Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tzanten
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 19:11
Ben ook maar weer overgestapt op de officiële 2.1 firmware.

Nu wil ik hem weer undervolten, maar nu ben ik vergeten waar het overclock.ko bestand ook weer stond. Bij 2.2 stond hij in etc/init.d/, maar deze mappen zijn er helemaal niet op 2.1

Weet iemand waar ik moet zoeken? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Uit de openingspost:
Prerequisites:
(...)

• Kies met de D-pad voor de optie 'apply sdcard:update.zip' en druk op de centerbutton.
Maar bij die laatste stap staat nu nog geen bestand genaamd update.zip op de telefoon. Wel de (.zip-versies van) de vulnerable recovery en een .zip van GOT OR of Androidiani. Ik heb beide bestanden (om de beurt) hernoemd naar update.zip, maar beiden konden niet geflasht worden (ivm signature).

[edit]Gevonden. Ik dacht dat je eigenlijk altijd het originele .zip-bestand in zijn geheel op de SD-kaart moest zetten. In het geval van de Open Recovery dien je echter de inhoud van de zip op de kaart te zetten, niet de zip in zijn geheel.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 05-12-2010 15:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creadion
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-10 13:14
Gaan Cronos en Froyomod nou écht langer mee kwa batterijduur?
Anders ga ik vandaag nog even bezig met een van die mods erop te zetten.

Volgens mij draaien veel mensen hier nu Froyomod, bevalt deze goed?

(Even peilen of 't 't waard is om mijn net naar wens ingestelde milestone weer te re-flashen met een andere mod ;))

[ Voor 33% gewijzigd door Creadion op 05-12-2010 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15:50
ben ik idd ook wel benieuwd naar, huidige accuduur met de CM versie is niet bepaald erg sterk ;)

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09-10 11:04
Ik gebruik die FroyoMod nu een paar dagen, en de batterij gaat niet echt lang mee met intensief gebruik. Stand bij red ie het wel aardig, maar daar heb ik hem niet voor ;)

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10:51

GieltjE

Niks te zien...

Ik vermoed dat er tussen de cronos/GOT/FroyoMod/CM6 releases anzich weinig verschil zit, wel kunnen de bijgeleverde apps meer verbruikten (vooral de CM6 heeft veel bijgeleverde meuk als je het mij vraagt).

Daarnaast zijn instellingen als bluetooth, wifi, 2G/3G en eigen programma's (k-9 mail, buienalarm etc) belangrijk om deze goed te balanceren.

Zelf doe ik momenteel met meestal 2G, (K-9 mail, buienalarm, twitter, calendar pad, pure calendar widget, seepu en een paar overigen), CM6, 900mhz op het einde van de dag nog een royale 50~60% over.

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Creadion schreef op zondag 05 december 2010 @ 15:12:
Gaan Cronos en Froyomod nou écht langer mee kwa batterijduur?
Anders ga ik vandaag nog even bezig met een van die mods erop te zetten.

Volgens mij draaien veel mensen hier nu Froyomod, bevalt deze goed?

(Even peilen of 't 't waard is om mijn net naar wens ingestelde milestone weer te re-flashen met een andere mod ;))
Op die van mijn vrouw draait nu Cronos. Batterijduur is een stuk beter, maar het ligt aan meerdere factoren.
Cronos (maar ook CM6 geloof ik) heeft een instelling waarmee je de 3G verbinding naar 2G terugbent als het scherm uitstaat, maar ook bijv als je batterij onder de 30% komt.
Het gebruiken van 2G is voldoende voor email, whatsapp etc. Alleen voor surfen/streamen heb je 3G nodig.

Daarnaast had ze nog wat weatherapps lopen, die heeft ze nu niet meer, nu ga ik ze 1 voor 1 terugzetten om te kijken of dat ook een negatieve impact heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
heeft de cronos versie ook het probleem dat als je aan usb verbonden was je telefoon niet meer in slaapstand wil gaan en je moet rebooten om batterijverbruik tegen te gaan?

Zal vanavond wel even topic doorleze, maybe maak ik ook even de overstap, de CM6 vreet batterij als je actief gebruik maakt van je foon (helaas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-10 20:04
Check eens: http://android.doshaska.net/issues
phone not sleeping at all
indication: Spare Parts application, Battery history - Other usage/Since last unplugged shows Running (100%)
triggered by: usb or power adapter connection
workaround: after disconnection, reboot the phone
cause: 2.6.32 beta kernel [October] (it happens on all ROMs/firmware that use this leaked beta kernel)

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yonexfreak schreef op maandag 06 december 2010 @ 15:36:
heeft de cronos versie ook het probleem dat als je aan usb verbonden was je telefoon niet meer in slaapstand wil gaan en je moet rebooten om batterijverbruik tegen te gaan?

Zal vanavond wel even topic doorleze, maybe maak ik ook even de overstap, de CM6 vreet batterij als je actief gebruik maakt van je foon (helaas)
met slaapstand bedoel je dat het scherm uit gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
nee...dat de processor ''min of meer'' in ruststand gaat..zoals Sebazz al opmerkt blijft de processor 100% draaien na een usb verbinding (of stroom blijkbaar) en trekt dat daardoor veel sneller je batterij leeg..

Maargoed zoals Sebazz opmerkt is het bij alle roms gebaseerd op de gelekte 2.2. kernel :) (helaas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

yonexfreak schreef op maandag 06 december 2010 @ 17:05:
nee...dat de processor ''min of meer'' in ruststand gaat..zoals Sebazz al opmerkt blijft de processor 100% draaien na een usb verbinding (of stroom blijkbaar) en trekt dat daardoor veel sneller je batterij leeg..

Maargoed zoals Sebazz opmerkt is het bij alle roms gebaseerd op de gelekte 2.2. kernel :) (helaas)
ah, dat is me nog niet opgevallen, ik zal het wel uitproberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-10 07:30

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik gebruik de cyanogenmod (de eerste december build) en zit in principe met 2 problemen. Mijn extended batterij is binnen no time leeg en het renderen van de desktop duurt telkens best lang. Als ik even een app gebruik en vervolgens terug ga naar de desktop duurt het weer even voordat hij gerenderd wordt. Heb wel de optie in de recovery aangezet waarbij de homescreen in het geheugen wordt gehouden maar het het helpt niets. Gebruik Launcher pro. Iemand tips?

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
MaDLiVe schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 01:09:
Ik gebruik de cyanogenmod (de eerste december build) en zit in principe met 2 problemen. Mijn extended batterij is binnen no time leeg en het renderen van de desktop duurt telkens best lang. Als ik even een app gebruik en vervolgens terug ga naar de desktop duurt het weer even voordat hij gerenderd wordt. Heb wel de optie in de recovery aangezet waarbij de homescreen in het geheugen wordt gehouden maar het het helpt niets. Gebruik Launcher pro. Iemand tips?
Dat heb ik ook zo met 2.1 en Launcher Pro. Inderdaad, na het draaien van een app, is LP even bezig om de desktop weer te herstellen. Zal wel iets van LP zijn, dus, of een widget. Ik heb Twitter (van Twitter), Android Agenda Widget (van Everybody all the time) en Multicon (van H9kDroid) draaien.

Twitter kwam er het laatst bij en ik had het ook al voordat die er was, dus daar ligt het niet aan. Blijven er twee over.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Room42 schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 01:17:
[...]

Dat heb ik ook zo met 2.1 en Launcher Pro. Inderdaad, na het draaien van een app, is LP even bezig om de desktop weer te herstellen. Zal wel iets van LP zijn, dus, of een widget.
De Milestone is een high-end telefoon met weinig geheugen, en ondersteunt ook geen swap partitie ofzo. Gevolg is dat applicaties erg makkelijk gekilled worden, al had ik daar op G.O.T 2.2.1 veel meer last van dan op CM6.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik vind cm6 prima.. gebruik hem nu een weekje maar ben nog steeds zeer tevreden.. en wat de accu betreft.. ik vind het beter dan bij GOT.

Ook ADW launcher vind ik ook fijner dan launcher pro.. daar bleef die met GOT ook vaak hangen idd.

Wat ik wel regelmatig wis is het chache geheugen.. dan merk je gelijk dat de telefoon weer sneller is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-10 07:30

MaDLiVe

.-Observer-.

Sebazzz schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 07:30:
[...]

De Milestone is een high-end telefoon met weinig geheugen, en ondersteunt ook geen swap partitie ofzo. Gevolg is dat applicaties erg makkelijk gekilled worden, al had ik daar op G.O.T 2.2.1 veel meer last van dan op CM6.
Juist, ik denk inderdaad dat dit het is. Het tekort aan RAM. Maar ondanks dat ik ingesteld heb dat de launcher altijd in het geheugen blijft gebeurd dit dus niet (zowel in de recovery als in het cynogen mod menu). Het ontbreken van een swap zal er ook mee te maken hebben. Mijn oude G1 draaide ook launcher pro met dezelfde instellingen als op mijn CM based milestone. Echter heeft de G1 hier veel minder last van. Minder werkgeheugen maar wel een cache partitie op de SD card :)

Overigens maakt het niets uit of ik geen widgets heb draaien. Probleem blijft hetzelfde :)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
ben nu sinds 1 dag even overgestapt op Cronos ipv CM6 en batterijduur lijkt op 1e indruk wel (wat) beter te zijn..doch draai ik hem nu nog te kort om hier echt over te kunnen oordelen ...

is idd wel jammer dat er een tekort aan telefoongeheugen voornaamste (performance) probleem is zoals oa het desktop rendering .. maja elke foon heeft wel beperkingen denk ik dan maar :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor de mensen met de lange reload problemen van LP, kijk eens hier:
http://www.launcherpro.co.../viewtopic.php?f=6&t=2652

Ik had het probleem ook en het is nu aanzienlijk minder!

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 07-12-2010 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 21:50:

Heh, dat lijkt me wel wat, alleen, err hoe edit ik die file? Als ik in de terminal
vi local.prop
doe, dan kom ik in het bestand, maar mis de insert knop op mn toetsenbord dus kan er niets aan toevoegen :+

(welke manier zou ik dit moeten doen? :))

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Even handleiding van vi bekijken. Ik heb zelf rootexplorer gebruikt om direct op mijn telefoon die file te editten en het loopt allemaal wel lekker nu :)

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
vi op een computer lukt me wel ;) op m'n milestone niet.. ik bedoel denk ik meer: waar zit de insert knop zodat ik een regel kan toevoegen.

ik ga rootexpolorer wel even proberen, thanks!

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rootexplorer heb ik inderdaad ook gebruikt, piece of cake ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

localjoost.nl schreef op woensdag 08 december 2010 @ 13:13:
vi op een computer lukt me wel ;) op m'n milestone niet.. ik bedoel denk ik meer: waar zit de insert knop zodat ik een regel kan toevoegen.

ik ga rootexpolorer wel even proberen, thanks!
Niet getest, maar verwacht wel dat onderstaande werkt ;)
* i insert text before cursor, until <Esc> hit
I insert text at beginning of current line, until <Esc> hit
* a append text after cursor, until <Esc> hit
A append text to end of current line, until <Esc> hit
* o open and put text in a new line below current line, until <Esc> hit
* O open and put text in a new line above current line, until <Esc> hit

[ Voor 5% gewijzigd door Kixtart op 08-12-2010 18:49 ]

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 16:20
Krijg het er wel in maar na een reboot is die regel weer weg, snap er niks van..
Ook het bestand met Root Explorer op read only zetten werkt niet..

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Niet online

Kixtart

Zie net dat dat ook bij mij zo is (ook via rootexplorer). Zal het later eens op een andere manier proberen.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
heeft iemand deze Desire Z/Sense port draaien?

zie dat er gister uit is gekomen, draait het een beetje stabiel/snel?

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

@JarISQ, Onderstaande heeft mij tegengehouden:
EVERYTHING WORKS EXCEPT:
- EXT2 (apps2sd sdcard filesystem) - no kernel module available.
- Bluetooth (will probably never work good, unless i work very,very,very intensive on this matter.
Met een BT car kit wil ik dit niet proberen.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
das inderdaad waardeloos

en ook al geen apps2sd, dus dat wordt niks, jammer

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-10 00:38
Voor wie er geinteresseerd is in het nieuwe Gingerbread toetsenbord met Nederlandse woordvoorspelling. Ik heb het zojuist geinstalleerd. Je hebt wel root access nodig.

1. Download het apk bestand hier.
2. Volg de instructies hier voor het deinstalleren van het huidige toetsenbord (heb zelf terminal emulator gebruikt ipv adb).
3. Installeer de apk via bv astro file manager.
4. Ga naar instellingen => taal en toetsenbord en zet het vinkje bij Android-toetsenbord.

Have fun!

[ Voor 7% gewijzigd door wmn79 op 10-12-2010 12:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wmn79 schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 12:24:
Voor wie er geinteresseerd is in het nieuwe Gingerbread toetsenbord met Nederlandse woordvoorspelling. Ik heb het zojuist geinstalleerd. Je hebt wel root access nodig.

1. Download het apk bestand hier.
2. Volg de instructies hier voor het deinstalleren van het huidige toetsenbord (heb zelf terminal emulator gebruikt ipv adb).
3. Installeer de apk via bv astro file manager.
4. Ga naar instellingen => taal en toetsenbord en zet het vinkje bij Android-toetsenbord.

Have fun!
Bij mij force closed hij heel te tijd. Weer terug naar Swiftkey.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-10 00:38
Oh daar heb ik geen last van. Had wel eerst dat hij heel klein wordt weergegeven zoals ook in deze post te lezen is. Dit kan worden verholpen met de fix die daar genoemd staat alleen moet je dat dan na elke reboot weer opnieuw doen. Hopelijk vinden ze daar nog iets op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JarlSX schreef op donderdag 09 december 2010 @ 12:30:
heeft iemand deze Desire Z/Sense port draaien?

zie dat er gister uit is gekomen, draait het een beetje stabiel/snel?
Deze ROM circuleert al een tijdje en wordt ook niet meer geupdate (laatste keer was 8 nov, die gast is overgestapt naar tablets). Ik heb en aantal van zijn roms geprobeerd maar ze zijn vaak instabiel en hebben slechte battery life.
Ik overweeg zelf om de MIUI ROM nog een keer te proberen. De gast van de bovenstaande ROM (Dexter) heeft deze al een keer geport maar nu heeft het MIUI team de development zelf over genomen en schijnt ie al stukken beter te zijn.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 10-12-2010 20:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 21:50:

Heeft dit bij iemand geholpen? Bij mij niet. M'n Launcher Pro blijft traag rebuilden na het draaien van een app.

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-10 16:16
Bij mij lijkt het te werken.

Na het spelen van Angry Birds (jaja..) was het een crime om normaal terug te komen in de Launcher.
Nu geen problemen meer.

Ik heb overigens maar 3 homescreens en niet extreem veel widgets. Dat scheelt wel. Hij moet nu namelijk alles in het geheugen houden en als het teveel is, dan werkt het dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE

GieltjE

Niks te zien...

Weet er iemand een manier om de /data partitie op te ruimen? Het lijkt wel of elke update ook de oude versie behoud (elke keer als ik wat update moet ik weer een programma deinstalleren om weer sms'jes te kunnen ontvangen/hem te laten stoppen met zeuren over te weinig ruimte).

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Bij een data wipe doet ie dat volgens mij maar dan is ook gelijk alles van je telefoon weg.. dat wil je natuurlijk weer niet..

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GieltjE schreef op zaterdag 11 december 2010 @ 09:35:
Weet er iemand een manier om de /data partitie op te ruimen? Het lijkt wel of elke update ook de oude versie behoud (elke keer als ik wat update moet ik weer een programma deinstalleren om weer sms'jes te kunnen ontvangen/hem te laten stoppen met zeuren over te weinig ruimte).
Bij elke update van wat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE

GieltjE

Niks te zien...

Bij elk programma wat zich update (via de market) word de ruimte van het programma extra gebruikt (het lijkt wel of hij de oude versies bewaard. Ik zal zo even gaan neuzen door het filesysteem heen, du -sh here we come :+

-edit-
Heb nu weer 40MB vrij, een paar programma's (die ik nauwelijks gebruikte) namen iets teveel ruimte in. De nieuwste update van root explorer maakt het een stuk makkelijker allemaal.

[ Voor 20% gewijzigd door GieltjE op 12-12-2010 16:10 ]

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
Ik draai sinds gisteren FroyoMod 2.2.0 - http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=815595
hiervoor een oudere versie van froyomod. Deze versie werkt echt heel goed, waar sommige apps in de oudere versies constante FC's hadden heb ik in deze nog niets in die richting gevonden. Ik zeg aanrader ;)

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
blijft helaas een batterij probleem zitten in de kernel :)
(om die reden ben ik terug bij 2.1 ..kan ik tenminste nog wel 1 dag doen met een accu ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
Ik heb over die batterij problemen wel wat gelezen, maar merk er eerlijk gezegd niets van. (wifi aan - 3g aan - sync aan - 2 uur muziek per dag in de trein). Met deze settings haalde ik met met de 2.1 van moto zelf het einde van de dag net. Net als nu (zou ook liever ruimer zitten hoor ;))

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
wees dan maar gelukkig ;)
Heb alle 2.2 roms zo ongeveer wel geprobeerd (MotoFrenzy/CM6/Cronos etc..) en met allen haal je met moeite de dag

of dat de batterij 40% aangeeft...je gaat bellen en opeens toestal <10% begint te roepen :P
Nouja even geduld tot de officiële 2.2 van Motorola komt in Q1, wanneer dat ook moge zijn...daarna toestel rooten en dan wachten op de CM6 roms

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21-09 08:46
Ik heb besloten om ook eens FroyoMod te proberen en tot nu toe ben ik ERG onder de indruk! Nog nooit heft mijn Milestone zo snel aangevoeld. Alles loopt extreem vloeiend, geen lags whatsoever!

Normaal gesproken als ik de lijst met toepassingen probeerde te openen moest ik een tijdje wachten voor ik kon beginnen met scrollen, omdat de pictogrammen nog geladen moesten worden. Daar heeft deze ROM helemaal geen last van!

Wat betreft batterijverbruik: deze ROM heeft het drainage probleem niet. Op dit moment staat mijn Milestone 24 uur aan op 1 lading, waarbij 45% is opgegaan aan het scherm! Met de gelekte ROM zou ik hiermee niet eens de 5 uur gehaald hebben.

Ik zeg aanrader!

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creadion
FroyoMod is toch ook gebaseerd op de gelekte rom?

Opzich een goede rom, in standby gaat die erg lang mee maar wanneer je hem intensief gebruikt trekt die wel érg snel leeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
Nee, als je even het linkje van localjoost.nl bezoekt, kun je lezen dat het om een compleet nieuwe ROM gaat:
THis is a completely new build, not created from the Moto firmware but from AOSP sources!
Verder wordt er in de changelog aangegeven dat er een nieuwe USB.apk aan de ROM is toegevoegd. Met andere woorden, het battery drainage probleem is zo goed al opgelost met deze ROM.

Wat je wel af en toe leest is dat er problemen zijn met het krijgen van een GPS fix. Hier kan ik nog niks over zeggen, aangezien ik dinsdag pas weer gebruik ga maken van navigatie.

I declare myself to be in physical and mental condition to view sexually explicit adult-oriented material without psychological damage to myself

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

w0ndersp00n schreef op zondag 26 december 2010 @ 14:52:
Nee, als je even het linkje van localjoost.nl bezoekt, kun je lezen dat het om een compleet nieuwe ROM gaat:

[...]

Verder wordt er in de changelog aangegeven dat er een nieuwe USB.apk aan de ROM is toegevoegd. Met andere woorden, het battery drainage probleem is zo goed al opgelost met deze ROM.

Wat je wel af en toe leest is dat er problemen zijn met het krijgen van een GPS fix. Hier kan ik nog niks over zeggen, aangezien ik dinsdag pas weer gebruik ga maken van navigatie.
Ik heb ook geupdate. Ik hoop dat de batterydrain echt is opgelost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
Om wat batterij ervaringen te posten over FroyoMod 2.2.0

settings;
- altijd sync
- altijd wifi
- facebook/twitter sync (eens per uur)

eerste kerstdag
12 uur van lader - weinig gebruikt, klein beetje surfen, lader in en 70% over.

tweede kerstdag
15 uur van de lader af - redelijk gebruikt (surfen/email etc - niet bellen ;)) bij het in de lader stoppen 50% over.

Dat heb ik volgens mij met de officiële moto software nog niet gered ;)

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 19:39
Gisteravond FroyoMod 2.2.0 erop gezet. Eens kijken of de batterydrain is opgelost. Het voelt in ieder geval een stuk sneller aan, wat een verademing. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
ben benieuwd naar de ervaringen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
Om een indruk te geven van de batterij prestaties bij mij i.c.m. FroyoMod 2.2.0:

- Op dit moment al 15 uur van de lader
- In deze tijd regelmatig WhatsApp/Google Talk (ieder kwartier wel 1 a 2 berichtjes verzonden/ontvangen)
- Paar apps gedownload uit de Market (Angry Birds, Notifiers)
- Tussendoor af en toe internet, niet langer dan een half uur in totaal
- Half uur lang Angry Birds gespeeld

- WiFi staat aan
- 3G staat uit (alleen 2G)
- Sync staat aan (FB en FancyWidget iedere 2 uur)

Zojuist versprong het percentage resterende acculading van 70% naar 60%.

Het is geen intensief gebruik natuurlijk, het is vakantie ;) Normaal gesproken hoort er bij mij nog minimaal 4 uur muziek luisteren bij en tijdens mijn treinreizen msn/WhatsApp, dat zit er nu natuurlijk niet bij. Maar ik denk dat ik met mijn normale gebruik nog steeds met gemak een dag kan halen met deze ROM :)

...en ik moet natuurlijk niet vergeten te melden hoe ongelovelijk snel de Milestone aanvoelt met deze ROM :D Voorlopig blijf ik bij FroyoMod!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 18:18
Nu las ik volgens mij op de vorige pagina dat de GPS fix vrij slecht is van de FroyoMod, nu ben ik hier ook niet super tevreden over bij de Cyanogen mod, soms lijkt het signaal weg te vallen tijdens het rijden en dan word ie later weer opgepakt.

Ik vind dit nogal hinderlijk aangezien ik navigatie vrijwel dagelijks gebruik voor m'n werk dus vroeg me af of iemand kan testen hoe de GPS werkt met de FroyoMod in vergelijking met 2.1 en de Cyanogem mod.

Batterij maakt mij niet zo gek veel uit, telefoon hangt vrijwel de hele dag aan de auto lader :)

Ik zit nu in ieder geval weer op 2.1 en durf zelf niet te testen hoe de GPS is met FroyoMod omdat ik morgen weer de hele dag navigatie nodig heb.

edit:
Na de post op XDA van de FroyoMod gelezen te hebben zou GPS gefixed moeten zijn...
Ik ga de gok dus maar nemen en morgen even die FroyoMod installeren, dan zie ik woensdag wel of alles soepel verloopt met GPS :)

[ Voor 13% gewijzigd door Radiance op 27-12-2010 21:31 ]

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE

GieltjE

Niks te zien...

Radiance schreef op maandag 27 december 2010 @ 21:19:
Nu las ik volgens mij op de vorige pagina dat de GPS fix vrij slecht is van de FroyoMod, nu ben ik hier ook niet super tevreden over bij de Cyanogen mod, soms lijkt het signaal weg te vallen tijdens het rijden en dan word ie later weer opgepakt.
Hier heb ik ook regelmatig last van (cyanogenmod), maar het verschilt ook heel erg wie of wat hem vasthoud.
Als mijn vriendin de steen vasthoud is het ~10min tussen het wegvallen van het signaal (of rapporteren dat ik compleet ergends anders rijd). Als ik hem gewoon in het middenconsole leg is het maar een keer per uur.

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

GieltjE schreef op maandag 27 december 2010 @ 22:50:
[...]

Hier heb ik ook regelmatig last van (cyanogenmod), maar het verschilt ook heel erg wie of wat hem vasthoud.
Als mijn vriendin de steen vasthoud is het ~10min tussen het wegvallen van het signaal (of rapporteren dat ik compleet ergends anders rijd). Als ik hem gewoon in het middenconsole leg is het maar een keer per uur.
Ik heb sinds de update wel wat last gehad van reboots, verder houdt de batterij het echt veel langer uit. Chapeau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
Gisteren tijdens het navigeren (Sygic Aura) had ik in een kwartier tijd 2 reboots. :( Met Google Navigation had ik overigens nergens last van.

Ik heb het gevoel dat een van de apps die ik heb geinstalleerd de boel enorm vertraagt. Angry Birds loopt ook niet vloeiend totdat ik die app uitschakel. Het gaat trouwens om Setting Profiles, een app waarmee ik Bluetooth en GPS automatisch aanzet wanneer ik 'm in de carkit plaats. Zometeen die app maar eens verwijderen... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Lees helaas iets over een battery bug.. Dat hij maar oplaadt tot 60%, ze spreken echter over een Froyo bug dat lijkt me erg sterk niet?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
De bug zit in de 2.2 kernel in de beta ROM die uitgelekt is voor zover ik begrijp.
Straks bij de originele 2.2 zou dit dus opgelost moeten zijn.

Nu las ik wel dat iemand die mee helpt aan de FroyoMOD de oplossing heeft gevonden waardoor je telefoon weer voor 100% oplaad dus wachten is op een update hier voor.

http://forum.xda-develope...p=10130333&postcount=2436
http://forum.xda-develope...read.php?t=815595&page=91 (5e post op die pagina van The Solutor)

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE

GieltjE

Niks te zien...

Bij Cyanogen mod lijken ze dit probleem ook opgelost te hebben:
28.12.2010 0.05-10.12.27
- battery top charge level fixed, updated WLAN driver, ...

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• w0ndersp00n
Er is op dit moment wel een ROM beschikbaar met de nieuwe kernel waar de 60%-bug niet meer in zit: http://forum.xda-develope...p=10135469&postcount=2445

Dit is echter slechts een test release: The Solutor heeft FroyoMod 2.2.0 gebruikt met de nieuwe kernel. De ontwikkelaar van FroyoMod is met vakantie, dus we moeten nog even wachten op een volledige update van zijn ROM :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 16:20
Ik gebruik nog steeds naar alle tevredenheid de G.O.T 2.2.1 release, zit hier die bug ook in?

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creadion
En, doet iedereen al mee met het BOINC project?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=883376

Kleine kans dat het gaat lukken, maar waarom niet? ;)

(heb trouwens een team opgezet, The Dutch, misschien dat we eventueel zelfs een Tweakers team kunnen starten)

[ Voor 12% gewijzigd door Creadion op 29-12-2010 20:06 ]

• Kaag
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-07 13:10
Creadion schreef op woensdag 29 december 2010 @ 20:05:
En, doet iedereen al mee met het BOINC project?

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=883376

Kleine kans dat het gaat lukken, maar waarom niet? ;)

(heb trouwens een team opgezet, The Dutch, misschien dat we eventueel zelfs een Tweakers team kunnen starten)
Ach niet geschoten is altijd mis...
Ik doe mee en heb me aangesloten bij Gathering of Tweakers!

Nu maar hopen dat ik ooit mijn telefoon nog terugkrijg ( is RMA sinds 24 november via GSMwijzer -> Dynafix -> Externe reparatiedienst (waarschijnlijk Motorola)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
sylvesterrr schreef op maandag 27 december 2010 @ 10:21:
Gisteravond FroyoMod 2.2.0 erop gezet. Eens kijken of de batterydrain is opgelost. Het voelt in ieder geval een stuk sneller aan, wat een verademing. :)
Ik kan bij dezen in ieder geval bevestigen dat de batterij eindelijk weer minstens een dag meegaat. Ik hoef de telefoon niet meer tussendoor aan te sluiten op de oplader. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik lees vaak dat je apps naar de /system/app folder kan verplaatsen. Ik vroeg mij af of iemand hier het voordeel van weet? Zijn ze dan sneller met opstarten/uitvoeren o.i.d?

Een voorbeeld is het verplaatsen van LauncherPro naar de /system/app map op CM6 (en het verwijderen van ADW) zodat LP als home replacement wordt gebruikt in plaats van ADW. Hij lijkt het bij mij vanuit /data/app ook prima te doen namelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-08 07:34
Sinds gisteren hier ook CM6 op mijn steen en damn wat een verschil. Ben echt blij dat ik toch de tijd heb genomen om het te doen. Was even puzzelen uiteindelijk bleek dat ook de losse directory bij de recovery update.zip naar de sd card gekopieerd moest worden en presto.

Vanochtend ook meteen Sygic nav geprobeerd en bevalt goed.

flickr - WOT Profile - Game PC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Niet online
Gizzy schreef op dinsdag 04 januari 2011 @ 09:12:
Sinds gisteren hier ook CM6 op mijn steen en damn wat een verschil. Ben echt blij dat ik toch de tijd heb genomen om het te doen. Was even puzzelen uiteindelijk bleek dat ook de losse directory bij de recovery update.zip naar de sd card gekopieerd moest worden en presto.

Vanochtend ook meteen Sygic nav geprobeerd en bevalt goed.
Wat heb jij gevolgd? Welke tutorial/welk stappenplan? Gewoon deze van xda-developers.com?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
Ik heb de volgende howto gevolgd:

Ik heb gewoon een sbf genomen omdat er wordt gezegd neem een sbf die je straks wilt gebruiken. Ik heb de got sbf genomen. Vervolgens de openrecovery van Skrilarx en vervolgens eerst de cm6 update gedraait en toen de google update. Voordat je cm6 update doet wel alles een keer wipen.

[ Voor 14% gewijzigd door Gizzy op 04-01-2011 09:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakkenjongen
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 03-08 03:16
Als ik van stock 2.1 naar Cyanogenmod 6.1.2 wil, moet ik dan een nieuwe radio erbij nemen, en zo ja, welke dan? Mijn vraag is wat ik buiten de rom zelf moet installeren (en hoe :P).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chainzz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-10 17:42
Die 60% bug verklaart dus waarom mijn Milestone met Cyanogenmod constant zo snel leeg was. Na de laatste update van Cyanogenmod voor de Milestone is mijn batterijduur echt een heel stuk beter geworden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
chainzz schreef op woensdag 05 januari 2011 @ 22:04:
Die 60% bug verklaart dus waarom mijn Milestone met Cyanogenmod constant zo snel leeg was. Na de laatste update van Cyanogenmod voor de Milestone is mijn batterijduur echt een heel stuk beter geworden.
Zeker, ik zat na een driekwart dag nog maar op 80% en toch heb ik het ding redelijk gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
hmm gisteren voor de grap even zowel cronos, CM6 als de HO!NO! CM6 mod geïnstalleerd met de nieuwe leaked kernel...en snel weer terug naar 2.1 ...binnen 1uur meerdere vastlopers/reboots....

ondanks dat de 2.2's prima voelde qua snelheid heb ik niets aan reboots..dus even terug naar de 2.1 ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Heb je die roms wel met de correcte recovery geïnstalleerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
ff uit hoofd...met de 1.46 versie van nandroid/OR...die van andriani oid? (even te lui om te herstarten :))
denk dat het komt door de nieuwe leaked kernel...de vorige CM6 versies werkten feilloos..buiten dan de battery lek..

op xda forum al meerdere gelezen van hoge performance, slechte stabiliteit..dus helemaal alleen ben ik niet zo te zien :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hotman
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 12:08
Ik ben dit tegegekomen op het forum van Motorola Europe op Facebook

The Hungarian service just said: We CAN NOT update the official 2.2.1 FroYo to the Milestone now, that is a direct strict order from Motorola!!! We have to wait to be it's official. The update is rolling out from Jan. 23...

Dit aan de hand van dat iemand in hongarije zijn milestone terug kreeg vn motorola met FroYo. Dus weet niet wat er van waar is. Maar hopen kan altijd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Ik gebruik nu een tijdje FroyoMod. Hiervoor gebruikte ik 2.2.1 van de groep van tien.
Er zijn twee (voor mij) belangrijke dingen opgevallen. Ik heb altijd maar 3 home tabs. Deze heeft er vijf en ik kan nergens vinden hoe ik dit kan aanpassen.
Bij de saldo-app van de ABN moet je een pincode invoeren. Dit doe ik altijd met het s/w toetsenbord. Alleen steeds als ik een cijfer invul, verdwijnt het toetsenbord weer. Dit was met mijn vorige ROM niet. Is het mogelijk dit aan te passen?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakkenjongen
FroyoMod 2.2.0 met de batterij-fix is zo ongelofelijk gaaf zeg! Toen ik op CyanogenMod zat dacht ik al dat m'n Milestone snel was, maar nu is het pas echt een beest. Als je de Gingerbread Theme toevoegt heb je gewoon het beste wat je uit je Milestone kunt halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
FroyoMod met Gingerbread theme? Zou je toevallig wat linkjes bij elkaar kunnen rapen, dat maakt het handig voor mij en andere mensen om makkelijk de rom te installeren :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=815595

Daar staat alles wat je nodig hebt.

Enige nadeel van deze ROM vind ik dat apps vrij snel crashen door geheugen gebrek.
Games met 3D graphics bijv. crashen regelmatig.

[ Voor 42% gewijzigd door Radiance op 09-01-2011 17:45 ]

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 16:33

WWJD

*pluh*

Ik volg het ook nog niet helemaal, zonet geprobeerd FroyoMOD 2.2.0 te installeren, maar dit veroorzaakte enkel bootloops. Een nandroid restore wou ook niet helpen. Nu met RSDLite een .sbf proberen terug te zetten.

Wat zijn nu precies de stappen die je moet nemen om FroyoMOD 2.2.0 er op te zetten?
Hoef je na het toepassen van de 'update' via je openrecovery verder niks te doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-10 16:16
Zijn er ook standaard apps die snel crashen?
Of bv. Sygic Mobile Maps?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Radiance schreef op zondag 09 januari 2011 @ 17:41:
Enige nadeel van deze ROM vind ik dat apps vrij snel crashen door geheugen gebrek.
Is dat niet inherent aan Android 2.2? QuadrantMark faalt hier ook op CM6.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mocht je bij die FroyoMOD v2.2.0 het bootgeluid niet willen. (begrijpelijk)

In de Terminal Emulator:
code:
1
2
3
4
su
mountrw
rm -r /system/media/android_audio.mp3
mountro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
WWJD schreef op zondag 09 januari 2011 @ 17:53:
Ik volg het ook nog niet helemaal, zonet geprobeerd FroyoMOD 2.2.0 te installeren, maar dit veroorzaakte enkel bootloops. Een nandroid restore wou ook niet helpen. Nu met RSDLite een .sbf proberen terug te zetten.

Wat zijn nu precies de stappen die je moet nemen om FroyoMOD 2.2.0 er op te zetten?
Hoef je na het toepassen van de 'update' via je openrecovery verder niks te doen?
Dat is apart, gebruik je wel OpenRecovery 1.46?
Zo niet dan word je systeem partitie of zo iets niet goed schoongemaakt waardoor je bootloops kan krijgen geloof ik.
Je moet dus NIET de OpenRecovery van GOT gebruiken als ik het me goed herinner.
Ik zelf gebruik deze.

Het maakt ook niet uit welke SBF je geinstalleerd hebt staan want de boot.img word met de update.zip geflashed.
Molybdenum schreef op zondag 09 januari 2011 @ 17:53:
Zijn er ook standaard apps die snel crashen?
Of bv. Sygic Mobile Maps?
Standaard apps crashen bij mij niet, hoewel als ik Google Maps opstart en direct iets ga zoeken wil ie nog wel eens crashen. Dit is voordat de GPS module is opgestart dus denk dat het opstarten van GPS plus meteen de app gebruiken de Milestone iets teveel word en crashed, wacht je totdat het GPS logo er is, is er niets aan de hand.
Ik zelf gebruik geen Sygic MobileMaps maar Sygic Auro en Navigon en beiden werken zonder enige problemen, alleen wat me wel opvalt met alle Froyo ROM's is dat het soms erg lang duurt voordat ie GPS signaal heeft en tijdens het rijden valt het signaal wel eens 10 seconden weg o.d. wat met name in de stad erg irritant kan zijn.
Sebazzz schreef op zondag 09 januari 2011 @ 17:58:
[...]

Is dat niet inherent aan Android 2.2? QuadrantMark faalt hier ook op CM6.
Geen idee of dat crashen van die apps iets is wat met 2.2 komt, ik hoop dat het opgelost is met de originele 2.2 straks of een eventuele fix van de maker(s) van deze ROM's.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kaiy schreef op zondag 09 januari 2011 @ 15:29:
FroyoMod 2.2.0 met de batterij-fix is zo ongelofelijk gaaf zeg! Toen ik op CyanogenMod zat dacht ik al dat m'n Milestone snel was, maar nu is het pas echt een beest. Als je de Gingerbread Theme toevoegt heb je gewoon het beste wat je uit je Milestone kunt halen.
wat houd de batterij fix eigenlijk in? Is dit dat je batterij langer mee gaat. Of moet ik er sowieso van uit gaan dat wanneer je een Mod installeert je batterij minder lang mee gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD

WWJD

*pluh*

Radiance schreef op zondag 09 januari 2011 @ 18:41:
[...]

Dat is apart, gebruik je wel OpenRecovery 1.46?
Zo niet dan word je systeem partitie of zo iets niet goed schoongemaakt waardoor je bootloops kan krijgen geloof ik.
Je moet dus NIET de OpenRecovery van GOT gebruiken als ik het me goed herinner.
Ik zelf gebruik deze.

Het maakt ook niet uit welke SBF je geinstalleerd hebt staan want de boot.img word met de update.zip geflashed.
Bedankt voor je reactie, ik maakte tot nu toe gebruik van de openrecovery van SKRILAX_CZ. Ben op het moment Androidiani aan het downloaden(duurt lang)

Het enige wat je dus feitelijk moet doen is een werkende openrecovery hebben en van daaruit updaten? Voor de rest niks?

-edit-
Het is gelukt! Ik moest hem nog wel van te voren en na afloop te wissen (instellingen liepen niet goed).

Is het programma setCPU nog steeds nodig? Of wordt de cpu automatisch ondergeclocked?

[ Voor 10% gewijzigd door WWJD op 09-01-2011 19:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Radiance schreef op zondag 09 januari 2011 @ 18:41:
[...]

Geen idee of dat crashen van die apps iets is wat met 2.2 komt, ik hoop dat het opgelost is met de originele 2.2 straks of een eventuele fix van de maker(s) van deze ROM's.
Nou, ik had het meer over het gebruiken van meer geheugen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakkenjongen
Radiance schreef op zondag 09 januari 2011 @ 17:41:
Is dat zo bij jou? Ik heb namelijk geen enkel probleem met het enige 3D spelletje dat ik doe, Jetcar Stunts.
Verwijderd schreef op zondag 09 januari 2011 @ 18:50:
wat houd de batterij fix eigenlijk in? Is dit dat je batterij langer mee gaat. Of moet ik er sowieso van uit gaan dat wanneer je een Mod installeert je batterij minder lang mee gaat?
Dat hij weer de hele batterij ziet en niet 60% zoals voor de fix :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
een batterij fix is handig...maar met die ''nieuwe'' gelekte kernel krijg je ook meteen een ''reboot bug'' ervoor terug :P ;)

[ Voor 5% gewijzigd door yonexfreak op 10-01-2011 09:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
Welke mod heeft er volgens jullie de beste batterij duur.

De CM6 mod van 28 december of Froyomod 2.2.0? Ik vind CM6 mod een beetje tegenvallen. De undervolt van androidini met stockclock kan ik niet draaien want dan klapt Sygic Aura eruit. Als ik een overclock instel middels androidini op 750/500/250/125 valt het wel mee, maar is het nog niet om over naar huis te schrijven. Ik ga setcpu nog wel eens proberen, maar was ook benieuwd naar jullie ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD

WWJD

*pluh*

kaiy schreef op zondag 09 januari 2011 @ 15:29:
Weet je ook hoe je dat thema weer kunt verwijderen?
Vind de zwarte status bar minder mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Met standaard CM6 haal ik makkelijk twee dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
Ik heb nu juice defender en setcpu erop gezet. Daarnaast heb ik in openrecovery de cm6 overlock van 1000mhz aangezet. En het lijkt erop dat de accu het een stuk langer uithoudt. Heb 'm trouwens continu op 2g staan en de brilliance van het scherm op min gezet. Alleen als ik echt even wil surven of gmail wil syncen dan zet ik 3g aan. Ik heb nog niet de max batterij duur geteld, maar de ervaring is in ieder geval beter. Eens kijken hoe lang deze het volhoudt. Het ging gisteren al beter na het maken van de instellingen, logischer wijs was de telefoon van 80% naar 30% gegaan na een goed uur navigeren met Sygic, dat ga ik vandaag eens niet doen om te kijken of de accuduur echt is verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jvvj
WWJD schreef op woensdag 12 januari 2011 @ 12:56:
[...]

Weet je ook hoe je dat thema weer kunt verwijderen?
Vind de zwarte status bar minder mooi.
ik had meer moeite met al dat lelijke groen van gingerbread theme (en het foeilelijke lockscreen).. Zelf naar de minimalist theme gegaan (zo heet ie geloof ik) wel zwart - maar hoop minder poespas. Terug naar stock, geen idee, maar er zijn toch zat themes te vinden - zit er vast eentje naar jouw smaak bij.

site

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Sinds kort CM6 er op gezet en geündervolt (middels een zipje in recovery-mode). Ik merk niets qua snelheidsbeperking. Hoe kan ik controleren op welk voltage de CPU nu loopt?

Edit: Undervolten heb ik overigens met behulp van deze post gedaan: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=772031

[ Voor 26% gewijzigd door timovd op 18-01-2011 08:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zakkenjongen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Zie ik nu dat daar geen native app2sd inzit zoals in CyanogenMod wel zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Nu online

timovd

Voorsprong door techniek

Ik ben een paar dagen geleden van FroyoMod (22-dec) naar CM6 (15 jan) gegaan.CM6 vind ik fijner werken. Ik ben benieuwd naar je ervaringen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
Krijg telkens force close met de Gmail app in deze versie, staat inmiddels wel een oplossing voor in het topic.
Ook staat er in de change log dat de nieuwe market er in zou moeten zitten maar ik krijg de oude weer, vond die nieuwe juist wel mooi.

Ben dus maar weer terug gegaan naar de vorige versie.

Misschien maar weer eens CM installeren of eens kijken hoe Mui is.
Iemand ervaringen met Mui of andere ROMs?

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creadion
Ik heb er de laatste tijd veel last van dat apps zoals MSN Talk al wegvallen wanneer ik de browser eventjes open heb, ik word dan al na eventjes gebrowst te hebben afgemeld.

Zit trouwens op FroyoMod 2.2.0, heb bij extra's wel iets gezien over de taskkiller, alleen is me nog niet duidelijk welke opties nou de beste keus zijn, iemand die dat mij zo kan vertellen? :D

Moet trouwens ook zeggen dat FroyoMod in het begin erg fijn werkt maar na een tijdje trager wordt en bovenstaande dingen ook komen, ook slurpt de batterij bij mij érg snel leeg.

Binnenkort maar even 2.3 proberen, of een andere rom..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizzy
MMM froyomod 2.3 zit er interessant uit. Maar mijn CM6.1.2 doet het hier nog goed, dus voorloop houd ik 'm maar even zo. Ben benieuwd wanneer cm weer met een nieuwe mod komt.

Pagina: 1 ... 16 ... 21 Laatste