Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
ik had hetzelfde, meeste apps kunnen niet verplaatst worden, en de paar waarmee het kan, geven een error

heb vervolgens in open recovery zitten spelen met het apps2sd hack menu, maar dat ging niet goed
heb de sd card laten splitten, vervolgens apps2sd geinstalleerd
(eerst geprobeerd zonder splitten, toen kreeg ik niks dan forced closed meldingen na het opstarten)

daarna nogmaals geboot, maar toen deed ie niks meer (moto logo bleef staan, verder gebeurde er niks)

vervolgens install boothack gedaan, hielp ook al niet

weet eigenlijk niet wat ik moet doen om dit nu te fixen...

edit: via restore menu apps2sd verwijderen hielp ook al niet

heb maar een nandroid restore gedaan

[ Voor 8% gewijzigd door JarlSX op 31-08-2010 10:54 ]

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:59
zal vermoedelijk wel te maken hebben met de 2.1 kernel en de nog niet bugloze 2.2 software :)

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Werkt Chrome-to-Phone eigenlijk op MotoFrenzy? Heb er laatst mee gespeeld op de Desire van m'n broertje en dat is toch ook wel een leuk speeltje.

Ik denk dat ik em vanavond toch ook maar eens ga proberen. Hebben degene die MotoFrenzy hebben draaien en een UK model hebben nog problemen ondervonden met ontvangst enzo? Op XDA geeft ie aan dat je een aantal files apart moet houden en weer terug moet zetten om er voor te zorgen dat alles naar behoren blijft werken....maarja ik ben liever lui dan moe :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bwaaah wat wat is dat MotoFrenzy ongelofelijk snel! _/-\o_ Nu doet het steentje eindelijk wat ie moet doen :D

• yonexfreak
hou er rekening mee dat er standaard een overclock geladen is he ;)
(die ik wel veranderd heb van vsel72 naar vsel64..)

Merk overigens wel dat de gmail notifier tool geen ledje laat knipperen in de door mij gewenste kleur. (sterker nog...ik zie 0 ledknippers :P)

Verwijderd

Aha dat verklaart al een boel, maar toch :p vannacht is wel ineens m'n batterij helemaal leeg gelopen (van 80%) en moest hij vanmorgen 5 keer rebooten voor ie weer iets wilde doen :s Hopelijk is dat eenmalig.

@ yonexfreak: Hoe heb je de instellingen van je overclock veranderd? Via OpenRecovery? Mij Overclock applicate werkt namelijk niet...ik geef em root acces en dan zegt ie dat ie het niet heeft (ik heb al eens eerder over zo'n probleem gelezen, dat moet ik nog even uitzoeken). Ik heb ook de overclock aangezet via Gscript maar dat leek ook niet te werken. Als je het via OpenRecovery doet, welke instellingen heb jij dan precies staan?

Ik heb overigens ook nog geen ledjes gezien. Ik zit nog op 0.5a dus misschien is dat het probleem. Zo even 0.5c erop zetten.

• yonexfreak
aanpassen overclock is eenvoudig: plaats het bijgeleverde ''overclock'' bestandje uit je download in de root van je SDkaart en open deze met kladblok/notepad oid... en wedden dat je dan snapt hoe je dit kan aanpassen ;)

daarna kwestie van reboot telefoon en klaar ben je :)
De overclock wordt overigens al geladen bij boot dus je hoeft niet apart de module te laden..(kan je zien als je de motorola overclock opent)

versie 0.5a had meen ik een battery drain.

Verwijderd

Kijk dat viel alles mee :) Werkte meteen.

Ik heb alleen een probleem dat m'n verbinding soms weg valt. Enig manier om dat op te lossen is om m'n telefoon opnieuw op te starten. Dit probleem is ook al aangehaald op het forum daar maar dat is toch wat onhandig. Even in de gaten houden of het zo blijft....beetje onhandig als je niet kan bellen met je telefoon

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-10 00:38
Bij mij werkt het ook als ik hem even in vliegtuigmodus zet en daarna weer uit de vliegtuigmodus haal. Dat is sneller dan restarten. Maar heb zelf ook dat probleem en dat is gewoon met de standaard rom, heb nu het German radio pack erop gezet en dat is wat beter maar nog niet optimaal.

@CLB: is het een idee om in de topicstart een beschrijving op te nemen hoe te rooten via GOT Openrecovery dat is volgens mij de eenvoudigste manier. Bovendien zitten er nog meer leuke functies in. Zoals de memhack, waarna ik ineens weer 75 mb intern geheugen vrijhad. Daarnaast o.a. het overclock menu, theming, updates en nandroid backups.
C'est possible.. maar ik heb niet alles bijgehouden, heb geen Milestone meer, dus ga 't zelf niet uitzoeken...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

• wmn79
Anders kijk ik binnenkort wel ff of ik een opzetje kan maken die je dan kan toevoegen aan de topic start. Of er moeten zich andere mensen geroepen voelen natuurlijk :)

Verwijderd

@wmn79: Ja dat vind ik wel een goeie eigenlijk. Rooten en rotzooien met de telefoon is makkelijker (en misschien ook veiliger i.v.m nandroid backups) via G.O.T OpenRecovery. Ik weet inmiddels zelf grotendeels hoe het werkt maar het heeft me wel enige uren op verschillende fora/websites gekost. Alles op 1 plek lijkt me wel handig.

Ik heb trouwens ook geprobeerd de mijne in airplane modus te zetten maar toen kreeg ik em er niet meer uit dus moest ik alsnog rebooten :p (ik kon de optie niet meer aanklikken en wist even zo gauw niet waar ik dat in de menus moest vinden).

En kan je misschien uitleggen hoe die memhack werkt? Ik wilde het zelf ook al een keer proberen maar nog niet aangedurfd. Wis je daar gegevens etc mee? En is het simpelweg een kwestie van aanzetten en klaar is kees? Heb je de G.O.T firmware nodig zover jij weet?

• wmn79
Ik zet en haal hem uit de airplanemodus door de powerknop in te drukken en in dat menu airplanemodus te kiezen. Daarmee schakelt deze aan of uit.

Voor wat betreft de memhack ging er bij mij, voor zover ik weet, niks verloren. Maar als je toch GOT OpenRecovery erop hebt staan dan zou ik voor de zekerheid toch een Nandroid backup maken. Hoe de Memhack werkt weet ik niet maar het is dan wel een kwestie van aanzetten en klaar is kees, ineens een heleboel geheugen erbij.

Nee gebruik zelf ook niet de GOT rom gewoon de officiele van de Motorola site. Maar volgens mij is de GOT firmware ook gewoon de officiele versie van Motorola met als enige verschil dat ze de vulnerable recovery er al in verwerkt hebben en dat deze eerder beschikbaar was dan op de Motorola site. Ze beschikten dus over een gelekte versie.

• yonexfreak
memhack :? :) (geloof dat ik nog even ergens moet gaan lezen/speuren)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
in de 1e post van MotoFrenzy staat dat, als je problemen hebt met het installeren van apps, je de sd kaart moet unmounten, dan installeren en dan weer mounten

maar dat lukt helemaal niet?
niet vanuit de market, en met de browser de apk downloaden lukt ook niet, dan zegt ie dat ie de sd kaart nodig heeft

hoe doe ik dat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-10 17:03
Oke ik heb mezelf het nog moeilijker gemaakt dan het eigenlijk hoort te zijn, nu heb ik alleen Kubuntu tot mijn beschikking (of ik moet een dag wachten). How to root now :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-10 10:51

GieltjE

Niks te zien...

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=779917 <-- hopen dat dit resultaat gaat opleveren. (heb er een hard hoofd in, maar het is beter dan niks te proberen).

[ Voor 25% gewijzigd door GieltjE op 13-09-2010 14:09 ]

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
Gisteren is er MotoFrenzy v0.52 uitgekomen waarin (als goed is) apps2SD moet werken :)
Begint langzaam aan toch een volwassen versie te worden krijg ik zo het idee....

Wellicht als straks Motorola de 2.2. officieel heeft uitgebracht Dexter zijn versie 2.2. verder gaat aanpassen en dan 100% werkt als de kernel dan door Motorola ook op 2.2 is gebracht (nu is het 2.2 op een 2.1kernel)

hij is lekker bezig iig! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!
* CLB heeft weer een Milestone, nu is opnieuw inlezen over de nieuwe manieren om te rooten...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
In het kort komt het erop neer dat je:

1. de vulnerable recovery sbf erop flasht (http://modmymobile.com/fo...ly-rootable-recovery.html)
2. GOT openrecovery en bijbehorende update.zip op de sd kaart zet (in root) (http://groupoften.wordpress.com/g-o-t-s-openrecovery/)
3. reboot in recovery modus
4. kies update.zip om naar GOT openrecovery te gaan
5. Kies root phone uit het main menu
6. Reboot telefoon

Dit geldt volgens mij voor alle huidige beschikbare Android versies op de Milestone.

[ Voor 10% gewijzigd door wmn79 op 14-09-2010 10:01 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Dat klinkt wel erg simpel ja. Vanavond even kijken welke bestanden ik precies nodig heb voor mijn Milestone =) Als 't goed is krijg ik nu een NL versie en ik had een UK'er.. Dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
Voor de mensen die ook nieuwsgierig raken naar MotoFrenzy en niet willen wachten tot Motorola met de officiele 2.2 komt..even de site de site van Dexter/Motofrenzy:
http://dext3r.komodin.org/

[ Voor 66% gewijzigd door yonexfreak op 14-09-2010 10:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
GieltjE schreef op maandag 13 september 2010 @ 13:56:
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=779917 <-- hopen dat dit resultaat gaat opleveren. (heb er een hard hoofd in, maar het is beter dan niks te proberen).
als ik het goed begrijp wil ie een 2048 bits rsa code kraken?
iets wat zo goed als onmogelijk is, is ook 200.000$ voor uitgeloofd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
las het ook gisteren...het klonk mij als een ''keep on trying'' poging :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GieltjE

GieltjE

Niks te zien...

JarlSX schreef op dinsdag 14 september 2010 @ 11:42:
[...]

als ik het goed begrijp wil ie een 2048 bits rsa code kraken?
iets wat zo goed als onmogelijk is, is ook 200.000$ voor uitgeloofd
Gelukkig blijkt het maar een 512bit te zijn :+ (http://forum.xda-develope...hread.php?t=779917&page=6).

Al is het een vergezochte poging, het is beter dan niks doen.

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meijeh
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 10-10 10:12
hoe kan ik mijn milestone nou helemaal hard resetten?:O

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Door de handleiding te lezen en een factory reset te doen?

• GieltjE

GieltjE

Niks te zien...

Gister heb ik de SHOLS_U2_02.36.0 UK sbf geflashed (SHOLS_U2_02.36.0_UCASHLSMR2EMEAB1B806D.0R_PDS003_USASHLS00RTGB_P026_A019_HWp2a_Service1FF.sbf.gz) van http://and-developers.com/sbf:milestone. Factory reset, wipe tmp partitie en dalvik cache.

Nu kan ik wel paid maar geen protected apps zien, heeft google echt de 02.36.0 build nog niet goedgekeurd?

-edit-
Ook na het aanpassen van de fingerprint in build.prop kan ik nog steeds geen protected apps zien.

[ Voor 255% gewijzigd door GieltjE op 16-09-2010 22:12 ]

Hell / 0

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
Voor de liefhebbers van customs roms (naja niet echt rom)...er is nu een port gemaakt van de bekende Cyanogen Mod voor de Milestone

http://android.doshaska.net/cm6

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=784750
Is overigens nog wel een alpha build dus hou rekening met foutjes ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
ah, eindelijk! ook al is het een alpha, in CM roms heb ik wel vertrouwen :)

thanks!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
nou hou ons op de hoogte van je bevindingen zou ik voorstellen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
mja, als ik het zo lees wil deze rom nogal eens spontaan rebooten, denk dat ik even wacht tot de volgende versie

tenzij ik van 't weekend anders besluit, no guts no glory enzo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
volgens mij als je eerst met nandroid een backup maak van je huidige systeem is er weinig reden om het niet te proberen..als je in een testbui bent :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
ik heb er wel al motofrenzy op staan :)

eerst even m'n originele nandroid backup terugzetten dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
volgens mij maak je een nandroid backup van je huidige configuratie en kan je daarna vrijuit roms erop zetten naar believen..

bevalt dat niet kan je altijd weer terug naar je eigen backup en ben je weer terug naar af...maar met stukje ervaring van de testroms :)

Tenminste hoop dat ik het goed zeg...anders don't shoot me ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
toch de sprong gewaagd

-data wipe gedaan
-nadroid restore van m'n originele rom
-nogmaals wipe van data
-nandroid restore van de alpha
-reboot

werkt tot nu toe als een trein en meteen een voordeel boven motofrenzy: er zitten een hele lading talen in, dus ook nederlands

i'll keep you posted :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
Dat van die extra talen komt denk ik doordat de maker volgens mij uit tsjechië komt. Daarom heeft hij waarschijnlijk de central european versie als basis heeft genomen. Dit is volgens mij ook de standaard rom voor Nederland.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
had net ook even kort de mod erop gezet...en idd mooi dat NL erop zat maar toen ik de koppeling maakte met Exchange was het gelijk een reboot...en na reboot stond de mailaccount er nog wel in, maar zelfs na syncen kreeg ik 0 mail/contact te zien...dus toch maar snel mn nandroid restore gedaan :)

Ondanks dat ik er maar 5min mee gespeeld heb was ik toch wel onder de indruk van de snelheid v/d rom..dat belooft wel wat

update: 1e update voor reboot(s) al gepost..
zie http://android.doshaska.net/cm6

[ Voor 10% gewijzigd door yonexfreak op 17-09-2010 16:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creadion
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-10 13:14
Inmiddels de cM6 port erop gezet en deze draait erg goed, had ik niet verwacht.. Tot nu toe alleen problemen gehad met de MotoTorch, ledje zal in deze mod waarschijnlijk nog niet werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
Heb wat tweaks uitgevoerd in mijn build.prop die ik even met jullie wil delen.

Het werkt als volgt...

edit: info is verplaatst naar TS.

[ Voor 92% gewijzigd door wmn79 op 30-09-2010 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
helaas, toch een 2048 bits key

• wmn79
Tijdje geleden aangegeven dat ik wat meer over Open Recoveries zou posten dat doe ik dan bij deze. Het is uiteindelijk best een lang verhaal geworden.

edit: stuk is ook verplaatst naar TS

[ Voor 96% gewijzigd door wmn79 op 30-09-2010 13:43 ]

wmn79 schreef op woensdag 29 september 2010 @ 00:22:
@CLB [...] Je hebt al een DM van me :)
Rustig maar, ik heb buiten Tweakers ook een leven, ook al denkt men misschien van niet ;)
Maar dat is fixed, pimp de TS maar lekker op, ik zal wel zorgen voor een inhoudsopgave als alles erin staat.
En niet m'n layout vern#*ken heh!

• wmn79
Topicstart is geupdate, graag jullie verbeteringen en toevoegingen zodat we de TS nog vollediger kunnen maken.

• Overspark
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-10 12:13
Dank voor je post met alle Open Recoveries en de update wmn79, ik heb gisteravond nalv wat ik bij elkaar kon googlen in combinatie met jouw post voor het eerst m'n milestone geroot en TimeTurn geinstalleerd (had daar nog nooit van gehoord voor jouw post) en dat werkt perfect.

Kleine dingetjes in de TS:
- in stap 10 wordt gezegd dat je de versie van de bootloader in stap 18 nodig hebt, maar dat is nu stap 15
- in stap 16 werkt het voor mij het beste om eerst de volume omhoog knop ingedrukt te houden en dan op de camera knop te drukken, geen idee hoe dit voor anderen is

Weet iemand trouwens wat de camera settings in TimeTurn doen? Je kunt ook nog de 2.0.1 camera app terugzetten, die bedoel ik niet, maar ik bedoel de optie in het busybox/memhack/etc menu.

• wmn79
Bedankt heb het aangepast. Bij mij is het inderdaad ook zo, dat met die cameraknop, maar had dat nog niet helemaal door :)

Wat betreft de camera instellingen daar ben ik ook niet helemaal bekend mee, maar in de open recovery wordt verwezen naar het settings.cfg bestand in de directory cfg van de Timeturn open recovery (zelfde directory als waar je in de remove.cfg aangeeft welke system apps wil laten deinstalleren).

Als ik die open via Astro file manager dan kan ik de volgende instellingen die hieronder staan wijzigen. Ze komen mij bekend voor dus ik heb tussen haakjes erachter gezet wat volgens mij de betekenissen zijn. De instellingen gelden allemaal bij het opnemen met de videocamera van de telefoon.

vid_width=720 (video breedte)
vid_height=400 (video hoogte)
h264_width=176,720 (breedte bij h264 bestandsformaat)
h264_height=144,400 (hoogte bij h264 bestandsformaat)
vid_fps=25 (aantal frames per seconde)
vid_bps=2000000 (video bitrate per seconde)
aud_bps=128000 (audio bitrate per seconde nu 128 kbps)
aud_hz=44100 (aantal herz)

Nog een tip: het Droid-X software keyboard is wat mij betreft een stuk prettiger dan de Milestone versie ervan. Heb nu zelfs mijn HTC IME toetsenbord gedeinstalleerd.

• Overspark
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 08-10 12:13
Hmmm, die lijkt inderdaad wel aardig. Had al heel lang HTC IME maar ga deze eens een kans geven. Dank voor je camera settings antwoord, dat bestand had ik achteraf natuurlijk ook zelf kunnen gaan bekijken. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
Graag gedaan!

Heb gisteren de Battery manager van de Braziliaanse Milestone rom geinstalleerd. Het geeft je extra instellingen voor je batterij en je kan een smart profile instellen hopelijk komt dit de batterijduur weer iets ten goeden. De bestanden zijn te vinden in deze post. In dezelfde download zitten ook nog wat andere bestanden uit de braziliaanse en UK 2.1 rom. De instructie heb ik ook maar in de TS onder het kopje Tweaks gezet.

edit:
En er duikt weer een nieuwe Open recovery op: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=796679 binnenkort maar eens downloaden en bekijken.

[ Voor 60% gewijzigd door wmn79 op 01-10-2010 14:14 . Reden: Nieuwe Open Recovery mod ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vleesjus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07-10 18:43

vleesjus

echte vleesjus!

Gister maar weer eens geroot. Ik had een tijdje terug de .36 firmware erop gezet waardoor root dus weer weg was. Maar echt heerlijk nu. Mobiel draait sinds gisteren zonder problemen op 1200mhz :D. Met de oude software viel de telefoon steeds uit, nu gelukkig niet meer :)

i7 4790k; 12GB ram; Asrock Z97 Extreme4; 1080ti;

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bornin
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2024
Feeyo heeft een Cronos Froyo voor jullie gekookt. http://www.cronosproject....f=50&t=376&p=13373#p13373

Non taken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Hmm ziet er interessant uit! Helpt het ook nog iets met het batterij verbruik te verbeteren? Meer is altijd beter =)

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
Lijkt wel iets te helpen, kan natuurlijk ook placebo effect zijn :-) De huidige cijfers in battery use 16h & 5m since unplugged. Er is nu nog 30 % over.

Ik moet er wel bij zetten dat op mijn werkplek m'n telefoon continu switcht tussen G, 3G en H wat de batterijduur absoluut niet ten goede komt, dus misschien zijn er nog wat meer testjes nodig.

[ Voor 3% gewijzigd door wmn79 op 05-10-2010 12:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Creadion
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 03-10 13:14
Creadion schreef op zondag 26 september 2010 @ 11:42:
Inmiddels de cM6 port erop gezet en deze draait erg goed, had ik niet verwacht.. Tot nu toe alleen problemen gehad met de MotoTorch, ledje zal in deze mod waarschijnlijk nog niet werken.
Inmiddels draai ik nu al een tijdje op de cM6 port en het werkt allemaal aardig goed, de batterij duur is niet minder als normaal gesproken, inmiddels ben ik wel gewend mn telefoon af en toe aan de stroom te hangen als ik op school zit. (dit moet ook met de stock rom bij intensief gebruik)

Maar verder weinig problemen met deze port, hij herstart af en toe een keertje maar dat is alleen als ik msn open vanaf de notificatiebar, als er een bericht binnenkomt. Volgens mij was dit hetzelfde bij de stock rom alleen sluitte de app zelf dan af en was t niet meteen de telefoon die rebootte.

Dus het werkt allemaal aardig, dacht laat 't even horen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
ben zelf even teruggestapt naar een andere custom rom met 2.1 ..ondervond zelf met zowel de CM6 dat ik teveel had van een batterij die snel leegliep... :)

voor de rest buiten gps werkte de CM6 mod prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb even een vraag... zit met het probleem dat ik mijn milestone niet kan rooten..

Heb de bekende foutmelding:

E:failed to open /sdcard/update.zip
E:signature verification failed

van xda wordt ik niet wijs, en van een google search kom ik ook niet tot een oplossingen..

misschien dat het al een keer aanbod is geweest maar om 50 pagina's te checken:P

Thnx

Acties:
  • 0 Henk 'm!
ApexAlpha schreef op woensdag 19 mei 2010 @ 15:14:
Hoe is jou windows verkenner ingesteld? Want als die op 'bekende extensies verbergen' staat is er een goede mogelijkheid dat jou bestandje nu update.zip.zip heet en dan pakt ie hem niet, let daar op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmmm.. nu wilde ik motofrenzy erop zetten...

Blijf ik dus ook nog hangen op het M logo...

Heb al een paar keer opnieuw geinstalleerd door restore in nandroid ( ook alle wipe's gedaan)

maar hij blijft hangen.. iemand een idee..

Kom nog wel in open recovery, dus ga nu even de std rom terug proberen te flashen...

Maar weet iemand wat er aan te doen is? (of doe ik iets fout)?

EDIT

Opgelost.. moest met een ander SFB beginnen (36 ipv 34)

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2010 22:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
dit klinkt goed!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
goed nieuws (denk ik)
http://groupoften.wordpress.com/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Oeeehhhh nu komt het wel heel dicht bij. Ze waren met de 2.1 firmware update ook vrij rap en dat werkte ook als een trein. Ben heel benieuwd! Heb ze gelijk maar even aan Twitter toegevoegd, hier wil ik wel boven op blijven zitten. Als ik het goed begrijp gaat hier dus om de volwaardige 2.2 kernel, niet op een namaak 2.2 op een 2.1 kernel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
wat ik ervan begrijp hebben ze idd een (test)versie van de 2.2 voor de milestone (maybe via motorola ''gekregen''?)

Dus idd een volledige 2.2 ....nu even afwachten wanneer ze deze vrijgeven ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Kijk aan. Zal wel van Motorola zelf komen inderdaad:

(Facebook) Motorola Europe Hello. From next week we start user trials of the European Milestone upgrade to Froyo. Once these are complete, we will know what further work is required to optimise, before going into final testing and approval stage. As previously we plan to start rolling the update at the end of this year, but wanted to keep you
up...dated. Thanks

Gelukkig kan het bij G.O.T allemaal een stuk sneller dan bij Moto :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
goed te zien dat er beweging komt in de test/uitrol! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WWJD
  • Registratie: April 2008
  • Laatst online: 10-10 16:33

WWJD

*pluh*

_/-\o_ Heb vandaag de OTA update maar eens geïnstalleerd en gelijk gebruik gemaakt van een openrecovery om te rooten. Daarbij ook de pixeldensity mod geinstalleerd! Man wat een verschil :D geweldig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bananenspin
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 13-08 15:52

Bananenspin

Omdat het kan

Voel me nu erg stom, en kan t ook niet zo snel vinden ondanks mijn goede vriend google.. Wat doet een pixeldensity mod? :p

HOI.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07-10 16:16
FF geprobeerd en met Pixel Density kan je alles vergroten/verkleinen. Wel handig. Scherm is scherp genoeg en ik kan nu veel meer op mijn scherm kwijt: kleinere icons, kleinere fonts eronder. Etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 16:20
Molybdenum schreef op donderdag 14 oktober 2010 @ 10:50:
FF geprobeerd en met Pixel Density kan je alles vergroten/verkleinen. Wel handig. Scherm is scherp genoeg en ik kan nu veel meer op mijn scherm kwijt: kleinere icons, kleinere fonts eronder. Etc.
Nav jouw bericht ook maar even geprobeerd en dat is toch wel chill zeg... ziet er mooier uit dan normale grootte vind ik.. *O*

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Ik heb het weer teruggedraaid: Full screen app als Sygic navigatie ziet er niet meer goed uit. Sommige knoppen en kaders zijn niet goed op elkaar uitgelijnd. Etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
G.O.T. heeft een nieuwe versie van de Open Recovery uitgebracht: http://groupoften.wordpre...nrecovery-v1-10-launched/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het is zo ver!!! Zie hier de laatste twee posts van G.O.T op Twitter:

(rond 20:00) @groupoften: We will launch 2.2.1 tonite!!!

(rond 20:20) @groupoften: Here is what you will get! 2.2.1 FW, with new G.O.T OR V2.0 based on OpenRecovery 1.44 from Skrilax_CZ. ETA in the next 1-2 hours.

d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
super.

dus met dé kernel?

alle functies werken dus?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Morgoth
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 28-08 09:57

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Molybdenum alles er op en er aan!

Het is een volwaardige .sbf!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Laatst online: 14:51
Yep. Nu bezig met flashen, rooten, themen, en terugzetten (althans, alles installeren wat ik had bij mijn vorige installatie).

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ik weet er echt niks (meer) van.. Maar simpel gezegd is dit FroYo voor de Milestone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Is er een stap-voor-stap uitleg?

G.O.T. engels is niet helemaal duidelijk. :)

Eerst de firmware flashen met rsdlite en dan de OR erop zetten? en dan rooten etc.?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@CLB: dit is inderdaad Froyo voor de Milestone :) Ze hebben een testversie op de kop getikt en zelf geoptimaliseerd

@Molybdenum: Volgens mij moet dat de procedure zijn inderdaad ;) zou wel voor de zekerheid alle "let op!" Onderdeeltjes lezen in de post op hun blog.

Iemand al geprobeerd de OTA 2.36.0 bugfix te rooten? Ik heb de vunerable recovery .sbf van de TS geflashed maar kon toen niet bij de oude G.O.T OR...ik wil toch even een back-upje maken van mijn huidige set-up voor ik over stap :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Installeren Android 2.2.1 Froyo
1. OpenRecovery 2 erop zetten
2. In OpenRecovery booten
2a. Nandroid backup maken
2b. Cache & dalvik-cache wissen
2c. Data wissen (factory-reset)
3. Booten naar bootloader*
4a. Met Motorola RSDLite de sbf flashen
4b. Automatische reboot.
4c. Voordat ie volledig boot, reboot ie. Dit is verwacht.
7. Volledige boot is compleet. Zet nu je account op. Doe wat basis dingen.
8. Reboot naar OpenRecovery 2
8a. 2.2.1 menu -> Fix 2.2.1
8b. Doe eventueel overclock e.d. aanzetten.
8c. Leeg de caches
8d. Reboot
9. Je bent klaar. Customize at will.

* Als je je telefoon aan je PC hangt en de Android SDK hebt geinstalleerd en de tools map in je PATH hebt:
adb reboot bootloader

Mijn ervaringen
Even kort: Snel en stabiel. Helaas was ik in de market de lijst met applicaties kwijt die ik had, dus ik moest even in mijn backup kijken welke ik had geinstalleerd en die opzoeken in de market. Geen problemen tot nu toe. Het nieuwe softkeyboard werkt best lekker en bevat een Nederlands woordenboek. Android 2.2.1 kan blijkbaar in drie richtingen draaien (landscape links, portrait, landscape rechts). Usability is heel goed.

Mijn Milestone die ik vanaf december hebt kwam origineel uit China (volgens de order van Expansys), heeft een QWERTY toetsenbord, en hiervoor had ik een *.31 UK rom erop. Ik heb nu de RTEU SBF geflasht.

[ Voor 33% gewijzigd door Sebazzz op 17-10-2010 11:52 ]

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Molybdenum
Hij werkt fijn!

Alleen de LED van mijn camera lijkt niet te werken. Meer ben ik nog niet tegen gekomen. Kan iemand dit euvel bevestigen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-10 23:52
IK ben ook tot op heden tevreden met de 2.2.1 GOT update...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Molybdenum schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 20:36:
Alleen de LED van mijn camera lijkt niet te werken. Meer ben ik nog niet tegen gekomen. Kan iemand dit euvel bevestigen?
Hoe heb je dat getest? Ik kan prima een foto met flits of video met licht nemen. Het klopt wel dat MotoTorch onder andere nog niet werkt, maar de flits werkt prima voor de toepassingen waar hij eigenlijk voor bedoeld is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XQB
  • Laatst online: 28-06-2024

XQB

humz wat ik ook probeer, ik krijg steeds die 0x7100 error, andere 2.1 sbf files, kan ik wel gewoon flashen. Zelfs de nieuwe bootloader die van de moto site komt, krijg ik die error. Iemand een idee?

- file rename
- ander locatie
- ander pc

geen succes

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Wat probeer je te flashen? Je probeer toch niet een bootloader te flashen? :X

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NorrOn
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 31-03 12:45
Zijn er meer mensen die een probleem hebben met GOT OR v2.0? Wanneer ik de "apply sdcard:update.zip" selecteer dan krijg ik de volgende fout melding:

E:Can't open /cachr/recovery/command

-- Install from sdcard...
Finding update package...
E:Cant mount /dev/block/mmcblk0p1 (or /dev/block/mmcbll0)
(Invalid argument)
E: Can't mount SDCARD:update.zip
Installation aborted.

Had hiervoor GOT OR v1.10, deze werkte prima. Heb overigens GOT 2.2.1 (RTUE SBF) er wel opstaan, deze draait tot nu toe prima, alleen kan dus niet de 2.2.1 fix uitvoeren in OR. Iemand enig idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XQB
  • Laatst online: 28-06-2024

XQB

Sebazzz schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 21:28:
Wat probeer je te flashen? Je probeer toch niet een bootloader te flashen? :X
de 2.2.1 van G.O.T.
Maar ik heb em inmiddels al gefixed, heb gewoon de bestands naam van een stock 2.1 kopiert naar de 2.2, daarna deed hij het wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
NorrOn schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 22:08:
Had hiervoor GOT OR v1.10, deze werkte prima. Heb overigens GOT 2.2.1 (RTUE SBF) er wel opstaan, deze draait tot nu toe prima, alleen kan dus niet de 2.2.1 fix uitvoeren in OR. Iemand enig idee?
Heb je de OpenRecovery map op je SD kaart verwijderd voordat je de OpenRecovery map uit het zip-archief kopieerde?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Ik heb een guide gevonden voor 't bovenstaande. Daar wordt gezegd dat je beter als je apps kan verwijderen zonder te backuppen. Hier staat ie: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=811221
Now That We Have The Stuff We Need We are going to do it, fist i must say that unlike other roms that are applied by a backup restore (corect me if im whrong) this is a full flash and its going to reset everything so no apps will remain no setting will remain and is highly recommended that you uninstall every app you have, don't back them up(except for apps some apps that have a create backup file, those seem to work) just uninstall them, and when we are done have them installed again
Hebben jullie dat ook moeten doen? Is dat echt nodig?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chainzz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-10 17:42
Ben ook blij met 2.2.1, alleen wilt Chrome to Phone niet werken bij mij en de ingebouwde copy-paste functionaliteit van Android lijkt bij mij ook totaal verdwenen te zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Zinu schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 22:57:
[...]
Hebben jullie dat ook moeten doen? Is dat echt nodig?
Ik heb /data gewist, maar dat moet je sowieso altijd doen als je een nieuwe rom installeert.
chainzz schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 23:13:
Ben ook blij met 2.2.1, alleen wilt Chrome to Phone niet werken bij mij en de ingebouwde copy-paste functionaliteit van Android lijkt bij mij ook totaal verdwenen te zijn.
Chrome to Phone (of hier in de vorm van Firefox to Phone) werkt perfect en supersnel.

[ Voor 41% gewijzigd door Sebazzz op 17-10-2010 23:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chainzz
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 01-10 17:42
Sebazzz schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 23:27:
[...]

Ik heb /data gewist, maar dat moet je sowieso altijd doen als je een nieuwe rom installeert.

[...]

Chrome to Phone (of hier in de vorm van Firefox to Phone) werkt perfect en supersnel.
En copy-paste ook? Kan je iets uit een tekstveld kopieren door een long-press te doen en daarna weer in een ander tekstveld kopieren? Bij mij is die functionaliteit helemaal weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
chainzz schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 00:15:
[...]

En copy-paste ook? Kan je iets uit een tekstveld kopieren door een long-press te doen en daarna weer in een ander tekstveld kopieren? Bij mij is die functionaliteit helemaal weg.
Ja geen probleem. Heb je je telefoon volledig gewiped voordat je de SBF flashte? Je moet data partitie en cache partitie wissen, desnoods drie keer zodat je zeker weet dat het gewist is. Daarna flash je de sbf, boot je hem volledig. Daarna doe je een reboot naar OpenRecovery en doe je de 2.2.1 fix toepassen en daarna wis je de caches volledig en doe je nog een reboot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
tot op heden ook geen probleem mee, heb de overclock op 1000/64 staan...merkte vanmorgen wel dat de batterij wat vlotter leegliep dan met de 2.1. maar kan ook zijn dat ik (nog) geen setcpu actief had staan :)

Na 1 reset vanmorgen wilde de bluetooth niet starten, maar na nog 1 reset was dat probleem ook spontaan opgelost..al met al tot op heden weinig probs gehad :)

overigens is iemand bekend hoe je de ''settings'' die je kan opslaan via google tegenwoordig kan bekijken en eventueel aanpassen?
Heb ooit de 2.2 motofrenzy geinstalleerd staan en daar nodige software installed die ik nu niet meer gebruik, helaas kan dit bij de ''originele'' 2.2 meteen weer terug...zou wel handig zijn als je kan zien wat google allemaal heeft bewaard en probeerd te herstellen als je een 2.2telefoon koppelt aan je mailaccount!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
chainzz schreef op zondag 17 oktober 2010 @ 23:13:
net even geprobeerd, Chrome to Phone werkt bij mij

ook kan ik tekst selecteren in gmail en dan plakken in een sms
(in gmail, menu->tekst selecteren, in sms long press en dan plakken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Al die dingen werken bij mij ook allemaal prima :) Alles werkt eigenlijk erg goed! :D

Ik heb ook de stock application removal optie even gebruikt, is ook wel heel handig. Niet meer van die gare MotoPortal rotzooi er op enzo. Enige jammere is dat ie gTalk er ook afgooit maar die heb ik weer terug gevonden in een folder in de OR folder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
Verwijderd schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 11:13:
Ik heb ook de stock application removal optie even gebruikt, is ook wel heel handig. Niet meer van die gare MotoPortal rotzooi er op enzo. Enige jammere is dat ie gTalk er ook afgooit maar die heb ik weer terug gevonden in een folder in de OR folder.
Hoe heb je dat gedaan? :)
(is er toevallig dan ook een overzicht welke apps er allemaal afgegooid worden? ;))

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
yonexfreak schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 11:17:
[...]

Hoe heb je dat gedaan? :)
(is er toevallig dan ook een overzicht welke apps er allemaal afgegooid worden? ;))
Is een optie in het OpenRecovery Menu remove stock apps oid. Om te bepalen welke applicaties weggehaald worden open je het bestand Remove.cfg. Deze vind je in de folder OpenRecovery/GOT_mod/GOT_2.2.1/GOT op je SD kaart (waarbij de directory GOT_2.2.1 ook CM6 of GOT_2.1 kan zijn afhankelijk van je android versie).

Open het bestand in een tekst editor en dan kan je aangeven welke je weg wilt laten halen door de functie "remove stock apps" (met # ervoor wordt niet weggehaald zonder # ervoor wel). Hier kan je ook nog andere apk's toevoegen door de naam er bij te zetten. Maar beschrijving hiervan staat ook in het bestand zelf.

Succes.

[ Voor 53% gewijzigd door wmn79 op 18-10-2010 14:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WHiZZi
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14:04

WHiZZi

Museumdirecteurtje

Zojuist mijn orgineel Duitse Milestone ook voorzien van de 2.2.1 update.

Misschien overbodig, maar na deze update en na de GoT 2.2.1 bugfix zut, kun je nog enkele features niet gebruiken zoals Chrome to Android. Dit komt vanwege een Android ID.
Gooi deze patch in de GoT en pas deze toe vanuit GoT :)

Verder misschien ook wel handig voor de mensen met Linux hier. Ik heb mijn Milestone zojuist succesvol geflashed met Linux SBF Flash. Downloaden, chmod +x sbf_flash en dan ./sbf_flash filename.sbf

Je telefoon moet uiteraard in de flash mode staan :)

HomeComputerMuseum - Interactief computermuseum waar wij de geschiedenis van de thuiscomputer preserveren. Centraal gelegen in de Benelux.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
hmm, ik heb die patch niet gedaan, toch werkt chrome to phone?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
wmn79 schreef op maandag 18 oktober 2010 @ 14:09:
[...]

Is een optie in het OpenRecovery Menu remove stock apps oid. Om te bepalen welke applicaties weggehaald worden open je het bestand Remove.cfg. Deze vind je in de folder OpenRecovery/GOT_mod/GOT_2.2.1/GOT op je SD kaart (waarbij de directory GOT_2.2.1 ook CM6 of GOT_2.1 kan zijn afhankelijk van je android versie).

Open het bestand in een tekst editor en dan kan je aangeven welke je weg wilt laten halen door de functie "remove stock apps" (met # ervoor wordt niet weggehaald zonder # ervoor wel). Hier kan je ook nog andere apk's toevoegen door de naam er bij te zetten. Maar beschrijving hiervan staat ook in het bestand zelf.

Succes.
Bedankt, hier ga ik vanavond eens rustig naar kijken en proberen te achterhalen wat de apk files precies inhouden :) (fota.apk doet me niet direct een belletje rinkelen nl :P )

Pagina: 1 ... 13 ... 21 Laatste