[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
☻/
/▌
/ \
Iemand hetzelfde aan het meemaken als mij?
Gr
Bij het verwijderen hiervan loopt hij bij mij zeer smooth.
Ik heb eerst een paar dagen de oc op 1200MHz gezet en zoals gemeld draait mijn (Italiaanse) Milestone zo stabiel als een...uhm..ja steen dus. Geen FC's, geen reboots, alles draait snappy en stabiel.
Daarna een paar dagen op 1000MHz geprobeerd. Eerlijk gezegd is er geen merkbaar veschil waar te nemen dus houd ik 'm voorlopig op 1000MHz. Wellicht dat ik 800MHz nog probeer. Ideale combi zoeken tussen snelheid en gezondheid
Kan niet wachten op mn opvolger
Dus hier draait hij nu ook stabiel op 1ghz.
Baterij gaat wel erg gauw leeg als ik hem veel gebruik.
Draaide nog op versie 1.0... heb net 1.2 geinstalleerd.. paar opties meer...[list]Sebazzz schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 07:26:
Draai je ook al versie 1.1 van Milestone Overclock?
• 550Mhz, 56 vsel (Default)
• 600Mhz, 60 vsel
• 800Mhz, 66 vsel
• 1000MHz, 72 vsel
• 1200MHz, 80 vsel
• 1000MHz, 64 vsel (Custom)
Heb 'm net op 1000MHz gezet met 64 vsel, because: XiniX88 in "[Motorola Milestone] Rooten & Custom ROM's"
EDIT: Waarom dan geen 1200MHz met een voltage selection van 56 vraag ik me dan eigenlijk af..?
Denk er nu opeens wel aan dat ik hem niet in de root van m'n SD-kaartje heb staan..
Ben nogal van structuur en netheid dus die 'Overclock' map met daarin LICENSE / Makefile / overclock.c
staat ergens in 'n submap en niet in de root van m'n SD-kaart.. Weet niet of anderen dat perse hebben!??
[ Voor 9% gewijzigd door CLB op 26-05-2010 23:17 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Heb toen met een Tweaker via DM het een en ander gecommuniceerd, die zei dat 't nodig was...
Dus het is daadwerkelijk alleen de .apk installen? Dan gooi ik de rest wel van mn telefoon af! =)
[ Voor 25% gewijzigd door CLB op 26-05-2010 21:24 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
su echo <waarde hier> >> /proc/overclock/max_<iets>
ik heb een nu een maand of 2 mijn milestone, ik ben er ook er fanatiek meebezig en hebben 2.1 er opgezet en geroot. overclocken wou ik dus ook proberen maar mijn vraag is dus, als ik alleen milestone overclock gebruik en dan bijvoorbeeld op 800mhz zet is het dan al goed en hoe kan ik dit controleren?
Mart
Dat ligt aan je wensen. Als 800 MHz snel genoeg is voor je dan is het goed genoeg. Als je niet bij iedere boot handmatig wil klokken zal je wat meer moeten doen wat een paar pagina's terug is beschreven.Meijeh schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 21:27:als ik alleen milestone overclock gebruik en dan bijvoorbeeld op 800mhz zet is het dan al goed en hoe kan ik dit controleren?
@CLB: Misschien ideetje om de instructies een paar pagina's terug in de TS te verwerken?
Ik denk er even over na... over een maand heb je weer een video-out tweak enzovoort..Sebazzz schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 21:36:
@CLB: Misschien ideetje om de instructies een paar pagina's terug in de TS te verwerken?
Is 't goed als ik via DM, contact met je opneem? Je weet er namelijk wel redelijk wat van af...
En alles lijkt 't gewoon te blijven doen in die afgelopen 3 uur tijd... mooi, mooi, mooiCLB schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 20:18:
Draaide nog op versie 1.0... heb net 1.2 geinstalleerd..
[...]
Heb 'm net op 1000MHz gezet met 64 vsel

☻/
/▌
/ \
Haha het opladen wil ook niet echt vlotten tijdens het spelen
[ Voor 34% gewijzigd door Room42 op 26-05-2010 23:39 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
Gebruik je SetCPU? Dan kan je bijvoorbeeld in stand-by naar 125MHz klokken.Room42 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 23:37:
Haha het opladen wil ook niet echt vlotten tijdens het spelenHeb overigens (maar) 13:49 uur zonder stroom gehaald. Een hele verslechtering dan voor het overklokken. Maar het is het tijdens het browsen wel waard, hoor!
Je bedoelt 1000mhzRoom42 schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 23:37:
Poeh, hij wordt toch wel heet, hoor, op 1000kHz/64vsel. Net een hele tijd (meer dan een uur) World War gespeeld (ID=D5EP9S), maar dan zit ie toch wel aardig te koken op dat stuk naast de camera.
Haha het opladen wil ook niet echt vlotten tijdens het spelenHeb overigens (maar) 13:49 uur zonder stroom gehaald. Een hele verslechtering dan voor het overklokken. Maar het is het tijdens het browsen wel waard, hoor!
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Ja, dat heb ik al. Maar ik heb hem redelijk gebruikt vandaag. Misschien wel boven gemiddeld (mijn gemiddelde dan, he). Overigens was ik hem nu aan het opladen via USB aan de computer, dus dat is niet zo krachtig als aan de adapter.Sebazzz schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 23:51:
[...]
Gebruik je SetCPU? Dan kan je bijvoorbeeld in stand-by naar 125MHz klokken.
[ Voor 10% gewijzigd door Room42 op 27-05-2010 00:36 ]
"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron
En vandaag doet ook gewoon alles het nog perfect.. Zal aan versie 1.0 hebben gelegen van Milestone OCCLB schreef op woensdag 26 mei 2010 @ 23:18:
En alles lijkt 't gewoon te blijven doen in die afgelopen 3 uur tijd... mooi, mooi, mooi
Ik heb een aantal benchmarks gedraait (incl. wat heavy games zoals raging thunder 2 en Ex Zeus, beide +/- een uur) en dat crashed nooit. Maar in gewoon gebruik mis ik af en toe wat stabiliteit, kan me vinger er nog niet precies op leggen.
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Tis nog te vroeg om stabiele waarden door te geven, maar ik zal de theorie even uitleggen:
1
2
3
4
5
| cat /proc/overclock/freq_table << Is het linux commando, voer uit om jou tabel te zien freq_table[0] index=0 frequency=1000000 freq_table[1] index=1 frequency=500000 freq_table[2] index=2 frequency=250000 freq_table[3] index=3 frequency=125000 |
Je freq table bevat 4 indexes, met verschillende bijbehorende snelheden. Je zou hier eventueel andere snelheden tussen kunnen zetten, maar eigenlijk vind ik deze tabel netjes. Let wel, wijzig je de bovenste tabel, zet die snelheden ook in de tabel hieronder / 1000.
Nu komt het interessante, de voltages per snelheid (hierop ga ik verder in):
1
2
3
4
5
6
| cat /proc/overclock/mpu_opps << Is het linux commando, voer uit om jou tabel te zien mpu_opps[5] rate=1000000000 opp_id=5 vsel=64 mpu_opps[4] rate=550000000 opp_id=4 vsel=56 mpu_opps[3] rate=500000000 opp_id=3 vsel=50 mpu_opps[2] rate=250000000 opp_id=2 vsel=39 mpu_opps[1] rate=125000000 opp_id=1 vsel=32 |
De bovenste regels van de 2 overzichten verander je nu alleen maar met mijn vorige mod, dit terwijl je telefoon het grootste deel op de laagste clockrate staat. Daarom gaan we nu de voltages per snelheid fixen, dit kan via het volgende commando (en alleen op module v1.2):
1
| echo "3 500000000 50" > /proc/overclock/mpu_opps |
Na wat tweaken ben ik op de volgende tabel gekomen, let op, werkt je steen niet op 1ghz met 64 vsel, hou dan de originele tabel aan, of ga niet te fanatiek zijn. Bij een reboot staat alles overigens weer op default.
Wat ik nu in mn mot_boot_mode heb staan (ipv de 2 andere regels voor het setten van vsel en speed):
1
2
3
4
5
| echo "1 125000000 28" > /proc/overclock/mpu_opps echo "2 250000000 32" > /proc/overclock/mpu_opps echo "3 500000000 48" > /proc/overclock/mpu_opps echo "4 550000000 50" > /proc/overclock/mpu_opps echo "5 1000000000 64" > /proc/overclock/mpu_opps |
Vervolgens kijken of de tweak is geslaagd:
1
2
3
4
5
6
| cat /proc/overclock/mpu_opps mpu_opps[5] rate=1000000000 opp_id=5 vsel=64 mpu_opps[4] rate=550000000 opp_id=4 vsel=50 mpu_opps[3] rate=500000000 opp_id=3 vsel=48 mpu_opps[2] rate=250000000 opp_id=2 vsel=32 mpu_opps[1] rate=125000000 opp_id=1 vsel=28 |
Er is helaas nog te weinig data beschikbaar om een goede set met data te geven, dat gaat nu dus nog even niet. Test overigens eerst gewoon in als je phone aan staat, via adb shell voordat je het definitief in mot_boot_mode zet.
Ik zal eerdaags wat leuks klaarzetten.
Overigens about de max_vsel:
1
2
3
4
5
6
7
8
| [max_vsel] [frequ.] [stable] [possibly unstable] [probably unstable] >= <= 800 58 56 .. 54 52 1000 60 58 .. 56 54 1100 64 62 .. 60 58 * 1200 76 74 .. 70 68 * 1330 84 |
* sloopt uw telefoon, zoals al eerder gezegd zit dit ver boven waarvoor je mobiel is gemaakt.
Credits bovenstaande tabel
[ Voor 12% gewijzigd door XiniX88 op 27-05-2010 19:30 ]
[ Voor 83% gewijzigd door MaDLiVe op 27-05-2010 20:07 ]
Zo weet je binnen een minuutje of 10 (want daarachteraan kijkt ie 30 sec of t echt stabiel is adhv een benchmark) wat voor jou mobiel de laagste waarden zijn en meest stabiel.
Wat je met die waarden doet mag je zelf weten, komen in een flat file.
Gewoon het zip bestandjes als bootanimation.zip naar /data/local kopiëren.Joolee schreef op donderdag 27 mei 2010 @ 22:37:
Is het nu ook eenvoudig mogelijk het nexus bootlogo
Via ADB/Windows SDK via cmd:
adb devices <-- dit zou één apparaat moeten weergeven adb push <naam>.zip /data/local/bootanimation.zip
Via terminal emulator op Android:
su cd /sdcard cp <naam>.zip /data/local/bootanimation.zip
Uiteraard <naam> door de bestandsnaam vervangen.
Verwijderd
Verwijderd
Ok sorry maar die kan ik dan niet vinden. ik doel echt op het orginele bestand, dus hoe het zou zijn zonder enige aanpassingen. deze heb ik dus (ja heel stom) verwijderd en ik kan nu dus niet meer.Sebazzz schreef op vrijdag 28 mei 2010 @ 18:45:
Staat een paar pagina's terug.
#!/system/bin/sh export PATH=/system/bin:$PATH #run original script mot_boot_mode.bin ## automatic move /dalvik-cache for free space ## @bijitwit # set perm chmod 771 /cache # remove old symlink, if exist rm /data/dalvik-cache # move it, nothing moved if applied cp -a /data/dalvik-cache /cache rm -r /data/dalvik-cache # if /cache wiped need to cr8 dir mkdir /cache/dalvik-cache chown system.system /cache/dalvik-cache chmod 771 /cache/dalvik-cache # now link ln -s /cache/dalvik-cache /data/dalvik-cache # log -p w dalvik-cache is now on /cache
Opslaan als mot_boot_mode, ASCII, UNIX style line endings (dus \n). Dit moet je dus doen met een fatsoenlijke editor als notepad++.
Verwijderd
#run original script
mot_boot_mode.bin
en dat orginele script heb ik dus niet meer.. zou je die misschien kunnen uploaden? alvast bedankt!
Android 2.1, UK:
mot_boot_mode.bin (6 KB)
Verwijderd
*edit*
Ok hij start weer op Gelukkig!!. bedankt voor je hulp! nu snel een backup maken mocht ik nog een keer lomp genoeg zijn om hem te slopen
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 28-05-2010 19:50 ]
☻/
/▌
/ \
Hoe kan je testen of het ook bij jou stabiel is? SetCPU: Zet een snelheid vast (b.v. 125mhz) en undervolt 125mhz, voer vervolgens wat apps uit om te kijken of je mobiel niet reboot.Android hilfe:
reduced battery consumption of the CPU (to about 65-70%)
code:
1 2 3 echo "1 125000000 18" > /proc/overclock/mpu_opps echo "2 250000000 24" > /proc/overclock/mpu_opps echo "3 500000000 34" > /proc/overclock/mpu_opps
Het levert iig een mooie batterij verlenging op!
[ Voor 17% gewijzigd door XiniX88 op 29-05-2010 14:15 ]
Maar ik ga mn tool maar is maken en kijken hoeveel dit underclocken van voltage echt scheelt, het zou namelij in theorie betekenen dat je batterij 2x langer erover doet voordat ie leeg is. Praktijk misschien 1.5x, maar das voor mij toch 3 dagen ipv 2...
Dit is het plastic achterop het scherm. Hij wordt dus te heet. Het begon met een klein belletje, maar na een dag navigeren (2x 1:50 uur) is het zoals hieronder te zien. Maar volgens mij heeft het (nog) geen invloed op het sliden en zo.

[ Voor 28% gewijzigd door Room42 op 29-05-2010 21:54 ]
Dat betwijfel ik. Je leest vaak genoeg dat ie helemaal niet meer fijn slide als het plastic weggehaald is. Daarbij is dit niet van dat plastic wat over een display zit. Dit is veel dikker en is veel strakker vastgeplakt.Sebazzz schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 21:55:
Dat plastic is sowieso niet bedoeld om te blijven zitten,
Ik zei ook niets over de elektronicaen zit het dichtste bij het warme component. Waarschijnlijk was de temperatuur boven de glastemperatuur van dat plastic. Als het echt te heet was, had je telefoon het niet meer gedaan of had je allang je vingers verbrand.
gheh, na maanden met een loszittend plasticje rondgesjouwd te hebben, heb ik het er af gehaald.Room42 schreef op zaterdag 29 mei 2010 @ 22:43:
[...]
Dat betwijfel ik. Je leest vaak genoeg dat ie helemaal niet meer fijn slide als het plastic weggehaald is. Daarbij is dit niet van dat plastic wat over een display zit. Dit is veel dikker en is veel strakker vastgeplakt.
[...]
Ik zei ook niets over de elektronicaHet is in ieder geval te heet voor dat plastic.
Zag er uit als bij jou...
Het overigens het gevoel dat m'n Milestone stabieler loopt op 1200MHz en 800MHz dan op 1000 MHz
Maar heb ook nog OC1.0 draaien dus zal eerst eens upgraden
Verwijderd
Tot op zekere hoogte, check ook deze post.Verwijderd schreef op zondag 30 mei 2010 @ 12:16:
even een vraagje! : is het al mogelijk om themes te installeren op de milestone? ik heb namelijk gehoord dat je een deodexed rom nodig hebt om themes te kunnen installeren

Verwijderd
ik vind de handleiding op die link niet erg duidelijkSebazzz schreef op zondag 30 mei 2010 @ 12:26:
[...]
Tot op zekere hoogte, check ook deze post.
[afbeelding]
moet je toestel wel geroot zijn of is dit niet nodig?
welke rom heb je nodig? 2.1 of 2.0
etc
Verwijderd
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2010 12:52 ]
Veranderen kan je door de juiste SBF te gebruiken of nandroid backup terug te zetten.
Verwijderd
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 31-05-2010 22:03 ]
Hiermee root je hem niet hoor... via beide methodes niet, je flasht er alleen een nieuwe firmware op.Verwijderd schreef op maandag 31 mei 2010 @ 22:02:
wat is het verschil tussen deze manier van rooten en de adbrecovery methode??
Are you sure you want to continue? (Y/N) _
EDIT: Heb het op de volgende manier gedaan. Dit was voor mij het eenvoudigst zonder in de adb push etc te hoeven duiken.
1. Zet open recovery laatste versie en update.zip uit de rar in de root van je sd-card (http://www.modmymobile.com/forums/showthread.php?t=531599)
2. Vervang de su en superuser.apk in de directory openrecovery/root op je sd kaart door de su en superuser.apk uit de zip su-2.1-e-unsecure-signed.zip (su staat in \system\xbin superuser.apk in \system\app)
3. Ga naar de recovery mode zie openingspost
4. Als je nog niet het menu hebt waarin "root phone" staat dan kies eerst voor "apply update.zip" from sd-card
5. Vervolgens kies je "root phone" nu heb je de telefoon opnieuw geroot met dus ook de nieuwe superuser app.
[ Voor 59% gewijzigd door wmn79 op 01-06-2010 10:56 ]
Verwijderd
Zou iemand voor mij een bestandje willen pullen uit zijn steen, ik ben echt niet voorzichtig genoeg met de mijne. ik heb namelijk de orginele home launcher overschreven door dat open recovery. en die wil ik toch graag houden als backup...
/system/app/com.android.lancher.apk.
Mijn dank is wederom groot
Heb net mijn hele system folder leeggetrokken naar mijn pc maar in de app folder is geen com.android.launcher.apk te vinden. Welke Android versie heb je, 2.1?Verwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 13:46:
Hallo,
Zou iemand voor mij een bestandje willen pullen uit zijn steen, ik ben echt niet voorzichtig genoeg met de mijne. ik heb namelijk de orginele home launcher overschreven door dat open recovery. en die wil ik toch graag houden als backup...
/system/app/com.android.lancher.apk.
Mijn dank is wederom groot
Verwijderd
haha, ja ik draai 2.1 ik snap ook niet wat er precies gebeurt is maar ik heb in ieder geval de orginele launcher niet meer. ik kan bijvoorbeeld kiezen tussen adw lacher en panda home, maar ik mis dus (ik geloof) startpagina. zou je eens kunnen kijken of je iets vind met launcher in de naam?wmn79 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 15:30:
[...]
Heb net mijn hele system folder leeggetrokken naar mijn pc maar in de app folder is geen com.android.launcher.apk te vinden. Welke Android versie heb je, 2.1?
Deze misschien:Launcher.apkVerwijderd schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 15:35:
[...]
haha, ja ik draai 2.1 ik snap ook niet wat er precies gebeurt is maar ik heb in ieder geval de orginele launcher niet meer. ik kan bijvoorbeeld kiezen tussen adw lacher en panda home, maar ik mis dus (ik geloof) startpagina. zou je eens kunnen kijken of je iets vind met launcher in de naam?
Anders is het misschien zo dat je hebt gekozen om die actie altijd door een van die twee programma's uit te laten voeren. Dat herstel je weer bij toepassingen dan adw launcher en/of panda home en dan standaardwaarden wissen.
Verwijderd
nee het blijkt dat je bij de installatie van ADW launcher de orginele overschrijft, dit is vanwege snelheids redenen. ben ik dus niet blij mee.. ik kan nu met bijvoorbeeld home switcher (uit de market) gewoon switchen tussen verschillene homes.wmn79 schreef op dinsdag 01 juni 2010 @ 15:49:
[...]
Deze misschien:Launcher.apk![]()
Anders is het misschien zo dat je hebt gekozen om die actie altijd door een van die twee programma's uit te laten voeren. Dat herstel je weer bij toepassingen dan adw launcher en/of panda home en dan standaardwaarden wissen.
Maar Bedankt voor de moeite nu kan ik altijd terugvallen op de orginele launcher!
Zo weer wat nieuws. Er zijn ondertussen instructies om een conservative cpu governor in te schakelen, zodat je bij het overklokken en gebruik in het algemeen betere batterijtijden haalt.
Benodigdheden
1. Motorola Milestone, rooted
2. Android SDK (adb) en usb kabel
3. Telefoon USB debugging aan en aangesloten (commando 'adb devices' geeft een apparaat aan)
Instructies
1. Download de conservative kernel module van het artikel(onderaan) of hier.
2. Ga naar een command prompt. We gaan eerst mot_boot_mode downloaden, en onze cpu covernor uploaden.
adb pull /system/mot_boot_mode adb push cpufreq_conservative.ko /tmp/cpufreq_conservative.ko adb shell
3. Laten we de kernel module verplaatsen en inserten.
su mount -o remount,rw -t yaffs2 /dev/block/mtdblock6 /system cp /tmp/cpufreq_conservative.ko /system/lib/modules/ chmod 644 /system/lib/modules/cpufreq_conservative.ko insmod /system/lib/modules/cpufreq_conservative.ko
4. De kernelmodule is ingevoegd, maar we moeten de governor nog wel registeren.
echo conservative > /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_governor
5. Je moet kijken wat je er van vindt. Als je je telefoon te laggy vindt, kan je met SetCPU of de command line de CPU governor wat sneller maken:
echo 125000 > /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/conservative/sampling_rate
6. Activeer je governor in SetCPU en kijk wat je ervan vindt. Stresstest je telefoon voor de zekerheid.
7. Laten we nu het opstartscript aanpassen. Open mot_boot_mode met een respectable editor met unix-style line endings support zoals Notepad++.
Optioneel, cpu covernor laten inserten bij boot:
8. Voeg de regels in die je wilt hebben. Het aangepaste, onderste deel van mot_boot_mode ziet er bij mij zo uit (alles na het originele deel). Voor alleen de governor, kopieer het laatste deel. (onder 'CPU governor')
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| # overclock insmod /system/lib/modules/overclock.ko echo 64 > /proc/overclock/max_vsel echo 1000000 > /proc/overclock/max_rate # undervolt echo "1 125000000 18" > /proc/overclock/mpu_opps echo "2 250000000 24" > /proc/overclock/mpu_opps echo "3 500000000 34" > /proc/overclock/mpu_opps echo "4 750000000 42" > /proc/overclock/mpu_opps # conservative cpu governor insmod /system/lib/modules/cpufreq_conservative.ko echo conservative > /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_governor echo 125000 > /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/conservative/sampling_rate |
9. Zet mot_boot_mode terug op de telefoon
adb push mot_boot_mode /tmp/ adb shell su cp -f /tmp/mot_boot_mode /system/bin/mot_boot_mode chmod 755 /system/bin/mot_boot_mode
10. Reboot en kijk of het werkt. Let op: Na reboot zit je /system partitie weer op read-only
Black notification bar + Sense theme
Dit is niet allemaal zo ingewikkeld, dus hier verwijs ik door naar droidforums.net. Let op: Dit is geen HTC Sense. Het lijkt op Sense, maar verwacht geen glimmende launcher. Het is puur het systeem thema, geen extra Sense applicaties omdat dat illegaal zou zijn.
Verwijderd
eindelijk geen sprongen meer van 125 naar 1000 maar hij gaat lekker in stappen omhoog en omlaag!
het enige waar ik tegenaan liep is dat de SetCpu profielen niet samenwerken met de conservative scaling, als er namelijk een profiel wordt ingeschakeld dat gaat je scaling meteen terug naar ondemand (bij mij in ieder geval). dus ik heb de profielen uit gezet en nu blijft hij lekker op conservative staan.
misschien is er nog een andere oplossing? ik zou mijn profielen toch wel willen blijven gebruiken.
*edit*
Ok geen problemen meer haha (je kunt per profiel ook de scaling instellen) dus even alle profielen editen en ook op conservative zetten en klaar...
[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 03-06-2010 11:54 ]
Door een kernelmodule te laden, kan je een andere kernel laden. Het vroegste moment waarop je in het bootproces kan inhaken is mot_boot_mode en dat is vroeg genoeg. Hierna kan een andere init worden gestart, dus een andere rom. Het is nog steeds in ontwikkeling, maar ik gok dat er al snel wat uit gaat komenToday the Milestone's bootloader has been broken. The And-Developers team managed to break through the signature, finally enabling TRUE custom firmware for the Milestone.
We're expecting to see something like this VERY soon!
This actually is a real big thing after having a petition to Motorola, trying to mod around the signed bootloader and everything. FREE THE MILESTONE - seems to become a reality!
Catch the And-Developers Source:
NEWSFLASH: in an awesome development sprint, developer Mauritsch has put together a kexec module for the Milestone. It's still under development, but it compiles and has been successfully inserted into the Milestone's kernel. Source code here and precompiled binaries here. At the time of this writing it remains untested and may suffer from the same initialization problems already encountered in previous attempts. Go ahead and try it out if you want.
[ Voor 12% gewijzigd door Sebazzz op 03-06-2010 19:13 ]
Ik heb zelf wel even de module op chmod 644 gezet en mot_boot_mode op 755. De eerste keer bootte mijn Milestone niet, mogelijk hierdoor of een andere screwupSebazzz schreef op woensdag 02 juni 2010 @ 21:14:
Conservative CPU covernor - betere batterijtijd!
Zo weer wat nieuws. Er zijn ondertussen instructies om een conservative cpu governor in te schakelen, zodat je bij het overklokken en gebruik in het algemeen betere batterijtijden haalt.
.....
Verder is het misschien goed om duidelijk te vermelden dat dat niet jouw hele mot_boot_mode is, want het moet ook nog de .bin aanroepen.
☻/
/▌
/ \
Ik hoop het, maar hier zijn ze al wat langere tijd mee bezig, neemt niet weg dat het leuk is om te zien dat het nu ook echt compiled (ze waren een tijd bezig dit goed werkend te krijgen).Sebazzz schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 19:05:
Het spijt mij voor de dubbelpost, maar dit is iets wat het goedmaakt
[...]
Door een kernelmodule te laden, kan je een andere kernel laden. Het vroegste moment waarop je in het bootproces kan inhaken is mot_boot_mode en dat is vroeg genoeg. Hierna kan een andere init worden gestart, dus een andere rom. Het is nog steeds in ontwikkeling, maar ik gok dat er al snel wat uit gaat komen
Als je overigens echt geinteresseerd bent, moet je de IRC logs eens lezen op and-developers (zie site in vorige post). Neem niet de logs van xinix00, die ehh bot heb ik nooit meer opgestart
@Sebazz, nette post! Conservative CPU covernor kende ik nog niet, het ondervolten van de overige snelheden heb ik wel al gedaan, met veel plezier, scheelt een hoop opladen.
Wel een kleine opmerking, je voltages zijn totaal overgenomen van de andere website, maar die heeft zijn CPU op 1ghz ook stabiel lopen op een vsel van 56, waarop de andere waarden zijn doorberekend.
1
2
3
4
5
| # undervolt echo "1 125000000 22" > /proc/overclock/mpu_opps echo "2 250000000 26" > /proc/overclock/mpu_opps echo "3 500000000 38" > /proc/overclock/mpu_opps echo "4 750000000 48" > /proc/overclock/mpu_opps |
lijken mij betere waarden, vooral om een eerste keer uit te proberen gewoon in de commandline, voordat je het in mot_boot_mode zet. Mijn milestone vind 125mhz op 18 vsel bij een zware app die dus net gaat overclocken niet leuk.
1
2
3
4
5
| Werte für vsel MHz MS orig. OMAP3530 Stand. OMAP3530 Min. Aangepast 125 32 31 27 18 250 39 37 33 24 500 50 48 44 34 |
is overigens gebleken uit "groot" onderzoek onder android-hilfe. OMAP3530 zijn de minimale & standaard waarden waarop het is getest en stabiel is bevonden door de leverancier.
[ Voor 219% gewijzigd door XiniX88 op 03-06-2010 20:10 ]
Achja, werkt bij mij nu goed. Heb het niet eerst getest, maar ik weet toch wel in de recovery te komen mocht hij niet meer booten. Misschien is er ergens anders wat fout gegaan, al heb ik niks anders de 2e keer gedaan naast chmod.Sebazzz schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 19:55:
"Het aangepaste deel van mot_boot_mode ziet er bij mij zo uit."Maar oke, ik heb het er wat explicieter bijgezet. Chmod 644 en 755 heb ik niet gedaan, en alles werkt toch hoe het moet
edit:
De LauncherPro home-replacement werkt trouwens echt geweldig snel. Had eerst Helix1, maar blij dat ik ben overgestapt
[ Voor 21% gewijzigd door Kixtart op 03-06-2010 20:44 ]
☻/
/▌
/ \
Ik gebruik nu ook een vsel van 56, werkt ook prima. Stabiel 8 megaflops. Hoewel ik mij afvraag wat 64 versus 56 vsel uitmaakt in energieverbruik.Wel een kleine opmerking, je voltages zijn totaal overgenomen van de andere website, maar die heeft zijn CPU op 1ghz ook stabiel lopen op een vsel van 56, waarop de andere waarden zijn doorberekend.
Jep, P = U * I, en R = U / I, waarbij weerstand (R) in mobiel veelal gelijk is (CPU is synchronous circuit, niet asynchronous), P (wattage) kan worden berekend door het voltage * Amphere te doen, amphere kan je terugberekenen met I = U / RSebazzz schreef op donderdag 03 juni 2010 @ 20:15:
[...]
Ik gebruik nu ook een vsel van 56, werkt ook prima. Stabiel 8 megaflops. Hoewel ik mij afvraag wat 64 versus 56 vsel uitmaakt in energieverbruik.
Kortom, je opgenomen vermogen staat in direct verband met het voltage.
Verbeter me uiteraard waar nodig, dit is niet mijn vakgebied
GoT, You have to love it!
http://www.droidforums.ne...-1-update-root-guide.html
Kort samengevat:
Download de benodigde .sbf en update.zip bestanden.
Start RDS lite op en installeer het .sbf bestand, herstart en dan het andere .sbf bestand.
Herstart nu in het (command) scherm en kist voor update.zip als die klaar is kies ik voor reboot system.
Nu heb ik root toegang en kan onnodige apps verwijderen. Zodra ik mijn telefoon uit en aan zet, heb ik ineens geen root toegang en moet alles opnieuw doen.
GoT, You have to love it!
Probeer eens te rooten met alleen OpenRecovery: http://www.motorolafans.c...kage-updated-v1-05-a.html
Dan zou het wel moeten blijven.
Ik heb geprobeerd:Meijeh schreef op zondag 06 juni 2010 @ 17:24:
iemand eigenlijk al android 2.2 op zijn milestone???
- SPRecovery: Fout bij bootloader, dit werkt dus niet.
- System.tar extracten naar /system: reboot loop
Verder heb ik niet geprobeerd maarja, het viel te proberen
☻/
/▌
/ \
Motorola is trouwens wel geïnteresseerd in crashlogs dus van /data/dontpanic/apanic_console kan je je crashlog halen.
adb pull /data/dontpanic/apanic_console
[ Voor 20% gewijzigd door Sebazzz op 06-06-2010 23:02 ]
edit: Ah, ook zo bij jou
1.2 en 1GHz zijn wel gewoon stabiel, maar ik heb conservative cpu en undervolt erop gezet en bij het maken van foto's waren er problemen. Ik heb toen via rootexplorer de undervolt weg gehaald en heb ook nog later 2x een crash gehad, dus moet even kijken waarom.
[ Voor 4% gewijzigd door Kixtart op 06-06-2010 23:05 ]
☻/
/▌
/ \
Ik zeg ook niet dat ik erin geinteresseerd ben, maar Motorola welKixtart schreef op zondag 06 juni 2010 @ 23:04:
Bij mij /data/dontpanic/apanic_console denk ik. Beetje grote lap tekst om de crash te vinden
Je kan je log op het Motorola forum posten in het Android 2.1 draadje. Ik kan het ook wel voor je doen als je geen zin hebt om een account aan te maken, maar dan moet ik wel land van herkomst weten, je carrier, en simlocked ja/nee.
☻/
/▌
/ \
Zet ik mijn Nandroid backup terug en voer de handmatige overclock uit dan is er niks aan de hand.
Verwijderd
Als het handmatig werkt dan lijkt mij niet dat het niet zal werken zodra je precies hetzelfde in de mot_boot_mode doet. Je voert dan namelijk precies dezelfde commando's uit. ik zou het gewoon nog een keer proberen..Occy74 schreef op maandag 07 juni 2010 @ 12:03:
Erg vreemd, mijn wifi kan niet meer gestart worden als ik de kernel overclock methode toepas, de overclock werkt goed verder maar wifi is met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen.
Zet ik mijn Nandroid backup terug en voer de handmatige overclock uit dan is er niks aan de hand.
Nah, ik vind t wel best zo..Verwijderd schreef op dinsdag 08 juni 2010 @ 08:56:
[...]
Als het handmatig werkt dan lijkt mij niet dat het niet zal werken zodra je precies hetzelfde in de mot_boot_mode doet. Je voert dan namelijk precies dezelfde commando's uit. ik zou het gewoon nog een keer proberen..
[ Voor 85% gewijzigd door CLB op 08-06-2010 16:57 ]
i'm with ^^
we kunnen allemaal photoshoppen
Ik zal het is vragen aan het broertje van m'n meisje die het waarschijnlijk gepost heeft
(en heb gelijk al m'n sessies van Tweakers afgesloten behalve deze waar ik nu achter zit en m'n ondertitel gefixt)
Ah, ik heb inmiddels begrepen dat CLB het niet zelf gepost heeft.
[ Voor 24% gewijzigd door Room42 op 08-06-2010 17:55 ]
EDIT: Ik wil 'm ook wel weghalen hoor, maar dan weet de rest niet waar 't over ging...
[ Voor 50% gewijzigd door CLB op 08-06-2010 16:56 ]
Een goede manier om te testen is naar je voicemail gaan en een nieuw welkomsbericht inspreken (niet opslaan natuurlijk).
[ Voor 54% gewijzigd door Sebazzz op 10-06-2010 22:38 ]
Er is geen originele NL rom, alleen EU rom met NL taal.ARKO.nu schreef op maandag 14 juni 2010 @ 14:25:
Wie kan mij vertellen, waar ik de originele Android 2.1 NL rom kan vinden? Ik heb nu een (soort van) custom rom van The Soluter maar ik wil eens de originele NL versie proberen. Vooral met de hoop dat het Nederlandse woordenboek dan goed werkt.
Krijg ook veel klachten over dat ik regelmatig niet tot slecht verstaanbaar ben. Als iemand ideeen heeft hoe dat op te lossen dan hoor ik het graag. Crystal talk staat bij mij ook op normaal en weet niet hoe je het uit kan schakelen.Joolee schreef op donderdag 10 juni 2010 @ 22:12:
Heeft er al iemand uitgevonden hoe crystaltalk kan worden uitgeschakeld? Mensen waarmee ik bel kunnen mij nooit verstaan. Het is een leuke telefoon maar als dit niet op te lossen valt moet ik toch maar weer terug naar een 3310
bij mij staat crystal talk op helder en tot op heden heb ik het idee dat ik prima verstaanbaar ben met mijn milestone.