Toon posts:

MBP 15", iMac i7, Solidworks etc.

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Verwijderd

Topicstarter
Na al een tijdje hier wat topics te hebben gelezen toch maar eens aangemeld aangezien ik met een paar vraagjes zit.

Momenteel werk ik al bijna 3 jaar op een Macbook 2,0 ghz C2D, 2 gb ram, 160gb HD, GMA950.
Daarop doe ik natuurlijk de dagelijkse dingen zoals msn, safari, mail, itunes, torrents etc.
Daarnaast doe ik vaak licht InDesign (Logo design) Photoshop en Aperture werk (Canon G9 RAW Editten).
Gebruik ook erg veel Reason 4.0, dat gaat met gemak, is niet zo intensief.
Waar ik wel tegen de lamp loop is met Ableton Live. Nu ik met telkens meer Midi en Audio kanalen en effecten werk gaat dat absoluut niet snel genoeg op de macbook, moet dus echt binnenkort vervanging voor gaan komen.

Vervanger gaat een iMac of een Macbook Pro worden. Zit alleen met het volgende punt;
Vanaf september ga ik Industrieel Ontwerp volgen aan de TU. Daar ga ik erg veel met Solidworks werken (Windows only helaas). Via de TU kan je met een 'laptopprogramma' voor een eurotje of 900 een HP laptop krijgen die voor solidworks goed geschikt is (C2D T9600, 4gb RAM, FX770M 512mb). Nu had ik 2 opties voor ogen.
1. Een iMac kopen voor thuis en daarnaast de HP voor solidworks.
2. Een Macbook Pro + extern scherm kopen voor thuis en die ook gebruiken voor solidworks op school.

Het zou dan bij de iMac gaan om een 27" i7 8gb Ram, bij de MBP een na de aankomende vernieuwde lijn (waarschijnlijk 15") high end model. Misschien ook wel de 17", maar na een bezoekje aan de Apple Store heb ik het idee dat de resolutie wel erg hoog is voor een dergelijk scherm. Letters zijn erg klein.
Ik neem aan dat Solidworks onder Boot camp prima draait op een high end 15" MBP, als iemand daar andere ervaringen mee heeft hoor ik dat graag!

Voordeel van optie 1 lijkt mij het prachtige 27" scherm van de iMac en natuurlijk de snelheid.
Voordeel optie 2 is 1 machine ipv 2 verschillende en natuurlijk voor on the road ook mac.

Ik hoor dus graag van jullie wat slim zou zijn ivm de applicaties die ik draai. En indien optie 2 ook suggesties betreffende 15" of 17". En natuurlijk ook andere ideeen waar ik zelf nog niet op gekomen ben die voor een mooie oplossing kunnen zorgen.

Alvast bedankt, Sander

Verwijderd

Ik zou gaan voor de MBP 15"
Maar ik verwacht binnenkort ook upgrades... (hoop)

want zoals je al zei: 2 computers hebben is erg lastig.
en bovendien is het leuker op dual-screen te werken ipv 1 mega scherm, dan kan je namelijk 2 vensters maximaliseren, (veel breder) dat verhoogt de productiviteit enorm!

Gewoon MBP 15"+ bootcamp windows 7 en je bent klaar voor school en hebt een mooie vervanger.

• RVE_NL
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 22:04
Ik zou ook voor de 15'' macbook pro gaan, 2 computers hebben is gewoon vervelend.
Dan ben je weer vergeten je bestanden van de een op de ander te zetten of je wil vlug iemand wat laten zien en dat staat het op de andere computer.

Voor het gebruik van solidworks raad ik je wel bootcamp aan, parallels zorg toch voor onnodige vertraging

Wat betreft 15/17 '' als het een beetje mobiel wil houden raad ik je aan voor 15'' te kiezen, de 17'' is meteen zo groot, ik ken veel mensen die daar spijt van hebben. Wil je lekker groot gaan werken dan is dat met een extra scherm perfect op te lossen.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 11:17:
Ik zou gaan voor de MBP 15"
Maar ik verwacht binnenkort ook upgrades... (hoop)

want zoals je al zei: 2 computers hebben is erg lastig.
en bovendien is het leuker op dual-screen te werken ipv 1 mega scherm, dan kan je namelijk 2 vensters maximaliseren, (veel breder) dat verhoogt de productiviteit enorm!

Gewoon MBP 15"+ bootcamp windows 7 en je bent klaar voor school en hebt een mooie vervanger.
Nou kan Ableton helaas niet in dual screen, maar op een 24" extern scherm bijvoorbeeld is dat meer dan voldoende en kan dan op het andere scherm inderdaad ook andere dingen tegelijk doen.
RVE_NL schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 11:38:
Ik zou ook voor de 15'' macbook pro gaan, 2 computers hebben is gewoon vervelend.
Dan ben je weer vergeten je bestanden van de een op de ander te zetten of je wil vlug iemand wat laten zien en dat staat het op de andere computer.

Voor het gebruik van solidworks raad ik je wel bootcamp aan, parallels zorg toch voor onnodige vertraging

Wat betreft 15/17 '' als het een beetje mobiel wil houden raad ik je aan voor 15'' te kiezen, de 17'' is meteen zo groot, ik ken veel mensen die daar spijt van hebben. Wil je lekker groot gaan werken dan is dat met een extra scherm perfect op te lossen.
Bootcamp gaat het in ieder geval worden, ben zelf niet zo'n fan van parallels ook. Mobiliteit speelt inderdaad mee, evenals de resolutie die ik in verhouding met de grootte van het scherm bij de 15" toch iets fijner vind. Komt bij dat van het geld dat het scheelt alweer bijna een extern scherm kan worden gekocht!

Verwijderd

Als je speciale CAD programma's nodig hebt, dan is zo'n HP laptop wel handig met zo'n GPU. Maar als je zo'n GPU niet nodig hebt dan is zo'n iMac wel lekker. Het scherm is idd heel erg mooi als je je niet stoort aan dat glossy scherm. En het heeft echt heel veel rekenkracht. Weet je zeker of jouw programma trouwens 64-bit is, want dadelijk koop je 8-gb voor niks. :P

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:16:
Als je speciale CAD programma's nodig hebt, dan is zo'n HP laptop wel handig met zo'n GPU. Maar als je zo'n GPU niet nodig hebt dan is zo'n iMac wel lekker. Het scherm is idd heel erg mooi als je je niet stoort aan dat glossy scherm. En het heeft echt heel veel rekenkracht. Weet je zeker of jouw programma trouwens 64-bit is, want dadelijk koop je 8-gb voor niks. :P
Heb inmiddels van een paar studenten die hetzelfde doen als ik wil gaan doen gehoord dat zij met oudere MBP's Solidworks prima draaien dus dat komt wel goed. De HP is dus niet perse nodig. Alleen de afweging iMac - MBP nog even maken! 8GB kan ik in ieder geval goed gebruiken voor ableton en logic,

• AFR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

AFR

Heb je dit topic al gelezen?

Solidworks draait prima onder bootcamp, alleen vind ik persoonlijk een 15" (of 17") scherm toch wel te klein voor serieus gebruik. Een groot extern scherm (en 3D muis) lijken mij een vereiste.

Kijk bij het aanschaffen van je systeem ook naar de garantie en support. Bij de laptopprogramma's van de uni krijg je vaak jarenlange support voor bijna niets. Ideaal wanneer je een laptop dagelijks meesjouwt en deze geen dagen wilt missen voor reparatie. Ook de softwareondersteuning voor de HP zal waarschijnlijk beter zijn, alhoewel het via surfspot steeds beter mogelijk wordt om zelf goedkoop licenties te kopen voor veel pakketten.

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:23:
[...]

Heb inmiddels van een paar studenten die hetzelfde doen als ik wil gaan doen gehoord dat zij met oudere MBP's Solidworks prima draaien dus dat komt wel goed. De HP is dus niet perse nodig. Alleen de afweging iMac - MBP nog even maken! 8GB kan ik in ieder geval goed gebruiken voor ableton en logic,
Als mobiliteit niet belangrijk is, dan is een iMac wel heel goed. Tenzij je veel hardware hebt, dan zou ik voor een MAC Pro gaan, zeker als je UAD kaarten hebt en meerdere schermen wilt gebruiken naast elkaar.

Als je voor een MBP gaat, dan zou ik toch wel even wachten totdat ze met een update komt met i5 of i7 cpu's, want qua snelheid zal je weinig verschil merken met de huidige MBP ten opzichte die van jouw. :9

edit: en de resolutie van de 27 inch lijkt me wel goed, heb je lekker veel werk oppervlak om op te werken.

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2010 12:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
AFR schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:34:
Heb je dit topic al gelezen?

Solidworks draait prima onder bootcamp, alleen vind ik persoonlijk een 15" (of 17") scherm toch wel te klein voor serieus gebruik. Een groot extern scherm (en 3D muis) lijken mij een vereiste.

Kijk bij het aanschaffen van je systeem ook naar de garantie en support. Bij de laptopprogramma's van de uni krijg je vaak jarenlange support voor bijna niets. Ideaal wanneer je een laptop dagelijks meesjouwt en deze geen dagen wilt missen voor reparatie. Ook de softwareondersteuning voor de HP zal waarschijnlijk beter zijn, alhoewel het via surfspot steeds beter mogelijk wordt om zelf goedkoop licenties te kopen voor veel pakketten.
15" scherm zou dan alleen gebruikt worden als ik niet thuis ben. Als het een MBP wordt, staat er 100% zeker een minimaal 24" scherm thuis op het bureau.

Weet jij toevallig hoe het zit met de aanschaf of verkrijgbaarheid van het solidworks pakket wanneer je geen HP Laptop van de uni aanschaft?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 12:55:
[...]

Als mobiliteit niet belangrijk is, dan is een iMac wel heel goed. Tenzij je veel hardware hebt, dan zou ik voor een MAC Pro gaan, zeker als je UAD kaarten hebt en meerdere schermen wilt gebruiken naast elkaar.

Als je voor een MBP gaat, dan zou ik toch wel even wachten totdat ze met een update komt met i5 of i7 cpu's, want qua snelheid zal je weinig verschil merken met de huidige MBP ten opzichte die van jouw. :9

edit: en de resolutie van de 27 inch lijkt me wel goed, heb je lekker veel werk oppervlak om op te werken.
Mac Pro heb ik ook nog overwogen, alleen lijkt dat me een beetje overkill. Een iMac i7 8gb lijkt me wel voldoende. Zeker aangezien het anders een wat duurder grapje wordt, nou is dat opzich het punt niet, maar als het niet nodig is liever niet natuurlijk.

Als het een MBP wordt, wacht ik inderdaad op de update.

• AFR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

AFR

Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 13:03:
[...]
Weet jij toevallig hoe het zit met de aanschaf of verkrijgbaarheid van het solidworks pakket wanneer je geen HP Laptop van de uni aanschaft?
Dat lijkt per jaar, paket en opleiding te verschillen maar hier zou ik me geen zorgen over maken. De meeste pakketten kun je gewoon van de server afplukken. Voor enkele pakketten kan een individuele registratie gelden die officieel alleen beschikbaar is voor deelnemers aan het notebook project en waarbij licenties alleen op die laptop mogen worden geinstalleerd. Dit zal echter niet worden gecontroleerd.

Verwijderd

Topicstarter
AFR schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 13:14:
[...]

Dat lijkt per jaar, paket en opleiding te verschillen maar hier zou ik me geen zorgen over maken. De meeste pakketten kun je gewoon van de server afplukken. Voor enkele pakketten kan een individuele registratie gelden die officieel alleen beschikbaar is voor deelnemers aan het notebook project en waarbij licenties alleen op die laptop mogen worden geinstalleerd. Dit zal echter niet worden gecontroleerd.
Mooi, dat komt dus wel goed. Begin nu toch wat meer naar een MBP te neigen aangezien ik ook niet altijd thuis ben en ik dan ook on the road bezig kan zijn met Ableton. Extern scherm zou ik dan het liefst nog iets groter willen dan 24 inch, alleen weet iemand of er ook goedkopere verloopstukken zijn van displayport naar Dual link DVI? 100 euro voor dat kabeltje vind ik wel overdreven namelijk.

• DS Motorsport
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 25-12-2023
Wat wel een groot voordeel is icm solidworks is de quadro kaart in de HP laptop. Je kan dan namelijk realview graphics gebruiken. Tijdens het tekenen werk je dan al met een soort van gerenderd model. Alle textures worden direct toegepast ipv de matte kleuren die je normaal hebt.
Zelf heb ik voor thuis een gewone desktop voor solidworks, en een MBP 13 voor Solidworks onderweg en natuurlijk de mac omgeving voor thuis en onderweg.
Zit er zelf wel over te denken om een 27'' Imac aan te schaffen, ook voor solidworks, simpelweg vanwege het briljante scherm. Werk nu op een 22'' 1080P scherm en dat vind ik toch wat te klein.

Verwijderd

Topicstarter
DS Motorsport schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 16:20:
Wat wel een groot voordeel is icm solidworks is de quadro kaart in de HP laptop. Je kan dan namelijk realview graphics gebruiken. Tijdens het tekenen werk je dan al met een soort van gerenderd model. Alle textures worden direct toegepast ipv de matte kleuren die je normaal hebt.
Zelf heb ik voor thuis een gewone desktop voor solidworks, en een MBP 13 voor Solidworks onderweg en natuurlijk de mac omgeving voor thuis en onderweg.
Zit er zelf wel over te denken om een 27'' Imac aan te schaffen, ook voor solidworks, simpelweg vanwege het briljante scherm. Werk nu op een 22'' 1080P scherm en dat vind ik toch wat te klein.
Wordt toch een lastige beslissing dan. Zoals ik in mijn vorige post zei neig ik nu toch naar de MBP. Een high end 15" met extern scherm en ook nog die HP erbij wordt wel een duur grapje..

• DS Motorsport
En een Imac in combinatie met de HP?.
Is ook een duur grapje natuurlijk.
Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel werk je op school doet.
Ikzelf had eerst een vergelijkbare laptop als de HP maar dan van dell, omdat ik dacht heel veel tijd op school te besteden aan cad. Maar in de praktijk bleek dit vrijwel niet voor te komen, het was meer even snel wat schetsen op school om een idee duidelijk te maken aan een docent of mede-studenten. Het echt uitwerken en de uitgebreide tekeningen maakte ik allemaal thuis, werkt gewoon lekkerder aan een goed bureau, met een groot scherm voor je neus.
Heb vervolgens de dell laptop verkocht en een MBP en een desktop er voor in de plaats gekocht.
De MBP voldoet goed voor die enkele keren dat ik wat wil laten zien op school, gebruik meestal zelfs de viewer optie die gewoon onder osx draait.
Verder zie ik bij mij op school bij IO, IPO alleen maar macbooks.

Verwijderd

Topicstarter
DS Motorsport schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 16:43:
En een Imac in combinatie met de HP?.
Is ook een duur grapje natuurlijk.
Het hangt er natuurlijk ook vanaf hoeveel werk je op school doet.
Ikzelf had eerst een vergelijkbare laptop als de HP maar dan van dell, omdat ik dacht heel veel tijd op school te besteden aan cad. Maar in de praktijk bleek dit vrijwel niet voor te komen, het was meer even snel wat schetsen op school om een idee duidelijk te maken aan een docent of mede-studenten. Het echt uitwerken en de uitgebreide tekeningen maakte ik allemaal thuis, werkt gewoon lekkerder aan een goed bureau, met een groot scherm voor je neus.
Heb vervolgens de dell laptop verkocht en een MBP en een desktop er voor in de plaats gekocht.
De MBP voldoet goed voor die enkele keren dat ik wat wil laten zien op school, gebruik meestal zelfs de viewer optie die gewoon onder osx draait.
Verder zie ik bij mij op school bij IO, IPO alleen maar macbooks.
Imac + HP is ongeveer 3000, high-end 15" met extern scherm niet heel veel goedkoper, dus daar laat ik het niet van afhangen.

Als je zoals jij zegt thuis beter kan werken, is het dan geen optie om de macbook die ik nu heb mee te nemen naar school voor 'schetsje' en dergelijke, en dan voor thuis bijvoorbeeld een imac aan te schaffen voor het echte werk?

Verwijderd

Ik weet niet of het al gezegd is maar neem anders een Macbook Pro voor onderweg. En een Mac Mini voor thuis. De MBP en de Mac Mini op hetzelfde scherm.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 19:18:
Ik weet niet of het al gezegd is maar neem anders een Macbook Pro voor onderweg. En een Mac Mini voor thuis. De MBP en de Mac Mini op hetzelfde scherm.
Hoe bedoel je dat precies? Dan zou ik namelijk niet zoveel aan de mac mini hebben...

• Qyx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-05-2021

Qyx

industrieel ontwerper

Ik ga zelf in September ook beginnen met Industrieel Ontwerpen, maar dan aan de UT. Ik heb ook overwogen de HP te kopen, maar ik ben toch een te grote maclover. Ik heb dan ook een MBP 15'' gekocht, late 2008 modelletje met 2.53GHz Dual, 4GB RAM, 9600GT 512MB VRAM.
Hier heb je al zeker genoeg aan voor Solidworks dus als je op de update wacht, ga je sowieso genoeg hebben aan een 15'' MBP.

En terugkomend op je twijfel, ik zou voor de 15'' gaan. Is de perfecte resolutie ivm met 17'' en ook nog goed draagbaar.

Verwijderd

Topicstarter
Qyx schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 21:35:
Ik ga zelf in September ook beginnen met Industrieel Ontwerpen, maar dan aan de UT. Ik heb ook overwogen de HP te kopen, maar ik ben toch een te grote maclover. Ik heb dan ook een MBP 15'' gekocht, late 2008 modelletje met 2.53GHz Dual, 4GB RAM, 9600GT 512MB VRAM.
Hier heb je al zeker genoeg aan voor Solidworks dus als je op de update wacht, ga je sowieso genoeg hebben aan een 15'' MBP.

En terugkomend op je twijfel, ik zou voor de 15'' gaan. Is de perfecte resolutie ivm met 17'' en ook nog goed draagbaar.
Gebruik je niet af en toe een extern scherm voor SW?

Verwijderd

Misschien weet je het al maar als student krijg je bij Apple korting. Als je aan een Uni studeert kan dit oplopen tot 20%. Er is ook nog een een ander programma voor studenten zie hier Het Grote ADC Student Membership Topic en Tutorial http://gathering.tweakers...st_messages/1251992///ADC.
Succes met je keuze!

• Qyx
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 27-05-2021

Qyx

industrieel ontwerper

Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 21:48:
[...]

Gebruik je niet af en toe een extern scherm voor SW?
Ik heb een 26''' Samsung LCD TV. Die ga ik gebruiken als extern scherm, is ook wel handig om te doen. Ik vind de Apple schermen nogal prijzig, maar je krijgt er ook wel een prachtig scherm voor.

@Bovenstaand

TU Delft krijgt 12% korting in de Apple Store. De UT en TUe zitten ook rond dat percentage.

[ Voor 12% gewijzigd door Qyx op 04-02-2010 13:13 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 13:08:
Misschien weet je het al maar als student krijg je bij Apple korting. Als je aan een Uni studeert kan dit oplopen tot 20%. Er is ook nog een een ander programma voor studenten zie hier Het Grote ADC Student Membership Topic en Tutorial http://gathering.tweakers...st_messages/1251992///ADC.
Succes met je keuze!
De normale studentenkorting gebruikte ik al op de middelbare school :X
Dat van meer korting voor universiteiten wist ik echter niet, bedankt voor de link!
Qyx schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 13:12:
[...]

Ik heb een 26''' Samsung LCD TV. Die ga ik gebruiken als extern scherm, is ook wel handig om te doen. Ik vind de Apple schermen nogal prijzig, maar je krijgt er ook wel een prachtig scherm voor.

@Bovenstaand

TU Delft krijgt 12% korting in de Apple Store. De UT en TUe zitten ook rond dat percentage.
Lijkt me toch ook wel handig voor SW. Apple schermen vind ik ook te duur. Heb dan liever een zelfde kwaliteit panel in een iets minder mooie buitenkant..

Verwijderd

je kan de resolutie toch lager zetten als je dat wenst?
als je deze dan hetzelfde zou zetten op een mbp17" als op de 15" het hoogst is, dan zie je dat alles gewoon groter...
echter vind ik de 17" gewoon te groot om mee te nemen.

• rexgildo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 19-07 15:21
Bovendien is het volgende nieuws over SW for mac in dit licht ook interessant....hardmac.com, ik zou bijna zeggen, alles investeren in mac, geen HP, gewoon highend 15" NA volgende upgrade + extern beeldscherm.
Tijdje Bootcampen en dan native.
Bovendien is de verwachting dat de prijzen van DDR3 SDRam snel gaan dalen en dan stop je die MBP ook gewoon vol tot de max 8 MB (misschien wel meer binnenkort).
Voordeel in mijn ogen is dat je maar één systeem hebt. Wil je dan toch iets erbij voor onderweg of zo, Ipad. (In tegenstelling tot de algemene teneur op Tweakers ben ik erg positief over de iPad,

Verwijderd

Topicstarter
rexgildo schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 22:55:
Bovendien is het volgende nieuws over SW for mac in dit licht ook interessant....hardmac.com, ik zou bijna zeggen, alles investeren in mac, geen HP, gewoon highend 15" NA volgende upgrade + extern beeldscherm.
Bovendien is de verwachting dat de prijzen van DDR3 SDRam snel gaan dalen en dan stop je die MBP ook gewoon vol tot de max 8 MB (misschien wel meer binnenkort).
Voordeel in mijn ogen is dat je maar één systeem hebt. Wil je dan toch iets erbij voor onderweg of zo, Ipad. (In tegenstelling tot de algemene teneur op Tweakers ben ik erg positief over de iPad,
Zeker goed nieuws. Dan wordt het zeker de 15" MBP. Voor echt iets kleiners onderweg hou ik de 13" macbook er gewoon bij. Is portable genoeg daarvoor. Alleen nog beslissen over de grootte van het externe scherm. Hoger dan 24 inch vind ik alleen de prijs voor de dual-dvi kabel al belachelijk..

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
ik zou er niet op gokken , SW native in OSX..

specs

• DS Motorsport
rexgildo schreef op donderdag 04 februari 2010 @ 22:55:
Maar dat is me even goed nieuws.
Hoop dat het snel komt.
Ziet er ook betrouwbaar uit aangezien de foto's van de soldiworks conferentie komen.
De dag dat Solidworks voor de mac uitkomt bestel ik een 27'' Imac. :9

Verwijderd

Topicstarter
maratropa schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 00:28:
ik zou er niet op gokken , SW native in OSX..
tja, in het ergste geval koop ik ooit nog eens de HP erbij als het echt nodig is en hang ik die thuis wel aan mijn externe scherm.

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
DS Motorsport schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 01:32:
[...]

Maar dat is me even goed nieuws.
Hoop dat het snel komt.
Ziet er ook betrouwbaar uit aangezien de foto's van de soldiworks conferentie komen.
De dag dat Solidworks voor de mac uitkomt bestel ik een 27'' Imac. :9
Al je die links zou volgen en ook een beetje op de source zou kijken dan is daar niks te zien over solidworks op de mac? Volgens mij is dat gewoon een foto van een presentatie van solidworks op een mac in osx. Waar ze versie 6 vandaan halen is mij ook een raadsel. Plus, SW is al bij versie 2011 onderhand. Het ziet er ook helemaal niet uit als solidworks. In 2008 heeft de CEO ook nog gezegd dat het de komende tijd niet ging gebeuren. Er komt nogal wat bij kijken..
Dus ik zou er niet op rekenen..

specs

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 19:26:
[...]

Hoe bedoel je dat precies? Dan zou ik namelijk niet zoveel aan de mac mini hebben...
Jawel, dat is gewoon je thuis basis. Als je wat hebt op je MBP kan je dat ook op groot scherm gebruiken. Scheelt ook weer geld.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 15:43:
[...]

Jawel, dat is gewoon je thuis basis. Als je wat hebt op je MBP kan je dat ook op groot scherm gebruiken. Scheelt ook weer geld.
mm, als ik een vaste 'thuisbasis' heb, heb ik liever wel dat die ook echt snel is, en dat valt me toch vies tegen bij de mini's..

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 16:19:
[...]

mm, als ik een vaste 'thuisbasis' heb, heb ik liever wel dat die ook echt snel is, en dat valt me toch vies tegen bij de mini's..
Niet als je deze neemt:
http://store.apple.com/nl...MC239FN/A?mco=MTM3NTc2OTc

Met de 2.66 gh proc.

Verwijderd

Topicstarter
Dan heb ik voor 100 euro meer een (snellere) imac. En als ik thuis zou zijn zou ik net zo goed de MBP altijd aan het scherm kunnen hangen, die is sneller dan de mini dus ik zie daar het voordeel niet van?

Verwijderd

Dan toch maar voor een MBP gaan met 8 gb geheugen en een SSD? Lijkt mij wel snel genoeg vooral omdat je zegt dat je in die iMac 8 gb geheugen wilt.

Verwijderd

Topicstarter
Ja dat gaat hem denk ik worden, alleen de SSD wacht ik nog even mee. Nu nog te duur, dat upgrade ik later wel. Thanks voor alle input!

• tss68nl
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-05 23:55
Wat je met solidworks te doen krijgt bij een opleiding werktuigbouwkunde of industrieel ontwerpen draai je nog soepel op een simpele C2D met 2 GB geheugen. Grafisch kaartje is leuk, maar alles uit de geforce en radeon serie werkt prima als grafische versneller zodat je ook nog een beetje snel door/om je model kan navigeren.

Ableton blijft een naar programma qua processorgebruik (niet eens zo zeer geheugen/schijf), zelfs een i7 begint te stuiteren bij 192 kHz met een goede drumkit en bijvoorbeeld fatsoenlijke gitaareffecten / goede piano. Het devies is vaak je tracks downmixen naar een audiotrack, alvorens je de volgende 10 tracks gaat inspelen ;)

KNX Huisautomatisering - DMX Lichtsturing

Verwijderd

Topicstarter
tss68nl schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 19:43:
Wat je met solidworks te doen krijgt bij een opleiding werktuigbouwkunde of industrieel ontwerpen draai je nog soepel op een simpele C2D met 2 GB geheugen. Grafisch kaartje is leuk, maar alles uit de geforce en radeon serie werkt prima als grafische versneller zodat je ook nog een beetje snel door/om je model kan navigeren.

Ableton blijft een naar programma qua processorgebruik (niet eens zo zeer geheugen/schijf), zelfs een i7 begint te stuiteren bij 192 kHz met een goede drumkit en bijvoorbeeld fatsoenlijke gitaareffecten / goede piano. Het devies is vaak je tracks downmixen naar een audiotrack, alvorens je de volgende 10 tracks gaat inspelen ;)
Het nadeel daarvan vind ik dat de audiotracks lastiger aan te passen zijn naderhand dan dat het midi kanalen blijven... kan natuurlijk wel

• tss68nl
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 07-05 23:55
Dat klopt, maar je kan de midi tracks bewaren inclusief de effecten. Zolang je ze compleet uit zet, dan nemen ze geen resources. Ik maak meestal een aparte groep waar ik al m'n midi tracks en ruwe input audio + effecten in bewaar. Kan je de groep mooi inklappen, heb je er ook geen last van. Ze staan gedownmixed in wat audiokanaaltjes, opgeknipt in loops. Moet ik toch wat wijzigen, dan vink je ff je originele kanaal aan, aanpassen, snel ff die loop weer terugmixen, en klaar. ;)

KNX Huisautomatisering - DMX Lichtsturing

Verwijderd

Topicstarter
tss68nl schreef op vrijdag 05 februari 2010 @ 20:00:
Dat klopt, maar je kan de midi tracks bewaren inclusief de effecten. Zolang je ze compleet uit zet, dan nemen ze geen resources. Ik maak meestal een aparte groep waar ik al m'n midi tracks en ruwe input audio + effecten in bewaar. Kan je de groep mooi inklappen, heb je er ook geen last van. Ze staan gedownmixed in wat audiokanaaltjes, opgeknipt in loops. Moet ik toch wat wijzigen, dan vink je ff je originele kanaal aan, aanpassen, snel ff die loop weer terugmixen, en klaar. ;)
ook nog wat geleerd deze brakke zaterdag, handige tip, thanks ;)

• Ma®tin
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 05-11 12:54

Ma®tin

Hallo

Verwijderd schreef op woensdag 03 februari 2010 @ 13:03:
[...]

Topic is al wat ouder en ik weet niet hoe ver je al met de aanschaf bent, maar als je als student zijnde solidworks wilt gebruiken kun je ook hier terecht voor een gratis versie.
Let er alleen wel op dat alle tekeningen gelabeld worden als educatief.
En dingen zoals de toolbox zitten er geloof ik niet in.

Hier heb ik solidworks 2009 onder virtualbox met xp draaien (2,4Ghz 4Gb ram), niet echt supersnel, maar voor de kleine dingen (assemblies met hooguit 25 parts) die ik hier thuis teken voldoet het prima. :)

🔆Vanmeerzon 18400wp 🔥Panasonic WP 💦Ariston WPB

Pagina: 1