Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 23:07
Komt voornamelijk ook door het feit dat de Core i7 als eerste beschikbaar was en voor videobewerken een enorme vooruitgang was ten opzichte van de Core 2 Duo. De Core i5 is echter gewoon dezelfde architectuur, maar enkel iets trager (lagere kloksnelheid).

Een Quadcore Core i7 720QM geeft echter wel aardig wat meer power aan je notebook en is te overwegen. Deze is toch snel 30-40% sneller met videotaken ten opzichte van de Core i5. De i7 620M dualcore is zijn meerprijs dan weer niet waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan P
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 28-10-2023
Als ik het zo hoor is een i7 dus een aanrader.

Had deze gezien:

http://configure.euro.del...&cs=nldhs1&kc=studio-1747

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jan P
  • Laatst online: 28-10-2023
Voor €850 heeft ie deze spec:

- Intel® Core™ i7 Mobile Processor 720QM (1,6 GHz, Turbo Mode tot 2,8 GHz, 6 MB L3-cache)
- Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
- Microsoft® Works 9.0 - Nederlands
- 17.3” High Definition+ (1600x900) LED with TL
- 1 jaar Collect & Return Hardware Support inbegrepen bij uw pc
- McAfee® Security Centre - Beveiliging van 15 maanden - Nederlands
- Geen Accidental Damage-support
- 4.096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
- 500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
- 1 GB ATI Mobility Radeon™ HD 560v
- Fixed Internal DVD+/-RW Slot Load Drive including Software
- 9-cel lithium-ion hoofdbatterij (85 Wh)
- Dell Wireless 1397 Mini Card (802.11 b/g)
- Geen Bluetooth-upgrade
- Geïntegreerde 2,0 megapixel webcamera
- Computrace LoJack voor laptops, licentie van 1 jaar - inbegrepen bij uw pc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ GENETEX

die Asus G51JX-SX251V ziet er echt super uit. En hij is 250 euro goedkoper dan die Acer
Heb een adres gevonden in België waar ze hem verkopen. Merci voor de tip!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik ben op zoek naar nieuwe laptop
heb hem vooral nodig voor school. school programa's erop kunnen draaien, internet, muziek en tog wel games erop te kunnen spelen (zoals GTA4, Need for speed)
en hij moet natuurlijk wel snel zijn :)

ik dacht zelf aan de: hp pavilion dv7-3150ed

CPU-type Intel Core i5 430M
Snelheid 2,26GHz

Moederbordchipset Intel Mobile HM55
Geheugengrootte 4GB
Schermdiagonaal 17,3"
Videochip GeForce G 105M Video uit D-Sub (VGA), HDMI
Hardeschijfgrootte 500GB
Hardeschijftype 7200rpm
Optische Drive Type DVD+/-RW DL
Verbinding (USB/FW) eSATA, Firewire 400, 4x USB 2.0
Verbinding (wlan) 802.11b, 802.11g, 802.11n
Verbinding (Ethernet) Ethernet 1Gbps
Verbinding (Bluetooth) Bluetooth 2.0
Card Interface (laptop) Expresscard 54

Iemand hiermee evaring met deze laptop ?
Heb ik hem zelf kunnen vinden voor 777 euro bij media markt

Ik ben zelf nieuw met als deze dingen laptop enz
daarom hoor ik graag julie mening over deze laptop of als julie een betere voor mij weten max bedrag dat ik wil uitgeven is 800 euro

En kan ik met de intel i5 en de GeForce G 105M goed games spelen zoals GTA 4, need for speed?
Graag hoor ik julie mening hierover

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
GTA4 is een heel zwaar spel en die GPU is niet heel best, geen goede combi als je 't mij vraagt..
Voor 800,- wordt het ook lastiger als je 'n zelfde CPU wil hebben, maar wel een betere videokaart..

Ik kan 1,2,3 niks bedenken voor 800,- wat wel voldoet aan je vraag naar 'goed gamen' met 'n zelfde CPU..

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www1.euro.dell.com...47&s=dhs&cs=nldhs1&~ck=mn
model van €749

echter, denk eens na: 17" wil je echt niet meeslepen naar school...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@CLB

pricewatch: Acer Aspire 5740G-434G50MN

Ik heb vrijwel dezelfde laptop, en ben er zeer tevreden over. De combinatie Core i5 en ATI HD 5650 is snel genoeg om op 1366 maal 768 vrijwel alle games op hoge instellingen te kunnen draaien, Alleen GTA IV waarschijnlijk op medium. Maar dat spel vereist erg veel rekenkracht van de cpu. Ik denk dat dit een prima laptop voor jouw doeleinden is.

Voor een uitgebreide review: http://www.notebookcheck....40G-Notebook.27466.0.html. Let op: dit model is exact hetzelfde als die in de pricewatch link, maar dan met iets grotere harde schijf en de hd 5470 videokaart. Die videokaart presteert een stuk minder, dus de gametestjes in deze review kloppen niet voor de laptop waar ik op doel.

Is met zijn 15,6 inch ook nog redelijk draagbaar, maar als je verder ook nog veel boeken meeneemt en er veel mee moet lopen raad ik je aan om er een degelijke rugzak bij te kopen, dit loopt echt veel fijner dan een tas met hengsel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hartelijk dank voor julie antwoorden

Ik ga er zeker over nadenken over een 17, of een 15 inch scherm laptop

En ja over GTA, dan word het geen GTA je kan ook niet alles hebben he voor een bedrag van 800 euro :P

en wat dachten julie van

Sony Vaio VPCEB1S1E/BJ

CPU-type Intel Core i5 430M
Snelheid 2,26GHz

Moederbordchipset Intel Mobile HM55
RAM-videogeheugen (MB)
1 GB

Geheugengrootte 4GB
Geheugentype DDR3 (SODIMM)
Videointerface
Schermdiagonaal 15,5"
Videochip Radeon Mobility HD5650
Video uit D-Sub (VGA), HDMI
Schermresolutie 1366x768 (WXGA Wide)

Wat dachten julie van deze?
Ik ga ook zeker na de linken kijken die julie mij gegeven hebben, maar wat vinden julie van deze sony (mischien iemand evaring mee)
De videogeheugen is ook 1 GB in plaats van 512
iemand evaring met sony laptop's ?
Ik heb deze gezien in media markt voor 790 euro :)

Maar hoor over deze laptop dat de kleuren van scherm niet goed zijn ofzo
daarom wou ik weten of iemand met sony laptop's evaring heeft
dan ga ik pas een keuze maken welke het word :)

En welke zullen julie mij aanraden als ik moest kiezen tussen deze sony en de HP ?
En de link die julie aan mij gegeven hebben daar ga ik nog even goed naar kijken

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 01-06-2010 22:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaverion
  • Laatst online: 11-09 19:22
Het scherm van de E serie moet nog wel goed zijn heb ik me laten vertellen, de glossy F schermen zijn slecht. Verder zal deze het wel goed doen voor gamen, GTA en NFS kunnen allebij op med. De prijs/specs verhouding is goed en sony is ook een prima merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Shaverion schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 22:13:
Het scherm van de E serie moet nog wel goed zijn heb ik me laten vertellen, de glossy F schermen zijn slecht. Verder zal deze het wel goed doen voor gamen, GTA en NFS kunnen allebij op med. De prijs/specs verhouding is goed en sony is ook een prima merk.
Dankje voor je snelle antwoord maar is de sotware van sony wat erop zit wel goed ?
want heb ook gehoord dat je laptop helemaal traag maakt en dat het niet goed werkt klopt dat ?

of kan ik hun eigen sotware gewoon verwijderen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shaverion
  • Laatst online: 11-09 19:22
Je kunt gewoon een clean windows erop zetten en de drivers opnieuw instaleren of alle onnodige drivers eraf gooien. Is misschien ff lastig maar word de laptop wel sneller van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Volgens hetzelfde notebookcheck, en veel gebruikers in het vaio vpc-e topic ([Ervaringen] Sony Vaio VPC-E Series) is het HD-ready scherm (deze dus) niet zo best qua contrast, kleur en kijkhoek.
Verder, als ik dus http://www.notebookcheck....-BJ-Notebook.27201.0.html moet geloven, is de bouwkwaliteit en de batterijduur ook niet best. En volgens de mensen van het forum is er een constante piep aanwezig, wat natuurlijk ook behoorlijk storend is.

De hardware is dus ongeveer hetzelfde als die van de Acer, maar hou er wel rekening mee dat de videokaart van de Sony lager geklokt is en dus minder presteert in games. Deze kun je heel makkelijk overklokken, zie hiervoor hetzelfde topic, en ook het Dell studio 17 topic. Evt wil ik je ook wel een link van het programma geven. Het is heel simpel maar sommige mensen hebben zoiets van: "overklokken, dat klinkt eng! Niks voor mij..." dus hou daar ook rekening mee.

Wat de HP betreft: niet nemen, gamen is onmogelijk op dat ding, geloof me..... neem dan evt deze: pricewatch: HP Pavilion dv6-3040sd (WR209EA). Maar die is nog niet leverbaar, en ook net boven jouw budget..

Misschien merk je op dat ik alleen maar met laptops kom met de ATI HD5650 videokaart: dat is omdat deze videokaart in dit prijssegment verreweg de meeste prijs/kwaliteit biedt. Binnen jouw budget is dit de best presterende kaart, en omdat jij aangeeft dat je toch wel wil gamen kom ik daar maar mee. Eventueel heb ik nog dit filter voor je. Dit zijn laptops tot 800 euro met enigszins fatsoenlijke videokaarten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 21:57:
Maar hoor over deze laptop dat de kleuren van scherm niet goed zijn ofzo
het scherm is vrij slecht: erg lage helderheid.

maar om eerlijk te zijn: bij de andere fabrikanten ligt de focus ook niet bepaald op het scherm, de sony heeft echter nog wat andere problemen (pieptoon...)

de sony-E2 komt binnenkort uit (ze zijn nu de store aan het updaten) wat hopelijk de piep verhelpt, dan is het wel een goede kandidaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hartelijk dank voor all julie antwoorden
Ik ga er zeker over nadenken wat ik ga nemen en laat het julie zo snel mogelijk weten :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik zou dan dus ook echt gaan voor pricewatch: Acer Aspire 5740G-434G50MN zoals al aanbevolen hierboven.

Nog even 2 fabeltjes de wereld uit werken:
1. Alle notebooks komen met bloatware. Dat is echt niet alleen Sony. Mijn advies is dan ook om bij aankomst even snel te checken of alles goed werkt. Als dat allemaal klopt gewoon de laptop met een eigen Windows 7 DVD (dus geen recovery) herinstalleren en inrichten. Je bent tenslotte een tweaker :Y

2. Geheugen zegt niks over de videokaart. Het gaat om de chip zelf. Zo is de G105M (x05 is bijna het laagste, x85 is het beste) en ook nog een oude generatie (1xx, we zijn nu 3xx) dus een erg trage kaart. De HD5650 is een goede midrange kaart. 5xxx is de laatste serie, x650 is midrange (x450 is low end, x870 is maximum). Dat kun je net als een processor vergelijken met de kloksnelheid en het aantal cores. Ten slotte zegt het werkgeheugen niets over de snelheid van de processor. Zo zegt het geheugen ook weinig over de snelheid van een videokaart. Zie ook http://www.notebookcheck....Benchmark-List.844.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 23:53:
en ook nog een oude generatie (1xx, we zijn nu 3xx) dus een erg trage kaart.
Alleen dit gedeelte van het commentaar van GENETX mag je vergeten, het werkt bij nvidia namelijk zo dat de 3xx serie gewoon 2xx serie kaarten zijn de ze opnieuw hebben uitgegeven. Dus je loopt maar één generatie achter.. :P
Het komt erop neer dat fabrikanten nogal eens creatief omgaan met de naamgeving om de verkoop een impuls te geven, maar meestal klopt het gewoon wat GENETX zegt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik wilde het niet te moeilijk maken :P. sowieso is het laatste del van de code van 3xx serie wel verlaagd. GT 240M -> GT 330M.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica