gamepc Nick: ACEpr0faker Steam: pr0faker
Verwijderd
En dan te bedenken dat het verschil tussen New Vegas en FO3 al gigantisch is - FO3 is in elke toestand altijd een instabiele ellendebaal geweest, NV crasht hooguit één of twee keer per dag...SouLLeSSportal schreef op dinsdag 17 mei 2011 @ 01:07:
idd, in het begin was het echt dramatisch, de eerste patch fixte al wat en de latere patches de rest maar het blijft een nogal instabiel geheel.
't is een beetje als toen Windows 98 uit kwam. Het was zóveel beter, en het was zó'n enorme teringzooi.
Hopelijk komt de volgende Fallout uit op de nieuwe, stabielere engine van TES5.
Maarja, nog eventjes wachten dus
Xbox-bezitters kunnen het wel alvast spelen.
Wanneer-ie voor de Playstation uit is is nog onbekend, vanwege de hack is het uitgesteld.
Edit:
Honest Hearts is uit en hier te krijgen
[ Voor 49% gewijzigd door anandus op 17-05-2011 22:54 ]
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Helaas heb ik deze week geen tijd om hem te spelen, maar ben wel benieuwd naar de reacties; dus hou me graag op de hoogte!
Quests en verhaal is leuk, companion vind ik tof. Omgeving is ook wel leuk.
Tot nu toe meer naar mijn zin dan Dead Money. Maar dat kan ook komen omdat ik geen halsband moet dragen
Ik ben benieuwd!
Heb nu, na Honest Hearts weer helemaal de smaak te pakken
Sterker nog, mijn nieuwe character is nu level 21 en heeft nog niet eens Freeside of New Vegas bezocht
[ Voor 8% gewijzigd door anandus op 29-05-2011 23:30 ]
Mogelijk spoiler-alert!
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=rWriHgpckF0]
Dead Money- en OWB-spoiler
Hier wordt gezegd dat je haar mogelijk tegenkom en dat ze een stem krijgt?
Nouja, we merken het wel
[ Voor 55% gewijzigd door anandus op 04-06-2011 18:59 ]
Ik heb nu zelf de Rathslayer als primary wapen, heerlijk hoe die tegenstanders snel uitschakelt. Energy weapons gebruik ik eigenlijk nooit, hou toch echt meer van conventionele wapens.
[ Voor 29% gewijzigd door f.h op 05-06-2011 13:12 ]
Stond ik de vorige keer op het punt om New Vegas te betreden, heb ik nu inmiddels E-DE gedumpt voor z'n upgrade en ben ik met Boone in naar Bitter Springs geweest.
En warempel: nog steeds niet in New Vegas geweest.
Was trouwens wel mooi: ik liep ten noordoosten van Bitter Springs een beetje rond, kom ik ineens 2 chillende Super Mutants tegen. Nog niet eerder tegengekomen, dus ik schrik me de tiefus! Één heeft een missile launcher en de ander een draagbaar luchtafweergeschut ofzo. Een gigantisch wapen.
Imposante gasten.
Kheb alleen Boone bij me, want ED-E wordt opgekallefaterd, dus vrees het ergste...
Dan maar wat chems! Turbo, Hydra, damage resist, etc... alles wat ik bij me had geprobeerd!
Vervolgens m'n Goby Sniper Rifle gepakt en aan de slag gegaan...
Al met al viel het gelukkig mee: de gast met z'n missile launcher heeft geen enkele kunnen afvuren, die gast met draagbaar luchtafweergeschut bleek een heavy flammenwerper bij zich te hebben. Grappige eraan is dat ik geen idee heb wat ze daar doen... dr is daar gewoon niets!
Ik speel zonder Wacky Wasteland.
Nu vraag ik me af wat nu de voordelen zijn. Ik heb wel gezien dat je een mooi wapen misloopt:
maar zonder WW kan je wel weer vinden (wapen):
Zijn er nog meer belangrijke verschillen?
Heb inmiddels alweer tijdje niet gespeeld (uberhaupt weinig gegamed en als ik game dan ff iets wat snel een uurtje kan), en zit ook een beetje in een impasse. Ik kan alle kanten op qua verhaal en heb volgens mij de side-quests wel redelijk af, maar ik weet niet precies wat ik wil
Lastig is dat, er is ook niet echt een 'goed'. Alle kanten hebben zo hun voor- en nadelen zelfs als je een heilig boontje ben zoals ik (muv Legion dan)
Ik denk dat ik een save bewaar hier, en dan gewoon alle eindes ga doen
[ Voor 15% gewijzigd door KingKoning op 06-06-2011 13:36 ]
Gister weer s een stukje kunnen spelen en ik dacht: op naar New Vegas! Side missie van Boone uitgespeeld, hem geruild voor Veronica en eindelijk naar de Strip!
Dus ik van Repconn HQ richting New Vegas gaan lopen, maar er zijn echt nog zoveel gebouwen rond New Vegas dat ik eigenlijk nog niet eens een ingang gevonden heb. Uiteindelijk echt een uurtje de zuidkant van New Vegas verkent.
Schrok me het heen en weer toen ik ineens ten zuiden van NV DeathClaws tegenkwam. Dacht toch maar eens proberen... uit eindelijk viel het echt bijzonder mee.... Gobi Sniper en wat helpende crit perks maken echt korte mette met deze monsters....
Ik was in het noorden richting Bitter Springs al wat Blind DeathClaws tegengekomen, maar dacht eigenlijk dat deze wat minder sterk waren.
Ook Cazadores zijn niet echt spannend meer... Fire Gecko's en Lakelurks ook niet meer.... volgens mij hoef ik nu nergens meer bang voor te zijn...!
Aan de noordoost kan zit de ingang van NV. Freeside/The StripJobbie schreef op woensdag 08 juni 2011 @ 13:21:
Hoe zit het eigenlijk met random encounters? Ik kom namelijk alleen maar merchants tegen en verder echt niets bijzonders!
Gister weer s een stukje kunnen spelen en ik dacht: op naar New Vegas! Side missie van Boone uitgespeeld, hem geruild voor Veronica en eindelijk naar de Strip!
Dus ik van Repconn HQ richting New Vegas gaan lopen, maar er zijn echt nog zoveel gebouwen rond New Vegas dat ik eigenlijk nog niet eens een ingang gevonden heb. Uiteindelijk echt een uurtje de zuidkant van New Vegas verkent.
Schrok me het heen en weer toen ik ineens ten zuiden van NV DeathClaws tegenkwam. Dacht toch maar eens proberen... uit eindelijk viel het echt bijzonder mee.... Gobi Sniper en wat helpende crit perks maken echt korte mette met deze monsters....
Ik was in het noorden richting Bitter Springs al wat Blind DeathClaws tegengekomen, maar dacht eigenlijk dat deze wat minder sterk waren.
Ook Cazadores zijn niet echt spannend meer... Fire Gecko's en Lakelurks ook niet meer.... volgens mij hoef ik nu nergens meer bang voor te zijn...!
Voegt nog eens een extra dimensie toe, en omdat ik Fallout 3 zelf 1 van de leukste games ooit vond wordt dit nog mooier.
Morgen wel ff op zoek naar wat graphics mods. Nu eerst pitten.
[ Voor 73% gewijzigd door Format-C op 12-06-2011 01:10 ]
Ducati 899 Panigale / CM MB511 RGB/ 7800X3D @ ML360R RGB/ RTX4090 FE/ Gigabyte B650 GAMING PLUS/ G.Skill Trident Z5 DDR5 6000 CL30 A-Die / Team MP34 M2 PCIe 1TB SSD/ Crucial MX500 2,5" 1TB/ 5TB SATA / Gbyte WBAX200/ CM V850/ Scarlett Solo / AOC AG493UCX
Flickr PSN ID= cheironnl
Inmiddels alweer 16 uur verder en ik ben nu lvl 13. Alleen de eerste main quest gedaan
Ik heb Fallout 3 twee keer gespeeld; een keer evil en een keer goed, maar deze Fallout is zeker ook erg gaaf. Fallout 3 was mijn eerste Fallout waar ik mee in aanraking kwam, helaas is FNV daarom niet meer zo vernieuwend en verassend is als het derde deel. Maar het is nog steeds erg verslavend
Verwijderd
Maar goed, zondagochtend opnieuw gestart en nu level 8 en midden in HH. En, na m'n nieuwe saveje in de grot gesaved te hebben kon ik m'n mods weer aanzetten.
Verwijderd
blijven wachten is niet hetzelfde als geen companion hebben. Zeg tegen je companion "ik doe 't wel zonder jou, ga naar de Lucky 38" dan kan het wel.kippengaas schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 17:36:
OK nu wordt het toch wel even frustrerend. ED-E was opeens weg terwijl ik niet tegen hem had gezegd dat hij moest wachten. Vervolgens het truukje metspoiler:geprobeerd, maar dit hielp helaas niet. ED-E is ook niet dood, want ik heb zijn perk nog. Nu kom ik bijvault 22spoiler:GRRR ik hoop dat ik Ed-e binnenkort nog toevallig tegenkom, anders kan ik deze quest niet afmakenCaesar aan om Benny te vermoorden, maar daar mag ik niet naar binnen zonder companions. Ok prima, mij best. Tegen Veronica gezegd dat ze moet blijven wachten. Maar nu zegt die bewaker bij de tent nog steeds tegen me dat ik alleen naar binnen mag als ik niemand meeneemBlijkbaar is ED-E nog wel "bij me" op een of andere manier.
met een paar console commands kan je hem wel weer bij je toveren. Volgens mij ben je dan wel zijn inventory kwijt. Check wikia voor meer details.kippengaas schreef op vrijdag 24 juni 2011 @ 17:36:
OK nu wordt het toch wel even frustrerend. ED-E was opeens weg terwijl ik niet tegen hem had gezegd dat hij moest wachten. Vervolgens het truukje metspoiler:geprobeerd, maar dit hielp helaas niet. ED-E is ook niet dood, want ik heb zijn perk nog. Nu kom ik bijvault 22spoiler:GRRR ik hoop dat ik Ed-e binnenkort nog toevallig tegenkom, anders kan ik deze quest niet afmakenCaesar aan om Benny te vermoorden, maar daar mag ik niet naar binnen zonder companions. Ok prima, mij best. Tegen Veronica gezegd dat ze moet blijven wachten. Maar nu zegt die bewaker bij de tent nog steeds tegen me dat ik alleen naar binnen mag als ik niemand meeneemBlijkbaar is ED-E nog wel "bij me" op een of andere manier.
Fallout New Vegas is echt een leuk spel, maar jammer dat er nog steeds grote bugs in voorkomen en af en toe vastloopt (gemiddeld 1 keer per 4 uur denk ik).
Flickr PSN ID= cheironnl
het blijft lastig met die companions. Zelf heb ik al sinds de update van december een bug waarbij ik mn companions niet naar de lucky 38 kan sturen. De patches tussendoor hebben allemaal niet geholpen. Ook vrij vervelend, want moet nu elke keer naar hun 'standplaats' (dus bijv. Primm voor ED-E) als ik wil wisselen. Lijkt me juist chill om ze allemaal op 1 plek te hebbenkippengaas schreef op zaterdag 25 juni 2011 @ 18:30:
ED-E zie ik niet op de map staan helaas, Veronica wel. Ik ben terug geweest naar de plek waar hij ongeveer kwijt geraakt zou moeten zijn.... maar ik kan hem daar niet vinden.spoiler:Als ik tegen Veronica zeg dat ze even moet wachten en ik naar Vaul 22 level 5 ga, dan staat zij opeens voor de deur, ED-E niet. In Primm en Lucky 38 is ie ook niet.
Dat, en beide DLCs voor € 2,99 per stuk. Ben het wachten op de 'GOTY' zat, dus maar aangeschaft.anandus schreef op maandag 04 juli 2011 @ 19:04:
Fallout New Vegas is vandaag (tot 19 uur morgen) in de aanbieding voor €14,99 op Steam
Dus op z'n vroegst zal de GOTY er met kerst zijn ofzo.
En €2,99 per DLC is een prima prijs
Ik heb Fallout 3 + Point Lookout en Broken Steel helemaal van boven tot onder meerdere malen uitgespeeld, veel plezier mee gehad. Ik ben dus wel bekend met het spelletje dacht ik zo
Wat mag ik verwachten NV? Speelt het heel anders, speelt het hetzelfde, is de wereld groter of kleiner, werkt het level systeem nog hetzelfde? etc.
-
Mijn Films en TV Series, Games en Muziek.
Alleen de omgeving is gevarieerder, mooier en minder deprimerend en verhaallijnen verschillen wel wat.
Je hebt verder meer hulpmiddelen en je kan zelf ammo maken.
Point Lookout vond ik echt super.
Ik krijg een mooi 9mm geweer en een Rifle (die is trouwens vrij nais), waar ik voornamelijk Fallout 3 begon met een BB gun en mijn vuisten. Wel gaaf om te zien dat er meer crafting is (koken, ammo, wapens e.d.) dus dat betekend wel dat je echt meer moet gaan scavengen. Iets wat ik wel kan waarderen in een spel als deze. Ik weet nog niet precies wat ik waarvoor nodig heb, maar dat komt vanzelf wel. Tot nu toe vind ik het wel een leuk spel, en het reputation + faction idee spreekt mij ook wel erg aan. We gaan het beleven.
Edit@Chairon:
Het hoeft ook niet perse noodzakelijk te zijn, maar voor mij is het wel een hele leuke toegevoegde waarde. Zeker als je een wapen hebt waar ammo misschien wat zeldzamer voor is, is het een geweldige uitkomst. Je bent dan niet afhankelijk meer van wat je allemaal op je vijanden vind of in ammoboxes tegenkomt. Het draagt voor mij echt bij aan het "scavenger" gevoel.
[ Voor 19% gewijzigd door Nazanir op 06-07-2011 11:18 ]
-
Flickr PSN ID= cheironnl
De waslijst met fixes: Please read: From the teams at Obsidian and Bethesda.
Nog niet goed gelezen, maar ik hoop dat sommige quests nu niet meer in de soep lopen. Donders, wat is er veel kapot aan dit spel. Laat ze tegen de tijd dat Lonesome Road uitkomt een keer alles gerepareerd hebben.
[ Voor 14% gewijzigd door Cascade op 06-07-2011 22:57 ]
Jammer, mijn probleem met Contreras staat er volgens mij niet tussen.Cascade schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 22:54:
Nieuwe patch is vandaag uit (voor PC in ieder geval), dit update Fallout NV naar versie 1.4.0.525.
De waslijst met fixes: Please read: From the teams at Obsidian and Bethesda.
Nog niet goed gelezen, maar ik hoop dat sommige quests nu niet meer in de soep lopen. Donders, wat is er veel kapot aan dit spel. Laat ze tegen de tijd dat Lonesome Road uitkomt een keer alles gerepareerd hebben.
Flickr PSN ID= cheironnl
Verwijderd
Zet Hardcore mode aan, dan heb je het crafting nodig om voedsel en eventueel drinken te vervaardigen, en met voedsel kun je ook healen (wat je, als je toch regelmatig moet eten en drinken, toch al deed). Hardcore is, naast het verbeterde crafting systeem, de grootste wijziging in het spel na FO3, en maakt het wat complexer en leuker.Nazanir schreef op woensdag 06 juli 2011 @ 10:54:
Wel gaaf om te zien dat er meer crafting is (koken, ammo, wapens e.d.) dus dat betekend wel dat je echt meer moet gaan scavengen. Iets wat ik wel kan waarderen in een spel als deze. Ik weet nog niet precies wat ik waarvoor nodig heb, maar dat komt vanzelf wel.
Ik heb hardcore mode aangezet, maar heb in 80 uur speeltijd maar 1 of 2 keer gebruik gemaakt van het crafting. En niet eens uit noodzaak maar omdat ik vond dat ik het eens moest gebruiken.Verwijderd schreef op donderdag 07 juli 2011 @ 08:28:
[...]
Zet Hardcore mode aan, dan heb je het crafting nodig om voedsel en eventueel drinken te vervaardigen, en met voedsel kun je ook healen (wat je, als je toch regelmatig moet eten en drinken, toch al deed). Hardcore is, naast het verbeterde crafting systeem, de grootste wijziging in het spel na FO3, en maakt het wat complexer en leuker.
Geen code volgens mij. Bij mijn versie alleen een promocode voor wat ingame kit (nooit gebruikt overigens).Verstekbakker schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 12:32:
Even een vraagje met lichte spoed. Zit er bij een nieuw exemplaar van New Vegas voor de Playstation 3 bepaalde 1 malig bruikbare codes of iets dergelijks? Of kan ik hem netzogoed tweedehands kopen?
Flickr PSN ID= cheironnl
-
Zit er niet bij. Dit soort codes zit normaliter alleen bij online games en zijn dan ook meestal alleen voor het online gedeelte van het spelVerstekbakker schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 12:32:
Even een vraagje met lichte spoed. Zit er bij een nieuw exemplaar van New Vegas voor de Playstation 3 bepaalde 1 malig bruikbare codes of iets dergelijks? Of kan ik hem netzogoed tweedehands kopen?
Broken out of a window in Hell... | Xbox live / PSN: ijskonijn81
Ik had de game gedownload voor op de PC, maar ik amuseerde mij er goed genoeg mee om hem voor de PS3 te kopen. Leek me een stuk fijner spelen, want van de muis krijg ik behoorlijke RSI. Zijn er dingen die ik moet weten om het zo leuk mogelijk te houden?
ED-E zit inkippengaas schreef op vrijdag 08 juli 2011 @ 14:23:
Net de patch binnen gehengeld voor de xbox 360 versie. Wat mij meteen opviel is dat je nu bij de Gun Runners en in de Lucky 38 (links naast de lift) een computer hebt staan waarmee je al je companions kan dismissen. Hierdoor gaan ze naar hun oorspronkelijke lokatie. Ik had Veronica en ED-E, maar ED-E was ik ergens kwijtgeraakt zodat ik hem helaas niet kon dismissen. Toen ik aangaf dat ik mijn companions wilde dismissen kreeg ik een bericht dat ED-E terug was naarspoiler:en Veronica naarPrimmspoiler:. Veronica vond ik inderdaad op die plek, maar ED-E niet.... Niet helemaal goed gefixed dus die bug188
Ik dacht misschien helpt het aangezien ik zelf ook een tijdje daardoor ED-E kwijt ben geraakt
Overigens wel een aardige fix, zal m ook is binnenhengelen binnenkort. Kan je ook iedereen naar de Lucky 38 sturen op die computers? Want ik heb een vreemde en vrij zeldzame (volgens de wiki) bug waarbij ik geen companions naar de Lucky 38 kan sturen
Ja daar heb ik ook gekeken... weinig geluk helaas.KingKoning schreef op dinsdag 12 juli 2011 @ 15:49:
[...]
ED-E zit inspoiler:Primm in het huis van die vent voor wie je hem fixt. dus niet buiten
Nadat ik het spel uit had gespeeld voor
Meh, als je Ceasar executeerd gebeurt er vrij weinig.dudee schreef op zaterdag 16 juli 2011 @ 12:37:
Heb het uitgespeeld met de legion nu oude safegame ophalen en kijken voor compions en proberen de legion uit te vermoorden iemand tips?

Na fanatiek Fallout 3 en New Vegas gespeeld te hebben voor een laaaaaaange tijd heb ik het spel ff aan de kant gelegd.
Oblivion heb ik opgepakt en uitgespeeld *%^F$%#@ wat een diepgaand spel
Nu weet ik dat FO3/NV een heel ander soort spel is, maar ik ben er eigenlijk gewoon verbaasd over over hoe simpel en redelijk "klein" die 2 games zijn mbt skills/wapens/factie's etc etc vergeleken met Oblivion.
Fokky's nemen de wereld over \^0^/
Ik vind het perk systeem op zich ook wel leuker dan Fallout 3. Nu nog maar 1 perk per 2 levels. Maar je kan ook perks verdienen door mijlpalen te halen. De teksten erbij zijn ook wel leuk, "you gained a damage bonus vs everything, because you like to kill everything!"
-
Verwijderd
-
Verwijderd
Ik geloof dat het is bijVerwijderd schreef op maandag 18 juli 2011 @ 13:32:
Waar zit dit alles dan? Er zijn maar drie missies met night stalkers en twee ervan zijn feitelijk dezelfde missie en de derde is met supermuties.
Flickr PSN ID= cheironnl
Verwijderd
Ah - dat stuk inderdaad. Dat is eigenlijk redelijk piece of cookie.cheiron schreef op maandag 18 juli 2011 @ 14:38:
[...]
Ik geloof dat het is bij
spoiler:je weet toch man
Verwijderd
Wat een rare vraag. Je vergelijkt telkens het entry-level propperschietertje het de top-of-the-range superwapen. Natuurlijk is 12.7 fijner dan 10mm - je doet makkelijk drie keer tot vijf keer zoveel DMG effectief. de AM kan Deathclaws one-shotten, de sniperrifle kan dat met mensen al nauwelijks.Verstekbakker schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 01:40:
Wat vinden jullie hier over het algemeen fijner, despoiler:?Sniper Rifle of de Anti-Materiel? 10mm (SMG en pistol) of 12,7mm (SMG en pistol)
het antwoord: de AER prototype natuurlijk! energy weapons all the way.
De 12,7mm SMG is gewoon beter, dus fijnerVerstekbakker schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 01:40:
Wat vinden jullie hier over het algemeen fijner, despoiler:?Sniper Rifle of de Anti-Materiel? 10mm (SMG en pistol) of 12,7mm (SMG en pistol)
Sniper vs Anti-Materiel ga ik ook voor de sniper:
- Ammo is makkelijker te vinden dan die voor de Anti-Materiel (.308 vs .50 MG)
- Sniper kun je modden (Silencer!)
- Sniper heeft een snellere fire rate (en daardoor dus ook een hogere DPS)
- Sniper gebruikt minder AP
Die sniper rifle heb ik gebruikt, maar dat vond ik niet zo'n meerwaarde ten opzichte van de Varmint Rifle met alle mods. Dus ik gebruik die Varmint gewoon om mee te snipen en de AM om het zwaardere werk aan te pakken. Die deathclaws zijn echt bad motherfuckers.
Keuze tussen 10 en 12,7 vind ik wat moeilijker, omdat er weinig mods mogelijk zijn op die 12,7.
Ja vooral door het feit dat de Dart Gun van Fallout 3 er niet in zit (Een Deathclaw met 2 crippled legs is geen bedreiging meerVerstekbakker schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 12:07:
Die deathclaws zijn echt bad motherfuckers.
[ Voor 3% gewijzigd door ijskonijn op 22-07-2011 12:13 ]
AP? Wie gebruikt AP? Als je hoog genoeg in je Sneak zit kun je gewoon inzoomen en zonder VATS elke Deathclaw met een enkele Sneak Crit omleggen. Zo heb ik dat hele gebied in mijn eentje leeggeruimd.ijskonijn schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 10:12:
[...]
De 12,7mm SMG is gewoon beter, dus fijner
Sniper vs Anti-Materiel ga ik ook voor de sniper:
- Ammo is makkelijker te vinden dan die voor de Anti-Materiel (.308 vs .50 MG)
- Sniper kun je modden (Silencer!)
- Sniper heeft een snellere fire rate (en daardoor dus ook een hogere DPS)
- Sniper gebruikt minder AP
Momenteel speel ik het spel helemaal opnieuw (want saved games weg ivm kapotte ps3) en heb nu een karakter dat vooral leunt op het gebruik van shotguns (+ shotgun surgeon perk) en mijn god wat schiet dat heerlijk. Je ragt die slugs gewoon alsof het boter is door allerlei soorten vijanden.
Ik gebruik die AP geregeld hoor. Als er genoeg dreiging dichtbij komt kan ik niet snel genoeg uit de voeten met schieten. VATS is daar heel handig voor. Zo is zo'n spel ook voor mij leuk, omdat ik nogal traag ben.HTT-Thalan schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 12:26:
[...]
AP? Wie gebruikt AP? Als je hoog genoeg in je Sneak zit kun je gewoon inzoomen en zonder VATS elke Deathclaw met een enkele Sneak Crit omleggen. Zo heb ik dat hele gebied in mijn eentje leeggeruimd.
Momenteel speel ik het spel helemaal opnieuw (want saved games weg ivm kapotte ps3) en heb nu een karakter dat vooral leunt op het gebruik van shotguns (+ shotgun surgeon perk) en mijn god wat schiet dat heerlijk. Je ragt die slugs gewoon alsof het boter is door allerlei soorten vijanden.
Ook voor snelbewegende tegenstanders als Cazadores is het gebruik van Vats ideaal.Verstekbakker schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 14:00:
[...]
Ik gebruik die AP geregeld hoor. Als er genoeg dreiging dichtbij komt kan ik niet snel genoeg uit de voeten met schieten. VATS is daar heel handig voor. Zo is zo'n spel ook voor mij leuk, omdat ik nogal traag ben.
Ten opzichte van New Vegas?motormuus schreef op maandag 18 juli 2011 @ 10:40:
Oblivion heb ik opgepakt en uitgespeeld *%^F$%#@ wat een diepgaand spel

Verwijderd
Ik gebruik VATS ook regelmatig, vooral met snipers (want waarom zelf missen als je met VATS kan raken?)Verstekbakker schreef op vrijdag 22 juli 2011 @ 14:00:
[...]
Ik gebruik die AP geregeld hoor. Als er genoeg dreiging dichtbij komt kan ik niet snel genoeg uit de voeten met schieten. VATS is daar heel handig voor. Zo is zo'n spel ook voor mij leuk, omdat ik nogal traag ben.
Sowieso is het fallout. vechten doe je in turn-based VATS - dat hoort zo

Ik heb gisteren een beginnetje gemaakt aan Old World Blues. Om één of andere reden werkt het sneaken niet - ik ben telkens gespot. Het kan el zijn dat één van m'n mods het leven verslechterd, maar dit ging in andere DLCs wel goed dus misschien is sneak 100 niet goed genoeg meer. Toch vanavond maar eens debuggen.
Wel een vette DLC weer, mooie game wereld en tof jaren 50 evil genius plot
In de meeste reviews wordt gezegd dat als je Fallout 3 leuk vind, je New Vegas niet kon missen.
Maar wat als je een hekel had aan FO3?
Ik heb FO3 voor de pc, en hoewel ik het de eerste keer wel aardig vond, verpestte het originele einde eigenlijk het spel voor me. Het uiteindelijke verhaal irriteerde me.
Hoe verhoudt New Vegas zich in dat opzicht?
Ik kwam laatst beelden tegen van NV en dat sprak me toch wel erg aan, maar vanwege de eerdere ervaring met FO3 twijfel ik of ik dit spel aan moet schaffen.
Om even een idee te geven van mijn achtergrond, ik heb FO1 + 2 gespeeld en van genoten. En tegenwoordig speel ik meer spellen zoals The Witcher (1+2) en Mass Effect.
Iemand die mij hierop een antwoord kan geven?
Z-machine OriginID: JaccoW
Ik vind NV leuker qua steden ect, maar ik mis eigenlijk dingen als metrolijnen en ondergrondse dingen

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken
Op zich niet erg en nadat ik erachter kwam dat die gewoon elke keer achter me spawnde met die save ben ik als een idioot richting Goodsprings gegaan, zodat ik buiten z'n bereik was zodra hij spawnde en me dus ook niet achterna kwam. Dacht ik... Ik zit bij Jean Sky Diving en na nog eens extra achter me te checken besluit ik de Powder Gangers bij de caravan verderop richting Primm te besluipen. Heb ik met die 2 afgerekend, staat die verrekte Deathclaw opeens weer achter me! Leuk spel zo
Ik ben trouwens toch elke keer weer teleurgesteld in de performance van het spel. In Fallout 3 heb ik 0,0 problemen met m'n HD4850 en hoewel het beestje al oud is zou New Vegas echt niet zo'n obstakel mogen zijn. Voornamelijk die vervelende stutters als je om je heen kijkt terwijl je een flinke view distance hebt. Kan er maar geen goede tweak voor vinden en met de standaard instellingen wordt ik wel redelijk moe van alle items/rotsen/bomen die morphen naar een hoger detail versie en bergen in de verte die flikkeren
Edit: Gelukkig lost die D3D9 dll voor ATI kaarten veel op
Dit bedoel ik dus.F_demon schreef op zondag 24 juli 2011 @ 18:23:
Gameplay identiek, als in de mechanica van het schieten e.d.?
Daar kan ik mee leven, als het verhaal maar beter is.
Koop het originele spel.. Dat D3D9 van ATI is namelijk bij de 2e patch al opgelost..Propane schreef op zondag 24 juli 2011 @ 23:36:
Ik ben trouwens toch elke keer weer teleurgesteld in de performance van het spel. In Fallout 3 heb ik 0,0 problemen met m'n HD4850 en hoewel het beestje al oud is zou New Vegas echt niet zo'n obstakel mogen zijn. Voornamelijk die vervelende stutters als je om je heen kijkt terwijl je een flinke view distance hebt. Kan er maar geen goede tweak voor vinden en met de standaard instellingen wordt ik wel redelijk moe van alle items/rotsen/bomen die morphen naar een hoger detail versie en bergen in de verte die flikkeren.
Edit: Gelukkig lost die D3D9 dll voor ATI kaarten veel op.
Dat is de grap, ik zag hem letterlijk spawnen achter me (3rd person cam naar achteren kijkend terwijl ik als een idioot weg renmister_S schreef op maandag 25 juli 2011 @ 01:24:
Je hebt waarschijnlijk vlakbij een Death Claw gebied langsgelopen en die Death Claw achter je aangekregen. Sommige beesten zijn inderdaad enorme doorzetters in New Vegas.
Het spel is origineel en compleet up to date... Toch geeft die .dll een stuk betere performance, vooral zodra je met wat LOD niveaus gaat spelen in de ini's. Ik lees daar trouwens gemengde reacties over, de een heeft er wel nog steeds baat bij na alle updates en de ander merkt geen verschil.D4NG3R schreef op maandag 25 juli 2011 @ 01:50:
Koop het originele spel.. Dat D3D9 van ATI is namelijk bij de 2e patch al opgelost..
Dat is dus de Death Claw die je blijft volgen, het spawned niet zomaar achter jePropane schreef op maandag 25 juli 2011 @ 02:05:
[...]
Dat is de grap, ik zag hem letterlijk spawnen achter me (3rd person cam naar achteren kijkend terwijl ik als een idioot weg ren). Het dichtste dat ik bij een Deathclaw gebied ben gekomen is gewoon het dorpje Sloan en de Deathclaw spawnde tussen het dorpje en mij in aan de 'veilige' kant zeg maar. Gelukkig heb ik hem bij de 3de keer die savegame laden af kunnen schudden en bij de save die ik toen maakte is alles weer OK.
Heel grappig ook
WMX moet ook nog compatible worden. Maarja, de DLC is net uit, dus zo vreemd is dat niet.
(Nb. Je kan bovenstaande wel gebruiken met OWB, maar de items in OWB zijn nog niet ingevoegd).
Maar er wordt druk aang ewerkt, dus da's een kwestie van tijd.
Nb. Voor de mensen die Project Nevada niet kennen, hier kan je hier lezen wat het doet en downloaden.
En hier een (oud) filmpje (het is tegenwoordig aardig uitgebreider):
/spam
En voor de mensen die houden van een kaartje (spoiler, niet klikken als je zelf wilt zoeken):
Kaart van Zion Canyon
Een vergissing is menselijk, maar om er echt een puinhoop van te maken heb je een computer nodig.
Verwijderd
Effe nieuwe game starten, komt het helemaal goed mee.HTT-Thalan schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 21:17:
Geweldig dit. Werkelijk briljant. Ik installeer de 3 addons (gekocht via PS3 store) en mijn saved games lijken corrupt te zijn, want ik kan geen enkele deur meer openen in Camp Mcarran. Ze reageren gewoon niet meer. Kan wel naar binnen maar dan niet meer naar buiten, geen enkele deur doet het nog.
Kom op, geef toe, vanaf level 1 beginnen met al die nieuwe perks en traits is toch sowieso toffer?
niet?
niet slaan!
Ik was net het perfecte nieuwe karakter begonnen! Ladingen geld, level 19 ondertussen, AM Rifle, Riot shotgun + Shotgun perk, etc etc.Verwijderd schreef op donderdag 28 juli 2011 @ 21:53:
[...]
Effe nieuwe game starten, komt het helemaal goed mee.
Kom op, geef toe, vanaf level 1 beginnen met al die nieuwe perks en traits is toch sowieso toffer?
niet?
niet slaan!
Gelukkig loste een complete reboot het zojuist op.
Wat bah! Hartstikke mooi toch, zo'n 12 gauge slug die zo'n onwelwillend persoon enkele meters terug doet vliegen terwijl jij in slo-mo alweer de volgende klomp metaal uit de loop jaagt, onderweg naar een volgend doelwit (je hebt nu eenmaal zelden twee kogels op hetzelfde doel nodig als je een beetje kunt mikken).
Ik heb niks met Energy weapons en om nou melee te gaan met al die deathclaws/cazadors...
Vandaag maar even uitspelen denk ik.
Heb nu al zin in Lonesome Road
Maar OWB is by far de leukste DLC die ik gespeeld heb. Al is-ie nog beter als je eerst DM gespeeld hebt.
Verwijderd
Guns zijn zoooooooo 200 years ago. Explosies! Piewpiewpiew geluidjes! Verdampingen, tot-stof-bekeringen en splatterbonussen moeten er zijn. Lasers, plasma en explosives voor Knetje. Met Guns speelde ik ook uitsluitend met miniguns, tenslotteHTT-Thalan schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 08:53:
[...]
Wat bah! Hartstikke mooi toch, zo'n 12 gauge slug die zo'n onwelwillend persoon enkele meters terug doet vliegen terwijl jij in slo-mo alweer de volgende klomp metaal uit de loop jaagt, onderweg naar een volgend doelwit (je hebt nu eenmaal zelden twee kogels op hetzelfde doel nodig als je een beetje kunt mikken).
Ik heb niks met Energy weapons en om nou melee te gaan met al die deathclaws/cazadors...
Melee is trouwens wel heeeel mannelijk met cazadores en deathclaws - maar wel tof om een keer te doen
Ik vind die lasers zo saaiVerwijderd schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 10:45:
[...]
Guns zijn zoooooooo 200 years ago. Explosies! Piewpiewpiew geluidjes! Verdampingen, tot-stof-bekeringen en splatterbonussen moeten er zijn. Lasers, plasma en explosives voor Knetje. Met Guns speelde ik ook uitsluitend met miniguns, tenslotte
Melee is trouwens wel heeeel mannelijk met cazadores en deathclaws - maar wel tof om een keer te doen
Verwijderd
efficiency is overrated. Gatling lasers, miniguns, rocketlaunchers en grenade-machineguns zijn er om een teringbende aan te richten, niet om efficient te vechten.HTT-Thalan schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 11:01:
[...]
Ik vind die lasers zo saai. Dynamiet is wel tof, handig als er grote beesten dood moeten. Ik heb een tijdje een grenade launcher bij gehad (40mm) maar de impact daarvan op giant radscorpions enzo vond ik waardeloos, dus ik doet het gewoon weer met mijn riot shotgun, schiet overal los doorheen.
Fallout speel je om van het wasteland een wasterland te maken tenslotte. Ik mis de nuke uit FO3 ook best wel.
Anyhow, ikzelf gebruik met name een geupgrade LAER uit de OWB expansion
Ik mis trouwens de Rock-It-Launcher uit Fallout 3, dat ding was echt grappig
Ik loop nog steeds rond met de holorifle. Sinds DM al. Vind het een heerlijk ding met alle upgrades erop.D4NG3R schreef op vrijdag 29 juli 2011 @ 11:52:
De fatman is er nog gewoon (Of heb je het over Megaton's nuke).
Anyhow, ikzelf gebruik met name een geupgrade LAER uit de OWB expansion
En ik heb niet eens fatsoenlijke enery weapon-skills, maar hij doet het prima wat mij betreft
En nu loop ik ook met FIDO rond als gewone gun.
-
Ik ben ook weer eens begonnen en weer helemaal hooked, weet iemand trouwens ook of die bug in Vault 11 nog steeds aanwezig is? Ik heb de steam versie maar weet niet of er al een patch voor is uitgebracht, het gaat om die turret in het laatste stuk van vault 11 die je dan kapot schiet waardoor Mr.House en zijn companen mij ineens als vijand beschouwen.Nazanir schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 12:52:
Zo, weer stukje doorgespeeld, ben nu level 11. Heb grappig genoeg ook Vault 11 gevonden, vanavond ga ik die even uitgebreid verkennen. Ik merk wel dat ik erg graag beter armor en sterkere wapens wil hebben. Ik verken graag, en ik wil nog wel eens gebieden inlopen waar je lekker lomp sterke beesten tegen kom. Ik speel voornamelijk met guns (rifles/snipers) want ik had begrepen dat energy wapens vergeleken met FO3 een stuk zwakker waren gemaakt.
Tof spel, ik vind deze persoonlijk toch stukken beter gedaan dan Fallout 3..
Activeer VATS, kies target, en begin te schieten. Niets gebeurt echter, mijn gozert staat echt als een zoutzak stil, terwijl een Super Mutant met zijn dikke Sledgehammer op mij in aan het hakken is. Ik kan VATS niet annuleren, ik kan niet bewegen, ik zie gewoon lijdzaam toe hoe ik langzaam doodga. Knap vervelend.
Wat ook voorkomt, en ik wat minder erg vind, is dat vijanden vast zitten in het terrein. Natuurlijk vind ik dit minder erg, want ik ben dan lekker veilig, maar kan ook irritant zijn, als je ergens wilt slapen, maar een vijand zit nog ergens in een steen klem, waardoor je niet kan resten.
-
Ik ervaar dit helemaal niet (PC).Nazanir schreef op woensdag 03 augustus 2011 @ 16:59:
Activeer VATS, kies target, en begin te schieten. Niets gebeurt echter, mijn gozert staat echt als een zoutzak stil, terwijl een Super Mutant met zijn dikke Sledgehammer op mij in aan het hakken is. Ik kan VATS niet annuleren, ik kan niet bewegen, ik zie gewoon lijdzaam toe hoe ik langzaam doodga. Knap vervelend.