Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19:07

Sick Nick

Drop the top!

Alexander6501 schreef op zaterdag 07 juli 2012 @ 21:06:
[...]

Moeilijk moeilijk, maar denk dat ik maar overstag zal moeten gaan :)

Hij wordt standaard meegeleverd met Home Premium, maar ik heb hier nog Windows 7 Ultimate te liggen. Zijn de drivers door Sony goed beschikbaar? Ik hoorde dat daar nog wel eens problemen mee waren, en ik wil het liefste een cleane install hebben voordat ik bezig ga. Bovendien is 128GB ook een beperkte schijfruimte voor bloatware...
De stock drivers werken hier eigenlijk best wel goed, zie niet echt reden om aan te gaan kloten met die getweakte drivers. Uiteraard kan het wel maar als het allemaal snel en goed draait, waarom zou je? De standaard drivers kan je gewoon op de support site downloaden, zowel de originele als eventuele updates. Ook de essentiele programma's (zoals VAIO Control Center) vind je daar.

Ik ben in ieder geval enorm tevreden met de SVZ13, merkbaar sneller dan m'n VPCZ21 met hetzelfde geweldige scherm en ultieme draagbaarheid :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 16:22
Sick Nick schreef op zondag 08 juli 2012 @ 12:28:
[...]

De stock drivers werken hier eigenlijk best wel goed, zie niet echt reden om aan te gaan kloten met die getweakte drivers. Uiteraard kan het wel maar als het allemaal snel en goed draait, waarom zou je? De standaard drivers kan je gewoon op de support site downloaden, zowel de originele als eventuele updates. Ook de essentiele programma's (zoals VAIO Control Center) vind je daar.

Ik ben in ieder geval enorm tevreden met de SVZ13, merkbaar sneller dan m'n VPCZ21 met hetzelfde geweldige scherm en ultieme draagbaarheid :9
Voor de Z2 vallen de drivers inderdaad wel mee, maar voor de Z1 zijn er hier en daar toch drivers van Sony (en vooral graphics dan) die heel erg slecht gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Met m'n Z12Z ook geen problemen gehad, iig niet het BSOD verhaal wat ik hierboven lees. Wat wel lastig was, de HDMI uitgang was alleen actief in de speed-stand ... Maar dat kan je denk ik met drivers ook niet oplossing als ie intern gewoon alleen aan de nVidia zat geknoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 13-11-2024
heeft hier iemand de Z3 met batterypack genomen? Ik ben namelijk erg benieuwd naar het extra gewicht en de grootte ervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falconxp
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15-09 15:50
aliberto schreef op zondag 08 juli 2012 @ 09:16:
[...]

Je bedoeld zo iets?
http://www.amazon.com/Mic...aptop-Caddy/dp/B004AQ0IRA

http://www.newmodeus.com/...duct_info&products_id=300

http://www.lindy.co.uk/mi...pter-33v-5v-dc/33502.html

@Amroos:

ik lees dat je een Z13 heb net als mij, heb je ook last van Nvidia kernel errors met de stock driver van Sony.
Het maak niet uit of ik pc herinstalleer of drivers verwijder en dan opnieuw installeer, ze blijven terugkomen. Laptop is al 2x opgestuurd en van nieuwe moederbord voorzien, problemen blijven bestaan.

Ik heb van Sony namelijk al nieuwe drivers geëist maar die gaan er niet komen. Dan maar geld terug eisen
Ik heb ook een Z13. Ik maak gebruik van een custom driver set met nieuwere drivers. Een tijdje geleden gedownload van een ander forum. Werken goed. Is wel een bestand van 222MB.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-03 00:40
Zag op een ander forum dat je slechts 57GB vrij hebt vd 128GB, fabriek-af. Moest deze wat meer opslag hebben moest ik niet twijfelen tussen de Vaio Z en Asus UX31A.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14-12-2023
BizonKid schreef op zondag 08 juli 2012 @ 16:02:
Zag op een ander forum dat je slechts 57GB vrij hebt vd 128GB, fabriek-af. Moest deze wat meer opslag hebben moest ik niet twijfelen tussen de Vaio Z en Asus UX31A.
Problem solved:
TommieW schreef op zaterdag 23 juni 2012 @ 23:26:
Om de voorgeïnstalleerde VAIO zooi te voorkomen:
Nadat de laptop opnieuw is opgestart (nadat de herstelpartitie/de DVD gedeelte voorbij is), komt er op een gegeven moment een venster met "Voorgeïnstalleerde software herstellen"o.i.d. Hier is een time out van 10 seconden. Als je binnen die 10 seconden op "Annuleren" klikt, heb je geen voorgeïnstalleerde troep. oOo

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
Goeie tip, meestal laat ik hem ratelen totdat alles klaar is, maar aangezien de schrijfruimte wel erg gelimiteerd wordt met die zooi, zal ik voor deze keer eens opletten :)

Weet iemand toevallig hoeveel ruimte je hebt, zonder die sony meuk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 28-06 23:00
falconxp schreef op zondag 08 juli 2012 @ 13:16:
[...]

Ik heb ook een Z13. Ik maak gebruik van een custom driver set met nieuwere drivers. Een tijdje geleden gedownload van een ander forum. Werken goed. Is wel een bestand van 222MB.
Ik zal wat specifieker zijn met betrekking tot de Nvidia Kernel error:

Deze error komt op spontane momenten en zorgt even voor een bevriezing van Win7. Na de bevriezing wordt de driver automatisch hersteld en kan je verder computeren. Soms gebeurd dit 3x op een dag soms een paar dagen niet.
Dit is een Sony fout!

Ik krijg dus geen Blue Screen Of Death schermen te zien.

Ik had ook de modded drivers getest echter ondervond ik problemen met het HDMI gedeelte.
M.b.t. hacken bios: ja heb er ervaring mee en had geen kernel error. Alleen wilde ik wel kunnen schakelen met de speed/stamina knop, heb bios met backup teruggeflashd. Ik kreeg direct weer Nvidia Kernel error. Volgens Sony werkt de pc naar behoren zoals ie geleverd is. Echter gaat hun stelling niet op:

Microsoft brengt ook patches uit , je bent een rund als je niet update.
Verder HAAT ik de Support van Sony omdat ze je overal naar toe sturen en niemand neemt verantwoordelijkheid. Ze liegen continu tegen je, zal een paar voorbeelden noemen:

Vraag ik om geld teruggave omdat ik al de laptop 2x heb opgestuurd en hun het probleem niet willen oplossen. Paar gesprekken eerder was mij verteld bij de 3e keer dat ik geld terug zou krijgen bij hetzelfde probleem achter elkaar. Ineens was dit niet meer van toepassing.
Dan bel je Sony hoofdkantoor op voor de simpele vraag waar kan ik mijn koop ontbinden? Sorry gaan wij niet over meneer. Wordt je doorverwezen naar Vaio en Vaio stuurt je weer door naar hoofdkantoor en Sonystyle.
Hoofd van de klachten afdeling werkt ook niet mee en neemt geen verantwoording en ik heb ook klachten over die persoon, maar waar kan ik deze weer kwijt want deze wil mij niet helpen ????
Verder wordt er gezegt dat ik niet juist met de computer omgaat waardoor de computer crasht. Tuurlijk Sony, als ik mail aplicatie open of browse crasht de Z13 al met stock drivers. Als ik de laptop herinstalleer binnen 4 uur heb ik meestal weer een Nvidia Kernel error.

Ze moeten niet moeilijk doen maar gewoon mijn pc repareren.

Dit is maar een kleine greep uit de rare wereld van Sony Helpdesk.
Voor mij nooit meer een Sony.

Nu wachten tot Geschillen Commissie en E.C.C. Sony goed hard hebben aangepakt en zodoende ik mijn geld terug ga krijgen a 4608,09 euro.

Kennis begint met informatie vergaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 19:24

JT

VETAK y0

Rechtsbijstand?

3600wp string @ 115° oost | 825wp panelen/750wp micro's @ 13°/115° oost | 1475wp panelen / 1250wp micro's @ 27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
Helaas heb ik die niet. Maar een uitspraak van de GeschillenCommissie is bindend.

Kost je wel 100 euro, als je wint dan krijg je die terug bij verlies ben je die 100 euro kwijt. .

ECC is helemaal gratis maar.... kunnen niet Sony in nederland aanschrijven

moet dan via Sony in Wales of zo benaderd worden, want als je Sony beld met help support kom je ook in het buitenland terecht met belgen aan de telefoon. Vandaar dat je ook Sony kan aanspreken via de ECC

[ Voor 8% gewijzigd door aliberto op 08-07-2012 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Tjukkie schreef op zondag 08 juli 2012 @ 12:57:
heeft hier iemand de Z3 met batterypack genomen? Ik ben namelijk erg benieuwd naar het extra gewicht en de grootte ervan?
Ik had hem al van de Z2 en hij past prima op de Z3. Is ongeveer 350~400 gram extra, met pack eronder zit ie op 1.6 Kg. Qua maten uiteraard net zo breed en diep als de Z zelf, qua dikte ongeveer een cm. Totaal pakket is nog steeds erg portable maar als je normaal 1.2 Kg en superdun op pakt dan valt het misschien een beetje tegen. Laat je echter iemand met een normale 13" hem oppakken met batterij eronder dan nog zeggen ze "zo licht? zo dun?" dus alles in verhouding :P
Komt in ieder geval zo nu en dan best van toepassing, regelmatig lange vluchten of meetings van 12 uur (uiteraard wat pauzes tussendoor). Dan heb je niet altijd stroom en kan je nog steeds zonder problemen gewoon doorwerken! Zeker bij gewoon simpele meetings is het verbazingwekkend hoe lang ie het vol houd, praktijkvoorbeeldje van vorige week. 8:00 begonnen (wakker uit de rapid wake na een nacht aan de lader), 21:30 dicht geklapt en nog steeds 25% lading over :9 Wifi aan en verbonden en continu bezig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
@Aliberto, die freezes heb ik ook regelmatig als ik de hybrid graphics gebruik, dat is gewoon een driverfout. Zelfs nu nog regelmatig. Het probleem is meestal een flashvideo op YouTube en dergelijke die de driver doet crashen en opnieuw opstarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
AmbroosV schreef op zondag 08 juli 2012 @ 21:55:
@Aliberto, die freezes heb ik ook regelmatig als ik de hybrid graphics gebruik, dat is gewoon een driverfout. Zelfs nu nog regelmatig. Het probleem is meestal een flashvideo op YouTube en dergelijke die de driver doet crashen en opnieuw opstarten.
@ Ambroos

Zoals al eerder vermeld ligt mijn Vaio in reparatiecentrum, daar hebben ze de Vaio meerdere malen een V.I.P. behandeling gegeven. Dit houdt in uitgebreidere testen.
Daar is mij verteld dat als je Flash hardware acceleratie uitschakeld het probleem met de Nvidia Kernel error zou oplossen.

Hoe schakel ik Flash hardware acceleratie uit: http://forums.adobe.com/thread/891337

Mijn vraag aan jou is zou je dit willen uittesten en na 1 week je bevindingen willen weergeven of je last heb gehad van Nvidia Kernel error crashes of dat de pc harder moet werken of juist niet. Let dan ook op accu duur (minder lang mee gaan).

Als je dit zou willen testen graag, harstikke bedankt alvast.

PS: mede door jouw bevindingen ben ik blij dat ik niet de enige ben met het Nvidia kernel probleem. Sony moet het gewoon oplossen

Wanneer er andere Vaio Z13 gebruikers zijn die dezelfde problemen hebben meldt dit dan graag, want dan kan ik naar Sony toe met bewijzen, want tot heden ben ik bij Sony de 1e met deze problemen.... JAJA en dat moet ik geloven.

[ Voor 28% gewijzigd door aliberto op 09-07-2012 10:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik zit ook te overwegen om een Vaio Z aan te schaffen. Een vraagje. Vinken jullie bij de configuratie allemaal de Adobe en Mcafee pakketten uit?

Daarnaast heb ik nog een vraagje over WAN. Misschien een beetje een dummy vraag, maar zonder WAN heb ik toch wel gewoon WIFI op de laptop. WAN is toch meer voor de 3g netwerken? Of heb ik WAN nodig om thuis op mijn WIFI netwerk te komen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 19-11-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 22:27:
Hallo ik zit ook te overwegen om een Vaio Z aan te schaffen. Een vraagje. Vinken jullie bij de configuratie allemaal de Adobe en Mcafee pakketten uit?

Daarnaast heb ik nog een vraagje over WAN. Misschien een beetje een dummy vraag, maar zonder WAN heb ik toch wel gewoon WIFI op de laptop. WAN is toch meer voor de 3g netwerken? Of heb ik WAN nodig om thuis op mijn WIFI netwerk te komen?
1. Jup, scheelt 90 euro volgens mij!

2. WAN is 3G/UMTS en WLAN is wifi!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 22:27:
Zeker uitvinken! Is gewoon een lage en sluwe actie van Sony om stiekem meer geld te verdienen aan degene die dit over het hoofd zien. Die dingen heb je totaal niet nodig en zijn in mijn ogen meer bloatware, oftewel weg ermee. Goed dat je het opgemerkt had.

[ Voor 3% gewijzigd door Regeneration op 10-07-2012 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oke bedankt voor de reacties dan heb ik dus gelukkig niet de 100 euro kostende WAN optie nodig voor gewoon WIFI gebruik.

Dan laat ik verder die MCafee optie ook uit, wat ik me nog wel afvroeg met wat voor software jullie je Vaio Z beschermen aangezien het hier wel om een laptop gaat van meer dan 1500 euro? Avast of AVG? En of nog andere software tegen spyare etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kikker81
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 28-08 15:59
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 08:30:
Oke bedankt voor de reacties dan heb ik dus gelukkig niet de 100 euro kostende WAN optie nodig voor gewoon WIFI gebruik.

Dan laat ik verder die MCafee optie ook uit, wat ik me nog wel afvroeg met wat voor software jullie je Vaio Z beschermen aangezien het hier wel om een laptop gaat van meer dan 1500 euro? Avast of AVG? En of nog andere software tegen spyare etc.
Heel eerlijk gezegd gebruik ik nooit virusscanners, heb geen zin in die continu extra load op mijn cpu, ook al zal dat bij de Z wel meevallen, Overigens gaat je hardware natuurlijk niet kapot van een virus, als je een een schone installatie doet is ie weer als nieuw, dat doe ik meestal met mijn systemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
kikker81 schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 09:12:
[...]

Heel eerlijk gezegd gebruik ik nooit virusscanners, heb geen zin in die continu extra load op mijn cpu, ook al zal dat bij de Z wel meevallen, Overigens gaat je hardware natuurlijk niet kapot van een virus, als je een een schone installatie doet is ie weer als nieuw, dat doe ik meestal met mijn systemen.
Neem daarbij het feit dat de virussen van tegenwoordig zo sterk en hardnekkig zijn dat zelf een anti virus in die gevallen er niks van merkt en er ook niks aan kan doen. En windows 7 is tegenwoordig al relatief veilig, daar doet een virusscanner niet veel aan. Is tegenwoordig niets meer dan een sluwe manier voor sommige bedrijven om extra geld uit de consument te krijgen

Dell Alienware M15X - Core i7 730QM - GTX460M | Sony Vaio Z21L9E | Blackberry Z10

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 08:30:
Ik zou het in ieder geval bij de gratis versies houden. Ik gebruik zelf al een tijd Avast en daarvoor AVG gebruikt. AVG heeft iets zijn voorwaarden veranderd een tijd geleden waardoor minder Tweakers/gebruikers AVG gingen gebruiken. Ik ben toen overgestapt op Avast, maar er zijn ook andere goede gratis antivirus programma's zoals Avira en Microsoft Security Essentials is ook populair. Hoewel ik bij die laatste zelf een beetje sceptisch ben.

Tegen spyware gebruik ik SpywareBlaster (achtergrond programma) en SpyBot Search and Destroy. Ik ben hier eigenlijk niet zo van op de hoogte, maar heb het gevoel dat de antivirus programma's nu toch wel enige overlap hebben met antispyware. Wat je in ieder geval niet moet doen is 2x een virusscanner of 2x een antispywarescanner installeren, dat zou tot conflicten kunnen leiden.

Mocht je het nog afvragen als firewall gebruik ik gewoon de standaard Windwos Firewall. En voor de rest goede backups maken van je belangrijke gegevens. Mocht je dus ook data kwijt raken heb je in ieder geval een backup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
aliberto schreef op maandag 09 juli 2012 @ 08:17:
[...]

@ Ambroos

Zoals al eerder vermeld ligt mijn Vaio in reparatiecentrum, daar hebben ze de Vaio meerdere malen een V.I.P. behandeling gegeven. Dit houdt in uitgebreidere testen.
Daar is mij verteld dat als je Flash hardware acceleratie uitschakeld het probleem met de Nvidia Kernel error zou oplossen.

Hoe schakel ik Flash hardware acceleratie uit: http://forums.adobe.com/thread/891337

Mijn vraag aan jou is zou je dit willen uittesten en na 1 week je bevindingen willen weergeven of je last heb gehad van Nvidia Kernel error crashes of dat de pc harder moet werken of juist niet. Let dan ook op accu duur (minder lang mee gaan).

Als je dit zou willen testen graag, harstikke bedankt alvast.

PS: mede door jouw bevindingen ben ik blij dat ik niet de enige ben met het Nvidia kernel probleem. Sony moet het gewoon oplossen

Wanneer er andere Vaio Z13 gebruikers zijn die dezelfde problemen hebben meldt dit dan graag, want dan kan ik naar Sony toe met bewijzen, want tot heden ben ik bij Sony de 1e met deze problemen.... JAJA en dat moet ik geloven.
Zelfs met mijn custom nVidia drivers, de nieuwste versie lichtjes aangepast om hem te doen draaien op de Z13 heb ik nog regelmatig nVidia kernel crashes, nog altijd alleen bij Flash video. Het komt maar ongeveer een keertje per week voor, hij herstelt zich direct en zonder problemen en ik heb echt het gevoel dat het gewoon aan nVidia en Adobe ligt, niet echt aan Sony. Op mijn desktop met een Radeon heb ik het zelfs soms voor, exact hetzelfde (crashes met Flash).

Ik zal eens proberen of ik HWA kan uitzetten in Flash, zien of ik het dan niet meer krijg. Ik kan echter door mijn situatie (veel gebruik van een externe monitor) niet meer echt terug naar de standaard hybride drivers, dus dat kan ik niet voor je testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
@AmbroosV
Bedankt voor de getoonde moeite alvast,

indien je nog een originele bios backup van de Z13 nodig heb dan kan ik je wel helpen, deze heb ik nog op usb stick staan, ik weet niet of mijn serienummer dan overgenomen wordt. Indien wel ben ik wat voorzichtiger met mijn aanbod. Hopelijk heb je er begrip voor.

Ben wel benieuwt naar je bevindingen, te denken aan accu duur, en pc belasting bij Flash Hardware Accelleratie uitschakeling.

Ik lees je bevindingen over een tijdje wel, omdat je als VaioZ13 bezitter echt de tijd ervoor moet nemen om alles uit te sluiten dat de Nvidia kernel error weg is en of er geen andere problemen tevoorschijn komen bij normaal gebruik, internetten, mailen, muziek luisteren, films kijken of downloaden van files, her en der gamen.

[ Voor 47% gewijzigd door aliberto op 11-07-2012 20:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
@aliberto, met de gewone BIOS-update-software op de support-site van Sony kan je ook altijd terug naar het standaardbios, dat is helemaal niet het probleem. Flash on-the-go kan ik niet echt beoordelen, dus het verschil in batterijduur kan ik daar niet echt zeggen. Ik gebruik mijn nVidia graphics ook alleen wanneer ik een energiebron heb, anders zit ik op de Intel die perfect stabiel is.

Ik laat je nog iets weten binnen een weekje of twee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
Binnenkort hier nog een trotse bezitter van een Z 8)

Levertijd wordt nog bepaald, maar kan iig niet wachten. Heb toch niet de extra accu erbij genomen, omdat ik waarschijnlijk genoeg heb met 4-6uur battery life. Nu nog even een sleeve scoren ergens, mss ebay ofzo. Iemand aanbevelingen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ben wel benieuwd naar jouw configuratie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sn0wblind
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-07 21:54
Had zelf geprobeert via een guide een hacked bios erop te zetten zodat ik recentere drivers erop kan zetten. Werkt het keyboard in DOS niet :(.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
Verwijderd schreef op vrijdag 13 juli 2012 @ 21:35:
Ben wel benieuwd naar jouw configuratie...
Ik heb de standaard uitvoering genomen + Quadcore en keyboard backlight. Uiteraard de software pakketten uitgevinkt. Extra accu heb ik naar mijn mening niet nodig en extra schijfruimte kan worden voorzien met een 64gb sd kaartje of externe hd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
Ook hier besteld:

Vaio Z 13.1", Full HD, 4GB/128GB, i7, backlight. Kan niet wachten!

Past de nieuwe Z in de sleeves voor 13.3" laptops?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Alexander6501 schreef op zondag 15 juli 2012 @ 22:24:
Ook hier besteld:

Vaio Z 13.1", Full HD, 4GB/128GB, i7, backlight. Kan niet wachten!

Past de nieuwe Z in de sleeves voor 13.3" laptops?
Mijn Vaio Z (Z13, van 2010) past met een paar centimeter overschot in een MacBook Pro 13"-sleeve. De nieuwe Vaio Z is twee centimeter breder, dus dat zal waarschijnlijk heel erg lekker zitten, maar het kan ook net niet passen. Aangezien de nieuwe wel ruim dunner is moet dat volgens mij wel lukken. Aan de bovenkant ga je wel altijd een paar centimeter ruimte hebben aangezien MacBooks 16:10 zijn en de Vaio's 16:9.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
http://nl.hardware.info/t...ew---beter-dan-ultrabooks

Heb de mijne gisteren besteld, review komt net op tijd :D

edit: enkele opmerkingen bij deze review, men geeft aan dat:
- het scherm niet zo goed is, terwijl dit overal wordt geprezen ivm kleurechtheid voor Photoshop- of videowerk.
- er 2 ssd's inzitten, maar dat klopt niet als ik het goed heb.

[ Voor 46% gewijzigd door BizonKid op 16-07-2012 17:48 . Reden: bijvoeging ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
BizonKid schreef op maandag 16 juli 2012 @ 17:39:
http://nl.hardware.info/t...ew---beter-dan-ultrabooks

Heb de mijne gisteren besteld, review komt net op tijd :D

edit: enkele opmerkingen bij deze review, men geeft aan dat:
- het scherm niet zo goed is, terwijl dit overal wordt geprezen ivm kleurechtheid voor Photoshop- of videowerk.
- er 2 ssd's inzitten, maar dat klopt niet als ik het goed heb.
1. Het scherm is niet bepaald op een professionele manier gemeten. H.info weet gewoon absoluut niet bepaald waar ze over praten. Kijk maar naar de uitgebreide test op Anandtech.
http://www.anandtech.com/...verything-is-peripheral/6
Ik ken niet veel schermen die een AdobeRGB van 92.1% hebben. ;)

Ter vergelijking:
Asus zenbook UX31e: 30,7%
Macbook Retina: 67,3%
Asus Zenbook UX21e: 45,6%
Gemiddelde macbook: Hangt rond 72 tot 76%

2. Dat klopt inderdaad, er zitten 2 SSD in een custom module in de Vaio Z gepropt. Dit is in een bepaalde opstelling gedaan wat wij dus Raid 0 noemen. Zorgt voor extreem hoge snelheden en is 1 van de redenen waarom de Vaio Z rondjes rend om de Asus bij wijze van spreken.

[ Voor 9% gewijzigd door Vinand op 16-07-2012 20:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
Vinand schreef op maandag 16 juli 2012 @ 20:12:
[...]

1. ...

2. Dat klopt inderdaad, er zitten 2 SSD in een custom module in de Vaio Z gepropt. Dit is in een bepaalde opstelling gedaan wat wij dus Raid 0 noemen. Zorgt voor extreem hoge snelheden en is 1 van de redenen waarom de Vaio Z rondjes rend om de Asus bij wijze van spreken.
Kun je dit dan ook omzetten naar een andere Raid, en er 256GB totale opslag van maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
BizonKid schreef op maandag 16 juli 2012 @ 20:20:
[...]

Kun je dit dan ook omzetten naar een andere Raid, en er 256GB totale opslag van maken?
Nope, met Raid0 verlies je geen capaciteit, dus gaat er ook niets verloren. Raid0 halveert de betrouwbaarheid maar verdubbelt de snelheid (ongeveer). Raid 1 verdubbelt de betrouwbaarheid, halveert de capaciteit en verdubbelt enkel de leessnelheid een beetje op een goede raidcontroller. Maar van een Z met 128GB kan je dus geen Z met 256GB maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
BizonKid schreef op maandag 16 juli 2012 @ 20:20:
[...]

Het is in totaal al 128GB... Dus zo werkt Raid 0 jammer genoeg niet. Je zou er wel 64GB Raid 1 van kunnen maken als je dat interessant vind :9.

Hieronder staat hoe Raid 0 in zijn totaliteit werkt.
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/9/9b/RAID_0.svg/100px-RAID_0.svg.png

Als voorbeeld: dit is Raid 1 (Voor extra veiligheid gebruikt men dit)
Afbeeldingslocatie: http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/b/b7/RAID_1.svg/100px-RAID_1.svg.png

[ Voor 21% gewijzigd door Vinand op 16-07-2012 20:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BizonKid
Duidelijk nu, bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Vaio Z is vanmiddag binnengekomen, erg erg tevreden ermee, ben weggeblazen van de performance/design, en dat mag ook wel voor zo'n bedrag.

Gewoon 100x beter dan een ultrabook! Geen low voltage i5! Maar gewoon een notebook waardig i5 in zo'n kleine behuizing en zó licht! _/-\o_

Maar 1 vraag :

Bij de meeste krijgen mensen een ' Noise canceling earbud headphones' erbij met hun Vaio Z, ik zag dat niet in de dozen zitten?

Is dat normaal en hoort dat?

[ Voor 18% gewijzigd door iPodKiller op 16-07-2012 20:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
iPodKiller schreef op maandag 16 juli 2012 @ 20:39:
Vaio Z is vanmiddag binnengekomen, erg erg tevreden ermee, ben weggeblazen van de performance/design, en dat mag ook wel voor zo'n bedrag.

Gewoon 100x beter dan een ultrabook! Geen low voltage i5! Maar gewoon een notebook waardig i5 in zo'n kleine behuizing en zó licht! _/-\o_

Maar 1 vraag :

Bij de meeste krijgen mensen een ' Noise canceling earbud headphones' erbij met hun Vaio Z, ik zag dat niet in de dozen zitten?

Is dat normaal en hoort dat?
De Amerikaanse uitvoering, daar zat volgens mij de noise canceling earbud bij inbegrepen. Ik wist niet dat ze bij de Nederlandse versie dat ook bijleverde.

Opmerking: De snelheid zal eerder komen door de Raid 0 TRIM SSD dan door de Full Voltage processor. Die ga je pas merken dat die veeel krachtiger is dan je al dacht dat die is, als je je bezig gaat houden met heavy stuff zoals Video Montage, Photoshop/illustrator render werk etc. etc. etc. Dat is ook de reden dat ik de Vaio Z veeeel beter vind dan de Asus Zenbook...

[ Voor 19% gewijzigd door Vinand op 16-07-2012 21:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• iPodKiller
  • Registratie: September 2010
  • Niet online

iPodKiller

( ͡° ͜ʖ ͡°)

Vinand schreef op maandag 16 juli 2012 @ 21:13:
[...]

De Amerikaanse uitvoering, daar zat volgens mij de noise canceling earbud bij inbegrepen. Ik wist niet dat ze bij de Nederlandse versie dat ook bijleverde.

Opmerking: De snelheid zal eerder komen door de Raid 0 TRIM SSD dan door de Full Voltage processor. Die ga je pas merken dat die veeel krachtiger is dan je al dacht dat die is, als je je bezig gaat houden met heavy stuff zoals Video Montage, Photoshop/illustrator render werk etc. etc. etc. Dat is ook de reden dat ik de Vaio Z veeeel beter vind dan de Asus Zenbook...
Nee, dat vraag ik me juist nou af. Krijg je deze ook bij de NL versie of niet? Als het kan, ga ik Sony wel morgen bellen en er eentje claimen,zo niet jammer.

Maar voor zo'n prijs mag je ook wel zo'n setje met noise canceling oordopjes verwachten, kan ik mooi als reserve oordopjes gebruiken voor als mijn huidige stuk gaan(hoop het van niet).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
iPodKiller schreef op maandag 16 juli 2012 @ 21:57:
[...]

Nee, dat vraag ik me juist nou af. Krijg je deze ook bij de NL versie of niet? Als het kan, ga ik Sony wel morgen bellen en er eentje claimen,zo niet jammer.

Maar voor zo'n prijs mag je ook wel zo'n setje met noise canceling oordopjes verwachten, kan ik mooi als reserve oordopjes gebruiken voor als mijn huidige stuk gaan(hoop het van niet).
Voor zo een prijs krijg je in verhouding al meer dan je bij een Asus Zenbook of laat staan: een Macbook Air krijgt. Dus ik snap het probleem niet, tevens hebben de retail versies nooit een soort noise canceling earbuds gehad dus ga er maar vanuit dat het er niet mee geleverd word. Je krijgt er wel een viber doekje bij :) :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo iedereen!

ik ben nieuw hier en ik wil denk ik ook de vaio z halen.

ik vroeg me af of jullie wat reallife fotos willen posten van de premium carbon black en de carbon black kleuren.

want ik ben bang dat de premium carbon black goedkoop gaat uitzien doordat deze glanzend is. of denken jullie anders over?

alvast bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Verwijderd schreef op dinsdag 17 juli 2012 @ 11:23:
hallo iedereen!

ik ben nieuw hier en ik wil denk ik ook de vaio z halen.

ik vroeg me af of jullie wat reallife fotos willen posten van de premium carbon black en de carbon black kleuren.

want ik ben bang dat de premium carbon black goedkoop gaat uitzien doordat deze glanzend is. of denken jullie anders over?

alvast bedankt!
Ik vind het maar een nutteloos verschil waar je toch wel 20 euro voor betaald. Volgens verandert er niet veel in gewicht of bouw kwaliteit erdoor... En daarnaast lijkt het glanzende mij juist vervelender tegen zonlicht in en ook gevoeliger voor vingerafdrukken...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinand

bedankt voor je advies!

mensen met andere mening?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Nog even een update op de Z13-nVidia-crashes: ik heb ze ondertussen dagelijks, meestal bij het afspelen van video in MPC-HC (madVR), bijna altijd bij het afspelen van video in Windows Media Player. Moet eens nieuwere drivers proberen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30

Myedvyed

Ofzo

Ik had met mijn Z11 wel eens zwart-scherm-ventilator-loeiend-maar-geen-reactie momenten, die zijn vooralsnog opgelost sinds ik de laatste onofficiële drivers geinstalleerd heb gelukkig.. dat was echt het enige grote minpunt aan m'n Z11.

Heb het beestje nu al meer dan 2 jaar, en nog steeds geen reden om em te vervangen (ondertussen wel al 3 of 4 telefoons versleten). Tot op de dag van vandaag nog geen laptop gevonden (buiten misschien een Z12 of Z13) die eraan kon tippen.. laat staan voor hetzelfde geld!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Myedvyed schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 16:58:
Ik had met mijn Z11 wel eens zwart-scherm-ventilator-loeiend-maar-geen-reactie momenten, die zijn vooralsnog opgelost sinds ik de laatste onofficiële drivers geinstalleerd heb gelukkig.. dat was echt het enige grote minpunt aan m'n Z11.

Heb het beestje nu al meer dan 2 jaar, en nog steeds geen reden om em te vervangen (ondertussen wel al 3 of 4 telefoons versleten). Tot op de dag van vandaag nog geen laptop gevonden (buiten misschien een Z12 of Z13) die eraan kon tippen.. laat staan voor hetzelfde geld!
Dat probleem heb ik ook. In september 2011 ben ik in extremis nog op zoek gegaan naar een Z1. Ik heb effectief naar elk Sony Center in heel België een mail gestuurd met de vraag of ze er nog eentje hadden liggen. Alleen het Sony Center in Oostende had er nog eentje die altijd in de toonzaal achter glas had gestaan (nooit aangeweest, batterij nooit uit de doos geweest). De dag erna ben ik op de trein gesprongen, en drie uur later (andere kant van het land) had ik hem met een leuke korting, gloednieuw en waarschijnlijk een van de laatste nieuwe toestellen in België. Door wat problemen met het toetsenbord en een erg lange reparatie heb ik dan nog een gratis garantieverlenging gekregen, dus ik zit safe tot februari 2014 qua garantie :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Myedvyed
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 05-08 11:30

Myedvyed

Ofzo

Daar heb je inderdaad geluk mee gehad! Ik hoop dat de mijne het nog wel een paar jaar volhoudt, wie weet heeft Sony dan wel weer een laptop waar alles daadwerkelijk ingebouwd zit. Zo'n docking station heeft voor sommige pendelaars wel voordelen lijkt me, maar ik heb toch liever alles in 1 apparaat! 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tkima
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 12-04 11:54
Heb er net een tijdje naar zitten zoeken, maar helaas zonder resultaat: weet iemand hoe je de Vaio Z zo in kan stellen dat hij uit slaapstand gaat door de deksel te openen? (Heb een Vaio Z2 (2011) model)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Geen idee of het hetzelfde is gebleven in de Z2's, maar bij de Z1 kan je dat instellen in het Vaio Control Center:
Afbeeldingslocatie: http://i.imgur.com/34dWB.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tkima
AmbroosV schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 00:12:
Geen idee of het hetzelfde is gebleven in de Z2's, maar bij de Z1 kan je dat instellen in het Vaio Control Center:
[afbeelding]
Bedankt voor je snelle reactie, maar helaas zit die optie blijkbaar niet in het menu bij de Z2...

Had wel wat dingen gevonden op internet waar je een ander bios kon installeren of in de registry kon gaan klooien, maar dat vind ik weer net wat te ver gaan. :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Jammer. Het zou wel kunnen dat het dan gewoon niet ondersteund is. Het is een functionaliteit die echt wel in je BIOS moet ingebakken zitten, anders werkt het niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

In m'n Z2 zat het inderdaad niet meer dat ie wakker werd bij het open doen van het scherm. Slapen bij sluiten ging wel. In m'n nieuwe SVZ13 zit het dan weer wel, onderdeel van het rapid wake pakket (wakker binnen een seconde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Sick Nick schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 17:54:
In m'n Z2 zat het inderdaad niet meer dat ie wakker werd bij het open doen van het scherm. Slapen bij sluiten ging wel. In m'n nieuwe SVZ13 zit het dan weer wel, onderdeel van het rapid wake pakket (wakker binnen een seconde).
Het uit sleep ontwaken van de SVZ13 als je de klep opent werkt trouwens ook zonder 'Rapid Wake' enabled. Ik draai een clean Win8 installatie (zonder het VAIO Control Center en alle andere VAIO .... software) en werkt hier gelukkig prima. Een ook zonder de extra Rapid Wake partitie is Win8 vrijwel instant wakker als ik hem openklap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aliberto
AmbroosV schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 16:33:
Nog even een update op de Z13-nVidia-crashes: ik heb ze ondertussen dagelijks, meestal bij het afspelen van video in MPC-HC (madVR), bijna altijd bij het afspelen van video in Windows Media Player. Moet eens nieuwere drivers proberen denk ik.
Bedankt voor de informatie. Houdt me op de hoogte, het uitschakelen van Flash HWA heeft niets geholpen?

Welke nieuwere drivers bedoel je?
Ik neem aan niet de stock drivers, maar i.c.m flashed bios omdat Sony zijn verplichtingen verzuimd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

shappie schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 18:53:
[...]

Het uit sleep ontwaken van de SVZ13 als je de klep opent werkt trouwens ook zonder 'Rapid Wake' enabled. Ik draai een clean Win8 installatie (zonder het VAIO Control Center en alle andere VAIO .... software) en werkt hier gelukkig prima. Een ook zonder de extra Rapid Wake partitie is Win8 vrijwel instant wakker als ik hem openklap.
Klopt, ook met Win7 kaal is ie zo wakker als je hem open klapt. Maar als je onder win7 alleen hibernate gebruikt duurt het een seconde of 10, met rapid wake 1 seconde :P Win8 erop draaien gaat nog niet gebeuren, ding moet ook op bedrijfsnetwerken en werk er dagelijks op dus een beetje betrouwbaar is wel prettig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
aliberto schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 19:11:
[...]

Bedankt voor de informatie. Houdt me op de hoogte, het uitschakelen van Flash HWA heeft niets geholpen?

Welke nieuwere drivers bedoel je?
Ik neem aan niet de stock drivers, maar i.c.m flashed bios omdat Sony zijn verplichtingen verzuimd.
Flash HWA uitzetten heeft ervoor gezorgd dat de crashes niet meer voorkomen met Flash, maar het lijkt eerder een probleem met het decoden van video in het algemeen dan alleen een probleem met Flash. Ik speel ook verschillende games en die crashen nooit.

Ik heb inderdaad een geflashed BIOS in static mode om de nieuwste nVidia-drivers te kunnen gebruiken. Zit nu op een beta-driver uit de 300-serie, maar die is al twee maand oud ondertussen, moet eens een update doen.

Ik weet niet meer helemaal zeker of ik in hybrid mode meer of minder problemen had. Ik denk dat het ongeveer hetzelfde was, maar daar waren dan weer andere heel erg storende bugs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ingenieur
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14:43
Heeft één van jullie overigens ervaring met het 1600x900 scherm van de nieuwe Vaio Z? Is dit hetzelfde goede scherm met alleen een lagere resolutie, of zijn er nog andere verschillen aan te wijzen?
150 euro voor de upgrade naar Full HD vind ik namelijk wel erg veel en met 1600x900 heb ik genoeg ruimte op mijn scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
Ik heb zelf gekozen voor 1600x900 want dat is naar mijn mening genoeg. Full HD is wel leuk omdat er meer op past op het scherm tijdens photoshoppen of grote excel spreadsheets, maar ik scroll liever een beetje dan :P Op full HD wordt trouwens in windows de dpi standaard op 125% gezet, omdat je anders de letters nauwelijks kan lezen :')

Ik vind films op 720p trouwens prima en daarnaast zullen games uiteraard beter draaien op 1600x900 native dan full hd!

Ligt eraan wat je wilt, maar dit is mijn mening ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tjukkie schreef op zondag 08 juli 2012 @ 16:34:
[...]

Goeie tip, meestal laat ik hem ratelen totdat alles klaar is, maar aangezien de schrijfruimte wel erg gelimiteerd wordt met die zooi, zal ik voor deze keer eens opletten :)

Weet iemand toevallig hoeveel ruimte je hebt, zonder die sony meuk?
Daar ben ik ook benieuwd naar, iemand die dit weet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Tjukkie schreef op zaterdag 21 juli 2012 @ 11:12:
Ik heb zelf gekozen voor 1600x900 want dat is naar mijn mening genoeg. Full HD is wel leuk omdat er meer op past op het scherm tijdens photoshoppen of grote excel spreadsheets, maar ik scroll liever een beetje dan :P Op full HD wordt trouwens in windows de dpi standaard op 125% gezet, omdat je anders de letters nauwelijks kan lezen :')

Ik vind films op 720p trouwens prima en daarnaast zullen games uiteraard beter draaien op 1600x900 native dan full hd!

Ligt eraan wat je wilt, maar dit is mijn mening ;)
Beide schermen zijn gewoon erg goed, het 900p scherm is iets feller terwijl het 1080p scherm meer ruimte en betere kleuren heeft. Hier gewoon weer op 100% dpi gezet uiteraard, m'n ogen zijn nog prima ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Okay mensen, ik heb denk ik de kans van mijn leven.

Ik heb de kans en optie gekregen om een Vaio Z21L9E/B (Retail Vaio Z model 2011) te kopen voor 549 euro... Nieuw in doos, origineel en gesealed, het is geen refurbished, en productiedatum @ Japan: 22 Maart 2012, met daarbij ook nog eens 3 jaar garantie via Correct Rotterdam...

Doen of niet doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
Vinand schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 14:13:

Ik heb de kans en optie gekregen om een Vaio Z21L9E/B (Retail Vaio Z model 2011) te kopen voor 549 euro... Nieuw in doos, origineel en gesealed, het is geen refurbished, en productiedatum @ Japan: 22 Maart 2012, met daarbij ook nog eens 3 jaar garantie via Correct Rotterdam...

Doen of niet doen?
waarom twijfelen? Zou het gelijk doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Al was ie gemaakt begin 2011 en heeft ie op de plank gelegen, voor die prijs ben je gek als je het niet doet. Het is niet zo dat de hardware kapot gaat van op de plank liggen, de Z21L9E heeft altijd dezelfde specs (anders was het wel een Z23L9E ofzo).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Doen of niet doen?
Doen voordat ik hem koop om weer aan jou door te verkopen voor een hogere prijs :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Ik heb het gekocht, mag hem gelijk gaan halen en meenemen... Over ongeveer een uur kan ik hem uitpakken en uittesten. :)

Ben wel benieuwd of ik me overigens ook ga storen aan het keyboard van de laptop in de loop van de tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sick Nick

Sick Nick

Drop the top!

Het is meer andersom, in de loop van der tijd raak je er aan gewend en typ je net zo snel als op een andere VAIO. En je raakt ook gewend aan het lage gewicht, de snelheid en het scherm. Daarna valt elke andere notebook vies tegen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tkima

Doen of niet doen?
Hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Heb precies hetzelfde model (en ook productiedatum) daar 2 weken terug voor 999 gekocht (staat hij nog steeds voor op de site) :( ...wat op zich een prima prijs is voor zo'n apparaat, maar als ik dit dan lees.. |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Tkima schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 18:36:
[...]

Hoe heb je dit voor elkaar gekregen? Heb precies hetzelfde model (en ook productiedatum) daar 2 weken terug voor 999 gekocht (staat hij nog steeds voor op de site) :( ...wat op zich een prima prijs is voor zo'n apparaat, maar als ik dit dan lees.. |:(
Het was voor mij een wat persoonlijkere situatie en manier over hoe ik de notebook daar heb aangeschaft. Heb het niet rechtstreeks op de conventionele manier gekocht in de Correct.

Daarnaast kan ik nu al grotendeels bevestigen wat Sick Nick over de notebook beweerd. Het toetsenbord ben ik nu al gewend aan geraakt en het typt op dit moment echt heerlijk en lekker snel. Ik heb alleen nog moeite met de kleine rechtershift knop, want nu druk ik de gehele tijd nog steeds per ongeluk op de pijltjesknop naar boven :p.

Maar dat begin ik nu ook steeds minder te doen. Al met al ook verrast over hoe stil de laptop is en hoe cool de palmresten nog steeds zijn na ruim 2 uur non stop gebruik in dit warme weer. Vind op dit moment de kritische punten wel een beetje uit context genomen.. Mijn Alientje heeft Idle zelfs altijd al meer herrie gemaakt, en warmere palm resten gehad dan me Z tot nu toe.

Maar goed, dit zijn wel mijn bevindingen tot nu toe. Tevens moet ik wel toegeven dat de Z het toetsenbord van mijn vorige Z11, en voornamelijk de grote nummer 1: Samsung x360 lang niet overtreft, maar nogmaals, misschien is dat wel kwestie van wennen.

Verticale kijkhoeken vallen me overigens wel een beetje tegen maar op gebied van helderheid, kleuren, en werkbaarheid in de zon is het werkelijk een koning. Met name de kleuren van het scherm zien er echt waanzinnig goed uit in verhouding met mijn M15X.

Ik ga denk ik binnenkort mijn eerste review schrijven op t.net over dit apparaat. Ondanks dat het al een wat ouder model is... Ik heb er toch een hoop over te vertellen. :)

[ Voor 12% gewijzigd door Vinand op 26-07-2012 18:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crispo
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 16-09 10:40

Doen of niet doen?
Mooi Vinand, dat uitgerekend jij als Vaio Z liefhebber met deze vraag moet komen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
crispo schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 23:25:
[...]

Mooi Vinand, dat uitgerekend jij als Vaio Z liefhebber met deze vraag moet komen..
haha ja inderdaad, maar ik ben inderdaad een voorstander van de Vaio Z, maar ik heb zelf nooit de behoefte gehad om er een aan te schaffen. Ik ben al eigenaar van een Alienware die eigenlijk aan al mij wensen voldoet. Dus dit is dan wel een soort van een overbodige luxe aanschaf.

Vandaar, dat ik er toch twijfels bij had of ik het wel zal doen of niet, tevens is dit ook al een model/uitvoering die al langer dan een jaar op de markt bestond.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
Hij is hier eindelijk ook binnen!!! :*)

Het gaat hier om de i7 Quadcore versie met 128GB ssd, en backlight op toetsenbord.

Ik heb Premium Carbon finish genomen +20 euro en dit ziet er zo uit met een gele gloed van een spotverlichting
Afbeeldingslocatie: http://s8.postimage.org/5q0cxxbqt/20120727_122425.jpg

Daarnaast nog een closeup genomen van de touchpad
Afbeeldingslocatie: http://s8.postimage.org/44u9xlgad/20120727_122513.jpg

Hij zit nu netjes in de lader en zal hem vanavond installeren zonder bloatware. Dan weet ik eindelijk hoeveel schijfruimte er over blijft. Een vraag die ik eerder had gesteld, maar niemand een antwoord op wist :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
Mooie plaatjes! Hoe lang heeft het uiteindelijk geduurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
Alexander6501 schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 19:33:
Mooie plaatjes! Hoe lang heeft het uiteindelijk geduurd?
Hmm.... ik las dat er een optie langs zou komen om de sony bloatware te skippen, maar ben hem niet tegengekomen. Ik begon dus met al die meuk erop =_= Ben ze nu 1 voor 1 aan het verwijderen. Begon met 57GB aan schijfruimte over. Zal laten weten hoeveel dalijk vrij is...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Je doet beter gewoon een nieuwe installatie van Windows, die neemt dan zelfs minder dan 20GB in beslag en werkt zeker even goed als een installatie met bloatware, beter zelfs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
Dat ga ik dan denk ik doen :)

Zo veel crap staat erop.....

Doet die Dolby Home Theater uberhaupt iets zinvols bijv.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Tjukkie schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 23:53:
Dat ga ik dan denk ik doen :)

Zo veel crap staat erop.....

Doet die Dolby Home Theater uberhaupt iets zinvols bijv.?
Nope, integendeel. Geluid is crappy en kan soms wat laggy worden.

[ Voor 3% gewijzigd door AmbroosV op 27-07-2012 23:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
AmbroosV schreef op vrijdag 27 juli 2012 @ 23:55:
[...]

Nope, integendeel. Geluid is crappy en kan soms wat laggy worden.
ok thnx, gaat dus ook weg ;)

Net even 3dmark06 gedraaid en hij haalt net boven de 6000 op de accu. Denk datie wel hoger kan halen op netstroom, andere power options en overclocken. Dat laatste ga ik (nog) niet doen trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Tjukkie schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 00:19:
[...]

ok thnx, gaat dus ook weg ;)

Net even 3dmark06 gedraaid en hij haalt net boven de 6000 op de accu. Denk datie wel hoger kan halen op netstroom, andere power options en overclocken. Dat laatste ga ik (nog) niet doen trouwens.
Als de Z21 op dat gebied het zo goed doet als de Z1 kan je daarop wel wat prestatiewinst halen. Ik heb de GPU van mijn Z13 vrij zwaar overclocked, maar het heeft mijn average FPS wel verhoogd van 20FPS naar 28FPS in sommige 3DMark benches.

Core: 450Mhz -> 644Mhz
Memory: 700Mhz -> 840Mhz
Shaders (CUDA cores): 990 -> 1400Mhz

Enige nadeel is dat hij bij warm weer (zoals dit) wel eens durft uitvallen als ik een video kijk met madVR (1080p source downscaling naar 1600x900 met madVR is blijkbaar nogal zwaar) omdat hij aan de maximumtemperatuur komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
AmbroosV schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 00:22:
[...]

Als de Z21 op dat gebied het zo goed doet als de Z1 kan je daarop wel wat prestatiewinst halen. Ik heb de GPU van mijn Z13 vrij zwaar overclocked, maar het heeft mijn average FPS wel verhoogd van 20FPS naar 28FPS in sommige 3DMark benches.

Core: 450Mhz -> 644Mhz
Memory: 700Mhz -> 840Mhz
Shaders (CUDA cores): 990 -> 1400Mhz

Enige nadeel is dat hij bij warm weer (zoals dit) wel eens durft uitvallen als ik een video kijk met madVR (1080p source downscaling naar 1600x900 met madVR is blijkbaar nogal zwaar) omdat hij aan de maximumtemperatuur komt.
thnx voor de tip, wellicht dat ik in de toekomst wel ga proberen, mocht de prestaties niet genoeg zijn voor me. Wat voor verschil merk je in accutijd met zo'n OC?

Zojuist nogmaals 3dmark06 gedraaid met high performance power options en haalde 6770 punten. Verder niets gedaan aan systeem en draait nog steeds op accu, die nu trouwens op 12% staat na 2,5uurtjes gebruik. Hoop dat de accutijd verbetert na de 2e en 3e oplaadbeurt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Tjukkie schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 01:02:
[...]

thnx voor de tip, wellicht dat ik in de toekomst wel ga proberen, mocht de prestaties niet genoeg zijn voor me. Wat voor verschil merk je in accutijd met zo'n OC?

Zojuist nogmaals 3dmark06 gedraaid met high performance power options en haalde 6770 punten. Verder niets gedaan aan systeem en draait nog steeds op accu, die nu trouwens op 12% staat na 2,5uurtjes gebruik. Hoop dat de accutijd verbetert na de 2e en 3e oplaadbeurt
Geen idee, ik gebruik mijn notebook zelden op accu met nVidia. Maar ik denk dat het verschil klein is, wanneer de GPU niet in gebruik is klokt hij vrij hard omlaag.

Wat wél een enorm verschil in accuduur geeft is de schermrate. Op 40Hz haal ik een uur meer met zowel nVidia als Intel graphics. Films/series kijken op 24Hz of 25Hz (custom via nVidia Control Panel) verdubbelt de accuduur tijdens het kijken bijna én het ziet er honderd keer smoother uit! Overclock of niet lijkt daar niet veel invloed te hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
AmbroosV schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 01:45:
[...]

Geen idee, ik gebruik mijn notebook zelden op accu met nVidia. Maar ik denk dat het verschil klein is, wanneer de GPU niet in gebruik is klokt hij vrij hard omlaag.

Wat wél een enorm verschil in accuduur geeft is de schermrate. Op 40Hz haal ik een uur meer met zowel nVidia als Intel graphics. Films/series kijken op 24Hz of 25Hz (custom via nVidia Control Panel) verdubbelt de accuduur tijdens het kijken bijna én het ziet er honderd keer smoother uit! Overclock of niet lijkt daar niet veel invloed te hebben.
Hmm interessant. Bedoel je deze instelling op dit scherm? Ik zie 24/25 niet tussen staan...
Afbeeldingslocatie: http://s12.postimage.org/46ql62qgd/Graphics.png

Weet iemand waarom dit zo veel effect heeft op je accutijd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Tjukkie schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 11:40:
[...]

Hmm interessant. Bedoel je deze instelling op dit scherm? Ik zie 24/25 niet tussen staan...
[afbeelding]

Weet iemand waarom dit zo veel effect heeft op je accutijd?
Inderdaad, het gaat alleen als je een aangepaste resolutie maakt met het nVidia Control Panel, zal met dat van ATI ook wel gaan maar dan maakt batterijduur niet zo veel uit. Met die van Intel is het mij nog niet gelukt, die zegt gewoon dat het scherm dat niet kan.

Dat heeft veel effect op je accutijd omdat je computer gewoon veel dingen in plaats van 60 keer per seconde maar 24/25 keer per seconde moet doen. Alle rendering van de interface en animaties bijvoorbeeld. Ook bij video (zeker bij zware renderers zoals madVR) is het veel efficiënter omdat een frame geen twee of drie keer opgeschaald moet worden maar maar één keer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
AmbroosV schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 12:43:
[...]

Inderdaad, het gaat alleen als je een aangepaste resolutie maakt met het nVidia Control Panel, zal met dat van ATI ook wel gaan maar dan maakt batterijduur niet zo veel uit. Met die van Intel is het mij nog niet gelukt, die zegt gewoon dat het scherm dat niet kan.

Dat heeft veel effect op je accutijd omdat je computer gewoon veel dingen in plaats van 60 keer per seconde maar 24/25 keer per seconde moet doen. Alle rendering van de interface en animaties bijvoorbeeld. Ook bij video (zeker bij zware renderers zoals madVR) is het veel efficiënter omdat een frame geen twee of drie keer opgeschaald moet worden maar maar één keer.
Bedankt voor de tip ambroos, ik heb hem ingesteld op 40hz en zal kijken hoeveel het scheelt :) Hoe lang gaat jouw accu mee met 24/25hz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Tjukkie schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 13:12:
[...]

Bedankt voor de tip ambroos, ik heb hem ingesteld op 40hz en zal kijken hoeveel het scheelt :) Hoe lang gaat jouw accu mee met 24/25hz?
Geen idee, ik zet hem alleen op 24 of 25 voor film 's avonds, en dan kan ik toch wel iets meer dan twee uur kijken naar een Blurayrip in 720p, op vrij lage helderheid weliswaar, maar wel met madVR. Op 60Hz haalde ik dan net een uur.

Er is wel een probleem met 24Hz en 25Hz, en soms ook met 40Hz als je gevoelige ogen hebt. Op hoge helderheden heeft de LED-backlight het dan blijkbaar moeilijk, en zeker op 24/25 is het dan een enorm geflikker op de hoge helderheidsstanden. Eens je onder 50% gaat is het zeker aanvaardbaar. Vandaar dus dat ik hem eigenlijk alleen daarop zet om films te kijken in bed.

Een andere tip is wel om een customrefreshrate op 48Hz en 50Hz aan te maken wanneer je films van 24FPS of 25FPS (PAL) afspeelt en een hoge schermhelderheid wil gebruiken. Dan is alles in beeld echt véél smoother omdat alle frames even lang in beeld zijn. Als je op 40 of 60 kijkt gaan sommige frames langer in beeld zijn dan andere, en dan ziet het er wat schokkerig uit. En als je een film kijkt, doe dat dan alstublieft met MPC-HC en Reclock (draait gewoon op de achtergrond tijdens het spelen). Reclock maakt een wereld van verschil door heel kleine aanpassingen te doen aan de videosnelheid (merk je helemaal niet). Bijvoorbeeld door de 23.976FPS lichtjes te versnellen naar 24FPS verlies je niet meer om de paar minuten een frame. Maar ik ben daar wel écht extreem gevoelig voor, dus voor de meeste mensen maakt het niet uit :P

En ik ben hard offtopic gegaan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
wederom bedankt voor de tips en heldere uitleg. Ik ben ook voorstander van MPC, maar minder gevoelig voor een skippende frame zo nu en dan.

Ik las dit op NBR:
The Z has some tremendous throttling built in. Put windows power management in performance, make sure VAIO control center is set for ventilation and then install and run throttle stop. In throttlestop, set the multiplier to turbo, and switch it to game mode.

This really boost performance. For instance, SFIV AE is a total mess without throttlestop. Dolphin EMU is the same.

This works with the HD4000 and the PMD.

For those of you wondering..

The PMD is great with some games, but utterly worthless with others. The new revision of the PMD OCs at 885/1100.

Good with...

Max Payne
SFxT
BF3
BFBC2
NFS
BLOPS

Worthless with... (Compared to HD4000)

MW3 - Better fps, but dialed down settings
Rage - Crashes more often then not.
Alan Wake - Unplayable either way
Dolphin - Just flat out worse
Diablo III - Due to the PMD being erratic for some reason. Although frame rates are double.

Believe it or not, with no AA and shadows you can run BF3 on the internal monitor @ 30fps / 1080p with medium to high settings. Get about 10fps more when using an external monitor.

Almost every game gives you better performance on the external monitor. MW3 for some reason and the few others listed are an exception to this claim.

As for the track pad. It has been a PITA as well on my end. It does not like to accept input while pressing keys on the keyboard at the same time. Makes trying to squeeze in a few rounds of MW3 pointless on the go without a mouse. :/ I am sure its a driver issue, or protection to stop us from the mouse moving while typing.

Try those tips and check back.
Ik ga dit eens uitproberen dit weekend. Iemand anders al ervaring hiermee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• caoim
  • Laatst online: 13:51
Ik zoek misschien niet goed genoeg, maar ik vind niet onmiddellijk wat de maximale resolutie is van de aansluitingen van de Power Media Dock. Iemand met een Power Media Dock die hier meer kan over vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
caoim schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 19:07:
Ik zoek misschien niet goed genoeg, maar ik vind niet onmiddellijk wat de maximale resolutie is van de aansluitingen van de Power Media Dock. Iemand met een Power Media Dock die hier meer kan over vertellen?
HDMI, dus 1920*1200 op 60Hz. Er zijn wel ingewikkelde manieren om 2560x1600 etc te doen werken op 30Hz, maar dan moet je monitor dat al kunnen, en aangenaam is anders.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Ik had net een update gedaan voor mijn touchpad drivers, en het viel me nu op dat ik plotseling met 3 vinger links en rechts, terug en verder kan gaan in de browsing history... Nice... :)

[ Voor 11% gewijzigd door Vinand op 28-07-2012 20:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• shappie
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Vinand schreef op zaterdag 28 juli 2012 @ 20:33:
Ik had net een update gedaan voor mijn touchpad drivers, en het viel me nu op dat ik plotseling met 3 vinger links en rechts, terug en verder kan gaan in de browsing history... Nice... :)
Op mijn Z3 werkte dit out-of-the-box. Werkt echt super!
Je moet wel opletten dat je geen vinger op de left/right button laat liggen, dan werkt het niet. Want eigenlijk zijn die 2 knoppen ook gewoon touchpad, bij een clean install zonder drivers werkt dit ook gewoon als touchpad. Dat beetje extra ruimte op je touchpad is wel handig, maar zonder drivers is het verder erg onaangenaam werken. De cursor is erg zenuwachtig in dat geval en je mist de handige multitouch gestures.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Ik weet niet of ze bij de Z2/SVZ nog Synaptics gebruiken, maar op de Z1 is het Synaptics touchpad inderdaad héérlijk, multitouch werkt erg goed. Ik gebruik TwoFingerScroll om verschillende extra dingen in te stellen, is de moeite waard om eens te bekijken. Ik heb tweevinger-tap als rechtermuis, 1-vinger-hold+1-vinger-tap voor middelmuis, drievingertap voor terug, ...

Chiralscrolling is ook leuk. Dan begin je te scrollen in het scrollgedeelte op het touchpad, en je gaat gewoon verder zonder je vinger los te laten in cirkels door. Een beetje zoals op een oude iPod met een clickwheel. Veel natuurlijker dan met twee vingers scrollen of elke keer opnieuw moeten beginnen als je de rand van je touchpad bereikt!

Ik merk zelfs van mezelf dat ik bijna altijd het touchpad gebruik, ook al heb ik een muis naast m'n laptop liggen.

[ Voor 7% gewijzigd door AmbroosV op 29-07-2012 00:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Ja, maar die Chiralscrolling is iets wat elke Sony laptop blijkbaar al had vanaf 2011. Ik vind de kritiek van Anandtech en t.net over de ergonomie toch echt behoorlijk misplaatst, zeker nu ik er al een tijdje aan gewend bent. Inderdaad is de touchpad kleiner dan je gewend bent maar ik vind dit veel en veel beter werken dan mijn Alienware die opgehemeld werd om de touchpad en toetsenbord in de review bij t.net, anandtech en notebookcheck waar de Vaio Z behoorlijk op afgezeken/afgebrand werd...

Eerst had ik nogal vaak last van het feit dat ik altijd 2x moest proberen voordat die daadwerkelijk een pagina terug ging, maar nu ik er eigenlijk na 1 dag/2,3 uren werken aan de feeling gewend bent werkt het echt behoorlijk natuurlijk. echt heel subtiel de gesture uitvoeren werkt echt het prettigst en het meest natuurlijk.
AmbroosV schreef op zondag 29 juli 2012 @ 00:20:

Ik merk zelfs van mezelf dat ik bijna altijd het touchpad gebruik, ook al heb ik een muis naast m'n laptop liggen.
Dat doe ik nu ook, ik was vergeten dat ik mijn logitech ernaast heb hangen... Echt weird nu ik dankzij jou er eigenlijk stiekempjes ook nog op let. 8)7

Maar goed, voor gamen en dat soort ongein blijft een muis toch echt onmisbaar. Is toch echt een meestercombinatie: Alienware voor gaming en heavy programs, en daarnaast me Vaio Z voor zakelijk werk, school, mobiliteit en toch verrassend goede ergonomie zonder enige zooi mee te nemen naar werk en school (Geen oplaadsnoer, geen muis of andere accessoires).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vinand schreef op zondag 29 juli 2012 @ 01:51:
Ja, maar die Chiralscrolling is iets wat elke Sony laptop blijkbaar al had vanaf 2011. Ik vind de kritiek van Anandtech en t.net over de ergonomie toch echt behoorlijk misplaatst, zeker nu ik er al een tijdje aan gewend bent. Inderdaad is de touchpad kleiner dan je gewend bent maar ik vind dit veel en veel beter werken dan mijn Alienware die opgehemeld werd om de touchpad en toetsenbord in de review bij t.net, anandtech en notebookcheck waar de Vaio Z behoorlijk op afgezeken/afgebrand werd...
Anandtech en tweakers.net hebben de M15x gerevierd? Dat wist ik nog niet.... ;)
Eerst had ik nogal vaak last van het feit dat ik altijd 2x moest proberen voordat die daadwerkelijk een pagina terug ging, maar nu ik er eigenlijk na 1 dag/2,3 uren werken aan de feeling gewend bent werkt het echt behoorlijk natuurlijk. echt heel subtiel de gesture uitvoeren werkt echt het prettigst en het meest natuurlijk.
Met https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/firegestures/ heb je al die multitouch gestures niet nodig. Sowieso zijn die gestures in de meeste drivervesies uitgeschakeld vanwege patent gezeik in de VS... Daar erger ik me echt enorm aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2012 @ 01:57:
[...]

Anandtech en tweakers.net hebben de M15x gerevierd? Dat wist ik nog niet.... ;)

[...]

Met https://addons.mozilla.org/en-US/firefox/addon/firegestures/ heb je al die multitouch gestures niet nodig. Sowieso zijn die gestures in de meeste drivervesies uitgeschakeld vanwege patent gezeik in de VS... Daar erger ik me echt enorm aan.
de m17x review door t.net
anadtech vanwege hun review over de z21l ("everything is peripheral" artikel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daarmee bedoelde ik dus dat de M17x en M14x een totaal ander apparaat zijn dan de oudere alienwares: de M15x en de M17x R1/2. Ik heb inderdaad al meer mensen bijvoorbeeld over het touchpad gehoord, maar over de nieuwe lijnen nog niemand. En anders zou je anandtech daar wel over horen klagen. Snelle quote over de M17x R3:
The touchpad is just as pleasant to use. Surface friction is just right, and the mouse buttons offer the appropriate amount of tactile feedback without being audible.
Ik vergelijk toch ook niet de allereerste E met de nieuwe? O wacht, dat doe ik eigenlijk wel.. maar je snapt mijn punt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vinand
Verwijderd schreef op zondag 29 juli 2012 @ 12:28:

Ik vergelijk toch ook niet de allereerste E met de nieuwe? O wacht, dat doe ik eigenlijk wel.. maar je snapt mijn punt.
True story darkstone, True story...

Ik moet het mezelf afleren aangezien ik de r3 series nog niet geprobeerd heb. Met desalniettemin is de opmerking over de toetsenbord en touchpad naar mijn mening behoorlijk misplaats (over de vaio z afcourse)t...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
Die van mij is binnen :D FullHD, i7, 128gb, 4gb, backlit.

Eerste ervaringen: bloedsnel!!! Heb een verse install gedaan, vanwege alle VAIO bloatware. Bij die install van de drivers, moest ik erg veel opstarten, wat heel erg snel ging steeds. Nu lekker schone Windows. Vind toetsenbord prima, wel eventjes wennen maar typen gaat nu al wel heel snel! Touchpad nog even wennen, maar heb de scrollsnelheid nu wat hoger gezet, waardoor twee vinger scroll erg lekker gaat. Lettertjes zijn erg klein met 100% op full hd, maar wel veel dingen op je scherm zo. Beeld is ontzettend scherm en kleuren zijn heel mooi. Straks Adobe CS6 installeren om de processor eens goed te testen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tjukkie
Weet iemand hoe je opnieuw Vaio Care erop kan zetten? Op de officiele website kan ik niets vinden

EDIT: te snel lopen piepen, heb via een andere modelnummer op de amerikaanse site iets gevonden: http://esupport.sony.com/...upd_id=7531&os_group_id=6

EDIT2: de installatie van vaio care heeft me uiteindelijk niet mijn probleem opgelost en dat is de creatie van recovery discs. Dit moet toch in vaio care staan of heb ik verkeerd gegoogle'd 8)7

[ Voor 58% gewijzigd door Tjukkie op 30-07-2012 20:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AmbroosV
Tjukkie schreef op maandag 30 juli 2012 @ 19:08:
Weet iemand hoe je opnieuw Vaio Care erop kan zetten? Op de officiele website kan ik niets vinden

EDIT: te snel lopen piepen, heb via een andere modelnummer op de amerikaanse site iets gevonden: http://esupport.sony.com/...upd_id=7531&os_group_id=6

EDIT2: de installatie van vaio care heeft me uiteindelijk niet mijn probleem opgelost en dat is de creatie van recovery discs. Dit moet toch in vaio care staan of heb ik verkeerd gegoogle'd 8)7
Voor zover ik weet kan je alleen die recoverydisks maken vanuit de oorspronkelijke installatie, dan is er namelijk een aparte partitie aanwezig met alle recoveryzeik. Dacht ik toch.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Alexander6501
Probleem na cleane install van mijn Vaio Z13

Webcam werkt niet (meer). Er staan geen drivers op de support pagina voor de SVZ. Wel een webcam programma, alleen dat geeft dezelfde foutmelding als Skype (no webcam found). Device manager vindt geen imaging device (dus ook geen uitroeptekentje) en usbview laat ook niets zien.

Iemand nog een idee wat ik kan proberen, behalve wachten op drivers van Sony? Ik kan de webcam nergens localiseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• De Ingenieur
  • Laatst online: 14:43
Is de standaard installatie van Sony echt zo'n drama dan? Voor zover ik het heb begrepen, kun je een groot gedeelte van de bloatware eenvoudig weer verwijderen. Weet iemand hoeveel ruimte er overblijft na de standaard installatie?
Pagina: 1 ... 12 ... 16 Laatste

Let op:
Dit is een ervaringentopic, geen levertijdentopic.