Ik wil m'n Milestone met de officiele Android 2.1 wel weer is 'rooten'
Aangezien ik de TS ben van dit topic heb ik nog een oudere how-to op kunnen snorren dan nu in de TS staat:
Hoe 2.1 te rooten:- 1. Download de benodigde USB-drivers: 32bit of 64bit
- 2. Download RDS Lite
- 3. Download het benodigde .sbf-bestand
- 4. Download het benodigde Vulnerable Recovery sbf-bestand
- 5. Download het benodigde Milestone root update.zip bestand
- 6. Laad je Motorola Milestone volledig op
- 7. Installeer de USB-drivers van stap 1 op je computer
- 8. Installeer RDS Lite van stap 2 op je computer
- 9. Als de telefoon volledig opgeladen is zet je hem uit en haalt de USB-kabel uit de telefoon
- 10. Laat de telefoon in de bootloader starten, dit doe je doormiddel van omhoog drukken op
de D-pad (omhoog richting het scherm) en tegelijkertijd het indrukken van de powerbutton. - 11. Je krijgt een scherm te zien met de volgende tekst:
code: 1
2
3
4
5
6
7
| Bootloader
<version number>
Battery OK
OK to Program
Connect USB
Data Cable |
Onthoud welke versie van de bootloader je hebt, dit voor stap 18 van het rooten - 12. Steek de USB-kabel weer in de telefoon en je zal twee extra regeltjes te zien krijgen:
- 13. Start het in stap 2 gedownloadde RDS Lite op je computer en volg deze stappen:
 - 14. Wacht totdat RDS Lite klaar is, dit is te zien aan de statuskolom waar 'finished' komt te staan en / of aan de resultkolom waar 'pass' komt te staan.. Bij mij kwam er 'please manually power up this phone' te staan. Schrik hier niet van en zet je Motorola Milestone weer volledig uit en herhaal stap 10 van deze guide! (Milestone opstarten in de bootloader met de D-pad en de powerbutton)
- 15. Als je weer in de bootloader bent op je Milestone kun je via RDS Lite op je computer het in stap 4 gedownloadde bestand gebruiken om je Milestone nogmaals te flashen. Herhaal dus stap 13 van deze guide, maar kies nu voor het 'Vulnerable Recovery sbf-bestand'
- 16. Wacht totdat RDS Lite klaar is, dit is te zien aan de statuskolom waar 'finished' komt te staan en / of aan de resultkolom waar 'pass' komt te staan.. Bij mij kwam er 'please manually power up this phone' te staan. Schrik hier dus nogmaals niet van... en zet je telefoon niet uit!
- 17. Kopieer het in stap 5 gedownloadde 'Milestone root update.zip' en ga in Windows explorer op je computer naar de root van je SD-kaartje en plak het bestand daar. Hernoem het bestand vervolgens naar: update.zip. Let erop dat 'bekende extensies verbergen' uitstaat op je computer, anders heet het bestand straks perongeluk update.zip.zip en kan hij het dus niet uitlezen, waardoor het geheel niet gaat werken! Zie hiervoor ook: ApexAlpha in "[Milestone] Rooten & Custom ROM's"
- 18. Zet de telefoon uit door middel van de powerbutton en laat hem opstarten in de bootloadermodus.
Dit doe je door het indrukken van de powerbutton tegelijkertijd met de:
- x-knop op het toetsenbord: alleen voor bootloader 90.78
- cameraknop aan de zijkant, voor bootloaders lager dan 90.78
Druk deze twee knoppen tegelijkertijd in en wacht totdat het Motorola logo verschijnt, als dit zo is, laat je de powerbutton los, maar de andere knop blijf je indrukken, todat je deze icon ziet:
- 19. Druk nu tegelijkertijd op volume + en de cameraknop om het commandmenu te laten zien
- 20. Kies met de D-pad voor de optie 'apply sdcard:update.zip' en druk op de centerbutton...
- 21. Wacht even, wacht even, wacht even... en klaar:
- 22. Nu heb je dus root-acces en kan je oa verdergaan met:
nieuws: Kernelhack laat Motorola Milestone op 1,2GHz draaien
|
Aangezien jullie allemaal bezig zijn met zut waar ik totaal niks van snap, wil ik weten of ik deze guide nog kan volgen? En zou iemand zo vriendelijk willen zijn om met mij de goede bestanden op te zoeken voor mijn Steen?
Mijn gegevens:
code:
1
2
3
4
5
6
| Firmware Version: 2.1-update1
Firmware Configuration Version: GAS_EMEA_USASHLS00RTEU_P046
Baseband Version: 3GSMEPU91A_U_91.07.561
Baseband Configuration Version: UCASHLSMR2EMEAB1B806D.0R
Kernel Version: 2.6.29-omap1 milestcm@il92lnxebld05 #1
Build Number: SHOLS_U2_02.36.0 |
- SBF-bestanden staan op:
http://and-developers.com/sbf:milestone, maar welke heb ik nu precies nodig?
De 2.1 versie van Central Europe met nummer 'SHOLS_U2_02.36.0' ofzo? Weet niet meer hoe te checken
- Vulnerable Recovery sbf-bestand: is die uit de download nog goed om te gebruiken?
- Milestone root update.zip bestand: is die uit de download no goed om te te gebruiken?
Ik wil rooten omdat: ik dan kan overclocken / underclocken (leuk als het beeldscherm uitstaat) om zo batterij te besparen, ik iets meer kracht heb.. En misschien kan ik even kijken naar het verwijderen van standaard apps.
Ook heb ik dan SuperUser-rechten, waarmee ik bepaalde applicaties wel kan installeren en nu niet...
Aangezien de officiele Android 2.2 er ook nog aan komt wil ik die gewoon OTA / via PC kunenn downloaden
Ik hoef dus niks van FroYo-roms te installeren ofzo, wil gewoon simpel rooten om te OC'en en dergelijke...
Kan dat dan nog steeds met 'SetCPU' en dergelijke waar ik ook profielen aan kan maken?
Bijvoorbeeld 'scherm uit, CPU op 200MHz' 'scherm aan CPU op 1200MHz' enzovoort?
Ik ben dan wel de TS van dit topic, maar de laatste maanden heb ik nauwelijks root-zut gevolgd