Daarom vermeld ik er bij dat ik het ook geen gameplay toevoeging vind. Ik vind dat in zulke games zoveel mogelijk realisme moet worden nagestreefd (het wilt immers oorlogsimulatie zijn) tenzij het daarmee de gameplay negatief beïnvloed.
Het mes is erg handig in verschillende situaties in deze game. Zoals je eerder een post schreef over hoe je 5 kills maakte doordat een squad niet stond op te letten.... moet je je eens voorstellen wat voor rush het geeft als je ze van achteren benaderd en stuk voor stuk kunt kniven? Dat had ik laatst namelijk. Veel effectiever dan ze aanvallen met guns blazing.
True in dit spel zou het veel makkelijker zijn om het op die manier te doen. Echter vind ik het niet normaal dat zoiets zou kunnen. Met een mes hoef je enkel wat te zwaaien en je hebt al kills, dat vind ik zelf geen fijne manier van spelen omdat ik het vrij belachelijk vind. Ik zie dat die mening hier nergens gedeeld wordt en dat eigenlijk iedereen de knife wel een toevoeging vind. Waar ik mee zit is dat het gewoon van de zotte is dat een simpele zwaai met het mes meer schade kan doen dan een headshot met een pistool.
Maar goed, mijn post ging er voornamelijk om hoe jij je eigen opmerkingen met hand en tand verdedigd en opmerkingen van anderen zonder echte argumenten weg wuift. En nee, hoe het in het echt gaat is geen argument.
Het is voor mij wel een argument in een spel dat een oorlogsimulatie wilt zijn. 'Realisme tenzij' lijkt mij toch een aardig motto. Ja wel een sniper die niet 100% stabiel is, nee geen wind waardoor je echt een getrainde professional moet zijn.
Bad Company is een andere weg ingeslagen dan BF2, dus daarmee vergelijken is ook niet echt nuttig. Nu zal ik wel aan het zeiken zijn, maar ik lees dit topic voornamelijk mee en ik kan maar een bepaalde hoeveelheid nonsens posts verwerken voor ik er een reactie op moet geven

. Ik wil je in ieder geval vriendelijk verzoeken om iets minder stellig andere meningen aan de kant te zetten tenzij je een beetje interessante argumenten hebt

.
Moet een argument perse interessant zijn of mag het ook gewoon inhoudelijk kloppen?
Hogader schreef op zondag 07 februari 2010 @ 23:48:
Er is wel iets wat ik kwijt wil en vind dat het iets verbeterd kan worden.
Ik heb namelijk nog wel eens ooit dat ik ploteseling naast een enemy sta (komen allebei om het hoekje ofzo) en dat hij dan snel een rpg of granade launcher afschiet. Erg spijtig schiet hij dat ding 1m naast me en dus 2m naast hem. Ik ben dan dood en in de killcam zie ik dat hij nog 19% health over heeft ofzo. Ik vind het jammer dat de suicidal range van die dingen gewoon iets te klein is imo. het zou eigenlijk iets meer damage moeten doen aan de gebruiker ervan.
Tja meer damage aan de gebruiker zou een oneerlijke verdeling van damage betekenen wat erg onrealistisch zou zijn. Enkel in RPG's zou je dat terug zien, niet in shooters. Je kan niet zeggen oh dat wapen doet meer schade bij jou omdat je hem zelf af vuurt, zo werkt dat niet. Het grote probleem is dat de range van de granade launcher zo klein is dat hij praktisch als shotgun is te gebruiken en je hem maar een klein stukje van je af hoeft te vuren om geen damage te krijgen.
Hebben ze natuurlijk gedaan omdat ze niet het gezeik van BF2 wilden waar het niet voor niets de noob tube werd genoemd, je hoefde toen amper te mikken. Ergens in de buurt van de vijand was goed genoeg. Later in een patch is het bereik flink teruggeschroefd.
[
Voor 22% gewijzigd door
Tsurany op 08-02-2010 00:29
]
SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N