• dread
  • Registratie: maart 2002
  • Laatst online: 26-11 17:34

dread

Sluwe vlaming

job schreef op maandag 15 november 2010 @ 21:32:
[...]
xbmc heeft zijn eigen codec, en heeft coreavc niet nodig.
Waarschijnlijk staat dxva in xbmc nog niet aan.
idd geen codecs nodig en ik was al aan het zoeken voor dxva aan te zetten. Tot nog toe niet gevonden. Het zou moeten staan bij
system/video/playback.

Ik heb nu aangezet: adjust display refresh rate to match video en dat schijnt te helpen.

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

• Amelandbor
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 13:32
Heeft iemand van de Asus S1-AT5NM10E al een review gezien??

Lijkt me toch een interessante optie om mijn asrock 330 te vervangen.

• Spam
  • Registratie: augustus 1999
  • Laatst online: 19-11 09:30
dread schreef op maandag 15 november 2010 @ 22:14:
[...]

idd geen codecs nodig en ik was al aan het zoeken voor dxva aan te zetten. Tot nog toe niet gevonden. Het zou moeten staan bij
system/video/playback.

Ik heb nu aangezet: adjust display refresh rate to match video en dat schijnt te helpen.
Je moet wel de dharma release downloaden : http://xbmc.org/download/

Daar zit de DXVA optie in. Ik moest ook al zoeken maar het zit niet in de 9.11 build.

We are born, wet, hungry and naked. Then things get worse !

• Spam
Amelandbor schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 12:38:
Heeft iemand van de Asus S1-AT5NM10E al een review gezien??

Lijkt me toch een interessante optie om mijn asrock 330 te vervangen.
Interessant dingetje, bijna dezelfde specs als mijn EEEPC 1215N netbook. Ik kan ook geen review vinden. De grote vraag is wel wat je MEER wilt gaan doen dan met je Asrock. Mijn eigen ervaring op de laptop is dat de "windows snappyness" ok is maar niet fantastisch of zo. In het afspelen van HD content zou een 330/ION combi volgens mij ook voldoende zijn.

Deze vind ik overigens wel leuker uitzien maar volgens mij niet te krijgen in NL. Zit er een A/B bij:

http://www.giadatech.com/...app=product&act=show&id=1

[Voor 4% gewijzigd door Spam op 16-11-2010 14:20]

• Amelandbor
  • Registratie: september 2005
  • Laatst online: 13:32
Spam schreef op dinsdag 16 november 2010 @ 14:19:
[...]

Interessant dingetje, bijna dezelfde specs als mijn EEEPC 1215N netbook. Ik kan ook geen review vinden. De grote vraag is wel wat je MEER wilt gaan doen dan met je Asrock. Mijn eigen ervaring op de laptop is dat de "windows snappyness" ok is maar niet fantastisch of zo. In het afspelen van HD content zou een 330/ION combi volgens mij ook voldoende zijn.

Deze vind ik overigens wel leuker uitzien maar volgens mij niet te krijgen in NL. Zit er een A/B bij
Ik gebruik de Asrock alleen voor XBMC Live en daar zou ik ook deze voor gebruiken. Vind de Asus interessant omdat deze toch iets sneller is, ION2 heeft, bijna net zo duur als een Asrock is en ook nog eens IR heeft ingebouwd. Zou dan mooi m'n Asrock kunnen geven aan m'n ouders.

Die Giada is ook zeker leuk alleen wel een stuk duurder.

• dread

dread

Sluwe vlaming

even een vraagje.

heb op de ion 330 pro nu win 7 64 bit geïnstalleerd.

Zal ik de drivers van de asrock site dl of van nvidia zelf.

Bij nvidia heb ik drie soorten drivers:
chipset (die doe ik zowieso)
audio
graphic.

Moet ik de andere 2 ook installeren?

Don't argue with fools, they will bring you down to their level and beat you with experience.

Chipset driver in W7 = onnodig
Audio driver = alleen nodig als je via HDMI geluid af wilt spelen
Graphic driver = bevat al het bovenstaande indien nodig

Pik een van de onderstaande en je bent vrijwel klaar ;)
Nvidia ION W7 64-bit 260.99 driver: http://www.nvidia.com/obj...t-260.99-whql-driver.html
Nvidia ION W7 32-bit 260.99 driver: http://www.nvidia.com/obj...t-260.99-whql-driver.html

Wiethoofds meuk en 'overige'

• dread

dread

Sluwe vlaming

Wiethoofd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 12:50:
Chipset driver in W7 = onnodig
Audio driver = alleen nodig als je via HDMI geluid af wilt spelen
Graphic driver = bevat al het bovenstaande indien nodig

Pik een van de onderstaande en je bent vrijwel klaar ;)
Nvidia ION W7 64-bit 260.99 driver: http://www.nvidia.com/obj...t-260.99-whql-driver.html
Nvidia ION W7 32-bit 260.99 driver: http://www.nvidia.com/obj...t-260.99-whql-driver.html
Het probleem is dat de coprocessor niet herkent wordt in W7. Met het all in one pakket hier was dit opgelost.

Maar ik ga jouw tip uitproberen en volgens mij komt het dan wel goed. ook voor mijn hdmi audio. Het pakket dat jij voorstelde was de Graphic driver, toch? :)

Het ION-driver pakket bevat tegenwoordig standaard de audio drivers om via de hdmi aansluiting geluid te kunnen sturen idd.

• dread

dread

Sluwe vlaming

Wiethoofd schreef op woensdag 17 november 2010 @ 14:07:
Het ION-driver pakket bevat tegenwoordig standaard de audio drivers om via de hdmi aansluiting geluid te kunnen sturen idd.
Ja, dat is in orde. Alleen die coprocessor blijft nog steeds als driver-less staan bij de devicemanager.

toen ik dit driverpakket installeerde van asrock zelf: "NVIDIA All In 1 driver ver:15.45" werd wel de goede driver geïnstalleerd. Als ik die nu installeer worden de nieuwste drivers dan niet vervangen door de oude?

Edit:
@wiethoofd: het was de SMU driver ;)

Thx mate voor de goede raad!!

[Voor 6% gewijzigd door dread op 17-11-2010 15:16]

dread schreef op woensdag 17 november 2010 @ 14:28:
Ja, dat is in orde. Alleen die coprocessor blijft nog steeds als driver-less staan bij de devicemanager.

toen ik dit driverpakket installeerde van asrock zelf: "NVIDIA All In 1 driver ver:15.45" werd wel de goede driver geïnstalleerd. Als ik die nu installeer worden de nieuwste drivers dan niet vervangen door de oude?
Als in de nieuwe driver de coprocessor niet geïnstalleerd wordt en met de all-in-one wel wordt de driver dus niet vervangen of geüpdatet en anders wordt er wel aangegeven dat de te installeren versie ouder is dan die al geïnstalleerd staat.

• hansie18
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 04:13
Even wat anders:

Met de asrock 330ht heb ik nu toch veel zonder stotteren aan het lopen. Het enige wat nog niet lukt is (a) blu-ray vanuit menu's (dus met powerdvd of arcsoft) vanaf zowel disc als harde schijf; ik kan alleen de hoofdfilm (m2ts file, dus zonder menu) soepel afspelen via xbmc (eerst basic desktop view kiezen) of classic mediaplayer/coreavc en (b) stereoscopic side by side video's; in Arcsoft staat wel hardware acceleration aan, maar net als bij de blu-rays is dat toch niet zonder stotteren aan het lopen te krijgen.

Prima apparaat verder, maar je blijft wel aan het tweaken en fine-tunen.

Iemand nog goede tips?

Bedankt.

• job
  • Registratie: februari 2002
  • Laatst online: 13:24
Volgens mij is dat software matig, dus dan zit je in het verkeerde topic.
Kijk eens in het xbmc topic, of op het xbmc forum.

• hansie18
  • Registratie: augustus 2009
  • Laatst online: 04:13
job schreef op woensdag 17 november 2010 @ 17:42:
[...]
Volgens mij is dat software matig, dus dan zit je in het verkeerde topic.
Kijk eens in het xbmc topic, of op het xbmc forum.
Weet ik niet, het geeft aan dat de hardware van de asrock 330ht het allemaal ook maar net aan kan (en soms dus niet helemaal). Ik heb hem geupdate met 2 GB extra geheugen (nu 4 totaal), maar daar heb ik niet veel van gemerkt. Iemand nog nuttige tips, maakt niet uit hard- of softwarematig?
Het shared video memory in het BIOS vastgezet op 512MB of 256MB?

• job
hansie18 schreef op donderdag 18 november 2010 @ 05:20:
het geeft aan dat de hardware van de asrock 330ht het allemaal ook maar net aan kan (en soms dus niet helemaal).
De hardware kan probleemloos 1080p m2ts bestanden afspelen, mits je gebruik maakt van de gpu. Het is dus geen hardware probleem, maar software.

[Voor 5% gewijzigd door job op 18-11-2010 18:50]

• kepler
  • Laatst online: 10:56
Ik ga binnenkort een ASrock 330Pro kopen, maar ik vroeg me af of het mogelijk is om zelf (later) een BluRay-lezer erin te zetten? De BR-variant is namelijk minimaal 140 euro duurder, en dat geld heb ik op het moment niet :D Ook heb ik nog geen BR's, dus ik zou graag de mogelijkheid hebben om over een aantal maanden zelf een BR-lezer te kopen en erin te zetten.

edit:
hmm, ik had op pricewatch gekeken voor de goedkoopste prijs van de 330pro, maar die 200 euro is de barebone... (staat verkeerd in de pricewatch) Dan is het verschil minder groot, en spaar ik wel door voor de BR-variant :D

[Voor 23% gewijzigd door kepler op 21-11-2010 16:40]

Renault Zoe R210 Intens (22kWh)

• Martijn
  • Registratie: juli 1999
  • Nu online
Ik heb de knoop doorgehakt, ik ga een XBMC centertje bouwen. Nu twijfel ik alleen nog tussen twee varianten, de Asrock 330 of de Zotac ND22. De laatste heeft een SU2300 celeron aan boord waardoor ie wat meer power heeft als een Atom. De vraag is echter of ik dat nodig heb... ;).

Ik wil uiteraard gewoon een soepel XMBC systeem hebben, dat moet met beiden lukken denk ik. Echter wanneer digitaal opnemen enzo ook met XBMC gaat kunnen is mijn beredenering dat ik meer power nodig heb wellicht... Is mijn aanname valide? Verder nadeel is dat de Zotac geen optische drive heeft, dus dat dat dan weer esate of usb aangesloten moeten worden... Maargoed, Bluray gaat toch al niet onder linux volgens mij... Zijn er nog meer voor of nadelen tussen de zotac en de asrock of vise versa?

• mcDavid
  • Registratie: april 2008
  • Laatst online: 11:00
Wat moet je uberhaupt nog met een optische drive tegenwoordig? Ja, blu-rays. Maar een mediacenter bouw je toch juist om niet iedere keer die frisbees te hoeven pakken?

• eymey
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 26-11 14:42
XBMC zelf zal nooit de mogelijkheid gaan hebben voor digitaal opnemen. Dat zal waarschijnlijk altijd moeten gaan gebeuren met de unified PVR frontend in combinatie met een headend (zoals "tvheadend" of "vdr").

In ieder geval moet je jezelf dan ook afvragen wat je als bron wil gaan gebruiken. Als je Ziggo hebt en moet gaan decrypten, dan heb ik horen zeggen dat dát niet gaat lukken met een Atom. Maar als je een Free To Air caiway-signaal hebt (of zelfs een ongecodeerd IPTV signaal van Glashart Media), dan kan ik me niet voorstellen dat dat niet zou kunnen op een atom systeem.

• mcDavid
eymey schreef op zondag 21 november 2010 @ 22:39:
XBMC zelf zal nooit de mogelijkheid gaan hebben voor digitaal opnemen. Dat zal waarschijnlijk altijd moeten gaan gebeuren met de unified PVR frontend in combinatie met een headend (zoals "tvheadend" of "vdr").

In ieder geval moet je jezelf dan ook afvragen wat je als bron wil gaan gebruiken. Als je Ziggo hebt en moet gaan decrypten, dan heb ik horen zeggen dat dát niet gaat lukken met een Atom. Maar als je een Free To Air caiway-signaal hebt (of zelfs een ongecodeerd IPTV signaal van Glashart Media), dan kan ik me niet voorstellen dat dat niet zou kunnen op een atom systeem.
Heb je het dan over een Atom 330 of een D525?

• eymey
  • Registratie: februari 2000
  • Laatst online: 26-11 14:42
Naar ik begrepen had zijn beiden niet krachtig genoeg om TV streams te decrypten.

• Martijn
  • Nu online
eymey schreef op zondag 21 november 2010 @ 22:39:

Mja, de bron is nog lastig, woon in Eindhoven, dus UPC. Momenteel nog niet echt mogelijk om op te nemen maar wellicht binnenkort... Hoe dan ook is wat extra power denk ik nooit weg...

Denk dat de Zotac de beste keus is...

• Dreamvoid
  • Registratie: augustus 2001
  • Laatst online: 26-11 13:08
eymey schreef op zondag 21 november 2010 @ 22:58:
Naar ik begrepen had zijn beiden niet krachtig genoeg om TV streams te decrypten.
Dat zijn ze wel (genoeg voorbeelden van Atom-systeempjes met VDR/MCE, alleen de Anysee tuners willen nog opspelen), maar je houdt zo weinig cpu power over om een beetje soepel door menu's te schieten, door grote lijsten films/muziek te scrollen, etc.

[Voor 13% gewijzigd door Dreamvoid op 22-11-2010 09:47]

specs

• baviaan
  • Registratie: januari 2000
  • Niet online

baviaan

Hehe. Aap!

Dreamvoid schreef op maandag 22 november 2010 @ 09:45:
[...]

Dat zijn ze wel (genoeg voorbeelden van Atom-systeempjes met VDR/MCE, alleen de Anysee tuners willen nog opspelen), maar je houdt zo weinig cpu power over om een beetje soepel door menu's te schieten, door grote lijsten films/muziek te scrollen, etc.
TVheadend neemt anders prima op op mijn ION 330. En dan doet XBMC het ook nog best ok.

• MuSeLive
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 11:18
Na een beetje rondkijken is voor mij zelf een HTPC bouwen te duur en lijkt een barebone een mooi alternatief. Nu twijfel ik tussen de Asus S1-AT5NM10E en de Zotac ZBOX HD-ND22. Eerstgenoemde heeft atom D525 en de zotac een SU2300. Verder verschillen ze niet echt significant (paar aansluitingen). De d525 is volgens mij sneller dan de su2300, echter is de zotac iets duurder. de Asus lijkt mij dan toch de beste keus? samen met 2gb ram en 1tb ben ik dan voor 275 euro klaar.

• Spam
MuSeLive schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 02:51:
Na een beetje rondkijken is voor mij zelf een HTPC bouwen te duur en lijkt een barebone een mooi alternatief. Nu twijfel ik tussen de Asus S1-AT5NM10E en de Zotac ZBOX HD-ND22. Eerstgenoemde heeft atom D525 en de zotac een SU2300. Verder verschillen ze niet echt significant (paar aansluitingen). De d525 is volgens mij sneller dan de su2300, echter is de zotac iets duurder. de Asus lijkt mij dan toch de beste keus? samen met 2gb ram en 1tb ben ik dan voor 275 euro klaar.
De D525 is juist langzamer dan de SU2300 maar het scheelt niet veel.

Maar ik heb precies dezelfde vraag uitstaan bij de MediaPortal Topic of de 525 niet snel genoeg is voor HD opnemen met Anysee. Tot nu toe geen reactie ontvangen.

Als 3e optie is er ook nog de AOpen GP7A-HD . Is wel duurder maar de processor is een T3100. Echter schijnt dit weer een luidruchting bakkie te zijn :(

Last but not least is deze ook nog interessant : pricewatch: Jetway JBC600C99-52W

[Voor 20% gewijzigd door Spam op 23-11-2010 13:41]

• WJK1984
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 01-11-2014
uit eerdere posts in dit topic heb ik begrepen dat de anysee geen ondersteuning heeft voor ION. de ATOM is niet snel genoeg om HD op te nemen. een SU2300 schijnt wel snel genoeg te zijn. hopelijk komt er een update van de atom die de SU2300 kan vervangen.

• [RNMC] Viper
  • Registratie: juli 2001
  • Laatst online: 25-11 10:17

[RNMC] Viper

📱12mini ⌚️5 💻13" M1

De SU2300 is genoeg op soepel hd op te nemen en af te spelen met een single tuner. Multituner is een ander verhaal. De SU2300 kun je bij zotac als los bordje kopen en dat in een mitx kast stoppen.
WJK1984 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 14:38:
uit eerdere posts in dit topic heb ik begrepen dat de anysee geen ondersteuning heeft voor ION. de ATOM is niet snel genoeg om HD op te nemen. een SU2300 schijnt wel snel genoeg te zijn. hopelijk komt er een update van de atom die de SU2300 kan vervangen.

He who controls the past, commands the future. He who commands the future, conquers the past.

• MuSeLive
  • Registratie: oktober 2002
  • Laatst online: 11:18
Ah bedankt. Hmm, dan rest de vraag dus of ik HD uberhaubt wil opnemen :P

• Dreamvoid
WJK1984 schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 14:38:
uit eerdere posts in dit topic heb ik begrepen dat de anysee geen ondersteuning heeft voor ION.
Geen enkele tuner heeft ondersteuning voor ION, bij alle tuners gebeurt de decryptie op de cpu (of in het geval van een hardwarematige CAM, daarin). Anysee heeft alleen beroerde code geschreven waardoor een Atom niet snel genoeg is.

specs

• ZodiacQ
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 14-03-2018
Ik ben naar het Asus AT5IONT-I moederbord aan het kijken. Aangezien ik nergens de deluxe versie kan vinden, ben ik naar een minibox picopsu aan het kijken, maar weet niet goed welk vermogen ik best kies..
Er komt een ssd in en een cdrom station (voorlopig...)

• mcDavid
ZodiacQ schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 22:16:
Ik ben naar het Asus AT5IONT-I moederbord aan het kijken. Aangezien ik nergens de deluxe versie kan vinden, ben ik naar een minibox picopsu aan het kijken, maar weet niet goed welk vermogen ik best kies..
Volgens mij is de Deluxe-versie daarvan nog nooit ergens te koop gespot, alleen maar aangekondigd.

Met alleen dat moederbord, een SSD en CDROM lijkt de kleinste picoPSU me wel afdoende. Wat je natuurlijk ook kunt doen, is een kast met voeding zoeken.

• Spam
Dreamvoid schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 16:26:
[...]

Geen enkele tuner heeft ondersteuning voor ION, bij alle tuners gebeurt de decryptie op de cpu (of in het geval van een hardwarematige CAM, daarin). Anysee heeft alleen beroerde code geschreven waardoor een Atom niet snel genoeg is.
Is inderdaad eerder gemeld : de 330 atom is niet snel genoeg. Echter hebben we het hier over de 525.

Het zure is gewoon dat de SU2300 ION systemen dun bezaaid zijn. Weet iemand nog een variant als ze ZOTAC want die is gewoon nergens te krijgen :(

• Martijn
  • Nu online
Spam schreef op woensdag 24 november 2010 @ 08:31:
[...]

Is inderdaad eerder gemeld : de 330 atom is niet snel genoeg. Echter hebben we het hier over de 525.

Het zure is gewoon dat de SU2300 ION systemen dun bezaaid zijn. Weet iemand nog een variant als ze ZOTAC want die is gewoon nergens te krijgen :(
Mja, klopt, ik heb ook tijden naar een ander SU2300 systeem gezocht, niet gevonden. Uiteindelijk de Zotac besteld bij cyberport.de, echter kan dat alleen als bedrijf geloof ik. Leverdatum stond daar op 25-11, maar is gisteren al weer verschoven naar 16-12... :(

• Spam
Martijn schreef op woensdag 24 november 2010 @ 09:36:
[...]

Mja, klopt, ik heb ook tijden naar een ander SU2300 systeem gezocht, niet gevonden. Uiteindelijk de Zotac besteld bij cyberport.de, echter kan dat alleen als bedrijf geloof ik. Leverdatum stond daar op 25-11, maar is gisteren al weer verschoven naar 16-12... :(
Ja dat suckt wel een beetje. Zit er nu over te denken om toch voor de Aopen te gaan. Schijnt wel wat lawaai te maken maar hij staat bij mij toch in de gangkast.

• Dreamvoid
Spam schreef op woensdag 24 november 2010 @ 08:31:
De 330, D510 en D525 (=D510 met DDR3 support) zijn vrijwel even snel, ze zijn alleen telkens ietsje zuiniger geworden. De D525 is op 1.8 GHz geklokt ipv de 1.6 van de 330 en de 1.66 van de D510, maar dat is dan ook de snelheidswinst die je haalt. De SU2300 is een grote stap vooruit, niet eens zozeer qua integer performance maar op floating point is hij minimaal 2-3x sneller.

[Voor 9% gewijzigd door Dreamvoid op 24-11-2010 11:32]

specs

• Nakebod
  • Registratie: oktober 2000
  • Laatst online: 10:33

Nakebod

Nope.

ZodiacQ schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 22:16:
Uit ervaring kan ik je zeggen dat hij bij gebruik niet meer dan 50 watt verbruikt, max 43 watt op de meter gezien hier. En dat is met 1 normale HDD en 1 low voltage 120 MM fan. Ik wacht nog op een SATA powerkabeltje, er moet ook nog een blu-ray speler aangesloten worden, maar daardoor zal het stroomverbruik niet schrikbarend hoger worden. Dus een 90 watt PicoPSU moet zonder problemen werken.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

• Spam
Dreamvoid schreef op woensdag 24 november 2010 @ 11:09:
[...]

De 330, D510 en D525 (=D510 met DDR3 support) zijn vrijwel even snel, ze zijn alleen telkens ietsje zuiniger geworden. De D525 is op 1.8 GHz geklokt ipv de 1.6 van de 330 en de 1.66 van de D510, maar dat is dan ook de snelheidswinst die je haalt. De SU2300 is een grote stap vooruit, niet eens zozeer qua integer performance maar op floating point is hij minimaal 2-3x sneller.
Kijk, dat wist ik niet. Beantwoord gelijk mijn vraag op de andere topic. Thx _/-\o_

Dan rest mij alleen nog om verder te zoeken naar andere CULV/ION nettops. Viewsonic had er een paar maar die zijn weer niet te krijgen GRRR :(

Raar, heb nu een Asrock ION 330 met XBMC 9.10 (live install) die de nodige 1080p files wel perfect soepel afspeelt, m'n zelfbouw Zotac ION met Windows 7 er op in GOM lukt dit echter niet.

Ik dacht dat het aan codecs of zelfs m'n 100Mbit netwerk lag, maar zelfs direct vanaf de SSD wordt onder W7 de file niet soepel afgespeeld. Is een linux based XBMC echt zoveel effectiever qua hardwareversnelling?

Mocht XBMC dynamische playlists ondersteunen dan was ik allang overgestapt, maar dat valt nogal tegen.

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Heeft GOM player hardware acceleratie? En in XBMC, heb je daar DXVA2 aanstaan?
De XBMC Live gebruikt hardware acceleratie, VDPAU de Linux variant van DXVA, en dat maakt hét verschil tussen stotterende 1080p playback (Softwarematig) en vloeiende playback (Hardware acceleratie), iig op mijn AtomD525.
Kijk anders eens naar de gratis versie van Splash, die speelt alles af, waar anderen soms falen. En heeft prima hardware acceleratie.

XBMC draai ik niet onder Windows 7, puur GOM
GOM heeft hardware acceleratie, want veel 1080p's gaan wel gewoon goed, maar toevallig deze op de Asrock wel en op de Zotac niet.

• pa3dpl
  • Registratie: april 2007
  • Laatst online: 24-02-2016
Ik heb hier een asus eeebox eb1501, draai daar de standaard windows 7 home op en mijn films (HD) draai ik met mpc hc, dan gaat prima zonder hapering, maar... De beeldfreq wordt niet automatisch aan de bron aangepast.
Als ik bv een 23.976Hz film heb en de pc staat op 25hz dan gaat het schokkerig. enz. Het gaat dus alleen goed als ik van te voren even kijk wat voor beeldfreq de film is en dat op de pc aanpas. De TV is een Philips 37PFL9604, wie heeft tips? Wil graag met win7 en mpc hc blijven werken.

• job
Software gebruiken welke de frequentie wel aanpast op het moment dat je films afspeelt. (xbmc bijvoorbeeld).

• thenapster
  • Registratie: augustus 2007
  • Laatst online: 30-10 18:09
Ik wil graag een ion based pc'tje kopen. Ik zit te twijfelen over de volgende twee;
- Asrock ion 330ht
- Asrock ion 3d 152 D
Ze zijn nu op pricewatch beide even duur, alleen hoe groot is het verschil tussen de intel atom n330 en de D525? En presteert de ion2 chipset in de asrock ion 3d veel beter of slechter? Ik kan er nogal weinig over vinden. En welk moederbord zit er in de Asrock ion 152D?

• Martijn
  • Nu online
Mochten mensen interesse hebben in de zotac nd22, ik heb er vorige week een besteld bij jacob-elektronik.de en daar hebben ze hem nu op voorraad!

http://www.jacob-computer...000a4fdade81f069e993e985f

• Montoya200x
  • Registratie: juli 2009
  • Niet online
Bedankt voor de tip :-)

Laat het ons even weten wat je bevindingen zijn, als je hem binnen hebt !

• Initial G
  • Registratie: november 2000
  • Laatst online: 24-11 10:06

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Martijn schreef op maandag 29 november 2010 @ 13:07:
Mochten mensen interesse hebben in de zotac nd22, ik heb er vorige week een besteld bij jacob-elektronik.de en daar hebben ze hem nu op voorraad!

http://www.jacob-computer...000a4fdade81f069e993e985f
Ik had hem daar 6 november al besteld, voordat de betaling over was was ie uit voorraad helaas. Vorige week mailden ze dat ze hem de 29e of 30e binnenkregen, maar ze hebben hem nog niet verstuurd. Hou er rekening mee dat je wel achteraansluit bij mensen die hem al een tijdje geleden besteld hebben, en dat ze alweer door de voorraad heen zijn.

i7 4790K Asus Z97Pro WifiAC 16GB DDR3 980Ti OC Samsung 970 EVO 1GB Ziggo Max

• ZodiacQ
  • Registratie: maart 2009
  • Laatst online: 14-03-2018
OK, het moederbord is beslist. IK ga voor de zotac ION-ITX-P gaan (SU2300 processor).
Kan dit makkelijk passief gekoeld worden? Ik ben een beetje aan het rondkijken achter enkele heatsinks.

Ik zou wel een grote casefan installeren om de warmte weg te halen, maar geen cpu-fan.

[Voor 19% gewijzigd door ZodiacQ op 30-11-2010 09:35]

• WJK1984
  • Registratie: oktober 2010
  • Laatst online: 01-11-2014
ViperTPR schreef op dinsdag 23 november 2010 @ 15:48:
De SU2300 is genoeg op soepel hd op te nemen en af te spelen met een single tuner. Multituner is een ander verhaal. De SU2300 kun je bij zotac als los bordje kopen en dat in een mitx kast stoppen.

[...]
de Zotac IONITX-P-E bedoel je dan zeker? dat is de enige die ik in de pricewatch zie staan. dit is best een leuke basis voor een HTPC zo te zien.

• Martijn
  • Nu online
Initial G schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 05:40:
[...]

Ik had hem daar 6 november al besteld, voordat de betaling over was was ie uit voorraad helaas. Vorige week mailden ze dat ze hem de 29e of 30e binnenkregen, maar ze hebben hem nog niet verstuurd. Hou er rekening mee dat je wel achteraansluit bij mensen die hem al een tijdje geleden besteld hebben, en dat ze alweer door de voorraad heen zijn.
Valt mee, was gisteren binnen en is al verstuurd! :d

• hptx1020
  • Registratie: november 2010
  • Laatst online: 30-11-2010
He daar allemaal,

Heb een vraagje, ik wordt gek van mijn ion 330. Misschien is de vraag eerder gesteld maar ik kon niets zinnigs vinden.
Probleem: Via hdmi geen beeld onder windows 7 op mijn LG 42550LD. Wel via vga. Xbmc Ubuntu draait ook gewoon via hdmi.
Nieuwste drivers geinstalleerd en nu start win 7 door totaan buroblad en daarna in een keer geen signaal meer.
Wie o wie weet de oplossing. Zal wel iets te maken hebben met resolutie aanstuuring video kaart...?? Help

• Ramonusadonus
  • Registratie: juni 2010
  • Laatst online: 14-12-2010
Heeft iemand al ervaring met die Zotac systemen HD-ID34 met Blu-ray? Ben zeer benieuwd en hoor het dan ook graag..

UE40C6710 SS07, iPhone 4, SONOS, Spotify

• Initial G

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Martijn schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 11:16:
[...]

Valt mee, was gisteren binnen en is al verstuurd! :d
wat gaar, die van mij is vandaag pas verstuurd terwijl ik dus al 3 weken wacht. Heb hem dan weer wel 20 euro goedkoper ;)

• Martijn
  • Nu online
Initial G schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 19:23:
[...]

wat gaar, die van mij is vandaag pas verstuurd terwijl ik dus al 3 weken wacht. Heb hem dan weer wel 20 euro goedkoper ;)
Ik heb hem voor 206 besteld (excl. porto) ;)

• Initial G

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Martijn schreef op dinsdag 30 november 2010 @ 20:12:
[...]

Ik heb hem voor 206 besteld (excl. porto) ;)
Oh hij is nu 230, ik had hem voor 195.80 :P (okee flauw OT, ik zal wat nuttige info posten als ik hem heb, review ofzo.)

• mcDavid
Ik dacht net: Ik zal eens proberen wat er met de Asrock A330ION gebeurt als ik de fan stil zet... Ik begon met het herhaaldelijk afspelen van the Birds Scene, onder het motto lekker stressen... Temperatuur liep al vrij snel op naar 60 graden... Daarna nog even "idle" laten staan, maar de temperatuur bleef stijgen. Bij 67 graden vond ik het mooi geweest en ging de fan weer aan.
Helaas, mijn prognose dat de ventilator uit de voeding voor genoeg koeling zou zorgen blijkt dus niet te kloppen. Maar met het ventilatortje op 5V aangesloten, is deze gelukkig nauwelijks hoorbaar en blijft de temperatuur rond de 48 graden onder load.

• Initial G

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Gister mijn Zotac ZBOX hd-nd22 gekregen. Goede eerste ervaringen!

De situatie: Ik heb er 1x 1gb sodimm in (2e volgt nog) en een WD 160gb HD uit een MSI wind netbook. Hij hangt met HDMI aan LCD tv en via draadloos N netwerk aan internet en aan een andere PC, die als fileserver dient voorlopig. Geluid via optical naar receiver. Ik heb er voor tijdelijk een draadloze muis en toetsenbord aan gedaan, dit moet later met een MCE afstandbediening. Ik heb w7 ultimate (performance index nu 3.9) erop gezet van een USB stick, daarna de alle drivers van de zotac support pagina. Uiteindelijk XBMC Dharma RC1.

De installatie verliep soepel, behalve toen ik de BIOS vanuit windows update, daarna startte w7 niet meer op en kon zich niet meer herstellen. Ik moest toen w7 opnieuw installeren. Dus beter eerst BIOS update, dan w7 installeren misschien. XBMC even aan wennen en instellen (duurde kwartiertje :P ) Netjes mijn al bestaande films in library en info gescraped.

Hij functioneert goed en heb zonder problemen 1080p films gekeken via draadloos. Performance lijkt goed ondanks de HDD, opstarttijd naar functionerende desktop +/- 45 sec inclusief POST/BIOS.

Hij maakt wel wat geluid, vrij irritant als je er op let. Dit komt mede door de HDD die erinzit, maar je hoort ook vooral de fan lichtjes even aanzetten en weer uitgaan en ik denk ook andere electronische zeurende geluidjes afhankelijk van de belasting. Hier is toch goed mee te leven zelfs voor een pietlut als ik. Want in een kastje, of als je ook maar iets van geluid uit TV of stereo hebt, dan hoor je hem helemaal niet.

[Voor 0% gewijzigd door Initial G op 06-12-2010 16:24. Reden: opstarttijd was te negatief]

• Workaholic
  • Registratie: februari 2003
  • Niet online
Is er een goed alternatief beschikbaar voor de asrock 330 ht? Hij is nergens meer te krijgen en ik wil hem graag voor een kennis kopen voor xbmc en linux.

De nieuwe asrock modellen zijn een stuk duurder namelijk en hebben niet allemaal IR + ab.

• Martijn
  • Nu online
Heb ook mijn Zotac ND22 een weekje binnen en wat mee gespeeld, apparaat werkt prima, ik krijg echter Audio over HDMI totaal niet werkend met de XBMC Live CD... Zotac komt zelf met een fix, maar dat is voor Next Gen ION geloof ik, dus dat gaat ook niet werken...

• njitter
  • Niet online
Zelf heb ik een Aopen MP45-DR en nu willen mij schoonouders ook een Mediacenter.
Ik heb een beetje zitten zoeken wat de nu gangbare betaalbare modellen zijn en ik kom hier op uit:

Asrock 330 (Pro)
Zotac MAG HD-ND01

Ze willen hem vooral gebruiken om uitzending gemist mee te kijken op de diverse publieke en commerciele zenders. Heeft iemand ervaring met het fullscreen afspelen van sites als:

http://beta.uitzendinggemist.nl/
http://www.rtl.nl/xl/
http://www.sbs6.nl/web/sh...dbid=427/typeofpage=73941

Ik weet dat mijn ASUS netbook met een singlecore Atom dit niet trekt, zeker niet als het Silverlight is (RTL).

• Initial G

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Mijn zotac hd-nd22 bevalt nog goed. Alleen het electronische gezoem dat wisselt met de belasting van het systeem is wel irritant. Mijn vriendin hoort het niet (veel house feesten denk ik), maar het is er toch wel duidelijk.

Het lijkt van rond de CPU heatsink te komen. De spoeltjes aanraken verandert het geluid niet duidelijk. Ik heb de zbox nu achter de tv gehangen, maar dat verbetert de situatie ook niet. Het is zo'n geluid dat je niet meteen opmerkt, maar als het weg is denk je: wat een rust. Het gekke en het meest vervelende is dat als de zbox uitstaat, dat er dan ook een soortgelijk geluid uit de zbox komt.

Iemand anders hier ook last van? Ik heb niet zin een RMA...

• Westmania
  • Registratie: april 2004
  • Laatst online: 10:59
Workaholic schreef op zondag 05 december 2010 @ 19:14:
Is er een goed alternatief beschikbaar voor de asrock 330 ht? Hij is nergens meer te krijgen en ik wil hem graag voor een kennis kopen voor xbmc en linux.

De nieuwe asrock modellen zijn een stuk duurder namelijk en hebben niet allemaal IR + ab.
Volgens mij is je in het xbmc-forum een goede tip gegeven...

• Spam
Initial G schreef op maandag 06 december 2010 @ 16:23:
Mijn zotac hd-nd22 bevalt nog goed. Alleen het electronische gezoem dat wisselt met de belasting van het systeem is wel irritant. Mijn vriendin hoort het niet (veel house feesten denk ik), maar het is er toch wel duidelijk.

Het lijkt van rond de CPU heatsink te komen. De spoeltjes aanraken verandert het geluid niet duidelijk. Ik heb de zbox nu achter de tv gehangen, maar dat verbetert de situatie ook niet. Het is zo'n geluid dat je niet meteen opmerkt, maar als het weg is denk je: wat een rust. Het gekke en het meest vervelende is dat als de zbox uitstaat, dat er dan ook een soortgelijk geluid uit de zbox komt.

Dit is niet de eerste keer dat ik dit lees over zotac doosjes. Zowel de HD-ID11 als de voorloper (330/ION1) daarvan hebben slechte fans erin zitten. Dit heb ik ook terug gelezen in reviews hiervan.

Voor mij is het niet zo erg omdat hij in de gangkast gaat. Ik wil gewoon graag een low-power mediacenter oplossing hebben.

Vreemd dat HDMI over audio niet werkt onder live. Andere ION1 nettops hebben dit probleem niet? Vangen de linux drivers van nVidia dit niet op ?

• Initial G

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Spam schreef op dinsdag 07 december 2010 @ 11:53:
[...]

Dit is niet de eerste keer dat ik dit lees over zotac doosjes. Zowel de HD-ID11 als de voorloper (330/ION1) daarvan hebben slechte fans erin zitten. Dit heb ik ook terug gelezen in reviews hiervan.

Voor mij is het niet zo erg omdat hij in de gangkast gaat. Ik wil gewoon graag een low-power mediacenter oplossing hebben.
...
Het is niet de fan want als die uitstaat hoor je het ook. HEt is iets in de electronische componenten.

• MadHost
  • Registratie: januari 2001
  • Laatst online: 17-11 19:11
Heeft iemand de Asrock ION 3D 152D of de 152B al in bezit?

Ik ben erg benieuwd naar de prestaties en het noiselevel van dit apparaat! :)

Specs in het kort:
CPU-type: Intel Atom D525
Geheugen: 2GB
Hardeschijf: 320GB
Optische Drive Type: DVD+/-RW DL

Video uit: D-Sub (VGA), DVI-I, HDMI
Verbindingen: Ethernet 1Gbps, Wireless Lan 802.11n, 6x USB 2.0, 2x USB 3.0

System specs | Asus B202 Black as thin client

• job
nevermind.

[Voor 197% gewijzigd door job op 08-12-2010 09:40]

• lowfi
  • Registratie: januari 2004
  • Laatst online: 08:16
Initial G schreef op maandag 06 december 2010 @ 16:23:

Hoor je dit geluid ook door de speakers? Ik heb een vergelijkbaar probleem met een asus at3ion-i-deluxe. Ik vermoed dat het een aardlus is.

• Martijn
  • Nu online
Initial G schreef op woensdag 08 december 2010 @ 01:14:
[...]

Het is niet de fan want als die uitstaat hoor je het ook. HEt is iets in de electronische componenten.
Ik heb even mijn oor tegen mijn ND22 gehouden en hoor als ie uit is niks... Als ie aan is hoor je de fan inderdaad een beetje, maar niet echt storend...

• wmn79
  • Laatst online: 26-11 23:32
MadHost schreef op woensdag 08 december 2010 @ 08:57:
Heeft iemand de Asrock ION 3D 152D of de 152B al in bezit?

Ik ben erg benieuwd naar de prestaties en het noiselevel van dit apparaat! :)

Specs in het kort:
CPU-type: Intel Atom D525
Geheugen: 2GB
Hardeschijf: 320GB
Optische Drive Type: DVD+/-RW DL

Video uit: D-Sub (VGA), DVI-I, HDMI
Verbindingen: Ethernet 1Gbps, Wireless Lan 802.11n, 6x USB 2.0, 2x USB 3.0
Ben ik ook wel benieuwd naar. De enige review die ik tot nu heb gevonden is wel erg positief. Prestaties en noiselevel komen hierin ook aan bod.

Is er al duidelijk wanneer de ION 3D 152B versie in NL te krijgen is en tegen welke prijs?

• MadHost
wmn79 schreef op woensdag 08 december 2010 @ 12:44:
[...]

Ben ik ook wel benieuwd naar. De enige review die ik tot nu heb gevonden is wel erg positief. Prestaties en noiselevel komen hierin ook aan bod.

Is er al duidelijk wanneer de ION 3D 152B versie in NL te krijgen is en tegen welke prijs?
Nee, ik heb hier nog niks over kunnen vinden. Misschien even bellen naar Asrock ;)

• Kozz
  • Registratie: november 2001
  • Laatst online: 15-11 15:13
MadHost schreef op woensdag 08 december 2010 @ 13:01:
[...]

Nee, ik heb hier nog niks over kunnen vinden. Misschien even bellen naar Asrock ;)
Staat gewoon in de pricewatch vanaf € 332,34 :?

• hardware-lover
  • Registratie: augustus 2005
  • Niet online
Da's niet de B(lu-ray) maar de D(VD) versie in Pricewatch.

Steady as she goes...

• MadHost
Kozz schreef op woensdag 08 december 2010 @ 22:56:
[...]

Staat gewoon in de pricewatch vanaf € 332,34 :?
Graag even opletten! 8)7

Het gaat om de Asrock ION 3D 152B Dat is de versie met Blu-Ray drive.

• burgt
  • Registratie: maart 2008
  • Laatst online: 26-11 20:14

burgt

Starbass

MadHost schreef op donderdag 09 december 2010 @ 07:41:
[...]

Graag even opletten! 8)7

Het gaat om de Asrock ION 3D 152B Dat is de versie met Blu-Ray drive.
Er staat toch echt een heel duidelijke D, ook bij specs: Optische Drive Type DVD+/-RW DL, dus zelf even opletten voordat je gaat schreeuwen???

Black Pearl - tribute to Pearl Jam klik

• Arfman
  • Registratie: januari 2000
  • Laatst online: 26-11 23:52

Arfman

Drome!

burgt schreef op donderdag 09 december 2010 @ 08:20:
[...]

Er staat toch echt een heel duidelijke D, ook bij specs: Optische Drive Type DVD+/-RW DL, dus zelf even opletten voordat je gaat schreeuwen???
Ja, en voordat jij gaat lopen schreeuwen had je beter even kunnen lezen dat diegene juist een B versie wilde, en geen D versie ;)

DRoME LAN Gaming | iRacing profiel | Kia e-Niro 64kWh | PV 5.760kWp |

• trekker22
  • Registratie: maart 2003
  • Laatst online: 13:20
ik heb net de 152B binnen en ga er XBMC live cd opknallen; ben benieuwd na mijn popcorn a-100 die ik moe was!

casino's maken me rijk!Neteller heb je dan nodig!!

• wmn79
  • Laatst online: 26-11 23:32
Ben heel benieuwd naar je ervaringen, waar heb je hem besteld?

• mcDavid
trekker22 schreef op donderdag 09 december 2010 @ 11:34:
ik heb net de 152B binnen en ga er XBMC live cd opknallen; ben benieuwd na mijn popcorn a-100 die ik moe was!
Waarom speciaal de bluray versie als je XBMC-live gaat draaien?
Of andersom waarom XBMC-live draaien als je speciaal de bluray versie hebt?

• Initial G

Initial G

f.k.a. GKLQuake

Martijn schreef op woensdag 08 december 2010 @ 11:37:
[...]

Ik heb even mijn oor tegen mijn ND22 gehouden en hoor als ie uit is niks... Als ie aan is hoor je de fan inderdaad een beetje, maar niet echt storend...
lowfi schreef op woensdag 08 december 2010 @ 09:42:
[...]

Hoor je dit geluid ook door de speakers? Ik heb een vergelijkbaar probleem met een asus at3ion-i-deluxe. Ik vermoed dat het een aardlus is.
Het geluidje van het moederbord is toch niet zo storend bij nader inzien. De ventilator is ook goed te doen als je hem op quiet zet en niet op automatisch variabel. De voeding produceert echter het luidste toontje, die hoor je ook als ie uitstaat.

• Spam
Heeft iemand hier ervaringen met de volgende barebone ION systemen :Qua geluid is de shuttle interessant (geen fans). Ik kan niet goed terugvinden hoe luidruchtig die jetway is. Is niet voor mij , mijn broer wil er eentje met een VESA mount in de woonkamer dus geluid is cruciaal.

Verder kan ik nog steeds geen goeie deal vinden voor de ZOTAC HD-ND22. Hij is gewoon nergens te krijgen of te duur om uit duitsland te laten overkomen. Zotac sales heeft ook niet gereageerd op mijn vraag...grr |:(

[Voor 6% gewijzigd door Spam op 10-12-2010 12:29]

• hutch
  • Laatst online: 26-11 11:33
De Zotac heb ik vorige week bij Afuture ad. 220 € besteld, zou als het goed is vandaag moeten worden geleverd. Wellicht dat je daar kunt proberen.

• Spam
hutch schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 13:22:
De Zotac heb ik vorige week bij Afuture ad. 220 € besteld, zou als het goed is vandaag moeten worden geleverd. Wellicht dat je daar kunt proberen.
Vreemd, staat niet op hun site.

en hoe bevalt ie ? luidruchtig ?

• hutch
Spam schreef op vrijdag 10 december 2010 @ 16:10:
[...]

Vreemd, staat niet op hun site.

en hoe bevalt ie ? luidruchtig ?
Helaas nog niet binnen. Even gebeld, zou als het goed is morgen geleverd moeten worden. Ook even gecheckt hoe het zat dat ie niet meer op hun site stond. Dit heeft er mee te maken dat ze beperkte voorraden krijgen aangeleverd, en dat diegene die ze hadden inmiddels weer uitverkocht zijn...

• Romoni
  • Registratie: juli 2009
  • Laatst online: 25-11 19:23
Tip: op deze site: http://www.tomshardware.c...0-mini-top-zbox,2789.html
staat een goede verglijking tussen de ION2 Nettops: Giada’s Slim-N20, Jetway’s Mini-TOP en Zotac’s ZBOX.

• K4F
  • Registratie: juli 2008
  • Laatst online: 11:03
Afgelopen week een zotac bordje binnen gekregen met de su 2300. Reden was iets meer power dan de d525 en VT-x. Ik wilde aanvankelijk de zotac zbox met su2300, hd-nd22, maar deze was erg slecht verkrijgbaar.
Ubuntu met xbmc en virtualbox was zo gebeurd, nu nog even verder prutten.

Achteraf wel blij dat ik doorgezet heb voor het m-itx bord, de zbox is soms wat luidruchtig lees ik en deze blijft zeer koel en ik denk dat de fans dus nog wel wat langzamer kunnen. Ruimte voor tuner kaart. Met de vakantie maar eens een uitgebreide review schrijven. :)

• hutch
Dit weekend mijn Zotac HD-N22 binnengekregen icm OCZ 32 GB SSD en 2 GB Ram. Heb W7 icm XBMC install gedraaid en het apparaat werkt als een zonnetje. Heb ook nog even een test gedaan door een eredivisie live match via silverlight te kijken, en ook dat was geen probleem.

Qua geluid kun je als je goed je best doet de fan horen, maar heb de automatic fan control in de Bios nog niet uitgezet. Ben er so far erg tevreden over!

• Doutzen
  • Registratie: april 2010
  • Laatst online: 24-11 09:52

• XeNoBiTe
  • Niet online
K4F schreef op zondag 12 december 2010 @ 14:24:
Afgelopen week een zotac bordje binnen gekregen met de su 2300. Reden was iets meer power dan de d525 en VT-x. Ik wilde aanvankelijk de zotac zbox met su2300, hd-nd22, maar deze was erg slecht verkrijgbaar.
Ubuntu met xbmc en virtualbox was zo gebeurd, nu nog even verder prutten.

Achteraf wel blij dat ik doorgezet heb voor het m-itx bord, de zbox is soms wat luidruchtig lees ik en deze blijft zeer koel en ik denk dat de fans dus nog wel wat langzamer kunnen. Ruimte voor tuner kaart. Met de vakantie maar eens een uitgebreide review schrijven. :)
Zelfde bord besteldt en vandaag ontvangen. Vanavond even in elkaar zetten met XBOMC Live op 8GB stick. Ook van mij volgt nog een uitgebreide ervaring. Ben zeer benieuwd naar de prestaties!

• kepler
  • Laatst online: 10:56
Ik wil deze week (de onderdelen van) een HTPC bestellen, maar ik twijfel een beetje tussen het volgende:

Een Asus Barebone:
pricewatch: Asus S1-AT5NM10E

Met 1TB HDD en 2GB RAM

Of een systeem rond een Asus moederbord:
Asus AT5IONT-I
Ook met 1TB HDD en 2GB RAM

De Barebone is goedkoper, maar zou er een goede reden zijn waarom ik voor de AT5IONT zou moeten kiezen?

Renault Zoe R210 Intens (22kWh)

• Dreamvoid
Dat je je eigen behuizing kan kiezen :P

specs

• Undeclinable
  • Registratie: september 2002
  • Niet online
hutch schreef op maandag 13 december 2010 @ 09:38:
Dit weekend mijn Zotac HD-N22 binnengekregen icm OCZ 32 GB SSD en 2 GB Ram. Heb W7 icm XBMC install gedraaid en het apparaat werkt als een zonnetje. Heb ook nog even een test gedaan door een eredivisie live match via silverlight te kijken, en ook dat was geen probleem.

Qua geluid kun je als je goed je best doet de fan horen, maar heb de automatic fan control in de Bios nog niet uitgezet. Ben er so far erg tevreden over!
Mag ik vragen hoeveel ruimte je over houdt op de SSD na W7-installatie??

(Sorry voor OT)

"Life is only as good, as the memories we make" So Long Astoria - The Ataris

• Nakebod

Nakebod

Nope.

Mijn 64 GB SSD in mijn HTPC had na Win7 + alle updates + XBMC + aantal losse apps had 22.7 GB in gebruik.
Dus van 32 GB (~30 effectief?) zou je ongeveer 7 GB overhouden.

• Spam
kepler schreef op maandag 13 december 2010 @ 23:29:
Ik wil deze week (de onderdelen van) een HTPC bestellen, maar ik twijfel een beetje tussen het volgende:

Een Asus Barebone:

Met 1TB HDD en 2GB RAM

Asus AT5IONT-I

De Barebone is goedkoper, maar zou er een goede reden zijn waarom ik voor de AT5IONT zou moeten kiezen?
Tjsa, over die barebone zijn nog geen reviews. Het gevaar is dat ie een klein klote fannetje erin heeft zitten en dat het storend is in de huiskamer. De ZOTACs schijnen daar ook een handje van te hebben. Het moederbord lijkt passief gekoeld dus daar zou je een mooi kastje bij kunnen kopen (met misschien stille case fan), SSD erin + geheugen...

Of je zou voor de Shuttle XS35 kunnen gaan is wel een D510 ipv D525. Is volledig fanloos. Ik lees er positieve dingen over icm XBMC

• hardware-lover
  • Niet online
Er zitten 2 "klote" fans in de Asus barebone.

Asus heeft met zijn vorige modellen bewezen dat een ION kant en klaar systeempje ook lekker stil kan zijn hoewel deze door een "klote" fan koel gehouden wordt.

Steady as she goes...

• R.E.
  • Registratie: februari 2001
  • Laatst online: 09:41
ik heb nu 3 ion systemen gebouwd en bij alle 3 (asrock en 2x verschillende asus) heb ik die kleine klote fannetjes vervangen door een scythe slim 100mm fan. Dat werkt perfect, dan hoor je tenminste zo goed als niks meer.....

Enige nadeel is dat je vast zit aan kasten die wat intake hebben aan de bovenkant...
kepler schreef op maandag 13 december 2010 @ 23:29:

Een Asus Barebone:

Met 1TB HDD en 2GB RAM

Asus AT5IONT-I

Naar mijn mening zou de enige reden kunnen zijn om voor het MB te kiezen, is de mogelijkheid om een uitbreidingskaart aan je systeem toe te kunnen voegen en het tweaker gehalte 8). Als je simpel en snel met wat minder flexibiliteit een systeem wil, dan moet je de barebone nemen, naar mijn mening....

[Voor 60% gewijzigd door R.E. op 14-12-2010 15:50]

Vette shit!

• Spam
hardware-lover schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 15:39:

Asus heeft met zijn vorige modellen bewezen dat een ION kant en klaar systeempje ook lekker stil kan zijn hoewel deze door een "klote" fan koel gehouden wordt.

[afbeelding]
Leuk die quootjes ;)

Welke modellen waren dat? dan kan ik eens kijken of er een review is met het Db aantal. Ik heb zelf een 1215N netbook (soortgelijke hardware) en die is lekker stil.

• hardware-lover
  • Niet online
Ik heb zelf een Asus EB1501 achter de TV hangen, deze blijft werkelijk heerlijk rustig onder alle omstandigheden.

Steady as she goes...

• timskiej
  • Registratie: januari 2007
  • Laatst online: 03-06 11:01
Waar vragen jullie een nieuwe fan aan voor de Asrock ION? Die van mij maakt een hard piep geluid en lees verschillende reviews en reacties dat je bij Asrock een nieuwe kunt aanvragen. Maar mij verwijzen ze steeds naar de winkel waar ik hem heb gekocht.

• Nakebod

Nakebod

Nope.

hardware-lover schreef op dinsdag 14 december 2010 @ 15:39:

[afbeelding]
Ook de ASUS AT5IONT-I, dus een los mobo, heeft dat ook wel bewezen.
Geheel fanless standaard, en an sich ook prima mogelijk als je de hogere temperaturen voor lief neemt. Of het negatieve bijwerkingen heeft op langere termijn weet ik niet, an sich valt het nog allemaal binnen de marges.

Zelf heb ik op de heatsink een losse 120 mm fan liggen op laag voltage, en dat scheelt enorm in temperatuur, temperaturen zakken tot wel de helft!
Zie het Temperatures stuk op http://rutten.me/20101124/htpc-testing-the-asus-at5iont-i/ (Of http://rutten.me/tag/htpc/ voor meer HTPC related meuk)

Pagina: 1 ... 12 13 14 Laatste

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee