Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 08:41
CLB schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 22:20:
[...]

Maar dit zijn geen reboots... dit is gewoon simpelweg 'slaapstand' / scherm uit...
Kan me niet voorstellen dat jouw scherm 24/7 aanstaat... Ik zet m'n telefoon nooit uit met 'poweroff'
maar m'n scherm gaat na 30 seconden niet gebruiken wel uit (natuurlijk) en om dan ook telkens weer te OC'en?
Nee dat heb ik niet, ik heb het alleen als ik reboot dacht ik.

Mijn vader staat nu in de tuin Google Skymaps te bewonderen... als ik hem terug heb dan kijk ik voor je.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm dank, lees ik 't straks wel vanuit m'n bed...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Zo, ik heb nu ook een Milestone die geroot is met de laatste alarmfix firmware :)
Nu kijken hoe ik precies shell access krijg en de overclock erop zet.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ApexAlpha:
En ja, je moet even de tar.gz uitpakken en de bestanden die daarin zitten in dezelfde map
als de apk plaatsen (ik heb het gewoon in de root staan) en dan met Astro, of een andere file manager, de apk installeren, open, module laden en gaan met die banaan.

Oh, en bij Setcpu moet je inderdaad nadat je het OC'd voor Automatic Detection
want als je Milestone aanklikt gaat hij van 550Mhz als maximum uit.
Zelf ben ik nog benieuwd naar Apps2SD, maar als ik dit lees:
MichaMichaMicha in "[Motorola Milestone] Rooten & Custom ROM's" denk ik WTF ;w :-(

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
CLB schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 22:33:
ApexAlpha:

[...]

Zelf ben ik nog benieuwd naar Apps2SD, maar als ik dit lees:
MichaMichaMicha in "[Motorola Milestone] Rooten & Custom ROM's" denk ik WTF ;w :-(
Agreed.

Maar over je probleem:
Ik heb mijn telefoon net weer terug(hij werkt nog!) en hem even uit laten gaan en laten liggen.
Echter als ik setCPU weer open dan zie ik dat hij nog steeds 1200MHz als maximum ziet, hij stond namelijk op max550 en min 250 omdat de batterij onder de 40% kwam.

Maar als ik hem in de oplader duw zie je dat hij netjes naar max 1200 en min 550 springt. . .

Wat het kan zijn:
Heb je op Apply geduwd in de overklokker?
Heb je setcpu gekilled met een task manager?
Heb je Overklok gekilled met een task manager?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb op apply gedrukt... taskkillers gebruik ik niet...
Heb echt gereboot, de Milestone OC opnieuw geload en applied en hij lijkt nu wel op 1200MHz te blijven staan..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
CLB schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 23:31:
Ik heb op apply gedrukt... taskkillers gebruik ik niet...
Heb echt gereboot, de Milestone OC opnieuw geload en applied en hij lijkt nu wel op 1200MHz te blijven staan..
Dat zei ik:
ApexAlpha schreef op woensdag in een DM aan CLB:
Ik heb net met een task killer setcpu gekilled, toen de overklok 'applied' en daarna weer setcpu opgestart, en toen werkte het bij mij.
Maar een reboot killed het ook als je geen taskkiller hebt. :)

[ Voor 5% gewijzigd door ApexAlpha op 19-05-2010 23:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 11-10 08:33

MaDLiVe

.-Observer-.

Vreemd probleem, ik draai momenteel al een poostje de OTA (italy) 2.1. Ik probeer nu echter root te verkrijgen. Loop ik gelijk al vast met het flashen van een sbf versie (dus nog niet de vulnerable rom). Netjes RSD lite geinstalleerd, 64bits drivers. Telefoon wordt herkent maar die verdomde start button blijft grijs :P

Ik heb dus het dus handmatig geprobeerd (aldus de instructies op droid forum, incl. *.*bat file) maar ook die wil niet flashen. Ik draai windows 7 x64. Gebruik wel RSD v4.5.7, heb 4.6.0 geprobeerd te downloaden maar de linkjes lijken wat stuk. Zou het aan de oude versie van RSD lite gebruik?

[fixed]
@CLB helaas, de service version luke niet :)

Helaas te vroeg te handjes de lucht in gegooid want nu lukt het flashen van de vulnerable_recovery weer niet...start button blijft grijs.

[ Voor 14% gewijzigd door MaDLiVe op 20-05-2010 00:17 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik heb RDS Lite 4.5.3 gebruikt... voor de rest ben ik te n00big om je te helpen =(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

CLB schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 00:23:
Ik heb RDS Lite 4.5.3 gebruikt... voor de rest ben ik te n00big om je te helpen =(
Helaas, thanks anyways, even verder blijven prutsen dus :)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb geroot, maar ik kan de ingebakken apps, zoals facebook, niet verwijderen. Ik gebruik deze methode. http://www.youtube.com/watch?v=Kygv-yWJ7R0

Echter nadat ik mount -o rw,remount /system intik dan krijg ik niet gewoon een nieuwe lege regel maar dit:

code:
1
Usage: mount [r] [-w] [-o options] [-t type] device directory

Daarna tik ik rm -r /system/app/Facebook.apk dan krijg ik dit te zien:

code:
1
rm failed for /system/app/Facebook.apk, Read-only file system.

Wat doe ik fout?

[ Voor 168% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2010 03:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
I knew ;) maar nu blijft die gewoon netjes op max 1200MHz staan en dat is nice..
Die ene x dat ik reboot in de maand ofzo, kan ik die OC wel weer apply'en... Erg nice!

Nu nog wat apps wegmieteren, zoals The Dragon van plan is en het liefst nog apps2sd... _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 01:59:
Echter nadat ik mount -o rw,remount /system intik dan krijg ik niet gewoon een nieuwe lege regel maar dit:

Wat doe ik fout?
Het volgende werkte bij altijd (ro ipv rw om weer enkel op lezen te zetten achteraf):
mount -o remount,rw -t yaffs2 /dev/block/mtdblock6 /system

http://sholes.id.au/how-to/ (niet alles is voor 2.1 maar 2.0.1 maar werkt wel :D, JIT werkt NIET)
Hier nog duidelijker aangegeven hoe je stock apps er af kan krijgen, persoonlijk deed ik dat altijd met een file manager die in de hoofdmappen kan komen (allemaal denk ik), via shell of ADB dus ff op RW zetten en dan kan je vanuit een app of shell/adb gewoon deleten, die schrijf/delete rechten gelden dus voor ALLES binnen Android (dus verstandig om het uiteindelijk weer uit te zetten).

@CLB: je moet mij ook niet vragen wat ik precies heb gedaan ooit om apps2cache (iets ander truucje) te krijgen, ik weet enkel dat het ging van ctrl-c... ctrl-v en dat 20 keer herhaald ;) Snapje, ik snap er ook niks van maar de uitleg wat je precies moet doen zonder enige kennis is perfect (net als de apps2sd uitleg)! (hoewel mijn resultaten bieden geen garantie voor jouw uitkomst)

[ Voor 35% gewijzigd door watercoolertje op 20-05-2010 08:32 ]

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Even wat adviezen bij het flashen naar een nieuwe versie via complete Wipe :)
  • Een backup van de applicaties is eigenlijk toch wel handig ipv alleen data
  • Backup (via MyBackup (Pro)) van contacts en calender kan het beste niet gemaakt worden als je synced via google, want zelf heb ik daardoor duplicate contects en afspraken en sync blijft foutmeldingen geven. Als je deze niet gebackuped worden zullen ze toch gesynced worden later.
  • Mijn internet instellingen werden niet meegenomen in de backup dus misschien handig om dit eerst ergens op te schrijven.

[ Voor 11% gewijzigd door Kixtart op 20-05-2010 09:19 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11-10 14:51
Welke ROM heb je er nu op staan?

Ik heb trouwens gemerkt, of ik denk dat het zo is, dat het onderklokken in stand-by stand enorm veel energie bespaard. Of de radio trekt zelf niet zo veel energie meer, omdat de cpu is ondergeklokt.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ik heb de Canadese erop gezet die de alarmfix bevat.

Trouwens vraag ik me af of het overclocken veel energy trekt. Het is voornamelijk het scherm wat de batterijduur verlaagd en bij een overclockte Milestone hoef je minder lang te wachten en dus korter het scherm aan :+

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Kixtart schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 09:19:

Trouwens vraag ik me af of het overclocken veel energy trekt. Het is voornamelijk het scherm wat de batterijduur verlaagd en bij een overclockte Milestone hoef je minder lang te wachten en dus korter het scherm aan :+
De keerzijde is dat het door de extra snelheid fijner wordt om je milestone voor meer dingen te gaan gebruiken ;) En raad is dan staat het scherm weer langer aan... :D

(16 x 300Wp) 4800Wp + (sinds 14 feb 2023) (7 x 405Wp) 2835Wp = 7635Wp @Zuid op 4.5kW omvormer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g.nius
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 04-10 10:39
watercoolertje schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 09:24:
[...]
De keerzijde is dat het door de extra snelheid fijner wordt om je milestone voor meer dingen te gaan gebruiken ;) En raad is dan staat het scherm weer langer aan... :D
haha inderdaad, nu die 2x zo snel is zit er ook 2x zoveel mee te spelen.

anyway, heeft er iemand last van die godsgans irritante gps bug? Als ik navigatie aan heb verliest ie om de 10 minuten (soms langer soms korter) zijn signaal en kan ie me niet meer vinden? meestal heeft ie dan na 1 tot 2 minuten weer een fix, maar ik heb nu ook al meegemaakt dat hij er een half uur over deed, en dat is niet echt handig. Ik heb erna gegoogelt maar kon niets vinden met een oplossing?

heb trouwens al copilot, sygic en navigon geprobeerd dus het ligt niet aan het programma.. :'(

[ Voor 9% gewijzigd door g.nius op 20-05-2010 09:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 18:18
Hmm ik heb hetzelfde probleem wat CLB al eerder vermelde.
Als mijn telefoon in stand-by springt en ik haal hem weer uit de stand-by is de overclock app weer terug gesprongen naar 550mhz.

Ik heb zeker weten op apply gedrukt in de overclock app.
Ook nadat ik mijn telefoon reboot, de overclock app inlaad en dan apply druk en setcpu opent staat ie weer op 1200mhz maar nadat de telefoon in stand-by is geweest staat ie weer op 550mhz.
M'n batterij is nog 100% (komt net van de lader)

Het verschil is wel duidelijk merkbaar als ie op 1200mhz draait dus zou dit erg graag opgelost zien :P
Iemand nog suggesties wat ik kan doen?

Settings in setCPU:
Auto-refresh aan
Set on Boot aan
CPU Governor: ondemand

Ik heb ook op auto detect gedrukt toen ik setCPU voor het eerst opstarten.

Wat ik wel gek vind is dat in de overclock app de snelheid wel nog op 1200mhz staat (blakje helemaal rechts) alleen setCPU herkent dit blijkbaar niet...

Edit:
Ook de overclock app is weer terug naar 550mhz gesprongen.

[ Voor 22% gewijzigd door Radiance op 20-05-2010 10:13 ]

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Radiance schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 10:02:
Hmm ik heb hetzelfde probleem wat CLB al eerder vermelde.
Als mijn telefoon in stand-by springt en ik haal hem weer uit de stand-by is de overclock app weer terug gesprongen naar 550mhz.

Ik heb zeker weten op apply gedrukt in de overclock app.
Ook nadat ik mijn telefoon reboot, de overclock app inlaad en dan apply druk en setcpu opent staat ie weer op 1200mhz maar nadat de telefoon in stand-by is geweest staat ie weer op 550mhz.
M'n batterij is nog 100% (komt net van de lader)

Het verschil is wel duidelijk merkbaar als ie op 1200mhz draait dus zou dit erg graag opgelost zien :P
Iemand nog suggesties wat ik kan doen?

Settings in setCPU:
Auto-refresh aan
Set on Boot aan
CPU Governor: ondemand

Ik heb ook op auto detect gedrukt toen ik setCPU voor het eerst opstarten.

Wat ik wel gek vind is dat in de overclock app de snelheid wel nog op 1200mhz staat (blakje helemaal rechts) alleen setCPU herkent dit blijkbaar niet...

Edit:
Ook de overclock app is weer terug naar 550mhz gesprongen.
Geen task killer of profile in setcpu die het kunnen veranderen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 08:46
Op dit moment draait mijn milestone meer dan 24 uur met de overclock app. Zoals ik al eerder heb aangegeven in standby/sleep klokt hij terug naar 125MHz en ik moet zeggen, volgens mij heeft het juist een positief effect op de accu! Hij staat op dit moment (ruim 22 uur) op 70%!

Daarbij moet ik melden dat WiFi gewoon aanstaat, wanneer het beschikbaar is en ik gebruik maakte van het 2G netwerk buitenshuis, tenzij ik echt even wilde surfen.

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurricurry
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 10-10 00:33
stomme vraag misschien

heeft iemand een nederlandse how to?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
hurricurry schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 10:32:
stomme vraag misschien

De aller eerste post van die topic... (met dan aan CLB)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 18:18
ApexAlpha schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 10:20:
[...]
Geen task killer of profile in setcpu die het kunnen veranderen?
Nope, heb geen task killer op m'n telefoon en die profiles in setCPU ben ik niet aangeweest.

Edit:
Hij blijft nu al een tijdje op 1200mhz staan, ook nadat ik de telefoon uit stand-by stand heb gehaald.
Misschien had ik dit probleem omdat ik de overclock app 'netjes' afsloot met de back knop ipv de home knop?! 8)7

[ Voor 29% gewijzigd door Radiance op 20-05-2010 10:41 ]

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Radiance schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 10:34:
[...]

Nope, heb geen task killer op m'n telefoon en die profiles in setCPU ben ik niet aangeweest.

Edit:
Hij blijft nu al een tijdje op 1200mhz staan, ook nadat ik de telefoon uit stand-by stand heb gehaald.
Misschien had ik dit probleem omdat ik de overclock app 'netjes' afsloot met de back knop ipv de home knop?! 8)7
Dat kan misschien de verschillende uitkomsten tussen iedereen verklaren, ik duw altijd op Home.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Even een update over het gebruikt van mybackup na het wipen. Progsels komen helaas niet in je market downlist terecht, dus automagisch update beschikbaar updates verkrijgen gaat niet meer :P

Overigens ook nog steeds onderstaand probleem. Vanavond eens op een andere windows7 machine proberen. Hopelijk dan meer succes. Flash met de ROM is dus gelukt maar de vulnerable_recovery wil niet. Zie dat in RSD ook ook geen file info krijg als ik het vulnerable_recovery bestand selecteer (uiteraard unzipped). Deze info krijg ik wel als ik de normale ROMS selecteer.
MaDLiVe schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 23:41:
Vreemd probleem, ik draai momenteel al een poostje de OTA (italy) 2.1. Ik probeer nu echter root te verkrijgen. Loop ik gelijk al vast met het flashen van een sbf versie (dus nog niet de vulnerable rom). Netjes RSD lite geinstalleerd, 64bits drivers. Telefoon wordt herkent maar die verdomde start button blijft grijs :P

Ik heb dus het dus handmatig geprobeerd (aldus de instructies op droid forum, incl. *.*bat file) maar ook die wil niet flashen. Ik draai windows 7 x64. Gebruik wel RSD v4.5.7, heb 4.6.0 geprobeerd te downloaden maar de linkjes lijken wat stuk. Zou het aan de oude versie van RSD lite gebruik?

[fixed]
@CLB helaas, de service version luke niet :)

Helaas te vroeg te handjes de lucht in gegooid want nu lukt het flashen van de vulnerable_recovery weer niet...start button blijft grijs.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Kixtart schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 09:19:
Canadese? Is dat wel compatible, want dat is toch een CMDA model?
Heb je toevallig een linkje, ik ben niet zo tevreden met mijn huidige rom.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurricurry
staat alleen een link van in de eerste post.

iemand een engelse wright-up?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
hurricurry schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 10:32:
ApexAlpha schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 10:34:
De aller eerste post van die topic... (met dank aan CLB)
M'n TS niet lezen het hurricurry >:)
ApexAlpha schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 10:49:
Dat kan misschien de verschillende uitkomsten tussen iedereen verklaren, ik duw altijd op Home.
Ik druk ook altijd op Home...
Sebazzz schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 11:35:
http://and-developers.com/motorola_milestone:sbf ;)
hurricurry schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 11:38:
staat alleen een link van in de eerste post.

iemand een engelse wright-up?
Staat helemaal niet, alleen een link van in de eerste post... :F
Is volledig in het Nederlands vertaald inclusief alle screenshots / linkjes...
Als je op 'hoe root je 2.1' klikt, krijg je een Engelse how-to (degene die ik vertaald heb)

[ Voor 12% gewijzigd door CLB op 20-05-2010 11:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
Sebazzz schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 11:35:
[...]

Wat is het voordeel van een Canadese dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die heeft geen problemen met het alarm...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
CLB schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 11:58:
Die heeft geen problemen met het alarm...
Ik kan die canadese service versie flashen zonder alles kwijt te zijn? En hoe zit het dan met GSM en CMDA?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurricurry
CLB schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 11:41:
M'n TS niet lezen het hurricurry >:)
sorry als ik zoveel vragen stel, maar hoe ik 2.1 moet rooten weet ik, maar heb de TS nu al 4 keer overlezen en het enige wat er staat van overclocken is een link naar de main page.

als ik alles hier zo lees moet ik nog veel leren want ik ben echt een n00b in android.

ik heb ook die link naar die site
http://code.google.com/p/milestone-overclock/
gelezen maar raak er niet wijs uit.

alle bestanden heb ik in mn root gezet die in van daar heb gedownload.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-10 19:25
Sinds eergister ook m'n Milestone geroot en de kerneltweak erop gegooid en ik ben weer als nieuw blij met m'n telefoon. Ik vind het toetsenbordje heerlijk maar ik ergerde me aan de hakkelende interface. En dat terwijl de Sense interface van m'n vriendins Hero wel soepel liep. En ik heb een OMAP notabene!

Dus was al rustig aan het kijken voor de Desire. Maar nu niet meer, toestel voelt nu lekker snappy aan! Die OMAP is een bijzonder procje.

Ook ik merk trouwens een verlengde ipv verkorte batterijduur als ik SetCPU gebruik. Wie had dat kunnen denken, je CPU naar high-end oppompen en er een betere batterijduur voor terug krijgen.
Nu vraag ik me alleen af hoe het met de levensduur van de Milestone zit. Enerzijds is het een oc, anderzijds schaalt de proc veel lager in stand-by.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

ApexAlpha schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 12:03:
[...]
Ik kan die canadese service versie flashen zonder alles kwijt te zijn? En hoe zit het dan met GSM en CMDA?
Tot nu toe heb ik geen problemen nog en heb sinds gisteren 1 sms ontvangen en net even geprobeerd naar mijn andere telefoon te bellen. Ik zou niet weten of je de Canadese Service kan flashen, want ik heb voor de zekerheid de normale gepakt die alles cleared. Ik heb wel een backup gemaakt van mijn settings al was het nog niet echt nodig.
hurricurry schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:01:
[...]
sorry als ik zoveel vragen stel, maar hoe ik 2.1 moet rooten weet ik, maar heb de TS nu al 4 keer overlezen en het enige wat er staat van overclocken is een link naar de main page.

als ik alles hier zo lees moet ik nog veel leren want ik ben echt een n00b in android.

Eerst rooten en daarna de .apk file op de SD kaart zetten. Daarna op dezelfde manier installeren als andere .apk files (via een file explorer naar de betreffende map gaan en selecteren).

[ Voor 65% gewijzigd door Kixtart op 20-05-2010 13:13 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurricurry
wat doet doe overclock10.ko en milestone-overclock-module1.0.tar.gz?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

De tar.gz is de sourcecode en de .ko zou je zelf als module moeten inladen (minder makkelijk).
Source code for the kernel module 1.0
Standalone Milestone Overclock kernel module 1.0

[ Voor 36% gewijzigd door Kixtart op 20-05-2010 13:23 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hurricurry
k bedankt. poepsimpel :shame:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hurricurry schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 13:01:
[...]

download de MilestoneOverclock10.apk van de site. http://code.google.com/p/milestone-overclock/downloads/list
Installeer op je milestone.
Download setcpu
Installeer op je milestone
Open de overclock app, kies je snelheid en click apply
Open setcpu en kies je snelheid.
klaar

BTW Hoe stel ik setcpu in op 550mhz? Ik heb alleen 4 opties om uit te kiezen 125, 250, 500 en 1200.
Hebben jullie dit ook?

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 20-05-2010 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ik zie ook alleen 500MHz.

Ook even kort vraagje :)
Is de resolutie van Superuser Whitelist bij jullie ook zo klein? Ik kan maar net één entry zien en voor de rest moet er gescrolled worden.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Kixtart schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:26:
Ik zie ook alleen 500MHz.

Is de resolutie van Superuser Whitelist bij jullie ook zo klein? Ik kan maar net één entry zien en voor de rest moet er gescrolled worden.
Ja en ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Overigens loopt hij bij mij niet stabiel op 1.2GHz
Constant krijg ik dan spontane reboots, bij zwaardere apps, zoals browsen.

Op 1GHz is het wel allemaal stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 24-09 10:42
Ik heb de ts gelezen en ik snap wel nu hoe ik 2.1 moet rooten. Maar als ik het goed lees installeer ik weer 2.1 opnieuw? Ik heb al 2.1 erop staan die via de OTA update kwam. (UK model). Kan ik dan stap 3 overslaan en alleen die file van stap 4 (vunerable recovery) flashen met RDSLite?

Of moet ik opniew een ROM installeren van hier: http://and-developers.com/motorola_milestone:sbf

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
Klopt, je hoeft nu alleen maar die recovery te flashen en dan update.zip uitvoeren. Hele nieuwe rom is niet nodig.

Heb nog geen reboots gehad btw. Draait stabiel @ 1,2 GHz.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
Hmm ik krijg de melding "failed flashing process. Failed Flasing process. (0x7100); phone connected.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Hier draait hij ook stabiel op 1.2GHz :)

Mijn dagverbruik tot nu toe (met standby profile via SetCPU).- 11h 53m 21s since last unplugged @ 15%
Van alles zitten te installeren gedurende dag, aangezien ik al mijn applicaties terug moest zetten (geen backup gemaakt), standaard sync aan en telefoon op stil/trilalarm.
  • Display 40%
  • Android System 22%
  • Phone Idle 13%
  • Cell standby 12%
  • Wi-fi 5%
  • Android OS 4%
  • Android Core Apps 3%
  • Market 3%
  • Dialer 2%
  • com.motorola.thumnails 2%
Eens kijken of dat beter wordt met wat aanpassingen via root.
ApexAlpha schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 12:03:
[...]
Nog even een update hierover: Met *#*#4636#*#* kan ik hem omzetten naar de gewenste service type, dus volgens mij maakt het totaal niks uit. Kan kiezen tussen onderandere WCMDA, CMDA, GSM, EvDo en nog een paar mix versies.

[ Voor 27% gewijzigd door Kixtart op 20-05-2010 19:17 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
g.nius schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 09:47:
[...].

anyway, heeft er iemand last van die godsgans irritante gps bug? Als ik navigatie aan heb verliest ie om de 10 minuten (soms langer soms korter) zijn signaal en kan ie me niet meer vinden? meestal heeft ie dan na 1 tot 2 minuten weer een fix, maar ik heb nu ook al meegemaakt dat hij er een half uur over deed, en dat is niet echt handig. Ik heb erna gegoogelt maar kon niets vinden met een oplossing?

heb trouwens al copilot, sygic en navigon geprobeerd dus het ligt niet aan het programma.. :'(
Ik heb er nu geen last meer van maar voordat ik 2,2 erop zette kon ik in Japan zo goed als geen GPS fix krijgen. Ik heb geen idee waar het aan lag maar misschien hetzelfde als bij jouw? Ik had daar geen vaste internet verbinding btw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Voor de mensen die graag tweaken, maar geen moeite willen doen: http://www.motorolafans.c...-package-lmf-version.html
Dit is een custom recovery menu met nandroid ingebouwd onder andere, maar het bevat ook system tweaks, je kan met een klik een andere bootanimatie installeren enzovoort. Er zit ook een Thema installer bij, ik draai nu het BlackDroid thema:
Blackdroid
Kixtart schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 19:13:
Nog even een update hierover: Met *#*#4636#*#* kan ik hem omzetten naar de gewenste service type, dus volgens mij maakt het totaal niks uit. Kan kiezen tussen onderandere WCMDA, CMDA, GSM, EvDo en nog een paar mix versies.
Als dat zo is, zou je toch iedere Droid ROM moeten kunnen installeren?

[ Voor 38% gewijzigd door Sebazzz op 20-05-2010 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
3dmaster schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 19:12:
Hmm ik krijg de melding "failed flashing process. Failed Flasing process. (0x7100); phone connected.
Op het modmymoto forum zegt user motopilot het volgende
RSD Lite error 0x7100 occurs on Vista or Windows 7 because Motodev is lacking proper support for newer OS. I spent hours upon hours trying every version of RSD Lite from 3.8 straight up to 4.6 and I either got a greyed out start button or error 0x7100. That was on Windows 7. I reboot into XP and miraculously everything worked, same hardware, same pc, same RSD same motorola drivers.
Dit lijkt zeker niet altijd op te gaan maar lost voor een heel aantal mensen het probleem op. Het probleem kan ook voorkomen als je een 64bits OS gebruikt.
Kixtart schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 14:26:
Ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Sebazzz schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 19:25:
[...]
Als dat zo is, zou je toch iedere Droid ROM moeten kunnen installeren?
Ik denk alleen dat hij bij service roms standaard fout staat eventueel. Verder, ja :) (heb dus ook gewoon de Canadese gepakt).

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Maar dat betekent dat een gelockte bootloader is helemaal geen probleem is?

Ik heb trouwens net mijn bootloader kunnen flashen, van 90.73 naar 90.78. Volgens boot hij ietsje sneller, en recoverymodus benader je dan met Power + X.

Hier trouwens ook instructies om je Milestone bij iedere boot naar 1200MHz te kunnen klokken.

[ Voor 20% gewijzigd door Sebazzz op 20-05-2010 19:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Zoveel ervaring heb ik er ook niet mee, want ik heb hem pas sinds gisteren geroot en was de 1e keer.

Die instructies stonden trouwens ook op de downloadpagina:
http://code.google.com/p/...erclock/wiki/KernelModule

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Niet in welk startup script je het moet zetten ;)

edit: Goed ik heb een behoorlijk risico genomen en geprobeerd een Droid ROM te installeren:
1. Openrecovery installeren en Nandroid backup maken
2. update.zip van $rom naar /Openrecovery/updates
3. In openrecovery installeren
4. Reboot

Bootloader: Err 04,0A,0E,05 :'(

5. Gelukkig kon ik nog wel naar recovery booten en alles weer terug zetten
6. Conclusie: Kan niet. Niet doen dus.

[ Voor 80% gewijzigd door Sebazzz op 20-05-2010 22:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

watercoolertje schreef op donderdag 20 mei 2010 @ 08:24:
[...]
Het volgende werkte bij altijd (ro ipv rw om weer enkel op lezen te zetten achteraf):
...
Jammer dat het hier ook niet werkt. Een aantal zaken kunnen ook direct via rootexplorer, maar wil toch even weten waarom dit is voor in de toekomst.
/ # mount -o remount,rw -t yaffs2 /dev/block/mtdblock6 /system
mount: mounting /dev/block/mtdblock6 on /system failed: Invalid argument
/ #

Iemand een idee?
* Kixtart zoekt intussen even verder. Heb ADBRecovery V5 en V6 geprobeerd.

edit2:
Volgens mij is de uitleg (http://sholes.id.au/how-to/) voor een oude rom of ADBRecovery. Motonav removed via:
mount /system
rm /system/app/Motonav.apk 
(stiekem wel eerst rond gekeken via cd en ls :) )

Late edit3:
Lekker slim. Ik heb het elke keer via de ADBRecovery gedaan, maar je kunt ook zonder een recovery reboot in de ADB Shell. Op dit moment heb ik wel nog een error bij 'su', maar misschien is dat opgelost door een reboot, want ik heb net wat dingen zitten te proberen. Is wat voor later als het weer nodig is.

edit4:
Alweer opgelost. Even accepteren op de Milestone zelf.

[ Voor 35% gewijzigd door Kixtart op 03-06-2010 21:05 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
Hmm met xp virtuele bak geroot maar volgens mij gaat t niet helemaal goed. rootapplicaties werken niet, krijg de melding dat een app root wil, ik doe always maar vervolgens gebeurt er niks, of loopt hij vast. In de superuser whitelist staat ook heel weinig, alleen bovenin het scherm een regeltje met USERID: 10087 known processes.

Ik kan met quick uninstall ook motonav facebook enz niet verwijderen, en setcpu en milestone overclock lopen vast bij openen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Apps lopen volgens mij de eerste keer nadat je r00t access verleent altijd wel een beetje vast :P

Mij is het allemaal eindelijk gelukt (kwestie van op een andere pc proberen), heerlijk, wat is deze telefoon opeens snel. Raging thunder 2 zonder frame drops :D Switchen naar tabs vol met widgets zonder delay. :D

Enige waar ik me nog zorgen over maak is toch de klokfrequentie. 1200 is best hoog, maar aan de andere kant scale je wel naar intensiviteit indien je SetCpu gebruikt. Je kan hem in Milestone overclock natuurlijk op 1ghz of 800mhz zetten. Wat gebruiken jullie voor dagelijks gebruik? Ik ben benieuwd. Neig zelf gewoon naar de 1,2ghz on demand.

Voor de droid zijn er gebruikers te vinden die al maanden lang op 1,2ghz draaien zonder problemen tot nu toe. Voor mij hoeft een toestel ook niet langer dan 2 jaar mee te gaan. Naja is wel mooi, maar ik switch meestal al binnen een jaar.

Ik ben ontzettend tevreden! En dan straks met Android 2.2 nog een berg snelheid erbovenop, Android is de sjit, en de milestone ook :P Zo een beetje het snelste toestel met deze mod, vergeet de dedicated videochipset niet :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
Ja het gaat allemaal nu wel goed, nog wel wat vage dingen. in setcpu kan ik 'm niet hoger zetten als 550, terwijl hij wel 1200 aangeeft als snelheid.
Afbeeldingslocatie: http://www.insan3.nl/download/setcpu.png

En ik krijg die SDK niet aan de praat, ik heb droidexplorer http://de.codeplex.com/ geinstalleerd maar die vind mijn telefoon niet. (ik heb usb debug aan staan). In windows komt ook helemaal geen apparaat erbij te staan :S. En in motoconnect in de systray staat ook USB modus van uw telefoon wordt niet ondersteund. Maar ik zie ook niet waar ik andere drivers moet installeren, of niet werkende apparaten in apparaatbeheer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
hmm nu wordt hij gedetecteerd, maar ik kan niks in droidexplorer. Alles is leeg en als ik een command shell open kan ik ook niks.

Anywayz, ik ga pitten, morgen weer verder knutselen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

3dmaster schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 00:39:
Ja het gaat allemaal nu wel goed, nog wel wat vage dingen. in setcpu kan ik 'm niet hoger zetten als 550, terwijl hij wel 1200 aangeeft als snelheid.
...
Heb je bij het opstarten van SetCPU gekozen voor Milestone ipv auto detect?

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
Kixtart schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 08:48:
[...]

Heb je bij het opstarten van SetCPU gekozen voor Milestone ipv auto detect?
Veranderd in auto detect en nu doet hij het idd wel. Nu nog even uitvogelen hoe ik nu droidexplorer werkend krijg. Ik wil namelijk motonav, facebook enz eraf mikken. :)

alleen ik krijg die android SDK niet werkend, en ik heb geen idee of ik busybox nu er goed op het staan :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Eigenlijk vond ik het achteraf best simpel, al had ik wel een ADB recovery met busybox erin. Heb V5 en V6 geprobeerd.

1. http://developer.android.com/sdk/index.html uitpakken. Zelf heb ik hem direct in de root van mijn C-drive dus c:\andoid_nogwattus_sdk. Daarna heb ik de /tools/ map daarvan in de PATH environment gezet, zodat ik niet naar de echte map hoef steeds in de command-prompt.
2. De update.zip en recovery-map van ADBRecovery in de root van de SD kaart gezet
3. Debugging modus aanzetten via settings->applications->development
4. Reboot naar recovery via 'adb -d reboot recovery' (je kunt eerst kijken of device gevonden wordt via 'adb devices') of via foto-knop + powerknop. Daarna via foto+volume up de update.zip installeren en op het scherm van de Milestone zie je dan dat ADB recovery draait.
5. Op dit moment kan via Windows via 'adb shell' connecten en commando's typen, zoals ls.
6. Klik reboot op de phone of typ reboot in adb shell om weer normaal te rebooten.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
Kixtart schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 09:26:
Eigenlijk vond ik het achteraf best simpel, al had ik wel een ADB recovery met busybox erin. Heb V5 en V6 geprobeerd.

1. http://developer.android.com/sdk/index.html uitpakken. Zelf heb ik hem direct in de root van mijn C-drive dus c:\andoid_nogwattus_sdk. Daarna heb ik de /tools/ map daarvan in de PATH environment gezet, zodat ik niet naar de echte map hoef steeds in de command-prompt.
2. De update.zip en recovery-map van ADBRecovery in de root van de SD kaart gezet
3. Debugging modus aanzetten via settings->applications->development
4. Reboot naar recovery via 'adb -d reboot recovery' (je kunt eerst kijken of device gevonden wordt via 'adb devices') of via foto-knop + powerknop. Daarna via foto+volume up de update.zip installeren en op het scherm van de Milestone zie je dan dat ADB recovery draait.
5. Op dit moment kan via Windows via 'adb shell' connecten en commando's typen, zoals ls.
6. Klik reboot op de phone of typ reboot in adb shell om weer normaal te rebooten.
Hmm ik zal wel een n00b zijn maar met die update.zip bedoel je de root package? de recoverymamp van adbrecovery, wat is dat precies?. Ik heb die recovery erin geflasht met rdslite, en de update.zip toegepast. Busybox later met de hand geinstalleerd. maar bij stap 4 ben ik even kwijt. adb -d reboot recovery? moet ik dat in een de terminal emulator typen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
In je Windows commandline. Adb is onderdeel van de SDK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

adb.exe is inderdaad een onderdeel van de SDK en beschikbaar in /tools/ van die map. Gewoon aanroepen via command-prompt (start->uitvoeren->cmd). De update.zip en recovery-map komen uit de ADB recovery en die moet je even zoeken. Deze staat los van de SDK en is volgens mij Milestone specifiek.

Edit voor ADB Recovery:
http://sholes.id.au/how-to/#recovinstall

[ Voor 10% gewijzigd door Kixtart op 21-05-2010 12:05 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
ah bedankt, je moet je telefoon dus elke keer flashen als je via adb wil beziggaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
  • Laatst online: 12-03-2021
Ik heb sinds het instaleren van de cpu mod een probleem met de data verbinding. Als mijn scherm lang uit heeft gestaan (snachts), is mijn hele verbinding gewoon weg (geen G, 3G of H icoontje). Vanochtend hielp opnieuw opstarten, maar gister hielp zelfs het eruit halen van de batterij niet en heb ik een paar uur op verbinding moeten wachten. Kan dit inderdaad aan de overclock mod liggen? Meer mensen die hier last van hebben?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 11-10 12:34
3dmaster schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 12:24:
ah bedankt, je moet je telefoon dus elke keer flashen als je via adb wil beziggaan.
Nope, alleen je phone even op usb-debug zetten, ADB-recovery is natuurlijk een ander verhaal.

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

staffordniko schreef op vrijdag 21 mei 2010 @ 14:51:
Ik heb sinds het instaleren van de cpu mod een probleem met de data verbinding. Als mijn scherm lang uit heeft gestaan (snachts), is mijn hele verbinding gewoon weg (geen G, 3G of H icoontje). Vanochtend hielp opnieuw opstarten, maar gister hielp zelfs het eruit halen van de batterij niet en heb ik een paar uur op verbinding moeten wachten. Kan dit inderdaad aan de overclock mod liggen? Meer mensen die hier last van hebben?
Heb je vodafone?

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Hoeft niet persé, want er waren ook wat problemen bij T-Mobile :) Ik denk dat het probleem ook netwerk-gerelateerd is en niet Milestone-gerelateerd.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
Ik heb telfort. Lijkt me als het bij tmobile, vodafone en telfort zo is, dat het wel aan de phone ligt. Ik heb het ook pas sinds ik de phone overgeklokt heb. Ik heb verder niets anders geinstaleerd de afgelopen paar dagen.

[ Voor 12% gewijzigd door Nikeau op 22-05-2010 19:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

staffordniko schreef op zaterdag 22 mei 2010 @ 17:55:
[...]

Ik heb telfort. Lijkt me als het bij tmobile, vodafone en telfort zo is, dat het wel aan de phone ligt. Ik heb het ook pas sinds ik de phone overgeklokt heb. Ik heb verder niets anders geinstaleerd de afgelopen paar dagen.
Mmm, interessant, ook ik had gister het gevoel dat data verbindingen redelijk onstabiel waren. Leek vanochtend overigens weer allemaal prima te werken (t-mobile) dacht in eerste instantie ook aan de oc zou liggen maar dat blijkt niet het geval :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mijn data verbinding valt ook redelijk vaak weg en ik heb al helemaal geen GSM verbinding, ik heb nu constant UMTS aanstaan. 2 keer heb ik een paar seconden GSM verbinding gehad in de trein maar verder nergens, terwijl ik daar geen probleem mee had voor de root, waar ik ook was.
Verder heb ik de OC uitgezet, foon opnieuw opgestart en en zonder OC getest: zelfde resultaat.

Ik heb het idee dat het bij ligt aan de android software (van canada), ik ga straks weer unrooten met de normale update vanuit italië, kijken of dat het oplost.

Ik heb het idee dat het dus toch aan de software ligt en niet aan de foon of de OC.

edit: heb ook Telfort, bij zoeken naar netwerken vind de foon wel T-mobile, soms ook Vodafone maar KPN alleen bij UMTS, niet bij GSM. Ik denk daardoor ook dat het te maken heeft met de frequenties en dus de software (canada)

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 23-05-2010 11:42 . Reden: aanvullende info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
Bij mij geen problemen meer sinds mijn post.. hoop dat het weg blijft!

Nog twee vraagjes:
Op welke temperatuur laten jullie je foon terugklokken? Welke temperatuur is schadelijk?
En is het beter om hem op 800 te laten draaien ipv 1200. 800 is denk ik snel genoeg voor mij!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 06-10 13:24
staffordniko schreef op zondag 23 mei 2010 @ 11:26:
Bij mij geen problemen meer sinds mijn post.. hoop dat het weg blijft!

Nog twee vraagjes:
Op welke temperatuur laten jullie je foon terugklokken? Welke temperatuur is schadelijk?
En is het beter om hem op 800 te laten draaien ipv 1200. 800 is denk ik snel genoeg voor mij!
1200 mhz en je telefoon draait eigenlijk boven zijn kunnen, TexasInstruments geeft in haar DataSheet (3530 is bijna gelijk aan 3430, onze chipset) een maximum VSEL van 66 of maximum clock van 720mhz aan waarop de telefoon normaal zou blijven werken.

Hogere VSEL richt overigens schade aan (is het voltage wat je op de chip gaat zetten), maar er mag worden aangenomen dat een overclock van VSEL van 110% wel mogelijk moet zijn, dat is tot 71VSEL. Als je je mobiel dus overklokt naar 1200 via de app, zit daar een VSEL van 80 op, dat is ver boven het aanbevolen.

Zelf draai ik overigens 1 ghz op een vsel van 64, is rete stabiel, zit binnen de maximum van voltage op de chip, wordt hierdoor minder warm maar is wel lekker snel. Overigens is versie 1.1 van de app alweer beschikbaar, die geeft je ook 2 slidebars om de VSEL en clock in te stellen.

Zelf draai ik de app niet en heb ik alles binnen mot_boot_mode toegepast, zodat bij een reboot alles direct goed staat.

Voor de echte tweaker, hier wat leuke tutorials: (geen makkelijke gui's, maar wel een mobiel die direct is overclocked als die opstart en waarbij kernel modules direct worden ingeladen)

HowTo overclock je Milestone met alleen de kernel module
Benodigdheden:
  • Root
  • Android 2.1
  • Motorola Milestone
  • Linux kennis
  • adb shell (of een commandline op je mobiel)
  • Nandroid backup (is handig hoeft niet)
Te downloaden:
  • overclock<version>.ko: Hier verkrijgbaar
  • mot_boot_mode textfile (staat onderin bijlages)
Uit te voeren stappen:
Zet overclock<version>.ko op je sdcard, hernoem deze alvast naar overclock.ko
Zet mot_boot_mode op je sdcard (bestand staat onderin bijlages)

Allereerst gaan we /system remounten naar read/write mode:
code:
1
2
su

Nu gaan we mot_boot_mode hernoemen en onze modified mot_boot_mode plaatsen
code:
1
2
3
4
mv /system/bin/mot_boot_mode /system/bin/mot_boot_mode.bin
cp /sdcard/mot_boot_mode /system/bin/
chmod 755 /system/bin/mot_boot_mode
chmod 755 /system/bin/mot_boot_mode.bin

Als laatste gaan we de kernel module plaatsen:
code:
1
2
cp /sdcard/overclock.ko /system/lib/modules/
chmod 644 overclock.ko

En nu rebooten:
code:
1
reboot

Gebruik nu SetCPU om te kijken of alles is gelukt.

Laatste versie van busybox (1.90+ SVN 10-04-2010) installeren
Benodigdheden:
  • Root
  • Motorola Milestone
  • Linux kennis
Te downloaden:Uit te voeren stappen:
Zet busybox op je sdcard

code:
1
2
su

Nu gaan we busybox installeren
code:
1
2
3
cp /sdcard/busybox /system/xbin/
chmod 755 /system/xbin/busybox
busybox --install -s /system/xbin

En het systeem weer op read only zetten:
code:
1
mount -o remount,ro -t yaffs2 /dev/block/mtdblock6 /system

Klaar!

OpenVPN installeren (overclock tutorial eerst afronden, mot_boot_mode moet namelijk zijn aangepast)
Benodigdheden:
  • Root
  • Android 2.0+
  • Motorola Milestone
  • Linux kennis
  • Nandroid backup "verplicht"
Te downloaden:
  • OpenVPN modules pakket: Hier verkrijgbaar
  • mot_boot_mode + openvpn (staat onderin bijlages)
Uit te voeren stappen:
Pak openvpn.zip uit en plaats deze op je sdcard.
Plaats mot_boot_mode op je sdcard

code:
1
2
su

Nu gaan we alle kernel modules verplaatsen:
code:
1
2
3
4
5
6
cp -f /sdcard/*.so /system/lib/
cp -f /sdcard/tun.ko /system/lib/modules/
chmod 644 /system/lib/modules/tun.ko
chmod 644 /system/lib/libcrypto.so
chmod 644 /system/lib/liblzo.so
chmod 644 /system/lib/libssl.so

en nu plaatsen we openvpn
code:
1
2
cp /sdcard/openvpn /system/xbin/
chmod 755 /system/xbin/openvpn

als laatste overschrijven we mot_boot_mode LET OP! Heb je de overclock tutorial wel al gevolgd?
code:
1
cp -f /sdcard/mot_boot_mode /system/bin/

en nu een reboot
code:
1
reboot

Klaar, download nu "OpenVPN Settings" van de market en je kan doen en laten wat je wilt.

Bijlages
mot_boot_mode (1ghz op relatief laag voltage)
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
#!/system/bin/sh
export PATH=/system/bin:$PATH

### Preload section

### Motorola modding:
mot_boot_mode.bin

### Preload section
# Overclock
insmod /system/lib/modules/overclock.ko
echo 64 > /proc/overclock/max_vsel
echo 1000000 > /proc/overclock/max_rate

mot_boot_mode (1ghz op relatief laag voltage) + openvpn
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
#!/system/bin/sh
export PATH=/system/bin:$PATH

### Preload section

### Motorola modding:
mot_boot_mode.bin

### Preload section
# Overclock

# Tun.ko
insmod /system/lib/modules/tun.ko

[ Voor 69% gewijzigd door XiniX88 op 23-05-2010 15:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
Die overclock werkt best leuk maar het valt me op dat sommige dingen juist niet meer goed werken. zo lopen bepaalde applicaties vrij snel vast ( wat 3d games) en motonav hapert nu, tijdens het rijden en de menu's. Op 550Mhz loopt motonav wel gewoon goed.

Toch maar besloten 'm weer op stock te zetten en wachten op de 2.2 rom, hopelijk wordt de telefoon dan nog een stukje sneller door betere software :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
3dmaster schreef op zondag 23 mei 2010 @ 16:19:
Die overclock werkt best leuk maar het valt me op dat sommige dingen juist niet meer goed werken. zo lopen bepaalde applicaties vrij snel vast ( wat 3d games) en motonav hapert nu, tijdens het rijden en de menu's. Op 550Mhz loopt motonav wel gewoon goed.

Toch maar besloten 'm weer op stock te zetten en wachten op de 2.2 rom, hopelijk wordt de telefoon dan nog een stukje sneller door betere software :)
Overclock op 1.0 ghz werkt bij mij stabiel, je moet ook niet direct het maximale proberen te halen... De ene chip zal dat wel redden, de andere chip geeft FC's. Mijn chip red de 1.0ghz gemakkelijk, heb geen enkele FC gehad, en alle applicaties werken eigenlijk alleen maar sneller.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 3dmaster
Ik heb eigenlijk alle snelheden geprobeerd. Op 1 Ghz heb ik geen FC 's maar motonav, wat ik best vaak gebruikt, loopt niet vloeiend meer, op 550 loopt motonav soepel. Vind het wel raar want het is een zware app en je zou zeggen hoe meer mhz tjes hoe sneller die zou lopen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

3dmaster schreef op zondag 23 mei 2010 @ 16:29:
Ik heb eigenlijk alle snelheden geprobeerd. Op 1 Ghz heb ik geen FC 's maar motonav, wat ik best vaak gebruikt, loopt niet vloeiend meer, op 550 loopt motonav soepel. Vind het wel raar want het is een zware app en je zou zeggen hoe meer mhz tjes hoe sneller die zou lopen :P
Dat is ook vreemd :P Maar hoever je stabiel kan oc'en hangt altijd van het specifieke chippie af. Ik heb hem zelf op 1ghz gezet. Ik vind 1,2ghz niet stabiel werken. Telefoon reboot soms zonder reden. Met 1ghz lijkt alles flex te werken. Mensen moeten er ook rekening mee houden dat met dit weer de telefoon redelijk kan worden indien je hem in je broekzak + hoesje bewaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

XiniX88 schreef op zondag 23 mei 2010 @ 14:03:
[...]
1200 mhz en je telefoon draait eigenlijk boven zijn kunnen, TexasInstruments geeft in haar DataSheet (3530 is bijna gelijk aan 3430, onze .........
Mooi thnx *O*

Ik had deze al eerder gezien (http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=683638), maar nu vanwege dat vsel verhaal & openvpn toch maar eens geprobeerd. Ik had wel het probleem dat mijn Milestone net opeens niet meer wilde booten, maar zag even later via 'vi' dat de enters waren vervangen door ^M. Draait hier nu dus op 1GHz met cpu-profiles via SetCPU.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Kixtart schreef op zondag 23 mei 2010 @ 19:50:
[...] maar zag even later via 'vi' dat de enters waren vervangen door ^M. [...]
Windows user? Trash notepad! :N Gebruik een editor die Unix format ondersteunt (zoals, Metapad, Notepad++, etc.).

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Is er een commandline editor voor Android? Dan kan ik nog wat tweaken in de metro, dan heb ik toch niets nuttigs te doen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
@sebazzz, kixtart heeft t er toevallig over: vi! Als je busybox installeerd kun je VI gebruiken op commandline.

als je vervolgens iets wil typen, ga naar de regel en toets de i (Insert mode), om daar weer uit te gaan druk je op de midden knop van je "gamepad" op je motorola + C en dan : w om op te slaan, en :q om te sluiten

meer over vi lees je <google: vi linux> daar

[gedeeltelijk offtopic]Nu sjaak het toch over notepad++ heeft, wie weet de vervanger daarvoor voor Linux... Ik mis dezelfde highlighting als notepad++ dus blijf terug komen op windows...[/gedeeltelijk offtopic]

[ Voor 5% gewijzigd door XiniX88 op 24-05-2010 11:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Notepad++ draait prima in Wine.

Ik wist niet dat Vi meegeleverd zat met Busybox.
Maar wat betreft de overclock, 80 millivolt is boven de specs, maar Droid gebruikers draaien het al een hele tijd. Dus wat is het probleem? Zolang de chip niet te heet wordt, zou je geen schade moeten hebben, correct?

[ Voor 56% gewijzigd door Sebazzz op 24-05-2010 12:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Room42 schreef op zondag 23 mei 2010 @ 23:16:
[...]

Windows user? Trash notepad! :N Gebruik een editor die Unix format ondersteunt (zoals, Metapad, Notepad++, etc.).
Windows user, ja. Notepad, nee :)
Ultraedit en waarschijnlijk stond de format inderdaad verkeerd.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaag
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-07 13:10
Oh jee,

Heb de Nandroid methode gevolgd van http://rootyourdroid.info/guides/custom-recovery-image/
en krijg nu mijn bootloader te zien ipv de recovery module bij het opstarten (met camera ingedrukt, ik kom nog niet tot het ! dus sound knop omhoog +camera is nog een stap te ver):

Bootloader
90.73
Err:A5.69,35,00,2F

wel Battery OK
Ok to program
Transfer modeR:
USB

Heeft iemand dit probleem ook meegemaakt, of nog beter, weet iemand hoe ik mijn recovery kan fixen ?

Ik kan overigens nog wel gewoon booten naar android, het is slechts de recovery console die ik niet meer in kan. Wilde zo graag een nandroid backup maken.
Nu is er hier: http://androidforums.com/motorola-milestone/37729-clever-me-managed-brick-my-phone.html iemand die hetzelfde probleem heeft gehad, maar dat betrog no android 2.0.1, ik vermoed dat de fix slechts het updaten is met de juiste flash image en recoveryxxx.img.
Ik kan namelijk nog wel ADB shell commando's uitvoeren wanneer android draait.

UPDATE:
Alleen stap 15 uitgevoerd met de .sbf in de post van Xinix88 en alles is gefixed! bedankt mannen :)

[ Voor 50% gewijzigd door Kaag op 30-05-2010 15:02 . Reden: edit ivm met reactie hier direct onder ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Ik kan het niet echt uit die link halen, maar boot jij met pad-omhoog ingehouden? Mocht dat het geval zijn dan fotoknop inhouden en niet pad-omhoog.

[ Voor 6% gewijzigd door Kixtart op 24-05-2010 18:47 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Flash de recovery anders opnieuw, instructies staan op eerste pagina: [Motorola Milestone] Rooten & Custom ROM's kopje hoe te rooten, wil je geen root, sla dan alleen stap 5 over en 20 t/m einde.
__
En wine en notepad++ werkte voor mij niet helemaal (geen sleur en pleur (half jaar geleden))... maar ik ga weer eens linux installeren

[ Voor 27% gewijzigd door XiniX88 op 24-05-2010 19:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kaag
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-07 13:10
XiniX88 schreef op maandag 24 mei 2010 @ 19:05:
Flash de recovery anders opnieuw, instructies staan op eerste pagina: [Motorola Milestone] Rooten & Custom ROM's kopje hoe te rooten, wil je geen root, sla dan alleen stap 5 over.
Dat zou ongetwijfeld werken, maar dan ben ik waarschijnlijk al mijn data kwijt... of zie ik dit verkeerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
http://craigcrawford.pwp....very_only_RAMDLD90_78.rar

als je alleen die uitvoert niet nee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Kixtart schreef op maandag 24 mei 2010 @ 18:44:
Ik kan het niet echt uit die link halen, maar boot jij met pad-omhoog ingehouden? Mocht dat het geval zijn dan fotoknop inhouden en niet pad-omhoog.
Ligt eraan welke bootloader je hebt, ik heb 90.78 geflash en daarbij moet het wel. Die boot ook wat sneller, maar niet dat het het risico waard is als je hem nog niet heb geflasht.

[ Voor 19% gewijzigd door Sebazzz op 24-05-2010 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
[...]

HowTo overclock je Milestone met alleen de kernel module
[..]
Oeps, daar is iets mis gegaan bij mij :o Wel humor, omdat juist ik altijd alles tot in de puntjes controleer. Is er een manier om de mot_boot_mode te bewerken/herstellen als de telefoon niet meer boot? :)

edit:
Ik ben bang dat het een complete flash wordt, alles weg. Nouja, ik heb backups.

[ Voor 10% gewijzigd door Room42 op 24-05-2010 21:12 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XiniX88
Met de duidelijke foutmelding, hij doet t niet, schiet ik weinig op, maar je kan alles recoveren in recovery mode... just reverse the steps.

mount /system
Rm /system/bin/mot_boot_mode
mv /system/bin/mot_boot_mode.bin /system/bin/mot_boot_mode

Finished... snap niet wat er bij je mis zou kunnen gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Misschien ook de Windows-textformat. Hier bootte hij ook helemaal niet meer, maar recovery ging wel gewoon goed dus met adb push en pull wat bestandjes op en naar gezet om te kijken wat er mis was. Mocht de binary (originele mot_boot_mode) wel gewoon goed werken dan kan je ook eens een text-based versie proberen die alleen die .bin aanroept en later dingen toevoegen.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Room42 schreef op maandag 24 mei 2010 @ 20:58:
[...]

Oeps, daar is iets mis gegaan bij mij :o Wel humor, omdat juist ik altijd alles tot in de puntjes controleer. Is er een manier om de mot_boot_mode te bewerken/herstellen als de telefoon niet meer boot? :)

edit:
Ik ben bang dat het een complete flash wordt, alles weg. Nouja, ik heb backups.
Alleen als je toevallig nandroid hebt in een update.zip.
Of je pakt even je SD card en zet daar nandroid op. Dan kan je nandroid draaien, tenminste, dan laat je update.zip installeren en dan start ie de usb en adb daemon en kan je er via adb shell erop komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Nandroid is toch alleen het backupscript? Ik dacht dat die update.zip in totaal ADB Recovery heette :)
Waarschijnlijk heeft hij de update.zip er nog opstaan, want dat is nodig als je die stappen wilt volgen.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pheppy
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:27
# Overclock
kan je op deze op deze manier ook een min_rate opgeven zodat de processor zijn clockrate alleen bij grote belasting omhoog gooit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Kixtart schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 09:19:
Nandroid is toch alleen het backupscript? Ik dacht dat die update.zip in totaal ADB Recovery heette :)
Waarschijnlijk heeft hij de update.zip er nog opstaan, want dat is nodig als je die stappen wilt volgen.
Ja klopt, dat bedoel ik :)
kan je op deze op deze manier ook een min_rate opgeven zodat de processor zijn clockrate alleen bij grote belasting omhoog gooit?
Doe eens
cd /proc/overclock
ls

[ Voor 20% gewijzigd door Sebazzz op 25-05-2010 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
XiniX88 schreef op maandag 24 mei 2010 @ 22:31:
Met de duidelijke foutmelding, hij doet t niet, schiet ik weinig op, maar je kan alles recoveren in recovery mode... just reverse the steps.

[...]
Hij deed het ook gewoon echt niet :P Geen foutmelding, slechts het Motorola logo. Maar dat had ik nog wel kunnen vermelden, inderdaad. ;)
Kixtart schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 08:53:
Misschien ook de Windows-textformat. Hier bootte hij ook helemaal niet meer, maar recovery ging wel gewoon goed dus met adb push en pull wat bestandjes op en naar gezet om te kijken wat er mis was. Mocht de binary (originele mot_boot_mode) wel gewoon goed werken dan kan je ook eens een text-based versie proberen die alleen die .bin aanroept en later dingen toevoegen.
Hmm, ik ben vergeten gewoon eens met adb te verbinden. Voor het zelfde geld werkte die wel al, inderdaad. En nu je het zegt, ben ik inderdaad vergeten te controleren (of iig twijfel ik nu) op welke mode (DOS vs Unix) hij stond. Zal het wel geweest zijn, inderdaad.

Die update.zip stond nog gewoon op m'n sd-card inderdaad, maar ik moest echt de flash uitvoeren (met RDS Lite). Heb meteen de niet-service variant genomen dus ben nu back-to-basic. Had geen nandroid backup, maar wel alle apps gebackupped. Voldoende voor een frisse (her)start.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Room42 schreef op dinsdag 25 mei 2010 @ 21:01:
[...]

Die update.zip stond nog gewoon op m'n sd-card inderdaad, maar ik moest echt de flash uitvoeren (met RDS Lite). Heb meteen de niet-service variant genomen dus ben nu back-to-basic. Had geen nandroid backup, maar wel alle apps gebackupped. Voldoende voor een frisse (her)start.
Nee, maar je kon ADBRecovery alsnog downloaden. Dan activeer je de adb daemon door update.zip uit te voeren, en doe je whatever you want to do zoals shell, pull, push etc. En je SD card zit niet vast in je telefoon, dus dan gebruik je gewoon een externe card reader :)

Las verkeerd :F

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm paar daagjes niet geweest hier en opeens allemaal technic talking..
Maar die 1,2GHz OC werkt hier voor geen meter, schakelt telkens terug naar de 550MHz.. echt shitty...

Kan 't misschien liggen aan mn versie van SetCPU: 1.5.3a...

[ Voor 15% gewijzigd door CLB op 26-05-2010 01:05 ]

Pagina: 1 ... 9 ... 21 Laatste