zilveren HIFI-kabels gesmeed door elfen bij maanlicht # 5 Vorige deel Overzicht Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 22 ... 104 Laatste
Acties:
  • 641.782 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akai_Vintage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-04-2022
Geen matches
Leuk interessant stukje over HDMI kabels.
http://news.cnet.com/why-...17938_105-20056502-1.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 07-07 13:37
Geen matches
Dat gedoe over die hdmi kabels was laatst ook op TROS radar.

Daar hadden ze allerlei kabels getest (konig, profigold, monster, kabel van de action).
Ze hadden een opstelling met 5 keer dezelfde tv, br speler, animatiefilm.

De kabel van de action a 4,99 kwam het beste uit de bus :P

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Akai_Vintage
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 21-04-2022
Geen matches
Blijft leuk dat de goedkoopste vaak als beste uit de test komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D4NG3R
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 09:25

D4NG3R

kiwi

:)

Geen matches
In dit geval kan het gewoon niet eens anders.. Elke kabel geeft hetzelfde signaal en hetzelfde beeld weer. In dat geval is de goedkoopste het beste ;) .

Pas als je bij langere HDMI kabels (10 - 15m) kijkt, is het handig om wat meer uit te geven aan de kabelkwaliteit.

Of als je gewoon naar een "Mooie" kabel op zoek bent natuurlijk :) .

Komt d'r in, dan kö-j d’r oet kieken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taigu
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 14-09 13:28
Geen matches
Sorcerer8472 schreef op donderdag 05 mei 2011 @ 22:23:
[...]

Niet dat mijn setje het beste is dat je kunt krijgen, maar wel zo ongeveer het beste dat je (nieuw) voor ~1000 euro kunt krijgen volgens mij, en dat was het budget ;)
Wat is het beste? En is het nieuwste (lees: duurder) altijd beter? Gelukkig bestaat "het beste" niet :)

Cling to truth and it turns into falsehood. Understand falsehood and it turns into truth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 15-09 21:26
Geen matches
J0J0 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 01:40:
Dat gedoe over die hdmi kabels was laatst ook op TROS radar.

Daar hadden ze allerlei kabels getest (konig, profigold, monster, kabel van de action).
Ze hadden een opstelling met 5 keer dezelfde tv, br speler, animatiefilm.

€2,99 En dat was dan ook nog de oude kabel.

De nieuwe kabels met oranje pluggen die ze nu hebben zijn beter qua bouwkwaliteit en kosten maar €2,69
:+

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:05
Geen matches
J0J0 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 01:40:
Omdat ze de test deden op brakke LCD tv's met dus waardeloze kijkhoeken waardoor de buitenste twee tv's een "waas" over het beeld hadden. Hadden ze niet, was gewoon kijkhoek-kleur-afwijking. Niet dat de uitslag anders was geweest als ze het goed hadden gedaan, maar doe zoiets dan niet zo freaking primitief.

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aragnut
  • Registratie: Oktober 2009
  • Nu online
Geen matches
Brad Pitt schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 09:25:
[...]

Omdat ze de test deden op brakke LCD tv's met dus waardeloze kijkhoeken waardoor de buitenste twee tv's een "waas" over het beeld hadden. Hadden ze niet, was gewoon kijkhoek-kleur-afwijking. Niet dat de uitslag anders was geweest als ze het goed hadden gedaan, maar doe zoiets dan niet zo freaking primitief.
Deel van de test gezien. Ging o.a. over de aansluiting van de kabel (of hij goed bleef zitten). Bij het controleren van de beeld kwaliteit ging de test persoon telkens recht voor het beeldscherm staan. Kijkhoek heeft daardoor geen invloed. Aan het eind was er wel iemand die over "kleur warmte" e.d. ging praten, en die zat inderdaad naar al de schermen tegelijk te kijken (waren wel wat gedraaid).

Het mooie aan de laatste persoon vond ik dat hij dingen aanhaalde die je, volgens mij, normaal aanpast door de tv anders in te stellen, en niet zozeer door de kabel (kunnen) komen (zoals "zachtere kleuren" en "wazigere lijntjes").

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Geen matches
Sowieso zijn de tv's niet 100% gelijk. Kan best een maandagochtend-exemplaar tussen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EcoR
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Geen matches
Aragnut schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 09:30:
[...]

...

Het mooie aan de laatste persoon vond ik dat hij dingen aanhaalde die je, volgens mij, normaal aanpast door de tv anders in te stellen, en niet zozeer door de kabel (kunnen) komen (zoals "zachtere kleuren" en "wazigere lijntjes").
Precies, en zelfs al heb je alle 5 de tv's exact hetzelfde ingesteld, dan nog zullen er (kleine) verschillen zitten in hoe ze 'fabriek-af' presteren. Ik weet niet of ze alle tv's professioneel gekalibreerd hadden voordat ze begonnen, maar daar zullen de meeste verschillen wel door gekomen zijn.

Neemt niet weg dat ik ook heel blij ben met mij Action-kabels van nog geen 3 euro :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brad Pitt
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:05
Geen matches
Aragnut schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 09:30:
Bij het controleren van de beeld kwaliteit ging de test persoon telkens recht voor het beeldscherm staan.
De persoon die verschil meende te zien zat gewoon in het midden met de tv's er omheen.
Aan het eind was er wel iemand die over "kleur warmte" e.d. ging praten, en die zat inderdaad naar al de schermen tegelijk te kijken (waren wel wat gedraaid).
Die (Goderie) bedoelde ik dan uiteraard ook ja :P
En door de kijkhoek dus :)

Nickname does not reflect reality

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 08-02 16:45

Killer

Hatseflats!

Geen matches
Bij Kassa (dacht ik) hebben ze ook die test gedaan. Buiten de gebruikerstest hadden ze ook een wetenschappelijke test. Daarbij werd de kabel in een goot gelegd en bestookt met straling, veel meer dan deze ooit IRL zou meemaken. Daar bekeken ze gewoon de output op bit-niveau. En daar zaten geen verschillen tussen een cheap-ass, midden-klasse en dure kabel. De duurste was een Monster-cable, de goedkoopste een via internet aangeschafte no-name kabel. De middenklasser weet ik niet meer.

De goedkoopste kabel kreeg dus het label 'Beste Keus' al werd er wel meegedeeld dat deze kabel minder degelijk was dan de middenklasser en dus eerder stuk zou gaan bij veel verwisselen. 'Maar goed, wie doet dat nu?' vroeg men zich af. Ze lieten in die test ook wat verborgen camera opnamen zien van verkopers....En daar kwamen een paar tenenkrommende beweringen voorbij.

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Geen matches
En als ie na een jaar kapot gaat door verwisselen en de geodkope 3 euro kost, en de middenklasser 40 euro, ben je 13 jaar verder voor je de prijs van de middenklasser benaderd hebt, en... gebruiken we dan nog HDMI? En werkt de middenklasser dan nog wel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
GAIAjohan schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 09:43:
Sowieso zijn de tv's niet 100% gelijk. Kan best een maandagochtend-exemplaar tussen zitten.
Of panels van verschillende fabrieken. Zelfde type tv en maar een gok of je een goede krijgt....
Zou de test beinvloed kunnen hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gomez12
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 17-10-2023
Geen matches
GAIAjohan schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 10:28:
En als ie na een jaar kapot gaat door verwisselen en de geodkope 3 euro kost, en de middenklasser 40 euro, ben je 13 jaar verder voor je de prijs van de middenklasser benaderd hebt, en... gebruiken we dan nog HDMI? En werkt de middenklasser dan nog wel?
Tja maar aan de andere theoretische kant kan je extreem onhandig zijn en 15 kabels verneuken bij het aansluiten (don't ask me how) waardoor je misschien beter die midden klasse had kunnen nemen (even ervanuit gaande dat je nooit in een winkel zou durven klagen na nr 12)

Persoonlijk vind ik het tot aan een euro of 50 niet echt boeiend, ik kan me iets voorstellen bij iemand die een tv van 2000 koopt en dan liever niet het goedkoopste kabeltje eraan hangt. Al zit het enkel in je kop, ik kan me er iets bij voorstellen...

Tot een euro of 50 vind ik het een redelijke non-discussie omdat er dan wmb veel meer factoren meetellen als enkel geluid-/beeldkwaliteit ("gevoel","mooiheid van de kabel", besteedbaar vermogen, waarde van de aanhangende apparatuur, bouwkwaliteit etc. etc.)
Als ik een kabeltje in de muur zou frezen zou ik bijv ook niet het goedkoopste exemplaar uitkiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ossi
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:33
Geen matches
Gomez12 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 22:49:
[...]

Tja maar aan de andere theoretische kant kan je extreem onhandig zijn en 15 kabels verneuken bij het aansluiten (don't ask me how) waardoor je misschien beter die midden klasse had kunnen nemen (even ervanuit gaande dat je nooit in een winkel zou durven klagen na nr 12)

Persoonlijk vind ik het tot aan een euro of 50 niet echt boeiend, ik kan me iets voorstellen bij iemand die een tv van 2000 koopt en dan liever niet het goedkoopste kabeltje eraan hangt. Al zit het enkel in je kop, ik kan me er iets bij voorstellen...

Tot een euro of 50 vind ik het een redelijke non-discussie omdat er dan wmb veel meer factoren meetellen als enkel geluid-/beeldkwaliteit ("gevoel","mooiheid van de kabel", besteedbaar vermogen, waarde van de aanhangende apparatuur, bouwkwaliteit etc. etc.)
Als ik een kabeltje in de muur zou frezen zou ik bijv ook niet het goedkoopste exemplaar uitkiezen
Hoeveel mensen kopen nou echt een tv van 2000?
Volgens mij zitten de meesten tussen de 400 en 1000 en dan is 50 euro al weer een flink deel van het budget.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Ossi schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 23:50:
[...]

Hoeveel mensen kopen nou echt een tv van 2000?
Volgens mij zitten de meesten tussen de 400 en 1000 en dan is 50 euro al weer een flink deel van het budget.
Je heb waarschijnlijk beter resultaat door die 50 euro te steken in een iets duurder model met betere kwaliteitsonderdelen dan in een duurder hdmi-kabeltje of niet.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 07-05-2011 00:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Geen matches
Gomez12 schreef op vrijdag 06 mei 2011 @ 22:49:
[...]
[...]
Ik vind het tot >10.000,- euro een non-discussie. Het maakt mij niet uit hoeveel iemand wil betalen voor een kabel. Als iemand dat een kabel waard vindt, om wat voor reden dan ook en dat geld er voor over heeft, dan moet zo iemand dat vooral doen. Je kunt geen bedrag hangen aan wat nog wel of niet acceptabel is, dat bepaalt ten allen tijden de koper zelf.

Ik ageer alleen als mensen dingen gaan beweren die gewoon niet waar, of aantoonbaar zijn. Die kabel van >€10.000,- geeft het signaal niet beter door dan die van €10,-. En als je dat wel beweert dan lieg je en licht je anderen onterecht voor. En dat is waar ik tegen in verweer ga. Voor de rest moet iedereen het lekker zelf weten.

Mijn HDMI kabel is ook zo'n leuk ding, met een sleeve en een mooie degelijke connector en koste meer dan €15,- euro. Ik had dat er voor over en kocht een kabel die ik mooi en degelijk vond. Maar mij zul je niet horen beweren dat de kabel van €15,- een slechter beeld geeft, want dat is gewoon niet zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Geen matches
Ook leuk, CD's rippen:
- Stroomvoorziening
Een voorwaarde voor een bit nauwkeurige rip is dat mijn rip-station (PC met EAC + usb CD-ROM drive) niet direct aan het lichtnet hangt maar van gefilterde stroom gebruik maakt (in mijn geval een Monster Cable HTS1000 stekkerblok). Zo niet dan gaat de binaire vergelijking de mist in; vier tot zes van de tien kopietjes zijn niet gelijk aan elkaar EN zijn onderling ook niet gelijk! Ook het rippen zelf duurt iets langer, waarschijnlijk door de benodigde re-reads die EAC uitvoert. De mate waarin deze bestanden van elkaar afwijken kan ik niet zeggen. Een bit verschil of 10 MB aan bits verschil (vanwege een offset door een gemist bitje)? Zeg het maar… "fc /b" biedt dat inzicht niet en een andere methode voor vergelijk van WAV bestanden ken ik niet. Ook luistertests, hoewel subjectief, wijzen voor mij uit dat de met gefilterde stroom geripte CD`s het best klinken.
bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:04
Geen matches
An sich leuk om te testen Als het waar is heeft gebruikt deze persoon waardeloze apparatuur !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 15-09 18:20

FeaR

In GoT we trust

Geen matches
Pfff... zit net wat van die sets te bekijken op Hifi.nl en er zijn toch wel mensen die er aparte ideeën op nahouden.

Net eentje gezien met een 5.1 set-up met B&W 803, zag er goed uit. Alleen geeft die persoon aan alleen muziek te luisteren en nooit film te kijken. Dan zet je in plaats van een 5.1 set-up toch een mooie stereo set neer met een paar B&W 800D als die sound je aanstaat?

Kwam er eentje voorbij die een paar B&W 802D als stereo gebruikt en met cinema verplaatst hij ze tot rear speakers. Front en center zijn van een veel minder niveau,

Maar de mooiste vond ik nog wel de persoon met de gehele Arcam set waar nu een 5.1 JBL melkpaksetje op draaide omdat de main speakers verkocht waren. En die JBL's klonken beter dan de vorige speakers 8)7

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
Geen matches
FeaR1986 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 22:44:
[...]

Pfff... zit net wat van die sets te bekijken op Hifi.nl en er zijn toch wel mensen die er aparte ideeën op nahouden.

Net eentje gezien met een 5.1 set-up met B&W 803, zag er goed uit. Alleen geeft die persoon aan alleen muziek te luisteren en nooit film te kijken. Dan zet je in plaats van een 5.1 set-up toch een mooie stereo set neer met een paar B&W 800D als die sound je aanstaat?

Kwam er eentje voorbij die een paar B&W 802D als stereo gebruikt en met cinema verplaatst hij ze tot rear speakers. Front en center zijn van een veel minder niveau,

Maar de mooiste vond ik nog wel de persoon met de gehele Arcam set waar nu een 5.1 JBL melkpaksetje op draaide omdat de main speakers verkocht waren. En die JBL's klonken beter dan de vorige speakers 8)7
Is mij nooit opgevallen, Links ? Die met surround is echt mooi.... Alleen toen ik nog in een winkel werkte kwam ik enorm veel mensen tegen die surround wouden. Als je vroeg of ze veel film keken was dit vaak niet het geval |:(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Geen matches
Roderiktweaker schreef op maandag 09 mei 2011 @ 22:51:
[...]

Is mij nooit opgevallen, Links ? Die met surround is echt mooi.... Alleen toen ik nog in een winkel werkte kwam ik enorm veel mensen tegen die surround wouden. Als je vroeg of ze veel film keken was dit vaak niet het geval |:(
Zal eens kijken of ik ze nog kan vinden, zit alleen maar op "volgende" te klikken. Zitten toch ook echt zeer mooie setjes tussen. Net eentje met een paar B&W 800D met een Krell eindversterker, dat is toch wel netjes. En voor meer geld dan ik ooit uit zou kunnen geven. Alleen als je dan naar de inrichting kijkt, maar goed daar let je dan toch niet meer zo op met die speakers :

Gevonden:
JBL op Arkam
B&W 802D naar rear speaker

Deze vond ik ook wel apart:
7.1 met B&W 802D en dan zo'n boombox in je auto als een gast van 18.

[ Voor 16% gewijzigd door FeaR op 09-05-2011 22:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lredev
  • Registratie: Maart 2008
  • Laatst online: 13-09 09:06
Geen matches
FeaR1986 schreef op maandag 09 mei 2011 @ 22:54:
[...]

Zal eens kijken of ik ze nog kan vinden, zit alleen maar op "volgende" te klikken. Zitten toch ook echt zeer mooie setjes tussen.
Fijne tip :)
Deze vond ik ook wel apart:
7.1 met B&W 802D en dan zo'n boombox in je auto als een gast van 18.
Nou... Ik vermoed dat dat "gast van 18" wel een treffende kwalidicatie is, al is het maar figuurlijk, aan de inrichting van de auto te zien verwacht hij namelijk verder ook geen kinderen te moeten vervoeren :D

Dit is overigens een van mijn favoriete topics op got, er komt hier zoveel moois voorbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 09:16

Sorcerer8472

Mens sana?

Geen matches
Indrukwekkende set, die 7.1, maar wat een vreselijk rommelige inrichting. Als ik een kamer over zou hebben puur en alleen voor audio/video, dan zou die toch verder helemaal tiptop ingericht zijn, geen speakers die net-niet in beeld staan. Verder is hij vergeten een tapijt over z'n raam te leggen ;)

Reality is merely an illusion, albeit a very persistent one.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Geen matches
lredev schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 00:24:
[...]Nou... Ik vermoed dat dat "gast van 18" wel een treffende kwalidicatie is, al is het maar figuurlijk, aan de inrichting van de auto te zien verwacht hij namelijk verder ook geen kinderen te moeten vervoeren :D
Aan de informatie op het profiel is die gast een jaar of 45. Moet er zelf niet aan denken om rond die leeftijd zoiets in de achterbak te hebben. Natuurlijk zal het een goed geluid geven, maar aan de auto te zien is het iets van een Audi (A3?) en Audi heeft in de hogere klassen van het multimediasysteem toch zeer mooie speakers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14-09 13:12

mace

Sapere Aude

Geen matches
Als ik zo kijk is het wel mooi spul wat hij in de auto heeft. Praktisch is het niet nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Geen matches
Als ik hem was zou ik mijn PC eens uitrusten met een fatsoenlijke voeding. Mij lukt het keer op keer om een bit-identieke rip te maken die qua hash-tag ook identiek is aan die EAC database. Het enige moment waarop het niet lukt, is als ik met een beschadigde cd werk.

Wat deze gast doet is een beetje de omgekeerde wereld in mijn ogen. Mijn PC-voeding levert belabberd gelijkstroom, dus ga ik de netstroom maar zuiveren, zodat de voeding het makkelijk heeft. Volgens mij win je meer door gewoon een goede voeding aan te schaffen.
*** update januari-2010 ***
Tijdens de afgelopen feestdagen had ik weer eens tijd om te experimenteren met m`n hifi set. Een van de dingen die ik geprobeerd heb is het omzeilen van de pre-amp. Niet omdat ie slecht of stuk is maar gewoon in het kader van `een zo kort mogelijke signaalweg`
[...]
Dit soort uitspraken tovert ook altijd een kleine glimlach op mijn gezicht. Realiseren deze mensen zich niet dat er helemaal geen signaalweg is, of benoemen ze het zo omdat ze geen idee hebben hoe de apparatuur echt functioneert?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Geen matches
FeaR1986 schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 09:08:
[...]

Aan de informatie op het profiel is die gast een jaar of 45. Moet er zelf niet aan denken om rond die leeftijd zoiets in de achterbak te hebben. Natuurlijk zal het een goed geluid geven, maar aan de auto te zien is het iets van een Audi (A3?) en Audi heeft in de hogere klassen van het multimediasysteem toch zeer mooie speakers.
TT volgens mij van de eerste serie. Anyway, audio in de auto is iets waar ik zelf nooi veel geld aan zou willen uitgeven. Echt heel goed zal het toch niet gaan klinken.

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Geen matches
Killer schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 11:21:
Realiseren deze mensen zich niet dat er helemaal geen signaalweg is
Als je maar genoeg uit je set verwijdert is vanzelf het signaal weg :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtjv
  • Laatst online: 08-02-2023
Geen matches
Killer schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 11:21:

[...]

Dit soort uitspraken tovert ook altijd een kleine glimlach op mijn gezicht. Realiseren deze mensen zich niet dat er helemaal geen signaalweg is, of benoemen ze het zo omdat ze geen idee hebben hoe de apparatuur echt functioneert?
Hier ben ik te dom voor, kun je misschien uitleggen wat je bedoelt? Het audiosignaal gaat toch van je bron naar je speakers, via alle apparaten die daar tussen zitten? Het lijkt mij dat je dat wel een signaalweg kan noemen. Of mis ik iets triviaals?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Geen matches
dtjv schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 13:45:
[...]

Hier ben ik te dom voor, kun je misschien uitleggen wat je bedoelt? Het audiosignaal gaat toch van je bron naar je speakers, via alle apparaten die daar tussen zitten? Het lijkt mij dat je dat wel een signaalweg kan noemen. Of mis ik iets triviaals?
Zo logisch besproken heb je wel gelijk. Als je echter naar een versterker kijkt dan is het eigenlijk zo dat de uitgang de ingang volgt. Het signaal gaat niet 'door de versterker heen'. Dus elektrisch gezien is er geen signaalweg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dtjv
  • Laatst online: 08-02-2023
Geen matches
Killer schreef op dinsdag 10 mei 2011 @ 21:40:
[...]

Zo logisch besproken heb je wel gelijk. Als je echter naar een versterker kijkt dan is het eigenlijk zo dat de uitgang de ingang volgt. Het signaal gaat niet 'door de versterker heen'. Dus elektrisch gezien is er geen signaalweg.
Ah, dat bedoelde je. Snap 'm, dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 09:06

Gotez

42

Geen matches
Daar gaan we weer.....

http://www.hifi.nl/recensies/4372/PS-Audio-Powercables.html

Is er al duidelijkheid over hoe de bas/midden/hoog elektronen hun juiste dikte kabel weten te vinden? Ik ben heel benieuwd hoe men dit weet te onderbouwen, das een nobel prijs is wording.

[ Voor 52% gewijzigd door Gotez op 11-05-2011 13:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Geen matches
Gotez schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:41:
Daar gaan we weer.....

Is er al duidelijkheid over hoe de bas/midden/hoog elektronen hun juiste dikte kabel weten te vinden? Ik ben heel benieuwd hoe men dit weet te onderbouwen, das een nobel prijs is wording.
Zo'n site kun je toch niet meer serieus nemen? :X Het neemt echt vormen aan die lijken op de onzin rondom de biostabil.

Je ziet ook duidelijk dat de redacteurs nooit een wetenschappelijke opleiding hebben gedaan en ook geen flauw benul hebben van enige natuurkunde...

En nog iets: hoe slecht is je apparatuur wel niet als deze zo ontzettend beïnvloed wordt door bijna onmeetbare fluctuaties in signaal? (even los van het feit dat deze kabels fluctuaties van de tientallen onafgeschermde meters stroom in de muur etc. wel gewoon transporteert, en dat ook nog eens beter doen dan andere goedkopere kabels! :D)

[ Voor 11% gewijzigd door Sorcerer8472 op 11-05-2011 13:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Geen matches
Sorcerer8472 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:54:
[...]Zo'n site kun je toch niet meer serieus nemen? :X Het neemt echt vormen aan die lijken op de onzin rondom de biostabil.
Laat ik het anders vragen: heb je op Hifi ooit wel eens een review gelezen over een product wat ze niet goed vonden? Hifi.nl is net zoals elk Nederlands autoprogramma: het is altijd wel goed en oké wat er wordt getest. Er zal nooit iets fout zijn. Of ja, wellicht een asbak die niet helemaal goed is geplaatst. Maar echt fout of slecht is het nooit. Idem met Hifi.nl alleen dan met andere apparatuur.

Stuur je kreet van de Biostabil eens op. Wellicht willen ze wel eens testen hoe dat de klank van de muziek verandert als je zo'n ketting naast je apparatuur hangt. Dat kettinkje vangt immers de straling op :D

Overigens wel mooie kabels qua looks, qua prijs zal het heel wat minder zijn. Als je ziet dat een enkele stekker al zo'n 30 - 150 euro kan kosten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Geen matches
Ah, ze halen electrosmog weer aan. De mythe doorbroken? Laat me niet lachen.

Maar inderdaad, hoe onafhankelijk is het "onafhankelijk av-platform"?
Vooral stiltes tussen de noten zoals bijvoorbeeld bij Yoram Ish-Hurwitz Liszt vertolkingen krijgen meer lading. Het worden stiltes die niet enkel afwezigheid van geluid zijn, maar stiltes waarin de opnameruimte aanwezig is.
Dus eigenlijk hoor je meer dan stilte? 8)7 En uiteraard is het geen ABX-test.

[ Voor 52% gewijzigd door Devster op 11-05-2011 14:45 ]

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Geen matches
Ik vind het nog wel opvallend dat de prijs van die kabels zowaar niet al te erg overdreven is. Koudgelaste kabels met daaroverheen een (de metaalstructuur volledig verneukend, overigens) zilversoldeerverbinding... dat kun je niet met de hand doen, dus daar heb je waarschijnlijk gespecialiseerde apparatuur voor nodig omdat de gangbare tools hiervoor gemaakt zijn voor runs van 1M+ onderdelen, terwijl van deze kabels misschien 100 of 500 worden verkocht.

Je zou verwachten dat dit soort fabrikanten zoals Monster gewoon 99% oplichters zijn, maar deze mensen lijken het niet eens voor de grove winstmarges te doen.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
mux schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 15:25:
Ik vind het nog wel opvallend dat de prijs van die kabels zowaar niet al te erg overdreven is. (...) Je zou verwachten dat dit soort fabrikanten zoals Monster gewoon 99% oplichters zijn, maar deze mensen lijken het niet eens voor de grove winstmarges te doen.
Ach wat heet "niet al te overdreven"? Bij de Duitse bouwmarkt kosten Schucko stekkers nog geen 3 Euro. En wat kost een stukje strijkijzersnoer nu eigenlijk bij het Lampenpaleis. Een paar kwartjes de meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mux
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 03-09 11:04

mux

99% efficient!

Geen matches
Wat ik bedoel te zeggen is: als het echt oplichters zijn, proberen ze zo goedkoop mogelijk iets te maken en dat met gigantische marges te verkopen, zoals Monster cable. Wat ze hier hebben gedaan, is iets ontzettend duurs maken en dat voor ietsjes meer verkopen. Het is voor een kabel onnodig duur, maar voor een kabel die op deze manier is gemaakt geen extravagante prijs.

Ik zou bijna willen zeggen dat ze het niet voor het geld doen. Dan zouden ze wel dit soort spullen voor medische of defensie-takken maken, waar je nog gemakkelijk marges van vele honderden procenten kunt vinden.

Youtube: PowerElectronicsBlog - Plank2 (4W computer)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Geen matches
Gotez schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 13:41:
Daar gaan we weer.....

Zelfs de stroomkabels moeten worden ingespeeld. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinkenlights
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Geen matches
Als deze vent wat beter geluid wil heb ik wel een goede tip voor hem in plaats van dure kabels. Iemand de foto opgevallen?

Misschien moet je geen vleugel tussen je speakers zetten. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Geen matches
Die recensies lezen weg alsof een paardrijmeisje van 14 een paard krijgt als ze een mooi verslagje schrijft over het onherroepelijke nut van een Roots-type blower op een Smart ForFour.

Noem het klok-klepeltechnologie. Vakjargon horen en het dan toepassen op andere speelvelden. Zoals inspelen. Dit is in de muziek bekend bij strijkinstrumenten die nieuw gemaakt zijn; het hout zet zich naar de juiste klanken (door resonanties). Maar bij een stroomkabel...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Geen matches
GAIAjohan schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 16:34:
[...]

Zelfs de stroomkabels moeten worden ingespeeld. 8)7
Je weet toch! De elektronen moeten even vloeien, zodat deze daarna sneller worden doorgegeven door de moleculen in de kabel. Logisch toch?!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadyNetworker
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

ShadyNetworker

Cats & Whisky

Geen matches
Sorcerer8472 schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 17:42:
[...]

Je weet toch! De elektronen moeten even vloeien, zodat deze daarna sneller worden doorgegeven door de moleculen in de kabel. Logisch toch?!
Vergeet vooral niet de pijltjes aan de binnenkant van de kabels, want die zorgen ervoor dat electronen die de weg kwijt zijn deze weer snel terugvinden.

It's always DNS...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Geen matches
Muziek voortgebracht door een hifi set is niets anders dan de binnenkomende stroom die gemoduleerd wordt door het muzieksignaal. De noodzaak van het gebruik van een goede stroomkabel mag dan duidelijk zijn.
Waarom gaan ze er niet dieper op in? :+
Vooral de standaard meegeleverde snoeren met C7 stekkers zijn gemaakt met heel dunne draden die ook nog eens niet afgeschermd zijn. Hierboven is al duidelijk gemaakt dat veel externe invloeden het op de stroomvoorziening gemunt hebben en adequate afscherming dus van groot belang is.
Jahoor, die 2 meter in je huis zijn veel ernstiger dan de 100km van de energiecentrale..
Zo hebben ze ontdekt dat er wel degelijk drie frequentie groepen in een kabel te onderscheiden zijn. Bas, middengebied en hoog zijn net als aan de andere uiterste kant van een hifi systeem ook in stroomkabels te onderscheiden.
Jahoor, tuurlijk..

Ik zie echt niet in hoe een fucking stroomkabel enig invloed heeft op de geluidskwaliteit.

[ Voor 29% gewijzigd door GAIAjohan op 11-05-2011 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gé Brander
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-09 09:32

Gé Brander

MS SQL Server

Geen matches
Tekenend dat dit topic intussen 43 pagina's beslaat en nog steeds posts ontvangt... :)

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japsuh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:21
Geen matches
GAIAjohan schreef op woensdag 11 mei 2011 @ 19:26:
[...]

Waarom gaan ze er niet dieper op in? :+

[...]

Jahoor, die 2 meter in je huis zijn veel ernstiger dan de 100km van de energiecentrale..

[...]

Jahoor, tuurlijk..

Ik zie echt niet in hoe een fucking stroomkabel enig invloed heeft op de geluidskwaliteit.
Bij stroomkabels zie ik alleen het nut om de stekkers te aarden, aangezien het anders bij sommige apparatuur wel kan gaan brommen. Voor de speakers (en de tussen de apparatuur) betekent het trouwens niet dat je grasprietjes aan je speakers of apparatuur moet hangen. Koop gewoon een beetje stevige, niet te dunne kabel en je zit eigenlijk al helemaal goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-09 21:09
Geen matches
Zo hebben ze ontdekt dat er wel degelijk drie frequentie groepen in een kabel te onderscheiden zijn. Bas, middengebied en hoog zijn net als aan de andere uiterste kant van een hifi systeem ook in stroomkabels te onderscheiden.
Het kan natuurlijk aan mij liggen, maar sinds wanneer wil je iets anders dan 50Hz door de stroomkabel hebben? Of laten ze die midden- en hoogfrequente stromen doodlopen, zodat je alleen de "bas" elektronen je apparatuur in laat komen?

Sony A7R III | Sigma MC-11 | Sigma 50mm f/1.4 Art | Sigma 135mm f/1.8 Art
Zeiss 21mm f/2.8 | Minolta Rokkor 58mm f/1.2 | Godox V860II

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Geen matches
Als je deze club reviewers nog serieus wilt nemen...

Het hele verhaal hangt van onzin aan elkaar en ze doen niet eens de moeite het te verbergen. Het begint al met de kreet: 'HiFi.nl - Onafhankelijk AV-Platform'. Klik maar eens op hun logo en je wordt doorgelinked naar Correct en de hele site zit volgeplakt met reclame. En je bijt nooit de hand die je voed, dus hoezo onafhankelijk. Ik waag dat te betwijfelen, zeker omdat er zelden tot nooit iets negatiefs te lezen valt.

En dan het artikel zelf:
Daaruit volgt dat hoogfrequent stoorsignalen die in de laatste meter in de kabel doordringen niet meer de verzwakking van diezelfde kabel kunnen ondervinden omdat het laatste stuk nu eenmaal te kort is.
Welke hoogfrequente stoorsignalen dringen er in hemelsnaam door in een goed afgeschermde voedingskabel?
Muziek voortgebracht door een hifi set is niets anders dan de binnenkomende stroom die gemoduleerd wordt door het muzieksignaal. De noodzaak van het gebruik van een goede stroomkabel mag dan duidelijk zijn.
Muziek voortgebracht door een HiFi set is niets anders dan de binnenkomende stroom, die eerst gelijk wordt gericht en ontdaan van storingen, die vervolgens gemoduleerd wordt. Niet de binnenkomende stroom wordt gemoduleerd, nee de afgeleide gelijkstroom wordt gemoduleerd.
De noodzaak moge duidelijk zijn? Maar niet uitleggen waarom dat duidelijk is? Voor mij als domme electro-man is het niet duidelijk i.i.g.
De stekkers zijn namelijk niet bij de draden geschroefd, zoals bij vrijwel alle kabels wel het geval is. Het wordt zelfs bij de meest exotische kabels gedaan en is een oorzaak van corosie op den duur
HE?!?!?! Het vastzetten is de oorzaak van corosie? Blootstelling aan zuurstof is de oorzaak van oxidatie, niet meer niet minder en dat vangt deze wonderkabel ook niet op.
Wat een mega-bullshit! Er is een frequentiegroep te onderscheiden in een stroomkabel: de 50Hz netfrequentie. Met daarop gesuperponeerd eventuele stoorsignalen. Andere frequenties zijn er niet te onderscheiden...
Voor het middengebied is meer oppervlakte nodig om een juist gebruik te maken van het skineffect.
Het skineffect treed pas op bij hoge (lees boven 20KHz) en zeker niet in het middengebied. Het skineffect is niet gerelateerd aan oppervlakte. Net zo min als dat een voedselallergieallergie gerelateerd is aan de kleur van sinaasappels
PS Audio heeft ervoor gekozen het arbeidsintensieve werk uit te besteden naar China. Dit maakt dat zeker de Jewel serie heel scherp geprijsd is voor de geboden kwaliteit.
PS Audio moet ervoor kiezen om het werk uit te besteden, omdat ze zelf geen kabelproductiefaciliteit hebben.
Dit maakt overigens dat de marge voor PS-Audio lekker hoog ligt. Produktiekosten van een dergelijke kabel liggen onder de €20,- per kabel.

En ga zo maar door. Het hele artikel staat van voor tot achter vol met onzin, onwaarheden en valse aannames.

Nee, dit kun je als wel denkend persoon niet eens serieus nemen..Vermakelijk, dat wel..

.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

Geen matches
Jammer dat er geen mogelijkheid is om commentaar te leveren op het stuk. Ik had graag bovenstaande stuk daar achtergelaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Geen matches
Het hele idee spreekt zichzelf toch tegen? Je wil immers geen storing in je stroom, dus het liefst wil je een stroomkabel die alleen een beperkte band rond de 50 Hz doorlaat, en geen modulatie daarvan. Waarom dan speciale banen aanleggen om die frequenties op te pikken? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Japsuh
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08:21
Geen matches
Gotez schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 09:04:
Jammer dat er geen mogelijkheid is om commentaar te leveren op het stuk. Ik had graag bovenstaande stuk daar achtergelaten.
Je kan ze wel een mailtje sturen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Geen matches
Wilf schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 10:01:
Het hele idee spreekt zichzelf toch tegen? Je wil immers geen storing in je stroom, dus het liefst wil je een stroomkabel die alleen een beperkte band rond de 50 Hz doorlaat, en geen modulatie daarvan. Waarom dan speciale banen aanleggen om die frequenties op te pikken? :?
Als je echt banen aanlegt om die frequenties op te pikken pik je juist meer potentieel storende frequenties op: als zoiets in een voeding komt wordt het er grotendeelt uitgefilterd, maar in theorie is het mogelijk dat er toch dingen langs/door de voeding komen of in ieder geval worden opgepikt in het versterkcircuit, waardoor juist storingen in deze frequentiegebieden doordringen tot een punt waarop ze hoorbaar versterkt worden :{

In theorie he, want in de praktijk valt het mee. Een beetje moderne versterker pikt ook al nauwelijks de relatief zeer sterke GSM-signalen op als ik m'n telefoon ernaast leg. Da's wel ietsje meer inductie dan signalen van GPS-satellieten (weet nog dat toen ik een keer een TomTom te leen had deze zelfs bij het raam nauwelijks ontvangst had :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Geen matches
Sorcerer8472 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 10:39:
[...]

Als je echt banen aanlegt om die frequenties op te pikken pik je juist meer potentieel storende frequenties op: als zoiets in een voeding komt wordt het er grotendeelt uitgefilterd, maar in theorie is het mogelijk dat er toch dingen langs/door de voeding komen of in ieder geval worden opgepikt in het versterkcircuit, waardoor juist storingen in deze frequentiegebieden doordringen tot een punt waarop ze hoorbaar versterkt worden :{

In theorie he, want in de praktijk valt het mee. Een beetje moderne versterker pikt ook al nauwelijks de relatief zeer sterke GSM-signalen op als ik m'n telefoon ernaast leg. Da's wel ietsje meer inductie dan signalen van GPS-satellieten (weet nog dat toen ik een keer een TomTom te leen had deze zelfs bij het raam nauwelijks ontvangst had :+)
Voedingen laten inderdaad wel eens storingen door, maar dan hebben we het meestal over flinke verstoringen in de vorm van hoge pieken (inschakel vervorming) en vervormingen door sterke instraling (GSM heel dicht in de buurt van het apparaat). De instraling geschied dan echter meestal door instraling in het apparaat, niet door instraling in de voedingskabel. En die inschakelpieken haalt geen enkele passieve kabel weg.

Het is eigenlijk te debiel voor woorden het stuk. Als je het goed leest, spreekt het hele artikel zichzelf tegen.
Een kabel die goed stoorsignalen tegenhoudt, maar wel verschillende banen heeft voor verschillende frequentiegebieden (die er niet zijn), zodat elke baan extra gevoelig is voor juist die specifieke storing.
Veel logischer zou zijn om een kabel te maken met 2 aders die elk afzonderlijk precies geschikt zijn voor juist 50Hz.
Een kabel die speciaal ontwikkeld is, maar geproduceerd wordt in China en dus opgebouwd is uit standaard leverbare componenten (anders waren de produktiekosten bij zo'n beperkte oplage wel vele malen hoger en de kabel dus veel duurder).
Uitleg geven over het laatste stuk kabel en waarom dat zo belangrijk is, terwijl een voedingskabel niet het laatste stuk kabel is, dat is de kabel van de stroomsocket (daar waar je die dure kabel insteekt) naar de trafo (eventueel nog met een cheap-ass voltageschakelaar ertussen). En dat is in 9 van de 10 gevallen echt standaard koper, soms massief, soms multi-stranded, met standaard afscherming en licht dicht in de buurt van allerlei actieve elektronische componenten, zoals bijvoorbeeld de trafo (die zelf ook veel straling kan veroorzaken)
Ik vraag mij af wanneer al die audiofielen hun apparatuur gaan open slopen om de standaard koperkabeltjes die van de stroomsocket naar de trafo lopen te laten vervangen door high-end kabel.

Nee, het wordt echt steeds debieler met die lui. Ik stel een andere slogan voor ze voor:

HiFi.nl, onafhankelijk av-reclameplatform!

[ Voor 4% gewijzigd door Killer op 12-05-2011 12:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wilf
  • Niet online

Wilf

shuo cao cao

Geen matches
Als die zooi nu de in- en uitschakelpieken van mijn koelkast weg zouden filteren zou ik ze wel willen proberen. Als ze dat niet kunnen zijn al die claims zo waardevol als een natte toiletrol.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
HiFi. nl: Wij van WC-eend adviseren WC-eend. Nog eentje dan: Leuker kunnen we het voor u niet maken, duurder wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devster
  • Laatst online: 14-08 18:08

Devster

-=+CLOUDBARISTA+=-

Geen matches
Ik snap eigelijk niet waarom ze gebruikmaken van het stroomnet? Als je echt schone stroom wil, zet je een berg loodaccu's neer ;)

"The problem with internet quotes is that you can't always depend on their accuracy" ~Abraham Lincoln, 1864.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slonzo
  • Registratie: Mei 2007
  • Niet online

Slonzo

Taarsidath-an Halsaam

Geen matches
Devster schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 13:42:
Ik snap eigelijk niet waarom ze gebruikmaken van het stroomnet? Als je echt schone stroom wil, zet je een berg loodaccu's neer ;)
Breng ze niet op ideeën... ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Die moet je dan wel opladen met vervuilde lichtnetstroom. En dat klinkt dan ook niet "audiofiel". :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

Geen matches
Das nu wel een van mijn dromen, een hifi set op accu's. Lastig, maar volgens mij zeker de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Gotez schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 14:59:
[...]

Das nu wel een van mijn dromen, een hifi set op accu's. Lastig, maar volgens mij zeker de moeite waard.
Zelf heb ik mijn MF V-DAC wel eens "voor de lol" op een accu laten draaien. Ik kan je verzekeren, dat het geen ene mallemoer uitmaakt. Het is dus alleen maar voor de fun. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Laatst online: 09:02

Cheezus

Luiaard

Geen matches
[...]

Lastig? Koop een UPS..

De moeite waard? Als je geen verschil de moeite waard vind zeker :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Geen matches
[...]

Serieus? :D
Stel je voor, al die harmonischen van 50 Hz die je dan niet meer hoort en die je nu (dus, blijkbaar) kunt horen als je je hoofd tegen de speaker legt (op vol volume met de muziek uit) 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Geen matches
Ik kan 50hz idd horen. Maar dan wel op de inductiestand van mijn gehoorapparaten :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
GAIAjohan schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 15:50:
Ik kan 50hz idd horen. Maar dan wel op de inductiestand van mijn gehoorapparaten :P
Aha, maar dan heb jij dus gehandicapte oortjes. :O

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 15:52:
[...]

Aha, maar dan heb jij dus gehandicapte oortjes. :O
Klopt. Sinds mijn geboorte. Tis niet anders. :P
En natuurlijk hoor ik niet zoals iemand hoort te horen, maar geluid is gelukkig persoonlijk, en dankzij mijn gehoorapparaten klinkt zo'n beetje alles voor mij wel gelijk.
Maargoed, dat ik in deze discussie zit komt meer vanwege digitale kabels en de verschillen die volgens mij ook onmogelijk zijn. Digitaal werkt of niet. Of er zitten fouten in en die zijn makkelijk te herkennen.
En ja, ik hoor echt wel verschillen tussen speakers, maar t kan zomaar zijn dat een kwaliteitsspeaker minder mooi op mn hoorapparaat klinkt dan een goedkope.

Ik ben allang blij dat 5.1 geluid voor mij nut heeft omdat mijn richtingsgevoel redelijk ok is, terwijl mensen met hoorapparaten meestal geen richtingsgevoel hebben qua geluid behalve links/rechts.

Het verschil in voor/achter/boven/onder zit in de subtiele verschillen die soms nog wel lastig te merken zijn hoor, maar die verschillen moet je als slechthorende gewoon net weten. (aangezien bij ons de microfoon bovenop het oor zit)

[ Voor 72% gewijzigd door GAIAjohan op 12-05-2011 16:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
[...]

Car hifi is een optie ;) Misschien lukt het nog wel met een lekkere microsetje
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 15:08:
[...]

Zelf heb ik mijn MF V-DAC wel eens "voor de lol" op een accu laten draaien. Ik kan je verzekeren, dat het geen ene mallemoer uitmaakt. Het is dus alleen maar voor de fun. :)
Maakt jouw v dac met de stroomadapter ook zoon irritant piepend zoem?

[ Voor 38% gewijzigd door Verwijderd op 12-05-2011 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blissard
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08:00
Geen matches
[...]

et voila: http://www.dynaudio.com/eng/pdf/arbiter.pdf
wel even 200.000 dollar meenemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Geen matches
Hmm, heeft hifi.nl al eens gehoorapparaten voor audiofielen getest? :P

* Sorcerer8472 is trouwens ook min of meer gehandicapt: heb erg snel last van pieptonen in mijn oren, vooral als ik weinig geslapen heb of als ik naar erg luide muziek heb geluisterd.

Dat laatste doet trouwens ook fysiek pijn, gewoon in een club oid zijn zonder mijn Alpines in :X

Maargoed, op goede dagen hoor ik het bijna niet en dan klinkt alles des te mooier. Gelukkig hoor ik wel erg goed. Hoge tonen gingen toen ik op de middelbare school zat nog tot 21 kHz rechts en 22 kHz links :o!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Geen matches
Sorcerer8472 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 17:52:
Hmm, heeft hifi.nl al eens gehoorapparaten voor audiofielen getest? :P
Ze bestaan wel :). Voor gehoorapparaten die speciaal voor muziek gemaakt zijn enzo. Alleen je betaalt dan wel €3000+ per hoortoestel. Die hebben vaak ook meer functies enzo.
* Sorcerer8472 is trouwens ook min of meer gehandicapt: heb erg snel last van pieptonen in mijn oren, vooral als ik weinig geslapen heb of als ik naar erg luide muziek heb geluisterd.

Dat laatste doet trouwens ook fysiek pijn, gewoon in een club oid zijn zonder mijn Alpines in :X

Maargoed, op goede dagen hoor ik het bijna niet en dan klinkt alles des te mooier. Gelukkig hoor ik wel erg goed. Hoge tonen gingen toen ik op de middelbare school zat nog tot 21 kHz rechts en 22 kHz links :o!
Dat is beginnende tinnitus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Geen matches
Sorcerer8472 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 17:52:
Daar wil ik weleens bewijs van zien, want er komt zelden iemand op de middelbare school voorbij de 18,5kHz. Je moet de test ook andersom uitvoeren, dus: bij 25kHz beginnen en naar beneden gaan totdat je iets hoort. Als je van 15kHz omhoog gaat, hoor je vaak nog een piep in je oren, ook al is er geen geluid meer (te horen). Volgens mij is het fysiek onmogelijk voor een mens om boven de 20kHz te horen en gaat dit al vanaf je geboorte achteruit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Geen matches
The power supply alone, containing two 2000 W ring transformers and gigantic filtering capacitors
with a total value of 400,000 F
400.000Farrad? Ik kan me het bijna niet voorstellen, want volgens mij heb je dan ongeveer een huiskamer gevuld met condensatoren. Zelfs met cold-caps is een dergelijke capaciteit al belachelijk qua formaat. Met deze 700F 2,5V is al 30x100mm en daar zou je er al 600 van nodig hebben...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Geen matches
Universal Creations schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 18:09:
[...]

Daar wil ik weleens bewijs van zien, want er komt zelden iemand op de middelbare school voorbij de 18,5kHz. Je moet de test ook andersom uitvoeren, dus: bij 25kHz beginnen en naar beneden gaan totdat je iets hoort. Als je van 15kHz omhoog gaat, hoor je vaak nog een piep in je oren, ook al is er geen geluid meer (te horen). Volgens mij is het fysiek onmogelijk voor een mens om boven de 20kHz te horen en gaat dit al vanaf je geboorte achteruit.
Dat van de 'na'-piep klopt. Bij gehoortesten is dat ook zo ontzettend lastig en irritant.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Geen matches
GAIAjohan schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 18:04:
[...]

Dat is beginnende tinnitus.
Streep dat beginnende maar door :+ Als het stil is en ik erop let hoor ik het continu zelfs. Het is al jaren stabiel nu godzijdank, of iig zodanig dat ik het niet merk dat het erger wordt.

@Universal Creations: is lastig te bewijzen want het is 10 jaar geleden ofzo nu :+ Ik gok dat ik nu niet mee zo hoog kom ook. Was een aan-uittest trouwens bij natuurkunde, niet-wetenschappelijk.

Maar over dat tinnitus: mijn vader heeft het in vrij ernstige vorm, dus lijkt me erfelijk. Ik heb nooit muziek op al te hoog volume geluisterd en als ik naar een plek ga met veel herrie doe ik altijd oordoppen in. Doe ik dat een keer niet, dan heb ik serieus een week erna soms nog spontaan pieptonen in mijn oor, waarbij het ook soort van zeurend pijn doet. Echt uit het niets komt dat dan op, de dagen na de herrie.

Bij hoge tonen heb ik trouwens vaak het idee dat ik ze meer voel dan dat ik ze echt hoor, bijvoorbeeld in de Bijenkorf in Amsterdam en ook in de Jaarbeurs in Utrecht hebben ze een PA-systeem waar volgens mij een loeiharde hoge toon uit komt. Die hoor ik niet maar ik heb wel instant flinke oorpijn als ik daar onderdoor loop (je hoort/voelt het alleen als je recht eronder staat). Nog mensen die dit herkennen btw? (past wel mooi in dit topic waarin het sowieso al gaat over dingen wel/niet horen :P)

[ Voor 3% gewijzigd door Sorcerer8472 op 12-05-2011 18:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 16:59:
[...]

Car hifi is een optie ;) Misschien lukt het nog wel met een lekkere microsetje

[...]

Ik heb een goede dac/pre en twee ucd's 180 staan. Dus dat wordt lastig op accu's.

Ik heb ook een aardige DIY koptelefoon versterker staan, misschien moet ik daar eens mee beginnen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Verwijderd schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 16:59:
[...]
Neu, mijn V DAC speult alle sterretjes van de hemel. No problems met de bijgeleverde strooomadapter. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Universal Creations
Geen matches
Sorcerer8472 schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 18:33:
@Universal Creations: is lastig te bewijzen want het is 10 jaar geleden ofzo nu :+ Ik gok dat ik nu niet mee zo hoog kom ook. Was een aan-uittest trouwens bij natuurkunde, niet-wetenschappelijk.
En weet je toevallig nog hoe de meting van het aantal kHz gedaan werd? De meeste toongenerators die ik ken (die ze op scholen hebben) hebben een simpele draaischijf van 0-10 met vermenigvuldigingsfactorknopjes (met 3x woordwaarde). Dus als je 20kHz wil, zet je het schijfje op 2 en de vermenigvuldiging op 10.000. De afwijking van dit systeem (met een oscilloscoop nagemeten) kan makkelijk 10% zijn (heb het vaak genoeg meegemaakt althans), vaak ligt dit ook aan een zekere offset van de schijf. Dus als je 20kHz instelt kan dat makkelijk ook 18kHz zijn.
Maar goed, je kunt iig nog gewoon goed hoge tonen horen en je vergelijkt dit gewoon met leeftijdsgenoten. Gelukkig kan ik nog aardig goed met mijn leerlingen meekomen die tegenwoordig zo'n 20jaar jonger zijn dan ik (deze testjes zitten vaak in de 2de klas natuurscheikunde).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Geen matches
Nee, weet niet meer wat voor apparaat het was, sorry :/

Trouwens, nog iets wat meer invloed heeft op het geluid dan kabels: de Publieke Omroep heeft in haar wijsheid besloten dat ze het geluid nu zelf maar naar 5.1 gaan mixen. Gevolg is dat ze een raar filter loslaten op het geluid waardoor stemmen in het centerspeaker terechtkomen maar de hoge elementen van de stemmen ook in de zijspeakers te horen zijn.

Daarnaast valt nu ook een deel van de bassen weg (te horen in de muziekjes van die tussenstukjes van met name NL3). De PCM-stereotrack die je kunt selecteren bij digitale tv is waarschijnlijk gecomprimeerd, iig zo klinkt het (harder en minder gedefinieerd dan de Dolby-track, a).

Beetje jammer dat ze niet (zoals bijv. Film1) in staat zijn om stereo stereo te laten en bij 5.1 gewoon over te schakelen. Film1 doet dat gewoon wel prima. Nu klinkt het gewoon duidelijk minder mooi :{ :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Geen matches
Wilf schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 12:51:
Als die zooi nu de in- en uitschakelpieken van mijn koelkast weg zouden filteren zou ik ze wel willen proberen. Als ze dat niet kunnen zijn al die claims zo waardevol als een natte toiletrol.
Dat is heel makkelijk en voor een euro of max. 5 uit te filteren door bij de veroorzakers een smoorspoeltje te plaatsen. Storingen pak je waar mogelijk aan bij de bron. Dan bestrijd je de oorzaak, niet de gevolgen.
[...]
Koop een UPS met een capaciteit van zo'n 1000VA capaciteit (zoiets bijvoorbeeld) en je kunt de hele avond of middag lang knallen op accustroom. En overdag en tijdens de niet audiofiele momenten, laadt het ding weer op. Zuiverder kun je het niet krijgen. En dat voor de prijs van 2 high-end lichtnet-kabels _/-\o_
Die dingen kom je trouwens met de regelmaat van de klok tegen op allerlei rommelmarketen en 2de hands computerwinkels\beurzen\marktplaats etc. voor een paar tientjes. Reken daarbij een 75 euro voor nieuwe batterijen (die zijn altijd stuk) en je bent voor iets meer als een bankje spekkkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

Geen matches
Bedankt voor de tip, ik ga er zeker naar kijken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy!!!!
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 09:33
Geen matches
Volgens mij zijn de meeste reviewers behoorlijk wetenschappelijk onderlegd, anders kunnen ze nooit weten of ze echt de waarheid zeggen of complete onzin praten.

Benieuwd naar onze ombouw van Crafter naar Camper?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Póg mo Thóin
  • Registratie: December 2004
  • Niet online
Geen matches
Remy!!!! schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 11:51:
Volgens mij zijn de meeste reviewers behoorlijk wetenschappelijk onderlegd, anders kunnen ze nooit weten of ze echt de waarheid zeggen of complete onzin praten.
Begrijp jij überhaupt waar dit topic over gaat?! 8)7

Riamh mé ag dul a thabhairt duit suas, ní bheidh mé in iúl duit síos

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:39
Geen matches
Universal Creations schreef op donderdag 12 mei 2011 @ 18:09:
[...]
Volgens mij is het fysiek onmogelijk voor een mens om boven de 20kHz te horen en gaat dit al vanaf je geboorte achteruit.
Toch mogelijk. Tijdens een gehoor test kwam ik als 17 jarige heel ruim boven de 20kHz.

15 jaar later hoor ik nog steeds piepende voedingen, ruisende versterkers, ventilatoren, harde schijven en weet ik wat nog meer wat voor de rest niemand in mijn omgeving hoort. PC's maken veel herrie en zijn vermoeiend. Net als krekels zeg maar.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Geen matches
Remy!!!! schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 11:51:
Waarom zou het een reviewer uitmaken om te weten of hij onzin of de waarheid uitkraamt? Er zijn er legio die iets uitkramen, waarvan ze zelf denken dat het de waarheid is, terwijl het klink en klare nonsense zijn die ze uitbraken.

Heel veel audioreviewers doen zich wetenschappelijk onderlegd voor, dat wil echter niet zeggen dat ze dat ook zijn. Wat ik wel het meest frappante vind, is dat van geen enkele audioreviewer de resultaten van een recente gehoortest aanwezig zijn (ook niet na schriftelijke aanvraag en geloof me, ik heb dat een aantal keren gevraagd). Er is voor zover ik weet geen enkel audioblad\magazine\website die het gehoor van zijn reviewers regelmatig laat testen. Ik weet wel zeker dat wel dat het nooit gepubliceerd wordt. En juist dat lijkt mij een basisvereiste om te hebben, voordat ik de claims van zo'n iemand kan accepteren\aannemen.

Van zowat elke andere legaal opererende beroepsgroep kun men door middel van certificaten, diploma's, onderzoeken aantonen dat diegene die de klus uitvoert ook over de basisvaardigheden beschikt om dit te doen. En juist dat ontbreekt bij audioreviewers.....go figure.

Wie weet zit ik wel een review te lezen van iemand die zo doof is als een kwartel....

[ Voor 17% gewijzigd door Killer op 13-05-2011 13:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MeNTaL_TO
  • Laatst online: 30-08 23:52

MeNTaL_TO

The future is not set

Geen matches
The Lord schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 12:34:
[...]

Toch mogelijk. Tijdens een gehoor test kwam ik als 17 jarige heel ruim boven de 20kHz.

15 jaar later hoor ik nog steeds piepende voedingen, ruisende versterkers, ventilatoren, harde schijven en weet ik wat nog meer wat voor de rest niemand in mijn omgeving hoort. PC's maken veel herrie en zijn vermoeiend. Net als krekels zeg maar.
Zegt niets, ik heb een geboren gehoorafwijking, hoor boven de 15 Khz niet veel meer. Maar piepende remmen hoor ik regelmatig weer als enige in de groep, waarvan de rest van de groep wel prima gehoor heeft.

Wenn ist das Nunstruck git und Slotermeyer? Ja!... Beiherhund das Oder die Flipperwaldt gersput! The Hornets of Hades have descended upon me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Killer

Killer

Hatseflats!

Geen matches
The Lord schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 12:34:
[...]

De dingen die jij aangeeft zeggen niets over je gehoor bereik, maar over je gehoor drempel, oftewel hoe hard moet een geluid van een bepaalde frequentie zijn, voordat je het bewust hoort.

Piepende voedingen bevinden zich regelmatig in een gebied tussen de 10Khz en 15KHz, alleen is het volume erg laag. Ruisende versterkers - Ruis heeft alle audiofrequenties (en meer) in zich, dus ook lage. Harde schijven draaien maximaal op 15.000RPM, de gegenereerde toon is dus nooit hoger dan 15KHz en ventilatoren zoemen over een groot frequentiebereik.

Begrijp mij niet verkeerd hoor, ik val je goede gehoor niet af en prijs jezelf gelukkig dat je nog een goed gehoor hebt. De voorbeelden die je aanhaalt zeggen echter iets over de gevoeligheid, niet over je bereik. Het zou theoretisch zo maar kunnen dat je boven de 15KHz stokdoof bent.

Ik zelf hoor ook nog 20KHz, als je het maar hard genoeg en geïsoleerd in mijn oren blaast (onrealistische niveaus dan overigens en hoogstwaarschijnlijk hoor ik daarna nooit meer wat). Maar bij niveaus onder de pijngrens verdrinkt het bij mij in andere frequenties en hoor ik het dus niet. Mijn gevoeligheid in die regionen is afgenomen, zoals dat bij iedereen gebeurt. Zie ook uitleg audiogram. Een frequentiebereik roepen zegt niets, zolang dat niet gerelateerd is aan een gevoeligheid.
Gotez schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 11:37:
Bedankt voor de tip, ik ga er zeker naar kijken.
Ik heb er nog wel een voor je. Om niet de voorwaarden voor koop en verkoop van dit forum te overtreden: Stuur maar een PM als je interesse hebt.

[ Voor 31% gewijzigd door Killer op 13-05-2011 13:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gotez

Gotez

42

Geen matches
offtopic:
Moet je wel je dm aanzetten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roderiktweaker
Geen matches

Nu breekt mijn klomp.... Erg toevallig : ''Zo hebben ze ontdekt dat er wel degelijk drie frequentie groepen in een kabel te onderscheiden zijn. Bas, middengebied en hoog zijn net als aan de andere uiterste kant van een hifi systeem ook in stroomkabels te onderscheiden ''

[ Voor 55% gewijzigd door Roderiktweaker op 13-05-2011 22:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blinkenlights
  • Registratie: Augustus 2010
  • Niet online
Geen matches
Killer schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 13:21:
[...]

Harde schijven draaien maximaal op 15.000RPM, de gegenereerde toon is dus nooit hoger dan 15KHz
Wil me verder niet in de discussie mengen maar dit is een non sequitur. Om te beginnen staat RPM voor omwentelingen per minuut, niet seconde, en RPM bepaalt niet de hoogste frequentie die van een draaiend object af kan komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Lord
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:39
Geen matches
Killer schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 13:21:
[...]
De dingen die jij aangeeft zeggen niets over je gehoor bereik, maar over je gehoor drempel, oftewel hoe hard moet een geluid van een bepaalde frequentie zijn, voordat je het bewust hoort.
Point taken. Tijd voor een nieuw audiogram om te zien of ik nog boven de 20kHz kan horen.

geeft geen inhoudelijke reacties meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KillaZ
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 09:19
Geen matches
Roderiktweaker schreef op vrijdag 13 mei 2011 @ 22:55:

Nu breekt mijn klomp.... Erg toevallig : ''Zo hebben ze ontdekt dat er wel degelijk drie frequentie groepen in een kabel te onderscheiden zijn. Bas, middengebied en hoog zijn net als aan de andere uiterste kant van een hifi systeem ook in stroomkabels te onderscheiden ''
Die review is echt 15~25 posts boven je al geplaatst :+ ;)

K to the KillaZ

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Geen matches
Heeft iemand van hier hifi.nl trouwens al gemaild met de vraag waarom zulke artikels op de site mogen blijven staan? Dat van die stroomkabels slaat echt nergens op, totaal uit de lucht gegrepen onzin, en dan zijn er nog niet-technisch-onderlegden die het waarschijnlijk nog geloven ook :{

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PjotrStroganov
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 11-09 17:43
Geen matches
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 12:06:
Heeft iemand van hier hifi.nl trouwens al gemaild met de vraag waarom zulke artikels op de site mogen blijven staan? Dat van die stroomkabels slaat echt nergens op, totaal uit de lucht gegrepen onzin, en dan zijn er nog niet-technisch-onderlegden die het waarschijnlijk nog geloven ook :{
Jammer dat hun forum niet meer bestaat. >:)

PSN/XBL/Steam ID: PjotrStroganov

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sorcerer8472

Sorcerer8472

Mens sana?

Geen matches
Ik zie ook dat er speakers getest worden met "Bean's Ultimate Disaster Movie" waarbij het schuifelen van voeten en het rinkelen van glas duidelijk en waarheidsgetrouw worden weergegeven :{

En de DTS-HD MA-track van Gladiator stelt de speakers enorm op de proef (mijn ervaring is juist dat een goede audiotrack eigenlijk overal wel redelijk op klinkt, maar dat bijvoorbeeld heftig multiband-compressed pop al gauw schel wordt weergegeven en lelijk en "analytisch" klinkt op veel speakers).

Verder wordt er getest met Caro Emerald. Na het luisteren daarvan komt de reviewer tot de conclusie dat de geteste speakers wat plat klinken (goh, zou het wat met de platte mix te maken hebben?).

En inderdaad FeaR1986 heeft gelijk: na wat rondklikken heb ik eigenlijk nergens een negatieve klank kunnen ontdekken. Alles is geweldig en als iets al minder is dan is het "iets minder dan X, maar nog steeds heel goed hoor" :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR

FeaR

In GoT we trust

Geen matches
Sorcerer8472 schreef op zaterdag 14 mei 2011 @ 17:18:
En inderdaad FeaR1986 heeft gelijk: na wat rondklikken heb ik eigenlijk nergens een negatieve klank kunnen ontdekken. Alles is geweldig en als iets al minder is dan is het "iets minder dan X, maar nog steeds heel goed hoor" :P
Niet alles wat ik post is bullshit ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AlterEgo
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Geen matches
* AlterEgo kiest voor de veiligheid maar even dit topique voor zijn vraag :X

Waneer je na jaren gebruik een versterker vervangt door een andere, heeft dat effect op de luidsprekers? Die speakers krijgen dus een "ander" signaal te verwerken, moeten ze daaraan wennen? Is er dus sprake van een soort van (hernieuwde) inspeelperiode voor de speakers?
Ik ben me ervan bewust dat ik vooral het verschil in versterker hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanaalten
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08:53
Geen matches
AlterEgo schreef op zondag 15 mei 2011 @ 09:37:
Waneer je na jaren gebruik een versterker vervangt door een andere, heeft dat effect op de luidsprekers? Die speakers krijgen dus een "ander" signaal te verwerken, moeten ze daaraan wennen?
Nee. De inspeelperiode van speakers is om het rubber van de bewegende delen soepel te maken, niet om aan het signaal te wennen.
Is er dus sprake van een soort van (hernieuwde) inspeelperiode voor de speakers van de tweaker?
... en gecorrigeerd. Je nieuwe versterker klinkt anders door andere signaalbewerking, daar moet je aan wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
Zelfs als relatieve leek zie ik maar bar weinig onderbouwd worden in het artikel, terwijl er toch zulke boude beweringen in staan. Het stukje onder 'De noodzaak aangetoond' is een aardig voorbeeld van een titel die in mijn ogen oversuggestief is.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 15-05-2011 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Geen matches
vanaalten schreef op zondag 15 mei 2011 @ 10:14:
... en gecorrigeerd. Je nieuwe versterker klinkt anders door andere signaalbewerking, daar moet je aan wennen.
Sterker nog: tenzij de oude versterker zo weinig vermogen leverde dat-ie ging vervormen of extreem versleten was, mag je geen verschil horen tussen versterkers. Daar voeg ik aan toe: met de toonregeling vlak.
Pagina: 1 ... 22 ... 104 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
~~~[html]Voor HDMI-kabels hebben we <a href="http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1370856">HDMI kabel: 11 euro of 140 euro? Deeltje 2</a>~~~[/html]