Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@yonexfreak: wmn79 was me voor ;) Ik heb zonder na te kijken de optie toegepast en alle applicaties die ik wilde hebben (behalve gTalk) stonden er nog en alles wat ik niet gebruik was weg dus ik vond het best :P

Ik heb inderdaad ook de patch niet gedaan en alles werkt bij mij ook gewoon. Het duurde één of twee reboots voor hij mijn contacts weer kon laden vanaf google maar nu werkt alles (market, gmail, chrome to phone etc.).

Wat is eigenlijk het nu van die AndroidID? En waar heb je dat documentje vandaan WHiZZi? Ben wel benieuwd wat er precies gebeurd als ik het wil toepassen. Op de blog van G.O.T staat namelijk een hele andere oplossing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-10 00:38
Met het gratis programma Android Device ID uit de market kan je eenvoudig zien of je toestel een Device ID heeft aangemaakt of niet (wat problemen kan verklaren) en het ID mailen naar een email adres, zodat je het later achter de hand hebt. Op de site van GOT staat ook hoe je handmatig de key toe kan voegen m.b.v. Root Explorer.
Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 14:34:
...
Wat is eigenlijk het nu van die AndroidID? En waar heb je dat documentje vandaan WHiZZi? Ben wel benieuwd wat er precies gebeurd als ik het wil toepassen. Op de blog van G.O.T staat namelijk een hele andere oplossing.
Die zip staat ergens in de comments van ene Edgar Castro.
yonexfreak schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 14:26:
[...]

Bedankt, hier ga ik vanavond eens rustig naar kijken en proberen te achterhalen wat de apk files precies inhouden :) (fota.apk doet me niet direct een belletje rinkelen nl :P )
fota.apk staat volgens mij voor Firmware Over The Air het is iig de functie die voor updates checkt bij Motorola. Volgens mij stond in het Remove.cfg bestand van de Timeturn OpenRecovery kort uitgelegd wat de apk's inhouden, dus als je die erbij pakt ben je er snel achter denk ik.

[ Voor 65% gewijzigd door wmn79 op 18-10-2010 14:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-10 16:16
Sebazzz schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 20:43:
[...]

Hoe heb je dat getest? Ik kan prima een foto met flits of video met licht nemen. Het klopt wel dat MotoTorch onder andere nog niet werkt, maar de flits werkt prima voor de toepassingen waar hij eigenlijk voor bedoeld is.
MotoTorch werkt idd niet.

Ik heb niet goed genoeg getest, de LED flash werkt wel. :$

Verder draait alles als een zonnetje. Geen problemen.

chrome-to-phone werkt gewoon zonder patch.

[ Voor 10% gewijzigd door Molybdenum op 18-10-2010 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:59
chrome-to-phone < is dit nu zo heel handige optie :?
Zal vast aan mij liggen maar ik zie er (voor mezelf) zo op 1e oog het nut nog niet helemaal van in hehe :?

(zag dat ik ook geen androidid hebt door toepassen v/d patch..en de update'' werkt hier iig niet..ook na reboot niet..dus gebruik maken v/d functie zit er sowieo nog even niet in ;))

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:04

WHiZZi

Museumdirecteurtje

yonexfreak schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 15:25:
Zal vast aan mij liggen maar ik zie er (voor mezelf) zo op 1e oog het nut nog niet helemaal van in hehe :?
Nou. Als ik op mijn chrome bijvoorbeeld via Google Maps het adres intik waar ik heen wil, dit naar de telefoon stuur kan ik direct op Navigatie klikken.

Dit ipv op de Android de eindlocatie in te tikken in de navigatie :)

Net geprobeerd en dit werkt geweldig ;)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
yonexfreak schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 15:25:

(zag dat ik ook geen androidid hebt door toepassen v/d patch..en de update'' werkt hier iig niet..ook na reboot niet..dus gebruik maken v/d functie zit er sowieo nog even niet in ;))
Op de site van GOT staat ook hoe je het handmatig kan doen. Nadeel hiervan is wel dat je terug moet via een Nandroid van je oude installatie om je Device ID te kunnen zien.

Daarom zit ik nu ook weer even op 2.1 aangezien Titanium Backup mijn registratie file niet meer herkende en ik geen zin had om alle applicaties en instellingen handmatig terug te zetten. Daarnaast "onthield" de market de applicaties die ik in 2.2 installeerde ook niet, de enige die er wel stond en bleef staan was de Gmail app, dus dat was niet echt werkbaar voor mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
hmm vanavond maar eens even een nandroid backupje maken van mn huidige 2.2...dan restoren naar 2.1 en dan even zien wat mn ID is/was... via androidid kan ik dit dan wel handmatig invoeren dus dat is niet zo spannend..

het houdt je wel v/d straat dit! ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NorrOn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-03 12:45
Sebazzz schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 22:36:
[...]

Heb je de OpenRecovery map op je SD kaart verwijderd voordat je de OpenRecovery map uit het zip-archief kopieerde?
Heb de SD kaart eerst geformatteerd voordat ik de OpenRecovery map erop heb gezet. Heb ik al geprobeerd om de vulnerable recovery (CG47) van SHOLS_U2_01.14.0 erop te zetten, maar zonder succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Is er geen makkelijkere manier om je apps te backuppen voor je je /data wiped? Bijvoorbeeld alle apk's in één keer van je systeem te halen zodat je die later gemakkelijk van je SD-kaart weer kunt installeren?

En dan nog een vraagje... is hij eigenlijk Nederlands (de RTEU versie dan)? Niet dat me dat erg veel uitmaakt, maar ik wil het wel graag even weten van tevoren :P

[ Voor 28% gewijzigd door Zinu op 18-10-2010 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nikeau
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 12-03-2021
hoelang zou het gaan duren voordat ik de update over the air kan krijgen? ik denk dat ik daar maar op ga wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Maandje of 1,5 =)

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
eerder 2,5 want ze zeiden einde vh jaar

en het zou ook nog wel eens 2011 kunnen worden

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 09-10 20:04
Ik heb die patch ook niet toegepast, alles werkt. Overigens kan je heel Fota er wel afgooit met deze rom, het is niet alsof je Android 3 krijgt met de Milestone :P
Zinu schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 15:56:
Is er geen makkelijkere manier om je apps te backuppen voor je je /data wiped? Bijvoorbeeld alle apk's in één keer van je systeem te halen zodat je die later gemakkelijk van je SD-kaart weer kunt installeren?
Even via de adb shell:
su
mkdir /sdcard/apkbackup
cp /data/app/* /sdcard/apkbackup/
exit
exit

Bedenk dat als je de apps installeert op je nieuwe Android installatie, je geen market updates krijgt. De beste manier is dus gewoon opschrijven welk apps je hebt.
En dan nog een vraagje... is hij eigenlijk Nederlands (de RTEU versie dan)?
Ja, met Nederlands woordenboek in bij het toetsenbord :)

[ Voor 10% gewijzigd door Sebazzz op 18-10-2010 16:46 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Bedankt voor de snelle antwoorden! Ik ga er vanavond eens goed voor zitten :)

[ Voor 141% gewijzigd door Zinu op 18-10-2010 19:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chainzz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-10 17:42
WHiZZi schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 14:15:
Zojuist mijn orgineel Duitse Milestone ook voorzien van de 2.2.1 update.

Misschien overbodig, maar na deze update en na de GoT 2.2.1 bugfix zut, kun je nog enkele features niet gebruiken zoals Chrome to Android. Dit komt vanwege een Android ID.
Gooi deze patch in de GoT en pas deze toe vanuit GoT :)

Verder misschien ook wel handig voor de mensen met Linux hier. Ik heb mijn Milestone zojuist succesvol geflashed met Linux SBF Flash. Downloaden, chmod +x sbf_flash en dan ./sbf_flash filename.sbf

Je telefoon moet uiteraard in de flash mode staan :)
Na het toepassen van de Android ID patch werkt Chrome to Phone bij mij helaas nog niet. Copy-paste werkt trouwens opeens wel bij mij, heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Ondertussen heb ik een flashlight app gevonden die wel werkt:
TeslaLED. http://www.appbrain.com/a...om.teslacoilsw.flashlight
Afbeeldingslocatie: http://chart.apis.google.com/chart?cht=qr&chs=150x150&chl=market://search%3Fq%3Dpname:com.teslacoilsw.flashlight

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb sinds de update (sinds vanmiddag eigenlijk, gister avond geupdate) wel iets enorm vreemds. Af en toe dan komt er een zacht brommend geluid uit mijn speaker, alsof er een vlieg in vast zit ofzo! Duurt een paar seconde en houdt dan op.
Het gaat ook weg als ik op de powerknop druk.

Iemand enige ervaring mee? Ik dacht (lees vreesde) eerst dat het m'n processor was omdat ik m'n overclock instellingen misschien verpest hadd (800 MHz met 54 vsel) maar ik hoorde net dat het uit de speaker kwam.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Het is gelukt hoor, loopt lekker dat Froyo :) Iemand nog suggesties voor apps die je nu eigenlijk móet hebben (ik heb Chrome to Phone inmiddels al)

@Sebazzz: De flashlight die je kunt kiezen in SwitchPro werkt nog steeds prima. Geen aparte app voor nodig hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hallo,
Ik heb er ook de 2.2.1 opstaan ik loop alleen tegen het probleem aan dat ik mijn usb verbinding niet meer kan veranderen.

dus van alleen opladen naar geheugenkaart openen. kunnen jullie dit wel?

*edit*
ik kom er nu ook achter dat ik ook bijvoorbeeld geen gebruik kan maken van de widgets van curvefish voor de brightness in the stellen, de settings worden niet opgeslagen. auto-rotate werkt ook niet :(

*edit2*

als ik naar instellingen ga en dan naar locatie en beveiligingen en daar de eerste 2 vinkjes zet, terug en opnieuw kijk dan zijn ze gewoon weer uit :s

[ Voor 50% gewijzigd door Verwijderd op 18-10-2010 23:15 . Reden: 2.2.1 natuurlijk :) en edit ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Gooi je update er opnieuw op. Let erop dat je het volgens de handleiding doet. Geen idee wat er bij je mis is gegaan. Probeer eens de RTEU versie te gebruiken ;)

Zelf krijg ik USB tethering niet aan de gang. In Ubuntu werkt het, zoals verwacht, prima. Maar in Windows kan hij de drivers voor de RNDIS Ethernet Data en RNDIS Communications Control niet installeren. Voor de eerstgenoemde vindt ie helemaal geen driver en voor de tweede pakt ie een Microsoft driver maar die werkt niet ("Apparaat start niet (code 10)"). Hebben meer mensen dit probleem? Ik draai Windows 7 Professional 64-bit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ok na een reflash lijkt alles wel goed te gaan, bedankt!
ik had alles al gedaan volgens handleiding maar ik was aan het ****** om mijn android id erin te krijgen. ik denk dat hier ergens iets mis is gegaan. nu lijkt alles ok te zijn :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Ik krijg mijn Android ID ook niet er in...
Ik wilde het gisteren toch maar proberen via aanpassing aan settings.db (ik heb mijn Android ID genoteerd voordat ik begon met flashen), maar aangezien die SQLite Editor niet in de market gevonden kon worden heb ik het bestand even op mijn laptop aangepast en weer in de map gezet. Dat resulteerde in een vastloper in het 'android' laadscherm waardoor ik genoodzaakt was een factory reset te doen en ik kon weer helemaal opnieuw beginnen...

Ik heb nu gewoon die update van die ene Edgar van de blogpost toegepast via Open Recovery... Ik weet niet of dat wel zo'n goede oplossing is, misschien heeft iemand nog suggesties om het settings.db aan te passen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hubhib
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-10 22:35
Ik heb nu sinds 2 dagen ook de G.O.T. 2.2.1 update draaien op mijn milestone, en heb tot nu toe nog geen problemen gehad. Alles lijkt weer net een klein beetje sneller te werken. Ik heb nu bij bijvoorbeeld Gameboid het gevoel dat het net even wat sneller draait dan op 2.1, en ook het scrollen door menu's voelt net iets beter. Hopelijk weten ze in de definitieve versie nog wat snelheidsverbeteringen door te voeren. :9

Enige minpuntje van deze release is dat als ik een foto maak met flits het lijkt alsof hij de foto te snel maakt, waardoor deze wazig wordt, heeft iemand anders hier ook last van?

Ryzen 7 9800X3D | ROG STRIX B650E-F | RTX 5080 AMP | 32GB G.Skill 6000Mhz C30 | Noctua NH-U12A | Samsung 990 Pro 1TB | Samsung 990 Pro 2TB | WD Red Plus 6TB | O11 Dynamic Evo | Corsair RM1000x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zinu schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 11:27:
Ik krijg mijn Android ID ook niet er in...
Ik wilde het gisteren toch maar proberen via aanpassing aan settings.db (ik heb mijn Android ID genoteerd voordat ik begon met flashen), maar aangezien die SQLite Editor niet in de market gevonden kon worden heb ik het bestand even op mijn laptop aangepast en weer in de map gezet. Dat resulteerde in een vastloper in het 'android' laadscherm waardoor ik genoodzaakt was een factory reset te doen en ik kon weer helemaal opnieuw beginnen...

Ik heb nu gewoon die update van die ene Edgar van de blogpost toegepast via Open Recovery... Ik weet niet of dat wel zo'n goede oplossing is, misschien heeft iemand nog suggesties om het settings.db aan te passen?
wat ik heb gedaan is een pull via adb naar c:/ dan sqlite editor gebruikt (google even) en de entry toevoegen. terug plaatsen met adb en reboot.

de eerste keer had ik ook een bootloop. maar nu heb ik het gewoon opnieuw gedaan en werkte het wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Dat heb ik ook gedaan, via sqlite editor en ik kwam in een bootloop en ik bleef erin. Mooi klote dus.
Zijn er wel echt nadelen aan zo'n dummy Android ID? Anders laat ik hem mooi staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 18:18
Werkt opzich prima die 2.2 update alleen is de market bij mij echt niet vooruit te branden.
Heb de market fix al geprobeerd uit de OpenRecovery maar merk geen verbetering.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:04

WHiZZi

Museumdirecteurtje

edit: nvr mind

[ Voor 94% gewijzigd door WHiZZi op 19-10-2010 20:36 ]

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:53
Sebazzz schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 00:55:
Installeren Android 2.2.1 Froyo
[--knip--]
Held! _/-\o_ Ik draai nu ook 2.2.1, de komende dagen maar eens spelen.. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Radiance schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 15:01:
Werkt opzich prima die 2.2 update alleen is de market bij mij echt niet vooruit te branden.
Heb de market fix al geprobeerd uit de OpenRecovery maar merk geen verbetering.
Wat voor market problemen ondervind je dan? Welk toestel? Heb je wel een Android ID ingesteld?

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Zou iemand hier kunnen testen of Soundhound bij jou werkt? Bij mij heeft hij het altijd prima gedaan, maar als ik nu iets zoek, zelfs de meest obvious nummers zo duidelijk mogelijk, krijg ik een scherm met de kop 'Search Results' wat verder helemaal leeg is. Reinstall van de app helpt ook niet.

Misschien ligt het aan deze ROM, ik zou het dus op prijs stellen als iemand dat zou kunnen checken.

[ Voor 4% gewijzigd door Zinu op 19-10-2010 23:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57
Hm, ik heb sinds ik GoT's android 2.2.1 geinstalleerd heb het volgende probleem. Ik heb een lock pattern ingesteld. En af en toe, als ik m'n telefoon uit standby haal, dan reageert m'n touchscreen niet goed. Af en toe kan ik wel een paar bolletjes van de lock pattern aanklikken, maar meestal niet, en al helemaal niet alle bolletjes die ik moet aanklikken op te unlocken. De enige optie is dan het toestel uitzetten en weer opnieuw aanzetten, en dan doet hij het weer.

Iemand met een lock pattern die hetzelfde probleem heeft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 16:20
Zinu schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 23:25:
Zou iemand hier kunnen testen of Soundhound bij jou werkt? Bij mij heeft hij het altijd prima gedaan, maar als ik nu iets zoek, zelfs de meest obvious nummers zo duidelijk mogelijk, krijg ik een scherm met de kop 'Search Results' wat verder helemaal leeg is. Reinstall van de app helpt ook niet.

Misschien ligt het aan deze ROM, ik zou het dus op prijs stellen als iemand dat zou kunnen checken.
Net getest voor je en werkt prima hier op G.O.T froyo

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 18:18
Bananenspin schreef op dinsdag 19 oktober 2010 @ 22:52:
[...]

Wat voor market problemen ondervind je dan? Welk toestel? Heb je wel een Android ID ingesteld?
De Market was gewoon onwijs traag, duurde soms wel een minuut voordat ie de info van een app weergaf.
Probleem heeft zichzelf uiteindelijk opgelost, nu nergens last meer van.

Android ID had ik inderdaad nog niet ingesteld maar dit was niet het probleem want het probleem was al verholpen voordat ik het Android ID had ingesteld, heb het alleen ingesteld om AppBrain weer werkend te krijgen, dat was het enige probleem wat ik ondervond zonder Android ID.

Heb maar gewoon een dummy gebruikt ook, wel een vrij unieke, want had weinig zin een oude nandroid terug te zetten :9

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeanluwie
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 14-09 08:28
kheb een probleem ... denk ik.

Ik heb zowel de rtuk als de rteu kunnen flashen, maar niet alle features van froyo zijn er.
Ik heb bv wel flash en nieuwe gmail en chrometophone, maar ik heb niet de de snelheid zoals in het filmpje staat. Ik haal 837 in quadrant en rond de 8mflops. Hoewel ik vermoed dat die 1ghz draait.
Ik heb ook niet het homescreen zoals ze in dit filmpje laten zien : YouTube: Android 2.2 (FroYo) on Motorola Milestone! (TELUS) . Mijn lijkt meer op het 2.1 scherm.
* buildnumber : shols_u2_05.06.0

het andere probleem is dat de OR2.0 niet werkt.
Ik heb de 1.1 enzo wel kunnen proberen, maar die 2.2.1 krijg ik niet echt opgestart. Hij kan de update.zip doen, en dan heb ik de actergrond van g.o.t. , maar dan krijg ik na een aantal regels de melding van "create apps backup" (exacte melding typ ik deze middag) en daar blijft hij op staan voor aantal minuten.

alvast bedankt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
Dan komt het waarschijnlijk doordat je de optie fix 2.2.1 bugs niet hebt gebruikt uit de Open Recovery.

Verwijder de OpenRecovery map en update.zip van je SD kaart en zet het opnieuw erop. Misschien heb je de map uitgepakt over de eerder OR bestanden heen, dat wil nog wel eens fouten geven.

Kan het filmpje hier niet zien maar na de fix 2.2.1 bugs had ik de Froyo launcher erop. Toen ik daarna nog een data wipe/factory reset deed (omdat het mis ging met het editen van de Android ID) kreeg ik hetzelfde homescreen met daarop nog de android die wat start tips gaf daarvoor had ik dat niet gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Occy74 schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 00:10:
[...]

Net getest voor je en werkt prima hier op G.O.T froyo
Het bleek inderdaad aan die Android ID te liggen, nu werkt hij weer.
Toch bedankt voor de moeite!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mijn 2.2.1 werkt eindelijk lekker, (ok ik heb geen facebook sync maarja dat overleef ik wel)
Ik heb weer eens zitten aanrommelen met de overclock mogelijkheden en ik denk ik zal mijn ervaringen even delen.

om te beginnen is er een nieuwe build uit van de conservative governor http://android.doshaska.net/conservative

aangezien er een aantal dingen anders moeten nu dan in 2.1 bij deze even een overzicht van de stappen die ik heb gedaan om deze governor en een undervolt te instaleren.

Wat te doen?
  • Root je telefoon :)
  • pas de overclock via het GOT menu toe, gebruik het 2.2.1 menu! (max rate en max vsel maken niet uit)
  • Zet de cpufreq_conservative.ko in /system/lib/modules/
    adb push c:/cpufreq_conservative.ko /sdcard/
    adb shell
    su
    mount -o remount,rw -t yaffs2 /dev/block/mtdblock6 /system
    cp /sdcard/cpufreq_conservative.ko /system/lib/modules/
    exit
    exit

• haal de file /system/bin/boot_script/71_overclock.sh van je telefoon af
    adb pull /system/bin/boot_script/71_overclock.sh c:/

of
    adb shell
    su
    cp /system/bin/boot_script/71_overclock.sh /sdcard
    exit
    adb pull /sdcard/71_overclock.sh c:/

• pas deze file aan naar wens voorbeeld staat hieronder (aanpassen naar wens)
  • zet je aangepaste file terug op je telefoon
    adb push c:/71_overclock.sh /sdcard/
    adb shell
    su
    cp -f /sdcard/71_overclock.sh /system/bin/boot_script/
    chmod 755 /system/bin/boot_script/71_overclock.sh
    exit
    exit

• Start je telefoon opnieuw op en klaar!
    adb reboot

mijn file zit er nu als volgt uit:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
#Overclock
insmod /system/lib/modules/overclock.ko
echo 56 > /proc/overclock/max_vsel
echo 1000000 > /proc/overclock/max_rate

#undervolt
echo "1 125000000 18" > /proc/overclock/mpu_opps
echo "2 250000000 20" > /proc/overclock/mpu_opps
echo "3 500000000 30" > /proc/overclock/mpu_opps
echo "4 750000000 42" > /proc/overclock/mpu_opps

echo "0 1000000" > /proc/overclock/freq_table
echo "1 750000" > /proc/overclock/freq_table
echo "2 500000" > /proc/overclock/freq_table
echo "3 250000" > /proc/overclock/freq_table

#insmod /system/lib/modules/cpufreq_interactive.ko
insmod /system/lib/modules/cpufreq_conservative.ko
echo "conservative" > /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_governor
#echo "interactive" > /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_governor

het resultaat van deze file is dat je een conservative governor hebt (dus rustig schalen ipv spongen naar de hoogste clock). verder zijn de volgende clocks aanwezig 250/500/750/1000 en zijn deze lager in voltage.

dus al met al zou dit betere batterij tijden moeten opleveren. (ik kan dit nog niet beloven aangezien ik dit allen pas sinds gister heb draaien)

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2010 08:26 . Reden: foutjes hier een daar :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Om de een of andere reden zegt hij bij
code:
1

"adb: permission denied"

Ik heb tot daar al je instructies tot op de punt opgevolgd (op een exit om uit de su te komen na dan, die ben je denk ik vergeten :)).. ik vergeet waarschijnlijk iets... maar wat?

[ Voor 54% gewijzigd door Zinu op 20-10-2010 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zinu schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 16:08:
Om de een of andere reden zegt hij bij
code:
1

"adb: permission denied"

Ik heb tot daar al je instructies tot op de punt opgevolgd (op een exit om uit de su te komen na dan, die ben je denk ik vergeten :)).. ik vergeet waarschijnlijk iets... maar wat?
Ik heb net even snel alleen dit commando geprobeert maar ik krijg gewoon
C:\adb\tools>adb pull /system/bin/boot_script/71_overclock.sh c:/
24 KB/s (0 bytes in 770.000s)

ik doe niet meer dan bovenstaand commando en bij mij gaat dit gewoon. ik zou als ik jou was even de inhoud controleren van jou mapje.
adb shell
su
ls /system/bin/boot_script/

misschien heet het bestandje bij jou anders..
ik heb wel even de exit's toegevoegd aan de handleiding (die miste inderdaad)

*edit*
wat je anders kan proberen is:
adb shell
su
cp /system/bin/boot_script/71_overclock.sh /sdcard
exit
adb pull /sdcard/71_overclock.sh c:/

laat even horen of dit wel werkt dan pas ik dit zo aan in de originele post

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-10-2010 16:51 . Reden: nog een oplossing :) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
Mochten mensen nog last hebben met het Android_ID en geen beschikking hebben over Rootexplorer & SQLite editor in deze post staat een manier om je android_id in te stellen via adb en de binary uit de update.zip van de GOT site gemaakt door Edgar Castro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Het lijkt wel alsof ADB pull/push gewoon niet werkt hier. Ik kan alles doen hierboven, ook dat "ls /system/bin/boot_script/" werkt gewoon, maar pull/push geeft telkens permission denied...

Misschien mijn SDK eens updaten ofzo. EDIT: En dat is het ook niet.

EDIT2: Het is nu wel gelukt via cp naar sdcard, aanpassen, en weer cp naar system, maar hoe kan ik zien of het gewerkt heeft? :P In SetCPU zie ik geen conservative governor staan. Daarnaast is mijn OC weg (had eerst 1000mhz/58vsel via OR ingesteld, maar dat lijkt nu ook ongedaan...)

[ Voor 44% gewijzigd door Zinu op 20-10-2010 22:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zinu schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 22:09:
Het lijkt wel alsof ADB pull/push gewoon niet werkt hier. Ik kan alles doen hierboven, ook dat "ls /system/bin/boot_script/" werkt gewoon, maar pull/push geeft telkens permission denied...

Misschien mijn SDK eens updaten ofzo. EDIT: En dat is het ook niet.

EDIT2: Het is nu wel gelukt via cp naar sdcard, aanpassen, en weer cp naar system, maar hoe kan ik zien of het gewerkt heeft? :P In SetCPU zie ik geen conservative governor staan. Daarnaast is mijn OC weg (had eerst 1000mhz/58vsel via OR ingesteld, maar dat lijkt nu ook ongedaan...)
waarom jou push pull niet werkt zou ik dus niet weten, maar als je alles goed hebt gedaan dan moet je inderdaad kunnen kiezen uit de conservative gouvernor in setcpu. de overclock is tot 1000 mhz dus.
sorry dat het voor jou niet werkt... ik kijk even mijn post na of ik alles goed heb staan en dan zal ik weer reageren..

*
wat zeker belangrijk is is dat je het overclock bestand aanpast met notepad++ of iets dergelijks.
wat je nog kunt proberen is via het got menu de opverclock removen dan opnieuw toepassen en dan zou je moeten kijken of je nu wel een overclock hebt. dan even kijken 'ls' of 71_overclock' bestaat en dan kun je eigenlijk opnieuw beginnen.

om te controleren of je de stappen goed hebt gedaan zou je met adb een keer 'cat /system/bin/boot_script
/71_overclock.sh' kunnen doen om te kijken of de inhoud wel klopt.

*
ook belangrijk is dat je via het 2.2.1 menu moet gaan in het GOT menu!

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 21-10-2010 08:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
draai nu sinds de release de G.O.T versie en die draait zo goed als feilloos (facebook gebruik ik niet), merk alleen wel dat er toch een battery lek inzit...ging vannacht bedje in met 70% resterend, stap ik vanmorgen bedje uit...telefoon uit...5% resterend nadat deze in de lader werd gezet :?

Als ze dat nog weten op te lossen is het een heerlijke rom :)
(draai overclock op 1000/60 en setcpu op ''interactive'' met 1000/250))

[ Voor 5% gewijzigd door yonexfreak op 21-10-2010 09:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
Klopt heb ik ook last van. Heb het idee dat het weggooien van een aantal system apps nog wel wat helpt maar nog steeds gaat het hard. Het mooiste zou zijn als ze het èn op weten te lossen èn de Battery Manager uit de Braziliaanse rom weten te implementeren in deze Froyo build, die mis ik wel namelijk.

Volgens mij moeten ze dan de settings.apk die erbij (in de zip met APK's) zit vergelijken met degene van GOT Froyo en de stukken met betrekking tot de battery manager overnemen in de GOT Froyo settings.apk Weet zelf niet hoe ik dat het beste aan zou kunnen pakken anders had ik het al geprobeerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Starbolt
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12:26
Ik heb de G.O.T. versie er ook op gezet, en hij draait nu al veel soepeler op de stock cpu-speed van 550 MHz. Problemen met het android_id heb ik niet gehad. Maar ik heb wel van te voren alle apps geuninstalled en alle caches in OpenRecovery geleegd.

Nu wil ik gaan experimenteren met overclocken... 8)
Verwijderd schreef op woensdag 20 oktober 2010 @ 13:50:
mijn 2.2.1 werkt eindelijk lekker, (ok ik heb geen facebook sync maarja dat overleef ik wel)
Ik heb weer eens zitten aanrommelen met de overclock mogelijkheden en ik denk ik zal mijn ervaringen even delen.

om te beginnen is er een nieuwe build uit van de conservative governor http://android.doshaska.net/conservative

aangezien er een aantal dingen anders moeten nu dan in 2.1 bij deze even een overzicht van de stappen die ik heb gedaan om deze governor en een undervolt te instaleren.
Heb je hier vervolgens setcpu voor nodig?? Of is er nog een ander alternatief? Ik heb alleen die OverclockWidget gevonden.

Eigenlijk zou het mooiste zijn als je helemaal geen applicatie nodig hebt om de clocksnelheden te laten aanpassen aan demand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Verwijderd schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 08:19:
[...]

waarom jou push pull niet werkt zou ik dus niet weten, maar als je alles goed hebt gedaan dan moet je inderdaad kunnen kiezen uit de conservative gouvernor in setcpu. de overclock is tot 1000 mhz dus.
sorry dat het voor jou niet werkt... ik kijk even mijn post na of ik alles goed heb staan en dan zal ik weer reageren..

*
wat zeker belangrijk is is dat je het overclock bestand aanpast met notepad++ of iets dergelijks.
wat je nog kunt proberen is via het got menu de opverclock removen dan opnieuw toepassen en dan zou je moeten kijken of je nu wel een overclock hebt. dan even kijken 'ls' of 71_overclock' bestaat en dan kun je eigenlijk opnieuw beginnen.

om te controleren of je de stappen goed hebt gedaan zou je met adb een keer 'cat /system/bin/boot_script
/71_overclock.sh' kunnen doen om te kijken of de inhoud wel klopt.

*
ook belangrijk is dat je via het 2.2.1 menu moet gaan in het GOT menu!
Ik heb het even op een andere PC geprobeerd met Vista 32 bit, daar lukt wel alles gewoon. Het lag dus waarschijnlijk aan het feit dat ik een 64 bit OS draai.

Het probleem is echter dat hij het nog steeds niet doet. Ik heb het idee dat er iets fout gaat bij het aanpassen van het bestand. Zou jij zo vriendelijk willen zijn jouw 71_overclock.sh ergens te uploaden? ik gebruik toch jouw instellingen :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Zinu schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 21:46:
[...]

Ik heb het even op een andere PC geprobeerd met Vista 32 bit, daar lukt wel alles gewoon. Het lag dus waarschijnlijk aan het feit dat ik een 64 bit OS draai.
Ik draai Windows 7 64-bit, adb werkt prima. Op Ubuntu 64-bit ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Toch vreemd dan dat hij dat bij mij echt verrekt. Ach ja, kleine moeite om even op een andere laptop aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mawlana
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 13:53
yonexfreak schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 09:22:
draai nu sinds de release de G.O.T versie en die draait zo goed als feilloos (facebook gebruik ik niet), merk alleen wel dat er toch een battery lek inzit...ging vannacht bedje in met 70% resterend, stap ik vanmorgen bedje uit...telefoon uit...5% resterend nadat deze in de lader werd gezet :?
Ah, ik ben dus niet de enige. Vanochtend om 9 uur de telefoon van de lader afgehaald. Vervolgens heb ik ongeveer een halfuur lang wat apps zitten installeren/verwijderen e.d. (met WiFi aan). Daarna heb ik 'm weer weggelegd tot een uur of 1 (scherm stond UIT).

Wil ik m'n mail lezen staat de batterij nog op 20% resterend... :X Morgen maar nog eens testen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Ik heb het zojuist nog eens helemaal opnieuw geprobeerd, maar hij wil maar niet.
Ik pas de overklok toe via OR (2.2.1 menu), deze werkt ook gewoon prima als ik de telefoon opstart in Android zelf. Ik volg je stappenplan op de voet maar toch krijg ik weer telkens na adb reboot een CPU die loopt op 550/250 (stock, overklok weg) zonder conservative governor.

Zie hier ook mijn 'cmd log', ik doe toch alles goed?
Afbeeldingslocatie: http://i53.tinypic.com/qr0mtf.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
sylvesterrr schreef op donderdag 21 oktober 2010 @ 23:43:
[...]

Ah, ik ben dus niet de enige. Vanochtend om 9 uur de telefoon van de lader afgehaald. Vervolgens heb ik ongeveer een halfuur lang wat apps zitten installeren/verwijderen e.d. (met WiFi aan). Daarna heb ik 'm weer weggelegd tot een uur of 1 (scherm stond UIT).

Wil ik m'n mail lezen staat de batterij nog op 20% resterend... :X Morgen maar nog eens testen.
wifi: het viel me op dat bij een wifi netwerk waar ik normaal gebruik van maak, maar dat even niet reageerde, dat de telefoon continu verbinding probeert te maken.
normaal was het zo dat die dat maar af en toe deed. als hij idd continu probeert te verbinden met een netwerk dat geen zin heeft, dan is de batterij snel leeg. ik heb toen wifi op de foon uitgezet. zal vandaag eens wifi aanlaten en kijken hoe snel het gaat. (hopen dat dat netwerk nog steeds slecht reageert).

ik heb verder totaal geen issues met deze firmware. werkt als een zonnetje. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
maakt denk weinig verschil...tenminste ik werk zelf 99% zonder wifi aan...en de batterij loopt nog steeds vrij rap leeg ;-) :)

op xda geeft iemand de tip om bij ''setcpu'' een profiel aan te maken waarbij je de processor omlaag moet schroeven bij ''screen off''....heb het zelf net ingesteld dus kan nog niet aangeven of dit enig verbetering geeft...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Dat werkt zeker. Ik heb het in mijn tijd voor deze nieuwe Froyo altijd gehad (terugklokken bij scherm uit). Ik had in het begin dan ook zeer slechte battery life, maar sinds ik dat weer ingesteld heb is het weer een stukje beter.

Logisch ook, anders draait ie gewoon 1000mhz alleen maar om te syncen. Ik heb hem mooi op 125min/250max staan bij Screen Off.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Bij laptops is het zo dat de conservative cpu governor niet zuiniger, sterker nog, een stuk energieslurperder is dan ondemand. Dit omdat de CPU langer uit idle state is, en dus meer energie gebruikt. Hoe zit dit met ARM processors, want dan kan je pas goed kiezen of conservative een goede keus is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
Zinu schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 13:57:
Dat werkt zeker. Ik heb het in mijn tijd voor deze nieuwe Froyo altijd gehad (terugklokken bij scherm uit). Ik had in het begin dan ook zeer slechte battery life, maar sinds ik dat weer ingesteld heb is het weer een stukje beter.

Logisch ook, anders draait ie gewoon 1000mhz alleen maar om te syncen. Ik heb hem mooi op 125min/250max staan bij Screen Off.
was het niet zo dat 125mhz te laag was voor de milestone om goed te kunnen werken :? (meen ergens gelezen te hebben dat 250mhz wel het minimum was...)

Ben benieuwd hoe het dit weekend gaat, op werk ligt de foon toch meestal aan de lader dus vertrek ik altijd met 100% batterij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
yonexfreak schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 14:29:
[...]

was het niet zo dat 125mhz te laag was voor de milestone om goed te kunnen werken :? (meen ergens gelezen te hebben dat 250mhz wel het minimum was...)
Werkte bij mij op 2.1 prima, op 2.2.1 nog niet geprobeerd. Sommige mensen hadden dat telefoontjes en sms'jes niet altijd aankwamen, maar hier heb ik geen problemen mee gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zinu,

ik snap niet helemaal waarom het niet zou werken bij jou ik kan eigenlijk niets zien wat je niet goed zou doen. het enige wat ik me kan bedenken is dat je de verkeerde line breaks gebruikt in het bestand

bij deze mijn overclock file.
http://www.multiupload.com/ACAXBGMPSH

hopelijk helpt je dit nog op de juiste weg.

dan was er nog ergens een vraag of je setCPU nodig hebt;

het is niet nodig maar wel aan te raden (hij is via de develloper site gratis te downloaden) hiermee maak je bepaalde profielen aan en ik gebruik ook dat hij bij 'screen off' naar 250mhz max gaat.

*edit*
je kan hier nog even naar kijken, ik probeer je te helpen maar ik weet niet meer goed hoe haha :P
dus even controleren als je deze twee commando's doet nadat je klaar bent of je dan dezelfe output krijgt.
# cat /system/bin/mot_boot_mode
cat /system/bin/mot_boot_mode
#!/system/bin/sh
export PATH=/system/bin:$PATH
/system/bin/mot_boot_mode.bin
for BOOT in "/system/bin/boot_script/"*.sh; do
        .$BOOT
done# cat /system/bin/boot_script/71_overclock.sh
cat /system/bin/boot_script/71_overclock.sh
#Overclock
echo 56 > /proc/overclock/max_vsel
echo 1000000 > /proc/overclock/max_rate

#undervolt

echo "0 1000000" > /proc/overclock/freq_table
echo "1 750000" > /proc/overclock/freq_table
echo "2 500000" > /proc/overclock/freq_table
echo "3 250000" > /proc/overclock/freq_table

#echo "interactive" > /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_governor#

[ Voor 79% gewijzigd door Verwijderd op 22-10-2010 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
In deze comment op het GOT blog wordt het juist erg afgeraden om SetCPU te gebruiken op de nieuwe rom.

Heb zelf SetCPU er niet op staan omdat ik al vaker had gelezen dat SetCPU zelf ook aardig wat batterij gebruikt om die profielen te gebruiken (het draait altijd mee om te bepalen welk profiel nodig is).

Het verwijderen van een aantal system apps wil ook nog wel eens helpen om batterijgebruik te verminderen. Daarom gooi verwijder ik altijd zo snel mogelijk de applicaties uit de system map waar ik toch niks mee doe, zoals cardock, IMEtutorial, personalportal, simtoolkit etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Hmm dat klinkt op zich logisch, wmn79.
Heeft die conservative governor nog wel echt zin zonder SetCPU, Kennetjuh? Of loopt hij zonder dergelijke software gewoon altijd op de ingestelde snelheid van OR?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
Volgens mij wel hoor, als je naar de update.zips kijkt die bij de eclairmod zaten zie je dat het steeds vier snelheden zijn waartussen geschakeld word afhankelijk van de load van je telefoon. Met SetCPU kan je het alleen zelf verder tweaken. Dus wanneer je bijvoorbeeld nog 20% batterij hebt dat de CPU dan nooit hoger geclockt wordt dan bv 550 om batterij te besparen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KiefDelicious
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 08-10 17:38
Er is een nieuw project van Chainfire van XDA-Developers, dit ziet er veel belovend uit. Ik heb de applicatie geinstalleerd op mijn Milestone en tot nu toe werkt het prima. Hopelijk houdt mijn batterij het nu een stuk beter uit. Ik hou jullie op de hoogte.

SuperPower
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=807989

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Verwijderd schreef op vrijdag 22 oktober 2010 @ 15:02:
Zinu,

ik snap niet helemaal waarom het niet zou werken bij jou ik kan eigenlijk niets zien wat je niet goed zou doen. het enige wat ik me kan bedenken is dat je de verkeerde line breaks gebruikt in het bestand

bij deze mijn overclock file.
http://www.multiupload.com/ACAXBGMPSH

hopelijk helpt je dit nog op de juiste weg.

dan was er nog ergens een vraag of je setCPU nodig hebt;

het is niet nodig maar wel aan te raden (hij is via de develloper site gratis te downloaden) hiermee maak je bepaalde profielen aan en ik gebruik ook dat hij bij 'screen off' naar 250mhz max gaat.
Nu doet hij het wel, met jouw bestand. Mooi. Misschien toch iets fout gegaan bij het aanpassen in Notepad++. Al moet ik zeggen dat ik deze ook ook ff het cpu_conservative.ko bestandje uit de zip gepakt ipv de losse op die website van de developer. God weet welke van de twee problemen opleverde.

Ik houd mooi SetCPU erbij in read-only mode zodat ik kan kijken of alles nog wel goed gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zinu schreef op zondag 24 oktober 2010 @ 19:33:
[...]

Nu doet hij het wel, met jouw bestand. Mooi. Misschien toch iets fout gegaan bij het aanpassen in Notepad++. Al moet ik zeggen dat ik deze ook ook ff het cpu_conservative.ko bestandje uit de zip gepakt ipv de losse op die website van de developer. God weet welke van de twee problemen opleverde.

Ik houd mooi SetCPU erbij in read-only mode zodat ik kan kijken of alles nog wel goed gaat.
Super dat je het uiteindelijk werkend hebt gekregen!

Ik heb nog wat veranderd zelf omdat ik met 2.2 1000 mhz echt niet nodig heb.
ik heb nu clocks op 125/250/500/750 en vsels op 18/20/30/42 dus nu loopt ie max op 750@42vsel.
een stuk zuiniger en nog steeds erg snel.

ook ik heb setcpu eraf gehaald omdat ik al die profielen ook niet nodig heb, hij klokt op stand-by toch niet hoger dan 250 dus daar heb ik geen profiel voor nodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Ach ik heb SetCPU er nog steeds op staan, zonder root-access. Zo kan ik af en toe eens kijken of alles nog werkt zonder dat SetCPU zelf in mijn instellingen kan klooien. Zonder root-access draait 'ie namelijk gewoon read-only.

Maarre... hoe ziet jouw 71_overclock.sh er precies uit met die instellingen? Zou je die ook kunnen uploaden? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zinu schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 12:29:
Ach ik heb SetCPU er nog steeds op staan, zonder root-access. Zo kan ik af en toe eens kijken of alles nog werkt zonder dat SetCPU zelf in mijn instellingen kan klooien. Zonder root-access draait 'ie namelijk gewoon read-only.

Maarre... hoe ziet jouw 71_overclock.sh er precies uit met die instellingen? Zou je die ook kunnen uploaden? :+
hahah geen probleem
http://www.multiupload.com/1FDDKTYU5J
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
#Overclock
echo 42 > /proc/overclock/max_vsel
echo 750000 > /proc/overclock/max_rate

#undervolt

echo "0 750000" > /proc/overclock/freq_table
echo "1 500000" > /proc/overclock/freq_table
echo "2 250000" > /proc/overclock/freq_table
echo "3 125000" > /proc/overclock/freq_table

#echo "interactive" > /sys/devices/system/cpu/cpu0/cpufreq/scaling_governor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Hoge uptime met de 2.2.1 rom, nog geen reboots gehad. Wifi driver nog niet gecrasht. Ik ben verbaast.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
idem hier. hartstikke stabiel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Bedankt!
Sebazzz schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 15:28:
Hoge uptime met de 2.2.1 rom, nog geen reboots gehad. Wifi driver nog niet gecrasht. Ik ben verbaast.
Klopt, hier draait ie ook erg stabiel. Ik moet wel af en toe rebooten omdat LauncherPro telkens crasht, maar aangezien de oplossing daar zo simpel voor is kan ik daar wel mee leven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Ik heb net even gereboot vanwege de Android market, maar dit lijkt mijn probleem niet te zijn. Jammer, nieuw record voor uptime dan maar :P

LauncherPro draai ik ook, geen reboot voor nodig hoor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Ik krijg het na een tijdje gebruik. Dan moet LauncherPro alle widgets opnieuw laden, zelf als ik bijvoorbeeld snel een sms'je gelezen heb. Als ie dat telkens moet doen schiet dat niet echt op, dus moet ik rebooten om te zorgen dat hij zichzelf niet meer telkens afsluit.

Toch vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Je kunt eventueel even in 'Memory usage settings' kijken hoe caching geregeld is. Het maakt toch niet zoveel uit trouwens dat widgets opnieuw geladen worden soms of begrijp ik het verkeerd?

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Hoe staan je instellingen?

Ik noem de belangrijkste bij mij op:
Keep in memory
Enable scrollable widget
Motorola Droid Hack
• Number of screens: 7
Enable auto-rotation
Use homescreen caches
• Cache type: Compressed
Build caches as needed
Clear caches on exit
Prevent force-closes
Use 3D drawer
Kixtart schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 19:27:
Je kunt eventueel even in 'Memory usage settings' kijken hoe caching geregeld is. Het maakt toch niet zoveel uit trouwens dat widgets opnieuw geladen worden soms of begrijp ik het verkeerd?
Widgets gaan altijd wat traag, met uitzondering van LP-widgets.

[ Voor 29% gewijzigd door Sebazzz op 25-10-2010 19:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Kixtart schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 19:27:
Nou ja, als hij elke keer als ik terugkeer naar het homescreen alles weer opnieuw moet laden (wat toch 5+ seconden duurt) is dat toch ook niet echt ideaal.
Sebazzz schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 19:30:
Hoe staan je instellingen?

Ik noem de belangrijkste bij mij op:
Keep in memory
Enable scrollable widget
Motorola Droid Hack
• Number of screens: 7
Enable auto-rotation
Use homescreen caches
• Cache type: Compressed
Build caches as needed
Clear caches on exit
Prevent force-closes
Use 3D drawer

[...]

Widgets gaan altijd wat traag, met uitzondering van LP-widgets.
Mijn instellingen zijn toch grotendeels hetzelfde. Welke preset gebruik je (onder Advanced Settings -> Memory Usage Settings -> Memory Usage Preset)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Light, maar de preset heeft alleen effect op de standaard instelling van de rest van de geheugeninstellingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
om 1 of andere onbekende reden heb ik dat sinds vandaag telefoon volledig vastloopt/reset als ik een sms maak (in handcent sms) :?

erg irritant, nu moet ik in lange sms regelmatig opslaan als concept om niet elke x opnieuw te moeten beginnen.

iemand tips om dingen te controleren?

Heb overigens wel dat de markt problemen opgelost zijn, maar appbrain niet (maybe vw die androidid bug..wel met OR androidID teruggezet..)

draai de GOT2.2.1 ter info..maar was vast wel duidelijk ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Ben ik de enige die niet onverdeeld positief is over de got 2.2.1? Batterij is toch wel echt een stuk sneller leeg, dit ondanks superpower (wat een vrij geniale app is!!) en de lock pattern werkt niet goed, zoals ik al eerder vermeld heb. Bovendien vind ik de voordelen van 2.2.1 niet opwegen tegen de nadelen momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• babobo1977
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik was erg te spreken over 2.2.1 echter had ik last van een scherm wat na een telefoontje niet reageert, best lastig als je in het buitenland zit en je krijgt de voicemail van iemand die je aan het bellen bent (ik kon dus niet ophangen en moest de batterij er snel uithalen). Ik ben weer terug naar 2.1 gegaan. Goed kunnen bellen is nog steeds belangrijker dan wat extra snelheid.
Morgoth schreef op dinsdag 26 oktober 2010 @ 22:40:
Ben ik de enige die niet onverdeeld positief is over de got 2.2.1? Batterij is toch wel echt een stuk sneller leeg, dit ondanks superpower (wat een vrij geniale app is!!) en de lock pattern werkt niet goed, zoals ik al eerder vermeld heb. Bovendien vind ik de voordelen van 2.2.1 niet opwegen tegen de nadelen momenteel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Dat probleem met het lock pattern is inderdaad breder dan ik dacht. Touch screen werkt uberhaupt af en toe niet goed, maar met name vanuit het lock screen (ongeacht of ik een pattern gebruik of niet). Maar soms werkt hij ineens ook niet meer vanuit een normaal scherm. Ga hem ook terugzetten naar 2.1, als ik tijd heb, en dat duurt nog paar dagen denk ik. Dus ik ga me de komende dagen even flink lopen ergeren ;).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
Morgoth schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 10:11:
Dat probleem met het lock pattern is inderdaad breder dan ik dacht. Touch screen werkt uberhaupt af en toe niet goed, maar met name vanuit het lock screen (ongeacht of ik een pattern gebruik of niet). Maar soms werkt hij ineens ook niet meer vanuit een normaal scherm. Ga hem ook terugzetten naar 2.1, als ik tijd heb, en dat duurt nog paar dagen denk ik. Dus ik ga me de komende dagen even flink lopen ergeren ;).
Heb zelf de CM6 rom erop en ben er wel tevreden over, enige grote nadeel is batterij verbruik.

Heb Superpower geïnstalleerd maar kwam erachter dat dat bij mij zorgde voor af en toe een heleboel "lag" (zoals dat zo mooi heet) en mijn touchscreen die minder reageerde. Heb daarom Superpower maar weer gedeinstalleerd. Wel jammer want vooral de functionaliteit van dataverbinding uitzetten bij screen off vond ik wel erg prettig. Het hele idee van het programma vind ik ook erg goed, alleen werkt het voor mij dus nog niet zoals het hoort.

Misschien dat het deinstalleren van Superpower bij jou ook het touchscreen probleem verhelpt Morgoth.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Voor die gene die met 2.2.1 toch hun Facebook fotos willen syncen, ik kwam de app "SyncMyPix" tegen in de market. Vergt iets meer tijd dan als het automatisch gaat maar dan heb je wel één van de problemen van 2.2.1 opgelost. Nu de laatste kleine dingetjes nog fixen en dan is ie perfect :) (al zie ik dat niet iedereen het daar mee eens zal zijn :P)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
Zinu schreef op maandag 25 oktober 2010 @ 19:35:
[...]

Nou ja, als hij elke keer als ik terugkeer naar het homescreen alles weer opnieuw moet laden (wat toch 5+ seconden duurt) is dat toch ook niet echt ideaal.

[...]

Mijn instellingen zijn toch grotendeels hetzelfde. Welke preset gebruik je (onder Advanced Settings -> Memory Usage Settings -> Memory Usage Preset)?
hmm dit probleem heb ik nu ook en ben ookal aan experimenteren met allerlei instellingen maar tot heden nog geen vaste oplossing gevonden ...helaas :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Accu is idd vrijsnel leeg bij 2.2.1, ik zit nu elke dag aan de lader, dat is geen vooruitgang. Kwa snelheid vind ik het ook maar middelmatig, bij vlagen is hij sneller (komt ook door setcpu--> verlaging snelheid indien idle). Setcpu heb ik nu wel nodig maar had gedacht dat een 500mhz 2.2 evengoed zou werken als een 800 mhz 2.1. Ik ben benieuwd naar de officiele 2.2 rom. (werk nu op een 1000mhz 2.2 by the way :P)

[ Voor 5% gewijzigd door D0gtag op 28-10-2010 12:55 ]

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Inderdaad, ik had ook wel verwacht dat hij iets sneller zou zijn. Ik heb hem ook maar weer naar 1GHz geklokt omdat hij anders toch niet altijd even snel is.

Hopen dat dat in de officiële ROM beter is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Zinu schreef op donderdag 28 oktober 2010 @ 14:27:
Inderdaad, ik had ook wel verwacht dat hij iets sneller zou zijn. Ik heb hem ook maar weer naar 1GHz geklokt omdat hij anders toch niet altijd even snel is.

Hopen dat dat in de officiële ROM beter is.
Niet alleen dat, wat blijkt nu ik ben nauwelijks bereikbaar voor mensen, me werkgever zat met zijn handen in het haar (hihihihi) ik maar hem de schuld geven, want mijn telefoon is superieur :P. Gewoon deze rom dus... terug naar 2.1.

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:33

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik denk dat het tekort aan werkgeheugen er toch voor zorgt dat 2.2 niet te verwachte snelheidsboost oplevert. Het is zeker niet vergelijkbaar met een desire op 2.2. En ik weet dat het allemaal nog beta is ;) Maar ben bang dat de algemene performance onder 2.2 toch niet veel beter dan de beta ROMS zal worden.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik zie hier geen verwijzingen naar Universal Androot. Dat is een tooltje om met 1 klik je MM te rooten. Zelfs ik kon dat :)
Is niemand er mee bekend of zijn daar serieuze problemen mee of iets dergelijks?

Ik wilde daarna een overclock utility installeren, maar hierna reboote de telefoon, dus misschien istie toch niet 100%?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
Ben ook weer vrolijk terug naar got 2.1, kan tenminste weer m'n telefoon van z'n lock screen afhalen ;). En moet zeggen dat ik de extra froyo opties eigenlijk niet zo gek veel mis. Enige is chrome to phone voor die paar keer per jaar dag ik een zelf uitgestippelde route naar m'n navigatie wil sturen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Nou, ik moet zeggen dat ik wel heel erg blij ben met Apps2SD in Froyo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 10-10 10:27
Hmmzz, ik had mijn Milestone nog niet handmatig de laatste update (van een maand geleden?) gegeven omdat ik altijd dacht dat je 'em dan weer opnieuw moest rooten. Gister gaf de Milestone aan dat er een update was (joh...) en heb het toch maar gedaan.

Goed, nu dus de laatste versie van 2.1 als het goed is. En het lijkt erop dat ik nog steeds root access heb. Maarrrr, als ik nu Milestone Overclock wil laden voor het overclocken blijft 'ie steeds hangen :? Heb meer mensen hier last van gehad? Ik heb de app al verwijderd en er weer opgezet maar dat loste niets op. De foon rebooten ook niet... :-(

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Je hebt een andere kernel nodig met een ander adres waar de kernelmodule op moet inhaken, stond hier ergens in het topic vermeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
Sebazzz schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 17:05:
Je hebt een andere kernel nodig met een ander adres waar de kernelmodule op moet inhaken, stond hier ergens in het topic vermeld.
Gaat om Android 2.1 (Eclair) dus ander adres is volgens mij niet nodig.

@Rossi46: Ik zou toch opnieuw rooten als ik jou was, denk dat het daar mis gaat.

[ Voor 12% gewijzigd door wmn79 op 02-11-2010 18:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
wmn79 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 18:52:
@Rossi46: Ik zou toch opnieuw rooten als ik jou was, denk dat het daar mis gaat.
Nou, ik doe m'n best om opnieuw te rooten maar het wilt niet echt lukken :?

Ik probeer zo goed mogelijk de guide in de OP te volgen. Dat houdt in dat ik netjes RSD Lite heb gedownload, het benodigde sbf-bestand, de Androidini Open Recovery heb gedownload en op de SD-kaart gezet, de boatloader gestart, de boatloader versie heb opgeschreven (90.73), RSD-lite gestart, het sbf-bestand geselecteerd en daarmee "geflasht" totdat er PASS staat, wederom opgestart in de boadloader (waarom eigenlijk?), daarna de telefoon opgestart in boadloadermodus, via de knopjes in het command menu gekomen, "apply sdcard:update.zip" en dan krijg ik dit...

E: can't open /cache/recovery/command

-- Install form sdcard...
Finding update package...
Opening update package...
Verifying update package...
E:EOCD marker occurs after start of EOCD
E:signature verification failed
Installation aborted.

Wat doe ik fout? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Rossi46 schreef op woensdag 03 november 2010 @ 13:02:
[...]

Nou, ik doe m'n best om opnieuw te rooten maar het wilt niet echt lukken :?

Ik probeer zo goed mogelijk de guide in de OP te volgen. Dat houdt in dat ik netjes RSD Lite heb gedownload, het benodigde sbf-bestand, de Androidini Open Recovery heb gedownload en op de SD-kaart gezet, de boatloader gestart, de boatloader versie heb opgeschreven (90.73), RSD-lite gestart, het sbf-bestand geselecteerd en daarmee "geflasht" totdat er PASS staat, wederom opgestart in de boadloader (waarom eigenlijk?), daarna de telefoon opgestart in boadloadermodus, via de knopjes in het command menu gekomen, "apply sdcard:update.zip" en dan krijg ik dit...

E: can't open /cache/recovery/command

-- Install form sdcard...
Finding update package...
Opening update package...
Verifying update package...
E:EOCD marker occurs after start of EOCD
E:signature verification failed
Installation aborted.

Wat doe ik fout? :?
Waarom probeer je dit niet?
One-click-root

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-10 19:25
@Rossi46: Dat scheelt me een hoop schrijfwerk ;) Ik log net in om exact ditzelfde probleem voor te leggen.

Na een paar maanden wat andere telefoons te hebben gehad ben ik nu toch weer terug bij m'n geliefde Milestone (moet m'n sig nog aanpassen). De man met wie ik telefoontje heb geruild heeft de Milestone ook geupdate naar de laatste versie van 2.1update1.

Resultaat? Exact het zelfde verhaal als bij Rossi. Rooten of openrecovery is niet mogelijk met zelfde meldingen. Terwijl het op m'n vorige steen altijd zonder problemen lukte.

Geprobeerd met meerdere versies van RSD, vulnerable recovery's, update.zippers en verschillende computers. Altijd hetzelfde resultaat.

Zoektocht op internet brengt me vooral op diezelfde problemen toen 2.1 nog niet rootable was, en het algemene advies was dan ook teruggaan naar 2.01. Nog niemand gezien die het probleem nu pas heeft :s

Ed: @LaTiNo: Bedankt. Dat werkt in ieder geval. Het belangrijkst is nu gebeurd. Jammer dat openrecovery dan nog niet lukt. Wellicht heeft iemand een oplossing...

[ Voor 8% gewijzigd door Silvin op 03-11-2010 13:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Ook bij mij heeft de one-click-root gewerkt! Overigens bleek mijn Milestone gewoon nog geroot te zijn... Helaas werkt Milestone Overclock nu wéér niet. Ik snap er niets :/ En baal er ook echt goed van want m'n foon is nu weer zo traag en laggy als wat, terwijl het via de overclock functie een super fijn en soepel apparaat is :-(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Silvin
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 10-10 19:25
Hmm, bij mij werkt Milestone Overclock (en setcpu) wel. Maar mijn Milestone was dan ook niet rooted toen de update plaats vond.

Wat werkt er niet aan Milestone Overclock?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
wmn79 schreef op dinsdag 02 november 2010 @ 18:52:
[...]

Gaat om Android 2.1 (Eclair) dus ander adres is volgens mij niet nodig.
Juist wel, omdat je wel twee kernels heb. Je hebt de xxxx.31 en de xxxx.36 kernel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
Silvin schreef op woensdag 03 november 2010 @ 16:49:
Hmm, bij mij werkt Milestone Overclock (en setcpu) wel. Maar mijn Milestone was dan ook niet rooted toen de update plaats vond.

Wat werkt er niet aan Milestone Overclock?
Milestone Overclock blijft hangen als ik op de Load Module klik. De button wordt geel (ingedrukt) en dat is het...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Probeer dan eens je overclock via OpenRecovery... Zo dus: Verwijderd in "[Motorola Milestone] Rooten & Custom ROM's"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Taartvarken
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 24-09 10:17
Als ik mijn telefoon root, kan ik dan straks zonder problemen de officiele 2.2 firmware installeren?
Pagina: 1 ... 14 ... 21 Laatste