Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12-09 16:48
Alexander6501 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 21:17:
Probleem na cleane install van mijn Vaio Z13

Webcam werkt niet (meer). Er staan geen drivers op de support pagina voor de SVZ. Wel een webcam programma, alleen dat geeft dezelfde foutmelding als Skype (no webcam found). Device manager vindt geen imaging device (dus ook geen uitroeptekentje) en usbview laat ook niets zien.

Iemand nog een idee wat ik kan proberen, behalve wachten op drivers van Sony? Ik kan de webcam nergens localiseren.
SVZ13 of VPC-Z13?

In het geval van de SVZ13, ik kan ook geen driver vinden. Controleer of je alle Sony hotkey dingen en algemene libraries hebt geïnstalleerd, samen met Control Center en alle andere dingen in die stijl (en de USB3-drivers). Waarschijnlijk zal daar ergens een optie inzitten om de webcam in te schakelen waarna Windows wel een generieke driver zal vinden.

[ Voor 23% gewijzigd door AmbroosV op 30-07-2012 21:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
SVZ13!

Ik vind de standaard installatie behoorlijk dramatisch. Vol met Bing toolbars, wireless assistants, zo'n hip Sony menu boven. Behalve dat de webcam het niet doet, ben ik heel blij met mijn cleane install :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
Alexander6501 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 21:34:
[...]

SVZ13!

Ik vind de standaard installatie behoorlijk dramatisch. Vol met Bing toolbars, wireless assistants, zo'n hip Sony menu boven. Behalve dat de webcam het niet doet, ben ik heel blij met mijn cleane install :+
TommieW schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 23:26:
Om de voorgeïnstalleerde VAIO zooi te voorkomen:
Nadat de laptop opnieuw is opgestart (nadat de herstelpartitie/de DVD gedeelte voorbij is), komt er op een gegeven moment een venster met "Voorgeïnstalleerde software herstellen"o.i.d. Hier is een time out van 10 seconden. Als je binnen die 10 seconden op "Annuleren" klikt, heb je geen voorgeïnstalleerde troep. oOo
Problem solved!!!

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

BigNaatje schreef op maandag 30 juli 2012 @ 21:19:
Is de standaard installatie van Sony echt zo'n drama dan? Voor zover ik het heb begrepen, kun je een groot gedeelte van de bloatware eenvoudig weer verwijderen. Weet iemand hoeveel ruimte er overblijft na de standaard installatie?
Bloatware vind ik wel meevallen, 5minuutjes meeste bloatware verwijderd. De Sony programma's heb ik maar uitgevinkt bij msconfig/opstarten zodat je ze niet meer komen tijdens het booten. Ook heb ik nog een 64GB SD kaartje voor 30 euro gekocht als extra opslag. Deze :

pricewatch: Platinum SDXC 64GB Class 10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
Vinand schreef op maandag 30 juli 2012 @ 22:01:
[...]

[...]

Problem solved!!!
Op het venster gelet. Niet gezien ;)

Zou iemand in apparaatbeheer kunnen kijken naar de eigenschappen van de driver die jullie hebben voor de webcam? Misschien kan ik het dan zo downloaden :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Alexander6501 schreef op maandag 30 juli 2012 @ 23:00:
[...]

Op het venster gelet. Niet gezien ;)

Zou iemand in apparaatbeheer kunnen kijken naar de eigenschappen van de driver die jullie hebben voor de webcam? Misschien kan ik het dan zo downloaden :'(
Niet de eerste keer als je hem opstart, maar wanneer je de recovery uitvoert met de Vaio Care functie. (oftewel uit zetten, op het vaio assist knopje drukken ipv het aanknopje, en dan recovery uitvoeren... Dan komt het als het goed is wel.

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
Wonder boven wonder, na een nachtje slapen, doet mijn webcam het ineens! Blij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ingenieur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 19:57
iPodKiller schreef op maandag 30 juli 2012 @ 22:03:
[...]

Bloatware vind ik wel meevallen, 5minuutjes meeste bloatware verwijderd. De Sony programma's heb ik maar uitgevinkt bij msconfig/opstarten zodat je ze niet meer komen tijdens het booten. Ook heb ik nog een 64GB SD kaartje voor 30 euro gekocht als extra opslag. Deze :

pricewatch: Platinum SDXC 64GB Class 10
Ik heb zojuist mijn Vaio Z besteld. i7, 128GB, 1600x900, backlit en accu met lange levensduur. Schade:1278 euro.
Ik had nog een 10% coupon van facebook liggen, en deze week is de extra accu weer gratis.

Voor het "opslagprobleem" heb ik al een 64GB USB 3.0 stick gekocht en ga nog een SD van 64 GB kopen. Ik had bovenstaande SD inderdaad ook al op mijn wenslijst staan. Wat zijn jouw ervaringen met dit kaartje tot nu? En hoeveel GB houd je op de SSD over na verwijdering van de bloatware?

[ Voor 5% gewijzigd door De Ingenieur op 31-07-2012 10:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 09:32

JT

VETAK y0

10% coupon? Hoe kwam je daar dan aan? Van Sony zelf ofzo?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ingenieur
JT schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 11:33:
10% coupon? Hoe kwam je daar dan aan? Van Sony zelf ofzo?
Begin deze maand was er een actie op facebook. Je kon aan een soort wheel of fortune draaien en daarmee een kortingscoupon winnen. Ik heb een 10% korting kunnen krijgen, wat toch al heel wat scheelt bij deze laptops. :)

Ik heb nog een 5% kortingscoupon liggen die alleen vandaag nog geldig is, mocht je geïnteresseerd zijn dan kan ik hem wel doorsturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-09 09:32

JT

VETAK y0

Dank je voor je aanbod, maar op dit moment ga ik nog geen nieuwe laptop aanschaffen :)

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW
  • Laatst online: 11-08 23:23

JaccoW

Kijkt en Luistert

Oef, verdikkeme. Die 10% zou voor mij net het verschil zijn om de Z aan te schaffen ipv de S13p. Daar zit ik nu op €1160 vs. €1405 voor de Z. Jammer dat de edu-store de korting alleen op de S heeft.
Iemand die nog een coupon heeft liggen?

Wat is trouwens de meerwaarde van het serviceplan? Iemand die er voordeel aan heeft gehad?

Z-machine OriginID: JaccoW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

je hebt 7% edu korting, daar kan je van alles en wat uitvinken. je kan al een z halen voor rond 1250 en je krijgt slice batterij bij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ingenieur
F_demon schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 13:52:
Oef, verdikkeme. Die 10% zou voor mij net het verschil zijn om de Z aan te schaffen ipv de S13p. Daar zit ik nu op €1160 vs. €1405 voor de Z. Jammer dat de edu-store de korting alleen op de S heeft.
Iemand die nog een coupon heeft liggen?

Wat is trouwens de meerwaarde van het serviceplan? Iemand die er voordeel aan heeft gehad?
Als je wilt heb ik wel een 5% code, maar deze is niet te gebruiken in de edu store. Volgens mij geeft de edu-store trouwens ook korting op de Vaio Z hoor. Vorige week tenminste nog wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caoim
  • Laatst online: 14-09 22:22
AmbroosV schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 19:23:
[...]

HDMI, dus 1920*1200 op 60Hz. Er zijn wel ingewikkelde manieren om 2560x1600 etc te doen werken op 30Hz, maar dan moet je monitor dat al kunnen, en aangenaam is anders.
Bedankt. Jammer toch :( Heb een pracht van een 27" staan en had graag mijn desktop (die aan vervanging toe is) vervangen door een Vaio Z.

Is er soms al nieuws wanneer de Z met een IPS-paneel zal uitgerust worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
caoim schreef op dinsdag 31 juli 2012 @ 23:38:
[...]
Is er soms al nieuws wanneer de Z met een IPS-paneel zal uitgerust worden?
Ik denk niet dat dat voor binnenkort zal zijn. Het scherm in de Z is een van de beste notebookschermen op de markt op dit moment, alleen de kijkhoeken zijn wat minder dan wat je krijgt met een IPS-display. Tenzij ze bij Sony aan een héél goed IPS-display kunnen komen hebben ze niet echt een reden om te wisselen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Met de juiste zak geld kan sony overal aan komen qua schermkwaliteit. Sony is dikke maatjes met o.a. paneelfabrikant sharp. De echte vraag is of dat economisch gezien een slimme zet is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 00:46:
Met de juiste zak geld kan sony overal aan komen qua schermkwaliteit. Sony is dikke maatjes met o.a. paneelfabrikant sharp. De echte vraag is of dat economisch gezien een slimme zet is.
En vergeet niet het feit dar de z2x/z3x heel wat leuker geprijsd is als de z1x.... Laten ze dat maar niet verpesten met "iets" betere kijkhoeken... De kleurenreproductie van het scherm is bijna ongeevenaard... Ik heb liever dat dan de iets betere kijkhoeken die overigens al behoorlijk acceptabel zijn... Een sweetspot vinden is niet moeilijk met het huidige display.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo iedereen!

Heb vandaag eindelijk mijn z ontvangen! ik heb een vraagje, horen jullie de ventilatie van de laptop? die van mij staat constant aan terwijl ik uit reviews heb kunnen lezen dat het een stille laptop is. Nou vraag ik me af of het aan mijn ligt.

Graag hoor ik van jullie.

Groetjes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Verwijderd schreef op woensdag 01 augustus 2012 @ 21:44:
Hallo iedereen!

Heb vandaag eindelijk mijn z ontvangen! ik heb een vraagje, horen jullie de ventilatie van de laptop? die van mij staat constant aan terwijl ik uit reviews heb kunnen lezen dat het een stille laptop is. Nou vraag ik me af of het aan mijn ligt.

Graag hoor ik van jullie.

Groetjes
Heb je al in de instellingen gekeken van de vaio control center, daar heb je drie fan modussen: 1. Performance (Fan speed gaat eerder aan, maar laptop blijft wel heel koel), 2. silence (Fan speed hoor je helemaal niet meer) 3. ""normal" (fan speed is gemiddeld)...

Daarnaast om je vraag te beantwoorden heb ik zelf helemaal geen last van de fanspeed, die van mij blijft heel stilletjes, zelf na vandaag dat ik ruim 8 uur aan een stuk door op me werk heb lopen te photoshoppen, designen en projecten maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedank voor je reactie vinand. Ik kom van een MacBook pro en ben daardoor misschien wat gevoeliger.

Dat trukje om vaio softwares te vermijden bij recovery via vaio care heeft helaas niet gewerkt :( alles werd gewoon geïnstalleerd. Ik heb geen kans gehad om tijdens de installatie ergens op te drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 09:19:
Bedank voor je reactie vinand. Ik kom van een MacBook pro en ben daardoor misschien wat gevoeliger.

Dat trukje om vaio softwares te vermijden bij recovery via vaio care heeft helaas niet gewerkt :( alles werd gewoon geïnstalleerd. Ik heb geen kans gehad om tijdens de installatie ergens op te drukken.
Dat klopt want een macbook heeft nauwelijks een koeling (mijn macbook werd moeilijk heet tijden photos cs4 met zelfs de lichtere taken). Hoe bevalt je vaio z tot nu toe? Of zit je nog in de wen fase?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

het is echt geweldig machine! had vroeger de allereerste z uit 2008, maar was vorige zomer gestolen. Ging toen maar de macbook pro 15 proberen. helaas mis ik me Z en ik las dat de cooling beter is geworden vergeleken met z1 en z2. Vandaar deze aanschaf.

Ik moet nog ff wennen aan de toetsen en de trackpad, voor de rest voldoet alles aan me verwachting. Jammer genoeg heb ik niet kunnen profiteren van de gratis accu. Toen ik mijn z samenstelde moest ik 75 euro betalen, dus had ik het maar niet gedaan.

Nogmaals bedankt voor je reacties op mijn vragen afgelopen periode!
Vinand schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 12:30:
[...]

Dat klopt want een macbook heeft nauwelijks een koeling (mijn macbook werd moeilijk heet tijden photos cs4 met zelfs de lichtere taken). Hoe bevalt je vaio z tot nu toe? Of zit je nog in de wen fase?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 15:00:
het is echt geweldig machine! had vroeger de allereerste z uit 2008, maar was vorige zomer gestolen. Ging toen maar de macbook pro 15 proberen. helaas mis ik me Z en ik las dat de cooling beter is geworden vergeleken met z1 en z2. Vandaar deze aanschaf.

Ik moet nog ff wennen aan de toetsen en de trackpad, voor de rest voldoet alles aan me verwachting. Jammer genoeg heb ik niet kunnen profiteren van de gratis accu. Toen ik mijn z samenstelde moest ik 75 euro betalen, dus had ik het maar niet gedaan.

Nogmaals bedankt voor je reacties op mijn vragen afgelopen periode!

[...]
Maar hoe gaat het nu met de laptop, heb je de instellingen in de vaio control center al gevonden?

Heb je nu je de instellingen aangepast heb nog steeds last van fan geluid? Ik heb nu de oude z2x die een mindere koeling heeft dan de z3x... en ik heb totaal geen problemen met de fan geluid, het kan ook zo zijn dat een fan defect is.. Ik hoop het niet voor je want de service van Sony is werkelijk belachelijk...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinand schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 17:36:
[...]

Maar hoe gaat het nu met de laptop, heb je de instellingen in de vaio control center al gevonden?

Heb je nu je de instellingen aangepast heb nog steeds last van fan geluid? Ik heb nu de oude z2x die een mindere koeling heeft dan de z3x... en ik heb totaal geen problemen met de fan geluid, het kan ook zo zijn dat een fan defect is.. Ik hoop het niet voor je want de service van Sony is werkelijk belachelijk...
Het is nu denk ik zoals het hoort (als ik met me oor tegen de fan zit, hoor ik dat die draait) maar niet dat die aan het blazen is. Heb op de normale instelling laten staan bij de fan instelling. Op dat moment toen ik last van had was ik bezig met verwijderen van bloatware via vaio care. Misschien is dat CPU intensief.

Al en al, zeer te vreden met mijn aankoop!

Een andere vraag, welke service of taken heb je uitgezet, want als ik in de windows task manager kijk, zie ik dat ik >110 processen aan heb staan. Op mijn vorige Z uit 2008 heb ik rond 70-80.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
ik heb er nu.... 120 :D

Ik merk niks van al die processon, draai gewoon op 5% cpu gemiddeld + 50% RAM, dus why fix something which is not broken. Geen vertragingen, hitte, of loeiende fans...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinand schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 20:30:
ik heb er nu.... 120 :D

Ik merk niks van al die processon, draai gewoon op 5% cpu gemiddeld + 50% RAM, dus why fix something which is not broken. Geen vertragingen, hitte, of loeiende fans...
aah goed om te weten! Moet nu gewoon gaan genieten van mijn laptop :D en stoppen met moeilijk doen xD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 20:49:
[...]

aah goed om te weten! Moet nu gewoon gaan genieten van mijn laptop :D en stoppen met moeilijk doen xD
Waarom schrijf je er geen review over?

We kunnen hier wel wat meer gebruikservaringen gebruiken van de Vaio Z laptop. :)
Ik ben wel benieuwd naar de koelingprestaties, aangezien deze verbeterd zou moeten zijn ten opzichte van de "oude" Z2x serie. :)

Edit
Sony is weer bezig hoor
Nu staat opeens de duurste mcafee van 89 automatisch aangekruist in plaats van de goedkopere versie... :'(

Aan de andere kant, is volgens mij de vaio Z net een paar tientjes goedkoper geworden.. :9

[ Voor 20% gewijzigd door Vinand op 02-08-2012 21:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinand schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 21:02:
[...]

Waarom schrijf je er geen review over?

We kunnen hier wel wat meer gebruikservaringen gebruiken van de Vaio Z laptop. :)
Ik ben wel benieuwd naar de koelingprestaties, aangezien deze verbeterd zou moeten zijn ten opzichte van de "oude" Z2x serie. :)

Edit
Sony is weer bezig hoor
Nu staat opeens de duurste mcafee van 89 automatisch aangekruist in plaats van de goedkopere versie... :'(

Aan de andere kant, is volgens mij de vaio Z net een paar tientjes goedkoper geworden.. :9
Ik heb te weinig verstand om een review te schrijven. En op notebookreview en mobiletechreview staan goeie review en gebruikerservaringen. Ik moet zeggen dat de review van mobiletechreview erg goed is en komt overeen met wat ik ervaar.

Maar ik kan een paar opmerking over de laptop geven. (i7 quad, 4gb ram, 900p scherm)

De cooling presteert erg goed tot nu toe. Het verschil met de macbook pro 15 is dat ik bij de Z de fan hoor draaien als ik met me hoofd tegen aan hou en bij de macbook pro hoor ik lucht wat uit geblazen wordt. Al en al zijn beide laptop erg stil.

Over de accu ben ik erg tevreden. Had gister avond allerlei programma's verwijderd, film gestreamd en dingen geinstalleerd. En ik had het gevoel dat de accu niet zo snel leeg ging lopen. Ik verwacht dat bij mijn normal verbruik (wifi aan, brightness op 30%, surfen en office) rond de 5-6 uur te behalen is.

Over het scherm ben ik meer dan tevreden. Anti reflecterende laag werkt zeer goed. Het scherm is helder en scherp. Ik heb de brightness op 30% staan binnenhuis. Hoewel het een tn scherm is, heeft deze goeie kijkhoek. Ik heb de nieuwe ultrabook van samsung (ik geloof de 9 serie) in de winkel gezien. Die is wel iets beter kwa verticale kijkhoek.

En dan de kleur. Ik heb de premium carbon genomen (met glanzende afwerking). Maakte me eerst zorgen omdat het goedkoop en plastic uitziet. Echter het ziet er just erg luxe uit. Had met sony gebeld en werd mij verteld dat de zwarte uitvoering is van magnesium is. En de carbon black is krasgevoelig (gelezen op notebookreview). De mooie details van de premium carbon zie je nauwelijks op fotos en videos op internet, vandaar dat ik deze explicite met jullie willen delen. Maargoed ik heb vaak vette vingers, dus wordt vaak poetsen :P

De bovengenoemde punten vind ik persoonlijk erg belangrijk bij het uitzoeken van een laptop. Voor veel mensen misschien moeilijk om via internet achter te komen en vandaar dat ik het met jullie wil delen.

Last but not least, paar dingen die ik op de macbook pro fijner vind:
Speakers op de Macbook is een van de beste denk ik. Elke andere laptop waar ik mee heb gewerkt, heb ik altijd oordopjes in sinds ik de Macbook heb ervaren.
Toetsen zijn fijner om in te drukken op de Macbook en ik vind erg vervelend dat de shift toets op de Z zo klein is!
Bij de Macbook kunt je de toetsenbord verlichting naast automatische ook handmatig (niveau) bijstellen. Bij de Z gaat die aan of uit. En ik vind jammer dat de verlichting op de Z geel is ipv blauw/wit wat veel mooier oogt op een zwarte laptop.
De multi-touch pad spreekt wel voor zich denk ik.

Al en al ben ik super blij met me aankoop! Vragen zijn altijd welkom!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Verwijderd schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 22:15:
[...]
En ik vind jammer dat de verlichting op de Z geel is ipv blauw/wit wat veel mooier oogt op een zwarte laptop.
Geel is veel zachter voor je ogen en stoort je slaapritme niet zo. Blauwwit licht is voorbehouden voor de zon en produceert hormonen die je wakker houden, niet goed ;)

Om het wat te compenseren moet je het programma F.lux eens proberen, ik gebruik het hier al een tijdje (met de 60 minuten-overgang). 's Avonds maakt dat je scherm wat geler (in te stellen hoeveel), en dat is véél zachter voor je ogen. De eerste dag is het wat vreemd, na een uurtje merk je het niet eens meer. (linkje: http://stereopsis.com/flux/ - vergeet niet in de settings je locatie in te stellen en de overgang op 60m te zetten!)

Voor fotobewerking etc is F.lux natuurlijk helemaal niet geschikt, maar voor alle niet-kleurgevoelige werkjes is het een verademing! En mijn slaapritme is wat beter op orde :P Met F.lux komt de kleurtemperatuur van je toboverlichting overeen met die van je scherm (en van de rest van je verlichting).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

AmbroosV schreef op donderdag 02 augustus 2012 @ 22:37:
[...]

Geel is veel zachter voor je ogen en stoort je slaapritme niet zo. Blauwwit licht is voorbehouden voor de zon en produceert hormonen die je wakker houden, niet goed ;)

Om het wat te compenseren moet je het programma F.lux eens proberen, ik gebruik het hier al een tijdje (met de 60 minuten-overgang). 's Avonds maakt dat je scherm wat geler (in te stellen hoeveel), en dat is véél zachter voor je ogen. De eerste dag is het wat vreemd, na een uurtje merk je het niet eens meer. (linkje: http://stereopsis.com/flux/ - vergeet niet in de settings je locatie in te stellen en de overgang op 60m te zetten!)

Voor fotobewerking etc is F.lux natuurlijk helemaal niet geschikt, maar voor alle niet-kleurgevoelige werkjes is het een verademing! En mijn slaapritme is wat beter op orde :P Met F.lux komt de kleurtemperatuur van je toboverlichting overeen met die van je scherm (en van de rest van je verlichting).
bedankt voor de tip, ik ga direct proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ingenieur
Ik heb vandaag mijn Vaio Z binnengekregen, wat een mooi apparaat. Ik ben wel van plan een clean install te doen, omdat er nu nog maar 57 GB over is van de 128, maar ik heb nog wel een paar vragen over hoe ik dit moet doen:
1. Als je windows opnieuw installeert moet je je harde schijf altijd formatteren. Hoe gaat dat bij de Vaio? Ik wil de recovery partitie bij de C partitie trekken. Ik las een paar pagina's terug dat je dan je RAID0 opnieuw moet bouwen (een post van AmbroosV), hoe doe ik dit?
2. Er is nog een losse partitie voor de hibernate functie, blijft die nog goed werken als ik de RAID opnieuw opgebouwd heb?
3. Waar kan ik de benodigde drivers vinden? En werken de extra functies als autobrightness, mouse gestures en toetsenbordverlichting dan nog hetzelfde?

[ Voor 10% gewijzigd door De Ingenieur op 15-08-2012 20:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
BigNaatje schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 20:14:
Ik heb vandaag mijn Vaio Z binnengekregen, wat een mooi apparaat. Ik ben wel van plan een clean install te doen, omdat er nu nog maar 57 GB over is van de 128, maar ik heb nog wel een paar vragen over hoe ik dit moet doen:
1. Als je windows opnieuw installeert moet je je harde schijf altijd formatteren. Hoe gaat dat bij de Vaio? Ik wil de recovery partitie bij de C partitie trekken. Ik las een paar pagina's terug dat je dan je RAID0 opnieuw moet bouwen (een post van AmbroosV), hoe doe ik dit?
2. Er is nog een losse partitie voor de hibernate functie, blijft die nog goed werken als ik de RAID opnieuw opgebouwd heb?
3. Waar kan ik de benodigde drivers vinden? En werken de extra functies als autobrightness, mouse gestures en toetsenbordverlichting dan nog hetzelfde?
Ik heb zelf gewoon alle partities verwijderd en een clean Win8 Release Preview installatie gedaan. Dit ging eigenlijk allemaal vanzelf en ik heb niks gezien van de RAID setup. Dit bleef allemaal gewoon werken bij mij.

Daarnaast heb ik er zelf voor gekozen de hibernate partitie te verwijderen, de ruimte kan ik beter gebruiken. Maar dit is natuurlijk een keuze die je zelf moet maken, ik neem overigens aan dat dit gewoon blijft werken als je de partitie intact laat en later Rapid Wake weer aanzet in het Vaio Control Center o.i.d.

Drivers kun je gewoon van de NL'e Sony site halen (http://www.sony.nl/support/nl). Hier moet je het modelnr. invoeren, in mijn geval was dit SVZ1311C5E. Je zult voor de functie toetsen, toetsenbord verlichting en Rapid Wake de hotkey utilities moeten installeren. Schrik overigens niet, want voor het werkend krijgen van de functie toetsen moet je een pakket installeren van 172mb!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ingenieur
shappie schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 21:19:
[...]

Ik heb zelf gewoon alle partities verwijderd en een clean Win8 Release Preview installatie gedaan. Dit ging eigenlijk allemaal vanzelf en ik heb niks gezien van de RAID setup. Dit bleef allemaal gewoon werken bij mij.

Daarnaast heb ik er zelf voor gekozen de hibernate partitie te verwijderen, de ruimte kan ik beter gebruiken. Maar dit is natuurlijk een keuze die je zelf moet maken, ik neem overigens aan dat dit gewoon blijft werken als je de partitie intact laat en later Rapid Wake weer aanzet in het Vaio Control Center o.i.d.

Drivers kun je gewoon van de NL'e Sony site halen (http://www.sony.nl/support/nl). Hier moet je het modelnr. invoeren, in mijn geval was dit SVZ1311C5E. Je zult voor de functie toetsen, toetsenbord verlichting en Rapid Wake de hotkey utilities moeten installeren. Schrik overigens niet, want voor het werkend krijgen van de functie toetsen moet je een pakket installeren van 172mb!
Ok, het lijkt er dus op dat de twee interne harddisks op een lager niveau al in RAID0 zijn gezet en je de RAID-setup dus niet veranderd als je de partities veranderd. Kan iemand deze aanname bevestigen/verbeteren?

Daarnaast kwam ik nog een onhandigheidje tegen: de USB poorten staan vrij dicht naast elkaar waardoor het soms een beetje dringen is als je twee USB apparaten tegelijk wilt aansluiten. Daarnaast is de poort zelf nogal stroef, ik heb een retractable USB-stick die ik er niet in kan steken omdat hij intrekt voor ik hem in de poort kan duwen. Andere mensen die dit herkennen of misschien een oplossing voor weten?

• AmbroosV
BigNaatje schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 22:52:
[...]

Ok, het lijkt er dus op dat de twee interne harddisks op een lager niveau al in RAID0 zijn gezet en je de RAID-setup dus niet veranderd als je de partities veranderd. Kan iemand deze aanname bevestigen/verbeteren?

Daarnaast kwam ik nog een onhandigheidje tegen: de USB poorten staan vrij dicht naast elkaar waardoor het soms een beetje dringen is als je twee USB apparaten tegelijk wilt aansluiten. Daarnaast is de poort zelf nogal stroef, ik heb een retractable USB-stick die ik er niet in kan steken omdat hij intrekt voor ik hem in de poort kan duwen. Andere mensen die dit herkennen of misschien een oplossing voor weten?
Yep, dat is zo. RAID setup doe je in een soort van BIOS-achtige omgeving, daar kan Windows helemaal niets aan veranderen.

• shappie
  • Niet online
BigNaatje schreef op woensdag 15 augustus 2012 @ 22:52:
Dat wordt vanzelf minder. In het begin kreeg ik ook bijna geen USB apparaten in die poorten, maar nu gaat het al veel gemakkelijker. Beetje onhandig in het begin inderdaad, maar dit was bij mij na tijdje wel opgelost.

• De Ingenieur
AmbroosV schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 01:21:
[...]

Yep, dat is zo. RAID setup doe je in een soort van BIOS-achtige omgeving, daar kan Windows helemaal niets aan veranderen.
Dus nog even voor de zekerheid: als ik Windows opnieuw ga installeren en tijdens de installatie de partities verwijder en samenvoeg tot 1 partititie veranderd er niets aan de RAID0 opstelling? Ik las namelijk in een eerdere post van jouw dat je de RAID0 opnieuw had opgebouwd.

(post van 8 juli "Ik heb op dag 1 direct de twee recovery-DVD's gemaakt en daarna een secure erase, RAID gerebuild en helemaal clean opnieuw begonnen met zo veel mogelijk nieuwe drivers. Nooit een BSOD gehad.")

Waar had je dat voor gedaan dan?

• AmbroosV
BigNaatje schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 16:32:
[...]
Dus nog even voor de zekerheid: als ik Windows opnieuw ga installeren en tijdens de installatie de partities verwijder en samenvoeg tot 1 partititie veranderd er niets aan de RAID0 opstelling? Ik las namelijk in een eerdere post van jouw dat je de RAID0 opnieuw had opgebouwd.

(post van 8 juli "Ik heb op dag 1 direct de twee recovery-DVD's gemaakt en daarna een secure erase, RAID gerebuild en helemaal clean opnieuw begonnen met zo veel mogelijk nieuwe drivers. Nooit een BSOD gehad.")

Waar had je dat voor gedaan dan?
Wanneer je de RAID in de Intel Option ROM (BIOS-achtig iets) afbreekt kan je met speciale live-cd's (Parted Magic gebruik ik) een "secure erase" doen op de SSD's. Dit reset de SSD's naar een staat waarin alle blokken als leeg gemarkeerd zijn. Daarna voeg je ze terug samen tot een RAID0 in de Option ROM.

Die Secure Erase helpt om iets aan prestaties terug te winnen, maar het verschil is minimaal heb ik achteraf gemerkt. Na een maandje normaal gebruik is het trouwens altijd terug op het 'normale' niveau.

Ik heb gisteren ook een cleane install gedaan op mijn Vaio (nieuw schooljaar komt eraan, al de oude zooi mag weg) en heb al die dingen ook niet meer gedaan hoor. Gewoon Windows DVD erin, alle volumes wissen en Windows zelf de blok "lege ruimte" laten partitioneren is het beste wat je kan doen.

(in de schijfselectiestap verwijder je dus alle volumes tot er gewoon één blok "niet-toegewezen" staat - die selecteer je en je duwt gewoon op volgende. Wanneer je zelf een nieuw volume aanmaakt met de volledige grootte is je installatie net ietsje minder stabiel, wanneer je Windows alles laat doen maakt hij zelf een recoverypartitie van 100MB voor in geval van bootproblemen)

Kortom:
Zolang je niet in de Intel Option ROM zit te zooien gaat je RAID0-array nooit afgebroken worden.

• De Ingenieur
AmbroosV schreef op donderdag 16 augustus 2012 @ 16:52:
[...]

Wanneer je de RAID in de Intel Option ROM (BIOS-achtig iets) afbreekt kan je met speciale live-cd's (Parted Magic gebruik ik) een "secure erase" doen op de SSD's. Dit reset de SSD's naar een staat waarin alle blokken als leeg gemarkeerd zijn. Daarna voeg je ze terug samen tot een RAID0 in de Option ROM.

Die Secure Erase helpt om iets aan prestaties terug te winnen, maar het verschil is minimaal heb ik achteraf gemerkt. Na een maandje normaal gebruik is het trouwens altijd terug op het 'normale' niveau.

Ik heb gisteren ook een cleane install gedaan op mijn Vaio (nieuw schooljaar komt eraan, al de oude zooi mag weg) en heb al die dingen ook niet meer gedaan hoor. Gewoon Windows DVD erin, alle volumes wissen en Windows zelf de blok "lege ruimte" laten partitioneren is het beste wat je kan doen.

(in de schijfselectiestap verwijder je dus alle volumes tot er gewoon één blok "niet-toegewezen" staat - die selecteer je en je duwt gewoon op volgende. Wanneer je zelf een nieuw volume aanmaakt met de volledige grootte is je installatie net ietsje minder stabiel, wanneer je Windows alles laat doen maakt hij zelf een recoverypartitie van 100MB voor in geval van bootproblemen)

Kortom:
Zolang je niet in de Intel Option ROM zit te zooien gaat je RAID0-array nooit afgebroken worden.
Ok top! Bedankt voor je uitleg :) .

Ga hem binnenkort dan maar eens opnieuw installeren, scheelt toch al weer gauw zo'n 20-30 GB aan schijfruimte die vrij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reticulum
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 22-02-2022
Ik had een vraagje over de read/write snelheden van de 128ggb Ssd.
Ik heb zelf een vpcz21l9e en volgens mij zijn de write snelheden wat laag.

Met een 4K test kom ik uit op schrijfsnelheden van 42,31mb/s, de leessnelheden zijn echter 387,1 mb/s.

Dit is wel na een clean install, alles werkt verder naar behoren.
Komt dit iemand misschien bekend voor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Reticulum schreef op zondag 19 augustus 2012 @ 14:46:
Ik had een vraagje over de read/write snelheden van de 128ggb Ssd.
Ik heb zelf een vpcz21l9e en volgens mij zijn de write snelheden wat laag.

Met een 4K test kom ik uit op schrijfsnelheden van 42,31mb/s, de leessnelheden zijn echter 387,1 mb/s.

Dit is wel na een clean install, alles werkt verder naar behoren.
Komt dit iemand misschien bekend voor?
Dit is het resultaat van CrystalDiskMark op mijn VPCZ13M9E, een generatie die toch een stuk minder presteert dan de Z2-serie.
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/zzBdu.png

Op 4K etc is het wel normaal dat de snelheden een stuk lager liggen hoor, je moet de test maar eens uitvoeren op een traditionele harde schijf, dan heb je resultaten van deze orde (random screenshot van Google op een Hitachi-schijf):
Afbeeldingslocatie: http://home.exetel.com.au/tmp/pics/Hitachi%20Bench%20Results/CrystalDiskMark%20hitachi%20drive%20-D.PNG

Niets aan de hand dus :)

[ Voor 24% gewijzigd door AmbroosV op 19-08-2012 15:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reticulum
Ik heb een SSD en de writespeed is +/- 40mb/s dat is toch laag neem ik aan vergelijkende met jou screenshots?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reticulum
Afbeeldingslocatie: http://i46.tinypic.com/15h22xu.png

Zou iemand met een vaio-z2 met 128ggb aub kunnen kijken welke drivers er bij de schijfstation hardware staan?
ik heb deze 2:

- C:\Windows\system32\DRIVERS\disk.sys
- C:\WindowsSystem32\drivers\partmgr.sys

thanks!

[ Voor 67% gewijzigd door Reticulum op 19-08-2012 15:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Dat is inderdaad wat laag.

Installeer deze drivers eens, zijn nog niet zo lang uit en doen het wel heel netjes (wat bij het schijfstation staat maakt niet uit, het is de schijfcontroller die belangrijk is):
http://downloadmirror.intel.com/21730/a08/iata_cd.exe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reticulum
Dankje, geinstalleerd maar zonder succes :(!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-11-2024
Ik heb ook eens een benchmark uitgevoerd op mijn systeem. Heb hem nu al een maand ongeveer

Afbeeldingslocatie: http://s14.postimage.org/qviwrtktd/Sony_Z3.png

Ben er trouwens net achtergekomen dat de mousepad klikbaar is 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Tjukkie schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 17:02:
Ik heb ook eens een benchmark uitgevoerd op mijn systeem. Heb hem nu al een maand ongeveer

[afbeelding]

Ben er trouwens net achtergekomen dat de mousepad klikbaar is 8)7 8)7 8)7
damn...

Jouw "read" is ziek hoog, grappig dat je een maandlang niet wist dat je kon klikken. :p

Hoe vind jij je Vaio Z3x eigenlijk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
kwam er gisteren per ongeluk achter datie klikbaar was ja hahahahaa, maargoed, nooit echt gemist en denk niet dat ik hem vaak gebruik.

Heb hem afgelopen maand dagelijks gebruikt en kan me geen fijnere laptop wensen. In de afgelopen jaren heb ik door heel wat laptops gesleten. Elk half jaar een andere, maar dit wordt denk ik de eerste die ik niet "dump". Ik verbaas me gewoon wat dit ding aan met zo'n omvang en gewicht.

Ik heb zelfs mijn verslaving aan games weer opgepikt en ben ze langzaam weer aan het spelen. Jammer genoeg zijn sommige games nog te zwaar, zoals Anno 2070. Niet verwacht eerlijk gezegd, want Anno 1404 draait perfect. Daarnaast heb ik nog games erop staan zoals League of Legends, Street Figher IV, Orcs Must Die 2 en wil graag Guild Wars 2 halen, maar ben bang datie het niet trekt.... iemand ervaring in beta met de Z3 die dit kan bevestigen?

Tijdens de zwaardere games wordt alleen de onderkant heet en begint hij hard te blazen, maar voor de rest issie muisstil!

Zijn de SSD prestaties normaal vergeleken met andere Z3 gebruikers?

[ Voor 10% gewijzigd door Tjukkie op 20-08-2012 17:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Tjukkie schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 17:15:
kwam er gisteren per ongeluk achter datie klikbaar was ja hahahahaa, maargoed, nooit echt gemist en denk niet dat ik hem vaak gebruik.

Heb hem afgelopen maand dagelijks gebruikt en kan me geen fijnere laptop wensen. In de afgelopen jaren heb ik door heel wat laptops gesleten. Elk half jaar een andere, maar dit wordt denk ik de eerste die ik niet "dump". Ik verbaas me gewoon wat dit ding aan met zo'n omvang en gewicht.

Ik heb zelfs mijn verslaving aan games weer opgepikt en ben ze langzaam weer aan het spelen. Jammer genoeg zijn sommige games nog te zwaar, zoals Anno 2070. Niet verwacht eerlijk gezegd, want Anno 1404 draait perfect. Daarnaast heb ik nog games erop staan zoals League of Legends, Street Figher IV, Orcs Must Die 2 en wil graag Guild Wars 2 halen, maar ben bang datie het niet trekt.... iemand ervaring in beta met de Z3 die dit kan bevestigen?

Tijdens de zwaardere games wordt alleen de onderkant heet en begint hij hard te blazen, maar voor de rest issie muisstil!

Zijn de SSD prestaties normaal vergeleken met andere Z3 gebruikers?
Die Vaio Z heeft geen gpu, hij is totaal niet geschikt om mee te gamen, als je dat wel wilt dan moet je kijken voor die PMB... Daar zit een externe gpu bij, die niet super is maar wel in staat is om de meeste games te spelen.. Je SSD prestaties lijken met helemaal top.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Niet online
Vinand schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 17:26:
[...]

Die Vaio Z heeft geen gpu, hij is totaal niet geschikt om mee te gamen, als je dat wel wilt dan moet je kijken voor die PMB... Daar zit een externe gpu bij, die niet super is maar wel in staat is om de meeste games te spelen.. Je SSD prestaties lijken met helemaal top.. :)
Het schijnt dat de HD4000 die in de Z3 zit weinig tot niet onder doet voor de GPU in de PMB. Het voordeel van de PMB is gewoon dat je gemakkelijk je laptop aan je randapparatuur kunt aansluiten en dat je met de externe GPU erbij 3 monitoren kan aansturen (de interne GPU haalt er maar max 1).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
shappie schreef op maandag 20 augustus 2012 @ 18:32:
[...]

Het schijnt dat de HD4000 die in de Z3 zit weinig tot niet onder doet voor de GPU in de PMB. Het voordeel van de PMB is gewoon dat je gemakkelijk je laptop aan je randapparatuur kunt aansluiten en dat je met de externe GPU erbij 3 monitoren kan aansturen (de interne GPU haalt er maar max 1).
Het verschil is wel zeker:
http://www.notebookcheck....eon-HD-7670M.69483.0.html
http://www.notebookcheck....raphics-4000.69168.0.html

Maar het verschil is in verhouding met de prijs die je ervoor neerlegt het absoluut niet waard... Wel handig als je ook gebruik gaat maken van bijvoorbeeld de blueray speler, en de optie om 3 schermen tegelijk aan te sluiten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kevinbog
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 12-09 14:22
Ik heb een Z21 gekocht incl PMD voor een schappelijke prijs, nu is mijn vraag waar ik (goedkoop) zo'n platte extra batterij kan vinden. Plakt die daar vanonder tegen dan? Hoe zit het dan met de luchtaanvoer?

@Vinand
Wat me opviel in die benchmark van notebookcheck is dat de grafische kaart (PMD) van de Z3 minder presteert dan van de Z2..?

Zijn die PMD's trouwens compatibel met beide vaio Z's?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
kevinbog schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 13:35:
Ik heb een Z21 gekocht incl PMD voor een schappelijke prijs, nu is mijn vraag waar ik (goedkoop) zo'n platte extra batterij kan vinden. Plakt die daar vanonder tegen dan? Hoe zit het dan met de luchtaanvoer?

@Vinand
Wat me opviel in die benchmark van notebookcheck is dat de grafische kaart (PMD) van de Z3 minder presteert dan van de Z2..?

hhmm, de mindere performance dat zal grotendeels komen door de zwakke drivers die AMD heeft uitgerold voor de 7xxx generatie... Natuurlijk ook weer aan de hand van Sony om hun eigen Sony Belony drivers up te daten aangezien de gemiddelde sony geen amd drivers slikt maar alleen Sony drivers... (Ja, daar hebben we die vervelende mentaliteit van Sony weer..)

Ik heb werkelijk geen flauw idee of beide pmd's compatibel zijn maar dat zou ook 0 moeten uitmaken aangezien het beide ongeveer dezelfde gpu's zijn onder een andere naam...

Edit: De koeling word naar mijn idee niet geblokkeerd door de Sheetbattery... Die heeft wel een slimme vorm die daar rekening mee houd.

[ Voor 6% gewijzigd door Vinand op 21-08-2012 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09-07 21:38
De huidige actie om korting te krijgen op de 256GB SSD is wel een leuke actie. Daarmee wordt 8GB ipv 4GB ook weer betaalbaarder.

Ik ben er alleen nog niet uit wat nu het verschil is tussen het 900 en 1080p scherm. Zijn het beiden nu in principe dezelfde TN schermen? Of verschilt er meer in kwaliteit, naast het verschil in pixels?

Ik twijfel nog steeds of 1080p op een 13inch niet veels te klein gaat zijn, maar wil niet een minder scherm. De S serie heeft een TN scherm wat erg slechte kijkhoeken heeft begrijp ik.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

met die 256mb en 8gb gaat de prijs nog steeds aardig omhoog... en zit nu ook te twijfelen of ik wel die upgrade naar de i7 zou moeten nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ingenieur
morpheus schreef op dinsdag 21 augustus 2012 @ 15:29:
De huidige actie om korting te krijgen op de 256GB SSD is wel een leuke actie. Daarmee wordt 8GB ipv 4GB ook weer betaalbaarder.

Ik ben er alleen nog niet uit wat nu het verschil is tussen het 900 en 1080p scherm. Zijn het beiden nu in principe dezelfde TN schermen? Of verschilt er meer in kwaliteit, naast het verschil in pixels?

Ik twijfel nog steeds of 1080p op een 13inch niet veels te klein gaat zijn, maar wil niet een minder scherm. De S serie heeft een TN scherm wat erg slechte kijkhoeken heeft begrijp ik.
Ik heb het 1600 x 900 scherm genomen en dat bevalt me uitstekend, genoeg ruimte op mijn scherm. Ik denk dat ik 1080p te klein ga vinden qua letters enzo. Nu kun je dit verbeteren met scaling, maar dat werkt niet altijd even goed.

De medewerker van Sony waarbij ik mijn laptop heb besteld vertelde mij dat het dezelfde type schermen zijn met als enige verschil de resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ingenieur

@Vinand

Ik heb de sheetbattery er gratis bijgekregen, mooi systeem. Je klikt hem er zo onder terwijl de laptop aanstaat en draait hem vervolgens vast. Hij sluit ook mooi aan op de laptop, al wordt deze wel aanzienlijk zwaarder (zo'n 30%)
In de sheetbattery is een kanaal uitgespaard waardoor de lucht je fan kan bereiken. Deze is vrij laag, waardoor ik me afvraag of de koelprestaties er door gaan verminderen, maar dat heb ik nog niet getest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiler1974
  • Laatst online: 02-04 08:43
Gisteren de vaio Z besteld, eindelijk heeft sony een interessante upgrade! 50% korting op de ssd upgrade, dat scheelt 150 euro.

-----------------------------------------------------------------------------------
BESTELINFORMATIE
-----------------------------------------------------------------------------------
Productomschrijving : Notebook SV-Z1311C
Geheugen : 8 GB 1600 MHz DDR3-SDRAM
SATA Flash SSD : 256 GB SATA Gen3 Flash SSD
Processor : Intel®Core(TM)i7-3612QM,2,1GHz
Display : 33,2 cm LCD, 1600x900 Premium
Besturingssysteem : Windows® 7 Professional

Prijs : 1.581,00

Alle (Bloat)software er niet bij genomen, verder geen extra's als hierboven.
Via de site actiecode.nl heb ik een vouchercode gekregen die ook nog 7% korting geeft.

Voor deze prijs komt de vaio in de buurt met de andere ultrabooks, maar heeft wel betere specs in mijn ogen.
Alleen nog 2 weken wachten op de bestelling helaas!

Afgelopen maandag koste deze setup nog 1850 euro! (zonder vouchercode en upgradekorting)

[ Voor 12% gewijzigd door defiler1974 op 22-08-2012 09:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

defiler1974 schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 09:35:
Gisteren de vaio Z besteld, eindelijk heeft sony een interessante upgrade! 50% korting op de ssd upgrade, dat scheelt 150 euro.

BESTELINFORMATIE

Via de site actiecode.nl heb ik een vouchercode gekregen die ook nog 7% korting geeft.

Voor deze prijs komt de vaio in de buurt met de andere ultrabooks, maar heeft wel betere specs in mijn ogen.

Afgelopen maandag koste deze setup nog 1850 euro! (zonder vouchercode en upgradekorting)
ik zat aan exact dezelfde te denken, alleen is 1581 toch meer dan ik hoopte te spenderen... maar met die actie is het toch erg tempting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiler1974
  • Laatst online: 02-04 08:43
Verwijderd schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 11:59:
[...]

ik zat aan exact dezelfde te denken, alleen is 1581 toch meer dan ik hoopte te spenderen... maar met die actie is het toch erg tempting.
Voor mij was het een keuze tussen een zenbook van 1350 euro en de vaio z, met 1580 vond ik het prijsverschil wel te doen. Je kan er nog 120 euro afschaven en rond de 1480 euro uitkomen, dan heb je een i5 ipv i7 en windows normaal. Als CPU snelheid niet je hoogste prio is.

Als je hem kaal koopt, 4gb geheugen, i5 en 128GB SSD, dan kom je met die voucher uit op 1246 euro.

[ Voor 11% gewijzigd door defiler1974 op 22-08-2012 13:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zaamoot
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 14:44
BESTELINFORMATIE

Ik wilde ook deze configuratie halen, maar heb jij nog gebeld om eventuele korting te krijgen, zoals de VITA gratis i.p.v. 99 euro?
Heeft iemand sowieso ervaring met de klantenservice van Sony voor een "Deal"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand

BESTELINFORMATIE

Dat is een hele dikke deal die je gemaakt heb!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ingenieur
zaamoot schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 16:38:
[...]

Ik wilde ook deze configuratie halen, maar heb jij nog gebeld om eventuele korting te krijgen, zoals de VITA gratis i.p.v. 99 euro?
Heeft iemand sowieso ervaring met de klantenservice van Sony voor een "Deal"?
Toen ik belde voor mijn Vaio was er wel wat ruimte voor onderhandelen inderdaad. Volgens mij mogen de verkopers 5% korting geven op je bestelling. In mijn geval was die week de 3g upgrade gratis, maar omdat ik die niet wilde vroeg ik of ik de i7 upgrade daarvoor in de plaats mocht. Dat kon niet geregeld worden, maar hij kon me wel 5% korting geven op de Vaio.

Let wel op, korting stapelen doen ze niet aan bij Sony dus eventuele andere vouchers kun je dan niet meer gebruiken.

• zaamoot
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 15-09 14:44
BigNaatje schreef op woensdag 22 augustus 2012 @ 21:26:
[...]

Toen ik belde voor mijn Vaio was er wel wat ruimte voor onderhandelen inderdaad. Volgens mij mogen de verkopers 5% korting geven op je bestelling. In mijn geval was die week de 3g upgrade gratis, maar omdat ik die niet wilde vroeg ik of ik de i7 upgrade daarvoor in de plaats mocht. Dat kon niet geregeld worden, maar hij kon me wel 5% korting geven op de Vaio.

Let wel op, korting stapelen doen ze niet aan bij Sony dus eventuele andere vouchers kun je dan niet meer gebruiken.
Jammer, ik heb namelijk de studentenkorting. Ik denk dat ik toch even ga bellen om die upgrade naar bijvoorbeeld 3g te krijgen ;-).

Edit: Nog tips ? O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Leuke vergelijking met de MBR. Verschil in schermkwaliteit, op gebied van kleurenproductie is gigantisch..

[ Voor 48% gewijzigd door Vinand op 26-08-2012 10:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sorry hoor maar, welke vergelijking? Die van een wallpaper gefilmd vanuit een off-center angle op niet gecalibreerde schermen? De kijkhoeken worden ook overgeslagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• litemotiv
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18-02 10:51
Wat me op die video wel weer opvalt is hoe breed en laag het 13.1" 16:9 scherm van de Z is, dat is toch wel erg jammer voor dagelijks productie-werk...

Afbeeldingslocatie: http://i949.photobucket.com/albums/ad331/jonnny77/16-9v16-10.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Dat is een probleem met vrijwel alle laptops en beeldschermen tegenwoordig. 16:9 lijkt als winnaar uit de bus gekomen. Ook al is het niet de meest handige voor kantoorwerk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romeboarder
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15-09 18:42
Vorige week heb ik hem eindelijk besteld met de volgende configuratie:

McAfee Online Backup : McAfee Online Backup proef
Sony Creative software : Zonder Imagination StudioSuite
Grafische kaart : Intel® HD Graphics 4000
Batterij : Standaardbatterij
Toetsenbord type : Toetsenbord met backlight
Draadloos LAN : Draadloos LAN (IEEE 802.11abgn
Besturingssysteem : Windows® 7 Home Premium
Microsoft® Office 2010 : Office 2010 Starter + Acrobat
Afwerkingen : Premium Black
Bluetooth® : Bluetooth® 4.0
Power Media Dock : Geen Power Media Dock
Connectiviteit : Zonder Draadloos WAN
Antivirusprogramma : Geen bescherming
AC-adapter : 1 AC-adapter
Adobe® Creation : Zonder Adobe Creation
HDMI(TM) uitgang : HDMI(TM) uitgang
Adobe® Lightroom® : Zonder Adobe Lightroom 3
Beveiligingsfuncties : Beveiligingsfuncties
Taal en toetsenbord : Nederlands (QWERTY)

De twee grootste redenen waarom ik deze laptop heb aangeschaft, gewicht/formaat en de beschikbare hardware (QM processor). Op dit moment heb ik nog een 17,3 inch laptop en vond dit simpel weg te zwaar om telkens mee te nemen (reis gemakkelijk 2/2,5 uur per dag, trein, bus en lopen). Tevens speelde het scherm ook een redelijke rol omdat ik vaak achter de laptop zit op school.

Vaak ben ik op school of onderweg en zit ik dus niet vaak thuis, maar het lijkt mij wel fijn om een extern scherm (24''<) te hebben. Mijn vraag is echter, welke HDMI aansluiting heeft deze laptop, 1.0-1.2, 1,3 of al 1.4? De reden waarom ik vraag is omdat er vaak gezegd wordt dat de resolutie niet hoger gaat dan 1920 x 1080. Nu staat er op wikipedia dat HDMI 1.3 en 1.4 hogere resoluties ondersteund:

Wikipedia: HDMI

Zal het lukken om bijvoorbeeld een Dell Ultrasharp U2711 aan te sluiten en te laten werken op een resolutie van 2560 x 1440? Dit zal namelijk heel wat ruimte creëren!

Alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
Romeboarder schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 12:20:
Vorige week heb ik hem eindelijk besteld met de volgende configuratie:

Besturingssysteem : Windows® 7 Home Premium
Afwerkingen : Premium Black
Connectiviteit : Zonder Draadloos WAN
Taal en toetsenbord : Nederlands (QWERTY)

De twee grootste redenen waarom ik deze laptop heb aangeschaft, gewicht/formaat en de beschikbare hardware (QM processor). Op dit moment heb ik nog een 17,3 inch laptop en vond dit simpel weg te zwaar om telkens mee te nemen (reis gemakkelijk 2/2,5 uur per dag, trein, bus en lopen). Tevens speelde het scherm ook een redelijke rol omdat ik vaak achter de laptop zit op school.

Vaak ben ik op school of onderweg en zit ik dus niet vaak thuis, maar het lijkt mij wel fijn om een extern scherm (24''<) te hebben. Mijn vraag is echter, welke HDMI aansluiting heeft deze laptop, 1.0-1.2, 1,3 of al 1.4? De reden waarom ik vraag is omdat er vaak gezegd wordt dat de resolutie niet hoger gaat dan 1920 x 1080. Nu staat er op wikipedia dat HDMI 1.3 en 1.4 hogere resoluties ondersteund:

Wikipedia: HDMI

Zal het lukken om bijvoorbeeld een Dell Ultrasharp U2711 aan te sluiten en te laten werken op een resolutie van 2560 x 1440? Dit zal namelijk heel wat ruimte creëren!

Alvast bedankt!
Gefeliciteerd met de aankoop! Na de Vaio Z wil je geen andere laptop meer haha. Ook ik ben interesseerd om een externe monitor aan te sluiten op de Z, maar heb tot nu toe nog geen behoefte daaraan gehad m.b.v. een laptop stand. Wel weet ik dat via de hdmi aansluiting je geen hogere resolutie dan full hd kan krijgen. Dit heb ik meerdere malen voorbij zien komen op andere fora. Erg jammer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulvk
  • Laatst online: 30-04 22:02
Zijn er mensen die ook getwijfeld hebben tussen een 15" S serie en de Z? Ik reis niet echt veel, maar ik wil de laptop wel af en toe gebruiken om mee te nemen in colleges en zo. Heb zelf nooit kleiner dan 15" gehad, en ik denk dat ik misschien het numerieke toetsenbord ga missen. Zijn er ervaringen over de verschillen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romeboarder
Ik heb zeker lang getwijfeld tussen de 15'' S serie en de 13'' Z serie. De doorslag voor mij lag het hem bij de Quad-Core processor. Als je benchmarks bekijkt zul je zien dat deze gewoon een stuk beter is dan de Dual-Core die in de 15'' S serie zit. Waar zul je de laptop vooral voor gaan gebruiken?

Zelf heb ik op dit moment een 17,3'' laptop met natuurlijk een numeriek toetsenbord en heb voor een half jaar geleden voor een paar weken gewerkt op een 13'' laptop en ik heb het totaal niet gemist. Ik werk dan met programma's zoals: AutoCAD en Sketchup. Voor deze programma's gebruikte ik eerst altijd mijn numeriek toetsenbord, maar tijdens de tijd met de 13'' laptop heb ik het niet gemist.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• paulvk
  • Laatst online: 30-04 22:02
Voornamelijk veel dual screen kantoorwerk (met een 22" als tweede scherm) en enkele redelijk zware statistische dataprogramma's (SPSS & Amos) en af en toe in colleges en in de bieb werken.

Ik denk ook dat het een kwestie van gewenning is wat betreft die toetsen. Maar ik betwijfel ook of ik wel genoeg ruimte heb. En als ik die quad core neem kom ik toch rond de 1700 inclusief studentenkorting. Dat is wat veel.. ik twijfel nog.

[ Voor 39% gewijzigd door paulvk op 31-08-2012 17:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romeboarder
Van dat soort programma's weet ik weinig tot niets van dus daar kan ik niet zo over oordelen.

Dat zal het zeker wennen zijn. Mijn configuratie (zie een paar posts hiervoor) kost 1553,09 €. En dat is inclusief studentenkorting. Dan ga ik er vanuit dat je ook het HD scherm gekozen hebt om aan 1700 euro te komen?

Als gewicht niet heel veel uitmaakt en je programma's niet heel zwaar zijn, was ik voor de 15'' S serie gegaan. Natuurlijk moet je wel kijken welke opties je dan wilt, want naar een paar keer klikken zit je al redelijk snel op een prijs van 1500 en hoger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fjerpje
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 25-08 23:33
Dag mensen,

Even een korte vraag aldus ik er stapel gek van word nu dit niet werkt.

Ik heb het toetsenbord op m'n Sony VAIO op één of andere manier zo ingesteld dat de letters UIOP ineens numeriek zijn alsmede de letters eronder. Met welke toetsen combinatie kan ik dit opheffen? Ik word hier stapelgek van en kan het zo nergens vinden.

Wie kan me helpen?

Heb m'n toetsenbord kapot zie ik... numlock is stuk...

[ Voor 8% gewijzigd door Fjerpje op 31-08-2012 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Fjerpje schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 21:19:
Dag mensen,

Ik heb het toetsenbord op m'n Sony VAIO op één of andere manier zo ingesteld dat de letters UIOP ineens numeriek zijn alsmede de letters eronder. Met welke toetsen combinatie kan ik dit opheffen? Ik word hier stapelgek van en kan het zo nergens vinden.

Wie kan me helpen?
Numlock? Zal zo even kijken.

EDIT: Oeps, heb geen Vaio Z maar de S, volg alleen het topic.

[ Voor 6% gewijzigd door JaccoW op 31-08-2012 21:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Fjerpje schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 21:19:
Dag mensen,

Wie kan me helpen?
Num lock..
Die word geactiveerd door de blauwe FN knop ingedrukt te houden terwijl je op insert drukt.. Daar zie je ook de num lock in het blauw op staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaccoW

JaccoW

Kijkt en Luistert

Inderdaad, wat ik ook dacht dus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
F_demon schreef op vrijdag 31 augustus 2012 @ 23:46:
Inderdaad, wat ik ook dacht dus.
De Vaio S heeft hetzelfde ook, ;)

Door de FN knop ngedrukt te houden, activeer je dubbele functies van bepaalde toetsen, die functies zijn dan op de Vaio Z in het blauw aangegeven op het toetsenbord, bij de Vaio S zijn die functie aangegeven aan de hand van het feit deze omcirkelt zijn. (bijvoorbeeld bij de pijltjestoetsen heb je dan home, end, page up, page down etc.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
Vinand schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 08:36:
[...]

De Vaio S heeft hetzelfde ook, ;)

Door de FN knop ngedrukt te houden, activeer je dubbele functies van bepaalde toetsen, die functies zijn dan op de Vaio Z in het blauw aangegeven op het toetsenbord, bij de Vaio S zijn die functie aangegeven aan de hand van het feit deze omcirkelt zijn. (bijvoorbeeld bij de pijltjestoetsen heb je dan home, end, page up, page down etc.)
Wel een design foutje (al zullen meer fabrikanten het toetsenbord wel zo indelen). Een soort "toetsenbord" lock. Een Fn toets + andere toets is normaal geen blijvende situatie. Niet veel mensen weten wat een numlock key al doet omdat ze hem nooit gebruiken.

Maar nu ben ik voorbereid als over 2 weken de nieuwe laptop komt :P

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
morpheus schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 10:14:
[...]

Wel een design foutje (al zullen meer fabrikanten het toetsenbord wel zo indelen). Een soort "toetsenbord" lock. Een Fn toets + andere toets is normaal geen blijvende situatie. Niet veel mensen weten wat een numlock key al doet omdat ze hem nooit gebruiken.

Maar nu ben ik voorbereid als over 2 weken de nieuwe laptop komt :P
Nou ja... Er gaat tevens ook een lampje branden als je die functie aan heb staan.. Dat moet bij de gemiddelde persoon toch wel wat vraagtekens gaan opsteken, zeker als ze dan merken dat sommige toetsen plotseling numerieke waarden geven in plaats van letters... En daarnaast heb je ook nog een handleiding (voor hoever deze dan gelezen word :9 )

Maar goed, wat is eigenlijk je configuratie die je hebt genomen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
Vinand schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 20:08:
[...]

Nou ja... Er gaat tevens ook een lampje branden als je die functie aan heb staan.. Dat moet bij de gemiddelde persoon toch wel wat vraagtekens gaan opsteken, zeker als ze dan merken dat sommige toetsen plotseling numerieke waarden geven in plaats van letters... En daarnaast heb je ook nog een handleiding (voor hoever deze dan gelezen word :9 )

Maar goed, wat is eigenlijk je configuratie die je hebt genomen?
Handleiding? Die lees je toch pas na:
- klooien
- prutsen
- vloeken
- vrienden vragen
- vraag op forum stellen
- diep zuchten
- 2 weken aanmodderen...

De configuratie is hier al paar keer voorbij gekomen. I7 quad, 8GB, 256GB SSD, 1600x900. Het lijkt er alleen op dat hoge resoluties ook bij andere merken verkooppunt nummer 1 gaan worden... Maar voorlopig genoeg cpu power in ieder geval.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
morpheus schreef op zaterdag 01 september 2012 @ 22:23:
[...]

Handleiding? Die lees je toch pas na:
- klooien
- prutsen
- vloeken
- vrienden vragen
- vraag op forum stellen
- diep zuchten
- 2 weken aanmodderen...

De configuratie is hier al paar keer voorbij gekomen. I7 quad, 8GB, 256GB SSD, 1600x900. Het lijkt er alleen op dat hoge resoluties ook bij andere merken verkooppunt nummer 1 gaan worden... Maar voorlopig genoeg cpu power in ieder geval.
Nice, ziet er goddelijk uit! :9

Ja sorry, ik kijk nooit echt naar namen op het forum. :9, tenzij ik een bekende avatar zie, :)

Tja, over het handleiding heb je wel gelijk, ik moet die naar 2 maanden gebruik van mijn recent aangekochte Vaio Z ook nog uit zijn verpakking halen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• morpheus
Tis niet dat ik de configuratie eerder gepost had, maar die SSD upgrade zat ik blijkbaar net als anderen al een tijdje op te wachten om er een compleet powerhouse van te maken. 7% kortingscode gevonden en je hebt een heerlijke laptop. Alleen de net aangekondigde 15 inch zenbook bracht even wat twijfel, maar bestelling was al de deur uit.

3kwp pvoutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• didio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 08:00

didio

didio.nl

Heeft iemand al Windows 8 op zijn Vaio Z3 draaien? Ik wil graag weten wat de Windows Experience score is bij een i7 en van de SSD..

weinig tot niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Romeboarder
Windows 8 is nog niet uit dus dat zal niemand je kunnen vertellen. En hoezo wil de die scores weten? Je kunt beter 3D Mark scores enz opzoeken. Of wil je hem vergelijken met je andere laptop/computer? En de scores blijven gewoon het zelfde, ze zullen echt niet om hoog schieten. Bij mij bleven ze het zelfde (Windows 8, Release Preview)

• didio
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-09 08:00

didio

didio.nl

Ik wil ze inderdaad vergelijken met een andere computer (mijn huidige i7 desktop van 4 jaar oud).. En de scores kunnen in Windows 8 tot 9.9 ipv 7.9 in Windows 7. Windows 8 is wel uit voor mensen die toegang hebben tot MSDN, dat zouden zomaar tweakers kunnen zijn natuurlijk. Maar ook de scores van de Release Preview zou ik blij mee zijn, want die zullen inderdaad vast niet veranderd zijn tegenover de final release.

Ik heb dus een 4 jaar oude desktop PC, toen de snelste i7 extreme genomen en wil nu ipv een desktop voor een krachtige laptop gaan. Maar wil weten hoe snel de Vaio Z3 is tegenover mijn 4 jaar oude i7 extreme met 4 SSD's in RAID0.

weinig tot niks..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caoim
Ik word ook telg van de Vaio Z familie :) Vorige week besteld, levering is voorzien tussen 18 en 25 september. Heb me redelijk wat laten gaan, het is de bedoeling om er 4 jaar mee te doen dus ja :)
BESTELINFORMATIE
Aantal : 1
Artikelnummer : SVZ1311C5E
Productomschrijving : Notebook SV-Z1311C - Samenstelbaar
Prijs : 1.628,08
Display : 33,2 cm LCD, 1920x1080 Premium
Afwerkingen : Carbon Black
Connectiviteit : Draadloos WAN
Taal en toetsenbord : Belgisch (AZERTY)

Artikelnummer : VAIOCCY407
Productomschrijving : 4 jaar volledige dekking
Prijs : 288,43

Artikelnummer : VGPCKZ3.AE
Productomschrijving : Slanke draagtas van echt leer voor VAIO Z-serie
Prijs : 81,82

Artikelnummer : VGPEMBT08
Productomschrijving : Draagtas voor VAIO
Prijs : 40,50

Artikelnummer : PS719180692
Productomschrijving : PlayStation Vita Wi-Fi
Prijs : 81,90

Artikelnummer : PS719279211
Productomschrijving : Koptelefoon voor PlayStation® Vita
Prijs : 0,00
Ik wacht vol ongeduld :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
caoim schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 16:18:
Ik word ook telg van de Vaio Z familie :) Vorige week besteld, levering is voorzien tussen 18 en 25 september. Heb me redelijk wat laten gaan, het is de bedoeling om er 4 jaar mee te doen dus ja :)

[...]

Ik wacht vol ongeduld :*)
Oooooooooooooooooooooh, proficiat! Dat (zonder de Vita) is ongeveer exact de config die ik zou willen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 16:49

Sick Nick

Drop the top!

@Vinand

Ik heb zowel de Z2 gehad (en nu de SVZ13 met quad i7 en alle opties :9 ), de PMD is hetzelfde qua hardware. Sluit je hem aan op de Z2 is het een 6650M, dezelfde op de SVZ13 is een 7670M. Prestaties zijn bij mij juist beter bij de SVZ13, vandaar ook de nieuwe naam omdat de drivers juist beter zijn geworden. Geen idee waarom ze bij de notebookcheck de prestaties lager uitvallen, praktijk ervaring hier is dat het juist beter is. Eentje thuis, eentje op kantoor en beide beter :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Die config is precies zoals ik hem zou willen hebben,
Wat ik me afvraag, heeft de versie met de i7 quad geen flink mindere accuduur dan de versie met de i5?
Op notebookcheck testen ze dat namelijk dus wel...
AmbroosV schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 16:31:
[...]

Oooooooooooooooooooooh, proficiat! Dat (zonder de Vita) is ongeveer exact de config die ik zou willen!
Zet die Vita op marktplaats voor 150 = Profit ;)

[ Voor 40% gewijzigd door Vinand op 07-09-2012 18:20 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15-09 16:49

Sick Nick

Drop the top!

Hangt er vanaf wat je er mee doet natuurlijk, on the go video/photo editing gaat je accu wat sneller erdoor maar bij normaal kantoorgebruik gaat ie net zo lang mee als de dual i7 die ik hiervoor had. Met de sheet batterij eronder was het om 8:00 uur aan en om 21:00 nog steeds 20% over met wifi aan, constant verbonden met exchange en regelmatig informatie raadplegen. Wat mij betreft dikke prima ;)

Bij constant zwaar gebruik ben ik wel in een uur of 7/8 door de combinatie heen, de helft zonder sheet natuurlijk. Maar ook dat is nog steeds indrukwekkend voor zo'n lichte en bizar snelle laptop. Die flexibiliteit bevalt me juist zo goed, heb niet altijd de ruwe power nodig maar als je het niet gebruikt kost je het ook niks aan mobiliteit. De sheet als optie als je van te voren weet dat je erg lang zonder stroom gaat zitten (op kantoor nergens voor nodig maar ideaal als je ergens op locatie bent. Heel de dag online zijn maar als het nodig is wel realtime 1080p video encoden, doe dat maar op je ultrabook :+

Dat ie er super sexy uit ziet in glossy carbon (15th anniversary edition) maakt het helemaal af :9

Afbeeldingslocatie: http://like-a-sony.blog.so-net.ne.jp/_images/blog/_047/like-a-sony/2012SM_VAIO_Z_3.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caoim
AmbroosV schreef op vrijdag 07 september 2012 @ 16:31:
[...]

Bedankt :) Heb de Vita er maar bijgenomen, voor wat het maar extra kost is het verwaarloosbaar. Alles komt sowieso op de zaak (Vita wordt gebruikt om mobile sites op te testen), dus dat maakt het nog idealer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
caoim schreef op maandag 10 september 2012 @ 13:18:
[...]

Bedankt :) Heb de Vita er maar bijgenomen, voor wat het maar extra kost is het verwaarloosbaar. Alles komt sowieso op de zaak (Vita wordt gebruikt om mobile sites op te testen), dus dat maakt het nog idealer.
Of nog idealer: Marktplaats :p, je kan er denk ik wel iets meer dan 100 euro voor vragen zodra deze nog gesealed is.

Ik vind het zelf mijn Vita overigens wel echt meer dan een top ding.
En dat als Playstation hater :9

• frankv1971
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 05-10-2021
Als er trouwens nog mensen zijn die een VGP-PRZ20C docking zoeken. Kijk maar eens bij vraag en aanbod. Heb er zojuist een in geplaatst.

• Tjukkie
heeft iemand al een mooie leren sleeve gevonden voor de Z? Er zijn hele strakke beschikbaar voor de macbook air, maar die hebben niet dezelfde afmeting...

• ToniW
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 21:58
Gister m'n nieuwe Z ontvangen en er nu dus inmiddels een paar dagen mee gespeeld. Ik ben bang dat ik een beetje spijt van mijn aankoop ga krijgen. Na alle lovende woorden in dit topic ga ik toch wat kritiekpuntjes neerzetten denk ik:
- toetsenbord is echt onprettig stroef. Kan een kwestie van wennen zijn, maar ik begrijp niet waarom de weerstand van de toetsen zo groot is.
- backlight bleeding van de verlichting van het toetsenbord is rampzalig. Het licht wat onder de toetsen uit komt is feller dan wat door de toetsen heen schijnt. Dit zou niet nodig moeten zijn bij zo'n product.
- scherm is glossy! Het kan best zijn dat er een coating op zit, maar het spiegelt als een dolle. Dat had ik echt niet verwacht.
- kijkhoek van het scherm is echt slecht. Ik wist dat het niet optimaal was, maar het bijna niet mogelijk om aan de bovenkant van het scherm dezelfde kleuren en intensiteiten te zien als aan de onderkant. Probeer deze test maar eens: http://www.lagom.nl/lcd-test/viewing_angle.php
- laptop als laptop gebruiken, dus op schoot, is eigenlijk niet mogelijk. De air intake vents zitten aan de onderkant en die blokkeer je als je het apparaat op schoot hebt. Staat overigens ook op de stikker die onderop het apparaat zit: alleen gebruiken op een harde vlakke ondergrond.

In alle eerlijkheid, de prestaties zijn natuurlijk fenomenaal voor zo'n klein licht laptopje! De processor en de SSD speren als een gek.

Ik ben alleen bang dat ik me vreselijk ga ergeren aan de negatieve aspecten. Iemand ervaring met het terugname-beleid van Sony? Zijn ze een beetje soepel het terugnemen? Officieel mag je het systeem niet gestart hebben geloof ik...

Verwijderd

Je hebt de wet koop op afstand. Binnen 7 werkdagen beginnend op de dag na ontvangst heb je het recht om de notebook te retouneren.
ToniW schreef op woensdag 19 september 2012 @ 21:33:
- toetsenbord is echt onprettig stroef. Kan een kwestie van wennen zijn, maar ik begrijp niet waarom de weerstand van de toetsen zo groot is.
Kan een reden van terugbrengen zijn, herken het totaal niet namelijk.
- backlight bleeding van de verlichting van het toetsenbord is rampzalig. Het licht wat onder de toetsen uit komt is feller dan wat door de toetsen heen schijnt. Dit zou niet nodig moeten zijn bij zo'n product.
Eh dat is normaal en by design? De verlichting verlicht niet enkel de letters, maar ook de toetsen randen.
- scherm is glossy! Het kan best zijn dat er een coating op zit, maar het spiegelt als een dolle. Dat had ik echt niet verwacht.
- kijkhoek van het scherm is echt slecht. Ik wist dat het niet optimaal was, maar het bijna niet mogelijk om aan de bovenkant van het scherm dezelfde kleuren en intensiteiten te zien als aan de onderkant. Probeer deze test maar eens: http://www.lagom.nl/lcd-test/viewing_angle.php
- laptop als laptop gebruiken, dus op schoot, is eigenlijk niet mogelijk. De air intake vents zitten aan de onderkant en die blokkeer je als je het apparaat op schoot hebt. Staat overigens ook op de stikker die onderop het apparaat zit: alleen gebruiken op een harde vlakke ondergrond.
Op zich allemaal dingen die je vooraf al had kunnen weten/bedenken ;)

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

• ToniW
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 14-09 21:58
Verwijderd schreef op woensdag 19 september 2012 @ 21:38:
Je hebt de wet koop op afstand. Binnen 7 werkdagen beginnend op de dag na ontvangst heb je het recht om de notebook te retouneren.
Dat schijnt niet helemaal te gelden als een produkt speciaal naar jouw specs voor jou in elkaar gezet is...
Pagina: 1 ... 13 ... 16 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic, geen levertijdentopic.