk niets meer kon doen buiten wat rondlopen in het huis en paar onnozele dingen doen. Na een restart van de chapter leek het wel plots wel allemaal te gaan.
Het is redelijk goed gedaan, de move controllers zijn wel wat wennen. Soms wat te traag of net te rap, maar het lukt wel aardig. De feeling van de game zit wel goed, en de FBI agent heeft me ook aardig verrast in z'n "buro"
Als ik het me goed herinner is het normaal dat je tijdens die 'scene' wat 'huiselijke' dingen moet doen.Dakoina schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 09:53:
Gisteren mediamarkt binnengevallen, en toch maar een Move navigation controller (speelt toch net iets makkelijker dan met de normale DS3 + move controller) met Heavy Rain erbij gekocht![]()
Had wel al een bug in het spel denk ik (ergens 3de chapter ofzo - met Shaun voor de tv) waar ik eigenlijk niets meer kon doen buiten wat rondlopen in het huis en paar onnozele dingen doen. Na een restart van de chapter leek het wel plots wel allemaal te gaan.
Ja, inderdaad, maar ik ging nochtans onmiddellijk een van de vereiste zaken doen, maar dat lukte niet... na een replay van de chapter reageerde de jongen onmiddellijk. vond ik maar raarIke. schreef op donderdag 07 oktober 2010 @ 10:12:
[...]Als ik het me goed herinner is het normaal dat je tijdens die 'scene' wat 'huiselijke' dingen moet doen.
Heb de game ook gekocht. Move edition btw, maar nog geen move, dus voorlopig met DS3 spelen
. gameplay is even wennen, maar ik rol er langzamerhand in.
Heavy Rain’s deleted scenes
Heavy Rain heeft doordat je het spel nu ook met de Move kunt spelen weer wat aandacht. Dus brengen ze meer dingen rond het spel uit dat ze nog hadden liggen. Nu heeft Sony wat deleted scenes op het net gezet. Natuurlijk extreem spoiler gevoelig, maar als je het spel al hebt gespeeld wellicht erg fijn om te zien.
http://www.gamekings.tv/nieuws/heavy-rains-deleted-scenes/
http://www.joystiq.com/20...rnatural-conne/#continued
YouTube: Heavy Rain deleted scenes "The Secrets of the Scenario" making-of *SPOILERS*
Heavy Rain heeft doordat je het spel nu ook met de Move kunt spelen weer wat aandacht. Dus brengen ze meer dingen rond het spel uit dat ze nog hadden liggen. Nu heeft Sony wat deleted scenes op het net gezet. Natuurlijk extreem spoiler gevoelig, maar als je het spel al hebt gespeeld wellicht erg fijn om te zien.
http://www.gamekings.tv/nieuws/heavy-rains-deleted-scenes/
http://www.joystiq.com/20...rnatural-conne/#continued
YouTube: Heavy Rain deleted scenes "The Secrets of the Scenario" making-of *SPOILERS*
[ Voor 23% gewijzigd door nFo op 08-11-2010 22:25 ]
Hopelijk leidt de extra aandacht voor Heavy Rain ook tot uitbreiding van de Heavy Rain Chronicles (de DLC)...
spoiler:
Die scenes van Ethan hadden imo in het spel moeten zitten. De uitleg van de narrator/verteller over die blackouts had ik wel tijdens het spelen willen ontdekken, niet bijna een jaar nadat ik het spel heb uitgespeeld.

[ Voor 4% gewijzigd door Ike. op 09-11-2010 20:42 ]
Ja vind het ook maar raar dat ze een paar maanden voor de release van alles gaan deleten/wijzigen.
Game is al erg kort, die ethan & madison scenes hadden er wel in kunnen blijven.
Game is al erg kort, die ethan & madison scenes hadden er wel in kunnen blijven.
[ Voor 33% gewijzigd door nFo op 09-11-2010 21:18 ]
Bij de Toys XL kost de Move edition box €30 (hier zitten dus o.a. dynamische themes in, Taxidermist DLC etc)
De normale versie kost er 40 euro
./
De normale versie kost er 40 euro
Alleen die van Madison had ik erg graag willen zien...nFo schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 21:14:
Ja vind het ook maar raar dat ze een paar maanden voor de release van alles gaan deleten/wijzigen.
Game is al erg kort, die ethan & madison scenes hadden er wel in kunnen blijven.
spoiler:
Die van Ethan was op de manier zoals het nu in de game zit ook eigenlijk wel duidelijk genoeg, en had het alleen maar dermate veel ingewikkelder gemaakt.
Ik had graag als Madison eens rondgewandeld bij ''The Herald Tribune'' als journaliste, willen overleggen over de situaties enzo, en natuurlijk een flashback willen spelen als toeschouwer van gruwelheden uit de golfoorlog
[ Voor 11% gewijzigd door Jorn1986 op 10-11-2010 16:39 ]
Eindelijk uitgespeeld met de Move. En tsja, in 'mijn' versie van het verhaal snap ik niet hoe Madison ierts weet:
spoiler:
Hoe zij weet van de Sheppards.. Ik kan me haast niet voorstellen dat Shelby met Paco zo contact had dat Paco wist dat Shelby Sheppard heette. En dat Madison dat uit Paco heeft weten te krijgen is in zo'n geval onmogelijk..
Ik ga deze game ff dinsdag halen, zag dat ie 29 euro was bij mediamarkt. FF een break van GT5 en een zoethoudertje tot L.A. Noire.
Verwijderd
Gisteren toch de main story uitgespeeld voor het eerst.
MAAR wat een storyline zeg ,dacht echt dat ik in een film zat en werd er helemaal ingetrokken.
maar wou hem eigenlijk ook op platinum halen , maar ben nu aan het twijfelen
dan moet ik Madison laten sterven
.... en dat vind ik niet zo tof
MAAR wat een storyline zeg ,dacht echt dat ik in een film zat en werd er helemaal ingetrokken.
maar wou hem eigenlijk ook op platinum halen , maar ben nu aan het twijfelen
[ Voor 30% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2011 07:24 ]
ik ben zelf ook een paar uurtjes per week bezig met dit spel. nog niet uitgespeeld maar inderdaad wat een verhaal!
spoiler: klokkenwinkel
ik ben hier vergeten 1 spoor te wissen ( vingerafdrukken op de telefoon in het achter kamertje kan dit kwaad?
PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone
Verwijderd
Helemaal niets kan kwaad in dit spel , je krijg alleen een iets andere wending.Lonestander schreef op dinsdag 18 oktober 2011 @ 09:07:
ik ben zelf ook een paar uurtjes per week bezig met dit spel. nog niet uitgespeeld maar inderdaad wat een verhaal!
spoiler: klokkenwinkelik ben hier vergeten 1 spoor te wissen ( vingerafdrukken op de telefoon in het achter kamertje kan dit kwaad?
(ik was ook 1 ding vergeten schoon te maken.... de muziekdoos die Lauren had aangeraakt
Maar ik start hem vanavond nog een keer op , want heb toch een paar keuzes gemaakt die ik eigenlijk anders wil doen
jah denk dat ik vandaag ook weer verder ga, na die winkel dus, ben benieuwd waar het spel me nu gaat brengen
PSN: Lonestander, Steam: Lonestander / Lone
Game stond al tijden op mijn lijstje van must-haves, gister voor 20euro bij nedgames opgepikt.
man-o-man wat een prachtige beleving. Gimme more games like this, iemand suggesties? (farenheit is geloof ik van zelfde makers, heb die game nog niet gezien/gedaan)
man-o-man wat een prachtige beleving. Gimme more games like this, iemand suggesties? (farenheit is geloof ik van zelfde makers, heb die game nog niet gezien/gedaan)
Verwijderd
Fahrenheit/Indigo Prophecy is idd van dezelfde makers en ook een aanrader. Gameplay is nagenoeg hetzelfde. De graphics zijn wel een beetje outdated though...himlims_ schreef op donderdag 01 december 2011 @ 09:19:
Game stond al tijden op mijn lijstje van must-haves, gister voor 20euro bij nedgames opgepikt.
man-o-man wat een prachtige beleving. Gimme more games like this, iemand suggesties? (farenheit is geloof ik van zelfde makers, heb die game nog niet gezien/gedaan)
Fahrenheit heb ik een tijd geleden ook 2de hands voor de PS2 gekocht, maar die heb ik tot nu toe nog niet zoveel gespeeld. Ik zou Heavy Rain eigenlijk ook nog weleens opnieuw willen spelen, eventueel met de Move.
PSN id: NL_SToRM
Dit is jammer genoeg een vrij uniek spel, inderdaad hun voorloper Fahrenheit. Alhoewel daar het 2e deel qua verhaal een nogal jammerlijke wending neemt. Ik kijk persoonlijk al uit naar info over een nieuw spel van Quantic Dream. Maar als ze hun trend aanhouden is het 2015 voor hun volgend spel.
I'll do what I can, but expect very little.
Misschien dat La Noire een beetje in de zelfde richting zit?himlims_ schreef op donderdag 01 december 2011 @ 09:19:
Game stond al tijden op mijn lijstje van must-haves, gister voor 20euro bij nedgames opgepikt.
man-o-man wat een prachtige beleving. Gimme more games like this, iemand suggesties? (farenheit is geloof ik van zelfde makers, heb die game nog niet gezien/gedaan)
Beide games staan bij mij nog op het wensenlijstje Maar eerst Mass Effect 2 en Red Dead Redemption
Flickr PSN ID= cheironnl
Nope. Heavy Rain en inderdaad Fahrenheit zijn erg uniek en nauwelijks te vergelijken met andere "spellen". Ikzelf heb er ook weer zin in, in 2010 gelijk uitgespeeld en leuk om nu nog eens te ervaren. De muziek uit het spel luister ik nog wel vaak, eveneens erg pakkend.
Voor de move versie, is het nodig/ handig om een navigation controller erbij te halen? Deze heb ik namelijk nog niet.
Nee, de linkerkant van je dualshock controller voldoet ook prima, vind ik.lordloeder schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 11:43:
Voor de move versie, is het nodig/ handig om een navigation controller erbij te halen? Deze heb ik namelijk nog niet.
PSN / Steam: Voxalizer // Battle.net: Plaguehead#2325 // Common sense isn't very common.
Okee thanks, ik zal het dan eerst eens zonder uitproberen.Voxalizer schreef op donderdag 19 januari 2012 @ 23:11:
[...]
Nee, de linkerkant van je dualshock controller voldoet ook prima, vind ik.
Toevoeging: inderdaad, de dualshock controller in combinatie met de move werkt goed. Het is QuanticDreams goed gelukt om je een gevoel van inleving te geven. Mijn vriendin zat er echt wel mee dat bepaalde dingen gebeuren.
[ Voor 29% gewijzigd door lordloeder op 23-01-2012 08:58 . Reden: Update naar aanleiding van move controller ]
Ben net aan deze game begonnen en vind het een erg vet spel. Alleen ben ik dus het slachtoffer geworden van de corrupte savefiles.
Toen ik de ps3 uitzette was er niets aan de hand. Mijn vriendin speelt op haar account (voor de eerste keer) het spel en ook daar alles nog oké. Echter toen ik verder wilde gaan waren al mijn saves weg. bonussen weg, saves weg, alles weg. Behalve mijn troffeeën, muziek en themes staan er nog. Kan geen chapters kiezen, niets. Het spel begon gewoon weer van vooraf aan. Balen dus
Iemand een idee? Want wat ik lees gaat het vaak icm freezes. Deze heb ik niet gehad. Bij mij was het puur het switchen tussen 2 ps3 accounts. Hopelijk is hier een oplossing voor
Toen ik de ps3 uitzette was er niets aan de hand. Mijn vriendin speelt op haar account (voor de eerste keer) het spel en ook daar alles nog oké. Echter toen ik verder wilde gaan waren al mijn saves weg. bonussen weg, saves weg, alles weg. Behalve mijn troffeeën, muziek en themes staan er nog. Kan geen chapters kiezen, niets. Het spel begon gewoon weer van vooraf aan. Balen dus
Iemand een idee? Want wat ik lees gaat het vaak icm freezes. Deze heb ik niet gehad. Bij mij was het puur het switchen tussen 2 ps3 accounts. Hopelijk is hier een oplossing voor
Zo, dit pareltje ook uitgespeeld. Ondanks dat ik het verhaal in het middenstuk wat vond inkakken heb ik mij echt goed vermaakt. Nou ja, "vermaakt" is misschien niet het goede woord met zo een naargeestige sfeer.
Helaas had ik ten tijde van de release door een etter op internet al begrepen wie de origami killer was, wat ook zo bleek te zijn. Neemt niet weg dat het verhaal, verteld uit de 4 invalshoeken erg boeiend blijkt.
Ik heb hiervoor LA Noire uitgespeeld, en ik moet zeggen dat de stemacteurs daar echt een stuk beter uit de verf kwamen. Met name bij de scenes met kinderen leken de teksten soms emotieloos opgedreund.
Helaas had ik ten tijde van de release door een etter op internet al begrepen wie de origami killer was, wat ook zo bleek te zijn. Neemt niet weg dat het verhaal, verteld uit de 4 invalshoeken erg boeiend blijkt.
spoiler:
Ik snap alleen niet zo goed waarom er echt niets meer met de blackouts van Ethan werden gedaan. Dat was in de eerste helft van de game een behoorlijk deel van het plot, maar speelt opeens geen rol meer.
Ook weet ik wie ik het eerst probeer dood te laten gaan bij mijn nieuwe playthrough
Ook weet ik wie ik het eerst probeer dood te laten gaan bij mijn nieuwe playthrough
Ik heb hiervoor LA Noire uitgespeeld, en ik moet zeggen dat de stemacteurs daar echt een stuk beter uit de verf kwamen. Met name bij de scenes met kinderen leken de teksten soms emotieloos opgedreund.
Flickr PSN ID= cheironnl
LA Noire en Heavy Rain zijn totaal verschillende spellen. De stemacteurs in beide games zijn wat mij betreft in beide games geslaagd in waar ze voor zijn aangenomen. Eerlijkheidshalve dien ik dan wel toe te geven dat ik HR in NL heb gespeeld (PS3 natuurlijk) maar LA Noire in Engels op de Xbox 360. Van de week toevallig weer LA Noire gespeeld bij een maat (PS3) en die wil ik nu zelf ook weer 's overdoen op die console.
Het blijven allebei hele goede games. Tijd voor The Last of Us en Beyond: Two Souls. Dan mogen m'n consoles met pensioen.
Het blijven allebei hele goede games. Tijd voor The Last of Us en Beyond: Two Souls. Dan mogen m'n consoles met pensioen.
@Exorcist: en waarschijnlijk daarnaast nog GTA 5 dat je PS3 moet overleven straks? 
Daarnaast lijkt Beyond: Two Souls mij ook een hele interessante game te worden, maar echte "gameplay" hebben we nog niet gezien.
Als het verhaal net zo meeslepend word in Beyond: Two Souls als in Heavy Rain dan wordt het voor mij ook een must play!
Daarnaast lijkt Beyond: Two Souls mij ook een hele interessante game te worden, maar echte "gameplay" hebben we nog niet gezien.
Als het verhaal net zo meeslepend word in Beyond: Two Souls als in Heavy Rain dan wordt het voor mij ook een must play!
Toevallig vandaag weer aan begonnen. Wat een top game had al een keer uitgespeeld maar hoop helemaal anders te doen andere keuzes etc. Blijft een echt parel deze game!!
Kijk ontzettend uit naar beyond 2 souls!!
Kijk ontzettend uit naar beyond 2 souls!!
Tax the rich, feed the poor 'Til there are no rich no more!!!
Let op:
Gebruik spoilertags als je iets over het verhaal vertelt.
Gebruik spoilertags als je iets over het verhaal vertelt.