Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb nu froyomod 2.2

alleen hij start het portal niet meer op in firefox.

Ik weet ook het adres niet meer, heeft iemand dit? want hij start wel op mijn telefoon aan de usb.

Weet iemand waarom hij het überhaupt niet automatisch start?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creadion
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-10 13:14
Up & Running: http://androinc.net/

Het nieuwe boinc project waarin we dit keer samen met de PNT (Polish National Team) gaan proberen de 1024-bit RSA key te kraken!

Overigens ook weer een team aangemaakt, zoek op [got] óf tweakers ;)

[ Voor 19% gewijzigd door Creadion op 20-01-2011 12:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Team gejoined. Hopen dat we hem kraken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik doe ook mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Loekie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-10 16:47
Het ding doet (nog) geen linux 64 bit, ze zijn nog iets aan het tweaken, alleen laten ze de bron van de software niet zien. Ik heb wat twijfels..

specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Ik draai sinds vandaag FroyoMOD 2.3.0 en ik weet niet hoe het mogelijk is, maar ik heb nu 113MB beschikbare ruimte waar ik met de GOT mod (dus ook Froyo) net 25MB had! En dat terwijl ik alles pats boem teruggezet heb met Titanium Backup.

Werkt trouwens wel soepel die ROM. Wel nog af en toe wat force closes waardoor de telefoon snel reboot maar dat kan ook door mij komen.

En nee, dat komt niet door Apps2SD. Dat gebruikte ik bij de GOT rom ook al.

[ Voor 8% gewijzigd door Zinu op 21-01-2011 16:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 16:20
Mijn gps werkt niet met froyomod 2.30 dus maar weer terug naar cyanogen.

Heb morgenochtend perse navigatie nodig dus kan niet anders, een fix zou zijn dat je data/location verwijdert met root explorer maar dat mocht voor mij niet baten.

grmbl, nu ook met cyanogen problemen.. gps test zegt dat alles goed is, 5/6 satellieten in zicht en gebruik maar navigatie wil maar niet.

Dan de originele 2.1 maar weer eens proberen, snap er niks van.

[ Voor 30% gewijzigd door Occy74 op 21-01-2011 22:35 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Hmm, bij FroyoMOD reboot mijn telefoon wanneer ik de BACK-knop lang ingedrukt houd. Het maakt niet uit in welk scherm ik zit. Ik heb de optie onder Toepassingen --> Ontwikkeling (stop app on long-press) al gevonden, maar die lost het niet op.

Hebben meer mensen hier last van?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-10 20:04
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=913938
Er is een nieuwe 2.2.1 gelekt op 14 januari. Geen idee of en hoe deze werkt. Heeft iemand deze kernel al durven flashen en daarna CM6 erop gebruikt?

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sebazzz schreef op zaterdag 22 januari 2011 @ 19:24:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=913938
Er is een nieuwe 2.2.1 gelekt op 14 januari. Geen idee of en hoe deze werkt. Heeft iemand deze kernel al durven flashen en daarna CM6 erop gebruikt?
Het idee van een nieuwe kernel is toch weg op het moment dat je CM6 met een oudere kernel flasht?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• msx2
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creadion
En nog een europese lek: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=10906920

Ga 'm dit weekend denk ik maar is uitproberen :)

[ Voor 24% gewijzigd door Creadion op 27-01-2011 16:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 15:08
Creadion schreef op donderdag 27 januari 2011 @ 16:32:
En nog een europese lek: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?p=10906920

Ga 'm dit weekend denk ik maar is uitproberen :)
Hmm, interessant. Ik heb de laatste tijd tijdens het navigeren weer last van reboots. Ik denk dat ik deze van het weekend ook maar eens uitproberen.

Voor de geïnteresseerden heb ik het bestand gespiegeld.

[ Voor 3% gewijzigd door Mawlana op 29-01-2011 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creadion
Dankje voor de verspiegeling ;) gaat weer een stukje sneller en makkelijker. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babobo1977
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik heb sinds gisteren de laatste lek geïnstalleerd.
Ik heb tot op heden nog geen bugs ontdekt en alles loopt soepel. (zonder overclock)
De bug die ik eerder had met het touchscreen lijkt te zijn verdwenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb net de nieuwste cm 6 op mn milestone geinstalleerd (0.07) met GOT OR en het is egt bagger!
weet niet of et aan mij ligt maar na cm6 heb ik met titanium backup alles terug gezet enzo maar mn telefoon reboot om de 10 min ofso? ook is het opeens laggy en de overclock via OR doet et niet meer en mn 3g ook niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Je moet ook niet met GOT OR installeren, dat staat er bij de installatieinstructies ook 'egt' bij. Je moet een Open Recovery 1.46 of hoger recovery nemen om te flashen, en bovendien je caches wissen en ook je data wissen als je geen CM6 hebt gehad in het verleden.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

nu alles weer wipen en cm6 via androidini 3.3 weer installere?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Yep, of via OpenRecovery 1.46.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

er werd mij gezegd dat ik geen data wipe meer hoef te doen
alleen de cache en dalvik wipen, klopt dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-10 21:19
Creadion schreef op woensdag 19 januari 2011 @ 22:30:
Up & Running: http://androinc.net/

Het nieuwe boinc project waarin we dit keer samen met de PNT (Polish National Team) gaan proberen de 1024-bit RSA key te kraken!

Overigens ook weer een team aangemaakt, zoek op [got] óf tweakers ;)
lees ik nu (in het forum van het project?) dat het project op losse schroeven staat ivm met de server huur?

[ Voor 3% gewijzigd door Michel242186 op 29-01-2011 18:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creadion
Klopt ;) Maandag gaat de server eruit..

[ Voor 8% gewijzigd door Creadion op 29-01-2011 18:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Michel242186
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 09-10 21:19
Creadion schreef op zaterdag 29 januari 2011 @ 18:37:
Klopt ;) Maandag gaat de server eruit..
volgens mij staat er iets van dat users gedoneerd hebben en dat het toch weer even door gaat maar goed is geen stabiele basis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creadion
Zie 't inderdaad, gaat weer even door, denk dat we met een paar dagen wel horen over hoe en wat de bedoeling is :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creadion
Kan bevestigen dat de niet europese leak die eerder hier is genoemd goed draait en inderdaad een langere batterijduur met zich mee brengt. Vandaag rond 7 moest die aan de lader, zonder JD.

Nu JuiceDefender geinstalleerd, dus morgen even kijken hoeveel die over heeft aan 't einde van de dag. :)

[ Voor 4% gewijzigd door Creadion op 31-01-2011 21:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
JD?

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creadion
JuiceDefender ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaMichaMicha
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 29-07 09:28
Ik heb net ook de gelekte 2.2.1 EU geflasht. Eerst nog geprobeerd of ik de data van FroyoMOD 2.3.0 nog kon laten staan, maar dan bleef hij op het Motorola Logo hangen. Ook de data reflasht en geboot, maar ik vind het niet veel. Geen Energiebeheer in de Notification bar. Oude Google applicaties (hoewel deze wel gingen updaten).

Zie net ook dat FroyoMOD 2.4.0c ook uit is sinds 30 jan 2011.
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=815595
Die ga ik nu even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Ik heb de laatste CM6 geflasht en dan alleen de boot van de uitgelekte nandroid backup, werkt super en is een aanradertje! Het gingerbread theme ziet er ook geweldig uit!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creadion
Hmm, draai je dan cm6 op de nieuwe kernel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik draai nu 2.4.0c.. maar vond de eerdere versie eigenlijk beter.. heb nu echt heel veel reboots.. maar probeer het nog een even dagje.

Heb hem gister geinstalleerd.. denk 7a8 reboots gehad nu.. dat gaat me te ver..;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Die Bruine
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 08-10 15:23
2.4.0.c en dan echt al een stuk of 12 reboots. Kan er meteen weer af. Alhoewel, ik ga even testen zonder alles naar SD te installen. Zo niet, weg ermee.

Ik heb het gehad. Ga maar weer terug naar Service Version WWE want dit is echt drama.

[ Voor 22% gewijzigd door Die Bruine op 01-02-2011 12:50 . Reden: Back to (version) stock ]

...heeft geleerd vandaag al te doen wat morgen pas hoeft te gebeuren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:40
dan heb je nog lang uithoudingsvermogen...vind 1 reboot per dag al veel te veel ;)
Draai nu de leaked beta wat opzich aardig draait...zit alleen te dubben om of de laatst CM te gebruiken of eens de MUI 28/01...

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 18:18
Ik heb voor de gein die MiUI eens geïnstalleerd.
Voor het eerst dat ik echt het gevoel een custom ROM geïnstalleerd te hebben op m'n Milestone.

Weinig van de originele Android overgebleven qua looks :)
Vind het standaard thema ook wel mooi, en de optie om thema's te downloaden uit een soort thema market vind ik ook wel grappig :)

ROM is over het algemeen snel, alleen batterij gebruik even afwachten.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creadion
Zou je eens een paar screenshots kunnen maken? of een linkje, zie zo in het topic op xda geen screenshots staan.. (google images gaf me wel een kleine indruk)

Mijne zit nu overigens op 60% sinds 8 vanochtend, denk dat ik eerder wel tegen de 20/30 zat rond deze tijd..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:40
als je even verder kijkt dan je neus lang is...gaat er soms een wereld voor je open ;) :)
[url]Het grote MIUI custom-ROM-topic/url]

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creadion
ahh dankje!

Gelukkig bestaat die nog niet zo lang :p

edit: dat ziet er wel erg vet uit! binnenkort maar is even proberen!

[ Voor 49% gewijzigd door Creadion op 01-02-2011 16:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zit sinds een paar dagen ook op de FroyoMOD ROM maar ik ga weer terug naar CM6. De battery life op deze ROM is op mijn telefoon echt p0ep! De doorbraak kwam net in de auto. Ik had hem expres helemaal opgeladen en het enige wat ik na het opladen heb gedaan is 25 ninuten genavigeerd (op een rit van anderhalf uur), wat treintijden opgezocht en wat ge-Gchat, wat gesmst en daarna zat ie op 10%! Binnen nog geen 2 en een half uur! Zo slecht heb ik het bij CM6 nog nooit gehad. Al die animaties enzo vind ik tof en ik vind het een leuke ROM maar dit kan gewoon niet door de beugel.

De MIUI ROM is ook wel een hele leuke inderdaad :) Ik ben het ook eens met Radiance dat het de eerste echt ROM is die er heel anders uit ziet dan de rest en er zitten een aantal leuke snufjes in. Ben op een gegeven moment terug geswitched naar CM6 vanwege een nieuwe update maar ik denk dat ik em uiteindelijk nog wel een keer ga draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaMichaMicha
Verwijderd schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 22:11:
Ik zit sinds een paar dagen ook op de FroyoMOD ROM maar ik ga weer terug naar CM6. De battery life op deze ROM is op mijn telefoon echt p0ep! De doorbraak kwam net in de auto. Ik had hem expres helemaal opgeladen en het enige wat ik na het opladen heb gedaan is 25 ninuten genavigeerd (op een rit van anderhalf uur), wat treintijden opgezocht en wat ge-Gchat, wat gesmst en daarna zat ie op 10%! Binnen nog geen 2 en een half uur! Zo slecht heb ik het bij CM6 nog nooit gehad. Al die animaties enzo vind ik tof en ik vind het een leuke ROM maar dit kan gewoon niet door de beugel.

De MIUI ROM is ook wel een hele leuke inderdaad :) Ik ben het ook eens met Radiance dat het de eerste echt ROM is die er heel anders uit ziet dan de rest en er zitten een aantal leuke snufjes in. Ben op een gegeven moment terug geswitched naar CM6 vanwege een nieuwe update maar ik denk dat ik em uiteindelijk nog wel een keer ga draaien.
Ziet er inderdaad goed. Jammer blijft dat je soms vlagen van standaard Android ziet... Maar goed, ik blijft Miui nog even testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

MichaMichaMicha schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 18:43:
[...]

Ziet er inderdaad goed. Jammer blijft dat je soms vlagen van standaard Android ziet... Maar goed, ik blijft Miui nog even testen.
Jij geen problemen met Miui? Vanmiddag geinstalleerd maar WIFI wilt niet werken.. Dat is toch wel het grootste probleem op dit moment vind ik. Welke OR heb jij gebruikt als ik vragen mag?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Creadion schreef op dinsdag 01 februari 2011 @ 10:22:
Hmm, draai je dan cm6 op de nieuwe kernel?
Ja, op de nieuwste gelekte kernel, niet op de meegeleverde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Bananenspin schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 23:47:
[...]

Jij geen problemen met Miui? Vanmiddag geinstalleerd maar WIFI wilt niet werken.. Dat is toch wel het grootste probleem op dit moment vind ik. Welke OR heb jij gebruikt als ik vragen mag?
Vanavond ook even MIUI geprobeerd en wifi werkte goed maar vond het toch net te iphonish...

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
Bananenspin schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 23:47:
[...]

Ik heb Androidiani OpenRecovery 3.3 gebruikt voor het installeren van MiUI.

Zag je post gister al in het MiUI topic maar vergeten te reageren dus bij deze :)
Bananenspin schreef op woensdag 02 februari 2011 @ 14:32:
Net geïnstalleerd op mijn Milestone. Mijn eerste ervaringen zijn:
-Wifi niet werkend te krijgen!
-Allemaal beetje nog onwennig qua bediening
-Merk nog geen snelheidsverschil (kwam van 2.1 normale rom)
-Vervelend lockscreen methode
-App2sd werkt niet (al moet ik hier volgens mij mijn sd kaart patitioneren of iets dergelijks?)
- Wifi werkt hier zonder problemen.
- Hij word standaard geclockt op 700mhz geloof ik, misschien dat je dit eventueel kan wijzigen.
- Tjsa...lockscreen is een kwestie van smaak, ik vind hem prima werken. Ook de muziek speler in het lockscreen vind ik erg fijn!
- Apps2SD werkt hier zonder problemen. Hoewel, soms krijg ik de melding failed to copy to SD of iets in die richting maar als ik het dan nog een keer probeer word de app zonder problemen naar de SD kaart verplaatsd.

Ook de batterij ben ik zeer tervreden over.
Haal hem rond 12u 's middags van de lader en rond 1 uur 's nachts zit ik nog steeds op 50%, en aangezien ik me hier op het werk deze week echt een ongeluk verveel gebruik ik m'n telefoon meer dan normaal.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Radiance schreef op donderdag 03 februari 2011 @ 18:07:
[...]

Ik heb Androidiani OpenRecovery 3.3 gebruikt voor het installeren van MiUI.

Zag je post gister al in het MiUI topic maar vergeten te reageren dus bij deze :)

[...]

- Wifi werkt hier zonder problemen.
- Hij word standaard geclockt op 700mhz geloof ik, misschien dat je dit eventueel kan wijzigen.
- Tjsa...lockscreen is een kwestie van smaak, ik vind hem prima werken. Ook de muziek speler in het lockscreen vind ik erg fijn!
- Apps2SD werkt hier zonder problemen. Hoewel, soms krijg ik de melding failed to copy to SD of iets in die richting maar als ik het dan nog een keer probeer word de app zonder problemen naar de SD kaart verplaatsd.

Ook de batterij ben ik zeer tervreden over.
Haal hem rond 12u 's middags van de lader en rond 1 uur 's nachts zit ik nog steeds op 50%, en aangezien ik me hier op het werk deze week echt een ongeluk verveel gebruik ik m'n telefoon meer dan normaal.
Ik wacht de nieuwe build morgen maar even af dan.. zal ik misschien iets fout hebben gedaan bij het flashen. Vind alles ook een iets teveel iPhone feel hebben vooral dat alles op je "desktop" komt wat je installeert en ook standaard apps die je er niet af kan donderen moet ik even wat op verzinnen.. :)

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik wil m'n Milestone met de officiele Android 2.1 wel weer is 'rooten'
Aangezien ik de TS ben van dit topic heb ik nog een oudere how-to op kunnen snorren dan nu in de TS staat:

Hoe 2.1 te rooten:
  • 1. Download de benodigde USB-drivers: 32bit of 64bit
  • 2. Download RDS Lite
  • 3. Download het benodigde .sbf-bestand
  • 4. Download het benodigde Vulnerable Recovery sbf-bestand
  • 5. Download het benodigde Milestone root update.zip bestand
  • 6. Laad je Motorola Milestone volledig op
  • 7. Installeer de USB-drivers van stap 1 op je computer
  • 8. Installeer RDS Lite van stap 2 op je computer
  • 9. Als de telefoon volledig opgeladen is zet je hem uit en haalt de USB-kabel uit de telefoon
  • 10. Laat de telefoon in de bootloader starten, dit doe je doormiddel van omhoog drukken op

de D-pad (omhoog richting het scherm) en tegelijkertijd het indrukken van de powerbutton.
  • 11. Je krijgt een scherm te zien met de volgende tekst:
    code:
    1
    2
    3
    4
    5
    6
    7

Bootloader
    <version number>

Battery OK
    OK to Program
    Connect USB
    Data Cable

Onthoud welke versie van de bootloader je hebt, dit voor stap 18 van het rooten
  • 12. Steek de USB-kabel weer in de telefoon en je zal twee extra regeltjes te zien krijgen:
    code:
    1
    2

Transfer Mode:
    USB
  • 13. Start het in stap 2 gedownloadde RDS Lite op je computer en volg deze stappen:
    Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/MXWSK7Ep6EKI9FAzCfWJQyy3/full.png
  • 14. Wacht totdat RDS Lite klaar is, dit is te zien aan de statuskolom waar 'finished' komt te staan en / of aan de resultkolom waar 'pass' komt te staan.. Bij mij kwam er 'please manually power up this phone' te staan. Schrik hier niet van en zet je Motorola Milestone weer volledig uit en herhaal stap 10 van deze guide! (Milestone opstarten in de bootloader met de D-pad en de powerbutton)
  • 15. Als je weer in de bootloader bent op je Milestone kun je via RDS Lite op je computer het in stap 4 gedownloadde bestand gebruiken om je Milestone nogmaals te flashen. Herhaal dus stap 13 van deze guide, maar kies nu voor het 'Vulnerable Recovery sbf-bestand'
  • 16. Wacht totdat RDS Lite klaar is, dit is te zien aan de statuskolom waar 'finished' komt te staan en / of aan de resultkolom waar 'pass' komt te staan.. Bij mij kwam er 'please manually power up this phone' te staan. Schrik hier dus nogmaals niet van... en zet je telefoon niet uit!
  • 17. Kopieer het in stap 5 gedownloadde 'Milestone root update.zip' en ga in Windows explorer op je computer naar de root van je SD-kaartje en plak het bestand daar. Hernoem het bestand vervolgens naar: update.zip. Let erop dat 'bekende extensies verbergen' uitstaat op je computer, anders heet het bestand straks perongeluk update.zip.zip en kan hij het dus niet uitlezen, waardoor het geheel niet gaat werken! Zie hiervoor ook: ApexAlpha in "[Milestone] Rooten & Custom ROM's"
  • 18. Zet de telefoon uit door middel van de powerbutton en laat hem opstarten in de bootloadermodus.
    Dit doe je door het indrukken van de powerbutton tegelijkertijd met de:

- x-knop op het toetsenbord: alleen voor bootloader 90.78

- cameraknop aan de zijkant, voor bootloaders lager dan 90.78

Druk deze twee knoppen tegelijkertijd in en wacht totdat het Motorola logo verschijnt, als dit zo is, laat je de powerbutton los, maar de andere knop blijf je indrukken, todat je deze icon ziet:

Afbeeldingslocatie: http://craigcrawford.pwp.blueyonder.co.uk/milestone/recovery.jpg
  • 19. Druk nu tegelijkertijd op volume + en de cameraknop om het commandmenu te laten zien
  • 20. Kies met de D-pad voor de optie 'apply sdcard:update.zip' en druk op de centerbutton...
  • 21. Wacht even, wacht even, wacht even... en klaar:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4aPZXtuQRzy1vFHYs9rYgFJd/full.jpg
  • 22. Nu heb je dus root-acces en kan je oa verdergaan met:
    nieuws: Kernelhack laat Motorola Milestone op 1,2GHz draaien

Aangezien jullie allemaal bezig zijn met zut waar ik totaal niks van snap, wil ik weten of ik deze guide nog kan volgen? En zou iemand zo vriendelijk willen zijn om met mij de goede bestanden op te zoeken voor mijn Steen?

Mijn gegevens:
code:
1
2
3
4
5
6
Firmware Version:                 2.1-update1
Firmware Configuration Version:   GAS_EMEA_USASHLS00RTEU_P046
Baseband Version:                 3GSMEPU91A_U_91.07.561
Baseband Configuration Version:   UCASHLSMR2EMEAB1B806D.0R
Kernel Version:                   2.6.29-omap1 milestcm@il92lnxebld05 #1
Build Number:                     SHOLS_U2_02.36.0

- SBF-bestanden staan op: http://and-developers.com/sbf:milestone, maar welke heb ik nu precies nodig?
De 2.1 versie van Central Europe met nummer 'SHOLS_U2_02.36.0' ofzo? Weet niet meer hoe te checken
- Vulnerable Recovery sbf-bestand: is die uit de download nog goed om te gebruiken?
- Milestone root update.zip bestand: is die uit de download no goed om te te gebruiken?

Ik wil rooten omdat: ik dan kan overclocken / underclocken (leuk als het beeldscherm uitstaat) om zo batterij te besparen, ik iets meer kracht heb.. En misschien kan ik even kijken naar het verwijderen van standaard apps.
Ook heb ik dan SuperUser-rechten, waarmee ik bepaalde applicaties wel kan installeren en nu niet...

Aangezien de officiele Android 2.2 er ook nog aan komt wil ik die gewoon OTA / via PC kunenn downloaden

Ik hoef dus niks van FroYo-roms te installeren ofzo, wil gewoon simpel rooten om te OC'en en dergelijke...
Kan dat dan nog steeds met 'SetCPU' en dergelijke waar ik ook profielen aan kan maken?
Bijvoorbeeld 'scherm uit, CPU op 200MHz' 'scherm aan CPU op 1200MHz' enzovoort?

Ik ben dan wel de TS van dit topic, maar de laatste maanden heb ik nauwelijks root-zut gevolgd O-)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Beste mensen,

Gingerbread has arrived! Er zijn verschillende ROMs verschenen op XDA met de Gingerbread functionaliteit. Ze draaien welliswaar nog op de 2.2 kernel (zoals de ROMs) nu maar het schijnt allemaal super te draaien. Ik heb er zelf nog geen geprobeerd maar hier zijn een aantal links:

- CyanogenMod 7 alpha release
- ShadowMOD
- HoboMOD (global versie van de ShadowMOD)

Ik ga vanavond even CM7 uitproberen, de geluiden zijn tot nu toe erg positief. Laat even weten wat jullie ervaringen zijn mocht je het willen uitproberen!

Installeren gaat overigens gewoon als voorheen (via de apply update.zip), enige voorwaarde is dat je al een 2.2 kernel hebt draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
CLB schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 14:32:
- SBF-bestanden staan op: http://and-developers.com/sbf:milestone, maar welke heb ik nu precies nodig?
De 2.1 versie van Central Europe met nummer 'SHOLS_U2_02.36.0' ofzo? Weet niet meer hoe te checken
- Vulnerable Recovery sbf-bestand: is die uit de download nog goed om te gebruiken?
- Milestone root update.zip bestand: is die uit de download no goed om te te gebruiken?
- Kan dat dan nog steeds met 'SetCPU' en dergelijke waar ik ook profielen aan kan maken? Bijvoorbeeld 'scherm uit, CPU op 200MHz' 'scherm aan CPU op 1200MHz' enzovoort?
- De SBF die je daar noemt is goed. SHOLS_U2_02.36.0
- Die update.zip voor root heb je niet meer nodig, je kan hier nu Androidiani OpenRecovery 3.3 voor gebruiken. Hiermee kan je ook overclocken
- Je overclockt in de OpenRecovery, hierin geef je aan welke overclock je wilt gebruiken (min en max waardes bijv. 1000/125) Met SetCPU kan je vervolgens de profiles instellen waarmee je al bekend bent.

edit: Lees net pas dat je al 2.1 draaid, is deze via OTA geïnstalleerd of is dit al een Vulnerable Recovery?
Zo ja dan hoef je die SBF ook niet te flashen, zou dus meteen met die OpenRecovery beginnen, beland je in een bootloop na rooten en overclocken kan je altijd de SBF nog flashen.

[ Voor 11% gewijzigd door Radiance op 04-02-2011 17:28 ]

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Ik zag het gister al in het normale Milestone topic. Het is heel gaaf nieuws maar ik wacht er zelf nog even mee. Het is een probeersel waar iemand aan is gekomen en veel werkt dan ook niet goed of helemaal niet. De "vinder" gaf ook al aan dat er ontzettende veel nog aan moet gebeuren. Maar leuk dat het opduikt terwijl ik nog niet eens 2.2 heb draaien :) #faalmoto

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Radiance schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 17:24:
- De SBF die je daar noemt is goed. SHOLS_U2_02.36.0
- Die update.zip voor root heb je niet meer nodig, je kan hier nu
Androidiani OpenRecovery 3.3 voor gebruiken.
Maar waarom die Androidiani versie dan? Is dit de beste ofzo?
Toen ik pff 8 maanden geleden voor het eerst rootte bij m'n eerste Milestone hoefde ik dit ook niet te kiezen?
edit: Lees net pas dat je al 2.1 draaid,
is deze via OTA geïnstalleerd of is dit al een Vulnerable Recovery?
OTA geinstalleerd, gewoon officieel dus...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo jongens,

ik had even een paar vragen over het updaten naar CM7.

Ik heb me toestel al geroot, en open recovery 3.3 is al geïnstalleerd.

Ik heb nu CM7 gedownload, en krijg 3 bestanden:
- META-INF
- system
- boot.img

Waar moet ik deze bestanden inzetten op mijn telefoon? Is dat nandroid (en dan in het mapje open recovery?) of in een andere mapje? en moet ik hem nog activeren op mijn toestel zelf?

of moet ik weer wat doen met RDS lite?

ik kom er niet helemaal uit meer, misschien dat jullie me verder kunnen helpen. :*)

heb nu nog 2.2.1. froyo erop (en van de eerste die toen uitkwam) maar word tegenwoordig wel vervelend met de korte batterij duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slaapje
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 09-10 17:28
CLB schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 18:55:
[...]

Toen ik pff 8 maanden geleden voor het eerst rootte bij m'n eerste Milestone hoefde ik dit ook niet te kiezen?

[...]

OTA geinstalleerd, gewoon officieel dus...
Zoek op universal androot. Dan kan je je steen met 1 click rooten. Ik gebruik hem zelf ook (ook vanwege het overclocken) en het werkt super.

[ Voor 55% gewijzigd door Slaapje op 04-02-2011 19:47 ]

To dare is to do

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
CLB schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 18:55:
Androidiani is ook een update.zip, voorheen deed je root met een update.zip maar deze update.zip heeft veel meer functionaliteit zoals overclocken, nandroid backups en rooten.

Je komt nu in een menu terecht met allerlei mogelijkheden en voorheen kreeg je gewoon een script te zien die na afloop vertelde dat je telefoon geroot was.

Gok dat je ook de ouderwetse manier kan gebruiken maar zie geen reden om dat te doen aangezien je ook wilt overclocken wat dus meteen vanuit dit menu kan, scheelt je dus gewoon tijd en moeite :)

Je hebt ook meer OpenRecovery zip's maar die van bijv. GOT formateerd de data partitie niet goed geloof ik vanwege een bug, vandaar dat ik je deze aanraad, Androidiani is OpenRecovery 1.46 en GOT gebruikt een lager versie nummer, geen idee welke om eerlijk te zijn.

EDIT
Voordeel van overclocken via deze update.zip is trouwens dat je niet iedere keer als je telefoon reboot opnieuw hoeft te overclocken, de overclock is nu permanent tenzij je deze weer verwijderd via de Androidiani OR natuurlijk. :)

Oja, je kan ook direct de mem hack toepassen via deze OR wat je dus extra ruimte geeft voor apps aangezien 2.1 geen app2sd heeft.
/EDIT
Je hebt de update.zip uitgepakt, dit is niet de bedoeling :P
het is de bedoeling om deze op je SD kaart te zetten in de map OpenRecovery/updates.
Als je nu boot in de recovery mode kom je in het OpenRecovery menu, hier heb je ergens onderaan de optie "apply update" daar krijg de dan vervolgens die update van CM7 te zien die je vervolgens toepast.
Na een reboot draai je dan die custom ROM.

[ Voor 42% gewijzigd door Radiance op 04-02-2011 20:05 ]

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
edit: radiance was me voor dankzij een lastige klant die me in mijn werktijd komt storen op koopavond :P

[ Voor 89% gewijzigd door Occy74 op 04-02-2011 20:14 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaMichaMicha
Mocht je na het installeren van CM7 0.0.7 Je afvragen waar apps als Gmail, Youtube en Navigatie zijn gebleven, open dan de Market eens. (Wel even de Gapps installeren voor CM7 http://wiki.cyanogenmod.c...atest_Version#Google_Apps) De market vraagt dan welke apps je wilt installeren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Radiance schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 19:52:
Androidiani is ook een update.zip, voorheen deed je root met een update.zip
maar deze update.zip heeft veel meer functionaliteit zoals overclocken, nandroid backups en rooten.

Je komt nu in een menu terecht met allerlei mogelijkheden en voorheen
kreeg je gewoon een script te zien die na afloop vertelde dat je telefoon geroot was.

Gok dat je ook de ouderwetse manier kan gebruiken maar zie geen reden om dat te doen aangezien
je ook wilt overclocken wat dus meteen vanuit dit menu kan, scheelt je dus gewoon tijd en moeite :)

Je hebt ook meer OpenRecovery zip's maar die van bijv. GOT formateerd de data partitie niet goed geloof ik vanwege een bug, vandaar dat ik je deze aanraad, Androidiani is OpenRecovery 1.46 en GOT gebruikt een lager versie nummer, geen idee welke om eerlijk te zijn.

EDIT
Voordeel van overclocken via deze update.zip is trouwens dat je niet iedere keer als je telefoon reboot opnieuw hoeft te overclocken, de overclock is nu permanent tenzij je deze weer verwijderd via de Androidiani OR natuurlijk. :)

Oja, je kan ook direct de mem hack toepassen via deze OR
wat je dus extra ruimte geeft voor apps aangezien 2.1 geen app2sd heeft.
Okee klinkt allemaal goed, goed, goed, maar hoe wordt het stappenplan dan?
Jij hebt het over update.zip maar ook over OpenRecoveries... dat begrijp ik dus maar half...

Als ik het stappenplan uit de TS volg dan is die update.zip dus de OR van Androidini?
Oftewel ik heb http://code.google.com/p/androidiani-openrecovery/ dus nodig?
1. Die website geeft helaas een server error, heb je misschien een directe (XDA?) downloadlink?
2. Het bestand wat ik dan download? Is dat al een .zip? Die hernoem ik dus naar update.zip neem ik aan?

Voor de rest volg ik de 12 stappen uit de TS en ik ben geroot..
En als ik dan opstart in die OpenRecovery modus, kan ik dus gelijk overclocken / underclocken?
En die memory hack toepassen? Heb je misschien een screenshot van dat menu, die in de TS is niet van Androidini dan denk ik? Ik mis bijvoorbeeld iets in de trend van 'apply OC' of 'apply memory hack' ofzo!?

Sorry voor de vele vragen O-)
Slaapje schreef op vrijdag 04 februari 2011 @ 19:45:
Zoek op universal androot. Dan kan je je steen met 1 click rooten.
Ik gebruik hem zelf ook (ook vanwege het overclocken) en het werkt super.
En dan kun je met 1 click dus ook weer unrooten en wordt er niks aangepast qua files op de Milestone?

Welke versie heb je gebruikt, ik heb hier 1.6.1 of 1.6.2 beta 5... En om te OC'en? Wat gebruik je daarvoor?
Ik heb SetCPU (2.0.4) en Milestone Overclock (1.4.7) hier op de PC staan.. Als dit *klik* *klik* is en ik zo
kan overclocken en underclocken is dat wat handiger en makkelijker en niet zo blijvend als de optie hierboven.

Die memory hack kan ik dan niet toepassen neem ik aan? Naja so be it, 2.2 komt deze maand wel ofzo...

[ Voor 15% gewijzigd door CLB op 05-02-2011 14:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-03-2021
wow, nu froyo weer is uitgesteld toch maar eens froyomod erop gezet. Echt mooi man! ff een paar daagjes mee rond lopen en kijken hoe het bevalt, en dan gingerbread erop!
Erg mooi vind ik de snelkoppelingen (wifi,gps etc) in de de notificationbar!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
CLB schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 14:00:
[...]

Okee klinkt allemaal goed, goed, goed, maar hoe wordt het stappenplan dan?
Jij hebt het over update.zip maar ook over OpenRecoveries... dat begrijp ik dus maar half...

Als ik het stappenplan uit de TS volg dan is die update.zip dus de OR van Androidini?
Oftewel ik heb http://code.google.com/p/androidiani-openrecovery/ dus nodig?
1. Die website geeft helaas een server error, heb je misschien een directe (XDA?) downloadlink?
2. Het bestand wat ik dan download? Is dat al een .zip? Die hernoem ik dus naar update.zip neem ik aan?

Voor de rest volg ik de 12 stappen uit de TS en ik ben geroot..
En als ik dan opstart in die OpenRecovery modus, kan ik dus gelijk overclocken / underclocken?
En die memory hack toepassen? Heb je misschien een screenshot van dat menu, die in de TS is niet van Androidini dan denk ik? Ik mis bijvoorbeeld iets in de trend van 'apply OC' of 'apply memory hack' ofzo!?

Sorry voor de vele vragen O-)

[...]

En dan kun je met 1 click dus ook weer unrooten en wordt er niks aangepast qua files op de Milestone?

Welke versie heb je gebruikt, ik heb hier 1.6.1 of 1.6.2 beta 5... En om te OC'en? Wat gebruik je daarvoor?
Ik heb SetCPU (2.0.4) en Milestone Overclock (1.4.4.1) hier op de PC staan.. Als dit *klik* *klik* is en ik zo
kan overclocken en underclocken is dat wat handiger en makkelijker en niet zo blijvend als de optie hierboven.

Die memory hack kan ik dan niet toepassen neem ik aan? Naja so be it, 2.2 komt deze maand wel ofzo...
1. download: http://androidiani-openre...iles/OpenRecovery-3_3.zip
2. Plaats in root van SD kaart.
3. start in recovery menu.
4. aply update.zip
5. je komt in een menutje waarin je ook kan rooten, mem hack aanpassen, overclocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Die download doet het dus niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
CLB schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 14:18:
Die download doet het dus niet...
niet? en deze: http://androidiani-openre...iles/OpenRecovery-3_3.zip

bij mij download hij gewoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
OpenRecovery 3.3 is eventueel ook hier te downloaden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Hmm die wel 8)7 nouja best, is aan 't downloaden.. Thanks!
En m'n Milestone is nagenoeg leeg dus die is aan het opladen.

Final question: Deze file heet dus 'OpenRecovery-3_3.zip' moet ik die dan hernoemen naar 'update.zip'?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:51

GieltjE

Niks te zien...

CLB schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 15:07:
[...]
Final question: Deze file heet dus 'OpenRecovery-3_3.zip' moet ik die dan hernoemen naar 'update.zip'?
Correct, in de root van je sd kaart (standaard map die je ziet op de pc). en dan rebooten naar recovery :)

[ Voor 16% gewijzigd door GieltjE op 05-02-2011 15:12 ]

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
Er zitten 2 bestanden in die map; "OpenRecovery" en "update.zip". Deze 2 gewoon in de root van de SD gooien en klaar. Niks hernoemen. Tenminste, zo heb ik het gedaan, misschien kan het allebei.

[ Voor 61% gewijzigd door Nikeau op 05-02-2011 15:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Thanks thanks thanks... Duurde allemaal lang voordat ik hem binnenhad, ik zie het inderdaad, top!

Nu een kwestie van m'n telefoon volledig opladen en dergelijke, komt wel, morgen denk ik!
En anders toch rooten via Universal Androot en dergelijke, dat is wel helemaal simpel, zelfs voor mij =)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
CLB schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 15:20:
Thanks thanks thanks... Duurde allemaal lang voordat ik hem binnenhad, ik zie het inderdaad, top!

Nu een kwestie van m'n telefoon volledig opladen en dergelijke, komt wel, morgen denk ik!
En anders toch rooten via Universal Androot en dergelijke, dat is wel helemaal simpel, zelfs voor mij =)
np, het is allemaal veel simpeler als het lijkt. Ik dacht ook dat het lastig zou zijn voor een n00b als mij om froyo erop te zetten. Vrij simpel allemaal, ook om straks terug te gaan als het niet bevalt. En geloof me, ik ben een grotere noob als jij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
staffordniko schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 15:12:
Er zitten 2 bestanden in die map; "OpenRecovery" en "update.zip". Deze 2 gewoon in de root van de SD gooien en klaar. Niks hernoemen. Tenminste, zo heb ik het gedaan, misschien kan het allebei.
Nee, jouw manier is goed.. Die van Gieltje niet... CLB, niet renamen dus maar uitpakken.
Dus de OpenRecovery-3_3.zip uitpakken naar de root van je sd kaart, dan naar recovery, apply update.zip en dan krijg je het Androidiani menu te zien..

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Yepz top, ik begreep hem :D

[ Voor 144% gewijzigd door CLB op 05-02-2011 15:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
In de froyomod, waar haal ik het boot geluid weg?

"DROOOIIIID"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakkenjongen
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-08 03:16
Installeer de nieuwe versie, dan heb je een hoop bugfixes, een nieuwe kernel en een dansende banaan zonder geluid als boot :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Dat kan zo:
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2011 @ 18:38:
Mocht je bij die FroyoMOD v2.2.0 het bootgeluid niet willen. (begrijpelijk)

In de Terminal Emulator:
code:
1
2
3
4
su
mountrw
rm -r /system/media/android_audio.mp3
mountro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
kaiy schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 16:06:
Installeer de nieuwe versie, dan heb je een hoop bugfixes, een nieuwe kernel en een dansende banaan zonder geluid als boot :)
Is dit niet de nieuste? ; TheFroyoMOD-2.4.0c.zip
Mod version: 2.4.0

[ Voor 3% gewijzigd door Nikeau op 05-02-2011 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
staffordniko schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 16:14:
[...]

Is dit niet de nieuste? ; TheFroyoMOD-2.4.0c.zip
Mod version: 2.4.0
Ja dat is de laatste en daar zit dat geluid nog steeds in, doe maar wat Zinu zei of verwijder dat bestand met bv Root Explorer.. klaar..
Op dezelfde locatie staat bootanimation.zip, als je die verwijdert of renamed ben je ook van die lelijke banaan af.

[ Voor 14% gewijzigd door Occy74 op 05-02-2011 16:44 ]

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
Occy74 schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 16:43:
[...]

Ja dat is de laatste en daar zit dat geluid nog steeds in, doe maar wat Zinu zei of verwijder dat bestand met bv Root Explorer.. klaar..
Op dezelfde locatie staat bootanimation.zip, als je die verwijdert of renamed ben je ook van die lelijke banaan af.
Ok thanx, heb nu deze er op :P
Afbeeldingslocatie: http://img192.imageshack.us/img192/7890/boot1.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Nice, Gingerbread in de vorm van CM7 draait best lekker op mijn telefoon. Die animatie van het scherm verbaast mijn vrienden helemaal :D

Wel even een vraagje, ik lijk bepaalde animaties te missen op CM7. Bijvoorbeeld de overgang tussen schermen en het verschijnen en verdwijnen van de dialoogvensters lijkt hetzelfde te zijn als op 2.1 en 2.2. Klopt dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-10 16:16
die cm7 moet je downloaden als een update.zip: die moet ik dan ook gewoon in de root zetten net als de OR update.zip en dan "Apply update.zip" kiezen?

edit: alweer gevonden.
(was ff geleden!)

de 'dsp manager' crasht bij mij steeds en Sygic Mobile Maps crasht bij starten. dat is wel vervelend.

verder lijkt cm7 lekker te lopen. :)

[ Voor 38% gewijzigd door Molybdenum op 06-02-2011 00:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Molybdenum schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 23:51:
Sygic Mobile Maps crasht bij starten. dat is wel vervelend.
Heb je ook de bestanden gps.sholes.so en sensors.sholes.so in /system/lib/hw geplaatst?

Ik heb vannacht CM7 talloze keren opnieuw geinstalleerd totdat ik ervan genoeg kreeg. Telkens wanneer ik bovengenoemde bestanden op die locatie zetten bleef ie in een reboot-loop hangen.

Vanochtend heb ik die bestanden even verder bekeken: sensors.sholes.so was maar 0KB... Geen wonder dat ie dan crasht. :+ Nu ik het bestand opnieuw heb gedownload werkt ie wel goed. :)

[ Voor 41% gewijzigd door Mawlana op 06-02-2011 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
jazeker, dat heb ik gedaan, anders krijg je gps niet eens aan.

ik ga hem weer eraf halen:

camera app is niet stabiel: crashes
dsp manager crasht steeds
uploaden naar facebook geeft reboot
calendar widget loopt ook niet helemaal lekker
en Sygic MM dus.

wachten op de volgende versies! ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Molybdenum op 06-02-2011 12:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Je kan het zipje gewoon in /sdcard/OpenRecovery/updates gooien.
Molybdenum schreef op zaterdag 05 februari 2011 @ 23:51:

Sygic Mobile Maps crasht bij starten. dat is wel vervelend.
Dat klopt, maar dat heeft meer met Android 2.3 te maken geloof ik. Van wat ik op internet heb gelezen hebben Nexus S gebruikers het ook. Je vindt er echter heel weinig over omdat er bijna geen telefoons met 2.3 zijn, eigenlijk alleen de Nexus S en de Milestone geloof ik. Wie had dat verwacht, dat de Milestone voorop zou lopen? :D

Voor de rest doet camera het prima, DSP gebruik ik niet, en ik gebruik LauncherPro voor calendar.

[ Voor 8% gewijzigd door Sebazzz op 06-02-2011 12:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Werkt Sygic MM niet op Android 2.3? Hmm, dat is wat minder... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin

Bananenspin

Omdat het kan

Nou gister MIUI eraf gegooid, deed veel te veel dingen wat ik niet wilde en t was echt te iPhonish voor mij! Nu maar eens Froyomod erop gegooid omdat ik toch bezig was en god waarom heb ik dat niet eerder gedaan! Dit is hoe de Milestone in mijn ogen moest zijn toen hij verkocht werd. Wel Launcherpro erop gegooid voor de launcher en homescreen maar dit werkt echt zo lekker!

Alleen een vraagje aan de mensen die al wat langer 2.2 draaien.. als ik nu apps op mn SD kaart zijn en de telefoon boot dan is hij snel geboot maar leest hij de SD kaart nog wel. Gevolg apps die op de sd kaart staan hebben een missend icoontje op mn homescreen. Dit is alleen te verhelpen door Launcherpro te killen wanneer de gehele SD kaart gelezen is. Is dit te verhelpen?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
Is er trouwens een manier om het touchscreen iets gevoeliger te maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
[b][message=35491495,noline]
Alleen een vraagje aan de mensen die al wat langer 2.2 draaien.. als ik nu apps op mn SD kaart zijn en de telefoon boot dan is hij snel geboot maar leest hij de SD kaart nog wel. Gevolg apps die op de sd kaart staan hebben een missend icoontje op mn homescreen. Dit is alleen te verhelpen door Launcherpro te killen wanneer de gehele SD kaart gelezen is. Is dit te verhelpen?
Ik gok dat dit met launcher pro te maken heeft dan.
Ik heb er nooit last van gehad em gebruikte altijd ADW, ook MiUI standaard launcher heeft dit probleem niet.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Niet iets van LauncherPro, op CM6 refreshte hji automatisch toen de SD kaart gemount was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:28

timovd

Voorsprong door techniek

sylvesterrr schreef op zondag 06 februari 2011 @ 12:12:
Werkt Sygic MM niet op Android 2.3? Hmm, dat is wat minder... :(
Navigon werkt ook niet op CM7.
Gisteren CM7 er op gezet, maar vanochtend snel weer CM6 er op gezet. Ziet er veelbelovend uit, maar is nog lang klaar voor dagelijks gebruik.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Sygic Aura lijkt wel te werken. Morgen maar eens testen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
ik zit nu op cm6.1 en die draait als een zonnetje! :)

launcher pro heb ik voorlopig maar even in de kast gezet, gebruik nu adw launcher ex (betaald). die lijkt veel minder te eisen van het systeem en de steen voelt werkelijk als een veertje! (250/900 MHz klok).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Ik ben het eenmaal tegen gekomen maar ik kan het nu niet meer vinden: Hoe stel ik het hardware toetsenbord weer in op QWERTZ in plaats van QWERTY? Ik blijk achteraf erg gewend aan de Duitse indeling :P

Ik draai CM 6.1.2.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
Volgens mij kan je dit aanpassen in de OpenRecovery

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Ha! Dat is hem inderdaad. Ik zou zweren dat ik het in de system settings gezien had maar dat blijkt dus niet zo.

Alleen nu ik dat ingesteld heb, doet het hardware toetsenbord het helemaal niet meer. Oh crap :o
Hij staat ook niet meer bij Settings->Language & keyboard. Daar staat nu alleen het Android keyboard, terwijl voorheen daar ook "Device keyboard" bij stond, volgens mij.

Bah, ik heb geen zin in weer een reset. Had ik nou maar even een nandroid backup gemaakt voordat ik begon te klooien...

[ Voor 43% gewijzigd door Room42 op 06-02-2011 20:56 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57
Is er eigenlijk een mogelijkheid om het hele systeem dat je muziek stopt met spelen als je je koptelefoon eruit trekt, uit te zetten? Ik heb nog steeds het probleem dat tijdens b.v. het fietsen de mini-jack in de plug teveel beweegt waardoor m'n milestone denkt dat hij er uit is getrokken en dan stopt met spelen. Dan zet ik liever zelf de muziek op stop wanneer het nodig is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

In sommige muziekspelers is dit een optie (MixZing onder andere volgens mij). Welke app gebruik je daarvoor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Morgoth schreef op maandag 07 februari 2011 @ 00:04:
Is er eigenlijk een mogelijkheid om het hele systeem dat je muziek stopt met spelen als je je koptelefoon eruit trekt, uit te zetten? [...]
Winamp heeft daar wel een optie voor. Die heet "Control headset" (Use Winamp to control the headset). Als je die uitzet, speelt Winamp door bij het loshalen van de koptelefoon.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57
Hm, ik gebruik audiogalaxy (stream m'n muziek vanaf m'n servertje).... en daar zie ik die optie niet staan. Vond het juist zo'n uitvinding om m'n muziek niet meer op m'n telefoon te hoeven opslaan. Zal de devvers eens mailen, misschien kunnen zij die optie er ook wel inbouwen.

Maar wist niet dat de oplossing zou eenvoudig was, dank :).

Het liefst zou ik heel die optie uit heel m'n OS gewoon willen halen, dat ik ongeacht welke app ik gebruik, dat niet meer heb. Maar dat zal wel een brug te ver zijn...

[ Voor 20% gewijzigd door Morgoth op 07-02-2011 01:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
sylvesterrr schreef op zondag 06 februari 2011 @ 17:03:
Sygic Aura lijkt wel te werken. Morgen maar eens testen. :)
Het werkte goed totdat ik de snelweg opreed, de hele telefoon was unresponsive. Sygic Aura werkte trouwens ook op 2.2 niet goed bij mij, mijn telefoon resette zich na een paar minuten gewoon tijdens het navigeren.

Ik vermoed dat dit een geheugenprobleem is, maar ik weet het niet zeker. Ik hoop dat Sygic Mobile Maps snel geschikt wordt gemaakt voor 2.3. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
sylvesterrr schreef op maandag 07 februari 2011 @ 07:49:
[...]

Het werkte goed totdat ik de snelweg opreed, de hele telefoon was unresponsive. Sygic Aura werkte trouwens ook op 2.2 niet goed bij mij, mijn telefoon resette zich na een paar minuten gewoon tijdens het navigeren.

Ik vermoed dat dit een geheugenprobleem is, maar ik weet het niet zeker. Ik hoop dat Sygic Mobile Maps snel geschikt wordt gemaakt voor 2.3. :)
Ik hand toevallig vanochtend ook een freeze op mijn steen met SA. Daarnaast in het begin problemen gehad met gebeld worden. Als het gesprek dan klaar was, kwam ik terug op mijn home screen, als ik dan SA opnieuw startte waren al mijn user specifieke data weg. Account gegevens en home destination. Favorites bleven wel behouden. Na een mail naar Sygic te hebben gedicht kreeg ik de vraag om logcat te installeren om een dergelijk event vast te leggen. Echter je raad het al, sinds dien niet meer een dergelijke fout gehad. Lag bij mij denk ik ook aan geheugen te kort. Heb mijn apps eens goed geschoond en nu werkt het een stuk beter, maar nog steeds wat inaccuraat en wat quirks. Maar dat is meer iets voor het Android navigation topic.

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Hebben jullie ook dat de Milestone's tijd drift als een dolle? Elke week haal ik er wel weer 3 minuten vanaf met NTPClient.

Overigens heeft mijn prutswerk met het keyboard alle hardware toetsen onklaar gemaakt. Ook de volume en camera doen niets meer. De power gelukkig wel ;)

[ Voor 12% gewijzigd door Room42 op 07-02-2011 16:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Mijn Milestone loopt standaard al, vanaf het moment dat ik hem had, drie tot vijf minuten voor. Ik denk dat het bij mij een hardwaredefect is, het verschilt per ROM maar het is altijd 3-5 minuten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hrugnir
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 10-12-2023
Sebazzz schreef op maandag 07 februari 2011 @ 16:41:
Mijn Milestone loopt standaard al, vanaf het moment dat ik hem had, drie tot vijf minuten voor. Ik denk dat het bij mij een hardwaredefect is, het verschilt per ROM maar het is altijd 3-5 minuten.
De mijne gaat in der loop van tijd ook altijd sneller lopen. zijn gewoon gekke apparaten blijkbaar :P gewoon OTA 2.1^^

Maar ik krijg Nandroid backup niet aan de gang. heb een aantal tutorials geprobeerd te volgen maar veel zijn algemeen android ipv milestone dus anders. Hebben jullie een goede tutorial om te volgen? Want je moet geloof ik eerst iets instaleren? in dat bootschermpje zat bij mij namelijk de functie backup gewoon niet(terwijl de tutorial dit wel liet zien)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creadion
Volgens mij hoef je dan alleen de Openrecovery erop te zetten, toch?
Zover ik weet heb ik voor Nandroid verder niks hoeven te installeren, en ik heb toch al een aantal backups gemaakt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Met CM7 (Android 2.3) houd ik op het eind van de dag nog minstens 50% battery over. :o
Pagina: 1 ... 17 ... 21 Laatste