Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties86
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-09 19:49
Ik kan over de X72jr niets vinden in de pricewatch. Wat zijn de specs daarvan?
Het klopt iig dat ze de laatste tijd bij Asus erg veel modellen uitbrengen die dicht bij elkaar liggen. Hopelijk komt er binnenkort wat meer duidelijkheid in de reeks.

Zelf vind ik idd het grootste nadeel van de mac de prijs. Daarnaast werken lang niet alle games op een Mac. Het feit dat een mac zoveel sneller is twijfel ik ook aan. Zeker nu windows 7 uit is zal dit weinig onder doen voor een mac en het verschil tussen core duo en i5 ga je dan ook zeker merken. Bovendien is windows ook al tijden erg stabiel. Met virussen kan je wel wat meer problemen krijgen bij windows omdat er simpelweg meer virussen worden ontwikkeld voor windows, maar met een beetje virusscanner moet je hier ook geen problemen mee hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

zie hier specs pricewatch: Asus X72JR-TY019V

heb wind7 2 dagen geprobeerd werd hier niet echt vrolijk van
spelletjes heb ik xbox voor
mac komt ook met i5 maar duocore mac was vergelijkbaar met i5 wind scheelde niet zo veel het is ook wel een zeer verschillend systeem

volgens mij is het hele i5 gebeuren meer verkoop en is het nog niet goed uitgeballanceerd
verkopers zijn lyrisch hierover en 9van 10 laptobs die worden verkocht zijn asus momenteel

gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

x72 is ook niet meer verkrijgbaar is ongeveer 1maand in verkoop geweest en opvolger is i3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties86
Een groot verschil tussen de X72JR en de N61JA is het scherm. De N61 heeft 16 inch en 1366x768 pixels. De X72JR is 17,3 inch met 1600x900 pixels. Zelf vind ik het aantal pixels van de N61 wat aan de lage kant (nadelig bij internetten, tekstverwerken etc, voordelig bij gamen). De X72 is dan weer redelijk groot en daarom meer een desktop replacement die je niet echt relaxed elke dag wil mee slepen.

Ik ben erg benieuwd waar jij de bewering vandaan haalt dat een windows i5 even snel is als een mac dual core. Qua snelheid is deze nieuwe generatie superieur aan de oude generatie. Nu zal mac OS wat efficienter geprogrammeerd zijn, maar ik kan mij nauwelijks voorstellen dat dit het verschil tussen de twee generaties processoren doet opheffen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nadat ik mijn maandagmorgen machine asus x72jr na 2dagen godzijdank weer kon inleveren voor 800e
heb ik met verkoper saturn nog gebabbeld dat ik niet te spreken was over i5, mijn ouwe hp530 zonder duo deed hier niet veel voor onder na mijn mening
toen over mac gesproken en dualcore mac deed niet veel of niet onder vergeleken bij deze asus i5 omdat het 2verschillende systemen zijn.

hoe dan ook,ik ben zeker geen computer exper als ik er na kijk doet i het soms al niet meer
voor alles is wel wat te zeggen.
ik heb het wel even gehad met nieuwe laptob aanschaffen eerst maar eens de kat uit de boom kijken
blijft beetje een raar gebeuren momenteel
en mac komt ook met i5 en i7 zal ook wel weer niet voor niets zijn
kwa snelheid is het,het geld nu nog niet waard

eerst maar eens xbox in netwerk draaiende zien te krijgen dit is voor mij al 10 jaren plan
succes er mee gr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

trouwens specs op papier en praktijk zijn lang niet altijd gelijk
i5 is vast wel sneller maar dan moet de hele computer daar perfect om heen gebouwd zijn,hieraan zal het nog wel ontbreken.

nu hou ik er maar over op anders droom ik nog iiiiiiiiiiiiitjes

bedankr gr..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hey allemaal,

ik ben op zoek naar een multimedia laptop. voornamelijk om op internet te gaan, te downloaden, films uit te pakken en te repareren en over een tijdje ook mijn eigen hd video's gaan bewerken van mijn camcorder.

Ik heb deze gevonden:
Asus N61JQ:
Prijs: verwacht tussen de 1000 en 1300 euro
http://www.asus.com/product.aspx?P_ID=ZfpnPRZ5UxVOtrHJ
processor: core i7 720QM
RAM: 4Gb 1066 Mhz
HDD: 500Gb 7200 rpm
Display: 16" HD 1366x768
Optisch: DVD writer
Graphics: ATI Mobility Radeon HD 5730, 1Gb
alleen heb ik hem nog niet in een nederlands sprekend land kunnen vinden ;)

Dell Studio XPS 16:
Prijs: 1300 euro
http://www1.euro.dell.com...io-xps-16&s=dhs&cs=nldhs1
processor: core i7 820QM
RAM: 4Gb 1333 Mhz
HDD: 500Gb 5200 rpm
Display: 1920*1080 HD RGB/Led 16 inch
Optisch: DVD writer
Graphics: ATI Radeon HD 4670 1Gb

Of deze:
Sony VAIO F:
Prijs: 1240 euro
processor: core i7 720QM
RAM: 4Gb 1333 Mhz
HDD: 128Gb SSD
Display: 1920*1080 HD 16 inch
Optisch: BD writer
Graphics: Geforce 330M 1Gb

Voor wat ik er mee ga doen, welke zouden jullie kiezen? Mijn voorkeur gaat op dit moment naar de Asus N61JQ uit. Kijk maar naar het filmpje onder de link van de N61JQ.
Of hebben jullie nog andere opties in dezelfde prijsklasse?

Greetz Marco

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 21-02-2010 04:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties86
Aangezien je HD video bewerking wilt gaan doen lijkt me een full hd scherm wel een must. Om die reden zou de Asus af vallen. Verder zou ik nooit kiezen voor een XPS met i7 820 processor. Deze laptop wordt geplaagd door trottling problemen (terugschakelen van de processor/gpu omdat de adapter te weinig stroom kan leveren). Hoe zwaarder de processor, hoe erger dit probleem.

Van deze blijft dan de sony over. Wel zou je ook nog kunnen kijken naar de N71JQ. Deze is wel een maatje groter, maar heeft een hogere resolutie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallant
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 10-03-2022
Verwijderd schreef op zondag 14 februari 2010 @ 19:43:
ik ben aan het twijfelen tussen twee notebooks namelijk

HP Pavilion DV7-3160ED €1099,-
Processor: Intel® Core™ i7 720QM (1.6GHz)
Geheugen: 4 GB DDR3
Harde schijf: 640 GB SATA
Videokaart: NVIDIA GeForce GT230M , 1 GB
Accucapaciteit 8 Cells
Volgens HP zit er een GeForce® GT 320M in, ik dacht dat die graka nog minder is. Correct me if I am wrong.
http://h10010.www1.hp.com...4074368-4116250.html#null

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19-05 22:11
Hey,

Ik ben van plan de volgende laptop te kopen: Asus N61JV-JX025V (http://www.bcc.nl/product/asus-n61jv-jx025v)
Ik ben er wel van overtuigd dat deze laptop aan mijn eisen voldoet, maar ik twijfel of de prijs redelijk is. De bcc staat er niet om bekend om altijd extreem goedkoop te zijn. Het probleem is dat ik dit type laptop nergens anders te koop zie, dus ik kan het niet vergelijken.
In de tweakers pricewatch staan wel laptops met een vergelijkbaar modelnummer, maar die zijn zo'n 50 a 100 euro duurder.
Is deze laptop dus een goede aankoop, of laat ik me afzetten door bcc en kan ik beter een andere laptop kopen met dezelfde eigenschappen/specificaties, maar voor een lagere prijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties86
Voor die prijs is dat een prima laptop, echter twijfel ik wel aan de correctheid van de specs. Ten eerste staat er dat het een full hd scherm is. Asus heeft meestal veel lagere resoluties in zijn laptops zitten. Daarnaast is er ook niets te vinden over deze laptop op internet (bijv. google). Dus als het klopt wat op de site staat is het zeker een goede koop, maar overtuigd van de echtheid ben ik niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mathijsjansen86 schreef op zondag 21 februari 2010 @ 12:56:
Aangezien je HD video bewerking wilt gaan doen lijkt me een full hd scherm wel een must. Om die reden zou de Asus af vallen. Verder zou ik nooit kiezen voor een XPS met i7 820 processor. Deze laptop wordt geplaagd door trottling problemen (terugschakelen van de processor/gpu omdat de adapter te weinig stroom kan leveren). Hoe zwaarder de processor, hoe erger dit probleem.

Van deze blijft dan de sony over. Wel zou je ook nog kunnen kijken naar de N71JQ. Deze is wel een maatje groter, maar heeft een hogere resolutie
thnx voor je info :) Ik zal eens naar die N71JQ kijken. Wat is jullie bevindingen van de Sony VAIO f-series? Is het waar voor je geld?

Ik heb de configuratie van de Sony een beetje aangepast, ipv van de 500Gb 7200rpm heb ik nu gekozen voor een SSD 128Gb. Is het een grote vooruitgang voor de notebook als ik een SSD pak, of is het beter een grote opslag-capaciteit in de laptop te hebben?

Alvast bedankt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties86
Voor bevindingen van de sony F-serie kan je het best in het daarvoor bestemde topic kijken, daar moeten genoeg ervaringen instaan om een goed beeld te krijgen.

Een SSD is extreem snel in het uitlezen van data. Als je op de SSD je besturingssysteem zet en al je programma's hierop installeerd zullen deze razend snel opstarten (ervaringen zijn dat bijv. je browser binnen een seconde op zal starten en ook windows vele malen sneller).

Voor normale opslag is een klassieke HDD geschikter omdat deze veel goedkoper is. In jouw geval zou je dan dus voor de HD video bewerking beter een externe HDD moeten aanschaffen en een SSD in je bloedsnelle laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 05-09 21:17
Verwijderd schreef op zondag 21 februari 2010 @ 19:32:
[...]

thnx voor je info :) Ik zal eens naar die N71JQ kijken. Wat is jullie bevindingen van de Sony VAIO f-series? Is het waar voor je geld?

Ik heb de configuratie van de Sony een beetje aangepast, ipv van de 500Gb 7200rpm heb ik nu gekozen voor een SSD 128Gb. Is het een grote vooruitgang voor de notebook als ik een SSD pak, of is het beter een grote opslag-capaciteit in de laptop te hebben?

Alvast bedankt.
Ben zelf ook van plan om de Asus N71JQ te kopen, leuk notebook met goede grafische prestaties.
Echer is dit notebook nog nergens leverbaar in nederland, ben al bijna 2 weken alle webshops in pricewatch aan het checken.
De Acer Aspire 7740G-628G64BN is ook een alternatief voor de N71JQ, deze heeft een core i7 620m, ati 5650, 640gb hdd en een blue ray drive.
De prijs is ongeveer het zelfde als de Asus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

taz3d_nl schreef op zondag 21 februari 2010 @ 20:14:
[...]

Ben zelf ook van plan om de Asus N71JQ te kopen, leuk notebook met goede grafische prestaties.
Echer is dit notebook nog nergens leverbaar in nederland, ben al bijna 2 weken alle webshops in pricewatch aan het checken.
De Acer Aspire 7740G-628G64BN is ook een alternatief voor de N71JQ, deze heeft een core i7 620m, ati 5650, 640gb hdd en een blue ray drive.
De prijs is ongeveer het zelfde als de Asus.
Ik ben niet zo kapot van Acer, het zal een Asus of een Sony worden. Ik ben wel benieuwd wanneer de N61Jq en de N71JQ naar Nederland komen en ik ben ook erg benieuwd naar de prijs van de laptops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 28-08 19:48

Snappie88

Mr. Hollywood

Ik heb eergisteren bij de Mediamarkt de Acer Aspire 5740G-438G64BN gehaald, welke daar voor € 900,- in de aanbieding is. Wat betreft specs ziet het er goed uit (Intel i5 430M, Radeon Mobility 5650, 8 GB DDR3, 640 GB HDD), scherm is 15.6" met een max. resolutie van 1366x768 wat wellicht te klein is voor sommigen hier maar voor mij meer dan genoeg (ik game op mijn thuislaptop immers ook nog steeds op 1280x1024). HDD draait ook op slechts 5400 RPM's maar dat zijn tot nu toe de enige 'nadelen'. Gisteravond Dragon Age Origins met alles op max gedraaid, en dat was geen probleem. Mogelijk voor meer mensen die op zoek zijn naar een draagbare krachtpatser en zich over 't feit dat het een Acer is heen kunnen zetten een leuke betaalbare optie.

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bratzz
  • Laatst online: 05-09 19:55
Snappie88 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 10:19:
Ik heb eergisteren bij de Mediamarkt de Acer Aspire 5740G-438G64BN gehaald, welke daar voor € 900,- in de aanbieding is. Wat betreft specs ziet het er goed uit (Intel i5 430M, Radeon Mobility 5650, 8 GB DDR3, 640 GB HDD), scherm is 15.6" met een max. resolutie van 1366x768 wat wellicht te klein is voor sommigen hier maar voor mij meer dan genoeg (ik game op mijn thuislaptop immers ook nog steeds op 1280x1024). HDD draait ook op slechts 5400 RPM's maar dat zijn tot nu toe de enige 'nadelen'. Gisteravond Dragon Age Origins met alles op max gedraaid, en dat was geen probleem. Mogelijk voor meer mensen die op zoek zijn naar een draagbare krachtpatser en zich over 't feit dat het een Acer is heen kunnen zetten een leuke betaalbare optie.
Jammer, deze stond vorige maand met de 19% btw aktie aan slechts 750 euro, heb er zelf nog naar gekeken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties86
Ik wil je niet ongelukkig maken, maar 900 euro voor die specs is naar mijn idee echt aan de hoge kant. Neem bijvoorbeeld de sony vaio E serie, deze heeft vergelijkbare specs voor zo'n 800 euro. En dan heb je ook nog het voordeel dat je een sony hebt ipv een Acer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mathijsjansen86 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 13:32:
Ik wil je niet ongelukkig maken, maar 900 euro voor die specs zijn naar mijn idee echt aan de hoge kant. Neem bijvoorbeeld de sony vaio E serie, deze heeft vergelijkbare specs voor zo'n 800 euro. En dan heb je ook nog het voordeel dat je een sony hebt ipv een Acer.
De acer heeft wel 8gb ram. Dus voor 900 euro vind ik die wel meevallen (behalve dat het een acer is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

een acer is prima, zolang hij het maar blijft doen, als student kan ik daar helaas niet op vertrouwen :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties86
Verwijderd schreef op maandag 22 februari 2010 @ 13:39:
[...]

De acer heeft wel 8gb ram. Dus voor 900 euro vind ik die wel meevallen (behalve dat het een acer is).
8 gb ram is complete overkill in een laptop. 4 is meer dan genoeg. Dat zal ook wel de reden zijn dat de laptop zo duur is, want geheugen modules van 4gb zijn veel duurder dan modules van 2gb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

Mathijsjansen86 schreef op maandag 22 februari 2010 @ 13:32:
Ik wil je niet ongelukkig maken, maar 900 euro voor die specs is naar mijn idee echt aan de hoge kant. Neem bijvoorbeeld de sony vaio E serie, deze heeft vergelijkbare specs voor zo'n 800 euro. En dan heb je ook nog het voordeel dat je een sony hebt ipv een Acer.
Tja, moet zeggen dat ik het van Sony laptops niet warm of koud krijg, iets wat de meest Tweakers hier met Acer hebben ;) Daarnaast had ik ook nogal specifieke eisen wat betreft specs en levertijd, waardoor de Dell Studio 17 (mijn eerste keuze) en de Asus N61 (mijn tweede keuze) al afvielen. Nu een laptop voor een mooie prijs (nee, duur is ie echt niet met deze specs, jou Sony is 100 euro goedkoper maar mist wat harde schijfruimte en geheugen -en ja ik weet dat het op dit moment een overkill is- en de N61 is bijna zelfde specs en prijs). Reden dat ik 't hier post is ook maar om andere mensen die een deadline hebben wat betreft levertijd erop te wijzen dat dit een mooi alternatief is als ze voorbij 't feit dat het een Acer is kunnen kijken. Ongetwijveld kan men met goed zoeken wel wat betere deals kan vinden, maar dan zit je bijna automatisch met levertijden te kutten.

[ Voor 6% gewijzigd door Snappie88 op 23-02-2010 11:39 . Reden: typo ]

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb me nu braaf door 5 pagina's computertaal heengeploegd en ik begrijp dat de aangeraden multimediacomputer niet of moeilijk verkrijgbaar is. Even een vraagje dan naar de alternatieven voor dit gebruikersprofiel:
- betrouwbare thuiscomputer
- geen games (sorry) maar wel foto's bewaren en verzenden, dvd's bekijken
- snel opstarten (internet)
- met meerdere programma's naast elkaar kunnen werken.
- online verkrijgbaar (of anders winkel in Belgie, ga niet meer naar MM).
Thanks!

Edit: ik kan zelfs op de Asus website(s) niets terugvinden over de aangeraden notebooks, of ligt dat aan mij?

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 23-02-2010 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties86
De meeste laptops die in dit forum genoemd zijn, zijn ook bedoeld voor games. Zeker de aangeraden N61JA heeft een prima videokaart. Om een duidelijk beeld te krijgen van je eisen heb ik nog wat vragen:

-Wat is je budget?
-Wat is de gewenste grootte en daarmee ook de verplaatsbaarheid?
-Je hebt het over DVD's kijken, moeten hier nog speciale aansluitingen op de laptop zitten voor het aansluiten van een tv. Of is Full HD in combinatie met HDMI een vereiste?

Wat snel opstarten (internet) betreft heeft Sony onlangs wel een leuke laptop serie uitgebracht. De E-serie heeft een 'web' button waarmee snel het internet kan worden opgestart. Er wordt dan een linux distributie gedraaid, wat veel sneller is dan eerst te moeten wachten totdat Windows is opgestart.

Ik kan je verder aanraden eens in de pricewatch te kijken en te kijken welke laptops passen bij je eisen over prijs/formaat etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Dank je voor je vlotte antwoord. Ik ben vrij makkelijk (qua laptop dan) en de grootte ervan maakt me eigenlijk niet zoveel uit: hij is voornamelijk bedoeld voor thuis op de bank.
Budget: zo ergens tussen de 500-800 Euro is prima, als ik daarvoor ook maar iets krijg wat een paar jaar meegaat (bij normaal gebruik).
- In principe is het idee dat ik de dvd's zonder tv wil kunnen afspelen. Full HD is voor mij echt geen vereiste.

Ik zag inderdaad dat de 'multimedia' laptops nogal op games gericht zijn. Omdat ik het gebruik voor foto's en videos toch het belangrijkst vind, denk ik beter een multimedia laptop te kopen dan een 'basis' laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 24-08 22:14
Hoogstwaarschijnlijk wordt het voor de studio 15 (N0055802)( t.o.v. de inspiron 1545 (N0054507))
Zou ik nu 619 euro voor betalen t.o.v 539,01 ( die ene cent..lol).
Voor de wireless kaart
Welke van de twee is het beste ? Wat is het verschil ertussen ? Kan het zelf niet vinden, dus als iemand het mij kan uitleggen, gaarne...

Dell Wireless 1520 halve minikaart (802.11n) [Inbegrepen in prijs]
Aanbevolen door Dell

Intel® Wireless LAN 6200 2x2 802.11a/b/g/n card (EUR) [minderprijs € 5,00]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• demolition_man
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:20
Weet iemand waar de Asus N71JQ te koop is met blu-ray speler? Op amerikaanse websites vind ik die wel. Je kan daar soms zelfs de laptop helemaal customizen. Waarom kunnen we dat in NL niet? De m6va die ik nu heb kon ik wel iets aanpassen bij laptops4u maar die zijn er niet meer =\

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties86
Verwijderd schreef op dinsdag 23 februari 2010 @ 16:46:
Dank je voor je vlotte antwoord. Ik ben vrij makkelijk (qua laptop dan) en de grootte ervan maakt me eigenlijk niet zoveel uit: hij is voornamelijk bedoeld voor thuis op de bank.
Budget: zo ergens tussen de 500-800 Euro is prima, als ik daarvoor ook maar iets krijg wat een paar jaar meegaat (bij normaal gebruik).
- In principe is het idee dat ik de dvd's zonder tv wil kunnen afspelen. Full HD is voor mij echt geen vereiste.

Ik zag inderdaad dat de 'multimedia' laptops nogal op games gericht zijn. Omdat ik het gebruik voor foto's en videos toch het belangrijkst vind, denk ik beter een multimedia laptop te kopen dan een 'basis' laptop.
Zie hier een selectie van laptops in de pricewatch http://tweakers.net/price...eAlqbEhzB_Qqqd-BGyyWJZljc

Aangezien je er mee op de bank wilt gaan zitten lijkt me een laptop van 15.6 inch het handigst ivm het gewicht. Hier is ook prima een film op te kijken. Daarnaast wil je een aantal jaar verder met de laptop en daarom kan ik ook een processor uit de core i3 of i5 reeks aanraden. Daarnaast heb ik nog een selectie gemaakt van de merken MSI, Dell, Sony en Asus (lichtelijk persoonlijke voorkeur in deze selectie ;))

Ik zou zeggen kijk even tussen deze pricewatch en ga ook even naar de dell website (studio 15) of de sonystyle website (e-serie) voor het zelf samenstellen van een laptop en kijk wat het beste is voor jouw wensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Heeft iemand enig idee wanneer de Asus N71JQ nu daadwerkelijk uitkomt...ik ben al enkele weken aan het wachten en verschillende site in de gaten aan het houden echter de te verwachten levertijd schuift steeds op.

Ik zag op ebay.com dat ie in de VS op 5 maart leverbaar is. In belgie is er al een N71JQ leverbaar maar dat is er een met een azerty toetsenboerd wat ik niet echt praktisch vind.

Wie O Wie komt er met het antwoord???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Hey,

Ik zit erg te twijfelen tussen 2 laptops.
De ene laptop is de Asus N61JV-JX025X die ik bij hier zou kopen: http://www.bcc.nl/product/asus-n61jv-jx025v
De andere laptop is de Sony Vaio VPC-EB1M1E/T die hier is te koop: pricewatch: Sony Vaio VPC-EB1M1E/T

Welke van deze 2 kan ik het beste kopen?

En als ik dan voor de Sony ga, is het dan de moeite om 100 euro extra te betalen voor de Sony Vaio VPC-EB1S1E/BJ (pricewatch: Sony Vaio VPC-EB1M1E/T)

[ Voor 23% gewijzigd door vinnieminnie op 24-02-2010 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties86
Zoals ik al eerder heb gezegd heb ik zo mijn twijfels bij de Asus op de BCC website. Hier is verder niets over te vinden en een Full HD scherm in een Asus laptop is een unicum. Als de specs wel waar zijn, dan is dat zeker de beste optie gezien de prijs.

De Sony vaio's kan je trouwens beter zelf samenstellen op sonystyle. Zo kan je zelf je eigen eisen stellen en de prijs is ongeveer gelijk aan de prijs van de webshops.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Ik denk dat het beeldscherm inderdaad niet Full HD is, maar een 1366x768 resolutie heeft. Is het in dat geval nog steeds de betere van de twee? De processor van de Asus is ietsjes beter, maar de videokaart van de Sony is weer beter, toch?

Edit: Hij is op sonystyle zo'n 40 euro duurder, met dezelfde specificaties.

Edit2: Als ik nou een prijsklasse hoger ga, kan ik dan beter voor de Asus N61JA-JX046X of voor de
VPCEB1X5E gaan. Met andere woorden, welk van deze laptops geeft me de beste prijs/kwaliteit-verhouding?
En stel dat ik cod4 wil spelen, aan welk fps zit ik dan te gamen als ik alles op medium zet?

[ Voor 94% gewijzigd door vinnieminnie op 24-02-2010 23:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties86
De processor van de Asus heeft een iets hogere kloksnelheid en zal dus inderdaad beter presteren. Het verschil is alleen niet zo groot.
De GPU van de Sony is wel behoorlijk wat beter. De prestaties zijn sowieso beter en daarnaast heeft de Sony een DirectX11 kaart. Hier zal je dus langer mee vooruit kunnen wat betreft games. Aan jou dan de taak om te bepalen of games een belangrijke reden is om voor de Sony te gaan.

Verder is er geen echt verschil tussen de Sony en de Asus. Beide bedrijven staan bekend om het verlenen van goede service en het maken van betrouwbare laptops.

Edit:
De Asus N61JA is zeker een mooie laptop. Zelf heb ik deze ook besteld, maar toen de levertijden maar bleven uitlopen heb ik dit afgezegd en ben voor een Sony E-Serie gegaan (die ik als het goed is morgen zal ontvangen :)). Voor zover ik weet zijn er nog steeds leveringsproblemen met de N61JA, maar waarschijnlijk zijn deze problemen wel in de komende weken opgelost.
Ook deze laptops doen elkaar erg weinig en zullen vergelijkbare resultaten geven. Het is in dit geval meer een kwestie van persoonlijke voorkeur.

Wat betreft COD4. Op de N61JA en de Sony E-serie met HD5650 (processor van ondergeschikt belang) zal je dat spel prima kunnen spelen op hoge settings met een hoge framerate. COD MW2 gaat ook prima op medium settings. De N61JQ zal er wel meer moeite mee hebben.

[ Voor 40% gewijzigd door Ties86 op 24-02-2010 23:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinnieminnie
Hmm, moeilijk moeilijk moeilijk. Gamen is alleen een vereiste voor mij als ik een stabiele framerate van 60 fps kan krijgen op medium instellingen bij een game als cod4. Is dit te halen met de laptops die ik net voorstelde?

Edit: Zou ik het verschil echt merken tussen deze processors?

Intel® Core(TM) i3 processor Processor i3-330M (2,13 GHz) met 3 MB L2/L3 Cache
Intel® Core(TM) i5 processor [+ 100.0 € ] Processor i5-430M (2,26 Ghz) met 3 MB L2/L3 Cache
Intel® CoreTM i5 Processor [+ 150.0 € ] Processor i5-520M (2,40 GHz) met 3 MB L2/L3 Cache

Ik weet niet hoeveel verschil het zou maken, indien ik de I5-520M zou kopen. Een verschil van 0,27 GHz zegt me namelijk niet zo veel. En of die turbo-modus nou het verschil zal maken weet ik ook niet.

[ Voor 54% gewijzigd door vinnieminnie op 25-02-2010 11:32 ]

• taz3d_nl
Verwijderd schreef op woensdag 24 februari 2010 @ 21:48:
Heeft iemand enig idee wanneer de Asus N71JQ nu daadwerkelijk uitkomt...ik ben al enkele weken aan het wachten en verschillende site in de gaten aan het houden echter de te verwachten levertijd schuift steeds op.

Ik zag op ebay.com dat ie in de VS op 5 maart leverbaar is. In belgie is er al een N71JQ leverbaar maar dat is er een met een azerty toetsenboerd wat ik niet echt praktisch vind.

Wie O Wie komt er met het antwoord???
Volgens mij heeft Asus leverings problemen.
Heb al diverse shops gemailt maar die weten het ook niet.

• Ties86
De turbo modus zorgt er voor dat een deel van de processor cores kan worden overgeclocked. Virtueel heeft de core i5 bijvoorbeeld 4 cores. Mocht een toepassing slechts 1 core kunnen gebruiken, dan worden de andere cores uitgeschakeld en krijgt die ene core een turbo. Dit zal de prestaties zeker ten goede komen.

Het verschil tussen de i5-430 en i5-520 vind ik zelf wat kleiner en daarom heb ik ook in mijn nieuwe laptop (sony E) gekozen voor de 430

Verwijderd

-

[ Voor 109% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2011 11:34 ]

• Ties86
Sony E of Asus N61JA (laatste slecht leverbaar)

Verwijderd

-

[ Voor 100% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2011 11:34 ]

• Ties86

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Update voor de ASUS N61Ja, huidige bestellingen pas 17 Maart, nieuwe bestellingen is een groot ?

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Thanks Mathijs! Ik ga eens kijken op het specifieke Sony E forum om te zien wat ik moet meenemen bij een 'zelfbouw'. Of heb jij nog tips?
Zag wel dat de E's enkel via sonystyle NL kunnen worden samengesteld, Sony Belgie biedt deze service nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dudeness
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-06 08:58
Verwijderd schreef op donderdag 25 februari 2010 @ 13:00:
Wat is de beste keuze met een budget van ~800 euro?
Het gaat hier dan voornamelijk om een gaming laptop.

Bij voorbaat dank!
Volgens mij is de Dell Studio 17 de beste deal op dit moment!!! via dell.nl/epp en de coupon korting van 5% kom je echt goedkoop uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,

Ik ben van plan volgende week een laptop te gaan kopen.
Mijn budget is €1000,-. Ik ga de laptop alleen gebruiken voor internet, MSN, school, muziek etc., Belangrijk is dat ik hier goede 3d tekenprogramma's op moet kunnen draaien (AutoCAD, Sketchup, Artlantis). Omdat je voor de nieuwere software steeds betere computers moet hebben, heb ik wel een goede nodig die min. 4 jaar mee gaat en dus een goede grafische kaart heeft.
Waar ik vooral om geef is dat de laptop snel, stil en zuinig is. Dat houdt dus in (voor zover ik er wat vanaf weet :P) een goede processor met kloksnelheid, minimaal 4GB werkgeheugen, windows 7 en een goede accu. Verder heb ik mij laten informeren dat op laptop gebied HP, Toshiba en Sony goede merken zijn?

Anyways, Ik ben bepaald geen kenner op dit gebied, dus ik dacht misschien hebben jullie nog wat tips/goede laptops die ik moet weten!

Deze laptop leek mij het beste: Acer Aspire 7740G-624G50MN
Maar nu lees ik overal dat Acer laptops snel kapot zijn en slechte service hebben. Deze laptop heeft wel i7, 2.67 ghz en een goede grafische kaart.

Nu zag ik in deze prijscategorie laptops met i7/1,6 ghz en i5/2.5 ghz. Wat is hier het beste van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-09 10:36

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ik ben op zoek naar een vervanger voor mijn Asus F3Tc-AP017C. Omdat een typenummer weinig zegt, zal ik even wat specs geven waar ik sinds die notebook op let:

- goede videokaart, geen shared geheugen; ik wil er de hele Adobe suite + Cinema4D render mee kunnen laten draaien op hetzelfde moment (bovenstaande Asus kon dat...)
- beeldschermdiagonaal van 15-16 inch. Niet kleiner omdat dat niet fijn Photoshopt, niet groter omdat dat niet meer in mijn laptoptas past. Vervangen van de tas is geen optie ;)
- webcam, wifi
- minimaal 3x usb 2.0 aansluiting
- Bluetooth is een pré.
- Windows 7, Home of Pro editie
- +2 gb ram
- Merk Asus of Lenovo (Thinkpad).
- Bij voorkeur te bestellen, of te kopen bij shops in Twente; Salland, Azerty, Perfect-Systems.
- budget; voor deze specs ca. 800 euro tot 1300 euro.

Mijn voorkeuren hebben zich al vertaald naar wat laptops. Natuurlijk heb ik even het aanbod van bovengenoemde winkels doorgekeken ;) en houd dat in de gaten. Maar ze bieden nog niet helemaal wat ik zoek. Ik durf ook niet helemaal blind af te gaan op de videokaart. In mijn F3Tc zat een Geforce Go 7300. Die vond ik uitstekend, al werd hij wel heet en blies de fan voluit met alle grafische programma's aan. Dat moet hij kunnen uithouden! :D

Op welke videokaart moet ik letten, om een goede te hebben?
Vind ik goede videokaarten wel in laptops van 15-16"?

Overal lees ik van 5400rpm harddisks. Naar mijn weten had mijn F3Tc dat ook en heb ik me er nooit aan gestoord. Moet ik nu toch voor een 7200rpm gaan? Want die vind ik niet veel in de laptops die ik bekeken heb.

Enkele laptops die mijn voorkeur hebben, maar waarbij ik voornamelijk twijfel aan de videokaart:
http://www.perfect-system...duo-su7300-4gb-320gb.html
pricewatch: Asus N61JA-JX046X
http://www.perfect-system...duo-su7300-4gb-500gb.html
http://www.dunnet.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00714688

Inmiddels heb ik Notebookcheck gevonden, waar grafische kaarten vergeleken worden :Y)
Ondanks dat is advies erg welkom!

[ Voor 3% gewijzigd door Dark Blue op 27-02-2010 19:25 ]

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

geen dell? de xps 16 lijkt mij aan jouw eisen voldoen; er is zelfs een RGBled scherm te configureren
als je die wil moet je even wachten: binnenkort word daar waarschijnlijk een 5650 of 5730 ingestopt, die overigens redelijk vergelijkbare prestaties hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Nou, mijn voorkeur gaat niet uit naar merken als Dell, HP, Packard Bell enzovoorts.
Ik ga echt voor een Asus of een Lenovo.

heidiulrich.nl | adventura.nl : rugzakavonturen | pathwise.nl : prepping geeks to get jobs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shamalamadindon
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 30-03-2024
Als dat een i7 laptop is van onder de 1000 euro zal er waarschijnlijk een minder goede videokaart in zitten.

Wanneer heb je het laatst je wachtwoord verandert? Er word op T.net de laatste tijd regelmatig misbruikt gemaakt van accounts met gelekte wachtwoorden om andere gebruikers op te lichten. Verander je wachtwoord, geef oplichters geen kans!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zucht, mijn order voor de Asus N61JA-JX046X geannuleerd van 2 feb.
Nu toch maar weer besteld..... (Waarschijnlijk nog langer wachten).

Kan (nog) geen goed alternatief vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties86
Ongetwijfeld is je voorkeur voor Asus en Lenovo ooit ontstaan door een goede ervaring of slechte ervaring met andere laptops, maar als ik jou was zou ik ook zeker eens gaan kijken bij de Sony vaio E of F serie. Sony bouwt ook erg goede laptops met goede garantie.

Bovendien vraag ik mij af of je niet liever een full-hd scherm hebt voor je grafische werk. Asus heeft dit bijna nooit in zijn laptops zitten, waar een dell xps 16 of sony dit wel heeft.

Aangezien je eisen zijn dat de laptop een aantal jaren mee moet gaan en grafische programma's moet draaien heb ik jouw eisen aangescherpt tot:
- processor van de core i familie. Deze nieuwe processoren hebben duidelijk betere prestaties dan de voorgaande generatie, dus met het oog op de toekomst zou ik zeker voor zo'n laptop gaan.
- Een gpu uit de ati 5xxx serie. Deze nieuwe serie ondersteund Direct X 11 en zou daarom nog lang mee moeten gaan.

In deze link staan laptops die aan die eisen voldoen:
http://tweakers.net/price...nn6dwTqvaj4SKzFNE6Ga7ftDQ

Gelukkig staan hier ook een heel aantal Asus laptops tussen. Van deze laptops is qua specs de Asus N61JA de beste, echter heeft deze laptop wel leveringsproblemen, dus hopelijk worden die snel opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snappie88

Snappie88

Mr. Hollywood

Dark Blue schreef op zaterdag 27 februari 2010 @ 20:41:
Nou, mijn voorkeur gaat niet uit naar merken als Dell, HP, Packard Bell enzovoorts.
Ik ga echt voor een Asus of een Lenovo.
5400 RPM HDD's zijn wel nominaal. Dell leverd tegenwoordig standaard in de Studio 17 pakketten een 7200 RPM HDD. Wel hoor ik dat bij grafische applicaties en games de HDD vrij snel de bottleneck kan worden.
Leo1010 schreef op zondag 28 februari 2010 @ 03:20:
[...]

Als dat een i7 laptop is van onder de 1000 euro zal er waarschijnlijk een minder goede videokaart in zitten.
Een 5650 is te vergelijken met de 5730 en levert prima prestaties. Ik heb de 5650 ook in mijn recent aangeschaft laptop zitten en deze heeft met Modern Warfare 2 en Dragon Age Origins (ja ik weet het, niet de meest veeleisende spellen maar zit in Polen en heb niet zo veel keuze) met alles op high (inclusief AA) geen problemen. Een 5850 is natuurlijk een betere optie maar die zit pas in laptops in een duurdere range. Wel is 't zo dat de grafische kaart het eerst de bottleneck gaat worden in de toekomst, maar betwijfel of het verschil tussen de 5650 en bijvoorbeeld 5850 die paar honderd euro waard is.
Verwijderd schreef op zondag 28 februari 2010 @ 10:24:
Zucht, mijn order voor de Asus N61JA-JX046X geannuleerd van 2 feb.
Nu toch maar weer besteld..... (Waarschijnlijk nog langer wachten).

Kan (nog) geen goed alternatief vinden.
Dat kan niet! Ik hoor alleen paar positieve dingen over ASUS! /flame })

Surfin' paradise!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alsmagalles
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-07-2021
Wil ook een nieuwe laptop (instapmodel) aanschaffen. Denk dat het verstandig om er eentje aan te schaffen met een i3 processor. Qua prijs kom ik dan terecht bij een Dell Inspiron 1564. Ik zou dan kiezen voor eentje met premium pakket 4gb werkgeheugen, 500gb hdd en 512mb grafische kaart voor 569 euro.

Dezelfde configuratie maar dan als studio uitvoering is 599 euro.

Weten jullie wat het verscil is tussen die twee?

Wat vinden jullie van die keuze? prijs / kwaliteit verhouding?

Iemand nog tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alsmagalles schreef op maandag 01 maart 2010 @ 19:56:
Weten jullie wat het verscil is tussen die twee?
grafische kaart? in de inspiron zit toch een 4350?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties86
Die prijs/kwaliteit verhouding van de inspiron is erg goed met dat upgrade pakket. Er zit namelijk een 5450 gpu in en dat is best een aardige kaart voor die prijsklasse. Het is absoluut geen snelheidswonder, maar wel een direct X 11 kaart. Bovendien is de 5xxx serie zuiniger in gebruik dan zijn voorgangers.

Verschil met de studio is voornamelijk dat de studio een wat hogere bouwkwaliteit heeft en deze zich ook meer richt op de high end gebruikers. Inspiron is meer een budget laptop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alsmagalles
Blijft wel lastig de keuze, wat is verstandiger 1366 x 768 HD+ resolutie scherm of Full HD scherm 1920 x 1080 met True life voor 70 euro meerprijs?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alsmagalles schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 10:29:
Full HD scherm 1920 x 1080 met True life voor 70 euro meerprijs?
_/-\o_

bekijk deze startpost maar eens:
[Ervaringen] Dell Studio 15 - Deel 2

nadeel is wel dat je goede ogen moet hebben om het een beetje leesbaar te houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alsmagalles
Ik twijfel nog een beetje tussen een tweedehandse Duo2Core van rond de 250 euro of een nieuwe i3 maar ik begrijp dat de i3 een flinke verbetering is t.o.v. de Duo2Core?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
Dacht ik dat ik eruit was met de keuze voor een dell studio 17 begon de twijfel toe slaan.

Waar wil ik de laptop voor gebruiken:
- film kijken
- games spelen (civilisation IV, heroes of might and magic 5, dat soort spellen, dus grafisch valt het wel mee)
- internet
- office programma's

Nu is uiteindelijk mijn keuze eigenlijk teruggebracht naar:
De sony vaio E of een Hp Pavilion 7

Sony: http://www.computerpirate...-eb1m1e-t-vpceb1m1e-tnl3/ 704 euro

Hp: http://www.scheerenfoppen...oducts_id=31945&cmd=nabij (hierbij krijg ik nog 100 euro van de prijs af door inleveren van een oude gare kapotte laptop) 624 euro

De sony heeft een betere processor en videokaart, de hp heeft meer aansluitmogelijkheden en een groter scherm.

Misschien iemand met advies voor mij ? Kom er zelf niet uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alsmagalles schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 11:31:
Ik twijfel nog een beetje tussen een tweedehandse Duo2Core van rond de 250 euro of een nieuwe i3 maar ik begrijp dat de i3 een flinke verbetering is t.o.v. de Duo2Core?
zekers, een i3 is even snel als een c2d op 3!! Ghz, die vind je niet 2e hands voor €250 :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
baasandre schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 15:46:
Misschien iemand met advies voor mij ? Kom er zelf niet uit
Iemand ?, wil toch graag morgen een nieuwe bestellen/ kopen.
Alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alsmagalles
baasandre schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 19:52:
[...]

Iemand ?, wil toch graag morgen een nieuwe bestellen/ kopen.
Alvast bedankt
Blijft lastig die keuze, ik wil ook een laptop gaan kopen. Ik ga toch waarschijnlijk voor een i3 of i5 processor omdat deze toch een stuk beter presteren dan een core 2 duo.
Ik kom eigenlijk steeds weer uit bij Dell. Deze zijn relatief goedkoop en goed volgens mij. Als je bijv. de Inspiron neemt met i3 processor vanaf 499 euro en met i5 processor vanaf 469 euro.
Sony ziet er gelikt uit maar betaal je ook wat meer voor. Kwalitatief zal het niet veel verschillen denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• baasandre
@t: alsmagalles: Thx, toch her en der wat gevonden over de hp. maar vergelijken blijft moeilijk.
Uiteindelijk toch maar voor de sony gegaan.
En nog maar wat meer uitgegeven ook.
Artikelnummer : VPCF11V5E
Productomschrijving : Notebook VPC-F11V - Persoonlijke--> 880 euro kwijt
Wat meer geld kwijt, maar liever dat met oog richting de toekomst
Toekomst zal leren of mijn beslissing juist is geweest.

Toch bedankt voor je antwoord.
Mijn configuratie is hier te vinden
baasandre in "[Ervaringen] Het grote Sony Vaio VGN-F11..."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

alsmagalles schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 22:08:
[...]

Blijft lastig die keuze, ik wil ook een laptop gaan kopen. Ik ga toch waarschijnlijk voor een i3 of i5 processor omdat deze toch een stuk beter presteren dan een core 2 duo.
Ik kom eigenlijk steeds weer uit bij Dell. Deze zijn relatief goedkoop en goed volgens mij. Als je bijv. de Inspiron neemt met i3 processor vanaf 499 euro en met i5 processor vanaf 469 euro.
Sony ziet er gelikt uit maar betaal je ook wat meer voor. Kwalitatief zal het niet veel verschillen denk ik.
dell is geen acer, maar het blijft consumentenkwaliteit.

sony is over het algemeen steviger / mooier, maar ook duurder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuilerakker
  • Laatst online: 06-10-2020
Ik zit te denken om deze laptop te kopen:

http://www.laptopshop.nl/...83/asus-k50id-sx054v.html

Asus K50ID-SX054V features:

* 15,6 inch beeldscherm
* Intel Pentium Dual Core T4400
* 4 GB werkgeheugen
* 320 GB harde schijf
* Windows 7 Home Premium
* NVIDIA GeForce GT320M
* NVIDIA MCP79D chipset
* 10/100/1000 LAN (Gigabit Ethernet)
* Altec Lansing Speakers

Twee vragen:

- Zit op asus laptop standaard twee jaar garantie?

- De videokaart NVIDIA GeForce GT320M is die goed genoeg voor spellen zoals HL 2 of Stalker en hoe weerhoudt hij zich tot de 1 GB ATI Mobility Radeon HD5470?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alsmagalles
Verwijderd schreef op dinsdag 02 maart 2010 @ 23:08:
[...]

dell is geen acer, maar het blijft consumentenkwaliteit.

sony is over het algemeen steviger / mooier, maar ook duurder
Vindt je Acer beter dan Dell?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alsmagalles
vuilerakker schreef op woensdag 03 maart 2010 @ 10:16:
Ik zit te denken om deze laptop te kopen:

http://www.laptopshop.nl/...83/asus-k50id-sx054v.html

Asus K50ID-SX054V features:

* 15,6 inch beeldscherm
* Intel Pentium Dual Core T4400
* 4 GB werkgeheugen
* 320 GB harde schijf
* Windows 7 Home Premium
* NVIDIA GeForce GT320M
* NVIDIA MCP79D chipset
* 10/100/1000 LAN (Gigabit Ethernet)
* Altec Lansing Speakers

Twee vragen:

- Zit op asus laptop standaard twee jaar garantie?

- De videokaart NVIDIA GeForce GT320M is die goed genoeg voor spellen zoals HL 2 of Stalker en hoe weerhoudt hij zich tot de 1 GB ATI Mobility Radeon HD5470?
Persoonlijk als ik nu een nieuwe laptop zou kopen zou ik geen Dual Core kopen maar eentje met de nieuwe i3 / i5 / i7 processor al naar gelang het budget het toe laat.
De i3 is er al vanaf 499 euro bij Dell.
Deze presteert veel beter dan een Dual Core en omdat je ook spellen wilt spelen lijkt me dat verstandig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuilerakker
Maakt de processor echt zoveel uit? Ik focus altijd op de videokaart namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ties86
Voor games maakt de processor meestal niet veel uit (afhankelijk van de game. GTA bijvoorbeeld heeft dan weer wel veel cpu kracht nodig of de meeste RTS'en. COD heeft geen goede cpu nodig, maar des te meer GPU).

Het verschil tussen beide generaties is behoorlijk en een core i3 heb je al voor een mooie prijs. Ik neem aan dat je niet over een half jaar weer een nieuwe laptop wilt aanschaffen, dus een core i processor lijkt me een goede optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuilerakker
Het is voor de lange termijn dus zeker voor 3-4 jaar gebruik. Ik neem jullie advies maar over en ik wacht nog even.

edit: ik speel trouwens ook voornamelijk RTS'en.

[ Voor 18% gewijzigd door vuilerakker op 03-03-2010 11:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redblader
  • Laatst online: 11-09 13:47
hallo,
ik wil een laptop kopen met een budget van rond de 600 euro en aangezien ik er wel een paar games op wil spelen wil ik er wel en videokaart in.
Na wat gezocht te hebben kwam ik uit op deze 2:

HP pavilion DV6-2120
processor: AMD turion II 520m
Videokaart: Mobility radeon 4650
HDD: 320GB 7200 RPM

of

Asus k52jr-SX012V
Processor: Intel core i3-350m
Videokaart: Mobility radeon 5470
HDD: 320GB 5400 RPM

en nu is het dus ook weer zo dat ik de HP voor 540 euro kan krijgen (oom bij de dixons) en die asus dus voor 630 zou moeten kopen, alleen mijn ervaringen met HP zijn niet al te best (had een DV6060 van 1100 euro die in 2 jaar 2 keer kapot is geweest en de reparatie voor de 2de keer moest ik ook nog betalen)

Verder speel ik op de pc bijna alleen maar RTS (shooters doe ik op mijn xbox) en het is wel belangrijk dat bijv. starcraft 2 op mijn laptop gaat draaien :P

alvast bedankt voor jullie advies! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Na een aantal asus laptops heb ik nu een Acer gekocht ! :P
Eigenlijk wilde ik weer een asus, maar werd gek van de levertijden :(
Heb gewoon het risico genomen en de Acer Aspire 5740G-434G64Mn aangeschaft.
De Specs zijn meer dan redelijk en ik moet eigenlijk bekennen dat ik er heel tevreden over ben !?
Heb voor de zekerheid wel de garantie gelijk verlengd voor 35 euro..
Ik zal over een tijdje proberen een aardige review te maken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• taz3d_nl
Verwijderd schreef op donderdag 04 maart 2010 @ 11:24:
Na een aantal asus laptops heb ik nu een Acer gekocht ! :P
Eigenlijk wilde ik weer een asus, maar werd gek van de levertijden :(
Heb gewoon het risico genomen en de Acer Aspire 5740G-434G64Mn aangeschaft.
De Specs zijn meer dan redelijk en ik moet eigenlijk bekennen dat ik er heel tevreden over ben !?
Heb voor de zekerheid wel de garantie gelijk verlengd voor 35 euro..
Ik zal over een tijdje proberen een aardige review te maken
Het is inderdaad belachelijk dat een merk als Asus niet fatsoenlijk kan leveren.
Zat er ook over te denken om wederom een Acer notebook te kopen maar de negatieve reputatie en slechts 1 jaar garantie houdt me nog tegen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Wow, van Asus naar Acer! Ik ben benieuwd naar je review inderdaad... ik ken alleen de negatieve verhalen van Acer, op het gebied van slechte service en slechte behuizing. Nu is n=1 natuurlijk maar een strohalm... maar ik ben benieuwd!

Ondertussen wordt het voor mijzelf aardig tijd om een nieuw lapje aan te schaffen. F3Tc ligt al 1,5 week op z'n klep zich af te vragen waarom hij niet meer gestart wordt, het scherm is gewoon mol...
Ik begin ook wel zin te krijgen om 'm bij de scharnieren eens open te maken en te zien of er op een rare plaats stof tussen is gekomen of iets los is gegaan ofzo...

Desalniettemin wil ik een nieuw bakbeest. Vandaag nog even bij de BCC gekeken want die komt ook wel in de Pricewatch voor. Ik zag echter een hoop Acers staan (ondersteund door de praat van 2 verkopers 'we hebben wel veel Acers he? Ja... maar dat is op zich niet erg') anyway, ik kwam voor een Asus en zag alleen maar eentje met een wazig typenummer staan, dat ik wel genoteerd heb. De prijs was 599 euro dus of het is een koopje, of hij had niet zulke geweldige specs onder de kap. Het meest opvallende was nog dat het typenummer gewoon niet spoorde met de types die Asus recently heeft uitgebracht, maar dat hij wel een modern touchpad heeft (geen multitouch though, heb gecheckt). Ik vrees toch dat het geen aankoop van de BCC wordt, tenzij ik het typenummer terugvind en op internet lees dat het een waardige laptop is.

Kan ik ergens zien wanneer Asus welke laptops gaat releasen in Nederland? Het lijkt namelijk telkens alsof de modellen die ik zie, net niet hebben wat ik wil... en de prijs maakt me niet zoveel uit. Is er een releaselijst ofzo?

Whep, strange. Ik zit nu deze in de pricewatch te bekijken:
pricewatch: Asus UL50VT-XX038V
Kijk ik op de website van Salland Automatisering:
http://www.salland.eu/product/523848?ref=2
...'shared vga' ...'windows vista home premium' ...
Notebookcheck zegt niks over Shared VGA met die kaart:
http://www.notebookcheck....Force-G-210M.21128.0.html
dat is allemaal niet wat in de specs van de Pricewatch staat? Salland noteert toch ook alleen maar wat op de doos van hun fabrikant staat? Welke klopt er nu?

[ Voor 15% gewijzigd door Dark Blue op 05-03-2010 00:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kegeltje26
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02 18:55
Het is net februari geweest, maar toch in de verse maart maand, mijn definiteve aankoop gedaan: de Asus N61JV-JX007V, een variant van de N61JA laptop, voor een vergelijk zie hier: http://tweakers.net/pricewatch/compare/496/250636;251354.

Het ding ziet er heel mooi uit, alleen zat er helaas geen RecoveryDVD bij, dus staat hij die nog te fikken.

Zoals je in de specs ziet: geen 1600x900 schermresolutie maar 1366x768 dus degenen die dit een bezwaar vinden, kunnen deze overslaan. Zelf boeit mij dit absoluut niet, HD films kunnen prima worden gedownscaled naar 720P en als ik nog betere kwaliteit en groter wil, sluit ik een HDMI kabel aan van de HDMIpoort naar mijn 42" Full HD plasma :)

Mijn plannen hiermee?

Trackmania United erop spelen, nog wat ouwer gamespul zoals UT '99, FarCry2 of Hitman, wat mijn ouwe Asus A6 laptoppie zeker niet trekt.

Verder de overige 50% van de tijd ermee internetten en mailen, en daarvoor ga ik een goede Linuxdistro erop zetten, zodat ik van 80% van de Ad-/Spyware/virussen af ben...

Daarmee kunnen de A6 laptop en de ouwe AMD Athlon XP 2800+ bak de deur uit en heb ik weer meer ruimte :)

En mijn laatste 10% van de tijd gebruik ik om er films op te kijken, en dan met name mkv spul die ik met mijn huidige Mediapseler niet afgespeeld krijg, in afwachting tot ik een eigen mediaspeler heb gebouwd :P

Na de test maar een review hier eens erop zetten want er staat nog niks zie ik :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voxxel
  • Laatst online: 13-05 19:52
Beste tweakers,

Ik wil binnenkort een laptop aanschaffen met een budget van ca. 1000 euro. Het belangrijkste dat hij moet kunnen is gamen. Nu zie ik in de pricewatch 2 laptops van asus net onder die prijs die redelijk veel op elkaar lijken, de g60vxv en de g60jx. Nu vraag me af welke het meeste voor mij geschikt is.

pricewatch: Asus G60JX-JX032V
pricewatch: Asus G60VX-JX153V

Er zijn 3 opvallende verschillen

De JX heeft i5 430m/ 4gb ddr3/ gts 360
De VX heeft P7350/ 4gb ddr3/ gtx 260

Is de VX beter ondanks de langzamere processor en geheugen maar wel snellere videokaart, of weegt de i5 samen met het ddr3 geheugen toch zwaarder? Ik heb trouwens uitgezocht dat de gts 360 draait met gddr5 geheugen, want de versie met gddr3 geheugen schijnt aanzienlijk minder te zijn.

Wat evt ook een optie zou zijn is de MSI GT640. Die is wel 200euro duurder, maar heeft een i7 processor. De videokaart (gts 250) is wel iets minder nog dan de gts 360 geloof ik, maar deze laptop kan een hogere resolutie draaien. Ik weet alleen niet of ik dit prijsverschil het waard vind, aangezien ik uberhaupt al twijfel of deze laptop sneller is voor gaming.
pricewatch: MSI GT640-003NL

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Zonnepanelen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 18:59
Ik zou wachten op het andere monster van MSI: De GX640. Die heeft een Radeon 58xx-serie videokaart en Core i5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blmp
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

blmp

Life is Strange

voxxel schreef op vrijdag 05 maart 2010 @ 00:53:
Beste tweakers,

Ik wil binnenkort een laptop aanschaffen met een budget van ca. 1000 euro. Het belangrijkste dat hij moet kunnen is gamen. Nu zie ik in de pricewatch 2 laptops van asus net onder die prijs die redelijk veel op elkaar lijken, de g60vxv en de g60jx. Nu vraag me af welke het meeste voor mij geschikt is.

pricewatch: Asus G60JX-JX032V
pricewatch: Asus G60VX-JX153V

Er zijn 3 opvallende verschillen

De JX heeft i5 430m/ 4gb ddr3/ gts 360
De VX heeft P7350/ 4gb ddr3/ gtx 260

Is de VX beter ondanks de langzamere processor en geheugen maar wel snellere videokaart, of weegt de i5 samen met het ddr3 geheugen toch zwaarder? Ik heb trouwens uitgezocht dat de gts 360 draait met gddr5 geheugen, want de versie met gddr3 geheugen schijnt aanzienlijk minder te zijn.

Ik hoop dat iemand me kan helpen!
van wat ik gehoord en gelezen heb @ notebookreview forums, schijnt de 360m grofweg dezelfde performance te geven, dus dat valt wel mee hoor. Daarnaast is de JX voorzien van nieuwere technologie en ook zuiniger (langer mee op accu).

7950x/32GB/860 Pro 2TB/MSI Suprim X RTX4090 | MacBook Pro M1 Pro 16"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

in de dell studio 17 zit sinds kort een 5650, die zou je ook kunnen overwegen

edit: een 5650 die monsterlijk te overclocken valt.....

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 06-03-2010 20:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@hxk clan
zit nog wel wat verschil tussen de gts 360 en de gtx: De gts heeft door zijn gddr5 geheugen een verdubbelde bandbreedte van het geheugen, de gtx compenseert dat met een 256 bit geheugenbus tegenover 128 bit van de gts. Dan wint de gtx het met 112 pipelines tegenover de 96 van de gts. Maargoed, dat verschil zal idd maar een paar fps bedragen... en het zou goed kunnen dat de p7450 uit de g60vx-jx153v de prestaties van de gtx 260 nog wat afremt, waarmee het voordeel van een gtx verloren gaat (zal per game verschillen). Ik zou zelf daarom voor de g60jx-jx032 gaan; de gameprestaties ontlopen elkaar waarschijnlijk niet veel, tel daarbij op de hogere prestaties in andere applicaties en effectiever accu-gebruik, dan is die keuze volgens mij gerechtvaardigd.

De GX640 van MSI zal zeker nog een stuk beter presteren, maar dat zul je ook merken aan de prijs: die moet volgens de berichten minimaal 1250 euro gaan kosten, maar ik denk dat die prijs gelet op de prestaties (schatting op basis van de specs) zeker gunstig is. De Msi GT 640 heeft wel een i7, maar de meeste games profiteren daar nog nauwelijks van; bovendien gaat de potentie van de i7 verloren door de slechts bovengemiddeld presterende gts250m (slechts 96 pipelines icm gddr3 en 128bits geheugenbus). Voor het draaien van recente games op hoge resolutie icm hoge details is deze kaart niet geschikt, dus ook de meerwaarde van een hogere resolutie gaat daarmee voor een groot gedeelte verloren. Deze kaart is trouwens qua prestaties heel goed vergelijkbaar met de hd5650 (volgens notebookcheck.net). Deze kaart heb ik zelf in mijn acer icm core i5, ben zelf erg tevreden over: draait mw2 op hoogste details en 4xAA op resolutie 1366x768 vloeiend. Wel zo prettig aangezien ik inmiddels bijna verslaafd ben aan die game.
Maargoed, voor zwaardere games zoals Crysis, Shift of Dirt 2 zul je zeker baat hebben bij bijvoorbeeld de gts 360m, en in meerdere mate de hd58xx serie daar die nog sneller zijn en DX11 ondersteunen.

@voxxel
hoop dat je hier ook wat aan hebt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Vraagje over de Asus X72JR.

Bij Computerland staat deze.http://www.computerland.nl/ProductDetails.aspx?en=NS00716514
de X72JR-TY044V

Bij Paradigit stond íe ook, maar is pas op 6 april weer leverbaar (niet op de site, maar volgens verkoper in de winkel). In de winkel bij Paradigit stond wel een X52jr met dezelfde specs. Op een sticker op deze laptop stond dat het een HD LED scherm betrof, wat zichtbaar helderder was dan andere (non LED) schermen (bijv van Acer). Op een Asus K70 stond die sticker ook.

Maar nu komt het: bij Computerland hadden ze hem (de X72jr) wel op voorraad, maar er zat geen sticker op dat het hier een LED scherm betrof (er stond alleen HD). Ze wilden hem niet aanzetten, want hij kwam zo uit de doos en dan gaat 'ie installeren. Ze konden niet vertellen of er nu wel of geen LED scherm op zat.

Bij Paradigit (praktisch ernaast in Utrecht) zei de verkoper dat de X72JR, die zij leveren wel degelijk een LED scherm heeft, maar hij kon dit niet staven met gegevens van de site van Asus (daar komt geen X72JR voor) noch met tweakers.net ;) .

Wat ook opviel is dat Computerland en Paradigit hetzelfde Artikelnummer: 10022197 hanteren.

De vraag is: kan iemand bevestigen dat de X72JR-TY044V een LED back-lit scherm heeft, zodat we hem eventueel bij Computerland kunnen kopen en niet tot 6 april hoeven te wachten bij Paradigit (waar hij hetzelfde artikelnummer heeft)?

Welke tweaker schept licht in deze duistere materie?

[wat zijn er trouwens een boel verschillen types Asus X72JR :? )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dark Blue

Dark Blue

Compositionista!

Alpenmeisje

Ja, vooral dat tweede nummer doet het hem...
Wat ik daarvan begrijp is dat je eraan kunt herkennen welke Windows-versie hij heeft en ja, misschien ook of hij een led-scherm heeft te ja of te nee. Zijn beide laptops een TY044V? En zo nee, heeft degene waarvan je hoopt dat hij een LED-scherm heeft, een hoger of een lager nummer?
Bij een lager nummer zou ik gaan twijfelen, bij een hoger nummer zou ik er voor gaan! ;)

Misschien moet je dit ook maar rechtstreeks aan Asus vragen, ik denk dat niemand je hier bevestiging kan geven - tenzij er iemand bij Computerland werkt en hem wel eens werkend heeft gezien...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-

[ Voor 98% gewijzigd door Verwijderd op 06-09-2011 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Ik weet niet wat voor eisen er dan echt nodig zijn. Speelbaar zal het iig zijn met iets van het kaliber Dell Studio 17, Asus N61Ja of Sony Vaio E-serie (met HD5650 configureren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste tweakers,
Ik had een vraagje is 50 euro verschil tussen de Saph HD5850 toxic en HD5870 waard?
En zouden jullie wachten op nvidea fermi kaarten met een budget van 800 euro?
Dus mijn vraag is eigenlijk
Welke zal ik kiezen?
HD5870
HD5850toxic
Wachten op fermi

Bij voorbaat dank!
Ijsyeh!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GENETX
Misschien is dit iets voor het BBG topic, en niet de Notebook BBG? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

whoops verkeerd gezien:P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb vorige week een dell studio 15 i330m 2,13 Ghz 3mb cache, 4 Gb intern en 320 Gb hardeschijf enz. besteld voor €549,-
Nu zie ik bij de dynabyte een Dell Inspiron 1764 320 GB 17.3 ook i330 m 2,13 Ghz 4 Gb intern voor € 649,0 staan kan iemand mij vertellen of er veel verschil tussen beide laptops zit. De basis is volgens mij hetzelfde . Bij Dell komt er nog eens € 30,- verzendkosten bij dus het verschil valt uiteindelijk erg mee.
Bij dell moet ik trouwens nog enkele weken wachten! Het lijkt mij dat je 'm bij Dynabyte zo meekrijgt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

17 inch...

datum tot verzenden bij dell is overdreven, duurt meestal 2 weken.

toen ik in januari 2x een laptop bestelde was hij eind maart!! uitgerekend, ik kon m begin januari al in ontvangst nemen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

17"en keypad erbij vind ik eigenlijk alleen maar een voordeel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaMarcus
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09-09 21:24

DaMarcus

Admin Harde Waren / Consumentenelektronica