Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GENETX schreef op zondag 07 maart 2010 @ 20:05:
www.asus.nl -> RMA aanvragen -> +31-591-570290
O-)

Wordt ook op de support pagina genoemd bij Benelux btw:
http://support.asus.com/contact/contact.aspx?SLanguage=en-us

En mailen kan hier:
http://vip.asus.com/eservice/techserv.aspx
Met dank.

Even met Asus gebeld. Doe konden het ook niet 123 zeggen, hun docu was ook niet consistent op dit punt, maar hij (Bastiaan@ Asus) zei: een X72jr = K72jr en een K72jr heeft een LED scherm dus dan zou een X72Jr dit ook moeten hebben, in principe. :?

We nemen de gok maar.
(de spec@ Pricewatch is ook niet consistent op dit punt net zoals de info bij leveranciers en Asus zelf, lekker dan :/ )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 07:07
Bekend probleem bij Asus :+

De link die hij legt is ook de meest logische en daar zou ik ook vanuit gaan. De X-serie is vaak voor grotere ketens met een net iets andere configuratie als de K-serie (of welke andere serie dan ook). Maar dat afwijken is doorgaans enkel op makkelijk te vervangen spul zoals HDD, CPU of RAM.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
even hier vragen:

Vinden jullie die aanduiding van die grafische chips in laptops ook zo verwarrend?

De Mobility HD5830, hd5850 en Mobility HD5870 hebben maar 800 streamprocessors
en zijn dus een afgeleide van de desktop hd5770 chip (=RV840),

Terwijl de mobility HD5730, HD5750 en HD5770 maar 400 streamprocessors en dus afgeleide zijn van de mobility HD5650 chip...

Dus de Mobility HD5870 is dus eigenlijk een HD5770 en de Mobility HD5770 is dus eigenlijk een HD5650.

|:( 8)7 :?

Terwijl vroeger een mobiele Geforce 8800M GTX dezelfde chip had als de desktop variant, alleen dan lager geklokt om de stroom en warmteproductie in toom te houden...

Eigenlijk voel ik mij een beetje belazerd als ik een game laptop koopt :(
Geef je 400+ euro meer uit voor een laptop met een high end grafische chip, zit er alsnog maar een 100 euro (goedkope) grafische chip in...

En waarom wordt deze laptop niet als alternatief gepost bij de openingspost?:
http://tweakers.net/pricewatch/251713/acer-aspire-7740g-434g64mn.html#tab:info
Betere resolutie van het scherm, iets minder goede grafische kaart, maar toch dezelfde aantal streamprocessors...en toch 100 euro goedkoper...

[ Voor 25% gewijzigd door DeArmeStudent op 08-03-2010 20:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10-09 22:58
Zucht:
Eigenlijk snap ik het niet bij Dell. Ik heb nu twee systemen samengesteld,

INTEL® CORE™ (2,4 GHZ, VIER THREADS, TURBO BOOST TOT 2,93 GHZ, 3 MB CACHE)
Besturingssysteem Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
Geheugen 4.096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
Grafische kaart 1 GB ATI Mobility Radeon HD5470 grafische kaart
Harde schijf 500 GB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Draadloze connectiviteit Intel® Wireless LAN 6200 2x2 802.11a/b/g/n card (EUR)
Standaardondersteuning 1 jaar beperkte garantie - Collect & Return
Services en Support 1 jaar In Home-garantiesupport, incl. 's avonds en op zaterdag
Geen Accidental Damage-support
Wirless Label CI5
LCD-scherm 15,6-inch witte led Full HD-breedbeeldscherm (1.920 x 1.080) met TrueLife

voor 822 euro (incl epp korting en een code)

of

Intel® Core™ i7-720QM Mobile Processor (1.6GHz, turbo up to 2.8GHz, 6MB L3 Cache)
Besturingssysteem Legitieme Windows® 7 Home Premium 64 BIT - Nederlands
Geheugen 4.096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
Grafische kaart 1 GB ATI Mobility Radeon HD5470 grafische kaart
Harde schijf 500 GB (7.200 rpm) Seriële ATA-harde schijf
Draadloze connectiviteit Intel® Wireless LAN 6200 2x2 802.11a/b/g/n card (EUR)
1 jaar beperkte garantie - Collect & Return
Services en Support 1 year of coverage included with your PC
Accidental Damage Support Geen Accidental Damage-support

Wireless Label CI7
LCD-scherm 15,6-inch witte led Full HD-breedbeeldscherm (1.920 x 1.080) met TrueLife
Geen beveiliging/antivirusbeveiliging - Nederlands

voor 827 incl epp en kortingscode

Voor 5 euro meer heb ik dus een snellere processor i7-720QM ipv
i5-520M en een HDD van 7200 rpm ipv 5400 rpm en wireless label CI7 ipv CI5 (wat dat ook mag zijn)
Hier wordt ik dus heel onzeker van. Heb het idee dat ik dan iets over het hoofd zie ofzo. Of "the catch"mis ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik zou het niet weten eerlijk gezegd, misschien is er bij een model iets in de aanbiedinge (garantie deze week, dacht ik) waarvan een deel is opgenomen in de prijs

normaal gesproken betaal je voor 4 jaar in-home garantie net geen €200, nu €60, bij de i5 versie tenminste.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
Extra garantie heb ik bij geen van twee aangevinkt. Gebruik hem als desktop vervang, schat risico laag in.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

is de studio 17 dan geen betere optie? 1 TB, en een stuk pittigere graka
alleen het scherm is een stuk minder, ik moet toegeven dat dat wel een stevig minpunt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miles
Verwijderd schreef op maandag 08 maart 2010 @ 23:18:
is de studio 17 dan geen betere optie? 1 TB, en een stuk pittigere graka
alleen het scherm is een stuk minder, ik moet toegeven dat dat wel een stevig minpunt is.
Externe HDD van 1TB kost rond de 100 euro. Zou ik er beter in de toekomst los bij kunnen kopen.
M'n max. budget is echt 850 euro, de studio 17 komt steeds wat hoger uit in de door mij samengestelde configuratie.
Zit nu alleen te twijfelen of ik er nu voor ga of woensdag afwacht en zie wat nieuwe ronde aanbiedingen gaat brengen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo ik ben voornemens een nieuwe laptop te kopen en kwam deze tegen:

15.6 inch FULL-HD LED Scherm, resolutie 1920x1080
ATI HD 4650 512Mb DDR3 (M96)
Intel® Core™2 Duo T9500 2.60GHz - 6 Mb Cache (35 Watt)
Intel® Cantiga PM45 1066MHz FSB + ICH9M
2Gb DDR3-1333MHz (slot 1)
2Gb DDR3-1333MHz (slot 2)
320GB 7200 rpm (16Mb cache)
8x DVD+/-RW Dual Layer + DVD-RAM
Interne Bluetooth module met EDR 2.0 (2Mbit/s)
3 x Powered USB 2.0
HDMI connector voor HD ready LCD schermen
Ingebouwde 2 MegaPixel WebCam + Microfoon
Ingebouwde vinger-afdruk sensor voor wachtwoorden en login-namen
2 jaar carry in garantie
GRATIS BTO Luxe beschermhoes + Optische USB mini muis twv 25 euro

Deze kan ik verder nog aanpassen via het BTO Principe:

http://www.bto.eu/html/configureer.a...ID=437&lang=nl

Welk keuzes zijn volgens jullie goed om nog te maken?

Ik heb nog ongeveer Euro 100,- te besteden extra

PS ik ga wel voor een BTO Notebook omdat ik goede recenties heb gelezen over dit merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 03-05-2024
Verwijderd schreef op dinsdag 09 maart 2010 @ 11:18:
Hallo ik ben voornemens een nieuwe laptop te kopen en kwam deze tegen:

15.6 inch FULL-HD LED Scherm, resolutie 1920x1080
ATI HD 4650 512Mb DDR3 (M96)
Intel® Core™2 Duo T9500 2.60GHz - 6 Mb Cache (35 Watt)
Intel® Cantiga PM45 1066MHz FSB + ICH9M
2Gb DDR3-1333MHz (slot 1)
2Gb DDR3-1333MHz (slot 2)
320GB 7200 rpm (16Mb cache)
8x DVD+/-RW Dual Layer + DVD-RAM
Interne Bluetooth module met EDR 2.0 (2Mbit/s)
3 x Powered USB 2.0
HDMI connector voor HD ready LCD schermen
Ingebouwde 2 MegaPixel WebCam + Microfoon
Ingebouwde vinger-afdruk sensor voor wachtwoorden en login-namen
2 jaar carry in garantie
GRATIS BTO Luxe beschermhoes + Optische USB mini muis twv 25 euro

Deze kan ik verder nog aanpassen via het BTO Principe:

http://www.bto.eu/html/configureer.a...ID=437&lang=nl

Welk keuzes zijn volgens jullie goed om nog te maken?

Ik heb nog ongeveer Euro 100,- te besteden extra

PS ik ga wel voor een BTO Notebook omdat ik goede recenties heb gelezen over dit merk.
Misschien scheelt het ook om te vermelden wat je totale budget is...dus wat de laptop voor jou kost...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-09 19:49
Als je budget het toelaat zou ik zeker voor een core i processor gaan. Deze leveren veel betere resultaten dan de oudere core 2 duo generatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

klopt, staat een uitgebreide review op notebookcheck.net! Nadeel is dus dat je die uit het buitenland moet halen, heb daar zelf geen ervaring mee.

Overigens goed om te weten: de core van de hd 5650 in de deviltech is geklokt op 600 mhz, het geheugen op 800 mhz, dus bijna hetzelfde als de hd5730. Presteert zeer goed icm de i7.

Ik lees net op notebookcheck.com (de duitse versie die de nieuwste reviews heeft) dat de hd 5650 in de sony vaio E serie slechtst geklokt is op 450 mhz (de core). Weet niet of dit voor alle types uit de E-serie geldt, maar je levert dus wel wat performance in. Daartegenover staat wel dat deze kaart dan zeer zuinig is. Maar ik heb zelf liever wat betere grafische prestaties. Mischien goed om te weten als je net hebt besloten om voor de E-serie te gaan... is overigens een vrij uitgebreide review die binnenkort ook wel op notebookcheck.net (dus in het engels) zal komen.

De hd 5650 in mijn acer is geklokt op 550 mhz (core) en 750 mhz (geheugen). Die zou dus ook nog wel makkelijk hoger kunnen Volgens mij komt de temp iig niet boven de 55 graden (GPU-Z). Maar bij overklokken gaat de garantie toch verloren? (sorry van het offtopic-gehalte)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

garantie gaat alleen verloren als je de kaart gaat flashen

met de amd gpu clock tool kan je hem overclocken, mogelijk ook met andere tools
http://www.techpowerup.co...PU_Clock_Tool_v0.9.8.html

zie ook het dell studio 17 topic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zo, jullie (vooral Freekers) zijn flink bezig geweest! Bedankt voor de info.
Ben zelf geen expert, maar heb een acer en ik neem aan dat de temparaturen voor de dell niet perse voor mijn acer moeten gelden, omdat acer misschien een ander koelsysteem gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

juist

het is wel aan te raden om de temp onder de 90° te houden ivm stof

edit: je kan ook beter van het voltage afblijven als je geen ervaring met OC hebt
te hoog voltage = dood mobo...

[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 12-03-2010 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

..en dat is een zeer onwenselijke situatie:p

heb amd gpu clock tool geinstalleerd, hij komt als ik hem wil opstarten alleen met de melding: 'no valid devices found'..
bij ati tray tools krijg ik de melding dat het programma er niet in slaagt om gegevens uit het bios te halen.

Beveiliging?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

welke ATI CCC versie gebruik je? OEM versies zijn doorgaans altijd gestript van deze functionaliteit.

als je een week wacht komt 10.3 uit, die installeer je op je notebook, en dan zou hij het wel moeten doen
ik gebruik trouwens mobility modder + CCC 9.9, als je niet weet wat mobility modder is moet je even googlen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dan wacht ik ff op 10.3 ;)

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 04-06 19:19
Op zoek naar een laptop van +- 1000 euro met een nette accu-tijd van minstens 5 uur (dat is dus 5 uur browsen, filmpje kijken, tikken etc) met een leuk kaartje om te gamen (wellicht een laptop met 2 kaartjes, een lichte en een zwaardere), moet rise of nations aankunnen, modern warfare 2, audiosurf en mass effect 2 op medium (als controle voor moderenere games), ook moet de cpu sterk genoeg zijn om fatsoenlijk te kunnen fotosoepen, en die nieuwe battlefield mag ook wel redelijk draaien (draait op een oude desktop van 3 jaar oud nog prima, dus dat gok ik geen probleem).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Probleem:
Eduardboon schreef op zondag 14 maart 2010 @ 16:45:
Op zoek naar een laptop van +- 1000 euro
EN
met een nette accu-tijd van minstens 5 uur (dat is dus 5 uur browsen, filmpje kijken, tikken etc)
EN
met een leuk kaartje om te gamen (wellicht een laptop met 2 kaartjes, een lichte en een zwaardere), moet rise of nations aankunnen, modern warfare 2, audiosurf en mass effect 2 op medium (als controle voor moderenere games), ook moet de cpu sterk genoeg zijn om fatsoenlijk te kunnen fotosoepen, en die nieuwe battlefield mag ook wel redelijk draaien (draait op een oude desktop van 3 jaar oud nog prima, dus dat gok ik geen probleem).
Gaan niet samen. Voor slechts 1000 euro ga je geen laptop krijgen met hele dikke kaart die het ook nog 5 uur vol gaat houden bij het surfen. Bij een gamenotebook van dat kaliber moet je toch eerder uitgaan van 3 uur (of 4 bij uitzonderingen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
GENETX schreef op zondag 14 maart 2010 @ 16:51:
Probleem:

[...]
EN

[...]

EN

[...]

Gaan niet samen. Voor slechts 1000 euro ga je geen laptop krijgen met hele dikke kaart die het ook nog 5 uur vol gaat houden bij het surfen. Bij een gamenotebook van dat kaliber moet je toch eerder uitgaan van 3 uur (of 4 bij uitzonderingen).
Tja, alles hoeft ook niet op de hoogste stand natuurlijk, medium is zat.
Aangezien ik nog twijfel tussen apple en non-apple, zat ik te zien waar mijn kansen lagen, dit kan namelijk nog redelijk met een van hun modellen (weliswaar 2e hands, maar ach)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gamen op een Apple...

Die hebben toch meestal een onboard 9400m van nvidia? Daar kun je alleen games van 2006 nog enigszins fatsoenlijk mee draaien volgens mij...

[ Voor 77% gewijzigd door Verwijderd op 14-03-2010 16:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eduardboon
Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 16:56:
Gamen op een Apple...

Die hebben toch meestal een onboard 9400m van nvidia? Daar kun je alleen games van 2006 nog enigszins fatsoenlijk mee draaien volgens mij...
Beetje haastig geschreven, dit klopt wel, maar op een laptopje hoeft alles ook niet supergelikt natuurlijk, resolutie hoeft niet op native, settings mogen teruggeschroeft etc.
Als ik maar vooruitga op mijn HD3470 haha :) (en dan weet ik dat de 9400M bagger is, dusja, daar kies ik toch niet voor.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Een ati hd 5650 is zeer geschikt voor gamen en ook nog vrij zuinig, die kan ik zeker aanraden aangezien ik hem zelf ook heb.
die komt over het algemeen samen met een i3/i5 en die zijn ook vrij zuinig. Deze hebben ook een hele zuinige onboard videokaart ingebouwd gekregen, alleen ben ik nog geen laptop tegengekomen die de mogelijkheid heeft om die ook daadwerkelijk te gebruiken, dus te switchen. Ik denk dat je naar een laptop moet zoeken die die mogelijkheid wel heeft. dan kun je én goed gamen, en je hebt waarschijnlijk een zeer fijne batterij tijd... icm met core i5 kom je dan tussen de 800 en 1000 euro te zitten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op zondag 14 maart 2010 @ 17:14:
Een ati hd 5650 is zeer geschikt voor gamen en ook nog vrij zuinig, die kan ik zeker aanraden aangezien ik hem zelf ook heb.
die komt over het algemeen samen met een i3/i5 en die zijn ook vrij zuinig. Deze hebben ook een hele zuinige onboard videokaart ingebouwd gekregen, alleen ben ik nog geen laptop tegengekomen die de mogelijkheid heeft om die ook daadwerkelijk te gebruiken, dus te switchen. Ik denk dat je naar een laptop moet zoeken die die mogelijkheid wel heeft. dan kun je én goed gamen, en je hebt waarschijnlijk een zeer fijne batterij tijd... icm met core i5 kom je dan tussen de 800 en 1000 euro te zitten..
Nou, dat valt best tegen. Allereerst kunnen ook dedicated videokaarten tegenwoordig stevig terugklokken en zeer zuinig zijn (Zie oa de ATI desktopkaarten). Daarnaast heeft de Core i3 en i5 nog een aantal foutjes in de huidige stepping die het energiebeheer minder efficiënt maken als dat mogelijk is.

Opties zijn oa de Sony Vaio F11 of E-serie met zo'n 3,5 uur:
http://www.notebookcheck....1-E-Notebook.25724.0.html

En dat geldt ook voor andere laptops in deze klasse:
http://www.notebookcheck....59V-Notebook.25702.0.html
http://www.notebookcheck....3DE-Notebook.25529.0.html

5 uur + (en zeker de garantie) vindt je enkel in notebooks met grote 9 cell accu (duur) of tragere thin-and-light notebooks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasj
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 21-08-2024
Ik ben zelf ook zoekende naar een laptop om af en toe mee te kunnen gamen, maar ik vraag me af hoe belangrijk het is om in native resolutie te kunnen spelen. Ik zie wel wat aantrekkelijke notebooks maar deze hebben vaak een 1366x768 (WXGA Wide) resolutie. Mijn huidige laptop is 1680x1050 en dat bevalt me eigenlijk wel, maar als ik een nieuwe laptop zou aanschaffen met een hogere resolutie dan weet ik zeker dat ik niet op native zal kunnen gamen. Wat zijn jullie ervaringen en meningen hierover?

Is het geen bezwaar om de games te "downscalen"?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 21:24
Mijn ervaring met games op een lagere resolutie dan de native draaien zijn nogal verschillend: bij veel games gaat het prima, andere worden minder scherp en dan heb je ook nog games die ronduit lelijk ervan worden (GTA IV bijvoorbeeld). Maar zoals ik al zei: bij de meeste games gaat het goed. Aan jou de keus of je daarmee genoegen neemt.
Mijn laptop van 17" heeft een resolutie van 1600x900 en persoonlijk vind ik dat ongeveer de perfecte balans tussen de hoogte van de resolutie en de gameprestaties, maar dat is voor iedereen persoonlijk. Een hogere resolutie hoeft voor mij in ieder geval niet.

In mijn laptop (Dell Studio 17) zit trouwens ook een ATI 5650 en mij bevalt hij uitstekend. :) De core van deze kaart is, afhankelijk van het merk/model laptop, geklokt tussen de 450 en 650 Mhz. Die van mij draait op 550 Mhz, maar dit schijnt een goed overklokbaar kaartje te zijn, in ieder geval op de Studio 17.

Iemand trouwens nog de Asus N61Ja in bestelling staan? Ik had het wachten na een maand opgegeven. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-05 22:11
Ok, ik zit te twijfelen tussen 2 laptops. De sony vpc-e met de volgende instellingen:
* Geconfigureerd
o Intel® CoreTM i5 Processor
o Legitieme Windows® 7 Home Premium
o Wit
o 500 GB Serieel ATA (5400 rpm)
o 4 GB 1066MHz DDR3-SDRAM
o ATI MobilityRadeon HD5650 1GB
o 39,4 cm LCD, 1920x1080, camera
o DVD-station
o McAfee® - 60 dagen bescherming

En de asus NJ61JV-JX025X met de volgende specificaties:
Energieverbruik per jaar €: 8
Intern geheugen: 4096
Harde schijf capaciteit in GB: 500
Processor: CORE I3
Merk processor: Intel
Processor nummer: I3-350M
Aantal processoren: 2
Intel Centrino Technologie: Nee
Kloksnelheid in MHz: 2260
Form Factor: Portable
Soort harde schijf: Harddisk drive
Beeldschermgrootte in inch: 16
Beeldverhouding: 16:9
Merk video kaart: nVidia
Model video kaart: GEF GT320M
Video kaart geheugen in MB: 1024
DVD brander: ja
Geïntegreerde webcam: Ja
Wireless LAN: Nee
Vingerafdruk lezer: Nee
Afstandsbediening: Nee
TV uitgang: Ja
Besturingssysteem: Windows 7 Home Premium

De sony kost 988 euro. De asus kost 700 euro.

Ik wil hem niet gebruiken om te gamen, of video te bewerken. Ik wil er mee op internet, full-hd videos bekijken en hem als mediaplayer gebruiken.
Zal ik het verschil merken tussen deze 2 laptops of is het met mijn gebruik zonde om 200 euro extra te betalen?
De meest duidelijke verschillen zijn de betere video-kaart, CPU en het full-hd beeldscherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

vinnieminnie schreef op zondag 14 maart 2010 @ 23:45:
Ik wil hem niet gebruiken om te gamen, of video te bewerken. Ik wil er mee op internet, full-hd videos bekijken en hem als mediaplayer gebruiken.
Zal ik het verschil merken tussen deze 2 laptops of is het met mijn gebruik zonde om 200 euro extra te betalen?
De meest duidelijke verschillen zijn de betere video-kaart, CPU en het full-hd beeldscherm.
300 euro...

of dat het waard is? voor jou denk ik niet, de betere videokaart is (voor jou) te verwaarlozen, full-HD is wel heel relaxt, maar €300? nee..

ik denk dat de dell studio 15 een betere keus is voor jou: vergelijkbaar met de sony, maar dan met slechtere videokaart, en €150 goedkoper.
trouwens, is de asus wel leverbaar? ik hoor alleen maar slechte berichten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Dit is niet die asus, deze is wel leverbaar. En ik ga dan even kijken naar de studio 15.

Edit: Dell klinkt me sowieso niet fijn in de oren. Daarnaast vind ik hem geen meerwaarde hebben over de sony of asus.

[ Voor 40% gewijzigd door vinnieminnie op 15-03-2010 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kunt toch ook wel een sony met hd scherm en iets mindere specs configureren..? Dan kom je nog een stuk goedkoper uit, met bv goedkopere videokaart en i3 processor, die is volgens mij snel genoeg. Als je niet gaat gamen moet je geen geld uitgeven aan een leuke videokaart, dan volstaat volgens mij een onboard videokaart van intel. Weet alleen niet of die ook hd films kunnen afspelen..
Zijn vast veel topicvolgers die dat wel weten..? O-)

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 15-03-2010 01:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Je kan geen full-hd scherm kiezen met de onboard graphics van intel. Daarnaast is hij met die specificaties duurder dan de Asus.

Een full-hd scherm is toch wel ideaal, dus ik ga proberen om toch voor de sony te gaan. Maar ik zou hem dan met een i3-330m processor kunnen nemen. De laptop is dan nog maar 100 euro duurder dan de asus. Met als voordeel een FullHD-scherm en een betere videokaart en als nadeel een slechtere CPU en hogere prijs.
Nu vraag ik me af of ik het verschil tussen een i3-330m en i5-520m zal merken, of dat het de 150 euro niet waard is.

[ Voor 62% gewijzigd door vinnieminnie op 15-03-2010 08:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Dat verschil ga je dus niet merken met het internetten, enkel met videobewerking en zware games zul je dat merken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snoll3bulk
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19-03 11:03
Is dit een redelijk goede laptop waarmee je ook wat kan gamen en vmware op kan draaien bijvoorbeeld?

http://www.informatique.nl/662612/asus-k52f-sx065v.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Je zal hier niet op kunnen gamen, daarvoor heb je een betere grafische kaart nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• devilsnight
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-08 12:35
Ik ga ook rustig opzoek naar een nieuwe laptop, mijn eisen zijn toch wel...

-Core i3
-4GB RAM
-250GB HDD(of mee)
-Goeie Geforce of Radeon

Nou is mijn oog gevallen op Dell, want ik kan voor 550 een Inspiron bestellen met die specs of beter zelfs.
En 1 jaar garantie, als ik 3 jaar garantie neem zit ik op de 600+ euro. Hoe dan ook, ik wil andere merken niet uitsluiten maar mij is wel opgevallen als ik op pricewatch zoek naar die specs voor andere merken dat ik echt telkens tegen de 700 euro aanzit, en dan moet garantie er nog bij. Voor mijn Dell vragen ga ik wel naar de desbetreffende threads toe..maar wat valt voor mij aan te raden, met die specs? Ik ben al een tijdje bezig nu ermee en ik kom er niet echt uit nog :)

Mijn vorge laptop bevatte een Core 2 duo T7200, super tevreden over , maar ik heb al gecheckt, die zijn er haast niet meer. En ik heb ook de opvolgers ervan gecheckt en qua prijs kom ik niet heel vee lager dan i3 te zitten, dus dan vind ik dat het ook niet waard.

[ Voor 15% gewijzigd door devilsnight op 17-03-2010 14:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alsmagalles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07-2021
Ben ook aan het kijken voor een huis, tuin en keuken laptop en mijn oog is gevallen op de onderstaande:

MSI Notebook CR620-002NL 16", i3 330M, 500GB, W7

Asus Notebook K52F-SX051V 15.6", i3 350M, 500GB, W7

Sony Notebook VAIO VPCEB1J1E/WI 15.5", i3 330M, 320GB, W7

Prijzen liggen zo rond de 600 euro.

Wat vinden jullie? Hoe zijn de merken kwalitatief?

[ Voor 4% gewijzigd door alsmagalles op 17-03-2010 21:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Ik wil graag een nieuwe laptop aanschaffen, belangrijkste vind ik dat ik (gedownloade) blu ray films via me laptop op de tv kijken. Maar ik wil wel dat dit perfect gaat want als ik dit via draadloos netwerk via de PS3 doe dan hapert hij nogal. Waar moet ik dan op letten, behalve dat de laptop een hdmi uitgang heeft?

Is dit dit bijv een laptop die geschikt hiervoor is:

Sony Notebook VAIO EB1J1E White - i3-330M

Of zal ik een sterkere processor nodig hebben?

Alvast Bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Als je er niet op wilt gamen of video's wilt bewerken, zul je aan een i3-330m genoeg hebben. Mij lijkt de Sony zeer geschikt voor jou doeleinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Alle videokaarten kunnen ook gewoon met blu-ray overweg (op de netbooks na dan).

Waar veel mensen echter niet aan denken zijn de codecs. Windows Media Player maakt standaard namelijk GEEN gebruik van DXVA. Die laatste zorgt er namelijk voor dat video via je videokaart gaat ipv CPU. En dat is ook lastig goed te krijgen (zeker met subs) in Media Player. Zorg dus voor een goede player, en dat zijn er niet veel. Met Media Player Classic Home Cinema (zoek eens op "mpchc") zou het goed moeten werken.

In dat gevval zou alles prima moeten draaien. Zelfs mijn netbook (welke weer wel HD video aan kan via de videokaart) kan met een Atom Z520 (1,33GHz) en GMA 500 gewoon probleemloos 1080P afspelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor jullie reacties.

Ja ik wil eigenlijk het liefst ook een netbook, omdat makkelijker meenemen is naar school. Maar ik kan geen netbooks vinden die een hdmi uitgang hebben en dat is ook iets wat ik wil.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Usta
  • Laatst online: 02:07
GENETX schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 23:48:
Alle videokaarten kunnen ook gewoon met blu-ray overweg (op de netbooks na dan).

Waar veel mensen echter niet aan denken zijn de codecs. Windows Media Player maakt standaard namelijk GEEN gebruik van DXVA. Die laatste zorgt er namelijk voor dat video via je videokaart gaat ipv CPU. En dat is ook lastig goed te krijgen (zeker met subs) in Media Player. Zorg dus voor een goede player, en dat zijn er niet veel. Met Media Player Classic Home Cinema (zoek eens op "mpchc") zou het goed moeten werken.

In dat gevval zou alles prima moeten draaien. Zelfs mijn netbook (welke weer wel HD video aan kan via de videokaart) kan met een Atom Z520 (1,33GHz) en GMA 500 gewoon probleemloos 1080P afspelen.
Die GMA 500 is erg zwak, maar ik zie het staan tussen DXVA supported kaarten. :)
Zijn er speciale stappen nodig om met dit kaart 1080P afspelen? Of het is gewoon MPC-HC start en play?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Usta
Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 12:38:

Ja ik wil eigenlijk het liefst ook een netbook, omdat makkelijker meenemen is naar school. Maar ik kan geen netbooks vinden die een hdmi uitgang hebben en dat is ook iets wat ik wil.
Kijk maar naar Asus 1201N of Acer Timeline 1810TZ. Beide hebben HDMI uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Verwijderd schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 12:38:

Voila, de pricewatch van netbooks met hdmi-uitgang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alsmagalles
alsmagalles schreef op woensdag 17 maart 2010 @ 21:40:
Ben ook aan het kijken voor een huis, tuin en keuken laptop en mijn oog is gevallen op de onderstaande:

MSI Notebook CR620-002NL 16", i3 330M, 500GB, W7

Asus Notebook K52F-SX051V 15.6", i3 350M, 500GB, W7

Sony Notebook VAIO VPCEB1J1E/WI 15.5", i3 330M, 320GB, W7

Prijzen liggen zo rond de 600 euro.

Wat vinden jullie? Hoe zijn de merken kwalitatief?
Heb zelf lichte voorkeur voor de Asus qua kwaliteit en de iets snellere processor.

Welke zouden jullie kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Usta schreef op donderdag 18 maart 2010 @ 13:39:
[...]

Die GMA 500 is erg zwak, maar ik zie het staan tussen DXVA supported kaarten. :)
Zijn er speciale stappen nodig om met dit kaart 1080P afspelen? Of het is gewoon MPC-HC start en play?
Ik gebruik altijd http://nunnally.ahmygodde...g-h264-videos-using-dxva/

Maar eigenlijk staan alle instellingen in mpchc al goed. Kan zijn dat er ergens 1 fout staat, maar het is toch wat spelen. Met de guide moet het iig goed gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Usta
Genetex, bedankt voor de guide! _/-\o_
Zeer goede informatie en uitleg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alsmagalles
Heb i.p.v. een nieuwe i3 een gebruikte HP 8510P D2C T9300 met 6mb cache voor 350 euro gekocht. Lijkt me een mooie prijs en wat schetst mijn verbazing.
Die hogere range D2C is sneller dan de i3. Nu ga ik hem gebruiken voor lichte toepassingen gebruiken dus dat is minder belangsrijk maar vondt het wel opvallend.

Bron:

http://www.notebookcheck....Benchmarklist.2436.0.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de hogere range c2d is wel wat duurder dan de i3 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alsmagalles
Verwijderd schreef op maandag 22 maart 2010 @ 09:36:
de hogere range c2d is wel wat duurder dan de i3 ;)
Ja daar heb je gelijk in, is ook een zakelijke laptop de 8510 en nieuwprijs ligt rond de 1200 euro.
Dan is 350 euro een mooie prijs, heeft nog ruim een jaar garantie.
Hp is kwalitatief ook wel aardig dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zo'n beetje alle zakelijke modellen zijn kwalitatief heel goed, ook HP verkoopt slechte modellen (consumenten troep enzo..)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eMiz0r
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09-09 06:20
Net zoals veel andere mensen hier ben ik ook druk op zoek naar een gamelaptop die mn desktop kan vervangen. Momenteel twijfel ik tussen de Alienware m17x of de XXODD XNi8100x.

http://www.xxodd.nl/index.php?p=artikel&ID=485&e=1
http://www1.euro.dell.com...ware-m17x&s=dhs&cs=nldhs1

In beide laptops zou ik of de 4870 in crossfire (alienware) of de GTX 285M (xxodd) zetten. Ik zou er pakweg 3 jaar mee willen kunnen uitzitten. Storage ruimte is prettig (als multimedia server, beide laptops hebben HDMI uitgang), maar gewicht gaat op den duur meespelen natuurlijk. Zeker als je de laptop ook regelmatig op schoot neemt. Voor het echte gamewerk gebruik ik nog wel een aparte monitor, muis en toetsenbord.

Wat zijn jullie ideeën over de crossfire/SLI opstellingen? De 285M is nog vrij nieuw geloof ik, weinig benchmarks over te vinden... XXODD zegt mij als "merk" niks, Dell wel, maar zijn veel wisselende ervaringen over te vinden.

Van de m17x heb ik gisteren wat benchmarks gevonden op notebookreview, waarmee scores in 3d mark 06 werden gehaald tegen de 20.000, terwijl mijn PC 11.000 haalt (C2D 2,66 Ghz + 8800 GTS 512 MB). Dit zegt niet alles, maar omdat er zo weinig middelen zijn om prestaties te vergelijken is 3d mark wel enigzins leidend. Lastig kiezen!!

[ Voor 9% gewijzigd door eMiz0r op 22-03-2010 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 06:21
Wat is nu de meerwaarde van een i5 met 2,26 Ghz t.o.v. bijvoorbeeld een Core 2 Duo Mobile P8700 met 2,53 Ghz?

Ben er niet helemaal in thuis maar de Core 2 Duo lijken me ouder dan de i5, wat is de reden dat er dan weer terug gegaan wordt in Ghz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ghz zegt helemaal niets over de werkelijke snelheid
een hummer met 500 PK gaat ook nooit de snelheid halen van de F1 met dezelfde motor

vandaar dat we meestal de benchmarks erbij pakken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
Bedankt voor de korte verhelderende uitleg. Waarschijnlijk moet ik hem zo zien dat Pos 1 = snelst. Zal zo eens gaan uitzoeken wat al die andere kolommen in die tabel betekenen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
De positie is de klassering over het algemeen. Maar per applicatie kan het verschil weer anders zijn door alle techniek zoals dualcore, hyperthreading, cache grootte, kloksnelheid, architectuur, instructies etc etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

meeste laptops met c2d p8700 zijn volgens mij ook duurder dan laptops met i5, terwijl die toch echt beter is..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

de p8700 is een oud topmodel, zoets als de macbook, de combi van 160 GB hdd en 2 GB ram is niet meer van deze tijd, maar je betaalt nog steeds het volle pond

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joster
GENETX schreef op dinsdag 23 maart 2010 @ 13:24:
De positie is de klassering over het algemeen. Maar per applicatie kan het verschil weer anders zijn door alle techniek zoals dualcore, hyperthreading, cache grootte, kloksnelheid, architectuur, instructies etc etc.
En dat kan je dan waarschijnlijk afleiden uit de volgende kolommen: SuperPI 1M* | SuperPI 2M* | SuperPI 32M* | 3DMark06 CPU | Dhrystone | Whetstone | Cinebench R10 Rendering Single | Cinebench R10 Rendering Multi | wPrime 32 | wPrime 1024 | Sysmark 2004S.

Alleen jammer dat ik begod niet weet waar dit allemaal voor staat :D

Overigens op dezelfde site via de matrix een aantal keuze's ingevoerd op basis van hoe belangrijk je wat vindt (prestaties grafische kaart, prestaties processor, gewicht, schermgrootte, ergonomie, mobiliteit, etc) en daar kwam de DELL Studio 15/1557 i7-720QM voor mij als beste uit. Tot en met morgen kost deze slechts € 799,- bij Dell..!!

[ Voor 20% gewijzigd door Joster op 23-03-2010 19:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo, ik ben van plan om een laptop te kopen.

Budget: Liefst minder dan €1000

Wat ik er vooral op wil gaan doen is een beetje gamen, foto's bewerken, Films kijken enzovoort. 17" +
Het liefst een winkel dicht in de buurt bij Breda.
Dus heeft iemand een suggestie?
Ben trouwens van plan om hem dan maandag in de winkel te halen.

Dank u, Mitchel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

kijk hier eens naar: [Ervaringen] Sony Vaio VPC-E Series

Als ik me niet vergis, een 1080P 15.4" scherm voor net iets minder dan 1000 euro's

never mind... 17" plus...

[ Voor 9% gewijzigd door M2M op 27-03-2010 19:11 ]

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://www.mycom.nl/Produ...6%20%20i5430M/275741.aspx

Is deze laptop een beetje redelijk? jammer van de 15.6 maarja...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hangt ervan af wat je ermee gaat doen..

Voor gamen zou ik een laptop met een betere videokaart nemen, bv ati hd 5650, en die kun je nog wel krijgen voor hetzelfde geld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• karakedi
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 02:10
@Laconata kijk naar de sony e series, Zelfde prijs, beter kwaliteit, betere service en betere videokaart.

Voor iets rond de 800 euro heb de je volgende systeem:
cpu: i3-330m
gpu: hd5650
HD: 320 GB
Ram: 4 GB
Scherm: 1920x1080 voor 40 euro minder prijs hd ready scherm.

Ik zou die acer links laten liggen en voor de sony gaan.
Nadelen van de sony:
-lange wachttijden
-piepgeluid zie de e series topic

[ Voor 59% gewijzigd door karakedi op 28-03-2010 00:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TomAtTweakers
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 25-08 21:24
Verwijderd schreef op zaterdag 27 maart 2010 @ 18:57:
Hallo, ik ben van plan om een laptop te kopen.

Budget: Liefst minder dan €1000

Wat ik er vooral op wil gaan doen is een beetje gamen, foto's bewerken, Films kijken enzovoort. 17" +
Het liefst een winkel dicht in de buurt bij Breda.
Dus heeft iemand een suggestie?
Ben trouwens van plan om hem dan maandag in de winkel te halen.

Dank u, Mitchel.
Geen idee of je inmiddels al een laptop gehaald hebt, maar is de Dell Studio 17 niets voor jou? 17,3", de keuze uit verschillende CPU's van Intels i-lijn (i3, i5 of i7), ATI 5650 (behoorlijk sterke GPU), 4GB ram en 1600x900 pixels.
Enige nadeel voor jou is dat je hem niet in de winkel kan krijgen maar het moet bestellen op www.dell.nl.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zat al lange tijd te twijfelen tussen de ASUS N71JQ-TY005V, de ACER 7740G-628G64BN en de SONY VPC-F11S1E.

Nu eindelijk kunnen beslissen... de acer ligt momenteel bij vandenborre voor 789€ ipv 1.223,25€ :o. Hoe ze aan die prijs kunnen verkopen is een raadsel.

Bouwkwaliteit en klantendienst is wel minder hoor ik, maar voor deze prijs... :9. Ik heb al 5 jaar een aspire 1694 die het nog prima doet, hopelijk heb ik evenveel geluk met dit exemplaar.

BE : http://www.vandenborre.be...aOqqaQitbbe9nS6qaLu9nRqdn

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-04-2010 15:26 . Reden: Link toegevoegd. ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-06 08:58
TomAtTweakers schreef op woensdag 31 maart 2010 @ 16:59:
[...]

Geen idee of je inmiddels al een laptop gehaald hebt, maar is de Dell Studio 17 niets voor jou? 17,3", de keuze uit verschillende CPU's van Intels i-lijn (i3, i5 of i7), ATI 5650 (behoorlijk sterke GPU), 4GB ram en 1600x900 pixels.
Enige nadeel voor jou is dat je hem niet in de winkel kan krijgen maar het moet bestellen op www.dell.nl.
En de door DELL geleverde versie van de 5650 is prima overclockbaar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 15:23:
Ik zat al lange tijd te twijfelen tussen de ASUS N71JQ-TY005V, de ACER 7740G-628G64BN en de SONY VPC-F11S1E.

Nu eindelijk kunnen beslissen... de acer ligt momenteel bij vandenborre voor 789€ ipv 1.223,25€ :o. Hoe ze aan die prijs kunnen verkopen is een raadsel.

Bouwkwaliteit en klantendienst is wel minder hoor ik, maar voor deze prijs... :9. Ik heb al 5 jaar een aspire 1694 die het nog prima doet, hopelijk heb ik evenveel geluk met dit exemplaar.

Dat is zeker een hele goede prijs.. Bij laptopshop is ie bijvoorbeeld 1299 euro.
Ik heb trouwens de 5740 g, z'n kleine broertje dus; de versie met 8 gb en ati hd 5650, alleen de processor is minder snel (i5) maar nogsteeds prima. Leverd prima prestaties, ik game er erg veel op.
De bouwkwaliteit is overigens prima, niks mis mee. Dat is deels eigen inschatting, en deels bevestigd door een review op notebookcheck.net. Ik heb alleen geen ervaring met kopen in het buitenland.

Maar als je dat aandurft zou ik deze zeker aanschaffen. Prima koop volgens mij, er zit zelfs een blu-ray speler in :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 15:23:

Heb zelf ook getwijfeld tussen deze twee notebooks maar heb nu de knoop doorgehakt.
Ik ga voor de Acer Aspire 7745
Het enige nadeel is dat Acer gekozen heeft voor een Ati 5870 met ddr3 geheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• QoelQast
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 14-08 21:28
MSI GE600 oa. beschikbaar in Frankrijk [http://www.materiel.net] en Spanje [http://www.ofertaspcstock.com]
-> Binnenkort ook bij ons?
Specs gelijkaardig aan ASUS N61JA.
-> Aan elkaar gewaagd?

Zou er ook een N63-variant beschikbaar worden met de ATI Mobility HD 5730 aan boord?
Komt zeker met de NVIDIA GeForce GT 335M, maar deze komt niet in de buurt van de HD 5730.. :/
Anders N63 > GE600/N61JA, wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Allereerst leest je vraagstelling zeer irritant...

Over de GE600: Neem contact op met MSI zelf. Maar hij is zo te zien idd ongeveer gelijk, de specs komen namelijk grotendeels overeen. Ook een N63Ja (Ja = Core i-processor + HD 5730) is nog niet te vinden, maar kan zeker komen. Het lijkt een relatief kleine moeite voor Asus. Maar ook hier: Asus zal vast meer weten.

Alle genoemde notebooks zijn aan elkaar gewaagd. De GT335M is niet gelijk echt minder, maar mist vooral DX11....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 15 april 2010 @ 17:34:
[...]

Dat is zeker een hele goede prijs.. Bij laptopshop is ie bijvoorbeeld 1299 euro.
Ik heb trouwens de 5740 g, z'n kleine broertje dus; de versie met 8 gb en ati hd 5650, alleen de processor is minder snel (i5) maar nogsteeds prima. Leverd prima prestaties, ik game er erg veel op.
De bouwkwaliteit is overigens prima, niks mis mee. Dat is deels eigen inschatting, en deels bevestigd door een review op notebookcheck.net. Ik heb alleen geen ervaring met kopen in het buitenland.

Maar als je dat aandurft zou ik deze zeker aanschaffen. Prima koop volgens mij, er zit zelfs een blu-ray speler in :9
Ze hebben de prijs ondertussen weer veranderd naar 1.247,20€, heb gelukkig op tijd besteld :). Ben benieuwd wat ze gaan zeggen, ik moet hem begin volgende week gaan halen :+.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

taz3d_nl schreef op donderdag 15 april 2010 @ 20:16:
[...]

Heb zelf ook getwijfeld tussen deze twee notebooks maar heb nu de knoop doorgehakt.
Ik ga voor de Acer Aspire 7745
Het enige nadeel is dat Acer gekozen heeft voor een Ati 5870 met ddr3 geheugen.
Een ati hd 5870 (het is trouwens de 5850) met ddr3 geheugen is eigenlijk verspilling van je geld, dan kun je bijna net zo goed een met de hd 5650 nemen, scheelt je waarschijnlijk nog wel wat geld.
De 5850 heeft wel dubbel zo veel rekenkracht, maar door het ddr3 geheugen is de bandbreedte zo laag dat er niet snel genoeg informatie binnenkomt/uitgaat. De msi gx x40 serie hebben ati videokaarten met gddr5 geheugen, die zijn twee keer zo snel.
Dus als je echt top gameprestaties zoekt zou ik je keus nog eens heroverwegen.

@ QoelQast: dat de nvidia 335 niet bij de 5730 van ati in de buurt komt is wat overdreven, maar de 5730 presteert idd beter en is volgens mij ook zuiniger. En hij heeft idd de voordelen dx11 ondersteuning.

@ Nosta: nou dan heb je waarschijnlijk geluk gehad, goeie keus. Veel plezier met je nieuwe aankoop!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Firedre
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 06:16
Ik zoek ook een Multimedianotebook, en mijn oog viel op de Asus N90SC-UZ053V.

Voor dat geld Full HD; 18"4 1920X1080

Maar een T4400 en een GeForce GT 220M

Uiteraard benchmarks bekeken maar dat zegt niets over de praktijk.

Wil ermee internetten ( :o ) HD filmpjes van YouTube bekijken, Films downloaden, DVD's branden, Foto's van
de camera bewerken, en als het kan een spelletje spelen (voor het gamen heb ik een desktop)

Vinden jullie hiervan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

tsja, ik zou eerlijk gezegd geen 18" kopen, dat zijn echt bakstenen waar je u tegen zegt. de specs zijn ook niet om naar huis te schrijve..

je hebt een desktop, koop dan een mobiele 14" of 15" met lange accuduur, daar heb je waarschijnlijk meer aan.
een 18" wil je echt niet vaker dan een maand verplaatsen, deze zijn bedoeld als DTR voor mensen die geen kabelbende willen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
Verwijderd schreef op zaterdag 17 april 2010 @ 18:08:
[...]

Een ati hd 5870 (het is trouwens de 5850) met ddr3 geheugen is eigenlijk verspilling van je geld, dan kun je bijna net zo goed een met de hd 5650 nemen, scheelt je waarschijnlijk nog wel wat geld.
De 5850 heeft wel dubbel zo veel rekenkracht, maar door het ddr3 geheugen is de bandbreedte zo laag dat er niet snel genoeg informatie binnenkomt/uitgaat. De msi gx x40 serie hebben ati videokaarten met gddr5 geheugen, die zijn twee keer zo snel.
Dus als je echt top gameprestaties zoekt zou ik je keus nog eens heroverwegen.

@ QoelQast: dat de nvidia 335 niet bij de 5730 van ati in de buurt komt is wat overdreven, maar de 5730 presteert idd beter en is volgens mij ook zuiniger. En hij heeft idd de voordelen dx11 ondersteuning.

@ Nosta: nou dan heb je waarschijnlijk geluk gehad, goeie keus. Veel plezier met je nieuwe aankoop!
Klopt, het inderdaad een 5850. 8)
Hoeveel procent moet je dan ongeveer inleveren ten opzichte van ddr5 geheugen ?
De Asus n71jq is ook een leuk notebook maar qua specs is de Acer 7745 volgens mij toch sneller dan de Asus, deze 2 liggen met de prijs aardig dicht bij elkaar.
Een msi is ook een optie alleen ben ik niet echt op zoek naar een notebook dat bijna 50db aan geluid maakt bij full load. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door taz3d_nl op 17-04-2010 19:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

http://twisted-reviews.co...gb-ddr3-first-benchmarks/
Hierin zie je dat ie ver onder de maat presteert, wat ze trouwens niet alleen wijten aan het geheugen, maar evt ook aan de drivers.
Aangezien de hd 5850 de opvolger is zou je verwachten dat de prestaties beter zijn dan de 4850, en dat ie in de buurt komt van de 5870, maar dat is dus niet het geval. De bandbreedte wordt met gddr5 geheugen verdubbeld t.o.v ddr3 geheugen bij dezelfde snelheid; volgens mij kan gddr5 geheugen ook nog op een hogere snelheid draaien, waardoor het geheugen dus meer dan 2 x zo snel zou werken. Hij compenseert dat enigszins met het hoge aantal streamprocessoren, maar je ziet in de 3dmark testjes dat ie zeker 30 procent sneller zou zijn icm gddr5 geheugen, als je ervan uitgaat dat ie iets beter presteert dan de 4850..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

houd er wel rekening mee dat de mobility 5850 min of meer dezelfde specs heeft als de desktop 5750

clocks (core)# shadersmem
mobility 5850500-625800ddr3/grrd3/gddr5
desktop 5750700720gddr5
desktop 58507251440gddr5

vooral als er geen GDDR5 opzit valt de mobility 5850 ruim onder het niveau van de 5770, ik denk dat je dan richting de desktop 5670 (of beter gezegd: de 5730, mocht die uitkomen) gaat met 400 steam processoren (overigens wel 775mhz core clock)

botomline: wil je echt gamen, koop een desktop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Wat is 'echt gamen'? Een 5850 (met gddr5) is snel genoeg om de meeste games op full hd met hoog detail niveau te draaien.

Natuurlijk bereik je nooit de snelheid van desktops, maar je kunt prima gamen op een laptop: je levert wat in op prestaties, maar je laptop die waarmee je overal kunt zitten en altijd mee kunt nemen vind ik dat wel waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2011 11:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo allen

Hoop dat jullie me kunnen helpen.

zoek een laptop voornamelijk voor gaming , sc2 , heroes of newerth en shooters.

Budget rond de 800 euro

nu mijn wensenlijst:

scherm 15 tm 17.3 maakt me niet heel veel uit.

processor:

i5-430M (2,26 GHZ) of vergelijkbaar

geheugen:

3-4 gb

videokaart:

Heb ik bij laptops weinig verstand van :

Geforce GT330M schijnt een goede kaart te zijn voor gamen maar is duur(?) , is er een goede goedkopere Radeon versie van?

harddrive :

maakt me niet veel uit

Dit wordt mijn eerste laptop en is een gedeeltelijke desktop vervanging , is dit te doen voor rond de 800 euro?

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Tsja, een kaart van het kaliber GT 330M of HD 5650/5730 is wel nodig om goed te gamen. De rest van de door jou bedachte specs zijn wel goed voor je eisen. Ik zou zeggen, kijk eens naar de Dell Studio 17 of de Sony Vaio E. Dat zijn prima laptops voor je eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb een beetje zelf rondgespeurd en kwam op:

http://ecomm.euro.dell.co...=bsd&l=nl&cs=nlbsdt1&c=nl

Catalogusnummer: 2121 N0437002
Module Beschrijving Details bekijken
Base Vostro 3700 : Standard Base Better Config 1
Microsoft Operating System Nederlands Legitieme Windows® 7 Home Premium (32Bit OS) with Recovery DVD
Memory 4096MB (2x2048) 1333MHz DDR3
Keyboard Internal Nederlands Qwerty Keyboard
Video Card Graphics : Nvidia® Geforce™ GT 330M, 1GB Graphics
Hard Drive 320GB (7,200rpm) Serial ATA Harde Schijf
Optical Devices 8X DVD+/-RW Drive including Software
Wireless Networking Draadloze : ROW Dell Draadloze 1520 (802.11n) Half Mini Kaart
Cables 1 Meter Power Cord E-Series - European
Shipping Documents Dutch Docs with Start Up Guide
Gedis Bundle Reference N0437002
Standard Warranty 1 Year Collect and Return
Enhanced Service Packs 1Yr Basic Warranty - Next Business Day
Bluetooth ROW Dell Bluetooth 365 Card
Order Information Vostro Laptop V3700 Order - Netherlands
Primary Battery Batterij : Primary 6-cell 56W/HR LI-ION
Carrying Cases Belkin 17" Black/Red Sleeve - Orderable with 15.4" & 17" Inspiron Laptops only
Processor Intel® Core™ i5-430M Prozessor (2.26 GHz)
Dell System Media Kit Resource DVD : Vostro 3700 Diagnostics and Drivers
Colour Choice LCD Terug Cover : Silver WLAN Met Camera
LCD Tonen : 17.3in Widescreen High Definition+ (1600X900) WLED Anti-Glare
Microsoft Application Software Microsoft® Works 9.0 - Dutch
CompleteCare CompleteCare not selected
Protect your new PC AntiVirus: Nederlandse Trend (15 maanden abonnement) Antivirus Software
Power Supply 3 Wire 90W AC Adpater
Biometric Identification Palmrest : Fingerprint Reader Biometric
TOTAAL :€ 636,64
Totaal excl. BTW btw-tarief Totaal incl. BTW
€ 636,64 19,00 % € 757,60
Totale leveringskosten € 25,00 19,00 % € 29,75
Totaalprijs € 661,64 € 787,35

Hoef niet echt een camera en zo maar ja die zitten erbij .

Zoals ik al zei dit wordt mijn eerste laptop weet dus nog niet echt wat handig is ect , heeft iemand een betere gevonden voor de prijs en heeft iemand tips zo van dat zou ik eeecht niet nemen want...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op vrijdag 23 april 2010 @ 17:27:
Hallo allen

Hoop dat jullie me kunnen helpen.

zoek een laptop voornamelijk voor gaming , sc2 , heroes of newerth en shooters.

Budget rond de 800 euro

nu mijn wensenlijst:
...
Geforce GT330M schijnt een goede kaart te zijn voor gamen maar is duur(?) , is er een goede goedkopere Radeon versie van?
...
Als allround gaming en desktop replacement heb ik de volgende suggestie:

Bij Dixons hebben ze voor 600 euro een 18,4" (LED full hd!) laptop met een Geforce 240m (vrijwel gelijk aan de 330m) en die ondersteunt dx10.1, CUDA en Physx en eigen 1gig ddr3 ram. Verder zit er een Core2Dual T6500 processor in, 4gig mem, 320 gig hdd en een extra 2,5" hdd sata slot, een dvd rewriter. 4x usb, hdmi uit, vga uit, Expresscard slot, 5-1 cardreader.

Is wel van Packard Bell, maar zover ik het kan zien is de build quality geweldig. Het meest dikke kunstof voor de behuizing die ik ooit heb gezien.

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/T5tukywSxI75JUQW9AVKeTZk/full.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Is een full hd scherm wel zo handig als je wil gamen op een laptop? Als je een budget hebt van 800-1000 euri kom je meestal uit bij een ati 5650/5730 of een geforce gt 330 (waarbij ik de radeon kaarten zou prefereren boven de geforce), en daarmee kun je niet met hoge details op full-hd gamen. Maar als je dan een resolutie lager gaat, wordt het beeld dan niet vaag? Hoor wel eens dat je het beste kunt gamen op je native resolutie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 01:02:
...Maar als je dan een resolutie lager gaat, wordt het beeld dan niet vaag? Hoor wel eens dat je het beste kunt gamen op je native resolutie.
Ben geen gamer maar op halven van de resolutie ziet het op een TFT ook goed uit. Native is het beste uiteraard.

Net een potje NFS2 gedaan (op720p), geniaal snel, ik heb dat wel anders gezien :D

Nu weer interesse in stuur en pendalen en meuk :9 :$ voor mij heeeeel lang geleden dat ik een game langer dan 5 seconden leuk vond

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 24-04-2010 01:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@ krusher bedankt voor de tip het lijkt me inderdaad een goede laptop echter kan ik hem niet voor 600euro vinden op de dixon site:

http://www.dixons.nl/De_o...fault.aspx#specifications

alleen voor 750 en voor die prijs kan ik net zo goed die van dell kopen die ik hierboven heb gelinked.

had jij een speciale aanbieding ofzo?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op zaterdag 24 april 2010 @ 09:33:
@ krusher bedankt voor de tip het lijkt me inderdaad een goede laptop echter kan ik hem niet voor 600euro vinden op de dixon site:...

had jij een speciale aanbieding ofzo?
:$

Stond een paar dagen geleden nog voor €600 op de site, kennelijk inderdaad een speciale aanbieding..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzarismo
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 09-09 21:01
Ben op zoek naar een laptop om met Cubase aan de slag te gaan. Verder wil ik hem ook nog gebruiken voor films via hdmi op tv af te spelen.. Het moet er een worden voor de langere termijn.
Ik ben op zoek gegaan en ik denk dat ik mijn besluit heb genomen maar omdat hier de specialisten zitten vraag ik jullie of dit een verstandige keuze is en of jullie nog een beter alternatief hebben.

Naar alle waarschijnlijkheid gaat mijn keuze vallen op 1 van deze laptops
HP-Pavilion DV6-2140ED
HP-Pavilion DV7-2260ED

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Zou je iets meer kunnen vertellen zoals je budget? Heb je verder vele open in cubase, of hoe ik het ook maar moet zien.. Het lijkt me dat veel pixels wel handig is om overzicht te houden. Moet hij verder ook draagbaar zijn (omdat je een 15,6" en 17,3" notebook hebt gekozen, waar juist die grens eigenlijk ligt). Ik denk, afhankelijk van de antwoorden, dat er nog wel een betere optie is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzarismo
Ik wilde er max 750 aan uitgeven. Maar als iemand mij er van kan overtuigen dat ik voor 800 euro mijn geld beter besteed dan kan ik daar over nadenken :).
Verder wil ik een firewire aansluiting ivm externe geluidskaart.
Hij hoeft niet draagbaar te zijn.
Snelheid harde schijf 7200 rpm.
Kloksnelheid zo hoog mogelijk.
min 4 gig werkgeheugen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Vraag jezelf vooral af hoeveel pixels je nodig hebt voor een goed overzicht. Ik weet niet of een 15,6" laptop met 1366x768 pixels wel volstaat voor je taken. Iets leuks dat ik egenkwam was nog de Dell Studio 17 met een multitouch scherm. Dan zou je wellicht eenvoudiger de schuiven kunnen veranderen tijdens het bewerken. De DV-7 ven HP lijkt me achterhaald in ieder geval.

Ik zou, naast je eisen aan de schermresolutie voornamelijk letten op de processor. Een Core i-serie is zeker aan te raden. Vergeet niet dat een i3 330M op 2,13GHz een C2D P8700 op 2,53GHz bijhoud. Kloksnehleid zegt niet alles. Verder zal elke laptop wel volstaan met specs die aan jou eisen voldoen, maar wellicht kun je ergens nog handige extra's wegtoveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzarismo
Heb ook even op dell.nl gekeken. Maar zo'n multitouch scherm dat lijkt me niks eigenlijk. Denk dat ik dan voor deze zou gaan: http://www1.euro.dell.com...31~studio-1747_n0074907~~

Ik zie dat ik de boel nog naar mijn eigen wensen kan aanpassen. Mijn vraag is welke windows 7 editie ik er het beste op kan zetten..? Ook vroeg ik me af of het slim is om zoveel geld uit te geven voor garantie? Aangezien je tegenwoordig bijvoorbeeld ook een buitendedeur verzekering hebt waar je tegen schade en diefstal verzekerd bent..

Wel een fijne site trouwens :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zanzarismo schreef op zondag 25 april 2010 @ 21:03:
Heb ook even op dell.nl gekeken. Maar zo'n multitouch scherm dat lijkt me niks eigenlijk. Denk dat ik dan voor deze zou gaan: http://www1.euro.dell.com...31~studio-1747_n0074907~~
goede keus, mijn ouders hebben er ook een.
Ik zie dat ik de boel nog naar mijn eigen wensen kan aanpassen. Mijn vraag is welke windows 7 editie ik er het beste op kan zetten..?
de goekoopste, het verschil tussen de versies is niet zo groot
Ook vroeg ik me af of het slim is om zoveel geld uit te geven voor garantie? Aangezien je tegenwoordig bijvoorbeeld ook een buitendedeur verzekering hebt waar je tegen schade en diefstal verzekerd bent..
als je hem vaak meeneemt is dat wel aan te raden, anders maak het niet zoveel uit wat je kiest, het blijft natuurlijk duur (al hoeft hij maar 1x stuk te gaan voordat je het geld hebt terugverdiend)
de garantie dekt geen eigen risico, als je hem laat vallen is het je eigen schuld, of je moet accidental damage erbij nemen (maar dat kost al helemaal veel $$$)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanzarismo
Thanks voor de snelle reacties en de hulp! Denk dat ik 'm morgen ga bestellen :) Zal mijn ervaringen ook hier posten..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo

Ik heb het topic over 'LET OP WAT MOET IK KOPEN...' doorgenomen en blijf twijfelen tussen twee systemen.

Momenteel twijfel ik tussen de Dell Studio 15 met volgende onderdelen incl. 3 jaar garantie voor de prijs van €875,70:

INTEL® CORE™ i5-520M (2,4 GHZ, VIER THREADS, TURBO BOOST TOT 2,93 GHZ, 3 MB CACHE)
4.096 MB 1333 MHz Dual Channel DDR3 SDRAM [2 x 2.048]
500 GB (5.400 rpm) Seriële ATA-harde schijf
1 GB ATI Mobility Radeon™ HD5470 grafische kaart
DVD +/- RW Drive (read/write CD & DVD) with DVD Burn software

en de ASUS N61JV JX002V met volgende onderdelen:

Intel Core i5 430M ( Dual-Core ) 2.26 GHz
4 GB - DDR3 SDRAM - 1066 MHz ( 2 x 2 GB )
500 GB - Serial ATA-150 - 5400 tpm Harde schijf
NVIDIA GeForce GT 325M 1 GB DDR3 SDRAM
DVD±RW (±R DL) / DVD-RAM
16" TFT 1366 x 768 ( WXGA ) LED-backlit met geïntegreerde 2MP camera

-----------

De GPU van de Asus zou een stuk beter zijn maar het doel van de laptop is niet om te gamen, eerder voor zakelijk gebruik en beperkt multimediaal gebruik (filmpje kijken, afspelen van muziek). Ik draai geen zware programma's maar doe wel vaak aan multitasking. Is het verschil van CPU merkbaar tussen de Dell en de ASUS? Welke van de twee systemen zouden beter geschikt zijn? Mijn budget houd ik liever beperkt tot maximum €900 incl. garantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik denk niet dat je het verschil gaat merken, de echte kracht komt pas naar voren bij applicaties die veel gebruiken. Beide laptops zijn meer dan snel zat voor de genoemde taken als ik het zo lees, wss zal zelfs een Core i3 330M je ruimschoots volstaan. Maar meer details over je echte gebruikersdoelen (en met name ook welke software etc) zou ons in staat stellen het advies te verbeteren.

Ik zou, zoals ik het nu zie, dus wat geld in eigen steken en de Dell met een wat minder krachtige CPU uitrusten. Mocht je je laptop veel thuis gebruiken op een bureau, dan zou je daar wellicht een monitor voor kunnen kopen om zo lekker de werkruimte te hebben, iets dat bij multitasken dan wel erg welkom is ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mja, qua duurzaamheid kan zo'n krachtigere CPU toch tellen of niet?

Het doel van mijn laptop is echter redelijk basic:
Office (Word, Excel zonder zware berekeningen, PPT), Adobe, basisfotobewerkingsprogramma's en wat andere tools zoals capturen van fragmenten, Surfen, WiMediaPlayer... Maar wel meestal tegelijk daar ik met verschillende dingen tegelijk bezig ben om tot één eindproduct te komen. Zware software zit er normaal gezien niet echt tussen.

Mijn huidige laptop (Acer Aspire 5600) heeft het daar echter heel moeilijk mee. Verder kijk ik soms (dus niet vaak) een filmpje op mijn laptop. Wat ik wel een leuke meerwaarde vind, is als het geluid degelijk is. Ik verwacht geen surround sound of wat dan ook, maar wel liefst een fatsoenlijk geluid daar ik een muziekliefhebber ben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Verwijderd schreef op woensdag 05 mei 2010 @ 09:33:
Mja, qua duurzaamheid kan zo'n krachtigere CPU toch tellen of niet?
Hoe bedoel je dat? Qua levensduur of tijd dat hij bij blijft?

Dat laatste is zeker niet meer het geval. Processors zijn zo krachtig dat je dat moment niet snel mee gaat maken. Die 133MHz of 266MHz ga je nooit merken. Eerder zal je geheugen te weinig zijn of kom je opslagruimte te kort.
Het doel van mijn laptop is echter redelijk basic:
Office (Word, Excel zonder zware berekeningen, PPT), Adobe, basisfotobewerkingsprogramma's en wat andere tools zoals capturen van fragmenten, Surfen, WiMediaPlayer... Maar wel meestal tegelijk daar ik met verschillende dingen tegelijk bezig ben om tot één eindproduct te komen. Zware software zit er normaal gezien niet echt tussen.

Mijn huidige laptop (Acer Aspire 5600) heeft het daar echter heel moeilijk mee.
Maar heb je die laptop ook al eens leeg gehaald? De Aspire 5600 is een oud model inmiddels en als je die tussentijds niet eens leeg hebt gehaald, dan is hij idd goed traag geworden.
Verder kijk ik soms (dus niet vaak) een filmpje op mijn laptop. Wat ik wel een leuke meerwaarde vind, is als het geluid degelijk is. Ik verwacht geen surround sound of wat dan ook, maar wel liefst een fatsoenlijk geluid daar ik een muziekliefhebber ben.
Koop een leuke speakerset of koptelefoon. Goed geluid en laptops do not mix :N
Pagina: 1 2 3 4 5 Laatste