Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Zo, het rooten is gelukt :) Bedankt voor de hulp.

Nog tips naast overklokken? Apps die je *kunt* verwijderen om ruimte te besparen bijvoorbeeld?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Katsunami
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 23:18:
Ik heb zojuist een OTA update gehad. Ik heb nu versie SHOLS_U2_02.38.0
Deze is toch niet te rooten meer, want ik heb weer de stappen in de TS gevolgd, alleen krijg ik nu een foutmelding wanneer ik de update.zip wil toepassen.
Ik snap echt niet hoe het met die updates in elkaar zit. Jij hebt net 02_38 via OTA gehad. Bij mij werd er niks gevonden via OTA, maar via de updatesoftware op de computer is de telefoon bijgewerkt naar 02_36. Ik vraag me echt af wanneer welke update nu waar en wanneer beschikbaar wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op vrijdag 23 juli 2010 @ 23:18:
Ik heb zojuist een OTA update gehad. Ik heb nu versie SHOLS_U2_02.38.0
Deze is toch niet te rooten meer, want ik heb weer de stappen in de TS gevolgd, alleen krijg ik nu een foutmelding wanneer ik de update.zip wil toepassen.
Ik krijg hem nu ook aangeboden, maar ik moet hem dus maar even niet updaten? (Tenminste, ik wil namelijk wel root houden ;) )

[ Voor 5% gewijzigd door Room42 op 25-07-2010 00:17 ]

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-10 23:52
Room42 schreef op zondag 25 juli 2010 @ 00:17:
[...]

Ik krijg hem nu ook aangeboden, maar ik moet hem dus maar even niet updaten? (Tenminste, ik wil namelijk wel root houden ;) )
gewoon updaten.. rooten is gewoon mogelijk met SHOLS 2.36....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
wie kan mij vertellen hoe ik een andere theme kan installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:51
dkawa schreef op zondag 25 juli 2010 @ 00:57:
wie kan mij vertellen hoe ik een andere theme kan installeren?
Staat prima beschreven bij de meeste themes. In OpenRecovery zit sowieso al een theme installer gebouwd geloof ik.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hey ik heb mn milestone overclocked maar moet ik dit telkens opnieuw doen waneer mn milestone reboot?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Niet als je je mot_boot_mode bewerkt. Hoe dat moet staat elders in het topic beschreven.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb geoverclocked via de GOT openrecovery en die doet de mot_boot_mode automatisch volgens mij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

van die JIT compiler krijg ik niet veel boost?
ik heb de dalvik cache niet gewiped, moest dat wel?
moet ik de JIT weghalen, dan wipen en dan weer installeren?
wat raak ik allemaal kwijt door de dalvik cache te wipen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Je raakt een paar secondes kwijt omdat het booten dan een minuut ofzo duurt. Probeer het gewoon dus. Caches wissen kan nooit kwaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
ik heb net met Openrecovery de GOT theme geinstalleerd. Vind het alleen niet stabiel met opstarten (paar keren booten) en het NL woordenboek is er ook niet meer... hoe kan dat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
Hoe kan ik met openrecovery meer themes krijgen om te installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalfW
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-08-2020
Kixtart schreef op woensdag 21 juli 2010 @ 07:51:
Als je de Milestone aan de USB hangt krijg je bij je notificaties te staan "USB Connection". Selecteer deze en je krijgt een overzicht waar je kunt kiezen tussen:
  • Portal & Tools
  • Windows Media Sync
  • Memory Card Access
  • Charge Only
Selecteer "Memory Card Access" voor mass storage device.
Als ik dit doe, gebeurt er niks,
zet ik usb-foutopsporing aan, en verbind m met usb, dan zie ik met de laptop wel de geheugenkaart,
alleen reboot android dan en heb ik na t verwijderen van de usb kabel geen toegang meer naar de geheugenkaart? Pas na een reboot werkt het weer.

Ik heb de U2_2.36 van got

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 08-09 18:18
Daar had ik ook last van met die SBF files van GOT.
Heb toen zelf een SBF van hier gepakt, geen idee meer welke precies.

Je moet alleen zorgen dat je 2.36+ hebt en dat het een vulnerable recovery is geloof ik.
Bij mij draait alles prima nu :)

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalfW
ik heb nu de sbf genomen van de 2.36 versie van je link,
eerst de service versie geprobeerd, maar hij blijft hangen met de M in beeld

nu de andere 2.36 aant proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalfW
er staat overal: Vulnerable Recovery
is flashed via SBF

?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RalfW
de andere werkt wel, wel een full wipe als resultaat :p

edit:
de update.zip voor de open-recovery is not-signed
dus nu heb ik de Vulnerable Recovery sbf-bestand geflashed en werkt t weer!

[ Voor 55% gewijzigd door RalfW op 26-07-2010 15:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ik heb erg veel last van random reboots terwijl ik op GOT 2.36 ben
paar uur geleden had ik 3 reboots binnen een halfuur!!
wat kan ik hieraan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 08:41
Ik moet mijn milestone opnieuwe rooten, ik zit nu op firmware 2.1. Maar in de tutorial is een link kapot, heeft iemand hier een back up van?
Gaat om deze link waar je een SBF bestand vandaan moet halen: http://and-developers.com/motorola_milestone:sbf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Het is in het hoofdtopic al gemeld, maar:
http://modmymobile.com/fo...-froyo-2-2-milestone.html
Het is Android 2.2 Froyo maar met een oudere 2.1 kernel, maar Flash en dergelijke werken wel! Overklok werkt ook gewoon.

Ik ga hem nu proberen te installeren. Kijken hoe ver ik kom.

edit: Na héél veel proberen eindelijk gelukt!

Limititaties
Er zijn een aantal dingen die niet met de ROM werken:
• Camera doet het niet
• Apps2SD werkt niet.
• Alleen Engels
• Alleen getest op UK Milestone, werkt waarschijnlijk ook op anderen.

ROM features
• Stabiel
• Rooted
• Overclock en SetCPU ingebakken
• Motonav en troep verwijderd
• Tethering

Handleiding Froyo installeren
Voorbereiden
1. Installeer OpenRecovery 1.4.1, Mirror.
2a. Maak een backup van je telefoon (nandroid-backup)
2b. Maak als je wilt ook een backup van je SD card of je Nandroid backups
2c. Backup eventueel je mot_boot_mode en kernel modules voor overklokken en cpu governor.

3. Download de main update package[1] en unzip hem in de nandroid backup map, "nandroid/adbrecovery".
4. Download de update voor de update, en unzip het bestand "MotoFrenzy-v0.1c-update-nosign.zip" in OpenRecovery/updates. Als je de overclock wilt gebruiken kan je het bestand "overclock" naar de root van je SD card kopieëren, en aanpassen.
5. Pas de nandroid backup aan op deze manier: verwijderder cache.img en in "nandroid.md5" het lijntje met 'cache.img xxxxxxxxxxx'.
6. Check, check, dubbelcheck of je alles hebt gebackupped en de update packages op je telefoon staan.
Let op: Wipe je telefoon, of in ieder geval je /cache. Check ook je huidige rom versie! [2]

Installeren
7. Boot naar recovery en start OpenRecovery.
8. Ga naar OpenRecovery -> Nandroid Restore -> MotoFrenzy. Hij zet nu de nandroid erop, dit duurt even.
9. Hij weergeeft uiteindelijk "Done". Ga dan terug naar het hoofdmenu, Apply Update, en voer MotoFrenzy-v0.1c-update-nosign uit.
10. Reboot, let op: dit duurt een tijd! Als hij niet boot moet je je nandroid backup terug zetten, en eventueel opnieuw proberen.
11. Zet je Google account op, eventueel Wifi en dergelijke. Ga daarna na de vernieuwde Android market, zoek op 'flash' en dan kan je Adobe Flash installeren.
12. Geniet van je nieuwe Android. Check ook de vernieuwde dockapplicaties, launcher en instellingenscherm.
Work-around om applicaties die op SD willen toch te installeren
Apps2SD werkt nog niet correct in de ROM omdat de benodigde kernelmodule er niet is, hier wordt echter keihard aan gewerkt. Tot die tijd kunnen applicaties die toch op de SD willen niet worden geïnstalleerd. Er is echter een workaround: Gebruik als je apps gaat installeren geen SD card, of ga naar Settings -> Storage -> Unmount SD card.

[1]: Ik heb hem gere-upped naar Imagehost.org: Part 1, Part 2, Part 3 en Part 4. 100MB in totaal, unzippen met 7-zip.
[2]: Het kan zijn dat je eerste een UK SBF met RSDLite moet flashen, en daarna Vulnerable Recovery eroverheen voordat je opnieuw probeert. Ik heb sbf met 2.1 UK service version SHOLS_U2_02.36.0 met een onbekende CRC32 checksum gebruikt (G.O.T beta). De maker heeft deze modificatie op een .36.0 ROM gebouwd.

Flash werkend op Motorola Milestone met Froyo!

[ Voor 119% gewijzigd door Sebazzz op 28-07-2010 01:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 06-10 16:20
Sebazzz schreef op dinsdag 27 juli 2010 @ 20:46:

5. Pas de nandroid backup aan op deze manier: verwijderder cache.img en in "nandroid.md5" het lijntje met 'cache.img xxxxxxxxxxx'
Die stap heb ik niet gedaan, het voelt wel trager aan dan 2.1 desondanks dat hij op 1ghz draait, zou dat daardoor komen?

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Probeer het, gewoon je cache wipen in je recovery :)
Ik vind hem niet zo traag, weet je zeker dat je hem op 1 GHz hebt en geen brakke cpu covernor?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 09-10 00:38
Iemand bekend met het program menu?

Door ##7764726 (##program) te typen in de dialer en vervolgens het groene hoorntje kom je in het menu. Alleen heb je wel een SPC code nodig. Iemand een idee wat deze is voor de Milestone. Voor de droid is het 000000, maar deze werkt niet voor de Milestone ook 123456 doet het niet.

Filmpje: YouTube: How To Access Droid Hidden Menu and Improve Call Quality HD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
http://and-developers.com/modes:programming_mode
the access key on the DROID is “000000”. Programming menu is not present on the Milestone, even though you can show the screen to enter the password (see below).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
Jammer, en het testing menu (*#*#4636#*#* in dialer) kunnen we daar nog wat mee of is dat eenzelfde soort verhaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joolee
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Bij overclocken met de G.O.T Openrecovery wil de telefoon niet meer opstarten. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Gelukkig helpt een Nandroid backup trouwens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Joolee schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 12:59:
Bij overclocken met de G.O.T Openrecovery wil de telefoon niet meer opstarten. Zijn er meer mensen die hier last van hebben? Gelukkig helpt een Nandroid backup trouwens.
Dat ook wel eens gehad toen ik van 1000mhz gelijk naar 900 ging.
Wat hielp is vanuit het G.O.T restore menu eerst de overclock te uninstallen, herstarten en dan pas de andere snelheid kiezen.

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:34
Ik twijfel tussen Milestone en desire van htc bij milestone heb je keyboard wat ik toch wel waarder maar Desire heeft een veel snellere cpu. Maar milestone heeft weer een veel betere behuizing.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
Amdwarrior schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 19:54:
Ik twijfel tussen Milestone en desire van htc bij milestone heb je keyboard wat ik toch wel waarder maar Desire heeft een veel snellere cpu. Maar milestone heeft weer een veel betere behuizing.
Klok de Milestone over naar 1Ghz en hij is sneller dan de Desire in bv Quadrant benchmark...

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Amdwarrior
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:34
Occy74 schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 21:30:
[...]

Klok de Milestone over naar 1Ghz en hij is sneller dan de Desire in bv Quadrant benchmark...
Is dat een beetje moeilijk ? Accu gaat stuk minder lang mee of koop je gewoon replica accu van deal extreme :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rossi46
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Amdwarrior schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 21:52:
[...]

Is dat een beetje moeilijk ? Accu gaat stuk minder lang mee of koop je gewoon replica accu van deal extreme :P
Accu gaat zeker niet minder lang mee.Je hebt bij overclocken ook de vrijheid hebt om 'em in "idle mode" te underclocken naar 125mhz i.p.v. 250mhz standaard.

iRacing Profiel XBL: Ross1fum1 PSN: Rossifum1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Hmm, net m'n Milestone geroot, wat gelukt is, echter helaas is het telefoongeheugen gewist waardoor ik m'n contacten/app's en smsjes kwijt ben.. Toch vreemd, het zou niet moeten horen.

Gelukkig is het SD kaartje ongeschonden gebleven..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ApexAlpha
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 06-10 08:41
Verwijderd schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 17:39:
Hmm, net m'n Milestone geroot, wat gelukt is, echter helaas is het telefoongeheugen gewist waardoor ik m'n contacten/app's en smsjes kwijt ben.. Toch vreemd, het zou niet moeten horen.

Gelukkig is het SD kaartje ongeschonden gebleven..
non-service SFB gebruikt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Amdwarrior schreef op donderdag 29 juli 2010 @ 21:52:
[...]

Mijn accu gaat niet minder lang mee op 1ghz, ik draai nu 1ghz met lagere vsel dan de standaard 550mhz, me telefoon is nu 3d 17u 43m 35 sec actief (laatste paar dagen wel weinig gebeld maar regelmatig geinternet)
Afbeeldingslocatie: http://www.postimage.org/image.php?v=gxcso10

[ Voor 5% gewijzigd door D0gtag op 30-07-2010 18:49 . Reden: avec picture ]

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

ApexAlpha schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 17:40:
[...]

non-service SFB gebruikt?
Ja.. Heb me dus niet genoeg ingelezen, ik dacht bij "Service SFB" aan een debug achtige versie ofzo, maar goed. Misschien handig om het nog even expliciet in de startpost te vermelden, dat voorkomt dit soort dingen in de toekomst :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Voordat je gaat rommelen een backup maken, dat geldt voor ieder apparaat, of het nou je NAS, computer of telefoon is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion1984
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 07-07 10:04
D0gtag schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 18:38:
[...]

Mijn accu gaat niet minder lang mee op 1ghz, ik draai nu 1ghz met lagere vsel dan de standaard 550mhz, me telefoon is nu 3d 17u 43m 35 sec actief (laatste paar dagen wel weinig gebeld maar regelmatig geinternet)
[afbeelding]
Hoe krijg je dat voor elkaar? Ik haal net de 2 dagen, maar meestal ruim 1 dag. Ik ben ook niet zo'n uitgebreide gebruiker volgens mij. En elke dag aan de lader vind ik eigenlijk niks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Scorpion1984 schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 20:34:
[...]

Hoe krijg je dat voor elkaar? Ik haal net de 2 dagen, maar meestal ruim 1 dag. Ik ben ook niet zo'n uitgebreide gebruiker volgens mij. En elke dag aan de lader vind ik eigenlijk niks.
A overclocken (google code, milestone OC widget) tot 1000 mhz, en vsel 'onderclocken' naar 55. Alle onnodige troep wat geheugen vreet verwijderen, geen livewallpapers. Enige wat ik wel draai is HTC clock en weer, taskkiller: agressief autokill, FB en Twitter apps/widgets, aantal emails (count) widget, Setcpu om idle op 125Mhz te zetten (i.pv. 250, maar dit is niet echt boeiend) google account sync en auto display brightness. Heb wel veel apps op me mile staan alleen niet in het geheugen :P, en ben zorgzaam voor me accu, ik laad hem pas op als ie leeg is, 'even snel' opladen is funest voor accu's levensduur. Eboy wallpaper is ook een must voor energy saving :P (ik geloof(weet na kijken) dat ik maar 5 telefoontjes gehad hebt in die 3 dagen, en geen een uitgaande gesprekken).

Ik moet wel toegeven dat -door een comment over sneller cpu/verbruik, ben gaan kijken naar het aantal uren uptime- ik wel verrast was door de lange accu duur, 3 dagen en 17 uur is wel erg lang ja, ben benieuwd hoe hij het komende dagen gaat doen (nu me chica weer terug is in het land :9~ ).

Iemand ervaring met gelaskins?

[ Voor 3% gewijzigd door D0gtag op 30-07-2010 23:23 . Reden: gelaskin ]

X470+2700x@4.2 DDR4@3200 nV2080ti Founders Edition 2x M2.SSD+ 2xHDD raid 0, α7 +Konica AR, 135/2.5 135/3.2 135/3.5 100/2.8 85/1.8 55/3.5-macro 57/1.2 50/1.4 50/1.7 52/1.8 35/3.5 35/2 28/1.8UC 24/2.8 Jupiter & Industar, Summicron R-2 50/2 Canon (n)FD's

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Autokill, dat spaart echt geen energie. Met je koppie dingen installeren wel. Appvretende applicaties kan moet je verwijderen. Autokillers zorgen alleen maar voor rare bugs is allerlei programma's, zoals wekkers en dergelijke en maken je mobiel trager. Account sync kan je ook laten aan staan, want je wel kan doen is accesspoints/datatoegang alleen aanzetten wanneer je wilt internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Sebazzz schreef op vrijdag 30 juli 2010 @ 22:41:
Autokill, dat spaart echt geen energie. Met je koppie dingen installeren wel. Appvretende applicaties kan moet je verwijderen. Autokillers zorgen alleen maar voor rare bugs is allerlei programma's, zoals wekkers en dergelijke en maken je mobiel trager. Account sync kan je ook laten aan staan, want je wel kan doen is accesspoints/datatoegang alleen aanzetten wanneer je wilt internetten.
Taskkiller zelf bespaard geen energie nee dat is correct, maar door applicaties te killen die je wel is vergeet uit te zetten scheelt wel degelijk, punt is dat er gewoon minder op de achtergrond draaid wat cpu tijd vreet. moment dat jij FB of twitterd gaat die applicatie draaien en blijft aanstaan. je kan het uitzetten door naar het menu te gaan maar Taskkiller werkt iets sneller/automatisch. Advanced task killer op android market is gratis en levert 100% zeker geen probleem met apps (of bugs/vertraging, gebruik het al sinds dag 1 van me milestone), als je maar wel aangeeft wat hij wel en niet moet ignoren. (zoals ignore wekker, die mag wel aanblijven anders gaat ie niet af) Er staan bij mij iets van 8 dingen op de ingore list waaronder milestone OC en setcpu. Draai ook geen widgets die accu spanning/cpu snelheid geven deze kosten alleen (veel) sap. Voor de rest laat ik Inet aanstaan anders heb ik niks aan me smartphone, elke keer internet aanzetten vind ik te omslachtig. Maar ik denk dat mijn accu duur acceptabel is maar doe met het advies wat je wil :P Happy milestone camper.

(p.s. widgets worden door task killer niet als apps gezien dus die draaien zo ie zo door)

Zie nummer 2 van beste 25 apps :P
http://www.zdnet.com/blog...he-best-of-the-best/37363
Must haves: nr: 2: 12: 25 optional is de TED app : _/-\o_ (15)

Gefeliciteerd Sebazzzzz

[ Voor 4% gewijzigd door D0gtag op 30-07-2010 23:33 . Reden: felicitatie ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Thnx ;)

De 0.2b patch voor Froyo is overigens uit:
V0.2b fixed Market download problem, with apps that default
install on /sdcard

V0.2a Apps2SD fix.. didnt work with FAT formatted partitions.
handling is now different but works just as good.
Market Download and Manual installs has now (also) been tested.

V0.2
Added
- Apps2SD function using partition2 on your SDCARD
it will autodetect SDCARD size and take 1024MB for apps this can be enabled by putting a empty file on root of sdcard
use_apps2sd
NOTE: make sure you have a backup of the card, if anything goes wrong. but it has been tested and should be safe.
backups are always nice!
during the preperation of the sdcard, you phone hangs at the "M" logo, you will see the "blue" led turned on during this process.
After existing application are moved to the new partition, phone will reboot once. this is normal, as partitions changed.

- apns-conf.xml updated with HTC edition (many,many providers)

- hardware keyboard fix, lights even when auto light is enabled.

- /etc/init.d enabled for startup scripts

- audio files updated, as problems with wmv/wma did not work correctly.

- completely new FRF91 apk set , provided by Thyrus (from his edition of this image)

- Wireless tethering for root users, added, and fixed (Thyrus solution)

- wpa_supplicant from droid froyo edition added, and updated to match this release.
should fix 801.x configuration? (untested)

- remount / mountsd / umountsd scripts added

- apks added
com.androidapps.spare_parts.apk
WirelessTethering.apk
SholesQuickOffice.apk
ase_mcr_r25.apk (Market script optimizer)

- apks removed
Dock.apk
Alarmclock.apk
Bron | Mirror

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

even wat news
motorola heeft onlangs de source code van de milestone vrij gegeven, hiermee wordt de kans dat hackers de bootloader unlocked groter

froyo voor de moto droid, droid x en droid incredible komt begin september eraan maar er wordt nix over de milestone gezegt, maar O2 (provider in duitsland) zegt dat ze de froyo releasen eind september

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion1984
De source code is inderdaad vrijgegeven, maar niet van de bootloader. Daarnaast is er behoorlijk goede hardware ondersteuning voor de locking, en een unlocking is daarom vrij onwaarschijnlijk. Wel is er een andere hack mogelijk die boot met de originele kernel, en vervolgens een andere kernel boot, hier zijn alleen nog wat problemen mee.

Ik hoop dat O2 gelijk heeft, want op een officiele 2.2 release zit ik eigenlijk wel te wachten. Anders, in combinatie met de slome bugfix van de alarmclock en de gelockte bootloader, is dit de laatste Motorola. (Wat mij betreft op die dingen na, is de Milestone wel de beste Android telefoon)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
Heb je ook een linkje van het nieuws over de vrijgegeven broncode?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Erg jammer ja, de hardware van Motorola is zeer goed, het is ook jammer dat ze aan deze policy vasthouden. Overigens is het wel bekend hoe de bootloader in elkaar zit, dat kan je zo uit de documentatie van het OMAP platform halen. Zie ook and-developers voor details.

edit: Kan iemand toevallig zijn camera-applicatie online zetten (iemand die een geroote 2.1 rom draait).
Je vindt hem in /system/app of /data/app onder MotoCam of com.motorola.camera of iets dergelijks. Het is een apktje.

[ Voor 29% gewijzigd door Sebazzz op 31-07-2010 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

wmn79 schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 14:58:
Heb je ook een linkje van het nieuws over de vrijgegeven broncode?
https://opensource.motoro...ts/milestone?pubid=987654

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Scorpion1984
Sebazzz schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 14:58:
[...]

edit: Kan iemand toevallig zijn camera-applicatie online zetten (iemand die een geroote 2.1 rom draait).
Je vindt hem in /system/app of /data/app onder MotoCam of com.motorola.camera of iets dergelijks. Het is een apktje.
Zie mijn PM ;)
Edit: Mmh geen PM, email dus.

[ Voor 26% gewijzigd door Scorpion1984 op 31-07-2010 15:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

mensen ik heb een probleem
bij mij was het altijd zo dat als ik gebeld word, de scherm het niet meer doet
je moet dan zeg maar sliden om op te nemen maar de scherm reageert dan niet, het scherm is overigens wel aan

hoe los ik dit op?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

Verwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 20:04:
je moet dan zeg maar sliden om op te nemen maar de scherm reageert dan niet, het scherm is overigens wel aan

hoe los ik dit op?
Je moet even wat beter uitleggen, wat is je definitie van niet meer doen? als ik gebeld wordt en me scherm doet het niet dan breng ik hem terug naar de winkel :) Als je gebeld wordt gaat je scherm aan en zie je het slide to accept scherm (met naam en tel nummer etc). Doet je scherm het normaal wel met de vingers?(in een menu of zo) of is het helemaal geen touchscreen meer? Als het alleen tijdens sleep--> active (gebeld worden) niet werkt--> welke firmware heb je wat heb je alleemaal gedownload sinds wanneer doet ie het niet (uit jouw: dat ie het nooit gedaan heeft) Heb je al een keer je fw geflashed? etc etc etc (hoe lang heb je het toestel?)

p.s. de scherm = het scherm <-- allochtoon detector :+

[ Voor 3% gewijzigd door D0gtag op 01-08-2010 15:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Room42
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Hij zal hetzelfde bedoelen als wat ik ook wel eens heb: Ik word gebeld en het scherm gaat netjes aan maar als ik dan wil sliden om op te nemen, reageert ie niet. Ik moet het dan een aantal keer proberen voordat hij reageert en opneemt. Erg irritant :)

"Technological advancements don't feel fun anymore because of the motivations behind so many of them." Bron

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vunzz
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 11:10
Ik heb het ook wel eens. Mijn idee tot nu toe is, dat het scherm op dat moment vies is (veel vette vingers).
Meer poetsen dus :P

How can you conquer a hill top, if you are to busy at the bottom stepping over stones.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmn79
Yep dat heb ik ook af en toe. Volgens mij vooral bij vochtig weer en heel warm (klam) weer, heel irritant. Wat ik ook heb is dat het scherm dan uit zichzelf dingen gaat doen, waardoor je als je even niet oplet ineens mensen aan het bellen bent of andere acties. Had het net ook nadat ik door de regen gefietst had. Zette het scherm aan en lette even niet op en zat ineens in het scherm "hoe fancy widget te gebruiken"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

FROYOOOOOOOO ARGH!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
:? Verder alles goed?

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deputy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-01 15:16
En MotoFrenzy V4 is nu uit (met een werkende camera!)

DeputyNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Maar geen videorecorder nog, maar toch weer een goede achievement. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deputy
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 04-01 15:16
En focus werkt ook niet, dus aan de camera heb je eigenlijk nog niet zo veel. Hij loopt wel erg goed en probleemloos (misschien na 2 uur een beetje vroege conclusie :9

DeputyNL

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
Verwijderd schreef op zaterdag 31 juli 2010 @ 20:04:

hoe los ik dit op?
Heb ik ook wel eens.
Druk de aan/uit knop even kort in, je scherm gaat nu uit en je beltoon stopt met ringelen maar als je nu nog een keer op je aan/uit knop drukt gaat je scherm weer aan en bij mij werkt het opneem slide geval dan eigenlijk altijd weer.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Danfoss
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13:40

Danfoss

Deze ruimte is te koop..

Heeft iemand Easy Root al geprobeerd? Een app om te rooten. niet meer klooien met sbf files.

Is dit veilig te testen zonder je milestone te bricken?

Sys Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Als je niet wilt "klooien" met SBFjes moet je je afvragen of je wel root wilt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08:33

MaDLiVe

.-Observer-.

Na de laatste motorola update heb ik weer geroot. Echter lukt het me niet mee om te overclocken met de laatste overclock module. Zodra ik oc, reboot mijn milestone. Werkte voorheen altijd perfect op 800/62mV. Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?

[ Voor 10% gewijzigd door MaDLiVe op 05-08-2010 14:18 ]

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Even opletten of de file goed is, zoals linebreaks ala Linux.

☻/
/▌
/ \

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

Ik heb een service update gebruikt voor het rooten, zou dus gewoon moeten werken. Behalve de nieuwe update, opnieuw rooten is er niets veranderd.

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

MaDLiVe schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 14:18:
Na de laatste motorola update heb ik weer geroot. Echter lukt het me niet mee om te overclocken met de laatste overclock module. Zodra ik oc, reboot mijn milestone. Werkte voorheen altijd perfect op 800/62mV. Iemand een idee waar dit aan zou kunnen liggen?
Geen idee maar had het zelfde, maar 800/62 is best wel hoog, waarom niet 800/54? Zelf op 1000/54, bij mij loopt ie vast bij een te hoge of te lage < 54 @1000

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yodax
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-08 03:06
MaDLiVe schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 14:18:
Ik had dit ook. Het probleem ontstaat omdat het geheugen adres van een kernel tabel veranderd is. Bij het starten van de kernel module moet het goede adres opgegeven worden, zie de site van de maker. De applicatie in de market werkt wel gewoon.

Edit:

Nieuw: insmod /system/lib/modules/overclock.ko omap2_clk_init_cpufreq_table_addr=0xc004e4b0
Oud: insmod /system/lib/modules/overclock.ko omap2_clk_init_cpufreq_table_addr=0xc004e498

[ Voor 13% gewijzigd door yodax op 05-08-2010 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

yodax schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 21:52:
[...]

Ik had dit ook. Het probleem ontstaat omdat het geheugen adres van een kernel tabel veranderd is. Bij het starten van de kernel module moet het goede adres opgegeven worden, zie de site van de maker. De applicatie in de market werkt wel gewoon.

Edit:

Nieuw: insmod /system/lib/modules/overclock.ko omap2_clk_init_cpufreq_table_addr=0xc004e4b0
Oud: insmod /system/lib/modules/overclock.ko omap2_clk_init_cpufreq_table_addr=0xc004e498
Dit was toch alleen bij UK vs de rest? (of FR tegen de rest, don't remember) dat 2 waarden anders staan in deze android versies. Ik had een oudere versie UK gebruikt waardoor me OC waarden anders uitvielen. 800 werkte niet meer stabiel 1000 dus wel :P, verder geen onderzoek naar gedaan aangezien alles naar behoren werkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

De laatste versie van de oc utility (1.3.2) loste het euvel inderdaad op. Zie ook de site vd maker.

• Zinu
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 04-09 10:27

Zinu

dat is gewoon hoe ik rol

Klopt het dat je geen OTA/windows software updates kunt vinden als je Milestone geroot is?

• Sebazzz
Zinu schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 23:36:
Klopt het dat je geen OTA/windows software updates kunt vinden als je Milestone geroot is?
Ik heb geen updates ontvangen, nog nooit over OTA, en vanaf het begin geroot maar dat heeft er niet mee te maken denk ik hoor. Ik heb of de Motorola Updater gebruikt, of een Nandroid backup, of een SBF.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaDLiVe

MaDLiVe

.-Observer-.

D0gtag schreef op donderdag 05 augustus 2010 @ 21:22:
[...]

Geen idee maar had het zelfde, maar 800/62 is best wel hoog, waarom niet 800/54? Zelf op 1000/54, bij mij loopt ie vast bij een te hoge of te lage < 54 @1000
'extreem late reply :P' Maar ik krijg mijn telefoon onder de 58mV niet stabiel op 800Mhz :) op 1000Mhz krijg ik hem sowieso niet goed stabiel. Teveel spontane reboots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

MaDLiVe schreef op zondag 22 augustus 2010 @ 19:10:
[...]

'extreem late reply :P' Maar ik krijg mijn telefoon onder de 58mV niet stabiel op 800Mhz :) op 1000Mhz krijg ik hem sowieso niet goed stabiel. Teveel spontane reboots.
Welke android build heb je? laatste?, ik heb laatste originele build (afgestapt van the soluter rom) vorige week erop gezet. Opnieuw geroot, meteen weer naar 1000mhz en 54vsel, maar zoals met elke cpu is niet elke batch goed overclockbaar, helaas zit er voor jouw dan niet meer (of minder vsel :P ) in. Heb slechts in een keer een spontane reboot gehad, paar weken nadat ik het toestel had. (sinds begin feb.) En met OC nognooit.
(heb je nog andere toevoegingen aan de android engine toegevoegd zoals JIT ofzo?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Even iets wat ik nog niet helemaal snap.

Als straks de Froyo update uitkomt, is dan je root-aktie weer ongedaan gemaakt? En zo ja, kun je daarna opnieuw je toestel rooten om bijv de processor te overclocken? En kan dat dat op exact dezelfde manier als 2.1 of moet ik dan weer wachten tot er een nieuwe methode voor is?

TIA

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 17:15:
Als straks de Froyo update uitkomt, is dan je root-aktie weer ongedaan gemaakt? En zo ja, kun je daarna opnieuw je toestel rooten om bijv de processor te overclocken? En kan dat dat op exact dezelfde manier als 2.1 of moet ik dan weer wachten tot er een nieuwe methode voor is?
Dat ligt eraan of de Froyo update met een vulnerable recovery komt. Indien dat zo is kan je gewoon snel met openrecovery rooten. Indien dat niet zo is kan je misschien met een SBF een vulnerable recovery flashen. En anders zal je waarschijnlijk geen root kunnen krijgen, maar dat is nog niet voorgekomen. Motorola doet actief bootloaders weglocken, geen recovery modus weglocken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Sebazzz schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 17:58:
[...]

Dat ligt eraan of de Froyo update met een vulnerable recovery komt. Indien dat zo is kan je gewoon snel met openrecovery rooten. Indien dat niet zo is kan je misschien met een SBF een vulnerable recovery flashen. En anders zal je waarschijnlijk geen root kunnen krijgen, maar dat is nog niet voorgekomen. Motorola doet actief bootloaders weglocken, geen recovery modus weglocken.
ok, dus ik hoef nu niet moeilijk te doen en kan beter wachten totdat ik froyo erop heb?

• JarlSX
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 06-04-2023
ik heb geen zin meer om te wachten, dus daarnet MotoFrenzy geinstalleerd

geeft volgens quadrant een flinke performance boost, normaal krijg je een score van <400ofzo, maar met 2.2 zit je op 1056, en da's op 500Mhz

als ik 'm op 1000mhz zet haalt ie zelfs 1417
1ghz lijkt me wat overdreven :)

OnePlus P9 Pro || Huawei GT3 || Samsung Tab S7

• D0gtag
  • Niet online

D0gtag

Home of the Underdog

JarlSX schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 14:39:
ik heb geen zin meer om te wachten, dus daarnet MotoFrenzy geinstalleerd

geeft volgens quadrant een flinke performance boost, normaal krijg je een score van <400ofzo, maar met 2.2 zit je op 1056, en da's op 500Mhz

als ik 'm op 1000mhz zet haalt ie zelfs 1417
1ghz lijkt me wat overdreven :)
Hoe zit het met stabiliteit van deze rom? Werkt alles al? Dit is eigenlijk 2.1 met JIT :D maar weet nog dat jit vroeger super onstabiel was.

Edit: Ik zit op 1000mhz op 624 bij quadrant dus deze rom is aanzienlijk sneller.

[ Voor 7% gewijzigd door D0gtag op 26-08-2010 15:29 ]

• yonexfreak
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:48
ben ook wel benieuwd naar de werking/stabiliteit van de rom :)
Volg het topic af en toe en lees naast positieve reacties ook wel wat probleempjes ermee...

aan de ene kant heb ik zoiets van lekker rom proberen, aan andere kant heb ik weer gevoel van misschien toch maar wachten op motorola die nu toch met de 2.2 update ''ooit'' komt ;)

I don't drive fast, I only fly low!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
werkt tot nu toe prima, geen FC's of whatever, draai nu op 800Mhz
programma's die ik tot nu toe gebruikt heb werken allemaal

gelijk Flash 10.1 erop gezet, werkt prima, je kan zelfs embedded youtube filmpjes bekijken

als er nog programma's zijn die ik uit moet proberen, laat maar horen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
Hoe is de camera? werkt ie normaal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dkawa
D0gtag schreef op donderdag 26 augustus 2010 @ 15:27:
[...]

Hoe zit het met stabiliteit van deze rom? Werkt alles al? Dit is eigenlijk 2.1 met JIT :D maar weet nog dat jit vroeger super onstabiel was.

Edit: Ik zit op 1000mhz op 624 bij quadrant dus deze rom is aanzienlijk sneller.
Ik zit op 804 met Quadrant (1200Mhz 80vsel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
JarlSX schreef op vrijdag 27 augustus 2010 @ 11:50:
als er nog programma's zijn die ik uit moet proberen, laat maar horen
Voor mij persoonlijk is belangrijkste test/struikelblok het goed werken/omgaan met een Exchange omgeving/mail.

1. Een agenda afspraak van een collega kunnen accepteren (omogelijk in 2.1 versie)
2. Agenda widget -> kan die ook nu Exchange agenda tonen?
3. handtekening onder Exchange mail

4. scrollen nu soepel(er) t.o.v. de 2.1 stock rom zonder overclock?

Dit is wat me zo even als 1e te binnen schiet :)

Misschien moet ik maar eens wat tijd vrijmaken en zien hoe ik zo'n custom rom erop krijg zonder halve toestel om zeep te helpen en dan zelf even een indruk gaan vormen voordat Motorola met de 2.2 komt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• detonatic
  • Laatst online: 10-10 21:42
Ik had ook de motofrenzy rom (0.5a) erop gezet, alleen bij mij crashen alle apps installers gelijk. Nog meer mensen hier last van?

4.950KW; 18*275Wp Talesun Full Black;Trannergy TRB9000TL@155° Zuid-Oost;Live PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=734802
volgens de topic link is er een 0.5B versie..wellicht die even proberen? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
ik heb ook 0.5a en heb dat probleem absoluut niet, al diverse apps geinstalleerd

@dkawa: de camera werkt, maar focust niet, dus momenteel onbruikbaar

@yonexfreak: vandaag lukt niet meer, maar kan maandag wel even testen of dat werkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
rustig aan hoor JarlSX :)
Zit te denken om binnenkort ook eens wat te gaan stoeien met de MotoFrenzy...alleen is tijd even beperkt (helaas)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Verwijderd schreef op woensdag 25 augustus 2010 @ 18:53:
[...]

ok, dus ik hoef nu niet moeilijk te doen en kan beter wachten totdat ik froyo erop heb?
Hoe bedoel je wachten? De huidige manier om te rooten en -als het nodig is- vulnerable recovery te krijgen is exact zoals ik bescheef, en vermoedelijk voor de Froyo update hetzelfde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• P-Storm
  • Laatst online: 10-10 17:03
Oke, met een beetje zoeken zit ik toch vast met hoe ik 2.1 kan rooten. Ik heb de guide gevolgd in de OP, en loop vast op stap 3 en stap 13. Welke file moet ik hebben, aangezien er genoeg downloads staan daar voor milestone (Bootloader 90.78 en SHOLS_U2_02.31.0 UK). De bedoeling is dat ik alleen root verkrijg, 2.2 flashen is voor een andere keer.

Dus welk bestand moet ik download op stap 3 en gebruiken in stap 13? Ik denk namelijk de service versie van UK SHOLS_U2_02.31.0 maar weet het niet zeker.

[ Voor 9% gewijzigd door P-Storm op 28-08-2010 11:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Voor de meeste roms is alleen een vulnerable recovery nodig, daarna kan je met OpenRecovery met één klik rooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Als je inderdaad al op 2.1 zit hoef je alleen de vunerable recovery sbf (stap 4 dacht ik) te downloaden en te flashen met RDS Lite. Daarna kan je of met de update.zip root verkrijgen of inderdaad OpenRecovery gebruiken (heeft wat meer opties dan de normale update.zip, te downloaden bij G.O.T)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JarlSX
MotoFrenzy werkt hier al een paar dagen prima, geen problemen tot nu toe

wel jammer dat er alleen Engels en Chinees als taal te kiezen is

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
hoe heb je Motofrenzy gezet? Via G.O.T?
(zit nu even te kijken maar snap even niet zo snel hoe je via de GOT recovery MotoFrenzy erop krijgt. (d.w.z. waar plaats je bv de 0.5a bestanden en de 0.5C updates)

:)

ben toch stiekum wel beetje benieuwd naar Motofrenzy, temeer omdat er nog geen datum bekend is wanneer de 2.2. via Motorola verspreid wordt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sebazzz
Bij mij was Motofrenzy trager dan 2.1 dat ik er nu op heb staan, dat was dan wel Motofrenzy 0.3 maar toch. Volgens mij stond er ook geen JIT aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Radiance
yonexfreak schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 12:31:
hoe heb je Motofrenzy gezet? Via G.O.T?
(zit nu even te kijken maar snap even niet zo snel hoe je via de GOT recovery MotoFrenzy erop krijgt. (d.w.z. waar plaats je bv de 0.5a bestanden en de 0.5C updates)

:)

ben toch stiekum wel beetje benieuwd naar Motofrenzy, temeer omdat er nog geen datum bekend is wanneer de 2.2. via Motorola verspreid wordt ;)
Het is vrij simpel :)

- Download de full image van 0.5a
- Download de update van 0.5c
- Pak de full image uit en zet deze map op je SD kaart in de map nandroid\adbrecovery\
- Zet de 0.5c update.zip op je SD kaart in de map Openrecovery\updates
- Start nu Openrecovery op en ga naar het nandroid menu, selecteer hier nandroid restore of iets in die geest en kies MotoFrenzy0.5a of hoe je de map ook genoemd mag hebben.
- Als de nandroid terug is gezet ga je ergens anders in de Openrecovery de update.zip toepassen, weet even niet uit m'n hoofd waar maar gewoon even zoeken in de menu's.
- Start je telefoon opnieuw op en klaar.

Youtube

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
heb hem erop staan, dat ging idd eenvoudig! :)
Moet alleen nog even zien waar ik precies dat overclock bestandje moet plaatsen, de milestone overclock in Android zelf geeft een foutmelding die daar aan gerelateerd is vermoed ik...
nevermind, moest het bestandje direct op de sdkaart plaatsen en toen werkte het wel..

Thanks voor de beknopte uitleg!

[ Voor 15% gewijzigd door yonexfreak op 30-08-2010 15:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
heb hem nu even kort in gebruik maar merk wel dat bij vaak aansluiten op USB het nu gebeurt dat Windows de sdkaart niet ziet :)
Reboot lost dit probleem op zo te zien..

Voor de rest in korte gebruik nog geen foutmeldingen oid tegenkomen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Occy74
yonexfreak schreef op maandag 30 augustus 2010 @ 16:56:
heb hem nu even kort in gebruik maar merk wel dat bij vaak aansluiten op USB het nu gebeurt dat Windows de sdkaart niet ziet :)
Reboot lost dit probleem op zo te zien..

Voor de rest in korte gebruik nog geen foutmeldingen oid tegenkomen..
Laat me raden, je gebruikt een taskkiller?

Systeem Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
nope..de default motofrenzy 0.5c zonder taskillers ... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yonexfreak
voor degene die Motofrenzy 0.5c erop hebben staan, kunnen jullie apps verhuizen naar je sdkaart?
als ik het hier probeer bij de enkele applicatie die de mogelijkheid heeft krijg ik een error: ''failed to move installation'' (vb. dolphin browser hd''

Zal nog eens verder snuffelen op het forum v/d motofrenzy en kijken of daar al wellicht een workaround is vermeld..

Pagina: 1 ... 12 ... 21 Laatste