Het is in het hoofdtopic al gemeld, maar:
http://modmymobile.com/fo...-froyo-2-2-milestone.html
Het is Android 2.2 Froyo maar met een oudere 2.1 kernel, maar Flash en dergelijke werken wel! Overklok werkt ook gewoon.
Ik ga hem nu proberen te installeren. Kijken hoe ver ik kom.
edit: Na héél veel proberen eindelijk gelukt!
Limititaties
Er zijn een aantal dingen die niet met de ROM werken:
• Camera doet het niet
• Apps2SD werkt niet.
• Alleen Engels
• Alleen getest op UK Milestone, werkt waarschijnlijk ook op anderen.
ROM features
• Stabiel
• Rooted
• Overclock en SetCPU ingebakken
• Motonav en troep verwijderd
• Tethering
Handleiding Froyo installeren
Voorbereiden
1. Installeer
OpenRecovery 1.4.1,
Mirror.
2a. Maak een backup van je telefoon (nandroid-backup)
2b. Maak als je wilt ook een backup van je SD card of je Nandroid backups
2c. Backup eventueel je mot_boot_mode en kernel modules voor overklokken en cpu governor.
3. Download de main update package[1] en unzip hem in de nandroid backup map, "nandroid/adbrecovery".
4. Download de
update voor de update, en unzip het bestand "MotoFrenzy-v0.1c-update-nosign.zip" in OpenRecovery/updates. Als je de overclock wilt gebruiken kan je het bestand "overclock" naar de root van je SD card kopieëren, en aanpassen.
5. Pas de nandroid backup aan op deze manier: verwijderder cache.img en in "nandroid.md5" het lijntje met 'cache.img xxxxxxxxxxx'.
6. Check, check, dubbelcheck of je alles hebt gebackupped en de update packages op je telefoon staan.
Let op: Wipe je telefoon, of in ieder geval je /cache. Check ook je huidige rom versie! [2]
Installeren
7. Boot naar recovery en start OpenRecovery.
8. Ga naar OpenRecovery -> Nandroid Restore -> MotoFrenzy. Hij zet nu de nandroid erop, dit duurt even.
9. Hij weergeeft uiteindelijk "Done". Ga dan terug naar het hoofdmenu, Apply Update, en voer MotoFrenzy-v0.1c-update-nosign uit.
10. Reboot, let op: dit duurt een tijd! Als hij niet boot moet je je nandroid backup terug zetten, en eventueel opnieuw proberen.
11. Zet je Google account op, eventueel Wifi en dergelijke. Ga daarna na de vernieuwde Android market, zoek op 'flash' en dan kan je Adobe Flash installeren.
12. Geniet van je nieuwe Android. Check ook de vernieuwde dockapplicaties, launcher en instellingenscherm.
Work-around om applicaties die op SD willen toch te installeren
Apps2SD werkt nog niet correct in de ROM omdat de benodigde kernelmodule er niet is, hier wordt echter keihard aan gewerkt. Tot die tijd kunnen applicaties die toch op de SD willen niet worden geïnstalleerd. Er is echter een workaround: Gebruik als je apps gaat installeren geen SD card, of ga naar Settings -> Storage -> Unmount SD card.
[1]: Ik heb hem gere-upped naar Imagehost.org: Part 1, Part 2, Part 3 en Part 4. 100MB in totaal, unzippen met 7-zip.
[2]: Het kan zijn dat je eerste een UK SBF met RSDLite moet flashen, en daarna Vulnerable Recovery eroverheen voordat je opnieuw probeert. Ik heb sbf met 2.1 UK service version SHOLS_U2_02.36.0 met een onbekende CRC32 checksum gebruikt (G.O.T beta). De maker heeft deze modificatie op een .36.0 ROM gebouwd.
[
Voor 119% gewijzigd door
Sebazzz op 28-07-2010 01:07
]