Hmm dat is apart, welk model heb je het dan eigenlijk over als ik vragen mag? Misschien is er wel meer te vinden over de harde schijven die Sony tegenwoordig in de modellen schroeft. Wat is er tegen op een WD of een Seagate schijf in een Sony laptop? Kan altijd nog overwegen om mijn WD schijf uit m'n GX600 over te zetten maar daarvoor koop ik natuurlijk geen nieuwe laptop, moet gewoon een goede schijf in zitten. Vooralsnog geen enkele ervaring met een Fuijtsu schijf gehad, kan me niet eens herinneren dat ik er één gezien heb, laat staan dat ik iets over de performance weetVerwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 12:18:
Ja dat kan vast wel,
ik als nederlander kreeg een belgische man van Sony aan de telefoon,
Dus jij krijgt waarschijnlijk een nederland![]()
Trouwens de schrijf van het grote Sony Vaio model 18,4" is een Fujitsu, nou ben ik daar niet echt over te spreken.
Verwijderd
Ik ben juist naar een pc winkel geweest en daar beweren ze dat de EB1S1E met een i5 520 komt. Ook vermelden ze een LED scherm (in tegenstelling tot wat hierboven staat). Hij zou beschikbaar zijn vanaf 28 februari.JackAvery schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 13:21:
[...]
Als je een poging zou wagen en het zou lukken zou ik dit graag horen, zit met hetzelfde probleem.
Deze informatie zou ik wel met een korrel zout nemen
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2010 14:53 ]
Hmm een i5 520 zou wel leuk zijn als die echt komt. Maargoed, aan een i5 alleen heb ik ook niet zo veel, er zal dan vast geen ati 5650 kaart en full hd scherm in zitten denk je wel? Over dat LED scherm gesproken, Cnet beweert in die 1e review over het basismodel trouwens ook dat er een LED scherm in zit.. wie moeten we nou gelovenVerwijderd schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 14:49:
[...]
Ik ben juist naar een pc winkel geweest en daar beweren ze dat de EB1S1E met een i5 520 komt. Ook vermelden ze een LED scherm (in tegenstelling tot wat hierboven staat). Hij zou beschikbaar zijn vanaf 28 februari.
Deze informatie zou ik wel met een korrel zout nemen
Sony zelf lijkt me het beste om op af te gaan, zij hebben hem tenslotte gemaakt. Sony heeft op mijn vraag duidelijk geantwoord dat er GEEN led scherm in zit.sanduhr46 schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 16:07:
[...]
Hmm een i5 520 zou wel leuk zijn als die echt komt. Maargoed, aan een i5 alleen heb ik ook niet zo veel, er zal dan vast geen ati 5650 kaart en full hd scherm in zitten denk je wel? Over dat LED scherm gesproken, Cnet beweert in die 1e review over het basismodel trouwens ook dat er een LED scherm in zit.. wie moeten we nou geloven
Ja lijkt me ook ja, zou een beetje stom zijn als ze zelf niet meer weten wat ze in hun laptops stoppen. Maargoed, gemiste kans maar een goed scherm hoeft niet per se LED te hebben en al helemaal Sony niet. Als het scherm net zo goed is als de LCD TV's die Sony maakt dan zit het wel snor, ook zonder LED.
Bij gebrek aan een real life demo, dan youtube maar even bewonderd; klik, klik. Ik blijf het een zeer fraaie laptop vinden, ook al zegt die gozer van Cnet dat het niet zo is
. Ook voor het eerst dat ik van het bestaan van een gecombineerde esata/usb poort af weet.. Brengt het totale aantal usb poorten toch mooi op 4, niet verkeerd
Bij gebrek aan een real life demo, dan youtube maar even bewonderd; klik, klik. Ik blijf het een zeer fraaie laptop vinden, ook al zegt die gozer van Cnet dat het niet zo is
Ik zie in de filmpjes dat het een glossy scherm is. Hebben ze dat altijd of is er verschil tussen de fabrieksmodellen en een eigen samengestelde?sanduhr46 schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 17:39:
Bij gebrek aan een real life demo, dan youtube maar even bewonderd; klik, klik. Ik blijf het een zeer fraaie laptop vinden, ook al zegt die gozer van Cnet dat het niet zo is. Ook voor het eerst dat ik van het bestaan van een gecombineerde esata/usb poort af weet.. Brengt het totale aantal usb poorten toch mooi op 4, niet verkeerd
Ik ben erg benieuwd naar de real life experiences...
Besteld
.
Het bakje - VPC/EB1S1E/BJ - zou volgens de shop aankomen op 3 maart. Ik ben benieuwd, ongeduldig!
Moest het uitmaken, dit is in België.
Het bakje - VPC/EB1S1E/BJ - zou volgens de shop aankomen op 3 maart. Ik ben benieuwd, ongeduldig!
Moest het uitmaken, dit is in België.
[ Voor 15% gewijzigd door freelh op 20-02-2010 19:55 ]
Verwijderd
Hitachi, Fujitsu, Seagate, zijn niet super hdd's,sanduhr46 schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 14:31:
[...]
Hmm dat is apart, welk model heb je het dan eigenlijk over als ik vragen mag? Misschien is er wel meer te vinden over de harde schijven die Sony tegenwoordig in de modellen schroeft. Wat is er tegen op een WD of een Seagate schijf in een Sony laptop? Kan altijd nog overwegen om mijn WD schijf uit m'n GX600 over te zetten maar daarvoor koop ik natuurlijk geen nieuwe laptop, moet gewoon een goede schijf in zitten. Vooralsnog geen enkele ervaring met een Fuijtsu schijf gehad, kan me niet eens herinneren dat ik er één gezien heb, laat staan dat ik iets over de performance weet
betere zijn naar mijn mening de Western Digitals,
Zelf heb ik een laptop reparatie bedrijfje, en het meeste defecte wat ik tegen kom, zijn Hitachi, Fujitsu, Toshiba (oudere modellen2007-2008) Fujitsu/Toshiba hdd's zijn gekenmerkd door een blauwe printplaat.
Meeste hitachi schrijven zijn na 1 á 2 jaar afgeschreven, de Disk layer van de HDD laat gewoon los, echt apart.
Minst defect voorkomende schrijven zijn toch de WD's.
maar ik laat em toch lekker erin zitten, zodra ie aankomt meteen ff UBCD erover heen voor defecten
EDIT: NOG PAAR DAAGJES WACHTEN
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 20-02-2010 22:47 ]
Interessant, heb als schijf in mijn huidige laptop ook een WD zoals ik al zei en heb er tot nu toe geen enkel probleem mee gehad. Er zwerft hier trouwens ook nog een Toshiba laptop rond in huis van een jaar of 7 oud met een Toshiba schijf er in. Doet het nog altijd, vreselijk langzaam en lawaaiig dat wel (in vergelijking met mijn WD), maar het werkt nog steeds zoals die was toen die nieuw was.
Extern heb ik echter een Seagate maar die draait toch praktisch niet (back-up). Nou maar hopen dat Sony je mening deelt en er een lekker WD schijfje in heeft gelepeld
Ik duim met je mee, kan niet wachten om te horen hoe die in real life is..
@ Rense, lijkt me dat er geen verschil is in glossy of niet bij de zelf samengestelde en de basismodellen. Ze zullen waarschijnlijk allemaal zo'n glossy laag hebben. Hetgeen wat je kunt samenstellen en selecteren uit de Sony store is enkel de body en niet het scherm als ik me niet vergis.
Extern heb ik echter een Seagate maar die draait toch praktisch niet (back-up). Nou maar hopen dat Sony je mening deelt en er een lekker WD schijfje in heeft gelepeld
@ Rense, lijkt me dat er geen verschil is in glossy of niet bij de zelf samengestelde en de basismodellen. Ze zullen waarschijnlijk allemaal zo'n glossy laag hebben. Hetgeen wat je kunt samenstellen en selecteren uit de Sony store is enkel de body en niet het scherm als ik me niet vergis.
Hier is weer een review van de E-serie, en hierin wordt gezegd dat de laptop een samsung harde schijf heeft (500 GB variant).
Gaat hier helaas weer over een instapmodel.
http://www.laptopmag.com/...vaio-e-series.aspx?page=1
Zou ook zo kunnen zijn dat de samsung HDD alleen geldt voor de US versie, lijkt me echter sterk.
Gaat hier helaas weer over een instapmodel.
http://www.laptopmag.com/...vaio-e-series.aspx?page=1
Zou ook zo kunnen zijn dat de samsung HDD alleen geldt voor de US versie, lijkt me echter sterk.
Verwijderd
Klopt WDC is nog altijd naar mijn mening de beste fabrikant.sanduhr46 schreef op zaterdag 20 februari 2010 @ 23:09:
Interessant, heb als schijf in mijn huidige laptop ook een WD zoals ik al zei en heb er tot nu toe geen enkel probleem mee gehad. Er zwerft hier trouwens ook nog een Toshiba laptop rond in huis van een jaar of 7 oud met een Toshiba schijf er in. Doet het nog altijd, vreselijk langzaam en lawaaiig dat wel (in vergelijking met mijn WD), maar het werkt nog steeds zoals die was toen die nieuw was.
Extern heb ik echter een Seagate maar die draait toch praktisch niet (back-up). Nou maar hopen dat Sony je mening deelt en er een lekker WD schijfje in heeft gelepeldIk duim met je mee, kan niet wachten om te horen hoe die in real life is..
Wanneer werd die van u afgeleverd?
@scohardware; Voorlopig nog niet, ik ben vooralsnog alleen een fanatieke volger van dit model. Ik had me voorgenomen voor het eind van de maand een nieuwe laptop te bestellen maar ik wacht nog liever even op een echt relevante review voor ik 'm koop.
Dit is eigenlijk de enige laptop de aan al mijn wensen voldoet en dat ook nog eens tegen een heel acceptabele prijs, vooralsnog wacht ik dus nog wel even. Ben dan ook zeer benieuwd hoe die bij tweakers al jij bijvoorbeeld bevalt, wat gaf Sony jou als indicatie datum dan?
Dit is eigenlijk de enige laptop de aan al mijn wensen voldoet en dat ook nog eens tegen een heel acceptabele prijs, vooralsnog wacht ik dus nog wel even. Ben dan ook zeer benieuwd hoe die bij tweakers al jij bijvoorbeeld bevalt, wat gaf Sony jou als indicatie datum dan?
Nog even een config samengesteld via Dell.
En daar kan je mijn config (inc verzendkosten) scoren voor 753 ipv 808.
Je hebt dan geen blu-ray en een hd4670 ipv hd5650.
Wel een led 1920x1080 scherm.
Ben echt benieuwd of het echt geen led scherm is, de scherm fabrikanten groeien namelijk niet aan bomen.
En veelal zijn er maar een aantal modellen die wijd verspreid zijn.
Als dat echt niet zo is, dan is de Dell laptop voor grofweg dezelfde prijs zeker een optie.
Ben echt benieuwd of het echt geen led scherm is, de scherm fabrikanten groeien namelijk niet aan bomen.
Als dat echt niet zo is, dan is de Dell laptop voor grofweg dezelfde prijs zeker een optie.
De f11 heeft ook geen LED scherm (die is al verkrijgbaar, dus dat is ook al gecheckt) dus wat dat betreft geloof ik het ook meteen als Sony zegt dat deze laptop ook geen LED scherm heeft. Toshiba gebruikt op veel van hun laptops ook nog non led backlight schermen.
Nee, ik denk niet dat je je hoop moet vestigen op jouw theorie!
Nee, ik denk niet dat je je hoop moet vestigen op jouw theorie!
Bovendien zal ik mij ook zeker niet blind staren op het feit of er wel/geen LED scherm in deze laptop zit. De sony Vaio schermen zijn altijd al erg goed en de techniek daarachter is voor mij van ondergeschikt belang. Ik zal zsm een review plaatsen van deze laptop als ik hem heb ontvangen (Levertijd 22-27 februari
Nou, dat scheelt nogal per model. De schermen in de vorige NW serie hadden weinig te maken met de 'altijd goede Sony schermen' die jij bedoelt. Die schermen ken ik ook, maar dit zijn de budget schermen als ik het goed begrepen heb, niks bijzonders. De goede Sony schermen hebben altijd in de duurdere modellen gezeten.Mathijsjansen86 schreef op zondag 21 februari 2010 @ 20:13:
Bovendien zal ik mij ook zeker niet blind staren op het feit of er wel/geen LED scherm in deze laptop zit. De sony Vaio schermen zijn altijd al erg goed en de techniek daarachter is voor mij van ondergeschikt belang. Ik zal zsm een review plaatsen van deze laptop als ik hem heb ontvangen (Levertijd 22-27 februari
Weet er iemand meer info over de EA1S1E versie van de E-series?
Overal valt dit model in de webshops te vinden, maar steeds zonder foto of meer info..
Want zelf zou ik zeer geïnteresseerd zijn in zo'n laptop. (i5-520m / 4gb RAM / 500gb / 14-tft en een prijs van rond de 800€ btw incl.)
Zou dit model er echt komen? Want ik kan hier nergens een bron van vinden..
Overal valt dit model in de webshops te vinden, maar steeds zonder foto of meer info..
Want zelf zou ik zeer geïnteresseerd zijn in zo'n laptop. (i5-520m / 4gb RAM / 500gb / 14-tft en een prijs van rond de 800€ btw incl.)
Zou dit model er echt komen? Want ik kan hier nergens een bron van vinden..
Ik ben ook van plan deze laptop met volgende specs bestellen: ( Intel Core i3 330M / 4gb RAM / 500gb / 5650 Ati en standaard scherm ).. mijn budget is 700 euro vandaar dat ik niet voor I5 kan kiezen.
Natuurlijk wil ik graag gamen op deze laptop, is de prestatie verschil tussen I5 en I3 groot? is de prijs verschil van 100 euro meer, wel waard?
Natuurlijk wil ik graag gamen op deze laptop, is de prestatie verschil tussen I5 en I3 groot? is de prijs verschil van 100 euro meer, wel waard?
De upgrade van een hd4570 naar hd5650 is vele malen meer merkbaar dan van een i3 naar i5.
Zeker in games.
Verder vind ik voor 40euro het scherm een veel betere update dan de i5.
Zeker in games.
Verder vind ik voor 40euro het scherm een veel betere update dan de i5.
Je bedoelt een HD4570 of HD5470? Ik kan geen HD4670 kiezen bij de configurator op de Dell website.DNS666 schreef op zondag 21 februari 2010 @ 18:38:
Nog even een config samengesteld via Dell.
DNS666 doelt op de XPS16. Deze laptop is alleen maar te bestellen met een 4670. Hier kan je ook niets aan kiezen bij de configurator. Voor zover ik weet heeft dell nog geen modellen met 5xxx kaarten.
Ik bedoel de Dell Studio 15,
Niet de goedkoopste config kiezen, dan staat ie er namelijk niet bij.
Bij de duurdere versie's word ie wel aangeboden.
Nauwelijks trager dan de HD5650, maar wel meer stroomverbruik.
Droeg het enkel aan als voorlopige enige andere optie dan de vaio.
Niet de goedkoopste config kiezen, dan staat ie er namelijk niet bij.
Bij de duurdere versie's word ie wel aangeboden.
Nauwelijks trager dan de HD5650, maar wel meer stroomverbruik.
Droeg het enkel aan als voorlopige enige andere optie dan de vaio.
Ik kom alleen maar op de HD5470 (vanuit Nederland). Zelfs met de duurste versie. Ik vraag het even omdat een Dell Studio 15 laptop met een i7 processor en HD4670 waarschijnlijk een goede concurrent is. Qua specs en qua prijs. Met een HD5470 is het niet meer een interessante concurrent als je een GPU belangrijk vindt (voor gamen bijvoorbeeld).
[ Voor 24% gewijzigd door FPé op 22-02-2010 15:08 ]
Verwijderd
Gisteren kon je de HD4670 kiezen. Heel waarschijnlijk was dit weer een "onopzettelijke" fout van dell.FPé schreef op maandag 22 februari 2010 @ 15:04:
Ik kom alleen maar op de HD5470. Zelfs met de duurste versie. Ik vraag het even omdat een Dell Studio 15 laptop met een i7 processor en HD4670 waarschijnlijk een goede concurrent is. Qua specs en qua prijs.
Gisteren kon je inderdaad de hd4670 nemen.
Vind de upgrade voor 105euro behoorlijk minder dan bij sony voor slechts 70.
Vind de upgrade voor 105euro behoorlijk minder dan bij sony voor slechts 70.
Waarschijnlijk ga ik me ook een Sony Vaio E bestellen voor mijn komend schooljaar. Dit is echter nog niet zeker aangezien de Dell studio 15 ook zeer mooi uitziet.
Kan niet wachten tot een van jullie tweakers hier jullie eigen review plaatsen
Heb gelukkig nog tot augustus/september om mijn keuze te maken
Kan niet wachten tot een van jullie tweakers hier jullie eigen review plaatsen
Heb gelukkig nog tot augustus/september om mijn keuze te maken
Tot mijn grote verbazing zie ik dat een i5 M 520 lager scoort dan een i5 M 430 (bron cpubenchmark.net)
de 520 is geclockt op 2.4 en de 430 op 2.27, kan iemand mij dit verklaren? scheelt weer 50 euro.
de 520 is geclockt op 2.4 en de 430 op 2.27, kan iemand mij dit verklaren? scheelt weer 50 euro.
Het is niet duidelijk waar dit verschil door komt, maar dat het niet klopt is wel duidelijk. Zie bijvoorbeeld http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html voor een meer betrouwbare lijst.
De passmark software meet de complete performance van het systeem en wijst daarna scores toe aan de verschillende onderdelen. Een snelle i5-520 zal dus kunnen leiden onder de rest van het systeem. Bovendien is de score van de i5 maar berust op 10 metingen, wat best van 1 a 2 personen zou kunnen komen. Ik zou dus niet veel waarde aan die lijst hechten.
De passmark software meet de complete performance van het systeem en wijst daarna scores toe aan de verschillende onderdelen. Een snelle i5-520 zal dus kunnen leiden onder de rest van het systeem. Bovendien is de score van de i5 maar berust op 10 metingen, wat best van 1 a 2 personen zou kunnen komen. Ik zou dus niet veel waarde aan die lijst hechten.
Verwijderd
Mijn bestelling is vertraagd:
Word naar verwachting ipv: 22.02 / 26.02 nu naar:
26.02.2010 en 03.03.2010 worden verzonden.
Hmm..gelukkig tot nu toe nog geen mail gehad.Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 16:39:
Mijn bestelling is vertraagd:
Staat bij mij nog steeds op dat ie tussen 22.02 en 27.02 verzonden wordt.
Levertijden horen hier natuurlijk officieel niet, maar aangezien ze toch nog niet leverbaar zijn zal ik mijn info ook even delen. Vanmorgen weer even bij MM langs geweest. Zij verwachten 4 E modellen, 649,699,799 en 899 euro en deze verwachten zij nog steeds deze week, maar dat schijnt vaak door Sony niet gehaald te worden. Wel krijgen ze er dan 100en tegelijk binnen. Als die van 899 er eentje is met i5 520, 4gb, HD5650 en fullHD, dan issie van mij volgende maand
. Ik vind de Media Markt garantie afwikkeling wel goed. Je krijgt in ieder geval zonder gemekker 2 jaar garantie ipv 1 jaar bij de rest.
Alleen die accu
Alleen die accu
pepernooot
Verwijderd
Officieel heb je 3 jaar garantie dus dat maakt niet zo heel veel uit, staat in de Wetdinkelover schreef op maandag 22 februari 2010 @ 21:58:
Levertijden horen hier natuurlijk officieel niet, maar aangezien ze toch nog niet leverbaar zijn zal ik mijn info ook even delen. Vanmorgen weer even bij MM langs geweest. Zij verwachten 4 E modellen, 649,699,799 en 899 euro en deze verwachten zij nog steeds deze week, maar dat schijnt vaak door Sony niet gehaald te worden. Wel krijgen ze er dan 100en tegelijk binnen. Als die van 899 er eentje is met i5 520, 4gb, HD5650 en fullHD, dan issie van mij volgende maand. Ik vind de Media Markt garantie afwikkeling wel goed. Je krijgt in ieder geval zonder gemekker 2 jaar garantie ipv 1 jaar bij de rest.
Alleen die accu
Ook al leveren leveranciers je 1 jaar dan heb je recht op 3 jaar.
Media markt zou ik het zelf _NOOIT_ kopen, ten eerste rekenen zij pakweg 20% extra marge op de laptop.
Accu's komen overigens vanaf maart beschikbaar voor verkoop incl. 9 cellen.
Gelukkig zijn Sony laptops over het algemeen overal net zo duur
Dus de extra marge van 20% die jij noemt klopt echt helemaal niks van, misschien dat ze dat op andere merken wel pakken maar dat denk ik ook niet. Prijzen zijn bij MM voor de pure hardware niet veel hoger dan bij de meeste computerwinkels, vaak hetzelfde niveau zelfs. Accessoires zit natuurlijk wel flink marge op.
En die garantie, tja probeer jij zonder rechtzaak maar in het 3e jaar gratis een reparatie te krijgen. Daar zal Sony of wat voor fabrikant niet aan beginnen tenzij je met de rechtsbijstand er een zaak van maakt. En dan nog is het maar de vraag hoe het afloopt, vaak kom je dan op een halve garantie uit waarbij de onderdelen gratis zijn maar je het arbeid moet betalen. Na de fabrieksgarantie die ze geven is het gewoon afgelopen met het gratis zijn in ieder geval.
Het maakt met een Vaio trouwens niet uit waar je hem koopt in nederland, ze hebben allemaal standaard 2 jaar pick-up&return garantie. Dat is niet iets van de mediamarkt ofzo maar gewoon van Sony zelf.
En qua levertijden, ga er maar vanuit dat de EB lijn pas over een goede 2 a 3 weken bij de MM zal staan. Deze week komen ze sowieso niet binnen, dat kan ik je verzekeren. Eerst gaan de F, Y, S en W lijn uitgeleverd worden (die wel deze week als de transporteur deze keer niet lastig doet, het zou er 2 weken geleden al moeten zijn namelijk).
En die garantie, tja probeer jij zonder rechtzaak maar in het 3e jaar gratis een reparatie te krijgen. Daar zal Sony of wat voor fabrikant niet aan beginnen tenzij je met de rechtsbijstand er een zaak van maakt. En dan nog is het maar de vraag hoe het afloopt, vaak kom je dan op een halve garantie uit waarbij de onderdelen gratis zijn maar je het arbeid moet betalen. Na de fabrieksgarantie die ze geven is het gewoon afgelopen met het gratis zijn in ieder geval.
Het maakt met een Vaio trouwens niet uit waar je hem koopt in nederland, ze hebben allemaal standaard 2 jaar pick-up&return garantie. Dat is niet iets van de mediamarkt ofzo maar gewoon van Sony zelf.
En qua levertijden, ga er maar vanuit dat de EB lijn pas over een goede 2 a 3 weken bij de MM zal staan. Deze week komen ze sowieso niet binnen, dat kan ik je verzekeren. Eerst gaan de F, Y, S en W lijn uitgeleverd worden (die wel deze week als de transporteur deze keer niet lastig doet, het zou er 2 weken geleden al moeten zijn namelijk).
Ligt eraan wat je onder garantie verstaat, Europees recht geeft je 2 jaar, maar zoals al werd gezegd, probeer in het 2e jaar, laat staan 3e jaar maar eens je gelijk te halen. Officieel behoort de klant na het eerste jaar zelfs zélf te bewijzen dat iets kapot is gegaan vanuit fabriekswege en niet door gebruik/slijtage. En daar doet Media Markt in ieder geval niet moeilijk over, althans binnen de 24 maanden in ieder geval niet (zelf ervaring mee). Tevens hoeven laptops bij Media Markt geen cent duurder te zijn hoor, ze kunnen ook goedkoper zijn. Een vriend van mij was jarenlang topverkoper van de Sony's in een MM en helaas is het wel zo dat de Sony's ten opzichte van de andere laptops met meer marge worden verkocht (vandaar ook topverkoperVerwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 23:34:
[...]Officieel heb je 3 jaar garantie dus dat maakt niet zo heel veel uit, staat in de Wet
Ook al leveren leveranciers je 1 jaar dan heb je recht op 3 jaar.
Media markt zou ik het zelf _NOOIT_ kopen, ten eerste rekenen zij pakweg 20% extra marge op de laptop.
Accu's komen overigens vanaf maart beschikbaar voor verkoop incl. 9 cellen.
Vandaar dat ik wacht op hun specs en prijzen, geen risico met verzending zoals met webshops, geen gedoe en risico (en verzendkosten) met eventueel retourneren als dat nodig is. Ik zweerde bij online verkoop, maar fysieke winkels hebben nogal eens hun voordelen met zulke aankopen, en in dit geval is het nog eens een prijsvechter ook. Maar akkoord, je moet wel goed opletten en gewoon goed vergelijken. Heel veel andere zaken zijn daar wel gewoon duurder en wellicht dus die Vaio's ook. Als vergelijking (als ik me niet vergis!): deze kost in de MM 1399 euro.
Maar de 649,699,799,899 euro verdeling komt wel verdacht mooi overeen met logische keuzes op bv sony-style. Vandaar dat ik verwacht dat MM zeer interessant kan zijn.
9-cel accu! Top!! Koop ik er later wel bij dan!
pepernooot
Verwijderd
laptops zit gemiddeld 5 á 6% marge op,
Mediamarkt o.a. de 'uitverkoop' zonder btw, daar gingen alle oude modellen ala 2007 2008 weg voor een duurdere prijs.
Mediamarkt zit meestal bij de 8 á 10%
Voor andere onderdelen (excl. acties) zitten ze dik op 20% marge.
Neem nou sitecom routertje, te koop bij mediamarkt voor 59,95, ff bliepen met je android, vind je al snel 8 andere winkels in NL, waar hij voor 39,95 word verkocht.
dat is een van de vele voordelen.
Mediamarkt o.a. de 'uitverkoop' zonder btw, daar gingen alle oude modellen ala 2007 2008 weg voor een duurdere prijs.
Neem nou sitecom routertje, te koop bij mediamarkt voor 59,95, ff bliepen met je android, vind je al snel 8 andere winkels in NL, waar hij voor 39,95 word verkocht.
Laptops met 5 á 6% marge?? Grapjas. Tegenwoordig is dat echt een stuk lager hoor!Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 13:59:
laptops zit gemiddeld 5 á 6% marge op,
Ook ik ben geinteresseerd in deze laptop, maar ik kwam net ook de NV5926u van gateway tegen met ongeveer dezelfde specs als de sony vaio e serie, alleen voor een nog schappelijker prijs. Ik weet alleen niet of deze laptops ook in Nederland leverbaar zijn, en of het een goed merk is. Iemand hier toevallig ervaring mee??
check: http://www.gateway.com/systems/product/529668374.php
Vroeger (10jaar terug) was het niet veel geloof ik.
Geen idee hoe het nu is.
Packard Bell is bijvoorbeeld ook al flink verbeterd.
Geen idee hoe het nu is.
Packard Bell is bijvoorbeeld ook al flink verbeterd.
Nouwja, vergelijkbaar.. specs komen wel aardig in de richting alleen het scherm laat het wel afweten. Deze e serie is juist zo interessant, voor mij althans, door zijn 15" full hd scherm in combinatie met op papier goede hardware. Die gateway heeft dan weer wel een led scherm al zegt dat nog helemaal niks over de kwaliteit er van, led is niet per definitie beter natuurlijk. Maargoed, als je niet voor de top spec versie van de e serie gaat zou het een alternatief kunnen zijn.stanleyy schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 21:37:
Ook ik ben geinteresseerd in deze laptop, maar ik kwam net ook de NV5926u van gateway tegen met ongeveer dezelfde specs als de sony vaio e serie, alleen voor een nog schappelijker prijs. Ik weet alleen niet of deze laptops ook in Nederland leverbaar zijn, en of het een goed merk is. Iemand hier toevallig ervaring mee??
lol: "featuring an exceptional 1366 x 768 native resolution"
Ik heb ook geen ervaringen met Gateway laptops en ben net als sanduhr ook niet echt kapot van de specs. Kies beter voor een e-serie (De mijne wordt op 25 februari verzonden vanaf het distributiecentrum in Tilburg --> ik haal hem liever zelf op
)
Ik heb ook geen ervaringen met Gateway laptops en ben net als sanduhr ook niet echt kapot van de specs. Kies beter voor een e-serie (De mijne wordt op 25 februari verzonden vanaf het distributiecentrum in Tilburg --> ik haal hem liever zelf op
Verwijderd
Gateway is in handen van Acer, maar Packard Bell is ook in handen van Acer, dus over kwaliteit heb ik zo mijn twijfels. Vroeger was Gateway in ieder geval niet echt vooraanstaand, ik zie niet in waarom dat nu verbeterd zou zijn.
Daarnaast vind ik 'm niet mooi, dus ik zou het niet doen
Daarnaast vind ik 'm niet mooi, dus ik zou het niet doen
Is inderdaad wel een exceptional resolution... als je niet anders kent dan 800x600 is het echt een geweldige vooruitgang, haha. Maar het feit dat Gateway in handen is van Acer doet mij al helemaal afhaken als ik ooit al overwogen zou hebben om deze te kopen in plaats van een Sony. Alleen gratis zou ik iets willen hebben van Acer, ik geef er zelf geen cent aan uit.. ik kies liever voor een gevestigd, betrouwbaar merk.
Verwijderd
Uw VAIO-bestelling zal naar verwachting op 25.02.2010 worden verzonden. Let op: dit is een verwachte verzendtijd. Wij
sturen u een update indien deze datum wordt gewijzigd.
sturen u een update indien deze datum wordt gewijzigd.
Zelf een acer gehad de 1522wlmi.sanduhr46 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 10:48:
Is inderdaad wel een exceptional resolution... als je niet anders kent dan 800x600 is het echt een geweldige vooruitgang, haha. Maar het feit dat Gateway in handen is van Acer doet mij al helemaal afhaken als ik ooit al overwogen zou hebben om deze te kopen in plaats van een Sony. Alleen gratis zou ik iets willen hebben van Acer, ik geef er zelf geen cent aan uit.. ik kies liever voor een gevestigd, betrouwbaar merk.
Behuizing scheurde bij de schanieren, maar verder niet echt heel veel problemen gehad.
Heb nu een Packard Bell de BG-47 en ondanks dat het ook van acer is, is deze behuizing van veel betere kwaliteit. En ben ik eigenlijk best tevreden met de laptop.
Ik heb geen idee hoe gateway is gepositioneerd ten opzichte van de andere 2 merken.
Als gateway het dure a-merk zou moeten zijn, dan kan het best van prima kwaliteit zijn.
Heeft trouwens iemand de laptop al binnen gekregen?
Er waren er verschillende die als datum tussen 22-02 en 27-02 hadden.
@Scohardware: krijg je elke keer een update per mail voor elke aanpassing?
[ Voor 9% gewijzigd door Sinned123 op 24-02-2010 14:04 ]
Ik had als oorspronkelijke indicatie ook tussen 22-02 en 27-02. Vannacht kreeg ik een mail dat de laptop op weg was van de fabriek naar het distributie centrum (die staat in Tilburg). Op 25-02 zou de laptop dit distributiecentrum verlaten en geleverd wordenDNS666 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 13:58:
[...]
Heeft trouwens iemand de laptop al binnen gekregen?
Er waren er verschillende die als datum tussen 22-02 en 27-02 hadden.
Mijn laptop zal wel in hetzelfde vliegtuig zitten als die van scohardware
[ Voor 5% gewijzigd door Ties86 op 24-02-2010 14:30 ]
Bij Makro Belgie staat hij momenteel in de folder, zijnde de vpc-eb1j1e voor 649 euro. Goede prijs of niet ?
klik pagina 44
klik pagina 44
Ze zijn sneller met leveren dan verwacht. Vandaag zijn ze bij de MM den haag al geleverd, de rest krijgt ,e nog deze week!
Dat is exact de prijs die het kost als je via sonystyle besteld. Niet schokkend goedkoop dus, maar dat had ik ook niet verwacht met zo'n nieuwe laptop. De echte koopjes zullen nog wel even op zich laten wachten.steni schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 15:33:
Bij Makro Belgie staat hij momenteel in de folder, zijnde de vpc-eb1j1e voor 649 euro. Goede prijs of niet ?
klik pagina 44
Koopjes zul je inderdaad nog niet vinden, het model is amper geleverd. Zou Sony ook niet zo'n goed idee vinden denk je wel... wie zal er anders nog overwegen om via de store te bestellen als ze goedkoper in de winkel staan. Zal voorlopig nog wel even gelijkwaardig blijven qua prijs, maar daar zal ik waarschijnlijk toch niks van merken aangezien ik de full spec versie nog niet zo 1,2,3 in de winkel zie verschijnen. Nog heel even duimen Mathijs en sco
, ben zeer benieuwd!
Jammer dat Sonystyle niet naar België levert, anders was m'n bestelling reeds geplaatst ! ... De twee beschikbare modellen in BE hebben beide het standaard-scherm. Weet iemand een NL webshop die de E-series met full HD-scherm aanbieden met AZERTY-toetsenbord-indeling ?
geeforce design:: -- Desktop : C2D E6600 / ASUS P5B dlx Wifi / 4GB PC6400 / Dell 2407 - Laptop: Sony Vaio FE11 -- MacBook 2,4 GHz
@GeeForce23
En waarom leveren ze niet naar België? Of doel je dan op die BTO's? De BTO's zijn inderdaad niet beschikbaar in België, maar SonyStyle is verder evenzeer beschikbaar in België hoor... Of wil je liever een Nederlands model :-D ?
Voor de E-series staat er nu natuurlijk slechts 'reserveren' maar prijzen zijn al beschikbaar en keuze van type levering ook.
En waarom leveren ze niet naar België? Of doel je dan op die BTO's? De BTO's zijn inderdaad niet beschikbaar in België, maar SonyStyle is verder evenzeer beschikbaar in België hoor... Of wil je liever een Nederlands model :-D ?
Voor de E-series staat er nu natuurlijk slechts 'reserveren' maar prijzen zijn al beschikbaar en keuze van type levering ook.
Je hebt je laptop 8 Feb besteld en hij is al bijna binnen, het zal ongeveer 20 dagen duren, gaven ze toen ook aan dat het 5-6 weken zal duren? of is dat ondertussen verlengd? want ik wil ook een bestellen, maar ik zie dat ze nu al leverbaar zijn zonder Full HD...met Full HD moet ik perse op maat bestellen en ik vind 5-6 weken best lang.Mathijsjansen86 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 16:53:
[...]
Dat is exact de prijs die het kost als je via sonystyle besteld. Niet schokkend goedkoop dus, maar dat had ik ook niet verwacht met zo'n nieuwe laptop. De echte koopjes zullen nog wel even op zich laten wachten.
De 3 modellen die hier in de winkels staan/komen zijn allemaal met het gewone HD-ready scherm. Zowel de J (wit), M (bruin) en S (zwart) uitvoering van de EB1 serie. Voor het fullHD scherm zal je toch echt naar de online configuratie moeten.
Verwijderd
Wel raar want, de bestelling word uitgeleverd vanaf België, en dus ook daar geproduceerd.GeeForce23 schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 18:41:
Jammer dat Sonystyle niet naar België levert, anders was m'n bestelling reeds geplaatst ! ... De twee beschikbare modellen in BE hebben beide het standaard-scherm. Weet iemand een NL webshop die de E-series met full HD-scherm aanbieden met AZERTY-toetsenbord-indeling ?
Voor zover ik weet wordt de bestelling gewoon in Azie in elkaar gezet en dan met het vliegtuig naar Tilburg gebracht vanwaar UPS de levering doet.Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 19:34:
[...]
Wel raar want, de bestelling word uitgeleverd vanaf België, en dus ook daar geproduceerd.
Toen ik mijn laptop op 8 Feb had besteld stond de levertijd nog op 3-4 weken, dat gaan ze dus prima halen. Door de grote interesse zal deze levertijd wel opgelopen zijn.kardox schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 19:28:
[...]
Je hebt je laptop 8 Feb besteld en hij is al bijna binnen, het zal ongeveer 20 dagen duren, gaven ze toen ook aan dat het 5-6 weken zal duren? of is dat ondertussen verlengd? want ik wil ook een bestellen, maar ik zie dat ze nu al leverbaar zijn zonder Full HD...met Full HD moet ik perse op maat bestellen en ik vind 5-6 weken best lang.
Ik bedoelde inderdaad de custom configuraties, deze worden om één of andere duistere reden niet naar België geleverd.freelh schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 18:51:
@GeeForce23
Klantendienst Sonystyle.nl : "Wij weten dat Sony de mogelijkheden bekijkt om dit systeem ook in Belgie in te voeren. Op dit moment hebben wij hier nog geen concrete informatie over."
En dat terwijl ze in Zaventem (BE) gevestigd zijn ? ...
geeforce design:: -- Desktop : C2D E6600 / ASUS P5B dlx Wifi / 4GB PC6400 / Dell 2407 - Laptop: Sony Vaio FE11 -- MacBook 2,4 GHz
Heel raar allemaal hoor.
Want uit alles bleek dat ik de bestelling bij Sony Belgie heb gedaan.
Gaat het dan puur om het azerty keyboard?
Of liggen de regels in belgie met grote winkels misschien anders, waardoor ze contractueel misschien niet mogen verkopen.
Want uit alles bleek dat ik de bestelling bij Sony Belgie heb gedaan.
Gaat het dan puur om het azerty keyboard?
Of liggen de regels in belgie met grote winkels misschien anders, waardoor ze contractueel misschien niet mogen verkopen.
Weet iemand of in de toekomst apparaten met USB 3.0 ook te gebruiken zijn op een USB 2.0 poort (mag ik toch hopen
)?
Apparaten met 2.0 gaven soms namelijk wel problemen op een USB 1.0 poort.
3.0 schijnt wel weer backcompatible te zijn met 2.0.
En zal je een USB 2.0 poort in deze laptop ook kunnen vervangen door een USB 3.0 poort als deze over een tijdje wat gangbaarder zijn?
Apparaten met 2.0 gaven soms namelijk wel problemen op een USB 1.0 poort.
3.0 schijnt wel weer backcompatible te zijn met 2.0.
En zal je een USB 2.0 poort in deze laptop ook kunnen vervangen door een USB 3.0 poort als deze over een tijdje wat gangbaarder zijn?
Heeft deze serie trouwens standaard Wireless N? Deze vraag kwam in me op nadat ik zag dat de Dell Inspiron (Core I5 editie) alleen maar B en G heeft.
[ Voor 6% gewijzigd door Stefanovic45 op 25-02-2010 12:15 ]
Tesla Model Y RWD / 8.4 kWp PV installatie / WPB / lucht/lucht WP
Volgens de specs in de pricewatch zit er N in, volgens de specs die de webshops aangeven ook.
USB 3.0 is inderdaad backward compatibel, dus daar zou je geen problemen mee moeten krijgen. Het vervangen van een USB 2.0 poort zal niet gaan ben ik bang. Het moederbord moet natuurlijk ook ingericht zijn op de hoge doorvoorsnelheden en dat zal niet het geval zijn.
Verwijderd
Hoe is de schijf indeling bij Sony?
Ik bedoel, krijg je gewoon 1 C: schijf of kun je dat zelf nog instellen?
Ik zou graag de besturing op een aparte partitie willen, bij het bestellen kun je dit echter niet aangeven.
Wie heeft hier ervaring mee?
Ik zou graag de besturing op een aparte partitie willen, bij het bestellen kun je dit echter niet aangeven.
Er is nog niemand die daar ervaring mee heeft, want de eerste e-serie laptops zijn nog niet gesignaleerd. Het meest logisch is dat er slechts 1 partitie is, dus alleen een C-schijf. Gelukkig staat er windows 7 op deze laptops en daarmee kan je eenvoudig later een partitie toevoegen, windows bekijkt dan hoeveel ruimte er geschikt is voor een partitie (dus aaneengesloten ruimte aan het einde van de schijf) en dan kan je een partitie maken. Allicht is een defragmentatie nodig om een partitie van een redelijk formaat te krijgen.
Mijn desktop thuis had bij aanschaf ook alleen USB 1.0 maar daar zit nu wel een goed functionerende USB 2.0 kaart in (op hetzelfde moederbord).Mathijsjansen86 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 12:52:
USB 3.0 is inderdaad backward compatibel, dus daar zou je geen problemen mee moeten krijgen. Het vervangen van een USB 2.0 poort zal niet gaan ben ik bang. Het moederbord moet natuurlijk ook ingericht zijn op de hoge doorvoorsnelheden en dat zal niet het geval zijn.
Wellicht dat dit bij de overgang van 2.0 naar 3.0 dan ook mogelijk is?
Wat zit je moeilijk te doen over usb 3.0.. hou het een beetje ontopic hier. De Sony Vaio E serie heeft geen 3.0 usb en zal dat ook niet krijgen. Simpelweg omdat je er toch nog niks aan hebt, er bestaat nog nauwelijks een usb 3.0 apparaat. De hoge doorvoersnelheid zou misschien handig zijn voor een externe harde schijf maar dan heb je alsnog een esata poort die je daar voor kunt gebruiken...stanleyy schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 13:59:
[...]
Mijn desktop thuis had bij aanschaf ook alleen USB 1.0 maar daar zit nu wel een goed functionerende USB 2.0 kaart in (op hetzelfde moederbord).
Wellicht dat dit bij de overgang van 2.0 naar 3.0 dan ook mogelijk is?
True, de meeste merken doen het op die manier dus Sony waarschijnlijk ook. Vanaf Vista is het namelijk echt appeltje eitje geworden om nieuwe partities aan te maken op je schijf. Zo heb ik mijn WD schijf uit mijn GX600p destijds ook netjes in 2 partities opgedeeld en dat ging feiloos. Partities maken, verkleinen en vergoten hoeft het probleem dus niet te zijnMathijsjansen86 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 13:39:
Er is nog niemand die daar ervaring mee heeft, want de eerste e-serie laptops zijn nog niet gesignaleerd. Het meest logisch is dat er slechts 1 partitie is, dus alleen een C-schijf. Gelukkig staat er windows 7 op deze laptops en daarmee kan je eenvoudig later een partitie toevoegen, windows bekijkt dan hoeveel ruimte er geschikt is voor een partitie (dus aaneengesloten ruimte aan het einde van de schijf) en dan kan je een partitie maken. Allicht is een defragmentatie nodig om een partitie van een redelijk formaat te krijgen.
Twee dagen geleden ook een E serie besteld (leverdatum 09/03-16/03),vooral voor de leuke specs maar ook icm uiterlijk.
Zojuist even bij de MM geweest om ze in het echt te bewonderen en nou moet ik zeggen dat het uiterlijk mij tegenvalt , dit is natuurlijk heel persoonlijk en misschien ook een beetje muggenziften maar de plastic "gespikkelde" glanzende strook bij het toetsenbord is super lelijk. Jammer dat ik dit niet op de foto`s heb gezien.
Weet iemand of daar nog een verschil in is met glossy of mat? Dit waren na mijn idee nl gewoon de matte versies
Zojuist even bij de MM geweest om ze in het echt te bewonderen en nou moet ik zeggen dat het uiterlijk mij tegenvalt , dit is natuurlijk heel persoonlijk en misschien ook een beetje muggenziften maar de plastic "gespikkelde" glanzende strook bij het toetsenbord is super lelijk. Jammer dat ik dit niet op de foto`s heb gezien.
Weet iemand of daar nog een verschil in is met glossy of mat? Dit waren na mijn idee nl gewoon de matte versies
Ik snap je punt, was alleen benieuwd wat de mogelijkheden zijn om evt. van 2.0 naar 3.0 te gaan met het oog op de toekomst.. meer nietsanduhr46 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 15:14:
Wat zit je moeilijk te doen over usb 3.0.. hou het een beetje ontopic hier. De Sony Vaio E serie heeft geen 3.0 usb en zal dat ook niet krijgen. Simpelweg omdat je er toch nog niks aan hebt, er bestaat nog nauwelijks een usb 3.0 apparaat. De hoge doorvoersnelheid zou misschien handig zijn voor een externe harde schijf maar dan heb je alsnog een esata poort die je daar voor kunt gebruiken...
De recovery software van Sony is denk ik niet gewijzigd sinds 2008. Bij mij Sony vgn-FW51MF kun je bij het opstarten op een toets drukken en de recovery software opstarten die op de recovery partitie staat (10GB).Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 13:28:
Hoe is de schijf indeling bij Sony?
Je hebt bij setup de keuze om de schijf opnieuw in te delen in minimaal 60GB voor C: (omdat veel Sony software erbij wordt geinstalleerd) en de rest wordt toegewezen aan D:
Meerdere partities kun je bij de recovery setup niet maken.
!Let op: er worden geen Recovery DVD's meegeleverd. Het branden ervan moet op 3 Single layer DVD's of 2 Dual layer DVD's. Je kunt als je recovery setup draait vanaf de DVD's ook ervoor kiezen om de Recovery partitie weg te laten.
Ik heb nu zelf een Windows 7 Home premium (EN) OEM ergens gedownload en de key ingetoetst die meegeleverd was met het systeem. Daardoor is het wel legaal.
Hierdoor heb ik een schoon systeem, maar het heeft mij veel tijd gekost om de nieuwste drivers en software te vinden van de fabrikant onderdelen en Sony ondersteunings website.
Let erop dat je eerst Visual C++ 2005 en 2008 moet installeren, anders willen sommige drivers niet installeren.
[ Voor 3% gewijzigd door Archimond op 25-02-2010 16:23 ]
Verwijderd
Schrijven kan je shrinken en expanden via Beheer van Windows 7 ook bij bestaande partities zoals bij C: of D:
Hmm, ik ben nu ook van plan deze laptop te kopen, maar twijfel nog over een aantal specificaties.
* Legitieme Windows® 7 Home Premium
* Wit
* 500 GB Serieel ATA (5400 rpm)
* 4 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
* 39,4 cm LCD, 1920x1080, camera
* DVD-station
* Zonder Office-pakketten
* McAfee® - 60 dagen bescherming
* Zonder Adobe® Acrobat Standard
* Zonder Adobe® Creation
* Zonder AdobePhotoshopLightroom
Over deze instellingen ben ik tevreden, maar ik twijfel nog over de video-kaart en processor.
Ik wil er niet op gamen, maar wel full-hd video's kunnen kijken en zonder problemen Word en Firefox kunnen draaien.
De HD5650 is volgens mij wel echt veel beter dan de overige 2 en de meerprijs van 70 euro valt dan best mee. Maar is dat nog wel nuttig met een i3-330M processor? Kun je dan niet beter ook een i5-processor nemen?
En als ik dan een i5 processor neem, dan vind ik het verschil van 50 euro niet meer zo groot om ook meteen voor de I5-520 te gaan. Of is dit verschil toch te verwaarlozen? Want de prijs schiet opeens wel omhoog met zo'n betere processor.
Stel dat ik dan toch wil gamen. Met welke framerate zal ik cod4 dan kunnen spelen op medium/high settings?
* Wit
* DVD-station
* Zonder Adobe® Creation
Over deze instellingen ben ik tevreden, maar ik twijfel nog over de video-kaart en processor.
Ik wil er niet op gamen, maar wel full-hd video's kunnen kijken en zonder problemen Word en Firefox kunnen draaien.
De HD5650 is volgens mij wel echt veel beter dan de overige 2 en de meerprijs van 70 euro valt dan best mee. Maar is dat nog wel nuttig met een i3-330M processor? Kun je dan niet beter ook een i5-processor nemen?
En als ik dan een i5 processor neem, dan vind ik het verschil van 50 euro niet meer zo groot om ook meteen voor de I5-520 te gaan. Of is dit verschil toch te verwaarlozen? Want de prijs schiet opeens wel omhoog met zo'n betere processor.
Stel dat ik dan toch wil gamen. Met welke framerate zal ik cod4 dan kunnen spelen op medium/high settings?
Verwijderd
Geen flauw idee,
i3 is sowieso veel sneller dan een Core 2 duo als ik het me goed herinner,
Vriend van me met een i5 en HD4850 haalt met wow al 120 fps stabiel, met alles op high behalve multisample.
Daarnaast kan kan de alienware met een Oudere versie van de ATi Mobile het ook makkelijk aan met een i3 dus zal waarschijnlijk wel kunnen lijkt mij.
het ligt ernatuurlijk ook aan of de game meer CPU load heeft dan VGA.
maar lijkt me wel dat COD het soepel kan draaien met de 5650.
Nou is het wel een uiterste om mee tevergelijken de Alienware, maar je kan wel een beetje een schatting maken.
i3 is sowieso veel sneller dan een Core 2 duo als ik het me goed herinner,
Vriend van me met een i5 en HD4850 haalt met wow al 120 fps stabiel, met alles op high behalve multisample.
Daarnaast kan kan de alienware met een Oudere versie van de ATi Mobile het ook makkelijk aan met een i3 dus zal waarschijnlijk wel kunnen lijkt mij.
het ligt ernatuurlijk ook aan of de game meer CPU load heeft dan VGA.
maar lijkt me wel dat COD het soepel kan draaien met de 5650.
Nou is het wel een uiterste om mee tevergelijken de Alienware, maar je kan wel een beetje een schatting maken.
Als je toch voor FullHD gaat, zit je gebonden aan de aparte grafische kaart (de Intel igp is niet te bestellen met fullhd), een aangezien het verschil tussen die 2 toch maar 20 euro is, is de 5470 geen optie eigenlijk, gezien het prestatieverschil. Qua gamen, tja, je moet bedenken dat de i3 net zo snel is als de high-end core2duo mobiele processors van de vorige generatie. De i3 heeft echter geen turbo-boost, die blijft dus altijd op 2,13 Ghz draaien (kan wel down-clocken dacht ik). En ja, de keus voor de processor blijft moeilijk. Gewoon benchmarks van die nieuwe i3/i5 doornemen en beslissing maken. Ik zou persoonlijk met het oog op de toekomst wel voor een i5 gaan.vinnieminnie schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 18:23:
Hmm, ik ben nu ook van plan deze laptop te kopen, maar twijfel nog over een aantal specificaties.
* Wit
* DVD-station
* Zonder Adobe® Creation
pepernooot
Dat kan je allemaal hiervinnieminnie schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 18:23:
* Wit
* DVD-station
* Zonder Adobe® Creation
vinden, en dit zijn resultaten van Ati 5650 voor Cod 4:
low: 204.3 FPS
med: 76.4 FTPS
high:37.3 FPS
En als je precieze frames wilt weten, dan denk ik dat je toch eerst de laptop moet aanschaffen en zelf testen.
Met oog op de toekomst ga ik dan waarschijnlijk voor de volgende specificaties:
* Intel® CoreTM i5 Processor
* Wit
* ATI MobilityRadeon HD5650 1GB
* DVD-station
* Zonder Adobe® Creation
Eind volgende week ga ik hem zo ongeveer bestellen.
Edit:
Ik dacht dat Dell zo duur was, maar ik kan hier de volgende laptop samenstellen voor 858,98 euro:
Onderdelen
INTEL® CORE™ i5-520M (2,4 GHZ, VIER THREADS, TURBO BOOST TOT 2,93 GHZ, 3 MB CACHE)
Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
Microsoft® Works 9.0 - Nederlands
17.3” High Definition+ (1600x900) LED with TL
Black chainlink
1 jaar dekking inbegrepen bij uw pc
McAfee® Security Centre - Beveiliging van 15 maanden - Nederlands
4.096 MB 1067 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
1 GB ATI Mobility Radeon HD 5650
DVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD) with DVD Burn software
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Dell Wireless 1520 halve minikaart (802.11n)
Dell Wireless 365 Bluetooth-module - Europees
Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera
Deze heeft dezelde processor en video-kaart. Hij heeft een snellere harde schijf en scherpere webcam, maar hij kost zo'n 100 euro minder. Mis ik iets, of is dit een veel betere deal?
Voor 1000 euro kan ik er 1 samenstellen met de volgende specificaties:
INTEL® CORE™ i5-540M (2,53 GHZ, VIER THREADS, TURBO BOOST TOT 3,06 GHZ, 3 MB CACHE)
Black chainlink
1 jaar In Home-garantiesupport, incl. 's avonds en op zaterdag
1TB (7,200rpm) Serial ATA Dual Hard Drive (2x 500GB)
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 Wh)
Deze heeft dan een 1TB 7200 rpm harde schijf en de I5-520m processor. Lijkt me een stuk betere prijs/kwaliteit-verhouding dan de sony, maar ik heb het idee dat ik iets over het hoofd zie.
* Intel® CoreTM i5 Processor
* Wit
* ATI MobilityRadeon HD5650 1GB
* DVD-station
* Zonder Adobe® Creation
Eind volgende week ga ik hem zo ongeveer bestellen.
Edit:
Ik dacht dat Dell zo duur was, maar ik kan hier de volgende laptop samenstellen voor 858,98 euro:
Onderdelen
INTEL® CORE™ i5-520M (2,4 GHZ, VIER THREADS, TURBO BOOST TOT 2,93 GHZ, 3 MB CACHE)
Black chainlink
1 jaar dekking inbegrepen bij uw pc
500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
6-cel lithium-ion hoofdbatterij (56 Wh)
Deze heeft dezelde processor en video-kaart. Hij heeft een snellere harde schijf en scherpere webcam, maar hij kost zo'n 100 euro minder. Mis ik iets, of is dit een veel betere deal?
Voor 1000 euro kan ik er 1 samenstellen met de volgende specificaties:
INTEL® CORE™ i5-540M (2,53 GHZ, VIER THREADS, TURBO BOOST TOT 3,06 GHZ, 3 MB CACHE)
Black chainlink
1 jaar In Home-garantiesupport, incl. 's avonds en op zaterdag
1TB (7,200rpm) Serial ATA Dual Hard Drive (2x 500GB)
9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 Wh)
Deze heeft dan een 1TB 7200 rpm harde schijf en de I5-520m processor. Lijkt me een stuk betere prijs/kwaliteit-verhouding dan de sony, maar ik heb het idee dat ik iets over het hoofd zie.
[ Voor 72% gewijzigd door vinnieminnie op 25-02-2010 21:23 ]
groter scherm met lagere resolutie en 1 jaar garantie ipv 2, toch wel belangrijke zaken
Ik ben net bij MM Cruquius geweest en daar stond alleen de bruine uitvoering en ik ben het met funk80 eens. De plastic "gespikkelde" glanzende strook bij het toetsenbord is echt super lelijk en heeft een heel goedkope uitstraling. Ik weet niet welke kleur funk80 gezien heeft maar ik hoop maar dat de mat zwarte gelijk is aan de afbeelding op Sony Stylefunk80 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 15:29:
Twee dagen geleden ook een E serie besteld (leverdatum 09/03-16/03),vooral voor de leuke specs maar ook icm uiterlijk.

Wanneer de mat zwarte ook zo'n lelijke glitterrand heeft ga ik denk ik overstappen naar de F-serie.
Je ziet sowieso twee dingen over het hoofd. De e-serie heeft een 15,5 inch scherm, en dat kan bovendien een full HD scherm zijn. Daar beschikt deze laptop niet over, je moet nu zelf gaan overwegen of mobiliteit voor jou een rol speelt.
De dell laptop heeft overigens ook nog een 9 cell batterij, dat is op zich wel voordelig.
De dell laptop heeft overigens ook nog een 9 cell batterij, dat is op zich wel voordelig.
tja die laptops zitten sowieso in een andere klasse zijn groter en een stuk zwaarder.
Bovendien zijn kleinere schermen met een hogere resolutie duurder dan een groter scherm met een lagere resolutie.
Heb even de config samengesteld en kom dan op 930 uit, zo'n 80euro duurder dan optie 2.
Persoonlijk vind ik het alleen al voor het scherm voldoende, maar je hebt ook nog eens een kleinere en lichtere laptop.
Bovendien sony design en garantie.
Nog even beide schermen door de ppi calculator gehaald.
Het dell 17.3" scherm heeft 106.11 ppi
Het sony scherm heeft 142.12 ppi
Meer bureaublad op een kleiner scherm en ook nog eens scherper.
Ziet er dus waarschijnlijk daardoor ook mooier uit.
Bovendien zijn kleinere schermen met een hogere resolutie duurder dan een groter scherm met een lagere resolutie.
Heb even de config samengesteld en kom dan op 930 uit, zo'n 80euro duurder dan optie 2.
Persoonlijk vind ik het alleen al voor het scherm voldoende, maar je hebt ook nog eens een kleinere en lichtere laptop.
Bovendien sony design en garantie.
Nog even beide schermen door de ppi calculator gehaald.
Het dell 17.3" scherm heeft 106.11 ppi
Het sony scherm heeft 142.12 ppi
Meer bureaublad op een kleiner scherm en ook nog eens scherper.
Ziet er dus waarschijnlijk daardoor ook mooier uit.
[ Voor 22% gewijzigd door Sinned123 op 25-02-2010 22:01 ]
Ok, bedankt voor de hulp. Ik ga denk ik toch voor de Sony, al was het alleen al door mijn innerlijke afkeer tegen Dell.
Ik begin me nu ook een beetje te ergeren aan die graphicrand bij het touchpad. Heeft iemand enig idee of deze ook aanwezig is op de matte witte versie?
Ik begin me nu ook een beetje te ergeren aan die graphicrand bij het touchpad. Heeft iemand enig idee of deze ook aanwezig is op de matte witte versie?
Ik zou als ik jou was een dag of 2 wachten.
Er hebben er al een aantal gemeld dat deze de 25e worden verstuurd.
De meesten zullen hem dus morgen ontvangen.
Er hebben er al een aantal gemeld dat deze de 25e worden verstuurd.
De meesten zullen hem dus morgen ontvangen.
Op het filmpje van Sony waarin het model gepresenteerd wordt is er helemaal geen rand zichtbaar. Oke, het is een demo model dus die rand zou later toegevoegd kunnen zijn. Zou een beetje dom zijn als ze hem daadwerkelijk lelijker hebben gemaakt door die rand toe te voegen. Heb 'm zelf nog niet in het echt gezien, binnenkort maar eens een bezoekje gaan brengen aan de MM en dan zien we wel weer verder.
haha grappig, ik heb net precies hetzelfde filmpje bekeken, en ik zag inderdaad geen 'mooie decoraties' op de polssteun. Ik ga morgen ook even bij de MM kijken, hoop dat ze er in zwolle al zijn.sanduhr46 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 22:16:
Op het filmpje van Sony waarin het model gepresenteerd wordt is er helemaal geen rand zichtbaar. Oke, het is een demo model dus die rand zou later toegevoegd kunnen zijn. Zou een beetje dom zijn als ze hem daadwerkelijk lelijker hebben gemaakt door die rand toe te voegen. Heb 'm zelf nog niet in het echt gezien, binnenkort maar eens een bezoekje gaan brengen aan de MM en dan zien we wel weer verder.
In het filmpje was het trouwens wel het zwarte glossy model geloof ik i.p.v. de matte versie van de foto.
Hallo,
Even een accountje aangemaakt om mijn ervaringen te delen. Heb het bruine standaard model in Utrecht gezien bij de MM.
Was samen met een maatje en we waren allebei meteen verliefd op het ding.
Dus ik heb hem besteld. Dit zijn mijn specs:
Productomschrijving Hoeveelheid Prijs
VPCEB1X5E 1 858,99
Notebook VPC-EB1X - Persoonlijke
Uw configuratie:
Intel® Core(TM) i5 processor
Windows® 7 Home Premium
Bruin
320 GB Serieel ATA (5400 rpm)
4 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
ATI MobilityRadeon HD5650 1GB
39,4 cm LCD, 1920x1080, camera
DVD-station
Zonder Office-pakketten
McAfee® - 60 dagen bescherming
Zonder Adobe® Acrobat Standard
Zonder Adobe® Creation
Zonder AdobePhotoshopLightroom
Ik vond de spikkels op de bruine rand totaal niet storend hoor. Ik heb ze gezien, maar ze vielen niet op. Maar dat is mijn simpele mening natuurlijk.
Even een accountje aangemaakt om mijn ervaringen te delen. Heb het bruine standaard model in Utrecht gezien bij de MM.
Was samen met een maatje en we waren allebei meteen verliefd op het ding.
Dus ik heb hem besteld. Dit zijn mijn specs:
Productomschrijving Hoeveelheid Prijs
VPCEB1X5E 1 858,99
Notebook VPC-EB1X - Persoonlijke
Uw configuratie:
Intel® Core(TM) i5 processor
Windows® 7 Home Premium
Bruin
320 GB Serieel ATA (5400 rpm)
4 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
ATI MobilityRadeon HD5650 1GB
39,4 cm LCD, 1920x1080, camera
DVD-station
Zonder Office-pakketten
McAfee® - 60 dagen bescherming
Zonder Adobe® Acrobat Standard
Zonder Adobe® Creation
Zonder AdobePhotoshopLightroom
Ik vond de spikkels op de bruine rand totaal niet storend hoor. Ik heb ze gezien, maar ze vielen niet op. Maar dat is mijn simpele mening natuurlijk.

Dit is dus die lelijke rand maar bij de witte versie zie ik dat niet.

Dat klopt idd.. zouden alleen de matte versies het hebben dan? Die bruine op de foto lijkt me toch een glossy en die heeft het ookStanPC schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 22:18:
[...]
haha grappig, ik heb net precies hetzelfde filmpje bekeken, en ik zag inderdaad geen 'mooie decoraties' op de polssteun. Ik ga morgen ook even bij de MM kijken, hoop dat ze er in zwolle al zijn.
In het filmpje was het trouwens wel het zwarte glossy model geloof ik i.p.v. de matte versie van de foto.
Bij de MM stonden zowel de bruine als de witte met deze spikkelrand.Oathie schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 22:24:
[afbeelding]
Dit is dus die lelijke rand maar bij de witte versie zie ik dat niet.
[afbeelding]
Ik was ook uitgegaan vd foto die Seamaster1969 laat zien, met een beetje geluk heeft de zwarte versie het niet.
Morgen weten we meer over de spikkelrand van de witte versie, want dan zal de mijn arriveren
En gelukkig heb ik morgen ook genoeg tijd om hem gelijk uit te testen.
Verwijderd
Shame!
Mijne is nog niet verstuurd, dus zal hem hooguit volgende week binnenkrijgen,
Die rand is nog altijd beter dan de spuuglelijk rand van de FW 16,4" inch versie, daar zit een soort leder "auto" materiaal.
Dat was echt bagger
Keep us updated mathijs.
Mijne is nog niet verstuurd, dus zal hem hooguit volgende week binnenkrijgen,
Die rand is nog altijd beter dan de spuuglelijk rand van de FW 16,4" inch versie, daar zit een soort leder "auto" materiaal.
Dat was echt bagger
Keep us updated mathijs.
Idd, dat is ook geen feest nee.. De afbeeldingen van Sony en Notebookcheck komen wat dat betreft ook niet echt overeen maargoed. We zullen het spoedig weten hoop ik, ben beniewd. Op welke kleuren zitten jullie eigenlijk te wachten Mathijs en scohardware? Toch geen roze hè
Hey, zou je ook zo vriendelijk willen zijn wat foto's te maken en te posten?Mathijsjansen86 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 23:37:
Morgen weten we meer over de spikkelrand van de witte versie, want dan zal de mijn arriverenEn gelukkig heb ik morgen ook genoeg tijd om hem gelijk uit te testen.
Heb je de witte of mat-witte versie?
Ik heb iets met deze witte laptops voor zover ik de 'vaak helaas onduidelijke' fotos gezien heb
ben erg benieuwd naar je ervaringen!
was eerst aan 't kijken naar een Dell studio 17, maar de specs zijn (alweer......) veranderd en the next best thing is zeker een E series voor zover ik aan specs/prijs/looks kan zien
Vandaar de interesse!
EDIT: enige nadeel dat ik kan vinden in de E-series is de 5200 rpm hardeschijf... die gaat er meteen uit enw ord vervangen door een 500gb 7200' er denk ik zo, mocht ik tot aankoop overgaan
[ Voor 11% gewijzigd door Brutal1ty op 26-02-2010 08:19 ]
Ik heb de standaard witte versie, dus niet de glossy. Ik zit nu met smart te wachten op de deurbel van de UPS 
Foto's zal ik even kijken of dat lukt. Ik heb zelf helaas geen foto toestel, maar allicht lukt het met mijn telefoon of heeft een van mijn huisgenoten wel een toestel. I'll keep you updated
Foto's zal ik even kijken of dat lukt. Ik heb zelf helaas geen foto toestel, maar allicht lukt het met mijn telefoon of heeft een van mijn huisgenoten wel een toestel. I'll keep you updated
Als het goed is hoop ik hem ook binnen te krijgen.Mathijsjansen86 schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 23:37:
Morgen weten we meer over de spikkelrand van de witte versie, want dan zal de mijn arriverenEn gelukkig heb ik morgen ook genoeg tijd om hem gelijk uit te testen.
Zal proberen er zo gauw mogelijk foto's van te maken en te plaatsen.
Heb de mat witte versie besteld, by the way
wel apart om te zien dat iedereen zo'n beetje een matte versie besteld.
Maar dat de standaard versie pianolak is.
Snappen ze het dan echt niet bij die multi-nationals?
Als je hem tegenwoordig bij sonystyle bestelt, is zwarte pianolak idd standaard. Eerder was dit matzwart.DNS666 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 09:48:
Het lijkt er op van niet... Ik neem waarschijnlijk ook een matte versie aangezien mijn ervaring met zwarte pianolak niet altijd even positief is geweest. Oké, pianolak ziet er echt mooi uit, mits het schoon is en er geen krasjes op zitten. Fabriekanten letten blijkbaar meer op het uiterlijk van een behuizing dan op de functie. Maargoed, als je een fanatieke poetser en zuinige gebruiker bent zoals ik kan je best een glossy versie nemen.DNS666 schreef op vrijdag 26 februari 2010 @ 09:48:
Verwijderd
Glossy wit zou hier binnen moeten komen,
Heb enkel nog niks gehoort van Sony, hij was wel naar distributie centrum gestuurd.
Maar dat was gisteren al
Heb enkel nog niks gehoort van Sony, hij was wel naar distributie centrum gestuurd.
Maar dat was gisteren al
Zelfs op een tv die pianolak zwart is zie je vinger afdrukken, laat staan op een laptop die je dagelijks beet hebt.
Bovendien lijkt het een magneet voor stof.
Glazend wit is veel minder erg, daar zie je bijna niks op.
Als het verkeerde materiaal word gebruikt ziet een glanzende behuizing er ook goedkoop uit vind ik.
Maar dat is bij sony nooit een probleem geweest.
Bovendien lijkt het een magneet voor stof.
Glazend wit is veel minder erg, daar zie je bijna niks op.
Als het verkeerde materiaal word gebruikt ziet een glanzende behuizing er ook goedkoop uit vind ik.
Maar dat is bij sony nooit een probleem geweest.
Verwijderd
Ik zit - na jullie eerdere advies - ook sterk over de Sony E te denken. Het valt me op dat niemand het heeft over de office pakketten. Nu ben ik een totale pc leek, maar ik zal straks toch wel met Word/Powerpoint/Excel willen werken. Sony biedt 4 pakketten aan: ik neem aan dat een trial pakket na een paar dagen buiten werking wordt gesteld, ik zal daarom een pakket voor 99 EURO moeten nemen?
Ik las hierboven ook dat sony niet de zelfbouw laptops in Belgie levert: ook niet als je via internet bestelt? Ik snap dat ze wellicht (distributie) afspraken hebben om het niet actief aan te bieden, maar als ik hem via de NL website bestel, moeten ze 'm toch gewoon in Belgie kunnen leveren, nietwaar?
Ik las hierboven ook dat sony niet de zelfbouw laptops in Belgie levert: ook niet als je via internet bestelt? Ik snap dat ze wellicht (distributie) afspraken hebben om het niet actief aan te bieden, maar als ik hem via de NL website bestel, moeten ze 'm toch gewoon in Belgie kunnen leveren, nietwaar?
Verwijderd
Lijkt me wel.
Maar niet zeker, desnoods laat je hem afleveren bij iemand bij de grens. een kennis vriend of packetpicker
Maar niet zeker, desnoods laat je hem afleveren bij iemand bij de grens. een kennis vriend of packetpicker