[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Dit hebben toch alle Milestones met een softwareversie hoger dan 2.0.1?
Het probleem is alleen dat ik om onduidelijke reden geen Open Recovery kan laden...Zinu schreef op woensdag 03 november 2010 @ 19:12:
Probeer dan eens je overclock via OpenRecovery... Zo dus: Verwijderd in "[Motorola Milestone] Rooten & Custom ROM's"
iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1
Ik herken dit wel. Hetzeldfe issue heb ik onder 2.0.1 gehad. In theorie is systeem rooted maar zodra een programma gebuik wil maken van root-rechten blijft de hele zooi hangen.Rossi46 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 18:02:
[...]
Milestone Overclock blijft hangen als ik op de Load Module klik. De button wordt geel (ingedrukt) en dat is het...
Je hebt Androot gebruikt om je Milestone opnieuw te rooten toch? Androot gaf aan dat er al root toegang was. Heb net nog even gekeken en in Androot zit ook een 'unroot' functie. Lukt het om de 'corrupte root' te verwijderen? Daarna even aan en uit en kijken wat het resultaat is.
Verder durf ik zou uit m'n hoofd niet te zeggen of een reset naar fabrieksinstellingen root opheft.
Saaaaa!Silvin schreef op donderdag 04 november 2010 @ 00:47:
[...]
Ik herken dit wel. Hetzeldfe issue heb ik onder 2.0.1 gehad. In theorie is systeem rooted maar zodra een programma gebuik wil maken van root-rechten blijft de hele zooi hangen.
Je hebt Androot gebruikt om je Milestone opnieuw te rooten toch? Androot gaf aan dat er al root toegang was. Heb net nog even gekeken en in Androot zit ook een 'unroot' functie. Lukt het om de 'corrupte root' te verwijderen? Daarna even aan en uit en kijken wat het resultaat is.
Verder durf ik zou uit m'n hoofd niet te zeggen of een reset naar fabrieksinstellingen root opheft.

Heb ik dat SetCPU trouwens echt nodig? Want ik zie dat je daar tegenwoordig voor moet betalen...

Niet persé, er is ook een topic op XDA van de officiële maker, hierzo!Rossi46 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 09:42:
[...]
Saaaaa!Het werkt gewoon
Waarom kom ik daar nou zelf niet op?
Nou ja, ik ben weer happy in ieder geval want in mijn ogen is het overclocken van de Milestone echt een must!
![]()
Heb ik dat SetCPU trouwens echt nodig? Want ik zie dat je daar tegenwoordig voor moet betalen...
Heb al de Facebook.apk uit /system/app/ verwijderd en uit /data/app/ maar blijf een error krijgen dat het installeren mislukt is.
Iemand eenig idee hoe ik dit op kan lossen?
Mooi dat het gelukt isRossi46 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 09:42:
[...]
Saaaaa!Het werkt gewoon
Nou ja, ik ben weer happy in ieder geval want in mijn ogen is het overclocken van de Milestone echt een must!
![]()
SetCPU is wel handig voor profielen. De market versie is een donatie versie. Als je registreert op XDA kan jet ook gratis downen.
Ik ben trouwens gisteren m'n batterijcover kwijtgeraakt. Ding zit veel te los
EDIT: Zoowww... 12 minuten nadat ik mijn klacht heb verstuurd krijg ik een reactie van Motorola met excuses en de belofte dat er binnen enkele werkdagen een nieuwe batterijcover op de deurmat ligt. Jongens, dat is nog eens service
[ Voor 13% gewijzigd door Silvin op 04-11-2010 14:03 ]
Nu mogen de hoger geschoolde rooters en rommers weer aan de slag in dit topic
Facebook op 2.2.1. van G.O.T. werkt nog niet, geen enkele versie.Radiance schreef op donderdag 04 november 2010 @ 12:55:
Ik probeer de nieuwe Facebook app te installeren op 2.2.1 van G.O.T, namelijk Facebook 1.4 alleen krijg het niet voor elkaar.
Heb al de Facebook.apk uit /system/app/ verwijderd en uit /data/app/ maar blijf een error krijgen dat het installeren mislukt is.
Iemand eenig idee hoe ik dit op kan lossen?
Verwijderd
Molybdenum schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 10:50:
FF geprobeerd en met Pixel Density kan je alles vergroten/verkleinen. Wel handig. Scherm is scherp genoeg en ik kan nu veel meer op mijn scherm kwijt: kleinere icons, kleinere fonts eronder. Etc.
Ook hier de pixeldensitymod toegepast, met inderdaad schermen die niet meescalen..Molybdenum schreef op vrijdag 15 oktober 2010 @ 08:31:
Ik heb het weer teruggedraaid: Full screen app als Sygic navigatie ziet er niet meer goed uit. Sommige knoppen en kaders zijn niet goed op elkaar uitgelijnd. Etc.
Maar daar is nu een oplossing voor
Kijk eens wat iemand voor ons heeft uitgezocht: http://www.engadget.com/2...ll-apps-in-full-screen-h/
Blaat!
ben er redelijk content van maar kan iemand eens iets doen voor me
de app Newsroom is een van de beste apps on android om de rss feed te lezen.
kan iemand eens kijken of dat op zijn milestone 2.2.1 werkt.
hier doet ie het niet
kan geen feeds toevoegen en is echt kut want gebruikte da programma veel
OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7
Heb je je Android ID wel ingesteld? Misschien werkt Newsroom net als Soundhound en Appbrain niet zonder correcte Android ID.hurricurry schreef op maandag 08 november 2010 @ 09:36:
ik heb vorige week 2.2.1 op mn milestone gezet.
ben er redelijk content van maar kan iemand eens iets doen voor me
de app Newsroom is een van de beste apps on android om de rss feed te lezen.
kan iemand eens kijken of dat op zijn milestone 2.2.1 werkt.
hier doet ie het niet
kan geen feeds toevoegen en is echt kut want gebruikte da programma veel
Iemand een linkje voor de id te instellen?
Thx
http://groupoften.wordpre.../16/g-o-t-2-2-1-released/EDIT2:
We have seen user comments below that I think you guys should try regarding the Missing Android ID:
You can simply add the Android ID using an SQLITE Editor extension from Root Explorer: (SQLite Editor in market)
1. Open RootExplorer
2. Navigate to /data/data/com.android.providers.settings/databases/settings.db
3. Add an entry insert into secure (‘android_id’,’16-digits-hex-number’) using the SQLite Editor ->New Record->name=android_id -> value= 16digit hex code;
4. You can either use a dummy 16-digit hex number, or what we would recommend, revert to a previous Nandroid from your phone, use root explorer(only view SQLITE db) the same way, and take a note of your AndroidID. Then simply add/enter this 16-digit number to your phone in 2.2.1 as per steps 1,2 and 3
Thanks to Ed Castro and others for pointing this out.
Wanneer je kiest voor eigen id gebruiken in OR dan moet je wel je eigen id invullen in het bestandje own_id in de map OpenRecovery-CFG/GOT_2.2.1 op je SD-kaart anders gebruikt hij alsnog geen id.hurricurry schreef op maandag 08 november 2010 @ 12:49:
Ik heb op de OR mn id niet moeten ingeven. Er waren 2 keuzes, bovenste was eigen instellen denk k en 2 de keuze was random id instellen. Heb da bovenste genomen.
Iemand een linkje voor de id te instellen?
Thx
Je eigen id kan je achterhalen door een standaard 2.1 rom te installeren (of nandroid backup natuurlijk) en vervolgens met Android Device Id te zien wat je device id is.
Als je voor random id kiest dan maakt hij gewoon willekeurig wat aan en hoef je vooraf niks in te stellen.
[ Voor 17% gewijzigd door wmn79 op 08-11-2010 16:01 ]
Einde dit jaar. Datum is nog niet bekend. Die zullen ze ook nog lang voor zich gaan houden gezien de stortvloed aan kritiek te vorige keer... Verwacht verder dat de update voor de UK versie weer een stuk langer op zich zal laten wachten, dat was de vorige keren ook.Verwijderd schreef op maandag 08 november 2010 @ 15:42:
weet iemand wanneer de officiele 2.2 update nu gepland staat?
Verwijderd
Eerst en vooral wil ik je bedanken voor deze handige, beknopte how to. Dank je wel!Sebazzz schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 00:55:Installeren Android 2.2.1 Froyo
1. OpenRecovery 2 erop zetten
2. In OpenRecovery booten
2a. Nandroid backup maken
2b. Cache & dalvik-cache wissen
2c. Data wissen (factory-reset)
3. Booten naar bootloader*
4a. Met Motorola RSDLite de sbf flashen
....
Maar nu komt het... ik ben een probleem tegen het lijf gelopen mijn RSD lite detecteert mijn GSM voor 1 of andere reden niet en ik heb geen idee wat de oorzaak zou kunnen zijn. Iemand ideeën of suggesties ?
Ook zit ik met een bijkomend probleem. Ik heb een milestone gekocht die een Franstalige versie bleek te zijn, azerty keyboard en geen mogelijkheid om Nederlands als "menu" taal te kiezen. Dus ben ik diezelfde dag nog op zoek gegaan naar een oplossing ik heb mijn GSM geroot en upgedate naar 2.1 waarna ik alle mogelijke talen ter beschikking had... MAAR... mijn keyboard stond wel plots ingesteld op qwerty.
Mijn vreugde was groot toen ik zag dat openrecovery de mogelijkheid bied om de keyboard layout te veranderen. Dit heb ik dan ook gedaan, naar azerty maar nu doet mijn keyboard helemaal niks meer! Zelfs de volume knoppen en de camera toets werken niet meer.
Als er mensen zijn die mij met beide problemen kunnen vooruit helpen wil ik gerust een donatie maken via paypal (of overschrijving), het minste wat ik kan doen vind ik!
Alvast bedankt GOT'ers!
Zit je wel in bootloader mode en niet toevallig in recovery modus als je met RSD aan de gang gaat?Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 14:45:
[...]
Eerst en vooral wil ik je bedanken voor deze handige, beknopte how to. Dank je wel!
Maar nu komt het... ik ben een probleem tegen het lijf gelopen mijn RSD lite detecteert mijn GSM voor 1 of andere reden niet en ik heb geen idee wat de oorzaak zou kunnen zijn. Iemand ideeën of suggesties ?
In bootloadermode zie je het volgende:

Verwijderd
Ja hoor dat schermpje krijg ik te zien. Echt geen idee waarom het niet gedetecteerd word want ik heb die guide stap voor stap gevolgd en de PC detecteert hem duidelijk want net daarvoor had ik adb reboot bootloader ingetikt en daar reageerde hij op maar dan gaat het dus de mist in.Occy74 schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 15:30:
[...]
Zit je wel in bootloader mode en niet toevallig in recovery modus als je met RSD aan de gang gaat?
In bootloadermode zie je het volgende:
[afbeelding]
Verwijderd
Zoveel mis ik ook niet, alleen Flash vond ik wel interessant.
Hier had ik moeite onder VISTA, na starten van RSD-lite als Admin liep alles soepeltjes door...Verwijderd schreef op dinsdag 09 november 2010 @ 18:26:
[...]
Ja hoor dat schermpje krijg ik te zien. Echt geen idee waarom het niet gedetecteerd word want ik heb die guide stap voor stap gevolgd en de PC detecteert hem duidelijk want net daarvoor had ik adb reboot bootloader ingetikt en daar reageerde hij op maar dan gaat het dus de mist in.
Verwijderd
Ik heb het volgende gedaan (op volgorde):
- rooten met Universal ANDRoot
- vulnerable recovery erop (volgens de instructies in de OP)
- GOT 2 OpenRecovery erop
- Nandroid backup voor het geval alles mis ging
- titanium backup gebruikt om applicaties en instellingen te backuppen
- caches gewiped en reset
- GOT Froyo EU erop
- Froyo bugfixes vanuit Got2 Openrecovery
- Androidiani OpenRecovery erop gezet
- vanuit deze OpenRecovery CyanogenMod6 erop gezet
- via OpenRecovery met 1 muisklik overclockt naar 750Mhz
- de Google Apps geinstalleerd (die zitten standaard NIET in CyanogenMod6)
- Via Titanium backup de apps incl LauncherPro teruggezet
Fouten
- vergeten de SMSjes te backuppen, ik had alleen de instellingen gebackupped
- misschien had ik nog een wipe/reset moeten doen na de setup van de Google Apps?
Problemen
- WIFI wilde gisteren geen verbinding maken (daarna niet meer geprobeerd)
- de 3D Drawer van Launcher deed raar bij het scrollen, ik heb de 3D optie uit moeten zetten
- Calender App Pro wilde zich niet koppelen aan de Google Agenda, de Free versie weer wel.
kijk hier voor wat tips en links naar software:
http://www.androidworld.n...kbaar-voor-milestone.html
Daarnaast is het aantal spontane reboots en vastlopers wel veel minder dan met 2.1.
Hell / 0
Volgens mij kan het iets korter tegenwoordig aangezien vanaf CM6 0.04-10.11.15 nu het kernel en de benodigde bpsw bestanden ook installeert en CM6 standaard al is overclockt op 900 mhz. Heb even wat geknipt en geplakt uit jouw stappen en hier en daar wat uitgebreid.Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 10:42:
Ik ben gisteren mbv een hoop online aanmoediging van een Androidworld-forumlid aan het grote avontuur begonnen op de MM van mijn vrouw. The stakes were high, als ik iets zou slopen zou ik zelf gesloopt worden
Ik heb het volgende gedaan (op volgorde):
- rooten met Universal ANDRoot
- vulnerable recovery erop (volgens de instructies in de OP)
- titanium backup gebruikt om applicaties en instellingen te backuppen
- GOT Froyo EU erop
- Froyo bugfixes vanuit Got2 Openrecovery
- Androidiani OpenRecovery erop gezet
- vanuit deze OpenRecovery CyanogenMod6 erop gezet
- via OpenRecovery met 1 muisklik overclockt naar 750Mhz
- Via Titanium backup de apps incl LauncherPro teruggezet
Fouten
- vergeten de SMSjes te backuppen, ik had alleen de instellingen gebackupped
- misschien had ik nog een wipe/reset moeten doen na de setup van de Google Apps?
Problemen
- WIFI wilde gisteren geen verbinding maken (daarna niet meer geprobeerd)
- de 3D Drawer van Launcher deed raar bij het scrollen, ik heb de 3D optie uit moeten zetten
- Calender App Pro wilde zich niet koppelen aan de Google Agenda, de Free versie weer wel.
kijk hier voor wat tips en links naar software:
http://www.androidworld.n...kbaar-voor-milestone.html
- Vulnerable recovery erop (volgens de instructies in de OP)
- Androidiani OpenRecovery erop gezet (door de zip uit te pakken in een map in de map recoveries van GOT OpenRecovery kan je ze beide gebruiken noem de map bijvoorbeeld Androidiani)
- Titanium backup gebruikt om applicaties en instellingen te backuppen
- vanuit OpenRecovery CyanogenMod6 erop gezet (androidiani of GOT maakt hier niet uit)
- Reboot naar OpenRecovery
- Via Titanium Backup de apps incl LauncherPro teruggezet (Van 2.1. naar 2.2 kan je beter de programma's niet terug zetten met Titanium Backup. Instellingen maakt niet uit. Via een tool als app brain of gewoon via google zelf kan je dan de programma's terugzetten terwijl je de instellingen via Titanium Backup terugzet)
[ Voor 5% gewijzigd door wmn79 op 24-11-2010 14:45 ]
15.11.2010 0.04-10.11.15
- ...
- ...
- 2.2.1 sbf flash is no longer a prerequisite for CM6 installation
Lukte het je hiermee om dit probleem te verhelpen?Rossi46 schreef op donderdag 04 november 2010 @ 09:42:
[...]
Saaaaa!Het werkt gewoon
![]()
Ik krijg nu wel root via die androot, maar kan daarna nogsteeds geen recovery installeren (denk ikRossi46 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 13:02:
E: can't open /cache/recovery/command
-- Install form sdcard...
Finding update package...
Opening update package...
Verifying update package...
E:EOCD marker occurs after start of EOCD
E:signature verification failed
Installation aborted.
edit: dus, als ik geen recovery kan installeren, kan ik ook de 2.2 niet proberen, toch? Of zijn er work arounds? Ook kom ik nog niet uit setCPU, het draait, maar ik kan niet hoger dan 550 instellen. Of kijk ik op een verkeerde plek nu?
edit2
[ Voor 13% gewijzigd door jvvj op 24-11-2010 21:11 ]
Verwijderd
Ik had dat ook heel erg. Ik heb nu sinds anderhalve week CM6 draaien en het is echt een geschenk uit de hemel na GOT. Alles draait weer als een tierelier (doet dat nog steeds) en er zitten een aantal leuke snufjes inGieltjE schreef op woensdag 24 november 2010 @ 14:07:
Misschien moet ik dan cyanogenmod eens gaan proberen, ik vind de GOT release soms behoorlijk aan de trage kant. (ik neem aan dat titaniumbackup gewoon gebruikt kan worden voor alle progs en settings?).
Daarnaast is het aantal spontane reboots en vastlopers wel veel minder dan met 2.1.
Ik ben ook erg onder de indruk van de battery life van CM6. Als je alles een beetje in de gaten houdt dan gaat ie redelijk makkelijk 2 dagen mee (bvb mobiele data uit als je toch achter de comp zit enzo).
OpenRecovery zul je er op moeten zetten via het flashen van de vunerable recovery (zie OP). Je kan ook 2.2 flashen zonder de OpenRecovery te installeren alleen zul je het dan moeten doen zonder nandroid backup en dat blijft toch risky bussiness. Dus ik zou zeggen, flash de vunerable recovery en zet de OR er op en dan kan je met 2.2 aan de slag, misschien zelfs gelijk CM6 er op zettenlocaljoost.nl schreef op woensdag 24 november 2010 @ 20:37:
Ik krijg nu wel root via die androot, maar kan daarna nogsteeds geen recovery installeren (denk ik)
edit: dus, als ik geen recovery kan installeren, kan ik ook de 2.2 niet proberen, toch? Of zijn er work arounds? Ook kom ik nog niet uit setCPU, het draait, maar ik kan niet hoger dan 550 instellen. Of kijk ik op een verkeerde plek nu?
[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 24-11-2010 21:47 ]
Ik heb de hele root howto van de OP doorgelopen, maar zal iets verkeerds hebben gedaan denk ik. Bij mij ging die sbf flash tot de pass gewoon goed, al startte mijn telefoon wel opnieuw op. In de OP staat dat je dan de telefoon uit moet zetten en weer opnieuw naar de loader gaan. Dit heb ik niet gedaan omdat RDS gewoon door bleef lopen met percentage compleet en ook in de pass kwam. Had ik toch de telefoon uit moeten zetten op dat moment?Verwijderd schreef op woensdag 24 november 2010 @ 21:32:
[...]
Ik had dat ook heel erg. Ik heb nu sinds anderhalve week CM6 draaien en het is echt een geschenk uit de hemel na GOT. Alles draait weer als een tierelier (doet dat nog steeds) en er zitten een aantal leuke snufjes in![]()
Ik ben ook erg onder de indruk van de battery life van CM6. Als je alles een beetje in de gaten houdt dan gaat ie redelijk makkelijk 2 dagen mee (bvb mobiele data uit als je toch achter de comp zit enzo).
[...]
OpenRecovery zul je er op moeten zetten via het flashen van de vunerable recovery (zie OP). Je kan ook 2.2 flashen zonder de OpenRecovery te installeren alleen zul je het dan moeten doen zonder nandroid backup en dat blijft toch risky bussiness. Dus ik zou zeggen, flash de vunerable recovery en zet de OR er op en dan kan je met 2.2 aan de slag, misschien zelfs gelijk CM6 er op zetten
edit: nogmaals geprobeerd - nu wel tijdens de RDS flash de telefoon weer terug in de bootloader laten starten (na het rebooten) en nog steeds hetzelfde:
Installation aborted.
[ Voor 12% gewijzigd door jvvj op 24-11-2010 22:03 ]
Enigste probleem daarbij is dat 99% van de tijd de market downloads op 100% blijven steken.
Iemand enig idee om dit op te lossen, of moet ik gewoon meer tempo zetten achter de CM6 migratie?
Hell / 0
De SBF die ik vanuit de OP downloadde, gaf mij die EOCD error, onderste post van rolanderen (http://www.androidworld.n.../9392-root-info-help.html) heeft me op een andere SBF gewezen, en die begon het spontaan wel te doen (waarvoor dank
Voor de rest de howto van Sebazzz (Sebazzz in "[Motorola Milestone] Rooten & Custom ROM's") gevolgd en draai nu happy op 2.2.1 (ook jij bedankt
*en nu lekker klooien met software installen
Verwijderd
Misschien moet OP aangepast worden om ook het installeren van GOT 2.2.1 stap voor stap uit leggen. Ik ben persoonlijk begonnen met rooten, overclocken etc omdat de OP zo goed was en ik kan me voorstellen dat dat voor veel andere ook zo is. Misschien kunnen we zo meer mensen aan 2.2 helpen zonder dat ze uren het hele internet hoeven af te struinen
Doe maar een suggestie dan pas ik het graag aan, suggesties voor verbetering zijn altijd welkom.Verwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 13:12:
@localjoost: fijn dat het is gelukt
Misschien moet OP aangepast worden om ook het installeren van GOT 2.2.1 stap voor stap uit leggen. Ik ben persoonlijk begonnen met rooten, overclocken etc omdat de OP zo goed was en ik kan me voorstellen dat dat voor veel andere ook zo is. Misschien kunnen we zo meer mensen aan 2.2 helpen zonder dat ze uren het hele internet hoeven af te struinenIk wil het best schrijven, wie moet ik hoor voor aanspreken? De topic starters neem ik aan?
Het stuk over de Open Recoveries is inmiddels ook verouderd dus misschien moet ik me daar ook maar weer eens over buigen.
[ Voor 3% gewijzigd door wmn79 op 26-11-2010 13:30 ]
Dat zou ik zéér op prijs stellen! Ik zit er namelijk al een tijdje over te denken maar zie een beetje door de bomen het bos niet meer waardoor ik toch wat terughoudend ben. Vooral omdat mijn Milestone i.c.m. met 2.1.1, Milestone Overclock en Launcher Pro Plus als een zonnetje looptVerwijderd schreef op vrijdag 26 november 2010 @ 13:12:
@localjoost: fijn dat het is gelukt
Misschien moet OP aangepast worden om ook het installeren van GOT 2.2.1 stap voor stap uit leggen. Ik ben persoonlijk begonnen met rooten, overclocken etc omdat de OP zo goed was en ik kan me voorstellen dat dat voor veel andere ook zo is. Misschien kunnen we zo meer mensen aan 2.2 helpen zonder dat ze uren het hele internet hoeven af te struinenIk wil het best schrijven, wie moet ik hoor voor aanspreken? De topic starters neem ik aan?

Verwijderd
Maar in principe zijn de aanpassingen aan de OP vrij minimaal (de OP is al deels aangepast zie ik, hulde!)
De download links naar de GOT 2.2.1 .sbf file zou hier nog in verwerkt kunnen worden (hier te vinden). De EU variant lijkt mij de meest voor de hand liggende keuze omdat hier Nederlands in zit. De meest recente GOT OR versie link staat er al dus dat hoeft dan ook niet meer
Daarna kunnen mensen al aan de slag met de guide in de OP! Gewoon even duidelijk aangeven dat het verstandig is eerst een nandroid te maken (!!) voor het geval dat het niet helemaal goed gaat (en misschien benadrukken dat dit dus pas kan als je toegang hebt tot een OR en dus de vunerable recovery al geflashed moet hebben op 2.1
Misschien kan er uiteindelijk nog eens stukje bijkomen m.b.t de OR keuze omdat de Androidiani OR meer van toepassing is op CyanogenMod 6 die daarna nog geinstalleerd zou kunnen worden. Ik heb zelf CM6 draaien maar ik gebruik de GOT OR en Androidiani OR m.b.v de OpenRecovery Loader (die ook al zit ingebakken in GOT OR). Ik heb alleen mijn twijfels bij de effectiviteit van deze set-up maar er zitten toch een aantal leuke dingetjes in de Androidiani OR, zeker voor CM6.
Zal wel even kijken of ik het nog wat korter en overzichterlijker kan maken. Misschien onderverdelen in GOT rom of custom (Froyo mod, CM6 of Cronos) aangezien dat ook voor verschillende OR's en prerequisites heeft.
Zo heeft GOT al de vulnerable recovery erin verwerkt en heb je daar de GOT OR voor nodig terwijl CM6 ed androidiani nodig hebben ivm de nieuwe OR 1.46.
De openrecovery loader in GOT gebruikt de OR van GOT (1.45) ook voor de andere recoveries die je erin laadt bv androidiani. Aangezien die OR inmiddels veroudert is en 1.46 de beste optie voor custom roms is (ivm formateren bij update.zip bestanden) is het tot een update van GOT OR niet zo handig om die recovery loader te gebruiken.
- Netjes Androidiani OpenRecovery 3.3 op de SD-card gezet.
- Naar de bootloader gegaan (cam+power/volume up+cam)
- Update.zip gerunned voor Androidiani OpenRecovery 3.3
- Doorgestart naar Androidiani OpenRecovery 3.3
- Vanuit deze recovery eerst een volledige wipe gedaan
- Alle eclair improvements uitgevoerd
- Reboot
- Helaas starte mijn telefoon niet door, bleef bij het motorola logo hangen (accu van te voren opgeladen)
- Telefoon een hele poos zo gelaten
- Accu leeg
- Opladen lukt niet meer, want hij laadt op totdat hij denkt genoeg power te hebben en start dan op maar reboot vervolgens weer omdat de accu leeg is. Zowel de wall charger als de usb to pc methode proberen niet.
Nou liep ik tegen nog een probleem aan. Want wanneer ik een andere rom probeer te flashen doe ik dat vanuit Androidiani OpenRecovery 3.3, en dan de optie 'update from file' echter herkend hij de zipfiles met roms niet, lijstje blijft leeg. Moet ik de zipfiles voor roms soms renamen?
Ik zit nu dus met een mieters probleem. Hoop dat jullie me kunnen helpen (terug naar de oldskool E63
Gefixed! Nieuwe volledige 2.1 SBF erop gezet en vervolgens weer de laatste CM5 build geflashed, works like a charm
[ Voor 4% gewijzigd door MaDLiVe op 27-11-2010 17:22 ]
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Verwijderd
{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen
Het zijn gewoon verschillende builds, met hun eigen feats. Ik gebruikte de Cyanogen mods altijd op mijn G1, die kerel heeft echt een sloot ervaring met het bouwen van mooie ROMS. Vaak zijn het ook afgeleiden van elkaar met wat tweaks. Ik heb GoT nooit geprobeerd maar ben erg content met de cynogen build. Het zijn tevens de meest gebruikte ROMs voor de milestone op dit moment denk ik zo.localjoost.nl schreef op zondag 28 november 2010 @ 10:29:
Misschien lees ik ergens over heen, maar wat is nu het verschil tussen GoT 2.2.1 & CM6? Als ik mijn steen in de recovery start zie ik over beide iets staan. Battery drain, weet ik niet of ik daar nu echt last van heb met de GoT, het voelt wel alsof hij sneller leeg gaat, maar volgens mij gebruik ik hem nu ook weer meer hehe
Moet ook eerlijk zeggen dat 2.2 niet heel veel sneller aanvoelt qua desktop experience maar programma's starten echt een stuk sneller, vooral mijn navigatie voelt een stuk meer responsive.
Ik draai GoT 2.2.1 maar mijn Milestone houdt het geen 24h uit. Hij ligt iedere nacht aan de lader en aan het einde van de dag heb ik zo'n 5 tot 50% over. Ik wil best die CM6 eens proberen of de batterij langer mee gaat dan.localjoost.nl schreef op zondag 28 november 2010 @ 10:29:
Misschien lees ik ergens over heen, maar wat is nu het verschil tussen GoT 2.2.1 & CM6? Als ik mijn steen in de recovery start zie ik over beide iets staan. Battery drain, weet ik niet of ik daar nu echt last van heb met de GoT, het voelt wel alsof hij sneller leeg gaat, maar volgens mij gebruik ik hem nu ook weer meer hehe
Weet iemand of de bug in GoT 2.2.1 (soms werkt het touchscreen helemaal niet meer) ook in CM6 zit? Zo nee, dan ga ik vandaag nog over naar CM6
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
Verwijderd
localjoost.nl schreef op woensdag 24 november 2010 @ 21:54:
[...]
Ik heb de hele root howto van de OP doorgelopen, maar zal iets verkeerds hebben gedaan denk ik. Bij mij ging die sbf flash tot de pass gewoon goed, al startte mijn telefoon wel opnieuw op. In de OP staat dat je dan de telefoon uit moet zetten en weer opnieuw naar de loader gaan. Dit heb ik niet gedaan omdat RDS gewoon door bleef lopen met percentage compleet en ook in de pass kwam. Had ik toch de telefoon uit moeten zetten op dat moment?
edit: nogmaals geprobeerd - nu wel tijdens de RDS flash de telefoon weer terug in de bootloader laten starten (na het rebooten) en nog steeds hetzelfde:
Installation aborted.
iemand nog tips?
Ik heb hetzelfde probleem.. wat het nu is??
ga er nu even mee vogelen.. laat wel wat weten als ik het wel lukt
Zie net dat je het al voor elkaar hebt.. ga het ook even proberen..
maar heb je nu wel of geen backup kunnen maken?
[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2010 11:34 ]
Zo nu en dan. Net alsof de software even gecrasht is die de schermaanrakingen registreert. Het lost zichzelf meestal op na enkele minuten en uiteraard een reboot lost het direct op. Soms krijg ik het gefixt door scherm open en dicht te doen, maar dit is zelden dat het ook daadwerkelijk oplost dan.localjoost.nl schreef op maandag 29 november 2010 @ 11:10:
Hmm die touchscreen bug ben ik gelukkig nog niet tegen gekomen in GoT 2.2.1, heb je dit regelmatig? Zal het in ieder geval in de gaten gaan houden
Op zich kan ik zo wel leven, alhoewel het fijner zou zijn als deze bug er niet (meer) in zit. Daarom mijn vraag of iemand deze bug in de CM6 heeft gehad, anders ga ik upgraden (want batterij + deze bugfix is voor mij een reden om over te gaan naar CM6 ipv GoT)
HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.
Heb 't vooral als ik 'm net écht nodig heb (wil iemand iets laten zien, iets opzoeken, vertalen..), juist op die momenten wil die ff lekker niet reageren..localjoost.nl schreef op maandag 29 november 2010 @ 11:10:
Hmm die touchscreen bug ben ik gelukkig nog niet tegen gekomen in GoT 2.2.1, heb je dit regelmatig? Zal het in ieder geval in de gaten gaan houden
Denk dat ik vanmiddag die cM6 er maar is op gooi
Verwijderd
nu aan het opstarten..:D
kijken of het wat is!
Volgens mij blijft hij hangen op het Cyanmod opstart screen..
hij draaid een paar rondjes en komt telkens weer opnieuw invliegen..??
dat is niet de bedoeling neem ik aan normaal of wel?
[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2010 12:22 ]
Met die andere SBF kon ik wel in de openrecovery een update.zip runnen, daarna geen problemen met nandroid backups gehad oid.Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 11:30:
[...]
Ik heb hetzelfde probleem.. wat het nu is??
ga er nu even mee vogelen.. laat wel wat weten als ik het wel lukt
Zie net dat je het al voor elkaar hebt.. ga het ook even proberen..
maar heb je nu wel of geen backup kunnen maken?
Ik heb al gezocht op internet maar kan niks vinden. Ik draai G.O.T. 2.2.1 Met een overclock naar 1Ghz op 58 Vsel...
Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x
Verwijderd
Jaa dat ging bij mij ook prima..localjoost.nl schreef op maandag 29 november 2010 @ 12:39:
[...]
Met die andere SBF kon ik wel in de openrecovery een update.zip runnen, daarna geen problemen met nandroid backups gehad oid.
kan dus alleen cm6 niet laden.. die blijft in het opstart scherm
ga even proberen of het werkt om eerst 2.2.1 GOT te instaleren en dan met OR cm6 te instaleren..
Dat was dus inderdaad het probleem.. eerst weer 2.2.1 geinstaleerd (was weer terug bij de officiele 2.1 update)
daarna cm6 update er overheen gegooid en nu start hij wel door..
VOLGEND PROBLEEM:P
Android wil natuurlijk dat je de wizard doorloopt.. maar kan het android poppetje aanraken wat ik wil.. het gaat niet verder.. kan wel taal wijzigen e.d. dus wat dit nu weer is..
eerst starte de telefoon op in het normale menu.. heb daarna de gapps update gedaan en heb nu dit dus..
Edit:
Alles cache gewist, terug gezet naar fabrieksinstellingen.. daarna weer cm6 geinstalleerd.
en ja hij werkt
beetje aan het instellen, en is super snel
[ Voor 43% gewijzigd door Verwijderd op 29-11-2010 14:33 ]
Verwijderd
Wat voor krakend geluid dan? echt elektronisch.. of alsof er iets door brandt?hubhib schreef op maandag 29 november 2010 @ 13:15:
Ik gebruik de Milestone al ruim een half jaar met volle tevredenheid, en heb er nog nooit problemen mee gehad. Maar sinds vandaag begint hij vreemd te doen. Er kwam een vreemd krakend geluid uit de telefoon, dus heb ik hem uitgezet. Toen ik hem daarna weer aanzette kwam ik in de bootloader. Hij lade android dus niet. Dit gebeurde een aantal keer, en nu start hij gelukkig ineens wel normaal op. Heeft iemand enig idee waar dit aan kan liggen?
Ik heb al gezocht op internet maar kan niks vinden. Ik draai G.O.T. 2.2.1 Met een overclock naar 1Ghz op 58 Vsel...
heb een paar keer gemerkt dat ze slecht tegen kou kunnen.. gaat het touchscreen e.d. helemaal flippen.
heb ik met me milestone gehad en me zwager met ze hero, dus misschien dat die van jou ook goed koud geworden is?
Ik had het zondag ochtend.. even bij een verwarmings rooster in de buurt gelegd.. en het was weer opgelost!
Heb niet het idee dat het klinkt alsof er iets doorbrand, meer een soort sissend geluid. Kwam net van de fiets af, maar zo'n telefoon moet toch wel tegen -1 kunnen.Verwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 15:15:
[...]
Wat voor krakend geluid dan? echt elektronisch.. of alsof er iets door brandt?
heb een paar keer gemerkt dat ze slecht tegen kou kunnen.. gaat het touchscreen e.d. helemaal flippen.
heb ik met me milestone gehad en me zwager met ze hero, dus misschien dat die van jou ook goed koud geworden is?
Ik had het zondag ochtend.. even bij een verwarmings rooster in de buurt gelegd.. en het was weer opgelost!

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x
Verwijderd
Dit zou ik ook wel willen weten, dat is de reden dat ik ben teruggegaan van GoT 2.2.1 naar GoT 2.1WHiZZi schreef op maandag 29 november 2010 @ 10:37:
Weet iemand of de bug in GoT 2.2.1 (soms werkt het touchscreen helemaal niet meer) ook in CM6 zit? Zo nee, dan ga ik vandaag nog over naar CM6
Verwijderd
Heb wel eens met een ander slider gehad dat die link cable eruit fikte.. maar dat is dus geen kwaal van de stoneVerwijderd schreef op maandag 29 november 2010 @ 21:21:
Dat sissende geluid heb ik ook een aantal keer gehad. Alsof er een vlieg vast zit in dat ding. Maarja het komt echt uit de speaker en niet uit ergens anders in de telefoon en als je op de on/off knop drukt gaat het weg dus ik dacht dat het niet zo veel kwaad zou kunnen. Overigens met CM6 nooit meer gehad
Gebruik hem sinds gister.. was ook weer terug van 2.2.1 naar 2.1 omdat hij teveel vastliep.. en idd soms helemaal niet reageerde..Morgoth schreef op maandag 29 november 2010 @ 22:21:
[...]
Dit zou ik ook wel willen weten, dat is de reden dat ik ben teruggegaan van GoT 2.2.1 naar GoT 2.1
maar met cm6 (sinds gister) geen enkel kwaaltje tegen gekomen!
Vind hem echt top!!
Ik draai nu een GoT 2.2.1 met CM6 patches erop en so far lijkt alles perfect te zijn. Ik laat morgen weten of het batterij verbruik merkbaar minder is.
EDIT: Dat was een no-go. De telefoon werkte inderdaad helemaal goed, alleen contacten waren weg en het E-Mail proces crashte (vermoedelijk omdat deze niet bestond) en dus kon ik geen account syncen. Ik heb alsnog een remove cache/data etc moeten doen. Nu ook nog de Google Tools installeren, is wel zo praktisch om te hebben als je veel gebruik maakt van ....
[ Voor 36% gewijzigd door WHiZZi op 30-11-2010 14:18 ]
Verwijderd
Het is dat ik alles alweer ingesteld heb, maar als ik dit had geweten was ik niet over gegaan op 2.2.1
(heb het zelf nog niet getest)
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=803717
I don't drive fast, I only fly low!

GoT 2.2.1 -> CM6 install -> Google Tools
Telefoon aan en aanmelden zoals gebruikelijk
En google begint voor mij alle apps weer te installeren! Perfect dus en ik hoef niet meer te zoeken. Dit via de default Google "Backup" die er tegenwoordig in zit (en dus perfect werkt)
[ Voor 15% gewijzigd door WHiZZi op 30-11-2010 15:07 ]
als ik dit nu aanzet komen er ook apps terug die ik niet meer gebruik..en dus weer moet de-installeren...
Pixeldensitymod weer toegepast, is toch zeker heel wat anders dan hoe het er stock uitziet.
Nu maar weer druk met alle instellingen!
Oja, notificatiebalk wil ik graag zwart hebben (of een leuke theme is ook welkom), iemand een idee?
Edit1: Zie nu dat je in de CM settings de noti-bar al kan aanpassen
Edit2: Geen topic-zoekfunctie op XDA?
[ Voor 26% gewijzigd door Creadion op 30-11-2010 16:23 ]
Verwijderd
Anders is het nog niet te vergelijken/zien of batterijduur goed/slecht is
Verwijderd
Ik kreeg met CM6 dat balkje wel zwart, maar de letters erin waren ook zwart, die wilde ik van kleur wijzigen maar kon het nergens vindenCreadion schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 16:04:
Zo ook cm6 er maar opgezet, eerste gedachte was "Huh?! Geen market?!", en toen kwam ik er ook meteen achter wat mensen hier in het topic bedoeldden met Google Tools
Pixeldensitymod weer toegepast, is toch zeker heel wat anders dan hoe het er stock uitziet.
Nu maar weer druk met alle instellingen!
Oja, notificatiebalk wil ik graag zwart hebben (of een leuke theme is ook welkom), iemand een idee?
Edit1: Zie nu dat je in de CM settings de noti-bar al kan aanpassen
Edit2: Geen topic-zoekfunctie op XDA?
(dat had ik nl ook, en na een herstart waren de notification tekst weer wit..)
Waar zet je CM6 neer op je SD kaart en moet je die aanroepen in de openrecovery ? (en thats it? :-))WHiZZi schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 15:05:
Woei.. Google is goed bezig
GoT 2.2.1 -> CM6 install -> Google Tools
Telefoon aan en aanmelden zoals gebruikelijk
En google begint voor mij alle apps weer te installeren! Perfect dus en ik hoef niet meer te zoeken. Dit via de default Google "Backup" die er tegenwoordig in zit (en dus perfect werkt)
Verwijderd
Of zit dat standaard in de Motorola-versie van Froyo ingebouwd ofzo?
Openrecovery\updateslocaljoost.nl schreef op woensdag 01 december 2010 @ 12:11:
[...]
Waar zet je CM6 neer op je SD kaart en moet je die aanroepen in de openrecovery ? (en thats it? :-))
daarna Open recovery opstarten en kiezen voor ''apply update'' Na afloop nog even alles wipen/cleanen, rebooten en gaan
(overigens install ook de google apps nog erbij...)
Je kan met de androidiani OpenRecovery system apps verwijderen. Via Root explorer kan dit natuurlijk ook. Aangezien je GOT-Froyo hebt is de vulnerable recovery er al in verwerkt dus hoef je alleen de zip uit te pakken naar de SD kaart en de Recovery is geinstalleerd.Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 12:59:
Ik heb bij mijn vrouw die GOT-froyo erop gezet, nu heeft ze nog steeds dat er allerlei standaard applicaties vanzelf worden opgestart. Een heel hardnekkige is Voice control ofzoiets. Ik kan deze app niet uninstallen en er is ook geen service ofzo die je uit kunt schakelen. Iemand een idee of deze door een andere app word gestart?
Verwijderd
Dit zit inderdaad standaard in.Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 12:59:
Ik heb bij mijn vrouw die GOT-froyo erop gezet, nu heeft ze nog steeds dat er allerlei standaard applicaties vanzelf worden opgestart. Een heel hardnekkige is Voice control ofzoiets. Ik kan deze app niet uninstallen en er is ook geen service ofzo die je uit kunt schakelen. Iemand een idee of deze door een andere app word gestart?
bij cm6 zie ik hem niet meer staan.. maar wat is het het probleem?
de telefoon wordt er niet echt trager van..
als de telefoon echt traag gaat reageren kan je beter even je cache leeg gooien..
kan dus in OR of met quick app cleaner..
Verwijderd
Ik had eerst ook CM6, en daar waren idd de motorola apps eruit gemieterd.Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 14:48:
[...]
Dit zit inderdaad standaard in.
bij cm6 zie ik hem niet meer staan.. maar wat is het het probleem?
de telefoon wordt er niet echt trager van..
als de telefoon echt traag gaat reageren kan je beter even je cache leeg gooien..
kan dus in OR of met quick app cleaner..
Ik ga er maar vanuit dat het continu opstarten van die apps inhoud dat er ergens iets op de achtergrond bezig is continu te checken of die apps wel open staan en ze anders opengooit. Daarnaast heeft de motorola al niet zoveel geheugen. Android zou dat allemaal zelf regelen, maar onnodige acties kosten ook tijd toch?
Ah, ik dacht dat je die alleen kon verwijderen als je de CM6 had, wat natuurlijk een onzinnige conclusie is aangezien CM6 ze al niet meer heeftwmn79 schreef op woensdag 01 december 2010 @ 13:44:
Je kan met de androidiani OpenRecovery system apps verwijderen. Via Root explorer kan dit natuurlijk ook. Aangezien je GOT-Froyo hebt is de vulnerable recovery er al in verwerkt dus hoef je alleen de zip uit te pakken naar de SD kaart en de Recovery is geinstalleerd.
Ik ga het vanavond meteen proberen, thanks
ps. ik heb CM6 eraf gehaald omdat WIFI niet werkte met uitgerekend mijn router (GOT wel)
Verwijderd
Ok, Cronos is iets beter. Tot vanochtend 9 uur aan de oplader gezeten. De telefoon springt net op 10%.Creadion schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 19:18:
Ben benieuwd naar je ervaringen kwa batterijduur
Heb de hele dag Wifi, 3G en Bluetooth aangehad. Touiteur checkt elke 5 min tweets, overclocken doe ik niet aan. 3 telefoontjes gehad, bluetooth gekoppeld met autoradio (rit van 30 min), Youtube filmpje gekeken en een foto gemaakt en verstuurd via email.
Met de GOT en CM6 versie haalde ik 17.00 uur niet eens met Wifi en 3G uit.
Overzicht van Battery Use 8h since unplugged:
41% Display
17% Phone Idle
17% Voice calls
15% Cell standy
8% Wifi
6% Bluetooth
Genoeg details?
[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2010 17:22 . Reden: CM6 toegevoegd ]
Waarom heb je wifi en 3g aan? Puur voor als je buiten bereik van je wifi bent?Verwijderd schreef op woensdag 01 december 2010 @ 17:22:
[...]
Ok, Cronos is iets beter. Tot vanochtend 9 uur aan de oplader gezeten. De telefoon springt net op 10%.
Heb de hele dag Wifi, 3G en Bluetooth aangehad. Touiteur checkt elke 5 min tweets, overclocken doe ik niet aan. 3 telefoontjes gehad, bluetooth gekoppeld met autoradio (rit van 30 min), Youtube filmpje gekeken en een foto gemaakt en verstuurd via email.
Met de GOT en CM6 versie haalde ik 17.00 uur niet eens met Wifi en 3G uit.
Overzicht van Battery Use 8h since unplugged:
41% Display
17% Phone Idle
17% Voice calls
15% Cell standy
8% Wifi
6% Bluetooth
Genoeg details?
Met CM6, 3g alleen als nodig, geen wifi/bluetooth, 30min bellen, paar mailtjes, kwartiertje spelen zit ik rustig op 40% voor de gehele dag momenteel.
Hell / 0
Telkens liep mijn scherm vast, moest ik batterij eruit halen en opnieuw opstarten om hem weer werkend te krijgen.
Tevens was GOT vrij traag, zeker vergeleken met CM6 nu maar dat komt misschien ook omdat ik net een factory reset achter de rug heb.
Vind al die extra's die CM6 met zich mee brengen ook erg mooi en mooi geïntegreerd in de instellingen etc.
Heb CM6 nu 1 dag draaien en de batterij lijkt ook iets langer mee te gaan dan de GOT release maar het is nog te vroeg om hier voor te gaan juichen.
Ik ben in ieder geval al erg blij dat ik m'n batterij vandaag de hele dag heb kunnen laten zitten waar ie hoort. Nu maar hopen dat dit zo blijft.
Nou heb ik gisterenavond nog de conservative module geselecteerd via SetCPU, dus heel realistisch was het batterij verbruik niet. Daarnaast ook 45 min gebeld via BT in de auto (en diverse SMSjes verstuurd). Sync staat uit, Wifi staat uit, gps staat uit en SetCPU heeft geen profielen.
De batterij was gisterenavond (rond 0:00) van volledig opgeladen ('s ochtends 7:15 van de lader af gehaald) tot 40% resterend over gegaan. Met de default GoT zou dit vermoedelijk rond de 10% resterend zijn (daarbij dus wel de conservative module continue geladen)
edit: Ik heb de tools van de CM wiki gedownload en geflashed. Werkt perfect! Ik vond het wel vervelend dat een APK installeren meer dan twee minuten duurde, maar het bleek dat Android al mijn applicaties vanaf de Market opnieuw aan het installeren was
[ Voor 52% gewijzigd door Sebazzz op 02-12-2010 11:25 ]
[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]
Verwijderd
Anyway, ik heb wel de standaard motorola crap eraf gegooid via de Andoidini Openrecovery.
Hopelijk zal ie nu wat stabieler worden (gisteren was ie 6 keer volledig blijven hangen bij gewone acties als bellen en smsen).
Verwijderd
Kan ook met de overclock te maken hebben. Probeer hem anders iets lager te zetten. CM6 staat volgens mij standaard op 900 mhz overclockt.Verwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 13:19:
Gisteren Cronos geinstalleerd. Blijkt dus dat die op CM6 is gebaseerd dus ook hier doet wifi het niet met mijn router thuis
Anyway, ik heb wel de standaard motorola crap eraf gegooid via de Andoidini Openrecovery.
Hopelijk zal ie nu wat stabieler worden (gisteren was ie 6 keer volledig blijven hangen bij gewone acties als bellen en smsen).
Verwijderd
Wel jammer, nu moet ik elke keer Wifi handmatig aan en uit zetten om dingen van het netwerk te plukken. Maar ik hoop toch dat dit issue een keer gefixt wordt.
24 uur zonder op te laden is wel het minimale waar ik op hoop.
Ik ga naar het weekend de FroyoMod eens proberen, die heeft een aantal erg belovende tweaks mbt geheugengebruik en batterijgebruik. Ik hou jullie op de hoogte.
Verwijderd
Ik heb nu Cronos en die staat op 700mhz standaard.wmn79 schreef op donderdag 02 december 2010 @ 14:45:
[...]
Kan ook met de overclock te maken hebben. Probeer hem anders iets lager te zetten. CM6 staat volgens mij standaard op 900 mhz overclockt.
Gisteren niet veel kunnen testen aangezien mijn vrouw der telefoon thuis was vergeten. Maar hij heeft de hele nacht aangestaan met de Cronos-optie om 2G aan te zetten als het scherm uit staat en de telefoon was maar 5% in batterijverbruik gedaald!
Ik heb nu dus wel alle motorola apps eraf laten mieteren EN ik heb alle weather-apps eraf gelaten. Ik heb nu zo'n vermoeden dat die de batterij leegzuigen, ook al staat de update-interval op 3 uur.
Die houd ik in mijn achterhoofd, thanksVerwijderd schreef op donderdag 02 december 2010 @ 14:07:
@Latino: Je zou ook nog FroyoMOD kunnen proberen. Een andere ROM met die vanaf de grond af is opgebouwd. Ik heb er zelf 0,0 ervaring mee maar op xda zijn mensen er redelijk enthousiast over. Misschien lost dat wat problemen op
Die apply update knop, waar kan ik die ergens vindenyonexfreak schreef op woensdag 01 december 2010 @ 13:07:
[...]
Openrecovery\updates
daarna Open recovery opstarten en kiezen voor ''apply update'' Na afloop nog even alles wipen/cleanen, rebooten en gaan
(overigens install ook de google apps nog erbij...)

GoT er afhalen is idd de update.zip en OR mappen er af gooien.
Edit: pas op dat je niet je nandroid backups er af gooit!
[ Voor 15% gewijzigd door Creadion op 03-12-2010 12:32 . Reden: toevoeging ]
Edit:
FroyoMod van xda draait (jeej
edit2:
aarrgg gmail app FC-ed ook... moet dat topic van xda maar eens goed gaan doorspitten
edit3:
(sorry)
no need to worry, zat een gmail update in de market en nu doet ie het gewoon weer
[ Voor 108% gewijzigd door jvvj op 03-12-2010 13:36 . Reden: n00bism ]
Wil dat doen met Universal Androot (1.6.1)
En met SetCPU is het mogelijk om profielen op te slaan toch? Bijvoorbeeld underclock als scherm uit is enzo.
Wil er proberen wat meer batterijtijd uit te persen, dat is natuurlijk altijd fijn...
Met dat Universal Androot kan ik de root ook weer simpel ongedaan maken volgens mij?
Lijkt me handig als binnen nu en een maandje de officiele 2.2 FroYo update wordt uitgebracht..
Zijn er nog issues die ik vergeten ben? Anders ga ik 't zo maar even doen..
Wil het liefst ook Apss2SD nog, maar daarvoor wacht ik die paar weekjes wel op de officiele 2.2 FroYo update.
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
het unrooten zou ik niet weten.
succes