Eigenlijk werkt mijn Vaio (uit Oktober 2010) nog prima (na een reparatie in Mei 2012), op de accu na. Die houdt het hooguit 20-30 minuten uit als je geluk hebt. Met een m4 SSD erin en Linux kan ik er nog heerlijk op werken.
Zit er nu toch aan te denken om een andere accu aan te schaffen. Dat kan bijvoorbeeld via
Replace Direct, maar ik zat ook eens rond te kijken op
AliExpress. Van wat ik zo zie zijn de accu's over het algemeen wel redelijk, echter heb ik totaal geen idee (ook bij RD niet) in hoeverre de capaciteit nu daadwerkelijk klopt.
Op dit moment zit er in mijn laptop dus een 3500mAh accu welke nog maar deels goed functioneert. Via RD kan je voor 40 euro een 4400mAh noname accu bestellen, voor 60 euro een 5200mAh "Yanec" accu. Via AliExpress vind ik diverse accu's, van 3500, 4400, 5200mAh maar ook speciale "custom" 7800mAh.
Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? Voor 25 euro heb je al een "5200mAh" accu via AE. Dat is opzich een mooie oplossing, veel wil ik er niet aan uitgeven. In een van de feedback reacties lees ik dat de koper weinig verschil merkt tussen dat model en de 3500mAh. Als de 5200mAh van RD bijvoorbeeld even goed presteert als een "uitstekende" 7800mAh accu via AE dan geef ik natuurlijk liever twee tientjes extra uit.
Zit nog een beetje te dubben, opzich is een accu met "5200mAh" natuurlijk goed zat, maar extra capaciteit is altijd beter.
Edit:
Oke, ga het toch erop wagen, heb
deze besteld.
Edit 14-Sep:
Misschien dat ik ook wel upgrade naar een ander wireless kaartje in mijn laptop. Er zitten bij mijn weten 2 antennes in de Sony Vaio VPC-E, klopt het dan dat ik verder geen aanpassingen hoef te doen wanneer ik de
Intel Dual Band Wireless AC7260 + BT 4.0 aanschaf?
[
Voor 14% gewijzigd door
Steephh op 14-09-2015 16:01
]